abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214257829
pi_214258129
En hier staan we dan, mijn ruggengraat en ik *O*
Wat een heerlijk liedje is dat :P

Iets minder heerlijk voor @LeeHarveyOswald ;(

Ik keek vanochtend nog een laatste keer naar weerbericht voor Arnhem voor mn nachtje Papendal.. 47mm regen :'( en morgen ook hele ochtend. En toen zag ik dat ik hotel gratis kon annuleren tot inchecken :o dus ik heb ze even gebeld en kunnen verzetten O+ . Ga nu zondag-maandag ipv vandaag-morgen. Dan is voorspelling droog en zonnig. Kan ik wél gewoon naar de dierentuin enzo. En voetbalfinale zondagavond, dus ook tof om die dan daar in de bar te kunnen kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 12-07-2024 09:18:56 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 juli 2024 @ 09:03:49 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214258286
We hebben vanavond afsluiter van het Politieke seizoen bij Dakkas.
Wordt wrs binnen ipv buiten met mooi uitzicht over Haarlem. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214258293
Mogge

Nee het is hier niet echt aangenaam droog. Moet zo bloedprikken en daarna naar de stad om iets op te halen. Buienradar verwacht geen droog moment vandaag dus het moet maar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_214258539
Het is inderdaad nat en koud. Wel lekker rustig op straat :s)

Vanmiddag presentatie geven. Spannend :o
Daarna wel echt vakantie O+

Succes met bloedprikken @Kaatje1
pi_214258835
Unicum, 1 keer aanprikken en meteen 2 buisjes vol. Da’s maar zelden *O*

Op de terugweg was het wel heel nat. Nu koffie en moed verzamelen om weer op de fiets te stappen
pi_214258913
Goeie vampier *G*

Succes Tele!
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 10:20:39 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214259016
Biden die Zelenski Putin noemt. Wat is de volgende stap, een gesprek met een opperrabbijn die hij met Adolf aanspreekt?

Een van de Disney nazaten heeft de sponsoring al stopgezet zolang er geen andere kandidaat naar voren wordt geschoven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 12 juli 2024 @ 10:34:10 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214259189
-O- had ik een plan bedacht om dan maar in parkheuvel te gaan lunchen op zondag, zijn ze in augustus gesloten .. 8)7 nieuw plan dan maar....

we gaan wel een nachtje slapen op de SS rotterdam O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 12 juli 2024 @ 10:34:50 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214259201
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:20 schreef derLudolf het volgende:
Biden die Zelenski Putin noemt. Wat is de volgende stap, een gesprek met een opperrabbijn die hij met Adolf aanspreekt?

Een van de Disney nazaten heeft de sponsoring al stopgezet zolang er geen andere kandidaat naar voren wordt geschoven.
het is daar ook echt wel kiezen uit twee slechte keuzes hoor... :N
  vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:46 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214259320
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 08:42 schreef vlindertje89 het volgende:
En hier staan we dan, mijn ruggengraat en ik *O*
Wat een heerlijk liedje is dat :P
Ik had ook meteen een liedje in mijn hoofd!

Daar sta je dan
's avonds twintig over elf
op het strand, sigaretten weg te werken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214259523
‘morgen. Prachtig weer vandaag om de tuinkamer weer een keer goed op te ruimen.
pi_214259708
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]
het is daar ook echt wel kiezen uit twee slechte keuzes hoor... :N
Kan die Harris niet dan?

Zelensky Putin noemen en Harris Trump... kan toch echt niet meer die man.
pi_214259718
Hier is pasjesgate aan de gang .
Al de hele week.
Alle deuren krijgen lezers....... dan moet je 1 malig je pasje aanmelden bij de servicedesk.
Vervolgens elke dag (!!) als je binnenkomt langs een lezer halen. :')
pi_214259815
Koud. Nat. Blij dat ik alleen een zaterdag kaartje voor BP heb gekocht. Morgen schijnt iets beter te zijn.

Net huis gepoetst, mezelf naar logeerkamer verplaatst zodat logeerkoppel (wat wel elke dag gaat) het grote bed kan hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 juli 2024 @ 11:41:55 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214259824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:30 schreef Blues het volgende:
Dat moet ik wel dertig keer op een dag denk ik :? Anders gaat de deur niet open. Als ik van buiten naar mijn werkplek wil lopen moet het al drie keer: 1 het gebouw in, 1 de afdeling op, 1 de kamer in.
pi_214259874
Ik heb gewoon twee sleutels B-)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214260164
Regent het bij jullie?
Hier was het vanochtend helemaal droog, nu is het bewolkt met her en der een spetje.

Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden). Gelukkig zit er dan ongeveer op die route ook een van de melktappunten; ik haal dan ook 8 liter rauwe melk.

Liefste heeft onverwacht vrij, dat maakt mijn dag wel wat minder haastig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:22:05 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214260280
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jullie?
Nogal. Zit gewoon half juli midden op de dag met het licht aan 8)7
pi_214260288
quote:
Regent het bij jullie?
Hier was het vanochtend helemaal droog, nu is het bewolkt met her en der een spetje.

Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden).
Heerlijk zuurdesem.
Alleen niet echt lekker in te vriezen. #betonblokjes
pi_214260291
Oh ja.
Werken :+
pi_214260292
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat moet ik wel dertig keer op een dag denk ik :? Anders gaat de deur niet open. Als ik van buiten naar mijn werkplek wil lopen moet het al drie keer: 1 het gebouw in, 1 de afdeling op, 1 de kamer in.
WAAROM
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:23:53 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214260296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:23 schreef Blues het volgende:

[..]
WAAROM
Veiligheid? :!
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:24:08 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214260300
quote:
Regent het bij jullie?

Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden). Gelukkig zit er dan ongeveer op die route ook een van de melktappunten; ik haal dan ook 8 liter rauwe melk.

Heerlijk _O_ Heb je nog een acceptabel (niet gangbaar) melktappunt gevonden in de buurt?
Spoilers!
pi_214260365
quote:
Regent het bij jullie?

Pijpenstelen hier.

Een halfuurtje geleden is een van de gebouwen hier ontruimd en er staan 5 brandweerwagens of zo. Gelukkig kunnen de mensen droog staan in een ander gebouw. Anders was dat wel dik balen geweest :X

Succes met de klusjes vandaag, fijn dat je een ontspannen dag hebt!
pi_214260439
Hoosbuien hier. Volgens buienradar is het nu even droog, maar de plassen buiten laten zien dat dat niet helemaal (helemaal niet) klopt
  vrijdag 12 juli 2024 @ 12:46:01 #27
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214260561
Zet hem op vanmiddag @Tele6 _O_

Lees van te voren De Brief nog een keer. En ze hebben je niet voor niets gevraagd te solliciteren dus zij willen jou sowieso.
Spoilers!
pi_214260687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:23 schreef Blues het volgende:

[..]
WAAROM
Op ons kantoor wordt helaas regelmatig ingebroken. Als het helpt om deuren te beveiligen met een pasje, dan help ik graag mee aan preventie. Ik kan met mijn pasje de deur van het pand openen en vervolgens de deur naar de werkplekken (er is ook een deel dat toegankelijk is voor bezoekers). Ik loop wel meerdere keren per dag van de gedeelde ruimte naar de werkplekruimte, maar ik vind het geen probleem om daar dan een pasje voor te houden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214260703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 12:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Op ons kantoor wordt helaas regelmatig ingebroken. Als het helpt om deuren te beveiligen met een pasje, dan help ik graag mee aan preventie. Ik kan met mijn pasje de deur van het pand openen en vervolgens de deur naar de werkplekken (er is ook een deel dat toegankelijk is voor bezoekers). Ik loop wel meerdere keren per dag van de gedeelde ruimte naar de werkplekruimte, maar ik vind het geen probleem om daar dan een pasje voor te houden.
Ah ja.

Ik werk in een ziekenhuis en ze willen de toegang beperken voor mensen die niets te zoeken hebben in ruimtes.
Alleen is het nu een chaos. Het werkt nog niet echt lekker :')
pi_214260741
Bij het vorige vorige werk kon ik alleen bij mijn werkplek komen met pasje (te gebruiken in de lift en trappenhuis) begane grond en eerste etage waren ook gasten ruimtes. Bij het werk daarvoor waren het 3 controles, ingang, lift en kamers
pi_214261041
Nou ik ben ook uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de andere plek *G*

Gelukkig een online gesprek *G*

En over een uur m'n presentatie. Ik heb er nu al helemaal stress van :X
pi_214261098
Pijpenstelen ( met/zonder N?)
In de auto op de P maar eens gekeken en gebeld met de mobiel.
Met de studente, die komt lopen, overlegd en doorgeschoven naar maandag.
De hulp wilde ook maandag komen. En zit ik hier in de Bieb en realiseer mij, dat ik gewoon weer naar huis kan.

In het theater hebben de lokalen sleutels en ingang, kassaruimte met sleutelkastjes een code.
Die van de hoofdingang heb ik geweten en 8 jaar geleden voor het laatst gebruikt. Eind augustus heb ik het nodig, dan maar eens vragen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 13:33:09 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214261107
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 11:30 schreef Blues het volgende:

Dat is hier altijd zo; om dat te optimaliseren is het voor alle uniformdragenden geintegreerd met de kledinguitgifterobot.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 13:33:57 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214261119
quote:
Regent het bij jullie?
Wij hebben zo een afdelingsuitje vanaf 15:00 en zijn al de hele ochtend bezig een alternatief programma in elkaar te draaien, en tenten bij te huren
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214261163
@sigme de laatste week kijk ik naar 24 kitchen op de achtergrond.
Daar werd een fladderak gebakken met veel gember. Het water liep mij in de mond. Die komt nu per post. *O*
Van bakkerij Olinga uit Bierum :Y)
Dat is verder dan 15 km - vermoed ik- bij jou vandaan.
Groninger koek!
pi_214261185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 13:33 schreef fietsie het volgende:

Dat is hier altijd zo; om dat te optimaliseren is het voor alle uniformdragenden geintegreerd met de kledinguitgifterobot.
Handig bedacht.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 13:42:54 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214261220
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 13:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Handig bedacht.
Daarnaast hebben we dag - avond schakelingen; je kan bv overdag gewoon bij de medische techniek en digitalisering langslopen; voor 8:00 en na 16:00 heb je daar een pasje voor nodig.
En dat is bij wel meer afdelingen zo, ook een aantal poli's hebben deuren die alleen los gaan met een pasje als er op dat moment geen patientzorg is.
pi_214261234
quote:

[..]
Toen ik met de Kerona een paar dagen uithielp in het ziekenhuis was dat ook al zo :Y

Kleding robot dan. Alle afdelingen waren inderhaast voorzien van een extra sluis en CONTROLE vond handmatig plaats bij de in- en uitgangen. Kwam destijds niemand doorheen die er niks te zoeken had maar de wereld was toen ook wat meer overzichtelijk.

Felies en succes @Tele6 *O*
pi_214261270
Binnenkort verhuist mijn begeleid werk. Ik heb de nieuwe plaats gezien en die is goedgekeurd.

Ik krijg mijn eigen werkruimte.

Oh en regen, al genoeg gezien.
Werewolf
pi_214261820
Ik loop niet meer in uniform op deze poli.
:'(
pi_214262260
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef AnneX het volgende:
@:sigme de laatste week kijk ik naar 24 kitchen op de achtergrond.
Daar werd een fladderak gebakken met veel gember. Het water liep mij in de mond. Die komt nu per post. *O*
Groninger koek!
Da's 50km :D
Dichterbij bij mij dan bij jou, dat wel.

Wanneer verwacht je 'm in huis te hebben?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214262265
Ik mag morgen een lekkernij ergens uitzoeken, zondag de 14e zijn we 14 jaar getrouwd.
Ik denk dat ik in ieder geval een paar sjieke biefstukken uitzoek.
pi_214262277
quote:

[..]
Wij hebben zo een afdelingsuitje vanaf 15:00 en zijn al de hele ochtend bezig een alternatief programma in elkaar te draaien, en tenten bij te huren
Oh. Veel plezier... w/
pi_214262285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 13:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik ben ook uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de andere plek *G*

Gelukkig een online gesprek *G*

En over een uur m'n presentatie. Ik heb er nu al helemaal stress van :X
Adem in, adem uit. Je bent geweldig. Je bent cum laude geslaagd. Je bent gevraagd.
En als alles mislukt ben je nog steeds geweldig.
pi_214262679
WAAROM WORDT STAAN MIJ DOOR DE STROT GEDUWD WRAAAAAGROEEEEEUUURFHHH

(Niet dat ik iets tegen staan heb. Nog niet tenminste....)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214262822
quote:
Groninger koek!
Heb je een plaatje?
Werewolf
pi_214262947
Sollicitatiegesprek overleefd.

Ik hoor 't volgende week zeiden ze.

Ik vrees er een beetje voor dat ik 't niet geworden ben, want ze waren erg sceptisch over waarom ik nu "ineens wel" een PhD wil en niet na m'n master er meteen een ben gaan doen, daar heb ik natuurlijk wel een uitleg voor maar hoe overtuigend die is, tja.
En m'n presentatie matchte niet echt met het onderwerp van de PhD, dat wist ik want had expres voor dit onderwerp gekozen en niet onderwerp dat beter matcht omdat dat gewoon te lang geleden was en ik geen goed presentatiemateriaal had.
Aan de andere kant, ik heb wel 30 min aardig vloeiend Engels gepraat, mensen vonden het grappig en boeiend en hadden leuke vragen naderhand (dus hadden het echt begrepen). Dat ging beter dan toen ik gisteren aan mijn planten presenteerde. Die vonden het Engels niet vloeiend genoeg. :P
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 16:08:23 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214263081
quote:
Groninger koek!
Fladderak is drank, bedoel je misschien poffert?
pi_214263088
Heb je enig idee uit hoeveel mensen ze een keuze gaan maken? En je hebt laten zien dat je niets iets half wil doen.

Min of meer droog naar de stad gefietst en weer terug. Schoenmaker wilde even overleggen over de aanpassingen die hij gaat doen zodat ik bepaalde schoenen aan kan. Iets met roeien en riemen. Zou het niet kopen maar kan ze wel aan. Hij heeft ook in de schoenen die ik vorige week had opgehaald gaatjes bijgemaakt want met die opgezwollen voeten van de week kreeg ik ze niet aan.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 16:10:42 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214263113
Fladderak ken ik niet.

Fladder wel:
quote:
Fladder wordt gemaakt van de lebmaag van de koe en is een typisch Surinaams gerecht. Voordat je fladder kunt eten wordt dit bijproduct gekookt in een heerlijke kruidige bouillon van Surinaamse kruiden, selderij en pittige pepers.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 16:11:53 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214263130
quote:
Regent het bij jullie?

Tot 19u niet droog. Regent flink.
Qua uren had ik wel naar huis gekund. En dan, grasmaaien of buiten klussen kan toch niet. Ben met leuk klusje bezig dus ga nog even door. Als het ooit droog wordt neem ik wel een middag vrij.
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 16:14:14 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214263148
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:10 schreef MadMaster het volgende:
Fladderak ken ik niet.

Fladder wel:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ken ik dan weer niet.
Is een soort citroen brandewijn met kaneel.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 16:15:08 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214263237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je enig idee uit hoeveel mensen ze een keuze gaan maken? En je hebt laten zien dat je niets iets half wil doen.

Min of meer droog naar de stad gefietst en weer terug. Schoenmaker wilde even overleggen over de aanpassingen die hij gaat doen zodat ik bepaalde schoenen aan kan. Iets met roeien en riemen. Zou het niet kopen maar kan ze wel aan. Hij heeft ook in de schoenen die ik vorige week had opgehaald gaatjes bijgemaakt want met die opgezwollen voeten van de week kreeg ik ze niet aan.
Er is nog één iemand anders en natuurlijk geen idee hoe die het gedaan heeft :)

Mijn grootste argument is ook: als ik direct na m'n master een PhD was gaan doen, dan had ik het gedaan omdat het zo hoorde. Nu doe ik het omdat ik het WIL en KAN. :Y

Zo fijn dat je schoenmaker de schoenen draagbaar kan maken voor je! Begrijpelijk dat het er niet per se mooier op wordt maar wat heb je aan mooie schoenen die je niet aan kunt ;)
pi_214263251
@Tele6 dit was die ene die je net minder interessant vond toch?
Dan was dit gewoon een mooie oefening met solliciteren weer om er weer in te komen, en kan je alles wat je hieruit meeneemt mooi gebruiken voor die volgende *O*

En misschien wordt je het gewoon wel. En kun je straks kiezen. Ik heb het vast wel eens verteld al, maar ik dacht dat het tweede gesprek voor mijn PhD verschrikkelijk slecht ging. Ik had al alles uitgezocht en de knoop doorgehakt dat ik, als ik het niet zou worden, me toch gewoon voor de verkorte versnelde pabo aan ging melden om kleuterjuf te worden. En toen werd ik dus wel gewoon aangenomen. En ook niet bij gebrek aan beter, want degene die tweede werd, is twee jaar later alsnog voor een nieuwe PhD plek bij ons aangenomen!

Wat ook weer laat zien dat een tweede keer bij eenzelfde groep solliciteren zeker ook kan leiden tot wel aangenomen worden :)
pi_214263290
Volgende week dus @Tele6
Wij wachten af…met jou🍀

Fladderak is een Groninger koek.
En het zag er heerlijk uit!
Fladderweek is een lokale vakantieweek voor basisschoolkinderen einde Zomervakantie.

Morgen begint het lokale dorps evenement met een Tour voor 100 kinderen van 8-12 jaar.
De nieuwe buren vroegen in de app wat zij konden verwachten?
Nou spektakel 🙃 wegafsluitingen, Eindfeest voor de deur Boom boom boom🎶
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 16:38:19 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214263377
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Het regende hier dusdanig dat de eerste wedstrijd van de Haarlemse Honkbalweek vanmiddag afgelast is…
Het zal ook niet de laatste afgelaste wedstrijd zijn vermoed ik :+
pi_214263390
@MadMaster plant men inhaaldagen?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 16:41:54 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214263412
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:29 schreef AnneX het volgende:
Volgende week dus @:Tele6
Wij wachten af…met jou🍀

Fladderak is een Groninger koek.
En het zag er heerlijk uit!
Fladderweek is een lokale vakantieweek voor basisschoolkinderen einde Zomervakantie.

Morgen begint het lokale dorps evenement met een Tour voor 100 kinderen van 8-12 jaar.
De nieuwe buren vroegen in de app wat zij konden verwachten?
Nou spektakel 🙃 wegafsluitingen, Eindfeest voor de deur Boom boom boom🎶
Dan heet die koek naar de drank (Fladderak) die erdoor zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214263462
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tot 19u niet droog. Regent flink.
Qua uren had ik wel naar huis gekund. En dan, grasmaaien of buiten klussen kan toch niet. Ben met leuk klusje bezig dus ga nog even door. Als het ooit droog wordt neem ik wel een middag vrij.
Ja, de regen kwam toch ook hier en inmiddels zitten we boven de 30mm.
Ik denk dat zelfs de bevers er flauw van zijn. Wat een nat.
pi_214263470
Nou zeg, de app Datakeeper weet wel belastinggegsvens te vinden en kan mij blijkbaar niet vinden in de BRP.
Staat al 3 x 10 minuten te draaien 🙃
pi_214263478
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan heet die koek naar de drank (Fladderak) die erdoor zit.
Dat dus👍🏼
pi_214263519
Oma Fladder, klits klets kladder
niks is gek en alles kan
alles mag als het maar leuk is
dat zegt oma Fladder dan
♫ ♪
pi_214263574
Kan het te maken hebben met gebruik van achternaam?
Er staat ingevuld: Eigen naam bij Arbeidsverleden.
En gehuwde naam bij Belastingdienst.
Allebei via DigiD.

Dju. Wie kent de app Datakeeper?
Daarmee werkt een vastgoed verhuurder voor inschrijving nl.
Heel betrouwbaar zeggen hullie.
pi_214263577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 dit was die ene die je net minder interessant vond toch?
Dan was dit gewoon een mooie oefening met solliciteren weer om er weer in te komen, en kan je alles wat je hieruit meeneemt mooi gebruiken voor die volgende *O*

En misschien wordt je het gewoon wel. En kun je straks kiezen. Ik heb het vast wel eens verteld al, maar ik dacht dat het tweede gesprek voor mijn PhD verschrikkelijk slecht ging. Ik had al alles uitgezocht en de knoop doorgehakt dat ik, als ik het niet zou worden, me toch gewoon voor de verkorte versnelde pabo aan ging melden om kleuterjuf te worden. En toen werd ik dus wel gewoon aangenomen. En ook niet bij gebrek aan beter, want degene die tweede werd, is twee jaar later alsnog voor een nieuwe PhD plek bij ons aangenomen!

Wat ook weer laat zien dat een tweede keer bij eenzelfde groep solliciteren zeker ook kan leiden tot wel aangenomen worden :)
Deze vond ik inderdaad wat minder, eigenlijk vooral omdat ik de begeleider goed ken en hij is nogal een afwezige chaoot :X
Maar daar heb ik vanmiddag naar gevraagd, en hij zegt dat hij er voor PhDers een stuk meer "op zit" dan voor masterstudenten en bovendien het in vergelijking met 2019 veel minder druk heeft dus meer tijd voor z'n studenten ^O^ Dat gecombineerd met dat ik veel assertiever ben geworden zie ik 't nu wel echt zitten!
Hij gaf ook een heel leuk enthousiast verhaal over het onderwerp en de copromotor is ook een heel leuk iemand die ik al ken en waar ik eerder studentassistent voor ben geweest :D

Geen idee of ik het word. Ik ga van m'n vakantie genieten en hoor het vanzelf wel *G*
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:01:01 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214263633
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 16:39 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster plant men inhaaldagen?
Ja, de wedstrijd van vanmiddag gaat naar maandagochtend…
pi_214263926
Balen hoor.
Vrije middag verkloot terwijl ik andere plannen had.
MnX komt straks thuis na een dag op zijn bootje. Mét zonnepanelen.
Die zal het ook naar het zin hebben gehad. Not. Wel leuke collega dan. En de krant mee.
pi_214264107
Bezoek arriveerde.
Tegelijkertijd dook poes 10 minuten de tuin in. Om met een levende muis binnen te komen :X Die onder de bank schoot en faalkat was er mee klaar.

Bezoek is vertrokken naar festival. Muis huist wsch nog onder de bank. Good times.
pi_214264113
Vanavond dan maar comfort food: Butter chicken uit eigen keuken en uit de box van greenchef :Y)

En jullie.?
pi_214264118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bezoek arriveerde.
Tegelijkertijd dook poes 10 minuten de tuin in. Om met een levende muis binnen te komen :X Die onder de bank schoot en faalkat was er mee klaar.

Bezoek is vertrokken naar festival. Muis huist wsch nog onder de bank. Good times.
Benen hoog vanavond?
pi_214264145
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:35 schreef AnneX het volgende:
Vanavond dan maar comfort food: Butter chicken uit eigen keuken en uit de box van greenchef :Y)

En jullie.?
Stamppot rode kool met gehakt, vers vd slagert.
Drukke polidag, maar grensbewaking goed aanwezig *)
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:41:57 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214264189
^O^ voor @Tele6
Als je het niet wordt heb je er iig van geleerd! En wat goed ook dat je naar de begeleider vraagt! Laat ook wel goed kritisch denken en onafhankelijkbeid zien hoor! ^O^

@Cat-astrophe
Ik begin inmiddels "gewend" te raken aan levende muizen.. ben er jig steeds niet blij mee, maar weet ondertussen dat een van de twee uiteindelijk wel de muis te pakken krijgt.. })
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:42:38 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214264198
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:35 schreef AnneX het volgende:

En jullie.?
Ik warm vanavond een maaltijd uit de diepvries op. Iets met rijst, de rest weet ik nog niet :+
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 17:59:15 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214264396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Stamppot rode kool met gehakt, vers vd slagert.
Drukke polidag, maar grensbewaking goed aanwezig *)
Kwam hier de grenscontrole ook al weer tegen, er staat nu regelmatig KMar in het dorp - langs de doorgaande weg richting grens (maar toch zo'n 8km van de grens) . Ivm mensensmokkel en zou los staan van misdragingen door AZC'ers - de politie wordt hier al enige tijd ondersteund door de KMar. Geen idee of ze ook bij andere grensovergangen staan eigenlijk. Dat mensensmokkel zo'n ding is wist ik niet.
pi_214264481
Lol, ik had al sterke drank (letterlijk van de fabrieksvrachtwagen afgevallen :P ) en Turkse snackjes gekregen.

Net vind ik wat broodjes en een aangebroken zak borrelnootjes. En een half pakje ham en een pak pudding in mijn koelkast. Bezoek is praktisch en neemt de bederfelijke waar uit eigen huis mee om hier samen op te nommen dit weekend ^O^
pi_214264560
Wij hebben een pokebowl laten bezorgen :9 de helft is nog over voor een late night snack vanavond.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 juli 2024 @ 18:25:04 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214264642
Maaltijdsla voor de helft opgegeten. Rest naar morgen. Zat nog vol van de Turkse Pizza met Kaas en Doner. :9
pi_214264665
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kwam hier de grenscontrole ook al weer tegen, er staat nu regelmatig KMar in het dorp - langs de doorgaande weg richting grens (maar toch zo'n 8km van de grens) . Ivm mensensmokkel en zou los staan van misdragingen door AZC'ers - de politie wordt hier al enige tijd ondersteund door de KMar. Geen idee of ze ook bij andere grensovergangen staan eigenlijk. Dat mensensmokkel zo'n ding is wist ik niet.
Ik had het over mijn eigen grenzen ;)
pi_214264693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:17 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben een pokebowl laten bezorgen :9 de helft is nog over voor een late night snack vanavond.
Lekkah. Ik had dragon eye sushi en wakame salade.
Werewolf
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 18:31:44 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214264722
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik had het over mijn eigen grenzen ;)
Oh ik dacht de ziekenhuisdeuren met pasje :+
pi_214265103
Ppff, net kunen voorkomen dat een pot Amsterdamse uitjes van m’n aanrecht donderde.

Wat een vervelende dag zo @AnneX hopelijk is het nu klaar

Hier bami vanavond, had gisteren zoveel gemaakt dat ik er makkelijk 2x van kon eten.

@derLudolf alleen al uit AZC’s in Nederland verdwijnen per jaar zo’n 300 minderjarigen. Die zijn dus in een AZC geweest, niet bekend is hoeveel er verdwijnen zonder geregistreerd te zijn. Het Europees Migratienetwerk, een EU-onderzoeksnetwerk voor migratie en asiel, schat het aantal vermiste kinderen in Europa tussen 2014 en 2017 op 30.000.
En dat zijn dus kinderen. Hebben we het niet over vrouwen die in de prostitutie of in de drugproductie
Mensensmokkel is enorm lucratief
pi_214265122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 18:17 schreef Sarabi het volgende:
Hoe is jullie festival seizoen, is dat nu wat rustiger tijdens de zomervakantie?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:07:39 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214265149
Crackertjes met Port Salut. Waarom koop ik die rotzooi? Smakeloos in één ding maar het is totaal onhandelbaar. Houdt het midden tussen lijm en kneedgum 8)7
pi_214265212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Crackertjes met Port Salut. Waarom koop ik die rotzooi? Smakeloos in één ding maar het is totaal onhandelbaar. Houdt het midden tussen lijm en kneedgum 8)7
Die ziet er smakelijker uit dat dat die smaakt
pi_214265327
quote:
Beetje dom ja :7

Ik vond inmiddels nog een banaan die ik niet zelf heb gekocht. Eten blijft opduiken _O-
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:30:49 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_214265349
quote:
Waarom koop je dit. Ze zeggen zelf al dat dit niet eetbaar is.
Port salut is een zachte kaas met een herkenbare oranje korst die niet eetbaar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:31:36 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_214265362
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Beetje dom ja :7

Ik vond inmiddels nog een banaan die ik niet zelf heb gekocht. Eten blijft opduiken _O-
Ik woon in het verkeerde huis. Hier verdwijnt eten. :Y)
  vrijdag 12 juli 2024 @ 19:33:42 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214265387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom koop je dit. Ze zeggen zelf al dat dit niet eetbaar is.
Port salut is een zachte kaas met een herkenbare oranje korst die niet eetbaar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is volstrekt onmogelijk om korst en kaas van elkaar te scheiden dus die heb ik ook maar opgegeten.
pi_214265923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

Het is volstrekt onmogelijk om korst en kaas van elkaar te scheiden dus die heb ik ook maar opgegeten.
Ach, paraffine was, ga je niet dood aan en kan je gewoon eten. Is niet lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214265939
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is jullie festival seizoen, is dat nu wat rustiger tijdens de zomervakantie?
Wel iets rustiger maar nog steeds 1 gemiddeld per week :)
Komend weekend zelfs 2, dus geen rustige vakantie voor ons.
pi_214266069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppff, net kunen voorkomen dat een pot Amsterdamse uitjes van m’n aanrecht donderde.

Wat een vervelende dag zo @:annex hopelijk is het nu klaar

Hier bami vanavond, had gisteren zoveel gemaakt dat ik er makkelijk 2x van kon eten.

@:derLudolf alleen al uit AZC’s in Nederland verdwijnen per jaar zo’n 300 minderjarigen. Die zijn dus in een AZC geweest, niet bekend is hoeveel er verdwijnen zonder geregistreerd te zijn. Het Europees Migratienetwerk, een EU-onderzoeksnetwerk voor migratie en asiel, schat het aantal vermiste kinderen in Europa tussen 2014 en 2017 op 30.000.
En dat zijn dus kinderen. Hebben we het niet over vrouwen die in de prostitutie of in de drugproductie
Mensensmokkel is enorm lucratief
Ik las ergens dat er nu meer slavernij is dan ooit in de wereldgeschiedenis het geval was. En dat was grotendeels toe te schrijven aan mensenhandel. Ook in Nederland.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 12 juli 2024 @ 20:34:17 #92
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214266118
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
RIP aan de nabestaanden :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214266162
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik kwam aan de Duitse kant ook grenscontrole tegen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 20:41:53 #94
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214266165
Ik heb onverwacht ontzettend lekker gegeten. Fancy gevulde pasta met truffel en paddenstoelen. Daarbij champignons, snijbiet, kikkererwten, rozijnen, sumac en hazelnoot :9
Spoilers!
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 20:49:39 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214266243
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik kwam aan de Duitse kant ook grenscontrole tegen.
Bij Ter Apel over de grens staat ook regelmatig (ook buiten EK om) Polizei.
pi_214266376
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Bij Ter Apel over de grens staat ook regelmatig (ook buiten EK om) Polizei.
In Bellingwolde ook. Ik moest een speekseltest afleggen bij de grens
  Moderator vrijdag 12 juli 2024 @ 21:07:39 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214266397
Oh echt? Ik ben nog nooit staande gehouden.
pi_214266411
Ik eerder ook nog niet. Ik denk dat het willekeurig is in verband met EK gekte en dergelijke
pi_214266450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 20:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las ergens dat er nu meer slavernij is dan ooit in de wereldgeschiedenis het geval was. En dat was grotendeels toe te schrijven aan mensenhandel. Ook in Nederland.
Heb dat ook eens gelezen. Kijk maar oa naar die kinderen in mijnen, naar het bouwen van stadions. Misschien niet de klassieke slavernij, maar het is natuurlijk niet echt vrijwillig om je 5 jarige met stenen te laten sjouwen
pi_214266622
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg :')

Na een telefoontje en een mailtje nu wel 200 euro taxi vergoeding.

Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.

Nu hebben ze dus de kosten:
- slepen plek pech naar depot + wij in vrachtwagen
- slepen depot naar garage (57km)
- 275 euro taxi

En dat is beter dan vanaf plek pech 100km naar Gijón te rijden :')
pi_214266757
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg :')

Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.

- 275 euro taxi

Enorm logisch
pi_214267241
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

- 275 euro taxi

Vamos!

Maar echt wat een omslachtig en duur gedoe zo -O-
pi_214267767
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 22:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Vamos!

Maar echt wat een omslachtig en duur gedoe zo -O-
Ja. Plus dat ik dus geen idee heb waar hij nu staat, en ik hier al een monteur heb waar 'ie eerder geweest is.
pi_214269574
Passende TT… https://festileaks.com/20(...)-en-o-ver-al-modder/

Straks maar eens horen van de logees welk schoeisel passend is voor vandaag :6 _O-
En erg blij dat wij met het fietsje gaan.

Ik zag wel een lokaal berichtje van een oneindige rij van traktoren die gisteravond aan kwamen rijden nav een oproep op FB om (tegen vergoeding) mee te helpen auto’s los te trekken O+
pi_214270076
Mogge!

Heb je lieslaarzen in huis @Cat-astrophe ? Die lijken geschikt :o Veel plezier straks
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:26:34 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214270327
Kijk jongens en meisjes, een flutzomer van niks. JA WEER JA.

pi_214270360
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Heb je lieslaarzen in huis @:cat-astrophe ? Die lijken geschikt :o Veel plezier straks
_O-

Hoge wandelschoenen moeten maar voldoen. Ook beter om mee te staan want hangen op een kleedje wordt het vandaag niet ;(
pi_214270573
Hier is het inmiddels droog, hopelijk bij jou ook snel @Cat-astrophe! Veel plezier!

Ik lig nog (weer) lekker in bed. Werd 8u pas wakker, toen nog lekker omgedraaid en half geslapen tot 9.15 wekker. Even katten eten gegeven, was in de machine gegooid en terug in bed gekropen. Niet meer geslapen, maar wel gewoon heerlijk relaxed beetje lezen enzo. Echt fijn begin van het weekend zo :)

Oh, dat droog zijn neem ik terug, zo te horen..
pi_214270689
Ik ben halverwege m'n klusjeslijst voor vanochtend. Hardgelopen door de miezer - het ziet er misschien gek uit met dit weer, maar een pet is echt heel handig om het water uit je gezicht te houden :)

M'n clubgenootjes liepen met een hele groep een 5 km zo snel mogelijk vanochtend, maar dat was op ruim 30 min fietsen van hier dus dan kan ik beter vanuit hier een rondje joggen gezien de to do list :X

@Cat-astrophe veel plezier vandaag!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:10:24 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214270696
Had zin in Duitse broodjes dus even de grens over gefietst. Zou sowieso tot 12u droog zijn. Net thuis en het begint te regenen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:37:44 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214271682
Kruisbessenjam is trouwens lekker, zoet, maar met een zuurtje
pi_214271787
Oh ja! Kruisbessen. @Lucky_Strike en @sigme hebben jullie/heeft een van jullie die nou staan?
Ik kreeg van buren een tuincentrum kadobon voor het oppassen laatst O+ en toen zag ik dat ze ook rode kruisbes hebben (ribes uva crispa captivator). Er stond bij dat het een makkelijke plant is voor de beginnende tuinierder. Is dat echt zo? En moet ik met netten aan de slag, of laten vogels de kruisbessen met rust?
pi_214271841
Lekker uitgeslapen O+
Wasje draait.
Boodschappen tassen staan klaar voor straks, dan eerst kapper en op terugweg voor 2 dagen boodschappen doen.
Ik kook vandaag en morgen :o :o Zininin. :D

Nu lekker de VK lezen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:58:41 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214271898
LS heeft die, met dit jaar 700g opbrengst als ik het goed heb. Ondergetekende heeft ook een klein struikje hoor @vlindertje89 alleen staat niet optimaal dus geen veel opbrengst (20 bessen ofzo)

Ik denk dat de stekels wel aardig goed tegen vogels beschermen. Wel een keer last gehad van een of andere wesp waardoor alle blaadjes ineens weg waren. Maar verder hoef je er weinig aan te doen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 juli 2024 @ 13:01:41 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214271922
Ondanks de regen toch aan de wandel. Eigenlijk heel dichtbij, maar een hoek waar ik nooit kom.
Het buitengebied van Nieuw-Vennep met landgoed Olmenhorst.. Daar lekker koffie gedronken en taart gegeten. Ze hadden lekkere appeltaart. :)
pi_214271924
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit

Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze *O*
pi_214271956
Sporten aan huis: met nog 2 mannen de 100 meter heg gesnoeid, aan binnen- buiten- en bovenkant w/
Dat scheelt toch een halve meter breedte over het pad tússen de heggen.
Weliswaar tussen de (3) buien door. Dan was het tijd voor koffie. c_/

Vlindertje je bent lekker bezig met de tuinplannen.
Je hebt het fok tuintopic al gezien?
pi_214272088
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:01 schreef borisz het volgende:
Ondanks de regen toch aan de wandel. Eigenlijk heel dichtbij, maar een hoek waar ik nooit kom.
Het buitengebied van Nieuw-Vennep met landgoed Olmenhorst.. Daar lekker koffie gedronken en taart gegeten. Ze hadden lekkere appeltaart. :)
Mooi gebied! Mét poes O+
pi_214272116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit

Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze *O*
Fijn!!

Niet fijn van mw voordringzigzag.
Wij hadden haar donderdag bij de visboer. Ongelofelijk!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:16:43 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.

Als je problematische voeten hebt, kun je dan geen schoenen krijgen van de verzekering? M'n ma wel, met zooltjes en zo, maar voor wat tussendoor gaat ze dus vaak naar Klahsen. Er is een treinstation, maar geen idee hoe bereikbaar de winkel is per bus.

Met stil zijn van de brutaliteit verandert er overigens niets :+ Ik zeg er altijd wel iets van, al dan niet subtiel :+
pi_214272162
Dank @derLudolf! Ik wist niet dat hij stekels heeft :). Dat zal wel helpen dan ja.

@Kaatje1 schoenenopties! *O*

@AnneX jazeker, op de een na laatste pagina zelfs in gepost ;) . Maar soms vind ik hier handiger als ik weet dat iemand iets zelf heeft staan.

Ik ben inmiddels opgestaan, eerste was uitgehangen, tweede in de machine gestopt, wc en wastafel in de badkamer boven schoongemaakt en ontbeten en lig nu met kat op schoot op de bank O+

Rest van de to do lijst voor als kat ooit opgestaan is: tweede was in droger, als droog bed weer opmaken, een uurtje werk doen, een referentiebrief schrijven voor een studente die ik begeleidde hij haar masterthesis, kattenbakken schoonmaken, beneden stofzuigen, tas zoveel als mogelijk al inpakken voor morgen en paar boodschapjes doen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:25:28 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272232
Als je wacht tot het buiten en droog is, denk ik dat het vanochtend in een onopgemaakt bed slaapt :P

Ja, een kruisbes heeft flink wat stekels. In het Duits Stachelbeere en stekelbes is een in Nederland wat minder algemene naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 13-07-2024 13:35:13 ]
pi_214272234
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.

Als je problematische voeten hebt, kun je dan geen schoenen krijgen van de verzekering? M'n ma wel, met zooltjes en zo, maar voor wat tussendoor gaat ze dus vaak naar Klahsen. Er is een treinstation, maar geen idee hoe bereikbaar de winkel is per bus.

Met stil zijn van de brutaliteit verandert er overigens niets :+ Ik zeg er altijd wel iets van, al dan niet subtiel :+
Dat merk dus. Ik kan waarschijnlijk wel wat vergoed krijgen maar daar moet ik (ook weer) induiken. Voornamelijk lastig omdat je vanwege lipoedeem niets vergoed krijgt.
De meeste schoenen hebben klittenband en dat combineert niet lekker met steunkousen (die blijven haken). Deze meneer heeft van schoenen het klittenband gesloopt, de banden verlengd en gaat er gespen op zetten.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:29:31 #124
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214272284
Wij hebben dit jaar een doornloze kruisbes gekocht *O*
@vlindertje89 kruisbes is verder wel een makkelijke struik. Hier nog geen vogels erin gehad.

Blauwe bes is ook leuk! En lekkerder vind ik, alleen af en toe wat koffieprut of zure groen erbij gooien.
pi_214272345
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:29 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben dit jaar een doornloze kruisbes gekocht *O*
@:vlindertje89 kruisbes is verder wel een makkelijke struik. Hier nog geen vogels erin gehad.

Blauwe bes is ook leuk! En lekkerder vind ik, alleen af en toe wat koffieprut of zure groen erbij gooien.
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
pi_214272379
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_214272382
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Als je wacht tot het huren en droog is, denk ik dat het vanochtend in een onopgemaakt bed slaapt :P

Ja, een kruisbes heeft flink wat stekels. In het Duits Stachelbeere en stekelbes is een in Nederland wat minder algemene naam.
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet :D
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:34:44 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272387
Blauwe bessen groeien op tuinturf, want dat is lekker zuur.

M'n halve tuin zit straks nog veen onder :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:35:42 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272396
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet :D
Swypfoutje. Huren moet zijn buiten :+
pi_214272475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Swypfoutje. Huren moet zijn buiten :+
Ooooh. Ja, nee, het beddengoed gaat dus de droger in :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:44:39 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272512
Zo'n vermoeden had ik al ja
pi_214272565
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Ha @Lonaa *O*
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:51:36 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214272580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
Hier gaat de blauwe bes heel goed, wij gooien er gewoon af en toe koffie bij en houtsnippers eromheen. Blijkbaar zuur genoeg want dit jaar echt veel bessen.
Tot nu toe eigenlijk geen vogels erin gehad.
pi_214272643
Tot dusver droog hier *O* *O*
Logees zijn alweer vertrokken, ik vind het al lang genoeg hangen en staan tot middernacht dus ga wat later. Onderweg even bij ouders langs. Rond een uur of zes is miezer voorspeld ;(
Voor de zekerheid handdoekje en reserve sokken in een ziplock zakje ingepakt.
pi_214272749
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tot dusver droog hier *O* *O*
Logees zijn alweer vertrokken, ik vind het al lang genoeg hangen en staan tot middernacht dus ga wat later. Onderweg even bij ouders langs. Rond een uur of zes is miezer voorspeld ;(
Voor de zekerheid handdoekje en reserve sokken in een ziplock zakje ingepakt.
Ik zag net foto’s van een oud collega op bospop gisteren. Lieslaarzen waren best wel nuttig geweest :D
pi_214272841
Hier hebben we veel bessenroofvogels :+

Ze zijn tamelijk goed in het rekening houden met de kleur van bessen, ze houden ook vooral van rijpe bessen.
Roodwordende bessen worden daardoor een stuk meer opgegeten door de vogels dan groen/wit/roze.

Kruisbessen worden hier vooral door de duiven geplunderd. Die voor elke bes die ze plukken er drie van de plant rossen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 juli 2024 @ 14:27:48 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214272896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooi gebied! Mét poes O+
Ja Landgoedpoes vond het fijn om van iedereen aandacht te hebben :P
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:56:21 #138
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214273138
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:22 schreef sigme het volgende:
Hier hebben we veel bessenroofvogels :+

Ze zijn tamelijk goed in het rekening houden met de kleur van bessen, ze houden ook vooral van rijpe bessen.
Roodwordende bessen worden daardoor een stuk meer opgegeten door de vogels dan groen/wit/roze.

Kruisbessen worden hier vooral door de duiven geplunderd. Die voor elke bes die ze plukken er drie van de plant rossen.
Hier werd dit jaar ineens de appelbes enorm geroofd. Mja prima. Die vind ik niet te eten
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:06:15 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214273232
Ik heb nog geen vraat gehad in de stekelloze kruisbes. De tweede plant (2022) gaf dit jaar ook al een paar vruchten dus ik denk dat die het volgend jaar wel gaat doen.

Merels azen op mijn blauwe bessen. Die kregen voorheen turf maar milieutechnisch is dat een heel slecht idee dus ik hou het ook bij koffieprut. In het rijtje van de blauwe bessen staan ook cranberries, die zitten voor het eerst vol met bessen :o

Mijn jostabes is geplunderd door slakken. Merels hebben de braamboos ontdekt. Ach ja, eerlijk delen maar. Ooit regel ik nog wel een net of kooi om de belangrijkste planten.
Spoilers!
pi_214273269
Klusjes voor vandaag af *G*

Ben gesloopt _O-

@vlindertje89 de kruisbes is een van de enige planten die het volhoudt op B z'n balkon dus verwaarlozing kan hij supergoed hebben _O_
(Enige andere planten die nog leven zijn winterjasmijn en blauwe druifjes bolletjes. Verder sterft altijd alles qua struikjes en bloemen)
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:27:52 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273453
Het wordt hier eindelijk beter weer. Maar ja nu Tour kijken *O* Met een glaasje rood :9

En nog maar een biljetje gescoord :9 Deze weleens gezien @Barreltje ? :D

pi_214273523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ha @:lonaa *O*
Hai. O+

Ik leef nog, alles gaat goed. Was druk dus kon niet komen buurten hier. DTRH was prachtig met een hoofdletter P. Daarna wel weer 4 dagen vol aan de bak maar nu de laatste kleine klusjes en dan dinsdag op vakantie. :7
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:36:06 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273543
Lonaa :W
pi_214273590
Net bij de kringloop twee mooie broeken gescoord, zodat ik weer representatief aan de slag kan. Er hing ook een mooie merinowollen trui voor 7 euro, maar helaas niet in mijn maat. Ook wij hadden een voordringvrouw, maar het was me de discussie niet waard.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:48:38 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214273661
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
en dan dinsdag op vakantie. :7
Berlijn? :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:08:59 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214273838
Biljetje van @Dr_Flash is natuurlijk Deens maar moest even denken aan het Zweeds waar ik gisteren en eergisteren mee bezig was.

Een oude machine waar iets nieuws op moet komen, het idee daarvan is ook ooit wel eens getekend. Lees: de tijd toen de firma nog in Zweden zat en er in AutoCAD werd gewerkt.

Met wat Duits en Engels kun je best veel dingen begrijpen. Linjarskinar (of zoiets) lineair en skinar>Schiene wat duits is voor rails).

Alleen Höger en vanster vergeet ik altijd. Volgens mij rechts-links. Of net andersom.
pi_214273848
Ik heb nog een half uur in de regen gelopen *O* *)
Nu een lekker donker biertje en dan wat mies op de plaats doen.

Hoi @Lonaa goed te horen dat het goed ende druk gaat O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 13-07-2024 16:29:02 ]
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:19:07 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273930
Misschien ff @Lonaa taggen @Blues :+
pi_214274029
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien ff @:Lonaa taggen @:Blues :+
😝😝🤭
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:31:16 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274058
:P :P :D
pi_214274120
Kan je trouwens een plaatje/foto van een website met je mobiel ook simpel plaatsen?
Kweenie hoe.
Eigen plaatjes doe ik altijd met imgbb.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:41:24 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214274149
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:39 schreef Blues het volgende:
Kan je trouwens een plaatje/foto van een website met je mobiel ook simpel plaatsen?
Kweenie hoe.
Eigen plaatjes doe ik altijd met imgbb.
Op afbeelding drukken mobiel, dan "afbeelding bekijken" en die URL tussen de tags zetten
pi_214274158
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:08 schreef derLudolf het volgende:
Biljetje van @:dr_Flash is natuurlijk Deens maar moest even denken aan het Zweeds waar ik gisteren en eergisteren mee bezig was.

Een oude machine waar iets nieuws op moet komen, het idee daarvan is ook ooit wel eens getekend. Lees: de tijd toen de firma nog in Zweden zat en er in AutoCAD werd gewerkt.

Met wat Duits en Engels kun je best veel dingen begrijpen. Linjarskinar (of zoiets) lineair en skinar>Schiene wat duits is voor rails).

Alleen Höger en vanster vergeet ik altijd. Volgens mij rechts-links. Of net andersom.
Rechts links idd. Ik lees dat het Vänster is.
pi_214274207
pi_214274214
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Op afbeelding drukken mobiel, dan "afbeelding bekijken" en die URL tussen de tags zetten
Yeah *O* ^O^ tnxx @Ludolf
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:51:01 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274262
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:46 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit. Wat is het? :)
pi_214274336
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ziet er lekker uit. Wat is het? :)
Voor morgen... heeeeete kip })

https://www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel-hete-kip/
pi_214274360
Over heet gesproken... jij had toch een date met een crush?
Hoe is dat afgelopen?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:58:59 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274389
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:56 schreef Blues het volgende:
Over heet gesproken... jij had toch een date met een crush?
Hoe is dat afgelopen?
Wat ik? :D Ja was leuk :Y
pi_214274406
Vandaag maakte ik dit
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/open-lasagne

Met wat twiekerij

[ Bericht 36% gewijzigd door Blues op 13-07-2024 18:15:20 ]
pi_214274407
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Berlijn? :+
Spanje. :7
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:01:55 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274433
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja jij!

Romance?
Nee joh we zijn allebei gewoon weer teruggegaan naar onze eigen leventjes en zo :D Maar we gaan vast nog weleens zoiets doen hoor, was erg leuk :Y ondanks de regen.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:10:14 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214274557
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt hier eindelijk beter weer. Maar ja nu Tour kijken *O* Met een glaasje rood :9

En nog maar een biljetje gescoord :9 Deze weleens gezien @:Barreltje ? :D

[ afbeelding ]
Wat is er precies bijzonder aan deze dan?

Das ongeveer 70 eur, 1 zo'n brieffie
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:13:55 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274602
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Wat is er precies bijzonder aan deze dan?

[ afbeelding ]

Das ongeveer 70 eur, 1 zo'n brieffie
Pick 68 matches grade 68 *)

En het was een koopje (149 USD met free shipping). Ik zoek nog de 50 in grade 65 en de 100 in grade 66 maar die zijn er op eBay alleen maar in hoger. Dusjah. Wachten wachten.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:17:32 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214274646
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Pick 68 matches grade 68 *)

En het was een koopje (149 USD met free shipping). Ik zoek nog de 50 in grade 65 en de 100 in grade 66 maar die zijn er op eBay alleen maar in hoger. Dusjah. Wachten wachten.
ja ja... biljetjes magie dus :P
maargoed, afgezien van dat ik alles electronisch doe was er dus wel een in huis hier
  zaterdag 13 juli 2024 @ 17:31:11 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214274905
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja ja... biljetjes magie dus :P
maargoed, afgezien van dat ik alles electronisch doe was er dus wel een in huis hier
Aan jouw soort mensen gaat de hobby kapot :( Boe-hoe :P
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 18:13:18 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214275316
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Aan jouw soort mensen gaat de hobby kapot :( Boe-hoe :P
Ik doe m'n best voor je Flesje :P
pi_214275743
Goede thrift dag. 3 jurkjes, 2 truitjes, een jasje *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214275762
Ziet er lekker uit die lasagne, @Blues :9.
Ik maakte pokebowl met watermeloen, edamame en gerookte tofu.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 19:13:26 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_214275791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hier dikke klei grond van een oude rivierbedding. zowel kruis, zwarte als rode best doen het goed.
Alle vier de bessen vragen geen enkele verzorging. Hooguit de takken wat omhoog opbinden. Anders hangt het fruit op de grond. Of een keer flink snoeien als het te veel wordt naar een paar jaar.
pi_214275909
Dat ziet er restauranterig uit @Blues

Had vandaag risotto gemaakt en heb nog over voor nog een keer.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 20:28:34 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214276697
Zo. Dat was weer 2 dagen natte boel.

Werkuitje werd een heeeeeule lange pubquiz :P
pi_214276932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:

En welk team heeft gewonnen?

Goeie keuzes @Blues “hete kip” .

Wij hadden sla “met herrie” en gerookte zalmsnippers.
Heleboel herrie als avocado, komkommer, feta, mango ketchup :9 , mayo sausje met citroensap, zonnebloempitten. En verse friet van de overkant. :Y)
pi_214277039
Waren hier de mensen met wie ik Orphan Black keek en fangirlde over Tatiana Maslany?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214277475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:47 schreef Vanyel het volgende:
Waren hier de mensen met wie ik Orphan Black keek en fangirlde over Tatiana Maslany?
Ooit O+
Zit zij ook in echoes?
pi_214277880
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:

Had je 2 dagen werkuitje :o
  zaterdag 13 juli 2024 @ 21:57:40 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214278039
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Had je 2 dagen werkuitje :o
Hehe nee ik had vandaag vooral een hele goede opruimdag, ik zou in de tuin aan het werk maar had geen zin om te zwemmen
pi_214278101
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Ooit O+
Zit zij ook in echoes?
Weet ik niet.
Ik heb me gestort op the next chapter . Op Spotify.
Met Tatiana O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 22:25:40 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214278330
Zie op Facebook filmpjes van iemand die net een Kleine Münsterlander pup heeft. De opleiding tot jachthond is al beetje begonnen. Grappig dat sommige dingen er gewoon in zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 13-07-2024 22:38:26 ]
pi_214278401
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Zie op Facebook filmpjes van iemand die net een weet een Kleine Münsterlander pup heeft. De opleiding tot jachthond is al beetje begonnen. Grappig dat sommige dingen er gewoon in zitten.
Onze oppas-Heidewachtel is een feilloze fazantenaanwijzer.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 22:38:01 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214278460
Ja das hetzelfde toch?
pi_214279636
Dat was een prima festival dagje *O*

Terrein was goed bijgestrooid (op een paar niet te redden en dus afgezette plekken na) dus we konden droog rondwandelen. Van de acts kon Lex Uiting me nog het meeste bekoren (tja, die is ‘van hier’ dus dan krijg je dat). En hij heeft lieve liedjes met diverse thema’s. ’Onze’ Jac Poels met zijn Nevenproject… Meh. Ik weet niet goed wat die aan het doen is. Zo te horen terug naar de eerste platte carnavals hits die hij ooit ook zo met Rowwen Hèze maakte. Met RH had hij nog op het hoofdpodium kunnen belanden, nu stond hij in de tent.

Laatste act was ook meh en ik was moe gestaan dus na drie nummers naar het fietsje en naar huis. Heerlijk doorlopen en -fietsen ipv wandelen en slinger met honderden (dronken) mensen op een te smalle weg.
Nu in bed. Logees wachten nog op een kennis die de bar bemenst en moeten dan nog met iemand naar zijn logeeradres lopen voor ze op de fiets kunnen dus die verwacht ik de eerste twee uur nog niet.
pi_214280607
Latertje. Cat! Trusten.
pi_214281124
‘morgen c_/
  zondag 14 juli 2024 @ 08:17:53 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214281136
Zouden de Snollebollekes bij die Trump rally hebben opgetreden?
  zondag 14 juli 2024 @ 08:20:46 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214281148
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 22:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Onze oppas-Heidewachtel is een feilloze fazantenaanwijzer.
Paul, onze rescue beagle, zag de poes van de buren voor het huis, snuffelde, was in de war, wilde direct het huis in, naar de achtertuin om te kijken of deze daar was, want daar ziet hij hem altijd. Niet de slimste, die Paul.
  zondag 14 juli 2024 @ 10:03:16 #188
63722 z80
I fink you freaky
pi_214282102
Morgen.
Gaat lekker in in de US of A. Twee kemphanen die wind zaaien, en nu de eerste oost binnen halen.
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 12:34:32 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214283752

Prima weertje in het Bergische Land. Onder de hoogste spoorbrug van D
  zondag 14 juli 2024 @ 12:35:39 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214283770
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Müngstener Brücke _O_ 107 m hoog. leuk daar!
pi_214283831
quote:
[ afbeelding ]

Heerlijke dag zo!

Ik doe even vrij weinig vandaag. Ben onder hand alweer toe aan vakantie zullen we maar zeggen :+ Nu een dagje vrij en komende week wordt ook wel weer pittig.
(Sfeer was afgelopen week prima, maar personeelstekort / veel anderen moeten aansturen maakt de dagen wel zwaar.)

Aankomende week hier ook weer logeerhond (nu voor zo’n 10 dagen), dus ik hoop dat het weer een beetje mooi blijft. Dat wandelt toch prettiger.
pi_214283832
Lekker weertje idd! Wel veel wind.

Dagboek:

2 wasjes doen/bed verschonen.
Haar verven
Fietsen naar Karwei (mss fiets ik wel even door voor een ijsje aan het spaarne) voor een potje verf.
Hier en daar wat verf aanstippen in huis. Trapleuningen/hekwerk en waar de keukenboer de lichtknop heeft verlaagd ff beetje netter klodderen.
pi_214283916
quote:
[ afbeelding ]

Wauw. ^O^
Werewolf
  zondag 14 juli 2024 @ 12:52:17 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214283969
Heb ook wel zin om ergens heen te gaan. Maar meestal bedenk ik dat te laat :')
pi_214284126
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Tis pas 1 uur!!
  zondag 14 juli 2024 @ 13:07:14 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214284171
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Tis pas 1 uur!!
ff kijken wat het weer volgende week doet :)
  zondag 14 juli 2024 @ 13:22:15 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214284354
Met de honden naar het speelpark geweest, Hebben daar een anderhalf uur gespeeld, prinsesje wilde na een uurtje al weer naar huis, Paul Beagle wilde blijven, broodjes gebakken, zo lekker wat eten, dan een siësta en daarna huiswerk maken voor mijn Frans cursus. Sinds een maandje heb ik mijzelf de opgave gegeven mijn Frans op hoger niveau te brengen. Eens kijken of ik ergens eind volgend jaar mijn Frans net zo goed heb als Engels en Duits.
/lief dagboek
pi_214284563
Mijn brooddeeg is vannacht overrezen :{ toch warmer in de keuken dan ik dacht.
pi_214284577
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn brooddeeg is vannacht overrezen :{ toch warmer in de keuken dan ik dacht.
Oh jee, nu zie je de keuken niet meer.

;)
Werewolf
pi_214284915
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 13:40 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Oh jee, nu zie je de keuken niet meer.

;)
Zo erg heb ik het in de bakkerij wel gehad, keer of vier met stroomstoringen en de laatste keer toen de koelkast dood was:

https://www.facebook.com/share/v/TPna5g6Rznkzrd4v/

https://www.instagram.com(...)MXRqYmhmeHFvamY5bA==

Deze keer was het maar twee kilo deeg *)
pi_214285218
@Candaasje kunnen paarden ook wagenziek worden?
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
  zondag 14 juli 2024 @ 14:45:59 #202
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214285356
:W vanuit de bus terug van het sambafestival in Coburg. Topweekend O+ *O*
pi_214285399
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje kunnen paarden ook wagenziek worden?
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
Ja kunnen ze, is ooit wel onderzoek naar gedaan. Ze gaan dan vaak meer smakken , gewicht meer verplaatsen, maagdarmklachten. (Het toont zich wel iets anders dan bij mensen, want paarden kunnen niet overgeven). Rijrichting en rijstijl zijn vaak van invloed; ik heb ook wel van paarden gehoord die in een trailer met het hoofd vooruit wel naar binnen willen stappen, maar weigeren bij een vrachtwagen waarin ze zijwaarts moeten staan.
pi_214285509
Ik heb een bosje siererwtenbloemen op tafel staan en dat ruikt zo heerlijk O+. Verder ben ik om onduidelijke redenen ongelofelijk chagrijnig.
  zondag 14 juli 2024 @ 15:06:16 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214285572
quote:
Ik weet wel dat paarden niet kunnen kotsen :!
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 15:31:02 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214286077
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:03 schreef z80 het volgende:
Morgen.
Gaat lekker in in de US of A. Twee kemphanen die wind zaaien, en nu de eerste oost binnen halen.
Wie er ook doodgeschoten zou worden van de twee, dan heb je denk ik wel een nieuwe president.
pi_214286317
Varkens worden wagenziek en kunnen kotsen.
pi_214286432
Ach. Een jeugdliefde minder :'(
pi_214286646
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.

quote:
Goeie vraag. Dat zie ik hier in het dorp ook verschillend voorbij komen.
Dank voor antwoord. Sinds een half jaar hebben we een “paardenmeisje” als nieuwe buur. Met net een nieuwe bus om trailer voor twee te trekken.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:45 schreef Morgane89 het volgende:
:W vanuit de bus terug van het sambafestival in Coburg. Topweekend O+ *O*
Top🎶 Ook op de nieuwe trommel met ritme?

Vorige week stond ook nieuwe kamerplanten op de lijst. Check.
Plus eentje verpotten. Check.
En witte lavendel voor buiten.
  zondag 14 juli 2024 @ 16:16:10 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286674
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef AnneX het volgende:
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.

Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorry :P
pi_214286735
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorry :P
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.
Hoorde het te laat en mnX is trouwens schipperen. I.t.t. regenvrijdag met één passagier is het nu file, begreep ik met het mooie weer.
  zondag 14 juli 2024 @ 16:20:45 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286755
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.
Hoorde het te laat en mnX is trouwens schipperen. I.t.t. regenvrijdag met één passagier is het nu file, begreep ik met het mooie weer.
Oh is die van de bootjes ja? Leuk *O*
pi_214286787
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh is die van de bootjes ja? Leuk *O*
Alsof het nieuws is 😂
  zondag 14 juli 2024 @ 16:22:41 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286798
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Alsof het nieuws is 😂
Ja ik hou het hier niet allemaal zo bij, sorry :@
pi_214286896
Op de fiets verf halen bij de Karwei en een rondje Haarlem bracht leuke verrassingen mee.

Parksessies in het Houtpark, daar ook leuke beelden gezien. Op terugweg via de kleine gezellige Haarlemse straatjes (5hoek) via Brouwersgracht en het pittoreske Houtmanpad (kende ik niet😄) kronkelend weer naar huis.
Iets te ver voor rug maar erg leuk😍
Op m'n insta foto's 🤩

Thuis m'n mies gedaan voor de hete kip met zilvervliesrijst en komkommersalade.

Wasje opgehangen en nu met een bakkie uitblazen op de bank.

#dagboek

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 14-07-2024 16:43:28 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 16:51:29 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214287153
Mijn man wil in de souterrain een paar wanden gaan schilderen.
Ik: Als je nu slim bent dan gebruik je de accu boormachine om de verf te roeren
Hij; Roeren???
Ik: Ja, voordat je gaat schilderen
Hij: Ik wist niet dat je verf moest roeren

*Zucht*
Soms....
pi_214287304
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn man wil in de souterrain een paar wanden gaan schilderen.
Ik: Als je nu slim bent dan gebruik je de accu boormachine om de verf te roeren
Hij; Roeren???
Ik: Ja, voordat je gaat schilderen
Hij: Ik wist niet dat je verf moest roeren

*Zucht*
Soms....
Hij neemt je in de maling. Toch!?
Overigens heerlijk zen om met zo’n houtje te roeren… 5 minuten.

Vanavond Italiaans op het mooiste terras. :Y)
pi_214287323
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Vanavond Italiaans op het mooiste terras. :Y)
Vianen a/h water?
pi_214287363
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Vianen a/h water?
Tralala of Vreeswijk? 😇
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juli 2024 @ 17:07:58 #220
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214287432
Sportief *vink* was *vink* boodschappen *vink* gewandeld *vink*

Westerveldroute vanaf Driehuis CS. Kwam ook nog hertjes tegen. Tijd geleden dat ik langs de graven liep.

Kwam op de route oa

tegen. Liggen veel meer bekenden of waarvan hun as is bijgezet.
pi_214288575
Groetjes vanuit de bar, waar de barmeneer blijkbaar niet wist dat mijn kaartje voor een portie bitterballen voor 1 persoon eigenlijk uit 3 bitterballen zou moeten bestaan, en niet uit een volledige portie van 12 _O- ik hoef geen avondeten meer zo haha.

Wel bijna 14.000 stappen, lekker ontbeten/geluncht in Arnhem en daarna vier uur in de dierentuin rondgelopen en foto's gemaakt. Wel aantal toffe van de tijgers, en van borstvoedende chimpansee. Baalde wel, want bij mn zoomlens deed de scherpstelling het niet wanneer ik hem instelde op dat ik zelf het scherpstelpunt wilde kiezen ipv dat camera dat deed. Dus deels helemaal handmatig scherpgesteld (wat ingewikkeld is als dieren naar je toe lopen oid) en deels dan maar op auto, maar daardoor soms ook net de scherpte op neus ipv ogen ofzo. Nouja. Eens kijken of ik een cameratent in Utrecht kan vinden om er eens naar te kijken.
pi_214288638
Klinkt of je uitstapje geslaagd is, @vlindertje89
pi_214288689
Je hebt het goed gedaan @vlindertje89 om nu pas te gaan ipv vrijdag/zaterdag, dat was echt bagger weer.

Vanochtend lekker buiten koffie gedronken en gelezen, er zou iemand komen om een tafeltje op te halen, maat die liet om 18 uur weten dt het niet lukte, morgen wel.

Huiskamer ook maar een beetje aangepast, Elin is niet uit de stoel weg te slaan dus die moest een vaste plek hebben.
Omdat in de zon zitten niet zo fijn is heb ik een deel van de serie “Oogappels” gebingewatched. Die serie had ik niet gezien en herhalen ze momenteel. Stevig verslaafd nu.
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen :D
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 18:33:05 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214288902
Wel de juiste AF modus geselecteerd @vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

Mijn wapen vandaag. Zoomlens, autofocus? Wat is dat?
  zondag 14 juli 2024 @ 18:33:17 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214288904
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen
Nee hup Spanje. Engeland kan er niks van. De Duitse scheids was Man of the Match voor ze tegen ons.

Maar ja, Spanje heeft Frankrijk verslagen dus de UEFA zet een Franse scheids op de finale. Het ligt er verder helemaal niet dik bovenop dat Engeland MOET winnen of zo.

Net als Argentinië in 2022.

Tsja, daar is niet tegenaan te voetballen natuurlijk *O* Nee ik ga niet kijken. Ik zie het morgen wel.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:49:58 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214289112
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee, hij heeft werkelijk geen idee.
quote:

Roerer op de accuboor en vrrrrrt
pi_214289146
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:11 schreef sigme het volgende:
Klinkt of je uitstapje geslaagd is, @:vlindertje89
Ja, erg leuke dag gehad :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Je hebt het goed gedaan @:vlindertje89 om nu pas te gaan ipv vrijdag/zaterdag, dat was echt bagger weer.

Vanochtend lekker buiten koffie gedronken en gelezen, er zou iemand komen om een tafeltje op te halen, maat die liet om 18 uur weten dt het niet lukte, morgen wel.

Huiskamer ook maar een beetje aangepast, Elin is niet uit de stoel weg te slaan dus die moest een vaste plek hebben.
Omdat in de zon zitten niet zo fijn is heb ik een deel van de serie “Oogappels” gebingewatched. Die serie had ik niet gezien en herhalen ze momenteel. Stevig verslaafd nu.
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen :D
Ja, heel blij mee dat ik het heb verzet! Wat ik vandaag allemaal heb gedaan, had vrijdag echt niet gekund.
Jouw dag klinkt ook wel lekker zo!

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

[ afbeelding ]
Haha, godsamme, ik had dit eerder moeten posten hier. Even gegoogled. Ik had het inderdaad verkeerd staan. Ik had m op AF-auto (dan kijkt ie zelf of object beweegt of niet, zo ja gaat ie herfocussen zolang half ingedrukt, zo niet dan niet) en op auto area. Dan kan je dus idd niet zelf je punt instellen. Dus zette ik hem dan op MF. Het probleem was alleen niet de AF modus (hoewel continuous nog beter was geweest, maar de auto had ook wel opgepikt dat het bewegend beeld was), maar de focus point optie daarbinnen. Ipv auto area, had ik single point of dynamic area moeten kiezen, dan kan je wél zelf je focuspunt kiezen binnen de autofocus.

Alsnog dank, haha. Dan moet ik nog maar eens terug! Ook wel weer duidelijk hoe lang ik mn camera al niet heb gebruikt :o want ooit wist ik dit wel. Had me iets beter kunnen inlezen weer :D

Tof jouw camera O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 14-07-2024 19:03:00 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 18:54:16 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214289162
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

[ afbeelding ]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.
pi_214289280
@vlindertje89 Geen idee of het nog zo is maar in de zomer hadden ze ook vaak avond openstellingen, kon je mee met ivn rondleiders. Heel veel achtergrond informatie. 1x hd de rondleider meegewerkt aan de opzet en bouw van de ocean. Zoveel gehoord van die man, had zo nog een rondje met m willen meelopen
  zondag 14 juli 2024 @ 19:07:29 #230
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214289343
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef AnneX het volgende:
Top🎶 Ook op de nieuwe trommel met ritme?
Ja ging heel goed :) 1 stuk van 1 liedje wel op een ander instrument gespeeld omdat ik bij de laatste repetitie nog steeds niet snapte hoe het ritme nou precies moest O-)
Nu weer 8 uur in een touringcar }:|
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:15:11 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214289431
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.
pi_214289642
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Geen idee of het nog zo is maar in de zomer hadden ze ook vaak avond openstellingen, kon je mee met ivn rondleiders. Heel veel achtergrond informatie. 1x hd de rondleider meegewerkt aan de opzet en bouw van de ocean. Zoveel gehoord van die man, had zo nog een rondje met m willen meelopen
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.

Ik vond het wel echt een toffe dierentuin, met ook goede foto mogelijkheden (dat verschilt enorm tussen dierentuinen). Het is best goed te doen qua reistijd (45min rijden) dus denk dat ik mezelf morgen een jaarabonnement plus jaarparkeerkaart kado doe. Krijg ik ook nog eens 50% korting op kaartjes voor Artis en Blijdorp. En dan ga ik morgenochtend mooi met de goede camera-instellingen de rest van mn sd-kaartje volschieten :+ *)

Leuke medewerkers ook, heel vriendelijk allemaal. Eentje zag mn camera en zei ooh als je mooie foto's gemaakt hebt, straks wel even komen laten zien hoor, ik ben ook hobby fotograaf! En toen ik wegging stond hij er nog, zei meteen ohh laat zien is het gelukt, aantal laten zien en ook nog even leuk gepraat en wat meer gehoord over de dieren enzo. Dus dat was óók leuk!
pi_214289716
Ik run een B&B+ :D
Ontbijtje verzorgen, crisis want het koffiezetapparaat deed het niet (nu nog steeds half }:| Dadelijk de logees maar instructies appen. Wasjes doen, wat kleding van hen mee gewassen. Logisch wel, ik had plaats, zij hadden nog (vrijdag)modder.
Morgen eigenlijk naar kantoor maar dat schijnt nu verboden gebied te zijn ivm brand en asbest dus morgenvroeg nog maar eens kijken wat de status is. En anders mogen logees rondom me heen sluipen terwijl ik met de directeur in overleg zit _O- Of ik neem hem toch maar mee naar de logeerkamer en hoop op goede WiFi.
Kortom: veel handiger als ik morgen ergens anders zit (ook voor mijn middagafspraak in de buurt van kantoor), en de logees kunnen rommelen en zichzelf uitchecken.

Dadelijk de schone was op ‘hun’ kamer leggen + een electronica klusje wat vriend hopelijk voor me kan oplossen.
Ook raar… mijn eigen slaapkamer is even mijn slaapkamer niet :o Haast schuldbewust binnen sluipen, ook al zijn ze er niet en vinden het anders ook niet erg, en alvast heel goed nadenken wat ik morgenvroeg nodig heb, omdat ik de schone slapers dan zeker niet wil storen.
pi_214289780
Leuk he, gasten O+

In de loop van deze week komen onze jaarlijkse logees. Dat is voor hun (vader, 2 inmiddels volwassen kinderen, waarvan 1 met partner) hun 'familievakantie'. Ze kamperen dan in onze boomgaard en ik zorg voor alle dagen uitgebreid en lekker eten. Eén vegetariër die de principes even opzij zet omdat ik verantwoord vlees serveer, eentje die wel vega blijft, eentje die geen vis eet. En een die alles eet gelukkig.
En heeeeeeeeeeel veel Jever B:)B
pi_214289842
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.

Ik vond het wel echt een toffe dierentuin, met ook goede foto mogelijkheden (dat verschilt enorm tussen dierentuinen). Het is best goed te doen qua reistijd (45min rijden) dus denk dat ik mezelf morgen een jaarabonnement plus jaarparkeerkaart kado doe. Krijg ik ook nog eens 50% korting op kaartjes voor Artis en Blijdorp. En dan ga ik morgenochtend mooi met de goede camera-instellingen de rest van mn sd-kaartje volschieten :+ *)

Leuke medewerkers ook, heel vriendelijk allemaal. Eentje zag mn camera en zei ooh als je mooie foto's gemaakt hebt, straks wel even komen laten zien hoor, ik ben ook hobby fotograaf! En toen ik wegging stond hij er nog, zei meteen ohh laat zien is het gelukt, aantal laten zien en ook nog even leuk gepraat en wat meer gehoord over de dieren enzo. Dus dat was óók leuk!
Avondlezing plus op 18 september.

Avondlezing Plus: Ecodisplays onder de loep- 18 september 2024

Burgers’ Zoo is trots op zijn ecodisplays. Deze ecosysteempjes in het klein zijn ware juweeltjes en vragen zowel bij het ontwerp als bij het onderhoud veel kennis en ‘fingerspitzengefühl’. Deze avond start met 1,5 uur rondleiding met gids. U bezoekt twee ecodisplays en ontdekt welk denkwerk van biologen, ontwerper, verzorgers en educatoren schuilgaat achter de inrichting van deze werelden. Daarna neemt u plaats in het auditorium, waar biologe en hoofd educatie Constanze Mager vertelt wat er allemaal komt kijken bij het managen van de Bush.
pi_214289888
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:46 schreef sigme het volgende:
Leuk he, gasten O+

In de loop van deze week komen onze jaarlijkse logees. Dat is voor hun (vader, 2 inmiddels volwassen kinderen, waarvan 1 met partner) hun 'familievakantie'. Ze kamperen dan in onze boomgaard en ik zorg voor alle dagen uitgebreid en lekker eten. Eén vegetariër die de principes even opzij zet omdat ik verantwoord vlees serveer, eentje die wel vega blijft, eentje die geen vis eet. En een die alles eet gelukkig.
En heeeeeeeeeeel veel Jever B:)B
Gezellig! Wel laveren met alle eetwensen :D

Die van mij zijn de hele dag weg. Gisteren was ik ook me naar festival, maar we hebben vrij gescheiden vriendengroepen en dit jaar ontstond het zomaar dat wel elkaar daar nauwelijks gezien hebben.
  zondag 14 juli 2024 @ 20:19:28 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214290394
Ik ga ook bij het Cat hotel boeken :D dit wordt lachen ghehe *)
  zondag 14 juli 2024 @ 20:20:28 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214290419
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.
Mooi man. Wees er zuinig op, is een mooi exemplaar. Pentax was een groot innovator op cameragebied.
pi_214290722
Korstmos op de perenboom

pi_214290753
Korstmossen O+
pi_214290811
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga ook bij het Cat hotel boeken :D dit wordt lachen ghehe *)
Gaat vast fout met de boeking _O-
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:06:39 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214291363
Vaker je camera gebruiken kan ook nog @vlindertje89 dan vergeet je het ook niet.
Als ik digitaal schiet moet ik altijd opletten dat ik de accu's opgeladen heb - dat zit nu niet bepaald in m'n systeem. Meeste camera's hebben geen batterij of gebruiken hem alleen voor lichtmeting. Dan kun je er makkelijk 2 jaar mee doen.

Ik heb ook nog een Canon Eos3, een van de laatste topmodellen die Canon heeft gemaakt. Daar zit autofocus in die bijhoudt waar je naar kijkt en daarop wordt scherpgesteld. Heel ingenieus systeem, maar niet verder toegepast. Het moet op je oog gekalibreerd worden en hoe meer je dat doet, des te beter. Maar heb eigenlijk nooit de tijd gekomen dat goed te doen.
pi_214291646
Ik mag morgen naar kantoor. Met extra paar binnen schoenen en plastic zakkie voor de buitenschoenen zodat ik evt rotzooi niet binnen loop. Gelukkig geen live afspraken die ik moet inlichten.
Flashback naar COVID tijden :D
pi_214292068
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik mag morgen naar kantoor. Met extra paar binnen schoenen en plastic zakkie voor de buitenschoenen zodat ik evt rotzooi niet binnen loop. Gelukkig geen live afspraken die ik moet inlichten.
Flashback naar COVID tijden :D
Gedoe is dat, dat asbest.
Bij mijn (hele) oude werk bleek dat ook in een gebouw te zitten. Moesten er van de ene op de andere dag meer dan 100 mensen over andere gebouwen geplaatst worden. Logistieke nachtmerrie. Gebouw is ook nooit meer kantoor geworden maar na gestript zijn er appartementen in gemaakt
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juli 2024 @ 21:52:55 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214292541
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.

TypiSCHe finale tot nu toe..

[ Bericht 20% gewijzigd door borisz op 14-07-2024 21:59:45 ]
pi_214292618
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gedoe is dat, dat asbest.
Bij mijn (hele) oude werk bleek dat ook in een gebouw te zitten. Moesten er van de ene op de andere dag meer dan 100 mensen over andere gebouwen geplaatst worden. Logistieke nachtmerrie. Gebouw is ook nooit meer kantoor geworden maar na gestript zijn er appartementen in gemaakt
Kan ik me voorstellen ja!

Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
pi_214292684
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?
pi_214292747
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.

Oh, wat een leuke tip van je! Ga ik ook beluisteren.
Ik heb vorige week nog even z'n site opgezocht.
pi_214293104
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:

Dank, doorgestuurd aan een vriendin die enorm fan is van haar
pi_214293372
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Vaker je camera gebruiken kan ook nog @:vlindertje89 dan vergeet je het ook niet.
Als ik digitaal schiet moet ik altijd opletten dat ik de accu's opgeladen heb - dat zit nu niet bepaald in m'n systeem. Meeste camera's hebben geen batterij of gebruiken hem alleen voor lichtmeting. Dan kun je er makkelijk 2 jaar mee doen.

Ik heb ook nog een Canon Eos3, een van de laatste topmodellen die Canon heeft gemaakt. Daar zit autofocus in die bijhoudt waar je naar kijkt en daarop wordt scherpgesteld. Heel ingenieus systeem, maar niet verder toegepast. Het moet op je oog gekalibreerd worden en hoe meer je dat doet, des te beter. Maar heb eigenlijk nooit de tijd gekomen dat goed te doen.
Ja, vaker gebruiken is wel de bedoeling inderdaad :). Heb het jaren niet gedaan, maar merkte vandaag wel weer hoe fijn ik het eigenlijk vind om te doen.

Batterij, goeie, heb mijne meteen even in de lader gestopt. Geen idee meer hoe lang hij meegaat en of het echt nodig is, maar bijladen kan nooit kwaad.

En dat klinkt wel heel fancy en cool, van die canon _O_
pi_214293395
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!
pi_214293407
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
pi_214293455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
pi_214293520
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:31:08 #255
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214293550
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.
Is allemaal voor rekening van de veroorzaker van de brand. (Vaak dus de pandeigenaar)
pi_214293647
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
Snelle zoektocht leert dat ik zichtbare brokstukken moet laten liggen en daarvoor de gemeente bellen.
En verder gaan we niet dood van de mini vezels die er wellicht ook liggen. Lijkt ook niet echt particulier schoon te maken te zijn.
Dus ik denk de komende dagen maar overschoentjes aandoen of zo?
pi_214293709
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.
Is allemaal voor rekening van de veroorzaker van de brand. (Vaak dus de pandeigenaar)
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.
We gaan het meemaken.
pi_214293738
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Vianen a/h water?
Inderdaad Mamma Mia in Vianen. :Y)
Wij hadden pech, A27 richting Breda wordt geasfalteerd. Dus omrijden en via A2.
Half uurtje later dus.
Het was lekker en gezellig met ook de volwassen zoon erbij.

Gastvrije tante ben jij Cat! met B&B kwaliteiten en kost en inwoning voor de gasten.
Dat wil dr.Flash ook wel. O-)

Wat een leuke dag in de dierentuin Vlinder en 12! ballen. _O-
  zondag 14 juli 2024 @ 22:38:28 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214293774
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.
We gaan het meemaken.
Verzekeringsnerd hier :+
  zondag 14 juli 2024 @ 22:39:35 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214293803
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gaat vast fout met de boeking _O-
1 kamer te weinig zou wel raar zijn.
pi_214293816
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is juist een minivezel die kwaad kan met asbest. En met jarenlange blootstelling neemt het risico toe, maar in principe kan elke vezel fataal worden.
pi_214293900
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ah, dat had ik niet begrepen. Ik dacht een terrein van 1 eigenaar die het verhipte
pi_214294381
Vuurwerk galmt lekker door zo'n dal :')

Volgens mij gaat het voetbalgebeuren goed voor Spanje.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:04:50 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214294502
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vuurwerk galmt lekker door zo'n dal :')

Volgens mij gaat het voetbalgebeuren goed voor Spanje.
Jaa grote blij daar nu :D
pi_214295718
Goedemorgen!
Mijn wekker staat 8.45, dus uiteraard was ik om 6.30 wakker :')
Maar lig nog even lekker in bed. Zo maar eens opstaan en naar het ontbijt *O*
pi_214295748
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen!
Mijn wekker staat 8.45, dus uiteraard was ik om 6.30 wakker :')
Maar lig nog even lekker in bed. Zo maar eens opstaan en naar het ontbijt *O*
Hier geen wekker maar wel vroeg wakker door een katten stampede door het huis :') de katten slapen inmiddels weer :{
pi_214295808
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):

https://people.com/what-i(...)p-presidency-8622964
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 08:25:27 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214296077
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)

Een goed masker met wisselbare filters en zo kost misschien max ¤100. Calculeer nog even in dat je je kleding nadien weg gooit. Een ploeg maanmannetjes is duurder.
  maandag 15 juli 2024 @ 08:28:45 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214296106
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)

Een goed masker met wisselbare filters en zo kost misschien max ¤100. Calculeer nog even in dat je je kleding nadien weg gooit. Een ploeg maanmannetjes is duurder.
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de hand
  maandag 15 juli 2024 @ 08:30:25 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214296126
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):

Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
pi_214296129
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de hand
Of er gaatjes in boort, zoals in ons oude complex volop gebeurde :{
pi_214296160
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
Correct. Maar bij een totale afwezigheid van linkse opties is dat wat er nu is.

Dat staat verder los van Project 2025, opgezet door Trumps denktanks. Waar de vorige termijn 'meeviel' qua kwaadaardige uitkomst door complete incompetentie, is dit de blauwdruk hoe ze wel de democratie van binnenuit om kunnen gooien.
pi_214296868
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:

En gaat over hetzelfde.
pi_214296914
Goedemorgen :O
2 drukke festival dagen gehad. Vandaag weer een dagje Efteling, eens kijken hoe onze voeten zich houden :D
Wel nemen we onze ereaders mee, genoeg mooie rustige plekjes om even te relaxen.
pi_214297090
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
pi_214297216
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

En gaat over hetzelfde.
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinen
pi_214297233
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
Nouja de democratische partij zou best een paar stappen naar links mogen maken en wat verjongen. Maar goed, als Biden sterft hebben ze wel de eerste zwarte vrouw als president.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 10:59:33 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214297368
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.

Zullen ook genoeg mensen zijn die op een partij stemmen ipv een persoon.

Geen idee, ze gaan hun gang maar.
pi_214297422
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.

Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.

Er gaan mensen dood aan 'ze gaan hun gang maar'.
pi_214297437
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.

Er gaan mensen dood aan 'ze gaan hun gang maar'.
Wordt dat in Amerika centraal afgesproken en dus niet op het niveau van de staten?
pi_214298190
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinen
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.
pi_214298273
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
pi_214298283
Begaan? Met iets anders dan ZSM? :?
pi_214298390
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
Met de voortdurende groeiende groep van het fascisme wie nou precies 'de ander' is, zou ik momenteel ook niet graag in het onderwijs werken in de vs.
pi_214298410
quote:
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.
pi_214298805
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.
Met hoever de diepte dit programma vaak induikt, denk ik dat het zonder de grappen nogal taaie saaie stof zou zijn. En ik weet niet of je de mensen buiten 'de bubbel' gaat bereiken met linkse hobbies zoals feiten.
pi_214299073
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.
Dat had ik ook, werd er ook gewoon agressief van richting mijn tv, en die kon er toch echt niets aan doen. Maar we sluipen nu irl er wel heel langzaam naar toe.
pi_214299134
De oppervlakte in mijn bus zijn, afhankelijk van waar ik de thermometer op mik, tussen de 50 en de 85 graden :')
pi_214299267
o|O voor mij. Al maanden loop ik te kloten met de pasjes voor het werk. Eén is om de locatie op te mogen (meeste bewakers kennen me dus hoef ik die niet te laten zien) en één is om de boten op te mogen (ook deze bewakers kennen me meestal wel). Maar vaak ben ik er één kwijt want die verdwijnt tussen de papieren (is ook maar een dun dingetje). Kom er nu net achter dat ik die in het hoesje van de ander kwijt kan _O-
pi_214300471
Zo.
Dat was migraine nr 2 }:|
Gisteravond om 19 uur en nu om 10 uur vanochtend hoppa, vlak achter elkaar.
Met huisarts geappt, ik ga nu 16mg candesartan gebruiken.
Eens kijken of dat de episodes wil verminderen....
( heb er geen vertrouwen in)

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 15-07-2024 17:36:09 ]
  maandag 15 juli 2024 @ 17:38:44 #292
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214300534
Ahhh wat balen Blues :* lijkt me heel heftig zo kort op elkaar.
pi_214300632
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:28 schreef Blues het volgende:
Zo.
Dat was migraine nr 2 }:|
Gisteravond om 19 uur en nu om 10 uur vanochtend hoppa, vlak achter elkaar.
Met huisarts geappt, ik ga nu 16mg candesartan gebruiken.
Eens kijken of dat de episodes wil verminderen....
( heb er geen vertrouwen in)
:{ mooi klote
pi_214300643
Gember-citroensorbet in de ijsmachine, ben benieuwd.
pi_214300910
Wat afschuwelijk @Blues
pi_214301034
Ja dit is niet leuk meer :(

Heb nog wel de trapleuningen en hekwekjes kunnen bijtippen met potje verf later vanmiddag en paar x liggen.
Met pauzes en zweten en raar hoofd.
Verder alles op dat zombie-tempo.

Morgen en dinsdag werken. It better stays awayyyy }:| }:|
  maandag 15 juli 2024 @ 18:27:11 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214301058
quote:

[..]

Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
  maandag 15 juli 2024 @ 18:43:18 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214301227
quote:

[..]

Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?

ik vind het aan de ene kant reuze intressant wat er in de US gebeurt, zolang het maar DAAR blijft.
en ja het is enorm klote voor bepaalde groepen, maar wat ken je er hier in europe aan doen dan? ( behalve zorgen dat zoiets dus niet OOK hier kan gebeuren? ) zou het ook niet een soort schrik-effect kunnen hebben zoals de Brexit eigenlijk ook wel op de rest van europa heeft gehad ?
pi_214301251
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
Enerzijds zit dat 'm imho vooral in het gebrek aan aandacht voor die (voornamelijk niet-witte) landen. Maar de invloed op de samenleving hier is toch ook gewoon veel sterker? Als Trump begint op te hitsen tegen 'de linkse journalistiek' dan zie je dat ook hier terug, met bijvoorbeeld de NOS die met onherkenbare busjes gaat rijden of Tim Hofman die met een alarmknop over straat moet.

Als Duerte verslaafden laat liquideren op straat, dan is dat geen beleid dat door Baudet of Schreeuwwitje wordt overgenomen. Als de Republikeinen in de VS LHBT 'leftish pedo-kinderbeinvloeding' vinden, dan zie je dat hier wél invloed hebben.
pi_214301309
Of de anti-onderwijs en anti-boekenhouding in de VS, of Ma Flodder aka minister zware shag die hier de btw op boeken omhoog wilt.
pi_214301896
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?

ik vind het aan de ene kant reuze intressant wat er in de US gebeurt, zolang het maar DAAR blijft.
en ja het is enorm klote voor bepaalde groepen, maar wat ken je er hier in europe aan doen dan? ( behalve zorgen dat zoiets dus niet OOK hier kan gebeuren? ) zou het ook niet een soort schrik-effect kunnen hebben zoals de Brexit eigenlijk ook wel op de rest van europa heeft gehad ?
Dit lijkt me best een goed streven eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')