Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Zeg ik daarmee dat het haar eigen schuld is dat ze verkracht is? Nee. Dat zeg en impliceer ik daarmee totaal niet. Toch is dat het verwijt en de beschuldiging die daar veelal op volgt. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen, alsof ze verkrachting aan het goedpraten zouden zijn. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezenquote:Op zondag 16 juni 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap niet zo goed waarom het dan in dit topic moet worden besproken. Het heeft schijnbaar niks met Ali b en de slachtoffers te maken.
Of vinden sommige mensen ergens stiekem toch wel?
Plus dat die "mediation" één op één zou zijn, terwijl de veelvoud van vrouwen die ditzelfde met hem meegenaakt hebben juist het teken zijn dat het niet aan hen ligt maar aan hem.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mediation wordt afgeraden bij ernstige zaken als mishandeling, aanranding en verkrachting. Waarom in godsnaam zou je nog in een gesprek willen met iemand die je zoiets aandoet?
Het schiet ook zijn doel voorbij want de vrouwen zouden willen dat meer vrouwen in de toekomst uitkijken voor Ali. En als Ali aan mediation gaat doen met de slachtoffers is vooral zijn eigen reputatie gered en kan hij weer doorgaan als eerst.
Het is niet zo dat als er iets gebeurt, er twee bewijsmiddelen nodig zijn. De aangifte of verklaring van het slachtoffer is namelijk al een bewijsmiddel.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:57 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Dit heb je onderzocht dat het nergens staat?
Edit: Weet niet of het van toepassing hier is: https://vlk-advocaten.nl/bewijs/
[..]
Ja ja, je verdraait het naar ‘vooraf’ zeggen, maar je doet het achteraf.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezen
Het is een voorbeeld van victim blaming (eigen schuld, had jij je fiets maar op slot moeten zetten) vs in het algemeen leren dat je je fiets op slot moet zetten.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap niet zo goed waarom het dan in dit topic moet worden besproken. Het heeft schijnbaar niks met Ali b en de slachtoffers te maken.
Of vinden sommige mensen ergens stiekem toch wel?
In de ideale wereld voorkomen we alle mogelijke nare situaties en hebben we overal invloed op, helaas is de werkelijkheid niet zo en daarvoor hebben we de rechtspraak.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van victim blaming (eigen schuld, had jij je fiets maar op slot moeten zetten) vs in het algemeen leren dat je je fiets op slot moet zetten.
Als jij in deelneemt in een orgie, waar mensen onder invloed zijn, moeten mensen je grenzen blijven accepteren.
Tevens kan je aan de ontbijttafel je kinderen leren dat bovengenoemde situatie, de kans dat mensen je grenzen niet accepteren groter is dan normaal.
*zucht*quote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja ja, je verdraait het naar ‘vooraf’ zeggen, maar je doet het achteraf.
Ook victim blaming dit. Zoek het maar op, was gisteren nog een artikel over op nu.nl.
Denk ook dat de meeste advocaten er wel van uitgaan dat je weet dat getuigen intimideren niet handig is.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:12 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Misschien is hij daar niet over ingelicht door de advocaten die hem bijstaan? Het zegt dus helemaal niks, nada.
En nogmaals naar zijn gedrag, karakter en manier van presenteren wordt niet gekeken. Anders moet je maar contact opnemen met de advocate in BNR die dit heeft gezegd.
Je verkleint liever niet het risico dat iemand verkracht wordt door op gevaren te wijzen, maar hebt liever dat er eerst verkracht wordt en vervolgens een rechter ernaar kan kijken? Of interpreteer ik je nou verkeerd?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In de ideale wereld voorkomen we alle mogelijke nare situaties hebben we overal invloed op, helaas is de werkelijkheid niet zo en daarvoor hebben we de rechtspraak.
Het punt is dat het zinloos, en victim blaming is als je zoiets zegt nadat iemand ergens slachtoffer van is geworden.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Ook tegen het vermeende slachtoffer hier zou ik zeggen dat het verstandig is om vooraf na te denken of de situatie waar je je in gaat begeven mogelijk onveilig is. Daarbij wordt vrijwel iedereen die zoiets zegt meteen verweten aan victim blaming te doen, door mensen die geen flauw idee hebben wat victim blaming is en alles daar maar meteen onder scharen. Lijkt me relevant genoeg. Als jij dat niet vindt dan kun je er gewoon overheen lezen
Ali B. had nu wel gewild dat hij alleen maar een fiets had gestolenquote:Op zondag 16 juni 2024 11:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van victim blaming (eigen schuld, had jij je fiets maar op slot moeten zetten) vs in het algemeen leren dat je je fiets op slot moet zetten.
Als jij in deelneemt in een orgie, waar mensen onder invloed zijn, moeten mensen je grenzen blijven accepteren.
Tevens kan je aan de ontbijttafel je kinderen leren dat bovengenoemde situatie, de kans dat mensen je grenzen niet accepteren groter is dan normaal.
Het woord 'blaming' zit letterlijk in 'victim blaming'. Waar zeg ik dat het haar eigen schuld is? Precies, nergens.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het punt is dat het zinloos, en victim blaming is als je zoiets zegt nadat iemand ergens slachtoffer van is geworden.
'godverdomme, kutzooi van die auto. wat een klootzakken ook. goede reden om in de toekomst even te kijken in welke buurt je je auto neerzet'.quote:Tegen je vrouw zeggen dat ze de auto beter niet in een bepaalde straat kan parkeren is iets anders dan "je moet de auto ook niet in straat X parkeren!" nadat er iets gebeurd is.
zal je mij nooit horen zeggen. Wel dat er mannen zijn (en vrouwen) die zoiets als uitnodiging zien en dat het niet in alle situaties verstandig is om - zeker als je alleen bent - zoiets aan te trekken. Niet omdat ze dan een slet is, maar omdat het risico op aanranding groter neigt te worden.quote:Je dochter vragen 's avonds laat niet in een kort rokje over straat te gaan is iets anders dan haar vertellen dat ze ook wel een heel kort rokje aanhad nadat iemand met zijn tengels aan haar billen heeft gezeten.
complete onzinquote:Nadat iets gebeurd is is het geen waarschuwen maar victim blaming.
Jij gaat er van uit dat de dames niet geleerd hebben van deze situatie en alweer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:36 schreef Danny het volgende:
[..]
*zucht*
Ook achteraf kun je zoiets zeggen. Jij hebt echter blijkbaar liever dat ze potentieel gevaarlijke situaties niet leert herkennen en er de volgende keer weer zo in wandelt want anders is het 'victim blaming'? Sorry, maar dat lijkt mij een stuk schadelijker dan mensen leren gevaar te herkennen of op z'n minst risico's in te schatten.
Niet mee eens, prima, maar hou op met mensen die gewoon normaal nadenken weg te zetten als verkrachtingsgoedpraters. Dat is niet alleen complete onzin, compleet onnodig en op de man, maar ook nog eens lasterlijk.
Het is gewoon van de zotte dat we tegenwoordig overal onze fiets op slot moeten zetten omdat er anders mensen dat ding meenemen.quote:
Ik denk dat @Leandra het goed verwoordt: waarschuwen doe je vooraf, victim blaming doe je achteraf.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Je verkleint liever niet het risico dat iemand verkracht wordt door op gevaren te wijzen, maar hebt liever dat er eerst verkracht wordt en vervolgens een rechter ernaar kan kijken? Of interpreteer ik je nou verkeerd?
Jij gaat er van uit dat de dames wel geleerd hebben van deze situatie en nooit meer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat de dames niet geleerd hebben van deze situatie en alweer in de volgende ellende terecht komen? Dat weet je toch niet?
Wat? Dus die psychische hulplui doen aan victim-blaming??quote:Een paar dames hebben aangegeven psychische hulp nodig te hebben gehad daarna. Dan leer je vaak ook veel over wat er is gebeurd en over jezelf en hoe dit soort dingen te voorkomen.
en dan nog is het niet schadelijk om ze alsnog van advies te voorzienquote:Trouwens, bij mensen die herhaaldelijk slachtoffer zijn van misbruik door anderen is wat meer nodig dan een: ‘zou je dat nu wel doen’ vantevoren.
als je zegt dat ik het slachtoffer de schuld geef zeg je indirect ook dat ik de verkrachter dus begrijp. wat snap je daar niet aan?quote:En waar zeg ik dat je verkrachting goedpraat?
Je zou haar na zoiets nooit vragen voorzichtig te zijn? echt?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Leandra het goed verwoordt: waarschuwen doe je vooraf, victim blaming doe je achteraf.
Natuurlijk leer ik mijn dochter dat bepaalde situaties minder veilig kunnen zijn.
Maar als er iets gebeurt, zelfs al heeft ze zich in een minder veilige situatie begeven, dan is zij op geen enkele manier schuld. En dan is het dus victim blaming als ik zeg "ik heb nog zo gezegd dat je niet alleen in het donker naar huis moest fietsen".
makkelijk, na me uit te maken voor iemand die het slachtoffer van verkrachting de schuld van die verkrachting geeftquote:Op zondag 16 juni 2024 11:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hou er mee op Danny, laten we het er maar op houden dat we elkaar niet begrijpen.
Wat weet jij nou daarover? Je roept de hele tijd maar gewoon wat. Hoe kan ik na een strafbaar feit in gesprek met de verdachte of dader?quote:Op zondag 16 juni 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mediation wordt afgeraden bij ernstige zaken als mishandeling, aanranding en verkrachting. Waarom in godsnaam zou je nog in een gesprek willen met iemand die je zoiets aandoet?
Het schiet ook zijn doel voorbij want de vrouwen zouden willen dat meer vrouwen in de toekomst uitkijken voor Ali. En als Ali aan mediation gaat doen met de slachtoffers is vooral zijn eigen reputatie gered en kan hij weer doorgaan als eerst.
Mwah nee hoor, maar je lijkt niet echt voor reden vatbaar.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:51 schreef Danny het volgende:
[..]
makkelijk, na me uit te maken voor iemand die het slachtoffer van verkrachting de schuld van die verkrachting geeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |