abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214266757
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg :')

Na een telefoontje en een mailtje nu wel 200 euro taxi vergoeding.

Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.

Nu hebben ze dus de kosten:
- slepen plek pech naar depot + wij in vrachtwagen
- slepen depot naar garage (57km)
- 275 euro taxi

En dat is beter dan vanaf plek pech 100km naar Gijón te rijden :')
Enorm logisch
We have far more in common than that which devides us..
pi_214267241
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 21:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De anwb heeft besloten de motor bijna 60 kilometer verder weg naar een monteur te brengen, want de 100km hier vandaan was blijkbaar nog niet genoeg :')

Na een telefoontje en een mailtje nu wel 200 euro taxi vergoeding.

Mijn eigen voorstel in het begin was de huurauto achterwege laten, geen taxivergoeding, en de motor en ons in één keer naar Gijón brengen. Maar dat was ingewikkeld en niet mogelijk.

Nu hebben ze dus de kosten:
- slepen plek pech naar depot + wij in vrachtwagen
- slepen depot naar garage (57km)
- 275 euro taxi

En dat is beter dan vanaf plek pech 100km naar Gijón te rijden :')
Vamos!

Maar echt wat een omslachtig en duur gedoe zo -O-
pi_214267767
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 22:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Vamos!

Maar echt wat een omslachtig en duur gedoe zo -O-
Ja. Plus dat ik dus geen idee heb waar hij nu staat, en ik hier al een monteur heb waar 'ie eerder geweest is.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214269574
Passende TT… https://festileaks.com/20(...)-en-o-ver-al-modder/

Straks maar eens horen van de logees welk schoeisel passend is voor vandaag :6 _O-
En erg blij dat wij met het fietsje gaan.

Ik zag wel een lokaal berichtje van een oneindige rij van traktoren die gisteravond aan kwamen rijden nav een oproep op FB om (tegen vergoeding) mee te helpen auto’s los te trekken O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214270076
Mogge!

Heb je lieslaarzen in huis @Cat-astrophe ? Die lijken geschikt :o Veel plezier straks
  zaterdag 13 juli 2024 @ 10:26:34 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214270327
Kijk jongens en meisjes, een flutzomer van niks. JA WEER JA.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214270360
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Heb je lieslaarzen in huis @:cat-astrophe ? Die lijken geschikt :o Veel plezier straks
_O-

Hoge wandelschoenen moeten maar voldoen. Ook beter om mee te staan want hangen op een kleedje wordt het vandaag niet ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214270573
Hier is het inmiddels droog, hopelijk bij jou ook snel @Cat-astrophe! Veel plezier!

Ik lig nog (weer) lekker in bed. Werd 8u pas wakker, toen nog lekker omgedraaid en half geslapen tot 9.15 wekker. Even katten eten gegeven, was in de machine gegooid en terug in bed gekropen. Niet meer geslapen, maar wel gewoon heerlijk relaxed beetje lezen enzo. Echt fijn begin van het weekend zo :)

Oh, dat droog zijn neem ik terug, zo te horen..
pi_214270689
Ik ben halverwege m'n klusjeslijst voor vanochtend. Hardgelopen door de miezer - het ziet er misschien gek uit met dit weer, maar een pet is echt heel handig om het water uit je gezicht te houden :)

M'n clubgenootjes liepen met een hele groep een 5 km zo snel mogelijk vanochtend, maar dat was op ruim 30 min fietsen van hier dus dan kan ik beter vanuit hier een rondje joggen gezien de to do list :X

@Cat-astrophe veel plezier vandaag!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 11:10:24 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214270696
Had zin in Duitse broodjes dus even de grens over gefietst. Zou sowieso tot 12u droog zijn. Net thuis en het begint te regenen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:37:44 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214271682
Kruisbessenjam is trouwens lekker, zoet, maar met een zuurtje
pi_214271787
Oh ja! Kruisbessen. @Lucky_Strike en @sigme hebben jullie/heeft een van jullie die nou staan?
Ik kreeg van buren een tuincentrum kadobon voor het oppassen laatst O+ en toen zag ik dat ze ook rode kruisbes hebben (ribes uva crispa captivator). Er stond bij dat het een makkelijke plant is voor de beginnende tuinierder. Is dat echt zo? En moet ik met netten aan de slag, of laten vogels de kruisbessen met rust?
pi_214271841
Lekker uitgeslapen O+
Wasje draait.
Boodschappen tassen staan klaar voor straks, dan eerst kapper en op terugweg voor 2 dagen boodschappen doen.
Ik kook vandaag en morgen :o :o Zininin. :D

Nu lekker de VK lezen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:58:41 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214271898
LS heeft die, met dit jaar 700g opbrengst als ik het goed heb. Ondergetekende heeft ook een klein struikje hoor @vlindertje89 alleen staat niet optimaal dus geen veel opbrengst (20 bessen ofzo)

Ik denk dat de stekels wel aardig goed tegen vogels beschermen. Wel een keer last gehad van een of andere wesp waardoor alle blaadjes ineens weg waren. Maar verder hoef je er weinig aan te doen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 juli 2024 @ 13:01:41 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214271922
Ondanks de regen toch aan de wandel. Eigenlijk heel dichtbij, maar een hoek waar ik nooit kom.
Het buitengebied van Nieuw-Vennep met landgoed Olmenhorst.. Daar lekker koffie gedronken en taart gegeten. Ze hadden lekkere appeltaart. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214271924
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit

Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze *O*
pi_214271956
Sporten aan huis: met nog 2 mannen de 100 meter heg gesnoeid, aan binnen- buiten- en bovenkant w/
Dat scheelt toch een halve meter breedte over het pad tússen de heggen.
Weliswaar tussen de (3) buien door. Dan was het tijd voor koffie. c_/

Vlindertje je bent lekker bezig met de tuinplannen.
Je hebt het fok tuintopic al gezien?
pi_214272088
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:01 schreef borisz het volgende:
Ondanks de regen toch aan de wandel. Eigenlijk heel dichtbij, maar een hoek waar ik nooit kom.
Het buitengebied van Nieuw-Vennep met landgoed Olmenhorst.. Daar lekker koffie gedronken en taart gegeten. Ze hadden lekkere appeltaart. :)
Mooi gebied! Mét poes O+
pi_214272116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Werd weer even opgeroepen door de schoenmaker, hij wilde, voordat hij echt aan het werk ging nog iets opmeten voor de zekerheid. Sta ik te wachten op mijn beurt met voor mij nog 2 mensen, komt er een “dame” binnen, zigzaggend door de zaak (mijn huiskamer is groter) loopt op de eigenaar af en begint te vertellen wat er moet gebeuren met haar schoenen. Hij had niet door dat zij voordrong en wij waren helemaal stil van de brutaliteit

Wel van hem nog een site gekregen met schoenen die waarschijnlijk heel geschikt zijn voor mijn voeten, net gekeken, niet heel veel mooi maar er zit wel wat tussen, dus meer keuze *O*
Fijn!!

Niet fijn van mw voordringzigzag.
Wij hadden haar donderdag bij de visboer. Ongelofelijk!
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:16:43 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.

Als je problematische voeten hebt, kun je dan geen schoenen krijgen van de verzekering? M'n ma wel, met zooltjes en zo, maar voor wat tussendoor gaat ze dus vaak naar Klahsen. Er is een treinstation, maar geen idee hoe bereikbaar de winkel is per bus.

Met stil zijn van de brutaliteit verandert er overigens niets :+ Ik zeg er altijd wel iets van, al dan niet subtiel :+
pi_214272162
Dank @derLudolf! Ik wist niet dat hij stekels heeft :). Dat zal wel helpen dan ja.

@Kaatje1 schoenenopties! *O*

@AnneX jazeker, op de een na laatste pagina zelfs in gepost ;) . Maar soms vind ik hier handiger als ik weet dat iemand iets zelf heeft staan.

Ik ben inmiddels opgestaan, eerste was uitgehangen, tweede in de machine gestopt, wc en wastafel in de badkamer boven schoongemaakt en ontbeten en lig nu met kat op schoot op de bank O+

Rest van de to do lijst voor als kat ooit opgestaan is: tweede was in droger, als droog bed weer opmaken, een uurtje werk doen, een referentiebrief schrijven voor een studente die ik begeleidde hij haar masterthesis, kattenbakken schoonmaken, beneden stofzuigen, tas zoveel als mogelijk al inpakken voor morgen en paar boodschapjes doen.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:25:28 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272232
Als je wacht tot het buiten en droog is, denk ik dat het vanochtend in een onopgemaakt bed slaapt :P

Ja, een kruisbes heeft flink wat stekels. In het Duits Stachelbeere en stekelbes is een in Nederland wat minder algemene naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 13-07-2024 13:35:13 ]
pi_214272234
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor schoenen jij moet hebben, m'n ma heeft vaak schoenen van Finn comfort oid. Bij Klahsen in Aschendorf heb je daar veel keuze in en een stuk goedkoper als NL.

Als je problematische voeten hebt, kun je dan geen schoenen krijgen van de verzekering? M'n ma wel, met zooltjes en zo, maar voor wat tussendoor gaat ze dus vaak naar Klahsen. Er is een treinstation, maar geen idee hoe bereikbaar de winkel is per bus.

Met stil zijn van de brutaliteit verandert er overigens niets :+ Ik zeg er altijd wel iets van, al dan niet subtiel :+
Dat merk dus. Ik kan waarschijnlijk wel wat vergoed krijgen maar daar moet ik (ook weer) induiken. Voornamelijk lastig omdat je vanwege lipoedeem niets vergoed krijgt.
De meeste schoenen hebben klittenband en dat combineert niet lekker met steunkousen (die blijven haken). Deze meneer heeft van schoenen het klittenband gesloopt, de banden verlengd en gaat er gespen op zetten.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:29:31 #124
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214272284
Wij hebben dit jaar een doornloze kruisbes gekocht *O*
@vlindertje89 kruisbes is verder wel een makkelijke struik. Hier nog geen vogels erin gehad.

Blauwe bes is ook leuk! En lekkerder vind ik, alleen af en toe wat koffieprut of zure groen erbij gooien.
pi_214272345
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:29 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben dit jaar een doornloze kruisbes gekocht *O*
@:vlindertje89 kruisbes is verder wel een makkelijke struik. Hier nog geen vogels erin gehad.

Blauwe bes is ook leuk! En lekkerder vind ik, alleen af en toe wat koffieprut of zure groen erbij gooien.
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
pi_214272379
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_214272382
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Als je wacht tot het huren en droog is, denk ik dat het vanochtend in een onopgemaakt bed slaapt :P

Ja, een kruisbes heeft flink wat stekels. In het Duits Stachelbeere en stekelbes is een in Nederland wat minder algemene naam.
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet :D
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:34:44 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272387
Blauwe bessen groeien op tuinturf, want dat is lekker zuur.

M'n halve tuin zit straks nog veen onder :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:35:42 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272396
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb je eerste zin zes keer gelezen, maar snap hem nog steeds niet :D
Swypfoutje. Huren moet zijn buiten :+
pi_214272475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Swypfoutje. Huren moet zijn buiten :+
Ooooh. Ja, nee, het beddengoed gaat dus de droger in :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:44:39 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214272512
Zo'n vermoeden had ik al ja
pi_214272565
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Ha @Lonaa *O*
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:51:36 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214272580
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, blauwe bes vind ik heerlijk, alleen ik las overal dat die zure grond nodig hebben, en met kleigrond voldoe ik daar echt niet aan. Dus beetje bang dat dat dan weinig nut heeft.. Blijven de vogels daar ook vanaf bij jou?
Hier gaat de blauwe bes heel goed, wij gooien er gewoon af en toe koffie bij en houtsnippers eromheen. Blijkbaar zuur genoeg want dit jaar echt veel bessen.
Tot nu toe eigenlijk geen vogels erin gehad.
pi_214272643
Tot dusver droog hier *O* *O*
Logees zijn alweer vertrokken, ik vind het al lang genoeg hangen en staan tot middernacht dus ga wat later. Onderweg even bij ouders langs. Rond een uur of zes is miezer voorspeld ;(
Voor de zekerheid handdoekje en reserve sokken in een ziplock zakje ingepakt.
pi_214272749
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tot dusver droog hier *O* *O*
Logees zijn alweer vertrokken, ik vind het al lang genoeg hangen en staan tot middernacht dus ga wat later. Onderweg even bij ouders langs. Rond een uur of zes is miezer voorspeld ;(
Voor de zekerheid handdoekje en reserve sokken in een ziplock zakje ingepakt.
Ik zag net foto’s van een oud collega op bospop gisteren. Lieslaarzen waren best wel nuttig geweest :D
pi_214272841
Hier hebben we veel bessenroofvogels :+

Ze zijn tamelijk goed in het rekening houden met de kleur van bessen, ze houden ook vooral van rijpe bessen.
Roodwordende bessen worden daardoor een stuk meer opgegeten door de vogels dan groen/wit/roze.

Kruisbessen worden hier vooral door de duiven geplunderd. Die voor elke bes die ze plukken er drie van de plant rossen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 juli 2024 @ 14:27:48 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214272896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooi gebied! Mét poes O+
Ja Landgoedpoes vond het fijn om van iedereen aandacht te hebben :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:56:21 #138
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214273138
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:22 schreef sigme het volgende:
Hier hebben we veel bessenroofvogels :+

Ze zijn tamelijk goed in het rekening houden met de kleur van bessen, ze houden ook vooral van rijpe bessen.
Roodwordende bessen worden daardoor een stuk meer opgegeten door de vogels dan groen/wit/roze.

Kruisbessen worden hier vooral door de duiven geplunderd. Die voor elke bes die ze plukken er drie van de plant rossen.
Hier werd dit jaar ineens de appelbes enorm geroofd. Mja prima. Die vind ik niet te eten
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:06:15 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214273232
Ik heb nog geen vraat gehad in de stekelloze kruisbes. De tweede plant (2022) gaf dit jaar ook al een paar vruchten dus ik denk dat die het volgend jaar wel gaat doen.

Merels azen op mijn blauwe bessen. Die kregen voorheen turf maar milieutechnisch is dat een heel slecht idee dus ik hou het ook bij koffieprut. In het rijtje van de blauwe bessen staan ook cranberries, die zitten voor het eerst vol met bessen :o

Mijn jostabes is geplunderd door slakken. Merels hebben de braamboos ontdekt. Ach ja, eerlijk delen maar. Ooit regel ik nog wel een net of kooi om de belangrijkste planten.
Spoilers!
pi_214273269
Klusjes voor vandaag af *G*

Ben gesloopt _O-

@vlindertje89 de kruisbes is een van de enige planten die het volhoudt op B z'n balkon dus verwaarlozing kan hij supergoed hebben _O_
(Enige andere planten die nog leven zijn winterjasmijn en blauwe druifjes bolletjes. Verder sterft altijd alles qua struikjes en bloemen)
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:27:52 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273453
Het wordt hier eindelijk beter weer. Maar ja nu Tour kijken *O* Met een glaasje rood :9

En nog maar een biljetje gescoord :9 Deze weleens gezien @Barreltje ? :D

pi_214273523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ha @:lonaa *O*
Hai. O+

Ik leef nog, alles gaat goed. Was druk dus kon niet komen buurten hier. DTRH was prachtig met een hoofdletter P. Daarna wel weer 4 dagen vol aan de bak maar nu de laatste kleine klusjes en dan dinsdag op vakantie. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:36:06 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273543
Lonaa :W
pi_214273590
Net bij de kringloop twee mooie broeken gescoord, zodat ik weer representatief aan de slag kan. Er hing ook een mooie merinowollen trui voor 7 euro, maar helaas niet in mijn maat. Ook wij hadden een voordringvrouw, maar het was me de discussie niet waard.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:48:38 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214273661
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
en dan dinsdag op vakantie. :7
Berlijn? :+
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:08:59 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214273838
Biljetje van @Dr_Flash is natuurlijk Deens maar moest even denken aan het Zweeds waar ik gisteren en eergisteren mee bezig was.

Een oude machine waar iets nieuws op moet komen, het idee daarvan is ook ooit wel eens getekend. Lees: de tijd toen de firma nog in Zweden zat en er in AutoCAD werd gewerkt.

Met wat Duits en Engels kun je best veel dingen begrijpen. Linjarskinar (of zoiets) lineair en skinar>Schiene wat duits is voor rails).

Alleen Höger en vanster vergeet ik altijd. Volgens mij rechts-links. Of net andersom.
pi_214273848
Ik heb nog een half uur in de regen gelopen *O* *)
Nu een lekker donker biertje en dan wat mies op de plaats doen.

Hoi @Lonaa goed te horen dat het goed ende druk gaat O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 13-07-2024 16:29:02 ]
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:19:07 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214273930
Misschien ff @Lonaa taggen @Blues :+
pi_214274029
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien ff @:Lonaa taggen @:Blues :+