het is daar ook echt wel kiezen uit twee slechte keuzes hoor...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:20 schreef derLudolf het volgende:
Biden die Zelenski Putin noemt. Wat is de volgende stap, een gesprek met een opperrabbijn die hij met Adolf aanspreekt?
Een van de Disney nazaten heeft de sponsoring al stopgezet zolang er geen andere kandidaat naar voren wordt geschoven.
Ik had ook meteen een liedje in mijn hoofd!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 08:42 schreef vlindertje89 het volgende:
En hier staan we dan, mijn ruggengraat en ik![]()
Wat een heerlijk liedje is dat![]()
Kan die Harris niet dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het is daar ook echt wel kiezen uit twee slechte keuzes hoor...
Dat moet ik wel dertig keer op een dag denk ikquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:30 schreef Blues het volgende:
Vervolgens elke dag (!!) als je binnenkomt langs een lezer halen.
Nogal. Zit gewoon half juli midden op de dag met het licht aanquote:
Heerlijk zuurdesem.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jullie?
Hier was het vanochtend helemaal droog, nu is het bewolkt met her en der een spetje.
Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden).
WAAROMquote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet ik wel dertig keer op een dag denk ikAnders gaat de deur niet open. Als ik van buiten naar mijn werkplek wil lopen moet het al drie keer: 1 het gebouw in, 1 de afdeling op, 1 de kamer in.
Heerlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jullie?
Hier was het vanochtend helemaal droog, nu is het bewolkt met her en der een spetje.
Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden). Gelukkig zit er dan ongeveer op die route ook een van de melktappunten; ik haal dan ook 8 liter rauwe melk.
Liefste heeft onverwacht vrij, dat maakt mijn dag wel wat minder haastig.
Pijpenstelen hier.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jullie?
Ik ga zo even m'n bestelde zuurdesembroden ophalen (https://bakkerijvlier.nl), ze bakken eens per week, voor woensdag bestellen dan kan je het vrijdag ophalen. Bijzonder lekker, dus ik heb er alle moeite wel voor over (op tijd bestellen, 12km rijden). Gelukkig zit er dan ongeveer op die route ook een van de melktappunten; ik haal dan ook 8 liter rauwe melk.
Liefste heeft onverwacht vrij, dat maakt mijn dag wel wat minder haastig.
Op ons kantoor wordt helaas regelmatig ingebroken. Als het helpt om deuren te beveiligen met een pasje, dan help ik graag mee aan preventie. Ik kan met mijn pasje de deur van het pand openen en vervolgens de deur naar de werkplekken (er is ook een deel dat toegankelijk is voor bezoekers). Ik loop wel meerdere keren per dag van de gedeelde ruimte naar de werkplekruimte, maar ik vind het geen probleem om daar dan een pasje voor te houden.quote:
Ah ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op ons kantoor wordt helaas regelmatig ingebroken. Als het helpt om deuren te beveiligen met een pasje, dan help ik graag mee aan preventie. Ik kan met mijn pasje de deur van het pand openen en vervolgens de deur naar de werkplekken (er is ook een deel dat toegankelijk is voor bezoekers). Ik loop wel meerdere keren per dag van de gedeelde ruimte naar de werkplekruimte, maar ik vind het geen probleem om daar dan een pasje voor te houden.
Dat is hier altijd zo; om dat te optimaliseren is het voor alle uniformdragenden geintegreerd met de kledinguitgifterobot.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:30 schreef Blues het volgende:
Vervolgens elke dag (!!) als je binnenkomt langs een lezer halen.
Wij hebben zo een afdelingsuitje vanaf 15:00 en zijn al de hele ochtend bezig een alternatief programma in elkaar te draaien, en tenten bij te hurenquote:
Handig bedacht.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:33 schreef fietsie het volgende:
Dat is hier altijd zo; om dat te optimaliseren is het voor alle uniformdragenden geintegreerd met de kledinguitgifterobot.
Daarnaast hebben we dag - avond schakelingen; je kan bv overdag gewoon bij de medische techniek en digitalisering langslopen; voor 8:00 en na 16:00 heb je daar een pasje voor nodig.quote:
Toen ik met de Kerona een paar dagen uithielp in het ziekenhuis was dat ook al zoquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is hier altijd zo; om dat te optimaliseren is het voor alle uniformdragenden geintegreerd met de kledinguitgifterobot.
Da's 50kmquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef AnneX het volgende:
@:sigme de laatste week kijk ik naar 24 kitchen op de achtergrond.
Daar werd een fladderak gebakken met veel gember. Het water liep mij in de mond. Die komt nu per post.![]()
Van bakkerij Olinga uit Bierum![]()
Dat is verder dan 15 km - vermoed ik- bij jou vandaan.
Groninger koek!
Oh. Veel plezier...quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij hebben zo een afdelingsuitje vanaf 15:00 en zijn al de hele ochtend bezig een alternatief programma in elkaar te draaien, en tenten bij te huren
Adem in, adem uit. Je bent geweldig. Je bent cum laude geslaagd. Je bent gevraagd.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik ben ook uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij de andere plek![]()
Gelukkig een online gesprek
En over een uur m'n presentatie. Ik heb er nu al helemaal stress van
Heb je een plaatje?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef AnneX het volgende:
Daar werd een fladderak gebakken met veel gember. Het water liep mij in de mond. Die komt nu per post.![]()
Groninger koek!
Fladderak is drank, bedoel je misschien poffert?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:37 schreef AnneX het volgende:
Groninger koek!
quote:Fladder wordt gemaakt van de lebmaag van de koe en is een typisch Surinaams gerecht. Voordat je fladder kunt eten wordt dit bijproduct gekookt in een heerlijke kruidige bouillon van Surinaamse kruiden, selderij en pittige pepers.
Tot 19u niet droog. Regent flink.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:15 schreef sigme het volgende:
Regent het bij jullie?
Dat ken ik dan weer niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:10 schreef MadMaster het volgende:
Fladderak ken ik niet.
Fladder wel:
[..]
[ afbeelding ]
Er is nog één iemand anders en natuurlijk geen idee hoe die het gedaan heeftquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb je enig idee uit hoeveel mensen ze een keuze gaan maken? En je hebt laten zien dat je niets iets half wil doen.
Min of meer droog naar de stad gefietst en weer terug. Schoenmaker wilde even overleggen over de aanpassingen die hij gaat doen zodat ik bepaalde schoenen aan kan. Iets met roeien en riemen. Zou het niet kopen maar kan ze wel aan. Hij heeft ook in de schoenen die ik vorige week had opgehaald gaatjes bijgemaakt want met die opgezwollen voeten van de week kreeg ik ze niet aan.
Het zal ook niet de laatste afgelaste wedstrijd zijn vermoed ikquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Het regende hier dusdanig dat de eerste wedstrijd van de Haarlemse Honkbalweek vanmiddag afgelast is…
Dan heet die koek naar de drank (Fladderak) die erdoor zit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:29 schreef AnneX het volgende:
Volgende week dus @:Tele6
Wij wachten af…met jou🍀
Fladderak is een Groninger koek.
En het zag er heerlijk uit!
Fladderweek is een lokale vakantieweek voor basisschoolkinderen einde Zomervakantie.
Morgen begint het lokale dorps evenement met een Tour voor 100 kinderen van 8-12 jaar.
De nieuwe buren vroegen in de app wat zij konden verwachten?
Nou spektakel 🙃 wegafsluitingen, Eindfeest voor de deur Boom boom boom🎶
Ja, de regen kwam toch ook hier en inmiddels zitten we boven de 30mm.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tot 19u niet droog. Regent flink.
Qua uren had ik wel naar huis gekund. En dan, grasmaaien of buiten klussen kan toch niet. Ben met leuk klusje bezig dus ga nog even door. Als het ooit droog wordt neem ik wel een middag vrij.
Dat dus👍🏼quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heet die koek naar de drank (Fladderak) die erdoor zit.
Deze vond ik inderdaad wat minder, eigenlijk vooral omdat ik de begeleider goed ken en hij is nogal een afwezige chaootquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 dit was die ene die je net minder interessant vond toch?
Dan was dit gewoon een mooie oefening met solliciteren weer om er weer in te komen, en kan je alles wat je hieruit meeneemt mooi gebruiken voor die volgende![]()
En misschien wordt je het gewoon wel. En kun je straks kiezen. Ik heb het vast wel eens verteld al, maar ik dacht dat het tweede gesprek voor mijn PhD verschrikkelijk slecht ging. Ik had al alles uitgezocht en de knoop doorgehakt dat ik, als ik het niet zou worden, me toch gewoon voor de verkorte versnelde pabo aan ging melden om kleuterjuf te worden. En toen werd ik dus wel gewoon aangenomen. En ook niet bij gebrek aan beter, want degene die tweede werd, is twee jaar later alsnog voor een nieuwe PhD plek bij ons aangenomen!
Wat ook weer laat zien dat een tweede keer bij eenzelfde groep solliciteren zeker ook kan leiden tot wel aangenomen worden
Benen hoog vanavond?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bezoek arriveerde.
Tegelijkertijd dook poes 10 minuten de tuin in. Om met een levende muis binnen te komenDie onder de bank schoot en faalkat was er mee klaar.
Bezoek is vertrokken naar festival. Muis huist wsch nog onder de bank. Good times.
Stamppot rode kool met gehakt, vers vd slagert.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:35 schreef AnneX het volgende:
Vanavond dan maar comfort food: Butter chicken uit eigen keuken en uit de box van greenchef![]()
En jullie.?
Ik warm vanavond een maaltijd uit de diepvries op. Iets met rijst, de rest weet ik nog nietquote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:35 schreef AnneX het volgende:
Vanavond dan maar comfort food: Butter chicken uit eigen keuken en uit de box van greenchef![]()
En jullie.?
Kwam hier de grenscontrole ook al weer tegen, er staat nu regelmatig KMar in het dorp - langs de doorgaande weg richting grens (maar toch zo'n 8km van de grens) . Ivm mensensmokkel en zou los staan van misdragingen door AZC'ers - de politie wordt hier al enige tijd ondersteund door de KMar. Geen idee of ze ook bij andere grensovergangen staan eigenlijk. Dat mensensmokkel zo'n ding is wist ik niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Stamppot rode kool met gehakt, vers vd slagert.
Drukke polidag, maar grensbewaking goed aanwezig
Ik had het over mijn eigen grenzenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kwam hier de grenscontrole ook al weer tegen, er staat nu regelmatig KMar in het dorp - langs de doorgaande weg richting grens (maar toch zo'n 8km van de grens) . Ivm mensensmokkel en zou los staan van misdragingen door AZC'ers - de politie wordt hier al enige tijd ondersteund door de KMar. Geen idee of ze ook bij andere grensovergangen staan eigenlijk. Dat mensensmokkel zo'n ding is wist ik niet.
Lekkah. Ik had dragon eye sushi en wakame salade.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:17 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben een pokebowl laten bezorgende helft is nog over voor een late night snack vanavond.
Hoe is jullie festival seizoen, is dat nu wat rustiger tijdens de zomervakantie?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:17 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben een pokebowl laten bezorgende helft is nog over voor een late night snack vanavond.
Die ziet er smakelijker uit dat dat die smaaktquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Crackertjes met Port Salut. Waarom koop ik die rotzooi? Smakeloos in één ding maar het is totaal onhandelbaar. Houdt het midden tussen lijm en kneedgum
Beetje dom jaquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Crackertjes met Port Salut. Waarom koop ik die rotzooi? Smakeloos in één ding maar het is totaal onhandelbaar. Houdt het midden tussen lijm en kneedgum
Waarom koop je dit. Ze zeggen zelf al dat dit niet eetbaar is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik woon in het verkeerde huis. Hier verdwijnt eten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beetje dom ja
Ik vond inmiddels nog een banaan die ik niet zelf heb gekocht. Eten blijft opduiken
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom koop je dit. Ze zeggen zelf al dat dit niet eetbaar is.
Port salut is een zachte kaas met een herkenbare oranje korst die niet eetbaar is.Het is volstrekt onmogelijk om korst en kaas van elkaar te scheiden dus die heb ik ook maar opgegeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ach, paraffine was, ga je niet dood aan en kan je gewoon eten. Is niet lekker.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is volstrekt onmogelijk om korst en kaas van elkaar te scheiden dus die heb ik ook maar opgegeten.
Wel iets rustiger maar nog steeds 1 gemiddeld per weekquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe is jullie festival seizoen, is dat nu wat rustiger tijdens de zomervakantie?
Ik las ergens dat er nu meer slavernij is dan ooit in de wereldgeschiedenis het geval was. En dat was grotendeels toe te schrijven aan mensenhandel. Ook in Nederland.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppff, net kunen voorkomen dat een pot Amsterdamse uitjes van m’n aanrecht donderde.
Wat een vervelende dag zo @:annex hopelijk is het nu klaar
Hier bami vanavond, had gisteren zoveel gemaakt dat ik er makkelijk 2x van kon eten.
@:derLudolf alleen al uit AZC’s in Nederland verdwijnen per jaar zo’n 300 minderjarigen. Die zijn dus in een AZC geweest, niet bekend is hoeveel er verdwijnen zonder geregistreerd te zijn. Het Europees Migratienetwerk, een EU-onderzoeksnetwerk voor migratie en asiel, schat het aantal vermiste kinderen in Europa tussen 2014 en 2017 op 30.000.
En dat zijn dus kinderen. Hebben we het niet over vrouwen die in de prostitutie of in de drugproductie
Mensensmokkel is enorm lucratief
RIP aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is volstrekt onmogelijk om korst en kaas van elkaar te scheiden dus die heb ik ook maar opgegeten.
Ik kwam aan de Duitse kant ook grenscontrole tegen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kwam hier de grenscontrole ook al weer tegen, er staat nu regelmatig KMar in het dorp - langs de doorgaande weg richting grens (maar toch zo'n 8km van de grens) . Ivm mensensmokkel en zou los staan van misdragingen door AZC'ers - de politie wordt hier al enige tijd ondersteund door de KMar. Geen idee of ze ook bij andere grensovergangen staan eigenlijk. Dat mensensmokkel zo'n ding is wist ik niet.
Bij Ter Apel over de grens staat ook regelmatig (ook buiten EK om) Polizei.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kwam aan de Duitse kant ook grenscontrole tegen.
In Bellingwolde ook. Ik moest een speekseltest afleggen bij de grensquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Ter Apel over de grens staat ook regelmatig (ook buiten EK om) Polizei.
Heb dat ook eens gelezen. Kijk maar oa naar die kinderen in mijnen, naar het bouwen van stadions. Misschien niet de klassieke slavernij, maar het is natuurlijk niet echt vrijwillig om je 5 jarige met stenen te laten sjouwenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er nu meer slavernij is dan ooit in de wereldgeschiedenis het geval was. En dat was grotendeels toe te schrijven aan mensenhandel. Ook in Nederland.
Enorm logischquote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg
Na een telefoontje en een mailtje nu wel 200 euro taxi vergoeding.
Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.
Nu hebben ze dus de kosten:
- slepen plek pech naar depot + wij in vrachtwagen
- slepen depot naar garage (57km)
- 275 euro taxi
En dat is beter dan vanaf plek pech 100km naar Gijón te rijden
Vamos!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg
Na een telefoontje en een mailtje nu wel 200 euro taxi vergoeding.
Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.
Nu hebben ze dus de kosten:
- slepen plek pech naar depot + wij in vrachtwagen
- slepen depot naar garage (57km)
- 275 euro taxi
En dat is beter dan vanaf plek pech 100km naar Gijón te rijden
Ja. Plus dat ik dus geen idee heb waar hij nu staat, en ik hier al een monteur heb waar 'ie eerder geweest is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Vamos!
Maar echt wat een omslachtig en duur gedoe zo
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Heb je lieslaarzen in huis @:cat-astrophe ? Die lijken geschiktVeel plezier straks
Mooi gebied! Mét poesquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:01 schreef borisz het volgende:
Ondanks de regen toch aan de wandel. Eigenlijk heel dichtbij, maar een hoek waar ik nooit kom.
Het buitengebied van Nieuw-Vennep met landgoed Olmenhorst.. Daar lekker koffie gedronken en taart gegeten. Ze hadden lekkere appeltaart.
Fijn!!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit
Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze
Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit
Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze
Dat merk dus. Ik kan waarschijnlijk wel wat vergoed krijgen maar daar moet ik (ook weer) induiken. Voornamelijk lastig omdat je vanwege lipoedeem niets vergoed krijgt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.
Als je problematische voeten hebt, kun je dan geen schoenen krijgen van de verzekering? M'n ma wel, met zooltjes en zo, maar voor wat tussendoor gaat ze dus vaak naar Klahsen. Er is een treinstation, maar geen idee hoe bereikbaar de winkel is per bus.
Met stil zijn van de brutaliteit verandert er overigens nietsIk zeg er altijd wel iets van, al dan niet subtiel
![]()
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:29 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben dit jaar een doornloze kruisbes gekocht![]()
@:vlindertje89 kruisbes is verder wel een makkelijke struik. Hier nog geen vogels erin gehad.
Blauwe bes is ook leuk! En lekkerder vind ik, alleen af en toe wat koffieprut of zure groen erbij gooien.
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds nietquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Als je wacht tot het huren en droog is, denk ik dat het vanochtend in een onopgemaakt bed slaapt![]()
Ja, een kruisbes heeft flink wat stekels. In het Duits Stachelbeere en stekelbes is een in Nederland wat minder algemene naam.
Swypfoutje. Huren moet zijn buitenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet
Ooooh. Ja, nee, het beddengoed gaat dus de droger inquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Swypfoutje. Huren moet zijn buiten
Hier gaat de blauwe bes heel goed, wij gooien er gewoon af en toe koffie bij en houtsnippers eromheen. Blijkbaar zuur genoeg want dit jaar echt veel bessen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
Ik zag net foto’s van een oud collega op bospop gisteren. Lieslaarzen waren best wel nuttig geweestquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tot dusver droog hier![]()
![]()
Logees zijn alweer vertrokken, ik vind het al lang genoeg hangen en staan tot middernacht dus ga wat later. Onderweg even bij ouders langs. Rond een uur of zes is miezer voorspeld![]()
Voor de zekerheid handdoekje en reserve sokken in een ziplock zakje ingepakt.
Ja Landgoedpoes vond het fijn om van iedereen aandacht te hebbenquote:
Hier werd dit jaar ineens de appelbes enorm geroofd. Mja prima. Die vind ik niet te etenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:22 schreef sigme het volgende:
Hier hebben we veel bessenroofvogels
Ze zijn tamelijk goed in het rekening houden met de kleur van bessen, ze houden ook vooral van rijpe bessen.
Roodwordende bessen worden daardoor een stuk meer opgegeten door de vogels dan groen/wit/roze.
Kruisbessen worden hier vooral door de duiven geplunderd. Die voor elke bes die ze plukken er drie van de plant rossen.
Hai.quote:
Op afbeelding drukken mobiel, dan "afbeelding bekijken" en die URL tussen de tags zettenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:39 schreef Blues het volgende:
Kan je trouwens een plaatje/foto van een website met je mobiel ook simpel plaatsen?
Kweenie hoe.
Eigen plaatjes doe ik altijd met imgbb.
Rechts links idd. Ik lees dat het Vänster is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:08 schreef derLudolf het volgende:
Biljetje van @:dr_Flash is natuurlijk Deens maar moest even denken aan het Zweeds waar ik gisteren en eergisteren mee bezig was.
Een oude machine waar iets nieuws op moet komen, het idee daarvan is ook ooit wel eens getekend. Lees: de tijd toen de firma nog in Zweden zat en er in AutoCAD werd gewerkt.
Met wat Duits en Engels kun je best veel dingen begrijpen. Linjarskinar (of zoiets) lineair en skinar>Schiene wat duits is voor rails).
Alleen Höger en vanster vergeet ik altijd. Volgens mij rechts-links. Of net andersom.
Yeahquote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op afbeelding drukken mobiel, dan "afbeelding bekijken" en die URL tussen de tags zetten
Wat ik?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:56 schreef Blues het volgende:
Over heet gesproken... jij had toch een date met een crush?
Hoe is dat afgelopen?
Nee joh we zijn allebei gewoon weer teruggegaan naar onze eigen leventjes en zoquote:
Wat is er precies bijzonder aan deze dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt hier eindelijk beter weer. Maar ja nu Tour kijkenMet een glaasje rood
![]()
En nog maar een biljetje gescoordDeze weleens gezien @:Barreltje ?
[ afbeelding ]
Pick 68 matches grade 68quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat is er precies bijzonder aan deze dan?
[ afbeelding ]
Das ongeveer 70 eur, 1 zo'n brieffie
ja ja... biljetjes magie dusquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pick 68 matches grade 68![]()
En het was een koopje (149 USD met free shipping). Ik zoek nog de 50 in grade 65 en de 100 in grade 66 maar die zijn er op eBay alleen maar in hoger. Dusjah. Wachten wachten.
Aan jouw soort mensen gaat de hobby kapotquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja ja... biljetjes magie dus![]()
maargoed, afgezien van dat ik alles electronisch doe was er dus wel een in huis hier
Ik doe m'n best voor je Flesjequote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan jouw soort mensen gaat de hobby kapotBoe-hoe
Hier dikke klei grond van een oude rivierbedding. zowel kruis, zwarte als rode best doen het goed.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
En welk team heeft gewonnen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:
Zo. Dat was weer 2 dagen natte boel.
Werkuitje werd een heeeeeule lange pubquiz
Ooitquote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:47 schreef Vanyel het volgende:
Waren hier de mensen met wie ik Orphan Black keek en fangirlde over Tatiana Maslany?
Had je 2 dagen werkuitjequote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:28 schreef fietsie het volgende:
Zo. Dat was weer 2 dagen natte boel.
Werkuitje werd een heeeeeule lange pubquiz
Hehe nee ik had vandaag vooral een hele goede opruimdag, ik zou in de tuin aan het werk maar had geen zin om te zwemmenquote:
Weet ik niet.quote:
Onze oppas-Heidewachtel is een feilloze fazantenaanwijzer.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Zie op Facebook filmpjes van iemand die net een weet een Kleine Münsterlander pup heeft. De opleiding tot jachthond is al beetje begonnen. Grappig dat sommige dingen er gewoon in zitten.
Paul, onze rescue beagle, zag de poes van de buren voor het huis, snuffelde, was in de war, wilde direct het huis in, naar de achtertuin om te kijken of deze daar was, want daar ziet hij hem altijd. Niet de slimste, die Paul.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Onze oppas-Heidewachtel is een feilloze fazantenaanwijzer.
Müngstener Brückequote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Prima weertje in het Bergische Land. Onder de hoogste spoorbrug van D
Heerlijke dag zo!quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:34 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Tis pas 1 uur!!quote:Op zondag 14 juli 2024 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb ook wel zin om ergens heen te gaan. Maar meestal bedenk ik dat te laat
ff kijken wat het weer volgende week doetquote:
Oh jee, nu zie je de keuken niet meer.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn brooddeeg is vannacht overrezentoch warmer in de keuken dan ik dacht.
Zo erg heb ik het in de bakkerij wel gehad, keer of vier met stroomstoringen en de laatste keer toen de koelkast dood was:quote:Op zondag 14 juli 2024 13:40 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Oh jee, nu zie je de keuken niet meer.
Ja kunnen ze, is ooit wel onderzoek naar gedaan. Ze gaan dan vaak meer smakken , gewicht meer verplaatsen, maagdarmklachten. (Het toont zich wel iets anders dan bij mensen, want paarden kunnen niet overgeven). Rijrichting en rijstijl zijn vaak van invloed; ik heb ook wel van paarden gehoord die in een trailer met het hoofd vooruit wel naar binnen willen stappen, maar weigeren bij een vrachtwagen waarin ze zijwaarts moeten staan.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje kunnen paarden ook wagenziek worden?
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
Ik weet wel dat paarden niet kunnen kotsenquote:Op zondag 14 juli 2024 14:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
Wie er ook doodgeschoten zou worden van de twee, dan heb je denk ik wel een nieuwe president.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:03 schreef z80 het volgende:
Morgen.
Gaat lekker in in de US of A. Twee kemphanen die wind zaaien, en nu de eerste oost binnen halen.
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb ook wel zin om ergens heen te gaan. Maar meestal bedenk ik dat te laat
Goeie vraag. Dat zie ik hier in het dorp ook verschillend voorbij komen.quote:Op zondag 14 juli 2024 14:37 schreef Tele6 het volgende:
Top🎶 Ook op de nieuwe trommel met ritme?quote:Op zondag 14 juli 2024 14:45 schreef Morgane89 het volgende:
vanuit de bus terug van het sambafestival in Coburg. Topweekend
![]()
Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorryquote:Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef AnneX het volgende:
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.quote:Op zondag 14 juli 2024 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorry
Oh is die van de bootjes ja? Leukquote:Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.
Hoorde het te laat en mnX is trouwens schipperen. I.t.t. regenvrijdag met één passagier is het nu file, begreep ik met het mooie weer.
Ja ik hou het hier niet allemaal zo bij, sorryquote:
Hij neemt je in de maling. Toch!?quote:Op zondag 14 juli 2024 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn man wil in de souterrain een paar wanden gaan schilderen.
Ik: Als je nu slim bent dan gebruik je de accu boormachine om de verf te roeren
Hij; Roeren???
Ik: Ja, voordat je gaat schilderen
Hij: Ik wist niet dat je verf moest roeren
*Zucht*
Soms....
Vianen a/h water?quote:Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hij neemt je in de maling. Toch!?
Overigens heerlijk zen om met zo’n houtje te roeren… 5 minuten.
Vanavond Italiaans op het mooiste terras.
Nee hup Spanje. Engeland kan er niks van. De Duitse scheids was Man of the Match voor ze tegen ons.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen
Nee, hij heeft werkelijk geen idee.quote:
Roerer op de accuboor en vrrrrrtquote:Overigens heerlijk zen om met zo’n houtje te roeren… 5 minuten.
Ja, erg leuke dag gehadquote:Op zondag 14 juli 2024 18:11 schreef sigme het volgende:
Klinkt of je uitstapje geslaagd is, @:vlindertje89
Ja, heel blij mee dat ik het heb verzet! Wat ik vandaag allemaal heb gedaan, had vrijdag echt niet gekund.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Je hebt het goed gedaan @:vlindertje89 om nu pas te gaan ipv vrijdag/zaterdag, dat was echt bagger weer.
Vanochtend lekker buiten koffie gedronken en gelezen, er zou iemand komen om een tafeltje op te halen, maat die liet om 18 uur weten dt het niet lukte, morgen wel.
Huiskamer ook maar een beetje aangepast, Elin is niet uit de stoel weg te slaan dus die moest een vaste plek hebben.
Omdat in de zon zitten niet zo fijn is heb ik een deel van de serie “Oogappels” gebingewatched. Die serie had ik niet gezien en herhalen ze momenteel. Stevig verslaafd nu.
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen
Haha, godsamme, ik had dit eerder moeten posten hier. Even gegoogled. Ik had het inderdaad verkeerd staan. Ik had m op AF-auto (dan kijkt ie zelf of object beweegt of niet, zo ja gaat ie herfocussen zolang half ingedrukt, zo niet dan niet) en op auto area. Dan kan je dus idd niet zelf je punt instellen. Dus zette ik hem dan op MF. Het probleem was alleen niet de AF modus (hoewel continuous nog beter was geweest, maar de auto had ook wel opgepikt dat het bewegend beeld was), maar de focus point optie daarbinnen. Ipv auto area, had ik single point of dynamic area moeten kiezen, dan kan je wél zelf je focuspunt kiezen binnen de autofocus.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.
Mijn wapen vandaag. Zoomlens, autofocus? Wat is dat?
[ afbeelding ]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.
Mijn wapen vandaag. Zoomlens, autofocus? Wat is dat?
[ afbeelding ]
Ja ging heel goedquote:
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.quote:Op zondag 14 juli 2024 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Geen idee of het nog zo is maar in de zomer hadden ze ook vaak avond openstellingen, kon je mee met ivn rondleiders. Heel veel achtergrond informatie. 1x hd de rondleider meegewerkt aan de opzet en bouw van de ocean. Zoveel gehoord van die man, had zo nog een rondje met m willen meelopen
Avondlezing plus op 18 september.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.
Ik vond het wel echt een toffe dierentuin, met ook goede foto mogelijkheden (dat verschilt enorm tussen dierentuinen). Het is best goed te doen qua reistijd (45min rijden) dus denk dat ik mezelf morgen een jaarabonnement plus jaarparkeerkaart kado doe. Krijg ik ook nog eens 50% korting op kaartjes voor Artis en Blijdorp. En dan ga ik morgenochtend mooi met de goede camera-instellingen de rest van mn sd-kaartje volschieten![]()
Leuke medewerkers ook, heel vriendelijk allemaal. Eentje zag mn camera en zei ooh als je mooie foto's gemaakt hebt, straks wel even komen laten zien hoor, ik ben ook hobby fotograaf! En toen ik wegging stond hij er nog, zei meteen ohh laat zien is het gelukt, aantal laten zien en ook nog even leuk gepraat en wat meer gehoord over de dieren enzo. Dus dat was óók leuk!
Gezellig! Wel laveren met alle eetwensenquote:Op zondag 14 juli 2024 19:46 schreef sigme het volgende:
Leuk he, gasten![]()
In de loop van deze week komen onze jaarlijkse logees. Dat is voor hun (vader, 2 inmiddels volwassen kinderen, waarvan 1 met partner) hun 'familievakantie'. Ze kamperen dan in onze boomgaard en ik zorg voor alle dagen uitgebreid en lekker eten. Eén vegetariër die de principes even opzij zet omdat ik verantwoord vlees serveer, eentje die wel vega blijft, eentje die geen vis eet. En een die alles eet gelukkig.
En heeeeeeeeeeel veel Jever
Mooi man. Wees er zuinig op, is een mooi exemplaar. Pentax was een groot innovator op cameragebied.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.
Gaat vast fout met de boekingquote:Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga ook bij het Cat hotel boekendit wordt lachen ghehe
Gedoe is dat, dat asbest.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik mag morgen naar kantoor. Met extra paar binnen schoenen en plastic zakkie voor de buitenschoenen zodat ik evt rotzooi niet binnen loop. Gelukkig geen live afspraken die ik moet inlichten.
Flashback naar COVID tijden
Kan ik me voorstellen ja!quote:Op zondag 14 juli 2024 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gedoe is dat, dat asbest.
Bij mijn (hele) oude werk bleek dat ook in een gebouw te zitten. Moesten er van de ene op de andere dag meer dan 100 mensen over andere gebouwen geplaatst worden. Logistieke nachtmerrie. Gebouw is ook nooit meer kantoor geworden maar na gestript zijn er appartementen in gemaakt
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?quote:Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja!
Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
Oh, wat een leuke tip van je! Ga ik ook beluisteren.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.
TypiSCHe finale tot nu toe..
Dank, doorgestuurd aan een vriendin die enorm fan is van haarquote:Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.
TypiSCHe finale tot nu toe..
Ja, vaker gebruiken is wel de bedoeling inderdaadquote:Op zondag 14 juli 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Vaker je camera gebruiken kan ook nog @:vlindertje89 dan vergeet je het ook niet.
Als ik digitaal schiet moet ik altijd opletten dat ik de accu's opgeladen heb - dat zit nu niet bepaald in m'n systeem. Meeste camera's hebben geen batterij of gebruiken hem alleen voor lichtmeting. Dan kun je er makkelijk 2 jaar mee doen.
Ik heb ook nog een Canon Eos3, een van de laatste topmodellen die Canon heeft gemaakt. Daar zit autofocus in die bijhoudt waar je naar kijkt en daarop wordt scherpgesteld. Heel ingenieus systeem, maar niet verder toegepast. Het moet op je oog gekalibreerd worden en hoe meer je dat doet, des te beter. Maar heb eigenlijk nooit de tijd gekomen dat goed te doen.
Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!quote:Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja!
Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?quote:Op zondag 14 juli 2024 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
Snelle zoektocht leert dat ik zichtbare brokstukken moet laten liggen en daarvoor de gemeente bellen.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.
Is allemaal voor rekening van de veroorzaker van de brand. (Vaak dus de pandeigenaar)
Inderdaad Mamma Mia in Vianen.quote:
Verzekeringsnerd hierquote:Op zondag 14 juli 2024 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.
We gaan het meemaken.
Het is juist een minivezel die kwaad kan met asbest. En met jarenlange blootstelling neemt het risico toe, maar in principe kan elke vezel fataal worden.quote:Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
Ah, dat had ik niet begrepen. Ik dacht een terrein van 1 eigenaar die het verhiptequote:Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
Jaa grote blij daar nuquote:Op zondag 14 juli 2024 22:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vuurwerk galmt lekker door zo'n dal![]()
Volgens mij gaat het voetbalgebeuren goed voor Spanje.
Hier geen wekker maar wel vroeg wakker door een katten stampede door het huisquote:Op maandag 15 juli 2024 07:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen!
Mijn wekker staat 8.45, dus uiteraard was ik om 6.30 wakker![]()
Maar lig nog even lekker in bed. Zo maar eens opstaan en naar het ontbijt
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)quote:Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de handquote:Op maandag 15 juli 2024 08:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)
Een goed masker met wisselbare filters en zo kost misschien max ¤100. Calculeer nog even in dat je je kleding nadien weg gooit. Een ploeg maanmannetjes is duurder.
Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Bidenquote:Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):
https://people.com/what-i(...)p-presidency-8622964
Of er gaatjes in boort, zoals in ons oude complex volop gebeurdequote:Op maandag 15 juli 2024 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de hand
Correct. Maar bij een totale afwezigheid van linkse opties is dat wat er nu is.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:quote:Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):
https://people.com/what-i(...)p-presidency-8622964
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.quote:Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinenquote:Op maandag 15 juli 2024 10:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En gaat over hetzelfde.
Nouja de democratische partij zou best een paar stappen naar links mogen maken en wat verjongen. Maar goed, als Biden sterft hebben ze wel de eerste zwarte vrouw als president.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.
Zullen ook genoeg mensen zijn die op een partij stemmen ipv een persoon.
Geen idee, ze gaan hun gang maar.
Wordt dat in Amerika centraal afgesproken en dus niet op het niveau van de staten?quote:Op maandag 15 juli 2024 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.
Er gaan mensen dood aan 'ze gaan hun gang maar'.
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinen
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.
Zullen ook genoeg mensen zijn die op een partij stemmen ipv een persoon.
Geen idee, ze gaan hun gang maar.
Met de voortdurende groeiende groep van het fascisme wie nou precies 'de ander' is, zou ik momenteel ook niet graag in het onderwijs werken in de vs.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.
Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.quote:
Met hoever de diepte dit programma vaak induikt, denk ik dat het zonder de grappen nogal taaie saaie stof zou zijn. En ik weet niet of je de mensen buiten 'de bubbel' gaat bereiken met linkse hobbies zoals feiten.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.
Dat had ik ook, werd er ook gewoon agressief van richting mijn tv, en die kon er toch echt niets aan doen. Maar we sluipen nu irl er wel heel langzaam naar toe.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.
quote:Op maandag 15 juli 2024 17:28 schreef Blues het volgende:
Zo.
Dat was migraine nr 2![]()
Gisteravond om 19 uur en nu om 10 uur vanochtend hoppa, vlak achter elkaar.
Met huisarts geappt, ik ga nu 16mg candesartan gebruiken.
Eens kijken of dat de episodes wil verminderen....
( heb er geen vertrouwen in)
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komenquote:Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.
Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Enerzijds zit dat 'm imho vooral in het gebrek aan aandacht voor die (voornamelijk niet-witte) landen. Maar de invloed op de samenleving hier is toch ook gewoon veel sterker? Als Trump begint op te hitsen tegen 'de linkse journalistiek' dan zie je dat ook hier terug, met bijvoorbeeld de NOS die met onherkenbare busjes gaat rijden of Tim Hofman die met een alarmknop over straat moet.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen
Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
Dit lijkt me best een goed streven eigenlijk.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?
ik vind het aan de ene kant reuze intressant wat er in de US gebeurt, zolang het maar DAAR blijft.
en ja het is enorm klote voor bepaalde groepen, maar wat ken je er hier in europe aan doen dan? ( behalve zorgen dat zoiets dus niet OOK hier kan gebeuren? ) zou het ook niet een soort schrik-effect kunnen hebben zoals de Brexit eigenlijk ook wel op de rest van europa heeft gehad ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |