abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214285399
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje kunnen paarden ook wagenziek worden?
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
Ja kunnen ze, is ooit wel onderzoek naar gedaan. Ze gaan dan vaak meer smakken , gewicht meer verplaatsen, maagdarmklachten. (Het toont zich wel iets anders dan bij mensen, want paarden kunnen niet overgeven). Rijrichting en rijstijl zijn vaak van invloed; ik heb ook wel van paarden gehoord die in een trailer met het hoofd vooruit wel naar binnen willen stappen, maar weigeren bij een vrachtwagen waarin ze zijwaarts moeten staan.
pi_214285509
Ik heb een bosje siererwtenbloemen op tafel staan en dat ruikt zo heerlijk O+. Verder ben ik om onduidelijke redenen ongelofelijk chagrijnig.
  zondag 14 juli 2024 @ 15:06:16 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214285572
quote:
Ik zag eentje met de kop naar achter in de trailer, vraag me af of-ie dat prettig vindt.
Ik weet wel dat paarden niet kunnen kotsen :!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 15:31:02 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214286077
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:03 schreef z80 het volgende:
Morgen.
Gaat lekker in in de US of A. Twee kemphanen die wind zaaien, en nu de eerste oost binnen halen.
Wie er ook doodgeschoten zou worden van de twee, dan heb je denk ik wel een nieuwe president.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214286317
Varkens worden wagenziek en kunnen kotsen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214286432
Ach. Een jeugdliefde minder :'(
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214286646
quote:
81s.gif Op zondag 14 juli 2024 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb ook wel zin om ergens heen te gaan. Maar meestal bedenk ik dat te laat :')
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.

quote:
Goeie vraag. Dat zie ik hier in het dorp ook verschillend voorbij komen.
Dank voor antwoord. Sinds een half jaar hebben we een “paardenmeisje” als nieuwe buur. Met net een nieuwe bus om trailer voor twee te trekken.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 14:45 schreef Morgane89 het volgende:
:W vanuit de bus terug van het sambafestival in Coburg. Topweekend O+ *O*
Top🎶 Ook op de nieuwe trommel met ritme?

Vorige week stond ook nieuwe kamerplanten op de lijst. Check.
Plus eentje verpotten. Check.
En witte lavendel voor buiten.
  zondag 14 juli 2024 @ 16:16:10 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286674
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef AnneX het volgende:
Deventer op stelten! Ben je nu te laat voor, vermoed ik.

Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorry :P
pi_214286735
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Kan ik live van mee"genieten". Maar niet echt mijn idee van pret, sorry :P
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.
Hoorde het te laat en mnX is trouwens schipperen. I.t.t. regenvrijdag met één passagier is het nu file, begreep ik met het mooie weer.
  zondag 14 juli 2024 @ 16:20:45 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286755
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het ziet er kleurrijk uit. Om een keer mee te maken.
Hoorde het te laat en mnX is trouwens schipperen. I.t.t. regenvrijdag met één passagier is het nu file, begreep ik met het mooie weer.
Oh is die van de bootjes ja? Leuk *O*
pi_214286787
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh is die van de bootjes ja? Leuk *O*
Alsof het nieuws is 😂
  zondag 14 juli 2024 @ 16:22:41 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214286798
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Alsof het nieuws is 😂
Ja ik hou het hier niet allemaal zo bij, sorry :@
pi_214286896
Op de fiets verf halen bij de Karwei en een rondje Haarlem bracht leuke verrassingen mee.

Parksessies in het Houtpark, daar ook leuke beelden gezien. Op terugweg via de kleine gezellige Haarlemse straatjes (5hoek) via Brouwersgracht en het pittoreske Houtmanpad (kende ik niet😄) kronkelend weer naar huis.
Iets te ver voor rug maar erg leuk😍
Op m'n insta foto's 🤩

Thuis m'n mies gedaan voor de hete kip met zilvervliesrijst en komkommersalade.

Wasje opgehangen en nu met een bakkie uitblazen op de bank.

#dagboek

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 14-07-2024 16:43:28 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 16:51:29 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214287153
Mijn man wil in de souterrain een paar wanden gaan schilderen.
Ik: Als je nu slim bent dan gebruik je de accu boormachine om de verf te roeren
Hij; Roeren???
Ik: Ja, voordat je gaat schilderen
Hij: Ik wist niet dat je verf moest roeren

*Zucht*
Soms....
pi_214287304
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn man wil in de souterrain een paar wanden gaan schilderen.
Ik: Als je nu slim bent dan gebruik je de accu boormachine om de verf te roeren
Hij; Roeren???
Ik: Ja, voordat je gaat schilderen
Hij: Ik wist niet dat je verf moest roeren

*Zucht*
Soms....
Hij neemt je in de maling. Toch!?
Overigens heerlijk zen om met zo’n houtje te roeren… 5 minuten.

Vanavond Italiaans op het mooiste terras. :Y)
pi_214287323
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Vanavond Italiaans op het mooiste terras. :Y)
Vianen a/h water?
pi_214287363
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Vianen a/h water?
Tralala of Vreeswijk? 😇
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juli 2024 @ 17:07:58 #220
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214287432
Sportief *vink* was *vink* boodschappen *vink* gewandeld *vink*

Westerveldroute vanaf Driehuis CS. Kwam ook nog hertjes tegen. Tijd geleden dat ik langs de graven liep.

Kwam op de route oa

tegen. Liggen veel meer bekenden of waarvan hun as is bijgezet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214288575
Groetjes vanuit de bar, waar de barmeneer blijkbaar niet wist dat mijn kaartje voor een portie bitterballen voor 1 persoon eigenlijk uit 3 bitterballen zou moeten bestaan, en niet uit een volledige portie van 12 _O- ik hoef geen avondeten meer zo haha.

Wel bijna 14.000 stappen, lekker ontbeten/geluncht in Arnhem en daarna vier uur in de dierentuin rondgelopen en foto's gemaakt. Wel aantal toffe van de tijgers, en van borstvoedende chimpansee. Baalde wel, want bij mn zoomlens deed de scherpstelling het niet wanneer ik hem instelde op dat ik zelf het scherpstelpunt wilde kiezen ipv dat camera dat deed. Dus deels helemaal handmatig scherpgesteld (wat ingewikkeld is als dieren naar je toe lopen oid) en deels dan maar op auto, maar daardoor soms ook net de scherpte op neus ipv ogen ofzo. Nouja. Eens kijken of ik een cameratent in Utrecht kan vinden om er eens naar te kijken.
pi_214288638
Klinkt of je uitstapje geslaagd is, @vlindertje89
pi_214288689
Je hebt het goed gedaan @vlindertje89 om nu pas te gaan ipv vrijdag/zaterdag, dat was echt bagger weer.

Vanochtend lekker buiten koffie gedronken en gelezen, er zou iemand komen om een tafeltje op te halen, maat die liet om 18 uur weten dt het niet lukte, morgen wel.

Huiskamer ook maar een beetje aangepast, Elin is niet uit de stoel weg te slaan dus die moest een vaste plek hebben.
Omdat in de zon zitten niet zo fijn is heb ik een deel van de serie “Oogappels” gebingewatched. Die serie had ik niet gezien en herhalen ze momenteel. Stevig verslaafd nu.
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 18:33:05 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214288902
Wel de juiste AF modus geselecteerd @vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

Mijn wapen vandaag. Zoomlens, autofocus? Wat is dat?
  zondag 14 juli 2024 @ 18:33:17 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214288904
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen
Nee hup Spanje. Engeland kan er niks van. De Duitse scheids was Man of the Match voor ze tegen ons.

Maar ja, Spanje heeft Frankrijk verslagen dus de UEFA zet een Franse scheids op de finale. Het ligt er verder helemaal niet dik bovenop dat Engeland MOET winnen of zo.

Net als Argentinië in 2022.

Tsja, daar is niet tegenaan te voetballen natuurlijk *O* Nee ik ga niet kijken. Ik zie het morgen wel.
  zondag 14 juli 2024 @ 18:49:58 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214289112
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee, hij heeft werkelijk geen idee.
quote:

Roerer op de accuboor en vrrrrrt
pi_214289146
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:11 schreef sigme het volgende:
Klinkt of je uitstapje geslaagd is, @:vlindertje89
Ja, erg leuke dag gehad :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Je hebt het goed gedaan @:vlindertje89 om nu pas te gaan ipv vrijdag/zaterdag, dat was echt bagger weer.

Vanochtend lekker buiten koffie gedronken en gelezen, er zou iemand komen om een tafeltje op te halen, maat die liet om 18 uur weten dt het niet lukte, morgen wel.

Huiskamer ook maar een beetje aangepast, Elin is niet uit de stoel weg te slaan dus die moest een vaste plek hebben.
Omdat in de zon zitten niet zo fijn is heb ik een deel van de serie “Oogappels” gebingewatched. Die serie had ik niet gezien en herhalen ze momenteel. Stevig verslaafd nu.
Maar wel straks voetbal kijken natuurlijk. Ga maar voor beide partijen juichen :D
Ja, heel blij mee dat ik het heb verzet! Wat ik vandaag allemaal heb gedaan, had vrijdag echt niet gekund.
Jouw dag klinkt ook wel lekker zo!

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

[ afbeelding ]
Haha, godsamme, ik had dit eerder moeten posten hier. Even gegoogled. Ik had het inderdaad verkeerd staan. Ik had m op AF-auto (dan kijkt ie zelf of object beweegt of niet, zo ja gaat ie herfocussen zolang half ingedrukt, zo niet dan niet) en op auto area. Dan kan je dus idd niet zelf je punt instellen. Dus zette ik hem dan op MF. Het probleem was alleen niet de AF modus (hoewel continuous nog beter was geweest, maar de auto had ook wel opgepikt dat het bewegend beeld was), maar de focus point optie daarbinnen. Ipv auto area, had ik single point of dynamic area moeten kiezen, dan kan je wél zelf je focuspunt kiezen binnen de autofocus.

Alsnog dank, haha. Dan moet ik nog maar eens terug! Ook wel weer duidelijk hoe lang ik mn camera al niet heb gebruikt :o want ooit wist ik dit wel. Had me iets beter kunnen inlezen weer :D

Tof jouw camera O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 14-07-2024 19:03:00 ]
  zondag 14 juli 2024 @ 18:54:16 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214289162
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:33 schreef derLudolf het volgende:
Wel de juiste AF modus geselecteerd @:vlindertje89 - ik weet niet welk merk je hebt, bij Canon heb je bijvoorbeeld one shot (1x scherpstellen zodra je onspanknop half indrukt), en nog twee. De ene blijft scherpstellen zolang je de knop half ingedrukt houdt, de andere kiest zelf tussen de twee hiervoor genoemde modi door te detecteren of je object beweegt.

[ afbeelding ]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.
pi_214289280
@vlindertje89 Geen idee of het nog zo is maar in de zomer hadden ze ook vaak avond openstellingen, kon je mee met ivn rondleiders. Heel veel achtergrond informatie. 1x hd de rondleider meegewerkt aan de opzet en bouw van de ocean. Zoveel gehoord van die man, had zo nog een rondje met m willen meelopen
  zondag 14 juli 2024 @ 19:07:29 #230
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214289343
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 16:13 schreef AnneX het volgende:
Top🎶 Ook op de nieuwe trommel met ritme?
Ja ging heel goed :) 1 stuk van 1 liedje wel op een ander instrument gespeeld omdat ik bij de laatste repetitie nog steeds niet snapte hoe het ritme nou precies moest O-)
Nu weer 8 uur in een touringcar }:|
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 19:15:11 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214289431
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 18:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Prachtige mechanische camera, de beste analoge camera die pentax ooit maakte, en behoord zeker tot de beste 3 analoge mechanische cameras ooit. Werd in NL oa door de Forensische Recherche gebruikt. Een zeer geliefde en gezochte old timer.
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.
pi_214289642
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Geen idee of het nog zo is maar in de zomer hadden ze ook vaak avond openstellingen, kon je mee met ivn rondleiders. Heel veel achtergrond informatie. 1x hd de rondleider meegewerkt aan de opzet en bouw van de ocean. Zoveel gehoord van die man, had zo nog een rondje met m willen meelopen
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.

Ik vond het wel echt een toffe dierentuin, met ook goede foto mogelijkheden (dat verschilt enorm tussen dierentuinen). Het is best goed te doen qua reistijd (45min rijden) dus denk dat ik mezelf morgen een jaarabonnement plus jaarparkeerkaart kado doe. Krijg ik ook nog eens 50% korting op kaartjes voor Artis en Blijdorp. En dan ga ik morgenochtend mooi met de goede camera-instellingen de rest van mn sd-kaartje volschieten :+ *)

Leuke medewerkers ook, heel vriendelijk allemaal. Eentje zag mn camera en zei ooh als je mooie foto's gemaakt hebt, straks wel even komen laten zien hoor, ik ben ook hobby fotograaf! En toen ik wegging stond hij er nog, zei meteen ohh laat zien is het gelukt, aantal laten zien en ook nog even leuk gepraat en wat meer gehoord over de dieren enzo. Dus dat was óók leuk!
pi_214289716
Ik run een B&B+ :D
Ontbijtje verzorgen, crisis want het koffiezetapparaat deed het niet (nu nog steeds half }:| Dadelijk de logees maar instructies appen. Wasjes doen, wat kleding van hen mee gewassen. Logisch wel, ik had plaats, zij hadden nog (vrijdag)modder.
Morgen eigenlijk naar kantoor maar dat schijnt nu verboden gebied te zijn ivm brand en asbest dus morgenvroeg nog maar eens kijken wat de status is. En anders mogen logees rondom me heen sluipen terwijl ik met de directeur in overleg zit _O- Of ik neem hem toch maar mee naar de logeerkamer en hoop op goede WiFi.
Kortom: veel handiger als ik morgen ergens anders zit (ook voor mijn middagafspraak in de buurt van kantoor), en de logees kunnen rommelen en zichzelf uitchecken.

Dadelijk de schone was op ‘hun’ kamer leggen + een electronica klusje wat vriend hopelijk voor me kan oplossen.
Ook raar… mijn eigen slaapkamer is even mijn slaapkamer niet :o Haast schuldbewust binnen sluipen, ook al zijn ze er niet en vinden het anders ook niet erg, en alvast heel goed nadenken wat ik morgenvroeg nodig heb, omdat ik de schone slapers dan zeker niet wil storen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214289780
Leuk he, gasten O+

In de loop van deze week komen onze jaarlijkse logees. Dat is voor hun (vader, 2 inmiddels volwassen kinderen, waarvan 1 met partner) hun 'familievakantie'. Ze kamperen dan in onze boomgaard en ik zorg voor alle dagen uitgebreid en lekker eten. Eén vegetariër die de principes even opzij zet omdat ik verantwoord vlees serveer, eentje die wel vega blijft, eentje die geen vis eet. En een die alles eet gelukkig.
En heeeeeeeeeeel veel Jever B:)B
pi_214289842
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kan het dit jaar helaas niet vinden! Zie inderdaad wel dat ze het eerder hebben gehad.

Ik vond het wel echt een toffe dierentuin, met ook goede foto mogelijkheden (dat verschilt enorm tussen dierentuinen). Het is best goed te doen qua reistijd (45min rijden) dus denk dat ik mezelf morgen een jaarabonnement plus jaarparkeerkaart kado doe. Krijg ik ook nog eens 50% korting op kaartjes voor Artis en Blijdorp. En dan ga ik morgenochtend mooi met de goede camera-instellingen de rest van mn sd-kaartje volschieten :+ *)

Leuke medewerkers ook, heel vriendelijk allemaal. Eentje zag mn camera en zei ooh als je mooie foto's gemaakt hebt, straks wel even komen laten zien hoor, ik ben ook hobby fotograaf! En toen ik wegging stond hij er nog, zei meteen ohh laat zien is het gelukt, aantal laten zien en ook nog even leuk gepraat en wat meer gehoord over de dieren enzo. Dus dat was óók leuk!
Avondlezing plus op 18 september.

Avondlezing Plus: Ecodisplays onder de loep- 18 september 2024

Burgers’ Zoo is trots op zijn ecodisplays. Deze ecosysteempjes in het klein zijn ware juweeltjes en vragen zowel bij het ontwerp als bij het onderhoud veel kennis en ‘fingerspitzengefühl’. Deze avond start met 1,5 uur rondleiding met gids. U bezoekt twee ecodisplays en ontdekt welk denkwerk van biologen, ontwerper, verzorgers en educatoren schuilgaat achter de inrichting van deze werelden. Daarna neemt u plaats in het auditorium, waar biologe en hoofd educatie Constanze Mager vertelt wat er allemaal komt kijken bij het managen van de Bush.
pi_214289888
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:46 schreef sigme het volgende:
Leuk he, gasten O+

In de loop van deze week komen onze jaarlijkse logees. Dat is voor hun (vader, 2 inmiddels volwassen kinderen, waarvan 1 met partner) hun 'familievakantie'. Ze kamperen dan in onze boomgaard en ik zorg voor alle dagen uitgebreid en lekker eten. Eén vegetariër die de principes even opzij zet omdat ik verantwoord vlees serveer, eentje die wel vega blijft, eentje die geen vis eet. En een die alles eet gelukkig.
En heeeeeeeeeeel veel Jever B:)B
Gezellig! Wel laveren met alle eetwensen :D

Die van mij zijn de hele dag weg. Gisteren was ik ook me naar festival, maar we hebben vrij gescheiden vriendengroepen en dit jaar ontstond het zomaar dat wel elkaar daar nauwelijks gezien hebben.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 14 juli 2024 @ 20:19:28 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214290394
Ik ga ook bij het Cat hotel boeken :D dit wordt lachen ghehe *)
  zondag 14 juli 2024 @ 20:20:28 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214290419
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik vind het gaaf hoe ze enkel met veertjes tandwielen en dergelijke gewoon 1/2000e seconde die titanium sluiterlamelen open en dicht kunnen laten gaan. Profi model maar een stuk kleiner dan de Nikon F2 en Canon F-1. Kwam helaas te laat op de markt en men had al geïnvesteerd in Canon en Nikon glas. Heb hem twee jaar geleden laten onderhouden dus technisch is deze ook helemaal in orde.
Mooi man. Wees er zuinig op, is een mooi exemplaar. Pentax was een groot innovator op cameragebied.
pi_214290722
Korstmos op de perenboom

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214290753
Korstmossen O+
pi_214290811
quote:
10s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga ook bij het Cat hotel boeken :D dit wordt lachen ghehe *)
Gaat vast fout met de boeking _O-
  Moderator zondag 14 juli 2024 @ 21:06:39 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214291363
Vaker je camera gebruiken kan ook nog @vlindertje89 dan vergeet je het ook niet.
Als ik digitaal schiet moet ik altijd opletten dat ik de accu's opgeladen heb - dat zit nu niet bepaald in m'n systeem. Meeste camera's hebben geen batterij of gebruiken hem alleen voor lichtmeting. Dan kun je er makkelijk 2 jaar mee doen.

Ik heb ook nog een Canon Eos3, een van de laatste topmodellen die Canon heeft gemaakt. Daar zit autofocus in die bijhoudt waar je naar kijkt en daarop wordt scherpgesteld. Heel ingenieus systeem, maar niet verder toegepast. Het moet op je oog gekalibreerd worden en hoe meer je dat doet, des te beter. Maar heb eigenlijk nooit de tijd gekomen dat goed te doen.
pi_214291646
Ik mag morgen naar kantoor. Met extra paar binnen schoenen en plastic zakkie voor de buitenschoenen zodat ik evt rotzooi niet binnen loop. Gelukkig geen live afspraken die ik moet inlichten.
Flashback naar COVID tijden :D
pi_214292068
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik mag morgen naar kantoor. Met extra paar binnen schoenen en plastic zakkie voor de buitenschoenen zodat ik evt rotzooi niet binnen loop. Gelukkig geen live afspraken die ik moet inlichten.
Flashback naar COVID tijden :D
Gedoe is dat, dat asbest.
Bij mijn (hele) oude werk bleek dat ook in een gebouw te zitten. Moesten er van de ene op de andere dag meer dan 100 mensen over andere gebouwen geplaatst worden. Logistieke nachtmerrie. Gebouw is ook nooit meer kantoor geworden maar na gestript zijn er appartementen in gemaakt
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juli 2024 @ 21:52:55 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214292541
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.

TypiSCHe finale tot nu toe..

[ Bericht 20% gewijzigd door borisz op 14-07-2024 21:59:45 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214292618
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gedoe is dat, dat asbest.
Bij mijn (hele) oude werk bleek dat ook in een gebouw te zitten. Moesten er van de ene op de andere dag meer dan 100 mensen over andere gebouwen geplaatst worden. Logistieke nachtmerrie. Gebouw is ook nooit meer kantoor geworden maar na gestript zijn er appartementen in gemaakt
Kan ik me voorstellen ja!

Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
pi_214292684
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier ligt het na een brand overal in de omgeving. En privé terrein wordt niet schoongemaakt.
Maar het beleid is wel… random. Ben ooit door een vrijgegeven straat gereden in hartje zomer waar de mannen in witte pakken de groenstrook stonden op te ruimen terwijl de halve straat langsreed met hun raampjes open. Ook pre airco had ik die voor die paar 100 meter echt wel dichtgehouden. En heb er maar niet over nagedacht (net als morgen…) hoeveel zut ik meenam via de banden.
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?
pi_214292747
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:
In de Rust even de Im Memoriam Podcast over Tonke Dragt van een bekende voormalig FOK!-ker aangezet.

Oh, wat een leuke tip van je! Ga ik ook beluisteren.
Ik heb vorige week nog even z'n site opgezocht.
pi_214293104
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:52 schreef borisz het volgende:

Dank, doorgestuurd aan een vriendin die enorm fan is van haar
pi_214293372
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Vaker je camera gebruiken kan ook nog @:vlindertje89 dan vergeet je het ook niet.
Als ik digitaal schiet moet ik altijd opletten dat ik de accu's opgeladen heb - dat zit nu niet bepaald in m'n systeem. Meeste camera's hebben geen batterij of gebruiken hem alleen voor lichtmeting. Dan kun je er makkelijk 2 jaar mee doen.

Ik heb ook nog een Canon Eos3, een van de laatste topmodellen die Canon heeft gemaakt. Daar zit autofocus in die bijhoudt waar je naar kijkt en daarop wordt scherpgesteld. Heel ingenieus systeem, maar niet verder toegepast. Het moet op je oog gekalibreerd worden en hoe meer je dat doet, des te beter. Maar heb eigenlijk nooit de tijd gekomen dat goed te doen.
Ja, vaker gebruiken is wel de bedoeling inderdaad :). Heb het jaren niet gedaan, maar merkte vandaag wel weer hoe fijn ik het eigenlijk vind om te doen.

Batterij, goeie, heb mijne meteen even in de lader gestopt. Geen idee meer hoe lang hij meegaat en of het echt nodig is, maar bijladen kan nooit kwaad.

En dat klinkt wel heel fancy en cool, van die canon _O_
pi_214293395
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!
pi_214293407
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is dat niet verplicht om te laten opruimen?
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
pi_214293455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had even gemist wat er was gebeurd, maar geen brand op jouw werk dus maar er vlakbij? Wat een gedoe zeg, hopelijk wordt alles snel opgeruimd door wie dat dan wel moet doen. Lijkt me niet echt relaxt zo!
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
pi_214293520
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Redelijk vlakbij. In ieder geval dichtbij genoeg om vezels te laten rondvliegen.
Openbare wegen was/is een gespecialiseerd bedrijf mee bezig. Privé terrein moeten bewoners zelf doen. Geen idee wat dat inhoudt eigenlijk en hoe je het ‘goed’ doet. Nu loop je pas groot risico na jarenlange blootstelling, maar toch.
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
  zondag 14 juli 2024 @ 22:31:08 #255
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214293550
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe ga je dat handhaven met tientallen tuinen, privé parkeerterreinen en (haast) onzichtbare vezels?
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.
Is allemaal voor rekening van de veroorzaker van de brand. (Vaak dus de pandeigenaar)
pi_214293647
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wel gek, eigenlijk, want dat zal je misschien ook wel niet zelf mogen doen? Geen idee eigenlijk. Ik zou het iig liever niet zelf doen haha. Maar dan ben je dus maar afhankelijk van of die mensen dat allemaal gaan doen of niet. Zou je als gemeente oid toch eigenlijk ook niet moeten willen.. maargoed. Zitten vast ook weer juridische dingen aan vast, van niet zomaar op andermans prive terrein mogen komen en opruimen oid, dat ze anders daar weer gezeik mee krijgen ofzo.
Snelle zoektocht leert dat ik zichtbare brokstukken moet laten liggen en daarvoor de gemeente bellen.
En verder gaan we niet dood van de mini vezels die er wellicht ook liggen. Lijkt ook niet echt particulier schoon te maken te zijn.
Dus ik denk de komende dagen maar overschoentjes aandoen of zo?
pi_214293709
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ook daar wordt het opgeruimd. Dat wordt geregeld door gemeente of salvage als het goed is.
Is allemaal voor rekening van de veroorzaker van de brand. (Vaak dus de pandeigenaar)
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.
We gaan het meemaken.
pi_214293738
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Vianen a/h water?
Inderdaad Mamma Mia in Vianen. :Y)
Wij hadden pech, A27 richting Breda wordt geasfalteerd. Dus omrijden en via A2.
Half uurtje later dus.
Het was lekker en gezellig met ook de volwassen zoon erbij.

Gastvrije tante ben jij Cat! met B&B kwaliteiten en kost en inwoning voor de gasten.
Dat wil dr.Flash ook wel. O-)

Wat een leuke dag in de dierentuin Vlinder en 12! ballen. _O-
  zondag 14 juli 2024 @ 22:38:28 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214293774
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Inderdaad, verkeerd gelezen. Openbare weg is prio, daarna komt de rest aan de beurt.
We gaan het meemaken.
Verzekeringsnerd hier :+
  zondag 14 juli 2024 @ 22:39:35 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214293803
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 20:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gaat vast fout met de boeking _O-
1 kamer te weinig zou wel raar zijn.
pi_214293816
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is juist een minivezel die kwaad kan met asbest. En met jarenlange blootstelling neemt het risico toe, maar in principe kan elke vezel fataal worden.
pi_214293900
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ah, dat had ik niet begrepen. Ik dacht een terrein van 1 eigenaar die het verhipte
pi_214294381
Vuurwerk galmt lekker door zo'n dal :')

Volgens mij gaat het voetbalgebeuren goed voor Spanje.
  zondag 14 juli 2024 @ 23:04:50 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214294502
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vuurwerk galmt lekker door zo'n dal :')

Volgens mij gaat het voetbalgebeuren goed voor Spanje.
Jaa grote blij daar nu :D
pi_214295718
Goedemorgen!
Mijn wekker staat 8.45, dus uiteraard was ik om 6.30 wakker :')
Maar lig nog even lekker in bed. Zo maar eens opstaan en naar het ontbijt *O*
pi_214295748
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen!
Mijn wekker staat 8.45, dus uiteraard was ik om 6.30 wakker :')
Maar lig nog even lekker in bed. Zo maar eens opstaan en naar het ontbijt *O*
Hier geen wekker maar wel vroeg wakker door een katten stampede door het huis :') de katten slapen inmiddels weer :{
pi_214295808
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):

https://people.com/what-i(...)p-presidency-8622964
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 08:25:27 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214296077
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)

Een goed masker met wisselbare filters en zo kost misschien max ¤100. Calculeer nog even in dat je je kleding nadien weg gooit. Een ploeg maanmannetjes is duurder.
  maandag 15 juli 2024 @ 08:28:45 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214296106
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb straks een schuur met asbest op het dak. In D mag je dat zelf doen, er is geen beperking op zoals in NL (maximaal x m²)

Een goed masker met wisselbare filters en zo kost misschien max ¤100. Calculeer nog even in dat je je kleding nadien weg gooit. Een ploeg maanmannetjes is duurder.
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de hand
  maandag 15 juli 2024 @ 08:30:25 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214296126
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Belangrijk leesvoer rondom een eventuele tweede termijn Trump (al dan niet als aanvulling op John Olivers 'second term' aflevering van een paar weken terug):

Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
pi_214296129
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zolang je niet zaagt of breekt is er sowieso weinig aan de hand
Of er gaatjes in boort, zoals in ons oude complex volop gebeurde :{
pi_214296160
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat Trump straks herkozen wordt is net zo hard schuld van de Democraten met hun vasthouden aan Biden
Correct. Maar bij een totale afwezigheid van linkse opties is dat wat er nu is.

Dat staat verder los van Project 2025, opgezet door Trumps denktanks. Waar de vorige termijn 'meeviel' qua kwaadaardige uitkomst door complete incompetentie, is dit de blauwdruk hoe ze wel de democratie van binnenuit om kunnen gooien.
pi_214296868
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 07:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:

En gaat over hetzelfde.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214296914
Goedemorgen :O
2 drukke festival dagen gehad. Vandaag weer een dagje Efteling, eens kijken hoe onze voeten zich houden :D
Wel nemen we onze ereaders mee, genoeg mooie rustige plekjes om even te relaxen.
pi_214297090
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214297216
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit is veel fijner leesvoer, lees je in 1 ruk uit:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

En gaat over hetzelfde.
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinen
pi_214297233
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als Trump herkozen wordt lijkt me dat vooral te wijten aan de mensen die op hem stemmen.
Dat de Democraten geen goed alternatief bieden wil niet zeggen dat hun alternatief niet alsnog beter is dan minderhedenhaat en misogynie.
Nouja de democratische partij zou best een paar stappen naar links mogen maken en wat verjongen. Maar goed, als Biden sterft hebben ze wel de eerste zwarte vrouw als president.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 10:59:33 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214297368
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.

Zullen ook genoeg mensen zijn die op een partij stemmen ipv een persoon.

Geen idee, ze gaan hun gang maar.
pi_214297422
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als de democraten een verdomd goede kandidaat hebben overtuigd dat misschien ook republikeinse stemmers die nu niet gaan stemmen omdat ze Trump niet willen.

Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.

Er gaan mensen dood aan 'ze gaan hun gang maar'.
pi_214297437
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Eén van de plannen die er ligt (niet zozeer als een partijpunt maar echt een plan van aanpak hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen) is het strafbaar maken van porno, en het definiëren van seksuele voorlichting en voorlichting over en voor LHBTI+ als porno.

Er gaan mensen dood aan 'ze gaan hun gang maar'.
Wordt dat in Amerika centraal afgesproken en dus niet op het niveau van de staten?
pi_214298190
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja. Qua uitvoering en welke pilaren als eerste omgetrokken worden, komen de eerste afleveringen van de tv serie behoorlijk overeen met de opzet van de Republikeinen
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214298273
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
pi_214298283
Begaan? Met iets anders dan ZSM? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214298390
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
Met de voortdurende groeiende groep van het fascisme wie nou precies 'de ander' is, zou ik momenteel ook niet graag in het onderwijs werken in de vs.
pi_214298410
quote:
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.
pi_214298805
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De info is interessant, maar de domme grappen doen imo enorm af aan de boodschap. Zo garandeer je imo wel dat alleen mensen die het al met je eens waren dit kijken.
Met hoever de diepte dit programma vaak induikt, denk ik dat het zonder de grappen nogal taaie saaie stof zou zijn. En ik weet niet of je de mensen buiten 'de bubbel' gaat bereiken met linkse hobbies zoals feiten.
pi_214299073
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik werd echt een beetje onpasselijk van die serie, ben na een paar afleveringen gestopt.
Dat had ik ook, werd er ook gewoon agressief van richting mijn tv, en die kon er toch echt niets aan doen. Maar we sluipen nu irl er wel heel langzaam naar toe.
pi_214299134
De oppervlakte in mijn bus zijn, afhankelijk van waar ik de thermometer op mik, tussen de 50 en de 85 graden :')
pi_214299267
o|O voor mij. Al maanden loop ik te kloten met de pasjes voor het werk. Eén is om de locatie op te mogen (meeste bewakers kennen me dus hoef ik die niet te laten zien) en één is om de boten op te mogen (ook deze bewakers kennen me meestal wel). Maar vaak ben ik er één kwijt want die verdwijnt tussen de papieren (is ook maar een dun dingetje). Kom er nu net achter dat ik die in het hoesje van de ander kwijt kan _O-
pi_214300471
Zo.
Dat was migraine nr 2 }:|
Gisteravond om 19 uur en nu om 10 uur vanochtend hoppa, vlak achter elkaar.
Met huisarts geappt, ik ga nu 16mg candesartan gebruiken.
Eens kijken of dat de episodes wil verminderen....
( heb er geen vertrouwen in)

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 15-07-2024 17:36:09 ]
  maandag 15 juli 2024 @ 17:38:44 #292
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214300534
Ahhh wat balen Blues :* lijkt me heel heftig zo kort op elkaar.
pi_214300632
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:28 schreef Blues het volgende:
Zo.
Dat was migraine nr 2 }:|
Gisteravond om 19 uur en nu om 10 uur vanochtend hoppa, vlak achter elkaar.
Met huisarts geappt, ik ga nu 16mg candesartan gebruiken.
Eens kijken of dat de episodes wil verminderen....
( heb er geen vertrouwen in)
:{ mooi klote
pi_214300643
Gember-citroensorbet in de ijsmachine, ben benieuwd.
pi_214300910
Wat afschuwelijk @Blues
pi_214301034
Ja dit is niet leuk meer :(

Heb nog wel de trapleuningen en hekwekjes kunnen bijtippen met potje verf later vanmiddag en paar x liggen.
Met pauzes en zweten en raar hoofd.
Verder alles op dat zombie-tempo.

Morgen en dinsdag werken. It better stays awayyyy }:| }:|
  maandag 15 juli 2024 @ 18:27:11 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214301058
quote:

[..]

Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
  maandag 15 juli 2024 @ 18:43:18 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214301227
quote:

[..]

Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?

ik vind het aan de ene kant reuze intressant wat er in de US gebeurt, zolang het maar DAAR blijft.
en ja het is enorm klote voor bepaalde groepen, maar wat ken je er hier in europe aan doen dan? ( behalve zorgen dat zoiets dus niet OOK hier kan gebeuren? ) zou het ook niet een soort schrik-effect kunnen hebben zoals de Brexit eigenlijk ook wel op de rest van europa heeft gehad ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214301251
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
Enerzijds zit dat 'm imho vooral in het gebrek aan aandacht voor die (voornamelijk niet-witte) landen. Maar de invloed op de samenleving hier is toch ook gewoon veel sterker? Als Trump begint op te hitsen tegen 'de linkse journalistiek' dan zie je dat ook hier terug, met bijvoorbeeld de NOS die met onherkenbare busjes gaat rijden of Tim Hofman die met een alarmknop over straat moet.

Als Duerte verslaafden laat liquideren op straat, dan is dat geen beleid dat door Baudet of Schreeuwwitje wordt overgenomen. Als de Republikeinen in de VS LHBT 'leftish pedo-kinderbeinvloeding' vinden, dan zie je dat hier wél invloed hebben.
pi_214301309
Of de anti-onderwijs en anti-boekenhouding in de VS, of Ma Flodder aka minister zware shag die hier de btw op boeken omhoog wilt.
pi_214301896
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Maar HOE moet je er dan wel mee omgaan hier?

ik vind het aan de ene kant reuze intressant wat er in de US gebeurt, zolang het maar DAAR blijft.
en ja het is enorm klote voor bepaalde groepen, maar wat ken je er hier in europe aan doen dan? ( behalve zorgen dat zoiets dus niet OOK hier kan gebeuren? ) zou het ook niet een soort schrik-effect kunnen hebben zoals de Brexit eigenlijk ook wel op de rest van europa heeft gehad ?
Dit lijkt me best een goed streven eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')