Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:08 schreef trein2000 het volgende: [..] Daar is een fail-safe voor hè? Een nieuwe MP tekent zichzelf tot MP en ontslaat dan het vorige kabinet. De Kamer van gewoon een interim-regering formeren. In het Caribisch deel van het koninkrijk zeer gebruikelijk. Maar dan heb je wel een dikke vette constitutionele crisis.
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:10 schreef trein2000 het volgende:
Wie betaalt er nou nog cash, behalve kinderen en criminelen?
Omdat het verkopers zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ok, maar waarom zouden ze dan zo hebberig kijken als jij met cash zwaait?
Echte boeven vang je nooit natuurlijk. Maar vooralsnog is dat totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldOf dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet)
Tja. Dan hebben we democratisch besloten dat we naar de graftyfus gaan, niet?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je die wél rond krijgen.. Denk aan het horrorscenario dat de PVV 76 zetels zou krijgen bijvoorbeeldOf dat PVV, BBB en FvD samen regeren (normaal meerderheidskabinet)
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de korting die jij niet krijgt.
Nog los van overvalsrisico en dergelijk bij dat soort bedragen. Idiotie is het vanuit commercieel oogpunt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen.
Die beroepsgroepen kunnen hun zwarte geld ruimschoots kwijt met betalingen onder de 3000 euro. Als je je kleding, boodschappen, etentjes, kapper etcetera cash afrekent kom je er wel. En dan kun je je auto kopen met het geld dat je op je bankrekening overhoudt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.
Oh, en die keukenverkopers die capricia een korting geven.
Dat is jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Ik heb al heel lang geen cash betaald aan de genoemde drie. Maar goed, dan praat je eigenlijk over het verschil tussen (deels) zwart werken en/of belastingontduiking en reguliere legale ondernemingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glazenwassers, schilders, kappers. Niet bepaald legaal natuurlijk, maar crimineel zou ik die ook niet willen noemen.
Oh, en die keukenverkopers die capricia een korting geven.
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie.
Ik heb jaren lang een supermarkt gehad. En standaard al je omzet cash in huis is een risico. Want je moet dat geld ook afstorten bij de bank.
Maar dat is al lang niet meer. Omdat de cash-omzet veel minder geworden is. Maar er is nog steeds een substantieel deel cash. Het is echt niet raar om in een supermarkt een ton omzet te draaien op een zaterdag, waarvan een kwart cash.
En nee. Daar is niets zwarts aan.
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn titel was 'geld zwartwassen', want dat ben jij met je contante betalingen gewoon aan het doen. Een normale ondernemer heeft namelijk liever geen cash geld, want cash geld inleveren bij de bank kost tegenwoordig een vermogen. Een eerlijke ondernemer zou extra geld vragen, want hij heeft er een kostenpost bij. De enige reden voor de korting is dus belastingontduiking.
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Ik wil gewoon de keuze hebben.
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Pinnen is ook niet bepaald gratis. Ik weet niet of een restaurant goedkoper uit is met als iedereen pint ipv iedereen cash doet en ze moeten het inleveren bij de bank. Even los van veiligheid.
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegdquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Ik wil gewoon de keuze hebben.
Als cash me betere voorwaarden oplevert dan een bankoverschrijving, vind ik het triest dat de overheid dat voor mij onmogelijk maakt.
Ik kan niet inschatten of het collectegeld van jouw kerk zich verhoudt tot de omzet (inclusief cash) van een supermarkt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
In een supermarkt niet, dat zeg ik ook. Maar een supermarkt heeft tegenwoordig substantiële kosten voor het storten van dat geld. Kost een vermogen, zeker op een zakelijke rekening weet ik uit ervaring (collectegeld van de kerk). Een autodealer heeft die kosten liever niet. Kost hem een half procent tot een procent die hij bij de bank mag inleveren.
Denk je echt?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat jij niet in ziet dat dit een stevige maatregel is tegen zwart geld. Criminelen hebben veel contant geld en raken dat nu moeilijker kwijt.
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet het wel, we hadden ook een pinautomaat in de kerk en dan zit je op nog geen 0,1% (naast de abonnementkosten van de pinautomaat, maar die heb je sowieso).
Geld is geld.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk ja. Dat heb je pas 10x gezegd
Maar dat je belastingontduiking faciliteert lijkt je koud te laten
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Restaurant met 50 tot 100 pinbetalingen per dag is 3.50 tot 7.00 per dag. Dan kom je op een jaar op 1000 tot 2000 euro aan pinkosten.
Een storting bij de rabobank is 4.50.
Niet overal.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
4,50 + 1% van de storting. Of je betaalt per briefje/munt.
Dat denkt een crimineel die in een huis dat niet van hem is wordt betrapt vast ook...quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Soms denk ik: waar bemoeien ze zich mee?
Je zegt nu eigenlijk dat je geen principes hebt en geld voor jou boven alles gaatquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Geld is geld.
Als ik betere voorwaarden kan bedingen met cash, gebruik ik dat graag.![]()
Maar het is al een tijdje dat dit onder de loep ligt.
Vakanties betaal ik inmiddels altijd cash. Want hoe kom je anders van je cash geld af?
Auto of keuken verkopers? Oh, zeker wel. Dan ken je dat soort volk niet.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat denkt een crimineel die in een huis dat niet van hem is wordt betrapt vast ook...
En nee, jij bent de crimineel niet. Maar geen eerlijke ondernemer zal meer korting geven vanwege een cashbetaling.
Pardon?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zegt nu eigenlijk dat je geen principes hebt en geld voor jou boven alles gaat
En dat kan straks nog steeds hoor, de handhavingsmogelijkheid is precies om de reden dat dat gebeurt nihil.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:49 schreef Lichtloper het volgende:
Ik had hier laatst een schilder langs en toen ik aanbood om de rekening cash te betalen kon er opeens 500 euro vanaf. Heel wonderlijk vond ik dat.
Deze wet gaat dat dus niet veranderen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:49 schreef Lichtloper het volgende:
Ik had hier laatst een schilder langs en toen ik aanbood om de rekening cash te betalen kon er opeens 500 euro vanaf. Heel wonderlijk vond ik dat.
Je hebt het niet door?quote:
quote:Geld is geld.
Als ik betere voorwaarden kan bedingen met cash, gebruik ik dat graag.
Het is gewoon een wettig betaalmiddel. Waar bemoeien ze zich mee.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:49 schreef nostra het volgende:
Het is werkelijk idioot dat de overheid, een rechtse nota bene, zich daarmee durft te bemoeien. Niet hun zaak, punt.
Wat voor dealer?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als er straks geen cash meer is moet ik dan mijn dealer een bonnetje laten schrijven voor een massage ofzo
Je krijgt korting bij je tandarts als je cash betaalt?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:55 schreef nostra het volgende:
Zelfs mijn dierenarts biedt 10% korting bij cash. En mijn tandarts. Natuurlijk gebeurt dat om fiscaaltechnische redenen, maar dat is geen reden om cash dan maar te verbieden (of een max van 3k, of 100(!!)). What's next? Geen Porsches meer?
Dat gebeurt in wel meer zaken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je krijgt korting bij je tandarts als je cash betaalt?
Wortelkanaalbehandeling. Iets van 750 met bon, 500 zonder. Dat is nagenoeg zijn hele IB voordeel.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je krijgt korting bij je tandarts als je cash betaalt?
En, wat heb je gedaan?quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Wortelkanaalbehandeling. Iets van 750 met bon, 500 zonder. Dat is nagenoeg zijn hele IB voordeel.Dat aanbod overigens nádat ik zei dat ik accountant was.
En de reden is je nu uitgelegd, vreemd dat je dat nooit zelf hebt bedacht.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt in wel meer zaken.
Het is echt zo vreemd niet.
Dat weet ik echt niet meer, omdat het mij weer belastingnadeel opleverde. Een tandartsverzekering levert niks op, een wkh krijg je echt niet 100% vergoed (voor 4 tientjes in de maand ofzo). Ik meem van wel (er zit best een drempel op die aftrek).quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En, wat heb je gedaan?
(Al heb je waarschijnlijk een aanvullende verzekering)
0,8 * ¤ 750 = ¤ 600. Dus ¤ 150,- zelf betalen. Dat is altijd nog minder dan ¤ 500,- zelf betalenquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet ik echt niet meer, omdat het mij weer belastingnadeel opleverde. Een tandartsverzekering levert niks op, een wkh krijg je echt niet 100% vergoed (voor 4 tientjes in de maand ofzo). Ik meem van wel (er zit best een drempel op die aftrek).
Fijn voor jou!quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de reden is je nu uitgelegd, vreemd dat je dat nooit zelf hebt bedacht.
Klanten anders dan marktkooplui of supermarkten die regelmatig cash stortten weigerden we bij ons accountantkantoor niet voor niets. Echt signaal nummer 1 voor zwarte omzet.
Alle aanvullende verzekeringen die ik kende toen ik keek gingen tot een belachelijk laag max per jaar, iets van 500 tot 750 met dan een premie die daaraan grensde. Dan moet je dus die premie ook van het voordeel aftrekken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
0,8 * ¤ 750 = ¤ 600. Dus ¤ 150,- zelf betalen. Dat is altijd nog minder dan ¤ 500,- zelf betalen
Overigens heb ik járenlang wel een verzekering gehad die 100% vergoedde.
Ja, tandartsverzekeringen zijn echt gek, 450 euro premie voor 500 euro dekking, zo ongeveer.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Alle aanvullende verzekeringen die ik kende toen ik keek gingen tot een belachelijk laag max per jaar, iets van 500 tot 750 met dan een premie die daaraan grensde. Dan moet je dus die premie ook van het voordeel aftrekken.
Dat is natuurlijk ook gewoon een illegale praktijk, een reden dat ik nooit bij een accountant heb gewerkt met een chinees restaurant als klant.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:09 schreef nostra het volgende:
En zo is het Chinese circuit ook nog nagenoeg volledig contant. Met weer een andere reden. Zo had ik één van de grootste Amsterdamse Chinese restaurants als klant met in de boeken 800k cash, dat "in het platond" zou liggen, alleen mocht ik daar niet kijken. Dat geld was er natuurlijk helemaal niet, dat moest worden betaald.
Klopt, maar je kan het die man niet kwalijk nemen dat hij betaalt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook gewoon een illegale praktijk, een reden dat ik nooit bij een accountant heb gewerkt met een chinees restaurant als klant.
Eens, helaas.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan het die man niet kwalijk nemen dat hij betaalt.
Ok, goed punt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Alle aanvullende verzekeringen die ik kende toen ik keek gingen tot een belachelijk laag max per jaar, iets van 500 tot 750 met dan een premie die daaraan grensde. Dan moet je dus die premie ook van het voordeel aftrekken.
Opmeten en ophangen hoort bij mij altijd bij de service, ook als je op rekening pas na 3 weken betaalt... ik geloof dat jij nogal veel denkbeeldige voordelen hebt gehad.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:32 schreef capricia het volgende:
En per wanneer gaat dit in?
Want mijn moeder (oudje inmiddels, zeer slecht ter been) haar luxaflex is stuk (een klein gedeelte dan). En wil vanwege kleurverschil alles laten vervangen. En als je cash betaalt meten ze het altijd gratis voor je op. En installeren ze het ook (op de bestaande rails). Ze is al 40 jaar klant bij dit bedrijf. Een gerenommeerd bedrijf via Luxaflex.nl.
(De Kroon zonwering, Utrecht)
Alles officieel.
Maar dat mag dus straks niet meer.
Dus ik zal zeggen dat ze het maar snel moet doen?
Ik reken altijd af bij de kassiere, daar staat gewoon een pinautomaat.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:47 schreef capricia het volgende:
Ik betaalde de vulploeg altijd cash. Per week. Met loonbriefje (dus wit).
Er is zoveel cash in omloop.
Ik had in mijn voorlaatste winkel één medewerker die ik wegens omstandigheden altijd contant moest uitbetalen. Dat was me toch een gedoe altijd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:47 schreef capricia het volgende:
Ik betaalde de vulploeg altijd cash. Per week. Met loonbriefje (dus wit).
Er is zoveel cash in omloop.
Opmeten/ophangen is 150 euro via luxaflex.nl.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Opmeten en ophangen hoort bij mij altijd bij de service, ook als je op rekening pas na 3 weken betaalt... ik geloof dat jij nogal veel denkbeeldige voordelen hebt gehad.
Hoe kom je erop om dit überhaupt te overwegenquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:37 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de Kamer neemt ook verstandige besluiten:
https://nos.nl/artikel/25(...)ingsgebied-groningen
Munitiedepot niet in aardbevingsgebied. Er zouden mensen die net in hun herstelde en versterkte huis zaten er weer uit omdat ze te dicht bij het depot zouden wonen. Dat kun je die mensen niet aan doen.
Zo'n ding moet toch ergens staan en de randstad is te dicht bevolkt lijkt me.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe kom je erop om dit überhaupt te overwegenDenk dat in de volgende vacaturetekst voor de planners bij defensie wel een zinnetje staat over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
32 jongeren vulploeg cash per week, met loonbriefje. De vulploeg is komen en gaan van medewerkersquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik had in mijn voorlaatste winkel één medewerker die ik wegens omstandigheden altijd contant moest uitbetalen. Dat was me toch een gedoe altijd.
Kan het niet op zee? Of midden op het IJsselmeer?quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zo'n ding moet toch ergens staan en de randstad is te dicht bevolkt lijkt me.
Dat lijkt me niet handig. Als er dan iets misgaat in de kerncentrale en hij ontploft is al je munitie radioactief.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou het in de buurt van die nieuwe kerncentrales doen. Daar moeten toch al mensen weg.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig. Als er dan iets misgaat in de kerncentrale en hij ontploft is al je munitie radioactief.
Dat hoeft geen probleem te zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig. Als er dan iets misgaat in de kerncentrale en hij ontploft is al je munitie radioactief.
Mag niet eens meer tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik had in mijn voorlaatste winkel één medewerker die ik wegens omstandigheden altijd contant moest uitbetalen. Dat was me toch een gedoe altijd.
Dit is ook al een tijdje geleden. Man met een beperking die al sinds 1968 in dienst was en geen bankrekening had.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag niet eens meer tegenwoordig.
Of nou ja alleen voor het deel dat het minimumloon overstijgt mag het nog.
Met de huidige staat van de politiek zou ik haast zeggen, doe maar onder het Binnenhof. Maar dat is zonde van het Mauritshuis als het ontploft.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou het in de buurt van die nieuwe kerncentrales doen. Daar moeten toch al mensen weg.
Zeeland of op de hei in Gelderland had ook gekund. In Gelderland zitten de meeste plekken waar ze oefenen met munitie.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Maar je kunt dit toch ook alleen in dunbevolkte gebieden doen? Natuurlijk kom je dan in het noorden uit.
Er was een tijd van spaarbrieven aan toonder. En ook aandelen aan toonder.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is ook al een tijdje geleden. Man met een beperking die al sinds 1968 in dienst was en geen bankrekening had.
Met je roep om cash klink je nu wel echt 70+ hoor. Mijn 60 jaar oude ouders hebben nooit salaris in cash gehad en nu ook nooit cash geld in huis. Nog minder dan ik, ik heb nog briefjes van 5 voor de feestjes die mijn kinderen af gaan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Er was een tijd van spaarbrieven aan toonder. En ook aandelen aan toonder.
Allemaal weg.
En zo oud ben ik niet.
Of als je op vakantie gaat naar Duitsland. wel eens in Duitsland komt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:35 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Precies, en de bijbeunende schoonmaakster En illegalen.
Voor hun is contant geld ook nog altijd broodnodig.
Ik betaal uit principe zo veel mogelijk contant.
Praat niet over cash geld in huis. Nooit.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met je roep om cash klink je nu wel echt 70+ hoor. Mijn 60 jaar oude ouders hebben nooit salaris in cash gehad en nu ook nooit cash geld in huis. Nog minder dan ik, ik heb nog briefjes van 5 voor de feestjes die mijn kinderen af gaan.
Terecht dat een B&B af en toe controle krijgt of ze wel belasting afdragen, toch? Dat dat toevallig na jou reis was kan gebeuren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:51 schreef capricia het volgende:
Toen ik aan het einde van de corona pandemie naar vrienden in Italië vloog, moest ik zo'n formulier invullen. Met je vaccinatie gegevens etc.
Maar ook het adres waar je heen ging oa.
Dat was dus een woonadres waar ook een B&B op gevestigd is.
Mooi dat er achteraf controle kwam, bij de eigenaar (de familie waar ik mee bevriend ben). Of de toeristenbelasting wel afgedragen was.
12 dagen a 2 euro per nacht.
Of de boeken wel klopten.
Wat een droevigheid. Dit soort controles. Met het nog verder uitbannen van cash betalingen krijg je dit dus nog meer. Alles moet geregistreerd en verantwoord kunnen worden. Iedere beweging en betaling. Alles traceerbaar.
Zeer droevig inderdaad dat mensen belasting ontduiken of fraude plegen terwijl ze wel gebruik maken van alle voorzieningen die met belastinggeld betaald worden. Moeten ze mee stoppen, scheelt belachelijk veel geld aan controles.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:51 schreef capricia het volgende:
Wat een droevigheid. Dit soort controles. Met het nog verder uitbannen van cash betalingen krijg je dit dus nog meer. Alles moet geregistreerd en verantwoord kunnen worden.
Ik ging bij vrienden op bezoek. Ik boekte geen B&B (wat fysiek ook op een andere etage gevestigd is in die woning). Maar het was hetzelfde adres.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terecht dat een B&B af en toe controle krijgt of ze wel belasting afdragen, toch?
Ik snap jou echt niet, normaal ben je heel realistisch en de politieke degelijkheid zelf, maar nu lijk je alleen maar criminaliteit en fraude te willen verdedigen. Had ik totaal niet achter je gezocht.
Jij denkt echt dat het specifiek om die reis ging? Of dat ze gewoon onregelmatig langs gaan om te controleren? Volgens mij zijn zeker in Italië die controles er regelmatig.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ging bij vrienden op bezoek. Ik boekte geen B&B (wat fysiek ook op een andere etage gevestigd is in die woning). Maar het was hetzelfde adres.
Ongelooflijk dat een staat dit allemaal in de gaten houdt.
Dit heeft niets met fraude te maken.
Ik weet niet man, ik heb een lange dag gehad, maar ik kan dit echt niet vinden op luxaflex.nl. Wat ik wel weet is dat we voor onze nieuwbouwwoning 2 jaar geleden een drietal bedrijven hebben gesproken die allemaal gratis zouden komen inmeten en ophangen, waarbij het risico volledig bij hen lag. Een van die drie gekozen, inderdaad gedoe met de maten, en volledig naar tevredenheid door ze opgelost. Misschien moet je betere bedrijven zoeken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Opmeten/ophangen is 150 euro via luxaflex.nl.
Het gaat in dit geval niet om mij, maar over een ouder iemand.
Jammer dat je zo reageert. Dit zijn namelijk wel de bedragen die gerekend worden.
quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
We worden rijk. Of de NOS heeft weer een nieuwe stagiaire op de avonddienst gezet.
Misschien komt die duizend euro per Nederlander er dan eindelijk!quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
We worden rijk. Of de NOS heeft weer een nieuwe stagiaire op de avonddienst gezet.
Gaat eerder naar ASMLquote:Op dinsdag 24 september 2024 22:13 schreef Sephael het volgende:
[..]
Misschien komt die duizend euro per Nederlander er dan eindelijk!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ika-doneert-a4866990quote:Minister Fleur Agema (Zorg, PVV) gaat alsnog mpox-vaccins doneren aan Afrika. Dat heeft ze laten weten naar aanleiding van een motie die dinsdagmiddag door een meerderheid van de Tweede Kamer is aangenomen. Die motie van acht Kamerfracties – inclusief coalitiepartij NSC – vraagt om 13.200 vaccins „per direct in te zetten in de getroffen gebieden in Afrika”.
---
De Kamer wil, net als het RIVM en de eigen ambtenaren van het ministerie van VWS, dat Agema 13.200 van de 100.000 vaccins aan Afrika geeft. Agema wil juist een „veilige voorraad” van 100.000 aanhouden voor als Nederland met een mpox-uitbraak te maken krijgt. Die kans is volgens haar klein, maar denkbaar.
Vind ik ook daarom legaliseren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:03 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zeer droevig inderdaad dat mensen belasting ontduiken of fraude plegen terwijl ze wel gebruik maken van alle voorzieningen die met belastinggeld betaald worden. Moeten ze mee stoppen, scheelt belachelijk veel geld aan controles.
Belasting afschaffen, kun je het ook niet meer ontduiken. Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind ik ook daarom legaliseren.
De ideologie "eigenvolkeerst" behalve als het gaat om het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ika-doneert-a4866990
Gut ... je gaat bijna denken dat Agema niet van Afrikanen houdt. Deskundige ambtenaren en RIVM adviseerden eerder die 13.200 ( met beperkte houdbaarheid) direct te verzenden, maar zij negeerde die adviezen en koos voor de ideologie : eigenvolkeerst.
Net op tijd voor de verhoging van de erfbelasting dus.quote:
Er is toch geld nodig. De online gokmarkt gaat ook lekker. Maar ik denk dat de drugsmarkt meer potentie heeft.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Belasting afschaffen, kun je het ook niet meer ontduiken. Dat zal ze leren!
Sjuul Paradijs is al ongeveer een decennium niet meer de Telegraaf, hè.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
De Telegraaf is ook niet echt blij met de bewindslieden van de PVV. Ze hebben al een tijdje echt best veel commentaar valt me op.
[ x ]
De post die je quote gaat over fraude en belasting ontduiking, het staat er alsof je dat wil legaliseren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er is toch geld nodig. De online gokmarkt gaat ook lekker. Maar ik denk dat de drugsmarkt meer potentie heeft.
Nouja al die drugshandelaren zullen wel frauderen en ontduiken op hun belasting schat ik in.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De post die je quote gaat over fraude en belasting ontduiking, het staat er alsof je dat wil legaliseren.
(Over drugs gaan we het niet eens worden, maar die discussie hebben we hier al wel een paar keer gevoerd)
Sjuul is overigens CDA'er en nooit een groot fan van Wilders geweest.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:26 schreef capricia het volgende:
De Telegraaf is ook niet echt blij met de bewindslieden van de PVV. Ze hebben al een tijdje echt best veel commentaar valt me op.
[ x ]
Ja ook al zo'n belasting die het land eerlijker zou maken. NIET DOEN die moreel juiste keuzes!! #pvv #vvdquote:Op dinsdag 24 september 2024 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Net op tijd voor de verhoging van de erfbelasting dus.![]()
(Als die er al komt, ben daar ook zo op tegen)
Droevigheid? Hoezo?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:51 schreef capricia het volgende:
Toen ik aan het einde van de corona pandemie naar vrienden in Italië vloog, moest ik zo'n formulier invullen. Met je vaccinatie gegevens etc.
Maar ook het adres waar je heen ging oa.
Dat was dus een woonadres waar ook een B&B op gevestigd is.
Mooi dat er achteraf controle kwam, bij de eigenaar (de familie waar ik mee bevriend ben). Of de toeristenbelasting wel afgedragen was.
12 dagen a 2 euro per nacht.
Of de boeken wel klopten.
Wat een droevigheid. Dit soort controles. Met het nog verder uitbannen van cash betalingen krijg je dit dus nog meer. Alles moet geregistreerd en verantwoord kunnen worden. Iedere beweging en betaling. Alles traceerbaar.
Jaja, de korting is heilig. Geld he?quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:10 schreef kladderadatsch het volgende:
In Italië is het al langer niet mogelijk om grote bedragen met contant geld te betalen. Ik ben bezig om een huis te bouwen op Sardinië en koop dan regelmatig materiaal en apparatuur op het vaste land en betaalde dan ook altijd cash, omdat zoals Capricia ook al aangaf, je dan vaak flinke korting krijgt op de aanschafprijs, maar sinds een paar jaar kan dat dus niet meer en daar baal ik best van.
Maar goed, als we ons daar permanent gaan vestigen, wat binnen een jaar of 5 zal zijn, dan krijgen we een leuke premie van de Italiaanse regering, dus dat compenseert e.e.a. wel weer.
Serieus? Dacht altijd dat het een verstokte VVD'er was.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sjuul is overigens CDA'er en nooit een groot fan van Wilders geweest.
Waarschijnlijk zette zijn 'bourgondische voorkomen' je op het verkeerde been.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:19 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Serieus? Dacht altijd dat het een verstokte VVD'er was.
Dat zou best kunnen!quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zette zijn 'bourgondische voorkomen' je op het verkeerde been.
Vind het allemaal wel een beetje overtrokken hoor. Natuurlijk moet de controle weer bij de gewone man komen. Laat ze een keer de grootschalige ontduiking of ontwijking van rijken aanpakken in plaats van mijn schoonmaakster waarom zou je als je zo weinig verdiend uberhaupt belasting moeten betalen. Haal dat lekker bij de Rabobank op ofzo. Ja of dus bij Haga, die begint blijkbaar al te zweten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry hoor, maar dat voortdurende schijnheilige principes overboord gooiende egoïsme over geld trek ik vandaag ff niet meer..
Sowieso is zwart- en grijswerk belangrijk voor de economie en het welzijn van de samenleving.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het allemaal wel een beetje overtrokken hoor. Natuurlijk moet de controle weer bij de gewone man komen. Laat ze een keer de grootschalige ontduiking of ontwijking van rijken aanpakken in plaats van mijn schoonmaakster waarom zou je als je zo weinig verdiend uberhaupt belasting moeten betalen. Haal dat lekker bij de Rabobank op ofzo. Ja of dus bij Haga, die begint blijkbaar al te zweten.
Als de overheid de maatschappij niet fair wil maken moet je het zelf doen.
Wat een idiote drogredeneringquote:Op dinsdag 24 september 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het allemaal wel een beetje overtrokken hoor. Natuurlijk moet de controle weer bij de gewone man komen. Laat ze een keer de grootschalige ontduiking of ontwijking van rijken aanpakken in plaats van mijn schoonmaakster waarom zou je als je zo weinig verdiend uberhaupt belasting moeten betalen. Haal dat lekker bij de Rabobank op ofzo. Ja of dus bij Haga, die begint blijkbaar al te zweten.
Puh-liesquote:Op woensdag 25 september 2024 00:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso is zwart- en grijswerk belangrijk voor de economie en het welzijn van de samenleving.
Waarom dan? Met heel veel van dat soort dingen pakt men makkelijker liever de kleintjes. Wat is er zo raar om voor lagere belastingdruk voor mensen met een laag inkomen te zijn. Een Haga zal echt wel met meer zwartgeld rommelen dan Capricia.quote:Op woensdag 25 september 2024 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat een idiote drogredenering
Ik vind dit een rare, niet-rationele en dogmatische opvatting. Bedrijven zorgen voor werk en inkomens dus laat ze met rust.quote:Op dinsdag 24 september 2024 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Aardig van de EU om Nederland een bedrag te geven ter grootte van ca. het BNP.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Inmiddels gecorrigeerd naar miljard.quote:Op dinsdag 24 september 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dan moeten ze aan de slag.quote:..
Het Nederlandse kabinet moest voor het geld een aanvraag indienen bij de Europese Commissie. Om het te krijgen werden hervormingen doorgevoerd, onder meer op het gebied van milieubelastingen, de huizenmarkt en het pensioenstelsel.
De overheid wil het geld onder meer besteden aan vergroeningsmaatregelen, laptops voor leerlingen en het vergroten van de IC-capaciteit van ziekenhuizen
..
Vorig jaar concludeerde de Europese rekenkamer dat er onvoldoende zicht is op de besteding van de honderden miljarden euro's uit het coronaherstelfonds. Ook blijft op dit moment geld uit het fonds liggen. Lidstaten zijn traag met het doorvoeren van de hervormingen die nodig zijn, waardoor de uitbetalingen achterblijven. De vraag is of de deadline van 2026 voor het uitbetalen van al het geld gehaald gaat worden.
Dat geldt mogelijk ook voor Nederland. In de miljoenennota van eerder deze maand zei het kabinet dat het hele bedrag van 5,4 miljard al is ingeboekt. "Een eventuele korting zal leiden tot een begrotingstegenvaller."
In augustus 2026 moeten alle hervormingen zijn doorgevoerd én het geld zijn geïnvesteerd. Dat gaat ze nooit meer lukken, zitten een paar hele taaie maatregelen bij die veel tijd kosten.quote:Op woensdag 25 september 2024 07:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Inmiddels gecorrigeerd naar miljard.
[..]
Nou dan moeten ze aan de slag.
quote:Betaalverzoek 2
1. Hervorming van de energiebelasting10
2. Groenvermogen waterstof
3. Subsidieregeling sanering varkenshouderijen
4. European Rail Traffic Management System (ERTMS)
5. Intelligente wegkantstations (iWKS)
6. Digitalisering van de strafrechtketen
7. Uitfasering van de belastingvrijstelling voor schenkingen ter financiering
van de aankoop van een woning.
8. Gecentraliseerde planning om het woningaanbod te vergroten
9. Versnellen van het woningbouwproces en de woningbouwprocedures
10. Nederland leert door
11. Bij- en omscholingsbudget voor werklozen
12. Ondersteuning van nieuwkomers om leerverliezen te voorkomen
13. Uitbreiding van de intensive care
14. Health Research Infrastructure
15. Nederlands fiscaal beleid
16. Energiehervormingspakket
Betaalverzoek 3
1. Hervorming van de energiebelasting11
2. Hervorming van de autobelastingen12
3. Energiewet
4. Wind op Zee
5. AI Ned en Applied AI Learning Communities
6. Digitale Infrastructuur Logistiek
7. European Rail Traffic Management System
8. Veilige, Slimme en Duurzame mobiliteit
9. Grensverleggende IT (GrIT)
10. Ontsluiting van nieuwbouwprojecten
11. Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen
12. Hervorming van de tweede pijler van het pensioenstelsel
13. Aanpak van schijnzelfstandigheid
14. Nederland Leert Door
15. Nationaal Onderwijslab AI
16. Tijdelijke extra personele capaciteit voor de zorg in crisistijd
17. Anti-witwas beleid
18. Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE)
Betaalverzoek 4
1. Hervorming van de autobelastingen13
2. Wind op Zee
3. Groenvermogen waterstof
4. Energietransitie binnenvaart, project Zero Emission Services (ZES)
5. Luchtvaart in transitie
6. AiNed en applied AI learning communities
7. Digitaliseringsimpuls Onderwijs NL
8. Digitale infrastructuur logistiek
9. Veilige, Slimme en Duurzame mobiliteit
10. Intelligente wegkantstations
11. Grensverleggende IT (GrIT)
12. Ontsluiting van nieuwbouwprojecten
13. Subsidieregeling duurzaam maatschappelijk vastgoed
14. Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen
15. Hervorming van de tweede pijler van het pensioenstelsel
16. Nationaal Onderwijslab AI
17. Tijdelijke extra personele capaciteit voor de zorg in crisistijd
18. Nederlands fiscaal beleid
19. Investeringssubsidie voor duurzame energie en energiebesparing
20. Energiehervormingspakket
Betaalverzoek 5
1. Hervorming van de autobelastingen14
2. Wind op Zee
3. Programma Natuur
4. Quantum Delta NL
5. AiNed en applied AI learning communities
6. Digitale Infrastructuur Logistiek
7. Veilige, Slimme en Duurzame mobiliteit
8. Informatiemanagement Overheid (Wet open overheid)
9. Grensverleggende IT (GrIT)
10. Ontsluiting van nieuwbouwprojecten
11. Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing
12. Hervorming van de tweede pijler van het pensioenstelsel
13. Bij- en omscholingsbudget voor werklozen
14. Subsidieregeling voor de duurzaamheid van vastgoed in de publieke
sector
Ben je weer met je lege kwalificaties.quote:Op woensdag 25 september 2024 05:14 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind dit een rare, niet-rationele en dogmatische opvatting. Bedrijven zorgen voor werk en inkomens dus laat ze met rust.
Dat kan niet wit, wou je zeggen? Vreemd dat ik gewoon een glazenwasser met factuur met KvK en BTW heb, dan... En als ik een klusjesman nodig heb, doe ik dat ook gewoon bij iemand die een factuur uit schrijft.quote:
Sommige van die dingen gebeuren niet als het wit moet. Bovendien kan bijvoorbeeld een bijstandsmoeder mooi wat bijverdienen wanneer ze onderhands bij wat mensen thuis schoonmaakt.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet wit, wou je zeggen? Vreemd dat ik gewoon een glazenwasser met factuur met KvK en BTW heb, dan... En als ik een klusjesman nodig heb, doe ik dat ook gewoon bij iemand die een factuur uit schrijft.
Ik kan sowieso heel slecht tegen mensen die geld als hoogste goed zien of geld überhaupt enorm belangrijk vinden, maar mensen die het faciliteren van belastingontduiking essentieel voor de samenleving noemen moeten wat mij betreft echt even goed na gaan denken waar hun prioriteiten liggen. Ik zou belasting betalen juist essentieel noemen. En ja, dat gaat om het grootbedrijf, om de rijken (kom maar op met een verhoging van de erfbelasting!), maar ook om de tuinman en de glazenwasser.
Nou doet deze wet natuurlijk helaas niks tegen een tuinman die je zwart betaalt, ook niet als het boven de 3000 euro is, wie staat er bij als controleur als je hem dat in je keuken overhandigt? En die tuinman kan er rustig mee gaan tanken e.d. Het gaat vooral om de criminele drugshandelaar die honderdduizenden euro's cash geld kwijt moet.
Wat een onzin, het is hooguit wat duurder.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sommige van die dingen gebeuren niet als het wit moet.
Nee hoor, maak het wit en formaliseer het en je verliest die economische activiteit en de bijstandsmoeder of de illegaal is zijn extraatje kwijt.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een onzin, het is hooguit wat duurder.
Dat het dan niet meer naast je bijstand kan klopt (tenminste, je mag dan maar 25% van je inkomen met een maximum hoogte van zo'n 200 euro houden). Maar dat de economische activiteiten niet wit kunnen klopt niet. Zowel glazenwassers, tuinmannen, schoonmakers als klusjesmannen kun je ook gewoon legaal met belasting krijgen. Gelukkig maar, want ik ga nooit meewerken aan belastingontduiking. Geld is niet extreem belangrijk, eerlijkheid wel.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, maak het wit en formaliseer het en je verliest die economische activiteit en de bijstandsmoeder of de illegaal is zijn extraatje kwijt.
Naast dat een professional vaak lastig bij de kleinere klusjes te krijgen is, maakt de beunhaas een schilder of schoonmaakster soms betaalbaar voor diegene die het anders niet kunnen betalen. Vaak is de kans groter dat het niet meer gebeurt dan dat het wit gebeurt met bijhorende belasting.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet wit, wou je zeggen? Vreemd dat ik gewoon een glazenwasser met factuur met KvK en BTW heb, dan... En als ik een klusjesman nodig heb, doe ik dat ook gewoon bij iemand die een factuur uit schrijft.
Ik kan sowieso heel slecht tegen mensen die geld als hoogste goed zien of geld überhaupt enorm belangrijk vinden, maar mensen die het faciliteren van belastingontduiking essentieel voor de samenleving noemen moeten wat mij betreft echt even goed na gaan denken waar hun prioriteiten liggen. Ik zou belasting betalen juist essentieel noemen. En ja, dat gaat om het grootbedrijf, om de rijken (kom maar op met een verhoging van de erfbelasting!), maar ook om de tuinman en de glazenwasser.
Nou doet deze wet natuurlijk helaas niks tegen een tuinman die je zwart betaalt, ook niet als het boven de 3000 euro is, wie staat er bij als controleur als je hem dat in je keuken overhandigt? En die tuinman kan er rustig mee gaan tanken e.d. Het gaat vooral om de criminele drugshandelaar die honderdduizenden euro's cash geld kwijt moet.
Nogmaals: deze wet heeft niks met die schoonmaakster of tuinman te maken. Niemand die er bij staat als je die in de keuken een envelop geeft. En die schoonmaakster of tuinman kan het gewoon uitgeven in bedragen van onder de 3000 euro. Als die persoon zoveel meer dan dat verdiend dat hij het comtant geld dan niet weg krijgt, dan is het terecht dat hij of zij er dan last van heeft. Iemand die duizenden, tienduizenden euro's verdient, moet gewoon belasting betalen en moet dat ook eventueel merken op zijn of haar uitkering.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Naast dat een professional vaak lastig bij de kleinere klusjes te krijgen is, maakt de beunhaas een schilder of schoonmaakster soms betaalbaar voor diegene die het anders niet kunnen betalen. Vaak is de kans groter dat het niet meer gebeurt dan dat het wit gebeurt met bijhorende belasting.
Dit is gewoon weer krampachtig geld zoeken omdat het kabinet simplistisch beleid aan het maken is.
Professionele bedrijven kunnen moeten hun werkzaamheden uiteraard wit doen. Voor mensen die weinig of niets (wit) verdienen of een uitkering ontvangen kunnen kleine klusjes bij een klein opgebouwd netwerkje van kennissen van kennissen een prima manier zijn om hun inkomsten wat aan te vullen. Als je 75% moeten afdragen op een paar tientjes voor het schoonmaken schiet dat voor een bijstandsmoeder niet op. Eerlijkheid is hartstikke leuk enzo maar voor mij niet het belangrijkste. Mensen die aan de onderkant van de inkomstenladder zitten kunnen zo al sinds het begin der tijden hun leven wat opfleuren, het is vaak economische activiteit die anders niet gebeurt en het functioneert al eeuwen tot ieders tevredenheid.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat het dan niet meer naast je bijstand kan klopt (tenminste, je mag dan maar 25% van je inkomen met een maximum hoogte van zo'n 200 euro houden). Maar dat de economische activiteiten niet wit kunnen klopt niet. Zowel glazenwassers, tuinmannen, schoonmakers als klusjesmannen kun je ook gewoon legaal met belasting krijgen. Gelukkig maar, want ik ga nooit meewerken aan belastingontduiking. Geld is niet extreem belangrijk, eerlijkheid wel.
Zoals ik al zei: deze wet doet daar helemaal niks aan. Behalve als die bijstandsmoeder duizenden euro's per maand zwart op haalt. Maar jij bent toch ook met me eens dat die vrouw dan belasting moet betalen en haar bijstand kwijt moet raken?quote:Op woensdag 25 september 2024 09:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Professionele bedrijven kunnen moeten hun werkzaamheden uiteraard wit doen. Voor mensen die weinig of niets (wit) verdienen of een uitkering ontvangen kunnen kleine klusjes bij een klein opgebouwd netwerkje van kennissen van kennissen een prima manier zijn om hun inkomsten wat aan te vullen. Als je 75% moeten afdragen op een paar tientjes voor het schoonmaken schiet dat voor een bijstandsmoeder niet op. Eerlijkheid is hartstikke leuk enzo maar voor mij niet het belangrijkste. Mensen die aan de onderkant van de inkomstenladder zitten kunnen zo al sinds het begin der tijden hun leven wat opfleuren, het is vaak economische activiteit die anders niet gebeurt en het functioneert al eeuwen tot ieders tevredenheid.
Weet ik, maar daar stond mijn initiele opmerking dat de informele sector nuttig was voor economie en samenleving los van.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: deze wet doet daar helemaal niks aan. Behalve als die bijstandsmoeder duizenden euro's per maand zwart op haalt. Maar jij bent toch ook met me eens dat die vrouw dan belasting moet betalen en haar bijstand kwijt moet raken?
Hele groepen doen het zo natuurlijk. 20 uur per week schoonmaken a 15 euro per uur. 1300 euro bijstand erbij, dan zit je al op een maandinkomen van 2500 euro netto.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Weet ik, maar daar stond mijn initiele opmerking dat de informele sector nuttig was voor economie en samenleving los van.
Uiteraard moet iemand die een paar duizend euro met schoonmaakwerk verdient gewoon belasting betalen en hoort die niet in de bijstand.
Wilders heeft de touwtjes in handen als gijzelnemer en degene die dit kabinet aan de boom wil hangen.quote:
Gaat natuurlijk pas over een paar maanden in, wellicht dat ze dan een bericht opstellen?quote:Op woensdag 25 september 2024 09:42 schreef Tijn het volgende:
Opmerkelijk dat de NOS niks zegt over de nieuwe grens van 3000 euro voor transacties in contanten. Lijkt me wel relevant voor veel mensen om te weten.
Ik zie geld helemaal niet als enorm belangrijk. Van de andere kant onder kapitalisme is het uiteraard vrij belangrijk. Uiteindelijk als je dingen gedaan wil krijgen is geld best handig. Ik klaag ook niet over belasting betalen dat vind ik prima, ik vind ons systeem best goed ik draag daar zonder problemen mijn steentje aan bij.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel vaak met dit soort dingen wordt juist die tuinman gepakt en verzint de criminele drugshandelaar voor die honderdduizenden euros wel een ander trucje om het wit te wassen. Ik bedoel maar in de bijstand pakken ze toch ook mensen die een tasje boodschappen van hun moeder krijgen. Als dat kan, kan je ook wel een schoonmaker die een paar volle tanks per maand erbij verdient ook wel vinden als je daar een apparaat voor opzet.quote:Nou doet deze wet natuurlijk helaas niks tegen een tuinman die je zwart betaalt, ook niet als het boven de 3000 euro is, wie staat er bij als controleur als je hem dat in je keuken overhandigt? En die tuinman kan er rustig mee gaan tanken e.d. Het gaat vooral om de criminele drugshandelaar die honderdduizenden euro's cash geld kwijt moet.
PVV-staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer en Milieu) neemt toch afstand van de 'minder Marokkanen'-uitspraak van PVV-leider Geert Wilders. Dat maakt hij bekend in een brief aan de Tweede Kamer.quote:Op [url=http[quote]
[b]Op woensdag 25 september 2024 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
De aanval geopend?
Hij neemt er helemaal geen afstand van. Hij neemt er afstand van als staatssecretaris.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PVV-staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer en Milieu) neemt toch afstand van de 'minder Marokkanen'-uitspraak van PVV-leider Geert Wilders. Dat maakt hij bekend in een brief aan de Tweede Kamer.
[ x ]
Die Jansen is een draaikont. Die ophitsende sketch van Wilders was in 2014... 10 jaar had Jansen de tijd om na te denken daarover. Deed hij niet... Hij steunde Wilders.
En ineens..................... distantieert hij zich .. zogenaamd
Ik geef toch heel duidelijk en inhoudelijk kritiek op jouw economische visie. Ik speel de bal, niet de man. En wat doe jij altijd?quote:Op woensdag 25 september 2024 08:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ben je weer met je lege kwalificaties.
Hij neemt afstand.... zogenaamdquote:Op woensdag 25 september 2024 10:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij neemt er helemaal geen afstand van. Hij neemt er afstand van als staatssecretaris.
Dus niet als Chris Jansen privé persoon.
Iets enkel dogmatisch en irrationeel noemen is geen inhoudelijke kritiek. Je bent gewoon een dom trolletje dus klaag niet dat je dombo gedrag (zoals liegen dat je posts inhoudelijk zijn) irritatie opwekt bij anderen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik geef toch heel duidelijk en inhoudelijk kritiek op jouw economische visie. Ik speel de bal, niet de man. En wat doe jij altijd?
Ja, die figuur zien we de laatste tijd vaker. Je moet je nu dus afvragen of iemand praat als bewindspersoon of als privé-persoon. Nou lijkt het me dat hij op tv altijd wordt uitgenodigd als staatssecretaris, dus daar zou hij in elk geval niet privé meningen moeten verkondigen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij neemt er helemaal geen afstand van. Hij neemt er afstand van als staatssecretaris.
Hij betreurt vast de ontstane ophef.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die figuur zien we de laatste tijd vaker. Je moet je nu dus afvragen of iemand praat als bewindspersoon of als privé-persoon. Nou lijkt het me dat hij op tv altijd wordt uitgenodigd als staatssecretaris, dus daar zou hij in elk geval niet privé meningen moeten verkondigen.
Dat klopt, daar is ook genoeg onderzoek naar gedaan met die uitkomsten. Zwart geld functioneert daar als motor voor, het fungeert als demper voor economische schokken en het verhoogt de omloopsnelheid van geld. Bovendien komt het geld in the end toch wel bij de overheid terecht, omdat men over het algemeen niet zwart werkt om te sparen. Maar dat is de theoretische kant, die je wel moet scheiden van de morele.quote:Op woensdag 25 september 2024 08:34 schreef -XOR- het volgende:
Nee hoor, maak het wit en formaliseer het en je verliest die economische activiteit en de bijstandsmoeder of de illegaal is zijn extraatje kwijt.
Dit ja.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij betreurt vast de ontstane ophef.
Inderdaad, lekker twister spelenquote:Op woensdag 25 september 2024 10:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De grote vissen pak je juist wel met een wet dat je maximaal 3000 euro contant mag betalen, de persoon die af en toe een paar honderd euro contant heeft niet. Die kan dat gewoon uitgeven, het wordt lastiger om de contante koffer met 100.000 euro uit te geven.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind zwart bijbeunen geen probleem (ook ooit gedaan twv paar honderd euro per klus), soms vallen mensen tussen wal en schip door rafelrandjes van de regelingen. Die mogen van mij best zo voorzien in hun levensonderhoud. Die kopen daar weer boodschappen mee of zo.
De grote vissen (lees: drugscriminelen) pak je hier niet mee dus dan is het beetje voor de buhne.
Volgens mij kan je al bijna nergens contant zulke grote bedragen aftikken.100.000 euro contant accepteert niemand tenzij je zelf in zulke werelden zit.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grote vissen pak je juist wel met een wet dat je maximaal 3000 euro contant mag betalen, de persoon die af en toe een paar honderd euro contant heeft niet. Die kan dat gewoon uitgeven, het wordt lastiger om de contante koffer met 100.000 euro uit te geven.
Als je het mij vraagt is dit gewoon geen afstand doen. Als je zo nadrukkelijk duidelijk maakt dat je de mening wel hebt maar dat je die zogenaamd thuis laat als je naar je werk gaat. Ik vind dat huichelachtig en ongeloofwaardig. Sta dan gewoon voor je mening.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die figuur zien we de laatste tijd vaker. Je moet je nu dus afvragen of iemand praat als bewindspersoon of als privé-persoon. Nou lijkt het me dat hij op tv altijd wordt uitgenodigd als staatssecretaris, dus daar zou hij in elk geval niet privé meningen moeten verkondigen.
Boten worden regelmatig contant betaald, Capricia vertelde dat ze zelfs haar auto contant betaalde. Ook meubilair van 10.000 euro contant betalen gebeurt blijkbaar wel.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij kan je al bijna nergens contant zulke grote bedragen aftikken.100.000 euro contant accepteert niemand tenzij je zelf in zulke werelden zit.
Mensen hebben ook hobbies. Kom je makkelijk mee weg.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
Wat doe je dan als je zwart werkt en je raakt langdurig geblesseerd tijdens het werk?
Geen 100K contant. Maar bedragen boven die 3.000 euro? Ja. Dat deden wij regelmatig.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij kan je al bijna nergens contant zulke grote bedragen aftikken.100.000 euro contant accepteert niemand tenzij je zelf in zulke werelden zit.
Niet erbij vertellen dat het tijdens een zwartwerk klus was.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
Wat doe je dan als je zwart werkt en je raakt langdurig geblesseerd tijdens het werk?
"Ik was vrijwilligerswerk aan het doen", "ik was een vriend aan het helpen", enz. Je hoeft niet te vertellen dat je er voor betaald krijgt.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2024 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Mensen hebben ook hobbies. Kom je makkelijk mee weg.
quote:Op woensdag 25 september 2024 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Ik was vrijwilligerswerk aan het doen", "ik was een vriend aan het helpen", enz. Je hoeft niet te vertellen dat je er voor betaald krijgt.
Dus stel je bent 2 jaar uitgeschakeld dan is dat het verhaal en maak je wel weer gebruik van bepaalde financiële middelen of doe je dan ook twee jaar lang zwart ziek zijn?quote:Op woensdag 25 september 2024 10:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet erbij vertellen dat het tijdens een zwartwerk klus was.
En niet met opgeheven vingertjes staan als migranten dezelfde methodes toepassen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Ik was vrijwilligerswerk aan het doen", "ik was een vriend aan het helpen", enz. Je hoeft niet te vertellen dat je er voor betaald krijgt.
Tja, als je dan toch de samenleving besodeflikkert, doe het dan goed.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus stel je bent 2 jaar uitgeschakeld dan is dat het verhaal en maak je wel weer gebruik van bepaalde financiële middelen of doe je dan ook twee jaar lang zwart ziek zijn?
We wisten al dat veel gekunselt dom is vanaf het moment van dat Faber haar post deelde waarin ze een brief aan het schrijven was aan een instantie die daar niet over gaat. En dan heb ik nog 10x liever iemand die aangeeft dat het allemaal nieuw is (ook nog stom, maar minder) dan iemand die hier zo zelfverzekerd tegen de trein aanloopt waarvoor gewaarschuwd werd.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ach, duurt toch niet lang meer want ik geloof er niets van dat die noodwet er komt als ik de journalistiek zo hoor. Het piept en kraakt aan alle kanten.
Ja maar maakt het uit of ik 2 jaar ben uitgeschakeld omdat ik bij het tuinieren in andermans tuin van de trap val of in mijn eigen tuin. Is dat dan erger dan als ik 2 jaar ben uitgeschakeld doordat ik op de wintersport met topsnelheid tegen een pistenbully op ski.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus stel je bent 2 jaar uitgeschakeld dan is dat het verhaal en maak je wel weer gebruik van bepaalde financiële middelen of doe je dan ook twee jaar lang zwart ziek zijn?
Het maakt in principe niet uit hoe je ziek/tijdelijk arbeidsongeschikt geworden bent. Het punt zit 'm erin, of je je bijdrage geleverd hebt in de financiering. En dat is bij zwart werk dus niet het geval.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar maakt het uit of ik 2 jaar ben uitgeschakeld omdat ik bij het tuinieren in andermans tuin van de trap val of in mijn eigen tuin. Is dat dan erger dan als ik 2 jaar ben uitgeschakeld doordat ik op de wintersport met topsnelheid tegen een pistenbully op ski.
Doorgaans verdient een beunhaas meer.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grote vissen pak je juist wel met een wet dat je maximaal 3000 euro contant mag betalen, de persoon die af en toe een paar honderd euro contant heeft niet. Die kan dat gewoon uitgeven, het wordt lastiger om de contante koffer met 100.000 euro uit te geven.
Waar mensen toch vandaan halen dat de af en toe zwart werkende tuinman die op die manier 300 euro in de maand extra binnen haalt hierdoor geraakt wordt is me een raadsel.
Zwarte piste is vrij normaal. Ik denk dat je off-piste bedoelt. Ik weet niet of dat zoveel uitmaakt. Ik denk dat je als je weet wat je doet off-piste niet per se onveiliger hoeft te zijn dan een amateur die op de blauwe piste de debiel uithangt.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het maakt in principe niet uit hoe je ziek/tijdelijk arbeidsongeschikt geworden bent. Het punt zit 'm erin, of je je bijdrage geleverd hebt in de financiering. En dat is bij zwart werk dus niet het geval.
Alhoewel ik over die zwartepisteskiërs nog wel een mening heb, maar dat terzijde.
Meer politiek op de piste, snowboardern zou verboden moeten worden in Nederland.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meeste ongelukken zijn op blauwe en rode piste maar soit. Daar komen echt skiërs die er niets van kunnen.
/geen politiek praat
Migranten zorgen voor veel criminaliteit en bovendien slopen ze woningen, dus het lijkt mij eerst relevanter om migranten tegen te houden. Want dan heb je minder politie en woningen nodig.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
Overigens nieuwsberichten over te weinig woningbouw en politiebureaus die sluiten. Ik kan maar niet snappen dat men meer bezig is met migratie dan deze, belangrijkere, zaken.
Zoals eerder gezegd: Wilders heeft al lang gewonnen. Hij wil dat we het alleen maar over Het Grote Gevaar van de Buutnlanders en dat is dan ook precies wat er gebeurt. En je kunt in NWS wel een topic gaan openen over weinig gebouwde woningen, maar dan gaat het in post #11 alweer over asielzoekers die zorgen voor een woningtekort.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
Overigens nieuwsberichten over te weinig woningbouw en politiebureaus die sluiten. Ik kan maar niet snappen dat men meer bezig is met migratie dan deze, belangrijkere, zaken.
Ja snap dat ook niet zo goed. Maarja het is er echt bij mensen ingestampt dat hét probleem van onze tijd de asielzoekers zijn. Het is zelfs zo erg dat een hoop mensen razend worden van wat je stelt. Dan ben je wegkijker of grachtengordelelite ofzo.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
En als Wilders het probleem met de ‘asielcrisis’ écht oplost, verliest hij het draagvlak om weer op hem te stemmen, dus er wordt niks opgelost en met de PVV aan de macht kom je nooit verder. Maar tegelijkertijd blijven de andere belangrijke dossiers liggenquote:Op woensdag 25 september 2024 11:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: Wilders heeft al lang gewonnen. Hij wil dat we het alleen maar over Het Grote Gevaar van de Buutnlanders en dat is dan ook precies wat er gebeurt. En je kunt in NWS wel een topic gaan openen over weinig gebouwde woningen, maar dan gaat het in post #11 alweer over asielzoekers die zorgen voor een woningtekort.
Maar de haperende woningbouw is en blijft bijzonder zorgelijk, en ik zou er maar niet op rekenen dat dat snel verandert. De milieumoeilijkheden, nimbybezwaren, financiële onhaalbaarheid om goedkope huizen te bouwen en het tekort aan bouwvakkers maken een doel van 100.000 woningen per jaar compleet onhaalbaar. Dus het artikel dat er in 2026 te weinig huizen gebouwd zijn kunnen ze ook wel vast in de krant zetten, en tegen die tijd kost een driekamer portiekflat in Almelo waarschijnlijk zes ton.
Doe ff normaal joh, houd het gezellig en wees eens wat toleranter.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iets enkel dogmatisch en irrationeel noemen is geen inhoudelijke kritiek. Je bent gewoon een dom trolletje dus klaag niet dat je dombo gedrag (zoals liegen dat je posts inhoudelijk zijn) irritatie opwekt bij anderen.
Tja, bewindspersonen dragen nu eenmaal een heel verleden met zich mee aan opvattingen. Dat kun je ook niet zomaar weggummen. Als een CU-staatssecretaris een vraag over abortus krijgt, dan vind ik het niet zo’n probleem als die zegt dat hij daar als privé persoon veel problemen mee heeft, maar dat het kabinetsbeleid is dat de abortuswetgeving verruimd wordt.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker twister spelen
Ik snap dat men met bepaalde zaken een rol heeft en een eigen mening heeft die daar best eens haaks op zo’n rol kan staan (omdat het je eigen portemonnee ‘ook’ treft bijvoorbeeld. Maar bij een opinie over ethiek kan iemand niet zeggen dat de staatssecretarispet daar anders over denkt. Dan is die pet niet van toepassing.
quote:Op woensdag 25 september 2024 11:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Migranten zorgen voor veel criminaliteit en bovendien slopen ze woningen, dus het lijkt mij eerst relevanter om migranten tegen te houden. Want dan heb je minder politie en woningen nodig.
Als er nooit meer een migrant binnenkomt, zijn alle problemen van Nederland opgelost voor altijd.
Yeah, ik weet het. Maar toch kan ik er maar slecht tegen dat zulk simplistisch regeren maar getolereerd wordt.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: Wilders heeft al lang gewonnen. Hij wil dat we het alleen maar over Het Grote Gevaar van de Buutnlanders en dat is dan ook precies wat er gebeurt. En je kunt in NWS wel een topic gaan openen over weinig gebouwde woningen, maar dan gaat het in post #11 alweer over asielzoekers die zorgen voor een woningtekort.
Maar de haperende woningbouw is en blijft bijzonder zorgelijk, en ik zou er maar niet op rekenen dat dat snel verandert. De milieumoeilijkheden, nimbybezwaren, financiële onhaalbaarheid om goedkope huizen te bouwen en het tekort aan bouwvakkers maken een doel van 100.000 woningen per jaar compleet onhaalbaar. Dus het artikel dat er in 2026 te weinig huizen gebouwd zijn kunnen ze ook wel vast in de krant zetten, en tegen die tijd kost een driekamer portiekflat in Almelo waarschijnlijk zes ton.
En hoe gaan Timmermans/Jetten/Bikker dan iets oplossen? Nederland heeft voor een rechtse koers gekozen en de drie genoemde personen zijn hartstikke links.? VVD wil nooit meer in een linkse coalitie zitten, zeker zolang GL of d66 daar aan deelnemen. Hoe wil je de problemen oplossen met een PvdA/GL-d66-CU-SP-PvdD-DENK regering? Volkomen lachwekkend.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En als Wilders het probleem met de ‘asielcrisis’ écht oplost, verliest hij het draagvlak om weer op hem te stemmen, dus er wordt niks opgelost en met de PVV aan de macht kom je nooit verder. Maar tegelijkertijd blijven de andere belangrijke dossiers liggen
Ik heb het pas een paar jaar geleden geleerd, maar mensen veranderen niet wezenlijk. Zodra fouten uit het verleden geen uitwerking meer hebben vergeet men ervan te leren.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja snap dat ook niet zo goed. Maarja het is er echt bij mensen ingestampt dat hét probleem van onze tijd de asielzoekers zijn. Het is zelfs zo erg dat een hoop mensen razend worden van wat je stelt. Dan ben je wegkijker of grachtengordelelite ofzo.
Kan natuurlijk ook gewoon dat Nederland extreem racistisch is. Iets wat mensen ook altijd in alle toonaarden ontkennen. Ik zie dan PVV als grootste partij en weet genoeg. Zeker als die bewindspersonen het dus eens zijn met minder minder en omvolking en Wilders als baas hebben.
Maar dat enorm grote aantal asielzoekers is ook HET probleem in Nederland. Er zijn niet genoeg woningen, medisch personeel, leraren/onderwijzers, inburgeringspersoneel, vrijwilligers voor inburgeraars, overige hulpinstanties, etc. etc. Iedereen die "Wir Schaffen das" vindt, leeft buiten de realiteit.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moet je hun partijprogramma lezen dan weet je hoe ze dingen willen oplossen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En hoe gaan Timmermans/Jetten/Bikker dan iets oplossen? Nederland heeft voor een rechtse koers gekozen en de drie genoemde personen zijn hartstikke links.? VVD wil nooit meer in een linkse coalitie zitten, zeker zolang GL of d66 daar aan deelnemen. Hoe wil je de problemen oplossen met een PvdA/GL-d66-CU-SP-PvdD-DENK regering? Volkomen lachwekkend.
Dat doe jij al dus ik hoef niks van jou. Nogmaals, doe normaal!quote:Op woensdag 25 september 2024 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je hun partijprogramma lezen dan weet je hoe ze dingen willen oplossen.
Lachwekkend zijn jouw posts. Ga gewoon ergens anders de dombo uithangen.
Waarom is dit de schuld van Hermans? PVV en BBB vinden het allemaal klimaatonzin dus wat moet je dan in coalitieland Nederland waar koehandel schering en inslag is in de politiek?quote:Op woensdag 25 september 2024 11:50 schreef Cyan9 het volgende:
Wisten jullie dat Sophie Hermans niet geschikt is als minister?
[ x ]
Ja, ik had hem gezien. Ben ook best wel blij met Bikker, die heeft naar mijn gevoel meer dan Segers echt een paar rode lijnen waar ze nooit overheen gaat, maar is verder wel constructief.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:26 schreef capricia het volgende:
@:hanca
Heb je deze al gelezen?
Een mooie column over het werk van Bikker en de CU:
"Bikker weet Schoofs achilleshiel gevoelig te raken"
https://www.trouw.nl/colu(...)g-te-raken~be2f1a35/
Dan sta je op in de ministerraad en geef je aan dat er meer moet gebeuren. Ze is minister, geen uitvoerend ambtenaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom is dit de schuld van Hermans? PVV en BBB vinden het allemaal klimaatonzin dus wat moet je dan in coalitieland Nederland waar koehandel schering en inslag is in de politiek?
De VVD heeft de afgelopen 12 jaar anders ook laten zien niet vies te zijn van de boel onnodig vertragen. Laten we nou niet doen alsof dit alleen aan de PVV en de BBB ligt.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom is dit de schuld van Hermans? PVV en BBB vinden het allemaal klimaatonzin dus wat moet je dan in coalitieland Nederland waar koehandel schering en inslag is in de politiek?
Volgens mij hebben ze sinds een paar jaar het "licht" gezien wat betreft de klimaatcrisis. Beter laat dan nooit. Als ik links was zou ik niet zo hard inhakken op de VVD, ze zullen deze partij echt nodig hebben voor een kabinet zonder Wilders.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De VVD heeft de afgelopen 12 jaar anders ook laten zien niet vies te zijn van de boel onnodig vertragen. Laten we nou niet doen alsof dit alleen aan de PVV en de BBB ligt.
Zoals ik al zei, simplistisch.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat enorm grote aantal asielzoekers is ook HET probleem in Nederland. Er zijn niet genoeg woningen, medisch personeel, leraren/onderwijzers, inburgeringspersoneel, vrijwilligers voor inburgeraars, overige hulpinstanties, etc. etc. Iedereen die "Wir Schaffen das" vindt, leeft buiten de realiteit.
Sterker nog. VVD is de veroorzaker van de huidige ellende met hun leugens over nareis op nareis. Bleken er 71 te zijn ipv duizenden.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De VVD heeft de afgelopen 12 jaar anders ook laten zien niet vies te zijn van de boel onnodig vertragen. Laten we nou niet doen alsof dit alleen aan de PVV en de BBB ligt.
En in de ministerraad krijgt ze te horen van BBB en PVV: "NEE"quote:Op woensdag 25 september 2024 11:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan sta je op in de ministerraad en geef je aan dat er meer moet gebeuren. Ze is minister, geen uitvoerend ambtenaar.
Niet simplistisch maar realistisch.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, simplistisch.
Als het kabinet aanblijft moeten we misschien maar hopen dat je gelijk hebt. Anders zijn ze nu dus niet bezig met de problemen aan te pakken en een hoop andere dingen aan het verkloten.
Ze kan nu toch gewoon zeggen dat het niet voldoende is. En als PVV en BBB niet meer willen, zeg je: prima, we hadden een extraparlementair kabinet, met VVD, NSC, PvdA-GL, D66, CU valt ook goed te praten, hoeven jullie de extra klimaatmaatregelen niet te steunen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze sinds een paar jaar het "licht" gezien wat betreft de klimaatcrisis. Beter laat dan nooit. Als ik links was zou ik niet zo hard inhakken op de VVD, ze zullen deze partij echt nodig hebben voor een kabinet zonder Wilders.
Als het een enorm aantal was had je een punt. Maar het zijn er feitelijk vrij weinig. Dit jaar zelfs extra weinig.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat enorm grote aantal asielzoekers is ook HET probleem in Nederland. Er zijn niet genoeg woningen, medisch personeel, leraren/onderwijzers, inburgeringspersoneel, vrijwilligers voor inburgeraars, overige hulpinstanties, etc. etc. Iedereen die "Wir Schaffen das" vindt, leeft buiten de realiteit.
Precies dat dus.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze kan nu toch gewoon zeggen dat het niet voldoende is. En als PVV en BBB niet meer willen, zeg je: prima, we hadden een extraparlementair kabinet, met VVD, NSC, PvdA-GL, D66, CU valt ook goed te praten, hoeven jullie de extra klimaatmaatregelen niet te steunen.
Dus het probleem is de drugsdealende crimineel die al allerlei illegale zaken doet.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: deze wet doet daar helemaal niks aan. Behalve als die bijstandsmoeder duizenden euro's per maand zwart op haalt. Maar jij bent toch ook met me eens dat die vrouw dan belasting moet betalen en haar bijstand kwijt moet raken?
Jullie zien echt een probleem dat er niet is. Die bijstandsmoeder betaalt waarschijnlijk nooit bedragen boven de 3000 euro. Niet cash en niet via de pin.
In hoofdlijnenakkoord staat gewoon dat de klimaatdoelen blijven staan. Ergo; Hermans moet met een voorstel komen waarbij deze doelen gehaald worden. VVD was zelfs voorstander van behoud van die doelen dus heel raar dat ze nu opeens haar werk weigert te doen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Met alle respect: neen !quote:Op woensdag 25 september 2024 11:59 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Niet simplistisch maar realistisch.
Het probleem is witwassen. De uitleg van de minister was ook zeer duidelijk waarom dit helpt, alle fatsoenlijke partijen waren kamerbreed ook voor deze wet.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dus het probleem is de drugsdealende crimineel die al allerlei illegale zaken doet.
En om die aan te pakken maken we het illegaal om met een legitiem betaalmiddel voortaan te betalen.
Nou ik denk dat de drugsdealende crimineel nu aanklopt bij het UWV om een baan te zoeken.
Dit soort beleid is echt een totale faal.
Dat is de theorie. De praktijk is dat ieder zinnig voorstel waar ze mee komt waarschijnlijk getorpedeerd wordt door de populisten want óf slecht voor boeren óf stikstofproblematiek is sowieso maar onzin, en dan 'doe maar een ander voorstel'. Ik zou niet met Hermans willen ruilen. Met geen enkel bewindspersoon in dit kabinet trouwens.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In hoofdlijnenakkoord staat gewoon dat de klimaatdoelen blijven staan. Ergo; Hermans moet met een voorstel komen waarbij deze doelen gehaald worden. VVD was zelfs voorstander van behoud van die doelen dus heel raar dat ze nu opeens haar werk weigert te doen.
Maar ze kan toch via VVD, CDA, PvdA-GL, D66, CU, Volt alsnog wetgeving maken, heb je in beide kamers een meerderheid. Zie PVV en BBB echt niet daarom de stekker er uit trekken, ze kan zich ook nog eens er achter verschuilen dat dit het hele idee is van een extraparlementair kabinet waar ze zelf mee hebben ingestemd.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de theorie. De praktijk is dat ieder zinnig voorstel waar ze mee komt waarschijnlijk getorpedeerd wordt door de populisten want óf slecht voor boeren óf stikstofproblematiek is sowieso maar onzin, en dan 'doe maar een ander voorstel'. Ik zou niet met Hermans willen ruilen. Met geen enkel bewindspersoon in dit kabinet trouwens.
Het is ook een doelstelling,je kan prima je doelstelling bijstellen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar dan kan het nog steeds slecht beleid zijn om het illegaal te maken om met legaal geld te betalen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem is witwassen. De uitleg van de minister was ook zeer duidelijk waarom dit helpt, alle fatsoenlijke partijen waren kamerbreed ook voor deze wet.
Ze hebben geen extraparlementair kabinet. Hoe zou dat ook werken met het begrotingstekort. Stel VVD maakt een dure klimaatdeal buiten het akkoord om dan valt er toch best wat voor te zeggen als BBB en PVV daar heel boos over worden. Of weet ik veel PVV gaat nu in de kamer shoppen om de BTW verhoging en VVD belasting plannen ongedaan te maken die gewoon in hun akkoord staan.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze kan nu toch gewoon zeggen dat het niet voldoende is. En als PVV en BBB niet meer willen, zeg je: prima, we hadden een extraparlementair kabinet, met VVD, NSC, PvdA-GL, D66, CU valt ook goed te praten, hoeven jullie de extra klimaatmaatregelen niet te steunen.
Er wordt trouwens gewoon europees beleid ingevoerd, praktisch alle landen hebben een maximumbedrag. Je mag nog steeds met legaal geld betalen, maar niet meer boven de 3000 euro omdat dat inderdaad verdacht is omdat niemand zijn salaris meer in contanten krijgt.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dan kan het nog steeds slecht beleid zijn om het illegaal te maken om met legaal geld te betalen.
Hier wordt weer iets verboden voor iedereen omdat je een stel criminelen hebt die iets illegaals doen.
Iets verbieden omdat het verdacht is. Juist ja. Dat is makkelijk voor het OM (en voor de FIU, want die kunnen al die meldinkjes van 'verdachte' transacties niet aan).quote:Op woensdag 25 september 2024 12:28 schreef Hanca het volgende:
Er wordt trouwens gewoon europees beleid ingevoerd, praktisch alle landen hebben een maximumbedrag. Je mag nog steeds met legaal geld betalen, maar niet meer boven de 3000 euro omdat dat inderdaad verdacht is omdat niemand zijn salaris meer in contanten krijgt.
Dit heeft er gewoon niks mee te maken.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Iets verbieden omdat het verdacht is. Juist ja. Dat is makkelijk voor het OM (en voor de FIU, want die kunnen al die meldinkjes van 'verdachte' transacties niet aan).
Even ter indicatie waar we het over hebben met 3.000 euro:
[ afbeelding ]
En het aantal aanhoudingen naar aanleiding van deze 177k meldingen? "Ongeveer 100".
De VVD'ers waarschuwen ervoor dat dat juist criminele netwerken hier naartoe kan lokken.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit heeft er gewoon niks mee te maken.
Ik snap niet dat er hier wereldvreemde users zijn die net doen alsof contante betalingen boven de 3000 euro niet in 99% van de gevallen om het witwassen van zwart geld gaat, met name door grote criminelen.
België en Frankrijk hebben exact deze limiet al, het is bekend dat criminelen daardoor hier komen om hun contanten uit te geven.
Duidelijke uitleg van Heijnen: https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-meer-dan-3000-euro
Je bron, anders dan onderbuik? De cijfers die ik net laat zien zouden er dan toch verdomd anders moeten uit zien.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:
contante betalingen boven de 3000 euro niet in 99% van de gevallen om het witwassen van zwart geld gaat, met name door grote criminelen.
Dat maar 1% van die transacties verdacht is zal toch ook wel te maken hebben met waar ze op controleren. 55% van de transacties boven de 100 miljoen lijkt me dan wel heel gigantisch in vergelijking.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Iets verbieden omdat het verdacht is. Juist ja. Dat is makkelijk voor het OM (en voor de FIU, want die kunnen al die meldinkjes van 'verdachte' transacties niet aan).
Even ter indicatie waar we het over hebben met 3.000 euro:
[ afbeelding ]
En het aantal aanhoudingen naar aanleiding van deze 177k meldingen? "Ongeveer 100".
Nee, er wordt zo'n 20% als verdacht aangemerkt van de meldingen (dat zijn er meer dan een 2 miljoen). Die 1% is het percentage op het totaal, dus al die transacties < 10k zijn minder dan 1% van het totale bedrag aan als verdacht aangemerkte meldingen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat maar 1% van die transacties verdacht is zal toch ook wel te maken hebben met waar ze op controleren
Oh dus die mogen frauderen, oh ja VVD stemmer he,quote:Op woensdag 25 september 2024 05:14 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vind dit een rare, niet-rationele en dogmatische opvatting. Bedrijven zorgen voor werk en inkomens dus laat ze met rust.
Ja oké maar dat aantal wordt dus gigantisch gedrukt omdat vrijwel niemand de verfklus bij de buren als verdacht aan gaat merken. Want sociaal geaccepteerd en zelfs al is dat niet zo zal de verwachting dat er toch niks mee gebeurd ook meespelen.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, er wordt zo'n 20% als verdacht aangemerkt van de meldingen (dat zijn er meer dan een 2 miljoen). Die 1% is het percentage op het totaal, dus al die transacties < 10k zijn minder dan 1% van het totale bedrag aan als verdacht aangemerkte meldingen.
De VVD is mede de oorzaak dat we nu met een kabinet wilders zitten, het land zou beter af zijn zonder de VVD, hebben 14 jaar alles vooruitgeschovenquote:Op woensdag 25 september 2024 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze sinds een paar jaar het "licht" gezien wat betreft de klimaatcrisis. Beter laat dan nooit. Als ik links was zou ik niet zo hard inhakken op de VVD, ze zullen deze partij echt nodig hebben voor een kabinet zonder Wilders.
Maar de achterban van de VVD niet, die zijn dankzij de VVD een stuk rijker.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is mede de oorzaak dat we nu met een kabinet wilders zitten, het land zou beter af zijn zonder de VVD, hebben 14 jaar alles vooruitgeschoven
Ook, en een handhavingsprobleem, maar als je de verdere breakdown ziet is een groot deel ook moneytransfers. Dus de Somaliër die geld naar zijn kinderen stuurt via die kantoortjes. Ook verboten straks.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja oké maar dat aantal wordt dus gigantisch gedrukt omdat vrijwel niemand de verfklus bij de buren als verdacht aan gaat merken.
Niet dankzij deze wetswijziging, die alleen ziet op contante betalingen van 3000 euro. Contant geld storten kan nog steeds.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ook, en een handhavingsprobleem, maar als je de verdere breakdown ziet is een groot deel ook moneytransfers. Dus de Somaliër die geld naar zijn kinderen stuurt via die kantoortjes. Ook verboten straks.
Klopt, en daar moet maar eens een einde aan komenquote:Op woensdag 25 september 2024 13:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar de achterban van de VVD niet, die zijn dankzij de VVD een stuk rijker.
Ik wijs hierin even naar post 201 in dit topic.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dan kan het nog steeds slecht beleid zijn om het illegaal te maken om met legaal geld te betalen.
Hier wordt weer iets verboden voor iedereen omdat je een stel criminelen hebt die iets illegaals doen.
Een money transfer lijkt me gewoon te kenmerken als een betaling; een storting is op je eigen, of althans een op naam gestelde, bankrekening. De precieze details ken ik niet, maar anders zou het ook wel makkelijk te omzeilen zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet dankzij deze wetswijziging, die alleen ziet op contante betalingen van 3000 euro. Contant geld storten kan nog steeds.
Denk het niet, dat een moneytransfer hier onder valt. Maar anders: storten en overmaken kan dan dus nog steeds.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Een money transfer lijkt me gewoon te kenmerken als een betaling; een storting is op je eigen rekening.
Een stukje niet genoeg nadenken bij het bedenken van een btw verhoging, deze hele verhoging is eigenlijk zonder bespreken in het hoofdlijnenakkoord gekomen. Er waren verschillende opties en dit was de enige waar niet 1 partij van de 4 van opschreef dat het enorm bezwaarlijk was.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:49 schreef Nielsch het volgende:
NSC heeft een motie ingediend om de btw op boeken, tijdschriften etc toch laag te houden.
Stukje puur dualisme of toch een extraparlementair toneelstukje wat al van tevoren afgesproken was?
het probleem is bewust gecreëerd door opvang te sluiten , procedures te vertragen en een die spreiding van de reeds geaccepteerde instroom zou regelen af te schieten. allemaal in het teken van wat de Denen 'negatieve publiciteit' noemden, het zo onaantrekkelijk mogelijk maken om hierheen te komen. jammere is dat idd de normale vluchteling dan weg blijft, maar de veilige landers die als criminelen rondtrekken en de gelukszoekers die op doorreis zijn komen evengoed. dat zorgt er voor dat het beeld verzuurt omdat men denkt dat alle vluchtelingen zo zijn en zo wint pvv op dit issue keer op keer de verkiezingenquote:Op woensdag 25 september 2024 11:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, simplistisch.
Als het kabinet aanblijft moeten we misschien maar hopen dat je gelijk hebt. Anders zijn ze nu dus niet bezig met de problemen aan te pakken en een hoop andere dingen aan het verkloten.
Motie sluit alleen boeken uit, niet sport en cultuur.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een stukje niet genoeg nadenken bij het bedenken van een btw verhoging, deze hele verhoging is eigenlijk zonder bespreken in het hoofdlijnenakkoord gekomen. Er waren verschillende opties en dit was de enige waar niet 1 partij van de 4 van opschreef dat het enorm bezwaarlijk was.
Bij het kabinet was er ook geen enthousiasme voor. Als er maar een dekking is, want het levert wel een fors bedrag op (al klopte die berekening ook echt van geen kant).
Over het hele btw pakket is niet gesproken bij het hoofdlijnenakkoord, zo bleek uit reconstructies. Het was een optie die al door een ministerie was aangeleverd. Deels stond hij trouwens wel in het programma van NSC (btw op hotelovernachtingen verhogen).quote:Op woensdag 25 september 2024 14:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Motie sluit alleen boeken uit, niet sport en cultuur.
- Timmermans of een van de anderen zal niet alleen regeren.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En hoe gaan Timmermans/Jetten/Bikker dan iets oplossen? Nederland heeft voor een rechtse koers gekozen en de drie genoemde personen zijn hartstikke links.? VVD wil nooit meer in een linkse coalitie zitten, zeker zolang GL of d66 daar aan deelnemen. Hoe wil je de problemen oplossen met een PvdA/GL-d66-CU-SP-PvdD-DENK regering? Volkomen lachwekkend.
Maar die vreselijk irrationele GL-achterban zullen hem dat nooit maar dan ook nooit toestaan. Deze van de samenleving volkomen losgeslagen politieke sekte is HET probleem voor een samenwerking tussen VVD en PvdA. Jammer want nu heeft Wilders het voor het zeggen en ik vermoed de komende 5 jaar alleen maar sterker.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
- Timmermans zal niet alleen regeren.
- Hij is best bereid wat water bij de wijn te doen als het moet, dat gaf hij ook aan mbt asielbeleid. .
Hoe hebben ze daar dekking voor gevonden?quote:Op woensdag 25 september 2024 13:49 schreef Nielsch het volgende:
NSC heeft een motie ingediend om de btw op boeken, tijdschriften etc toch laag te houden.
Stukje puur dualisme of toch een extraparlementair toneelstukje wat al van tevoren afgesproken was?
Ik ben trouwens wel even benieuwd naar de bron, bij de ingediende moties zie ik als ik op boeken zoek als laatste motie die van Dijk op 4 juli. Op de twitter van NSC zie ik ook niks. Niet dat ik je niet geloof, maar ik zou de motie graag lezen.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Dat is nogal een uitspraak.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar die vreselijk irrationele GL-achterban zullen hem dat nooit maar dan ook nooit toestaan. Deze van de samenleving volkomen losgeslagen politieke sekte is HET probleem voor een samenwerking tussen VVD en PvdA. Jammer want nu heeft Wilders het voor het zeggen en ik vermoed de komende 5 jaar alleen maar sterker.
Tekort in laten lopen lijkt me. Moet Heinen dan nog wel wat van vinden, maar ik heb van de lokale drogist hier vernomen dat door hem de paracetamol al uitverkocht is.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe hebben ze daar dekking voor gevonden?
Hoi, hier een aanhanger van die "vreselijk irrationele achterban". Kan je dit ook beargumenteren, of blijft het bij een haatdragende opmerking die slechts uit de onderbuik komt?quote:Op woensdag 25 september 2024 14:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar die vreselijk irrationele GL-achterban zullen hem dat nooit maar dan ook nooit toestaan. Deze van de samenleving volkomen losgeslagen politieke sekte is HET probleem voor een samenwerking tussen VVD en PvdA. Jammer want nu heeft Wilders het voor het zeggen en ik vermoed de komende 5 jaar alleen maar sterker.
De partij van Omtzigt die voor een structurele uitgave geen dekking zoekt, dat lijkt me sterk. Ik ben dan ook wel erg benieuwd naar die motie intussen.quote:Op woensdag 25 september 2024 15:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Tekort in laten lopen lijkt me. Moet Heinen dan nog wel wat van vinden, maar ik heb van de lokale drogist hier vernomen dat door hem de paracetamol al uitverkocht is.
Economische haalbaarheid: de GroenLinks' klimaatplannen zijn te duur en vooral niet praktisch op korte termijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoi, hier een aanhanger van die "vreselijk irrationele achterban". Kan je dit ook beargumenteren, of blijft het bij een haatdragende opmerking die slechts uit de onderbuik komt?
De plannen van jou partij zijn al ruim 14 jaar aan de beurt geweest en hebben op de economie gewerkt, dat daar niet iedereen van heeft geprofiteerd is duidelijk, dat er veel dingen op de stapel zijn blijven liggen is ook duidelijk dat er gelogen is om een kabinet op te blazen door deze partij is ook duidelijk, dat het nu draait om te regeren met de partij van haat is ook duidelijkquote:Op woensdag 25 september 2024 16:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Economische haalbaarheid: de GroenLinks' klimaatplannen zijn te duur en vooral niet praktisch op korte termijn.
Groei van de economie versus milieu: GroenLinks geeft prioriteit aan ecologische duurzaamheid boven economische groei hetgeen irrationele politiek is omdat economische vooruitgang moet om de transitiekosten te betalen.
Immigratiebeleid: GroenLinks pleit voor een relatief open immigratiebeleid. Dit is volkomen irrationeel vanwege de zeer beperkte capaciteit van Nederland om grote aantallen immigranten op te vangen op het gebied van huisvesting, werk, zorg, onderwijs en integratie.
Maar dit is al miljoenen keren tegen jullie verteld maar luisteren is niet echt jullie ding hè?
En over jullie anti-Israël houding en jullie obsessie voor alles wat woke is, zullen we het maar even niet hebben.
Jullie zijn ongetwijfeld leuke mensen maar jullie politieke ideeën zijn achterlijk.
Lekker kort door de bocht weer. Dat is nu wat men noemt een valse tegenstelling. Het is prima mogelijk om aan energietransitie en duurzaamheid te werken én aan economische groei. Sterker nog, als dat niet gebeurd, is de economische schade (zeker op de langere termijn) zelfs vele malen groter, dan als dat niet gebeurd. De enige reden waarom - tenminste, die ik zo snel kan benoemen - is omdat er bij de VVD en PVV achterban veel mensen zijn die er enig baat bij menen te hebben om ouderwetse industrieën, die sowieso niet goed mee kunnen concurreren - koste wat het kost in stand proberen te houden en daarom wordt er uit puur eigenbelang en kortzichtigheid en stompzinnigheid, dag in, dag uit, dit verhaal verkocht. Dat is dan 'woke', ofzo. Of dat sluit niet goed aan bij wat het steemvee wil, omdat het natuurlijk veel gemakkelijker is om die valse tegenstelling te verkopen en 'Zuur Links wil je baan en je auto afpakken', te roepen dan, nou ja, de waarheid. Dat is irrationeel. Dit is: 'Wat is er mis met dieseltreinen? Waarom zou je in hemelsnaam een trein op elektriciteit laten rijden?!', maar dan anno 2024. Je bent vast een leuk persoon, maar dit is gewoon het achterlijk herkauwen van onwaarheden.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Economische haalbaarheid: de GroenLinks' klimaatplannen zijn te duur en vooral niet praktisch op korte termijn.
Groei van de economie versus milieu: GroenLinks geeft prioriteit aan ecologische duurzaamheid boven economische groei hetgeen irrationele politiek is omdat economische vooruitgang moet om de transitiekosten te betalen.
