SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
als ik er zo doorheen kijk lijkt de stroming NO georienteerd te worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:50 schreef Naardenaar het volgende:
Ik zie dat de pluimen nogal moeite hebben met de windrichting, iets dat in deze tijd van het jaar nogal essentieel is. Hopelijk geen saaie, droge en koele noordenwind volgende week.
https://www.weerwoord.be/m/2587894quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
als ik er zo doorheen kijk lijkt de stroming NO georienteerd te worden.
tja, het blijft mei, dat is altijd een beetje met pieken en dalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerwoord.be/m/2587894
Ugh.... Yep. Daar gaan we. Koud EN met buien. Daaaaag lente.
https://weerstatistieken.nl/ laat ook zien dat de eerste helft van Mei duidelijk te koud zal gaan verlopen.
Maar je hebt toch net een prachtige maand gehad. (En ja, ik leef ook het liefst in 20+quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
Dit zeggen mensen wel vaker als het mooi weer is geweest. Snap die gedachte wel, maar voor iemand die intens houdt van droge zonnige dagen werkt het helaas niet zo dat het dan "oke" is als het een maand zonnig is geweest dat het dan ook maar een maand regenachtig en koud weer mag zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar je hebt toch net een prachtige maand gehad. (En ja, ik leef ook het liefst in 20+).
Uiteraard een noordelijke stroming als je er echt geen reet aan hebt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.weerwoord.be/m/2587894
https://weerstatistieken.nl/ laat ook zien dat de eerste helft van Mei duidelijk te koud zal gaan verlopen.
ik heb altijd mei 1992 in gedachten. Slecht weer aan het begin, en april was toen ook ruk volgens mij. En toen op de 13de werd het pas voorjaar, en toen stonden we de hele dag in de zon in de stad en het stadion. Veel verbrande mensenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef DemonRage het volgende:
Volgens het patroon van de afgelopen jaren dat ons klimaat volgt zitten we vanaf deze week aan het begin van een periode van 3 weken met kil kutweer, dat zich kenmerkt door W en NW-stromingen die polaire lucht aanvoeren met wind en talrijke buien. Waarmee deze maand wederom als een van de weinige maanden in het jaar zal eindigen met een beneden normaal temperatuurgemiddelde.
Dit bovenstaande is zo'n beetje hoe ik de maand mei ken.
Ik ook. Mei is altijd een tegenvallende maand. Extreem nat en koudquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:37 schreef DemonRage het volgende:
Volgens het patroon van de afgelopen jaren dat ons klimaat volgt zitten we vanaf deze week aan het begin van een periode van 3 weken met kil kutweer, dat zich kenmerkt door W en NW-stromingen die polaire lucht aanvoeren met wind en talrijke buien. Waarmee deze maand wederom als een van de weinige maanden in het jaar zal eindigen met een beneden normaal temperatuurgemiddelde.
Dit bovenstaande is zo'n beetje hoe ik de maand mei ken.
Nou nou...niet zo negatiefquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Dit wordt de eerste zomer in.... ehh, vele jaren voor mij die ik wegens alle maatregelen waarschijnlijk helemaal in NL zal moeten doorbrengen.
Ik ga er bij dezen dus maar vanuit dat het drie maanden onafgebroken zal regenen bij een graad of 16 dan kan het alleen maar meevallen
Op naar de 45quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:50 schreef Kriegel het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik liever dat nog dan weer 41 graden, dat was echt niet leuk meer.
Beide gewoon nietquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:50 schreef Kriegel het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik liever dat nog dan weer 41 graden, dat was echt niet leuk meer.
Ik ben oprecht sinds mijn vroege tienerjaren niet meer op 'vakantie' in NL geweestquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou nou...niet zo negatief. Zelfs de vooruitzichten voor komende week zijn best ok. Het wordt weer vrij droog en zonnig. Ik vermoed eerder dat het wel redelijk warm gaat worden, maar vaak genoeg ook onbestendig door vochtige aanvoer uit de Z/ZW hoek. Het zal sterk gaan afhangen welke posities de H gebieden in gaan nemen.Laatste weken was dat vrij gunstig. Komende 2 weken staat er ook helemaal niet veel neerslag op het programma. Dat kan natuurlijk nog wel veranderen, maar de temperaturen gaan eerst komende week alweer richting de 20 graden en voor begin mei is dat best prima.
Ik hoop stiekem nog wel weg te kunnen deze zomer, maar dat zal op z'n vroegst augustus worden, gok ik. Met de auto mag je sowieso nog niet veel landen door en grenzen over t/m 15 juni. Eind mei/begin juni zou een stedentrip het idee zijn, niks geboekt, dus dat wordt ook niks en geen vrij. Begin augustus hoop ik wel nog even weg te kunnen. De Alpen in. Een weekend weg in Nederland vind ik nog wel prima, maar 1 of meerdere weken op vakantie in eigen land vind ik geen donder an. Voor die crisis al geboekt naar Cyprus 1 oktober, dus hoop dat dat tzt wel kan
Mwja, die gedachte kan ik nog niet handelenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Dit wordt de eerste zomer in.... ehh, vele jaren voor mij die ik wegens alle maatregelen waarschijnlijk helemaal in NL zal moeten doorbrengen.
Ik ga er bij dezen dus maar vanuit dat het drie maanden onafgebroken zal regenen bij een graad of 16 dan kan het alleen maar meevallen
Een betere zomer dan 2018? Huh?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:06 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar was mei kouder dan het einde van februari en kregen we tegen alle verwachting in een betere zomer dan 2018, ik wacht rustig af, zit toch binnen.
Juni 2019 - 258 uur zon (normaal 194u)quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een betere zomer dan 2018? Huh?
In 2018 hadden we een warme lente en zomer met veel uitschieters. Vorige zomer amper zomerkleding aan gehad. Zelfs mijn haar was de helft minder blond want nul zon.
Volgens mij ben ik nog nooit "echt" op vakantie in Nederland geweest. Wel elk jaar een (lang)weekend, hoor. Een huisje in het bos, kortstondig op een camping, Centerparcs of Landal. Best veel stukken Nederland en steden geweest en gezien + 3 eilanden, maar echt op zomervakantie volgens mij nog nooit. Ook niet van planquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben oprecht sinds mijn vroege tienerjaren niet meer op 'vakantie' in NL geweest![]()
Wel een dagje ergens heen ofzo, kleine dagtripjes dat heb ik wel vaker gedaan, maar echt iets boeken, dus met overnachtingen in eigen land? Nope.
Er zijn vast wel mooie plekken om even te vertoeven in eigen land, geloof ik best, maar met ons zeer wisselvallige klimaat en gebrek aan ruige natuur (ik houd erg van bergen / ander type landschap dan dat NL te bieden heeft) zie ik het gewoon niet zitten. No offence, maar ik vind Nederland echt intens saai voor het grootste deel.
Ik hoop dat er misschien wat mogelijkheden komen in de 2e helft van de zomer, maar zeker ben ik er allerminst van. Tja. Dan maar sparen voor een grote reis in 2021
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |