abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 september 2024 @ 10:38:09 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_215050866
MS heeft ze ook in allerlei kleuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215051403
quote:
En draag hem ook zo met hakken? :+
pi_215051422
Oké, welke vleeswaren bakken gebruiken jullie? Ik heb nu van mepal (?????) maar dan gekocht bij de Action. Wat een bagger kwaliteit. Dus ik wil nieuwe en ik wil goede. Tips en adviezen…
pi_215051499
Ik heb die bakken opgegeven, leveren alleen maar irritatie op. Gewoon alles in de winkelverpakking opgestapeld op een plank werkt beter hier. Die verpakkingen passen ook vaak net niet in die bewaarbakken. En alles is ook binnen een paar dagen op, dus daarvoor maakt het ook niet uit
pi_215051527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb die bakken opgegeven, leveren alleen maar irritatie op. Gewoon alles in de winkelverpakking opgestapeld op een plank werkt beter hier. Die verpakkingen passen ook vaak net niet in die bewaarbakken. En alles is ook binnen een paar dagen op, dus daarvoor maakt het ook niet uit
Ja het formaat is wel een dingetje inderdaad.
pi_215051531
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:11 schreef amaranta het volgende:
Oké, welke vleeswaren bakken gebruiken jullie? Ik heb nu van mepal (?????) maar dan gekocht bij de Action. Wat een bagger kwaliteit. Dus ik wil nieuwe en ik wil goede. Tips en adviezen…
Ik heb van Mepal (denk ik als ik zo de afbeeldingen bekijk) er staat geen merkje op.
Op zich vind ik het prima bakjes, maar vaak passen de verpakkingen er niet in. Dus die knip ik kleiner of ik leg het in het bakje zonder verpakking.
Fake it till you make it...
pi_215051575
quote:
Werkt als een tiet.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2l/9300000072607780/
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:32:33 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215051611
Gewoon een mandje en daar de verpakking in. Salami gaat in een ziplockzakje anders ga ik 's ochtends over m'n nek als ik de vriezer open trek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215051814
quote:
Dit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215051904
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zeker, hele hoge.
pi_215052014
quote:
Nou inderdaad, wij hebben in de koelkast een grote lade. Daar ligt het allemaal in, in de verpakkingen.
pi_215052200
Mijn dochter heeft sinds kort op zaterdag dansles midden in de stad.
Parkeren zou mij elke week ¤4 ofzo kosten dus als het even kan parkeer ik gratis, ruim 10 minuten lopen.
Nu nam ik vandaag zo’n inklapbare step van mijn zoon mee zodat dochter en ik samen die kant op kunnen steppen. Scheelt de helft van de tijd.
Step op slot gezet met zo’n slang slot.

Had 1 of andere klootviool zijn of haar kut fiets zodanig erom heen gemanoeuvreerd dat ik praktisch 10 minuten bezig geweest ben mijn step tevoorschijn te halen. :(
Kom ik mopperend thuis, sprak mijn man de onuitstaanbare woorden: “Nou, waarschijnlijk had mij dat maar 30 seconden gekost”.

Fuck You! Wat heb ik daar nou aan!? :(

Ik haat mensen. :{w
pi_215052215
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:38 schreef vencodark het volgende:
Kom ik mopperend thuis, sprak mijn man de onuitstaanbare woorden: “Nou, waarschijnlijk had mij dat maar 30 seconden gekost”.
De komende weken gaat hij met dochter naar dansles?
pi_215052239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
De komende weken gaat hij met dochter naar dansles?
Hahahaha :D

Nee.

Maar to be fair: hij werkt altijd op zaterdag tot na 10-11 en ik ben vrij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Maar goed. Soms wil je gewoon geen advies of betweterigheid maar simpelweg: joh! Wat vervelend! Wat een klootviool. Wil je koffie?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 september 2024 @ 12:47:59 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215052252
quote:
Tupperware

https://carmenshop.nl/product/combismart-set-4/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215052264
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:38 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter heeft sinds kort op zaterdag dansles midden in de stad.
Parkeren zou mij elke week ¤4 ofzo kosten dus als het even kan parkeer ik gratis, ruim 10 minuten lopen.
Nu nam ik vandaag zo’n inklapbare step van mijn zoon mee zodat dochter en ik samen die kant op kunnen steppen. Scheelt de helft van de tijd.
Step op slot gezet met zo’n slang slot.

Had 1 of andere klootviool zijn of haar kut fiets zodanig erom heen gemanoeuvreerd dat ik praktisch 10 minuten bezig geweest ben mijn step tevoorschijn te halen. :(

Fuck You! Wat heb ik daar nou aan!? :(

Ik haat mensen. :{w
Oh ja, dat zijn van die uitspraken waardoor je iemand het liefst gewoon een klap voor z’n kop wil geven, zeker na 3,5 uur slaap :6
pi_215052545
Afgelopen woensdag heel veel politie en ambu in de straat, buurjongetje was uit het raam gevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gister dit...
Vrouw (38) in Rijswijk doodgeschoten: buren ontfermen zich over zoontje - https://nos.nl/l/2537934

Bah!! Waar gaat het naartoe in deze wereld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215052561
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:25 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen woensdag heel veel politie en ambu in de straat, buurjongetje was uit het raam gevallen
SPOILER
Gister dit...
Vrouw (38) in Rijswijk doodgeschoten: buren ontfermen zich over zoontje - https://nos.nl/l/2537934

Bah!! Waar gaat het naartoe in deze wereld.
Zijn deze twee voorvallen met elkaar gelinkt?
pi_215052634
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zijn deze twee voorvallen met elkaar gelinkt?
Nee, is ver uit elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215052884
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zou ze niet dragen maar vind ze wel de bom O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215054624
Vandaag haalde schoonvader zijn wildcamera weer op. Heeft in de tuin gestaan vanaf maandagavond. Maar een klein deel van de tuin is in beeld. Filmt 's nachts op beweging. 1,5 uur aan filmpjes waarvan 1 uur en 28 minuten van de kat en 2 minuten van onze egel :) Snuffelen komtie langs, groot! Die eet genoeg naaktslakken.

Dus ja, nu willen wij ook een camera maar dan wel met breder beeld. B is helemaal hyper, onze dierenvriend.
  zaterdag 21 september 2024 @ 23:02:20 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_215058127
quote:
Mepal gehad en tegenwoordig Tupperware. Maar daar heb je vrij weinig meer aan denk ik :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 september 2024 @ 07:53:12 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215059858
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Mepal gehad en tegenwoordig Tupperware. Maar daar heb je vrij weinig meer aan denk ik :D
Volgens de consulente van Carmen shop zijn ze niet failliet en is daar momenteel nog geen sprake van

[ Bericht 64% gewijzigd door Ynske op 22-09-2024 10:24:06 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 22 september 2024 @ 10:07:13 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_215060673
foetsiebah

Hoe dan ook: wij werden echt op de vingers getikt, moesten ook braderie en dergelijke aanvragen!!!

Tegenwoordig mag iedereen op bol.com verkopen. Zolang dat mag, is er nog hoop voor de mensen die graag Tupperware willen :)

[ Bericht 47% gewijzigd door Troel op 22-09-2024 10:35:41 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215060761
Die van Tupperware zien er op zich wel goed uit
  zondag 22 september 2024 @ 10:24:59 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_215060832
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:15 schreef amaranta het volgende:
Die van Tupperware zien er op zich wel goed uit
Ik vind ze erg prettig en het grote voordeel is dat de grote hamplakken van de aldi ook gewoon passen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 22 september 2024 @ 10:32:33 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_215060897
Ik heb deze eerdere serie maar dan met witte deksels:

De huidige serie heeft inmiddels zo'n luchtsysteem wat ook in de kaasdozen zit, dus dat is alleen maar voordelig.

Deze had ik daarvoor, maar die kunnen veel minder goed tegen vallen:

Zelf ben ik wel benieuwd naar deze, met name of die compatible zijn met de diepvriesbakken van hetzelfde formaat. Dat zijn onze lunchbakken namelijk :D

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215060925
De tweede van jouw plaatjes heb ik nu. Maar anders van de Action. En die zijn gewoon echt slecht. Sterker nog ze zuigen vacuum of zijn gewoon kapot.
pi_215061349
Iemand ervaring met de KreaDoe met kinderen? Ik twijfel om met de meiden te gaan, die zijn dit jaar nog heel goedkoop (scheelt me ¤18), maar ik ben er überhaupt nog nooit geweest. Is het leuk voor kinderen of is het puur verkoop en workshops tegen betaling?
pi_215061588
Wij hebben inmiddels 3 kaasbakken van Mepal versleten. Ze zijn niet bepaald sterk zeg maar. Dus nu gewoon 1 van de Hema.

Onze buurjongen is alleen thuis aangezien zijn ouders op vakantie zijn. Gisteren had ie wat vrienden op bezoek en dat was erg gezellig, gewoon met lachen, kletsen, heerlijk jongenslol. Ze gingen om een uur of 11 op pad heel hard voetballiedjes zingend. Liep ik net de voortuin in, liggen er 3 fietsen in de voortuin bij de buren. Letterlijk. Tussen de rozen. Hij heeft nog een paar dagen om de geknakte bloemen te reanimeren...ik ben benieuwd.
  zondag 22 september 2024 @ 12:53:10 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215062035
Nog geen wietlucht geroken @exode ? :X
pi_215062150
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 12:53 schreef Quoi het volgende:
Nog geen wietlucht geroken @:exode ? :X
Dat zijn de andere buren ;)
pi_215062487
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 12:53 schreef Quoi het volgende:
Nog geen wietlucht geroken @:exode ? :X
Ik heb gisteren mijn was maar binnengehaald :') voor ze míj gaan beschuldigen van wiet roken. Het was gezellig bij de buren volgens mij.
  zondag 22 september 2024 @ 13:56:51 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_215062706
Vroegah had je een of ander tekenfilmfiguur wat eigenlijk gewoon alleen haar en een neus was. Welke tekenfilm en hoe heette het karakter?

Mijn kind was net zijn haar aan het borstelen en ik had een flashback, maar kan er niet op komen om het hem te laten zien :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2024 @ 17:40:11 #36
148247 taxibabe
pi_215065871
Captain Caveman?

zondag 22 september 2024 @ 19:03:46 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_215066635
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:40 schreef taxibabe het volgende:
Captain Caveman?

[ afbeelding ]
JAAAA! Dank!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215068071
Nav de eetdiscussie een tijd geleden:

"Ouders van kieskeurige kinderen treft geen blaam: 'Maar ze kunnen wel iets doen'"

https://www.rtl.nl/nieuws(...)MtwUU89N2ZBLDJYN84ag

Voor mijn eeneiige tweeling gaat dit overigens niet op. Eén is echt lastiger qua eten (weigert alle toetjes waar 'stukjes' in zitten, zelfs als ze die stukjes los heel lekker vind bijvoorbeeld). Maar dat is N=1, en bij dit onderzoek zou de N een stuk groter moeten zijn geweest.
pi_215068402
Ik sliep vannacht met jongste in de tent en hoorde de buurjongen om half 3 thuiskomen, kletsend tegen de hond in de tuin O+ was altijd een hele stille jongen, dus ik geniet er nu zo van dat hij aan het stappen is geslagen. Daar geef ik graag wat nachtrust voor op.

Deze nacht voor de laatste keer met jongste kamperen, want we hadden geen zin meer om het beddengoed nog uit de tent te slepen.

Schoonouders waren vandaag 45 jaar getrouwd en daarom zijn we net sushi gaan eten. De jongens waren dolgelukkig, want die lusten dat super graag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215069567
Herfst problemen: dat je kind over de zomer zo hard is gegroeid dat alle lange broeken niet meer passen. Voor eind van het jaar is hij mij voorbij en ik kan vanmiddag even snel een broek gaan regelen.

(Hij komt pas half 6 thuis, dus hem meenemen gaat weer niet. Dan het standaard TerStal modelletje maar weer.)

:D
pi_215069807
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 07:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Herfst problemen: dat je kind over de zomer zo hard is gegroeid dat alle lange broeken niet meer passen. Voor eind van het jaar is hij mij voorbij en ik kan vanmiddag even snel een broek gaan regelen.

(Hij komt pas half 6 thuis, dus hem meenemen gaat weer niet. Dan het standaard TerStal modelletje maar weer.)

:D
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding. Mijn jongste is een kabouter en kan zelfs nog sommige kleding aan van toen ze 4 was (nu 6), maar mijn oudste heeft weer eens een volledige maat overgeslagen dus we hebben een hele nieuwe wintergarderobe moeten kopen. Op die momenten ben ik extra blij met Vinted :+

@LeSage, wat een super leuk idee om zo samen met je kind in de tuin te kamperen O+

Ondertussen heb ik zo'n slecht weekend achter de rug dat ik blij ben weer te kunnen werken. Al voel ik mij best grieperig en ben ik gestopt met medicatie die ik slikte waar ik echt ontwenningsverschijnselen van heb. Mijn oudste heeft het hele weekend overal tegenaan lopen schoppen, figuurlijk maar ook letterlijk (vooral tegen mij, au). Op enig moment heb ik zelfs tegen vrouwlief gezegd dat ik dit niet meer wil en zo graag een kinderloos bestaan wil genieten. En daar voel ik mij nu weer schuldig over. Want ik hou écht wel van ze, maar ze maken het soms ook zó moeilijk.

Enfin, nieuwe week nieuwe kansen, c_/ iemand?
pi_215069817
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 21:29 schreef FlyingFish het volgende:

"Ouders van kieskeurige kinderen treft geen blaam: 'Maar ze kunnen wel iets doen'"

Voor mijn eeneiige tweeling gaat dit overigens niet op. Eén is echt lastiger qua eten (weigert alle toetjes waar 'stukjes' in zitten, zelfs als ze die stukjes los heel lekker vind bijvoorbeeld). Maar dat is N=1, en bij dit onderzoek zou de N een stuk groter moeten zijn geweest.
* Nijna steekt hand op

Stukjes in vla :r ik begrijp het helemaal.
Overigens ben ik dan wel selectief in wat voor stukjes. Van dat zompige fruit in yoghurt :r :r . (zelfde structuur als glibberige champignons :r ). En dan kan ik het fruit op zich (of de smaak van champignons) prima vinden, maar die structuur maakt dat ik het niet hoef.
Ik vind stevige stukjes (chocolade ofzo) wel ok.
pi_215069826
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
* Nijna steekt hand op

Stukjes in vla :r ik begrijp het helemaal.
Overigens ben ik dan wel selectief in wat voor stukjes. Van dat zompige fruit in yoghurt :r :r . (zelfde structuur als glibberige champignons :r ). En dan kan ik het fruit op zich (of de smaak van champignons) prima vinden, maar die structuur maakt dat ik het niet hoef.
Ik vind stevige stukjes (chocolade ofzo) wel ok.
Mijn 6 jarige heeft dit ook, van fruitstukjes in haar yoghurt gaat ze nog net niet over haar nek, maar de chocoladestukjes in haar stracciatellayoghurt eet ze met smaak op :D
  maandag 23 september 2024 @ 09:00:33 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_215070000
Fruityoghurt ok, maar strat. Yoghurt of nog erger bolletjesvla :r
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215070332
@Schanu
Wat jammer van je kut weekend! Dat wanhopige uitspreken van een kinderloos bestaan, herken ik heel erg! Bij tijd en wijlen ben ik er ook gewoon doorheen.
Sinds een jaar gaat het wel wat beter maar ik heb een beetje hulp erbij gezocht.
Toch gaat soms gewoon alles verkeerd en wil je gewoon iedereen het huis uit gooien of zelf vertrekken. :Y
Afgelopen zaterdag was ik zo doodop na de nacht en ik voelde thuis een sfeer waar ik liever van wegbleef.
Ik ben gewoon even een uurtje of anderhalf het dorp in gefietst en wat winkels bezocht. Anders zou er geheid een ontploffing plaatsvinden en ruzie komen. }:|

Heeft geholpen en gisteren was alles weer chill.
Het op tijd ingrijpen maakte in dit geval zo’n verschil. :Y
pi_215070394
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:). Op enig moment heb ik zelfs tegen vrouwlief gezegd dat ik dit niet meer wil en zo graag een kinderloos bestaan wil genieten.
Hartstikke herkenbaar
quote:
En daar voel ik mij nu weer schuldig over.
Dit zou ik reserveren voor als je ze verwaarloost, mishandelt of aanverwanten.
Tegen je vrouw uiten hoe je je voelt lijkt me allesbehalve een schuldigverklaring. Sterker nog, ws kun je een betere moeder zijn omdat je dit tegen haar kunt zeggen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215070397
Dikke knuffel Shanu :*

Onze buurjongen is een heerlijke kerel, hij is inmiddels 18 en altijd aardig en attent. Hij heeft in de Corona tijd in een nogal diep gat gezeten en ze dachten (wij ook) dat het een jongen zou worden die alleen maar op zijn kamer zou hangen, hele dagen gamen, geen vrienden.
Maar die is me toch een partij opgebloeid. O+

En dat we hem op zaterdag om 11 uur horen is natuurlijk helemaal niet erg. Als het later was geworden ook niet. B liep enorm te klagen maar die had naar Juul haar kamer gekund, daar hoorde je niets. En voor ons hebben ze oordopjes uitgevonden.
En laten we eerlijk zijn, hij zal ons veel meer horen dan andersom.
Ik val moeilijk in slaap en kan eigenlijk niet slapen met lawaai om me heen. Maar die ene keer, dat overleef ik wel ;)

Juul heeft gisteren te horen gekregen dat ze mag afzwemmen, die loopt me toch met een enorme glimlach rond. Dat is voor A en ze wil 6 diploma's want B en ik hebben er 5.....kijken of ze zo naar C ook nog denkt.
pi_215070441
Stukjes in vloeibaar voedsel :r

In de auto springen en gewoon wegrijden van alles, check.

Verder ben ik sinds zaterdagochtend 5u ziek. Combi van buikgriep zonder buikpijn en griep zonder verkoudheidsklachten. Van beide dus alle overige symptomen en lig ik in bed want voel me slap :') Heel fijn dit }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215070485
Ergens toch 'blij' te lezen dat dit gevoel niet ongewoon is, al gun ik het jullie niet natuurlijk, maar maakt wel dat ik mij wat minder schuldig voel :@

Wat fijn dat Juul mag afzwemmen voor A, @exode! Haha ze heeft nog een weg te gaan als het er 6 moeten worden. Staat zeemeerminzwemmen ook al in dat rijtje? Daar heeft mijn 7 jarige een diploma van (en mijn 6 jarige wil ook want ze heeft A en B dus officieel mag ze nu) en dat is toch wel haar dierbaarste zwemdiploma O+

@Mushanga71, heel veel beterschap! :*
pi_215070523
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding.
Ik meestal ook wel, maar de overgang van het weer ging iets sneller dan mijn planning :D
Gelukkig zit de terstal op 5 minuten lopen.

En balen van het slechte weekend! Als je zelf niet goed in je vel zit en kinderen ook nog energie zuigen, dan kan het gewoon wel teveel zijn. De noodkreet tegenover je vrouw is lekker duidelijk. Het is gewoon eventjes teveel. Komt wel weer goed, maar op dat moment effe niet.

@exode Fijn dat ze mag afzwemmen! Dat worden nog wel heel wat uurtje langs de zwembadrand.. Succes!
@Mushanga71 beterschap!
pi_215070565
@Schanu je hoeft je écht niet schuldig te voelen. Kinderen kunnen af en toe gewoon kut zijn en we zijn ze nou eenmaal wel es zat. Zolang je van jezelf weet hoeveel je van ze houdt, is er niks aan de hand :*

En dank meiden.
Vrees dat ik morgen kleinzoon moet afzeggen want denk niet dat ik het red om heel de dag achter een dreumes aan te hollen :{
If they say
pi_215070705
Ik heb geen idee wat ze voor diploma's wil gaan halen na haar C. Zwemvaardigheidlessen zijn hier op onhandige tijden en heel onhandige dagen. B heeft 2,5 jaar bij de Reddingsbrigade gezwommen en daar 2 brevetten gehaald. We zien het tegen die tijd wel. Ik vermoed dat ze voor de zomer wel klaar is met A, B en C. Dan kijken we daarna wel verder. Ze zit al op dansles en Scouting....

B zou nou nog wel snorkelles of duikles willen, misschien dat we dat eens gaan uitzoeken voor ze.
pi_215070743
Ik sprak gisteren een vriendin die 2 weken geleden getrouwd is. Ik ben na het diner naar huis gegaan, het avondfeest was voor mij nog even geen goed idee.
Bijna iedereen die wel op dat feest was, heeft Corona gekregen. Flink ook, met hoge koorts, hoofdpijn, de hele rambam. Dus 1 van de avondgasten was een superspreader....

Ik was duidelijk de designated survivor.
pi_215072819
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 08:21 schreef Schanu het volgende:

[..]
Oooh erg dit he, dit is de reden dat ik eind van de zomer altijd al een pasronde doe qua winterkleding. Mijn jongste is een kabouter en kan zelfs nog sommige kleding aan van toen ze 4 was (nu 6), maar mijn oudste heeft weer eens een volledige maat overgeslagen dus we hebben een hele nieuwe wintergarderobe moeten kopen. Op die momenten ben ik extra blij met Vinted :+

@:LeSage, wat een super leuk idee om zo samen met je kind in de tuin te kamperen O+

Ondertussen heb ik zo'n slecht weekend achter de rug dat ik blij ben weer te kunnen werken. Al voel ik mij best grieperig en ben ik gestopt met medicatie die ik slikte waar ik echt ontwenningsverschijnselen van heb. Mijn oudste heeft het hele weekend overal tegenaan lopen schoppen, figuurlijk maar ook letterlijk (vooral tegen mij, au). Op enig moment heb ik zelfs tegen vrouwlief gezegd dat ik dit niet meer wil en zo graag een kinderloos bestaan wil genieten. En daar voel ik mij nu weer schuldig over. Want ik hou écht wel van ze, maar ze maken het soms ook zó moeilijk.

Enfin, nieuwe week nieuwe kansen, c_/ iemand?
In emoties iets roepen is niet hetzelfde als het ook echt wensen hè :*
En ik denk dat het voor heel veel mensen ook herkenbaar is. Hier in ieder geval wel!
Ik wil ze niet écht uit mijn leven, helemaal niet, ik zou alleen willen dat ze af en toe gewoon eens een week doen wat ik wil :D
pi_215072846
Ik heb weleens voor een minor ofzo, of hoe heet het, 3 dagen in een klooster gezeten met zo’n hele groep.
Toen had ik nog geeneens een telefoon met internet. Sowieso moest je mobiel op de kamer blijven.
We deden verder allerlei oefeningen en opdrachten enzo.

Ik verlang weleens naar die stilte en ontspanning. :P :')
pi_215073043
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 21:29 schreef FlyingFish het volgende:

Maak daar maar N = 2 van want bij ons gaat dat ook niet op :D
pi_215073067
Schanu, herkenbaar :*

Mush, beterschap :*

Exode, mooi de dans ontsprongen dan :o
pi_215073079
Ik zat/zit er ook aardig doorheen dus ik ga binnenkort even 2 nachtjes weg. En nu heb ik allerlei hotels gevonden en kan ik weet niet kiezen. Knopen doorhakken is nu even lastig :')
pi_215073231
Goed zo Kyara! Pik een leuke eruit :) gewoon op het eerste gevoel.

Ik ga morgen een dagje naar de sauna, heerlijk alleen O+
pi_215073319
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef Kyara het volgende:
Ik zat/zit er ook aardig doorheen dus ik ga binnenkort even 2 nachtjes weg. En nu heb ik allerlei hotels gevonden en kan ik weet niet kiezen. Knopen doorhakken is nu even lastig :')
Herkenbaar. Te lang overvraagd brein zorgt hier voor oa besluiteloosheid. Terwijl ik normaal m’n hand niet omdraai voor een beslissing (of 10 per uur).

Ik ga ook alleen weg. 4 dagen en zie alleen maar enorme beren op dit moment. Maar ik ga! Met noice cancellation Schiphol door. Dat gaat hopelijk helpen.
Met een meidenkwartet
pi_215073327
Ohja besluiteloosheid om de meeste onzinnige dingen. :')
pi_215073362
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:37 schreef exode het volgende:
Goed zo Kyara! Pik een leuke eruit :) gewoon op het eerste gevoel.

Ik ga morgen een dagje naar de sauna, heerlijk alleen O+
Ik ben gisteren alleen naar het concert van Clouseau geweest. Iets minder ontspannend dan een sauna. Maar ook leuk
  maandag 23 september 2024 @ 15:59:03 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_215073390
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 15:12 schreef Kyara het volgende:
Je mag me een PM sturen, dan kies ik wel voor je :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215073414
Wat een geluk bij een ongeluk dat je er niet bij kon zijn waardoor je nu niet ziek bent geworden, @exode :o

@Kyara, wat lekker even een paar dagen voor jezelf, en nodig ook zo te lezen, sterkte! :*

@exode, geniet morgen van de sauna O+

@Cathmar, wat maakt dat je zoveel beren op de weg ziet? Ga je niet voor de ontspanning weg of is het het alleen zijn wat je spannend vindt?

Wij hadden vanmorgen in het kader van vitaliteitsweek yoga met het team op het werk. Kwam een beetje als een verrassing en heb daar tijdens de oefeningen een potje zitten huilen omdat ik het zo niet gewend ben om mijn lijf te voelen (ik zit altijd in mijn hoofd) dat het echt kwetsbaar voelde en van alles opriep. Nu ben ik van nature helemaal niet iemand die graag of veel huilt, laat staan op mijn werk, dus :X }:|

En vrouwlief belde om aan te geven dat de 7 jarige bij school is gevallen en met haar kaak op het stuur van haar fiets terecht is gekomen. Dat scheen al dikkig en blauwig te worden dus die heeft een flinke klapper gemaakt. En toch is ze kennelijk op pad gegaan voor de Grote Clubactie omdat ze zo graag de 1e van haar hockeyclub wil zijn. Wat haar vooralsnog is gelukt, maar alles kan natuurlijk nog veranderen (geen idee tot wanneer die actie loopt namelijk :+ ).
pi_215073423
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 15:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben gisteren alleen naar het concert van Clouseau geweest. Iets minder ontspannend dan een sauna. Maar ook leuk
Wat leuk, dat is wel een beetje jeugdsentiment hoor O+
  maandag 23 september 2024 @ 16:02:55 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_215073426
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:01 schreef Schanu het volgende:
Wat een geluk bij een ongeluk dat je er niet bij kon zijn waardoor je nu niet ziek bent geworden, @:exode :o

@:Kyara, wat lekker even een paar dagen voor jezelf, en nodig ook zo te lezen, sterkte! :*

@:exode, geniet morgen van de sauna O+

@:Cathmar, wat maakt dat je zoveel beren op de weg ziet? Ga je niet voor de ontspanning weg of is het het alleen zijn wat je spannend vindt?

Wij hadden vanmorgen in het kader van vitaliteitsweek yoga met het team op het werk. Kwam een beetje als een verrassing en heb daar tijdens de oefeningen een potje zitten huilen omdat ik het zo niet gewend ben om mijn lijf te voelen (ik zit altijd in mijn hoofd) dat het echt kwetsbaar voelde en van alles opriep. Nu ben ik van nature helemaal niet iemand die graag of veel huilt, laat staan op mijn werk, dus :X }:|

En vrouwlief belde om aan te geven dat de 7 jarige bij school is gevallen en met haar kaak op het stuur van haar fiets terecht is gekomen. Dat scheen al dikkig en blauwig te worden dus die heeft een flinke klapper gemaakt. En toch is ze kennelijk op pad gegaan voor de Grote Clubactie omdat ze zo graag de 1e van haar hockeyclub wil zijn. Wat haar vooralsnog is gelukt, maar alles kan natuurlijk nog veranderen (geen idee tot wanneer die actie loopt namelijk :+ ).
Hier is nog niemand aan de deur geweest. Ik wil eigenlijk wel een lot. Wil je mij een PB sturen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 september 2024 @ 16:10:56 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_215073524
Overigens verwacht ik ook niemand voor de kinderpostzegels O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215073631
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 16:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier is nog niemand aan de deur geweest. Ik wil eigenlijk wel een lot. Wil je mij een PB sturen?
Je bent een mooi mens, dankjewel O+ O+

Kinderpostzegels doen ze hier gelukkig alleen in groep 7 en 8, een moeder van de hockeyclub gaf al aan dat de timing van de grote clubactie niet zo handig was :')
  maandag 23 september 2024 @ 16:28:28 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_215073665
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:22 schreef Schanu het volgende:

[..]

Kinderpostzegels doen ze hier gelukkig alleen in groep 7 en 8, een moeder van de hockeyclub gaf al aan dat de timing van de grote clubactie niet zo handig was :')
Ik heb mijn momenten, zullen we het daar op houden *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215073679
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:22 schreef Schanu het volgende:

[..]

Wij hebben vorig jaar de grote clubactie ook laten zitten omdat we met 3x grote club acties en 2x kinderpostzegels zaten :@
pi_215073688
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:50 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Herkenbaar. Te lang overvraagd brein zorgt hier voor oa besluiteloosheid. Terwijl ik normaal m’n hand niet omdraai voor een beslissing (of 10 per uur).

Ik ga ook alleen weg. 4 dagen en zie alleen maar enorme beren op dit moment. Maar ik ga! Met noice cancellation Schiphol door. Dat gaat hopelijk helpen.
Oh jij gaat ook echt verder weg O+ Wat heerlijk. Waar ga je heen?
pi_215073703
POLL
pi_215073713
Hier 2x de grote clubactie en 1x kinderpostzegels. Ze gaan iig samen in Scouting tenue de wijk door.
Vorig jaar verkocht B op mijn moeders verjaardag zijn boekje leeg dus dat is weer zijn doel.

Kinderpostzegels moet hij nog navragen, hij heeft een boekje van een andere B gekregen van zijn juf....
pi_215073811
Ik kocht een lot voor de Grote club actie bij een vriendin. En toevallig kwam er gisteren een jongetje aan de deur. Dus ik vertelde dat ik al een lot had. Kijk hij zo beteuterd naar mijn deur bel…
Ik: ja ik heb inderdaad geen sticker.
Heeft die lieverd mij alsnog een sticker gegeven.

Mijn zoon is overigens twee jaar achtereenvolgens in de prijzen gevallen. Maar dat kwam doordat hij het wel slim had gespeeld. Het was destijds buurtbarbecue. En hij heeft gewoon iedereen daar gevraagd. In jaar twee had hij concurrentie van een ander jongetje van de straat met hetzelfde idee. Andere club ook
pi_215073819
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:02 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wat leuk, dat is wel een beetje jeugdsentiment hoor O+
Het was oprecht heel leuk. Ik kende natuurlijk niet alle nummers. Maar was leuk om de oude bekende nummers te horen. En wat heeft die Koen een berg energie, niet normaal.

Edit: het was dan ook een concert ter ere van hun veertigjarige bestaan. Dus kun je nagaan.
pi_215073827
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:01 schreef Schanu het volgende:
Wat een geluk bij een ongeluk dat je er niet bij kon zijn waardoor je nu niet ziek bent geworden, @:exode :o

@:Kyara, wat lekker even een paar dagen voor jezelf, en nodig ook zo te lezen, sterkte! :*

@:exode, geniet morgen van de sauna O+

@:Cathmar, wat maakt dat je zoveel beren op de weg ziet? Ga je niet voor de ontspanning weg of is het het alleen zijn wat je spannend vindt?

Ik ben van de week ook in huilen uitgebarsten op m’n werk. Notabene tijdens een oudergesprek.
Had overigens niks met het gesprek zelf te maken.
pi_215073835
Ik had als mini klein meisje mijn eerste crush op Koen Wauters. :P
Ik weet nog dat een ‘oom’ van mij zei: Goh, die Koen Wauters is toch een knappe kerel. Als ik een vrouw was geweest!

O+
pi_215073847
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 16:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had als mini klein meisje mijn eerste crush op Koen Wauters. :P
Ik weet nog dat een ‘oom’ van mij zei: Goh, die Koen Wauters is toch een knappe kerel. Als ik een vrouw was geweest!

O+
Ik zat iets te ver van het podium af om het echt helder te zien 😅
Maar hij zag er niet verkeerd uit (voor zijn leeftijd). Hij is vorige week 57 geworden
  maandag 23 september 2024 @ 17:21:04 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215074032
Hoe kan ik praten tegen muren. Waar moet ik met mezelf naartoe? O+

Er gaat een laatje open met songteksten van Clouseau.

Goed dat jullie voor jezelf kiezen jongens. Waar je ook geen gaat ;)

Ik ga keihard sporten en eigenlijk is dat ook zo verschrikkelijk confronterend. Her is nogal grensverleggend qua krachttraining en dat voelt dubbel. Ik heb het nodig, maar wil mijn lijf eigenlijk helemaal niet nooit meer op de proef stellen.

Afijn, ik ga maar weer, maar ga er weer eens over babbelen daar.
  maandag 23 september 2024 @ 17:37:16 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_215074155
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 17:21 schreef Quoi het volgende:
Hoe kan ik praten tegen muren. Waar moet ik met mezelf naartoe? O+
Mijn lieve Louise O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215074415
Auw @Schanu ;( maar wat een bikkel, die dochter van je O+
En een clublot? Geen idee hoe en wat, maar stuur me maar een berichtje.

@Kyara lekker even weg :Y Ik stemde voor Zandvoort, enige van alle plaatsen waar ik geweest ben :D maar waar je ook gaat, geniet ervan!

Koen Wauters O+

Ik sta nu op de parkeerplaats van mcD. Zoon moet naar sport maar geloof niet dat rijden een echt goed idee was/is. Zweet me kapot en heb het niet eens warm :{
If they say
  maandag 23 september 2024 @ 18:15:05 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215074472
quote:

[..]
Ik heb me ooit totaal laten zandstralen tijdens het Zeeman jubileumfeest waar zij kwamen optreden! Damn! O+ Koen! O+ Die mag me nu ook nog gewoon bellen hoor, voor een beschuitje! :Y
pi_215074590
quote:

[..]
Daar ging een vriendin van mij ook naartoe! Was het leuk? Ik vind Clouseau echt heerlijk O+
pi_215074612
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 16:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het was oprecht heel leuk. Ik kende natuurlijk niet alle nummers. Maar was leuk om de oude bekende nummers te horen. En wat heeft die Koen een berg energie, niet normaal.

Edit: het was dan ook een concert ter ere van hun veertigjarige bestaan. Dus kun je nagaan.
Oh shit. Ik dacht dat ik er niet zo lang geleden in het sportpaleis ben geweest, maar dat was voor het 25-jarige bestaan… 15 jaar geleden dus :D

Mijn schoonbroer is Belgisch en we moesten er dus heen!
pi_215074659
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 18:36 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh shit. Ik dacht dat ik er niet zo lang geleden in het sportpaleis ben geweest, maar dat was voor het 25-jarige bestaan… 15 jaar geleden dus :D

Mijn schoonbroer is Belgisch en we moesten er dus heen!
Je mag hier geen schoonbroer zeggen in dit topic. :P je bedoelt je zwager 😅
pi_215074726
@Quoi, wat goed dat je aan het sporten bent geslagen! Snap dat het confronterend is voor je, maar je kan altijd rustig proberen op te bouwen op jouw tempo zodat je niet het gevoel hebt je grenzen over te gaan.

@Mushanga71, als ik op de parkeerplaats van de Mac stond zou ik mij wel raad weten met die hitte. Ze verkopen daar het lekkerste ijs en hele lekkere ijskoffie O-)

@amaranta, tijdens een oudergesprek huilen lijkt me helemaal moeilijk. Reageerden de ouders wel een beetje oké? En trek jij het allemaal wel een beetje? Want die tranen komen niet uit het niets lijkt mii :*
pi_215074861
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 18:47 schreef Schanu het volgende:
@:Quoi, wat goed dat je aan het sporten bent geslagen! Snap dat het confronterend is voor je, maar je kan altijd rustig proberen op te bouwen op jouw tempo zodat je niet het gevoel hebt je grenzen over te gaan.

@:Mushanga71, als ik op de parkeerplaats van de Mac stond zou ik mij wel raad weten met die hitte. Ze verkopen daar het lekkerste ijs en hele lekkere ijskoffie O-)

@:amaranta, tijdens een oudergesprek huilen lijkt me helemaal moeilijk. Reageerden de ouders wel een beetje oké? En trek jij het allemaal wel een beetje? Want die tranen komen niet uit het niets lijkt mii :*
Weet ik, de softijsjes zijn heel lekker daar maar de gedachte was ff wat minder :D

Heb zoon afgezet bij sport en zn vader haalt hem op. Hang nu op de bank.
Kleinzoon voor morgen helaas afgezegd :{
If they say
pi_215074934
Dan zei ze "ik vergéét je
Ze lachte zelfs een beeeeetje :'(

Mijn allereerste concert :Y
pi_215075079
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 16:30 schreef Kyara het volgende:

[..]
Oh jij gaat ook echt verder weg O+ Wat heerlijk. Waar ga je heen?
SPOILER
Met een meidenkwartet
pi_215075133
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 18:47 schreef Schanu het volgende:
@:Quoi, wat goed dat je aan het sporten bent geslagen! Snap dat het confronterend is voor je, maar je kan altijd rustig proberen op te bouwen op jouw tempo zodat je niet het gevoel hebt je grenzen over te gaan.

@:Mushanga71, als ik op de parkeerplaats van de Mac stond zou ik mij wel raad weten met die hitte. Ze verkopen daar het lekkerste ijs en hele lekkere ijskoffie O-)

@:amaranta, tijdens een oudergesprek huilen lijkt me helemaal moeilijk. Reageerden de ouders wel een beetje oké? En trek jij het allemaal wel een beetje? Want die tranen komen niet uit het niets lijkt mii :*
Ja, de moeder reageerde prima. Ze moest zelf ook huilen later tijdens ons gesprek. Zij overigens wel vanwege het gesprek.
Heb daarna nog contact gehad met haar via Parro en ze reageerde heel lief en begripvol.
  maandag 23 september 2024 @ 19:40:04 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215075228
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 19:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, de moeder reageerde prima. Ze moest zelf ook huilen later tijdens ons gesprek. Zij overigens wel vanwege het gesprek.
Heb daarna nog contact gehad met haar via Parro en ze reageerde heel lief en begripvol.
Een heftige (ouder)avond dan, amaranta. Gebeurt het vaker dat ouders moeten huilen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215075372
quote:

[..]
Clouseau O+ Koen Wauters, daar had ik vroeger wel serieus een crush op O+ O+ O+ O+

Edit, ah, meer die een Koen-crush hadden.
En hij mag hier nog steeds wel een beschuitje komen eten O+

[ Bericht 8% gewijzigd door TolstoiFan op 23-09-2024 20:00:35 ]
pi_215075511
@Schanu :*
Is geen raar gevoel denk ik, voor meerdere wel herkenbaar. Ik denk dat ook wel eens.
Hoe gaat het nu met je dochter na haar valpartij?

En een :* :* voor iedereen die het nodig heeft!
pi_215075792
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 18:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je mag hier geen schoonbroer zeggen in dit topic. :P je bedoelt je zwager 😅
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwager

En ik ben trots op mijn zuidelijke roots.
Overigens niet eens getrouwd, dus technisch gezien zijn we helemaal niets van elkaar. Aangetrouwde oom van de kinderen misschien :')
pi_215075923
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 19:40 schreef livelink het volgende:

[..]
Een heftige (ouder)avond dan, amaranta. Gebeurt het vaker dat ouders moeten huilen?
Weleens. Meestal als er iets niet goed gaat.
Tranen van geluk heb ik nog nooit meegemaakt
pi_215076056
Ik heb ook weleens gehuild bij een ouder gesprek. Maar ja. De juf was een beetje horkig, mijn vader was net bekend met darmkanker en ik had een baby van 8 maanden ofzo. Ja, dan wil je wel. :')
pi_215076068
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 20:52 schreef vencodark het volgende:
Ik heb ook weleens gehuild bij een ouder gesprek. Maar ja. De juf was een beetje horkig, mijn vader was net bekend met darmkanker en ik had een baby van 8 maanden ofzo. Ja, dan wil je wel. :')
Soms stapelen dingen zich inderdaad op.
Een horkige juf is dan niet handig.
pi_215076445
Zeg... Is er ergens in het land een Albert Heijn die wel de bewaarblikjes voor de dierenkaartjes van Freek Vonk heeft? :P Hier lijkt alles ofwel uitverkocht of nooit geleverd :')
pi_215076482
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 21:41 schreef Aure het volgende:
Zeg... Is er ergens in het land een Albert Heijn die wel de bewaarblikjes voor de dierenkaartjes van Freek Vonk heeft? :P Hier lijkt alles ofwel uitverkocht of nooit geleverd :')
Ik heb ze hier ook überhaupt niet gezien. Ik gok dat ze hooguit 1 mini stapeltje hebben gehad. De speakers waren ook op dag 2 op, maar die hadden ze op dag 3 gewoon weer op voorraad. (En vinden mijn kinderen super leuk).
pi_215076522
Ja speakers hier ook steeds bijgevuld! Echt zo jammer van die blikjes. Ze staan natuurlijk wel voor veel te veel geld op marktplaats }:|
  maandag 23 september 2024 @ 21:57:49 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_215076565
quote:
Nooit gezien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215076572
quote:
Hier ook nooit gezien.
  maandag 23 september 2024 @ 22:05:19 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_215076644
Overigens.

Taart.

Vandaag vierde ik mijn 14e bevrijdingsdag *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215077288
Hier is dochter ook weer rond aan het gaan voor de grote clubactie. Ze is weer overtuigend aan de gang om weer eerste van de vereniging te worden net als vorig jaar. Ze zit in twee dagen al over de helft van wat ze vorig jaar had (nou heeft ze de makkelijkste al gehad, wat familie op een verjaardag en een appje in de familie appgroep aan de andere kant). De rest moet ze hebben van langs de deuren gaan. Maar ook dat vind ze leuk om te doen.

Ik lees hier verschillenden die het momenteel even pittig hebben :* veel sterkte voor wie het nodig heeft! En voor de genen die er dan ook even alleen tussenuit of opuit gaan, geniet er van! Hopelijk brengt het even rust!

Mush, beterschap
pi_215078127
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 22:05 schreef Troel het volgende:
Overigens.

Taart.

Vandaag vierde ik mijn 14e bevrijdingsdag *O*
Zo lang al??
  dinsdag 24 september 2024 @ 08:47:26 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_215078305
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zo lang al??
Ja :D Jongste wordt volgende maand 15, dus is altijd makkelijk te onthouden :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215078473
Ik draai altijd nachtdiensten op vaste dagen, 3 achter elkaar.
Mijn vaste collega van de andere 2 dagen is al een maand of 3 ziek, daar komt standaard een uitzendkracht voor.
Sowieso de laatste jaren belt ze nogal eens af (zeker een paar keer per jaar).
Dus ik word dan gebeld of ik wil invallen. Meestal zeg ik ‘ja’, als ik gewoon kan.
Toch al gauw een keer of 4 á 5 per jaar.

2 weken geleden belde de uitzendkracht af (die dus al maanden invalt voor de vaste collega) en toen zei ik heel snel dat ik niet kon.
Ik had geen zin! Al gebruikte ik dat argument niet. :+

Nu werd ik weer gebeld en heb ik toegezegd vanavond te beginnen ipv dat ik morgen pas begin.
Heb ik vrijdag wel vrij.

Ik wil niet! Maar voelde niet ok om weer zo snel te zeggen dat ik niet kon. :')
Nu loop ik de frustratie maar even van me af.
-O-

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 24-09-2024 09:19:24 ]
pi_215078483
Yeah Troel *O*

Hier worden vandaag de schoolfoto's gemaakt, Juul heeft een spijkerbroek aan en daarover een eenhoorn jurk en B zijn haren zijn zo ontzettend lang geworden dat er geen kapsel meer van te maken is _O-
pi_215078590
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja :D Jongste wordt volgende maand 15, dus is altijd makkelijk te onthouden :+
Je bent een tijdje afwezig geweest van fok/oud. Ik wist niet dat het zi kort na de geboorte van je jongste was.
pi_215078600
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:09 schreef vencodark het volgende:
Mijn vaste collega van de andere 2 dagen is al een maand of 3 ziek, daar komt standaard een uitzendkracht voor.
Dus ik word dan gebeld of ik wil invallen. Meestal zeg ik ‘ja’, als ik gewoon kan.

2 weken geleden belde de uitzendkracht af (die dus al maanden invalt voor de vaste collega) en toen zei ik heel snel dat ik niet kon.

Nu werd ik weer gebeld en heb ik toegezegd vanavond te beginnen ipv dat ik morgen pas begin.
Heb ik vrijdag wel vrij.

-O-

dinsdag 24 september 2024 @ 09:34:43 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_215078609
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je bent een tijdje afwezig geweest van fok/oud. Ik wist niet dat het zi kort na de geboorte van je jongste was.
Het was de maand voordat hij 1 werd. Vlak na zijn verjaardag begon de omgangsregeling.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215079053
quote:

Heb ik vrijdag wel vrij.

-O-

Fijn dat er deze keer in ieder geval tegenover staat dat je dan vrijdag vrij bent!
Ik vind zelf 4 à 5 keer per jaar gevraagd worden om extra te werken niet zo veel. Maar misschien dat dat komt omdat ik zelf wisselende diensten draai en er onderling nog wel eens geruild wordt (of gevraagd wordt wen dienst over te nemen) en dat we met een groot team zijn en dus ook meer mensen die eens ziek kunnen worden.

Als een collega van een dienst af wil staat er dan vaak wel een andere vrije dag tegenover. Als het gaat om een zieke, dan is het wel een extra dag.

(Maar kan me ook voorstellen dat als het steeds dezelfde is, dat je er dan ook wel klaar mee bent hoor!)

Maar betekent dit wel dat je dan zaterdag uitgerust mee naar de dansles kan 😃
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:42:52 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_215079075
quote:

Heb ik vrijdag wel vrij.

-O-

Je mag ook rustig zeggen dat je geen zin hebt he. En anders zeg je dat het niet uitkomt. Want als je geen zin hebt, komt het niet uit :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 24 september 2024 @ 10:50:15 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215079115
Precies, als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren, is het dat 'nee, kan niet' ook een prima antwoord is als je geen zin hebt en dat je niet verplicht bent om jezelf verder uit te leggen of te verdedigen. Je werkt immers niet voor niets een aantal uren.

quote:
Wij hebben er eentje helemaal in het begin bemachtigd, maar ze zijn al tijden op idd. Misschien zijn ze online nog wel te bestellen?

En huilen op school: check! Maar ik huil bij alles. En we hadden een gesprek waarin ik moest uitleggen waarom mijn dochter niet meer naar haar peergroup kan (omdat dat naar een andere dag verplaatst was en ik het niet geregeld kreeg) terwijl ze dat eigenlijk echt nodig heeft. En dan schiet ik even vol, want het gaat niet zo heel goed met 'r en dan voelt het toch alsof het aan mij ligt dat ze dit niet kan doen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215079711
Jaja, natuurlijk kan ik doodleuk ‘nee’ zeggen maar ik was er echt niet scherp genoeg op. En wat ik zei: 2 weken terug loog ik ook al dat ik een afspraak had.
Dat hoeft niet, I know.
Maar mijn geweten liet het niet toe om weer niet te gaan.
En die vrijdag vrij is dan ook wel lekker.

En ik vind een keer of 5 per jaar, in mijn geval, wel veel.
Ik kan een ander nooit vragen voor mij in te vallen behalve als ik mij ziek meld of ruim van tevoren een dag heb aangevraagd.
Collega’s onder elkaar, gaat gewoon niet.
En als het steeds dezelfde is, gaat dat ook irriteren.

Die 2 vaste vrije dagen zijn gewoon heel lekker en dan heb je geen zin in belletjes of je al eerder kan beginnen. ;)
pi_215080014
Ja het is in mijn geval ook een andere situatie. En zeker ook omdat er wel af en toe wat tegenover staat als ik onderling iets kan ruilen. Lijkt me lastig als dat niet kan, maar je wel andermans diensten soms op je ‘moet’ nemen.

En tink, ik kan me goed voorstellen dat je in zo’n geval vol schiet hoor, het gaat toch over het belang van je kind. En sommige ouders schieten dan in de aanval, anderen in verdediging en weer anderen in emotie. Kun je toch niet tegenhouden die emotie (tenminste vaak niet helemaal).
pi_215081116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Precies, als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren, is het dat 'nee, kan niet' ook een prima antwoord is als je geen zin hebt en dat je niet verplicht bent om jezelf verder uit te leggen of te verdedigen. Je werkt immers niet voor niets een aantal uren.
[..]
Wij hebben er eentje helemaal in het begin bemachtigd, maar ze zijn al tijden op idd. Misschien zijn ze online nog wel te bestellen?

Nee daar kon ik hem helaas de eerste week al niet bestellen. Kan jij het blikje eens opmeten? want dan koop ik wel een ander blikje :P
pi_215081166
Aangezien de plaatjes nu al door het huis slingeren en ik pakweg 2 jaar terug ook al een Freek Vonk dierenalbum zooi ding gekocht heb, ga ik niks meer verzamelen.
Ze zal ze vast niet missen. :')
pi_215081911
Ik ben op gegeven moment gewoon gestopt met spaaracties. Vonden de kinderen destijds prima
pi_215081965
Ik vind dit wel echt een hele leuke spaaractie hoor O+
pi_215081989
Wij zijn selectief met spaaracties, deze vinden we erg leuk. Zeker omdat B nogal een dierenvriend is. Ze kunnen zich er goed mee vermaken, met name met de soundboxjes. Maar de regel is wel dat als het niet meer in het boek past, de kaartjes weggaan (ruilen/weggeven/weggooien). Dat scheelt een hoop rondgeslinger.

Vandaag een heeeeerlijk dagje sauna achter de rug, voor het eerst in hele lange tijd durfde ik weer een opgieting aan. Voorheen deed ik er met gemak 2 op zo'n dagje, nu al een jaar of 2 geen een meer gedaan. Bang vanwege mijn sputterende lichaam. En het was zo fijn! Bloedheet :D

Ook wel 2 dingen voor het eerst in een sauna meegemaakt en ik ben er toch echt wel heel vaak geweest: een vrouw ging onderuit en moest met de ambulance meegenomen worden en een mevrouw liep in een bikini rond :? Niet lang denk ik, want ik zag haar lopen en het zwembad in gaan en daarna heb ik haar niet meer gezien of ik herkende haar niet zonder bikini ;)

En zoals steeds na zo'n dagje zeg ik: dit moet ik vaker doen.
pi_215083985
Gooide gister online van die bewaarblikjes in m`n mandje, maar ze zijn tijdelijk uitverkocht. Niet dat zoon er iets mee doet. Die voetbalplaatjes? slingeren ook nog steeds ergens in de keuken :') Heb bij de bestelling die zo binnenkomt, de plaatjes dan ook niet aangevinkt :+

Ik ben moe :O Ben elke ochtend tussen 5 en 6 wakker, geen idee waarom. Wel handig, schrik ik me iig niet te pletter van die stomme wekker :')
If they say
pi_215084083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Gooide gister online van die bewaarblikjes in m`n mandje, maar ze zijn tijdelijk uitverkocht. Niet dat zoon er iets mee doet. Die voetbalplaatjes? slingeren ook nog steeds ergens in de keuken :') Heb bij de bestelling die zo binnenkomt, de plaatjes dan ook niet aangevinkt :+

Ik ben moe :O Ben elke ochtend tussen 5 en 6 wakker, geen idee waarom. Wel handig, schrik ik me iig niet te pletter van die stomme wekker :')
Waarvoor heb je dan het blik nodig?
pi_215084148
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarvoor heb je dan het blik nodig?
Pure nieuwsgierigheid of ze nu wel online beschikbaar waren :P
If they say
pi_215084205
Ik heb tegenwoordig een WHOOP om. Die trackt o.a. mijn slaap, stress etc.

Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
Slaapherstel van de afgelopen dagen:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.

Vannacht:
Uren geslapen 7:51
Uren nodig 8:10
Sleep dept 12 minuten
Dit is van vannacht en dat is de 1e “goede” nacht sinds ik draag.
Hij vertelt je ook de ideale bedtijd als je dus om 6:30 op wil staan.
Het is vrij confronterend maar uiteindelijk hopelijk ook helpend.
pi_215084374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:

Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.

Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Zorgt dat niet juist voor meer stress?

Ik zag zo'n ring van Samsung. Best duuur en ik hou niet van sieraden dus ben bang dat ik um in een la flikker en er nooit meer naar omkijk :')

Hoop ik voor jou dat zo'n band op den duur wel helpt :Y
If they say
pi_215084458
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zorgt dat niet juist voor meer stress?

Ik zag zo'n ring van Samsung. Best duuur en ik hou niet van sieraden dus ben bang dat ik um in een la flikker en er nooit meer naar omkijk :')

Hoop ik voor jou dat zo'n band op den duur wel helpt :Y
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij eigenlijk van mijn man is. Abonnement loopt nog tot april of mei.
Zie daarna wel of ik hem nog verleng. Ik draag hem nu braaf op zijn verzoek om mijn slaap dus in kaart te brengen.
pi_215084564
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij eigenlijk van mijn man is. Abonnement loopt nog tot april of mei.
Zie daarna wel of ik hem nog verleng. Ik draag hem nu braaf op zijn verzoek om mijn slaap dus in kaart te brengen.
Ah, als je um toch in huis hebt, met abo, dan is het wél handig om te gebruiken. Wellicht helpt het je.
Zoon vond die ring voor mij wel wat, krijg er korting op. Maar dan nog moet ik um ook dragen en daar gaat het geheid fout.
Hou wel mn slaaptijden bij in Samsung health, das ook best handig.
If they say
pi_215084971
quote:

25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%

Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Oeh Am, waarom draag je zoiets? Slaap je onrustig, ben je veel moe?
Interessant wel. :)
*googled.
pi_215085478
Ik keek ook meteen even. Maar zolang m'n Fitbit het nog doet, blijf ik daarbij. Ik doe 'm trouwens niet meer elke nacht om, want dat vond de huid van mijn pols toch niet fijn :o

Dat ik slecht slaap, daar heb ik trouwens geen meting voor nodig :D Ik kan gewoon kijken naar mijn wallen :')
pi_215086164
Dit keer was ik om 6.20 wakker, 6.30 uur geslapen dus ik boek vooruitgang :')
If they say
pi_215087009
Ik ken de whoop zelf niet, maar onder experts wordt de betrouwbaarheid van trackers om de pols die slaap meten niet als heel hoog beschouwd:
https://www.demorgen.be/b(...)il-slapen~b8ca16d84/ en https://www.nu.nl/tech/62(...)e-serieus-neemt.html bijvoorbeeld.
Dus als je je echt zorgen maakt over je slaapkwaliteit/kwantiteit, en je hebt daar last van in je dagelijks leven, dan zou ik eens naar je huisarts gaan. Die kan zelf natuurlijk ook geen slaap meten, maar die weet wel eea over slaaphygiëne etc, en mocht dat niet helpen, dan kan die wel verwijzen voor een 'echt' slaaponderzoek als die dat zinnig lijkt.
pi_215087074
Pas je wel op jezelf amaranta?! Ik lees behoorlijk wat stress.
pi_215087148
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 20:03 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Schanu :*
Is geen raar gevoel denk ik, voor meerdere wel herkenbaar. Ik denk dat ook wel eens.
Hoe gaat het nu met je dochter na haar valpartij?
Gelukkig goed! De zwelling trok dezelfde avond nog weg en echt blauw is het verder ook niet meer geworden. Uiteraard moest ik het wel tegen de juf vertellen gisterochtend, of die er een beetje rekening mee kon houden omdat ze aangaf wel pijn te hebben, en mocht dochterlief samen met de hulpjes op de chillbank lezen (de hulpjes mogen altijd op de bank lezen, dé reden om hulpje te zijn in groep 4). Dat had ze dus wel weer mooi voor elkaar :+
pi_215087217
quote:

25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%

Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Oef dat klinkt niet als een goed slaappatroon. Hopelijk helpt de whoop je wel om dit te verbeteren, zodat je ook echt wat meer uitrust tijdens je slaap. Loop je hier ook voor bij een huisarts die met je mee kan kijken en denken?

Ik heb gisteravond de 1e oudergesprekken gehad. Die van mijn 6 jarige ging prima, doet het goed, komt lekker mee en pikt dingen snel op, is zeer sociaal en rustig. Bij dat laatste trokken wij wel even onze wenkbrauwen op en toen we aangaven hoe ze thuis altijd aan staat en loopt te stuiteren, was de conclusie van de juffen dat ze blij waren dat ze dat op school niet liet zien :')

Het gesprek van de oudste voelde echter zo zinloos dat vrouwlief er chagrijnig van was. Jewel moest erbij zijn, dat is kennelijk standaard vanaf groep 4, en de juf stelde alleen vragen aan haar (met wie speel je, wat vind je leuke op school, wat vind je moeilijk). Dat werd vervolgens genoteerd maar er werd niet op doorgevraagd. Het was een gezellig gesprek hoor, voor Jewel, maar wij zaten er voor spek en bonen bij en weten nu nog steeds niet hoe het op school gaat. Behalve dat als ze de drempel over is, ze eigenlijk meteen wel rustig is (ook als wij haar letterlijk die drempel over duwen) en dat het de juf opvalt dat ze wel heel erg dromerig is en vaak 'bij de les' geroepen moet worden.

We hadden wel aardig wat aandachtspunten op het voorformulier gezet en daar gaan we nu - gelukkig - een nieuw gesprek voor inplannen om die zonder Jewel erbij te bespreken. Maar het gesprek dat we gisteravond hadden, had ze evengoed tijdens schooltijd met Jewel alleen kunnen doen zonder ons erbij :+
pi_215088465
Maar heeft dat niet ook gewoon met het moment en het soort gesprek te maken Schanu? Hier heten de eerste gesprekken bewust verwachtingsgesprekken waarbij gekeken wordt in hoeverre het kind zichzelf en zijn behoeften laat zien aan de leerkracht en wat de verwachtingen voor dit schooljaar zijn. Deze verwachtingsgesprekken worden ook alleen maar ingepland als het kind een nieuwe leerkracht heeft (ter kennismaking vooral), of als er bijzondere redenen voor zijn. Pas eind november zijn de eerste echte oudergesprekken hier.
  woensdag 25 september 2024 @ 11:45:33 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215088559
Ja @Schanu dat gevoel herken ik wel en is zoals FF aangeeft denk ik echt de insteek van dit gesprek.

Begin schooljaar, even met kind erbij en de agenda is dan meer: hoe gaat het met het kind? Fijn ook wel dat kind dan ook het gevoel heeft dat dit ertoe doet.

Verder is het bij ons niet verplicht dat kinderen erbij zijn. We namen hem vorig jaar (groep 4) 1x mee aan het begin en deden de rest zonder hem. Ik vind het nl. erg leuk om even over mijn kind te praten met de leerkracht. Ik zou even het volgende gesprek afwachten. Waarschijnlijk kom je dan wel aan je behoeftes.

En als jouw lijstje toch best lang was en je het kwijt wil, kun je alsnog een extra gesprekje aanvragen natuurlijk ^O^
pi_215088562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
Maar heeft dat niet ook gewoon met het moment en het soort gesprek te maken Schanu? Hier heten de eerste gesprekken bewust verwachtingsgesprekken waarbij gekeken wordt in hoeverre het kind zichzelf en zijn behoeften laat zien aan de leerkracht en wat de verwachtingen voor dit schooljaar zijn. Deze verwachtingsgesprekken worden ook alleen maar ingepland als het kind een nieuwe leerkracht heeft (ter kennismaking vooral), of als er bijzondere redenen voor zijn. Pas eind november zijn de eerste echte oudergesprekken hier.
Ja ik denk het wel hoor, ik denk dat wij er vooral meer van hadden verwacht. Maar het hele gesprek was wel wat gehaast, wij waren de laatste en de andere docenten stonden op de gang te wachten op deze juf. Ze stond op een gegeven moment ook op toen ze het gesprek afrondde, nog voor ik door had dat het gesprek al klaar was. Dat zegt misschien meer over mijn vermogen om zoiets in te schatten maar het was wel een awkward momentje :') Ik had op z'n minst nog een afrondende vraag verwacht als: willen jullie als ouders nog wat kwijt of wat vragen?

De inhoudelijke gesprekken zijn hier inderdaad ook in november, dan kunnen ze ook daadwerkelijk wat zeggen over de voortgang. Maar ik had in dit gesprek wel gehoopt wat meer informatie te krijgen over mijn kind in de klas. Al was het alleen al zoals bij de jongste, of ze cognitief en sociaal een beetje meekomt. Er komt hoe dan ook voor november een extra gesprek omdat er voor Jewel meer nodig is en ik ben blij dat dat gisteren wel ter sprake kwam. Dat lucht wel op. Maar vooral vrouwlief was not amused en gaf aan dat ze hier in ieder geval nooit meer mee naartoe hoeft :+
  woensdag 25 september 2024 @ 11:51:48 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215088648
Ik vind 10-minutengesprekken altijd te kort. Ik wil het liefst een uur over mijn kind praten :D
  FOK!fotograaf woensdag 25 september 2024 @ 11:58:57 #140
148247 taxibabe
pi_215088751
Wij konden een paar weken geleden ons ook opgeven voor de 'start'gesprekken, dat zou dan ook meer gaan over wat wij als ouders nog zouden willen vertellen over ons kind wat van belang kon zijn voor school. Maar aangezien hij dezelfde juf heeft vonden we dat wat onnodig.

Vandaag is de schoolfotograaf, dit zou zijn eerste keer op de basisschool zijn inclusief de eerste groepsfoto. Is 'ie vannacht ziek geworden, 39 graden koorts, hij ligt nu als een zielig hoopje kind op de bank.. ;(
pi_215089360
10 minuten gesprekken zijn mijn inziens niet bedoeld om de diepte in te gaan. Daar plan je aparte gesprekken voor. Stel je voor dat een leerkracht 30x een gesprek van een half uur langer de diepte in moet gaan met ouders.

Ik weet niet beter dan dat het eerste gesprek het startgesprek is, einde kalanderjaar een voortgangsgesprek en ergens in april/mei/juni een eindgesprek zeg maar. Tussendoor kan je altijd een afspraak maken om iets specifieks door te nemen, van beide kanten kan dat initiatief komen.

Maar hier worden de 10 minuten gesprekken wel goed toegelicht voor ze plaatsvinden en er wordt een kookwekker gezet >:)
  woensdag 25 september 2024 @ 13:26:35 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215089523
Ok even klagen. Ik werk thuis en blijkbaar is het kinderpostzegel tijd. Ik doe de deur dus na 10x bellen een keer open.

En nu is het dus zo dat als ik iets wil kopen, ik de QR scan en ik verder kan zonder het kind dat verkoopt, die dus weer doorrent naar de volgende deur. Zonder bedankt en doei :')

Ik snap dat aan de ene kant wel (veiligheid, niet met geld op zak, je verkoopt sneller), maar is dit niet de uitgewezen kans om kinderen een beetje te instrueren om te communiceren. Dit is wel heel makkelijk.

Nu wilde ik uit protest niks kopen, maar heb ik maar "een veilige plek" gedoneerd.

/Einde rant
pi_215089549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:26 schreef Quoi het volgende:
Ok even klagen. Ik werk thuis en blijkbaar is het kinderpostzegel tijd. Ik doe de deur dus na 10x bellen een keer open.

En nu is het dus zo dat als ik iets wil kopen, ik de QR scan en ik verder kan zonder het kind dat verkoopt, die dus weer doorrent naar de volgende deur. Zonder bedankt en doei :')

Ik snap dat aan de ene kant wel (veiligheid, niet met geld op zak, je verkoopt sneller), maar is dit niet de uitgewezen kans om kinderen een beetje te instrueren om te communiceren. Dit is wel heel makkelijk.

Nu wilde ik uit protest niks kopen, maar heb ik maar "een veilige plek" gedoneerd.

/Einde rant
Dat ligt ook aan het kind denk ik. Toen mijn kinderen kinderpostzegels verkochten, waren de instructies juist om te blijven tot het bestelproces gelukt is omdat mensen anders die code scannen en daarna toch niks kopen. En idd om te helpen, uit te leggen en te vertellen wat er dan allemaal te koop is.
  woensdag 25 september 2024 @ 13:50:55 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215089693
Ja dat lijkt em ook logisch. Het leek alleen wel een geprogrammeerd zin: "vanaf nu heeft u mij niet meer nodig."

Nou ja zeg, dacht ik toen :D
pi_215090047
Kinderpostzegels.
Krijg gelijk allerlei herinneringen hoe ik dezelfde middag van uitreiking met mijn envelop door de straten ging en langs de huizen.
Ik ben altijd heel verlegen geweest maar dit deed ik wel als 1 van de betere en meest gedreven uit mijn klas. :P

Gisteren bracht ik Z. naar een vriendinnetje en daar was een heuse schoorsteenveger aan de slag.
Hartstikke behendig klom hij zo het dak op.
Maar deze persoon was donker en had een bos krullen.
De kinderen maakte geen enkele december associatie maar mijn brein natuurlijk wel. :P
Maar goed: ik zei natuurlijk niks.

‘s Avonds aan tafel vertelde ik wat Z. en ik hadden gezien.
Mijn zoon vroeg: “Was hij ook zwart”?
Dus mijn man en ik keken even geamuseerd en nieuwsgierig naar hem.
A. zei snel dat hij verwees naar de vuilte en de roet in de schoorsteen! :D

Z. zegt vervolgens: “Nee, natuurlijk niet! Hij is toch geen Piet”?! :D O+
pi_215090532
Ik heb net een heel gesprek gehad met mijn buurjongen die postzegels kwam verkopen. Over het weer, de verbouwing, de toestand van de gezamenlijke buurvrouw, het feit dat ie hard opweg was naar de hoogste postzegelactie opbrengst van zijn klas en de reden waarom Willem zo boos naar hem keek :D
pi_215091086
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:45 schreef vencodark het volgende:
Kinderpostzegels.
Krijg gelijk allerlei herinneringen hoe ik dezelfde middag van uitreiking met mijn envelop door de straten ging en langs de huizen.
Ik ben altijd heel verlegen geweest maar dit deed ik wel als 1 van de betere en meest gedreven uit mijn klas. :P

Gisteren bracht ik Z. naar een vriendinnetje en daar was een heuse schoorsteenveger aan de slag.
Hartstikke behendig klom hij zo het dak op.
Maar deze persoon was donker en had een bos krullen.
De kinderen maakte geen enkele december associatie maar mijn brein natuurlijk wel. :P
Maar goed: ik zei natuurlijk niks.

‘s Avonds aan tafel vertelde ik wat Z. en ik hadden gezien.
Mijn zoon vroeg: “Was hij ook zwart”?
Dus mijn man en ik keken even geamuseerd en nieuwsgierig naar hem.
A. zei snel dat hij verwees naar de vuilte en de roet in de schoorsteen! :D

Z. zegt vervolgens: “Nee, natuurlijk niet! Hij is toch geen Piet”?! :D O+
Ik las dronken en was very confused waarom mensen dat zomaar goed vonden op hun dak :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_215091346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:13 schreef exode het volgende:
Pas je wel op jezelf amaranta?! Ik lees behoorlijk wat stress.
Ik pas heel goed op mezelf. Lief dat je zo bezorgd bent.

Overigens ben ik helemaal geïnfluenceerd op TikTok. Ik bestelde huidproducten van Olcay Gulsen en mijn huid knapt er zienderogen van op.
pi_215091357
Ik heb net een briefje op mijn deur gehangen. Geen kinderpostzegels.
Als ik ze al koop, dan van een bekende of leerling van school.
pi_215091602
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:00 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net een briefje op mijn deur gehangen. Geen kinderpostzegels.
Als ik ze al koop, dan van een bekende of leerling van school.
Er zitten bij B geen stickers of zo bij voor aan de deur. Is dat niet meer? Vandaag 6 kinderen aan de deur gehad.
pi_215091678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef exode het volgende:

[..]
Er zitten bij B geen stickers of zo bij voor aan de deur. Is dat niet meer? Vandaag 6 kinderen aan de deur gehad.
Jawel ik kreeg hier een sticker. Die zaten op een boekje waarbij ik ook kon invullen voor mezelf wat ik gekocht had als ik dat wilde.

Hier deed het meisje het heel leuk hoor. Bleef ook geïnteresseerd wachten en was ondertussen met dochter in gesprek aangezien dochter rond gaat voor de grote clubactie en ze vandaag veel gehoord had ‘ik heb al een sticker’, maar dat was dus ergens anders voor. Gewoon een gezellige verkoop. Postzegels koop ik al jaren niet meer, heb een tijdje nog pleisters gekocht maar die zijn helemaal niet fijn en de kinderen zijn daar ook te oud voor. Dus ik heb ook iets van een veilige plek (of die andere optie, weet het niet meer) gedoneerd.

En nu dus de trotse bezitter van een sticker op de deur zodat ze niet nog meer aanbellen ;)

Hier ging het 10 minuten gesprek dit jaar over een voorval dat in de klas was gebeurd en wat de meester net te horen had gekregen. Eigenlijk maar amper over dochter zelf, terwijl ik echt wel een ding had willen aangeven en dat nu maar terloops is gebeurd.

Overigens zou de meester dat voorval in de klas ook bespreken met de andere betrokkenen. Maar ik hoorde de dag er na dat hij dat niet meer ging doen omdat dochter al was aangesproken en die blijkbaar een kindje voor haar karretje had willen spannen. Toen was ineens niet meer belangrijk dat het hele gebeuren door anderen was veroorzaakt en dat dochter (helaas) ook is mee gaan doen.

Dochter was echt not amused dat hij dit verder niet meer opgepakt heeft.
Maar goed. Het is toch al niet m’n favoriete leraar, toen de oudste les van hem had vond ik hem ook al bijzonder reageren op bepaalde situaties. Maar hij bevestigt het vooral zeg maar.

Ik geloof dat hij wel een vervolg gesprek wilde plannen. We gaan wel zien.
pi_215091803
Mystery solved, B heeft de stickers in zijn laatje op school, prima plek vond ie zelf.
pi_215092232
B moet een werkstuk maken over een overleden beroemdheid. In zijn klas kiezen kinderen voor Napoleon, JFK etc, aldus B (blijkbaar stonden ze in de lijst met voorbeelden en ideeen). Ik liet hem 1 filmpje van Steve Irwin zien, dus nou ja, ik heb inmiddels 100 filmpjes van Steve Irwin met hem zitten kijken en hij heeft zowaar zin in zijn werkstuk :)
pi_215092386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef exode het volgende:
B moet een werkstuk maken over een overleden beroemdheid. In zijn klas kiezen kinderen voor Napoleon, JFK etc, aldus B (blijkbaar stonden ze in de lijst met voorbeelden en ideeen). Ik liet hem 1 filmpje van Steve Irwin zien, dus nou ja, ik heb inmiddels 100 filmpjes van Steve Irwin met hem zitten kijken en hij heeft zowaar zin in zijn werkstuk :)
Goeie voor je dier -en natuur liefhebber. :Y
pi_215092423
Hier ook kinderpostzegels en grote clubactie. Sac wilde per se mee naar de dierenarts dus heeft niet gelopen.

Slecht nieuws ook morgen laten we onze kat thuis inslapen. Ik vind het nog erg onwerkelijk.
pi_215093182
Sterkte Fr
pi_215093602
Sterkte F_R. Dat is altijd een verdrietig iets :*
pi_215093743
Oh bah. Dat is echt kut! :*
Sterkte.
pi_215093770
Och F_r ;( Heel veel sterkte...

Zoon was met z'n vriendje wezen lopen vanmiddag, in plaatst van om-en-om hebben ze alleen vriendje z'n formulieren gebruikt. Lekker handig weer.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215094039
quote:

25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%

Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Heb je al eens een slaaponderzoek gehad? Ik weet sinds enkele weken dat ik aan slaapapneu lijdt... en als je dan leest wat dit allemaal met je lijf kan doen... misschien het uitzoeken waard als je rot slaapt.
S. 2014
J. 2016
pi_215094977
Vanaf de SEH :W
Voelde me vanavond ineens helemaal slap, er zat een olifant op mn borst en had het benauwd. HAP gebeld en die hebben me doorgestuurd.
Hartfilmpjes zijn gemaakt, bloedonderzoek en longfoto's. Wacht nu op de uitslag.

@F_r heel veel sterkte morgen :*
If they say
pi_215095060
He gets, sterkte Mush! :*

Wat naar FR, sterkte voor morgen :*
pi_215095208
Oei Mush, dat klinkt niet goed. Hopelijk voel je je ondertussen wel al weer wat beter! Je bent in ieder geval op de goede plek nu! Beterschap :*
pi_215095340
Dank!
Er is niks gevonden, alle uitslagen zijn goed. Wat het precies geweest is weten ze niet. Toch weer stress of hyperventilatie, al was het dat laatste niet zoals de aanvallen die ik eerder gehad heb.
Ik word zo afgekoppeld en dan naar huis.
If they say
  donderdag 26 september 2024 @ 01:05:51 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215095440
Fijn dat alles goed was O+
Inmiddels ook weer opgeknapt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215095488
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 01:05 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat alles goed was O+
Inmiddels ook weer opgeknapt?
Jawel, het gaat wel weer. De olifant loopt weer vrij rond en hopelijk blijft ie weg.
Net pas thuis want ze waren vergeten me af te koppelen :') De plakkers zaten nog overal dus die 1 voor 1 losgepeuterd. En toen de tape van het bloedprikken. Die rukte ik er in 1x af, want wit tape plakt normaal niet zo. En trok mn vel ermee af :'( Nu daar een mega blauwe schaafwondplek. Heb ik het niet van boogschieten, heb ik het wel van een afgerukte pleister :X :'(
If they say
  donderdag 26 september 2024 @ 01:57:20 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215095495
:X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 september 2024 @ 06:37:20 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215095835
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 00:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank!
Er is niks gevonden, alle uitslagen zijn goed. Wat het precies geweest is weten ze niet. Toch weer stress of hyperventilatie, al was het dat laatste niet zoals de aanvallen die ik eerder gehad heb.
Ik word zo afgekoppeld en dan naar huis.
Gelukkig dat alles goed was, hoewel zoveel stress of hyperventilatie natuurlijk ook niet echt goed is. Doe rustig aan en probeer je zelf niet voorbij te lopen in al het gedoe en geregel :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215096059
Gelukkig alles goed Mushanga
pi_215096205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef exode het volgende:
Wat mooi dit O+

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:59 schreef F_r het volgende:
Slecht nieuws ook morgen laten we onze kat thuis inslapen. Ik vind het nog erg onwerkelijk.
Ach wat triest, heel erg veel sterkte ;( :*
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Vanaf de SEH :W
Voelde me vanavond ineens helemaal slap, er zat een olifant op mn borst en had het benauwd. HAP gebeld en die hebben me doorgestuurd.
Hartfilmpjes zijn gemaakt, bloedonderzoek en longfoto's. Wacht nu op de uitslag.

@:F_r heel veel sterkte morgen :*
He get wat eng, wat een schrik weer voor je. Enerzijds fijn dat er niks is gevonden, maar zo blijft het wel een zoektocht wat het dan wel is. Hele rare vraag misschien, maar heb je ook wel eens pijn op je borst en uitstralingen naar je schouders en/of armen? Want bij een pijn en/of drukken gevoel op je borst denk ik meteen aan Tietze, dat heb ik en het kan je het gevoel geven alsof je een hartaanval krijgt. Benauwdheid herken ik niet direct, maar ik wil het wel even benoemen, Tietze is namelijk heel moeilijk vast te stellen omdat het gaat om tijdelijke ontstekingen aan het kraakbeen. Als ze dat op het moment dat het oplaait niet checken, dan kan het dus eenvoudig over het hoofd worden gezien. Sterkte in ieder geval!
pi_215096351
Beterschap mushanga heb je laatst nog een coronabesmetting doorlopen?
pi_215096441
Gewoon omdat je maar alles kunt bekijken: als je neusschelpen vergroot zijn en je neus daardoor niet echt vrij is kun je ook last hebben met slapen, dichtslaan etc. Ook verrot voor je slaap.
Maar daar is relatief makkelijk iets aan te doen door de kno arts; verkleinen door verhitting of echt opereren en er een stukje af knippen.
pi_215096529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 21:40 schreef PoesInDoos het volgende:
Och F_r ;( Heel veel sterkte...

Zoon was met z'n vriendje wezen lopen vanmiddag, in plaatst van om-en-om hebben ze alleen vriendje z'n formulieren gebruikt. Lekker handig weer.
Dat maakt toch helemaal niet uit? Ik neem aan dat vriendje in dezelfde klas zit?

Wij hebben besloten dat onze kinderen niet mee doen aan de grote clubactie. Vooral omdat ik de meiden te jong vindt om zelf langs de deuren te gaan, en ten tweede omdat ze bij een dansschool zitten (geen vereniging dus) en ik geen zinnige bestemming voor het geld zie. Het enige dat zij nodig hebben om deel te kunnen nemen is muziek en dat zijn gewoon kosten van de dansschool. Als ze wel zouden mee doen zou ik ze samen via een kaart laten verkopen, dan maken ze nog daadwerkelijk kans om topverkoper te worden, want anders vissen ze in hetzelfde vaarwater.

Zoon heeft alleen een online verkooppagina van de voetbal, dus daar kan hij zelf niets mee, en aangezien mijn man daar al drie keer per week als vrijwilliger op het veld staat vond man dat al genoeg bijdrage aan de club.

Kinderpostzegels-verkoop zitten we volgend jaar aan vast denk ik, daar koop ik altijd wel iets als er iemand aan de deur komt.

Sterkte F-R.

Beterschap Mushanga. Hopelijk was het een eenmalig iets.
pi_215096722
Sterkte F_r, dat is naar en verdrietig :*

Juul is de bomb in groep 3, het thema de komende weken is nachtdieren. Ze heeft gisteren de opgezette vleermuis van B meegenomen en vandaag mag ze de eerste beelden van onze wildcamera laten zien van de egel O+ Zo mooi om dat volledige enthousiasme te zien.

En nog over Steve Irwin, ik heb B heel duidelijk gemaakt dat hij geen Youtube filmpjes van hem zelf mag zoeken. Ik heb om de animaties en (echte??) beelden van zijn dood heen moeten navigeren gisteren.
Ja, dat is ook de online wereld waarin ze opgroeien, ik hoop dat ie luistert anders hebben we gegarandeerd 's nachts een jongen aan ons bed omdat ie nachtmerries heeft.

We keken gisteren oa een filmpje dat hij ratelslangen 'vangt', ik heb in een deuk gelegen om B. 'NEEEE, niet oppakken, die zijn hartstikke giftig. Kijk nou uit!' en het toppunt 'Dat zou Freek nooit doen, maar die is ook niet dood.' Echt als je een kind zoals B hebt die Freek een beetje is ontgroeid, kijk Steve Irwin met ze, het is heerlijk en hilarisch.

Bluh Mush, gelukkig gaat het weer beter nu. Beterschap!
pi_215096745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 08:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Ik neem aan dat vriendje in dezelfde klas zit?

Wij hebben besloten dat onze kinderen niet mee doen aan de grote clubactie. Vooral omdat ik de meiden te jong vindt om zelf langs de deuren te gaan, en ten tweede omdat ze bij een dansschool zitten (geen vereniging dus) en ik geen zinnige bestemming voor het geld zie. Het enige dat zij nodig hebben om deel te kunnen nemen is muziek en dat zijn gewoon kosten van de dansschool. Als ze wel zouden mee doen zou ik ze samen via een kaart laten verkopen, dan maken ze nog daadwerkelijk kans om topverkoper te worden, want anders vissen ze in hetzelfde vaarwater.

Toen ik in groep 8 zat werd er verwacht dat je minimaal x aantal dingen verkocht. Eigenlijk geen idee of dat nu nog zo is.. Vandaar dat ik het stom vond. Maar zal even checken bij zoon ;)

Wij zijn overgestapt naar de Clubloterij, daar is onze bond ook bij aangesloten en zo gaat er meer geld direct naar de vereniging. Onze club is er wel echt afhankelijk van maar ik leur vaak bij familie en vrienden ipv zoon langs de deuren te sturen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215097033
Fijn dat je je weer beter voelt Mushanga en dat er niets is gevonden. Hopelijk inderdaad stress. Al is dat natuurlijk ook niet goed voor je, maar het zou wel begrijpelijk zijn in de situatie waarin je zit.

PoesInDoos dat is wel jammer voor zoon dat ze niet om en om gedaan hebben. Want volgens mij wordt er ook in de klas gekeken naar wie het meeste verkocht heeft en zo toch? Tenminste dat was hier zo dacht ik.
pi_215097257
Ging om 3u slapen, was om 5u wakker, om 7u en om 9.30. Schiet lekker op zo :{

Dank meiden.
2,5 jaar geleden belandde ik op de SEH na mn 3e covid vaccinatie met ook rare klachten en daar kwam toen niks uit. Tijdje daarvoor afgevoerd door de ambu, bleek een galblaasaanval te zijn. Dat onderzoek leverde iig iets op.
Daarbij heb ik ook maagproblemen en die pijn kan ook uitstralen naar de linkerarm. Al die pijnen herken ik maar dit was weer anders.
Verder ben ik bekend met hyperventilatieaanvallen en dat was dit echt niet.
Blindedarmontsteking, nierbekkenontsteking, slijmbeursontsteking, blaasontsteking, hersenvliesontsteking, alles al gehad dus ik schrik niet gauw meer van pijnen :') en toch zet dit stomme lijf me steeds weer voor iets nieuws :{

@Schanu, over tietze heeft mn ha het jaren geleden gehad. Toen had ik pijn, poerde hij overal en vermoedde toen idd tietze. Nu had ik geen pijn want er werd weer overal gepoerd.

Ik heb wel astma/copd maar dat was dit ook niet. Benauwdheid daarbij voelt anders.

@F_r het woord corona viel idd bij de HAP, zeker omdat ik zaterdag zo ziek was. Maar ook dat werd niet duidelijk genoeg om het daarop te gooien.
Jij heel veel sterkte vandaag :*

Was ik wel bang voor een tetanus besmetting. Mijn vaccinatie is 10,5 jaar geleden voor het laatst geweest en ik had in de tuin gewerkt en had daardoor wondjes opgelopen. Maar ook daar klopten de symptomen niet van.
Denk niet dat ik erachter kom wat het geweest is. Of toch, gewoon stress :{

@exode, B en Juul O+ Het is al heerlijk om te lezen dus geniet ervan!
If they say
pi_215098590
@exode Ik kwam laatst een filmpje tegen van Steve waarbij zijn vrouw net bevallen was van hun zoontje en hij zijn dochtertje op ging halen om haar broertje te ontmoeten.
De liefde en uitstraling van de man was echt hart verwarmend. O+
Echt eeuwig zonde dat hij overleden is.
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:12:36 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215109560
Weet B dan ook hoe Steve aan zijn einde kwam @exode :X Dat is me natuurlijk ook een verhaal.

Groeten uit de manege. 105.00 meisjes..... en M. O+
pi_215109780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:12 schreef Quoi het volgende:
Weet B dan ook hoe Steve aan zijn einde kwam @:exode :X Dat is me natuurlijk ook een verhaal.

Groeten uit de manege. 105.00 meisjes..... en M. O+
Ja, ik heb het hem verteld. Hij vindt het vooral zielig maar ook een beetje dom. We hebben ook het filmpje gekeken dat ie met in zijn ene hand een dode kip vast had en de andere arm zijn zoon optilde en zo een krokodillen verblijf inliep. 'Dat is echt niet slim, mama!' Wel interessant om van alles over hem op te zoeken.
pi_215110273
Ach die M, vond ie het leuk?
pi_215111593
JAAAAA, WE HEBBEN TICKETS VOOR TOTO IN ARNHEM OP 8 FEBRUARI! *O* *O* *O* *O* *O*
If they say
  vrijdag 27 september 2024 @ 21:17:32 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_215111608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:15 schreef Mushanga71 het volgende:
JAAAAA, WE HEBBEN TICKETS VOOR TOTO IN ARNHEM OP 8 FEBRUARI! *O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd. Wij gaan in Duitsland omdat Gelredome qua geluid ruk is :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215111670
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Wij gaan in Duitsland omdat Gelredome qua geluid ruk is :@
Oeh, jij gaat ook! Voor jou te doen naar Duitsland, voor ons net te ver weg ;) En ach, het geluid... Daar was Steve zo ontzettend kwaad om in Ziggo, toen het werd opgenomen. 40 tours around the sun, (live at the Ziggo Dome) Er was toen iets mis met het geluid en hij was aan het vloeken :D
If they say
pi_215113946
Is ieman hier handig met sieraden maken en met name de vraag: hoe heten kralen als dit en waar koop ik ze het best? Geen t.emu of zo. Dank!

SPOILER
Met een meidenkwartet
pi_215114523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:36 schreef Cathmar het volgende:
Is ieman hier handig met sieraden maken en met name de vraag: hoe heten kralen als dit en waar koop ik ze het best? Geen t.emu of zo. Dank!

SPOILER
Zijn het miyuki tila kralen? Of is het net anders? Dat zijn in ieder geval ook vierkante kralen en veel webshops verkopen die (heb er verder geen ervaring mee)
Of een tegelkraal misschien. Die lijkt er misschien meer op. Maar is volgens mij maar 1 webshop die ze zo noemt.
  zaterdag 28 september 2024 @ 21:05:26 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215121137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef exode het volgende:
Ach die M, vond ie het leuk?
Ja superleuk O+

Die kralen hebben ze wel bij een klein sieradenzaakje hier dichtbij (015), maar geen idee of dat dichtbij je is @Cathmar

Tof, Toto O+
pi_215127773
Na 2 dagen de verjaardag van jongste vieren hebben we vandaag zo’n ultieme zondag-hangdag.
Oudste is niet fit en hangt op de bank, we hebben wat Lego gebouwd (want ik kreeg afgelopen week van vriend als cadeau een wildboeket van Lego O+ ).
En nu zijn vriend en jongste nog even naar opa en oma, lig ik met de kaarsjes aan op de bank met een heerlijk boek.

Snap dan eigenlijk niet waarom we zo vaak toch vermaak buiten de deur zoeken terwijl dit echt genieten is :D
pi_215128442
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:37 schreef LeSage het volgende:
Na 2 dagen de verjaardag van jongste vieren hebben we vandaag zo’n ultieme zondag-hangdag.
Oudste is niet fit en hangt op de bank, we hebben wat Lego gebouwd (want ik kreeg afgelopen week van vriend als cadeau een wildboeket van Lego O+ ).
En nu zijn vriend en jongste nog even naar opa en oma, lig ik met de kaarsjes aan op de bank met een heerlijk boek.

Snap dan eigenlijk niet waarom we zo vaak toch vermaak buiten de deur zoeken terwijl dit echt genieten is :D
Buiten vlucht je van je huishouden en alles waar je je in huis aan stoort (rommel, viezigheid, achterstallig onderhoud). :P
  zondag 29 september 2024 @ 20:48:09 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215131396
Iemand de berichtgeving meegekregen van de vermiste moeder uit Helmond?

Ik opende vrijdag mijn Facebook en zag als eerste dit bericht op mijn pagina.
Ik herkende de vrouw op de foto bijna direct. Op de foto lijkt ze sprekend op haar zus. (En haar zus is jaren geleden bevriend met mij geweest.)
Pas toen ik verder las, las ik dat het niet om mijn voormalig vriendin ging, maar om haar zusje. Die dus verdwenen is.

Ik heb beide zussen al jaren niet gezien. Maar het heeft me gegrepen. En ben er al het hele weekend mee bezig.
Ik vrees overigens dat ze niet meer in leven is. Zo verdrietig voor haar kindjes.
pi_215131510
Ja, zeker meegekregen. Zo akelig zo’n vermissing.
Raar ook dat ze met de auto weg was en dat ze die nog niet gevonden hebben. Dat lijkt me ook geen goed teken :{
pi_215131541
Ja, heel akelig zo'n situatie. Dan ga je wel denken wat er gebeurd kan zijn.
  zondag 29 september 2024 @ 21:00:48 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215131551
Dat klinkt heftig. Ik probeer mezelf heel te houden door dat soort berichten niet te veel te lezen. En ik vind het lastig om het online te zetten, dus ik haal het vast ook weer weg, dus niet quoten aub:
Knip

[ Bericht 68% gewijzigd door Tink89 op 30-09-2024 19:21:39 ]
  zondag 29 september 2024 @ 21:01:58 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215131569
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:55 schreef LeSage het volgende:
Ja, zeker meegekregen. Zo akelig zo’n vermissing.
Raar ook dat ze met de auto weg was en dat ze die nog niet gevonden hebben. Dat lijkt me ook geen goed teken :{
Er zijn wel meer rare dingen. Nu heb ik al jaren geen contact met niemand van dat gezin.
Maar wat ik zelf heel vreemd vind is dat het vermissingsbericht vanuit een vriendin is gekomen.
Het is ook het enige bericht wat steeds gedeeld wordt en wat door alle media aangehaald wordt.
Vanuit de familie geen woord.
Nu heb ik haar zus niet meer op Facebook. Dus wellicht dat er op haar pagina of die van haar ouders wel meer staat, alleen niet openbaar.
Maar die zus heeft enkel openbaar het bericht gedeeld van die vriendin dus. Niks vanuit haarzelf.

En dat de auto niet gevonden is, is ook vreemd. Maar ik ga er vanuit dat de politie dat spoor wel gevolgd zal hebben.

Op sm wordt veel gespeculeerd dat ze misschien te water zou zijn geraakt. Maar het is mij te toevallig dat juist die ene keer dat ze geen telefoon mee heeft, ze te water zou raken.
  zondag 29 september 2024 @ 21:04:02 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215131580
Tink. Knuffel.
pi_215131710
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 20:48 schreef amaranta het volgende:
Iemand de berichtgeving meegekregen van de vermiste moeder uit Helmond?

Ik opende vrijdag mijn Facebook en zag als eerste dit bericht op mijn pagina.
Ik herkende de vrouw op de foto bijna direct. Op de foto lijkt ze sprekend op haar zus. (En haar zus is jaren geleden bevriend met mij geweest.)
Pas toen ik verder las, las ik dat het niet om mijn voormalig vriendin ging, maar om haar zusje. Die dus verdwenen is.

Ik heb beide zussen al jaren niet gezien. Maar het heeft me gegrepen. En ben er al het hele weekend mee bezig.
Ik vrees overigens dat ze niet meer in leven is. Zo verdrietig voor haar kindjes.
Heb het afgelopen week gelezen inderdaad. Wel even goed bekeken omdat het toch best in de buurt is.
Ik moet zeggen dat ik de verdere reacties op social media niet meer gevolgd heb.
Maar als je iemand kent (al is het maar van lang geleden) maakt het toch wel een stukje heftiger.

Tink, goed dat je actie onderneemt :*
pi_215131839
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Er zijn wel meer rare dingen. Nu heb ik al jaren geen contact met niemand van dat gezin.
Maar wat ik zelf heel vreemd vind is dat het vermissingsbericht vanuit een vriendin is gekomen.
Het is ook het enige bericht wat steeds gedeeld wordt en wat door alle media aangehaald wordt.
Vanuit de familie geen woord.
Nu heb ik haar zus niet meer op Facebook. Dus wellicht dat er op haar pagina of die van haar ouders wel meer staat, alleen niet openbaar.
Maar die zus heeft enkel openbaar het bericht gedeeld van die vriendin dus. Niks vanuit haarzelf.

En dat de auto niet gevonden is, is ook vreemd. Maar ik ga er vanuit dat de politie dat spoor wel gevolgd zal hebben.
De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.
De auto is best opvallend en is nergens meer gezien. Maar kennelijk weten ze wel dat ze sinds zondagmiddag vermist is, misschien zijn er dan wel camerabeelden? De wijk heeft een boel particuliere camera's, dan zou ze toch gezien moeten zijn. Bovendien was het vorige week zondag mooi weer en was er vanalles te doen ivm herdenking tweede wereldoorlog. Ik hoop maar dat ze snel terug is, het is maar een raar verhaal, zeker omdat familie zich zo stil houdt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 29 september 2024 @ 22:06:48 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215132059
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]
De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.
De auto is best opvallend en is nergens meer gezien. Maar kennelijk weten ze wel dat ze sinds zondagmiddag vermist is, misschien zijn er dan wel camerabeelden? De wijk heeft een boel particuliere camera's, dan zou ze toch gezien moeten zijn. Bovendien was het vorige week zondag mooi weer en was er vanalles te doen ivm herdenking tweede wereldoorlog. Ik hoop maar dat ze snel terug is, het is maar een raar verhaal, zeker omdat familie zich zo stil houdt.
Ze zal voor het laatst op zondag op whatsapp zijn geweest ofzo? Geen idee of ze iemand is die normaal vastgeplakt zit aan haar mobiel.
Pas maandag opgemerkt toen ze niet op school verscheen?
Ik vul dit nu zelf in. Maar waarschijnlijk heeft papa ze in de ochtend naar school gebracht.
En zou de overdracht dus na school plaatsvinden?
pi_215132128
Wisseling van kinderen was normaal gesproken na school op maandag begreep ik uit het berichtje hier in de wijk. Dus tja, als zij verder geen afspraken had maandag overdag dan valt het pas na school op dat ze er niet is.
Ik vind het vooral sneu voor haar kinderen en verdere familie, die zitten in onzekerheid. Ergens is het wel fijn dat de politie nog geen groot alarm geslagen heeft, misschien dat zij dan toch aanwijzingen hebben dat ze vrijwillig weg is.
Er zijn ook geen zoekacties ofzo gepland en buiten dat telkens hetzelfde fb bericht gedeeld wordt, hoor ik er verder weinig over. Maar goed, kinderen zijn jonger dan de mijne en zitten kennelijk niet bij dezelfde sportclubs, dus dan krijg je minder mee.
pi_215132182
Ik heb echt helemaal niets daarover gehoord of gelezen, dus ik vermoed dat ze dit vooral lokaal verspreid hebben. Maar met bewust telefoon niet meenemen klinkt dit als met opzet vrijwillig vertrekken, en vermoed ik dat ze ook niet meer terug komt. Wel heel sneu voor de kinderen idd.
  zondag 29 september 2024 @ 22:32:01 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215132274
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wisseling van kinderen was normaal gesproken na school op maandag begreep ik uit het berichtje hier in de wijk. Dus tja, als zij verder geen afspraken had maandag overdag dan valt het pas na school op dat ze er niet is.
Ik vind het vooral sneu voor haar kinderen en verdere familie, die zitten in onzekerheid. Ergens is het wel fijn dat de politie nog geen groot alarm geslagen heeft, misschien dat zij dan toch aanwijzingen hebben dat ze vrijwillig weg is.
Er zijn ook geen zoekacties ofzo gepland en buiten dat telkens hetzelfde fb bericht gedeeld wordt, hoor ik er verder weinig over. Maar goed, kinderen zijn jonger dan de mijne en zitten kennelijk niet bij dezelfde sportclubs, dus dan krijg je minder mee.
Ja. Bijzonder wel hoe sommige vermissingen veel aandacht krijgen en andere nauwelijks. Zal vast geen willekeur zijn. Maar toch. Iedereen wil zijn naaste terugvinden lijkt me.
pi_215132300
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 22:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb echt helemaal niets daarover gehoord of gelezen, dus ik vermoed dat ze dit vooral lokaal verspreid hebben. Maar met bewust telefoon niet meenemen klinkt dit als met opzet vrijwillig vertrekken, en vermoed ik dat ze ook niet meer terug komt. Wel heel sneu voor de kinderen idd.
Zo komt het op mij ook over. Zonder telefoon is ze lastig te vinden en of ze nu nog, achteraf dus, nog iets op kenteken camera's kunnen vinden, geen idee. En tot ze weten waar de auto is (geweest) kan ze letterlijk overal zijn.
pi_215133733
@Tink89
SPOILER
pi_215134617
Als je zelf van de aardbodem wil verdwijnen, is dat ondanks alle camera's etc best makkelijk. De camera's op snelwegen slaan bijvoorbeeld geen data op.

Het klinkt naar en ik snap dat het je grijpt Amaranta.
pi_215134994
Oef, wat een nare situatie amaranta. Of het nu op eigen initiatief is of niet, de familie blijft met zoveel vragen achter, lijkt me afschuwelijk.

@Tink89 wat rot dat je je zo voelt. Sterkte bij de huisarts, hopelijk kan medicatie helpen :*.

Ik ben weer een beetje geland na een congres en aansluitend een korte vakantie in Zuid-Afrika. Zo veel indrukken, het had/heeft even tijd nodig om dat te laten bezinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215135214
Het klinkt best zwaar Tink, wel goed dat je ermee bezig bent. Hopelijk helpt je bezoek aan de huisarts.

Ik heb de komende 3 weken elke week een afspraak in het ziekenhuis.
SPOILER
We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.
pi_215135277
Fijn dat je in ieder geval wat duidelijkheid hebt exode! Dan kan je vanuit daar gaan uitbouwen/opbouwen. Maar dat is altijd een uitdaging als je hersenen sneller willen dan je lichaam wil/kan :*
pi_215135815
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:32 schreef exode het volgende:
Het klinkt best zwaar Tink, wel goed dat je ermee bezig bent. Hopelijk helpt je bezoek aan de huisarts.

Ik heb de komende 3 weken elke week een afspraak in het ziekenhuis.
SPOILER
We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.
Ook wel heftig allemaal @exode. Maar ook fijn dat er nu meer duidelijkheid is en je verschil merkt. Lief zijn voor jezelf!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215135855
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 08:04 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89
SPOILER
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
pi_215136081
Sterkte @Tink89, goed dat je een afspraak hebt gemaakt!

Sterkte @exode, klinkt heftig, fijn dat de arts nu wel de tijd nam en vooral ook dat jij nu de tijd kan nemen (hoop ik?) om aan jezelf te denken en voor jezelf te zorgen.
pi_215136174
Ik zorg al goed voor mezelf hoor, lief van jullie.
Ik heb heel wat stappen teruggezet en doe het rustig aan. Kijk per dag hoe ik me voel en wat lukt. Gelukkig heb ik een erg begripvolle manager en lieve vrienden en familie.
Dingen die me (teveel) energie kosten, laat ik links liggen. Wel een eyeopener naar wat ik echt belangrijk en leuk vind.
  maandag 30 september 2024 @ 15:26:33 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215137243
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.
Nu dus een soort combinatiepil met 1 deel van de maand oestrogenen en in het 2e deel zit er progestoron bij. Alles in 1 pil. Ik wilde liever geen pleisters, want daar reageert mijn huid soms nogal heftig op.
We gaan eerst dit proberen en mocht dat toch niet lekker vallen, dan is er nog een alternatief maar dat werkt minder goed, dus vandaar liever eerst dit.

We shall see... Benieuwd of ik een beetje van alle 'pijntje hier, pijntje daar' afkom.
  maandag 30 september 2024 @ 15:36:56 #213
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215137306
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Is hier nog iets anders aan te doen behalve weer aan de pil o.i.d.?
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
pi_215137325
Wel mooi dat daarin steeds meer mogelijk is.

Toen ik jaren geleden graag wilde laten uitzoeken of mijn hormoonhuishouding gericht kon worden aangepakt werd ik raar aangekeken. Dat was iets voor overgangsklachten en niet als pijnbestrijding. Terwijl mijn gewrichtsklachten nogal hormoongevoelig zijn. Gelukkig werkt een spiraaltje vooralsnog ook goed om de boel te stabiliseren al werken zwangerschapshormonen nog veel beter dus ik weet dat er meer in zit.
pi_215137578
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.
pi_215137628
Ik slik sinds januari femoston continu en dat gaat prima. Voel me een stuk beter, zit lekkerder in mn vel.
Gewoon, via de ha :Y

@Tink89 en @exode :*
If they say
  maandag 30 september 2024 @ 16:11:56 #217
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215137676
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:04 schreef exode het volgende:

[..]
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.
Dank je, schrijf ik even op! Ik heb zelf ook gevoelige darmen helaas, maar geen idee of ik daar ook op reageer.
pi_215137954
Wat mij helpt is juist te bewegen eigenlijk.
Ik doe niet aan hardlopen, zwemmen (tijdens menstruatie) of andere energieke sporten ofzo maar bankhangen zorgt wel voor meer buikpijn/krampen dan wandelen bijv.
Dus tijdens mijn menstruatie gebruik ik minder paracetamol dan voorheen en probeer ik wat meer te bewegen. :)
pi_215137998
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb toen samen met de huisarts de afweging gemaakt om weer de pil te slikken. Zij zei ook: het is een kwestie van afwegen welk risico groter is. En we kwamen gezamelijk dat dit op dat moment een goede beslissing was.

HST hebben we het niet eens over gehad.
Maar ik neem aan dat je met de HST geen controle heb over je menstruatie zoals je dat met de pil wel kan beïnvloeden?
Wellicht nog wel een keer goed om nog eens met de huisarts over van gedachten te wisselen.
pi_215138076
Leve de wetenschap die dit allemaal mogelijk maakt!

En dit: 0 gevallen van baarmoederhalskanker bij gevaccineerde meisjes :Y
https://www.statnews.com/(...)arix-gardasil-study/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 30 september 2024 @ 17:04:05 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_215138249
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb dit dus sinds maart, een jaar na mijn novasure. Begon met ineens kramp. Werd zware kramp dus paracetamol. Werd 3 dagen zeer zware kramp met paracetamol en tramadol. Is inmiddels dagelijks ongeveer halverwege de dag opgeven van de pijn. Nog een maandje en dan gaat de baarmoeder eruit.

Echt: menstruatie hoort geen groot probleem te zijn, dus naar de huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 september 2024 @ 19:26:33 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215139405
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.

Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
  maandag 30 september 2024 @ 20:02:22 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_215139854
Ik ken HST niet en heb geen idee wat en hoe. Maar mocht iemand weten hoe het zit met dat soort zaken en bariatrische chirurgie dan houd ik me aanbevolen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215140806
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:26 schreef BE het volgende:

[..]
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.
Nu dus een soort combinatiepil met 1 deel van de maand oestrogenen en in het 2e deel zit er progestoron bij. Alles in 1 pil. Ik wilde liever geen pleisters, want daar reageert mijn huid soms nogal heftig op.
We gaan eerst dit proberen en mocht dat toch niet lekker vallen, dan is er nog een alternatief maar dat werkt minder goed, dus vandaar liever eerst dit.

We shall see... Benieuwd of ik een beetje van alle 'pijntje hier, pijntje daar' afkom.
Spray of gel?

Ik ontdekte laatst in de richtlijn dat 3 (max) sprays gelijk is aan 1 pompje gel. Misschien nog iets om rekening mee te houden als het aan de orde komt.

Ben benieuwd of het werkt voor je
pi_215140838
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.

Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Zoelie?

Afaik is spray, gel en pleister vrij gelijk, maar daar heb ik me niet verder in verdiept dan 'transdermaal geeft meer effect en minder risico dan oraal'.
pi_215140860
@morgane99 ik zou zeggen Novasure
pi_215140864
Kak @Morgane89 is 10 jaar ouder
  maandag 30 september 2024 @ 22:18:56 #228
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215141242
Bedankt voor de tip, maar dat vind ik nu nog een iets te rigoureuze optie. Na de zwangerschap, spiraaltje laten zetten en verwijderen en een cyste laten verwijderen dat erg tegenviel wil ik nog even geen polonaise down under. Ik zal eens gaan overleggen met de huisarts.
  maandag 30 september 2024 @ 22:32:19 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215141358
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoelie?

Afaik is spray, gel en pleister vrij gelijk, maar daar heb ik me niet verder in verdiept dan 'transdermaal geeft meer effect en minder risico dan oraal'.
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
pi_215141602
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:

Pleister, gel en spray zijn juist bio-identiek, dacht ik. Ik ken daar geen niet bio-identieke voorbeelden van.

Ik hoop dat Zoely je helpt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215141615
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
pi_215142748
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
Ik gebruik de Qlaira om de klachten van mijn menstruatie voor mijn PDS te dempen. Daarmee is de menstruatie zo goed als weg, maar voel me niet zo depressief als het doorslikken van andere pillen/de prikpil.
(De huisarts vermoedt endometriose, maar testen is niet nodig omdat ik het onder controle heb met deze pil)

Er zit wel lactose in, maar niet genoeg om mijn lactose intolerantie problemen te geven.

Ik heb een jaar de yaz24 gehad ivm medicijntekort van de Qlaira. Maar dat was het toch net niet. Heb nu ook minder last van opvliegers, en een beter humeur en minder PDS klachten.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:20:59 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143468
Toevallig plaatst een oud collega net dit op Facebook.

quote:
Zo fijn als je gehoord wordt door je huisarts. Ik hoor de laatste tijd van steeds meer vrouwen dat hun huisarts de overgangsklachten weg wuift als stress, burn-out, depressie of verergering van je adhd klachten…
Belachelijk, want juist rond de leeftijd van de overgang komt er meer rust in ons leven; kinderen zijn groot, op het werk heb je al een mooi ritme en ervaring opgebouwd na al die jaren werken. Je huishouden wordt minder druk, je sociale contacten zijn stabiel. Dus wat nou stress, depressie, adhd en burn-out!

Het zou zo moeten zijn dat elke (!) huisarts HST voorschrijft aan een vrouw die erom vraagt. Ze komen echt niet als ze zich zo goed voelen hoor… klachten moeten serieus genomen worden.
Als mannen in de overgang zaten dan was er al jaren onderzoek geweest naar oplossingen en was HST verplicht om in te nemen vanaf een bepaalde leeftijd.
Ik raad het alle vrouwen om mij heen aan die ook maar 1 keer klagen over klachten die lijken op de overgang.
Hoe meer vrouwen erom gaan vragen bij huisartsen hoe sneller huisartsen om bijscholing gaan vragen.
Er komt een nieuwe generatie huisartsen aan, degenen die niet alleen op hoge cijfers zijn aangenomen bij de opleiding maar ook een toelatingsexamen en een “sollicitatie” hebben moeten doen en social skills hebben moeten aantonen.
Dus; BLIJF DOORVRAGEN BIJ DE HUISARTS EN STA EROP DAT JIJ DEGENE BENT DIE BEPAALT OF BIO-IDENTIEKE HORMONEN HET GEBRUIKT!

Hoe het heet?
Utrogestan (progesteron)
Lenzettospray (of oestrogel dat kan ook)

Doen! Sinds ik het gebruik zijn veel vage klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, ook klachten die ik had waarvan ik niet eens wist dat ze dus bij de overgang hoorden!

Dames! Kopieer en plak, dit is echt MIJN verhaal, maar delen is eigenlijk verplicht om alle vrouwen te informeren.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:28:47 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143567
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?

We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
pi_215143764
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:04:43 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef F_r het volgende:
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
pi_215143866
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
De trein terug red je dan wel. Alleen wel staan tot Utrecht
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:13:34 #238
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215143923
Trein kan wel maar leuk is anders, dus ik zou lekker op tijd gaan en met de auto.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215144129
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park bee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.

Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.

@oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?

[ Bericht 0% gewijzigd door hilliebillie op 01-10-2024 10:54:43 ]
pi_215144168
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).

Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:45:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215144204
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:46:24 #242
176471 oh-oh
pi_215144210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:38 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park nee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.

Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.

@:oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?
Vakantie is alweer voorbij, dus lekker kut gewoon :9
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215144219
Je kan ook p+r doen, doen wij vrijwel altijd als we bij de Arena moeten zijn.

Breukelen is een handige, dichtbij de A2 en stoptrein die minder druk is.

Je rijdt tegen de grootste drukte in overigens. Richting zuid is het een stuk drukker.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:49:40 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215144226
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Trein of auto?

Neem een maand weekend vrij eerste klas (kun je wel zitten), die is geldig van vrijdagavond 18.30 uur, als je dan nog op tijd kunt zijn, kun je vervolgens een hele maand ieder weekend eerste klas treinen door het hele land.

Moet je al wel een persoonlijke OV kaart hebben.

Maand eerste klas weekendvrij kost net zoveel als één retourtje volle prijs 2de klas :X

Vertrektijd is waarschijnlijk wel te laat want dan ben je pas tegen 20.00 uur in Amsterdam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215144234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Het is wel echt op z’n ‘Facebooks’. :P
pi_215144363
Parkeren bij station Breukelen is overigens (nog) gratis en veel parkeerplek. Al moet je P1 vermijden die staat meestal vol.

Ik heb ook een interessante zoektocht. B mag een tv op zijn kamer. Nu hebben wij in de woonkamer een kleine tv, die willen we op zijn kamer zetten en voor de woonkamer een nieuwe, groter model. MAAR wij hebben een top muurbeugel aan de muur, dat was een lange zoektocht destijds. Kantelbaar, draaibaar, uitrekbaar en de Sonos soundbar hangt er ook aan. Maar ja....met een nieuwe tv moeten de punten kloppen om hem eraan te hangen. 400x400 Vesa, daar kan je dus niet op zoeken bij de bekende aanbieders.

Dus ik google me suf op 400x400 vesa en dan ook nog Ziggo proof, Full HD etc, Android smart platform etc etc etc.
pi_215144588
quote:
Ik ben niet eens arts en stoor me ook aan de toon. Ook breder - het idee dat een arts alleen een 'goede arts' is als die precies doet wat jij zelf hebt bedacht dat zou moeten. En inderdaad de houding alsof je klant bent (klant=koning, ik beslis wat er gebeurt, er MOET xxx voorgeschreven worden etc) ipv patiënt die bij een expert komt voorleggen waar je mee zit en dan advies/behandeling/vervolg krijgt op basis van diens kennis en kunde.

En natuurlijk zijn er (huis)artsen die dingen missen, of dingen niet serieus nemen waar wel iets mee had gemoeten. Maar laten we ook even stilstaan bij hoeveel beslismomenten die op een dag hebben: stel al je zit op 50 patiëntcontacten per dag (en het zou me niet verbazen als het er (veel) meer zijn). Dan moet zo'n arts dus minstens 50 beslissingen maken (ergens wel/niet iets mee doen, wel/geen onderzoek, wel/niet doorsturen etc - en waarschijnlijk nog een stuk meer, want voor alle informatiestukjes binnen een consult bepalen wel/niet relevant, wel/niet wijzend op xxx, etc). Elke werkdag weer. Ja, natuurlijk gaat er dan eens iets 'mis'. Artsen zijn ook gewoon mensen.. die soms eens een fout maken. Maar ik denk echt dat geen (huis)arts naar diens werk gaat met het idee, vandaag ga ik eens even mensen niet serieus nemen/lekker een diagnose missen/helemaal niemand iets voorschrijven.

/Rant (niet specifiek op iemand gericht, maar ik stoor me hier vaker aan, dus mooi kapstokje om dat eens te uiten haha).

De vragendokter is overigens een aanrader om te volgen (Instagram iig), die heeft ook over allerlei onderwerpen podcasts gemaakt. Heel informatief. Ook over de overgang heeft ze dr eentje.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:57:15 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215144874
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Spray of gel?

Ik ontdekte laatst in de richtlijn dat 3 (max) sprays gelijk is aan 1 pompje gel. Misschien nog iets om rekening mee te houden als het aan de orde komt.

Ben benieuwd of het werkt voor je
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.

(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:06:48 #249
5428 crew  miss_sly
pi_215145016
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:

[..]

(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:10:17 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215145086
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
Oh, daar zou ik voor tekenen! :D
Zou een hoop gedoe schelen iig!
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:11:23 #251
5428 crew  miss_sly
pi_215145102
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:10 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, daar zou ik voor tekenen! :D
Zou een hoop gedoe schelen iig!
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle van :P
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:40:00 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215145461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:42 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
Bedankt voor de tip
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:47:30 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215145583
Heb je met dat parkbee een marge qua aankomsttijd en vertrektijd?
pi_215145622
quote:
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zelden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven zich opstapelen.

Als je het establishment omver wil werpen, gaat dat zelden soepel als je liefjes en voorzichtigjes vraagt of het alsjeblieft anders mag.

Overigens heb ik zelf vooral lang en kritisch doorgevraagd en daarna doorgeduwd om te krijgen wat ik wil, maar verspreid ik het gospel ( :+ ) wel waar ik kan, al is het op een andere toon dan die quote.
Allemaal slys schuld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 01-10-2024 13:00:29 ]
pi_215145680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:

[..]

Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wil }:| ).
Het zou eerder beter dan slechter moeten worden nu :Y
Wat daarbij ook kan helpen (en veel huisartsen ook missen) is lokale oestrogenen via crème of ovules.
Tegen :r vaginale atrofie of nog erger clitorale atrofie :r
pi_215145699
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle van :P
Zo jaloers :'(

Ik mis het onwijs. Maar moet er niet aan denken. Hele rare tegenstelling.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:01:56 #257
5428 crew  miss_sly
pi_215145714
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zeiden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven.

Als je het establishment omver wil werpen, gaat dat zelden soepel als je liefjes en voorzichtigjes vraagt of het alsjeblieft anders mag.

Overigens heb ik zelf vooral lang en kritisch doorgevraagd en daarna doorgeduwd om te krijgen wat ik wil, maar verspreid ik het gospel ( :+ ) wel wat ik kan, al is het op een andere toon dan die quote.
Allemaal slys schuld.
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.
Toevallig was gisteren dacht ik nog in ht nieuws dat er veel meer overijdens na val-incidenten zijn. Vaak vrouwen. Vaak is hete letsel een gebroken heup.

https://zorgkrant.nl/acut(...)ntig%20jaar%20eerder.

Het risico op osteoporose wordt erg verkleind door HST. Daarmee ook het risico op botbreuken als men valt. Zomaar een klein voorbeeld waarom ik denk dat er meer bekendheid gegeven moet worden aan HST. Het zal echt niet voor iedereen DE oplossing zijn, maar het is in ieder geval iets dat wat mij betreft wel degelijk altijd meegenomen moet worden en besproken moet worden. En een beetje vertrouwen op de persoon die je als (huis)arts voor je zit. Kap het niet af, ga het gesprek aan, bespreek HST met de grote voordelen en bekijk gezamenlijk of het het proberen waard is. Zeker als je patient aangeeft dat deze dit wil proberen.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:04:17 #258
5428 crew  miss_sly
pi_215145738
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wil }:| ).
Het zou eerder beter dan slechter moeten worden nu :Y
Wat daarbij ook kan helpen (en veel huisartsen ook missen) is lokale oestrogenen via crème of ovules.
Tegen :r vaginale atrofie of nog erger clitorale atrofie :r
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo jaloers :'(

Ik mis het onwijs. Maar moet er niet aan denken. Hele rare tegenstelling.
Snap ik. Stom is dat.

Bij ons is het vooral het alom aanwezige kind dat het lastig maakt. Op zich is de zin er meestal wel of snel opgewekt. Maar ja, de gelegenheid...
pi_215145763
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.
Toevallig was gisteren dacht ik nog in ht nieuws dat er veel meer overijdens na val-incidenten zijn. Vaak vrouwen. Vaak is hete letsel een gebroken heup.

https://zorgkrant.nl/acut(...)ntig%20jaar%20eerder.

Het risico op osteoporose wordt erg verkleind door HST. Daarmee ook het risico op botbreuken als men valt. Zomaar een klein voorbeeld waarom ik denk dat er meer bekendheid gegeven moet worden aan HST. Het zal echt niet voor iedereen DE oplossing zijn, maar het is in ieder geval iets dat wat mij betreft wel degelijk altijd meegenomen moet worden en besproken moet worden. En een beetje vertrouwen op de persoon die je als (huis)arts voor je zit. Kap het niet af, ga het gesprek aan, bespreek HST met de grote voordelen en bekijk gezamenlijk of het het proberen waard is. Zeker als je patient aangeeft dat deze dit wil proberen.
Heb je gehoord/ gelezen dat er onderzoek is waar ik met mijn mistig hoofd fout naar verwees.
Onderzoek van de Piepere, ik heb het nog niet gelezen maar staat wel op mijn lijstje. Link in die gezellige we zijn toch niet gek podcast. Afl 12.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vanyel op 01-10-2024 13:19:02 ]
pi_215145778
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.
[..]
:Y
Echt onherkenbaar hoor. Was een bizarre ontdekking (n=2)
quote:
Snap ik. Stom is dat.

Bij ons is het vooral het alom aanwezige kind dat het lastig maakt. Op zich is de zin er meestal wel of snel opgewekt. Maar ja, de gelegenheid...
Ik mis de zin bijna nog meer dan de activiteit zelf.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:10:47 #261
5428 crew  miss_sly
pi_215145788
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je gehoord/ gelezen dat dat pas is met 2 pompjes oestrogel of een .5 pleister? Zit ik met mijn Lenzetto }:| (3 sprays gelijk aan 1 pompje). Die moet dus vervangen. Onderzoek van de Piepere , ok heb het nog niet gelezen maar staat wel op mijn lijstje. Link in die gezellige we zijn toch niet gek podcast. Afl 12.
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.

Een .5 pleister, bedoel je dan een Systen of Sandoz 50
quote:
Systen 50 (3,2 mg estradiol per pleister): geeft gemiddeld 50 microgram estradiol per 24 uur af;
pi_215145829
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.

Een .5 pleister, bedoel je dan een Systen of Sandoz 50
[..]

Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.
Ik ga het editten.
quote:
Het nieuwe onderzoek van Herman Depypere waaruit blijkt dat 2 pompjes oestrogel vrouwen in de menopauze beschermt tegen Alzheimers/dementie. Zéker de vrouwen met het APOE-4 gen.

Voor osteoporose ben je zelfs al beschermd met een halve pleisterdosis van 25 mcg.
Uit de shownotes

Het zijn links maar die heb ik niet meegenomen in de quote
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:26:47 #263
5428 crew  miss_sly
pi_215145902
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.
Ik ga het editten.
[..]
Uit de shownotes

Het zijn links maar die heb ik niet meegenomen in de quote
Haat aan brain fog. Ik hoop dat dat snel nog weer minder wordt.

Ga slapen :*

Ik lees wel bij.
pi_215145980
^ hier heb ik geen verstand van.

En kennelijk ook niet van het afsluiten van abonnementen. Ik nam een proefabonnement, 2 nummers van een (vak)tijdschrift. Heb toen nog gekeken of ik dat op zou moeten zeggen, kon dat niet vinden. En toen dus vergeten om verder te vragen bij de klantenservice. Nu krijg ik dus een factuur voor een jaar. Terwijl het tijdschrift niet de moeite is. *Piep*
En nu ik dus ver weg in de algemene voorwaarden lees, zie ik dus wel staan dat je het proefabonnement moet opzeggen. Dus waarschijnlijk geen poot om op te staan. Best jammer van het geld.
pi_215146276
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:36 schreef Hupje het volgende:
^ hier heb ik geen verstand van.

En kennelijk ook niet van het afsluiten van abonnementen. Ik nam een proefabonnement, 2 nummers van een (vak)tijdschrift. Heb toen nog gekeken of ik dat op zou moeten zeggen, kon dat niet vinden. En toen dus vergeten om verder te vragen bij de klantenservice. Nu krijg ik dus een factuur voor een jaar. Terwijl het tijdschrift niet de moeite is. *Piep*
En nu ik dus ver weg in de algemene voorwaarden lees, zie ik dus wel staan dat je het proefabonnement moet opzeggen. Dus waarschijnlijk geen poot om op te staan. Best jammer van het geld.
Ik zou er toch even moeite in steken:

Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften mogen aanbieders het abonnement niet stilzwijgend verlengen. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.

En via de consumentenbond:
Proefabonnementen op (dag)bladen en tijdschriften mogen zonder je uitdrukkelijke toestemming niet worden verlengd. Deze stoppen automatisch na de afgesproken proefperiode. Stel je hebt een proefabonnement op een tijdschrift over tuinieren genomen. Als je niets doet, stopt dat dus op de afgesproken datum. Je zit dan niet vast aan een abonnement. Krijg je ongevraagd een vervolgzending of een ongewenst abonnement? Schrijf een brief waarin je protesteert. Leden helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven.
pi_215146302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:16 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zou er toch even moeite in steken:

Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften mogen aanbieders het abonnement niet stilzwijgend verlengen. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?
pi_215146312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
pi_215146486
Onze tv zoektocht is al wat minder moeilijk geworden. Ik was jaren geleden blijkbaar zo slim om een tv beugel te kopen die verstelbaar is voor verschillende Vesa maten. Dus ik heb 1 eis minder.

De mogelijkheid van Coolblue om je tv in je ruimte te zien is wel hilarisch. Wij hebben nu een tv van 32 inch en als ik die van 48 inch bekijk, schrik ik me kapot. Het past makkelijk, maar die is dan echt HUGE.
Ooit zei een vriendje van B bij binnenkomst 'jullie hebben echt de kleinste tv van de hele wereld'. _O-

Meteen een aanvulling, net zitten spelen met de inches van de tv's en we zijn eruit hoor, wij gaan van 32 inch naar 55 inch. Ik denk dat ik wekenlang van links naar rechts kijk. Maar wij brengen nou eenmaal best veel tijd thuis door en houden enorm van films kijken (met de kinderen) en gamen. We gunnen ons deze luxe.

[ Bericht 17% gewijzigd door exode op 01-10-2024 16:17:52 ]
pi_215146628
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:47 schreef amaranta het volgende:
Heb je met dat parkbee een marge qua aankomsttijd en vertrektijd?
Ja, met inrijden wel. Je mag een half uur van te voren inrijden. Als het later wordt kan je ter plekke bijbetalen en dan kan je het parkeerterrein verlaten.
Je moet wel afmelden. Er zijn mensen die met anderen mee naar buiten rijden, maar dan registreert die niet dat je het terrein verlaten heb en moet je ook extra betalen.

Via app gaat alles makkelijker dan via de website
pi_215149034
Wij reserveerden afgelopen zomer in Barcelona een parkeerplek en dat was wel hartstikke handig inderdaad. Daar kon je overigens alvast betalen ook. Vaste prijs voor een dag parkeren.
pi_215149702
@amaranta je kan de auto ook bij het winkelcentrum (Amsterdamse poort) vlakbij parkeren. Vanaf daar is het een minuut of 10 lopen en er zijn verschillende parkeergarages.
In de parkeergarage onder Pathé/Afas betaal je je iig blauw. Even wat bij de mm terugbrengen en je loopt al leeg op de parkeerkosten daar :{

Ik ga een paar nachten weg boeken in de herfstvakantie, naar...Maastricht :D
Venom3 komt in de bios, weer 16+ dus das wel een mooi excuus om er even tussenuit te gaan O-)
En ik weet niet, Maastricht is gewoon O+

Volgende maand komt er een nieuw seizoen van Gooische Vrouwen :D
If they say
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:56:47 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215174095
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
pi_215174306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
En 4 dagen waarvan 1 betaald studeren, is dat geen optie?
Moeilijk, zeker wanneer je nu flexibel bent. Daar staan dan wel weer de vakanties tegenover die je dan wel thuis bent.
Lijstje maken met voors en tegens?
If they say
pi_215174344
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Zie je het zitten om gelijk voor de klas te staan? Is er ondersteuning de eerste periode of wordt je in het diepe gegooid? Welke klas zou het zijn?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:36:25 #275
176471 oh-oh
pi_215174354
Werk je nu ook drie dagen of meer?
( Groucho Marx )
pi_215174569
Hoelang zou je naar school moeten en dat geld mislopen? Als dit om 1 of 2 jaar gaat zou ik het wel doen denk ik. Beter spijt hebben van wat je gedaan hebt (maar evt niet is gelukt) dan wat je niet geprobeerd hebt. En hoe jonger de kinderen zijn, des te makkelijker je nog kunt switchen naar minder geld uitgeven. En met 2 vrije dagen ben je nog redelijk flexibel voor te plannen zaken. Alleen zieke kinderen kan gedoe zijn, maar dat is het bij vrijwel iedereen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:08:11 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215174606
En met jonge kinderen zijn de vakanties vrij ook wel een groot pluspunt denk ik.

Als je hart hier ligt en je kunt het financieel redden met die -800 euro, dan zou ik het de investering wel waard vinden. Maar ja, wat FF ook zegt, ook afhankelijk van hoe lang je financieel moet inleveren.
pi_215174646
Start je in de laagste schaal Tink? Je gaat bij PO wel elk jaar omhoog en zit daardoor vrij snel aan een hoger salaris. Dus er is veel groei nog.

Daarnaast neem ik aan dat je dit ook met je partner bespreekt. Als verloofde van een juf kan ik beamen dat dat gebrek aan flexibiliteit met kleine kinderen een ding kan zijn. Het is heeeeeel uitzonderlijk dat zij een dag kan opvangen. Als er een kind ziek is, naar een afspraak moet, sporten, zwemles etc etc. Want ja, je hebt 2 dagen vrij, maar in de praktijk zijn onze kinderen enorm goed in net dan niet ziek te zijn (of een studiedag, of een zieke leerkracht). Of zoals nu bij ons, met mee kan naar het ziekenhuis.

Maar echt volg je hart :)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:27:15 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215174719
Mijn man staat ook voor de klas. Ik zit nu wel in het onderwijs (heel veel vakantie), maar heb de flexibiliteit van op kantoor zitten. Ik werk nu 3,5 dag. Ik begin niet onderaan, daar doe ik het niet voor. Maar er is wel ruimte voor groei nog. 4 dagen wil ik niet, de jongste heeft nog twee jaar op vrijdag vrij en dan wil ik 'm niet op de bso hebben. En op woensdag is er hier geen bso... Ik slaap er een nachtje over.
pi_215174941
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:46:25 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215175343
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:00 schreef exode het volgende:
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen _O-
pi_215175428
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen _O-
Ik snap je twijfel qua praktische zaken helemaal, zeker als je straks met twee in het onderwijs werkt. Aan de andere kant heb je het er al een tijdje over dat je wellicht de overstap wil maken omdat het je veel leuker lijkt dan hetgeen je nu doet. Wellicht dat dit betaalde aanbod dan een goed moment is om het te doen?
En dan zou je de dagen alsnog kunnen uitbreiden wanneer de jongste ook 5 dagen naar school gaat.
En wellicht in de tussentijd kijken of je een flexibele schil kan hebben voor als er een keer een kind ziek is op een werkdag van beiden. Bijvoorbeeld (schoon)ouders of vrienden (waarbij je dan evt hetzelfde voor ze terug kan doen op de dag(en) dat jij vrij bent en met hetzelfde probleem zouden zitten).

Maar lastige keuze wel hoor! Snap het helemaal dat je die beslissing niet zomaar maakt!
pi_215175612
Kan je niet een paar keer meedraaien Tink? Juul had vorig jaar ook een paar keer een 'extra' juf die niet wist of onderwijs wat voor haar was. Geen idee wat haar beslissing uiteindelijk was overigens, haar kinderen zitten ook op deze school.
Voor de klas staan, moet je wel liggen, ik zou knettergek worden. Dus zo gek is het niet om eens mee te kijken in een klas en een les te geven. Duo van verloofde is ook zij instomer en staat dit jaar voor het eerst echt voor de klas. Zij heeft op deze school wel meegekeken, meerdere dagen en verschillende klassen.
pi_215175767
Mijn vrouw is deze week begonnen als stagebegeleider in Speciaal onderwijs. Wij leveren meer dan 1000 netto maandelijks in door deze overstap (door combinatie van lager loon, minder dagen werken en ruim 200 euro netto toeleggen op reiskosten omdat het behoorlijk ver weg is en de reiskostenvergoeding lachwekkend laag is in het onderwijs), maar haar werk bij haar vorige werkgever viel weg omdat de winkel waar zij manager was sloot. Kortom, zij werd gedwongen tot een carrière keuze en heeft bewust gekozen voor deze stap omdat ze echt al jaren het liefst het onderwijs in gaat. Na 1 week geeft ze al aan dat ze enorm blij is met deze keus, ook al is het financieel pittig, ze heeft het nu al zoveel meer naar haar zin dan bij haar vorige werkgever. En dat is wat waard,

Nu moet ik wel zeggen dat ik een hele flexibele baan heb en gedeeltelijk thuis kan werken. Daardoor kan ik thuis de gaten opvullen, want wij hadden de BSO juist opgezegd vanaf dit schooljaar omdat het voor mijn oudste niet haalbaar meer bleek. Ik sprak toevallig laatst een buurvrouw die haar baan als leerkracht had opgezegd omdat zij geen flexibiliteit had maar haar man ook niet met zijn werk, waardoor de combinatie met het gezinsleven teveel stress opleverde. Ik kan mij voorstellen dat dat voor jou ook heel zwaar meeweegt als je man ook in het onderwijs zit.

Daardoor ook een extra lastige beslissing denk ik, want het is niet alleen je hart volgen maar ook wat praktisch haalbaar is nu je kinderen nog zo jong zijn. Maar op basis van verminderde inkomsten alleen zou ik het niet afwijzen in ieder geval, mits jullie die klap natuurlijk op kunnen vangen. Het is ZO belangrijk dat je werk doet dat bij je past en waar je blij van wordt.

Succes met het maken van je keuze, het is wel een prachtig aanbod dat je hebt gekregen!

Ps. in de PO cao heeft weer een salarisverhoging plaatsgevonden sinds 1 oktober, misschien verkleint dat het financiële gat iets voor je?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:49:36 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215176192
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
pi_215176373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
Fijn dat je een paar dagen kunt meedraaien voor je de keuze maakt!
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:09:41 #287
176471 oh-oh
pi_215176434
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:27:45 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215176586
Ik heb wel al dagen meegedraaid in een andere stichting, maar daar ga ik niet tekenen. Dit is montessori en ik hoop dat dat me beter past. We zullen zien.
pi_215176686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten :D
Ik moest hier even heel hard om lachen :')
pi_215176770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef exode het volgende:

[..]
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
Tnx! Ik ben onder het jaarabonnement uit! *O*
pi_215176834
Yay @Hupje *O*

En succes @Tink89 met welke beslissing je nu ook neemt :)
If they say
pi_215177069
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.

Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.

En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
pi_215177121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.

Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.

En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.

Is ze sensitief?
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215177178
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.

Is ze sensitief?
Nee, volgens de psycholoog waar we eerst liepen heeft ze Ad(h)d en autisme (niveau 1). Volgens de psychiaterpraktijk waar we naartoe zijn verwezen omdat medicatie werd aangeraden, is ze 'gewoon' een strong willed kind (waar ze eerst in ieder geval de add nog wel erkenden). Die conclusie werd overigens getrokken naar aanleiding van een gesprek van 15 minuten met de behandelend psycholoog. Want ze antwoordde gericht op vragen en maakte oogcontact 8)7
Daar zit enige frustratie, valt wel op denk ik, na maandenlang getouwtrek omdat ze structureel begon aan te geven het leven niet meer leuk te vinden, hebben we nu eindelijk een go voor speltherapie. Vonden ze eerst niet nodig, want ze is psychisch in orde, maar diezelfde praktijk heeft haar wel aripripazol voorgeschreven. De wereld op z'n kop, een kind te goed vinden voor therapie maar wel slecht genoeg voor zware medicatie.

Ik ben het echt zát, dit hele gedoe en gevecht, en nu zien hoe ze haar vriendinnen op deze manier kwijtraakt en hoe vreselijk ze met zichzelf in de knoop zit en niks kunnen doen.
pi_215177192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is.
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.

Wel kak -O-
pi_215177269
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.

Wel kak -O-
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.

Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen O+
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:45:45 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215177483
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
pi_215177526
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:05:47 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215177577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
ja, dat is ook waar.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:14:25 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215177633
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.

Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen O+
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215178080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Qua praktische bezwaren ook belangrijk misschien, hoe is je vangnet voor de kinderen? Heb je ouders die in kunnen springen?

Wel een toffe uitdaging lijkt me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')