SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjesquote:Op donderdag 5 september 2024 20:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Volgende week een beetje..en dan wordt het weer warm![]()
Ik wacht nog op mijn aubergine.. heb wel 1 duidelijke vrucht nu en 20 bloemenen wel 4 hele cherry tomaatjes
het wilde gewoon niet dit jaar op kijk balkon, voorgaande jaren geen probleem.
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
25 graden is zo extreem veel lekkerder in April dan in September. Maar Nederland wordt dus steeds tropischer?
Ahh verse boontjes van de tuin, zooooo smakelijkquote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Komende nacht een tropennachtquote:Op donderdag 5 september 2024 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Jup.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Komende nacht een tropennachtwe gaan weer smelten.
quote:Op donderdag 5 september 2024 20:58 schreef dick_laurent het volgende:
Merkt het hier ook. De wind voelt al wat koeler in de avond, iets minder klam ook. Eerste tekenen dat de zomer op zijn retour is.
Wat leuk zoveel verschillende dingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.
Winter producten doe ik niet meer. Eerder altijd veel boerenkool en prei e.d.
Hoop dat je zonnepanelen hebt, dat scheelt dan wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Jup.
Heb zo'n app en de airco heeft bijna 50% meer gedraaid dan vorig jaar.
Het is niet overdreven heet geweest binnen maar wel vaak en lang warm.
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplichtquote:Op donderdag 5 september 2024 21:34 schreef Kanaroe het volgende:
Vanuit mijn zolderkamertje in Gilze zie ik prachtig 'weerlicht' boven Belgique van rechts naar links
Heel mooi
Zalig hequote:Op donderdag 5 september 2024 21:04 schreef Pisces29 het volgende:
Het was weer heerlijk op het strand. Warm met een heerlijk windje.
Heel mooi!quote:Op donderdag 5 september 2024 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplicht
Dat was een beste stroboscoop vanavond. Nog even naar de boule gereden maar daar mag je natuurlijk niet met de auto over en net toen ik uit wilde stappen begon het keihard te hagelenquote:Op donderdag 5 september 2024 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Zicht op de bui in Belgie vanuit Zeeland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |