Zorgt dat niet juist voor meer stress?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ik heb tegenwoordig een WHOOP om. Die trackt o.a. mijn slaap, stress etc.
Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
Slaapherstel van de afgelopen dagen:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.
Vannacht:
Uren geslapen 7:51
Uren nodig 8:10
Sleep dept 12 minuten
Dit is van vannacht en dat is de 1e “goede” nacht sinds ik draag.
Hij vertelt je ook de ideale bedtijd als je dus om 6:30 op wil staan.
Het is vrij confronterend maar uiteindelijk hopelijk ook helpend.
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zorgt dat niet juist voor meer stress?
Ik zag zo'n ring van Samsung. Best duuur en ik hou niet van sieraden dus ben bang dat ik um in een la flikker en er nooit meer naar omkijk![]()
Hoop ik voor jou dat zo'n band op den duur wel helpt
Ah, als je um toch in huis hebt, met abo, dan is het wél handig om te gebruiken. Wellicht helpt het je.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
De eerste dagen had ik stress ervan ja. Nu niet meer.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij eigenlijk van mijn man is. Abonnement loopt nog tot april of mei.
Zie daarna wel of ik hem nog verleng. Ik draag hem nu braaf op zijn verzoek om mijn slaap dus in kaart te brengen.
Oeh Am, waarom draag je zoiets? Slaap je onrustig, ben je veel moe?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ingevoerd dat ik om 6:30 op wil staan. Weliswaar niet alle dagen, maar die mogelijkheid geeft hij niet.
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Maar ik herstel dus niet voldoende tijdens mijn slaap. Meet dat ik ‘s nachts ook erg gestrest ben.
Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Gelukkig goed! De zwelling trok dezelfde avond nog weg en echt blauw is het verder ook niet meer geworden. Uiteraard moest ik het wel tegen de juf vertellen gisterochtend, of die er een beetje rekening mee kon houden omdat ze aangaf wel pijn te hebben, en mocht dochterlief samen met de hulpjes op de chillbank lezen (de hulpjes mogen altijd op de bank lezen, dé reden om hulpje te zijn in groep 4). Dat had ze dus wel weer mooi voor elkaarquote:Op maandag 23 september 2024 20:03 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Schanu![]()
Is geen raar gevoel denk ik, voor meerdere wel herkenbaar. Ik denk dat ook wel eens.
Hoe gaat het nu met je dochter na haar valpartij?
Oef dat klinkt niet als een goed slaappatroon. Hopelijk helpt de whoop je wel om dit te verbeteren, zodat je ook echt wat meer uitrust tijdens je slaap. Loop je hier ook voor bij een huisarts die met je mee kan kijken en denken?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:19 schreef amaranta het volgende:
25%
25%
23%
26%
25%
And so on…
vannacht toevallig 51%
Vannacht:
Sleep dept 12 minuten
Ja ik denk het wel hoor, ik denk dat wij er vooral meer van hadden verwacht. Maar het hele gesprek was wel wat gehaast, wij waren de laatste en de andere docenten stonden op de gang te wachten op deze juf. Ze stond op een gegeven moment ook op toen ze het gesprek afrondde, nog voor ik door had dat het gesprek al klaar was. Dat zegt misschien meer over mijn vermogen om zoiets in te schatten maar het was wel een awkward momentjequote:Op woensdag 25 september 2024 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
Maar heeft dat niet ook gewoon met het moment en het soort gesprek te maken Schanu? Hier heten de eerste gesprekken bewust verwachtingsgesprekken waarbij gekeken wordt in hoeverre het kind zichzelf en zijn behoeften laat zien aan de leerkracht en wat de verwachtingen voor dit schooljaar zijn. Deze verwachtingsgesprekken worden ook alleen maar ingepland als het kind een nieuwe leerkracht heeft (ter kennismaking vooral), of als er bijzondere redenen voor zijn. Pas eind november zijn de eerste echte oudergesprekken hier.
Dat ligt ook aan het kind denk ik. Toen mijn kinderen kinderpostzegels verkochten, waren de instructies juist om te blijven tot het bestelproces gelukt is omdat mensen anders die code scannen en daarna toch niks kopen. En idd om te helpen, uit te leggen en te vertellen wat er dan allemaal te koop is.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:26 schreef Quoi het volgende:
Ok even klagen. Ik werk thuis en blijkbaar is het kinderpostzegel tijd. Ik doe de deur dus na 10x bellen een keer open.
En nu is het dus zo dat als ik iets wil kopen, ik de QR scan en ik verder kan zonder het kind dat verkoopt, die dus weer doorrent naar de volgende deur. Zonder bedankt en doei![]()
Ik snap dat aan de ene kant wel (veiligheid, niet met geld op zak, je verkoopt sneller), maar is dit niet de uitgewezen kans om kinderen een beetje te instrueren om te communiceren. Dit is wel heel makkelijk.
Nu wilde ik uit protest niks kopen, maar heb ik maar "een veilige plek" gedoneerd.
/Einde rant
Ik las dronken en was very confused waarom mensen dat zomaar goed vonden op hun dakquote:Op woensdag 25 september 2024 14:45 schreef vencodark het volgende:
Kinderpostzegels.
Krijg gelijk allerlei herinneringen hoe ik dezelfde middag van uitreiking met mijn envelop door de straten ging en langs de huizen.
Ik ben altijd heel verlegen geweest maar dit deed ik wel als 1 van de betere en meest gedreven uit mijn klas.![]()
Gisteren bracht ik Z. naar een vriendinnetje en daar was een heuse schoorsteenveger aan de slag.
Hartstikke behendig klom hij zo het dak op.
Maar deze persoon was donker en had een bos krullen.
De kinderen maakte geen enkele december associatie maar mijn brein natuurlijk wel.![]()
Maar goed: ik zei natuurlijk niks.
‘s Avonds aan tafel vertelde ik wat Z. en ik hadden gezien.
Mijn zoon vroeg: “Was hij ook zwart”?
Dus mijn man en ik keken even geamuseerd en nieuwsgierig naar hem.
A. zei snel dat hij verwees naar de vuilte en de roet in de schoorsteen!![]()
Z. zegt vervolgens: “Nee, natuurlijk niet! Hij is toch geen Piet”?!![]()
Ik pas heel goed op mezelf. Lief dat je zo bezorgd bent.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:13 schreef exode het volgende:
Pas je wel op jezelf amaranta?! Ik lees behoorlijk wat stress.
Er zitten bij B geen stickers of zo bij voor aan de deur. Is dat niet meer? Vandaag 6 kinderen aan de deur gehad.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:00 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net een briefje op mijn deur gehangen. Geen kinderpostzegels.
Als ik ze al koop, dan van een bekende of leerling van school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |