abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 22:22:32 #1
236264 crew  capricia
pi_213925245
OP van @tong80

quote:
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

Update 12-6, eerste zittingsdag

quote:
Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.

B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".

Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding

Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.

Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.

'Jij duldt geen nee'

Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."

"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'

Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.

"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."

Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen

Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."

'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'

Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."

Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213925312
Overigens zou naast Jager ook Diekstra benaderd zijn.
Twee tweets van Belleman van vrijdag:
quote:
Overigens is in de aanloop naar deze zitting ook advocaat Sébas Diekstra van zangeres Jill Helena benaderd. Niet door een advocaat, maar door "een bekende Nederlander", en in iets minder dwingende bewoordingen, aldus Diekstra. #AliB
quote:
Nog even ter aanvulling op onderstaande tweet: Diekstra kreeg van de onbekende bekende Nederlander de vraag of hij met Ali wilde praten. Maar dat gebeurde niet op een dwingende toon. #AliB
  zaterdag 15 juni 2024 @ 22:26:03 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213925333
twitter
pi_213925339
In de tt staat rechtzaak maar dat moet rechtszaak zijn.
pi_213925346
Had hij geen Ali Bi?
pi_213925765
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, het kan hier ook vreselijk uit de hand lopen, maar stenigen gebeurt hier niet, het vermoorden van (ex-)partners gebeurt hier overigens door klojo's van allerlei gezindten.
:')
pi_213925794
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Advocaten worden absoluut NIET geacht te liegen :N
Doe ze dat aantoonbaar wel dan krijgen ze dikke problemen.

En Jager neemt niets terug.
Advocaten weten precies hoever ze kunnen gaan, ze weten ook dat heel veel wetsartikelen op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden.
Kortom, wat 'heilige boeken' (bijbel, koran en thora) voor veel theologen een reden is om het oneens te zijn met je opponent, want de ander ziet het 'altijd' verkeerd, zo gaan de advocaten om met het wetboek van strafrecht.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed dat iedereen recht heeft op een eerlijke rechtszaak, maar advocaten die de mazen van de wet weten en deze ontduiken om een overduidelijke crimineel vrij te pleiten, ja daar heb ik toch wel moeite mee.

En een goede advocaat zal je dus nooit kunnen betrappen op aantoonbare leugens. Het is een kwestie van interpretatie. Is dat dan strafbaar, als ik iets anders lees dan jij?
pi_213925818
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, ik denk ik cirkel het gesprek even terug van een plein in Kabul naar Nederland.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 22:51:00 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213925879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:11 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Mensen schijnen te vergeten dat het advocaten zijn en dat het bijna hun taak is om te liegen en te bedriegen voor hun cliënt(en). Dat geldt voor Swier als Jager. Jager lijkt het gesprek gebruikt te hebben om tijdens het proces Ali verder in een kwaad daglicht te zetten, als een groot gevaar neer te zetten, maar nadat Ruperti aangaf dat het gesprek helemaal niet zo verliep en dat hij de uitlatingen van Jager zou aankaarten bij de Deken van de Orde van Advocaten kwam ze vandaag terug op haar woorden en was het gesprek toch niet intimiderend en dwingend.
Het lijkt haast een parodie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 22:59:12 #10
236264 crew  capricia
pi_213926030
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Sterker nog, in Afghanistan zijn vrouwen gestenigd wegens overspel. Omdat ze verkracht waren. De daders hoefden maar berouw te tonen om vrijuit te gaan. De vrouwen konden de steniging ook ontlopen, daarvoor hoefden ze alleen maar met hun verkrachter te trouwen.
Sws het idee dat een man met meerdere vrouwen mag trouwen. Maar andersom niet.

Of in Marokko, dat als je een zoon en een dochter hebt, de dochter niets erft. Alles naar de zoon. :{
Bizar toch.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213926126
Mijn vermoeden is dat Ali in die tijd (schrijverscursus) een doorgesnoven kikker (cocaine en/of drank) was en daarom alleen al zijn grenzen niet kende. Geheugenverlies en black-outs kan ook meespelen onder invloed. Het is geen excuus. Het is een super trieste toestand nu en dat heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Bijna een Griekse tragedie zo. Wel heb ik dan weer een beetje moeite met die racist Derksen, die nu ineens het opneemt voor de slachtoffers. Donder toch op, als Ali een rasechte blonde boer was geweest had Derksen de aantijgingen onzin gevonden.

Ali liegt zichzelf de modder in.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:08:08 #12
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213926185
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn vermoeden is dat Ali in die tijd (schrijverscursus) een doorgesnoven kikker (cocaine en/of drank) was en daarom alleen al zijn grenzen niet kende. Geheugenverlies en black-outs kan ook meespelen onder invloed. Het is geen excuus. Het is een super trieste toestand nu en dat heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Bijna een Griekse tragedie zo. Wel heb ik dan weer een beetje moeite met die racist Derksen, die nu ineens het opneemt voor de slachtoffers. Donder toch op, als Ali een rasechte blonde boer was geweest had Derksen de aantijgingen onzin gevonden.

Die heeft hij nooit gekend.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213926195
quote:
Donder toch op, als Ali een rasechte blonde boer was geweest had Derksen de aantijgingen onzin gevonden.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Derksen is vrij consequent #believenowoman.

Hebben ze het ook nog over de Rupertikwestie gehad?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213926218
quote:

Wat een warrig verhaal..allemaal fantasie. Drank..drugs.. dat zal allemaal wel. Misschien is de werkelijkheid iets eenvoudiger: Ali is gewoon niet zo'n fijne gozer.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 juni 2024 @ 23:10:59 #15
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213926225
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws het idee dat een man met meerdere vrouwen mag trouwen. Maar andersom niet.

Of in Marokko, dat als je een zoon en een dochter hebt, de dochter niets erft. Alles naar de zoon. :{
Bizar toch.
Behoorlijk ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213926312
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat een warrig verhaal..allemaal fantasie. Drank..drugs.. dat zal allemaal wel. Misschien is de werkelijkheid iets eenvoudiger: Ali is gewoon niet zo'n fijne gozer.
Okee, dan. Toch heeft ie jarenlang als zeer sympathiek in de pers gefunctioneerd. Moet ik dan elke sympathieke BN-er al van te voren wantrouwen?
pi_213926333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Okee, dan. Toch heeft ie jarenlang als zeer sympathiek in de pers gefunctioneerd. Moet ik dan elke sympathieke BN-er al van te voren wantrouwen?
Ja. Zelfs Nick is een lul, schijnbaar. ;( We kunnen alleen nog Frans Bauer vertrouwen!
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 juni 2024 @ 23:17:22 #19
Brabo Bastard
pi_213926339
quote:

[..]
Nee, helemaal niet. Maar er is wel een verschil hoe ze voor en achter de camera functioneren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:18:11 #20
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213926347
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:26 schreef Smart_ass het volgende:
In de tt staat rechtzaak maar dat moet rechtszaak zijn.
"Rechtszaak" wordt vaker gebruikt en lijkt logischer. Doch "rechtzaak" kan wel degelijk!@ (8>

https://onzetaal.nl/taall(...)ijkst,rechtsbijstand
Bron: notre language
love & heet
pi_213926354
quote:

[..]
Smaken verschillen.. ik heb hem nooit leuk of sympathiek gevonden.. eigengeile gladjakker die teveel lult. Het is mij een raadsel dat hij tot 'knuffelmarokkaan' uitgroeide. Misschien hadden wij Nederlanders behoefte aan het rolmodel van een 'goede Marokkaan' Mensen willen nu eenmaal bedonderd worden.
pi_213926372
En ik hoop dat hij met zijn arrogante smoel inderdaad drie jaar kan brommen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:21:21 #23
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213926394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:20 schreef Firuze60 het volgende:
En ik hoop dat hij met zijn arrogante smoel inderdaad drie jaar kan brommen.
Bij een jaar gaat hier al de vlag uit!@
love & heet
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 juni 2024 @ 23:27:01 #24
Brabo Bastard
pi_213926489
Laten we de uitspraak eerst eens afwachten.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213926541
Zelf heb ik ook ervaring met een idiote narcist. Hij kreeg spijt van de mishandeling/verkrachting. Maar altijd was het nooit een oprecht berouw of spijt. Vaak was het: " Ik het er spijt van, maar...."

Nou dan weet je echt dat je met een narcist te maken hebt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:34:45 #26
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213926578
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Laten we de uitspraak eerst eens afwachten.
Hij is voor mij schuldig op basis van alle informatie. Dat blijft hij ook.

Dus "we" is not me.

Maar have fun in de wachtkamer :Y)
love & heet
pi_213926677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
Zelf heb ik ook ervaring met een idiote narcist. Hij kreeg spijt van de mishandeling/verkrachting. Maar altijd was het nooit een oprecht berouw of spijt. Vaak was het: " Ik het er spijt van, maar...."

Nou dan weet je echt dat je met een narcist te maken hebt.
Wat verdrietig dat je dat meegemaakt hebt.
Ooit aangifte overwogen?

Het heeft m.i. weinig met narcisme te maken maar meer met een door en door verrotte persoonlijkheid.
pi_213926711
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:34 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Hij is voor mij schuldig op basis van alle informatie. Dat blijft hij ook.

Dus "we" is not me.

Maar have fun in de wachtkamer :Y)
Hij kan de racistenkaart nog trekken. Vieze jeroentje is er ook goed vanaf gekomen. Ooit ben ik met foto's van een ingeslagen hasses naar een advocaat gestapt en zij zei: " Doe geen aangifte, de dader krijgt hooguit 500 euro boete en alles komt in de krant."
  zaterdag 15 juni 2024 @ 23:52:52 #29
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213926805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij kan de racistenkaart nog trekken. Vieze jeroentje is er ook goed vanaf gekomen. Ooit ben ik met foto's van een ingeslagen hasses naar een advocaat gestapt en zij zei: " Doe geen aangifte, de dader krijgt hooguit 500 euro boete en alles komt in de krant."
Kloten voor je. Mja, die advocaat waar je langsging was/is in ieder geval geen voorvechter van vrouwenrechten..

Ik bedoelde meer voor mij persoonlijk, dat hij schuldig is en blijft, ongeacht de uitspraak.
love & heet
pi_213926812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom gelijk naar een advocaat en niet naar de politie?
pi_213926831
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:41 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Wat verdrietig dat je dat meegemaakt hebt.
Ooit aangifte overwogen?

Het heeft m.i. weinig met narcisme te maken maar meer met een door en door verrotte persoonlijkheid.
Lastig, dat ga ik nooit toegeven. Net als met Ali, voor de schermen een lief persoon. Elk persoon heeft meerdere kanten. Verrot is een kant.
pi_213926852
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:53 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Waarom gelijk naar een advocaat en niet naar de politie?
Naar die advocaat pas maanden later. Nee, politie direct erbij brengen nooit over nagedacht.
pi_213926893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:18 schreef sly-nl het volgende:

[..]
"Rechtszaak" wordt vaker gebruikt en lijkt logischer. Doch "rechtzaak" kan wel degelijk!@ (8>

https://onzetaal.nl/taall(...)ijkst,rechtsbijstand
Bron: notre language
Nooit geweten :D. Rechtszaak oogt wel beter :P.
pi_213926929
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Nooit geweten :D. Rechtszaak oogt wel beter :P.
Volgens mij ben ik nog een keer getaalnazied door Weltschmerz, omdat ik rechtzaak had geschreven.
pi_213926944
Ik denk dat Ali B geen ideale schoonzoon is.
pi_213926962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Lastig, dat ga ik nooit toegeven. Net als met Ali, voor de schermen een lief persoon. Elk persoon heeft meerdere kanten. Verrot is een kant.
Het heeft bij mij jaren geduurd dat ik wist dat verrot de enige kant is.

Nog steeds ben ik boos dat ik het toegelaten heb, we spreken over 7 jaar later.

Uiteindelijk heb ik wel gewonnen door o.a. aangifte te doen.

Huiselijk geweld blijft altijd een zwarte vlek in mijn verleden.
pi_213927010
Het beeld van vrouwen van Ali-B is misogyn, vrouwen (vooral sletjes en hoeren) zijn gebruiksvoorwerpen. Ellen ten Damme vond hij kennelijk bij die categorie horen. Een knipoogje is genoeg om zijn leuter op te rekken. Duidelijk beeld van wijven. Respect voor de moeder van zijn kinderen heeft ie nog wel, zij zorgt voor zijn onderneming en zijn kinderen.

Ipv het voorbeeldknuffelMarrokaan is ie nu de hork van de boeren.
pi_213927073
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:10 schreef Firuze60 het volgende:
Het beeld van vrouwen van Ali-B is misogyn, vrouwen (vooral sletjes en hoeren) zijn gebruiksvoorwerpen. Ellen ten Damme vond hij kennelijk bij die categorie horen. Een knipoogje is genoeg om zijn leuter op te rekken. Duidelijk beeld van wijven. Respect voor de moeder van zijn kinderen heeft ie nog wel, zij zorgt voor zijn onderneming en zijn kinderen.

Ipv het voorbeeldknuffelMarrokaan is ie nu de hork van de boeren.
Gelukkig zijn de meeste mannen niet als een Ali :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 00:17:42 ]
pi_213927097
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:05 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Het heeft bij mij jaren geduurd dat ik wist dat verrot de enige kant is.

Nog steeds ben ik boos dat ik het toegelaten heb, we spreken over 7 jaar later.

Uiteindelijk heb ik wel gewonnen door o.a. aangifte te doen.

Huiselijk geweld blijft altijd een zwarte vlek in mijn verleden.
Huiselijk geweld met verkrachting is traumatisch en zeker met kinderen. Heeft mij jaren van depressie bezorgt. Gelukkig zijn de kinderen goed terecht gekomen, althans lijkt dat en heb ik een redelijke verstandhouding nu met hun vader.
pi_213927143
quote:

[..]
Ali was een uithangbord en werd daarom als sympathiek neergezet. In werkelijkheid lijkt het me echter, net als de rest van het hele BN-er circus, een bijzonder onsympathieke persoonlijkheid.
pi_213927145
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huiselijk geweld met verkrachting is traumatisch en zeker met kinderen. Heeft mij jaren van depressie bezorgt. Gelukkig zijn de kinderen goed terecht gekomen, althans lijkt dat en heb ik een redelijke verstandhouding nu met hun vader.
:*

Niemand, echt geen enkele vrouw zou moeten meemaken wat wij hebben doorstaan.

Je bent een winnaar! :*
pi_213927148
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:15 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meeste mannen niet als een Ali :)
Iets aantrekkelijks hebben dat soort mannen wel anders zouden er niet zoveel vrouwen op vallen.
pi_213927152
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:25 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ali was een uithangbord en werd daarom als sympathiek neergezet. In werkelijkheid lijkt het me echter, net als de rest van het hele BN-er circus, een bijzonder onsympathieke persoonlijkheid.
Mijn zwager is Marrokaan, hij jankt altijd over het tuig wat hem in een kwaad daglicht stelt.

Nu nog Ali erbij.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 00:28:10 ]
pi_213927155
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:27 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Mijn zwager is Marrokaan
De moeder van mijn kleinkinderen is Turks ;)
pi_213927162
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De moeder van mijn kleinkinderen is Turks ;)
Ik was mijn bericht aan het aanvullen ja! :D
  zondag 16 juni 2024 @ 00:30:49 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213927176
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:27 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Mijn zwager is Marrokaan, hij jankt altijd over het tuig wat hem in een kwaad daglicht stelt.
Vertel mij wat. Ik vang de klappen op als bonafide Mocro.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 16 juni 2024 @ 00:31:07 #47
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213927177
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vertel mij wat. Ik vang de klappen op als bonafide Mocro.

Terecht ;)
love & heet
  zondag 16 juni 2024 @ 00:34:42 #48
13462 BansheeBoy
pi_213927195
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:31 schreef Firuze60 het volgende:

Met een narcist werkt maar 1 oplossing echt goed. AFSTAND!

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213927209
@Firuze60 hopelijk gaat het nu wel goed met je en heb je alles achter je kunnen laten :*
pi_213927217
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:40 schreef SeaOfLove het volgende:
@:Firuze60 hopelijk gaat het nu wel goed met je en heb je alles achter je kunnen laten :*
Voor jou ook, hoor, die hele affaire met Ali rakelt een boel op. :*

Met name die arrogante houding en ontkenning.
  zondag 16 juni 2024 @ 00:43:26 #51
13462 BansheeBoy
pi_213927225
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik denk dat Ali B geen ideale schoonzoon is.
Mijn indruk is dat het een fijne vent is zolang je hem niet tegen hebt. Hij kan amicaal en charmant doen, maar ten alle tijden voor een (eigen) belang. Zoals het een echte narcist betaamd.

pi_213927231
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat het een fijne vent is zolang je hem niet tegen hebt. Hij kan amicaal en charmant doen, maar ten alle tijden voor een (eigen) belang. Zoals het een echte narcist betaamd.

Dat telt voor elk mens.
pi_213927259
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Voor jou ook, hoor, die hele affaire met Ali rakelt een boel op. :*

Met name die arrogante houding en ontkenning.
En denkt er ook nog mee weg te komen.

Om te kotsen.

Zo blij dat ik eindelijk een soort van vrijheid voel dat er een beter leven voor me is.
pi_213927260
Als de rechtbank de eis van het Openbaar Ministerie overneemt en hem tot drie jaar gevangenisstraf veroordeelt, dan zal hij drie jaar lang niet kunnen neuken, behalve dan eens per maand tijdens het Bezoek Zonder Toezicht, als er ten minste nog een vrouw is die met hem wil neuken. Ik denk dat het goed voor hem is als hij even een paar jaar moet masturberen.
pi_213927332
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:46 schreef damsco het volgende:
Ik denk dat Ali het beste een spuitje kan krijgen. Dit is voor zowel Ali als de samenleving het beste. Wat denkt u?
Laten we dat extrapoleren naar alle mannen (en vrouwen) die willen neuken wie ze willen neuken. Zij komen in die zin zeker wel een keer iemand tegen die 'niet wil' (of die persoon dat op dat moment al aangeeft of pas op een later moment bedenkt van 'kut, dat was niet ok' boeit dan niet?). Guilty omdat de ander dat zegt? Mooie boel.

Gelukkig dat in het geval van Ali er meer bewijzen zijn.

Helaas in het geval van Ali is hij een bekende Nederlander en daar kan het zijn dat men zich men om zijn bekendheid nu meldt (zie ook de recente 'getuigen') Zelf ben ik van mening dat, ondanks dat feit van zijn bekendheid er teveel bewijs tegen hem is, en ook ondanks dat ik Ellen ten Damme altijd al een labiel iemand vond, dat gevangenisstraf gerechtvaardigd is,

Zwaar kut (voor Ali) dat zoveel niet-celebrities die straf niet krijgen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213927343
Bij Ali en zijn soort gedachtes gaat of ging het niet om seks, maar om macht over iemand hebben.
pi_213927360
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:24 schreef Firuze60 het volgende:
Bij Ali en zijn soort gedachtes gaat of ging het niet om seks, maar om macht over iemand hebben.
Dat word dan een lange zware tijd voor Ali als hij zich in de gevangenis onderdanig moet opstellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213927363
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat word dan een lange zware tijd voor Ali als hij zich in de gevangenis onderdanig moet opstellen.
En in zijn reet wordt verkracht door agressieve medegevangenen.
pi_213927375
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop van niet maar wel dat hem een lesje onderdanigheid wordt geleerd.

Hij is niemand.

Hij is niet de moeite waard om je lul aan vies te maken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2024 01:37:04 ]
pi_213927380
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:36 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]
Ik hoop van niet maar wel dat hem een lesje onderdanigheid wordt geleerd.

Hij is niemand.

Hij is niet de moeite waard om je lul aan vies te maken :)
Die agressieve muil van hem mag nu best wel eens flink neer getimmerd worden.
  zondag 16 juni 2024 @ 01:39:02 #61
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213927382
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat gaat wel heel ver
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213927385
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:39 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat gaat wel heel ver
Ja
pi_213927414
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 01:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die agressieve muil van hem mag nu best wel eens flink neer getimmerd worden.
Ik begrijp je gevoel. Ik begrijp je boosheid.
Maar geweld met geweld oplossen is nooit een goed idee.
pi_213927542
ik ben er helemaal klaar mee en het is de laatste keer dat ik het zeg, dus let goed op:
dhr B is onschuldig
topic kan op slot
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 16 juni 2024 @ 02:44:20 #65
117098 Hathor
Effe niet
pi_213927611
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik ben er helemaal klaar mee en het is de laatste keer dat ik het zeg, dus let goed op:
dhr B is onschuldig
topic kan op slot
Kthnxbye
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213927660
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 02:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dhr B is onschuldig
topic kan op slot
Dit is niet te geloven. Wat erg. Dat dit kan in Nederland.
pi_213928093
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat het een fijne vent is zolang je hem niet tegen hebt.
Die Hitler was ook wel een fijne vent, alleen helaas niet voor joden, zigeuners, Slavische mensen en overige hinderlijke figuren. Maar los daarvan..fijne vent!
pi_213928133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:04 schreef Firuze60 het volgende:[b]Mijn vermoeden is dat Ali in die tijd (schrijverscursus) een doorgesnoven kikker (cocaine en/of drank) was en daarom alleen al zijn grenzen niet kende. Geheugenverlies en black-outs kan ook meespelen onder invloed. Het is geen excuus. Het is een super trieste toestand nu en dat heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Bijna een Griekse tragedie zo. Wel heb ik dan weer een beetje moeite met die racist Derksen, die nu ineens het opneemt voor de slachtoffers. Donder toch op, als Ali een rasechte blonde boer was geweest had Derksen de aantijgingen onzin gevonden.

Nee, dit denk ik niet...

Hoe hij zich nu nog steeds gedraagt in de rechtbank en het contact laten opnemen met de advocaten van de slachtoffers, is precies wat zijn probleem is.

Het manipuleren weer van mensen, blijven dwingen om te praten omdat hij dat zo graag wil. Dit lijkt mij nu niet door drugs te komen het is zijn karakter.

Zijn gedrag nu is het beste steunende bewijs wat de slachtoffers eigenlijk kunnen krijgen.
pi_213928214

Hij kan dus nog vrij worden gesproken.
Maar BNR heeft het nergens over dat dreig belletje van Ruperti.
Dat lijkt me best wel belangrijk dat dat ook onderzocht gaat worden.
pi_213928945
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:48 schreef quirina het volgende:

Natuurlijk kan hij vrij worden gesproken. Ik las gisteren nog een verhaal over een gruwelijke verkrachting van een jonge meid. Onbewezen, maar 'gelukkig' was ze minderjarig en kreeg die kerel daar in ieder geval straf voor. Om nog maar te zwijgen over al die zaken waarbij het niet verder komt dan een aangifte, of waarbij het überhaupt niet tot een aangifte komt. Dat is de tragiek van zedenzaken. Er komt gelukkig nieuwe wetgeving, maar die lost natuurlijk niet alles op. Zedenzaken zullen lastig blijven.

Wat deze advocaat zegt over het bewijs (voor wie geen zin heeft om te kijken):
- De kern van de zaak zijn de aangiftes en her en der wat steunbewijs en het patroon.
- Er moeten minimaal twee bewijsmiddelen zijn per geval en die bewijsmiddelen moeten de rechter overtuigen.
- Een officier die niet in bewijsnood verkeert, heeft niet een last-minute getuige nodig.

Daarnaast legt ze n.a.v. de verklaring van de getuige over de verkeerde haarkleur uit dat het vaak voorkomt dat getuigen niet een perfecte herinnering hebben.

In de titel van de clip staat 'Saskia Bellenman'. :')
  zondag 16 juni 2024 @ 09:38:04 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213928987
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:18 schreef Dazalbest1 het volgende:

[..]
Nee, dit denk ik niet...

Hoe hij zich nu nog steeds gedraagt in de rechtbank en het contact laten opnemen met de advocaten van de slachtoffers, is precies wat zijn probleem is.

Het manipuleren weer van mensen, blijven dwingen om te praten omdat hij dat zo graag wil. Dit lijkt mij nu niet door drugs te komen het is zijn karakter.

Zijn gedrag nu is het beste steunende bewijs wat de slachtoffers eigenlijk kunnen krijgen.
Waarbij ook gezegd moet worden dat daders/verdachten net als slachtoffers ook allemaal verschillend reageren.

Nu vind ik dat er bij Ali B. een behoorlijk patroon zichtbaar is hoor, maar op zichzelf staand is zijn gedrag tijdens de rechtzaak geen argument voor schuld.
pi_213929169
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 07:48 schreef quirina het volgende:

Dat belletje raakt alleen geen enkele aanklacht, dus dat zou een andere zaak worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 16 juni 2024 @ 09:52:25 #73
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213929186
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Waarbij ook gezegd moet worden dat daders/verdachten net als slachtoffers ook allemaal verschillend reageren.

Nu vind ik dat er bij Ali B. een behoorlijk patroon zichtbaar is hoor, maar op zichzelf staand is zijn gedrag tijdens de rechtzaak geen argument voor schuld.
Nee, alleen zal zijn gedrag tijdens de rechtszaak ook mogelijk mee worden genomen in het oordeel van de rechters. Het is ook nog eens dat gedrag bij het patroon wat zichtbaar is van de vrouwen die over hem klagen en aangifte hebben gedaan. Het is en en.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213929538
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies het draagt bij aan het patroon. En het geeft naar mijn idee weer dat hij nog steeds niet snapt wat hij fout deed en kans op herhaling niet is uitgesloten.

Hij zou op z'n minst ook verplicht behandeling moeten krijgen..... wellicht ook omdat hij zelf bleef vragen hoe hij het had moeten kunnen zien.
pi_213929543
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, alleen zal zijn gedrag tijdens de rechtszaak ook mogelijk mee worden genomen in het oordeel van de rechters. Het is ook nog eens dat gedrag bij het patroon wat zichtbaar is van de vrouwen die over hem klagen en aangifte hebben gedaan. Het is en en.
In het filmpje van BNR hierboven zegt de vrouw dat de rechters niet zullen kijken naar zijn gedrag, karakter of manier van presenteren voor een oordeel, "daar sta je als rechter boven". De persoon speelt een rol, maar er wordt naar de bewijsmiddelen gekeken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Antideeltje.. op 16-06-2024 12:28:44 ]
pi_213929544
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja dit inderdaad
pi_213929564
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
- Er moeten minimaal twee bewijsmiddelen zijn per geval en die bewijsmiddelen moeten de rechter overtuigen.
Er staat nergens in de wet dat er per se twee bewijsmiddelen per geval moeten zijn.
pi_213929586
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er staat nergens in de wet dat er per se twee bewijsmiddelen per geval moeten zijn.
Vind ik ook een erg opvallende uitspraak. :?
  zondag 16 juni 2024 @ 10:33:26 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213929610
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:24 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
In het filmpje van BNR hierboven zegt de vrouw dat de rechters niet zullen kijken naar zijn gedrag, karakter of manier van presenteren voor een oordeel, "daar sta je als rechter boven". De persoon speelt een rol, maar er wordt naar de bewijsmiddelen gekeken.
Als je als verdachte in de rechtbank een slachtoffer nog probeert te overrulen en de mond te snoeren tijdens het voorlezen van de slachtofferverklaring dan heeft dat weldegelijk effect.

Maar ook zijn gedrag richting de rechters geeft eigenlijk heel duidelijk aan dat hij slecht luistert en moeilijk "nee" accepteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213929649
was het niet zo dat er in totaal 7 verklaringen van verschillende vrouwen zijn afgelegd, en dat er van 3 vrouwen de verklaring zijn opgenomen in het dossier?

overigens vraag ik mij af of de rechter kan voortborduren op de nieuwe wetgeving vanaf 1 juli, waardoor het niet nodig is om de verkrachtingen/aanrandingen te bewijzen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213929754
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
was het niet zo dat er in totaal 7 verklaringen van verschillende vrouwen zijn afgelegd, en dat er van 3 vrouwen de verklaring zijn opgenomen in het dossier?

overigens vraag ik mij af of de rechter kan voortborduren op de nieuwe wetgeving vanaf 1 juli, waardoor het niet nodig is om de verkrachtingen/aanrandingen te bewijzen.
Nee volgens mij gaat die nieuwe wet niet gelden voor lopende zaken, helaas.
pi_213929793
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je als verdachte in de rechtbank een slachtoffer nog probeert te overrulen en de mond te snoeren tijdens het voorlezen van de slachtofferverklaring dan heeft dat weldegelijk effect.

Maar ook zijn gedrag richting de rechters geeft eigenlijk heel duidelijk aan dat hij slecht luistert en moeilijk "nee" accepteert.
Je weet het dus beter dan die advocate bij BNR? Ali probeerde het 'vermeende' slachtoffer niet te overrulen, maar gewoon met haar in gesprek te gaan aangezien hij haar kent en er een relatie mee heeft gehad. Het geeft imo aan dat hij oprecht gelooft dat hij niets misdaan heeft en wil begrijpen wat er aan de hand is. Ik zou verwachten dat hij als echte dader (van verkrachting/aanranding) niets zegt en niet wil praten met de vermeende slachtoffers.

Er is niks "duidelijks" aan de zaak. En nogmaals de advocate zegt dat er niet gekeken wordt naar gedrag, karakter of manier van presenteren, daar hoor je als rechter boven te staan.
pi_213929798
quote:

[..]
Dit heb je onderzocht dat het nergens staat?

Edit: Weet niet of het van toepassing hier is: https://vlk-advocaten.nl/bewijs/

quote:
Volgens het tweede lid van artikel 342 van het Wetboek van Strafvordering en de op die bepaling betrekking hebben jurisprudentie van de Hoge Raad kan en mag het bewijs dat de verdachte een strafbaar feit heeft begaan, door de rechter niet uitsluitend worden aangenomen op de verklaring van één getuige of ander bewijsmiddel. Er zijn voor een bewezenverklaring dus altijd minimaal twee bewijsmiddelen vereist.

[ Bericht 19% gewijzigd door Antideeltje.. op 16-06-2024 11:19:58 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 11:00:47 #84
438527 MissButterflyy
pi_213929812
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:56 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Je weet het dus beter dan die advocate bij BNR? Ali probeerde het 'vermeende' slachtoffer niet te overrulen, maar gewoon met haar in gesprek te gaan aangezien hij haar kent en er een relatie mee heeft gehad. Het geeft imo aan dat hij oprecht gelooft dat hij niets misdaan heeft en wil begrijpen wat er aan de hand is. Ik zou verwachten dat hij als echte dader (van verkrachting/aanranding) niets zegt en niet wil praten met de vermeende slachtoffers.

Er is niks "duidelijks" aan de zaak. En nogmaals de advocate zegt dat er niet gekeken wordt naar gedrag, karakter of manier van presenteren, daar hoor je als rechter boven te staan.
Allemaal voor de show, want voor de rechtszaak had hij schijnbaar geen interesse in een gesprek.
Alleen als de camera’s draaien.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:01:24 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213929820
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:56 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Je weet het dus beter dan die advocate bij BNR? Ali probeerde het 'vermeende' slachtoffer niet te overrulen, maar gewoon met haar in gesprek te gaan aangezien hij haar kent en er een relatie mee heeft gehad. Het geeft imo aan dat hij oprecht gelooft dat hij niets misdaan heeft en wil begrijpen wat er aan de hand is. Ik zou verwachten dat hij als echte dader (van verkrachting/aanranding) niets zegt en niet wil praten met de vermeende slachtoffers. In zijn laatste woord herhaalt Ali nog eens dat zijn deur voor de dames altijd open zal blijven voor een gesprek ongeacht hoe de rechters oordelen.

Er is niks "duidelijks" aan de zaak. En nogmaals de advocate zegt dat er niet gekeken zal worden naar zijn gedrag, karakter of manier van presenteren, daar hoor je als rechter boven te staan.
Tijdens het voorlezen van de slachtofferverklaring moet de verdachte gewoon zijn mond houden en zeker niet proberen "het gesprek aan te gaan".
Dat hij dat toch deed is vooral een teken dat hij de regels aan zijn laars lapt, zelfs in de rechtbank.

En ja, zijn gedrag in de rechtbank maakt wel veel duidelijk, ook voor de rechters.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:06:50 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213929860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. En ook als hij zou zeggen dat het onverstandig is als een meid er in het donker alleen op uitgaat. Of dat het onverstandig is om je wel erg promiscue te kleden. Et cetera.
Het is onverstandig om als meid alleen je te begeven in bepaalde kringen. Dat is geen victim blaming, dat is een advies gebaseerd op gezond verstand. Doe je het toch is het niet jouw schuld als je verkracht wordt, maar je verhoogt de kans op zo'n verkrachting wel aanzienlijk. Er zijn nu eenmaal verkrachters op deze wereld. Maar jij hebt dus liever dat vrouwen niet voor dat gevaar gewaarschuwd worden en tips krijgen om de kans op verkrachting te verkleinen? Je hebt liever dat er meer vrouwen verkracht worden omdat het geven van tips om het te voorkomen 'schadelijk' is?

quote:
En nogmaals: de meeste mensen die dit doen, bedoelen het niet verkeerd. Het is niet het kwaadaardige victim blaming dat je hier regelmatig ziet gebeuren. Maar dat maakt het nog niet onschadelijk.
Is het schadelijk om te zeggen 'haal waardevolle spullen uit je auto'?
Is 'geef inbrekers geen kans' schadelijk?
Is het schadelijk om te waarschuwen voor zakkenrollers en aan te raden je tas met de sluiting tegen je buik te dragen om zakkenrollers geen kans te geven?
Is het schadelijk om te zeggen dat je moet uitkijken bij het oversteken?
Is het schadelijk om een negatief reisadvies te geven voor gevaarlijke plekken?

Wanneer is het WEL schadelijk mensen te waarschuwen voor mogelijk gevaarlijke situaties en hoe die zoveel mogelijk te voorkomen en wanneer is het NIET schadelijk?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213929879
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Allemaal voor de show, want voor de rechtszaak had hij schijnbaar geen interesse in een gesprek.
Alleen als de camera’s draaien.
Dat kan je vinden dat het voor de show is, maar daar kan iedereen anders naar kijk, daarom kijkt de rechter daar niet naar. Lang voor de rechtszaak begon bood hij de vrouwen mediationgesprekken aan.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:10:23 #88
438527 MissButterflyy
pi_213929886
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:06 schreef Danny het volgende:

[..]
Is het schadelijk om te zeggen 'haal waardevolle spullen uit je auto'?
Is 'geef inbrekers geen kans' schadelijk?
Is het schadelijk om te waarschuwen voor zakkenrollers en aan te raden je tas met de sluiting tegen je buik te dragen om zakkenrollers geen kans te geven?
Is het schadelijk om te zeggen dat je moet uitkijken bij het oversteken?
Is het schadelijk om een negatief reisadvies te geven voor gevaarlijke plekken?

Wanneer is het WEL schadelijk mensen te waarschuwen voor mogelijk gevaarlijke situaties en hoe die zoveel mogelijk te voorkomen en wanneer is het NIET schadelijk?
Ali B had toch de reputatie een hele lieve, zorgzame en aardige kerel te zijn? Hij heeft de vrouwen allemaal overrompeld, ga toch weg zeg.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:12:17 #89
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213929904
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ali B had toch de reputatie een hele lieve, zorgzame en aardige kerel te zijn? Hij heeft de vrouwen allemaal overrompeld, ga toch weg zeg.
Dat is niet bepaald een antwoord op de vraag. Bovendien stelde ik de vraag aan iemand anders gebaseerd op wat die persoon stelde. Ik heb het hier dan ook over 'in het algemeen' net zoals er gezegd werd 'als danny zou zeggen...' en niet over dit specifieke geval (waar nog geen uitspraak over is en waar ik dus nog geen schuld bij iemand neerleg)
pi_213929905
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tijdens het voorlezen van de slachtofferverklaring moet de verdachte gewoon zijn mond houden en zeker niet proberen "het gesprek aan te gaan".
Dat hij dat toch deed is vooral een teken dat hij de regels aan zijn laars lapt, zelfs in de rechtbank.

En ja, zijn gedrag in de rechtbank maakt wel veel duidelijk, ook voor de rechters.
Misschien is hij daar niet over ingelicht door de advocaten die hem bijstaan? Het zegt dus helemaal niks, nada.

En nogmaals naar zijn gedrag, karakter en manier van presenteren wordt niet gekeken. Anders moet je maar contact opnemen met de advocate in BNR die dit heeft gezegd.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:12:52 #91
438527 MissButterflyy
pi_213929912
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:09 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dat kan je vinden dat het voor de show is, maar daar kan iedereen anders naar kijk, daarom kijkt de rechter daar niet naar. Lang voor de rechtszaak begon bood hij de vrouwen mediationgesprekken aan.
BOOS verklaarde dat zijn enige reactie was dat hij onschuldig is. Waarom zou je nog meditation moeten gaan doen met iemand die je heeft aangerand of verkracht?
Dat is weer alleen maar om zijn zin en gelijk door te drammen.
pi_213929945
Maar of het wel of niet verstandig is om wel of niet bij iemand in de auto te stappen of wel of niet naar een feestje te gaan is in deze situatie toch niet echt relevant?

Jill kende Ali, ze hebben een affaire gehad en er zal vast een soort vertrouwen zijn geweest. Niks lijkt er op dat hij haar eerder ergens toe heeft gedwongen. Dus hier 'vertrouwen op je gevoel' of opvoeding van ouders niet bij vreemde in te stappen is niet van toepassing....

En Naomi ging ook naar een feestje met bekende...

In beide gevallen heeft Ali dus misbruik gemaakt van dat vertrouwen, althans daarvoor is hij in de rechtbank.

En daarnaast hebben mensen gewoon met hun tengels van andere af te blijven wel of geen bekende boeit niet. Helaas is de wereld anders en moet men er eerst een hele inschatting aan vooraf doen of iets wel of niet veilig is en als je die inschatting verkeerd doet krijg je nog commentaar dat het dan maar je eigen schuld is ook.....
pi_213929951
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
BOOS verklaarde dat zijn enige reactie was dat hij onschuldig is. Waarom zou je nog meditation moeten gaan doen met iemand die je heeft aangerand of verkracht?
Dat is weer alleen maar om zijn zin en gelijk door te drammen.
Toen waren het nog anonieme aangeefsters. Punt is: hij heeft ze lang voor de rechtszaak meditationgesprekken aangeboden. Die meditationgesprekken bestaan omdat beide partijen soms daar baat bij kunnen hebben en dingen uitgesproken kunnen worden.
pi_213929966
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je maakt de fout door te denken dat hij het tegen de slachtoffers zegt. Het is niet schadelijk om mensen te waarschuwen dat sommige situaties risicovol zijn.

Voorbeeld. In een stressvolle periode (kreeg slecht nieuws en wilde zo snel mogelijk er naar toe) heb ik mijn spiksplinternieuwe fiets niet op slot gezet in Amsterdam. Fiets is gestolen. Dan zijn er stumpers die recht in mijn gezicht zeggen, Tja had je hem maar op slot moeten zetten. Nee je blijft van andermans eigendom af.

Aan de andere kant leert iedereen, dat je je fiets op slot moet zetten en het liefst ergens aan vast omdat het risico op stelen erg groot is.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:23:33 #95
438527 MissButterflyy
pi_213930003
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Je maakt de fout door te denken dat hij het tegen de slachtoffers zegt. Het is niet schadelijk om mensen te waarschuwen dat sommige situaties risicovol zijn.

Voorbeeld. In een stressvolle periode (kreeg slecht nieuws en wilde zo snel mogelijk er naar toe) heb ik mijn spiksplinternieuwe fiets niet op slot gezet in Amsterdam. Fiets is gestolen. Dan zijn er stumpers die recht in mijn gezicht zeggen, Tja had je hem maar op slot moeten zetten. Nee je blijft van andermans eigendom af.

Aan de andere kant leert iedereen, dat je je fiets op slot moet zetten en het liefst ergens aan vast omdat het risico op stelen erg groot is.
Wat heeft het met Ali B te maken?
pi_213930014
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat heeft het met Ali B te maken?
:|W
  zondag 16 juni 2024 @ 11:26:35 #97
438527 MissButterflyy
pi_213930036
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:17 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Toen waren het nog anonieme aangeefsters. Punt is: hij heeft ze lang voor de rechtszaak meditationgesprekken aangeboden. Die meditationgesprekken bestaan omdat beide partijen soms daar baat bij kunnen hebben en dingen uitgesproken kunnen worden.
Mediation wordt afgeraden bij ernstige zaken als mishandeling, aanranding en verkrachting. Waarom in godsnaam zou je nog in een gesprek willen met iemand die je zoiets aandoet?

Het schiet ook zijn doel voorbij want de vrouwen zouden willen dat meer vrouwen in de toekomst uitkijken voor Ali. En als Ali aan mediation gaat doen met de slachtoffers is vooral zijn eigen reputatie gered en kan hij weer doorgaan als eerst.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:26:50 #98
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930041
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

precies dat. alleen vinden sommige mensen het schadelijk om dat te zeggen ofzo...
pi_213930054
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:57 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]

[..]

Hangt ervan af hoe hij het bedoelde. Hij zegt specifiek dat er geen twee bewijsmiddelen per geval nodig zijn. Het is inderdaad zo dat er voor een tenlastelegging in z'n geheel een bewijsminimum nodig is, maar niet voor ieder onderdeel binnen de tenlastelegging.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:27:44 #100
438527 MissButterflyy
pi_213930056
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]
:|W
Snap niet zo goed waarom het dan in dit topic moet worden besproken. Het heeft schijnbaar niks met Ali b en de slachtoffers te maken.
Of vinden sommige mensen ergens stiekem toch wel?
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:29:44 #101
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930079
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Snap niet zo goed waarom het dan in dit topic moet worden besproken. Het heeft schijnbaar niks met Ali b en de slachtoffers te maken.
Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Zeg ik daarmee dat het haar eigen schuld is dat ze verkracht is? Nee. Dat zeg en impliceer ik daarmee totaal niet. Toch is dat het verwijt en de beschuldiging die daar veelal op volgt. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen, alsof ze verkrachting aan het goedpraten zouden zijn. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezen ^O^
  zondag 16 juni 2024 @ 11:32:08 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213930107
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mediation wordt afgeraden bij ernstige zaken als mishandeling, aanranding en verkrachting. Waarom in godsnaam zou je nog in een gesprek willen met iemand die je zoiets aandoet?

Het schiet ook zijn doel voorbij want de vrouwen zouden willen dat meer vrouwen in de toekomst uitkijken voor Ali. En als Ali aan mediation gaat doen met de slachtoffers is vooral zijn eigen reputatie gered en kan hij weer doorgaan als eerst.
Plus dat die "mediation" één op één zou zijn, terwijl de veelvoud van vrouwen die ditzelfde met hem meegenaakt hebben juist het teken zijn dat het niet aan hen ligt maar aan hem.

Maar los daarvan is mediation geen optie als de een de grenzen van de ander zwaar overschreden heeft.
Mediation is leuk als er geen strafbare zaken spelen en hoogstens een conflict of verschil van mening, maar meestal zelf als er niet eens een echt conflict is maar zaken gewoon afgerond moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213930116
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 10:57 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]

[..]

Het is niet zo dat als er iets gebeurt, er twee bewijsmiddelen nodig zijn. De aangifte of verklaring van het slachtoffer is namelijk al een bewijsmiddel.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:34:12 #104
438527 MissButterflyy
pi_213930125
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef Danny het volgende:

[..]
Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezen ^O^
Ja ja, je verdraait het naar ‘vooraf’ zeggen, maar je doet het achteraf.
Ook victim blaming dit. Zoek het maar op, was gisteren nog een artikel over op nu.nl.
pi_213930128
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld van victim blaming (eigen schuld, had jij je fiets maar op slot moeten zetten) vs in het algemeen leren dat je je fiets op slot moet zetten.

Als jij in deelneemt in een orgie, waar mensen onder invloed zijn, moeten mensen je grenzen blijven accepteren.

Tevens kan je aan de ontbijttafel je kinderen leren dat bovengenoemde situatie, de kans dat mensen je grenzen niet accepteren groter is dan normaal.
pi_213930137
Ali B had kunnen praten met de dames op het moment dat het er toe deed. Op het moment dat ze nee zeiden. In plaats daarvan stopte hij z'n tong en vingers waar ze niet hoorde....
pi_213930141
Rupert heeft de advocaat Jager benaderd. Alleen wie heeft direct de link gemaakt tussen Ruperti en een client van hem Taghi die hier niks mee te maken heeft? Was dat Jager tijdens de zitting of gebeurde dat in de media?
  zondag 16 juni 2024 @ 11:36:46 #108
438527 MissButterflyy
pi_213930146
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld van victim blaming (eigen schuld, had jij je fiets maar op slot moeten zetten) vs in het algemeen leren dat je je fiets op slot moet zetten.

Als jij in deelneemt in een orgie, waar mensen onder invloed zijn, moeten mensen je grenzen blijven accepteren.

Tevens kan je aan de ontbijttafel je kinderen leren dat bovengenoemde situatie, de kans dat mensen je grenzen niet accepteren groter is dan normaal.
In de ideale wereld voorkomen we alle mogelijke nare situaties en hebben we overal invloed op, helaas is de werkelijkheid niet zo en daarvoor hebben we de rechtspraak.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:36:58 #109
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930149
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja ja, je verdraait het naar ‘vooraf’ zeggen, maar je doet het achteraf.
Ook victim blaming dit. Zoek het maar op, was gisteren nog een artikel over op nu.nl.
*zucht*
Ook achteraf kun je zoiets zeggen. Jij hebt echter blijkbaar liever dat ze potentieel gevaarlijke situaties niet leert herkennen en er de volgende keer weer zo in wandelt want anders is het 'victim blaming'? Sorry, maar dat lijkt mij een stuk schadelijker dan mensen leren gevaar te herkennen of op z'n minst risico's in te schatten.
Niet mee eens, prima, maar hou op met mensen die gewoon normaal nadenken weg te zetten als verkrachtingsgoedpraters. Dat is niet alleen complete onzin, compleet onnodig en op de man, maar ook nog eens lasterlijk.
  zondag 16 juni 2024 @ 11:37:08 #110
330914 Sherlock_Holmes
pi_213930153
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:12 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Misschien is hij daar niet over ingelicht door de advocaten die hem bijstaan? Het zegt dus helemaal niks, nada.

En nogmaals naar zijn gedrag, karakter en manier van presenteren wordt niet gekeken. Anders moet je maar contact opnemen met de advocate in BNR die dit heeft gezegd.
Denk ook dat de meeste advocaten er wel van uitgaan dat je weet dat getuigen intimideren niet handig is.

Het lijkt er sterk op dat die advocaat te weinig jip en janneke taal tegenover Ali B. heeft gebruikt.

(het alternatief dat dit de tactiek van de advocaat was laat ik maar achterwege, probeer nog wat respect te tonen)
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:37:58 #111
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930159
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In de ideale wereld voorkomen we alle mogelijke nare situaties hebben we overal invloed op, helaas is de werkelijkheid niet zo en daarvoor hebben we de rechtspraak.
Je verkleint liever niet het risico dat iemand verkracht wordt door op gevaren te wijzen, maar hebt liever dat er eerst verkracht wordt en vervolgens een rechter ernaar kan kijken? Of interpreteer ik je nou verkeerd?
  zondag 16 juni 2024 @ 11:38:20 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213930162
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef Danny het volgende:

[..]
Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezen ^O^
Het punt is dat het zinloos, en victim blaming is als je zoiets zegt nadat iemand ergens slachtoffer van is geworden.

Tegen je vrouw zeggen dat ze de auto beter niet in een bepaalde straat kan parkeren is iets anders dan "je moet de auto ook niet in straat X parkeren!" nadat er iets gebeurd is.

Je dochter vragen 's avonds laat niet in een kort rokje over straat te gaan is iets anders dan haar vertellen dat ze ook wel een heel kort rokje aanhad nadat iemand met zijn tengels aan haar billen heeft gezeten.

Nadat iets gebeurd is is het geen waarschuwen maar victim blaming.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213930176
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 16-06-2024 11:41:06 ]
  zondag 16 juni 2024 @ 11:41:35 #114
330914 Sherlock_Holmes
pi_213930190
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ali B. had nu wel gewild dat hij alleen maar een fiets had gestolen ;(
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:42:05 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930195
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het punt is dat het zinloos, en victim blaming is als je zoiets zegt nadat iemand ergens slachtoffer van is geworden.
Het woord 'blaming' zit letterlijk in 'victim blaming'. Waar zeg ik dat het haar eigen schuld is? Precies, nergens.

quote:
Tegen je vrouw zeggen dat ze de auto beter niet in een bepaalde straat kan parkeren is iets anders dan "je moet de auto ook niet in straat X parkeren!" nadat er iets gebeurd is.
'godverdomme, kutzooi van die auto. wat een klootzakken ook. goede reden om in de toekomst even te kijken in welke buurt je je auto neerzet'.

quote:
Je dochter vragen 's avonds laat niet in een kort rokje over straat te gaan is iets anders dan haar vertellen dat ze ook wel een heel kort rokje aanhad nadat iemand met zijn tengels aan haar billen heeft gezeten.
zal je mij nooit horen zeggen. Wel dat er mannen zijn (en vrouwen) die zoiets als uitnodiging zien en dat het niet in alle situaties verstandig is om - zeker als je alleen bent - zoiets aan te trekken. Niet omdat ze dan een slet is, maar omdat het risico op aanranding groter neigt te worden.

quote:
Nadat iets gebeurd is is het geen waarschuwen maar victim blaming.
complete onzin
  zondag 16 juni 2024 @ 11:42:25 #116
438527 MissButterflyy
pi_213930197
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef Danny het volgende:

[..]
*zucht*
Ook achteraf kun je zoiets zeggen. Jij hebt echter blijkbaar liever dat ze potentieel gevaarlijke situaties niet leert herkennen en er de volgende keer weer zo in wandelt want anders is het 'victim blaming'? Sorry, maar dat lijkt mij een stuk schadelijker dan mensen leren gevaar te herkennen of op z'n minst risico's in te schatten.
Niet mee eens, prima, maar hou op met mensen die gewoon normaal nadenken weg te zetten als verkrachtingsgoedpraters. Dat is niet alleen complete onzin, compleet onnodig en op de man, maar ook nog eens lasterlijk.
Jij gaat er van uit dat de dames niet geleerd hebben van deze situatie en alweer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?
Een paar dames hebben aangegeven psychische hulp nodig te hebben gehad daarna. Dan leer je vaak ook veel over wat er is gebeurd en over jezelf en hoe dit soort dingen te voorkomen.

Trouwens, bij mensen die herhaaldelijk slachtoffer zijn van misbruik door anderen is wat meer nodig dan een: ‘zou je dat nu wel doen’ vantevoren.

En waar zeg ik dat je verkrachting goedpraat?
  zondag 16 juni 2024 @ 11:42:48 #117
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213930202
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
.
Het is gewoon van de zotte dat we tegenwoordig overal onze fiets op slot moeten zetten omdat er anders mensen dat ding meenemen.

Dan kun je zeggen dat je jezelf moet aanpassen aan de tijdsgeest maar zo erg als dat het nu is dat was zegge 50 jaar geleden nog niet zo.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 11:45:24 #118
5428 crew  miss_sly
pi_213930218
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Danny het volgende:

[..]
Je verkleint liever niet het risico dat iemand verkracht wordt door op gevaren te wijzen, maar hebt liever dat er eerst verkracht wordt en vervolgens een rechter ernaar kan kijken? Of interpreteer ik je nou verkeerd?
Ik denk dat @Leandra het goed verwoordt: waarschuwen doe je vooraf, victim blaming doe je achteraf.

Natuurlijk leer ik mijn dochter dat bepaalde situaties minder veilig kunnen zijn.
Maar als er iets gebeurt, zelfs al heeft ze zich in een minder veilige situatie begeven, dan is zij op geen enkele manier schuld. En dan is het dus victim blaming als ik zeg "ik heb nog zo gezegd dat je niet alleen in het donker naar huis moest fietsen".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:45:59 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930223
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jij gaat er van uit dat de dames niet geleerd hebben van deze situatie en alweer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?
Jij gaat er van uit dat de dames wel geleerd hebben van deze situatie en nooit meer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?

quote:
Een paar dames hebben aangegeven psychische hulp nodig te hebben gehad daarna. Dan leer je vaak ook veel over wat er is gebeurd en over jezelf en hoe dit soort dingen te voorkomen.
Wat? Dus die psychische hulplui doen aan victim-blaming?? :o

quote:
Trouwens, bij mensen die herhaaldelijk slachtoffer zijn van misbruik door anderen is wat meer nodig dan een: ‘zou je dat nu wel doen’ vantevoren.
en dan nog is het niet schadelijk om ze alsnog van advies te voorzien

quote:
En waar zeg ik dat je verkrachting goedpraat?
als je zegt dat ik het slachtoffer de schuld geef zeg je indirect ook dat ik de verkrachter dus begrijp. wat snap je daar niet aan?
  zondag 16 juni 2024 @ 11:49:22 #120
438527 MissButterflyy
pi_213930254
Ik hou er mee op Danny, laten we het er maar op houden dat we elkaar niet begrijpen.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:49:54 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930258
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat @:Leandra het goed verwoordt: waarschuwen doe je vooraf, victim blaming doe je achteraf.

Natuurlijk leer ik mijn dochter dat bepaalde situaties minder veilig kunnen zijn.
Maar als er iets gebeurt, zelfs al heeft ze zich in een minder veilige situatie begeven, dan is zij op geen enkele manier schuld. En dan is het dus victim blaming als ik zeg "ik heb nog zo gezegd dat je niet alleen in het donker naar huis moest fietsen".
Je zou haar na zoiets nooit vragen voorzichtig te zijn? echt?
kom op :')
enne 'ik heb nog zo gezegd dat...'
waarom zou je dat op zo'n manier zeggen?

Verder hebben we het hiet niet tegen onze dochters, maar OVER onbekenden waar ik in ieder geval gewoon over kan en zal zeggen dat het niet verstandig was om zich in bepaalde situaties te begeven omdat daarmee het risico op verkrachting toeneemt.

Als je overigens vooraf zegt 'je kunt beter niet in je uppie met een rapper meegaan' en ze doet het toch maar wordt verkracht dan is het effectief hetzelfde. Ze deed het tóch en is verkracht, dus eigen schuld.

Dat hele 'vooraf' vs 'achteraf' is arbitrair en lijkt vooral bedacht te zijn als argument om alles victim-blaming te kunnen blijven noemen.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:51:16 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930273
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hou er mee op Danny, laten we het er maar op houden dat we elkaar niet begrijpen.
makkelijk, na me uit te maken voor iemand die het slachtoffer van verkrachting de schuld van die verkrachting geeft :N
pi_213930284
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat weet jij nou daarover? Je roept de hele tijd maar gewoon wat. Hoe kan ik na een strafbaar feit in gesprek met de verdachte of dader?
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 11:53:00 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930291
fijne dag nog, jezus wat een wespennest van mannenhaat hier
  zondag 16 juni 2024 @ 11:53:08 #125
438527 MissButterflyy
pi_213930292
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:51 schreef Danny het volgende:

[..]
makkelijk, na me uit te maken voor iemand die het slachtoffer van verkrachting de schuld van die verkrachting geeft :N
Mwah nee hoor, maar je lijkt niet echt voor reden vatbaar. :{
  zondag 16 juni 2024 @ 11:53:25 #126
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213930293
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef Danny het volgende:
Flauwe opmerking.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 11:54:32 #127
5428 crew  miss_sly
pi_213930303
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef Danny het volgende:

[..]
Je zou haar na zoiets nooit vragen voorzichtig te zijn? echt?
kom op :')
enne 'ik heb nog zo gezegd dat...'
waarom zou je dat op zo'n manier zeggen?

Verder hebben we het hiet niet tegen onze dochters, maar OVER onbekenden waar ik in ieder geval gewoon over kan en zal zeggen dat het niet verstandig was om zich in bepaalde situaties te begeven omdat daarmee het risico op verkrachting toeneemt.

Als je overigens vooraf zegt 'je kunt beter niet in je uppie met een rapper meegaan' en ze doet het toch maar wordt verkracht dan is het effectief hetzelfde. Ze deed het tóch en is verkracht, dus eigen schuld.

Dat hele 'vooraf' vs 'achteraf' is arbitrair en lijkt vooral bedacht te zijn als argument om alles victim-blaming te kunnen blijven noemen.
Lekker respectvol met je kom op :')

Woorden doen ertoe, zowel de woorden die je gebruikt als de manier waarop je ze gebruikt.

Je draaft door, ook met je opmerking dat men dus zou bedoelen dat je verkrachting goedpraat omdat men vindt dat je aan victim blaming doet.

Victim blaming is een lastig onderwerp en de meningen erover zijn duidelijk nogal verdeelt. Het lijkt me dat dat prima mogelijk is. Ik ervaar hier wel een gebrek aan empathie en begrip waarom het wel victim blaming is in de ogen van (vooral veel) vrouwen.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 11:55:20 #128
5428 crew  miss_sly
pi_213930310
quote:
Nogmaals, je draaft door. Wat een nonsens. Zeer onterechte opmerking dit.
pi_213930335
Wellicht is een topic in r&p of in gen beter waar we kunnen discussiëren over victim blaming.
pi_213930357
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk ook dat de meeste advocaten er wel van uitgaan dat je weet dat getuigen intimideren niet handig is.

Het lijkt er sterk op dat die advocaat te weinig jip en janneke taal tegenover Ali B. heeft gebruikt.

(het alternatief dat dit de tactiek van de advocaat was laat ik maar achterwege, probeer nog wat respect te tonen)
"Intimideren" :') aangeven dat hij met ze in gesprek wil, omdat beide partijen daar mogelijk baat bij kunnen hebben. De advocaten van Ali lieten hem gewoon zijn gang gaan, omdat er niets mis mee is.
pi_213930366
quote:
Mijn reactie nav toeichting niet meer nodig daarom verwijderd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dazalbest1 op 16-06-2024 12:08:09 ]
pi_213930381
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:57 schreef potjecreme het volgende:
Wellicht is een topic in r&p of in gen beter waar we kunnen discussiëren over victim blaming.
Ik lees deze discussie mee en ik heb er ook al eens eerder over gedacht om er een apart topic over te openen. Missschien is dit wel het juiste moment daarvoor. Dan kan de discussie over victim blaming hier stoppen.
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 12:03:57 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213930395
quote:
13s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Flauwe opmerking.
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nogmaals, je draaft door. Wat een nonsens. Zeer onterechte opmerking dit.
Jullie hebben gelijk. that was uncalled for. Excuus.
Ik moet vandaag ook niet online zijn. Kutdag. Sorry nogmaals...
pi_213930419
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mwah nee hoor, maar je lijkt niet echt voor reden vatbaar. :{
Vind vooral veel vrouwelijke users hier er zeer zeer emotioneel in staan en irrationeel (maar dat is begrijpelijk).
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 12:06:03 #135
5428 crew  miss_sly
pi_213930420
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
Dank voor je ruiterlijke excuus.
Sterkte op deze kutdag :*
  zondag 16 juni 2024 @ 12:06:04 #136
498210 KoningWouter
pi_213930421
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
Sterkte
pi_213930430
Sterkte
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 12:07:05 #138
5428 crew  miss_sly
pi_213930435
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:05 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Vind vooral veel vrouwelijke users hier er zeer zeer emotioneel in staan en irrationeel (maar dat is begrijpelijk).
Laten we inderdaad deze discussie bewaren voor een apart topic over victim blaming. Want ook op deze opmerking valt weer genoeg te reageren en dan gaan we weer verder waar we waren gebleven.

Dit topic gaat over de rechtzaak tegen AliB.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:07:24 #139
330914 Sherlock_Holmes
pi_213930439
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:00 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
"Intimideren" :') aangeven dat hij met ze in gesprek wil, omdat beide partijen daar mogelijk baat bij kunnen hebben. De advocaten van Ali lieten hem gewoon zijn gang gaan, omdat er niets mis mee is.
In de rechtszaal werken zaken iets anders dan in het echte leven.

Maar wanneer je dat niet weet begrijp ik volkomen dat het normaal kan overkomen. Zo van: 'maar dat zeg ik ook altijd tegen mijn matties'
pi_213930467
Ali bah bah
pi_213930468
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In de rechtszaal werken zaken iets anders dan in het echte leven.

Maar wanneer je dat niet weet begrijp ik volkomen dat het normaal kan overkomen. Zo van: 'maar dat zeg ik ook altijd tegen mijn matties'
Zoals ik al zei, zijn advocaten lieten hem zijn gang gaan, als het not done was hadden ze hem wel een signaal gegeven.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:12:04 #142
13462 BansheeBoy
pi_213930488
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:35 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ali B had kunnen praten met de dames op het moment dat het er toe deed. Op het moment dat ze nee zeiden. In plaats daarvan stopte hij z'n tong en vingers waar ze niet hoorde....
Waarvan achteraf pas bleek dat ze het niet wilden terwijl voor de rest alle andere seinen op groen stonden. Althans, dat maak ik op uit de ruwe schetsen.

zondag 16 juni 2024 @ 12:13:24 #143
13462 BansheeBoy
pi_213930495
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Je begrijpt hem wel maar je doet of alles victimblaming is. Terwijl @Danny uiterst genuanceerd en duidelijk is. Waarom doen jullie dit toch altijd? Ik zie parallellen met kritiek op israel per definitie scharen onder anti-semitisme.

zondag 16 juni 2024 @ 12:17:19 #144
13462 BansheeBoy
pi_213930530
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 06:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die Hitler was ook wel een fijne vent, alleen helaas niet voor joden, zigeuners, Slavische mensen en overige hinderlijke figuren. Maar los daarvan..fijne vent!
Ontzettend vergezochte Godwin dit. :D :')

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 12:17:48 #145
485843 crew  Jippie
pi_213930538
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je begrijpt hem wel maar je doet of alles victimblaming is. Terwijl @:Danny uiterst genuanceerd en duidelijk is. Waarom doen jullie dit toch altijd? Ik zie parallellen met kritiek op israel per definitie scharen onder anti-semitisme.

Graag on-topic blijven Banshee
  zondag 16 juni 2024 @ 12:18:49 #146
438527 MissButterflyy
pi_213930545
Israël en Hitler komen ook al voorbij in dit topic :')
  zondag 16 juni 2024 @ 12:20:02 #147
13462 BansheeBoy
pi_213930556
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:17 schreef Jippie het volgende:

[..]
Graag on-topic blijven Banshee
Het is ontzettend on-topic Jippie. Als ik zeg men moet verstandig zijn en zich niet in gevaarlijke situaties maneuvreren > VICTIM BLAMING. Er lijkt geen onderscheid gemaakt te worden tussen schuld en verantwoordelijkheid. Vind ik jammer.

pi_213930625
Ik heb inmiddels in R&P een apart topic aangemaakt om verder te discussieren over victim blaming.

R&P / Victim Blaming na aanranding en verkrachting
  zondag 16 juni 2024 @ 12:34:29 #149
498210 KoningWouter
pi_213930671
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Bill Cosby
Jeroen Rietberg
Marco Borsato
Jeffrey Epstein
Harvey Weinstein

Laat ik de Benno L.'s van deze wereld nog buiten beschouwing Woutertje. :D

[..]
Dat is erg veel eer voor me. Maar ik zie hem graag! @:Abdullah2 come in!

Ik voel me ontzettend goed. :Y

Ik benoem de olifant in de kamer. Om je met je eigen zuur terug te pakken: leuk debat-trucje om niet in te gaan op het daadwerkelijke issue. Maak er dan mannen van. Het gaat me er om dat Islam de oplossing was geweest.
pi_213930676
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dank voor je ruiterlijke excuus.
Sterkte op deze kutdag :*
Vraag me af of Danny jullie gelijk geeft in de zin van "vrouwen kan je beter altijd gelijk geven", niet vanuit een rationeel oogpunt, maar emotioneel. Maar ik hou erover op.
pi_213930685
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik benoem de olifant in de kamer. Om je met je eigen zuur terug te pakken: leuk debat-trucje om niet in te gaan op het daadwerkelijke issue. Maak er dan mannen van. Het gaat me er om dat Islam de oplossing was geweest.
Dit kan je beter in F&L bespreken, open daar een topic over.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 12:37:16 #152
485843 crew  Jippie
pi_213930692
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is ontzettend on-topic Jippie. Als ik zeg men moet verstandig zijn en zich niet in gevaarlijke situaties maneuvreren > VICTIM BLAMING. Er lijkt geen onderscheid gemaakt te worden tussen schuld en verantwoordelijkheid. Vind ik jammer.

Het gaat mij over de opmerking mbt mening in het Israël-Hamas topic.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:37:24 #153
13462 BansheeBoy
pi_213930693
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik stuur je een hele dierentuin. :D

zondag 16 juni 2024 @ 12:37:30 #154
498210 KoningWouter
pi_213930694
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:36 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dit kan je beter in F&L bespreken, open daar een topic over.
Het is toch echt Ali die Islam bij de rechtszaak betrekt. Dus wel degelijk ontopic.
pi_213930723
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:37 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is toch echt Ali die Islam bij de rechtszaak betrekt. Dus wel degelijk ontopic.
Meerdere mods en Danny hebben aangegeven dat het hier niet over moet gaan.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:42:33 #156
498210 KoningWouter
pi_213930733
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:41 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Meerdere mods en Danny hebben aangegeven dat het hier niet over moet gaan.
Oke. Dan leg ik mij daar bij neer.
pi_213930847
twitter

De activistische Chris Klomp mag zich straks ook voor de rechter gaan verantwoorden.
  zondag 16 juni 2024 @ 12:59:25 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213930922
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:54 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

De activistische Chris Klomp mag zich straks ook voor de rechter gaan verantwoorden.
Die ¤ 500,- klopt wel zover ik weet (toegegeven door Ali B). Maar gaat inderdaad niet over Naomi, Jill, Ellen of Birgit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213930941
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die ¤ 500,- klopt wel zover ik weet (toegegeven door Ali B). Maar gaat inderdaad niet over Naomi, Jill, Ellen of Birgit.
Was dat inderdaad niet een sekswerker?
  zondag 16 juni 2024 @ 13:00:39 #160
13462 BansheeBoy
pi_213930944
quote:
[ x ]

Die Chris Klomp, wie is deze nobody?, lijkt een heksenjacht uit te voeren op Ali B.

zondag 16 juni 2024 @ 13:04:54 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213931004
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Was dat inderdaad niet een sekswerker?
Maakt dat wat uit?
pi_213931020
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maakt dat wat uit?
Dat zeg ik niet, ik probeer duidelijk te krijgen naar wie die 500 euro ging.
pi_213931027
quote:
[ x ]

Mwah. Eerst zien

twitter

twitter
  zondag 16 juni 2024 @ 13:06:13 #164
13462 BansheeBoy
pi_213931028
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maakt dat wat uit?
Ja, het vertel wat over het moraal van betreffende persoon en het in algemene zin niet uit de weg gaan van risicovolle situaties.

zondag 16 juni 2024 @ 13:07:39 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213931054
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, ik probeer duidelijk te krijgen naar wie die 500 euro ging.
Een paaldanseres begreep ik.

Edit Staat hierboven ook al
pi_213931059
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mwah. Eerst zien

[ x ]

[ x ]
Tsja zou kunnen of wellicht begaat Chris hier een blunder. Laat de rechter er maar naar kijken :)
  zondag 16 juni 2024 @ 13:09:12 #167
498210 KoningWouter
pi_213931079
quote:

[..]
Mwah. Eerst zien

[ x ]

[ x ]
Ik vind het wel dapper van die Chris. _O_
pi_213931106
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Sowieso matig van Swier om gelijk over een aangifte te beginnen. Wie is hij, advocaat van Ali B, dat hij denkt anderen de maat te moeten nemen?
  zondag 16 juni 2024 @ 13:13:25 #169
13462 BansheeBoy
pi_213931153
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:09 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dapperheid kan vaak niet los gezien worden van domheid.

pi_213931175
quote:

[..]
Mwah. Eerst zien

[ x ]

[ x ]
Dat ze dit nu op sociale media uit gaan vechten. :o
  zondag 16 juni 2024 @ 13:15:03 #171
498210 KoningWouter
pi_213931188
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dapperheid kan vaak niet los gezien worden van domheid.

Wat een onzin. :')
  zondag 16 juni 2024 @ 13:15:26 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213931196
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Deze zaak zorgt er wel voor dat rechters uit de bocht vliegen, ook eerder me dat Ruperti gedoe.
pi_213931198
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mooi stukje entertainment zo op de zondag.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:15:47 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213931205
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Deze zaak zorgt er wel voor dat rechters uit de bocht vliegen, ook eerder me dat Ruperti gedoe.
Rechters?! :?
Welke rechters?
pi_213931234
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Advocaten bedoel je?

Nou inderdaad. Ruperti, Jager en Harlequin hebben dingen gezegd en gedaan waar je vraagtekens bij kunt zetten. En daar komt nu Swier bij.
pi_213931285
Ik vind wat Swier nu doet niet vreemd. Het is zijn werk als advocaat dat er in de media geen onjuiste dingen over zijn cliënt gezegd of gesuggereerd worden.
pi_213931334
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:19 schreef Antideeltje.. het volgende:
Ik vind wat Swier nu doet niet vreemd. Het is zijn werk als advocaat dat er in de media geen onjuiste dingen over zijn cliënt gezegd of gesuggereerd worden.
Dat doet Saskia Belleman toch een stuk beter.
pi_213931388
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef Danny het volgende:

Mis ik iets? Dit meen je niet, toch?
pi_213931430
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:19 schreef Antideeltje.. het volgende:
Hij probeert nu iemand onder druk te zetten die iets heel normaals zegt.

''Het is niet helemaal duidelijk geworden, maar heeft wel de schijn van een vorm van zwijggeld.''

'Niet helemaal duidelijk', en 'de schijn van een vorm'. Die woorden zorgen ervoor dat de mogelijke aangifte van Swier belachelijk is.

Daarbij is het twitter, waarbij iedereen van alles roept, daar zou ik me als gerenommeerde advocaat niet zo druk om maken (sterker nog, wat je aandacht geeft groeit).
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 13:27:10 #180
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213931448
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:24 schreef Coeus het volgende:

[..]
Mis ik iets? Dit meen je niet, toch?
lees even waar ik op reageer ;)
  zondag 16 juni 2024 @ 13:27:21 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213931451
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rechters?! :?
Welke rechters?
Ik bedoel advocaten
pi_213931467
quote:

[..]
Ik herhaal alleen haar woorden. Kan het misschien zijn dat ze bedoelt dat een verklaring telt als bewijsstuk en dat er minimaal iets van steunbewijs moet zijn omdat een verklaring alleen niet genoeg is? (Ik weet niet wat de wet op dit punt zegt.)

Ze is hier en daar sowieso niet heel duidelijk. Zo lijkt ze eerst te willen zeggen dat proceshouding geen invloed heeft op de rechter en daarna lijkt ze dat te willen nuanceren:

quote:
Wilfred: En ze gaan niet zijn gedrag en zijn karakter en zijn manier van presenteren meenemen in de afweging?

Advocaat: Nee, daar sta je als rechter gewoon boven. Je beoordeelt als rechter de zaak op zijn eigen merites. En natuurlijk speelt de persoon van de gedachte een rol, maar je moet eerst bekijken: heb ik voldoende bewijsmiddelen?
pi_213931547
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Het is niet helemaal duidelijk geworden, maar heeft wel de schijn van een vorm van zwijggeld.''

'Niet helemaal duidelijk', en 'de schijn van een vorm'. Die woorden zorgen ervoor dat de mogelijke aangifte van Swier belachelijk is.

Daarbij is het twitter, waarbij iedereen van alles roept, daar zou ik me als gerenommeerde advocaat niet zo druk om maken (sterker nog, wat je aandacht geeft groeit).
Helemaal mee eens! Zou hij het doen omdat z'n cliënt dat wil?
pi_213931559
Ali is overigens nooit doorgebroken als rapper, maar als knuffelmarokkaan. Door tv-persoonlijkheid te zijn kreeg ie optredens, niet met z'n "muziek". Dus alleen maar mooi als z'n carrière voorbij is.

Nu Stefano Keizers nog. Die was totaal niet grappig bij de slimste.
pi_213931650
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:27 schreef Danny het volgende:

[..]
lees even waar ik op reageer ;)
Nogmaals gelezen. Niet met je eens: wat je doet is het 'korte rokjes'-voorbeeld.
Maar lees dat je een kutdag hebt dus sterkte.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:40:05 #186
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213931669
Het is lastig om iemand te waarschuwen voor gevaarlijke situaties
We kennen allemaal het niet alleen in het donker in een park gaan lopen als vrouw alleen etc...maarrr...

Meedoen aan The Voice is een gevaarlijke situatie ?
Seks hebben met iemand waar je verliefd op bent is een gevaarlijke situatie?
Een lift krijgen van je ex is een gevaarlijke situatie?

In de buurt van Ali B zijn is een gevaarlijke situatie ?
Als we alles mogen geloven drong hij zich op in die situaties

Dat was niet bekend toen hij nog knuffelmarokaan was

Beetje het verschil om je fiets niet op slot te zetten bij het station, of je fiets niet op slot in de schuur van een bekende, bij de bekende zou Ali de fiets dus gejat hebben

of zoiets
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 13:40:06 #187
236264 crew  capricia
pi_213931670
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sowieso matig van Swier om gelijk over een aangifte te beginnen. Wie is hij, advocaat van Ali B, dat hij denkt anderen de maat te moeten nemen?
Hij zou zijn zijn verdediging toch neerleggen?
Als bleek dat Ali B opdracht voor dat telefoontje van Ruperti gegeven had.
Nou, voeg daad bij woord. We wachten nog steeds.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213931676
twitter

c_/
pi_213931678
quote:

[..]

Het is wel een journalist (zelfstandige) met 80k volgers. Swier vindt het niet kloppen, ook in de context van de draad en dat het daarom smaad is waarvoor hij aangifte kan doen. Hij doet gewoon zijn werk als advocaat.
pi_213931718
twitter

_O-

Voor wie de zaak niet nauwlettend heeft gevolgd, dat gaat over deze uitspraak van Swier tijdens zijn pleidooi:

twitter
pi_213931769
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij zou zijn zijn verdediging toch neerleggen?
Als bleek dat Ali B opdracht voor dat telefoontje van Ruperti gegeven had.
Nou, voeg daad bij woord. We wachten nog steeds.
Swier gaf later aan dat Ali hem wel heeft verteld over contact met Ruperti, maar niet dat hij druk moest zetten op Jager. Ruperti en Jager hebben dat erkend in de gezamenlijke verklaring, dat het niet dwingend of intimiderend was.
pi_213931779
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:40 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Het is wel een journalist (zelfstandige) met 80k volgers. Swier vindt het niet kloppen, ook in de context van de draad en dat het daarom smaad is waarvoor hij aangifte kan doen. Hij doet gewoon zijn werk als advocaat.
Klomp heeft het zo opgeschreven, dat Swier er niets mee kan. En dat weet Swier ook wel.

Bovendien toont Klomp ook iets aan, waarom zou Ali B een paaldanseres 500 euro geven?

Dan is de kans groot dat dit geld gebruikt is voor een dienst. Bijvoorbeeld dat Ali B seks met deze vrouw heeft gehad, of dat zij informatie heeft waarvan Ali B niet wil dat het op straat komt te liggen.

Dat Ali B zomaar 500 euro aan iemand geeft, gaat er bij mij niet in.
pi_213931780
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:48 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Swier gaf later aan dat Ali hem wel heeft verteld over contact met Ruperti, maar niet dat hij druk moest zetten op Jager. Ruperti en Jager hebben dat erkend in de gezamenlijke verklaring, dat het niet dwingend of intimiderend was.
Niet dwingend of intimiderend jegens Jager.
pi_213931803
Jan Dijkgraaf bemoeit zich er ook mee:

twitter
pi_213931807
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]

_O-

Voor wie de zaak niet nauwlettend heeft gevolgd, dat gaat over deze uitspraak van Swier tijdens zijn pleidooi:

[ x ]
Echt. :')

Ellen ten Damme op wikipedia:

Film- en televisiecarrière
In 1991 maakte ze haar filmdebuut in Paul Ruvens muzikale eindexamenfilm De tranen van Maria Machita waarvoor ze meteen al genomineerd werd voor een Gouden Kalf. Ze speelde in De kleine blonde dood de rol van Dédé. Grotere bekendheid kreeg ze als het hulpje Joosje in de advocatenserie Pleidooi. Films als All Stars en No Trains No Planes volgden, evenals de kaskraker voor jongeren Volle maan. Verder speelt ze naast Huub Stapel in reclamespotjes voor Zwitserleven. Ellen ten Damme heeft ook een rol gehad als het 'Reetenjongh' in De Heeren van 'de Bruyne Ster' van Jiskefet. In 2009 had ze een kleine rol in de videoclip van Walibi Fright Nights Eddie's back in town. Ook speelt ze een redelijk grote rol in de serie Mijn vader is een detective en verscheen ze, naast o.a. Pierre Bokma, in een aflevering van Dalziel and Pascoe.
pi_213931853
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Klomp heeft het zo opgeschreven, dat Swier er niets mee kan. En dat weet Swier ook wel.

Bovendien toont Klomp ook iets aan, waarom zou Ali B een paaldanseres 500 euro geven?

Dan is de kans groot dat dit geld gebruikt is voor een dienst. Bijvoorbeeld dat Ali B seks met deze vrouw heeft gehad, of dat zij informatie heeft waarvan Ali B niet wil dat het op straat komt te liggen.

Dat Ali B zomaar 500 euro aan iemand geeft, gaat er bij mij niet in.
Dit topic is weer een jurist rijker.

Ali is een miljonair, ¤500 is niks voor hem en in dat wereldje lees je vaak dat er met veel geld gestrooid wordt naar sekswerkers/paaldanseressen/escortes.
pi_213931939
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:54 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dit topic is weer een jurist rijker.

Ali is een miljonair, ¤500 is niks voor hem en in dat wereldje lees je vaak dat er met veel geld gestrooid wordt naar sekswerkers/paaldanseressen/escortes.
Heb jij er een voorbeeld van dat Ali B zomaar veel geld aan mensen geeft?

Het gaat niet om een clichébeeld van het rapwereldje, maar specifiek om Ali B.
pi_213932265
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Helemaal mee eens! Zou hij het doen omdat z'n cliënt dat wil?
Er zijn mij een aantal dingen opgevallen dit proces. Ali is een verdachte die veel praat. Natacha Harlequin is aan het advocatenteam toegevoegd en had het in Shownieuws over de zaak. En Swier pakte Naomi opvallend hard aan.

Ik denk dus inderdaad dat er voor een harde strategie gekozen is, met veel mediazichtbaarheid, en als ze denken dat het nuttig is, hard tegen journalisten en aangeefsters.
pi_213932331
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb jij er een voorbeeld van dat Ali B zomaar veel geld aan mensen geeft?

Het gaat niet om een clichébeeld van het rapwereldje, maar specifiek om Ali B.
Waarom zou Ali 'zomaar' geld geven aan iemand? Het gaat om een paaldanseres aan wie hij dit geld gaf en in dat wereldje is het niet ongewoon dat ze veel geld krijgen, zeker van rijke mensen. Ik heb geen inzage in de financiën van Ali en dat hij 'zomaar' geld geeft aan mensen, net zoals je niet kan aantonen dat hij dat niet doet.

Aan zwijggeld zou ik denken aan tienduizenden euros tot misschien honderdduizenden, niet ¤500. Dan ben je toch wel geestelijk en verstandelijk armoedig.
pi_213932395
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:26 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Waarom zou Ali 'zomaar' geld geven aan iemand? Het gaat om een paaldanseres aan wie hij dit geld gaf en in dat wereldje is het niet ongewoon dat ze veel geld krijgen, zeker van rijke mensen. Ik heb geen inzage in de financiën van Ali en dat hij 'zomaar' geld geeft aan mensen, net zoals je niet kan aantonen dat hij dat niet doet.
Gezien de hele gang van zaken, is 500 euro aan een paaldanseres geven op zijn minst opmerkelijk.
pi_213932433
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:40 schreef Flow3r het volgende:
Het is lastig om iemand te waarschuwen voor gevaarlijke situaties
We kennen allemaal het niet alleen in het donker in een park gaan lopen als vrouw alleen etc...maarrr...

Meedoen aan The Voice is een gevaarlijke situatie ?
Seks hebben met iemand waar je verliefd op bent is een gevaarlijke situatie?
Een lift krijgen van je ex is een gevaarlijke situatie?

In de buurt van Ali B zijn is een gevaarlijke situatie ?
Als we alles mogen geloven drong hij zich op in die situaties

Dat was niet bekend toen hij nog knuffelmarokaan was

Beetje het verschil om je fiets niet op slot te zetten bij het station, of je fiets niet op slot in de schuur van een bekende, bij de bekende zou Ali de fiets dus gejat hebben

of zoiets
Nog een voorbeeld dan:

De waarschuwing: Kijk uit bij het oversteken, er kan een auto aankomen.

Slachtoffer: steekt netjes over bij het zebrapad, kijkt links recht links en steekt over.

Dader: boeie ik heb te veel gezopen en gesnoven.... lekker op dat gaspedaal...

Slachtoffer: voor de rechter ivm aanklagen dader voor rijden onder invloed en veroorzaken ongeluk

Sommige hier/ victom blaming : ja eigen schuld je had gewoon binnen moeten blijven

Verder on topic

Wauw had deze move en social media bitch fight niet verwacht van advocaat Swier.
Lijkt er dus niet op dat hij zijn verdediging voor Ali B gaat neerleggen.
pi_213932485
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gezien de hele gang van zaken, is 500 euro aan een paaldanseres geven op zijn minst opmerkelijk.
Vind ik niet gezien dat wereldje, waar veel geld (ook in fooien) verdient wordt.

Zie ook mijn edit: Aan zwijggeld zou ik denken aan tienduizenden euros tot misschien honderdduizenden, niet ¤500.
pi_213932544
"Zwijggeld": hier heb je ¤10,- deal? :') _O-
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 14:39:28 #204
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213932582
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:39 schreef Coeus het volgende:

[..]
Nogmaals gelezen. Niet met je eens: wat je doet is het 'korte rokjes'-voorbeeld.
Maar lees dat je een kutdag hebt dus sterkte.
Sorry, ik begreep dat je dacht dat ik werkelijk vond dat het eigen schuld was en dat je mijn post letterlijk nam
pi_213932766
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Antideeltje.. het volgende:
Zie ook mijn edit: Aan zwijggeld zou ik denken aan tienduizenden euros tot misschien honderdduizenden, niet ¤500.
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat er iets is met die 500 euro, wat precies, dat blijft onbekend.
pi_213932860
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er zijn mij een aantal dingen opgevallen dit proces. Ali is een verdachte die veel praat. Natacha Harlequin is aan het advocatenteam toegevoegd en had het in Shownieuws over de zaak. En Swier pakte Naomi opvallend hard aan.

Ik denk dus inderdaad dat er voor een harde strategie gekozen is, met veel mediazichtbaarheid, en als ze denken dat het nuttig is, hard tegen journalisten en aangeefsters.
Ik interpreteer het wat anders. Ze zijn zich er erg van bewust dat de zaak voor een groot deel buiten de rechtszaal wordt uitgevochten. Ali heeft het daar zelf voortdurend over. En Swier wilde graag requisitoir en pleidooi op één dag zodat in de talkshows niet alleen het requisitoir van de OvJ het gesprek van de dag zou zijn. Ze willen duidelijk niet lijdzaam toekijken hoe de publieke opinie wordt gevormd. Al lijkt hun strategie vooralsnog vooral averechts te werken...

Dat onder druk zetten en beïnvloeden wil ik niet aan het team van Ali toedichten. Dat lijkt vooralsnog van Ali en z'n entourage te komen.
pi_213933296
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:33 schreef Antideeltje.. het volgende:
Vind ik niet gezien dat wereldje, waar veel geld (ook in fooien) verdient wordt.
Dan was er in de telefoontap wel over een fooi gesproken. Nu had Ali het erover dat hij 500 euro gaf omdat hij dacht dat zij te vertrouwen was.
  Moderator zondag 16 juni 2024 @ 15:18:18 #208
236264 crew  capricia
pi_213933510
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dan was er in de telefoontap wel over een fooi gesproken. Nu had Ali het erover dat hij 500 euro gaf omdat hij dacht dat zij te vertrouwen was.
Idd. Het feit dat ie het zo noemde geeft aan dat het geen gewone fooi van 500 euro is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213934143
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat er iets is met die 500 euro, wat precies, dat blijft onbekend.
Laten we gewoon voor onszelf spreken, want bijv. ik zie het niet zo. Men zoekt nu achter alles iets.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat hoeft hij niet zo specifiek te benoemen, en ik zei ook niet dat het een fooi was, maar dat in dat wereldje veel geld wordt verdiend "ook in fooien". Waar zegt Ali dat hij ¤500 gaf omdat hij dacht dat zij te 'vertrouwen' was?
pi_213936280

Rond de dertig minuten de vrouw die geld aangeboden kreeg.
  zondag 16 juni 2024 @ 17:48:00 #211
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213936829
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 16:46 schreef Horzula het volgende:

[..]
Reetenjongh... die 'rol' lijkt ze bij Ali B. ook te hebben gespeeld.
Grappig hoor..............
Laffe huichelaar
pi_213937944
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:40 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Dit lijkt mij meer iets voor zijn media advocaat, Harlequin.
pi_213937984
Ik heb zo’n gevoel dat Swier Ali niet meer gaat bijstaan.
Ali doet toch wat hij wil.
pi_213938351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dan doe ik aangifte?
"Waarschijnlijk heb je" daar doe jij weer assumpties, zoiets zou echt niet mee moeten wegen in een rechtszaak, dat is volstrekt krankjorum.
Ok leuk voorstel, ga ik natuurlijk niet doen.
Allicht dat er in het vonnis wat te lezen valt wat wél met feiten te doen heeft, maar zover in dit topic komt er 0.0 boven water. En jullie voelen je allemaal aangevallen dat ik dat benoem.

Hebben jullie een hekel aan rechtsstatelijkheid?
Ik vrees dat ik het je niet duidelijk kan maken. Het lijkt erop dat ik bij iedere opmerking nog eens drie keer moet uitleggen wat ik bedoel.
Je mag zelf bepalen hoe het zit. Ik zit er verder niet mee.

Ik voel me overigens helemaal niet aangevallen. Daar doe je (weer?) 'assumpties'.
Als je twijfelt over de 'rechtsstatelijkheid' van dit proces, dan moet je toch echt bij het OM zijn. Niet bij 'ons'. En ook heb ik de rechtbank nog geen uitspraken horen doen dat deze zaak eigenlijk niet voor de rechtbank behandeld zou mogen worden.

Overigens betwijfel ik of jouw problemen met de zaak iets met 'rechtsstatelijkheid' te maken hebben.

In de zaak-Rietbergen besloot het OM wel te seponeren wegens gebrek aan bewijs. Het gebeurt dus wel.
In deze zaak hebben ze dat niet gedaan. Blijkbaar omdat de getuigenverklaringen voor hen overtuigend en bewijsbaar genoeg waren om Ali B. voor de rechter te brengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toby56 op 16-06-2024 19:58:36 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213938795
Om alles in ieder geval aan te horen ja. De rechtsstatelijkheid argumentatie gaat over comments van users, niet deze rechtszaak an sich.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 20:25:28 #216
485843 crew  Jippie
pi_213938966
quote:

[..]

Ik vind het ook een beetje paniekvoetbal van Swier, of de zaak staat er slechter voor dan verwacht of er is op hem gemopperd dat hij te weinig doet om de imagoschade te beperken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 20:28:28 #217
485843 crew  Jippie
pi_213939022
Was deze hier al voorbij gekomen?

twitter
pi_213939710
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2024 20:28 schreef Jippie het volgende:

[ x ]
"Ik denk dat mijn geweten..." Ben benieuwd hoe hij dat afmaakte.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 22:14:28 #219
485843 crew  Jippie
pi_213940808
Van ca 32.20 tot 34.40

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 juni 2024 @ 22:14:43 #220
485843 crew  Jippie
pi_213940812
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
"Ik denk dat mijn geweten..." Ben benieuwd hoe hij dat afmaakte.
Zie boven

Het woord liquidatieproces lijkt zachter gemaakt of ik had een hick-up
pi_213941571
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2024 20:28 schreef Jippie het volgende:

[ x ]
Gezien je volgende post met de complete aflevering is het wel uit context gehaald.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 13:15:26 #222
236264 crew  capricia
pi_213945521
Dit artikel moet je even lezen en op je in laten werken. Het beeld wat naar voren komt is niet goed. Verontrustend.

quote:
De zaak Ali B.: een sfeer van intimidatie

Geplaatst op 17/06/2024 door Chris Klomp

Op de laatste dag van het strafproces tegen rapper Ali B. ging een bommetje af. In een indrukwekkend betoog vertelde slachtofferadvocaat Ruth Jager hoe slachtoffers in de zedenzaak onder druk werden gezet. Een collega-advocaat, de raadsman van de beruchte crimineel Ridouan Taghi, had contact gezocht om met intimiderende teksten de belastende verklaring van slachtoffer Ellen ten Damme ‘van tafel te krijgen’. Wat volgde was nog brisanter. Inclusief de dreiging van de advocaat van Ali B. om aangifte tegen mij te doen.
Na drie lange dagen in de rechtszaal in Haarlem was de verzamelde pers murw gebeukt. Tot advocate Ruth Jager, die namens Ellen ten Damme (naar eigen zeggen verkracht door Ali B. in Marokko) het woord nam.

In ongekend felle bewoordingen begon ze doelbewust aan een betoog om duidelijk te maken dat mensen rond Ali B. de druk had opgevoerd op de aangeefsters. De rapper zou geld hebben betaald aan een paaldanseres om te zwijgen en een collega slachtofferadvocaat was benaderd door een Bekende Nederlander om een gesprek tussen Ali B en het slachtoffer te forceren.

Vuurpijl
Als klap op de vuurpijl zou advocaat mr. Ruperti (bevriend met Ali) in opdracht van Ali B. haar hebben gebeld om aan te geven dat de rapper een zaak aan het voorbereiden was tegen Ellen ten Damme en dat er een boel nare dingen over haar zouden worden verteld in het openbaar. Jager wond er geen doekjes om: ze vertelde dat haar duidelijk was gemaakt dat de belastende verklaring ‘van tafel moest’.

De journalisten in de zittingszaal veerden op. Dit was nieuws. Cameramensen doken in de een pauze op Jager om in beeld te kunnen krijgen wat net was gezegd.

Swier
Ik trof iets later de raadsman van Ali B., die buiten de rechtbank een sigaretje aan het roken was. Mr. Bart Swier vertelde mij geschokt te zijn door wat hij had gehoord. Sterker: als zou blijken dat Ali B. via een advocaat contact had gezocht met de vertegenwoordiger van Ellen ten Damme en haar had gevraagd de verklaring in te trekken, dan zou hij onmiddellijk de verdediging neerleggen.

Ieder zichzelf serieus nemend medium berichtte over de opmerkelijke gang van zaken en dat werd niet minder toen mr. Ruperti op vragen van de pers aangaf dat het verhaal van Jager niet klopt en dat hij overwoog om een klacht in te dienen bij de toezichthouder van de advocatuur.

Een rel was geboren.

Persbericht
De volgende dag kreeg de brisante zaak een opmerkelijke wending. Slachtofferadvocaat Ruth Jager en advocaat Ruperti brachten gezamenlijk een persbericht uit, een bericht dat je gerust wonderlijk mag noemen.

De strekking van het verhaal was duidelijk. Mr. Ruperti was zich van geen kwaad bewust, er was geen sprake van intimidatie of onder druk zetten en de raadsman had zo’n beetje als Mahatma Gandhi zelve louter de goede intentie gehad ‘om het complexe strafproces vlot te trekken’.

Ruth Jager deed er vervolgens bij het nieuwskanaal Nu.nl nog een schepje bovenop door te stellen dat het element ‘intimidatie’ draaide op ‘verkeerde berichtgeving’. Ineens gaf ze aan dat het gesprek niet intimiderend was geweest.

Pardon? Het is dat ik niet op een stoel zat en wel een broekriem droeg, anders was ik van mijn stoel geflikkerd met mijn broek los op de enkels.

Van tafel
Met alle respect voor Ruth Jager, maar de advocaat heeft in de rechtszaal gezegd dat haar werd verteld dat de verklaring van Ellen ten Damme van tafel moest. Ze deed dat bewust in een betoog waarin ze duidelijke voorbeelden gaf hoe de slachtoffers onder druk werden gezet.

Maar er is meer.

Want Jager werd vlak nadat ze de woorden in de zaal tegenover rechters, officieren van justitie en de verzamelde pers uitsprak, op de gang geïnterviewd. Op beeld. En die beelden zijn gepubliceerd en voor iedereen te checken. Jager zegt letterlijk tegen meerdere journalisten dat er sprake is van een ‘ernstig’ incident, dat slachtoffers ‘onder druk zijn gezet’ en dat het haar duidelijk was geworden dat de verklaring van Ellen ten Damme ‘van tafel moest’.

Jager zelf gooide er inmiddels in de media nog wat verwarring tegenaan door te stellen dat de tekst die ze te horen kreeg van Ruperti wel intimiderend was, maar het gesprek met hem niet.

Ten Damme
Eeeeeh, wat? Werkelijk niemand beweerde dat Jager zich als advocaat geïntimideerd had gevoeld door Ruperti. De terechte ophef zag uiteraard op het intimideren van de slachtoffers in de zaak, meer specifiek Ellen ten Damme.

Wie de gezamenlijke persverklaring van de beide advocaten goed leest, ziet dat het vooral over mr. Ruperti zelf gaat. Hij komt naar voren als een aimabele, integere man.

Sterker nog: als iemand die louter wilde helpen met de strafzaak.

Sorry, maar dat is echt Kafka. Hoe in hemelsnaam help je een strafzaak door een slachtoffer van een ernstig zedenmisdrijf voor te houden dat er nare berichten over haar zullen verschijnen in een procedure die uitgerekend de verdachte van verkrachting aan zou spannen? Waar trek je daar in hemelsnaam een strafzaak ‘mee vlot’?

Ondermijning
Het is een brisante omkering van de feiten, er is namelijk geen sprake van het vlottrekken van een zaak, maar wat mij betreft van een bewuste poging om een zedenzaak te ondermijnen. Om een van de slachtoffers het zwijgen op te leggen.

Ik weet niet wie de advocaten in deze inmiddels nare kwestie denken voor de gek te kunnen houden, maar ik trap er niet in.

Aangifte
Op zondagochtend kreeg de zaak weer een onverwachte wending, toen mr. Bart Swier op X tot twee keer toe aangaf aangifte tegen mij te zullen doen als ok bepaalde twitterberichten niet zou verwijderen.

Volgens de doorgaans gerespecteerde raadsman had ik in een bericht gezegd dat hij mensen onder druk zou hebben gezet, als onderdeel van team Ali B. Bovendien gaf hij aan dat het niet klopte dat ik schreef dat ‘een van de vrouwen uit het dossier’ geld had gekregen van Ali B. Ik omschreef dat op X als de ‘schijn van zwijggeld’.

Om meteen maar even duidelijk te zijn: ik pieker er niet over om iets te verwijderen of recht te zetten. Ik heb in een draadje nadrukkelijk uitgelegd wie ik verantwoordelijk acht voor het onder druk zetten van aangevers.

Ali B. zelf, advocaat mr. Ruperti en een onbekend gebleven Bekende Nederlander die slachtofferadvocaat Sebas Diekstra benaderde om een gesprek aan te gaan met Ali B. Werkelijk nergens heb ik de verdediging genoemd, ik had het over gebeurtenissen die waren voorgevallen voor er uberhaupt sprake was van een strafzaak.

Zwijggeld
Dan wat het ‘zwijggeld’ betreft.

Volgens mr. Swier heeft Ali B. geen enkele vrouw uit het dossier geld gegeven. Dat is wel heel opmerkelijk, want Ali B. heeft tijdens de zitting zelf aangegeven dat hij een ‘paaldanser, escort, webcamgirl’ 500 euro heeft gegeven. Deze vrouw zit ook letterlijk in het dossier, want B. sprak met zijn vrouw over haar toen hij werd afgetapt.

Volgens de officier van justitie gaat het hier zelfs over Naomi, een van de aangeefster. De officier vroeg tijdens de zitting ook nadrukkelijk of B. ‘niet het gevoel had dat hij met dat geld de vrouw aan het afkopen was’.

De vrouw zat dus wel degelijk in het dossier, het werd letterlijk besproken op de zitting en volgens de officier ging het hier ook nog eens over Naomi, een van de aangeefsters van verkrachting.

Zwartmaken
Mr. Bart Swier was bovendien ontstemd over een tweet waarin ik had gezegd dat Ali B. de zaak wilde beïnvloeden, door onder meer veel te bellen en te spreken over het ‘zwartmaken’ van vrouwen.

Helaas voor hem klopt dat wel degelijk. Niet alleen sprak B. denigrerend over een escort/paaldanseres bij wij hij dacht dat zijn geheim veilig was, maar ook viel tijdens een getapt gesprek met zijn vrouw het woord ‘kapotmaken’, opgetekend uit de mond van zijn partner. Ik meen dat ik met de term ‘zwart maken’ nog aan de milde kant zat. Tenzij je aanneemt dat met de term kapotmaken een fysieke actie wordt bedoeld.

Wat het nog veel erger zou maken.

Officier
Laten we maar eens kijken wat de officier van justitie in zijn verhaal naar voren bracht:

‘Er wordt door verdachte en zijn echtgenote (naam echtgenote) in de periode rondom de uitzending nagedacht over de te voeren strategie, over hoe ze de schade zoveel mogelijk kunnen beperken, dus damage control. Het koppel probeert te achterhalen wie aangifte zullen gaan doen en bespreekt in sommige gesprekken zowel het kapot maken van die persoon als de opbouw van een dossier over haar. Daarnaast gaat het over wat ze kunnen doen om de uitzending te voorkomen en worden potentiële getuigen alvast benaderd, zoals Ronnie, Sam en ene Casa. Die laatste zou zijn gesmeekt om verdachte te steunen en om ‘mensen te strikken om er beter uit te komen’.

Patroon
De verdediging kan en mag er alles van vinden, maar hier is een patroon zichtbaar. Het past precies in het telefoontje van mr. Ruperti (op verzoek van Ali B.), waarin onverkort geschermd werd met ‘nare teksten’ als Ten Damme haar verklaring niet in zou trekken.

De hele gang van zaken van de afgelopen dagen is voor mij de bevestiging van wat ik al dacht. Er is op de achtergrond van de juridische strijd een andere strijd gaande. De strijd van Ali B. en mensen om hem heen om ook buiten de rechtszaal invloed uit te oefenen op zijn vervolging.

Taghi
En is het eigenlijk wel volstrekt toeval dat de naam Taghi zijdelings opduikt tijdens de zitting? Dat is maar de vraag.

In het tv-programma 24 uur met Theo Maassen sprak B. openhartig over zijn verleden. Hij stelde dat de hoofdpersonen van de ‘Mocro-maffia’ in het Amsterdamse liquidatieproces zijn jeugdvrienden waren. Hij kende ze persoonlijk. Twee leden van die beruchte bende (inmiddels allebei geliquideerd) speelden een rol in een van zijn muziekvideo’s. B. bezat de rechten van de verfilming van het boek Mocro Maffia.

Hoe de hazen verder ook lopen, als team Ali B. meent dat het beïnvloeden van derden gaat werken en journalisten hun mond zullen houden, dan heb ik nieuws voor ze.

Gaat niet gebeuren.

https://chrisklomp.nl/de-zaak-ali-b-een-sfeer-van-intimidatie/

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 17-06-2024 14:03:49 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP maandag 17 juni 2024 @ 13:23:49 #223
Brabo Bastard
pi_213945578
quote:
Het is echt een soap geworden.
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 17 juni 2024 @ 13:40:04 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213945723
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2024 22:14 schreef Jippie het volgende:
Van ca 32.20 tot 34.40

In dat stukje hamert hij ook nog eens op zijn moslim zijn. Het is niet echt gelukt met een vrome moslim zijn :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 13:56:13 #225
236264 crew  capricia
pi_213945878
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
In dat stukje hamert hij ook nog eens op zijn moslim zijn. Het is niet echt gelukt met een vrome moslim zijn :')
Ik vraag me af of dat 'geen nee accepteren', en zeker niet van vrouwen, daar kun je gewoon je zin doordrijven etc, niet ook een stukje cultuur in zich heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213945946
quote:
quote:
Eeeeeh, wat? Werkelijk niemand beweerde dat Jager zich als advocaat geïntimideerd had gevoeld door Ruperti.
Juist! Dat zei ik ook.

Beetje jammer dat zo iemand publiceert zonder tussenkomst van een redactie. ;( Ik bied me als vrijwilliger aan om de taalfouten en lelijke formuleringen eruit te halen, Chris.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 14:05:33 #227
236264 crew  capricia
pi_213945966
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]
Juist!

Beetje jammer dat zo iemand publiceert zonder tussenkomst van een redactie. ;( Ik bied me als vrijwilliger aan om de taalfouten en lelijke formuleringen eruit te halen, Chris.
Ik hoop dat Chris goed op zichzelf past. Hij heeft al eens stenen door zijn ruit gehad (waar hij woonde met vrouw en jong kind). De wereld kan raar zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 14:07:20 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213945982
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoop dat Chris goed op zichzelf past. Hij heeft al eens stenen door zijn ruit gehad (waar hij woonde met vrouw en jong kind). De wereld kan raar zijn.
Hij wordt sowieso door een bepaalde groep van van alles en nogwat beschuldigd, gaat echt heel ver.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213945989
quote:

[..]
Inderdaad, vooral vanwege die laatste alinea.
  maandag 17 juni 2024 @ 14:08:11 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213945990
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat 'geen nee accepteren', en zeker niet van vrouwen, daar kun je gewoon je zin doordrijven etc, niet ook een stukje cultuur in zich heeft.
Nah, sommige mannen zijn gewoon zo, dat heeft weinig met cultuur te maken maar meer met karakter.
Of vooral het gebrek daaraan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213946014
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, sommige mannen zijn gewoon zo, dat heeft weinig met cultuur te maken maar meer met karakter.
Of vooral het gebrek daaraan.
Karakter, opvoeding en cultuur zijn nauw met elkaar verweven. Als je het hebt over 'cultuur', kun je je wel afvragen welke. De cultuur van bevoorrechte BN'ers? Van Marokkaanse jongens? Van Marokkaanse jongens in Nederland? De cultuur van de straat? De cultuur van mannen? De cultuur van rappers? Een combinatie van dat alles?
pi_213946187
quote:

[..]
Bespeur ik hier een vleugje victem blaming? :+
pi_213946459
quote:

[..]
Nou nee.

Heb een relatie met een Turkse man gehad, meedere jaren. Via hem ook vele anderen leren kennen, Turks en meer.

Heb nergens gezien dat je zin door drijven ook maar een beetje ok was.
Heb juist gezien dames erg snel om hulp konden vragen of zelfs al kregen voordat het mis ging.
Er was veel 'correctie' onderling. Op bv feestjes met wat teveel drank. Als een vrouw te maken had met een man die binnen de normen wat opdringerig was waren er gelijk anderen waren die hem met wat gelach weg haalde. 1 keer meegemaakt (zijdelings) dat een vrouw wel aangerand werd, die man werd niet zachtzinnig weggestuurd.

Heb daar juist veel vaker gezien dat er eerst werd gezegd dat de vrouw beschermd werd. Dat er morgen over gepraat kon worden, maar nu vooral gestopt moest worden.

Veel meer sociale controle in het licht grijze gebied.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 15:21:05 #234
236264 crew  capricia
pi_213946659
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:00 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee.

Heb een relatie met een Turkse man gehad, meedere jaren. Via hem ook vele anderen leren kennen, Turks en meer.

Heb nergens gezien dat je zin door drijven ook maar een beetje ok was.
Heb juist gezien dames erg snel om hulp konden vragen of zelfs al kregen voordat het mis ging.
Er was veel 'correctie' onderling. Op bv feestjes met wat teveel drank. Als een vrouw te maken had met een man die binnen de normen wat opdringerig was waren er gelijk anderen waren die hem met wat gelach weg haalde. 1 keer meegemaakt (zijdelings) dat een vrouw wel aangerand werd, die man werd niet zachtzinnig weggestuurd.

Heb daar juist veel vaker gezien dat er eerst werd gezegd dat de vrouw beschermd werd. Dat er morgen over gepraat kon worden, maar nu vooral gestopt moest worden.

Veel meer sociale controle in het licht grijze gebied.
Huh.. Wat heeft mijn vraag met Turks zijn te maken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 16:43:07 #235
236264 crew  capricia
pi_213947794
Podcast tip:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 juni 2024 @ 16:46:40 #236
7446 Pippi
Crazy cat woman
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 17:27:23 #237
236264 crew  capricia
pi_213948307
Het gesprek was niet bedreigend. De boodschap aan Ellen ten Damme wel. Wat mensen hier ook al zeiden.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213951279
twitter
pi_213953734
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 17:27 schreef capricia het volgende:
Het gesprek was niet bedreigend. De boodschap aan Ellen ten Damme wel. Wat mensen hier ook al zeiden.

[ x ]
Maakt het alleen maar tegenstrijdiger wat Ruth Jager zegt:

Eerst zei ze: Het gesprek was intimiderend en bedreigend
Vervolgens in de gezamenlijke verklaring met Ruperti: Het gesprek was niet intimiderend en bedreigend
Nu weer: Ik sta achter wat ik in de rechtszaal zei

Het is net zo inconsistent als de verhalen van haar cliënten.

Hoe kan een gesprek niet bedreigend zijn, maar de boodschap wel?

In het filmpje hier (35s) wordt Jager specifiek gevraagd over hoe ze het gesprek leest die met haar gevoerd werd: “Het was gewoon onder druk zetten, eigenlijk bijna een bedreiging om met hem in gesprek te gaan, anders zouden er hele nare dingen over haar gezegd worden tijdens de zitting. Dat moest ik ook maar communiceren met haar manager.
pi_213955938
Al met al denk ik dat Ali-B er met vrijspraak uitkomt, juridisch valt er niets te bewijzen en het is woord tegen woord. Zijn houding in de rechtbank was enorm arrogant, maar zelfs dat is niet genoeg om hem schuldig te verklaren.

Zijn loopbaan als 'knuffelmarrokaan' is wel naar de filistijnen. En daarmee zijn brand voor reklames.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 18-06-2024 01:17:05 ]
pi_213956078
quote:

[..]
Jazeker, en de betrokkenen moeten van tevoren geweten hebben wie ze in huis haalden met deze tv-persoonlijkheid.

De televisie wereld heeft door en door verrotte plekken en dat is al minstens een jaar of vijftig zo.
pi_213956090
Helemaal gebruikt en uit/kapot geknuffeld, daarna bij het grofvuil gezet(niet eens eerst op mp), zoals een versleten oude teddy beer.
Schaam je NL
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 05:42:50 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213956099
Zou niet weten waar Nederland zich om moet schamen hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213956802
quote:
De boeren staan tot hun enkels in het water, kunnen niks inzaaien, complete oogsten zullen mislukken, voedseltekorten dreigen, de spanning met Rusland loopt op, het regent al 10 maanden mogelijk door weer interventies, het vogelgriepvirus slaat wild om zich heen en grijpt steeds meer zoogdieren, de vraag is of vlees, zuivel en eieren straks nog veilig zijn, 300 miljard aan pensioengeld verdwenen, de dollar en euro staan onder druk, onze toekomst ziet er somber uit.

AliB deel 382.
pi_213956870
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:30 schreef Za het volgende:

[..]
De boeren staan tot hun enkels in het water, kunnen niks inzaaien, complete oogsten zullen mislukken, voedseltekorten dreigen, de spanning met Rusland loopt op, het regent al 10 maanden mogelijk door weer interventies, het vogelgriepvirus slaat wild om zich heen en grijpt steeds meer zoogdieren, de vraag is of vlees, zuivel en eieren straks nog veilig zijn, 300 miljard aan pensioengeld verdwenen, de dollar en euro staan onder druk, onze toekomst ziet er somber uit.

AliB deel 382.
Ik zou zeggen: open er wat topics over.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 08:44:41 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213956884
quote:

[..]

AliB deel 382.
Open er een topic over wilde ik zeggen maar dat heb je al gedaan

Tot in den treuren ...
pi_213956910
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: open er wat topics over.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213957093
quote:

[..]

AliB deel 382.
hoofdband Memphis > dan alles hierboven

edit: goeiemorgen iedereen
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_213957447
quote:

[..]

AliB deel 382.

Iedereen die dit serieus denkt moet zijn stemrecht kwijt raken. Ik snap nu plotseling waarom er nog mensen zijn die Ali B geloven
pi_213957735
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Open er een topic over wilde ik zeggen maar dat heb je al gedaan

Tot in den treuren ...
Veel BNW-achtige topics, maar wees blij met iemand die zo actief aan het posten is! ^O^ Dat houdt de site wel in leven! :Y
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 11:14:24 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213958169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Veel BNW-achtige topics, maar wees blij met iemand die zo actief aan het posten is! ^O^ Dat houdt de site wel in leven! :Y
Ik ben blij met iedere user, actief of niet, leuk of niet leuk maakt geen reet uit
pi_213958919
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:42 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Maakt het alleen maar tegenstrijdiger wat Ruth Jager zegt:

Eerst zei ze: Het gesprek was intimiderend en bedreigend
Vervolgens in de gezamenlijke verklaring met Ruperti: Het gesprek was niet intimiderend en bedreigend
Nu weer: Ik sta achter wat ik in de rechtszaal zei

Het is net zo inconsistent als de verhalen van haar cliënten.

Hoe kan een gesprek niet bedreigend zijn, maar de boodschap wel?

In het filmpje hier (35s) wordt Jager specifiek gevraagd over hoe ze het gesprek leest die met haar gevoerd werd: “Het was gewoon onder druk zetten, eigenlijk bijna een bedreiging om met hem in gesprek te gaan, anders zouden er hele nare dingen over haar gezegd worden tijdens de zitting. Dat moest ik ook maar communiceren met haar manager.
Zij is niet inconsistent, maar jij hebt niet goed gelezen. In de gezamenlijke verklaring staat dat het gesprek niet bedreigend voor Jager was. Daar is hier al meermalen op gewezen. Jager verklaart dat ze volledig staat achter alles wat ze heeft gezegd, zowel tijdens de zitting als erna.
pi_213958947
quote:

[..]

AliB deel 382.
Seksueel grensoverschrijdend gedrag mag wat mij betreft ook in dat lijstje. In die zin ontstijgt dit topic wel de discussie over de haarband van Depay
pi_213958980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zij is niet inconsistent, maar jij hebt niet goed gelezen. In de gezamenlijke verklaring staat dat het gesprek niet bedreigend voor Jager was. Daar is hier al meermalen op gewezen. Jager verklaart dat ze volledig staat achter alles wat ze heeft gezegd, zowel tijdens de zitting als erna.
Zij is zeer inconsistent, je wilt het alleen niet zien of horen omdat je er bevooroordeeld in staat, gezien wat ik heb gepost van het interview en ook nog eens vetgedrukt en onderstreept heb. Daarin geeft ze op de vraag van de interviewer hoe ze het gesprek die ze voerde leest heel duidelijk aan: "Het was gewoon onder druk zetten, eigenlijk bijna een bedreiging om met hem in gesprek te gaan, anders zouden er hele nare dingen over haar gezegd worden tijdens de zitting. Dat moest ik ook maar communiceren met haar manager."
pi_213959100
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 12:39 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Zij is zeer inconsistent, je wilt het alleen niet zien of horen omdat je er bevooroordeeld in staat, gezien wat ik heb gepost van het interview en ook nog eens vetgedrukt en onderstreept heb. Daarin geeft ze op de vraag van de interviewer hoe ze het gesprek die ze voerde leest heel duidelijk aan: "Het was gewoon onder druk zetten, eigenlijk bijna een bedreiging om met hem in gesprek te gaan, anders zouden er hele nare dingen over haar gezegd worden tijdens de zitting. Dat moest ik ook maar communiceren met haar manager."
Het was bedreigend voor Ellen ten Damme, niet voor Ruth Jager zelf. Dat neemt bijvoorbeeld de suggestie weg dat ze als advocaat onder druk is gezet door iemand die is gelieerd aan Taghi.

De verklaring roept inderdaad vragen op, maar het viel mij meteen op dat er 'voor Jager' in de brief stond. Daar ben jij eerder al op gewezen, maar dat lijk jij niet te willen zien of horen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:02 schreef Forbry het volgende:

[..]
"niet intimiderend richting haar "
quote:
3s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet dwingend of intimiderend jegens Jager.
pi_213959175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Seksueel grensoverschrijdend gedrag mag wat mij betreft ook in dat lijstje. In die zin ontstijgt dit topic wel de discussie over de haarband van Depay
Over de maatschappelijke relevantie van de aandacht die de zaak krijgt:

twitter

Organisaties krijgen rond proces Ali B meer meldingen over seksueel geweld
pi_213959193
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het was bedreigend voor Ellen ten Damme, niet voor Ruth Jager zelf. Dat neemt bijvoorbeeld de suggestie weg dat ze als advocaat onder druk is gezet door iemand die is gelieerd aan Taghi.

De verklaring roept inderdaad vragen op, maar het viel mij meteen op dat er 'voor Jager' in de brief stond. Daar ben jij eerder al op gewezen, maar dat lijk jij niet te willen zien of horen.
[..]
[..]

Oh mijn God zeg. :')

Er valt echt niet rationeel te discussiëren met jullie. Ongelofelijk. Zelfs met een officiële verklaring en beeldmateriaal blijf je in een cirkeltje draaien. Ik begrijp nu sommige users dat ze de handdoek in de ring gooiden.
pi_213959208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:02 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]

Er valt echt niet rationeel te discussiëren met jullie. Ongelofelijk. Zelfs met een officiële verklaring en beeldmateriaal blijf je in een cirkeltje draaien. Ik begrijp nu sommige users dat ze de handdoek in de ring gooiden.
twitter
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 13:06:48 #259
236264 crew  capricia
pi_213959225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ x ]

Ik vind het ook helemaal niet slecht dat deze zaak semi-openbaar wordt gevoerd. Dat mensen nu kennelijk eerder aangifte durven doen/melding maken.
Maar ook het bespreken van bepaalde tendensen waarin slachtoffers uitgemaakt worden voor slet of hoer etc. Alleen op fok al een hele discussie over wat victem-blaming is.

Geen slechte bijvangst. Die bewustwording. Nu hopen dat het beklijft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 13:07:57 #260
236264 crew  capricia
pi_213959236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:02 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]

Wat begrijp je precies niet, dat je zo reageert?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:08:22 #261
438527 MissButterflyy
pi_213959243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ x ]

Mooi. Dit laat mensen toch nadenken. Heel goed dat er meer vrouwen en mannen zijn die nu wel komen tot het melden van seksueel overschrijdend gedrag.
pi_213959264
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[ x ]
Die tweet kan je duizend keer herhalen als een mantra, je bevestigd daarmee mijn punt over in cirkeltjes draaien. Kijk naar wat ze in het interview heeft gezegd op de vraag hoe ze HET GESPREK leest die ze VOERDE. "ALS ONDER DRUK ZETTEN EN BIJNA EEN BEDEDREIGING"

Je wringt je hier in allerlei bochten om inconsistenties recht te breien, want daar zijn jullie goed in.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:15:20 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213959299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:11 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Die tweet kan je duizend keer herhalen als een mantra, je bevestigd daarmee mijn punt over in cirkeltjes draaien. Kijk naar wat ze in het interview heeft gezegd op de vraag hoe ze HET GESPREK leest die ze VOERDE. "ALS ONDER DRUK ZETTEN EN BIJNA EEN BEDEDREIGING"

Je wringt je hier in allerlei bochten om inconsistenties recht te breien, want daar zijn jullie goed in.
Niet het onder druk zetten en bedreigen van haar maar van Ellen ten Damme...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 13:15:50 #264
236264 crew  capricia
pi_213959302
quote:

[..]

Als je gaat lopen schreeuwen uit frustratie is dit wellicht niet het goede topic voor je. Relax een beetje O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:18:02 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213959321
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je gaat lopen schreeuwen uit frustratie is dit wellicht niet het goede topic voor je. Relax een beetje O+
Komt bijna dreigend over, die caps en bold :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:21:24 #266
330914 Sherlock_Holmes
pi_213959366
quote:

[..]

pi_213959370
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Komt bijna dreigend over, die caps en bold :+
Bedreigend voor mij, hè, niet voor jou.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 13:22:46 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213959381
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik wilde het er niet bij zeggen maar dat was idd wat ik bedoelde.
Misschien er beter wel gelijk bij moeten zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213962569
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 13:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D
  dinsdag 18 juni 2024 @ 18:46:23 #270
16715 Mylene
*schatje*
pi_213963103
Nog eentje die zich ermee bemoeide.

https://www.parool.nl/ned(...)rechtszaak~b75cb9db/
pi_213963167
Ach Khalid Kasem.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213963236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:46 schreef Mylene het volgende:

Wauw.
Ali drijft wel graag zn zin door he
pi_213963243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:56 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Wauw.
Ali zet wel alles op alles om zn zin door te drijven he
Maar dat is inmiddels wel bekend :s)
pi_213963268
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Maar dat is inmiddels wel bekend :s)
Maar kun je dit dan blíjven goedlullen als advocaten?!
pi_213963348
Khalid _O-
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:16:38 #276
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213963557
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:56 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Wauw.
Ali drijft wel graag zn zin door he
Doet hij alleen hier niet met vrouwen :') :+ _O-
Overtuigd van zijn onschuld dus |:) _O-
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:17:37 #277
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213963565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:58 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Swier denkt uurtje factuurtje met een opslag van 50% voor debielen die het kunnen betalen ;)
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:26:33 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213963747
quote:

Is dit nou dé zeer bekende BN-er die zich ermee bemoeide en contact zocht met Diekstra om mediation te bepleiten? Of wachten we daar nog op?
:?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 19:33:23 #279
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213963899
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Khalid _O-
Het is zo een lieverd :') :+
pi_213964252
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is dit nou dé zeer bekende BN-er die zich ermee bemoeide en contact zocht met Diekstra om mediation te bepleiten? Of wachten we daar nog op?
Dit vraag ik me ook af inderdaad......
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:02:48 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213964370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 18:58 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
geld
Laffe huichelaar
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 20:42:37 #282
236264 crew  capricia
pi_213964912
quote:

Hmm, Khalid. Dat was de advocaat van Boef. Die weer uit de stal van Ali's vrouw komt.

En was Khalid ook niet een connectie van Taghi?

Klein wereldje daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2024 @ 20:51:41 #283
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213965050
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Hmm, Khalid. Dat was de advocaat van Boef. Die weer uit de stal van Ali's vrouw komt.

Klein wereldje daar.
ja al valt er wel een patroon op te merken :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213965213
Wat een omhooggevallen etterbakjes die hele kliek, bah bah |:(
pi_213965627
Wtf, waarom laten al die advocaten zich voor het karretje van Ali B. spannen?
pi_213965650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ja echt hé, welke belangen en van wie dienen hier?
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:46 #287
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213965659
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Klein wereldje daar.
Klopt;

quote:
Dat Kasem Taghi kende uit zijn jeugd, was al eerder bekend, maar uit het gesprek met De Vries wordt ook duidelijk dat hij andere kopstukken rond de organisatie van Taghi uit zijn jeugd kent, schrijft het AD. Zo noemt hij Shurandy S. een jeugdvriend. S. is de moordenaar van de broer van kroongetuige Nabil B. "Het zijn allemaal jongens waarmee ik opgegroeid ben. Dus dat maakt het wel gek."
https://nos.nl/artikel/25(...)ct-met-ridouan-taghi
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213965691
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
twitter
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:25:45 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213965724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:23 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
[ x ]
Dank! ^O^

Ik had er toch eigenlijk wel meer van verwacht qua bekendheid :{

Al zit er natuurlijk ook hier weer een Taghi-haakje aan. Dus spicey blijft het..
pi_213965755
Ik ben trouwens benieuwd of Swier hiervan heeft geweten. Het lijkt erop dat Ali B. twee keer zijn eigen advocaat heeft gepasseerd. Lijkt me niet prettig voor Swier.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:28:16 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213965783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen (want het is te gek voor woorden), maar een connectie met Taghi lijkt de rode draad hier.. :{
pi_213965789
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het is zo een lieverd :') :+
Hebben Sophie en die Groenteman al op deze nieuwe ontwikkeling gereageerd?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213965824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of Swier hiervan heeft geweten. Het lijkt erop dat Ali B. twee keer zijn eigen advocaat heeft gepasseerd. Lijkt me niet prettig voor Swier.
Hij kan er wel om lachen :?

twitter
  Moderator dinsdag 18 juni 2024 @ 21:34:02 #294
236264 crew  capricia
pi_213965892
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lijkt er wel op. Wel een beetje vreemd dat ie toen zei dat ie zijn verdediging zou neerleggen. :')

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213965919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 19:56 schreef Dazalbest1 het volgende:

[..]
Dit vraag ik me ook af inderdaad......
Dat is wel wat Chris Klomp zegt.
pi_213965937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:30 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Hij kan er wel om lachen :?

[ x ]
Jezus…
pi_213965960
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Durf het bijna niet te zeggen (want het is te gek voor woorden), maar een connectie met Taghi lijkt de rode draad hier.. :{
Of het is een klein wereldje, dat kan ook.
pi_213966046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:23 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
[ x ]
Nee hè, niet weer die Kasem...
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:44:29 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213966081
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Of het is een klein wereldje, dat kan ook.
In dat kleine wereldje hebben ze wel allemaal een connectie met Taghi..
pi_213966152
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In dat kleine wereldje hebben ze wel allemaal een connectie met Taghi..
Dat wil nog niet zeggen dat hij betrokken is. Daar is vooralsnog geen bewijs voor. Khasem en Ruperti zeggen beiden dat ze direct contact met Ali hadden.

Die Khasem snap ik ook niet. Dit was schijnbaar in mei, net na alle problemen die hij had gekregen. Je zou denken dat hij zich een tijdje uiterst braaf gedraagt.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 21:50:59 #301
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213966173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat wil nog niet zeggen dat hij betrokken is. Daar is vooralsnog geen bewijs voor. Khasem en Ruperti zeggen beiden dat ze direct contact met Ali hadden.

Die Khasem snap ik ook niet. Dit was schijnbaar in mei, net na alle problemen die hij had gekregen. Je zou denken dat hij zich een tijdje uiterst braaf gedraagt.
Nee, klopt. Maar opvallend is het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')