Flauwe opmerking.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef Danny het volgende:
fijne dag nog, jezus wat een wespennest van mannenhaat hier
Lekker respectvol met je kom opquote:Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Je zou haar na zoiets nooit vragen voorzichtig te zijn? echt?
kom op
enne 'ik heb nog zo gezegd dat...'
waarom zou je dat op zo'n manier zeggen?
Verder hebben we het hiet niet tegen onze dochters, maar OVER onbekenden waar ik in ieder geval gewoon over kan en zal zeggen dat het niet verstandig was om zich in bepaalde situaties te begeven omdat daarmee het risico op verkrachting toeneemt.
Als je overigens vooraf zegt 'je kunt beter niet in je uppie met een rapper meegaan' en ze doet het toch maar wordt verkracht dan is het effectief hetzelfde. Ze deed het tóch en is verkracht, dus eigen schuld.
Dat hele 'vooraf' vs 'achteraf' is arbitrair en lijkt vooral bedacht te zijn als argument om alles victim-blaming te kunnen blijven noemen.
Nogmaals, je draaft door. Wat een nonsens. Zeer onterechte opmerking dit.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef Danny het volgende:
"Intimideren"quote:Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk ook dat de meeste advocaten er wel van uitgaan dat je weet dat getuigen intimideren niet handig is.
Het lijkt er sterk op dat die advocaat te weinig jip en janneke taal tegenover Ali B. heeft gebruikt.
(het alternatief dat dit de tactiek van de advocaat was laat ik maar achterwege, probeer nog wat respect te tonen)
Mijn reactie nav toeichting niet meer nodig daarom verwijderd.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef Danny het volgende:
Ik lees deze discussie mee en ik heb er ook al eens eerder over gedacht om er een apart topic over te openen. Missschien is dit wel het juiste moment daarvoor. Dan kan de discussie over victim blaming hier stoppen.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:57 schreef potjecreme het volgende:
Wellicht is een topic in r&p of in gen beter waar we kunnen discussiėren over victim blaming.
quote:
Jullie hebben gelijk. that was uncalled for. Excuus.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogmaals, je draaft door. Wat een nonsens. Zeer onterechte opmerking dit.
Vind vooral veel vrouwelijke users hier er zeer zeer emotioneel in staan en irrationeel (maar dat is begrijpelijk).quote:Op zondag 16 juni 2024 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah nee hoor, maar je lijkt niet echt voor reden vatbaar.
Dank voor je ruiterlijke excuus.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben gelijk. that was uncalled for. Excuus.
Ik moet vandaag ook niet online zijn. Kutdag. Sorry nogmaals...
Sterktequote:Op zondag 16 juni 2024 12:03 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben gelijk. that was uncalled for. Excuus.
Ik moet vandaag ook niet online zijn. Kutdag. Sorry nogmaals...
Laten we inderdaad deze discussie bewaren voor een apart topic over victim blaming. Want ook op deze opmerking valt weer genoeg te reageren en dan gaan we weer verder waar we waren gebleven.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:05 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Vind vooral veel vrouwelijke users hier er zeer zeer emotioneel in staan en irrationeel (maar dat is begrijpelijk).
In de rechtszaal werken zaken iets anders dan in het echte leven.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:00 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
"Intimideren"aangeven dat hij met ze in gesprek wil, omdat beide partijen daar mogelijk baat bij kunnen hebben. De advocaten van Ali lieten hem gewoon zijn gang gaan, omdat er niets mis mee is.
Zoals ik al zei, zijn advocaten lieten hem zijn gang gaan, als het not done was hadden ze hem wel een signaal gegeven.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In de rechtszaal werken zaken iets anders dan in het echte leven.
Maar wanneer je dat niet weet begrijp ik volkomen dat het normaal kan overkomen. Zo van: 'maar dat zeg ik ook altijd tegen mijn matties'
Waarvan achteraf pas bleek dat ze het niet wilden terwijl voor de rest alle andere seinen op groen stonden. Althans, dat maak ik op uit de ruwe schetsen.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:35 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ali B had kunnen praten met de dames op het moment dat het er toe deed. Op het moment dat ze nee zeiden. In plaats daarvan stopte hij z'n tong en vingers waar ze niet hoorde....
Je begrijpt hem wel maar je doet of alles victimblaming is. Terwijl @Danny uiterst genuanceerd en duidelijk is. Waarom doen jullie dit toch altijd? Ik zie parallellen met kritiek op israel per definitie scharen onder anti-semitisme.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hou er mee op Danny, laten we het er maar op houden dat we elkaar niet begrijpen.
Ontzettend vergezochte Godwin dit.quote:Op zondag 16 juni 2024 06:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die Hitler was ook wel een fijne vent, alleen helaas niet voor joden, zigeuners, Slavische mensen en overige hinderlijke figuren. Maar los daarvan..fijne vent!
Graag on-topic blijven Bansheequote:Op zondag 16 juni 2024 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je begrijpt hem wel maar je doet of alles victimblaming is. Terwijl @:Danny uiterst genuanceerd en duidelijk is. Waarom doen jullie dit toch altijd? Ik zie parallellen met kritiek op israel per definitie scharen onder anti-semitisme.²
Het is ontzettend on-topic Jippie. Als ik zeg men moet verstandig zijn en zich niet in gevaarlijke situaties maneuvreren > VICTIM BLAMING. Er lijkt geen onderscheid gemaakt te worden tussen schuld en verantwoordelijkheid. Vind ik jammer.quote:
Ik benoem de olifant in de kamer. Om je met je eigen zuur terug te pakken: leuk debat-trucje om niet in te gaan op het daadwerkelijke issue. Maak er dan mannen van. Het gaat me er om dat Islam de oplossing was geweest.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bill Cosby
Jeroen Rietberg
Marco Borsato
Jeffrey Epstein
Harvey Weinstein
Laat ik de Benno L.'s van deze wereld nog buiten beschouwing Woutertje.
[..]
Dat is erg veel eer voor me. Maar ik zie hem graag! @:Abdullah2 come in!
Ik voel me ontzettend goed.²
Vraag me af of Danny jullie gelijk geeft in de zin van "vrouwen kan je beter altijd gelijk geven", niet vanuit een rationeel oogpunt, maar emotioneel. Maar ik hou erover op.quote:Op zondag 16 juni 2024 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank voor je ruiterlijke excuus.
Sterkte op deze kutdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |