abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2024 @ 07:27:38 #226
344469 Amsel
zonder t
pi_213993427
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooooh kak @:Amsel Als er iets kut is om stuk te gaan, is het wel de wasmachine :{
Hopelijk is CB coulant zonder al teveel gedoe. Succes iig!

Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag }:|
  vrijdag 21 juni 2024 @ 07:28:19 #227
344469 Amsel
zonder t
pi_213993431
En ondertussen sleep ik de was vandaag maar naar een wasserette in de hoop dat het daar een beetje schoon wordt.
pi_213993502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 07:27 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ze bieden nu aan om het naar rato te doen. De wasmachine heeft nu 48% van z'n verwachte levensduur gehad, dus zij betalen 52% en ik de rest. Daar ga ik dan maar in mee, maar ik vind het wel erg dat ze dat niet meteen aanbieden in de hoop dat mensen hun rechten niet kennen en akkoord gaan met het hele bedrag }:|
Er zijn echt weinig mensen op de hoogte van het feit dat garantie niet vervalt als een bedrijf roept dat het vervalt.
Ook zo vervelend dat bedrijven je zo willen flessen eigenlijk. Ik zou waarschijnlijk ook geen goede CEO zijn voor een groot bedrijf, want dat soort dingen zou ik gelijk afschaffen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213993766
quote:

[..]
Best netjes alleen jammer idd dat het op zo'n manier moet.
Consumenten afschepen, daar zijn bedrijven goed in :X

Wasserettese vandaag ;) beter dat dan wachten tot jouwe gemaakt is.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213993856
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.

Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
pi_213994054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:42 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel balen, een wasmachine die kapot is.
Maar wat ik me dan wel afvraag is wat de gemiddelde levensduur van een wasmachine dan zou zijn als die 4 maanden na de garantie op 48% van de levensduur zit.
In mijn hoofd zit toch wel dat een wasmachine een jaar of 10 toch zeker wel mee moet gaan, maar dan zou je zeker 4 jaar garantie hebben gehad maar dat lijkt me dan weer vrij veel.

Als ik uit ga van 2 jaar garantie en dan een verwachte levensduur van 5 jaar dan vind ik dat oprecht weinig eigenlijk 😅
Dat ligt natuurlijk wel aan het soort wasmachine, zo zal een cheap ass Beko minder lang meegaan dan een Miele.

En het is DE reden dat wij onze apparatuur zoveel mogelijk bij de lokale winkel kopen. De service die je krijgt is mij meer waard dan de korting van CB en aanverwanten.
pi_213994361
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj. Althans, hij heeft meuk buiten staan waaronder wasmachines en drogers. Dan vraag ik me af hoe de binnenboel er bij een wasmachine uitziet als tie 2x per dag verplaatst wordt.
Ik wil best lokaal kopen maar dan moet het er wél zijn.

Heb ik wel een bedrijf in mn foon staan die miele drogers en wasmachines fixt en die is wél lokaal :)
If they say
pi_213994386
Ook niet alle lokale bedrijven bieden fijne service helaas.
De winkel die dat in ons dorp wel deed is helaas gestopt -O-
pi_213994440
Wij kochten onze wasmachine bij de plaatselijke BCC 🤐😂😭
Gelukkig wel met extra verzekering die door blijft lopen ondanks het faillissement van de BCC.
De droger kochten we met een leuke cashback actie via samsung zelf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213994536
Ah, dan koop ik tóch lokaal. Mediamarkt 8-)

Fijn dat die verzekering blijft doorlopen @Vicky Zo'n verzekering had ik bij mn eerste miele wasmachine. 10 jaar garantie. Ging ie nét buiten die 10 jaar kaduuk :') Ik koop dat er dus niet meer bij.
If they say
pi_213994604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:51 schreef Mushanga71 het volgende:
De enige lokale witgoedboer die hier nog zit, verkoopt aggenebbisj.
Dat woord kende ik nog niet. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 10:22:05 #237
5428 crew  miss_sly
pi_213994639
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213994669
pi_213994691
quote:
Leo Rosten geeft in zijn Hooray for Yiddish (1982) meerdere omschrijvingen en nuances bij ‘nebech’. Zo wordt het ook gebruikt als zelfstandig naamwoord voor `geboren verliezer; eeuwige pechvogel', hetgeen wij in het Nederlands een ‘aggenebbisjfiguur’ zouden noemen. Een 'aggenebbisjmens' is een ongelukspersoon. Het verschil tussen een schlemiel en een nebech ligt volgens Rosten in de graad van medelijden. Een schlemiel kunnen we minachten, we kunnen ons aan hem zelfs ergeren, maar dat kunnen we niet met die arme nebech. De Duitse volkstaaldeskundige H. Küpper vermeldt ‘nebbich’ in de betekenis van `onbeduidend persoon; minderwaardige mens'. Volgens hem is deze term, die rond 1820 ontstond, terug te voeren tot Middelhoogduits ‘nebbig’ (paardenjongen). Bron
O+
pi_213994733
Ik noteer deze woorden even voor Word Feud. :+
  vrijdag 21 juni 2024 @ 11:06:22 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213995077
Ik kende het ook niet, prachtig wel.

Ik had geen beste dag gisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213995162
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Echt? :D Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind :D

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Plat Amsterdams, Joodse oorsprong. Ik vind het een prachtig woord.
Ik ook O+

Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn :+
If they say
pi_213995191
Lastig @Tink89 Het is bijna zomervakantie, tijd om de boel goed op een rijtje te zetten?
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 11:18:30 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213995213
Mijn 13-jarige gebruikte gisteren "shenanigans" O+ O+ O+

En achenebbisj is ook zo'n heerlijk woord, wordt hier ook wel gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213995215
quote:
Ik spreek het zo uit:

https://nl.forvo.com/word/achenebbisj/
If they say
pi_213995285
quote:
Zo spreek ik het ook uit

Lastig @Tink89
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213995330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt? :D Ik gebruik dat woord eigenlijk best vaak in spreektaal en dan nog met zooi erachter om te benadrukken wat ik er écht van vind :D
[..]
Ik ook O+

Maar als je me zou vragen wat typische Amsterdamse woorden zijn, geen idee. Er zijn lijsten van en als ik daar dan in snuffel, zijn dat voor mij gewone woorden die ik dagelijks gebruik en waarvan ik niet zou zeggen dat ze Amsterdams zijn :+
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants _O_
pi_213995353
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik kende het ook niet, prachtig wel.

Ik had geen beste dag gisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: ik weet het effe niet qua carrière.
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 21-06-2024 14:54:50 ]
pi_213995421
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:31 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dit hebben wij ook, maar dan in het Brabants _O_
Leuk is dat he O+
Mijn dochter kwam er op de uni achter dat, hoewel ze abn spreekt, ze wel veel Amsterdamse woorden gebruikte _O-
If they say
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:31:18 #250
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_213995838
quote:

[..]
Het apparaat heeft ook een levensduur waar ie aan moet voldoen hoor.
Los van de garantie.
Mijn wasmachine ging pas geleden stuk, echt 1 dag nadat ie 10 jaar oud was :')
Maar de volgende dag stond er al een nieuwe gelukkig, dat is lekker snel geregeld tegenwoordig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')