De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.quote:Op zondag 29 september 2024 21:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er zijn wel meer rare dingen. Nu heb ik al jaren geen contact met niemand van dat gezin.
Maar wat ik zelf heel vreemd vind is dat het vermissingsbericht vanuit een vriendin is gekomen.
Het is ook het enige bericht wat steeds gedeeld wordt en wat door alle media aangehaald wordt.
Vanuit de familie geen woord.
Nu heb ik haar zus niet meer op Facebook. Dus wellicht dat er op haar pagina of die van haar ouders wel meer staat, alleen niet openbaar.
Maar die zus heeft enkel openbaar het bericht gedeeld van die vriendin dus. Niks vanuit haarzelf.
En dat de auto niet gevonden is, is ook vreemd. Maar ik ga er vanuit dat de politie dat spoor wel gevolgd zal hebben.
Ze zal voor het laatst op zondag op whatsapp zijn geweest ofzo? Geen idee of ze iemand is die normaal vastgeplakt zit aan haar mobiel.quote:Op zondag 29 september 2024 21:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
De politie ziet het kennelijk (nog) niet als een zorgwekkende vermissing. Zij melden er niets over. De dame woont hier in de wijk en de eerste melding over haar vermissing op de lokale fb pagina's komen van haar buren. Het lijkt erop dat ze nog niet zo lang geleden gescheiden is. Kinderen waren in het weekend bij de vader.
De auto is best opvallend en is nergens meer gezien. Maar kennelijk weten ze wel dat ze sinds zondagmiddag vermist is, misschien zijn er dan wel camerabeelden? De wijk heeft een boel particuliere camera's, dan zou ze toch gezien moeten zijn. Bovendien was het vorige week zondag mooi weer en was er vanalles te doen ivm herdenking tweede wereldoorlog. Ik hoop maar dat ze snel terug is, het is maar een raar verhaal, zeker omdat familie zich zo stil houdt.
Ja. Bijzonder wel hoe sommige vermissingen veel aandacht krijgen en andere nauwelijks. Zal vast geen willekeur zijn. Maar toch. Iedereen wil zijn naaste terugvinden lijkt me.quote:Op zondag 29 september 2024 22:18 schreef mefke79 het volgende:
Wisseling van kinderen was normaal gesproken na school op maandag begreep ik uit het berichtje hier in de wijk. Dus tja, als zij verder geen afspraken had maandag overdag dan valt het pas na school op dat ze er niet is.
Ik vind het vooral sneu voor haar kinderen en verdere familie, die zitten in onzekerheid. Ergens is het wel fijn dat de politie nog geen groot alarm geslagen heeft, misschien dat zij dan toch aanwijzingen hebben dat ze vrijwillig weg is.
Er zijn ook geen zoekacties ofzo gepland en buiten dat telkens hetzelfde fb bericht gedeeld wordt, hoor ik er verder weinig over. Maar goed, kinderen zijn jonger dan de mijne en zitten kennelijk niet bij dezelfde sportclubs, dus dan krijg je minder mee.
Zo komt het op mij ook over. Zonder telefoon is ze lastig te vinden en of ze nu nog, achteraf dus, nog iets op kenteken camera's kunnen vinden, geen idee. En tot ze weten waar de auto is (geweest) kan ze letterlijk overal zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 22:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb echt helemaal niets daarover gehoord of gelezen, dus ik vermoed dat ze dit vooral lokaal verspreid hebben. Maar met bewust telefoon niet meenemen klinkt dit als met opzet vrijwillig vertrekken, en vermoed ik dat ze ook niet meer terug komt. Wel heel sneu voor de kinderen idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.
quote:Op maandag 30 september 2024 11:32 schreef exode het volgende:
Het klinkt best zwaar Tink, wel goed dat je ermee bezig bent. Hopelijk helpt je bezoek aan de huisarts.
Ik heb de komende 3 weken elke week een afspraak in het ziekenhuis.Ook wel heftig allemaal @exode. Maar ook fijn dat er nu meer duidelijkheid is en je verschil merkt. Lief zijn voor jezelf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben nog een weg te gaan. Binnenkort ga ik eens koffie drinken op kantoor, kijken hoe dat gaat aanvoelen. Gisteren een drukke dag gehad, lunchen met mijn hele familie voor mijn moeders verjaardag en mijn familie is behoorlijk luidruchtig en daarna in het zwembad voor het afzwemmen van Juul. En ik voel me goed vandaag.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op maandag 30 september 2024 08:04 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.quote:Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.quote:Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Is hier nog iets anders aan te doen behalve weer aan de pil o.i.d.?
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
Dank je, schrijf ik even op! Ik heb zelf ook gevoelige darmen helaas, maar geen idee of ik daar ook op reageer.quote:Op maandag 30 september 2024 16:04 schreef exode het volgende:
[..]
Bij mij hielp slikken van Magnesium en B12 goed, echter vonden mijn darmen dat echt niet fijn. Maar die zijn sowieso gevoelig.
Ik heb toen samen met de huisarts de afweging gemaakt om weer de pil te slikken. Zij zei ook: het is een kwestie van afwegen welk risico groter is. En we kwamen gezamelijk dat dit op dat moment een goede beslissing was.quote:Op maandag 30 september 2024 12:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde al niet HST roepen omdat ik dat de hele tijd al doet, maar hormoonsuppletie (tegenwoordig ook menopausale hormoontherapie omdat je uiteindelijk niet suppleert maar vervangt wat wegvalt) kan wel een boek doen. Als anticonceptie niet een doel is beter gericht HST (transdermaal) dan de anticonceptiepil wegens hoger risicoprofiel van die laatste.
Ik heb dit dus sinds maart, een jaar na mijn novasure. Begon met ineens kramp. Werd zware kramp dus paracetamol. Werd 3 dagen zeer zware kramp met paracetamol en tramadol. Is inmiddels dagelijks ongeveer halverwege de dag opgeven van de pijn. Nog een maandje en dan gaat de baarmoeder eruit.quote:Op maandag 30 september 2024 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
Even een zijstap naar een aanverwant onderwerp: heeft iemand nog tips bij zware menstruatiepijn? Ik gebruik sinds ongeveer eind vorig jaar geen anticonceptie meer (man is geholpen) en vind dit een heel fijn gevoel, omdat ik me meer mezelf voel, geen bijwerkingen heb van bijv. het spiraaltje en nergens aan hoef te denken. Maar m'n menstruatie is nu vrij onregelmatig en ik heb veel pijn, zelfs met de maximale dosis paracetamol en naproxen met een maagbeschermer. Deze keer al 3 dagen voordat de bloeding begon.
Is hier nog iets anders aan te doen behalve weer aan de pil o.i.d.?
Ik kom er met bijvoorbeeld Google niet echt uit, maar zou natuurlijk wel een keer naar de huisarts kunnen gaan nu mijn pijnstilling niet voldoende lijkt te helpen.
Spray of gel?quote:Op maandag 30 september 2024 15:26 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de eerste geslikt. Ging vorige week voor een verwijzing naar de overgangspoli in het ziekenhuis maar de ha zei dat zij de hormonen ook voor kon schrijven.
Nu dus een soort combinatiepil met 1 deel van de maand oestrogenen en in het 2e deel zit er progestoron bij. Alles in 1 pil. Ik wilde liever geen pleisters, want daar reageert mijn huid soms nogal heftig op.
We gaan eerst dit proberen en mocht dat toch niet lekker vallen, dan is er nog een alternatief maar dat werkt minder goed, dus vandaar liever eerst dit.
We shall see... Benieuwd of ik een beetje van alle 'pijntje hier, pijntje daar' afkom.
Zoelie?quote:Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.
Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.quote:Op maandag 30 september 2024 21:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoelie?
Afaik is spray, gel en pleister vrij gelijk, maar daar heb ik me niet verder in verdiept dan 'transdermaal geeft meer effect en minder risico dan oraal'.
Pleister, gel en spray zijn juist bio-identiek, dacht ik. Ik ken daar geen niet bio-identieke voorbeelden van.quote:Op maandag 30 september 2024 19:26 schreef Tink89 het volgende:
HST kan met de zoelie bio-identieke volgens mijn arts of met een pleister of spray niet-bio-identiek. Maar die zoelie staat stijf van de lactose en daar kan ik niet tegen, bleek na voorschrijven... Dus toch maar spray, want van pleisters krijg ik jeuk.
Alternatief is AD en dan twee weken op, twee weken af, maar dat lijkt me echt heel heftig. Dus eerst dit proberen.
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.quote:Op maandag 30 september 2024 22:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zoelie = bio-identieke anticonceptiepil.
Ik gebruik de Qlaira om de klachten van mijn menstruatie voor mijn PDS te dempen. Daarmee is de menstruatie zo goed als weg, maar voel me niet zo depressief als het doorslikken van andere pillen/de prikpil.quote:Op maandag 30 september 2024 22:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zoely heeft net als de Qlaira anticonceptiepil wel bio-identiek estradiol maar geen bio-identiek progesteron dus volledig bio-identiek zijn ze niet.
Beide bevatten lactose zie ik nu dus daar schiet je sowieso niets mee op maar er zijn meer opties dan alleen Zoely.
quote:Zo fijn als je gehoord wordt door je huisarts. Ik hoor de laatste tijd van steeds meer vrouwen dat hun huisarts de overgangsklachten weg wuift als stress, burn-out, depressie of verergering van je adhd klachten…
Belachelijk, want juist rond de leeftijd van de overgang komt er meer rust in ons leven; kinderen zijn groot, op het werk heb je al een mooi ritme en ervaring opgebouwd na al die jaren werken. Je huishouden wordt minder druk, je sociale contacten zijn stabiel. Dus wat nou stress, depressie, adhd en burn-out!
Het zou zo moeten zijn dat elke (!) huisarts HST voorschrijft aan een vrouw die erom vraagt. Ze komen echt niet als ze zich zo goed voelen hoor… klachten moeten serieus genomen worden.
Als mannen in de overgang zaten dan was er al jaren onderzoek geweest naar oplossingen en was HST verplicht om in te nemen vanaf een bepaalde leeftijd.
Ik raad het alle vrouwen om mij heen aan die ook maar 1 keer klagen over klachten die lijken op de overgang.
Hoe meer vrouwen erom gaan vragen bij huisartsen hoe sneller huisartsen om bijscholing gaan vragen.
Er komt een nieuwe generatie huisartsen aan, degenen die niet alleen op hoge cijfers zijn aangenomen bij de opleiding maar ook een toelatingsexamen en een “sollicitatie” hebben moeten doen en social skills hebben moeten aantonen.
Dus; BLIJF DOORVRAGEN BIJ DE HUISARTS EN STA EROP DAT JIJ DEGENE BENT DIE BEPAALT OF BIO-IDENTIEKE HORMONEN HET GEBRUIKT!
Hoe het heet?
Utrogestan (progesteron)
Lenzettospray (of oestrogel dat kan ook)
Doen! Sinds ik het gebruik zijn veel vage klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, ook klachten die ik had waarvan ik niet eens wist dat ze dus bij de overgang hoorden!
Dames! Kopieer en plak, dit is echt MIJN verhaal, maar delen is eigenlijk verplicht om alle vrouwen te informeren.
Dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:54 schreef F_r het volgende:
Ik ben zowel met de trein als de auto naar de afas geweest. Ligt eraan hoe laat het afgelopen is. De trein terug is altijd heel erg druk. Parkeren met de auto je kunt reserveren of iets verderop parkeren en dan met de metro.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
De trein terug red je dan wel. Alleen wel staan tot Utrechtquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Het is om 22u afgelopen. Laten we zeggen met uitloop 22:30
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?
We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
Vakantie is alweer voorbij, dus lekker kut gewoonquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:38 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kreeg laatst de tip voor parkeren om park nee te gebruiken. Dan kun je op bepaalde plekken vooraf een parkeerplaats reserveren.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet gecheckt of geprobeerd heb. Dus geen idee of het prijzig is of niet.
@:oh-oh hoe gaat het met jou momenteel?
Neem een maand weekend vrij eerste klas (kun je wel zitten), die is geldig van vrijdagavond 18.30 uur, als je dan nog op tijd kunt zijn, kun je vervolgens een hele maand ieder weekend eerste klas treinen door het hele land.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:28 schreef amaranta het volgende:
Ff andere vraag.
Naar AFAS vanuit Eindhoven.
Trein of auto?
We moeten er vrijdagavond zijn. Trein is pokkeduur (voor dochter 7,95 als we Dal-uren reizen).
parkeren en benzine ook. Plus spits, plus wegwerkzaamheden A10 meen ik.
En als ik met de auto ga. Waar parkeren?
We gaan naar wallows. Yup. Nooit van gehoord.
Het is wel echt op z’n ‘Facebooks’.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Ik ben niet eens arts en stoor me ook aan de toon. Ook breder - het idee dat een arts alleen een 'goede arts' is als die precies doet wat jij zelf hebt bedacht dat zou moeten. En inderdaad de houding alsof je klant bent (klant=koning, ik beslis wat er gebeurt, er MOET xxx voorgeschreven worden etc) ipv patiënt die bij een expert komt voorleggen waar je mee zit en dan advies/behandeling/vervolg krijgt op basis van diens kennis en kunde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Die toon in je quote vind ik helemaal niks amaranta. Jij wel? Het is gewoon pertinent onwaar dat je zelf alles kan bepalen over medicatie. Dan konden we de beroepen arts en apotheker wel afschaffen en in plaats daarvan alle medicatie in de supermarkt leggen.
Geen idee heel eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Spray of gel?
Ik ontdekte laatst in de richtlijn dat 3 (max) sprays gelijk is aan 1 pompje gel. Misschien nog iets om rekening mee te houden als het aan de orde komt.
Ben benieuwd of het werkt voor je
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.
(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Oh, daar zou ik voor tekenen!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn geen garanties, natuurlijk, maar bij een vriendin van me kreeg het libido een enorme boost en die duurt al bijna een jaar.
Maar goed, dat weet je niet zeker. Bij mij is het wel wat omhoog, maar niet zoals bij haar, bijvoorbeeld.
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle vanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:10 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik voor tekenen!
Zou een hoop gedoe schelen iig!
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:42 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Parkeren kan veel goedkoper via ParkBee. Veel parkeerplaatsen op loopafstand.
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zelden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven zich opstapelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 10:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wilquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen idee heel eerlijk gezegd.
Eerst dit even afwachten maar.
(Ik ben als de dood om mijn laatste kruimel libido kwijt te raken, maar goed, van nagenoeg niks naar niks is ook weinig verschil.)
Zo jaloersquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriendin is toevallig nog niet zo lang vrijgezel en ze geniet er ten volle van
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat het een (natuurlijke) reactie is op de onterechte weerstand van bizar veel artsen om HST voor te schrijven, terwijl de bewijzen dat het niet alleen zeiden schadelijk is maar ook zeer vaak niet alleen bijdraagt aan QoL maar ook aan blijvend gezonder ouder worden en langer leven.
Als je het establishment omver wil werpen, gaat dat zelden soepel als je liefjes en voorzichtigjes vraagt of het alsjeblieft anders mag.
Overigens heb ik zelf vooral lang en kritisch doorgevraagd en daarna doorgeduwd om te krijgen wat ik wil, maar verspreid ik het gospel () wel wat ik kan, al is het op een andere toon dan die quote.
Allemaal slys schuld.
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik donderde van meer dan prima naar 0, dat krabbelt nu sinds de hst een heeeeeeeel klein beetje op maar nog ver weg van wat ik gewend ben (en terug wil).
Het zou eerder beter dan slechter moeten worden nu
Wat daarbij ook kan helpen (en veel huisartsen ook missen) is lokale oestrogenen via crème of ovules.
Tegenvaginale atrofie of nog erger clitorale atrofie
Snap ik. Stom is dat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo jaloers![]()
Ik mis het onwijs. Maar moet er niet aan denken. Hele rare tegenstelling.
Heb je gehoord/ gelezen dat er onderzoek is waar ik met mijn mistig hoofd fout naar verwees.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik sta er van harte achter, nog steeds. Ik heb me er ook in verdiept. Ik weet wat HST kan betekenen, nu en voor de toekomst.
Toevallig was gisteren dacht ik nog in ht nieuws dat er veel meer overijdens na val-incidenten zijn. Vaak vrouwen. Vaak is hete letsel een gebroken heup.
https://zorgkrant.nl/acut(...)ntig%20jaar%20eerder.
Het risico op osteoporose wordt erg verkleind door HST. Daarmee ook het risico op botbreuken als men valt. Zomaar een klein voorbeeld waarom ik denk dat er meer bekendheid gegeven moet worden aan HST. Het zal echt niet voor iedereen DE oplossing zijn, maar het is in ieder geval iets dat wat mij betreft wel degelijk altijd meegenomen moet worden en besproken moet worden. En een beetje vertrouwen op de persoon die je als (huis)arts voor je zit. Kap het niet af, ga het gesprek aan, bespreek HST met de grote voordelen en bekijk gezamenlijk of het het proberen waard is. Zeker als je patient aangeeft dat deze dit wil proberen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Synapause of iets dergelijks? Wellicht.
[..]
Ik mis de zin bijna nog meer dan de activiteit zelf.quote:Snap ik. Stom is dat.
Bij ons is het vooral het alom aanwezige kind dat het lastig maakt. Op zich is de zin er meestal wel of snel opgewekt. Maar ja, de gelegenheid...
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je gehoord/ gelezen dat dat pas is met 2 pompjes oestrogel of een .5 pleister? Zit ik met mijn Lenzetto(3 sprays gelijk aan 1 pompje). Die moet dus vervangen. Onderzoek van de Piepere , ok heb het nog niet gelezen maar staat wel op mijn lijstje. Link in die gezellige we zijn toch niet gek podcast. Afl 12.
quote:Systen 50 (3,2 mg estradiol per pleister): geeft gemiddeld 50 microgram estradiol per 24 uur af;
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank voor de tip, had ik nog niet gelezen of gehoord.
Een .5 pleister, bedoel je dan een Systen of Sandoz 50
[..]
Uit de shownotesquote:Het nieuwe onderzoek van Herman Depypere waaruit blijkt dat 2 pompjes oestrogel vrouwen in de menopauze beschermt tegen Alzheimers/dementie. Zéker de vrouwen met het APOE-4 gen.
Voor osteoporose ben je zelfs al beschermd met een halve pleisterdosis van 25 mcg.
Haat aan brain fog. Ik hoop dat dat snel nog weer minder wordt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pff geen idee waarom ik .5 schrijf. Een verder schreef ik ook onzin, ik ben nog niet van mijn brain fog af en had eigenlijk nu moeten slapen.
Ik ga het editten.
[..]
Uit de shownotes
Het zijn links maar die heb ik niet meegenomen in de quote
Ik zou er toch even moeite in steken:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:36 schreef Hupje het volgende:
^ hier heb ik geen verstand van.
En kennelijk ook niet van het afsluiten van abonnementen. Ik nam een proefabonnement, 2 nummers van een (vak)tijdschrift. Heb toen nog gekeken of ik dat op zou moeten zeggen, kon dat niet vinden. En toen dus vergeten om verder te vragen bij de klantenservice. Nu krijg ik dus een factuur voor een jaar. Terwijl het tijdschrift niet de moeite is. *Piep*
En nu ik dus ver weg in de algemene voorwaarden lees, zie ik dus wel staan dat je het proefabonnement moet opzeggen. Dus waarschijnlijk geen poot om op te staan. Best jammer van het geld.
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou er toch even moeite in steken:
Bij proefabonnementen op bladen of tijdschriften mogen aanbieders het abonnement niet stilzwijgend verlengen. Na de afgesproken proefperiode stopt het abonnement vanzelf. U hoeft een proefabonnement dus niet op te zeggen.
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh dit is wel goed om te weten. Waar heb je dat vandaan?
Ja, met inrijden wel. Je mag een half uur van te voren inrijden. Als het later wordt kan je ter plekke bijbetalen en dan kan je het parkeerterrein verlaten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:47 schreef amaranta het volgende:
Heb je met dat parkbee een marge qua aankomsttijd en vertrektijd?
En 4 dagen waarvan 1 betaald studeren, is dat geen optie?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Zie je het zitten om gelijk voor de klas te staan? Is er ondersteuning de eerste periode of wordt je in het diepe gegooid? Welke klas zou het zijn?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een tof aanbod: 3 dagen betaald krijgen voor twee dagen voor de klas als zij-instromer en elke week dus een dag betaald studeren. Maar alsnog moet ik dan netto per maand zo'n 800 inleveren ofzo. Maar wel voor de klas ipv in m'n ivoren toren op kantoor ergens. Nul flexibiliteit meer, maar wel echt verschil maken... Ik twijfel zo!
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:00 schreef exode het volgende:
Misschien een stap als je kinderen ouder zijn?
Ik snap je twijfel qua praktische zaken helemaal, zeker als je straks met twee in het onderwijs werkt. Aan de andere kant heb je het er al een tijdje over dat je wellicht de overstap wil maken omdat het je veel leuker lijkt dan hetgeen je nu doet. Wellicht dat dit betaalde aanbod dan een goed moment is om het te doen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja kan, dan zou ik nog twee jaar extra wachten tot de jongste ook p vrijdag naar school gaat. Eigenlijk zou nu wel mooi zijn (dwz: komend schooljaar starten). Het gaat qua inkomsten wordt alleen maar groter natuurlijk. Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik voor de klas kan/wil/durf. En dan worden al die praktische dingen groter dan ze hoeven te zijn. Als iemand m'n rant nog kan volgen
Fijn dat je een paar dagen kunt meedraaien voor je de keuze maakt!quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de herkenning en het meedenken! Ik ga idd meedraaien een paar dagen en dan volgt het zogenoemde geschiktheidsonderzoek nog.
Ik moest hier even heel hard om lachenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Heel slim. Ik heb ooit laaaaaaaang geleden voor de keuze gestaan of ik de Pabo ging doen of pedagogiek ging studeren en heb toen een weekje meegedraaid op de school waar mijn nichtje werkte en er voor gekozen om nooit meer een voet in een basisschool te zetten
Tnx! Ik ben onder het jaarabonnement uit!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef exode het volgende:
[..]
Even mijn post aangepast en aangevuld, de tekst van de consumentenbond vind je hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-van-abonnementen
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:40 schreef Schanu het volgende:
Vrouwlief appt mij net dat het thuis weer bal is. 7 Jarige heeft een speeldate, maar de speeldate wilde alweer opgehaald worden door haar vader. Omdat Jewel weer bozig is, bepalend, huilt om niks, geen kleren meer aan wil. Die speeldate was er zo klaar mee dat ze niet eens meer doei wilde zeggen bij het weggaan, en ik geef haar geen ongelijk.
Mijn moederhart huilt nu zo vreselijk. Ze wil al zelden een speeldate, en als ze er dan eindelijk weer één heeft dan gebeurt dit. Het is niet de 1e keer dat we een speeldate moeten laten ophalen, maar meestal moet dit omdat Jewel het niet meer trekt en niet omdat de speeldate zich weggepest voelt.
En nu klinkt het net alsof ik een vreselijk kind heb, maar achter al die buien schuilt wel echt een heel lief en onzeker meisje. En ik kan hier gewoon echt alleen maar om huilen.
Nee, volgens de psycholoog waar we eerst liepen heeft ze Ad(h)d en autisme (niveau 1). Volgens de psychiaterpraktijk waar we naartoe zijn verwezen omdat medicatie werd aangeraden, is ze 'gewoon' een strong willed kind (waar ze eerst in ieder geval de add nog wel erkenden). Die conclusie werd overigens getrokken naar aanleiding van een gesprek van 15 minuten met de behandelend psycholoog. Want ze antwoordde gericht op vragen en maakte oogcontactquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:47 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Lijkt op mij. Ik was het op een gegeven moment ook beu.
Is ze sensitief?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |