Er was idd iets met letters. Hij staat nu dus dat ga ik dat vanavond doen. Dank je!quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:32 schreef Leandra het volgende:
Uitklappen: KLM (korte kant, lange kant, midden).
Inklappen: precies omgekeerd.
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:17 schreef Nijna het volgende:
Bedankt voor jullie antwoordenhahaha. Komt mijn man vanmorgen: je kan ook die met de riemaandrijving nemen, dan hoef je de kleur niet te kiezen (die is er maar in 1 klassieke kleur)
.
Echt, waar kan je keuzestress over hebben...
Fiets van mijn vriend heeft ook riemaandrijving. Gaat er wel zuinig mee om, was bedoeld voor ook lange stukken. Nu eigenlijk enkel nog in gebruik op kortere stukken. Mijn eigen fiets gaat inmiddels al ruim 5 jaar mee, met een gewone ketting. Gebruikt voor zowel korte als lange stukken. Enigszins zuinig, want ik poets hem echt niet elke week ondanks de zandwegquote:Op donderdag 20 juni 2024 09:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft riemaandrijving. Was wel een uitkomst, maar wel met de kanttekening dat hij toen elke dag 30 km. heen en weer 30 km. terug moest fietsen naar school en hij bepaald niet voorzichtig met zijn fiets omging.
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat is een riemaandrijving? Enige eis die ik heb is een dichte kettingkast.
En mijn e-bike is 10 jaar oud en behoorlijk versleten
Ah, zo werkt dat dus. Handig want ook geen ketting die eraf loopt. Dank voor je uitleg, wist niet dat het bestond.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:41 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ipv een ketting heb je dan een riem/ hard rubber geval die de trapas met de wielas verbind. Geen gedoe met smeer, dus geen kettingkast nodig.
Man en oudste hebben beide eentje met een riem.
Oudste heeft zijn fiets al bijna 5 jaar. Fietst er dagelijks 10 km op en gaat perfect.
Leuke fase Ynske!quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen![]()
Vandaag gestart met het leren fietsen zonder zijwieltjes.
Loopfiets ging altijd goed, maar dit is nog onwennig natuurlijk.
En zwaar in de arm
Benieuwd hoelang het gaat duren
Wat leuk! Dat kan snel gaan, zeker als de loopfiets goed ging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:11 schreef Ynske het volgende:
Fietsen![]()
Vandaag gestart met het leren fietsen zonder zijwieltjes.
Loopfiets ging altijd goed, maar dit is nog onwennig natuurlijk.
En zwaar in de arm
Benieuwd hoelang het gaat duren
quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, bedje invouwen is gelukt! Dank je @:Leandra!
Dan vliegen man én zoon waarschijnlijk met het bedje mee de deur uit, zónder KLMquote:Op donderdag 20 juni 2024 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
![]()
In en uitvouwen zoals het hoort, anders vliegt ie de deur uit!!! Oh ja, KLM
Tof!quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:56 schreef Vicky het volgende:
Als je van Frozen houdt.. ga naar de musical!
Wow wow en nog eens wow. Het was echt geweldig.
Super knapquote:Op donderdag 20 juni 2024 23:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Tof!
Er speelt iemand in mee die ik ken.
Zij had als kindje al de droom om in musicals te spelen, heeft er keihard voor gewerkt en maakt nu haar dromen waar. Zo knap!
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedragquote:Op donderdag 20 juni 2024 22:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh kak @:Amsel Als er iets kut is om stuk te gaan, is het wel de wasmachine![]()
Hopelijk is CB coulant zonder al teveel gedoe. Succes iig!
Er zijn echt weinig mensen op de hoogte van het feit dat garantie niet vervalt als een bedrijf roept dat het vervalt.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag
Best netjes alleen jammer idd dat het op zo'n manier moet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag
Dat ligt natuurlijk wel aan het soort wasmachine, zo zal een cheap ass Beko minder lang meegaan dan een Miele.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.
Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
Dat woord kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj.
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.quote:
quote:Leo Rosten geeft in zijn Hooray for Yiddish (1982) meerdere omschrijvingen en nuances bij ‘nebech’. Zo wordt het ook gebruikt als zelfstandig naamwoord voor `geboren verliezer; eeuwige pechvogel', hetgeen wij in het Nederlands een ‘aggenebbisjfiguur’ zouden noemen. Een 'aggenebbisjmens' is een ongelukspersoon. Het verschil tussen een schlemiel en een nebech ligt volgens Rosten in de graad van medelijden. Een schlemiel kunnen we minachten, we kunnen ons aan hem zelfs ergeren, maar dat kunnen we niet met die arme nebech. De Duitse volkstaaldeskundige H. Küpper vermeldt ‘nebbich’ in de betekenis van `onbeduidend persoon; minderwaardige mens'. Volgens hem is deze term, die rond 1820 ontstond, terug te voeren tot Middelhoogduits ‘nebbig’ (paardenjongen). Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Echt?quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabantsquote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt?Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind
[..]
Ik ook![]()
Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik kende het ook niet, prachtig wel.
Ik had geen beste dag gisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2024 14:54:50 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Leuk is dat hequote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:31 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants
Het apparaat heeft ook een levensduur waar ie aan moet voldoen hoor.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |