abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215140860
@morgane99 ik zou zeggen Novasure
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215140864
Kak @Morgane89 is 10 jaar ouder
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 30 september 2024 @ 22:18:56 #228
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215141242
Bedankt voor de tip, maar dat vind ik nu nog een iets te rigoureuze optie. Na de zwangerschap, spiraaltje laten zetten en verwijderen en een cyste laten verwijderen dat erg tegenviel wil ik nog even geen polonaise down under. Ik zal eens gaan overleggen met de huisarts.
  maandag 30 september 2024 @ 22:32:19 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215141358
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoelie?

Afaik is spray, gel en pleister vrij gelijk, maar daar heb ik me niet verder in verdiept dan 'transdermaal geeft meer effect en minder risico dan oraal'.
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215141602
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.

Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Pleister, gel en spray zijn juist bio-identiek, dacht ik. Ik ken daar geen niet bio-identieke voorbeelden van.

Ik hoop dat Zoely je helpt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215141615
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
pi_215142748
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
Ik gebruik de Qlaira om de klachten van mijn menstruatie voor mijn PDS te dempen. Daarmee is de menstruatie zo goed als weg, maar voel me niet zo depressief als het doorslikken van andere pillen/de prikpil.
(De huisarts vermoedt endometriose, maar testen is niet nodig omdat ik het onder controle heb met deze pil)

Er zit wel lactose in, maar niet genoeg om mijn lactose intolerantie problemen te geven.

Ik heb een jaar de yaz24 gehad ivm medicijntekort van de Qlaira. Maar dat was het toch net niet. Heb nu ook minder last van opvliegers, en een beter humeur en minder PDS klachten.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:20:59 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143468
Toevallig plaatst een oud collega net dit op Facebook.

quote:
Zo fijn als je gehoord wordt door je huisarts. Ik hoor de laatste tijd van steeds meer vrouwen dat hun huisarts de overgangsklachten weg wuift als stress, burn-out, depressie of verergering van je adhd klachten…
Belachelijk, want juist rond de leeftijd van de overgang komt er meer rust in ons leven; kinderen zijn groot, op het werk heb je al een mooi ritme en ervaring opgebouwd na al die jaren werken. Je huishouden wordt minder druk, je sociale contacten zijn stabiel. Dus wat nou stress, depressie, adhd en burn-out!

Het zou zo moeten zijn dat elke (!) huisarts HST voorschrijft aan een vrouw die erom vraagt. Ze komen echt niet als ze zich zo goed voelen hoor… klachten moeten serieus genomen worden.
Als mannen in de overgang zaten dan was er al jaren onderzoek geweest naar oplossingen en was HST verplicht om in te nemen vanaf een bepaalde leeftijd.
Ik raad het alle vrouwen om mij heen aan die ook maar 1 keer klagen over klachten die lijken op de overgang.
Hoe meer vrouwen erom gaan vragen bij huisartsen hoe sneller huisartsen om bijscholing gaan vragen.
Er komt een nieuwe generatie huisartsen aan, degenen die niet alleen op hoge cijfers zijn aangenomen bij de opleiding maar ook een toelatingsexamen en een “sollicitatie” hebben moeten doen en social skills hebben moeten aantonen.
Dus; BLIJF DOORVRAGEN BIJ DE HUISARTS EN STA EROP DAT JIJ DEGENE BENT DIE BEPAALT OF BIO-IDENTIEKE HORMONEN HET GEBRUIKT!

Hoe het heet?
Utrogestan (progesteron)
Lenzettospray (of oestrogel dat kan ook)

Doen! Sinds ik het gebruik zijn veel vage klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, ook klachten die ik had waarvan ik niet eens wist dat ze dus bij de overgang hoorden!

Dames! Kopieer en plak, dit is echt MIJN verhaal, maar delen is eigenlijk verplicht om alle vrouwen te informeren.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:28:47 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143567
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?

We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
pi_215143764
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:04:43 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215143843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef F_r het volgende:
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
pi_215143866
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
De trein terug red je dan wel. Alleen wel staan tot Utrecht
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:13:34 #238
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215143923
Trein kan wel maar leuk is anders, dus ik zou lekker op tijd gaan en met de auto.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215144129
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park bee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.

Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.

@oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?

[ Bericht 0% gewijzigd door hilliebillie op 01-10-2024 10:54:43 ]
pi_215144168
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).

Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:45:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215144204
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:46:24 #242
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215144210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:38 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park nee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.

Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.

@:oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?
Vakantie is alweer voorbij, dus lekker kut gewoon :9
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215144219
Je kan ook p+r doen, doen wij vrijwel altijd als we bij de Arena moeten zijn.

Breukelen is een handige, dichtbij de A2 en stoptrein die minder druk is.

Je rijdt tegen de grootste drukte in overigens. Richting zuid is het een stuk drukker.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:49:40 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215144226
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Trein of auto?

Neem een maand weekend vrij eerste klas (kun je wel zitten), die is geldig van vrijdagavond 18.30 uur, als je dan nog op tijd kunt zijn, kun je vervolgens een hele maand ieder weekend eerste klas treinen door het hele land.

Moet je al wel een persoonlijke OV kaart hebben.

Maand eerste klas weekendvrij kost net zoveel als één retourtje volle prijs 2de klas :X

Vertrektijd is waarschijnlijk wel te laat want dan ben je pas tegen 20.00 uur in Amsterdam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215144234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Het is wel echt op z’n ‘Facebooks’. :P
pi_215144363
Parkeren bij station Breukelen is overigens (nog) gratis en veel parkeerplek. Al moet je P1 vermijden die staat meestal vol.

Ik heb ook een interessante zoektocht. B mag een tv op zijn kamer. Nu hebben wij in de woonkamer een kleine tv, die willen we op zijn kamer zetten en voor de woonkamer een nieuwe, groter model. MAAR wij hebben een top muurbeugel aan de muur, dat was een lange zoektocht destijds. Kantelbaar, draaibaar, uitrekbaar en de Sonos soundbar hangt er ook aan. Maar ja....met een nieuwe tv moeten de punten kloppen om hem eraan te hangen. 400x400 Vesa, daar kan je dus niet op zoeken bij de bekende aanbieders.

Dus ik google me suf op 400x400 vesa en dan ook nog Ziggo proof, Full HD etc, Android smart platform etc etc etc.
pi_215144588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben niet eens arts en stoor me ook aan de toon. Ook breder - het idee dat een arts alleen een 'goede arts' is als die precies doet wat jij zelf hebt bedacht dat zou moeten. En inderdaad de houding alsof je klant bent (klant=koning, ik beslis wat er gebeurt, er MOET xxx voorgeschreven worden etc) ipv patiënt die bij een expert komt voorleggen waar je mee zit en dan advies/behandeling/vervolg krijgt op basis van diens kennis en kunde.

En natuurlijk zijn er (huis)artsen die dingen missen, of dingen niet serieus nemen waar wel iets mee had gemoeten. Maar laten we ook even stilstaan bij hoeveel beslismomenten die op een dag hebben: stel al je zit op 50 patiëntcontacten per dag (en het zou me niet verbazen als het er (veel) meer zijn). Dan moet zo'n arts dus minstens 50 beslissingen maken (ergens wel/niet iets mee doen, wel/geen onderzoek, wel/niet doorsturen etc - en waarschijnlijk nog een stuk meer, want voor alle informatiestukjes binnen een consult bepalen wel/niet relevant, wel/niet wijzend op xxx, etc). Elke werkdag weer. Ja, natuurlijk gaat er dan eens iets 'mis'. Artsen zijn ook gewoon mensen.. die soms eens een fout maken. Maar ik denk echt dat geen (huis)arts naar diens werk gaat met het idee, vandaag ga ik eens even mensen niet serieus nemen/lekker een diagnose missen/helemaal niemand iets voorschrijven.

/Rant (niet specifiek op iemand gericht, maar ik stoor me hier vaker aan, dus mooi kapstokje om dat eens te uiten haha).

De vragendokter is overigens een aanrader om te volgen (Instagram iig), die heeft ook over allerlei onderwerpen podcasts gemaakt. Heel informatief. Ook over de overgang heeft ze dr eentje.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:57:15 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215144874
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Spray of gel?

Ik ontdekte laatst in de richtlijn dat 3 (max) sprays gelijk is aan 1 pompje gel. Misschien nog iets om rekening mee te houden als het aan de orde komt.

Ben benieuwd of het werkt voor je
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.

(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:06:48 #249
5428 crew  miss_sly
pi_215145016
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:

[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.

(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:10:17 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215145086
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
Oh, daar zou ik voor tekenen! :D
Zou een hoop gedoe schelen iig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')