Feiten jongeman is dat ik het over GL heb, niet PvdA-GL want die plannen ken ik wel. Ik heb het over de Homo Politicus GroenLinkser die in mijn ogen een absurd mens en wereldbeeld heeft. Kennelijk is de invloed van de PvdA in dat zooitje best groot hetgeen best ok is.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer. Dat is nu wat men noemt een valse tegenstelling. Het is prima mogelijk om aan energietransitie en duurzaamheid te werken én aan economische groei. Sterker nog, als dat niet gebeurd, is de economische schade (zeker op de langere termijn) zelfs vele malen groter, dan als dat niet gebeurd. De enige reden waarom - tenminste, die ik zo snel kan benoemen - is omdat er bij de VVD en PVV achterban veel mensen zijn die er enig baat bij menen te hebben om ouderwetse industrieën, die sowieso niet goed mee kunnen concurreren - koste wat het kost in stand proberen te houden en daarom wordt er uit puur eigenbelang en kortzichtigheid en stompzinnigheid, dag in, dag uit, dit verhaal verkocht. Dat is dan 'woke', ofzo. Of dat sluit niet goed aan bij wat het steemvee wil, omdat het natuurlijk veel gemakkelijker is om die valse tegenstelling te verkopen en 'Zuur Links wil je baan en je auto afpakken', te roepen dan, nou ja, de waarheid. Dat is irrationeel. Dit is: 'Wat is er mis met dieseltreinen? Waarom zou je in hemelsnaam een trein op elektriciteit laten rijden?!', maar dan anno 2024. Je bent vast een leuk persoon, maar dit is gewoon het achterlijk herkauwen van onwaarheden.
Om dat nog even kracht bij te zetten zie je bij de doorrekeningen van het CPB ook dat in de plannen van GL/PvdA de economie sterker groeit, de werkoosheid verder daalt, de overheidsschuld verder zou afnemen en het aantal mensen onder de armoedegrens, dan in de plannen van de VVD. De PVV heeft (zoals te doen gebruikelijk), natuurlijk hun verkiezingsprogramma niet laten doorrekenen.
https://nos.nl/collectie/(...)llen-tussen-partijen
Feiten, jongeman, feiten.
Ah ja. Dus dat hele punt van: 'Groei van de economie versus milieu: GroenLinks geeft prioriteit aan ecologische duurzaamheid boven economische groei hetgeen irrationele politiek is omdat economische vooruitgang moet om de transitiekosten te betalen.'- daar kom je nu op terug, neem ik aan? Je erkent dat dat een valse tegenstelling is? We doen het even stapje voor stapje, hoor.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:57 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Feiten jongeman is dat ik het over GL heb, niet PvdA-GL want die plannen ken ik wel. Ik heb het over de Homo Politicus GroenLinkser die in mijn ogen een absurd mens en wereldbeeld heeft. Kennelijk is de invloed van de PvdA in dat zooitje best groot hetgeen best ok is.
Volgens mij bestaat GroenLinks pas sinds 1990 en is ze in haar geschiedenis twee keer uitgenodigd om deel te nemen aan formatiegesprekken. Een keer in 2006, toen Halsema dat inderdaad heeft afgehouden omdat ze het niet verantwoord vond om in een regering deel te nemen nadat ze bij de verkiezingen verloren hadden - lijkt me een redelijk argument - en nog een keer in 2010, toen het juist niet GroenLinks was die daar niet aan mee wilde doen, maar Rutte die de boot afhield.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:06 schreef Bassie48 het volgende:
In ieder geval zal die sympathieke doch niet te benijden Frans Timmermans nooit een regering kunnen vormen omdat de Groenlinksers van zijn partij niet gewend zijn om compromissen te sluiten. Ze hebben immers in de 40 jaar dat ze bestaan nog nooit geregeerd. Altijd bang voor de verantwoordelijkheid en weglopen tijdens onderhandelingen als het spannend werd. Het moet allemaal op hun manier en anders kan je dood vallen. En maar schelden op de VVD die geen probleem heeft met het maken van vuile handen en verantwoordelijkheid te nemen.
Het is allemaal zo lachwekkend achterlijk.
Volgens mij heeft GL-PvdA (de meest recente plannen zijn nou eenmaal van de partijen samen) al hun plannen laten doorrekenen, en kwam daar een positiever beeld uit naar voren dan bij de huidige kabinetsplannen. Wat betreft economische groei, en het aanhouden van de al aangenomen klimaatwet. Het lijkt me best een strak plan om al aangenomen wetten uit te voeren, en niet onnodig te vertragen of af te zwakken. En wat er irrationeel is aan ecologisch vooruitstrevend beleid is me niet duidelijk, gezien onder andere de staat van de natuur in Nederland en de score van Nederland op allerlei Europese rankings wat betreft uitstoot, klimaatzaken en natuurbeheer.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Immigratiebeleid: GroenLinks pleit voor een relatief open immigratiebeleid. Dit is volkomen irrationeel vanwege de zeer beperkte capaciteit van Nederland om grote aantallen immigranten op te vangen op het gebied van huisvesting, werk, zorg, onderwijs en integratie.
Maar dit is al miljoenen keren tegen jullie verteld maar luisteren is niet echt jullie ding hè?
En over jullie anti-Israël houding en jullie obsessie voor alles wat woke is, zullen we het maar even niet hebben.
Jullie zijn ongetwijfeld leuke mensen maar jullie politieke ideeën zijn achterlijk.
Bassie sloeg zelf nog wel een spijker op zijn kop. Iets met de korte termijn, want waarom zou je als land toch bezig zijn met morgen als je vandaag dan ietwat moeite moet doen?quote:Op woensdag 25 september 2024 17:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft GL-PvdA (de meest recente plannen zou nou eenmaal van de partijen samen) al hun plannen laten doorrekenen, en kwam daar een positiever beeld uit naar voren dan bij de huidige kabinetsplannen. Wat betreft economische groei, en het aanhouden van de al aangenomen klimaatwet. Het lijkt me best een strak plan om al aangenomen wetten uit te voeren, en niet onnodig te vertragen of af te zwakken. En wat er irrationeel is aan ecologisch vooruitstrevend beleid is me niet duidelijk, gezien onder andere de staat van de natuur in Nederland en de score van Nederland op allerlei Europese rankings wat betreft uitstoot, klimaatzaken en natuurbeheer.
Dan wat immigratie betreft, je doet hier precies wat Wilders ook aan zijn achterban verkoopt: dat links de immigratiesluizen wijd open wil gooien en iedereen maar wil opvangen. Terwijl als je ook maar even naar de plannen kijkt, je er snel achter komt dat dit niet klopt. Hier drie belangrijke punten uit het standpunt dat GL inneemt:
* Zorgvuldige toelatingsprocedures en een fatsoenlijke behandeling van asielzoekers;
* Een beslissing op een asielverzoek binnen een redelijke termijn;
* Effectieve en menswaardige terugkeer voor wie geen recht heeft op asiel.
Daarmee ligt het toch wat anders dan het geschetste beeld, en is er helemaal geen sprake van de sluizen open gooien en iedereen maar willen opvangen. Ze willen een humaan en zorgvuldig beleid, en daarnaast pleiten ze voor veranderingen in het Europese vluchtelingenbeleid. Kernpunten daarin zijn een eerlijkere verdeling van vluchtelingen over EU landen, investeren in opvang in de regio, het aanpakken van het trage en terughoudende landenbeleid dat nu wordt gehanteerd en actieve ondersteuning bij terugkeer bij uitgeprocedeerden zodat ze hier niet in illegaliteit blijven hangen.
En m'n repliek op je twee laatste punten zou ik kort houden. Kritiek hebben op de aanpak van de Israëlische regering staat niet gelijk aan het zijn van anti-Israël. Dat is de officiële lijn van de partij, en daar doet wat idioot gedrag van enkele hardliners niks aan af. Er werd namelijk ook gewoon afstand van genomen. En dat gezeur over woke, daar kan ik echt helemaal niks mee. Zolang niemand goed weet te verwoorden hoe ze hier precies last van hebben in hun bestaan, en het blijft bij geroep wat op mij persoonlijk overkomt als enigszins verkapte intolerantie, vind ik het geen "probleem" dat m'n aandacht verdient.
Tot slot ben ik inderdaad een heel leuk mens, maar dan wel met prima politieke ideeën.
Zoals @Janneke141 dat al eerder eens zei (ik parafraseer): 'Na twintig jaar populisme en Twitterpolitiek, wie heeft daar dan nog zin in?'quote:Op woensdag 25 september 2024 18:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bassie sloeg zelf nog wel een spijker op zijn kop. Iets met de korte termijn, want waarom zou je als land toch bezig zijn met morgen als je vandaag dan ietwat moeite moet doen?
Vergeet je niet Klaver die de stekker eruit trok toen hij ineens "een paar zinnetjes" had toegevoegd in 2017?quote:Op woensdag 25 september 2024 17:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat GroenLinks pas sinds 1990 en is ze in haar geschiedenis twee keer uitgenodigd om deel te nemen aan formatiegesprekken. Een keer in 2006, toen Halsema dat inderdaad heeft afgehouden omdat ze het niet verantwoord vond om in een regering deel te nemen nadat ze bij de verkiezingen verloren hadden - lijkt me een redelijk argument - en nog een keer in 2010, toen het juist niet GroenLinks was die daar niet aan mee wilde doen, maar Rutte die de boot afhield.
https://www.parool.nl/nie(...)denkabinet~bfcb8bd2/?
Feiten, jongeman, feiten.
Voor je er over begint: van de vier partijen waar GroenLinks uit voorgekomen is, heeft alleen de PPR een keer aan deelgenomen aan formatiegesprekken, met succes, en hebben die ook gewoon deelgenomen aan het kabinet Den Uyl.
Ah, waar Rutte-III toen uit voor is gekomen, met VVD, D66, CDA en CU? Kan je daar nu van zeggen dat dat een voorbeeld was van 'Groenlinksers [die] niet gewend zijn om compromissen te sluiten, altijd bang [zijn] voor de verantwoordelijkheid en weglopen tijdens onderhandelingen als het spannend werd'? Dat lijkt me nogal een overdreven conclusie.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Vergeet je niet Klaver die de stekker eruit trok toen hij ineens "een paar zinnetjes" had toegevoegd in 2017?
Dat was in ieder geval een duidelijk voorbeeld waar GL wegliep van haar verantwoordelijkheid ja.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:42 schreef JAM het volgende:
Kan je daar nu van zeggen dat dat een voorbeeld was van 'Groenlinksers [die] niet gewend zijn om compromissen te sluiten, altijd bang [zijn] voor de verantwoordelijkheid en weglopen tijdens onderhandelingen als het spannend werd'
Welke verantwoordelijkheid lag er dan bij GL om deel te nemen aan een kabinet dat door de VVD geleid zou gaan worden? Daar is toch op geen enkele wijze een positieve verplichting toe? Daar is toch ook gewoon een kabinet uit voorgekomen?quote:Op woensdag 25 september 2024 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was in ieder geval een duidelijk voorbeeld waar GL wegliep van haar verantwoordelijkheid ja.
Ja zo ken ik er nog een paar, zelf weglopen en dan zeggen "maar er is toch een ander kabinet gekomen? mi no sa".quote:Op woensdag 25 september 2024 18:45 schreef JAM het volgende:
Welke verantwoordelijkheid lag er dan bij GL om deel te nemen aan een kabinet dat door de VVD geleid zou gaan worden? Daar is toch geenszins een positieve verplichting toe? Daar is toch gewoon een kabinet uit voorgekomen?
Ja, maar nu kan niet GL de schuld worden gegeven van alle afbraakmaatregelen van dat kabinet. En komt de blaam dus bij rechts terecht, waar het ook hoort.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid lag er dan bij GL om deel te nemen aan een kabinet dat door de VVD geleid zou gaan worden? Daar is toch op geen enkele wijze een positieve verplichting toe? Daar is toch ook gewoon een kabinet uit voorgekomen?
Geen, maar je kunt wat ze gedaan hebben moeilijk een constructieve opstelling noemen. Prima verder, die koers hebben de partijen aan de uiteindes van het spectrum wel vaker gekozen. Maar nu ze willen fuseren tot een brede centrumpartij kunnen ze dat echt niet meer op die manier doen, en dan gaan de extremisten in de partij potentieel wel muiten. Dat is voor de PvdA-leiding in principe een groter probleem dan voor het GL-kader.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid lag er dan bij GL om deel te nemen aan een kabinet dat door de VVD geleid zou gaan worden?
Ja, goed punt. Daar heb ik weinig tegen in te brengen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog een paar, zelf weglopen en dan zeggen "maar er is toch een ander kabinet gekomen? mi no sa".
Verder is natuurlijk wél duidelijk dat de linkervleugel van GL, ik blijf het een mooie tautologie vinden, en dan met name DWARS - what's in a name - de eventuele constructieve pogingen voor PvdA-GL tot bijvoorbeeld een coalitievorming, maar ook tot deals mét de coalitie, ernstig belemmert. Die partij is gewoon niet fusiewaardig op die manier.
Idem.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen, maar je kunt wat ze gedaan hebben moeilijk een constructieve opstelling noemen. Prima verder, die koers hebben de partijen aan de uiteindes van het spectrum wel vaker gekozen. Maar nu ze willen fuseren tot een brede centrumpartij kunnen ze dat echt niet meer op die manier doen, en dan gaan de extremisten in de partij potentieel wel muiten. Dat is voor de PvdA-leiding in principe een groter probleem dan voor het GL-kader.
Met wel een érg belangrijke sidenote (want feitelijk komt die groei doordat er gesmeten worden met overheidsgeld en dan met name banen in de publieke sector) dat het CPB daarover óók zegt:quote:Op woensdag 25 september 2024 16:46 schreef JAM het volgende:
Om dat nog even kracht bij te zetten zie je bij de doorrekeningen van het CPB ook dat in de plannen van GL/PvdA de economie sterker groeit, de werkoosheid verder daalt, de overheidsschuld en het aantal mensen onder de armoedegrens sterker zou afnemen, dan in de plannen van de VVD
quote:De effecten op de arbeidsmarkt zijn op lange termijn ook vaak anders dan in 2028. Veel partijen (GL-PvdA,
CU, Volt, en in mindere mate D66, CDA en SGP) nemen maatregelen die (meer) werken financieel minder
aantrekkelijk maken, waardoor het arbeidsaanbod structureel daalt ten opzichte van het basispad. Op langere
termijn leidt een lager arbeidsaanbod tot minder werkgelegenheid. Daarnaast geldt dat positieve
werkgelegenheidseffecten die worden veroorzaakt door extra banen in de collectieve sector op termijn
verdwijnen doordat verdringing optreedt van banen in de marktsector.
Ik zou ook niet met stramme botten willen worden afgemaakt.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Nou, er was een volledig woedende kamer voor nodig, maar minister Wiersma gaat nu toch overstag:
[ x ]
Het debat werd "opgesierd" door enkele prachtige uitspraken van Cor Pierik van de BBB, die onder andere liet optekenen dat "het stroomstootwapen ook gezien kon worden als een soort fysiotherapie voor de dieren". Dit zorgde voor enig ongeloof. Ook Eline Vedder van het CDA vond er het hare van:
[ x ]
Ik zag het.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
Nou, er was een volledig woedende kamer voor nodig, maar minister Wiersma gaat nu toch overstag:
[ x ]
Het debat werd "opgesierd" door enkele prachtige uitspraken van Cor Pierik van de BBB, die onder andere liet optekenen dat "het stroomstootwapen ook gezien kon worden als een soort fysiotherapie voor de dieren". Dit zorgde voor enig ongeloof. Ook Eline Vedder van het CDA vond er het hare van:
[ x ]
Het wordt inderdaad nu wel mooi geëtaleerd dat de BBB echt helemaal niks kan.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
De BBB haalt wel erg vaak bakzeil de laatste weken
Hier moet ik toch even een lijn trekken.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:30 schreef Cyan9 het volgende:
Dan wat immigratie betreft, je doet hier precies wat Wilders ook aan zijn achterban verkoopt: dat links de immigratiesluizen wijd open wil gooien en iedereen maar wil opvangen. Terwijl als je ook maar even naar de plannen kijkt, je er snel achter komt dat dit niet klopt
Komt dat niet gewoon omdat je vanuit je bubbel (onbewust) niet goed geïnformeerd bent?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier moet ik toch even een lijn trekken.
Partijen zullen altijd beloftes maken die aan zo veel mogelijk mensen verkocht kunnen worden. Ze maken een heel partijprogramma, maar gaan dit natuurlijk nooit en te nimmer helemaal uitvoeren. Zelfs niet met een absolute meerderheid. Voor mij en velen met mij wegen acties zwaarder dan woorden, anders ga je nog op Wilders stemmen vanwege het eigen risico.
En precies dat is waar de geloofwaardigheid van het partijprogramma van GLPvdA ophoudt. Dit is een partij die nogal geneigd is om de extremere progressieve achterban te vriend te houden, de partij die het jarenlang voor de asielzoekers opnam en iedereen die zich tegen hun ideaal verzet als een stel xenofoben weg zet. Van de PvdA had ik het nog wel het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik geloof gewoon absoluut niet dat GL strenger asielbeleid gaat voeren om de instroom af te remmen, echt niet. Ik zie ook geen enkele aanleiding om dat standpunt te veranderen.
Dit zijn de standpunten die de partij heeft op dit onderwerp, het staat je daarin natuurlijk vrij om die te geloven of niet. Ik vind het alleen veel te kort door de bocht om te stellen dat GLPvdA staat voor een heel open asielbeleid. Ze staan voor een rechtvaardig en humaan asielbeleid, met een eerlijke limiet. Dat vind ik heel wat anders dan wat bepaalde figuren lopen te roeptoeteren.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier moet ik toch even een lijn trekken.
Partijen zullen altijd beloftes maken die aan zo veel mogelijk mensen verkocht kunnen worden. Ze maken een heel partijprogramma, maar gaan dit natuurlijk nooit en te nimmer helemaal uitvoeren. Zelfs niet met een absolute meerderheid. Voor mij en velen met mij wegen acties zwaarder dan woorden, anders ga je nog op Wilders stemmen vanwege het eigen risico.
En precies dat is waar de geloofwaardigheid van het partijprogramma van GLPvdA ophoudt. Dit is een partij die nogal geneigd is om de extremere progressieve achterban te vriend te houden, de partij die het jarenlang voor de asielzoekers opnam en iedereen die zich tegen hun ideaal verzet als een stel xenofoben weg zet. Van de PvdA had ik het nog wel het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik geloof gewoon absoluut niet dat GL strenger asielbeleid gaat voeren om de instroom af te remmen, echt niet. Ik zie ook geen enkele aanleiding om dat standpunt te veranderen.
Standpunten zijn natuurlijk net zo veel waard als het papier waarop ze geschreven zijn. Uiteindelijk gaat het om de weg ernaartoe. Als we iedereen die zich aanmeldt meteen een mooi opgemaakt bedje geven en de totale hotelservice, dan trekt dat natuurlijk alleen maar meer aan. Het belangrijkste standpunt tegen de spreidingswet is ook dat het enkel tijdelijk de last in Ter Apel verlicht, maar uiteindelijk net als die extra rijbaan voor een wegversmalling geen zak uit maakt voor de files. Maar er staan wel meer mensen in de file nu dankzij die extra rijbaan.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit zijn de standpunten die de partij heeft op dit onderwerp, het staat je daarin natuurlijk vrij om die te geloven of niet. Ik vind het alleen veel te kort door de bocht om te stellen dat GLPvdA staat voor een heel open asielbeleid. Ze staan voor een rechtvaardig en humaan asielbeleid, met een eerlijke limiet. Dat vind ik heel wat anders dan wat bepaalde figuren lopen te roeptoeteren.
Dion: Alles waar we ons de laatste 18 jaar de tering voor hebben gewerkt wordt teruggedraaid.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tl;dr voor mensen die dit niet kunnen afspelen?
Dion neemt het op voor de dieren?quote:Op woensdag 25 september 2024 20:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dion: Alles waar we ons de laatste 18 jaar de tering voor hebben gewerkt wordt teruggedraaid.
Ja (maar dat leek me logisch). Iets over slachtsnelheid die omlaag zou moeten.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dion neemt het op voor de dieren?
Dat doet hij altijd al.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dion neemt het op voor de dieren?
Was eigenlijk meer een verbaasde retorische vraag. Het verrast me.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja (maar dat leek me logisch). Iets over slachtsnelheid die omlaag zou moeten.
Het filmpje is ook maar 12 seconden.
Graus is al jaren voorvechter van dierenrechten. Een van de weinige PVV'ers met een eigen speerpunt.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was eigenlijk meer een verbaasde retorische vraag. Het verrast me.
Deze ga ik niet inkoppen.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Graus is al jaren voorvechter van dierenrechten. Een van de weinige PVV'ers met een eigen speerpunt.
Dus stijgen ze in de peilingen, het kan verkeren…quote:Op woensdag 25 september 2024 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
De BBB haalt wel erg vaak bakzeil de laatste weken
Graus past qua dierenstandpunt direct bij PvdD, is soms zelfs nog extremer. En hij heeft tot hij met BBB moest samenwerken dat altijd vrijuit kunnen doen, Wilders heeft geen mening over dierenrechten, behalve dat onverdoofd ritueel slachten voor moslims verboden moet worden en voor Joden wel mag.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb onder een steen gelegen dan.
Grote bedrijven die openlijk een greep doen naar de macht in Nederland, en daar nog stemmen voor krijgen ook., Volgende agendapunten: er roken te weinig mensen, gif op voedsel is bevorderlijk voor de gezondheid van mens en dier en er is niet genoeg ruimte voor boeren en mijnwerkers.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad nu wel mooi geëtaleerd dat de BBB echt helemaal niks kan.
Zie hier, daar heb ik wat meer info geplaatst: POL / Nederlandse politiek: Lokale koetjes en kalfjesquote:Op woensdag 25 september 2024 22:03 schreef Faraday01 het volgende:
Volgende faal van BBB , tegen windmolens stemmen in Groningen terwijl afgesproken was dat bestaande plannen gesteund zouden worden. CU is als gevolg daarvan uit GS gestapt dus crisis.
Dierenvriend, laat me niet lachen. Dankzij die klootzakken Dion Graus en Martijn van Helvert staat olifant Buba nu ergens weg te kwijnen in een attractiepark in Hongarijequote:
Gelukkigquote:Op woensdag 25 september 2024 18:38 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Nogal ja. Maar dat is geen nieuwsquote:Op woensdag 25 september 2024 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb onder een steen gelegen dan.
Ach eigenlijk is dat geweldig. BBB die gewoon D66 beleid uitvoert en de boeren vinden het geweldig. Alleen maar winnaars!!quote:Op woensdag 25 september 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus stijgen ze in de peilingen, het kan verkeren…
En dan zonder 20 miljard!quote:Op woensdag 25 september 2024 23:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach eigenlijk is dat geweldig. BBB die gewoon D66 beleid uitvoert en de boeren vinden het geweldig. Alleen maar winnaars!!
Dit klinkt vast en zeker als muziek in de oren van veel users hier. Het is wel opvallend dat als ik te keer ga tegen alles wat links is, ik wordt neergezet als trol, dom rechts, inhoudsloos, beledigend, etc.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
Een sneue, trieste samenleving. Waarbij de VVD overigens nog veel erger is dan de PVV. Want doortrapter, cynischer, graaizieker. Thierry Aartsen en Ulysse Elian (wat een engerd is dat, net als zijn vader) zijn veel en veel gevaarlijker dan een Dion Graus of Fleur Agema.
Links ontspoorde in de jaren 70. De Muur was "historisch juist" en de actie tegen de kernwapens werd gecoördineerd vanuit Moskou.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dit klinkt vast en zeker als muziek in de oren van veel users hier. Het is wel opvallend dat als ik te keer ga tegen alles wat links is, ik wordt neergezet als trol, dom rechts, inhoudsloos, beledigend, etc.
Het is werkelijk lachwekkend allemaal.
Vergelijk ook eens 'linkse' steden met rechtse. Is Amsterdam en Utrecht nu echt zoveel erger dan de steden met een wat rechtsere signatuur? Zoals Den Haag, Rotterdam, Breda, Tilburg? Zet eens Haarlem tegenover Breda.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dit klinkt vast en zeker als muziek in de oren van veel users hier. Het is wel opvallend dat als ik te keer ga tegen alles wat links is, ik wordt neergezet als trol, dom rechts, inhoudsloos, beledigend, etc.
Het is werkelijk lachwekkend allemaal.
Wel kort maar heel goed samengevat.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Links ontspoorde in de jaren 70. De Muur was "historisch juist" en de actie tegen de kernwapens werd gecoördineerd vanuit Moskou.
Daarna heeft links in Nederland nooit meer echt geregeerd. Links is net als de asielzoekers een makkelijke zondebok voor alles. Links zet de sluizen open, links knuffelt de migranten, u kent het wel.
Tot zover politieke geschiedenis voor beginners.
Godzijdank is er nog één partij in Nederland die het belangrijk vindt de staatsfinanciën in het gareel te houden. Dat valt niet mee met idiote coalitiegenoten als PVV en BBB die werkelijk geloven dat het geld aan de bomen groeit en dat kaboutertjesquote:Op donderdag 26 september 2024 09:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vergelijk ook eens 'linkse' steden met rechtse. Is Amsterdam en Utrecht nu echt zoveel erger dan de steden met een wat rechtsere signatuur? Zoals Den Haag, Rotterdam, Breda, Tilburg? Zet eens Haarlem tegenover Breda.
Helaas worden de gemeentegelden opnieuw verdeeld, met een andere verdeelsleutel, en komt er een Ravijnjaar aan. Dat zal vervelend worden voor een plaats als Utrecht. Het is zo enorm cynisch allemaal. Kan de plaatselijke VVD vriendennetwerk weer campagne tegen voeren.
Ik vind het bijzonder dat er veel bij jou ene oor in andere uit gaat. Er heeft iemand, ik geloof Cyan, gisteren een post geplaatst over doorrekening van prorgramma van GL/PvdA. Daarin was overheidsfinancien ook gewoon onder controle dus ik snap niet goed waarom je continu dat probeert te negeren.quote:Op donderdag 26 september 2024 09:39 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Godzijdank is er nog één partij in Nederland die het belangrijk vindt de staatsfinanciën in het gareel te houden. Dat valt niet mee met idiote coalitiegenoten als PVV en BBB die werkelijk geloven dat het geld aan de bomen groeit en dat kaboutertjes 'nachts het geld bij elkaar sprokkelen.
Slechts 15% van de Nederlanders geeft om de leefomstandigheden van landgenoten, versus 75% van de Duitsers die om hun landgenoten geven? Mijn bullshit-radar gaat wel een beetje af bij dit grafiekje.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
Velen hebben nog niet door hoezeer Nederland is afgegleden de laatste 20 jaar. Frits Bolkestein is helaas de meest invloedrijke politicus geweest van de laatste 50 jaar.
Dit laat het wel aardig zien:
[ x
Dit is ook zo een gecultiveerde mythe. De VVD heeft een lange geschiedenis van geld over de balk smijten en zaken heel erg duur maken (arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen, kinderopvang - goed naar gidsland Amerika gekeken). Van de RSV tot opdrachten geven aan de eigen donateurs. Doneer een ton, krijg er een miljoen voor terug (hallo Hennie van der Most, Zadelhoff - Queeny dan lekker gespeeld boos zijn op Twitter wanneer hotels naar asielzoekers gaan). Het hele zorgstelsel van Hoogervorst behoort tot de meest inefficiënte van de OESO, en dan vooral de ziekenhuizen en overhead.quote:Op donderdag 26 september 2024 09:39 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Godzijdank is er nog één partij in Nederland die het belangrijk vindt de staatsfinanciën in het gareel te houden. Dat valt niet mee met idiote coalitiegenoten als PVV en BBB die werkelijk geloven dat het geld aan de bomen groeit en dat kaboutertjes
's nachts het geld bij elkaar sprokkelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |