abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213881984
Yay voor geslaagde kinderen en goed-nieuwsgesprekken *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213881997
Vanyel *O* *O* *O*
  woensdag 12 juni 2024 @ 17:25:54 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213882504
Zo, een goed-nieuws-bankje. Dat mocht wel weer eens een keer!
Gefeliciteerd Ingrid, Vanyel en Troel!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213882539
Goed nieuws bankje *O* O+ :*
Fake it till you make it...
  woensdag 12 juni 2024 @ 17:33:41 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213882568
Gefeliciteerd mama's, met jullie geslaagde kinderen! *O*

En Vanyel! *O* O+ *O*

Oh, en jarigen ook nog! *O*
  woensdag 12 juni 2024 @ 17:35:19 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213882586
De jarigen ook nog gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213882592
Gefeliciteerd allemaal!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213882750
Gefeliciteerd Ingrid en troel!

En wat super fijn Vanyel!
pi_213882996
Yesss, gefeliciteerd Ingrid en Troel *O* *O*

Oh wat fijn Vanyel! *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 12 juni 2024 @ 18:31:01 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213883165
Gefeliciteerd Ingrid en Troel! *O*

En Vanyel, wat een supergoed nieuws ! O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 juni 2024 @ 18:34:03 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213883197
Gefeliciteerd allemaal!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_213883246
Gefeliciteerd jarigen!
Van harte met alle geslaagden!

en

*O* *O* *O* voor Vanyel!
pi_213883273
Gefeliciteerd iedereen *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:12:22 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213883659
Gefeliciteerd voor alle geslaagden! O+
En Vanyel, jompels voor jou! *O* *O* *O* *O*
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:19:14 #15
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_213883752
Beide dames geslaagd hier 🎉.

Iedereen met geslaagde in huis van harte en voor de herkansers nog succes met de laatste loodjes.
If you can dream it, you can do it...
pi_213883840
Gefeliciteerd Books! *O*

Ben zo met kleinzoons verjaardag bezig dat ik vergat dat mijn nichtje vandaag óók de uitslag kreeg :@ :') Maar, geslaagd :D
If they say
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:37:57 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_213883997
Wauw Vanyel, wat heerlijk!
En Kim ook geslaafd, fijn Ingrid!
Books ook wat jompels!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213884619
Wat een geweldig nieuws allemaal O+
pi_213884742
Vanyel, wat een fantastisch nieuws *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd alle trotse ouders met geslaagde kinderen *O* *O* *O*

Gefeliciteerd alle jarigen *O* *O* !
pi_213885335
Gefeliciteerd alle jarigen en geslaagden!!
*O* @Vanyel wat een geweldig nieuws!!

Zo laat die zomer maar komen 🌞
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213886301
Ik probeerde net een minicruise naar Newcastle te boeken. Hele proces door, betaald via IDeal, vervolgens een foutmelding. Nu is het geld wel afgeschreven, maar de boeking zelf is foetsie -O-. Ik trek dat zo slecht. De onzekerheid of het goed gegaan is, wat als de boeking opnieuw moet maar die datum dan niet meer beschikbaar is? Het geld komt wel goed, maar ik zou het echt kak vinden als het hierdoor helemaal niet door kan gaan :'(. Ik wil een keer iets leuks doen met de oudste…

Edit: yay, 2 uur na boeking is hij toch zichtbaar in mijn account *O*. Gelukkig, kan ik zo slapen :').

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaidra op 12-06-2024 23:09:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213886753
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd alle jarigen en geslaagden!!
*O* @:Vanyel wat een geweldig nieuws!!

[ afbeelding ]
Zo laat die zomer maar komen 🌞
Wel slim, je zwembad vullen met regenwater. Dat scheelt weer geld! ;)

Wat fijn Vanyel *O*

En alle (ouders van) geslaagden ook gefeliciteerd!
pi_213886808
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wel slim, je zwembad vullen met regenwater. Dat scheelt weer geld! ;)

Wat fijn Vanyel *O*

En alle (ouders van) geslaagden ook gefeliciteerd!
Whaha ja he. Scheelt toch wel een paar cent 🤣🤣
Maar het wordt beter.. zeggen ze...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213886932
Gelukkig @Phaidra dat de boeking toch gelukt is! Ik zou zoiets ook slecht trekken. Wanneer ga je?
Zoon is net terug uit Newcastle maar ik wil ook een keertje samen met hem. Volgend jaar ofzo maar dan wel iets langer.

Hij heeft buikpijn, teveel gegeten :') Slaapt wel eindelijk, met de prullenbak naast zn bed :+
If they say
pi_213888252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Gelukkig @:Phaidra dat de boeking toch gelukt is! Ik zou zoiets ook slecht trekken. Wanneer ga je?
Zoon is net terug uit Newcastle maar ik wil ook een keertje samen met hem. Volgend jaar ofzo maar dan wel iets langer.

Hij heeft buikpijn, teveel gegeten :') Slaapt wel eindelijk, met de prullenbak naast zn bed :+
We gaan 16 juli. DFDS heeft een aanbieding met 50% zomerkorting, dus mooie deal! Oudste is een week eerder vrij in groep 8, dus gaan we lekker samen op pad O+.

Alles erin gebleven vannacht? :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213888685
Gefeliciteerd voor alle geslaagden! O+ w/
pi_213888707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 08:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
We gaan 16 juli. DFDS heeft een aanbieding met 50% zomerkorting, dus mooie deal! Oudste is een week eerder vrij in groep 8, dus gaan we lekker samen op pad O+.

Alles erin gebleven vannacht? :X
Oeh, das een mooie aanbieding! Moet je je bij DFDS aanmelden voor acties? Ik keek vorige week en toen schrok ik best van de prijzen. Hotels in Newcastle zijn dan weer niet duur, want dat wil ik dan wel, paar nachtjes daar blijven.
Lekker, een week eerder vrij O+ Bij zoon is het niet duidelijk, staat niks ingeroosterd. Vorig jaar was het inhaalweek en hij had niks in te halen. Ik heb maar geen risico genomen om die week toch iets te boeken :+

Gelukkig geen gekots vannacht maar heb hem wel ziek gemeld. Hij zat net weer op de plee en op school is dat niet handig. Dagje thuiswerken voor hem :)
If they say
pi_213888957
Ah beterschap daar Mush!

Ik maakte gisteren de restant betalingen over naar 2 verschillende bankrekeningen in Zweden. In Euro's ipv Kronen, dus ik wisselkoers gedaan, naar boven afgerond en extra hoog gezet.
Krijg ik van beide bericht dat ik te weinig heb overgemaakt. Gewoon ook 12 Euro, dat is niets op het totaal bedrag, maar ik vind het een groot verschil met wat ik zelf had berekend.
Overigens hoef ik dat niet meer te betalen O+ Het was dus meer een medeling van ze. Maar was wel verbaasd.
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:32:29 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213888995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:29 schreef exode het volgende:
Ah beterschap daar Mush!

Ik maakte gisteren de restant betalingen over naar 2 verschillende bankrekeningen in Zweden. In Euro's ipv Kronen, dus ik wisselkoers gedaan, naar boven afgerond en extra hoog gezet.
Krijg ik van beide bericht dat ik te weinig heb overgemaakt. Gewoon ook 12 Euro, dat is niets op het totaal bedrag, maar ik vind het een groot verschil met wat ik zelf had berekend.
Overigens hoef ik dat niet meer te betalen O+ Het was dus meer een medeling van ze. Maar was wel verbaasd.
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je het niet in kronen overgemaakt? Of is de wisselkoers dan veel ongustiger? Ik heb alle betalingen naar Zweden in kronen gedaan. We fijn dat ze niet moeilijk doen ;)
pi_213889116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je het niet in kronen overgemaakt? Of is de wisselkoers dan veel ongustiger? Ik heb alle betalingen naar Zweden in kronen gedaan. We fijn dat ze niet moeilijk doen ;)
Omdat het in kronen een wereldbetaling is en je daar extra voor betaalt. En aangezien ik in totaal 4x over moest maken, liep dat wel op.
pi_213891408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 08:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, das een mooie aanbieding! Moet je je bij DFDS aanmelden voor acties? Ik keek vorige week en toen schrok ik best van de prijzen. Hotels in Newcastle zijn dan weer niet duur, want dat wil ik dan wel, paar nachtjes daar blijven.
Lekker, een week eerder vrij O+ Bij zoon is het niet duidelijk, staat niks ingeroosterd. Vorig jaar was het inhaalweek en hij had niks in te halen. Ik heb maar geen risico genomen om die week toch iets te boeken :+

Gelukkig geen gekots vannacht maar heb hem wel ziek gemeld. Hij zat net weer op de plee en op school is dat niet handig. Dagje thuiswerken voor hem :)
Nee je hoeft je niet aan te melden, het is een openbare actie (klik). Er zijn ook vaak goede aanbiedingen via Social Deal, maar uiteraard niet geldig in de zomermaanden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213892791
Volgende week is verloofde jarig en ze was gisterenavond niet thuis. Goed moment om aan de kinderen te vragen wat ze voor haar wilden kopen. Ik opperde wat ideetjes maar ze stopten me allebei. Ze wisten meteen wat ze wilden kopen en toen smolt ik wel hoor, wat een lieve, attente, oplettende wezens hebben wij in huis.

B wil perse een Lego setje kopen (Brickheadz Mirabel want ze spaart Disney Brickheadz) en een badbom van Lush omdat ze die zelf duur vindt maar wel heel fijn. O+ En mijnheer weet ook welke geuren erin moeten zitten want ze houdt niet van roos en zo, meldde hij.

Juul zei meteen: een egelhuisje voor in de tuin of als dat niet kon een padden huisje. Ze is namelijk erg begaan met al het leven in onze tuin en roept meteen het hele gezin naar buiten als ze weer eens een pad, kikker, salamander of egel zit rondstruinen.

Ik vind dat heel bijzonder dat ze dat beide zo goed zien en meekrijgen. O+ Want het zijn echt topcadeaus en inderdaad wat ze erg leuk zou vinden.

Dus deze moeder heeft weer van alles besteld en gaat morgenmiddag met B met de trein naar Lush in Utrecht. 8-)
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:20:11 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213893340
Wat lief exode!

Ik liet zojuist een traguspiercing zetten. AUW. En nog eens AUW. Maar wel te doen op zich, het was gewoon effe heel gemeen.... Volgens mn man heb ik een midlifecrisis. Ik twijfel weer eens aan alles en liet nu redelijk impulsief die piercing zetten. Ik wilde 'm al 20 jaar, maar toch... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213894430
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee je hoeft je niet aan te melden, het is een openbare actie (klik). Er zijn ook vaak goede aanbiedingen via Social Deal, maar uiteraard niet geldig in de zomermaanden.
Thanx! Voor deze prijs wil ik wel gaan :D
Ik probeer de minicruise met overnachting te boeken maar ik krijg geen keuzeopties voor ontbijt of avondeten. Heb al tig keer geprobeerd, voor die zonder hotel kan dat er wel bijgeboekt worden, maar met overnachting in Newcastle, mag dat blijkbaar niet :')

Oooh, wat superlief van ze exode O+

Edit: op mobiel geeft ie ook alleen maar champagne en druiven aan :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 13-06-2024 18:19:37 ]
If they say
pi_213896309
Idd knap en mooi dat ze zo'n passend kado bedenken voor haar exode.

Ik val hier even binnen met een reisgerelateerde vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe ophangtoilettas. Eentje die helemaal dicht kan (nu heb ik een rolding waar dingen tussen uit kunnen vallen). Voldoende groot, wil mijn normale shampoo flessen etc mee kunnen nemen. Iemand tips voor een specifieke of een bepaald merk?
pi_213896398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:46 schreef Nolita het volgende:

Ik val hier even binnen met een reisgerelateerde vraag. Ik ben op zoek naar een nieuwe ophangtoilettas. Eentje die helemaal dicht kan (nu heb ik een rolding waar dingen tussen uit kunnen vallen). Voldoende groot, wil mijn normale shampoo flessen etc mee kunnen nemen. Iemand tips voor een specifieke of een bepaald merk?
Ik heb deze van Reisenthel, perfect!
pi_213899916
Als het goed is, wordt vandaag het gat in mn tuin éindelijk gedicht. De vorige tegelmepper heeft er blijkbaar de brui aan gegeven want die zou vorige week vrijdag terugkomen. Nóóit meer gezien :')
If they say
pi_213900558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 20:46 schreef Nolita het volgende:

Die zocht ik ook, ik heb die van reismonkey besteld, ziet er degelijk uit en handige vakjes. We gaan hem volgende week uittesten.
pi_213900594
Tuin is gefixt *O* Duurde 10 minuten :')
If they say
pi_213900693
Stenaline heeft ook aanbiedingen naar de UK, kinderen onder de 13 jaar varen gratis. Weet niet of dat interessant is voor iemand hier.
pi_213900709
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat lief exode!

Ik liet zojuist een traguspiercing zetten. AUW. En nog eens AUW. Maar wel te doen op zich, het was gewoon effe heel gemeen.... Volgens mn man heb ik een midlifecrisis. Ik twijfel weer eens aan alles en liet nu redelijk impulsief die piercing zetten. Ik wilde 'm al 20 jaar, maar toch... _O-
De mensen die in mijn omgeving een midlifecrisis lijken te hebben gaan allemaal vreemd en willen scheiden terwijl ze nog kleine kindjes hebben, dus dan is een piercing heel onschuldig.

Oh ja, mijn bazen hebben in hun midlifecrisis ineens besloten om na 10 jaar weer te gaan roken _O- daar lachen we ze dus iedere dag om uit :D

Ik ben overigens wel bevooroordeeld, want piercings O+
Mijn midlifecrisis was een conch en een neuspiercing _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213900812
Ik ben helemaal nog niet midlife dus heb ook geen crisis.
pi_213900822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:52 schreef exode het volgende:

[..]
Die zocht ik ook, ik heb die van reismonkey besteld, ziet er degelijk uit en handige vakjes. We gaan hem volgende week uittesten.
Deze heb ik nu ook op het oog, de XL.
Leek me nog net wat handiger dan de reisenthel, maar fijn om ervaringen te lezen.
Is hij wat je ervan verwachtte nav de foto's?
pi_213901067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:14 schreef exode het volgende:
Ik ben helemaal nog niet midlife dus heb ook geen crisis.
Maar quarterlife is het ook niet meer. Ik weet niet hoe we de crisis van 30-40 jarigen moeten benoemen, want die is hier in de omgeving dus wel gaande.
pi_213901207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:16 schreef Nolita het volgende:

[..]
Deze heb ik nu ook op het oog, de XL.
Leek me nog net wat handiger dan de reisenthel, maar fijn om ervaringen te lezen.
Is hij wat je ervan verwachtte nav de foto's?
Ja, eigenlijk wel. We hebben ook zo'n kabelopbergtas gekocht en die is ook wel echt handig en degelijk zo op het eerste gezicht.
pi_213901229
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:36 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar quarterlife is het ook niet meer. Ik weet niet hoe we de crisis van 30-40 jarigen moeten benoemen, want die is hier in de omgeving dus wel gaande.
Op je 30e ben je toch niet midlife? Ik word ouder dan 60 hoor, ik ga die rollator echt rocken op mijn 90e.

Misschien de afterCorona crisis? Al is dat wat laat om die nu te hebben.
pi_213901304
Ik weet niet hoe oud ik ga worden, maar ik kom al redelijk tegen midlife aan denk ik als ik de leeftijden van m’n opa’s en oma’s pak (en de verwachting is sowieso dat wij minder oud zullen worden dan onze ouders).

Hier herken ik die trend overigens niet LeSage. Zelfs de stellen die bij ons op het ‘die worden nooit oud samen’-lijstje stonden zijn nog samen. Eén daarvan heeft zelfs de 25 jaar samen mijlpaal al aangetikt…
pi_213901417
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:05 schreef LeSage het volgende:

[..]
De mensen die in mijn omgeving een midlifecrisis lijken te hebben gaan allemaal vreemd en willen scheiden terwijl ze nog kleine kindjes hebben, dus dan is een piercing heel onschuldig.

Oh ja, mijn bazen hebben in hun midlifecrisis ineens besloten om na 10 jaar weer te gaan roken _O- daar lachen we ze dus iedere dag om uit :D

Ik ben overigens wel bevooroordeeld, want piercings O+
Mijn midlifecrisis was een conch en een neuspiercing _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm...
Mijn vriendinnen zijn inmiddels gescheiden. Het lijkt idd wel een virus.

Niet Quoten! Ik haal het straks weg.
SPOILER
Maar dan weten jullie dat ;)

Geen idee wanneer de midlifecrisis begint _O- Óf stopt :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:01:51 ]
If they say
pi_213901506
Wij hebben juist allemaal trouwerijen om ons heen. :)

Ik negeer dat als ik in de familie rondkijk, 80 het maximaal haalbare lijkt. Ik word bijna 44, dus volgend jaar is mijn midlifecrisis (90 jaar he!). Ik ga voor een sportauto denk ik.
pi_213901516
Mush :*
pi_213901570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben juist allemaal trouwerijen om ons heen. :)

Ik negeer dat als ik in de familie rondkijk, 80 het maximaal haalbare lijkt. Ik word bijna 44, dus volgend jaar is mijn midlifecrisis (90 jaar he!). Ik ga voor een sportauto denk ik.
Thanx :)

Das iig positief, die trouwerijen :)
Mijn grootouders werden over de 90, de generatie van net voor en net na de oorlog zijn in mijn familie niet oud geworden. Geen idee waarom.
Ik wil alleen oud worden zonder gebreken. Als mn geest het begeeft, shoot me. En een rollator wil ik ook niet. Wel een scootmobiel en dan scheur ik iedereen omver *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 11:15:47 ]
If they say
pi_213901734
Knuffel voor jou Mush!
SPOILER
Ik hoop ook niet in mijn midlife te zitten nu hoor. Heb zelf ook geen crisis, heb geen plannen om te scheiden.

Ik weet niet wat het is, maar in de klassen van de jongens heeft een substantieel deel gescheiden ouders (en half-, stief-constructies, stief van klasgenootjes enzovoort).
Collega en ik grappen vaak dat ons leven saai/burgerlijk is, maar saai is goed :D
pi_213901743
Zijn dat dan 1e trouwerijen of 2e Exode? Hier is echt iedereen die wilde allang getrouwd. Vorig jaar nog een nakomer (voor de bruidegom de 2e keer). Wij zijn 9 jaar geleden getrouwd, en daarna hebben we er nog 2 gehad in totaal. Maar van onze vrienden en familie is dus ook nog niemand gescheiden, terwijl op 1 na iedereen wel getrouwd is… of nouja, ik heb een zus die erg jong getrouwd was en een half jaar later ging scheiden, maar die is nu ook alweer 15 jaar getrouwd en 20+ jaar samen.

Gezien je eerdere posts klinkt het als de juiste beslissing Mushanga. Sterkte! Enne, een scootmobiel kun je ook nu al gewoon aanschaffen hoor ;)
pi_213901760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef FlyingFish het volgende:
Zijn dat dan 1e trouwerijen of 2e Exode? Hier is echt iedereen die wilde allang getrouwd. Vorig jaar nog een nakomer (voor de bruidegom de 2e keer). Wij zijn 9 jaar geleden getrouwd, en daarna hebben we er nog 2 gehad in totaal. Maar van onze vrienden en familie is dus ook nog niemand gescheiden, terwijl op 1 na iedereen wel getrouwd is… of nouja, ik heb een zus die erg jong getrouwd was en een half jaar later ging scheiden, maar die is nu ook alweer 15 jaar getrouwd en 20+ jaar samen.

Gezien je eerdere posts klinkt het als de juiste beslissing Mushanga. Sterkte! Enne, een scootmobiel kun je ook nu al gewoon aanschaffen hoor ;)
1 is tweede huwelijk, een goede vriendin. Die zijn al 10 jaar samen en gaan nu dus trouwen.
Verder allemaal eerste huwelijken, verloofde en ik zijn tenslotte ook nog niet getrouwd. O-)
pi_213901842
Mush 😘
Maar ook wat @LeSage in haar spoiler zet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213901849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:23 schreef exode het volgende:

[..]
1 is tweede huwelijk, een goede vriendin. Die zijn al 10 jaar samen en gaan nu dus trouwen.
Verder allemaal eerste huwelijken, verloofde en ik zijn tenslotte ook nog niet getrouwd. O-)
Daar zitten we in dit topic ook al tig jaar op te wachten idd ;)

Maar wel leuk, dergelijke feestjes! Wij zitten nu in de 12,5 tot 25 jaar getrouwd/samen feestjes, en de eerste 50-jaar feestjes komen er ook aan.

Sowieso absurd hoe hard de tijd gaat. Ik kan me nog herinneren dat m’n moeder 50 werd en we allerlei dingen georganiseerd hadden, en nu wordt mn oudste zwager over een paar maanden al 50, gevolgd door de rest van de familie (behalve m’n schoonzusje en ik, die moeten nog 40 worden).
pi_213901886
Mijn broer en zus zijn al 50, dus die feestjes hebben wij al gehad.

Mijn vriendinnen hebben op mijn verjaardag een dagje geregeld, dus ik word ontvoerd O+ Het komt eigenlijk helemaal niet goed uit, want B komt die dag ook thuis van Scoutingkamp etc etc. Maar ik word de deur uit geschopt door die vrouw waarmee ik ooit trouw. Heel veel zin in.

Volgend jaar februari zijn we 20 jaar samen, we denken aan Disneyland om het te vieren. Maar het al boeken, vind ik wel spannend.
pi_213901910
Dit is ook het beste :Y

Deze haal ik ook straks weg :@ dus niet quoten.
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:02:33 ]
If they say
pi_213901939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:34 schreef exode het volgende:
Mijn broer en zus zijn al 50, dus die feestjes hebben wij al gehad.

Mijn vriendinnen hebben op mijn verjaardag een dagje geregeld, dus ik word ontvoerd O+ Het komt eigenlijk helemaal niet goed uit, want B komt die dag ook thuis van Scoutingkamp etc etc. Maar ik word de deur uit geschopt door die vrouw waarmee ik ooit trouw. Heel veel zin in.

Volgend jaar februari zijn we 20 jaar samen, we denken aan Disneyland om het te vieren. Maar het al boeken, vind ik wel spannend.
Is volgend jaar februari dan niet ook meteen een mooie gelegenheid om te trouwen? :)
If they say
pi_213901952
Ik post dit wel op het goede bankje _O-
If they say
pi_213902117
Ik héb al een soort van scootmobiel: een vw polo :7
If they say
pi_213902138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Is volgend jaar februari dan niet ook meteen een mooie gelegenheid om te trouwen? :)
Dat hebben we wel geroepen, maar dat zie ik niet voor me zoals het nu gaat. Of we moeten het heeeeel klein en zonder gedoe vieren. Maar anders gaan we de 'stress' niet opzoeken.
pi_213902146
De beslissing lijkt me de enige juiste Mush, maar wel sterkte en liefde! Het komt wel goed met jou. O+
pi_213902398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:00 schreef exode het volgende:

[..]
Dat hebben we wel geroepen, maar dat zie ik niet voor me zoals het nu gaat. Of we moeten het heeeeel klein en zonder gedoe vieren. Maar anders gaan we de 'stress' niet opzoeken.
Nee, dan is dat geen optie want reken maar dat alleen al het geregel stress oplevert.
Dat papiertje komt wel, jullie zijn gelukkig samen en dat is het enige wat écht telt :Y O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:00 schreef exode het volgende:
De beslissing lijkt me de enige juiste Mush, maar wel sterkte en liefde! Het komt wel goed met jou. O+
Dank :* Ik hoop het :Y
If they say
pi_213903036
SPOILER
pi_213903215
We zijn overigens al een eeuwigheid geregistreerd partners, gelukkig, want anders was het met de kinderen ook meer geregel geweest.
Dus volgens de wet zijn we eigenlijk al 'getrouwd'.

Die datum vieren we niet, alleen de dag dat we elkaar hebben leren kennen. Dat is onze dag O+ En helemaal blij dat 20 jaar dus middenin de Voorjaarsvakantie valt.
pi_213903344
@hilliebillie
Thanx :*
SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:03:16 ]
If they say
pi_213903404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:22 schreef exode het volgende:
We zijn overigens al een eeuwigheid geregistreerd partners, gelukkig, want anders was het met de kinderen ook meer geregel geweest.
Dus volgens de wet zijn we eigenlijk al 'getrouwd'.

Die datum vieren we niet, alleen de dag dat we elkaar hebben leren kennen. Dat is onze dag O+ En helemaal blij dat 20 jaar dus middenin de Voorjaarsvakantie valt.
Dat is het he, als er kinderen zijn of komen, is welk papiertje ook, wel belangrijk.
Dochter trouwde ook vanwege kleinzoon, is toch handiger :Y
If they say
pi_213903640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef LeSage het volgende:
Knuffel voor jou Mush!
SPOILER
Ik hoop ook niet in mijn midlife te zitten nu hoor. Heb zelf ook geen crisis, heb geen plannen om te scheiden.

Ik weet niet wat het is, maar in de klassen van de jongens heeft een substantieel deel gescheiden ouders (en half-, stief-constructies, stief van klasgenootjes enzovoort).
Collega en ik grappen vaak dat ons leven saai/burgerlijk is, maar saai is goed :D
Hmm
Ik had het laatst in de kroeg hierover. Over een paar generaties bestaat monogamie niet meer denk ik. Het is gewoon echt heel saai om elke dag op de bank te zitten met dezelfde persoon en steeds meer is men snel verveeld en wil steeds iets anders. Open relaties zijn ook heel hip.
Maar mensen beseffen niet hoe luxe het is om saai op te bank te kunnen zitten (zonder te vrezen voor veiligheid of honger of zo)

Ik blijf ook maar lekker saai bij dezelfde kerel O+ en ik moet echt niet denken aan een open relatie. Brrr, wat een gedoe.

SPOILER
pi_213903823
Dat is een goede vraag @Mushanga71

Maar ik zou beide typen adviseur eens bellen en vragen of het in hun expertise ligt. Maar ik denk een financieel adviseur ivm hypotheek en overwaarde en zo

SPOILER
pi_213904039
Volgens mij helpen mediators ook met de financiële kant van het verhaal.
En zoek die écht op. Zelf regelen is zo verdomd lastig en je wil niet later nog scheve gezichten omdat het niet ‘eerlijk’ is gegaan.
pi_213904090
Oh mijn god nee, een open relatie lijkt me echt zoveel gedoe opleveren. En dan ben ik niet eens jaloers van mezelf.
Ik vind het zelf heel fijn dat er thuis gewoon een goede basis is. Daar is het goed.
En ik vind mijn vriend in zijn rol als vader ook nog eens heel erg leuk! Dus als ik daar geen deel meer van zou zijn zou ik ook dat heel erg missen.

Sowieso is buiten alles de tijd met z’n 4tjes het allerleukst O+
pi_213904262
Mush :*. Ik heb geen concrete tips voor je, adviseur klinkt wel heel handig en logisch. Maar vooral veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213904463
Mrs V is met afstand mijn allerfavorietste mens op aerd. Kost me al moeite om met alle andere zut in mijn leven genoeg (genoeg voor mij, los van de absolute waarde) tijd te hebben/maken omet haar samen te zijn, laat staan dat ik die tijd ook nog moest verdelen over meer mensen :{w

Vroegah, toen ik alle tijd van de wereld had, had ik er vast meer voor open gestaan maar nu is mijn romantische tijd daar echt te schaars voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:49:09 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213904467

En ik heb weleens kriebels voor een ander ofzo, maar ben toch ook echt wel heel gelukkig met m'n vent en gezin, dus doe daar niks mee. Maar m'n leven is wel een beetje boel sleur nu, dus we zijn er wel hard aan aan het werken om elkaar wat vaker te vinden.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213904484
Eens met het advies advies. Beter met een neutrale derde dit rondbreien dan samen, in de emotie, met materie waar je toch minder in thuis bent.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:07:46 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213904807
Nou, ik weet wel... na deze, als er ooit een breuk zou komen, ga ik iig echt never nooit meer samenwonen en heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik uberhaupt nog wel zin zou hebben in een nieuwe relatie. :o Dat gezeik...
pi_213905295
Hahahaha, jongste heeft hier een vriendinnetje spelen en hij begint ineens uit het niets te grappen dat zijn vader niet thuis is omdat wij gescheiden zijn :o
Dus ik zeg: ‘waar is papa echt?’
‘Oh gewoon, op zijn werk, maar vond ik een leuk grapje.’

Zo krijg je de roddels wel een schoolplein op _O- :+
En blijkbaar leest mijn 6-jarige hier mee ofzo.
pi_213905331
Ik heb die scheiding en tamelijk radicaal andere partner een decennium geleden al gehad dus ik ben zó blij dat ik dat niet meer hoef :+ de basis van zo'n 'tegen de klippen op' -relatie voelt voor mij ook zo anders dan 'samen volwassen geworden en steeds een volgende stap gezet', dat ik me, mochten er geen idiote dingen gebeuren, goed kan voorstellen dat ik dat circus nog een keer ga doen. Maar je weet het nooit.

Sterkte Mushanga, nooit te laten om voor je eigen (en elkaars) geluk te kiezen. Verstandig om je goed te laten adviseren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:54:00 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213905504
pi_213905757
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:32 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Hilliebillie
Thanx :*
SPOILER
Allereerst heel veel sterkte, de keuze is niet niks.

[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:12:36 ]
pi_213905949
Ach @Mushanga71 Dapper besluit. Laat je inderdaad goed informeren en regel de dingen goed.
pi_213906002
@Adrian4
Er is niks mis met saaiheid, als je gewoon verder nog over vanalles en nogwat kunt praten, dezelfde interesses hebt. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit ;)

@hilliebillie ik ga doen wat @Puala zegt. Dat lijkt me ook het handigst. Ik heb daar niet eens aan gedacht want we hebben een accountant. Niet bij stil gestaan dat dat dus ook kan. Man gaat na het weekend bellen, denk dat hij wel wegen weet hoe en wat.

@BE zo denk ik er inmiddels ook over. Straks in m`n uppie met zoon verder, geen gedoe en zo. Rust in de tent :Y

SPOILER
En meiden, dank jullie wel. Voor advies en steun, dank :*

Whaha, @LeSage :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:04:32 ]
If they say
pi_213906051
Ik heb trouwens de laatste jaren ook wel nagedacht over mijn leven, wat wil ik? Dus is nu de volgende stap dat ik inderdaad het bedrijfje waar ik parttime werk, overneem. Spannend! Vriend steunt me hier in en ik denk dat dit een leuke nieuwe uitdaging wordt. O+
Niet dat het méér tijd oplevert voor mijn relatie, maar goed :D
pi_213906128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Adrian4
Er is niks mis met saaiheid, als je gewoon verder nog over vanalles en nogwat kunt praten, dezelfde interesses hebt. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit ;)

@:Hilliebillie ik ga doen wat @:Puala zegt. Dat lijkt me ook het handigst. Ik heb daar niet eens aan gedacht want we hebben een accountant. Niet bij stil gestaan dat dat dus ook kan. Man gaat na het weekend bellen, denk dat hij wel wegen weet hoe en wat.

@:BE zo denk ik er inmiddels ook over. Straks in m`n uppie met zoon verder, geen gedoe en zo. Rust in de tent :Y

SPOILER
En meiden, dank jullie wel. Voor advies en steun, dank :*

Whaha, @:LeSage :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:12:56 ]
pi_213906133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:41 schreef Hupje het volgende:
Ik heb trouwens de laatste jaren ook wel nagedacht over mijn leven, wat wil ik? Dus is nu de volgende stap dat ik inderdaad het bedrijfje waar ik parttime werk, overneem. Spannend! Vriend steunt me hier in en ik denk dat dit een leuke nieuwe uitdaging wordt. O+
Das toch hartstikke tof? En fijn dat hij je er in steunt :Y Weet je al hoe en wat?
If they say
pi_213906240
@Puala
Niet quoten, haal het zo weer weg.
SPOILER

[ Bericht 42% gewijzigd door Mushanga71 op 14-06-2024 21:04:56 ]
If they say
pi_213906283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 16:54 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Puala
Niet quoten, haal het zo weer weg.
SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Puala op 15-06-2024 09:13:47 ]
pi_213906323
Jup, ik hoop het ook. Zeker voor zoon en kleinzoon is het wel handig plus zakelijk :Y
If they say
  vrijdag 14 juni 2024 @ 17:43:07 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_213906847
SPOILER
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:08:07 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213907084
quote:
Oh, wat gaaf zeg! _O_

Je eigen toko is zo leuk! Maar wel hard werken! :Y

Ik organiseer morgen een uitvaartmarkt ter ere van mijn 5-jarig bestaan dit jaar. Retespannend! Zo benieuwd of er mensen gaan komen! ;) Studio Hemeltjelief komt een kist wrappen, zoals de kist van Jeffrey uit Over mijn lijk, met een ontwerp van een pioenroos! O+ En nog veel meer toffe dingen!

Maar wel heel dubbel, want mijn moeder is inmiddels zo ziek dat zij niet meer kan komen... ;( Ze gaat de laatste paar dagen best op en neer en even dacht ik dat ik mss zelf niet eens bij de markt zou kunnen zijn. :{ Mijn zus is nog tot maandag op vakantie en ik ben bang dat het daarna misschien wel niet lang meer duurt voor mijn moeder zegt 'het is genoeg geweest'.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:20:49 #92
37150 livelink
pi_213907226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:08 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, wat gaaf zeg! _O_

Ik organiseer morgen een uitvaartmarkt ter ere van mijn 5-jarig bestaan dit jaar. Retespannend! Zo benieuwd of er mensen gaan komen! ;) Studio Hemeltjelief komt een kist wrappen, zoals de kist van Jeffrey uit Over mijn lijk, met een ontwerp van een pioenroos! O+ En nog veel meer toffe dingen!

Maar wel heel dubbel, want mijn moeder is inmiddels zo ziek dat zij niet meer kan komen... ;( Ze gaat de laatste paar dagen best op en neer en even dacht ik dat ik mss zelf niet eens bij de markt zou kunnen zijn. :{ Mijn zus is nog tot maandag op vakantie en ik ben bang dat het daarna misschien wel niet lang meer duurt voor mijn moeder zegt 'het is genoeg geweest'.
Ach BE :{
Maar wel bijzonder morgen. Alvast veel succes en plezier gewenst.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:22:33 #93
37150 livelink
pi_213907250
quote:
Wat een stap! Heel gedurfd. Knap hoor _O_
  vrijdag 14 juni 2024 @ 18:23:41 #94
37150 livelink
pi_213907266
@Mushanga71 ik heb geen zinnig advies voor je, maar het klinkt als een noodzakelijke stap. En zonder enig verstand van zaken lijkt het me dat jullie het op de goede manier aanpakken.
pi_213907381
Ach @BE :* Wat dubbel is dat dan...
pi_213907396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:22 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat een stap! Heel gedurfd. Knap hoor _O_
Mwah, ik blijf ernaast voorlopig gewoon 2 dagen in loondienst, net zoals nu. Dus het risico is in die zin beperkt. Maar toch, spannend is het wel :D
pi_213907426
@BE leuk die markt! Hopelijk veel animo er voor!

En sterkte met je moeder, lijkt me heftig om je moeder zo achteruit te zien gaan :*
pi_213907498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:07 schreef BE het volgende:
Nou, ik weet wel... na deze, als er ooit een breuk zou komen, ga ik iig echt never nooit meer samenwonen en heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik uberhaupt nog wel zin zou hebben in een nieuwe relatie. :o Dat gezeik...
Dit precies!

En sterkte met je moeder :*

@mush, klinkt als een verstandig besluit :*
pi_213908093
BE :*
Mush sterkte dapper besluit

Gefeliciteerd voor alle geslaagden
Vanyel jeej goed nieuws
pi_213908517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 18:08 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, wat gaaf zeg! _O_

Wat spannend en leuk BE! En al je 5- jarig jubileum! Wauw! Ik hoop dat het een hele geslaagde dag wordt.

En verdrietig zeg dat je moeder zo ziek is dat ze niet kan komen.
:*

Mushanga, dapper en moeilijk besluit heb je/hebben jullie genomen; veel sterkte met alles. Hopelijk komen jullie er goed uit.

LeSage; wat een grapjas die van jou, haha zo krijg je de praatjes de wereld in :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_213908537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:45 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk wel. We hebben ook zo'n kabelopbergtas gekocht en die is ook wel echt handig en degelijk zo op het eerste gezicht.
Haha toevallig, die kabel opbergtas leek mij ook al erg praktisch. :Y

Succes morgen BE, wordt vast een geslaagde markt als ik dat zo lees!

Hier weinig trouwerijen en weinig scheidingen eigenlijk. Zelf ook niet getrouwd, wel al 20 jaar samen volgend jaar. Bizar hoe snel de tijd gaat inderdaad.

Sterkte Musch.
pi_213910587
@oh-oh
SPOILER
Ach @BE ;(
Hoop dat je morgen toch een beetje van je jubileum kunt genieten. En heel veel sterkte!

[ Bericht 29% gewijzigd door Mushanga71 op 15-06-2024 14:16:59 ]
If they say
  vrijdag 14 juni 2024 @ 22:33:48 #103
344469 Amsel
zonder t
pi_213912072
@Mushanga71 Het klinkt als een goede beslissing, gebaseerd op wat je eerder hier hebt losgelaten over hoe het tussen jullie gaat. Moeilijke periode nu, maar uiteindelijk komt het goed :*

@BE Wat verdrietig dat je moeder nu zo heel erg ziek is. We denken aan je O+
  zaterdag 15 juni 2024 @ 06:34:34 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213914153
@Amsel Ange, een vriendin van je moeder is er ook vandaag. Dat vind wel echt een gave gedachte! O+
Zij maakt glassieraden waar evt as in verwerkt kan worden.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 07:08:02 #105
344469 Amsel
zonder t
pi_213914202
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 06:34 schreef BE het volgende:
@:amsel Ange, een vriendin van je moeder is er ook vandaag. Dat vind wel echt een gave gedachte! O+
Oh wat leuk zeg! Doe haar de groeten! O+
pi_213914213
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 06:34 schreef BE het volgende:
@:amsel Ange, een vriendin van je moeder is er ook vandaag. Dat vind wel echt een gave gedachte! O+
Hopelijk wordt het toch een mooie dag.
Sterke
  zaterdag 15 juni 2024 @ 07:35:37 #107
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_213914293
BE wat ontzettend jammer dat je moeder er helaas niet meer bij kan zijn.

Wel gefeliciteerd met je jubileum en het stond op mijn lijstje om langs te komen maar de drukte van 2 geslaagde en een feestje voor de familie waren funest voor mijn hoofd dus ik moet even pas op de plaats maken. Mocht het nog een beetje bijtrekken dan misschien alsnog. Iig toch een hele fijne dag vandaag 🌺.

Mush sterkte met het overzicht krijgen en er een weg in vinden.
If you can dream it, you can do it...
pi_213914547
Mooie mijlpaal, 5 jaar BE. Veel plezier vandaag.
Wel heel vervelend dat je moeder er niet bij kan zijn, dat zal dubbel voelen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 11:12:24 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_213916032
Succes vandaag @BE
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213916742
@BE gefeliciteerd met je jubileum! Wat ontzettend verdrietig dat je moeder er niet bij kan zijn vandaag, ondanks dat toch veel plezier gewenst :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:24:12 #111
176471 oh-oh
pi_213917259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 21:25 schreef Mushanga71 het volgende:
@:oh-oh
SPOILER
Ach @:BE ;(
Hoop dat je morgen toch een beetje van je jubileum kunt genieten. En heel veel sterkte!
Precies de reden waarom ik de accountant juist overal buiten zou laten!
Ik ken alleen goede strafrechtadvocaten daar, gelukkig heb je die niet nodig.

@BE hopelijk wordt het een succes en een fijne dag, ondanks dat je moeder er niet bij kan zijn :*
Vijf jaar alweer joh, ik weet nog goed dat je de stap zette, zo tof.

Mijn vader wordt 31-7 80 maar we durven niks te plannen zo broos is ie :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_213919874
@Mushanga71, veel sterkte!

@BE, gefeliciteerd met je 5-jarig bestaan! Wel een dubbel gevoel inderdaad dat je moeder er niet bij kan zijn. Sterkte!
  zaterdag 15 juni 2024 @ 18:14:33 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213920948
Tx lieve meiden!
Het was een prachtige dag, een hele mooie groep deelnemers bij elkaar en er was best veel belangstelling ook. O+

De bloemiste had een prachtig boeket gemaakt en dat kreeg ik mee naar huis dus dat heb ik net bij mijn moeder gebracht. O+ Kon ze toch een beetje mee delen. ;)
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:59:32 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213922516
Wat fijn be! Ik weet ook nog echt heel goed dat je de stap zette. Voelt niet als vijf jaar geleden...

Wij zijn weer thuis na een enerverend dagje bij opa en oma. Vanochtend eerst zwemles. Iemand nog tips om goed te leren duiken. Prul durft niet zo goed en slaat dan de instructie (kin op je borst, je handen eerst in het water etc) volledig in de wind. De juf oefent dan wel een paar keer extra met haar en een ander jongetje tijdens de les, maar ik wil op vakantie graag samen even oefenen.

Werkt dat niet, dan plan ik met de moeder van dat jongetje een 2 op 1 lesje na de vakantie, want het is echt nog het enige struikelpunt voor A.
pi_213922730
En dan stelen ze je fiets. Ik was met mijn jongste naar de kermis. Oudste kwam wat later toen stond mijn fiets er nog. Gewoon in een half uur tijd weggehaald. Ik baal er zo van.
pi_213923434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:59 schreef Tink89 het volgende:
Iemand nog tips om goed te leren duiken. Prul durft niet zo goed en slaat dan de instructie (kin op je borst, je handen eerst in het water etc) volledig in de wind. De juf oefent dan wel een paar keer extra met haar en een ander jongetje tijdens de les, maar ik wil op vakantie graag samen even oefenen.

Werkt dat niet, dan plan ik met de moeder van dat jongetje een 2 op 1 lesje na de vakantie, want het is echt nog het enige struikelpunt voor A.
Voor (NRZ) A hoef je niet te kunnen duiken vanaf de kant!
Hoe hoog is de kant, en is er bijv een goot? Dan kan ik wel wat gerichte tips geven.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:00:24 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213923620
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Voor (NRZ) A hoef je niet te kunnen duiken vanaf de kant!
Hoe hoog is de kant, en is er bijv een goot? Dan kan ik wel wat gerichte tips geven.
Er is geen rand, dwz geen verhoging: het water is net zo hoog als de rand dus. In de app staat 'beginners hoekduik' als manier om te water te gaan bij 'door het poortje op de bodem zwemmen' en bij 'te water gaan' staat dat ze door het gat in het zeil moeten zwemmen en daarbij vanaf de voeten moeten duiken.

Of er een gootje is, weet ik effe niet. Kan zaterdag even kijken.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:18:17 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213924079
M. dook plat op zijn buik en kreeg gewoon zijn A. En ik weet wel wie antwoord weet op de vraag hoe je dat leert O-)

Dus: geduld :* En 2 op 1 lesje klinkt niet gek.

Ik heb mijn laatste wedstrijd(en) gecoacht tijdens een toernooi. Compleet afgedraaid nu, maar voldaan. Ze werden nét geen eerste, de toppers.

@BE gefeliciteerd O+

En @Mushanga71 wat een dappere stap. Succes met de rompslomp, maar denk aan wat het je oplevert.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:34:27 #119
37150 livelink
pi_213924400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:14 schreef F_r het volgende:
En dan stelen ze je fiets. Ik was met mijn jongste naar de kermis. Oudste kwam wat later toen stond mijn fiets er nog. Gewoon in een half uur tijd weggehaald. Ik baal er zo van.
-O-

Elektrische fiets?
pi_213924796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:34 schreef livelink het volgende:

[..]
-O-

Elektrische fiets?
Ja. Wel een opvallende kleur dus niet zo geliefd had ik gehoopt
  zaterdag 15 juni 2024 @ 21:59:57 #121
37150 livelink
pi_213924816
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 21:58 schreef F_r het volgende:

[..]
Ja. Wel een opvallende kleur dus niet zo geliefd had ik gehoopt
Echt enorm balen zeg. Het is bijna niet meer leuk om een elektrische fiets te hebben.
pi_213924834
@Tink89 dm. Komt goed, soms is het gewoon nog even spannend.
pi_213924844
@F-r :( Zonde. Ben je hiervoor verzekerd of heb je nu dubbel pech?
pi_213924903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:02 schreef Hupje het volgende:
@:F-r :( Zonde. Ben je hiervoor verzekerd of heb je nu dubbel pech?
Verzekerd gelukkig. Alleen fiets met korting gekocht want fietsenzaak ging weg. Dezelfde kan ik niet voor het verzekerde bedrag terug kopen.
pi_213925878
Wat balen f_r! Was eerder niet ook al eens een fiets van jou gestolen?

Hier hebben ze het duiken ook nooit echt goed onder de knie gekregen. Alleen als ze door een band of hoepel (drijvend op het water) doken dan lukte het, omdat ze dan getriggerd werden om met een boogje te duiken. Maar als dat weg was, werd het maar een laf duikje :)
pi_213926304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 19:59 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn be! Ik weet ook nog echt heel goed dat je de stap zette. Voelt niet als vijf jaar geleden...

Wij zijn weer thuis na een enerverend dagje bij opa en oma. Vanochtend eerst zwemles. Iemand nog tips om goed te leren duiken. Prul durft niet zo goed en slaat dan de instructie (kin op je borst, je handen eerst in het water etc) volledig in de wind. De juf oefent dan wel een paar keer extra met haar en een ander jongetje tijdens de les, maar ik wil op vakantie graag samen even oefenen.

Moeten ze al meteen vanuit stand duiken dan?
Hier begonnen ze in lagere badjes volgens mij eerst vanuit zit en puntmuts op het hoofd maken dacht ik. Door een hoepel (bovenrand aan het wateroppervlak), maar je kan zelf ook oefenen met onder je arm door ofzo. Daarna vanuit hurkzit duiken en als dat goed ging vanuit stand.
pi_213928056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:15 schreef Nolita het volgende:

[..]
Hier begonnen ze in lagere badjes volgens mij eerst vanuit zit en puntmuts op het hoofd maken dacht ik. Door een hoepel (bovenrand aan het wateroppervlak), maar je kan zelf ook oefenen met onder je arm door ofzo. Daarna vanuit hurkzit duiken en als dat goed ging vanuit stand.
Dat was het inderdaad, over m’n arm heen duiken was het geen hoe het lukte zodat ze een boogje maakte (niet door de ring of band zoals eerder beschreven). Maar zodra de arm (of flexibeam) er niet was ging hier alles weer vlak naar het water
pi_213928440
Dank meiden :* Ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen maar het voelt best weird.

Die heb ik gelukkig niet nodig @oh-oh :D

Waar zijn de duimpjes naar benee als je ze nodig hebt? Wat ontzettend kut van je fiets @F_r :( Omdat ie zo opvallend is, kun je em best een keer voorbij zien komen.
Van dochter toen 2 fietsen in 1 week gejat.
Wat zoiets betreft ben ik best voor lijfstraffen. Handjes eraf :P

Succes met het duiken van prul @Tink89

Vandaag voetbal. Ik heb niks met voetbal alleen als Oranje speelt :D
If they say
pi_213928502
Wat balen van je fiets @F_r :{
  zondag 16 juni 2024 @ 08:52:12 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_213928583
Daarom heb ik vroeger alleen A en B gehaald. Voor C moest je duiken en dat kon en kan ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213930465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:51 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen f_r! Was eerder niet ook al eens een fiets van jou gestolen?

Hier hebben ze het duiken ook nooit echt goed onder de knie gekregen. Alleen als ze door een band of hoepel (drijvend op het water) doken dan lukte het, omdat ze dan getriggerd werden om met een boogje te duiken. Maar als dat weg was, werd het maar een laf duikje :)
Ooit ruim 20 jaar geleden wel. Mijn dochter is een poosje geleden aangereden dat heb ik hier wel gemeld
  zondag 16 juni 2024 @ 12:33:41 #132
176471 oh-oh
pi_213930661
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 12:09 schreef F_r het volgende:

[..]
Ooit ruim 20 jaar geleden wel. Mijn dochter is een poosje geleden aangereden dat heb ik hier wel gemeld
Echt zo klote dat fietsenpikken, het is ook iets echt Nederlands, paar jaar geleden voor heel veel Oekrainers fietsen geregeld, die deden ze nergens op slot en die waren echt volledig in shock dat die meteen weg waren hier :')

Had jij niet een hond? Hoe bevalt dat?

Hier heb ik medicatie voor die nieuwe van 16, waardoor ie nu slaapt tot een uur of 7, echt perfect, gisteren en vandaag ben ik na een plasrondje gewoon weer terug naar bed gegaan en voor doordeweeks is het de perfecte tijd dus mbv clomicalm gaan wij het wel leefbaar houden met die oude jengelaar O+
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 juni 2024 @ 13:00:58 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213930953
Zo, vaderdag is al geslaagd. Zijn net na K3 geweest 🤣
Today is life -

Dale Carnegie
pi_213931240
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef Ynske het volgende:
Leuk, wij waren er gister!
Begonnen bij jullie ook best wat kleine kinderen te brullen toen het begon (met de wolven)? :')
Moest er wel om lachen, maar mijn bijna 4-jarige vond het halverwege eigenlijk ook nog net wat te spannend.
pi_213931318
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:00 schreef Ynske het volgende:
Ik zag je foto. Leuk!

Wij gaan donderdag naar Frozen O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 juni 2024 @ 13:37:51 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213931636
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:17 schreef Nolita het volgende:

[..]
Leuk, wij waren er gister!
Begonnen bij jullie ook best wat kleine kinderen te brullen toen het begon (met de wolven)? :')
Moest er wel om lachen, maar mijn bijna 4-jarige vond het halverwege eigenlijk ook nog net wat te spannend.
Nee helemaal niet eigenlijk.
Voor t laatste nummer was wel een technische onderbreking. Bij jullie ook?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_213931710
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Nee, geen onderbreking gehad voor het einde nee.
  zondag 16 juni 2024 @ 13:53:05 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213931830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 23:15 schreef Nolita het volgende:

[..]
Nee ze zijn begonnen op de knieën vanaf de zijkant en hebben het opgebouwd, maar het 'voorover vallen' vindt ze eng.

Txs voor alle tips!

Kut van de gestolen fiets! Ik ben nog steeds bang dat ik ooit ergens sta met twee kinderen en boodschappen en zonder bakfiets. Gelukkig wel verzekerd, maar dan sta je daar wel... Moest je bar naar huis?
  zondag 16 juni 2024 @ 13:54:08 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213931844
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Misschien moest er een hoofdrolspeler onnoemelijk nodig plassen :D
pi_213931904
Kak, zoon is vergeten om zn vader het staatslot te geven voor vaderdag :') Ik zat boven Outlander te kijken :@ had ie er zelf aan moeten denken. Dus niet :') Echt... :')
If they say
  maandag 17 juni 2024 @ 12:33:50 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213945170
Studiedagen are here. Mijn 7-jarige heeft altijd de gekste ideeën. Eentje die telkens terugkomt: een taart maken met ons portret erop _O- 8)7

Sure.

Als iemand een idee heeft hoe dit zonder fondant, enigszins suikerloos en liefst eigenlijk moeiteloos, op te pakken: GRAAG :P
pi_213945245
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:33 schreef Quoi het volgende:

Als iemand een idee heeft hoe dit zonder fondant, enigszins suikerloos en liefst eigenlijk moeiteloos, op te pakken: GRAAG :P
Bestellen bij de Hema *) :+ :7 ;) ?
pi_213945437
quote:
Studiedagen are here. Mijn 7-jarige heeft altijd de gekste ideeën. Eentje die telkens terugkomt: een taart maken met ons portret erop _O- 8)7

Sure.

Bakkers drukken foto's af op eetbaar fondant/papier tegen betaling. Suikerloos niet, redelijk moeiteloos is t wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Puala op 17-06-2024 13:40:28 ]
pi_213945502
quote:

Sure.

Bij de banketbakker waar mijn dochter werkt hebben ze printbaar eetpapier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213945543
Ik wilde net roepen, printbaar eetpapier inderdaad :)

Juul mag in haar kleding gaan zwemmen *O* Ze zwemt al elke 4 weken in haar pyjama maar nu voor het echie. Ze is zelf over the moon.
Ze kan goed zwemmen, duiken, achterstevoren, koprollen, noem het maar op, maar deze wordt wel spannend, wat langer achter elkaar zwemmen vindt ze lastig. Kleding maakt het niet makkelijker zeg maar.

Nog 4 lessen tot de zomerstop dus A wordt als alles goed gaat, vast ergens in september/oktober.

Wij hebben komende vrijdag studiedag, op naar Zeeland, 2 nachtjes Oostkapelle. Zo ontzettend veel zin in. Even in de chill modus en daarna nog 3,5 week werken (al wordt dat wellicht 3, want die laatste week werk ik zo weinig dat ik net zo goed die hele week vrij kan nemen)
  maandag 17 juni 2024 @ 13:50:56 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213945826
Grappig:
Soneal is ziek, ligt op bed (weer buikgriep, precies zoals exact een half jaar geleden), zit een film te kijken en ik zeg nog: "Als je toch TV kijkt dan heb ik liever dat je Lupin kijkt, dan krijg je tenminste nog wat mee van het Frans en dat kun je wel gebruiken"
Zegt hij: "Ik heb geen Netflix op deze TV, dat mocht niet van jou...." :{ :X :')

Dan maar geen Lupin.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 juni 2024 @ 13:52:06 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213945840
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Bij de banketbakker waar mijn dochter werkt hebben ze printbaar eetpapier
Maar printen ze dat dan wel met gewone inkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213945855
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar printen ze dat dan wel met gewone inkt?
Nee, eetbaar inkt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 17 juni 2024 @ 14:06:02 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213945969
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 13:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee, eetbaar inkt
Oh wow.... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213946004
Beterschap met Soneal @Leandra en toch maar Netflix toestaan op die tv ;)

SPOILER
Taarten bakken, geen idee. Die bestel ik altijd :P
If they say
  maandag 17 juni 2024 @ 14:11:56 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946019
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap met Soneal @:Leandra en toch maar Netflix toestaan op die tv ;)

SPOILER
Neuh.... ik ga voorlopig geen Netflix of andere streamingdienst op zijn TV zetten, hij kan al heel veel met de Ziggo-dienst die er wel op zit, want het is wel volledig, en we hebben een zeer uitgebreid pakket zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213946045
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Neuh.... ik ga voorlopig geen Netflix of andere streamingdienst op zijn TV zetten, hij kan al heel veel met de Ziggo-dienst die er wel op zit, want het is wel volledig, en we hebben een zeer uitgebreid pakket zeg maar :D
Dan is er zat te zien idd :D
Wij hebben Netflix, Disney+ en videoland. Misschien daar maar es wat gaan skippen want tv kijken doen we nu amper :+
If they say
pi_213946350
Dat is wel even alles bij elkaar Leandra :*

Sterkte!
  maandag 17 juni 2024 @ 14:53:36 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213946384
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is er zat te zien idd :D
Wij hebben Netflix, Disney+ en videoland. Misschien daar maar es wat gaan skippen want tv kijken doen we nu amper :+
Die hebben wij ook, en SkyShowtime, maar die zitten alleen op de TV's beneden en in onze slaapkamer, niet op de TV in de slaapkamer van Soneal, die moet het met Ziggo Movies&Series doen, en dan heb ik twijfel of SkyShowtime het bij hem ook niet automagisch doet, want bij het pakket in, of dat er daarvoor wel moet worden ingelogd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213947162
Quoi, ik zou gewoon wat lichtroze fondant halen, en wat haarkleurig, en dan zelf gaan kleien. Het maken vinden kinderen vaak nog leuker dan het resultaat. En dan gewoon anderen uitnodigen om het op te eten. Een printje kopen is lang niet zo leuk. Of wat kleurstof toevoegen aan slagroom en dat met kleine spuitmondjes gebruiken? Is alleen wel erg lastig om de juiste kleur te krijgen dan.

In Voorburg zit een taartenwinkel die ook ouder-kind workshops organiseert, die kan ik aanraden! Ik heb die in februari met mijn 8-jarige gedaan en hij vond het geweldig. (En ze verkopen ook eetbare prints en veel ander taartenspul).

Ik moet nog even bedenken wat ik voor de verjaardag van de meiden ga doen qua taart, die vieren we zondag.
pi_213947672
@Leandra :* Soms komt alles ook gewoon heel ongelukkig bij elkaar.
  maandag 17 juni 2024 @ 16:54:17 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213947976
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:
Quoi, ik zou gewoon wat lichtroze fondant halen, en wat haarkleurig, en dan zelf gaan kleien. Het maken vinden kinderen vaak nog leuker dan het resultaat. En dan gewoon anderen uitnodigen om het op te eten. Een printje kopen is lang niet zo leuk. Of wat kleurstof toevoegen aan slagroom en dat met kleine spuitmondjes gebruiken? Is alleen wel erg lastig om de juiste kleur te krijgen dan.

In Voorburg zit een taartenwinkel die ook ouder-kind workshops organiseert, die kan ik aanraden! Ik heb die in februari met mijn 8-jarige gedaan en hij vond het geweldig. (En ze verkopen ook eetbare prints en veel ander taartenspul).

Ik moet nog even bedenken wat ik voor de verjaardag van de meiden ga doen qua taart, die vieren we zondag.
Die winkel kennen we! Die is geweldig. We hebben er een voetbalvorm gekocht vorig jaar en kopen er regelmatig spulletjes, zoals spuitmondjes omdat spuiten nu eenmaal leuk is.

Na de avondvierdaagse, kinderfeestjes, schoolreisje en voetbaltoernooi (bij DSO! zit jullie zoon daar?) heb ik mezelf voorgenomen om eens een redelijk suikerloos weekje in te gaan. Zit dus zo niet te wachten op fondant.

Als er energie over is morgenochtend na de tandarts en samen (!!) sporten, is het wel een ideetje om erheen te rijden.
  maandag 17 juni 2024 @ 16:54:40 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213947980
En dankje voor de suggesties! De eetbare print moeten we echt eens gaan doen.
pi_213948079
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:54 schreef Quoi het volgende:

[..]
Die winkel kennen we! Die is geweldig. We hebben er een voetbalvorm gekocht vorig jaar en kopen er regelmatig spulletjes, zoals spuitmondjes omdat spuiten nu eenmaal leuk is.

Na de avondvierdaagse, kinderfeestjes, schoolreisje en voetbaltoernooi (bij DSO! zit jullie zoon daar?) heb ik mezelf voorgenomen om eens een redelijk suikerloos weekje in te gaan. Zit dus zo niet te wachten op fondant.

Als er energie over is morgenochtend na de tandarts en samen (!!) sporten, is het wel een ideetje om erheen te rijden.
Mijn zoon zit op een andere lokale vereniging, maar was wel op het toernooi daar zaterdag (van JO-9). Was geen succes overigens, ze waren laatste :D alleen de laatste wedstrijd scheen nog wel oké te zijn gegaan, de rest waren ze er niet echt bij.
  maandag 17 juni 2024 @ 17:22:03 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_213948262
Wij hebben ooit een Bumbaprint gehad op een taart, inderdaad via de bakker.

Het is al wel "even" geleden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juni 2024 @ 17:32:21 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213948353
We lijken allebei niet echt op Bumba :P
  maandag 17 juni 2024 @ 17:44:00 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_213948482
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 17:32 schreef Quoi het volgende:
We lijken allebei niet echt op Bumba :P
NIET??? Heb ik dan zo'n verkeerd beeld van jullie :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213948642
Dochter zag Dubai chocolade. Als je het koopt is het niet te betalen dus ze besloot het zelf te maken

Moet alleen nog een laagje chocola overheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 17 juni 2024 @ 18:02:59 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_213948711
Ow ja, dat heb ik gezien van Soraya (ofzo?).

Maar het is wel logisch dat het duur is, want pistache is natuurlijk ook duur ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 juni 2024 @ 18:13:18 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213948950
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 17:58 schreef Vicky het volgende:
Dochter zag Dubai chocolade. Als je het koopt is het niet te betalen dus ze besloot het zelf te maken

[ afbeelding ]
Moet alleen nog een laagje chocola overheen.
Moest even opzoeken wat het was maar dat zal wel goddelijk zijn idd 🤤
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213954749
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Moest even opzoeken wat het was maar dat zal wel goddelijk zijn idd 🤤
Ze zijn echt ontzettend lekker.

Zo was het eindresultaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 17 juni 2024 @ 22:53:56 #167
37150 livelink
pi_213955126
Het ziet er ook heel lekker uit.
pi_213955670
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hé, DSO. Daar liep ik net nog langs :P
  dinsdag 18 juni 2024 @ 00:16:28 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213955792
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 22:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze zijn echt ontzettend lekker.
[ afbeelding ]
Zo was het eindresultaat
Schitterend!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213956367
Pff. Gisteravond tot laat bezig geweest met vakantie boeken en een ziek kind tussendoor. Uiteindelijk viel kind in slaap en is de helft van de vakantie geboekt, want het tweede deel had toch een nadeel wat we pas op het laatst zagen. Dadelijk eerst werken - als kind fitter is - en dan verder op zoek.

Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek? :+
  dinsdag 18 juni 2024 @ 08:50:51 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213956919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Pff. Gisteravond tot laat bezig geweest met vakantie boeken en een ziek kind tussendoor. Uiteindelijk viel kind in slaap en is de helft van de vakantie geboekt, want het tweede deel had toch een nadeel wat we pas op het laatst zagen. Dadelijk eerst werken - als kind fitter is - en dan verder op zoek.

Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek? :+
Je kunt hem even crossposten naar het op vakantie met kinderen topic misschien? Voor de users die de SC niet lezen...
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:28:53 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213957253
En anders kan ik de groep 'alternatieve vakanties met kinderen' op facebook ook aanraden. Daar worden vaak goede tips uitgewisseld.
in de haak.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 09:44:20 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213957422
Vicky, wat knap en netjes gemaakt, die chocolade'reep'. Bijzondere vorm ook!

Ik zie dat ik enorm achterliep met bijlezen hier.

Mushanga: ik kan een beetje raden wat er in de spoilers stond, veel sterkte daarmee! :*
Vanyel, wat een geweldig bericht! O+
Voor alle geslaagden ook nog: hoera & gefeliciteerd! *O*
BE: gefeliciteerd met je eerste lustrum! en naar dat je moeder zo hard achteruit lijkt te gaan nu. sterkte! :*
in de haak.
pi_213957488
Ziet er lekker uit Vicky!
pi_213958597
@trui Goede tip, helaas doe ik niet aan FB.

Wat een weer zo, half juni :{
pi_213960230
Ik ben zo klaar met de regen ik heb gewoon de neiging de verwarming aan te zetten.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:55:48 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213960664
Het weer zit niet in mijn cirkel van invloed. Doen we helemaal niks mee dus.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 15:56:23 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213960670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:44 schreef trui het volgende:
Vicky, wat knap en netjes gemaakt, die chocolade'reep'. Bijzondere vorm ook!

Ik zie dat ik enorm achterliep met bijlezen hier.

Mushanga: ik kan een beetje raden wat er in de spoilers stond, veel sterkte daarmee! :*
Vanyel, wat een geweldig bericht! O+
Voor alle geslaagden ook nog: hoera & gefeliciteerd! *O*
BE: gefeliciteerd met je eerste lustrum! en naar dat je moeder zo hard achteruit lijkt te gaan nu. sterkte! :*
+1
Wat zij zei
pi_213961255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 15:10 schreef F_r het volgende:
Ik ben zo klaar met de regen ik heb gewoon de neiging de verwarming aan te zetten.
Nu zat ik gisteren per ongeluk te bakken op een bankje in de speeltuin (zwarte spijkerbroek dus dat trekt er lekker in) en vind ik de regen wel weer verfrissend. :P
Zondag naar de Efteling, dan ziet het er goed uit. :)
  dinsdag 18 juni 2024 @ 22:03:08 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213966293
De studiedagen zitten erop hier. Al het werk wat ik normaal altijd onder schooltijd doe, prop ik even in vanavond :{

Vandaag was een enerverende dag. Vóór 10:00 uur 's ochtends maakten wij al het volgende mee:
- De tandarts deed voor hoe ik moest tandenstoken en toen bleef er een stukje hout in mijn tandvlees zitten, die er volgens M. "met een tang uitgehaald moest worden terwijl het bloed eruit liep :D :X ". En dat allemaal terwijl hij met zijn fluorbehandeling in zijn bakkes zat toe te kijken.

- Daarna naar mijn sportschool, waar hij mee mocht doen, dus hebben we samen een tractorband gelift. Dat schijnt best hip te zijn in YouTube-land (waar M. in een loop zit van filmpjes over hoe je een sixpack krijgt :') ).
pi_213968363
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 16:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nu zat ik gisteren per ongeluk te bakken op een bankje in de speeltuin (zwarte spijkerbroek dus dat trekt er lekker in) en vind ik de regen wel weer verfrissend. :P
Zondag naar de Efteling, dan ziet het er goed uit. :)
Ja zeker verfrissend, maar 29 mm in 1 dag, ik vind het behoorlijk veel.
Gelukkig was het in de ochtend een moment droog en ben ik wel kunnen gaan hardlopen. Daarna mocht ik werken en heb ik er (behalve een hoge luchtvochtigheid) weinig last van gehad.

Hier flink buikpijn na het ontbijt en ik moet eigenlijk gaan, zo eerst twee uur in de auto voor een vergadering (en hoe later ik vertrek hoe meer file ik ga hebben, dus moet eigenlijk toch echt gaan)
pi_213968923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 06:30 schreef hilliebillie het volgende:
Hier flink buikpijn na het ontbijt en ik moet eigenlijk gaan, zo eerst twee uur in de auto voor een vergadering (en hoe later ik vertrek hoe meer file ik ga hebben, dus moet eigenlijk toch echt gaan)
ow, irritant is dat.. Hopelijk trekt het vlot weg..

Hier vanavond naar mijn allereerste echte concert ooit. En dan gelijk naar Green Day in het Gelredome met 34000 andere idioten. #midlifecrisis-actie :D
SPOILER
  woensdag 19 juni 2024 @ 08:37:55 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_213968942
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:35 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier vanavond naar mijn allereerste echte concert ooit. En dan gelijk naar Green Day in het Gelredome met 34000 andere idioten. #midlifecrisis-actie :D
SPOILER
Gaaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 juni 2024 @ 10:20:53 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213969813
quote:

[..]

SPOILER
veel plezier!
in de haak.
  woensdag 19 juni 2024 @ 10:21:29 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213969819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 06:30 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja zeker verfrissend, maar 29 mm in 1 dag, ik vind het behoorlijk veel.
Gelukkig was het in de ochtend een moment droog en ben ik wel kunnen gaan hardlopen. Daarna mocht ik werken en heb ik er (behalve een hoge luchtvochtigheid) weinig last van gehad.

beterschap, weet je wel zeker dat je kunt gaan?
in de haak.
  woensdag 19 juni 2024 @ 11:08:29 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_213970199
Ik zei volgens mij pas al dat het me niet zo heel erg lekker ging. Inmiddels speelt de tremor in mijn rechterhand dusdanig op dat het me soms moeite kost om te schrijven, maar ook om te 'muizen'. Vandaag maar een bericht richting de huisarts gedaan, want ik dacht dat het allemaal door de stress kwam, maar kind is geslaagd, dus die stress is weg en ook het festival van afgelopen weekend heb ik gewoon overleefd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213970286
quote:

[..]

SPOILER
Veel plezier

@Troel, dat klinkt vervelend :*
pi_213973452
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:21 schreef trui het volgende:

[..]
beterschap, weet je wel zeker dat je kunt gaan?
Je gelukkig ging het wel, ben maar gewoon in de auto gaan zitten en gelukkig werd het steeds minder naar mate de tijd vorderde.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2024 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik zei volgens mij pas al dat het me niet zo heel erg lekker ging. Inmiddels speelt de tremor in mijn rechterhand dusdanig op dat het me soms moeite kost om te schrijven, maar ook om te 'muizen'. Vandaag maar een bericht richting de huisarts gedaan, want ik dacht dat het allemaal door de stress kwam, maar kind is geslaagd, dus die stress is weg en ook het festival van afgelopen weekend heb ik gewoon overleefd.
Oei, dat klinkt niet fijn! Goed dat je de huisarts een bericht gestuurd hebt!

@Deepfreeze veel plezier, gaaf!
pi_213973502
Oh balen @Troel
Veel plezier @Deepfreeze
Gelukkig "overleefd" @hilliebillie

Ik had vanmorgen ook behoorlijk buikpijn, maar dat komt denk ik door de pittige macaroni van de buurvrouw. Daar zaten wat pepertjes in 🤣🤣

Oh wat is het genieten nu. Strakblauwe lucht, lekker zonnetje.. net heerlijk in het zwembad liggen dobberen met mijn ereader... Mag het zo blijven?

Morgenavond gaan we naar Frozen. Ben zooooo benieuwd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213976541
Ik ben gaan kijken voor een nieuwe fiets, maar die keuzes... ik weet intussen welk model het wordt, maar nu nog het kleur-dilemma. Ga ik voor een "iedereen kiest deze kleur die niet opvalt" of ga ik voor "deze vind je in elk geval heel makkelijk terug in een volle fietsenstalling, maar vinden mijn pubers zo lelijk dat ze nooit meer naast me willen fietsen". 8)7 (geen garantie dat ze met die saaie kleur wel naast me willen fietsen trouwens :+ )
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:24:41 #191
37150 livelink
pi_213976561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 20:23 schreef Nijna het volgende:
Ik ben gaan kijken voor een nieuwe fiets, maar die keuzes... ik weet intussen welk model het wordt, maar nu nog het kleur-dilemma. Ga ik voor een "iedereen kiest deze kleur die niet opvalt" of ga ik voor "deze vind je in elk geval heel makkelijk terug in een volle fietsenstalling, maar vinden mijn pubers zo lelijk dat ze nooit meer naast me willen fietsen". 8)7 (geen garantie dat ze met die saaie kleur wel naast me willen fietsen trouwens :+ )
Ik zou altijd voor de kleurrijke gaan. Lak aan de pubers. Die willen binnenkort sowieso niet meer naast je fietsen, welke kleur fiets dan ook ;)
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:39:58 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213976835
quote:
Soberso gekleurd.
Ik fiets ook vlot in mijn knalrode poncho naast mijn dochter. Note; zij vindt dat ik eruit zie als een among-us als ik dat ding aanheb.
/care. Ik kom tenminste droog aan op m’n bestemming
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:40:08 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213976837
quote:
Als je pubers niet naast je willen fietsen omdat de kleur van je fiets OMFG MAM!! WAT HEB JE NOU GEDAAN??? is, dan willen ze hem waarschijnlijk ook niet lenen als ze zelf een lekke band of weet ik wat hebben *)

Vooral een fiets kopen waar niemand op of bij in de buurt gezien wil worden win-win.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:40:40 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213976845
Mijn fiets is terracotta kleur.
  woensdag 19 juni 2024 @ 20:41:08 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_213976854
Kleur!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213976903
Zeker kleur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213977056
Ik zou kiezen voor kleur. De fiets die ik toen wilde was er alleen in het grijzig. Dus hangen er nu oranje fietstassen aan
pi_213977929
Ik had een tropical blue volgende week een zwarte andere kleur was er niet. Die wil de puber misschien nog wel lenen. Met de blauwe wilde ze echt niet gezien worden
pi_213979202
Veel plezier @Deepfreeze!

Ik zou gaan voor een pimpelpaarse fiets met gele sterretjes 8-) Of een andere knalkleur. Ik heb nu een gele, maar wel saai geel :')

Morgen komt kleinzoon dus bedje moest uitgevouwen worden. Sloopt zoon dat hele ding :X Staat nu wél maar opvouwen gaat niet meer dus moet de schuur leeg want een oningeklapt bedje past daar niet meer bij :')
Moest ie zn zooi opruimen en ik wijs één voor één alles aan. Grote bek dat ie dat wéét. Waarom ie het dan niet doet 8)7

Echt, als ik nú mn bloeddruk zou meten... :X
If they say
  donderdag 20 juni 2024 @ 00:32:26 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213979667
Uitklappen: KLM (korte kant, lange kant, midden).
Inklappen: precies omgekeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213980105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 00:32 schreef Leandra het volgende:
Uitklappen: KLM (korte kant, lange kant, midden).
Inklappen: precies omgekeerd.
Er was idd iets met letters. Hij staat nu dus dat ga ik dat vanavond doen. Dank je!
Bedje was ook nieuw, kleinzoon had er precies 1x in gespeeld/gelegen dus het automatisme ontbrak. En de lettercombi dus ook.
If they say
pi_213980225
*O* Woehoe *O* Wat een feestje was dat! Nu nog wat nagenieten met de filmpjes.

En een kop koffie :D
pi_213980447
Bedankt voor jullie antwoorden :) hahaha. Komt mijn man vanmorgen: je kan ook die met de riemaandrijving nemen, dan hoef je de kleur niet te kiezen (die is er maar in 1 klassieke kleur) :+ .

Echt, waar kan je keuzestress over hebben... 8)7
pi_213980620
Yay @Deepfreeze Nagenietse *O*

Haha @Nijna :D Je kan ienemienemutte proberen ;)
If they say
pi_213980711
@Nijna Ik heb 2 fietsen. De ene is beige met oranje velgen. En omdat dat een zware/trage transportfiets is, heb ik ook nog een rode fiets die lichter is voor het verder-weg fietsen. Nou is het rood mat en een tikkie donker (gazelle dinsdag). Maar mijn kinderen vinden hem vooral lekker herkenbaar. Als ik met ze naar de stad ben vinden ze hun zwarte fietsen niet zo snel terug, maar wel mijn rode :P

Maar mijn kinderen vinden die kleurtjes ook wel weer grappig. Al willen ze zelf alleen maar zwart.
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:43:00 #206
37150 livelink
pi_213981303
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 08:17 schreef Nijna het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden :) hahaha. Komt mijn man vanmorgen: je kan ook die met de riemaandrijving nemen, dan hoef je de kleur niet te kiezen (die is er maar in 1 klassieke kleur) :+ .

Echt, waar kan je keuzestress over hebben... 8)7
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:44:53 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_213981333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.
Fiets van mijn vriend heeft ook riemaandrijving. Gaat er wel zuinig mee om, was bedoeld voor ook lange stukken. Nu eigenlijk enkel nog in gebruik op kortere stukken. Mijn eigen fiets gaat inmiddels al ruim 5 jaar mee, met een gewone ketting. Gebruikt voor zowel korte als lange stukken. Enigszins zuinig, want ik poets hem echt niet elke week ondanks de zandweg ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213981982
Wat is een riemaandrijving? Enige eis die ik heb is een dichte kettingkast.
En mijn e-bike is 10 jaar oud en behoorlijk versleten :+
If they say
pi_213982250
B heeft een knalgele mountainbike, hij twijfelde destijds tussen knalgeel of gifgroen.
Juul heeft een lichtblauwe fiets met roze mandje en roze slierten aan het stuur.
Dan valt mijn donkerblauwe fiets een stuk minder op.

Onze 2e fiets noemen wij de vrachtwagen. Dat ding is niet vooruit te krijgen en nu Juul steeds minder vaak achterop zit, gaan wij na de zomer kijken voor een 2e electrische fiets. Kleur maakt me eigenlijk vrij weinig uit, betaalbaar, degelijk en een accu die niet steeds opgeladen moet worden. Oh en hoe lelijker hoe beter, dan wordt ie niet zo snel gejat.
pi_213982692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat is een riemaandrijving? Enige eis die ik heb is een dichte kettingkast.
En mijn e-bike is 10 jaar oud en behoorlijk versleten :+
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.

Man en oudste hebben beide eentje met een riem.
Oudste heeft zijn fiets al bijna 5 jaar. Fietst er dagelijks 10 km op en gaat perfect.
pi_213983513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:41 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.

Man en oudste hebben beide eentje met een riem.
Oudste heeft zijn fiets al bijna 5 jaar. Fietst er dagelijks 10 km op en gaat perfect.
Ah, zo werkt dat dus. Handig want ook geen ketting die eraf loopt. Dank voor je uitleg, wist niet dat het bestond.
Hoewel mijn fiets het nog doet, weet ik niet voor hoelang nog. Ik hou dit iig in gedachte :)
If they say
pi_213984542
Mijn huidige fiets is iets van 23 jaar oud intussen. Nu fiets ik niet ontzettend veel, maar ik neem me altijd wel voor om meer op de fiets te gaan doen, lukt met een nieuwe vast beter *)
pi_213985066
Dat denk ik ook ja want fietsen is leuk, zeker op een nieuwe :Y Best knap, een 23 jarige fiets :D
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 juni 2024 @ 16:11:17 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213985419
Fietsen O+

Vandaag gestart met het leren fietsen zonder zijwieltjes.
Loopfiets ging altijd goed, maar dit is nog onwennig natuurlijk.

En zwaar in de arm :')

Benieuwd hoelang het gaat duren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_213985566
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen O+

Leuke fase Ynske!
Hier ging het bij de oudste pas toen ze er zelf ook van overtuigd was dat ze het kon, terwijl loopfietsen prima ging. Op de gewone fiets keek ze achterom of we haar wel vast hadden :') dat werkt niet zo goed :N .
De jongste bedacht zelf dat het tijd was om te gaan fietsen zonder zijwieltjes, ze moesten er NU af en mevrouw heeft een middag geoefend op straat en toen kon ze het.
pi_213986019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen O+

Wat leuk! Dat kan snel gaan, zeker als de loopfiets goed ging.

Juul fietst tegenwoordig naar school, met mij er uiteraard naast. Soms zou ik haar graag in bubbeltjesplastic willen inpakken. Ze kan echt hard fietsen.
Ze zit nu in de fase dat ze haar helm niet op wil, dat zijn leuke interacties waar met regelmaat het hele dorp van kan meegenieten. Geen helm = niet zelf fietsen. Heel simpel.

Zelf deed ik altijd alles op de fiets wat maar enigzins op de fiets kan. Totdat ik het lichamelijk niet meer kon. Nu ik weer fit ben en een electrische fiets heb, stap ik amper nog in de auto. Alleen als het te ver is om te fietsen.
pi_213987751
Yay, bedje invouwen is gelukt! Dank je @Leandra! :)
If they say
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:10:04 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213988927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, bedje invouwen is gelukt! Dank je @:Leandra! :)
*O* *O* *O*

In en uitvouwen zoals het hoort, anders vliegt ie de deur uit!!! Oh ja, KLM :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213989373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
*O* *O* *O*

In en uitvouwen zoals het hoort, anders vliegt ie de deur uit!!! Oh ja, KLM :+
Dan vliegen man én zoon waarschijnlijk met het bedje mee de deur uit, zónder KLM _O-

Het heeft gister wél geholpen, dat beddengedoe. Schuur wordt zo gedeeltelijk leeggehaald *O*
If they say
pi_213990550
De wasmachine is stuk :(

En net vier maanden buiten de garantie :{ Dus ik heb Coolblue net een mooie mail gestuurd over wettelijk recht op een deugdelijk product, dat zo'n wasmachine langer hoort mee te gaan, dat ze 'm dus gewoon gratis moeten repareren, yadayadayada. Gedoe allemaal. Komt uiteindelijk vast wel goed, maar in de tussentijd groeit de stapel was :(

/einde rant
pi_213991499
Ooooh kak @Amsel Als er iets kut is om stuk te gaan, is het wel de wasmachine :{
Hopelijk is CB coulant zonder al teveel gedoe. Succes iig!

Yay, mijn schuur is in zo verre leeg, dat ik mn kont weer kan keren :s) Moet nog wel véél weg maar ik zie iig licht in de duisternis 8-)
If they say
pi_213992092
Als je van Frozen houdt.. ga naar de musical!
Wow wow en nog eens wow. Het was echt geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213992234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:56 schreef Vicky het volgende:
Als je van Frozen houdt.. ga naar de musical!
Wow wow en nog eens wow. Het was echt geweldig.
Tof!
Er speelt iemand in mee die ik ken.
Zij had als kindje al de droom om in musicals te spelen, heeft er keihard voor gewerkt en maakt nu haar dromen waar. Zo knap!
pi_213992262
Ik mocht als klassenmoeder vandaag 5 kinderen door de dierentuin begeleiden. We waren in totaal met 2 groepen 3 en 2 groepen 4.
Ik ben echt zo extreem overprikkeld _O-

Maar, ik heb alle 5 de kinderen weer levend op school gekregen en het was ook zo’n gezellige dag O+
pi_213992344
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 23:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Tof!
Er speelt iemand in mee die ik ken.
Zij had als kindje al de droom om in musicals te spelen, heeft er keihard voor gewerkt en maakt nu haar dromen waar. Zo knap!
Super knap
Er speelde 2 kinderen mee. Die waren echt zo ontzettend leuk en goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 juni 2024 @ 07:27:38 #226
344469 Amsel
zonder t
pi_213993427
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh kak @:Amsel Als er iets kut is om stuk te gaan, is het wel de wasmachine :{
Hopelijk is CB coulant zonder al teveel gedoe. Succes iig!

Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag }:|
  vrijdag 21 juni 2024 @ 07:28:19 #227
344469 Amsel
zonder t
pi_213993431
En ondertussen sleep ik de was vandaag maar naar een wasserette in de hoop dat het daar een beetje schoon wordt.
pi_213993502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag }:|
Er zijn echt weinig mensen op de hoogte van het feit dat garantie niet vervalt als een bedrijf roept dat het vervalt.
Ook zo vervelend dat bedrijven je zo willen flessen eigenlijk. Ik zou waarschijnlijk ook geen goede CEO zijn voor een groot bedrijf, want dat soort dingen zou ik gelijk afschaffen.
pi_213993766
quote:

[..]
Best netjes alleen jammer idd dat het op zo'n manier moet.
Consumenten afschepen, daar zijn bedrijven goed in :X

Wasserettese vandaag ;) beter dat dan wachten tot jouwe gemaakt is.
If they say
pi_213993856
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.

Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
pi_213994054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.

Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
Dat ligt natuurlijk wel aan het soort wasmachine, zo zal een cheap ass Beko minder lang meegaan dan een Miele.

En het is DE reden dat wij onze apparatuur zoveel mogelijk bij de lokale winkel kopen. De service die je krijgt is mij meer waard dan de korting van CB en aanverwanten.
pi_213994361
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj. Althans, hij heeft meuk buiten staan waaronder wasmachines en drogers. Dan vraag ik me af hoe de binnenboel er bij een wasmachine uitziet als tie 2x per dag verplaatst wordt.
Ik wil best lokaal kopen maar dan moet het er wél zijn.

Heb ik wel een bedrijf in mn foon staan die miele drogers en wasmachines fixt en die is wél lokaal :)
If they say
pi_213994386
Ook niet alle lokale bedrijven bieden fijne service helaas.
De winkel die dat in ons dorp wel deed is helaas gestopt -O-
pi_213994440
Wij kochten onze wasmachine bij de plaatselijke BCC 🤐😂😭
Gelukkig wel met extra verzekering die door blijft lopen ondanks het faillissement van de BCC.
De droger kochten we met een leuke cashback actie via samsung zelf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213994536
Ah, dan koop ik tóch lokaal. Mediamarkt 8-)

Fijn dat die verzekering blijft doorlopen @Vicky Zo'n verzekering had ik bij mn eerste miele wasmachine. 10 jaar garantie. Ging ie nét buiten die 10 jaar kaduuk :') Ik koop dat er dus niet meer bij.
If they say
pi_213994604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj.
Dat woord kende ik nog niet. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 10:22:05 #237
5428 crew  miss_sly
pi_213994639
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213994669
pi_213994691
quote:
Leo Rosten geeft in zijn Hooray for Yiddish (1982) meerdere omschrijvingen en nuances bij ‘nebech’. Zo wordt het ook gebruikt als zelfstandig naamwoord voor `geboren verliezer; eeuwige pechvogel', hetgeen wij in het Nederlands een ‘aggenebbisjfiguur’ zouden noemen. Een 'aggenebbisjmens' is een ongelukspersoon. Het verschil tussen een schlemiel en een nebech ligt volgens Rosten in de graad van medelijden. Een schlemiel kunnen we minachten, we kunnen ons aan hem zelfs ergeren, maar dat kunnen we niet met die arme nebech. De Duitse volkstaaldeskundige H. Küpper vermeldt ‘nebbich’ in de betekenis van `onbeduidend persoon; minderwaardige mens'. Volgens hem is deze term, die rond 1820 ontstond, terug te voeren tot Middelhoogduits ‘nebbig’ (paardenjongen). Bron
O+
pi_213994733
Ik noteer deze woorden even voor Word Feud. :+
  vrijdag 21 juni 2024 @ 11:06:22 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213995077
Ik kende het ook niet, prachtig wel.

Ik had geen beste dag gisteren.
SPOILER
Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.
pi_213995162
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Echt? :D Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind :D

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ook O+

Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn :+
If they say
pi_213995191
Lastig @Tink89 Het is bijna zomervakantie, tijd om de boel goed op een rijtje te zetten?
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 11:18:30 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213995213
Mijn 13-jarige gebruikte gisteren "shenanigans" O+ O+ O+

En achenebbisj is ook zo'n heerlijk woord, wordt hier ook wel gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213995215
quote:
Ik spreek het zo uit:

https://nl.forvo.com/word/achenebbisj/
If they say
pi_213995285
quote:
Zo spreek ik het ook uit

Lastig @Tink89
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213995330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt? :D Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind :D
[..]
Ik ook O+

Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn :+
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants _O_
pi_213995353
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik kende het ook niet, prachtig wel.

Ik had geen beste dag gisteren.
SPOILER
Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2024 14:54:50 ]
pi_213995421
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:31 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants _O_
Leuk is dat he O+
Mijn dochter kwam er op de uni achter dat, hoewel ze abn spreekt, ze wel veel Amsterdamse woorden gebruikte _O-
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:31:18 #250
176471 oh-oh
pi_213995838
quote:

[..]
Het apparaat heeft ook een levensduur waar ie aan moet voldoen hoor.
Los van de garantie.
Mijn wasmachine ging pas geleden stuk, echt 1 dag nadat ie 10 jaar oud was :')
Maar de volgende dag stond er al een nieuwe gelukkig, dat is lekker snel geregeld tegenwoordig.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:35:26 #251
176471 oh-oh
pi_213995872
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb een Amsterdamse vriendin die Joods is en in de Jordaan woont, daar ken ik het van idd!
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 12:39:17 #252
5428 crew  miss_sly
pi_213995898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb een Amsterdamse vriendin die Joods is en in de Jordaan woont, daar ken ik het van idd!
De Jordaan is bij uitstek een plek waar het wordt gebruikt, inderdaad.

Mijn schoonmoeder, ook een echte Amsterdamse hoewel in het dagelijks leven keurig abn-sprekend, kan het ook zo lekker Amsterdams uitspreken O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213995993
Ik ken geen geboren Amsterdammers of joden, maar achenebbisj is wel een woord dat bij ons thuis ook gebruikt werd, net als veel andere van oorsprong Jiddische woorden.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:59:09 #254
176471 oh-oh
pi_213996031
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De Jordaan is bij uitstek een plek waar het wordt gebruikt, inderdaad.

Mijn schoonmoeder, ook een echte Amsterdamse hoewel in het dagelijks leven keurig abn-sprekend, kan het ook zo lekker Amsterdams uitspreken O+
De fam. Moszkowicz gebruikte dit soort woorden niet, wel veel Jiddisch maar uiteraard niks ordinairs. Zij is echt helemaal het tegenovergestelde _O- Heerlijk.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:15:44 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213996139
Ik heb het ooit van mijn vriendinnetje op de middelbare geleerd. Wij gebruikten het te pas en te onpas bij al onze ongein. :D
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:47:30 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_213996459
Ik moet zeggen dat nu we het hier over hebben, ik me wel afvraag hoe het met bepaalde users met joodse achtergrond gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:12:00 #257
344469 Amsel
zonder t
pi_213996719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:

Het was een goedkoop ding, ik was zelf ook op een levensduur van 5 jaar uitgekomen, dus wat dat betreft geef ik ze gelijk. Alleen had 'ie dus die 5 jaar wel moeten volmaken, niet halverwege opgeven }:|

En ik verbaas me dan weer als mensen jiddische uitdrukkingen niet kennen, die zijn voor mij als niet-Amsterdammer ook gewoon heel normaal :D
pi_213997282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:12 schreef Amsel het volgende:

En ik verbaas me dan weer als mensen jiddische uitdrukkingen niet kennen, die zijn voor mij als niet-Amsterdammer ook gewoon heel normaal :D
Ik ben daar niet mee opgegroeid. Ik heb ook heel lang niets begrepen van vooroordelen en grapjes over joden omdat joods-zijn in mijn wereld geen rol speelde. Ik wist van de jodenvervolging en dat was iets heel abstracts. Ik heb nooit begrepen hoe joden een aanleiding voor zoveel haat konden vormen.

Nu is dat overigens wel anders. Ik vind het geen prettige tijd om op Amsterdamse campussen te verkeren, laat ik het zo zeggen.
pi_213997539
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben daar niet mee opgegroeid. Ik heb ook heel lang niets begrepen van vooroordelen en grapjes over joden omdat joods-zijn in mijn wereld geen rol speelde. Ik wist van de jodenvervolging en dat was iets heel abstracts. Ik heb nooit begrepen hoe joden een aanleiding voor zoveel haat konden vormen.

Nu is dat overigens wel anders. Ik vind het geen prettige tijd om op Amsterdamse campussen te verkeren, laat ik het zo zeggen.
De oorsprong van die woorden ligt misschien wel bij de joden, maar dat is echt al heel erg lang niet meer, anders was dat taalgebruik ook wel uitgestorven in de tweede wereld oorlog. Dat is gewoon de taal van de straat 50+ jaar geleden, zoals je nu woorden als doekoe, jonko en kech hebt die ook uit andere talen komen.
pi_213997568
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 15:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De oorsprong van die woorden ligt misschien wel bij de joden, maar dat is echt al heel erg lang niet meer, anders was dat taalgebruik ook wel uitgestorven in de tweede wereld oorlog. Dat is gewoon de taal van de straat 50+ jaar geleden, zoals je nu woorden als doekoe, jonko en kech hebt die ook uit andere talen komen.
Klaarblijkelijk zijn er regio's in Nederland waartoe de taal en cultuur minder doorgedrongen zijn.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:07:32 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213997977
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:32 schreef vencodark het volgende:
Ik noteer deze woorden even voor Word Feud. :+
:D (speel je het ook echt? Ik kan de variant ‘wurdian’ van harte aanbevelen. Ben ik een jaartje geleden op overgestapt, een stuk leuker).

Maar grappig, het woord achenebisj is in mijn ogen best normaal, terwijl ik niet in Amsterdam of met Amsterdammers ben opgegroeid.
in de haak.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 16:19:15 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213998166
Ik ben opgegroeid in Limburg (wel in het nls opgevoed) en kende de term niet. Ik ken ook geen joodse mensen en ook geen amsterdammers. En wel meer Jiddische woorden niet overigens. Ik heb wel wat opgepikt toen ik zes jaar in de randstad ging werken. Ik spreek dan wel weer prima Duits. Het is maar net wie je het meeste tegenkomt. Ik heb wel wat oud-collega's die in de randstad wonen, maar heb er geen vrienden of familie. Tenzij je m'n in Utrecht studerende zusje meetelt...
pi_213998717
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj. Althans, hij heeft meuk buiten staan waaronder wasmachines en drogers. Dan vraag ik me af hoe de binnenboel er bij een wasmachine uitziet als tie 2x per dag verplaatst wordt.
Ik wil best lokaal kopen maar dan moet het er wél zijn.

Heb ik wel een bedrijf in mn foon staan die miele drogers en wasmachines fixt en die is wél lokaal :)
Kom je naar de onze ;)
pi_213998742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:07 schreef trui het volgende:

[..]
:D (speel je het ook echt? Ik kan de variant ‘wurdian’ van harte aanbevelen. Ben ik een jaartje geleden op overgestapt, een stuk leuker).

Maar grappig, het woord achenebisj is in mijn ogen best normaal, terwijl ik niet in Amsterdam of met Amsterdammers ben opgegroeid.
Ja, ik speel tegen een vriendin en collega. Van de collega win ik aardig maar die vriendin. }:| :+

Genoeg bekende Jiddische woorden trouwens!
https://isgeschiedenis.nl(...)-dagelijks-gebruiken

Voor de nieuwsgierigen. :P
pi_213998797
https://www.ze.nl/artikel(...)woorden-wil-je-weten
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie. De rest staan gewoon in mijn vocabulaire :D Pikketanussie staat trouwens fout geschreven daar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:00 schreef exode het volgende:

[..]
Kom je naar de onze ;)
Ik geef wel een gil als mn witgoed het begeeft ;)

En we zijn oranje! Gaaf!! w/
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:11:43 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_213998833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie. De rest staan gewoon in mijn vocabulaire :D Pikketanussie staat trouwens fout geschreven daar :P
[..]

Ik vind het wel grappig dat sommige woorden als plat Amsterdams omschreven worden, maar ze ook al jaren in andere delen van het land gebruikt worden. Maar misschien komt dat omdat hier in de regio natuurlijk ook veel joden zaten :?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213998887
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat sommige woorden als plat Amsterdams omschreven worden, maar ze ook al jaren in andere delen van het land gebruikt worden. Maar misschien komt dat omdat hier in de regio natuurlijk ook veel joden zaten :?
Nou, dat dus. Geen idee dat stiekem, bajes, hoteldebotel en smoes bijvoorbeeld, Amsterdamse woorden zijn. Is toch gewoon Nederlands?
If they say
pi_213998894
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ik speel tegen een vriendin en collega. Van de collega win ik aardig maar die vriendin. }:| :+

Uiteraard geloerd :D
If they say
pi_213998929
Of: snikkel, bolleboos, smeris, wieberen, geinponum? Das toch ook gewoon Nederlands?
If they say
pi_213999187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 16:07 schreef trui het volgende:

[..]

Ah, dat ga ik even opzoeken! Heb je nog andere tips?
  vrijdag 21 juni 2024 @ 17:50:07 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213999252
@Tink89
De IB-er bestaat bijna niet meer. En als die er op sommige scholen nog wel zijn dan zal dat niet lang meer duren.
Deze taak krijgt een hele andere inhoud en ook naam - KC (kwaliteits coördinator)
  vrijdag 21 juni 2024 @ 18:50:18 #272
344469 Amsel
zonder t
pi_214000094
quote:
Ik vond deze. Van de 30 woorden zijn er maar 2 die ik niet ken/gebruik: majem en Haarlemmerdijkie.
Ha hier precies hetzelfde :D Ze zijn lang niet allemaal onderdeel van mijn vocabulaire, maar ik ken ze wel.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:14:24 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214000344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Of: snikkel, bolleboos, smeris, wieberen, geinponum? Das toch ook gewoon Nederlands?
Snikkel en geinponum zou ik nooit gebruiken. Geinponum ken ik niet eens.

Edit : ook het lijstje uit de link bekeken, ik ken er nog wel meer niet.
pi_214000591
Mijn moeder is Amsterdamse, die heeft blijkbaar toch het een en ander meegegeven want voor mij ook allemaal normale woorden. En ik spreek ook nog prima Duits :P
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:46:54 #275
176471 oh-oh
pi_214000798
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

:P Je bent een van de twee mensen tegen wie ik speel die wel van me wint af en toe ja.
Ik ben Limburgs en heb werkelijk al mn hele leven vrienden uit alle culturen dus ik weet vaak niet waar uitspraken vandaan komen. Indisch Moluks Chinees van huis uit, maar mn vader gebruikte ook al ons hele leven Russische termen. Marrokaans vriendinnetje vanaf de brugklas ( we waren de enige twee "buitenlanders" in de klas ), Suri schoonfamilie gehad, gewerkt in een Joods fam bedrijf, en gewerkt met een hele leuke club Syriers Egyptenaren Turken Italianen etc bij VDL waar we nog steeds een appgroep mee hebben. Ik roep jella jella tegen mn honden en zo hoor :D
( Groucho Marx )
pi_214000879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:50 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ha hier precies hetzelfde :D Ze zijn lang niet allemaal onderdeel van mijn vocabulaire, maar ik ken ze wel.
:D
Ik gebruik ze wel, niet dagelijks, alleen nooit beseft dat het geen gangbaar Nederlands is :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Snikkel en geinponum zou ik nooit gebruiken. Geinponum ken ik niet eens.

Edit : ook het lijstje uit de link bekeken, ik ken er nog wel meer niet.
Nouja, je leert nu iig wat Amsterdamse woorden ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn moeder is Amsterdamse, die heeft blijkbaar toch het een en ander meegegeven want voor mij ook allemaal normale woorden. En ik spreek ook nog prima Duits :P
Meertalig opgevoed dus :D
If they say
pi_214000922
Ik vind Limburgs wel heel mooi klinken, btw :Y
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 19:57:50 #278
176471 oh-oh
pi_214000969
Nou ik ben toch blij dat ik ABN spreek hoor, dat echte Limburgse accent, vooral uit de Mijnstreek, is echt mega cringe.
( Groucho Marx )
pi_214001011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik ben toch blij dat ik ABN spreek hoor, dat echte Limburgse accent, vooral uit de Mijnstreek, is echt mega cringe.
Laat @Vanyel het maar niet horen :o
pi_214001046
quote:
[..]

De meeste ken ik wel en gebruik ik ook wel. Ik heb wel mijn roots liggen in de randstad. Mijn schoonfamilie kent deze woorden denk ik niet
pi_214001048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:D
Ik gebruik ze wel, niet dagelijks, alleen nooit beseft dat het geen gangbaar Nederlands is :P
[..]
Nouja, je leert nu iig wat Amsterdamse woorden ;)
[..]
Meertalig opgevoed dus :D
We voeden de kleine echt meertalig (NL+DUI) op, ben zo benieuwd hoe dat gaat uitpakken O+
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:03:21 #282
176471 oh-oh
pi_214001052
Die is het er vast wel mee eens.
Ik spreek wel als enige van de drie kinderen thuis plat, zowel Sittards als Maastrichts inmiddels, maar eigenlijk heb ik nu niemand meer met wie ik dat spreek, als ik bij kennismaking NL met iemand spreek kan ik niet later dialect spreken met die persoon.
Niemand verwacht dat van mij, iedereen denkt dat ik geen echte Limburger ben maar zelfs mijn vader spreekt het, alleen spraken wij het thuis nooit.
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:24:59 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214001397
Klopt bij mij ook. Ik ben in het nls opgevoed en ik spreek prima plat, maar heb ook zes jaar in Rotterdam gewerkt en daar waren mensen verbaasd als ze hoorden dat ik uit Limburg kwam.

Overigens vind ik alle echt heftige accenten cringe, ongeacht uit welke regio.
pi_214001414
quote:
:Y
En je moet er zoooooo veeeeel geduld voor hebbeeeeen.

Trouwens wel grappig. Ik heb in al mijn jaren in Limburg denk ik maar 4 niet-Nederlandse mensen ontmoet. Mijn hele basisschool 2 Marokkanen (broer en zus) en 1 donkere jongen die zo vers in het land was dat ie geen Nederlands sprak.
pi_214001420
Ik ben Dellufs en dat is soms nog echt wel te horen 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214001440
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Laat @:Vanyel het maar niet horen :o
Ik wil het je wel eens voordoen. Als je een uurtje hebt.
pi_214001579
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil het je wel eens voordoen. Als je een uurtje hebt.
Leuk *O* hoeveel zinnen zeg je in dat uurtje?
pi_214001632
quote:
Ik zal eens goed op dat dialect letten als we in Maastricht zijn. De taal klinkt gewoon wat zachter :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
We voeden de kleine echt meertalig (NL+DUI) op, ben zo benieuwd hoe dat gaat uitpakken O+
Als het met de paplepel wordt ingegoten, dan komt dat echt wel goed :Y Kleinzoon wordt in het Nederlands en Engels opgevoed, die plukt daar ook straks de vruchten van.
If they say
pi_214001664
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Leuk *O* hoeveel zinnen zeg je in dat uurtje?
Ligt een beetje aan hoe lang ze zijn :D
Maar reeg je niet op tijdens het wachten, er komt uiteindelijk een einde aan.
pi_214001681
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan hoe lang ze zijn :D
Maar reeg je niet op tijdens het wachten, er komt uiteindelijk een einde aan.
Ik reeg me niet zo snel op ^O^ (niet helemaal waar, maar soit).
pi_214001712
Thuis zeggen we 'reesch disch net so uff' :Y
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:51:18 #292
176471 oh-oh
pi_214001909
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:24 schreef Tink89 het volgende:
Klopt bij mij ook. Ik ben in het nls opgevoed en ik spreek prima plat, maar heb ook zes jaar in Rotterdam gewerkt en daar waren mensen verbaasd als ze hoorden dat ik uit Limburg kwam.

Overigens vind ik alle echt heftige accenten cringe, ongeacht uit welke regio.
Mijn zus en ik hebben de taalvaardigheid van mijn vader, die is thuis tweetalig opgevoed, daarna gaan studeren in Rusland waar hij zes weken van te voren de taal moest leren, en daarna in NL komen wonen waar hij de taal plus het dialect leerde en je niet hoort dat hij geen native speaker is, hij is echt accentloos. Mijn broertje spreekt echt met zo een Limburgs accent :') en die spreekt niet eens plat.
Maar idd, al die erge accenten zijn huuuuu.
Ik krijg wel altijd instant heimwee als ik mensen uit Nijmegen aan de lijn heb!
De kinderen van mn zus spreken echt mega bekakt goois, en ze wonen in Utrecht, maar zo sprak die upperclass basisschool waar ze op zaten. Die zijn ook alledrie heel erg goed in talen, maar mijn neefje spant de kroon, die leert zichzelf allemaal rare talen met Duolingo en wint allemaal prijzen op school, mag ie allemaal ambassades bezoeken en zo. Leraren lopen allemaal weg met hem :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 20:55:05 #293
176471 oh-oh
pi_214001988
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
En je moet er zoooooo veeeeel geduld voor hebbeeeeen.

Trouwens wel grappig. Ik heb in al mijn jaren in Limburg denk ik maar 4 niet-Nederlandse mensen ontmoet. Mijn hele basisschool 2 Marokkanen (broer en zus) en 1 donkere jongen die zo vers in het land was dat ie geen Nederlands sprak.
Ja zoals ik al zei, hele brugklas twee boetelanjers, ik en een (half bedenk ik net, ook alleen haar vader ) Marokkaans meisje. En die kwam niet eens uit onze stad maar uit Guttecoven. We waren ook elkaar enige vriendinnen in dat jaar :D . Na de brugklas switchte ik van middelbare en was iedereen blank geloof ik, dus toen was ik ineens ook gewoon blank voor iedereen gek genoeg. Er kwam drie jaar later een meisje uit de Molukse wijk naar die school en die nam ik gelijk onder mijn hoede, die kwam van de school waar alle Molukse kinderen op zaten naar die hele blanke school en vond alles maar raar.
Nu is dat echt niet meer zo. Gelukkig!
( Groucho Marx )
pi_214002106
Ik maak altijd de grap dat ik 3 talen vloeiend spreek:
Nederlands, Engels en Schuttingtaal. :P
pi_214002113
quote:
Ik houd van accenten. Maakt me niet uit welke.
Prachtig dat iedereen elkaar daar verstaat en de rest van de wereld niet.
Als ik met van-origine-dorpsgenoten praat is het ook meteen een stuk platter. En dan met een ander erbij is het weer Nederlands (maar wel met een zachte G).
pi_214002158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:35 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zal eens goed op dat dialect letten als we in Maastricht zijn. De taal klinkt gewoon wat zachter :Y
In Maastricht klinken ze echt wel anders hoor :D
  vrijdag 21 juni 2024 @ 21:03:12 #297
176471 oh-oh
pi_214002261
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In Maastricht klinken ze echt wel anders hoor :D
:D Ik verstond hier veel niet toen ik hier net kwam werken, inmiddels ben ik wel een goede import Sjeng.
Maar die 30 km maken wel verschil :Y
De oude meneer Moszkowicz, die sprak echt een prachtige zachte mengeling Maastrichts Jiddisch, daar kon ik naar blijven luisteren <3
( Groucho Marx )
  vrijdag 21 juni 2024 @ 21:04:19 #298
176471 oh-oh
pi_214002299
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:58 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik houd van accenten. Maakt me niet uit welke.
Prachtig dat iedereen elkaar daar verstaat en de rest van de wereld niet.
Als ik met van-origine-dorpsgenoten praat is het ook meteen een stuk platter. En dan met een ander erbij is het weer Nederlands (maar wel met een zachte G).
Maar accenten zijn gewoon Nederlands en verstaanbaar, als mensen plat gaan praten wordt het lastig voor outsiders.
( Groucho Marx )
pi_214002332
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
Thuis zeggen we 'reesch disch net so uff' :Y
O+ O+
  vrijdag 21 juni 2024 @ 21:09:49 #300
344469 Amsel
zonder t
pi_214002424
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 20:26 schreef Vicky het volgende:
Ik ben Dellufs en dat is soms nog echt wel te horen 😂😂
Dellufs is zo'n mooie combinatie tussen Rotterdams en Haags :D O+

En als je uit die regio komt pik je mensen uit Schipluiden er ook zo uit.
pi_214002711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 21:09 schreef Amsel het volgende:

[..]
Dellufs is zo'n mooie combinatie tussen Rotterdams en Haags :D O+
Whaha ja een mooie combinatie. Soms beetje plat Haags, Soms Rotterdams

quote:
En als je uit die regio komt pik je mensen uit Schipluiden er ook zo uit.
Klopt. En ook de westlanders
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')