Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle vanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:10 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik voor tekenen!
Zou een hoop gedoe schelen iig!
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:42 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zelden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven zich opstapelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wilquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.
(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Zo jaloersquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle van
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zeiden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven.
Als je het establishment omver wil werpen, gaat dat zelden soepel als je liefjes en voorzichtigjes vraagt of het alsjeblieft anders mag.
Overigens heb ik zelf vooral lang en kritisch doorgevraagd en daarna doorgeduwd om te krijgen wat ik wil, maar verspreid ik het gospel () wel wat ik kan, al is het op een andere toon dan die quote.
Allemaal slys schuld.
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wil).
Het zou eerder beter dan slechter moeten worden nu
Wat daarbij ook kan helpen (en veel huisartsen ook missen) is lokale oestrogenen via crème of ovules.
Tegenvaginale atrofie of nog erger clitorale atrofie
Snap ik. Stom is dat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo jaloers![]()
Ik mis het onwijs. Maar moet er niet aan denken. Hele rare tegenstelling.
Heb je gehoord/ gelezen dat er onderzoek is waar ik met mijn mistig hoofd fout naar verwees.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.
Toevallig was gisteren dacht ik nog in ht nieuws dat er veel meer overijdens na val-incidenten zijn. Vaak vrouwen. Vaak is hete letsel een gebroken heup.
https://zorgkrant.nl/acut(...)ntig%20jaar%20eerder.
Het risico op osteoporose wordt erg verkleind door HST. Daarmee ook het risico op botbreuken als men valt. Zomaar een klein voorbeeld waarom ik denk dat er meer bekendheid gegeven moet worden aan HST. Het zal echt niet voor iedereen DE oplossing zijn, maar het is in ieder geval iets dat wat mij betreft wel degelijk altijd meegenomen moet worden en besproken moet worden. En een beetje vertrouwen op de persoon die je als (huis)arts voor je zit. Kap het niet af, ga het gesprek aan, bespreek HST met de grote voordelen en bekijk gezamenlijk of het het proberen waard is. Zeker als je patient aangeeft dat deze dit wil proberen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.
[..]
Ik mis de zin bijna nog meer dan de activiteit zelf.quote:Snap ik. Stom is dat.
Bij ons is het vooral het alom aanwezige kind dat het lastig maakt. Op zich is de zin er meestal wel of snel opgewekt. Maar ja, de gelegenheid...
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je gehoord/ gelezen dat dat pas is met 2 pompjes oestrogel of een .5 pleister? Zit ik met mijn Lenzetto(3 sprays gelijk aan 1 pompje). Die moet dus vervangen. Onderzoek van de Piepere , ok heb het nog niet gelezen maar staat wel op mijn lijstje. Link in die gezellige we zijn toch niet gek podcast. Afl 12.
quote:Systen 50 (3,2 mg estradiol per pleister): geeft gemiddeld 50 microgram estradiol per 24 uur af;
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.
Een .5 pleister, bedoel je dan een Systen of Sandoz 50
[..]
Uit de shownotesquote:Het nieuwe onderzoek van Herman Depypere waaruit blijkt dat 2 pompjes oestrogel vrouwen in de menopauze beschermt tegen Alzheimers/dementie. Zéker de vrouwen met het APOE-4 gen.
Voor osteoporose ben je zelfs al beschermd met een halve pleisterdosis van 25 mcg.
Haat aan brain fog. Ik hoop dat dat snel nog weer minder wordt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.
Ik ga het editten.
[..]
Uit de shownotes
Het zijn links maar die heb ik niet meegenomen in de quote
Ik zou er toch even moeite in steken:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:36 schreef Hupje het volgende:
^ hier heb ik geen verstand van.
En kennelijk ook niet van het afsluiten van abonnementen. Ik nam een proefabonnement, 2 nummers van een (vak)tijdschrift. Heb toen nog gekeken of ik dat op zou moeten zeggen, kon dat niet vinden. En toen dus vergeten om verder te vragen bij de klantenservice. Nu krijg ik dus een factuur voor een jaar. Terwijl het tijdschrift niet de moeite is. *Piep*
En nu ik dus ver weg in de algemene voorwaarden lees, zie ik dus wel staan dat je het proefabonnement moet opzeggen. Dus waarschijnlijk geen poot om op te staan. Best jammer van het geld.
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou er toch even moeite in steken:
Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften mogen aanbieders het abonnement niet stilzwijgend verlengen. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?
Ja, met inrijden wel. Je mag een half uur van te voren inrijden. Als het later wordt kan je ter plekke bijbetalen en dan kan je het parkeerterrein verlaten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:47 schreef amaranta het volgende:
Heb je met dat parkbee een marge qua aankomsttijd en vertrektijd?
En 4 dagen waarvan 1 betaald studeren, is dat geen optie?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Zie je het zitten om gelijk voor de klas te staan? Is er ondersteuning de eerste periode of wordt je in het diepe gegooid? Welke klas zou het zijn?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |