Wel slim, je zwembad vullen met regenwater. Dat scheelt weer geld!quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd alle jarigen en geslaagden!!@:Vanyel wat een geweldig nieuws!!
[ afbeelding ]
Zo laat die zomer maar komen 🌞
Whaha ja he. Scheelt toch wel een paar cent 🤣🤣quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wel slim, je zwembad vullen met regenwater. Dat scheelt weer geld!
Wat fijn Vanyel
En alle (ouders van) geslaagden ook gefeliciteerd!
We gaan 16 juli. DFDS heeft een aanbieding met 50% zomerkorting, dus mooie deal! Oudste is een week eerder vrij in groep 8, dus gaan we lekker samen op padquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Gelukkig @:Phaidra dat de boeking toch gelukt is! Ik zou zoiets ook slecht trekken. Wanneer ga je?
Zoon is net terug uit Newcastle maar ik wil ook een keertje samen met hem. Volgend jaar ofzo maar dan wel iets langer.
Hij heeft buikpijn, teveel gegetenSlaapt wel eindelijk, met de prullenbak naast zn bed
Oeh, das een mooie aanbieding! Moet je je bij DFDS aanmelden voor acties? Ik keek vorige week en toen schrok ik best van de prijzen. Hotels in Newcastle zijn dan weer niet duur, want dat wil ik dan wel, paar nachtjes daar blijven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
We gaan 16 juli. DFDS heeft een aanbieding met 50% zomerkorting, dus mooie deal! Oudste is een week eerder vrij in groep 8, dus gaan we lekker samen op pad.
Alles erin gebleven vannacht?
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je het niet in kronen overgemaakt? Of is de wisselkoers dan veel ongustiger? Ik heb alle betalingen naar Zweden in kronen gedaan. We fijn dat ze niet moeilijk doenquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:29 schreef exode het volgende:
Ah beterschap daar Mush!
Ik maakte gisteren de restant betalingen over naar 2 verschillende bankrekeningen in Zweden. In Euro's ipv Kronen, dus ik wisselkoers gedaan, naar boven afgerond en extra hoog gezet.
Krijg ik van beide bericht dat ik te weinig heb overgemaakt. Gewoon ook 12 Euro, dat is niets op het totaal bedrag, maar ik vind het een groot verschil met wat ik zelf had berekend.
Overigens hoef ik dat niet meer te betalenHet was dus meer een medeling van ze. Maar was wel verbaasd.
Omdat het in kronen een wereldbetaling is en je daar extra voor betaalt. En aangezien ik in totaal 4x over moest maken, liep dat wel op.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je het niet in kronen overgemaakt? Of is de wisselkoers dan veel ongustiger? Ik heb alle betalingen naar Zweden in kronen gedaan. We fijn dat ze niet moeilijk doen
Nee je hoeft je niet aan te melden, het is een openbare actie (klik). Er zijn ook vaak goede aanbiedingen via Social Deal, maar uiteraard niet geldig in de zomermaanden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 08:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, das een mooie aanbieding! Moet je je bij DFDS aanmelden voor acties? Ik keek vorige week en toen schrok ik best van de prijzen. Hotels in Newcastle zijn dan weer niet duur, want dat wil ik dan wel, paar nachtjes daar blijven.
Lekker, een week eerder vrijBij zoon is het niet duidelijk, staat niks ingeroosterd. Vorig jaar was het inhaalweek en hij had niks in te halen. Ik heb maar geen risico genomen om die week toch iets te boeken
![]()
Gelukkig geen gekots vannacht maar heb hem wel ziek gemeld. Hij zat net weer op de plee en op school is dat niet handig. Dagje thuiswerken voor hem
Thanx! Voor deze prijs wil ik wel gaanquote:Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee je hoeft je niet aan te melden, het is een openbare actie (klik). Er zijn ook vaak goede aanbiedingen via Social Deal, maar uiteraard niet geldig in de zomermaanden.
Ik heb deze van Reisenthel, perfect!quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:46 schreef Nolita het volgende:
Idd knap en mooi dat ze zo'n passend kado bedenken voor haar exode.
Ik val hier even binnen met een reisgerelateerde vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe ophangtoilettas. Eentje die helemaal dicht kan (nu heb ik een rolding waar dingen tussen uit kunnen vallen). Voldoende groot, wil mijn normale shampoo flessen etc mee kunnen nemen. Iemand tips voor een specifieke of een bepaald merk?
Die zocht ik ook, ik heb die van reismonkey besteld, ziet er degelijk uit en handige vakjes. We gaan hem volgende week uittesten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 20:46 schreef Nolita het volgende:
Idd knap en mooi dat ze zo'n passend kado bedenken voor haar exode.
Ik val hier even binnen met een reisgerelateerde vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe ophangtoilettas. Eentje die helemaal dicht kan (nu heb ik een rolding waar dingen tussen uit kunnen vallen). Voldoende groot, wil mijn normale shampoo flessen etc mee kunnen nemen. Iemand tips voor een specifieke of een bepaald merk?
De mensen die in mijn omgeving een midlifecrisis lijken te hebben gaan allemaal vreemd en willen scheiden terwijl ze nog kleine kindjes hebben, dus dan is een piercing heel onschuldig.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat lief exode!
Ik liet zojuist een traguspiercing zetten. AUW. En nog eens AUW. Maar wel te doen op zich, het was gewoon effe heel gemeen.... Volgens mn man heb ik een midlifecrisis. Ik twijfel weer eens aan alles en liet nu redelijk impulsief die piercing zetten. Ik wilde 'm al 20 jaar, maar toch...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Deze heb ik nu ook op het oog, de XL.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:52 schreef exode het volgende:
[..]
Die zocht ik ook, ik heb die van reismonkey besteld, ziet er degelijk uit en handige vakjes. We gaan hem volgende week uittesten.
Maar quarterlife is het ook niet meer. Ik weet niet hoe we de crisis van 30-40 jarigen moeten benoemen, want die is hier in de omgeving dus wel gaande.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:14 schreef exode het volgende:
Ik ben helemaal nog niet midlife dus heb ook geen crisis.
Ja, eigenlijk wel. We hebben ook zo'n kabelopbergtas gekocht en die is ook wel echt handig en degelijk zo op het eerste gezicht.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:16 schreef Nolita het volgende:
[..]
Deze heb ik nu ook op het oog, de XL.
Leek me nog net wat handiger dan de reisenthel, maar fijn om ervaringen te lezen.
Is hij wat je ervan verwachtte nav de foto's?
Op je 30e ben je toch niet midlife? Ik word ouder dan 60 hoor, ik ga die rollator echt rocken op mijn 90e.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar quarterlife is het ook niet meer. Ik weet niet hoe we de crisis van 30-40 jarigen moeten benoemen, want die is hier in de omgeving dus wel gaande.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
De mensen die in mijn omgeving een midlifecrisis lijken te hebben gaan allemaal vreemd en willen scheiden terwijl ze nog kleine kindjes hebben, dus dan is een piercing heel onschuldig.
Oh ja, mijn bazen hebben in hun midlifecrisis ineens besloten om na 10 jaar weer te gaan rokendaar lachen we ze dus iedere dag om uit
![]()
Ik ben overigens wel bevooroordeeld, want piercings![]()
Mijn midlifecrisis was een conch en een neuspiercing
Uhm...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriendinnen zijn inmiddels gescheiden. Het lijkt idd wel een virus.
Niet Quoten! Ik haal het straks weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan weten jullie dat![]()
Geen idee wanneer de midlifecrisis begintÓf stopt
[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:01:51 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Thanxquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben juist allemaal trouwerijen om ons heen.
Ik negeer dat als ik in de familie rondkijk, 80 het maximaal haalbare lijkt. Ik word bijna 44, dus volgend jaar is mijn midlifecrisis (90 jaar he!). Ik ga voor een sportauto denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop ook niet in mijn midlife te zitten nu hoor. Heb zelf ook geen crisis, heb geen plannen om te scheiden.
Ik weet niet wat het is, maar in de klassen van de jongens heeft een substantieel deel gescheiden ouders (en half-, stief-constructies, stief van klasgenootjes enzovoort).
Collega en ik grappen vaak dat ons leven saai/burgerlijk is, maar saai is goed
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
1 is tweede huwelijk, een goede vriendin. Die zijn al 10 jaar samen en gaan nu dus trouwen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Zijn dat dan 1e trouwerijen of 2e Exode? Hier is echt iedereen die wilde allang getrouwd. Vorig jaar nog een nakomer (voor de bruidegom de 2e keer). Wij zijn 9 jaar geleden getrouwd, en daarna hebben we er nog 2 gehad in totaal. Maar van onze vrienden en familie is dus ook nog niemand gescheiden, terwijl op 1 na iedereen wel getrouwd is… of nouja, ik heb een zus die erg jong getrouwd was en een half jaar later ging scheiden, maar die is nu ook alweer 15 jaar getrouwd en 20+ jaar samen.
Gezien je eerdere posts klinkt het als de juiste beslissing Mushanga. Sterkte! Enne, een scootmobiel kun je ook nu al gewoon aanschaffen hoor
Daar zitten we in dit topic ook al tig jaar op te wachten iddquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
1 is tweede huwelijk, een goede vriendin. Die zijn al 10 jaar samen en gaan nu dus trouwen.
Verder allemaal eerste huwelijken, verloofde en ik zijn tenslotte ook nog niet getrouwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:02:33 ]If they say
Is volgend jaar februari dan niet ook meteen een mooie gelegenheid om te trouwen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:34 schreef exode het volgende:
Mijn broer en zus zijn al 50, dus die feestjes hebben wij al gehad.
Mijn vriendinnen hebben op mijn verjaardag een dagje geregeld, dus ik word ontvoerdHet komt eigenlijk helemaal niet goed uit, want B komt die dag ook thuis van Scoutingkamp etc etc. Maar ik word de deur uit geschopt door die vrouw waarmee ik ooit trouw. Heel veel zin in.
Volgend jaar februari zijn we 20 jaar samen, we denken aan Disneyland om het te vieren. Maar het al boeken, vind ik wel spannend.
Dat hebben we wel geroepen, maar dat zie ik niet voor me zoals het nu gaat. Of we moeten het heeeeel klein en zonder gedoe vieren. Maar anders gaan we de 'stress' niet opzoeken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Is volgend jaar februari dan niet ook meteen een mooie gelegenheid om te trouwen?
Nee, dan is dat geen optie want reken maar dat alleen al het geregel stress oplevert.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:00 schreef exode het volgende:
[..]
Dat hebben we wel geroepen, maar dat zie ik niet voor me zoals het nu gaat. Of we moeten het heeeeel klein en zonder gedoe vieren. Maar anders gaan we de 'stress' niet opzoeken.
Dankquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:00 schreef exode het volgende:
De beslissing lijkt me de enige juiste Mush, maar wel sterkte en liefde! Het komt wel goed met jou.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:03:16 ]If they say
Dat is het he, als er kinderen zijn of komen, is welk papiertje ook, wel belangrijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:22 schreef exode het volgende:
We zijn overigens al een eeuwigheid geregistreerd partners, gelukkig, want anders was het met de kinderen ook meer geregel geweest.
Dus volgens de wet zijn we eigenlijk al 'getrouwd'.
Die datum vieren we niet, alleen de dag dat we elkaar hebben leren kennen. Dat is onze dagEn helemaal blij dat 20 jaar dus middenin de Voorjaarsvakantie valt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef LeSage het volgende:
Knuffel voor jou Mush!HmmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop ook niet in mijn midlife te zitten nu hoor. Heb zelf ook geen crisis, heb geen plannen om te scheiden.
Ik weet niet wat het is, maar in de klassen van de jongens heeft een substantieel deel gescheiden ouders (en half-, stief-constructies, stief van klasgenootjes enzovoort).
Collega en ik grappen vaak dat ons leven saai/burgerlijk is, maar saai is goed
Ik had het laatst in de kroeg hierover. Over een paar generaties bestaat monogamie niet meer denk ik. Het is gewoon echt heel saai om elke dag op de bank te zitten met dezelfde persoon en steeds meer is men snel verveeld en wil steeds iets anders. Open relaties zijn ook heel hip.
Maar mensen beseffen niet hoe luxe het is om saai op te bank te kunnen zitten (zonder te vrezen voor veiligheid of honger of zo)
Ik blijf ook maar lekker saai bij dezelfde kerelen ik moet echt niet denken aan een open relatie. Brrr, wat een gedoe.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:32 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Hilliebillie
Thanx
Allereerst heel veel sterkte, de keuze is niet niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:12:36 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En meiden, dank jullie wel. Voor advies en steun, dank![]()
Whaha, @LeSage
[ Bericht 18% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:04:32 ]If they say
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Adrian4
Er is niks mis met saaiheid, als je gewoon verder nog over vanalles en nogwat kunt praten, dezelfde interesses hebt. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit![]()
@:Hilliebillie ik ga doen wat @:Puala zegt. Dat lijkt me ook het handigst. Ik heb daar niet eens aan gedacht want we hebben een accountant. Niet bij stil gestaan dat dat dus ook kan. Man gaat na het weekend bellen, denk dat hij wel wegen weet hoe en wat.
@:BE zo denk ik er inmiddels ook over. Straks in m`n uppie met zoon verder, geen gedoe en zo. Rust in de tent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En meiden, dank jullie wel. Voor advies en steun, dank![]()
Whaha, @:LeSage
[ Bericht 7% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:12:56 ]
Das toch hartstikke tof? En fijn dat hij je er in steuntquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Hupje het volgende:
Ik heb trouwens de laatste jaren ook wel nagedacht over mijn leven, wat wil ik? Dus is nu de volgende stap dat ik inderdaad het bedrijfje waar ik parttime werk, overneem. Spannend! Vriend steunt me hier in en ik denk dat dit een leuke nieuwe uitdaging wordt.![]()
Niet dat het méér tijd oplevert voor mijn relatie, maar goed
[ Bericht 42% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:04:56 ]If they say
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:54 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Puala
Niet quoten, haal het zo weer weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:13:47 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Oh, wat gaaf zeg!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Hupje het volgende:
Ik heb trouwens de laatste jaren ook wel nagedacht over mijn leven, wat wil ik? Dus is nu de volgende stap dat ik inderdaad het bedrijfje waar ik parttime werk, overneem. Spannend! Vriend steunt me hier in en ik denk dat dit een leuke nieuwe uitdaging wordt.![]()
Ach BEquote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:08 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, wat gaaf zeg!
Je eigen toko is zo leuk! Maar wel hard werken!
Ik organiseer morgen een uitvaartmarkt ter ere van mijn 5-jarig bestaan dit jaar. Retespannend! Zo benieuwd of er mensen gaan komen!Studio Hemeltjelief komt een kist wrappen, zoals de kist van Jeffrey uit Over mijn lijk, met een ontwerp van een pioenroos!
En nog veel meer toffe dingen!
Maar wel heel dubbel, want mijn moeder is inmiddels zo ziek dat zij niet meer kan komen...Ze gaat de laatste paar dagen best op en neer en even dacht ik dat ik mss zelf niet eens bij de markt zou kunnen zijn.
Mijn zus is nog tot maandag op vakantie en ik ben bang dat het daarna misschien wel niet lang meer duurt voor mijn moeder zegt 'het is genoeg geweest'.
Wat een stap! Heel gedurfd. Knap hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Hupje het volgende:
Mwah, ik blijf ernaast voorlopig gewoon 2 dagen in loondienst, net zoals nu. Dus het risico is in die zin beperkt. Maar toch, spannend is het welquote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat een stap! Heel gedurfd. Knap hoor
Dit precies!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef BE het volgende:
Nou, ik weet wel... na deze, als er ooit een breuk zou komen, ga ik iig echt never nooit meer samenwonen en heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik uberhaupt nog wel zin zou hebben in een nieuwe relatie.Dat gezeik...
Wat spannend en leuk BE! En al je 5- jarig jubileum! Wauw! Ik hoop dat het een hele geslaagde dag wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:08 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, wat gaaf zeg!
Je eigen toko is zo leuk! Maar wel hard werken!
Ik organiseer morgen een uitvaartmarkt ter ere van mijn 5-jarig bestaan dit jaar. Retespannend! Zo benieuwd of er mensen gaan komen!Studio Hemeltjelief komt een kist wrappen, zoals de kist van Jeffrey uit Over mijn lijk, met een ontwerp van een pioenroos!
En nog veel meer toffe dingen!
Maar wel heel dubbel, want mijn moeder is inmiddels zo ziek dat zij niet meer kan komen...Ze gaat de laatste paar dagen best op en neer en even dacht ik dat ik mss zelf niet eens bij de markt zou kunnen zijn.
Mijn zus is nog tot maandag op vakantie en ik ben bang dat het daarna misschien wel niet lang meer duurt voor mijn moeder zegt 'het is genoeg geweest'.
Haha toevallig, die kabel opbergtas leek mij ook al erg praktisch.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. We hebben ook zo'n kabelopbergtas gekocht en die is ook wel echt handig en degelijk zo op het eerste gezicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach @BE![]()
Hoop dat je morgen toch een beetje van je jubileum kunt genieten. En heel veel sterkte!
[ Bericht 29% gewijzigd door Mushanga71 op 15-06-2024 14:16:59 ]If they say
Oh wat leuk zeg! Doe haar de groeten!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 06:34 schreef BE het volgende:
@:amsel Ange, een vriendin van je moeder is er ook vandaag. Dat vind wel echt een gave gedachte!
Zij maakt glassieraden waar evt as in verwerkt kan worden.
Hopelijk wordt het toch een mooie dag.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 06:34 schreef BE het volgende:
@:amsel Ange, een vriendin van je moeder is er ook vandaag. Dat vind wel echt een gave gedachte!
Zij maakt glassieraden waar evt as in verwerkt kan worden.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:25 schreef Mushanga71 het volgende:
@:oh-ohPrecies de reden waarom ik de accountant juist overal buiten zou laten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach @:BE![]()
Hoop dat je morgen toch een beetje van je jubileum kunt genieten. En heel veel sterkte!
Ik ken alleen goede strafrechtadvocaten daar, gelukkig heb je die niet nodig.
@BE hopelijk wordt het een succes en een fijne dag, ondanks dat je moeder er niet bij kan zijn![]()
Vijf jaar alweer joh, ik weet nog goed dat je de stap zette, zo tof.
Mijn vader wordt 31-7 80 maar we durven niks te plannen zo broos is ie
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Voor (NRZ) A hoef je niet te kunnen duiken vanaf de kant!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:59 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog tips om goed te leren duiken. Prul durft niet zo goed en slaat dan de instructie (kin op je borst, je handen eerst in het water etc) volledig in de wind. De juf oefent dan wel een paar keer extra met haar en een ander jongetje tijdens de les, maar ik wil op vakantie graag samen even oefenen.
Werkt dat niet, dan plan ik met de moeder van dat jongetje een 2 op 1 lesje na de vakantie, want het is echt nog het enige struikelpunt voor A.
Er is geen rand, dwz geen verhoging: het water is net zo hoog als de rand dus. In de app staat 'beginners hoekduik' als manier om te water te gaan bij 'door het poortje op de bodem zwemmen' en bij 'te water gaan' staat dat ze door het gat in het zeil moeten zwemmen en daarbij vanaf de voeten moeten duiken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:49 schreef Hupje het volgende:
[..]
Voor (NRZ) A hoef je niet te kunnen duiken vanaf de kant!
Hoe hoog is de kant, en is er bijv een goot? Dan kan ik wel wat gerichte tips geven.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:14 schreef F_r het volgende:
En dan stelen ze je fiets. Ik was met mijn jongste naar de kermis. Oudste kwam wat later toen stond mijn fiets er nog. Gewoon in een half uur tijd weggehaald. Ik baal er zo van.
Echt enorm balen zeg. Het is bijna niet meer leuk om een elektrische fiets te hebben.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:58 schreef F_r het volgende:
[..]
Ja. Wel een opvallende kleur dus niet zo geliefd had ik gehoopt
Verzekerd gelukkig. Alleen fiets met korting gekocht want fietsenzaak ging weg. Dezelfde kan ik niet voor het verzekerde bedrag terug kopen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:02 schreef Hupje het volgende:
@:F-rZonde. Ben je hiervoor verzekerd of heb je nu dubbel pech?
Moeten ze al meteen vanuit stand duiken dan?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 19:59 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn be! Ik weet ook nog echt heel goed dat je de stap zette. Voelt niet als vijf jaar geleden...
Wij zijn weer thuis na een enerverend dagje bij opa en oma. Vanochtend eerst zwemles. Iemand nog tips om goed te leren duiken. Prul durft niet zo goed en slaat dan de instructie (kin op je borst, je handen eerst in het water etc) volledig in de wind. De juf oefent dan wel een paar keer extra met haar en een ander jongetje tijdens de les, maar ik wil op vakantie graag samen even oefenen.
Werkt dat niet, dan plan ik met de moeder van dat jongetje een 2 op 1 lesje na de vakantie, want het is echt nog het enige struikelpunt voor A.
Dat was het inderdaad, over m’n arm heen duiken was het geen hoe het lukte zodat ze een boogje maakte (niet door de ring of band zoals eerder beschreven). Maar zodra de arm (of flexibeam) er niet was ging hier alles weer vlak naar het waterquote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:15 schreef Nolita het volgende:
[..]
Moeten ze al meteen vanuit stand duiken dan?
Hier begonnen ze in lagere badjes volgens mij eerst vanuit zit en puntmuts op het hoofd maken dacht ik. Door een hoepel (bovenrand aan het wateroppervlak), maar je kan zelf ook oefenen met onder je arm door ofzo. Daarna vanuit hurkzit duiken en als dat goed ging vanuit stand.
Ooit ruim 20 jaar geleden wel. Mijn dochter is een poosje geleden aangereden dat heb ik hier wel gemeldquote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:51 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen f_r! Was eerder niet ook al eens een fiets van jou gestolen?
Hier hebben ze het duiken ook nooit echt goed onder de knie gekregen. Alleen als ze door een band of hoepel (drijvend op het water) doken dan lukte het, omdat ze dan getriggerd werden om met een boogje te duiken. Maar als dat weg was, werd het maar een laf duikje
Echt zo klote dat fietsenpikken, het is ook iets echt Nederlands, paar jaar geleden voor heel veel Oekrainers fietsen geregeld, die deden ze nergens op slot en die waren echt volledig in shock dat die meteen weg waren hierquote:Op zondag 16 juni 2024 12:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Ooit ruim 20 jaar geleden wel. Mijn dochter is een poosje geleden aangereden dat heb ik hier wel gemeld
Leuk, wij waren er gister!quote:Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef Ynske het volgende:
Zo, vaderdag is al geslaagd. Zijn net na K3 geweest 🤣
Ik zag je foto. Leuk!quote:Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef Ynske het volgende:
Zo, vaderdag is al geslaagd. Zijn net na K3 geweest 🤣
Nee helemaal niet eigenlijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:17 schreef Nolita het volgende:
[..]
Leuk, wij waren er gister!
Begonnen bij jullie ook best wat kleine kinderen te brullen toen het begon (met de wolven)?![]()
Moest er wel om lachen, maar mijn bijna 4-jarige vond het halverwege eigenlijk ook nog net wat te spannend.
Nee, geen onderbreking gehad voor het einde nee.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee helemaal niet eigenlijk.
Voor t laatste nummer was wel een technische onderbreking. Bij jullie ook?
Nee ze zijn begonnen op de knieën vanaf de zijkant en hebben het opgebouwd, maar het 'voorover vallen' vindt ze eng.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:15 schreef Nolita het volgende:
[..]
Moeten ze al meteen vanuit stand duiken dan?
Hier begonnen ze in lagere badjes volgens mij eerst vanuit zit en puntmuts op het hoofd maken dacht ik. Door een hoepel (bovenrand aan het wateroppervlak), maar je kan zelf ook oefenen met onder je arm door ofzo. Daarna vanuit hurkzit duiken en als dat goed ging vanuit stand.
Misschien moest er een hoofdrolspeler onnoemelijk nodig plassenquote:Op zondag 16 juni 2024 13:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee helemaal niet eigenlijk.
Voor t laatste nummer was wel een technische onderbreking. Bij jullie ook?
Bestellen bij de Hemaquote:Op maandag 17 juni 2024 12:33 schreef Quoi het volgende:
Als iemand een idee heeft hoe dit zonder fondant, enigszins suikerloos en liefst eigenlijk moeiteloos, op te pakken: GRAAG
Bakkers drukken foto's af op eetbaar fondant/papier tegen betaling. Suikerloos niet, redelijk moeiteloos is t wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:33 schreef Quoi het volgende:
Studiedagen are here. Mijn 7-jarige heeft altijd de gekste ideeën. Eentje die telkens terugkomt: een taart maken met ons portret erop![]()
![]()
Sure.
Als iemand een idee heeft hoe dit zonder fondant, enigszins suikerloos en liefst eigenlijk moeiteloos, op te pakken: GRAAG
Bij de banketbakker waar mijn dochter werkt hebben ze printbaar eetpapierquote:Op maandag 17 juni 2024 12:33 schreef Quoi het volgende:
Studiedagen are here. Mijn 7-jarige heeft altijd de gekste ideeën. Eentje die telkens terugkomt: een taart maken met ons portret erop![]()
![]()
Sure.
Nee, eetbaar inktquote:Op maandag 17 juni 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar printen ze dat dan wel met gewone inkt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taarten bakken, geen idee. Die bestel ik altijd
If they say
quote:Op maandag 17 juni 2024 14:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap met Soneal @:Leandra en toch maar Netflix toestaan op die tv
Neuh.... ik ga voorlopig geen Netflix of andere streamingdienst op zijn TV zetten, hij kan al heel veel met de Ziggo-dienst die er wel op zit, want het is wel volledig, en we hebben een zeer uitgebreid pakket zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan is er zat te zien iddquote:Op maandag 17 juni 2024 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neuh.... ik ga voorlopig geen Netflix of andere streamingdienst op zijn TV zetten, hij kan al heel veel met de Ziggo-dienst die er wel op zit, want het is wel volledig, en we hebben een zeer uitgebreid pakket zeg maar
Die hebben wij ook, en SkyShowtime, maar die zitten alleen op de TV's beneden en in onze slaapkamer, niet op de TV in de slaapkamer van Soneal, die moet het met Ziggo Movies&Series doen, en dan heb ik twijfel of SkyShowtime het bij hem ook niet automagisch doet, want bij het pakket in, of dat er daarvoor wel moet worden ingelogd.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan is er zat te zien idd![]()
Wij hebben Netflix, Disney+ en videoland. Misschien daar maar es wat gaan skippen want tv kijken doen we nu amper
Die winkel kennen we! Die is geweldig. We hebben er een voetbalvorm gekocht vorig jaar en kopen er regelmatig spulletjes, zoals spuitmondjes omdat spuiten nu eenmaal leuk is.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:
Quoi, ik zou gewoon wat lichtroze fondant halen, en wat haarkleurig, en dan zelf gaan kleien. Het maken vinden kinderen vaak nog leuker dan het resultaat. En dan gewoon anderen uitnodigen om het op te eten. Een printje kopen is lang niet zo leuk. Of wat kleurstof toevoegen aan slagroom en dat met kleine spuitmondjes gebruiken? Is alleen wel erg lastig om de juiste kleur te krijgen dan.
In Voorburg zit een taartenwinkel die ook ouder-kind workshops organiseert, die kan ik aanraden! Ik heb die in februari met mijn 8-jarige gedaan en hij vond het geweldig. (En ze verkopen ook eetbare prints en veel ander taartenspul).
Ik moet nog even bedenken wat ik voor de verjaardag van de meiden ga doen qua taart, die vieren we zondag.
Mijn zoon zit op een andere lokale vereniging, maar was wel op het toernooi daar zaterdag (van JO-9). Was geen succes overigens, ze waren laatstequote:Op maandag 17 juni 2024 16:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die winkel kennen we! Die is geweldig. We hebben er een voetbalvorm gekocht vorig jaar en kopen er regelmatig spulletjes, zoals spuitmondjes omdat spuiten nu eenmaal leuk is.
Na de avondvierdaagse, kinderfeestjes, schoolreisje en voetbaltoernooi (bij DSO! zit jullie zoon daar?) heb ik mezelf voorgenomen om eens een redelijk suikerloos weekje in te gaan. Zit dus zo niet te wachten op fondant.
Als er energie over is morgenochtend na de tandarts en samen (!!) sporten, is het wel een ideetje om erheen te rijden.
NIET??? Heb ik dan zo'n verkeerd beeld van julliequote:
Moest even opzoeken wat het was maar dat zal wel goddelijk zijn idd 🤤quote:Op maandag 17 juni 2024 17:58 schreef Vicky het volgende:
Dochter zag Dubai chocolade. Als je het koopt is het niet te betalen dus ze besloot het zelf te maken
[ afbeelding ]
Moet alleen nog een laagje chocola overheen.
Ze zijn echt ontzettend lekker.quote:Op maandag 17 juni 2024 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moest even opzoeken wat het was maar dat zal wel goddelijk zijn idd 🤤
Hé, DSO. Daar liep ik net nog langsquote:Op maandag 17 juni 2024 16:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die winkel kennen we! Die is geweldig. We hebben er een voetbalvorm gekocht vorig jaar en kopen er regelmatig spulletjes, zoals spuitmondjes omdat spuiten nu eenmaal leuk is.
Na de avondvierdaagse, kinderfeestjes, schoolreisje en voetbaltoernooi (bij DSO! zit jullie zoon daar?) heb ik mezelf voorgenomen om eens een redelijk suikerloos weekje in te gaan. Zit dus zo niet te wachten op fondant.
Als er energie over is morgenochtend na de tandarts en samen (!!) sporten, is het wel een ideetje om erheen te rijden.
Schitterend!quote:Op maandag 17 juni 2024 22:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze zijn echt ontzettend lekker.
[ afbeelding ]
Zo was het eindresultaat
Je kunt hem even crossposten naar het op vakantie met kinderen topic misschien? Voor de users die de SC niet lezen...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Pff. Gisteravond tot laat bezig geweest met vakantie boeken en een ziek kind tussendoor. Uiteindelijk viel kind in slaap en is de helft van de vakantie geboekt, want het tweede deel had toch een nadeel wat we pas op het laatst zagen. Dadelijk eerst werken - als kind fitter is - en dan verder op zoek.
Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek?
+1quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:44 schreef trui het volgende:
Vicky, wat knap en netjes gemaakt, die chocolade'reep'. Bijzondere vorm ook!
Ik zie dat ik enorm achterliep met bijlezen hier.
Mushanga: ik kan een beetje raden wat er in de spoilers stond, veel sterkte daarmee!
Vanyel, wat een geweldig bericht!
Voor alle geslaagden ook nog: hoera & gefeliciteerd!![]()
BE: gefeliciteerd met je eerste lustrum! en naar dat je moeder zo hard achteruit lijkt te gaan nu. sterkte!
Nu zat ik gisteren per ongeluk te bakken op een bankje in de speeltuin (zwarte spijkerbroek dus dat trekt er lekker in) en vind ik de regen wel weer verfrissend.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:10 schreef F_r het volgende:
Ik ben zo klaar met de regen ik heb gewoon de neiging de verwarming aan te zetten.
Ja zeker verfrissend, maar 29 mm in 1 dag, ik vind het behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu zat ik gisteren per ongeluk te bakken op een bankje in de speeltuin (zwarte spijkerbroek dus dat trekt er lekker in) en vind ik de regen wel weer verfrissend.![]()
Zondag naar de Efteling, dan ziet het er goed uit.
ow, irritant is dat.. Hopelijk trekt het vlot weg..quote:Op woensdag 19 juni 2024 06:30 schreef hilliebillie het volgende:
Hier flink buikpijn na het ontbijt en ik moet eigenlijk gaan, zo eerst twee uur in de auto voor een vergadering (en hoe later ik vertrek hoe meer file ik ga hebben, dus moet eigenlijk toch echt gaan)
quote:Op woensdag 19 juni 2024 08:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
ow, irritant is dat.. Hopelijk trekt het vlot weg..
Hier vanavond naar mijn allereerste echte concert ooit. En dan gelijk naar Green Day in het Gelredome met 34000 andere idioten. #midlifecrisis-actie
Gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
[..]
Hier vanavond naar mijn allereerste echte concert ooit. En dan gelijk naar Green Day in het Gelredome met 34000 andere idioten. #midlifecrisis-actie
veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
beterschap, weet je wel zeker dat je kunt gaan?quote:Op woensdag 19 juni 2024 06:30 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja zeker verfrissend, maar 29 mm in 1 dag, ik vind het behoorlijk veel.
Gelukkig was het in de ochtend een moment droog en ben ik wel kunnen gaan hardlopen. Daarna mocht ik werken en heb ik er (behalve een hoge luchtvochtigheid) weinig last van gehad.
Hier flink buikpijn na het ontbijt en ik moet eigenlijk gaan, zo eerst twee uur in de auto voor een vergadering (en hoe later ik vertrek hoe meer file ik ga hebben, dus moet eigenlijk toch echt gaan)
[..]
Veel plezierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Troel, dat klinkt vervelend
Fake it till you make it...
Je gelukkig ging het wel, ben maar gewoon in de auto gaan zitten en gelukkig werd het steeds minder naar mate de tijd vorderde.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:21 schreef trui het volgende:
[..]
beterschap, weet je wel zeker dat je kunt gaan?
Oei, dat klinkt niet fijn! Goed dat je de huisarts een bericht gestuurd hebt!quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik zei volgens mij pas al dat het me niet zo heel erg lekker ging. Inmiddels speelt de tremor in mijn rechterhand dusdanig op dat het me soms moeite kost om te schrijven, maar ook om te 'muizen'. Vandaag maar een bericht richting de huisarts gedaan, want ik dacht dat het allemaal door de stress kwam, maar kind is geslaagd, dus die stress is weg en ook het festival van afgelopen weekend heb ik gewoon overleefd.
Ik zou altijd voor de kleurrijke gaan. Lak aan de pubers. Die willen binnenkort sowieso niet meer naast je fietsen, welke kleur fiets dan ookquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:23 schreef Nijna het volgende:
Ik ben gaan kijken voor een nieuwe fiets, maar die keuzes... ik weet intussen welk model het wordt, maar nu nog het kleur-dilemma. Ga ik voor een "iedereen kiest deze kleur die niet opvalt" of ga ik voor "deze vind je in elk geval heel makkelijk terug in een volle fietsenstalling, maar vinden mijn pubers zo lelijk dat ze nooit meer naast me willen fietsen".(geen garantie dat ze met die saaie kleur wel naast me willen fietsen trouwens
)
Soberso gekleurd.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:23 schreef Nijna het volgende:
Ik ben gaan kijken voor een nieuwe fiets, maar die keuzes... ik weet intussen welk model het wordt, maar nu nog het kleur-dilemma. Ga ik voor een "iedereen kiest deze kleur die niet opvalt" of ga ik voor "deze vind je in elk geval heel makkelijk terug in een volle fietsenstalling, maar vinden mijn pubers zo lelijk dat ze nooit meer naast me willen fietsen".(geen garantie dat ze met die saaie kleur wel naast me willen fietsen trouwens
)
Als je pubers niet naast je willen fietsen omdat de kleur van je fiets OMFG MAM!! WAT HEB JE NOU GEDAAN??? is, dan willen ze hem waarschijnlijk ook niet lenen als ze zelf een lekke band of weet ik wat hebbenquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:23 schreef Nijna het volgende:
)
Er was idd iets met letters. Hij staat nu dus dat ga ik dat vanavond doen. Dank je!quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:32 schreef Leandra het volgende:
Uitklappen: KLM (korte kant, lange kant, midden).
Inklappen: precies omgekeerd.
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:17 schreef Nijna het volgende:
Bedankt voor jullie antwoordenhahaha. Komt mijn man vanmorgen: je kan ook die met de riemaandrijving nemen, dan hoef je de kleur niet te kiezen (die is er maar in 1 klassieke kleur)
.
Echt, waar kan je keuzestress over hebben...
Fiets van mijn vriend heeft ook riemaandrijving. Gaat er wel zuinig mee om, was bedoeld voor ook lange stukken. Nu eigenlijk enkel nog in gebruik op kortere stukken. Mijn eigen fiets gaat inmiddels al ruim 5 jaar mee, met een gewone ketting. Gebruikt voor zowel korte als lange stukken. Enigszins zuinig, want ik poets hem echt niet elke week ondanks de zandwegquote:Op donderdag 20 juni 2024 09:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat is een riemaandrijving? Enige eis die ik heb is een dichte kettingkast.
En mijn e-bike is 10 jaar oud en behoorlijk versleten
Ah, zo werkt dat dus. Handig want ook geen ketting die eraf loopt. Dank voor je uitleg, wist niet dat het bestond.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:41 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.
Man en oudste hebben beide eentje met een riem.
Oudste heeft zijn fiets al bijna 5 jaar. Fietst er dagelijks 10 km op en gaat perfect.
Leuke fase Ynske!quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen![]()
Vandaag gestart met het leren fietsen zonder zijwieltjes.
Loopfiets ging altijd goed, maar dit is nog onwennig natuurlijk.
En zwaar in de arm
Benieuwd hoelang het gaat duren
Wat leuk! Dat kan snel gaan, zeker als de loopfiets goed ging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen![]()
Vandaag gestart met het leren fietsen zonder zijwieltjes.
Loopfiets ging altijd goed, maar dit is nog onwennig natuurlijk.
En zwaar in de arm
Benieuwd hoelang het gaat duren
quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, bedje invouwen is gelukt! Dank je @:Leandra!
Dan vliegen man én zoon waarschijnlijk met het bedje mee de deur uit, zónder KLMquote:Op donderdag 20 juni 2024 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
In en uitvouwen zoals het hoort, anders vliegt ie de deur uit!!! Oh ja, KLM
Tof!quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:56 schreef Vicky het volgende:
Als je van Frozen houdt.. ga naar de musical!
Wow wow en nog eens wow. Het was echt geweldig.
Super knapquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Tof!
Er speelt iemand in mee die ik ken.
Zij had als kindje al de droom om in musicals te spelen, heeft er keihard voor gewerkt en maakt nu haar dromen waar. Zo knap!
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedragquote:Op donderdag 20 juni 2024 22:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh kak @:Amsel Als er iets kut is om stuk te gaan, is het wel de wasmachine![]()
Hopelijk is CB coulant zonder al teveel gedoe. Succes iig!
Er zijn echt weinig mensen op de hoogte van het feit dat garantie niet vervalt als een bedrijf roept dat het vervalt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag
Best netjes alleen jammer idd dat het op zo'n manier moet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag
Dat ligt natuurlijk wel aan het soort wasmachine, zo zal een cheap ass Beko minder lang meegaan dan een Miele.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.
Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
Dat woord kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj.
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.quote:
quote:Leo Rosten geeft in zijn Hooray for Yiddish (1982) meerdere omschrijvingen en nuances bij ‘nebech’. Zo wordt het ook gebruikt als zelfstandig naamwoord voor `geboren verliezer; eeuwige pechvogel', hetgeen wij in het Nederlands een ‘aggenebbisjfiguur’ zouden noemen. Een 'aggenebbisjmens' is een ongelukspersoon. Het verschil tussen een schlemiel en een nebech ligt volgens Rosten in de graad van medelijden. Een schlemiel kunnen we minachten, we kunnen ons aan hem zelfs ergeren, maar dat kunnen we niet met die arme nebech. De Duitse volkstaaldeskundige H. Küpper vermeldt ‘nebbich’ in de betekenis van `onbeduidend persoon; minderwaardige mens'. Volgens hem is deze term, die rond 1820 ontstond, terug te voeren tot Middelhoogduits ‘nebbig’ (paardenjongen). Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Echt?quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabantsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt?Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind
[..]
Ik ook![]()
Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik kende het ook niet, prachtig wel.
Ik had geen beste dag gisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2024 14:54:50 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Leuk is dat hequote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:31 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants
Het apparaat heeft ook een levensduur waar ie aan moet voldoen hoor.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb een Amsterdamse vriendin die Joods is en in de Jordaan woont, daar ken ik het van idd!quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
De Jordaan is bij uitstek een plek waar het wordt gebruikt, inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb een Amsterdamse vriendin die Joods is en in de Jordaan woont, daar ken ik het van idd!
De fam. Moszkowicz gebruikte dit soort woorden niet, wel veel Jiddisch maar uiteraard niks ordinairs. Zij is echt helemaal het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Jordaan is bij uitstek een plek waar het wordt gebruikt, inderdaad.
Mijn schoonmoeder, ook een echte Amsterdamse hoewel in het dagelijks leven keurig abn-sprekend, kan het ook zo lekker Amsterdams uitspreken
Het was een goedkoop ding, ik was zelf ook op een levensduur van 5 jaar uitgekomen, dus wat dat betreft geef ik ze gelijk. Alleen had 'ie dus die 5 jaar wel moeten volmaken, niet halverwege opgevenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.
Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
Ik ben daar niet mee opgegroeid. Ik heb ook heel lang niets begrepen van vooroordelen en grapjes over joden omdat joods-zijn in mijn wereld geen rol speelde. Ik wist van de jodenvervolging en dat was iets heel abstracts. Ik heb nooit begrepen hoe joden een aanleiding voor zoveel haat konden vormen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Amsel het volgende:
En ik verbaas me dan weer als mensen jiddische uitdrukkingen niet kennen, die zijn voor mij als niet-Amsterdammer ook gewoon heel normaal
De oorsprong van die woorden ligt misschien wel bij de joden, maar dat is echt al heel erg lang niet meer, anders was dat taalgebruik ook wel uitgestorven in de tweede wereld oorlog. Dat is gewoon de taal van de straat 50+ jaar geleden, zoals je nu woorden als doekoe, jonko en kech hebt die ook uit andere talen komen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben daar niet mee opgegroeid. Ik heb ook heel lang niets begrepen van vooroordelen en grapjes over joden omdat joods-zijn in mijn wereld geen rol speelde. Ik wist van de jodenvervolging en dat was iets heel abstracts. Ik heb nooit begrepen hoe joden een aanleiding voor zoveel haat konden vormen.
Nu is dat overigens wel anders. Ik vind het geen prettige tijd om op Amsterdamse campussen te verkeren, laat ik het zo zeggen.
Klaarblijkelijk zijn er regio's in Nederland waartoe de taal en cultuur minder doorgedrongen zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 15:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De oorsprong van die woorden ligt misschien wel bij de joden, maar dat is echt al heel erg lang niet meer, anders was dat taalgebruik ook wel uitgestorven in de tweede wereld oorlog. Dat is gewoon de taal van de straat 50+ jaar geleden, zoals je nu woorden als doekoe, jonko en kech hebt die ook uit andere talen komen.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:32 schreef vencodark het volgende:
Ik noteer deze woorden even voor Word Feud.
Kom je naar de onzequote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj. Althans, hij heeft meuk buiten staan waaronder wasmachines en drogers. Dan vraag ik me af hoe de binnenboel er bij een wasmachine uitziet als tie 2x per dag verplaatst wordt.
Ik wil best lokaal kopen maar dan moet het er wél zijn.
Heb ik wel een bedrijf in mn foon staan die miele drogers en wasmachines fixt en die is wél lokaal
Ja, ik speel tegen een vriendin en collega. Van de collega win ik aardig maar die vriendin.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:07 schreef trui het volgende:
[..](speel je het ook echt? Ik kan de variant ‘wurdian’ van harte aanbevelen. Ben ik een jaartje geleden op overgestapt, een stuk leuker).
Maar grappig, het woord achenebisj is in mijn ogen best normaal, terwijl ik niet in Amsterdam of met Amsterdammers ben opgegroeid.
Ik geef wel een gil als mn witgoed het begeeftquote:
Ik vind het wel grappig dat sommige woorden als plat Amsterdams omschreven worden, maar ze ook al jaren in andere delen van het land gebruikt worden. Maar misschien komt dat omdat hier in de regio natuurlijk ook veel joden zatenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.ze.nl/artikel(...)woorden-wil-je-weten
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie. De rest staan gewoon in mijn vocabulairePikketanussie staat trouwens fout geschreven daar
[..]
Ik geef wel een gil als mn witgoed het begeeft
En we zijn oranje! Gaaf!!
Nou, dat dus. Geen idee dat stiekem, bajes, hoteldebotel en smoes bijvoorbeeld, Amsterdamse woorden zijn. Is toch gewoon Nederlands?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat sommige woorden als plat Amsterdams omschreven worden, maar ze ook al jaren in andere delen van het land gebruikt worden. Maar misschien komt dat omdat hier in de regio natuurlijk ook veel joden zaten
Uiteraard geloerdquote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, ik speel tegen een vriendin en collega. Van de collega win ik aardig maar die vriendin.![]()
![]()
Genoeg bekende Jiddische woorden trouwens!
https://isgeschiedenis.nl(...)-dagelijks-gebruiken
Voor de nieuwsgierigen.
Ah, dat ga ik even opzoeken! Heb je nog andere tips?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:07 schreef trui het volgende:
[..](speel je het ook echt? Ik kan de variant ‘wurdian’ van harte aanbevelen. Ben ik een jaartje geleden op overgestapt, een stuk leuker).
Maar grappig, het woord achenebisj is in mijn ogen best normaal, terwijl ik niet in Amsterdam of met Amsterdammers ben opgegroeid.
Ha hier precies hetzelfdequote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie.
Snikkel en geinponum zou ik nooit gebruiken. Geinponum ken ik niet eens.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Of: snikkel, bolleboos, smeris, wieberen, geinponum? Das toch ook gewoon Nederlands?
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, ik speel tegen een vriendin en collega. Van de collega win ik aardig maar die vriendin.![]()
![]()
Genoeg bekende Jiddische woorden trouwens!
https://isgeschiedenis.nl(...)-dagelijks-gebruiken
Voor de nieuwsgierigen.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ha hier precies hetzelfdeZe zijn lang niet allemaal onderdeel van mijn vocabulaire, maar ik ken ze wel.
Nouja, je leert nu iig wat Amsterdamse woordenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snikkel en geinponum zou ik nooit gebruiken. Geinponum ken ik niet eens.
Edit : ook het lijstje uit de link bekeken, ik ken er nog wel meer niet.
Meertalig opgevoed dusquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn moeder is Amsterdamse, die heeft blijkbaar toch het een en ander meegegeven want voor mij ook allemaal normale woorden. En ik spreek ook nog prima Duits
Laat @Vanyel het maar niet horenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik ben toch blij dat ik ABN spreek hoor, dat echte Limburgse accent, vooral uit de Mijnstreek, is echt mega cringe.
De meeste ken ik wel en gebruik ik ook wel. Ik heb wel mijn roots liggen in de randstad. Mijn schoonfamilie kent deze woorden denk ik nietquote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie. De rest staan gewoon in mijn vocabulairePikketanussie staat trouwens fout geschreven daar
[..]
Ik geef wel een gil als mn witgoed het begeeft
En we zijn oranje! Gaaf!!
We voeden de kleine echt meertalig (NL+DUI) op, ben zo benieuwd hoe dat gaat uitpakkenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ik gebruik ze wel, niet dagelijks, alleen nooit beseft dat het geen gangbaar Nederlands is
[..]
Nouja, je leert nu iig wat Amsterdamse woorden
[..]
Meertalig opgevoed dus
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik ben toch blij dat ik ABN spreek hoor, dat echte Limburgse accent, vooral uit de Mijnstreek, is echt mega cringe.
Ik wil het je wel eens voordoen. Als je een uurtje hebt.quote:
Leukquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eens voordoen. Als je een uurtje hebt.
Ik zal eens goed op dat dialect letten als we in Maastricht zijn. De taal klinkt gewoon wat zachterquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:57 schreef oh-oh het volgende:
Als het met de paplepel wordt ingegoten, dan komt dat echt wel goedquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We voeden de kleine echt meertalig (NL+DUI) op, ben zo benieuwd hoe dat gaat uitpakken
Ligt een beetje aan hoe lang ze zijnquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Leukhoeveel zinnen zeg je in dat uurtje?
Ik reeg me niet zo snel opquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe lang ze zijn
Maar reeg je niet op tijdens het wachten, er komt uiteindelijk een einde aan.
Mijn zus en ik hebben de taalvaardigheid van mijn vader, die is thuis tweetalig opgevoed, daarna gaan studeren in Rusland waar hij zes weken van te voren de taal moest leren, en daarna in NL komen wonen waar hij de taal plus het dialect leerde en je niet hoort dat hij geen native speaker is, hij is echt accentloos. Mijn broertje spreekt echt met zo een Limburgs accentquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:24 schreef Tink89 het volgende:
Klopt bij mij ook. Ik ben in het nls opgevoed en ik spreek prima plat, maar heb ook zes jaar in Rotterdam gewerkt en daar waren mensen verbaasd als ze hoorden dat ik uit Limburg kwam.
Overigens vind ik alle echt heftige accenten cringe, ongeacht uit welke regio.
Ja zoals ik al zei, hele brugklas twee boetelanjers, ik en een (half bedenk ik net, ook alleen haar vader ) Marokkaans meisje. En die kwam niet eens uit onze stad maar uit Guttecoven. We waren ook elkaar enige vriendinnen in dat jaarquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
En je moet er zoooooo veeeeel geduld voor hebbeeeeen.
Trouwens wel grappig. Ik heb in al mijn jaren in Limburg denk ik maar 4 niet-Nederlandse mensen ontmoet. Mijn hele basisschool 2 Marokkanen (broer en zus) en 1 donkere jongen die zo vers in het land was dat ie geen Nederlands sprak.
Ik houd van accenten. Maakt me niet uit welke.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:57 schreef oh-oh het volgende:
In Maastricht klinken ze echt wel anders hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:35 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zal eens goed op dat dialect letten als we in Maastricht zijn. De taal klinkt gewoon wat zachter
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In Maastricht klinken ze echt wel anders hoor
Maar accenten zijn gewoon Nederlands en verstaanbaar, als mensen plat gaan praten wordt het lastig voor outsiders.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik houd van accenten. Maakt me niet uit welke.
Prachtig dat iedereen elkaar daar verstaat en de rest van de wereld niet.
Als ik met van-origine-dorpsgenoten praat is het ook meteen een stuk platter. En dan met een ander erbij is het weer Nederlands (maar wel met een zachte G).
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
Thuis zeggen we 'reesch disch net so uff'
Dellufs is zo'n mooie combinatie tussen Rotterdams en Haagsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:26 schreef Vicky het volgende:
Ik ben Dellufs en dat is soms nog echt wel te horen 😂😂
Whaha ja een mooie combinatie. Soms beetje plat Haags, Soms Rotterdamsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dellufs is zo'n mooie combinatie tussen Rotterdams en Haags![]()
Klopt. En ook de westlandersquote:En als je uit die regio komt pik je mensen uit Schipluiden er ook zo uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |