abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215174569
Hoelang zou je naar school moeten en dat geld mislopen? Als dit om 1 of 2 jaar gaat zou ik het wel doen denk ik. Beter spijt hebben van wat je gedaan hebt (maar evt niet is gelukt) dan wat je niet geprobeerd hebt. En hoe jonger de kinderen zijn, des te makkelijker je nog kunt switchen naar minder geld uitgeven. En met 2 vrije dagen ben je nog redelijk flexibel voor te plannen zaken. Alleen zieke kinderen kan gedoe zijn, maar dat is het bij vrijwel iedereen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:08:11 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215174606
En met jonge kinderen zijn de vakanties vrij ook wel een groot pluspunt denk ik.

Als je hart hier ligt en je kunt het financieel redden met die -800 euro, dan zou ik het de investering wel waard vinden. Maar ja, wat FF ook zegt, ook afhankelijk van hoe lang je financieel moet inleveren.
pi_215174646
Start je in de laagste schaal Tink? Je gaat bij PO wel elk jaar omhoog en zit daardoor vrij snel aan een hoger salaris. Dus er is veel groei nog.

Daarnaast neem ik aan dat je dit ook met je partner bespreekt. Als verloofde van een juf kan ik beamen dat dat gebrek aan flexibiliteit met kleine kinderen een ding kan zijn. Het is heeeeeel uitzonderlijk dat zij een dag kan opvangen. Als er een kind ziek is, naar een afspraak moet, sporten, zwemles etc etc. Want ja, je hebt 2 dagen vrij, maar in de praktijk zijn onze kinderen enorm goed in net dan niet ziek te zijn (of een studiedag, of een zieke leerkracht). Of zoals nu bij ons, met mee kan naar het ziekenhuis.

Maar echt volg je hart :)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:27:15 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215174719
Mijn man staat ook voor de klas. Ik zit nu wel in het onderwijs (heel veel vakantie), maar heb de flexibiliteit van op kantoor zitten. Ik werk nu 3,5 dag. Ik begin niet onderaan, daar doe ik het niet voor. Maar er is wel ruimte voor groei nog. 4 dagen wil ik niet, de jongste heeft nog twee jaar op vrijdag vrij en dan wil ik 'm niet op de bso hebben. En op woensdag is er hier geen bso... Ik slaap er een nachtje over.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215174941
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:46:25 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215175343
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:00 schreef exode het volgende:
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215175428
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen _O-
Ik snap je twijfel qua praktische zaken helemaal, zeker als je straks met twee in het onderwijs werkt. Aan de andere kant heb je het er al een tijdje over dat je wellicht de overstap wil maken omdat het je veel leuker lijkt dan hetgeen je nu doet. Wellicht dat dit betaalde aanbod dan een goed moment is om het te doen?
En dan zou je de dagen alsnog kunnen uitbreiden wanneer de jongste ook 5 dagen naar school gaat.
En wellicht in de tussentijd kijken of je een flexibele schil kan hebben voor als er een keer een kind ziek is op een werkdag van beiden. Bijvoorbeeld (schoon)ouders of vrienden (waarbij je dan evt hetzelfde voor ze terug kan doen op de dag(en) dat jij vrij bent en met hetzelfde probleem zouden zitten).

Maar lastige keuze wel hoor! Snap het helemaal dat je die beslissing niet zomaar maakt!
pi_215175612
Kan je niet een paar keer meedraaien Tink? Juul had vorig jaar ook een paar keer een 'extra' juf die niet wist of onderwijs wat voor haar was. Geen idee wat haar beslissing uiteindelijk was overigens, haar kinderen zitten ook op deze school.
Voor de klas staan, moet je wel liggen, ik zou knettergek worden. Dus zo gek is het niet om eens mee te kijken in een klas en een les te geven. Duo van verloofde is ook zij instomer en staat dit jaar voor het eerst echt voor de klas. Zij heeft op deze school wel meegekeken, meerdere dagen en verschillende klassen.
pi_215175767
Mijn vrouw is deze week begonnen als stagebegeleider in Speciaal onderwijs. Wij leveren meer dan 1000 netto maandelijks in door deze overstap (door combinatie van lager loon, minder dagen werken en ruim 200 euro netto toeleggen op reiskosten omdat het behoorlijk ver weg is en de reiskostenvergoeding lachwekkend laag is in het onderwijs), maar haar werk bij haar vorige werkgever viel weg omdat de winkel waar zij manager was sloot. Kortom, zij werd gedwongen tot een carrière keuze en heeft bewust gekozen voor deze stap omdat ze echt al jaren het liefst het onderwijs in gaat. Na 1 week geeft ze al aan dat ze enorm blij is met deze keus, ook al is het financieel pittig, ze heeft het nu al zoveel meer naar haar zin dan bij haar vorige werkgever. En dat is wat waard,

Nu moet ik wel zeggen dat ik een hele flexibele baan heb en gedeeltelijk thuis kan werken. Daardoor kan ik thuis de gaten opvullen, want wij hadden de BSO juist opgezegd vanaf dit schooljaar omdat het voor mijn oudste niet haalbaar meer bleek. Ik sprak toevallig laatst een buurvrouw die haar baan als leerkracht had opgezegd omdat zij geen flexibiliteit had maar haar man ook niet met zijn werk, waardoor de combinatie met het gezinsleven teveel stress opleverde. Ik kan mij voorstellen dat dat voor jou ook heel zwaar meeweegt als je man ook in het onderwijs zit.

Daardoor ook een extra lastige beslissing denk ik, want het is niet alleen je hart volgen maar ook wat praktisch haalbaar is nu je kinderen nog zo jong zijn. Maar op basis van verminderde inkomsten alleen zou ik het niet afwijzen in ieder geval, mits jullie die klap natuurlijk op kunnen vangen. Het is ZO belangrijk dat je werk doet dat bij je past en waar je blij van wordt.

Succes met het maken van je keuze, het is wel een prachtig aanbod dat je hebt gekregen!

Ps. in de PO cao heeft weer een salarisverhoging plaatsgevonden sinds 1 oktober, misschien verkleint dat het financiële gat iets voor je?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:49:36 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215176192
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
pi_215176373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
Fijn dat je een paar dagen kunt meedraaien voor je de keuze maakt!
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:09:41 #287
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215176434
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:27:45 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215176586
Ik heb wel al dagen meegedraaid in een andere stichting, maar daar ga ik niet tekenen. Dit is montessori en ik hoop dat dat me beter past. We zullen zien.
pi_215176686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten :D
Ik moest hier even heel hard om lachen :')
pi_215176770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef exode het volgende:

[..]
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
Tnx! Ik ben onder het jaarabonnement uit! *O*
pi_215176834
Yay @Hupje *O*

En succes @Tink89 met welke beslissing je nu ook neemt :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215177069
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.

Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.

En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
pi_215177121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.

Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.

En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.

Is ze sensitief?
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215177178
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.

Is ze sensitief?
Nee, volgens de psycholoog waar we eerst liepen heeft ze Ad(h)d en autisme (niveau 1). Volgens de psychiaterpraktijk waar we naartoe zijn verwezen omdat medicatie werd aangeraden, is ze 'gewoon' een strong willed kind (waar ze eerst in ieder geval de add nog wel erkenden). Die conclusie werd overigens getrokken naar aanleiding van een gesprek van 15 minuten met de behandelend psycholoog. Want ze antwoordde gericht op vragen en maakte oogcontact 8)7
Daar zit enige frustratie, valt wel op denk ik, na maandenlang getouwtrek omdat ze structureel begon aan te geven het leven niet meer leuk te vinden, hebben we nu eindelijk een go voor speltherapie. Vonden ze eerst niet nodig, want ze is psychisch in orde, maar diezelfde praktijk heeft haar wel aripripazol voorgeschreven. De wereld op z'n kop, een kind te goed vinden voor therapie maar wel slecht genoeg voor zware medicatie.

Ik ben het echt zát, dit hele gedoe en gevecht, en nu zien hoe ze haar vriendinnen op deze manier kwijtraakt en hoe vreselijk ze met zichzelf in de knoop zit en niks kunnen doen.
pi_215177192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is.
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.

Wel kak -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215177269
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik herken dit, dat deden wij vroeger ook. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar door steeds de moeilijke dingen direct te delen met degene die er niet bij was en ook meestal niks kon doen, zaten we er ook steeds allebei mee. Dan sta je voortdurend aan en bent je veel meer bewust van alle shit en verdriet. Ik had op dat moment niet anders gekund (of geweten hoe onhandig het was), moest ergens heen met de wanhoop, maar het gevolg is wel dat je allebei voortdurend stress ervaart, wat misschien minder is als je bijvoorbeeld pas vertelt als de ander thuis is.

Wel kak -O-
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.

Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen O+
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:45:45 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215177483
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
pi_215177526
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:45 schreef Kyara het volgende:
Dat is bij ons ook al ter sprake gekomen. Mijn man wil het wel graag weten. Voor mij fijn want dan kan ik mijn verhaal kwijt. Ik vind het zelf ook wat lastiger om het direct te horen via de app. Maar gelukkig heeft mijn man er minder behoefte aan om het direct te delen. Maar niemand begrijpt zo goed, hoe de situatie thuis kan zijn als je partner.
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:05:47 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215177577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klopt.
Wij kregen alleen nog jaren een halve hartaanval als de ander appte als we alleen weg waren, zelfs toen er zelden meer issues waren, omdat het zo in je lijf gaat zitten.
ja, dat is ook waar.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:14:25 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215177633
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef Schanu het volgende:

[..]
Hele goede wel dit, ik merk dat ik het zelf ook richting mijn vrouw doe, inderdaad omdat ik ergens heen moet met mijn wanhoop zoals jij aangeeft. Maar inderdaad, je belast elkaar hier ook mee, want als ik zo'n berichtje krijg schiet ik direct vol en merk ik dat de spanning in mijn lijf enorm oploopt. Terwijl ik er geen kant mee op kan op zo'n moment en ook niet op enigerlei wijze invloed uit kan oefenen op de situatie die zich thuis voordoet.

Ik ga eens kijken of we kunnen proberen daar afspraken in te maken om elkaar daarin wat meer te sparen, bedankt voor de tip, zou daar zelf niet op zijn gekomen O+
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')