En draag hem ook zo met hakken?quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:42 schreef exode het volgende:
Waar ik eindigde met deze tip:
https://www.zalando.nl/ul(...)e-up121a0yb-k11.html
Ja het formaat is wel een dingetje inderdaad.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb die bakken opgegeven, leveren alleen maar irritatie op. Gewoon alles in de winkelverpakking opgestapeld op een plank werkt beter hier. Die verpakkingen passen ook vaak net niet in die bewaarbakken. En alles is ook binnen een paar dagen op, dus daarvoor maakt het ook niet uit
Ik heb van Mepal (denk ik als ik zo de afbeeldingen bekijk) er staat geen merkje op.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:11 schreef amaranta het volgende:
Oké, welke vleeswaren bakken gebruiken jullie? Ik heb nu van mepal (?????) maar dan gekocht bij de Action. Wat een bagger kwaliteit. Dus ik wil nieuwe en ik wil goede. Tips en adviezen…
Werkt als een tiet.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:11 schreef amaranta het volgende:
Oké, welke vleeswaren bakken gebruiken jullie? Ik heb nu van mepal (?????) maar dan gekocht bij de Action. Wat een bagger kwaliteit. Dus ik wil nieuwe en ik wil goede. Tips en adviezen…
Ditquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb die bakken opgegeven, leveren alleen maar irritatie op. Gewoon alles in de winkelverpakking opgestapeld op een plank werkt beter hier. Die verpakkingen passen ook vaak net niet in die bewaarbakken. En alles is ook binnen een paar dagen op, dus daarvoor maakt het ook niet uit
Zeker, hele hoge.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
En draag hem ook zo met hakken?
Nou inderdaad, wij hebben in de koelkast een grote lade. Daar ligt het allemaal in, in de verpakkingen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
De komende weken gaat hij met dochter naar dansles?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:38 schreef vencodark het volgende:
Kom ik mopperend thuis, sprak mijn man de onuitstaanbare woorden: “Nou, waarschijnlijk had mij dat maar 30 seconden gekost”.
Hahahahaquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
De komende weken gaat hij met dochter naar dansles?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Maar goed. Soms wil je gewoon geen advies of betweterigheid maar simpelweg: joh! Wat vervelend! Wat een klootviool. Wil je koffie?
Tupperwarequote:Op zaterdag 21 september 2024 11:11 schreef amaranta het volgende:
Oh ja, dat zijn van die uitspraken waardoor je iemand het liefst gewoon een klap voor z’n kop wil geven, zeker na 3,5 uur slaapquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:38 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter heeft sinds kort op zaterdag dansles midden in de stad.
Parkeren zou mij elke week ¤4 ofzo kosten dus als het even kan parkeer ik gratis, ruim 10 minuten lopen.
Nu nam ik vandaag zo’n inklapbare step van mijn zoon mee zodat dochter en ik samen die kant op kunnen steppen. Scheelt de helft van de tijd.
Step op slot gezet met zo’n slang slot.
Had 1 of andere klootviool zijn of haar kut fiets zodanig erom heen gemanoeuvreerd dat ik praktisch 10 minuten bezig geweest ben mijn step tevoorschijn te halen.![]()
Kom ik mopperend thuis, sprak mijn man de onuitstaanbare woorden: “Nou, waarschijnlijk had mij dat maar 30 seconden gekost”.
Fuck You! Wat heb ik daar nou aan!?![]()
Ik haat mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister dit...
Vrouw (38) in Rijswijk doodgeschoten: buren ontfermen zich over zoontje - https://nos.nl/l/2537934
Bah!! Waar gaat het naartoe in deze wereld.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:25 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen woensdag heel veel politie en ambu in de straat, buurjongetje was uit het raam gevallenZijn deze twee voorvallen met elkaar gelinkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister dit...
Vrouw (38) in Rijswijk doodgeschoten: buren ontfermen zich over zoontje - https://nos.nl/l/2537934
Bah!! Waar gaat het naartoe in deze wereld.
Nee, is ver uit elkaar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zijn deze twee voorvallen met elkaar gelinkt?
Ik zou ze niet dragen maar vind ze wel de bomquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
En draag hem ook zo met hakken?
Mepal gehad en tegenwoordig Tupperware. Maar daar heb je vrij weinig meer aan denk ikquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:11 schreef amaranta het volgende:
Volgens de consulente van Carmen shop zijn ze niet failliet en is daar momenteel nog geen sprake vanquote:Op zaterdag 21 september 2024 23:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Mepal gehad en tegenwoordig Tupperware. Maar daar heb je vrij weinig meer aan denk ik
Ik vind ze erg prettig en het grote voordeel is dat de grote hamplakken van de aldi ook gewoon passenquote:Op zondag 22 september 2024 10:15 schreef amaranta het volgende:
Die van Tupperware zien er op zich wel goed uit
Ik heb gisteren mijn was maar binnengehaaldquote:
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding. Mijn jongste is een kabouter en kan zelfs nog sommige kleding aan van toen ze 4 was (nu 6), maar mijn oudste heeft weer eens een volledige maat overgeslagen dus we hebben een hele nieuwe wintergarderobe moeten kopen. Op die momenten ben ik extra blij met Vintedquote:Op maandag 23 september 2024 07:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Herfst problemen: dat je kind over de zomer zo hard is gegroeid dat alle lange broeken niet meer passen. Voor eind van het jaar is hij mij voorbij en ik kan vanmiddag even snel een broek gaan regelen.
(Hij komt pas half 6 thuis, dus hem meenemen gaat weer niet. Dan het standaard TerStal modelletje maar weer.)
* Nijna steekt hand opquote:Op zondag 22 september 2024 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Nav de eetdiscussie een tijd geleden:
"Ouders van kieskeurige kinderen treft geen blaam: 'Maar ze kunnen wel iets doen'"
https://www.rtl.nl/nieuws(...)MtwUU89N2ZBLDJYN84ag
Voor mijn eeneiige tweeling gaat dit overigens niet op. Eén is echt lastiger qua eten (weigert alle toetjes waar 'stukjes' in zitten, zelfs als ze die stukjes los heel lekker vind bijvoorbeeld). Maar dat is N=1, en bij dit onderzoek zou de N een stuk groter moeten zijn geweest.
Mijn 6 jarige heeft dit ook, van fruitstukjes in haar yoghurt gaat ze nog net niet over haar nek, maar de chocoladestukjes in haar stracciatellayoghurt eet ze met smaak opquote:Op maandag 23 september 2024 08:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
* Nijna steekt hand op
Stukjes in vlaik begrijp het helemaal.
Overigens ben ik dan wel selectief in wat voor stukjes. Van dat zompige fruit in yoghurt![]()
. (zelfde structuur als glibberige champignons
). En dan kan ik het fruit op zich (of de smaak van champignons) prima vinden, maar die structuur maakt dat ik het niet hoef.
Ik vind stevige stukjes (chocolade ofzo) wel ok.
Hartstikke herkenbaarquote:Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:). Op enig moment heb ik zelfs tegen vrouwlief gezegd dat ik dit niet meer wil en zo graag een kinderloos bestaan wil genieten.
Dit zou ik reserveren voor als je ze verwaarloost, mishandelt of aanverwanten.quote:En daar voel ik mij nu weer schuldig over.
Ik meestal ook wel, maar de overgang van het weer ging iets sneller dan mijn planningquote:Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding.
In emoties iets roepen is niet hetzelfde als het ook echt wensen hèquote:Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding. Mijn jongste is een kabouter en kan zelfs nog sommige kleding aan van toen ze 4 was (nu 6), maar mijn oudste heeft weer eens een volledige maat overgeslagen dus we hebben een hele nieuwe wintergarderobe moeten kopen. Op die momenten ben ik extra blij met Vinted
@:LeSage, wat een super leuk idee om zo samen met je kind in de tuin te kamperen![]()
Ondertussen heb ik zo'n slecht weekend achter de rug dat ik blij ben weer te kunnen werken. Al voel ik mij best grieperig en ben ik gestopt met medicatie die ik slikte waar ik echt ontwenningsverschijnselen van heb. Mijn oudste heeft het hele weekend overal tegenaan lopen schoppen, figuurlijk maar ook letterlijk (vooral tegen mij, au). Op enig moment heb ik zelfs tegen vrouwlief gezegd dat ik dit niet meer wil en zo graag een kinderloos bestaan wil genieten. En daar voel ik mij nu weer schuldig over. Want ik hou écht wel van ze, maar ze maken het soms ook zó moeilijk.
Enfin, nieuwe week nieuwe kansen,iemand?
Maak daar maar N = 2 van want bij ons gaat dat ook niet opquote:Op zondag 22 september 2024 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Nav de eetdiscussie een tijd geleden:
"Ouders van kieskeurige kinderen treft geen blaam: 'Maar ze kunnen wel iets doen'"
https://www.rtl.nl/nieuws(...)MtwUU89N2ZBLDJYN84ag
Voor mijn eeneiige tweeling gaat dit overigens niet op. Eén is echt lastiger qua eten (weigert alle toetjes waar 'stukjes' in zitten, zelfs als ze die stukjes los heel lekker vind bijvoorbeeld). Maar dat is N=1, en bij dit onderzoek zou de N een stuk groter moeten zijn geweest.
Herkenbaar. Te lang overvraagd brein zorgt hier voor oa besluiteloosheid. Terwijl ik normaal m’n hand niet omdraai voor een beslissing (of 10 per uur).quote:Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ik zat/zit er ook aardig doorheen dus ik ga binnenkort even 2 nachtjes weg. En nu heb ik allerlei hotels gevonden en kan ik weet niet kiezen. Knopen doorhakken is nu even lastig
Ik ben gisteren alleen naar het concert van Clouseau geweest. Iets minder ontspannend dan een sauna. Maar ook leukquote:Op maandag 23 september 2024 15:37 schreef exode het volgende:
Goed zo Kyara! Pik een leuke eruitgewoon op het eerste gevoel.
Ik ga morgen een dagje naar de sauna, heerlijk alleen
Je mag me een PM sturen, dan kies ik wel voor jequote:Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ik zat/zit er ook aardig doorheen dus ik ga binnenkort even 2 nachtjes weg. En nu heb ik allerlei hotels gevonden en kan ik weet niet kiezen. Knopen doorhakken is nu even lastig
Wat leuk, dat is wel een beetje jeugdsentiment hoorquote:Op maandag 23 september 2024 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben gisteren alleen naar het concert van Clouseau geweest. Iets minder ontspannend dan een sauna. Maar ook leuk
Hier is nog niemand aan de deur geweest. Ik wil eigenlijk wel een lot. Wil je mij een PB sturen?quote:Op maandag 23 september 2024 16:01 schreef Schanu het volgende:
Wat een geluk bij een ongeluk dat je er niet bij kon zijn waardoor je nu niet ziek bent geworden, @:exode![]()
@:Kyara, wat lekker even een paar dagen voor jezelf, en nodig ook zo te lezen, sterkte!![]()
@:exode, geniet morgen van de sauna![]()
@:Cathmar, wat maakt dat je zoveel beren op de weg ziet? Ga je niet voor de ontspanning weg of is het het alleen zijn wat je spannend vindt?
Wij hadden vanmorgen in het kader van vitaliteitsweek yoga met het team op het werk. Kwam een beetje als een verrassing en heb daar tijdens de oefeningen een potje zitten huilen omdat ik het zo niet gewend ben om mijn lijf te voelen (ik zit altijd in mijn hoofd) dat het echt kwetsbaar voelde en van alles opriep. Nu ben ik van nature helemaal niet iemand die graag of veel huilt, laat staan op mijn werk, dus![]()
![]()
En vrouwlief belde om aan te geven dat de 7 jarige bij school is gevallen en met haar kaak op het stuur van haar fiets terecht is gekomen. Dat scheen al dikkig en blauwig te worden dus die heeft een flinke klapper gemaakt. En toch is ze kennelijk op pad gegaan voor de Grote Clubactie omdat ze zo graag de 1e van haar hockeyclub wil zijn. Wat haar vooralsnog is gelukt, maar alles kan natuurlijk nog veranderen (geen idee tot wanneer die actie loopt namelijk).
Je bent een mooi mens, dankjewelquote:Op maandag 23 september 2024 16:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier is nog niemand aan de deur geweest. Ik wil eigenlijk wel een lot. Wil je mij een PB sturen?
Ik heb mijn momenten, zullen we het daar op houdenquote:Op maandag 23 september 2024 16:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Je bent een mooi mens, dankjewel![]()
![]()
Kinderpostzegels doen ze hier gelukkig alleen in groep 7 en 8, een moeder van de hockeyclub gaf al aan dat de timing van de grote clubactie niet zo handig was
Wij hebben vorig jaar de grote clubactie ook laten zitten omdat we met 3x grote club acties en 2x kinderpostzegels zatenquote:Op maandag 23 september 2024 16:22 schreef Schanu het volgende:
[..]
Je bent een mooi mens, dankjewel![]()
![]()
Kinderpostzegels doen ze hier gelukkig alleen in groep 7 en 8, een moeder van de hockeyclub gaf al aan dat de timing van de grote clubactie niet zo handig was
Oh jij gaat ook echt verder wegquote:Op maandag 23 september 2024 15:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Herkenbaar. Te lang overvraagd brein zorgt hier voor oa besluiteloosheid. Terwijl ik normaal m’n hand niet omdraai voor een beslissing (of 10 per uur).
Ik ga ook alleen weg. 4 dagen en zie alleen maar enorme beren op dit moment. Maar ik ga! Met noice cancellation Schiphol door. Dat gaat hopelijk helpen.
Het was oprecht heel leuk. Ik kende natuurlijk niet alle nummers. Maar was leuk om de oude bekende nummers te horen. En wat heeft die Koen een berg energie, niet normaal.quote:Op maandag 23 september 2024 16:02 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat leuk, dat is wel een beetje jeugdsentiment hoor
Ik ben van de week ook in huilen uitgebarsten op m’n werk. Notabene tijdens een oudergesprek.quote:Op maandag 23 september 2024 16:01 schreef Schanu het volgende:
Wat een geluk bij een ongeluk dat je er niet bij kon zijn waardoor je nu niet ziek bent geworden, @:exode![]()
@:Kyara, wat lekker even een paar dagen voor jezelf, en nodig ook zo te lezen, sterkte!![]()
@:exode, geniet morgen van de sauna![]()
@:Cathmar, wat maakt dat je zoveel beren op de weg ziet? Ga je niet voor de ontspanning weg of is het het alleen zijn wat je spannend vindt?
Wij hadden vanmorgen in het kader van vitaliteitsweek yoga met het team op het werk. Kwam een beetje als een verrassing en heb daar tijdens de oefeningen een potje zitten huilen omdat ik het zo niet gewend ben om mijn lijf te voelen (ik zit altijd in mijn hoofd) dat het echt kwetsbaar voelde en van alles opriep. Nu ben ik van nature helemaal niet iemand die graag of veel huilt, laat staan op mijn werk, dus![]()
![]()
En vrouwlief belde om aan te geven dat de 7 jarige bij school is gevallen en met haar kaak op het stuur van haar fiets terecht is gekomen. Dat scheen al dikkig en blauwig te worden dus die heeft een flinke klapper gemaakt. En toch is ze kennelijk op pad gegaan voor de Grote Clubactie omdat ze zo graag de 1e van haar hockeyclub wil zijn. Wat haar vooralsnog is gelukt, maar alles kan natuurlijk nog veranderen (geen idee tot wanneer die actie loopt namelijk).
Ik zat iets te ver van het podium af om het echt helder te zien 😅quote:Op maandag 23 september 2024 16:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had als mini klein meisje mijn eerste crush op Koen Wauters.![]()
Ik weet nog dat een ‘oom’ van mij zei: Goh, die Koen Wauters is toch een knappe kerel. Als ik een vrouw was geweest!
Mijn lieve Louisequote:Op maandag 23 september 2024 17:21 schreef Quoi het volgende:
Hoe kan ik praten tegen muren. Waar moet ik met mezelf naartoe?![]()
Ik heb me ooit totaal laten zandstralen tijdens het Zeeman jubileumfeest waar zij kwamen optreden! Damn!quote:Op maandag 23 september 2024 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben gisteren alleen naar het concert van Clouseau geweest. Iets minder ontspannend dan een sauna. Maar ook leuk
Daar ging een vriendin van mij ook naartoe! Was het leuk? Ik vind Clouseau echt heerlijkquote:Op maandag 23 september 2024 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh shit. Ik dacht dat ik er niet zo lang geleden in het sportpaleis ben geweest, maar dat was voor het 25-jarige bestaan… 15 jaar geleden dusquote:Op maandag 23 september 2024 16:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het was oprecht heel leuk. Ik kende natuurlijk niet alle nummers. Maar was leuk om de oude bekende nummers te horen. En wat heeft die Koen een berg energie, niet normaal.
Edit: het was dan ook een concert ter ere van hun veertigjarige bestaan. Dus kun je nagaan.
Je mag hier geen schoonbroer zeggen in dit topic.quote:Op maandag 23 september 2024 18:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh shit. Ik dacht dat ik er niet zo lang geleden in het sportpaleis ben geweest, maar dat was voor het 25-jarige bestaan… 15 jaar geleden dus![]()
Mijn schoonbroer is Belgisch en we moesten er dus heen!
Weet ik, de softijsjes zijn heel lekker daar maar de gedachte was ff wat minderquote:Op maandag 23 september 2024 18:47 schreef Schanu het volgende:
@:Quoi, wat goed dat je aan het sporten bent geslagen! Snap dat het confronterend is voor je, maar je kan altijd rustig proberen op te bouwen op jouw tempo zodat je niet het gevoel hebt je grenzen over te gaan.
@:Mushanga71, als ik op de parkeerplaats van de Mac stond zou ik mij wel raad weten met die hitte. Ze verkopen daar het lekkerste ijs en hele lekkere ijskoffie![]()
@:amaranta, tijdens een oudergesprek huilen lijkt me helemaal moeilijk. Reageerden de ouders wel een beetje oké? En trek jij het allemaal wel een beetje? Want die tranen komen niet uit het niets lijkt mii
quote:Op maandag 23 september 2024 16:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh jij gaat ook echt verder wegWat heerlijk. Waar ga je heen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Ja, de moeder reageerde prima. Ze moest zelf ook huilen later tijdens ons gesprek. Zij overigens wel vanwege het gesprek.quote:Op maandag 23 september 2024 18:47 schreef Schanu het volgende:
@:Quoi, wat goed dat je aan het sporten bent geslagen! Snap dat het confronterend is voor je, maar je kan altijd rustig proberen op te bouwen op jouw tempo zodat je niet het gevoel hebt je grenzen over te gaan.
@:Mushanga71, als ik op de parkeerplaats van de Mac stond zou ik mij wel raad weten met die hitte. Ze verkopen daar het lekkerste ijs en hele lekkere ijskoffie![]()
@:amaranta, tijdens een oudergesprek huilen lijkt me helemaal moeilijk. Reageerden de ouders wel een beetje oké? En trek jij het allemaal wel een beetje? Want die tranen komen niet uit het niets lijkt mii
Een heftige (ouder)avond dan, amaranta. Gebeurt het vaker dat ouders moeten huilen?quote:Op maandag 23 september 2024 19:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, de moeder reageerde prima. Ze moest zelf ook huilen later tijdens ons gesprek. Zij overigens wel vanwege het gesprek.
Heb daarna nog contact gehad met haar via Parro en ze reageerde heel lief en begripvol.
Clouseauquote:Op maandag 23 september 2024 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwagerquote:Op maandag 23 september 2024 18:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je mag hier geen schoonbroer zeggen in dit topic.je bedoelt je zwager 😅
Weleens. Meestal als er iets niet goed gaat.quote:Op maandag 23 september 2024 19:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Een heftige (ouder)avond dan, amaranta. Gebeurt het vaker dat ouders moeten huilen?
Soms stapelen dingen zich inderdaad op.quote:Op maandag 23 september 2024 20:52 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook weleens gehuild bij een ouder gesprek. Maar ja. De juf was een beetje horkig, mijn vader was net bekend met darmkanker en ik had een baby van 8 maanden ofzo. Ja, dan wil je wel.
Ik heb ze hier ook überhaupt niet gezien. Ik gok dat ze hooguit 1 mini stapeltje hebben gehad. De speakers waren ook op dag 2 op, maar die hadden ze op dag 3 gewoon weer op voorraad. (En vinden mijn kinderen super leuk).quote:Op maandag 23 september 2024 21:41 schreef Aure het volgende:
Zeg... Is er ergens in het land een Albert Heijn die wel de bewaarblikjes voor de dierenkaartjes van Freek Vonk heeft?Hier lijkt alles ofwel uitverkocht of nooit geleverd
Nooit gezien.quote:Op maandag 23 september 2024 21:41 schreef Aure het volgende:
Zeg... Is er ergens in het land een Albert Heijn die wel de bewaarblikjes voor de dierenkaartjes van Freek Vonk heeft?Hier lijkt alles ofwel uitverkocht of nooit geleverd
Hier ook nooit gezien.quote:Op maandag 23 september 2024 21:41 schreef Aure het volgende:
Zo lang al??quote:Op maandag 23 september 2024 22:05 schreef Troel het volgende:
Overigens.
Taart.
Vandaag vierde ik mijn 14e bevrijdingsdag
Jaquote:
Je bent een tijdje afwezig geweest van fok/oud. Ik wist niet dat het zi kort na de geboorte van je jongste was.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:47 schreef Troel het volgende:
[..]
JaJongste wordt volgende maand 15, dus is altijd makkelijk te onthouden
quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:09 schreef vencodark het volgende:
Ik draai altijd nachtdiensten op vaste dagen, 3 achter elkaar.
Mijn vaste collega van de andere 2 dagen is al een maand of 3 ziek, daar komt standaard een uitzendkracht voor.
Sowieso de laatste jaren belt ze nogal eens af (zeker een paar keer per jaar).
Dus ik word dan gebeld of ik wil invallen. Meestal zeg ik ‘ja’, als ik gewoon kan.
Toch al gauw een keer of 4 á 5 per jaar.
2 weken geleden belde de uitzendkracht af (die dus al maanden invalt voor de vaste collega) en toen zei ik heel snel dat ik niet kon.
Ik had geen zin! Al gebruikte ik dat argument niet.![]()
Nu werd ik weer gebeld en heb ik toegezegd vanavond te beginnen ipv dat ik morgen pas begin.
Heb ik vrijdag wel vrij.
Ik wil niet! Maar voelde niet ok om weer zo snel te zeggen dat ik niet kon.![]()
Nu loop ik de frustratie maar even van me af.
Het was de maand voordat hij 1 werd. Vlak na zijn verjaardag begon de omgangsregeling.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je bent een tijdje afwezig geweest van fok/oud. Ik wist niet dat het zi kort na de geboorte van je jongste was.
Fijn dat er deze keer in ieder geval tegenover staat dat je dan vrijdag vrij bent!quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:09 schreef vencodark het volgende:
Mijn vaste collega van de andere 2 dagen is al een maand of 3 ziek, daar komt standaard een uitzendkracht voor.
Dus ik word dan gebeld of ik wil invallen. Meestal zeg ik ‘ja’, als ik gewoon kan.
2 weken geleden belde de uitzendkracht af (die dus al maanden invalt voor de vaste collega) en toen zei ik heel snel dat ik niet kon.
Nu werd ik weer gebeld en heb ik toegezegd vanavond te beginnen ipv dat ik morgen pas begin.
Heb ik vrijdag wel vrij.
Ik wil niet! Maar voelde niet ok om weer zo snel te zeggen dat ik niet kon.![]()
Je mag ook rustig zeggen dat je geen zin hebt he. En anders zeg je dat het niet uitkomt. Want als je geen zin hebt, komt het niet uitquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:09 schreef vencodark het volgende:
Heb ik vrijdag wel vrij.
Wij hebben er eentje helemaal in het begin bemachtigd, maar ze zijn al tijden op idd. Misschien zijn ze online nog wel te bestellen?quote:Op maandag 23 september 2024 21:41 schreef Aure het volgende:
Nee daar kon ik hem helaas de eerste week al niet bestellen. Kan jij het blikje eens opmeten? want dan koop ik wel een ander blikjequote:Op dinsdag 24 september 2024 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Precies, als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren, is het dat 'nee, kan niet' ook een prima antwoord is als je geen zin hebt en dat je niet verplicht bent om jezelf verder uit te leggen of te verdedigen. Je werkt immers niet voor niets een aantal uren.
[..]
Wij hebben er eentje helemaal in het begin bemachtigd, maar ze zijn al tijden op idd. Misschien zijn ze online nog wel te bestellen?
Waarvoor heb je dan het blik nodig?quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Gooide gister online van die bewaarblikjes in m`n mandje, maar ze zijn tijdelijk uitverkocht. Niet dat zoon er iets mee doet. Die voetbalplaatjes? slingeren ook nog steeds ergens in de keukenHeb bij de bestelling die zo binnenkomt, de plaatjes dan ook niet aangevinkt
![]()
Ik ben moeBen elke ochtend tussen 5 en 6 wakker, geen idee waarom. Wel handig, schrik ik me iig niet te pletter van die stomme wekker
Pure nieuwsgierigheid of ze nu wel online beschikbaar warenquote:Op dinsdag 24 september 2024 21:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarvoor heb je dan het blik nodig?
Zorgt dat niet juist voor meer stress?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ik heb tegenwoordig een WHOOP om. Die trackt o.a. mijn slaap, stress etc.
Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
Slaapherstel van de afgelopen dagen:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.
Vannacht:
Uren geslapen 7:51
Uren nodig 8:10
Sleep dept 12 minuten
Dit is van vannacht en dat is de 1e “goede” nacht sinds ik draag.
Hij vertelt je ook de ideale bedtijd als je dus om 6:30 op wil staan.
Het is vrij confronterend maar uiteindelijk hopelijk ook helpend.
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zorgt dat niet juist voor meer stress?
Ik zag zo'n ring van Samsung. Best duuur en ik hou niet van sieraden dus ben bang dat ik um in een la flikker en er nooit meer naar omkijk![]()
Hoop ik voor jou dat zo'n band op den duur wel helpt
Ah, als je um toch in huis hebt, met abo, dan is het wél handig om te gebruiken. Wellicht helpt het je.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij eigenlijk van mijn man is. Abonnement loopt nog tot april of mei.
Zie daarna wel of ik hem nog verleng. Ik draag hem nu braaf op zijn verzoek om mijn slaap dus in kaart te brengen.
Oeh Am, waarom draag je zoiets? Slaap je onrustig, ben je veel moe?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.
Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Gelukkig goed! De zwelling trok dezelfde avond nog weg en echt blauw is het verder ook niet meer geworden. Uiteraard moest ik het wel tegen de juf vertellen gisterochtend, of die er een beetje rekening mee kon houden omdat ze aangaf wel pijn te hebben, en mocht dochterlief samen met de hulpjes op de chillbank lezen (de hulpjes mogen altijd op de bank lezen, dé reden om hulpje te zijn in groep 4). Dat had ze dus wel weer mooi voor elkaarquote:Op maandag 23 september 2024 20:03 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Schanu![]()
Is geen raar gevoel denk ik, voor meerdere wel herkenbaar. Ik denk dat ook wel eens.
Hoe gaat het nu met je dochter na haar valpartij?
Oef dat klinkt niet als een goed slaappatroon. Hopelijk helpt de whoop je wel om dit te verbeteren, zodat je ook echt wat meer uitrust tijdens je slaap. Loop je hier ook voor bij een huisarts die met je mee kan kijken en denken?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Ja ik denk het wel hoor, ik denk dat wij er vooral meer van hadden verwacht. Maar het hele gesprek was wel wat gehaast, wij waren de laatste en de andere docenten stonden op de gang te wachten op deze juf. Ze stond op een gegeven moment ook op toen ze het gesprek afrondde, nog voor ik door had dat het gesprek al klaar was. Dat zegt misschien meer over mijn vermogen om zoiets in te schatten maar het was wel een awkward momentjequote:Op woensdag 25 september 2024 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
Maar heeft dat niet ook gewoon met het moment en het soort gesprek te maken Schanu? Hier heten de eerste gesprekken bewust verwachtingsgesprekken waarbij gekeken wordt in hoeverre het kind zichzelf en zijn behoeften laat zien aan de leerkracht en wat de verwachtingen voor dit schooljaar zijn. Deze verwachtingsgesprekken worden ook alleen maar ingepland als het kind een nieuwe leerkracht heeft (ter kennismaking vooral), of als er bijzondere redenen voor zijn. Pas eind november zijn de eerste echte oudergesprekken hier.
Dat ligt ook aan het kind denk ik. Toen mijn kinderen kinderpostzegels verkochten, waren de instructies juist om te blijven tot het bestelproces gelukt is omdat mensen anders die code scannen en daarna toch niks kopen. En idd om te helpen, uit te leggen en te vertellen wat er dan allemaal te koop is.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:26 schreef Quoi het volgende:
Ok even klagen. Ik werk thuis en blijkbaar is het kinderpostzegel tijd. Ik doe de deur dus na 10x bellen een keer open.
En nu is het dus zo dat als ik iets wil kopen, ik de QR scan en ik verder kan zonder het kind dat verkoopt, die dus weer doorrent naar de volgende deur. Zonder bedankt en doei![]()
Ik snap dat aan de ene kant wel (veiligheid, niet met geld op zak, je verkoopt sneller), maar is dit niet de uitgewezen kans om kinderen een beetje te instrueren om te communiceren. Dit is wel heel makkelijk.
Nu wilde ik uit protest niks kopen, maar heb ik maar "een veilige plek" gedoneerd.
/Einde rant
Ik las dronken en was very confused waarom mensen dat zomaar goed vonden op hun dakquote:Op woensdag 25 september 2024 14:45 schreef vencodark het volgende:
Kinderpostzegels.
Krijg gelijk allerlei herinneringen hoe ik dezelfde middag van uitreiking met mijn envelop door de straten ging en langs de huizen.
Ik ben altijd heel verlegen geweest maar dit deed ik wel als 1 van de betere en meest gedreven uit mijn klas.![]()
Gisteren bracht ik Z. naar een vriendinnetje en daar was een heuse schoorsteenveger aan de slag.
Hartstikke behendig klom hij zo het dak op.
Maar deze persoon was donker en had een bos krullen.
De kinderen maakte geen enkele december associatie maar mijn brein natuurlijk wel.![]()
Maar goed: ik zei natuurlijk niks.
‘s Avonds aan tafel vertelde ik wat Z. en ik hadden gezien.
Mijn zoon vroeg: “Was hij ook zwart”?
Dus mijn man en ik keken even geamuseerd en nieuwsgierig naar hem.
A. zei snel dat hij verwees naar de vuilte en de roet in de schoorsteen!![]()
Z. zegt vervolgens: “Nee, natuurlijk niet! Hij is toch geen Piet”?!![]()
Ik pas heel goed op mezelf. Lief dat je zo bezorgd bent.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:13 schreef exode het volgende:
Pas je wel op jezelf amaranta?! Ik lees behoorlijk wat stress.
Er zitten bij B geen stickers of zo bij voor aan de deur. Is dat niet meer? Vandaag 6 kinderen aan de deur gehad.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:00 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net een briefje op mijn deur gehangen. Geen kinderpostzegels.
Als ik ze al koop, dan van een bekende of leerling van school.
Jawel ik kreeg hier een sticker. Die zaten op een boekje waarbij ik ook kon invullen voor mezelf wat ik gekocht had als ik dat wilde.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef exode het volgende:
[..]
Er zitten bij B geen stickers of zo bij voor aan de deur. Is dat niet meer? Vandaag 6 kinderen aan de deur gehad.
Goeie voor je dier -en natuur liefhebber.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef exode het volgende:
B moet een werkstuk maken over een overleden beroemdheid. In zijn klas kiezen kinderen voor Napoleon, JFK etc, aldus B (blijkbaar stonden ze in de lijst met voorbeelden en ideeen). Ik liet hem 1 filmpje van Steve Irwin zien, dus nou ja, ik heb inmiddels 100 filmpjes van Steve Irwin met hem zitten kijken en hij heeft zowaar zin in zijn werkstuk
Heb je al eens een slaaponderzoek gehad? Ik weet sinds enkele weken dat ik aan slaapapneu lijdt... en als je dan leest wat dit allemaal met je lijf kan doen... misschien het uitzoeken waard als je rot slaapt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Jawel, het gaat wel weer. De olifant loopt weer vrij rond en hopelijk blijft ie weg.quote:Op donderdag 26 september 2024 01:05 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat alles goed was
Inmiddels ook weer opgeknapt?
Gelukkig dat alles goed was, hoewel zoveel stress of hyperventilatie natuurlijk ook niet echt goed is. Doe rustig aan en probeer je zelf niet voorbij te lopen in al het gedoe en geregelquote:Op donderdag 26 september 2024 00:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank!
Er is niks gevonden, alle uitslagen zijn goed. Wat het precies geweest is weten ze niet. Toch weer stress of hyperventilatie, al was het dat laatste niet zoals de aanvallen die ik eerder gehad heb.
Ik word zo afgekoppeld en dan naar huis.
Wat mooi ditquote:Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef exode het volgende:
B moet een werkstuk maken over een overleden beroemdheid. In zijn klas kiezen kinderen voor Napoleon, JFK etc, aldus B (blijkbaar stonden ze in de lijst met voorbeelden en ideeen). Ik liet hem 1 filmpje van Steve Irwin zien, dus nou ja, ik heb inmiddels 100 filmpjes van Steve Irwin met hem zitten kijken en hij heeft zowaar zin in zijn werkstuk
Ach wat triest, heel erg veel sterktequote:Op woensdag 25 september 2024 19:59 schreef F_r het volgende:
Slecht nieuws ook morgen laten we onze kat thuis inslapen. Ik vind het nog erg onwerkelijk.
He get wat eng, wat een schrik weer voor je. Enerzijds fijn dat er niks is gevonden, maar zo blijft het wel een zoektocht wat het dan wel is. Hele rare vraag misschien, maar heb je ook wel eens pijn op je borst en uitstralingen naar je schouders en/of armen? Want bij een pijn en/of drukken gevoel op je borst denk ik meteen aan Tietze, dat heb ik en het kan je het gevoel geven alsof je een hartaanval krijgt. Benauwdheid herken ik niet direct, maar ik wil het wel even benoemen, Tietze is namelijk heel moeilijk vast te stellen omdat het gaat om tijdelijke ontstekingen aan het kraakbeen. Als ze dat op het moment dat het oplaait niet checken, dan kan het dus eenvoudig over het hoofd worden gezien. Sterkte in ieder geval!quote:Op woensdag 25 september 2024 23:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Vanaf de SEH![]()
Voelde me vanavond ineens helemaal slap, er zat een olifant op mn borst en had het benauwd. HAP gebeld en die hebben me doorgestuurd.
Hartfilmpjes zijn gemaakt, bloedonderzoek en longfoto's. Wacht nu op de uitslag.
@:F_r heel veel sterkte morgen
Dat maakt toch helemaal niet uit? Ik neem aan dat vriendje in dezelfde klas zit?quote:Op woensdag 25 september 2024 21:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Och F_rHeel veel sterkte...
Zoon was met z'n vriendje wezen lopen vanmiddag, in plaatst van om-en-om hebben ze alleen vriendje z'n formulieren gebruikt. Lekker handig weer.
Toen ik in groep 8 zat werd er verwacht dat je minimaal x aantal dingen verkocht. Eigenlijk geen idee of dat nu nog zo is.. Vandaar dat ik het stom vond. Maar zal even checken bij zoonquote:Op donderdag 26 september 2024 08:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Ik neem aan dat vriendje in dezelfde klas zit?
Wij hebben besloten dat onze kinderen niet mee doen aan de grote clubactie. Vooral omdat ik de meiden te jong vindt om zelf langs de deuren te gaan, en ten tweede omdat ze bij een dansschool zitten (geen vereniging dus) en ik geen zinnige bestemming voor het geld zie. Het enige dat zij nodig hebben om deel te kunnen nemen is muziek en dat zijn gewoon kosten van de dansschool. Als ze wel zouden mee doen zou ik ze samen via een kaart laten verkopen, dan maken ze nog daadwerkelijk kans om topverkoper te worden, want anders vissen ze in hetzelfde vaarwater.
Ja, ik heb het hem verteld. Hij vindt het vooral zielig maar ook een beetje dom. We hebben ook het filmpje gekeken dat ie met in zijn ene hand een dode kip vast had en de andere arm zijn zoon optilde en zo een krokodillen verblijf inliep. 'Dat is echt niet slim, mama!' Wel interessant om van alles over hem op te zoeken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:12 schreef Quoi het volgende:
Weet B dan ook hoe Steve aan zijn einde kwam @:exodeDat is me natuurlijk ook een verhaal.
Groeten uit de manege. 105.00 meisjes..... en M.
Gefeliciteerd. Wij gaan in Duitsland omdat Gelredome qua geluid ruk isquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:15 schreef Mushanga71 het volgende:
JAAAAA, WE HEBBEN TICKETS VOOR TOTO IN ARNHEM OP 8 FEBRUARI!![]()
![]()
![]()
![]()
Oeh, jij gaat ook! Voor jou te doen naar Duitsland, voor ons net te ver wegquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wij gaan in Duitsland omdat Gelredome qua geluid ruk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
quote:Op zaterdag 28 september 2024 08:36 schreef Cathmar het volgende:
Is ieman hier handig met sieraden maken en met name de vraag: hoe heten kralen als dit en waar koop ik ze het best? Geen t.emu of zo. Dank!Zijn het miyuki tila kralen? Of is het net anders? Dat zijn in ieder geval ook vierkante kralen en veel webshops verkopen die (heb er verder geen ervaring mee)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of een tegelkraal misschien. Die lijkt er misschien meer op. Maar is volgens mij maar 1 webshop die ze zo noemt.
Ja superleukquote:
Buiten vlucht je van je huishouden en alles waar je je in huis aan stoort (rommel, viezigheid, achterstallig onderhoud).quote:Op zondag 29 september 2024 15:37 schreef LeSage het volgende:
Na 2 dagen de verjaardag van jongste vieren hebben we vandaag zo’n ultieme zondag-hangdag.
Oudste is niet fit en hangt op de bank, we hebben wat Lego gebouwd (want ik kreeg afgelopen week van vriend als cadeau een wildboeket van Lego).
En nu zijn vriend en jongste nog even naar opa en oma, lig ik met de kaarsjes aan op de bank met een heerlijk boek.
Snap dan eigenlijk niet waarom we zo vaak toch vermaak buiten de deur zoeken terwijl dit echt genieten is
Er zijn wel meer rare dingen. Nu heb ik al jaren geen contact met niemand van dat gezin.quote:Op zondag 29 september 2024 20:55 schreef LeSage het volgende:
Ja, zeker meegekregen. Zo akelig zo’n vermissing.
Raar ook dat ze met de auto weg was en dat ze die nog niet gevonden hebben. Dat lijkt me ook geen goed teken
Heb het afgelopen week gelezen inderdaad. Wel even goed bekeken omdat het toch best in de buurt is.quote:Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef amaranta het volgende:
Iemand de berichtgeving meegekregen van de vermiste moeder uit Helmond?
Ik opende vrijdag mijn Facebook en zag als eerste dit bericht op mijn pagina.
Ik herkende de vrouw op de foto bijna direct. Op de foto lijkt ze sprekend op haar zus. (En haar zus is jaren geleden bevriend met mij geweest.)
Pas toen ik verder las, las ik dat het niet om mijn voormalig vriendin ging, maar om haar zusje. Die dus verdwenen is.
Ik heb beide zussen al jaren niet gezien. Maar het heeft me gegrepen. En ben er al het hele weekend mee bezig.
Ik vrees overigens dat ze niet meer in leven is. Zo verdrietig voor haar kindjes.
De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.quote:Op zondag 29 september 2024 21:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er zijn wel meer rare dingen. Nu heb ik al jaren geen contact met niemand van dat gezin.
Maar wat ik zelf heel vreemd vind is dat het vermissingsbericht vanuit een vriendin is gekomen.
Het is ook het enige bericht wat steeds gedeeld wordt en wat door alle media aangehaald wordt.
Vanuit de familie geen woord.
Nu heb ik haar zus niet meer op Facebook. Dus wellicht dat er op haar pagina of die van haar ouders wel meer staat, alleen niet openbaar.
Maar die zus heeft enkel openbaar het bericht gedeeld van die vriendin dus. Niks vanuit haarzelf.
En dat de auto niet gevonden is, is ook vreemd. Maar ik ga er vanuit dat de politie dat spoor wel gevolgd zal hebben.
Ze zal voor het laatst op zondag op whatsapp zijn geweest ofzo? Geen idee of ze iemand is die normaal vastgeplakt zit aan haar mobiel.quote:Op zondag 29 september 2024 21:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.
De auto is best opvallend en is nergens meer gezien. Maar kennelijk weten ze wel dat ze sinds zondagmiddag vermist is, misschien zijn er dan wel camerabeelden? De wijk heeft een boel particuliere camera's, dan zou ze toch gezien moeten zijn. Bovendien was het vorige week zondag mooi weer en was er vanalles te doen ivm herdenking tweede wereldoorlog. Ik hoop maar dat ze snel terug is, het is maar een raar verhaal, zeker omdat familie zich zo stil houdt.
Ja. Bijzonder wel hoe sommige vermissingen veel aandacht krijgen en andere nauwelijks. Zal vast geen willekeur zijn. Maar toch. Iedereen wil zijn naaste terugvinden lijkt me.quote:Op zondag 29 september 2024 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wisseling van kinderen was normaal gesproken na school op maandag begreep ik uit het berichtje hier in de wijk. Dus tja, als zij verder geen afspraken had maandag overdag dan valt het pas na school op dat ze er niet is.
Ik vind het vooral sneu voor haar kinderen en verdere familie, die zitten in onzekerheid. Ergens is het wel fijn dat de politie nog geen groot alarm geslagen heeft, misschien dat zij dan toch aanwijzingen hebben dat ze vrijwillig weg is.
Er zijn ook geen zoekacties ofzo gepland en buiten dat telkens hetzelfde fb bericht gedeeld wordt, hoor ik er verder weinig over. Maar goed, kinderen zijn jonger dan de mijne en zitten kennelijk niet bij dezelfde sportclubs, dus dan krijg je minder mee.
Zo komt het op mij ook over. Zonder telefoon is ze lastig te vinden en of ze nu nog, achteraf dus, nog iets op kenteken camera's kunnen vinden, geen idee. En tot ze weten waar de auto is (geweest) kan ze letterlijk overal zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 22:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb echt helemaal niets daarover gehoord of gelezen, dus ik vermoed dat ze dit vooral lokaal verspreid hebben. Maar met bewust telefoon niet meenemen klinkt dit als met opzet vrijwillig vertrekken, en vermoed ik dat ze ook niet meer terug komt. Wel heel sneu voor de kinderen idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.
quote:Op maandag 30 september 2024 11:32 schreef exode het volgende:
Het klinkt best zwaar Tink, wel goed dat je ermee bezig bent. Hopelijk helpt je bezoek aan de huisarts.
Ik heb de komende 3 weken elke week een afspraak in het ziekenhuis.Ook wel heftig allemaal @exode. Maar ook fijn dat er nu meer duidelijkheid is en je verschil merkt. Lief zijn voor jezelf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op maandag 30 september 2024 08:04 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.quote:Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.quote:Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Is hier nog iets anders aan te doen behalve weer aan de pil o.i.d.?
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
Dank je, schrijf ik even op! Ik heb zelf ook gevoelige darmen helaas, maar geen idee of ik daar ook op reageer.quote:Op maandag 30 september 2024 16:04 schreef exode het volgende:
[..]
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.
Ik heb toen samen met de huisarts de afweging gemaakt om weer de pil te slikken. Zij zei ook: het is een kwestie van afwegen welk risico groter is. En we kwamen gezamelijk dat dit op dat moment een goede beslissing was.quote:Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
Ik heb dit dus sinds maart, een jaar na mijn novasure. Begon met ineens kramp. Werd zware kramp dus paracetamol. Werd 3 dagen zeer zware kramp met paracetamol en tramadol. Is inmiddels dagelijks ongeveer halverwege de dag opgeven van de pijn. Nog een maandje en dan gaat de baarmoeder eruit.quote:Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Is hier nog iets anders aan te doen behalve weer aan de pil o.i.d.?
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
Spray of gel?quote:Op maandag 30 september 2024 15:26 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.
Nu dus een soort combinatiepil met 1 deel van de maand oestrogenen en in het 2e deel zit er progestoron bij. Alles in 1 pil. Ik wilde liever geen pleisters, want daar reageert mijn huid soms nogal heftig op.
We gaan eerst dit proberen en mocht dat toch niet lekker vallen, dan is er nog een alternatief maar dat werkt minder goed, dus vandaar liever eerst dit.
We shall see... Benieuwd of ik een beetje van alle 'pijntje hier, pijntje daar' afkom.
Zoelie?quote:Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.
Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.quote:Op maandag 30 september 2024 21:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoelie?
Afaik is spray, gel en pleister vrij gelijk, maar daar heb ik me niet verder in verdiept dan 'transdermaal geeft meer effect en minder risico dan oraal'.
Pleister, gel en spray zijn juist bio-identiek, dacht ik. Ik ken daar geen niet bio-identieke voorbeelden van.quote:Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.
Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.quote:Op maandag 30 september 2024 22:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
Ik gebruik de Qlaira om de klachten van mijn menstruatie voor mijn PDS te dempen. Daarmee is de menstruatie zo goed als weg, maar voel me niet zo depressief als het doorslikken van andere pillen/de prikpil.quote:Op maandag 30 september 2024 22:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
quote:Zo fijn als je gehoord wordt door je huisarts. Ik hoor de laatste tijd van steeds meer vrouwen dat hun huisarts de overgangsklachten weg wuift als stress, burn-out, depressie of verergering van je adhd klachten…
Belachelijk, want juist rond de leeftijd van de overgang komt er meer rust in ons leven; kinderen zijn groot, op het werk heb je al een mooi ritme en ervaring opgebouwd na al die jaren werken. Je huishouden wordt minder druk, je sociale contacten zijn stabiel. Dus wat nou stress, depressie, adhd en burn-out!
Het zou zo moeten zijn dat elke (!) huisarts HST voorschrijft aan een vrouw die erom vraagt. Ze komen echt niet als ze zich zo goed voelen hoor… klachten moeten serieus genomen worden.
Als mannen in de overgang zaten dan was er al jaren onderzoek geweest naar oplossingen en was HST verplicht om in te nemen vanaf een bepaalde leeftijd.
Ik raad het alle vrouwen om mij heen aan die ook maar 1 keer klagen over klachten die lijken op de overgang.
Hoe meer vrouwen erom gaan vragen bij huisartsen hoe sneller huisartsen om bijscholing gaan vragen.
Er komt een nieuwe generatie huisartsen aan, degenen die niet alleen op hoge cijfers zijn aangenomen bij de opleiding maar ook een toelatingsexamen en een “sollicitatie” hebben moeten doen en social skills hebben moeten aantonen.
Dus; BLIJF DOORVRAGEN BIJ DE HUISARTS EN STA EROP DAT JIJ DEGENE BENT DIE BEPAALT OF BIO-IDENTIEKE HORMONEN HET GEBRUIKT!
Hoe het heet?
Utrogestan (progesteron)
Lenzettospray (of oestrogel dat kan ook)
Doen! Sinds ik het gebruik zijn veel vage klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, ook klachten die ik had waarvan ik niet eens wist dat ze dus bij de overgang hoorden!
Dames! Kopieer en plak, dit is echt MIJN verhaal, maar delen is eigenlijk verplicht om alle vrouwen te informeren.
Dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef F_r het volgende:
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
De trein terug red je dan wel. Alleen wel staan tot Utrechtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?
We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
Vakantie is alweer voorbij, dus lekker kut gewoonquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:38 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park nee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.
@:oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?
Neem een maand weekend vrij eerste klas (kun je wel zitten), die is geldig van vrijdagavond 18.30 uur, als je dan nog op tijd kunt zijn, kun je vervolgens een hele maand ieder weekend eerste klas treinen door het hele land.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?
We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
Het is wel echt op z’n ‘Facebooks’.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Ik ben niet eens arts en stoor me ook aan de toon. Ook breder - het idee dat een arts alleen een 'goede arts' is als die precies doet wat jij zelf hebt bedacht dat zou moeten. En inderdaad de houding alsof je klant bent (klant=koning, ik beslis wat er gebeurt, er MOET xxx voorgeschreven worden etc) ipv patiënt die bij een expert komt voorleggen waar je mee zit en dan advies/behandeling/vervolg krijgt op basis van diens kennis en kunde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Geen idee heel eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Spray of gel?
Ik ontdekte laatst in de richtlijn dat 3 (max) sprays gelijk is aan 1 pompje gel. Misschien nog iets om rekening mee te houden als het aan de orde komt.
Ben benieuwd of het werkt voor je
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.
(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Oh, daar zou ik voor tekenen!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle vanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:10 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik voor tekenen!
Zou een hoop gedoe schelen iig!
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:42 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zelden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven zich opstapelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wilquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.
(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Zo jaloersquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle van
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zeiden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven.
Als je het establishment omver wil werpen, gaat dat zelden soepel als je liefjes en voorzichtigjes vraagt of het alsjeblieft anders mag.
Overigens heb ik zelf vooral lang en kritisch doorgevraagd en daarna doorgeduwd om te krijgen wat ik wil, maar verspreid ik het gospel () wel wat ik kan, al is het op een andere toon dan die quote.
Allemaal slys schuld.
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wil).
Het zou eerder beter dan slechter moeten worden nu
Wat daarbij ook kan helpen (en veel huisartsen ook missen) is lokale oestrogenen via crème of ovules.
Tegenvaginale atrofie of nog erger clitorale atrofie
Snap ik. Stom is dat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo jaloers![]()
Ik mis het onwijs. Maar moet er niet aan denken. Hele rare tegenstelling.
Heb je gehoord/ gelezen dat er onderzoek is waar ik met mijn mistig hoofd fout naar verwees.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.
Toevallig was gisteren dacht ik nog in ht nieuws dat er veel meer overijdens na val-incidenten zijn. Vaak vrouwen. Vaak is hete letsel een gebroken heup.
https://zorgkrant.nl/acut(...)ntig%20jaar%20eerder.
Het risico op osteoporose wordt erg verkleind door HST. Daarmee ook het risico op botbreuken als men valt. Zomaar een klein voorbeeld waarom ik denk dat er meer bekendheid gegeven moet worden aan HST. Het zal echt niet voor iedereen DE oplossing zijn, maar het is in ieder geval iets dat wat mij betreft wel degelijk altijd meegenomen moet worden en besproken moet worden. En een beetje vertrouwen op de persoon die je als (huis)arts voor je zit. Kap het niet af, ga het gesprek aan, bespreek HST met de grote voordelen en bekijk gezamenlijk of het het proberen waard is. Zeker als je patient aangeeft dat deze dit wil proberen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.
[..]
Ik mis de zin bijna nog meer dan de activiteit zelf.quote:Snap ik. Stom is dat.
Bij ons is het vooral het alom aanwezige kind dat het lastig maakt. Op zich is de zin er meestal wel of snel opgewekt. Maar ja, de gelegenheid...
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je gehoord/ gelezen dat dat pas is met 2 pompjes oestrogel of een .5 pleister? Zit ik met mijn Lenzetto(3 sprays gelijk aan 1 pompje). Die moet dus vervangen. Onderzoek van de Piepere , ok heb het nog niet gelezen maar staat wel op mijn lijstje. Link in die gezellige we zijn toch niet gek podcast. Afl 12.
quote:Systen 50 (3,2 mg estradiol per pleister): geeft gemiddeld 50 microgram estradiol per 24 uur af;
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.
Een .5 pleister, bedoel je dan een Systen of Sandoz 50
[..]
Uit de shownotesquote:Het nieuwe onderzoek van Herman Depypere waaruit blijkt dat 2 pompjes oestrogel vrouwen in de menopauze beschermt tegen Alzheimers/dementie. Zéker de vrouwen met het APOE-4 gen.
Voor osteoporose ben je zelfs al beschermd met een halve pleisterdosis van 25 mcg.
Haat aan brain fog. Ik hoop dat dat snel nog weer minder wordt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.
Ik ga het editten.
[..]
Uit de shownotes
Het zijn links maar die heb ik niet meegenomen in de quote
Ik zou er toch even moeite in steken:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:36 schreef Hupje het volgende:
^ hier heb ik geen verstand van.
En kennelijk ook niet van het afsluiten van abonnementen. Ik nam een proefabonnement, 2 nummers van een (vak)tijdschrift. Heb toen nog gekeken of ik dat op zou moeten zeggen, kon dat niet vinden. En toen dus vergeten om verder te vragen bij de klantenservice. Nu krijg ik dus een factuur voor een jaar. Terwijl het tijdschrift niet de moeite is. *Piep*
En nu ik dus ver weg in de algemene voorwaarden lees, zie ik dus wel staan dat je het proefabonnement moet opzeggen. Dus waarschijnlijk geen poot om op te staan. Best jammer van het geld.
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou er toch even moeite in steken:
Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften mogen aanbieders het abonnement niet stilzwijgend verlengen. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?
Ja, met inrijden wel. Je mag een half uur van te voren inrijden. Als het later wordt kan je ter plekke bijbetalen en dan kan je het parkeerterrein verlaten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:47 schreef amaranta het volgende:
Heb je met dat parkbee een marge qua aankomsttijd en vertrektijd?
En 4 dagen waarvan 1 betaald studeren, is dat geen optie?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Zie je het zitten om gelijk voor de klas te staan? Is er ondersteuning de eerste periode of wordt je in het diepe gegooid? Welke klas zou het zijn?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:00 schreef exode het volgende:
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
Ik snap je twijfel qua praktische zaken helemaal, zeker als je straks met twee in het onderwijs werkt. Aan de andere kant heb je het er al een tijdje over dat je wellicht de overstap wil maken omdat het je veel leuker lijkt dan hetgeen je nu doet. Wellicht dat dit betaalde aanbod dan een goed moment is om het te doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen
Fijn dat je een paar dagen kunt meedraaien voor je de keuze maakt!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
Ik moest hier even heel hard om lachenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten
Tnx! Ik ben onder het jaarabonnement uit!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.
Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.
En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
Nee, volgens de psycholoog waar we eerst liepen heeft ze Ad(h)d en autisme (niveau 1). Volgens de psychiaterpraktijk waar we naartoe zijn verwezen omdat medicatie werd aangeraden, is ze 'gewoon' een strong willed kind (waar ze eerst in ieder geval de add nog wel erkenden). Die conclusie werd overigens getrokken naar aanleiding van een gesprek van 15 minuten met de behandelend psycholoog. Want ze antwoordde gericht op vragen en maakte oogcontactquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.
Is ze sensitief?
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is.
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.
Wel kak
Klopt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
ja, dat is ook waar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.
Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen
Qua praktische bezwaren ook belangrijk misschien, hoe is je vangnet voor de kinderen? Heb je ouders die in kunnen springen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |