Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:00 schreef exode het volgende:
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
Ik snap je twijfel qua praktische zaken helemaal, zeker als je straks met twee in het onderwijs werkt. Aan de andere kant heb je het er al een tijdje over dat je wellicht de overstap wil maken omdat het je veel leuker lijkt dan hetgeen je nu doet. Wellicht dat dit betaalde aanbod dan een goed moment is om het te doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen
Fijn dat je een paar dagen kunt meedraaien voor je de keuze maakt!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
Ik moest hier even heel hard om lachenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten
Tnx! Ik ben onder het jaarabonnement uit!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.
Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.
En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
Nee, volgens de psycholoog waar we eerst liepen heeft ze Ad(h)d en autisme (niveau 1). Volgens de psychiaterpraktijk waar we naartoe zijn verwezen omdat medicatie werd aangeraden, is ze 'gewoon' een strong willed kind (waar ze eerst in ieder geval de add nog wel erkenden). Die conclusie werd overigens getrokken naar aanleiding van een gesprek van 15 minuten met de behandelend psycholoog. Want ze antwoordde gericht op vragen en maakte oogcontactquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.
Is ze sensitief?
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is.
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.
Wel kak
Klopt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
ja, dat is ook waar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef Schanu het volgende:
[..]
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.
Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |