SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjesquote:Op donderdag 5 september 2024 20:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Volgende week een beetje..en dan wordt het weer warm![]()
Ik wacht nog op mijn aubergine.. heb wel 1 duidelijke vrucht nu en 20 bloemenen wel 4 hele cherry tomaatjes
het wilde gewoon niet dit jaar op kijk balkon, voorgaande jaren geen probleem.
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
25 graden is zo extreem veel lekkerder in April dan in September. Maar Nederland wordt dus steeds tropischer?
Ahh verse boontjes van de tuin, zooooo smakelijkquote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Komende nacht een tropennachtquote:Op donderdag 5 september 2024 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Jup.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Komende nacht een tropennachtwe gaan weer smelten.
quote:Op donderdag 5 september 2024 20:58 schreef dick_laurent het volgende:
Merkt het hier ook. De wind voelt al wat koeler in de avond, iets minder klam ook. Eerste tekenen dat de zomer op zijn retour is.
Wat leuk zoveel verschillende dingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.
Winter producten doe ik niet meer. Eerder altijd veel boerenkool en prei e.d.
Hoop dat je zonnepanelen hebt, dat scheelt dan wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Jup.
Heb zo'n app en de airco heeft bijna 50% meer gedraaid dan vorig jaar.
Het is niet overdreven heet geweest binnen maar wel vaak en lang warm.
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplichtquote:Op donderdag 5 september 2024 21:34 schreef Kanaroe het volgende:
Vanuit mijn zolderkamertje in Gilze zie ik prachtig 'weerlicht' boven Belgique van rechts naar links
Heel mooi
Zalig hequote:Op donderdag 5 september 2024 21:04 schreef Pisces29 het volgende:
Het was weer heerlijk op het strand. Warm met een heerlijk windje.
Heel mooi!quote:Op donderdag 5 september 2024 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplicht
Dat was een beste stroboscoop vanavond. Nog even naar de boule gereden maar daar mag je natuurlijk niet met de auto over en net toen ik uit wilde stappen begon het keihard te hagelenquote:Op donderdag 5 september 2024 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Zicht op de bui in Belgie vanuit Zeeland.
volgende week is herfstquote:Op donderdag 5 september 2024 23:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
1 dag ofzo..ff beetje wennen aan de herfst
Ik kijk gewoon niet de jouwe, mijne geeft fijnere temperaturen voor het midden des landsquote:Op donderdag 5 september 2024 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
volgende week is herfst
[ afbeelding ]
Ja bizar he? Ik zit net in een warmte bubbel volgens het knmi kaartje..elders veel frisser.quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:03 schreef DutchBlend het volgende:
Nu nog 23,5c buiten. Aardig tropennachtje
Hier (Bussum) ook nog steeds 23,3quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja bizar he? Ik zit net in een warmte bubbel volgens het knmi kaartje..elders veel frisser.
Sommigen mensen zeggen: "de kachel kan weer aan"quote:
Poh ja, die hitte de woning uit mag wel eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 07:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sommigen mensen zeggen: "de kachel kan weer aan"
Ik zeg: "kan eindelijk die hitte mijn woning uit"
Wat zal ik dan weer beter slapen.En nog beter als het 's avonds laat of 's nachts buiten hard regent en waait.
![]()
![]()
Ging goed tekeer daar, geflits was vanuit Rotterdam heel mooie zien, van die oranje weerlichten inderdaad.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:46 schreef MissHobje het volgende:
Lekker buien lijntje bij Antwerpen
[ link | afbeelding ]
Nou! Ik heb uit solidariteit met de hitteslachtoffers in Nederland vannacht geslapen zonder de airco aan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 06:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat hebben jullie het toch zwaar.
Woensdag wordt wel een sneu dagje, ja! 14/15 graden.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
1 dag ofzo..ff beetje wennen aan de herfst
Echt hè.quote:
YESS!!!!quote:Op donderdag 5 september 2024 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
volgende week is herfst
[ afbeelding ]
21/22 graden met zon, zoals nu?! Ik stem voorquote:
Ja! Maar dan wel graag december t/m maart zonnige ijsdagen en af en toe een dagje sneeuwvalquote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
En daarna de vrieskou in![]()
Van december t/m maart volop winter en dan weer dit weer
3 maanden harde winter is wel HARD JONGEN.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja, krakend van de kou, met dat zonnetje en sneeuw.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Maar dan wel graag december t/m maart zonnige ijsdagen en af en toe een dagje sneeuwval
Je hebt ook 24 graden, droge lucht en een briesje, hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:44 schreef Xenorium het volgende:
Hier in Brabant een luchtvochtigheid boven de 90, je ziet ook de damp / mist voorbij dwarrelen als je naar een object verder weg kijkt. En het is natuurlijk grijs en grauw.
Wat ik niet doe voor een droge lucht, 18c en een zonnetje met een briesje.
Kan iemand me vertellen waar het bijna altijd 18c is met zon, blauwe lucht? *pakt koffers
December tot maart 4 graden met zon, maart tot Juni 15/25 graden met zon, Juni tot Oktober 25-35 graden met zon, Oktober tot december 10-20 graden met zon.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Het lijkt wel november, alles zo grijs. Alleen iets warmer.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou! Ik heb uit solidariteit met de hitteslachtoffers in Nederland vannacht geslapen zonder de airco aan.
weer trollen? je woont vier landen verder naar het zuiden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.
Ik zie ook wel op tegen dat het straks zo lang donker is buitenquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie nu alweer op tegen de herfst en winter
bloodymary1 mag ik trollen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weer trollen? je woont vier landen verder naar het zuiden.![]()
quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:58 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie ook wel op tegen dat het straks zo lang donker is buiten
Elke kamer vd woning? Ben je Geschiedkundige ofzo?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Na deze zomer toch eens serieus nadenken over een airco in elke kamer van de woning. Ben het nou wel zat aan het worden, overal 25+ graden in huis. Alleen de zolderkamer heeft airco en ben bijna van plan mezelf als een echte FOK!ker daar permanent op te sluiten.
Hier ook strakblauwquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.
Hebben jullie elkaar gedate? Vertel ons ALLES.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1 mag ik trollen.Wij hebben een lange geschiedenis hierin en this is payback, bemoei je er niet mee.
Een airco op zolder zou al genoeg moeten zijn om minimaal de verdieping eronder op z'n minst leefbaar te maken. Tenzij je een mobiele of hele goedkope hebt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Na deze zomer toch eens serieus nadenken over een airco in elke kamer van de woning. Ben het nou wel zat aan het worden, overal 25+ graden in huis. Alleen de zolderkamer heeft airco en ben bijna van plan mezelf als een echte FOK!ker daar permanent op te sluiten.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hebben jullie elkaar gedate? Vertel ons ALLES.
Heerlijk! Stukken beter dan dat plakweer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
Vertel ons nog steeds alles.quote:
whut, geen spanking?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1 mag ik trollen.Wij hebben een lange geschiedenis hierin en this is payback, bemoei je er niet mee.
over hoeveel split units hebben we het dan? normaal toch maar een per verdieping.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Genotquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Elke kamer vd woning? Ben je Geschiedkundige ofzo?
In de slaapkamer in Nederland zou ik nog wel begrijpen, voor de zomermaanden om relaxt te kunnen slapen.
Regen, wind en grijze luchten daar wordt ieder mens gelukkig van inderdaad.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heerlijk! Stukken beter dan dat plakweer.
3 (2 slaapkamers en de woonkamer)quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
over hoeveel split units hebben we het dan? normaal toch maar een per verdieping.
Valt tegen, alleen bij de trappen en de gang beneden merk je het echt. In de slaapkamers brandt de zon denk ik te hard om echt een temperatuurverschil door die airco te hebben. We hebben geen goedkope en geen mobiele, zo'n mitsubishi airco met buitenunit.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een airco op zolder zou al genoeg moeten zijn om minimaal de verdieping eronder op z'n minst leefbaar te maken. Tenzij je een mobiele of hele goedkope hebt.
2 kan ookquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weer trollen? je woont vier landen verder naar het zuiden.![]()
Slaapkamer snap ik dan nog wel, maar verder gewoon deuren open laten en dat ding z'n werk laten doen. Twee stuks is in dit geval meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:18 schreef VKV het volgende:
[..]
Valt tegen, alleen bij de trappen en de gang beneden merk je het echt. In de slaapkamers brandt de zon denk ik te hard om echt een temperatuurverschil door die airco te hebben. We hebben geen goedkope en geen mobiele, zo'n mitsubishi airco met buitenunit.
Andorra niet meetellenquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En het goede antwoord is 3
Er is geen rechte lijn die beide landen doorsnijdt. Sterker nog, je moet in het meest oostelijke puntje van Nederland zitten en dan het meest oostelijke puntje van Spanje pakken om überhaupt nog een beetje Luxemburg te kunnen pakkenquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Luxemburg niet meetellen
Antwoord = 5?
Maar de mooiste weg naar Frankrijk loopt via Luxemburgquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen rechte lijn die beide landen doorsnijdt. Sterker nog, je moet in het meest oostelijke puntje van Nederland zitten en dan het meest oostelijke puntje van Spanje pakken om überhaupt nog een beetje Luxemburg te kunnen pakken
Frankrijk en Belgie. Andorra en Luxemburg tel ik niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Luxemburg niet meetellen
Antwoord = 5?
Wind? Het is voor de verandering maar weer eens windstil. Zoals het halve jaar hier het geval isquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:59 schreef Pisces29 het volgende:
Dit windje buiten. Wat een vrijdagGOD.![]()
Beetje een passaatwind op de Antillen. @:3rr0r
Dat is waarschijnlijk alleen in jouw straat en 50 omliggende meter. Net als dat het daar altijd wel warmer isquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wind? Het is voor de verandering maar weer eens windstil. Zoals het halve jaar hier het geval is
Is zijn straf voor warmte zo haten. Hij woont in het enige tropische stukje Nederland, buiten de Antillenquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk alleen in jouw straat en 50 omliggende meter. Net als dat het daar altijd wel warmer is. Halfjaar al vrijwel windstil? Wel verdacht
. Micro klimaat
Payback...? En ik ben altijd zo lief voor je...quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In de coronatijd waren we heel intiem... Met nog een paar mensen die ik hier wel mis @Mammietje @Salinaquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hebben jullie elkaar gedate? Vertel ons ALLES.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Payback...? En ik ben altijd zo lief voor je...
Met de auto kom je toch al snel door Luxemburg.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En het goede antwoord is 3
Oh da's waar ja! Ik was al weer vergeten dat je ook nog in NL hebt gewoond. En toen waren het ook andere tijden. Toen was het hier altijd mooi weer (echt met blauwe lucht en zo) en in de rest van NL ruk. Dat is nu helaas niet meer, vaak andersom zelfs....quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is waar.![]()
Maar je hebt me wel jarenlang toen ik nog in het immer regenachtige midden Nederland woonde ingewreven hoe het bij jou wel gewoon droog, zonnig en lekker was. Dus daarom af en toe nu de 'payback'
Verder niets dan liefde.
Ik niet!quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh da's waar ja! Ik was al weer vergeten dat je ook nog in NL hebt gewoond. En toen waren het ook andere tijden. Toen was het hier altijd mooi weer (echt met blauwe lucht en zo) en in de rest van NL ruk. Dat is nu helaas niet meer, vaak andersom zelfs....
zo lang is die nou ook nog niet weg, hoorquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh da's waar ja! Ik was al weer vergeten dat je ook nog in NL hebt gewoond. En toen waren het ook andere tijden. Toen was het hier altijd mooi weer (echt met blauwe lucht en zo) en in de rest van NL ruk. Dat is nu helaas niet meer, vaak andersom zelfs....
Nee ik weet het. Maar het lijkt al eeuwen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
zo lang is die nou ook nog niet weg, hoor
Ik ben vanavond in het zuidoosten, dus het zal wel echt los gaan hier.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:40 schreef Haags het volgende:
Als ik de berichten mag geloven krijgen we hier vanavond regen en onweer.
Hahaha kijk mij eens in het oosten des lands wonen @:nattekat
Dat kan eigenlijk in de zomer ook hoor. Maken 's avonds vaak genoeg nog een vuurtje in het weekend, Irish Coffee lust ik altijd wel, kaarsjes kunnen ook altijd aan. Alleen jammer dat de kat niet opgetild wil worden, dus ook niet op schoot komt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik niet!
Knetterend houtvuurtje, Irish coffee, knus kaarsjes aan in huis met spinnende kat op schoot..
Maar dat alles voelt lekkerder als het buiten guur is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk in de zomer ook hoor. Maken 's avonds vaak genoeg nog een vuurtje in het weekend, Irish Coffee lust ik altijd wel, kaarsjes kunnen ook altijd aan. Alleen jammer dat de kat niet opgetild wil worden, dus ook niet op schoot komt.
@Salina wil je ons hier alles over vertellen?quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In de coronatijd waren we heel intiem... Met nog een paar mensen die ik hier wel mis @:mammietje @:Salina
Je was er ook in die tijd al gewoon bij, dus houd je nou niet van de dommequote:Op vrijdag 6 september 2024 16:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:Salina wil je ons hier alles over vertellen?
CC @:oriente
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mwja, die gedachte kan ik nog niet handelen![]()
Ik probeer mezelf te troosten met de gedachte dat ik hopelijk met de kerst in het vliegtuig kan zitten (en misschien de herfst). Ik mijd momenteel elke gedachte over de zomer.
Ah wonen we redelijk in de buurt enzo.quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier (Bussum) ook nog steeds 23,3![]()
Gaat nergens overWel stevige woei er bij ...
As we speak zit ik al dagen te zoeken naar een kerstvakantie reis.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je was er ook in die tijd al gewoon bij, dus houd je nou niet van de domme
[..]
Niet dat één-tweetje tussen @Salina en @bloodymary1quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je was er ook in die tijd al gewoon bij, dus houd je nou niet van de domme
[..]
we weten nu nog niks, tijd om ze dronken te voerenquote:Op vrijdag 6 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet dat één-tweetje tussen @:salina en @:bloodymary1
quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Strakblauw, zomerse temperaturen en kutweer in Limburg. Wat wil je nog meer?
Aan die tijd heb ik mijn hondje (avatar) nog overgehouden. Een coronahond noemen ze dat dan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zin aan godverdomme. Pepernoten lagen ook al in de winkel zag ikquote:Op vrijdag 6 september 2024 15:44 schreef Seeburg54 het volgende:
Herfst![]()
Lekker mosseltje eten, bok biertje erbij..
Ik heb niks met pepernoten en niks met winter. Zijn er nog meer zomerliefhebbers die er ook niks mee hebben of is er geen verband?quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zin aan godverdomme. Pepernoten lagen ook al in de winkel zag ik
Oh daar heb ik me twee weken geleden al misselijk aan gegeten. Wel lekker, allemaal nieuwe smaakjes en zo.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zin aan godverdomme. Pepernoten lagen ook al in de winkel zag ik
Je kan in de herfst winter ook heerlijk naar het strand hoorquote:Op vrijdag 6 september 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb niks met pepernoten en niks met winter. Zijn er nog meer zomerliefhebbers die er ook niks mee hebben of is er geen verband?
Is bijna de hele dag zonnig geweest, pas rond 16 uur echt dichtgetrokken? 26 graden hier geweest.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Strakblauw, zomerse temperaturen en kutweer in Limburg. Wat wil je nog meer?
Bij jou ja? Hier 30 km verderop (of zo) geen zon gezien vandaag. De hele dag grauw.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is bijna de hele dag zonnig geweest, pas rond 16 uur echt dichtgetrokken?
Jaquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij jou ja? Hier 30 km verderop (of zo) geen zon gezien vandaag. De hele dag grauw.
Hier tot 16:30 een prachtige dag.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij jou ja? Hier 30 km verderop (of zo) geen zon gezien vandaag. De hele dag grauw.
Lekker uitwaaien op het strand van Terschelling en dan een dikke Irish coffee. Of twee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan in de herfst winter ook heerlijk naar het strand hoor
quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier tot 16:30 een prachtige dag.Morgen weer.
Dit, zelfs nog een paar uur in het zwembad gelegen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier tot 16:30 een prachtige dag.Morgen weer.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee,geen regen. Niks. Gewoon hele dag droog.
Héél intiem!quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In de coronatijd waren we heel intiem... Met nog een paar mensen die ik hier wel mis @:mammietje @:Salina
Niets in het zuidoosten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:28 schreef Wereldgozer het volgende:
De driehoek heeft wat miezer @:nattekat
Ja, wij hadden de grootste lol met elkaar, ons viertjes. Dingen uitgespookt die het daglicht niet kunnen verdragen. Dubbeldates, gangbangs, de hele mikmak alles.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, wij hadden de grootste lol met elkaar, ons viertjes. Dingen uitgespookt die het daglicht niet kunnen verdragen. Dubbeldates, gangbangs, de hele mikmak alles.
Mooie tijd.
Gevuld speculaas vind ik wel lekkerquote:Op vrijdag 6 september 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb niks met pepernoten en niks met winter. Zijn er nog meer zomerliefhebbers die er ook niks mee hebben of is er geen verband?
Op naar de 5 graden dan maarquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
Dinsdag was het hier 26 graden met een LV van ongeveer 50 en dat was best ok. Nu is het 20/21 en LV boven de 80. Ronduit vochtig. Niet zo prettig.
Echt, het mag best warm zijn, maar doe die luchtvochtigheid dan eens omlaag. Zelfs 15/16 graden is onprettig met een LV boven de 80
Nee, doe maar niet. Buiten dingen doen/ondernemen is met 5 graden een stuk onprettiger dan met 20-24 graden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op naar de 5 graden dan maar![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. Buiten dingen doen/ondernemen is met 5 graden een stuk onprettiger dan met 20-24 graden.
Na volgend weekend ziet het er (nu) alweer een stuk rooskleuriger/beter uit met temperaturen van 20-23 graden. Uiteraard is dat nog ver weg, maar hoop doet leven.
En vergeet dat dingetje met die alpaca's niet. @Mammietjequote:Op vrijdag 6 september 2024 23:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, wij hadden de grootste lol met elkaar, ons viertjes. Dingen uitgespookt die het daglicht niet kunnen verdragen. Dubbeldates, gangbangs, de hele mikmak alles.
Mooie tijd.
Jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op naar de 5 graden dan maar![]()
Ff weekje volhouden en dan weer zalig doorzomerenquote:Op zaterdag 7 september 2024 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet. Buiten dingen doen/ondernemen is met 5 graden een stuk onprettiger dan met 20-24 graden.
Na volgend weekend ziet het er (nu) alweer een stuk rooskleuriger/beter uit met temperaturen van 20-23 graden. Uiteraard is dat nog ver weg, maar hoop doet leven.
Hier zelfs 29°Cquote:Op zaterdag 7 september 2024 13:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jaff die pleurishitte (bij mij binnen 27°C) de tent uit. Daarna mag het weer lekker weer worden met temperaturen van 20°C tot hooguit 25°C en dauwpunten die niet hoger komen dan 12°C.
Ik probeer het hier juist nog iets omhoog te krijgen nu, met oog op de komende koude week. Dat je wat reservewarmte hebt. Nu 23,5. Hoe krijg je 29 voor elkaar?quote:
Alweer?quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:02 schreef INViCTuS het volgende:
Keer niet in het oosten of zuiden en misschien wel feest voor @:haags of @:nattekat
[ x ]
Never forget!quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En vergeet dat dingetje met die alpaca's niet. @:mammietje
Dan bel ik de krant !!quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:02 schreef INViCTuS het volgende:
Keer niet in het oosten of zuiden en misschien wel feest voor @:haags of @:nattekat
[ x ]
Misschien had ik toch daarheen moeten gaanquote:
Bakkie gehuurd en safari/camperen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien had ik toch daarheen moeten gaan. Over 2 weken gaan 6 vrienden die kant op
Deo volente.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste benauwde avondje van dit jaar?
liever geen regen, al genoeg gehad dit jaar.quote:Op zondag 8 september 2024 05:24 schreef quirina het volgende:
Volgende week is het weer koud.
De zwammen komen weer uit de grond, herfststormthee van pickwick drinken, gele bossen elke dag regen heb er sin in in.
Windhoek ligt heel hoog (ik geloof 1600 meter). Ik heb in 2022 een rondreis door Namibië gemaakt en hoewel het overdag enorm warm (ik heb 48 graden gehad) kan zijn, koelt het 's nachts behoorlijk af.quote:
Eerst 3 dagen bruiloft feest en daarna inderdaad 10 dagen op safari met een jeep.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bakkie gehuurd en safari/camperen?
Klopt, geen pretje. Na een nacht regen (quote:
Het is duidelijk koeler alquote:Op zondag 8 september 2024 12:40 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt, geen pretje. Na een nacht regen () is er in feite weinig veranderd. Waar blijft de herfst?
Was net buiten, maar in de zon is warm. Wel mooie schapenwolken, dat nou weer wel, mijn favoriet na de cirrus en altocumulus.quote:
Heel veel zon te bekennen aan de kust.quote:
quote:Op zondag 8 september 2024 11:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dan was gisteren denk ik de laatste echt warme dag. Komende 9 maanden geen klamme hitte meer.
We zomeren tot half oktober.quote:Op zondag 8 september 2024 15:28 schreef MissHobje het volgende:
Prima afkick dagje vandaag, ik verwacht overigens na komende week wel ff weer wat nazomer acties
Gewoon tot half oktober dit. Zo is het prima.quote:Op zondag 8 september 2024 15:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zou zalig zijn.. mag wel t0t de 21ste..dan vakantie 3 weken
Ja gewoon ff wennen.. heb nog wat binnen klusjes ook wel fijn om te doen.quote:Op zondag 8 september 2024 16:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon tot half oktober dit. Zo is het prima.
Maar helaas komen er een paar sneue dagen aan qua temperatuur.
Lennyquote:
Ik vind het wel lekker als het iets koeler wordt om veel in de tuin te doen. Dus kom maar door met verkoeling.quote:Op zondag 8 september 2024 17:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja gewoon ff wennen.. heb nog wat binnen klusjes ook wel fijn om te doen.
quote:Op zondag 8 september 2024 20:18 schreef THEFXR het volgende:
wat zijn de voorspellingen voor komende week?
We beginnen buiig en met afnemende tot ruim te lage temperaturen voor de tijd van het jaar (~15 graden). Dinsdag lijkt wel een redelijke dagvte worden met best wat zon, wrl later in de middag regen.quote:Op zondag 8 september 2024 20:18 schreef THEFXR het volgende:
Ik moet nog ruim een halve hectare aan planten gaan opruimen en grond bewerken komende week. Kan er binnenkort weer wat nieuws op die plek. Dan is 15 graden wel prima qua temperatuur jaquote:Op zondag 8 september 2024 20:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker als het iets koeler wordt om veel in de tuin te doen. Dus kom maar door met verkoeling.
Herfstachtig/fris/wisselvallig/k*tweer/grijze treurnis/weinig zonquote:Op zondag 8 september 2024 20:18 schreef THEFXR het volgende:
Staat nog best wat zon ingetekend toch? Wel helaas afgewisseld met regen.quote:Op maandag 9 september 2024 07:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Herfstachtig/fris/wisselvallig/k*tweer/grijze treurnis/weinig zon
Zoiets. Vanaf het weekend gelukkig weer wat warmer. 14 graden is namelijk wel triest
Prachtige ochtend.quote:Op maandag 9 september 2024 07:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier nu overigens volle bak zon
Het vestje volstaat niet meer?quote:Op maandag 9 september 2024 07:28 schreef Pisces29 het volgende:
Trui aan. Lekker fris. Voor de liefhebber.
Ik stapte om 06:30 naar buiten.quote:
quote:Op maandag 9 september 2024 09:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eindelijk weer om het t-shirt de hele dag aan te hebben
Sexy hoorquote:Op maandag 9 september 2024 10:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren nog uit moeten doen in de zon
Zeker. Moet goed in vorm blijven. Over vijf jaar wordt de vrouw 36, dan moet ik haar inruilen voor twee van 18. Dat kan niet met een dikke pens natuurlijk.quote:
Hele ochtend al grijze treurnis. Lelijk weerquote:
Ik denk dat iemand van dat postuur niet gaat huilen zodra het 20 graden is buiten.quote:
Zeg je nu dat @Geschiedkundige obees is?quote:Op maandag 9 september 2024 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand van dat postuur niet gaat huilen zodra het 20 graden is buiten.
O ja, want afgetraind kan geen interne afwijking hebben zeker?quote:Op maandag 9 september 2024 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand van dat postuur niet gaat huilen zodra het 20 graden is buiten.
Je lult het jezelf gewoon aan. Ik heb het ook vrij snel warm en zweet me de tering bij de minste inspanning. Je bent echt niet speciaal ofzo.quote:Op maandag 9 september 2024 10:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
O ja, want afgetraind kan geen interne afwijking hebben zeker?
Oke Dr. Phil.quote:Op maandag 9 september 2024 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je lult het jezelf gewoon aan. Ik heb het ook vrij snel warm en zweet me de tering bij de minste inspanning. Je bent echt niet speciaal ofzo.
Kom je het brengen?quote:Op maandag 9 september 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie dat sommige mensen naarstig behoefte hebben aan een lekkere kop koffie. Ik ga zo m’n ronde lopen, jongens.
Koffiequote:Op maandag 9 september 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie dat sommige mensen naarstig behoefte hebben aan een lekkere kop koffie. Ik ga zo m’n ronde lopen, jongens.
Lekker, zwart graagquote:Op maandag 9 september 2024 11:41 schreef Pisces29 het volgende:
En een koppie thee voor het oude besje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op maandag 9 september 2024 13:26 schreef Salina het volgende:
Zie ze allemaal weer in brave schooljochies veranderen als @:Pisces29 met de koffiekan aan komt zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
En een koppie thee voor het oude besje.
Ik wilde niet zeggen dat je meteen ziet wie geen koffie drinkt maar @Salina kopt hem toch weer in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ik stap morgen ook weer uit de lange broek. VEEL te warm in deze outfit.quote:Op maandag 9 september 2024 13:30 schreef Dutch_view het volgende:
Nog steeds bloedheet hier in het noorden met de zon erbij
Als ik daar woonde had ik gewoon geen t-shirts. Scheelt weer in de kostenquote:Op maandag 9 september 2024 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon weer 30 graden hier. Het t-shirt blijft voorlopig uit @:Geschiedkundige
[ afbeelding ]
Één minibuu, best veel zon, prima temperatuur. Beste dag in twee maandenquote:Op maandag 9 september 2024 15:37 schreef THEFXR het volgende:
zo, ik heb dus gelijk slechte zin van het herfstweer.
meer mensen die dit hebben?
Haha, dat had ik ook! Maar niet bij Dick. Dat leek me wel een koffieman... En niet van de thee.quote:Op maandag 9 september 2024 14:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wilde niet zeggen dat je meteen ziet wie geen koffie drinkt maar @:salina kopt hem toch weer in.
Het is hier totaal geen herfstweer. Vanmorgen drie drupjes regen gehad en verder is het nog best warm geweest de hele dag, rond 22. Ik had voor de zekerheid een vestje aan met mijn ronde te paard door het bos, maar dat was uiteindelijk veel te warm.quote:Op maandag 9 september 2024 15:37 schreef THEFXR het volgende:
Kom je uit het oosten? En dat probleem lezen we hier niet zo vaak in dit topic.quote:Op maandag 9 september 2024 15:37 schreef THEFXR het volgende:
Zag mensen met dikke regenjassen hun lunchrondje makenquote:Op maandag 9 september 2024 14:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stap morgen ook weer uit de lange broek. VEEL te warm in deze outfit.
Hier fietsers op de rotonde in dikke winterjacks. Daarachter scholieren in de meest tropische outfit. En toen begon het te hozen.quote:Op maandag 9 september 2024 16:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Zag mensen met dikke regenjassen hun lunchrondje maken
Hier valt nu ook een aardige bak water. Ik heb het gemist, die regen.quote:Op maandag 9 september 2024 14:24 schreef MissHobje het volgende:
Wat een terror moesson bui ineens![]()
denk zo 6/7 mm als niet de herhaling is van vrijdag
best knap met 0 mm voorspelling.
Dan hadden de scholieren geluk. Als het goed regent kun je maar beter zoveel mogelijk bloot hebben. Zo'n gore, dikke jas die zeiknat isquote:Op maandag 9 september 2024 16:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier fietsers op de rotonde in dikke winterjacks. Daarachter scholieren in de meest tropische outfit. En toen begon het te hozen.
Graag je mening hierover nogmaals in December.quote:Op maandag 9 september 2024 17:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier valt nu ook een aardige bak water. Ik heb het gemist, die regen.
ik woon in Limbolandquote:Op maandag 9 september 2024 16:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kom je uit het oosten? En dat probleem lezen we hier niet zo vaak in dit topic.
Ik vond het wel zielig, het ging echt giga hardquote:Op maandag 9 september 2024 16:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier fietsers op de rotonde in dikke winterjacks. Daarachter scholieren in de meest tropische outfit. En toen begon het te hozen.
Ik mis de sneeuw.quote:Op maandag 9 september 2024 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graag je mening hierover nogmaals in December.
Gr
gr
Nee joh, krijgen ze karakter van.quote:Op maandag 9 september 2024 17:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vond het wel zielig, het ging echt giga hard
quote:Op maandag 9 september 2024 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog steeds wel warm in de zon maar het begint er op te lijken.
Amper 20 gradenquote:Op maandag 9 september 2024 13:30 schreef Dutch_view het volgende:
Nog steeds bloedheet hier in het noorden met de zon erbij
Aahhh.... 'ACT'-Fquote:Op maandag 9 september 2024 20:07 schreef ACT-F het volgende:
Wat een herfstweer. Ik mis de zomer nu al
quote:Op maandag 9 september 2024 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aahhh.... 'ACT'-F
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben weer voor de trui gegaan.quote:
Ik heb een vest aan maar dat is me nu alweer te warm.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben weer voor de trui gegaan.
Hier komt sneu, triest en goor herfst weer aan, dus dan is vestje ook wel nodig.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:44 schreef dick_laurent het volgende:
21c hier in de ochtend.....nog heel even en we duiken snachts onder de 20 graden!
Het vestje lonkt.
Woensdag en donderdag dus vestjesdag in Nederland.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier komt sneu, triest en goor herfst weer aan, dus dan is vestje ook wel nodig.
Hopelijk van korte duur en snel weer 20+
[ x ]
Weinig regen gehad de laatste 2 maanden dus kom maar door. Voor de planten. Nog net voordat alles kaal wordt (quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:42 schreef Haags het volgende:
Langs de kust forse buien. Maar natuurlijk.
Ik geloof het meteen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:42 schreef Haags het volgende:
Langs de kust forse buien. Maar natuurlijk.
Ik had de kleine net een vestje/dun jasje aangedaan. Maar hij zei 'papa ik is warm'. Ik vrees er dus voorquote:Op dinsdag 10 september 2024 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Woensdag en donderdag dus vestjesdag in Nederland.
Behalve voor.... nouja we weten wel wie inmiddels.
Het wordt waarschijnlijk weer veel beterquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dit zijn wel echt de beste dagen. Beetje wind,volle bak zon (die niet meer zo verschroeiend is) en 15 graden.
Goddelijk weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |