SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjesquote:Op donderdag 5 september 2024 20:17 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Volgende week een beetje..en dan wordt het weer warm![]()
Ik wacht nog op mijn aubergine.. heb wel 1 duidelijke vrucht nu en 20 bloemenen wel 4 hele cherry tomaatjes
het wilde gewoon niet dit jaar op kijk balkon, voorgaande jaren geen probleem.
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
25 graden is zo extreem veel lekkerder in April dan in September. Maar Nederland wordt dus steeds tropischer?
Ahh verse boontjes van de tuin, zooooo smakelijkquote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Komende nacht een tropennachtquote:Op donderdag 5 september 2024 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se maar de nachten worden wel beduidend warmer.
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah, nou 4 tomaatjes, dat is wel balen ja. Normaal geven ze best wel wat per plantje. Hier deden ze het aanvankelijk wat minder qua groei in mei/begin juni, maar uiteindelijk toch wel vanaf midden juni volle bak doorgegroeid en een inhaalslag gemaakt. Toch heel wat gezinnen kunnen blij maken deze hele zomer met de tomaatjes
Komkommers buiten viel wat tegen. In de kas wel erg goed. Aardappels vreesde ik ernstig voor vanwege het natte voorjaar, maar ook dat is goed gekomen. Boontjes kwamen wat laat op gang, maar die gaan ook als een tierelier.. al lopen ze nu ook wel langzaam op hun eind. Courgettes gaan altijd goed![]()
Al bij al niet ontevreden. Geen topoogst, mede vanwege het toch wel erg natte voorjaar. Daardoor zijn veel gewassen laat in de grond gegaan of hebben ze best wat moeite gehad in met name mei/begin juni. Nu weer alles netjes maken voor de wintergroentes
En de rest natuurlijk. Veel appels, peren, broccoli etc oogsten deze maand. Volgende maand weer de knoflookjes de grond in enz.. we blijven bezig.
Deze maand pompoenmaand, dus dat gaat ook weer smullen wordenVerse pompoensoep uitdelen in de buurt en samen maken in het bejaardentehuis
Jup.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Komende nacht een tropennachtwe gaan weer smelten.
quote:Op donderdag 5 september 2024 20:58 schreef dick_laurent het volgende:
Merkt het hier ook. De wind voelt al wat koeler in de avond, iets minder klam ook. Eerste tekenen dat de zomer op zijn retour is.
Wat leuk zoveel verschillende dingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tomaten heb ik dit jaar ook weer vrij veel, zelfs nu nog. komkommers vielen juist tegen. Heb nu ook nog veel snack paprika, punt paprika en gewone paprika. Ook de pepers doen het goed.
Winter producten doe ik niet meer. Eerder altijd veel boerenkool en prei e.d.
Hoop dat je zonnepanelen hebt, dat scheelt dan wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Jup.
Heb zo'n app en de airco heeft bijna 50% meer gedraaid dan vorig jaar.
Het is niet overdreven heet geweest binnen maar wel vaak en lang warm.
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplichtquote:Op donderdag 5 september 2024 21:34 schreef Kanaroe het volgende:
Vanuit mijn zolderkamertje in Gilze zie ik prachtig 'weerlicht' boven Belgique van rechts naar links
Heel mooi
Zalig hequote:Op donderdag 5 september 2024 21:04 schreef Pisces29 het volgende:
Het was weer heerlijk op het strand. Warm met een heerlijk windje.
Heel mooi!quote:Op donderdag 5 september 2024 21:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja bijzonder om dat zo in de verte te zien, het is ook heel oranje licht die de wolkenranden mooi oplicht
Dat was een beste stroboscoop vanavond. Nog even naar de boule gereden maar daar mag je natuurlijk niet met de auto over en net toen ik uit wilde stappen begon het keihard te hagelenquote:Op donderdag 5 september 2024 22:12 schreef Rabieluh het volgende:
Zicht op de bui in Belgie vanuit Zeeland.
volgende week is herfstquote:Op donderdag 5 september 2024 23:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
1 dag ofzo..ff beetje wennen aan de herfst
Ik kijk gewoon niet de jouwe, mijne geeft fijnere temperaturen voor het midden des landsquote:Op donderdag 5 september 2024 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
volgende week is herfst
[ afbeelding ]
Ja bizar he? Ik zit net in een warmte bubbel volgens het knmi kaartje..elders veel frisser.quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:03 schreef DutchBlend het volgende:
Nu nog 23,5c buiten. Aardig tropennachtje
Hier (Bussum) ook nog steeds 23,3quote:Op vrijdag 6 september 2024 01:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja bizar he? Ik zit net in een warmte bubbel volgens het knmi kaartje..elders veel frisser.
Sommigen mensen zeggen: "de kachel kan weer aan"quote:
Poh ja, die hitte de woning uit mag wel eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 07:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sommigen mensen zeggen: "de kachel kan weer aan"
Ik zeg: "kan eindelijk die hitte mijn woning uit"
Wat zal ik dan weer beter slapen.En nog beter als het 's avonds laat of 's nachts buiten hard regent en waait.
![]()
![]()
Ging goed tekeer daar, geflits was vanuit Rotterdam heel mooie zien, van die oranje weerlichten inderdaad.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:46 schreef MissHobje het volgende:
Lekker buien lijntje bij Antwerpen
[ link | afbeelding ]
Nou! Ik heb uit solidariteit met de hitteslachtoffers in Nederland vannacht geslapen zonder de airco aan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 06:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat hebben jullie het toch zwaar.
Woensdag wordt wel een sneu dagje, ja! 14/15 graden.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
1 dag ofzo..ff beetje wennen aan de herfst
Echt hè.quote:
YESS!!!!quote:Op donderdag 5 september 2024 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
volgende week is herfst
[ afbeelding ]
21/22 graden met zon, zoals nu?! Ik stem voorquote:
Ja! Maar dan wel graag december t/m maart zonnige ijsdagen en af en toe een dagje sneeuwvalquote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
En daarna de vrieskou in![]()
Van december t/m maart volop winter en dan weer dit weer
3 maanden harde winter is wel HARD JONGEN.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja, krakend van de kou, met dat zonnetje en sneeuw.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Maar dan wel graag december t/m maart zonnige ijsdagen en af en toe een dagje sneeuwval
Je hebt ook 24 graden, droge lucht en een briesje, hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:44 schreef Xenorium het volgende:
Hier in Brabant een luchtvochtigheid boven de 90, je ziet ook de damp / mist voorbij dwarrelen als je naar een object verder weg kijkt. En het is natuurlijk grijs en grauw.
Wat ik niet doe voor een droge lucht, 18c en een zonnetje met een briesje.
Kan iemand me vertellen waar het bijna altijd 18c is met zon, blauwe lucht? *pakt koffers
December tot maart 4 graden met zon, maart tot Juni 15/25 graden met zon, Juni tot Oktober 25-35 graden met zon, Oktober tot december 10-20 graden met zon.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Het lijkt wel november, alles zo grijs. Alleen iets warmer.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou! Ik heb uit solidariteit met de hitteslachtoffers in Nederland vannacht geslapen zonder de airco aan.
weer trollen? je woont vier landen verder naar het zuiden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.
Ik zie ook wel op tegen dat het straks zo lang donker is buitenquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie nu alweer op tegen de herfst en winter
bloodymary1 mag ik trollen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weer trollen? je woont vier landen verder naar het zuiden.![]()
quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:58 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik zie ook wel op tegen dat het straks zo lang donker is buiten
Elke kamer vd woning? Ben je Geschiedkundige ofzo?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Na deze zomer toch eens serieus nadenken over een airco in elke kamer van de woning. Ben het nou wel zat aan het worden, overal 25+ graden in huis. Alleen de zolderkamer heeft airco en ben bijna van plan mezelf als een echte FOK!ker daar permanent op te sluiten.
Hier ook strakblauwquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat gek. Hier gewoon strakblauw en 30 graden.
Hebben jullie elkaar gedate? Vertel ons ALLES.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1 mag ik trollen.Wij hebben een lange geschiedenis hierin en this is payback, bemoei je er niet mee.
Een airco op zolder zou al genoeg moeten zijn om minimaal de verdieping eronder op z'n minst leefbaar te maken. Tenzij je een mobiele of hele goedkope hebt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Na deze zomer toch eens serieus nadenken over een airco in elke kamer van de woning. Ben het nou wel zat aan het worden, overal 25+ graden in huis. Alleen de zolderkamer heeft airco en ben bijna van plan mezelf als een echte FOK!ker daar permanent op te sluiten.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hebben jullie elkaar gedate? Vertel ons ALLES.
Heerlijk! Stukken beter dan dat plakweer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie nu alweer op tegen de herfst en winter
Vertel ons nog steeds alles.quote:
whut, geen spanking?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1 mag ik trollen.Wij hebben een lange geschiedenis hierin en this is payback, bemoei je er niet mee.
over hoeveel split units hebben we het dan? normaal toch maar een per verdieping.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:57 schreef VKV het volgende:
Genotquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Elke kamer vd woning? Ben je Geschiedkundige ofzo?
In de slaapkamer in Nederland zou ik nog wel begrijpen, voor de zomermaanden om relaxt te kunnen slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |