abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2024 @ 22:37:05 #1
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213623104

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213623110
Ik zit te kijken of Joost hier een keer in de buurt optreed. In september staat hij op een festival in Grunn. Stijf uitverkocht natuurlijk.
pi_213623126
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:38 schreef NailQueen het volgende:
Ik zit te kijken of Joost hier een keer in de buurt optreed. In september staat hij op een festival in Grunn. Stijf uitverkocht natuurlijk.
Wat is in de buurt?
pi_213623143
quote:
Er komt vast ook nog wel een Nederlandse tour aangezien tot nu toe alleen Europese shows zijn aangekondigd. Hopelijk komt ie dan bij je in de buurt! (Al denk ik nog steeds Ziggo Dome haha)
  zondag 19 mei 2024 @ 22:46:38 #5
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213623175
Ik heb nu steeds de neiging om de odds te checken _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213623177
quote:
[quote]1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:38 schreef NailQueen het volgende:

Hullabaloo toch? Ik ben er bij,meestal zijn paar dagen/weken van tevoren wel kaartjes te koop via mp
pi_213623183
https://www.dumpert.nl/it(...)nmyFgoTAPLuy3mZxsjf3

Ja moet mensje gelijk geven idd. Ziet er beetje triest uit zo. 3 mensen dansen/zwaaien met armpjes rest staat alleen maar te filmen. Hopelijk niet bij elk concert van ‘m nu. Voor artiest ook heel irritant lijkt me.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213623187
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:46 schreef michiel_merk het volgende:

Hullabaloo toch? Ik ben er bij,meestal zijn paar dagen/weken van tevoren wel kaartjes te koop via mp
MUSEgoden.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213623194
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:46 schreef GeorgeM het volgende:
We staan bovenaan met 100% winkans :J
  zondag 19 mei 2024 @ 22:52:14 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213623205
Wel grappig, vorig jaar postte het ESF meer dan 6 weken bijna dagelijks iets op hun Instagram (daarna stopte ik met terugkijken :P). Nu zijn het al veel minder posts, en al 3 dagen niks.

Interesting :P.
pi_213623211
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:47 schreef RipCity het volgende:
https://www.dumpert.nl/it(...)nmyFgoTAPLuy3mZxsjf3

Ja moet mensje gelijk geven idd. Ziet er beetje triest uit zo. 3 mensen dansen/zwaaien met armpjes rest staat alleen maar te filmen. Hopelijk niet bij elk concert van ‘m nu. Voor artiest ook heel irritant lijkt me.
Ja, ik snap hier ook helemaal geen hol van. Het voordeel van bij zo'n concert zijn is juist dat je het niet hoeft te filmen, je bent er zelf!

Al is dit volgens mij ook niet helemaal zijn publiek, met alle respect voor Freshtival (nooit van gehoord trouwens).
pi_213623224
Joost Klein maakt statement zonder woorden bij eerste optreden na songfestival
https://www.ad.nl/show/jo(...)ngfestival~a7816bf7/

Leuk die oorbellen aan het eind
  zondag 19 mei 2024 @ 22:55:56 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213623236
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:54 schreef RipCity het volgende:

quote:
Maar op het podium werd Klein constant van heel dichtbij gefilmd door een cameraman met een vraagteken op zijn rug en zo maakte de kunstenaar toch een statement.
pi_213623247
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:55 schreef GotC het volgende:

[..]
[..]

Goede journalistiek weer, die cameraman met vraagteken had hij voor het songfestival ook al.
  zondag 19 mei 2024 @ 22:58:00 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213623253
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Goede journalistiek weer, die cameraman met vraagteken had hij voor het songfestival ook al.
Precies wat ik ook al dacht, dat is gewoon normaal voor hem :D
  zondag 19 mei 2024 @ 22:59:05 #16
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213623261
Shownieuws, Nos nieuws, Noa en andere media zijn er geweest bij Joost.

Enige wat ze allemaal hebben is hetzelfde hahaha.. of foxpops of journalisten die journalisten iets vragen.. Dansende mensen, mobieltjes in beeld en Joost op het podium.

Noa zei het goed! Talpa stuurde 3 ploegen!! 3!!!!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213623263
twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_213623265
Uit alle statements van het optreden dan dit benoemen als statement, ja :') En het dan ook als journalist ook nog gek vinden dat Joost niet van de pers houdt
pi_213623271
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:14 schreef RipCity het volgende:
Davina Michelle zegt nooit nooit tegen Eurovisie. Nu helemaal na dit jaar vind ze het een slangennest.

Ze weet niet zeker of het het juiste platform is voor haar.
Van mij hoeft ze niet. Ik vind haar stem niet prettig (het moet allemaal zo hard klinken ofzo bij haar) en haar muziek is, zoals anderen al schreven, echt zoutloos.

Zoals ik er nu in sta is het of een jaar overslaan en dan terugkeren. Of, als Joost wil, hem nog eens sturen. Ik ben ervan overtuigd dat hij opnieuw iets tof zou afleveren. En dit keer ben ik niet tegen pityvotes/sympathiestemmen die ons aan de overwinning helpen ;) :P
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 19 mei 2024 @ 23:02:24 #20
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213623290
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:59 schreef Felixa het volgende:
[ x ]
Hier zie je een heel stuk minder telefoontjes filmen, was het gewoon de opkomst en sensatie en laten weten dat jij er ook was.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213623292
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:54 schreef RipCity het volgende:

Wat cute, die oorbellen. O+
pi_213623293
quote:
99s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:02 schreef Nizno het volgende:

[..]
Hier zie je een heel stuk minder telefoontjes filmen, was het gewoon de opkomst en sensatie en laten weten dat jij er ook was.
Iedereen had z’n oordeel weer klaar. :+
pi_213623311

op dit account staan meer filmpjes van Joost van vanavond
pi_213623324
twitter

De remix van Europapa inleiden door te refereren aan de maanlanding _O-
  zondag 19 mei 2024 @ 23:13:13 #25
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213623348
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:08 schreef d_elise het volgende:
[ x ]

De remix van Europapa inleiden door te refereren aan de maanlanding _O-
Hahahaha

Oke genoeg nu. Ik ga slapen.

I love you all ♡
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 23:24:05 #26
163650 Greys
pi_213623403
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213623409
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:59 schreef grazz het volgende:

[..]
Van mij hoeft ze niet. Ik vind haar stem niet prettig (het moet allemaal zo hard klinken ofzo bij haar) en haar muziek is, zoals anderen al schreven, echt zoutloos.

Zoals ik er nu in sta is het of een jaar overslaan en dan terugkeren. Of, als Joost wil, hem nog eens sturen. Ik ben ervan overtuigd dat hij opnieuw iets tof zou afleveren. En dit keer ben ik niet tegen pityvotes/sympathiestemmen die ons aan de overwinning helpen ;) :P
Even “een jaar overslaan” is wel heel echt een heel zwak statement hè. Als je het jaar daarna weer mee wil doen, moet je sowieso dan gewoon het ESF uitzenden (en dus betalen voor de uitzendrechten) en Nederland stemt sowieso mee als ROTW (dus daar gaat België het bovengemiddeld goed doen). Het enige wat dan één keer ontbreekt is een inzending, wat in de finale nu al twee keer het geval was, zonder dat het de gemiddelde kijker zal zijn opgevallen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 23:30:07 #28
163650 Greys
pi_213623445
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Even “een jaar overslaan” is wel heel echt een heel zwak statement hè. Als je het jaar daarna weer mee wil doen, moet je sowieso dan gewoon het ESF uitzenden (en dus betalen voor de uitzendrechten) en Nederland stemt sowieso mee als ROTW (dus daar gaat België het bovengemiddeld goed doen). Het enige wat dan één keer ontbreekt is een inzending, wat in de finale nu al twee keer het geval was, zonder dat het de gemiddelde kijker zal zijn opgevallen.
Behalve als de andere openbaar klagende landen over afgelopen editie aansluiten met overslaan. Dan heeft de EBU wel een flink probleem.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 23:31:21 #29
163650 Greys
pi_213623449
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213623451
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Behalve als de andere openbaar klagende landen over afgelopen editie aansluiten met overslaan. Dan heeft de EBU wel een flink probleem.
Ja uiteraard, al heb ik geen idee hoe ver die solidariteit gaat, zodra het geld gaat kosten. Waarschijnlijk als Israël mee blijft doen, kan het wel hard gaan, onafhankelijk van wat ze van Nederland denken.

Maar mijn punt was ook dat indien je als enige je een jaartje terugtrekt, je daar grotendeels vooral zelf last van hebt.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:34:05 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213623461
Ergens heb ik de hoop dat door dit gebeuren met Joost (en alle andere artiesten die zich onveilig voelden), er significant iets wijzigt bij de EBU/ESF. Dat de DQ niet voor niets is geweest.

Maargoed, zal waarschijnlijk een naïeve gedachte zijn.
pi_213623517
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja uiteraard, al heb ik geen idee hoe ver die solidariteit gaat, zodra het geld gaat kosten. Waarschijnlijk als Israël mee blijft doen, kan het wel hard gaan, onafhankelijk van wat ze van Nederland denken.
Ik denk dat andere landen er over een jaar wel weer anders instaan (dan nu) en dan ook gewoon hun jaarlijkse feest niet over willen slaan.
Al hoop ik van niet.
pi_213623536
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:34 schreef GotC het volgende:
Ergens heb ik de hoop dat door dit gebeuren met Joost (en alle andere artiesten die zich onveilig voelden), er significant iets wijzigt bij de EBU/ESF. Dat de DQ niet voor niets is geweest.

Maargoed, zal waarschijnlijk een naïeve gedachte zijn.
Ze zijn ondertussen aan het ontkennen dat ze anti-booing technologie gebruikten dus we hebben nog een lange weg te gaan.
  Admin zondag 19 mei 2024 @ 23:56:00 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213623577
Jullie zijn gewoon alweer 2 topics verder :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213623626
quote:
9s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ze zijn ondertussen aan het ontkennen dat ze anti-booing technologie gebruikten dus we hebben nog een lange weg te gaan.
_O-

Ook je best doen om dat te ontkennen, terwijl er duizenden mensen waaronder ikzelf live bij waren. Zo dom :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213623632
Plaatsvervangende trots en opluchting hier!

Oh ja, de maanlanding 😁
Ik was dat gedoe al helemaal vergeten, net als “nooit vertoond”

[ Bericht 1% gewijzigd door Sandrie op 20-05-2024 00:08:23 (.) ]
pi_213623638
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
_O-

Ook je best doen om dat te ontkennen, terwijl er duizenden mensen waaronder ikzelf live bij waren. Zo dom :')
Volgens mij ging het om het vervangend applaus. Waar GJ het over had.
  maandag 20 mei 2024 @ 00:08:20 #38
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213623657
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:07 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Volgens mij ging het om het vervangend applaus. Waar GJ het over had.
Nee
twitter
pi_213623664
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nee
[ x ]
Jezus man, deze mensen zijn echt niet te geloven! Nou, daar hoeven we inderdaad weinig van te verwachten. Volgend jaar dus geen Nederland naar Eurovisie.
pi_213623669
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het gaat mij meer om het signaal dat we ermee afgeven. Maar ik ben denk ik niet volledig genoeg geweest in mn vorige antwoord. Voor mij is duidelijk dat die hele diskwalificatie niet in verhouding staat met wat Joost heeft gedaan, tenzij zou blijken dat hij de dame in kwestie fysiek zou hebben aangevallen. Onacceptabel. Maar daar lijkt het gewoon niet op (en puur op gevoel lijkt Joost me niet de persoon die dat zou doen :@ ). Dus ga ik er nu even vanuit dat de EBU straks over de brug moet komen, door iets van publiekelijke excuses, compensatie in kosten en/of finaleplek volgend jaar. Als dat uitblijft dan zie ik niet in waarom we volgend jaar moeten deelnemen aan een gezellig Europees feestje. Maar goed, dit is nog allemaal vrij hypothetisch te noemen. Maar mijn eerste reactie is wel dat ik even klaar ben met de EBU en helemaal geen zin heb dat mijn land onderdeel is van het ESF.
pi_213623686
Op het Youtube kanaal van Hardstyleamersfoort is het hele optreden te bekijken.
pi_213623692
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 23:32 schreef Fred_B het volgende:

Maar mijn punt was ook dat indien je als enige je een jaartje terugtrekt, je daar grotendeels vooral zelf last van hebt.
Oh de EBU zal het vast een worst zijn als we ons terugtrekken voor een jaar, maar los van Joost zijn case, is er nog wel meer aan de hand natuurlijk (net vergeten toe te voegen aan mn vorige post) en zolang dat niet is opgelost zie ik echt niet in waarom we hier vrolijk aan zouden deelnemen. Het zou mij persoonlijk niet lekker zitten wetende dat achter de schermen er zoveel pesterijen plaatsvinden. Ik ben heel benieuwd of de EBU hier iets aan gaat doen.
pi_213623694
Volgend jaar geef Joost Klein gewoon drie geweldige uitverkochte concerten in AHOY precies op de data dat EBU het ESF gaat plannen. 😊
pi_213623706
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:20 schreef Aadrianus het volgende:
Volgend jaar geef Joost Klein gewoon drie geweldige uitverkochte concerten in AHOY precies op de data dat EBU het ESF gaat plannen. 😊
Ik zie het hem nog doen ook :D
pi_213623715
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:19 schreef grazz het volgende:

[..]
Oh de EBU zal het vast een worst zijn als we ons terugtrekken voor een jaar, maar los van Joost zijn case, is er nog wel meer aan de hand natuurlijk (net vergeten toe te voegen aan mn vorige post) en zolang dat niet is opgelost zie ik echt niet in waarom we hier vrolijk aan zouden deelnemen. Het zou mij persoonlijk niet lekker zitten wetende dat achter de schermen er zoveel pesterijen plaatsvinden. Ik ben heel benieuwd of de EBU hier iets aan gaat doen.
In de livestream van Matt gister zei hij dat hij "goede bronnen" heeft dat meerdere landen zich willen terugtrekken volgend jaar als er niets veranderd, Nederland zat daar niet bij en het heeft dus ook niet per se met de diskwalificatie te maken. Hij kon het nu nog niet bevestigen natuurlijk, dus misschien kletst hij maar wat, maar hij is doorgaand wel betrouwbaar volgens mij.
pi_213623794
quote:
Gewoon gratis show op het Museumplein joh. Betaald met de miljoenen uit de schikking met de EBU. Live gestreamd op YouTube.

Joost & Friends. Jooststock. Europapalooza.
Presentatie in handen van Stuntje en Appie. Paul Elstak achter de draaitafels. Donnie en Acid erbij. Käärijä invliegen.
pi_213623983
Ik lees nooit de reacties op Youtube, veel te veel negativiteit en bagger naar mijn smaak, maar honderden commentaren onder Europapa ESF-clip van over de hele wereld (van Vietnam tot USA tegengekomen) zijn gewoon hartverwarmend.

Zijn IG story van vandaag klopt helemaal imo 💙

pi_213624029
HALLOOOOO (as Joost would say)
Mag ik dit met jullie delen?
Ik volg esc al jaren, soms ook mee gepost, maar poeff dit jaar. Jullie mogen wat liever voor elkaar zijn
Wholesome moments:

pi_213624722
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:46 schreef GeorgeM het volgende:
Vanwege alle gebeurtenissen zal Nederland vast hoog staan.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:35:03 #53
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213624788
quote:
Dat zou toch fantastisch zijn!
  roze maandag 20 mei 2024 @ 08:53:06 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213624968
Haha leuk die vriend van me is geïnterviewd door de Leeuwarden krant.
Your beauty never ever scared me.
pi_213625216
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Het gaat mij meer om het signaal dat we ermee afgeven. Maar ik ben denk ik niet volledig genoeg geweest in mn vorige antwoord. Voor mij is duidelijk dat die hele diskwalificatie niet in verhouding staat met wat Joost heeft gedaan, tenzij zou blijken dat hij de dame in kwestie fysiek zou hebben aangevallen. Onacceptabel. Maar daar lijkt het gewoon niet op (en puur op gevoel lijkt Joost me niet de persoon die dat zou doen :@ ). Dus ga ik er nu even vanuit dat de EBU straks over de brug moet komen, door iets van publiekelijke excuses, compensatie in kosten en/of finaleplek volgend jaar. Als dat uitblijft dan zie ik niet in waarom we volgend jaar moeten deelnemen aan een gezellig Europees feestje. Maar goed, dit is nog allemaal vrij hypothetisch te noemen. Maar mijn eerste reactie is wel dat ik even klaar ben met de EBU en helemaal geen zin heb dat mijn land onderdeel is van het ESF.
Daar hoef je mij zeker niet van te overtuigen, want daar ben ik het helemaal mee eens. Ik wil alleen aangeven dat een jaar overslaan vrij weinig voorstelt, zowel financieel als symbolisch. Nederland zal dan immers de shows gewoon uitzenden, met commentatoren erbij, we zullen gewoon stemmen, deze keer op alle drie de shows, en het jaar erna gaan we dan verder alsof er niets gebeurd is. Hooguit wordt dan even in het buitenland genoemd dat Nederland er niet bij is, vanwege de controverse rond Joost Klein.
  maandag 20 mei 2024 @ 09:24:28 #56
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213625244
Europapa op radio 2
George Michael
  maandag 20 mei 2024 @ 09:42:45 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_213625397
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Daar hoef je mij zeker niet van te overtuigen, want daar ben ik het helemaal mee eens. Ik wil alleen aangeven dat een jaar overslaan vrij weinig voorstelt, zowel financieel als symbolisch. Nederland zal dan immers de shows gewoon uitzenden, met commentatoren erbij, we zullen gewoon stemmen, deze keer op alle drie de shows, en het jaar erna gaan we dan verder alsof er niets gebeurd is. Hooguit wordt dan even in het buitenland genoemd dat Nederland er niet bij is, vanwege de controverse rond Joost Klein.
Dit zullen ze wel achterwege laten dan gok ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 20-05-2024 10:06:40 (niet we, maar ze) ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213625408
Blijft mooi (en een beetje onwerkelijk) om een Nederlandstalig lied zo hoog te zien eindigen in meerdere landen :)
twitter

Het enige niet-Engelstalig lied ook
twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Nashipeer op 20-05-2024 10:00:15 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 09:53:04 #59
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213625473
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:44 schreef Nashipeer het volgende:
Blijft mooi (en een beetje onwerkelijk) om een Nederlandstalig lied zo hoog te zien eindigen in meerdere landen :)
[ x ]
Geweldig dit! Elke keer als ik dit zie, maakt mijn hart een sprongetje O+
Joost krijg je niet klein
George Michael
pi_213625487
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:53 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Joost krijg je niet klein [ afbeelding ]
De nieuwe slogan volgens mij 😊
pi_213625524
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel andere omroep organisaties grote problemen hebben met de huidige organisatie. Die organisatie werd in ieder geval tot voor kort uit de wind gehouden door de grote vijf, maar als ergens tussen de vijf en tien landen afhaken, dan wordt het financiële plaatje een heel stuk ongezelliger voor de EBU en deelnemende landen. Rusland was al een aderlating, maar Nederland plus een paar andere zal dat ook zijn.

Joost is misschien niet de reden dat anderen afhaken, maar zijn diskwalificatie kan wel een katalysator zijn.
pi_213625577
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:00 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel andere omroep organisaties grote problemen hebben met de huidige organisatie. Die organisatie werd in ieder geval tot voor kort uit de wind gehouden door de grote vijf, maar als ergens tussen de vijf en tien landen afhaken, dan wordt het financiële plaatje een heel stuk ongezelliger voor de EBU en deelnemende landen. Rusland was al een aderlating, maar Nederland plus een paar andere zal dat ook zijn.

Joost is misschien niet de reden dat anderen afhaken, maar zijn diskwalificatie kan wel een katalysator zijn.
Ik denk dat het voor het grote publiek dit jaar nog wel meeviel, die hebben er niet al te veel van gemerkt, maar zo'n fake gebeuren kun je niet in stand blijven houden natuurlijk. Op een gegeven moment klapt het dan helemaal, daar was het dit jaar al dichtbij.

Het heeft gewoon fascistoïde trekjes hoe de EBU probeert elke vorm van mening en tegenspraak de kop in te drukken. Als je dan ziet hoe ze nu weer ontkennen anti-booing software te hebben gebruikt, ja sorry hoor, dat is echt George Orwell. "The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears".
pi_213625579
twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 10:09:18 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213625655
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Integendeel zelfs. Dat is juist de reden dat ik vind dat Avrotros zich veel harder moet opstellen, en genoegdoening en aanpassingen moet eisen. En als daar niet aan voldaan wordt, dat niet beantwoorden met een keer Numidia geen 15e laten worden, maar je gewoon ‘permanent’ terugtrekken. Dan maak je pas echt een statement, dat elders ook de aandacht trekt, en wat financieel merkbaar is (Nederland betaalt dan geen uitzendrechten, stemt niet/nauwelijks mee, minder views in de sociale media, over de drie shows al gauw zo’n 7 miljoen minder kijkers).
pi_213625721
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Integendeel zelfs. Dat is juist de reden dat ik vind dat Avrotros zich veel harder moet opstellen, en genoegdoening en aanpassingen moet eisen. En als daar niet aan voldaan wordt, dat niet beantwoorden met een keer Numidia geen 15e laten worden, maar je gewoon ‘permanent’ terugtrekken. Dan maak je pas echt een statement, dat elders ook de aandacht trekt, en wat financieel merkbaar is (Nederland betaalt dan geen uitzendrechten, stemt niet/nauwelijks mee, minder views in de sociale media, over de drie shows al gauw zo’n 7 miljoen minder kijkers).
Met 30 deelnemers valt de bodem uit het systeem met halve finales ook.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 11:01:50 #67
163650 Greys
pi_213625970
Check deze koekoek-tweet van de EBU (blind en doof voor alles) en de 'enthousiaste' reacties erop.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213626032
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:01 schreef Greys het volgende:
Check deze koekoek-tweet van de EBU (blind en doof voor alles) en de 'enthousiaste' reacties erop.

[ x ]
Ik weet niet of ik ze uit moet lachen of hierom moet huilen |:( :{w 8)7 :|W
pi_213626094
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:01 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Die reacties..
  roze maandag 20 mei 2024 @ 11:18:00 #70
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626107
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:15 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Die reacties..
Hahaha ik zie meteen Cornald weer voorbij komen lol.
pi_213626140
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sandrie op 20-05-2024 11:25:21 ]
  roze maandag 20 mei 2024 @ 11:25:08 #72
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626143
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:24 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Zou die welkom zijn daar volgend jaar?
(Ergens goed dat Jan er niet bij was)
Vast wel.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 11:25:56 #73
163650 Greys
pi_213626150
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Hahaha ik zie meteen Cornald weer voorbij komen lol.
Hahaha ja dat was ik. Wij krijgen een short film van ze, krijgen ze er ook eentje terug van me. Wel zo netjes toch. O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze maandag 20 mei 2024 @ 11:26:14 #74
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626151
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja dat was ik. Wij krijgen een short film van ze, krijgen ze er ook eentje terug van me. Wel zo netjes toch. O-)
Ik heb je een like gegeven.
  roze maandag 20 mei 2024 @ 11:26:45 #75
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626157
Heerlijk @Greys dat je ook zo on fire bent. _O-
  Forum Admin maandag 20 mei 2024 @ 11:26:51 #76
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213626160
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik denk dat je een beter statement maakt met een liedje genaamd 'Disco-qualified' met een aantal lagen, kan je ook nog afsluiten met de winner takes it all in the mix :J
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_213626182
Wat mij na 1,5 week nog het meest stoort is de hele houding van EBU. Dat arrogante, misplaatste en hautaine gedrag, alsof het een geweldig feestje was. Nergens iets wat lijkt op een excuus moet lijken.

Zomaar een jaartje overslaan geloof ik niet in. Nederland moet een keihard statement naar buiten maken en eisen:
- dat het publiek en de fans openheid van zaken wordt gegeven
- significante verbeteringen voor de artiesten en de pers
- opstappen van Martin en zijn vriendjes

En zolang dat allemaal niet gebeurd, niet meer meedoen. Alles wat we nu weten over hoe het er achter de schermen aan toe gaat, welke contractuele verplichtingen de delegaties aangaan, het is Russisch beleid wat er gevoerd wordt. Stoppen met het entertainment over de rug van artiesten.

Ook de hoofdsponsor mag wat mij betreft aftreden. Ik kan er niet meer in zien dan een propaganda machine.
pi_213626288
De EBU wacht gewoon op die boete voor Joost en dan kunnen ze verder met waar ze gebleven waren.
pi_213626358
quote:
9s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:39 schreef Em31 het volgende:
De EBU wacht gewoon op die boete voor Joost en dan kunnen ze verder met waar ze gebleven waren.
Ben er ook bang voor. En volgend jaar kijkt iedereen toch wel weer.
  roze maandag 20 mei 2024 @ 12:07:14 #80
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626479
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:47 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ben er ook bang voor. En volgend jaar kijkt iedereen toch wel weer.
Heb dit jaar de finale ook alsnog gewoon gekeken hoor. :D :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 12:09:14 #81
163650 Greys
pi_213626502
quote:
Toch denk ik dat niet. Denk dat er achter de schermen nog wel een en ander bezig is qua omroepen met vragen en klachten. En wacht maar tot ze aankondigen dat Israël volgend jaar gewoon weer meedoet. Dit gaat niet meer 'gewoon' door de komende jaren. Dit worden enorm moeizame edities met nog veel meer boe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213626522
De EBU, en sorry dat ik het nu zo ga verwoorden, gedraagt zich als een ouderwetse valse naïeve nicht.

Slaan alles in de wind, valt niet mee te praten en doen toch wel wat zelf willen en zijn blind voor de situatie om zich heen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_213626601
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Toch denk ik dat niet. Denk dat er achter de schermen nog wel een en ander bezig is qua omroepen met vragen en klachten. En wacht maar tot ze aankondigen dat Israël volgend jaar gewoon weer meedoet. Dit gaat niet meer 'gewoon' door de komende jaren. Dit worden enorm moeizame edities met nog veel meer boe.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor met dit soort organisaties. Als Moroccanoil er bijvoorbeeld alles aan gaat doen om weer sponsor te worden, gaan ze dat dan weigeren?

Ik krijg er op dit moment vooral een FIFA/UEFA gevoel bij. :') Het gemak waarmee Nederland eruit gegooid is en Israël de hele week daar lekker heeft mogen stoken, maar dat ze dan niet snappen dat je dan natuurlijk zo'n reactie krijgt?

Enige voordeel wat je dan nog wel hebt is dat er een kans bestaat dat je te weinig landen gaat hebben voor halve finales en dat zou ze wel pijn gaan doen.
pi_213626622
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor met dit soort organisaties. Als Moroccanoil er bijvoorbeeld alles aan gaat doen om weer sponsor te worden, gaan ze dat dan weigeren?

Enige wat nog mist is dat ze het in 2028 in Saudi-Arabie willen organiseren en dat Qatar Airways de volgende sponsor wordt.
  maandag 20 mei 2024 @ 12:21:38 #85
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213626625
mmm... zag net nog 12 landen die toegezegd hebben in 2025 mee te doen
na refresh bleven er nog 10 over - was te laat met screenshot

welke landen zijn er weer afgevallen?
... en huiver mee
pi_213626656
De videoclip heeft nu meer dan 500.000 likes :) w/
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 12:39:14 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213626767
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, waarom zouden ze?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213626771
quote:
Kunnen ze proberen. Maar zelfs als hij een boete krijgt betekent dat nog niet dat ze zorgvuldig zijn geweest en niet aansprakelijk voor financiële schade voor Avrotros.
pi_213626777
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Met fatale gevolgen voor mijn ESF gevoel.
pi_213626859
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor het grote publiek dit jaar nog wel meeviel, die hebben er niet al te veel van gemerkt, maar zo'n fake gebeuren kun je niet in stand blijven houden natuurlijk. Op een gegeven moment klapt het dan helemaal, daar was het dit jaar al dichtbij.
Het grote publiek heeft echt wel het boe-geroep bij Martin Osterdahl en Nederland opgemerkt. Dat kon de ebu helaas niet verbergen
pi_213626933
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Al had het wel een naar bijsmaakje. Just wasn’t the same.
Maar helemaal overslaan wilde ik het ook.
pi_213626986
Het wordt voor de EBU toch lastig om voor volgend jaar het festival te verkopen onder het motto van United by Music na wat er dit jaar allemaal gespeeld heeft. Er zal een aanzienlijk aantal landen sceptisch afwachten of Israël wel of niet wordt toegelaten. En pas dan besluiten of ze wel of niet mee willen doen.

Wat mij betreft zegt AvroTros: we stoppen er voorlopig mee, met meedoen en met uitzenden. We zijn een van de founders van het festival, zijn altijd solidair geweest, hebben altijd keurig in de pas gelopen en hebben altijd volgehouden ook in de jaren dat we niet door de kwalificaties kwamen en we zijn nu gewoon als een outcast behandeld. De delegatie, met nota bene Twan die drie jaar een belangrijke sleutelrol heeft gehad, heeft geen voet aan de grond gekregen, naar geen enkele argumentatie is geluisterd.

De glans van het festival is er voor mij wel van af. Wat heeft het nog voor zin om mee te doen, als bullying beloond wordt en de real spirit voor het het muziekfeest (Joost) wordt weggezet als een halve crimineel en geen enkele moeite wordt gedaan om alle vage insinuaties uit de wereld te nemen. Zo ga je niet met mensen om. Zo ga je niet met delegaties om. Zo ga je niet met artiesten om. Zo ga je niet met kijkers om. United by Music my ass.

Zo, dat moest er even uit.

Joost Klein krijg je niet klein. Kwetsbaar als hij is, hij is een vechter pur sang. Hij was groots gisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 20-05-2024 15:48:19 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 13:12:44 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213627033
Heeft de EBU uberhaupt al aangegeven dat ze zich zo veel klachten aantrekken of iets anders dat aangeeft dat ze met alle commotie aan de slag gaan?
Spoilers!
pi_213627066
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het grote publiek heeft echt wel het boe-geroep bij Martin Osterdahl en Nederland opgemerkt. Dat kon de ebu helaas gelukkig niet verbergen
;)

Maar goed, ik vermoed dat het ook weinig gevolgen zal hebben voor de EBU; achter Osterdahl zitten ook weer grotere machten, binnen en buiten de EBU. Voor mij is het ESF gevoel wel anders geworden daardoor; blijkbaar is dat toch een soort van propaganda machine voor een land als Israël. Ik ben bang dat ik nooit meer anders naar het ESF kan kijken.

Maar ja; wat dat betreft is Joost Klein dan wel weer het goede voorbeeld; gewoon lekker je ding blijven doen :)
  ESF Reporter maandag 20 mei 2024 @ 13:19:39 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_213627095
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het heeft gewoon fascistoïde trekjes hoe de EBU probeert elke vorm van mening en tegenspraak de kop in te drukken. Als je dan ziet hoe ze nu weer ontkennen anti-booing software te hebben gebruikt, ja sorry hoor, dat is echt George Orwell. "The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears".
Ja ik lees buiten alle boze reacties toch ook nog genoeg reacties van mensen die zeggen dat ze er tijdens het kijken van de show niks van (alle ophef) merkten, het leek op een normale show, ze hebben genoten, dus de mensen die nu moord en brand roepen moeten vooral hun muil houden want het gaat uiteindelijk om hoe het op tv overkomt.

Dat is dus precies wat de EBU wil bereiken. Lekker Disneyland blijven spelen met Cinderella’s Castle in de schijnwerpers terwijl achter de coulissen Minnie Mouse door Pluto tegen haar wil van achter wordt genomen.

Bij wijze van.
pi_213627141
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:19 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat de EBU wil bereiken. Lekker Disneyland blijven spelen met Cinderella’s Castle in de schijnwerpers terwijl achter de coulissen Minnie Mouse door Pluto tegen haar wil van achter wordt genomen.

Bij wijze van.
Niets ten nadele van je terechte (!) vergelijking echter Minni en Pluto kennende zou het eerder anders om zijn, Minni can be sooo bossy dus die heeft vast wel speeltjes in haar laatje. _O-

Ik denk dan ook dat die eedere tweet van EBUHqt die niet echt ergens op slaat een 'test' is om te kijken of de storm al een beetje is gaan liggen qua comments en reacties...
pi_213627254
Ik dacht: waar doet dat nieuwe nummer Luchtballon van Joost me nou aan denken? Maar nu weet ik het: whatever it takes, or how my heart breaks, I will be right here waiting for you :)
pi_213627259
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, waarom zouden ze?
Omdat er al landen vragen hebben gesteld over of de hoofdsponsor invloed heeft op hoe een land behandeld wordt.
pi_213627271
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Kunnen ze proberen. Maar zelfs als hij een boete krijgt betekent dat nog niet dat ze zorgvuldig zijn geweest en niet aansprakelijk voor financiële schade voor Avrotros.
Dat hoop ik ook, maar ik heb geen idee of dat dan nog kans van slagen heeft.
pi_213627277
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:19 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja ik lees buiten alle boze reacties toch ook nog genoeg reacties van mensen die zeggen dat ze er tijdens het kijken van de show niks van (alle ophef) merkten, het leek op een normale show, ze hebben genoten, dus de mensen die nu moord en brand roepen moeten vooral hun muil houden want het gaat uiteindelijk om hoe het op tv overkomt.

Bij wijze van.
_O-
pi_213627346
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Israël is nu de grote splijtzwam die voor veel gedoe zal zorgen, wat er ook beslist wordt.

Voor andere landen is Joost toch heel wat minder relevant, zeker als hij straks ook nog een strafje krijgt. Dan is het voor genoeg niet-betrokkenen toch een gevalletje “als je niet gediskwalificeerd wil worden, moet je maar normaal doen”. En solidariteit van andere omroepen als de BBC of VRT ofzo zou ik al helemaal niet verwachten.
pi_213627375
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook, maar ik heb geen idee of dat dan nog kans van slagen heeft.
Oh echt wel hoor. Want de EBU heeft een contractuele verplichting niet nagekomen, en het is alleszins de vraag of het incident ernstig genoeg was om dat te doen. Een boete (als het al tot vervolging komt) betekent nog steeds dat het geen ernstige kwestie is geweest. Dus wellicht ook dan nog onvoldoende rechtvaardiging van de opgelegde sancties. Het contract met de artiesten lijkt ook nogal wat worgartikelen te bevatten die bij rechterlijke toetsing niet te handhaven zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 mei 2024 @ 13:48:43 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213627397
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:30 schreef Electric_Eye het volgende:
Wat mij na 1,5 week nog het meest stoort is de hele houding van EBU. Dat arrogante, misplaatste en hautaine gedrag, alsof het een geweldig feestje was. Nergens iets wat lijkt op een excuus moet lijken.

Zomaar een jaartje overslaan geloof ik niet in. Nederland moet een keihard statement naar buiten maken en eisen:
- dat het publiek en de fans openheid van zaken wordt gegeven
- significante verbeteringen voor de artiesten en de pers
- opstappen van Martin en zijn vriendjes

En zolang dat allemaal niet gebeurd, niet meer meedoen. Alles wat we nu weten over hoe het er achter de schermen aan toe gaat, welke contractuele verplichtingen de delegaties aangaan, het is Russisch beleid wat er gevoerd wordt. Stoppen met het entertainment over de rug van artiesten.

Ook de hoofdsponsor mag wat mij betreft aftreden. Ik kan er niet meer in zien dan een propaganda machine.
Zoals? Oprechte vraag, ik heb het niet echt meer gevolgd en nu even 100 topics teruglezen is me wat te veel van het goede :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 20 mei 2024 @ 13:50:58 #104
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_213627418
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Omdat er al landen vragen hebben gesteld over of de hoofdsponsor invloed heeft op hoe een land behandeld wordt.
En daarop antwoorden ze dan glashard met nee en gaan verder met waar ze mee bezig zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_213627421
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Israël is nu de grote splijtzwam die voor veel gedoe zal zorgen, wat er ook beslist wordt.

Voor andere landen is Joost toch heel wat minder relevant, zeker als hij straks ook nog een strafje krijgt. Dan is het voor genoeg niet-betrokkenen toch een gevalletje “als je niet gediskwalificeerd wil worden, moet je maar normaal doen”. En solidariteit van andere omroepen als de BBC of VRT ofzo zou ik al helemaal niet verwachten.
Je kunt de twee zaken niet helemaal los van elkaar zien. De diskwalificatie van Joost is vooral in contrast met de overigens allesbehalve non zero tolerance policy zo controversieel. Het feit dat er regels zijn die soms gevolgen hebben en soms niet is voor alle deelnemers relevant. Zeker als ze geen grote vijf zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 14:00:12 #106
163650 Greys
pi_213627496
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:21 schreef Giggio het volgende:
mmm... zag net nog 12 landen die toegezegd hebben in 2025 mee te doen
na refresh bleven er nog 10 over - was te laat met screenshot

welke landen zijn er weer afgevallen?
Na refresh van wat?
Waar keek je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213627563
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, misschien ben ik te cynisch, maar zeker als hij wordt "gestraft" verwacht ik weinig bijval van andere landen en omroepen. Voorafgaand aan de finale waren er ook allemaal geruchten over landen die niet meer mee zouden doen, nou dat hebben we gezien. Wel twee of drie voorzichtige steunbetuigingen aan Joost, maar dat was het dan.

Het is het internet dat er nu voor zorgt dat er nog enige gerechtigheid volgt, maar de mainstream heeft daar volgens mij nog steeds niet zoveel van meegekregen.
pi_213627615
Ik vraag me eigenlijk ook wel af of Joost nog actie zal ondernemen. Hij moet natuurlijk eerst de uitspraak afwachten, maar het lijkt me dat de AT hoe dan ook nog verhaal gaat halen. Tegelijkertijd denk ik dat Joost er wel klaar mee is en het misschien wel laat zitten om bijvoorbeeld een schadevergoeding te krijgen.
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 14:37:53 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213627867
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
het is een relatief klein bedrijf

ik denk dat de EBU het kan kopen als ze zouden willen
pi_213628021
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:26 schreef Pharkus het volgende:

[..] 'Disco-qualified' [...]
_O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 mei 2024 @ 15:06:33 #111
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213628035
Noa Vahle moet tegen haar zin in live op tv achter Joost Klein aan: ‘Ik sta hier vast voor Jan Lul’

quote:
Tijdens de uitzending van De Oranjezondag schakelde Hélène Hendriks verschillende keren vanuit de studio naar Vahle om haar te vragen hoe het ervoor stond. Hoewel Klein wél kwam opdagen, zat een interview er niet in. Na zijn optreden, kwam Vahle weer in beeld. ,,Nou, Joost is weg en ik heb Joost ook niet gesproken”, zei ze met venijnig glimlachje, wat weer op veel gelach in de studio kon rekenen.

Deze uitkomst had de verslaggeefster al van mijlenver zien aankomen en ze gaf in de uitzending dan ook toe dat ze niet stond te springen toen ze hoorde dat ze naar Enschede werd gestuurd. ,,Jullie kunnen het je ook wel voorstellen dat ik als sportverslaggever, op de dag dat er een ontknoping is in de Premier League en de laatste speelronde en de Eredivisie, het echt heel erg leuk vind om af te reizen naar Enschede”, zei ze. ,,Om te kijken naar Joost Klein en vervolgens geen vraag te kunnen stellen. Dus een geslaagde dag, moet ik zeggen", concludeerde ze sarcastisch.

,,Ik was zeker niet de enige hier, want de persvrouw van het festival wist niet wat haar overkwam. Ongelooflijk veel pers uit binnen- en buitenland”, ging Vahle verder. ,,Talpa heeft heel efficiënt drie ploegen gestuurd, dus wij, Hart van Nederland en Shownieuws”, zegt Vahle.

Uiteindelijk besloot ze de journalisten die Joost Klein probeerden te strikken maar te interviewen over hun verwoede pogingen om Joost Klein te strikken, en zo kon ze er tóch nog een beetje om lachen.
Goede samenwerking tussen de drie Talpa programma's
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213628041
Ik ben inmiddels ook voorstander van een protestlied in 2025. Want anders gaat het feestje gewoon zonder ons door en denkt niemand meer aan wat er met Joost is gebeurd. Ergste dat kan gebeuren is dat ze onze inzending afkeuren, maar dan ben je wel daar weer nieuws mee. De vraag is alleen welke artiest zich wil lenen hiervoor?
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 15:11:09 #113
375570 crew  Cyan9
pi_213628053
quote:
Humor met de commerciëlen. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213628060
Weet je EBU gaat niks verder doen of zeggen. Gewoon net als op het songfestival zelf boegeroep gewoon negeren.
Ze hebben volgens hun protocollen gehandeld, uitingen van geweld worden niet getolereerd en verder gaan ze het er niet meer over hebben.
En straks hebben wij het er ook niet meer over en kan zo’n organisatie lekker doorgaan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 15:15:16 #115
163650 Greys
pi_213628094
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:11 schreef quirina het volgende:
Weet je EBU gaat niks verder doen of zeggen. Gewoon net als op het songfestival zelf boegeroep gewoon negeren.
Ze hebben volgens hun protocollen gehandeld, uitingen van geweld worden niet getolereerd en verder gaan ze het er niet meer over hebben.
En straks hebben wij het er ook niet meer over en kan zo’n organisatie lekker doorgaan.
Er ging wel meer mis dan alleen Joost he.

- Bannen van vlaggen
- Zaalgeluid veranderen
- Zero tolerance niet laten gelden voor anderen
- Producers Choice invoeren
- Favorieten op slechte plekken zetten zoals Oekraïne en NL
- Klachten van artiesten niet serieus nemen

Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213628097
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:08 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik ben inmiddels ook voorstander van een protestlied in 2025. Want anders gaat het feestje gewoon zonder ons door en denkt niemand meer aan wat er met Joost is gebeurd. Ergste dat kan gebeuren is dat ze onze inzending afkeuren, maar dan ben je wel daar weer nieuws mee. De vraag is alleen welke artiest zich wil lenen hiervoor?
Lange Frans is wel een goede. Die ziet in alles complotten.
pi_213628135
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:15 schreef Greys het volgende:

[..]

- Bannen van vlaggen
- Zaalgeluid veranderen

Etc.
Ja maar stiekem pesten ( wat dat groepje van Israël deed) valt niet onder geweld.
Pesten kan je negeren.
Non binaire vlag en Europese vlag staat naar naar andere overtuigingen en landen die meedoen buiten Europa zoals Israël en Australië en Azerbeidzjan bijvoorbeeld.
Producers choice… moet niet uitmaken, televotes kunnen daar overheen stemmen.
Slechte plekken geven, hoeft niet perse uit te maken als de performance en song goed is.
Klachten niet serieus nemen…tsja .. wat ze nu al doen hè . Negeren en het er niet over hebben. Want mensen vergeten het toch wel.
pi_213628179
Maar we kunnen ze wel weer even reminden als ze een nieuw songfestival volgend jaar organiseren.. Reddit wordt erg goed gelezen hoor :P
pi_213628225
quote:
Ik heb werkelijk geen flauw idee wie Noa Vahle is.
  Trouwste user 2022 maandag 20 mei 2024 @ 15:38:30 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_213628251
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:34 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Houwe zo. Gevalletje inteelt-tv.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213628275
quote:

[..]
De lieve dochter van Linda de Mol.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 mei 2024 @ 15:41:18 #122
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213628281
quote:

[..]
nichtje van John de Mol, dochter van Linda de Mol en Sander.

maar belangrijker

Noa Vahle is een Nederlands sportpresentatrice en -verslaggeefster. aldus Wikipedia
pi_213628328
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:15 schreef Greys het volgende:

[..]

- Bannen van vlaggen
- Zaalgeluid veranderen

Etc.
Dit is genoeg stof voor discussie, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dit bijvoorbeeld de Oostenrijkse TV en gemiddelde Oostenrijker boeit. Daar is het ESF gewoon relatief goedkope en goed bekeken televisie, en veel van de problemen hooguit aandachtspunten bij de volgende HOD-meeting. Israël staat hier nog wel buiten, want dat is in het verhaal het enige waar Jan-met-de-Pet ook iets van vindt.
pi_213628356
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:21 schreef quirina het volgende:

[..]

Pesten kan je negeren.
Waarvan akte.
pi_213628376
Overigens denk ik wel dat Nederland in de hele discussie meer gaat hebben aan Oost-Europese omroepen, en wellicht wat meer outsiders als Portugal of IJsland, dan de buurlanden. De minder vermogende landen spelen op het ESF immers steeds meer een bijrol, en de EBU moet er duidelijk niet aan denken dat we ooit nog eens naar Litouwen of Georgië moeten voor een ESF.
pi_213628428
quote:

[..]
Nepobaby. Dochter van Linda de Mol. Maar ze doet het best aardig.
pi_213628457
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:21 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja maar stiekem pesten ( wat dat groepje van Israël deed) valt niet onder geweld.
Pesten kan je negeren.
Non binaire vlag en Europese vlag staat naar naar andere overtuigingen en landen die meedoen buiten Europa zoals Israël en Australië en Azerbeidzjan bijvoorbeeld.
Producers choice… moet niet uitmaken, televotes kunnen daar overheen stemmen.
Slechte plekken geven, hoeft niet perse uit te maken als de performance en song goed is.
Klachten niet serieus nemen…tsja .. wat ze nu al doen hè . Negeren en het er niet over hebben. Want mensen vergeten het toch wel.
Wat een onzin allemaal joh. Je grote held Nemo trad als 5e op in de semi, en werd 4e (!) in de uitslag. Op vrij ruime afstand van Israël en Nederland. Trek dit door naar de finale en hen had nooit gewonnen als hen was geplaatst op de positie waar Joost nu zou staan. Probeer die oogkleppen eens af te doen.
pi_213628468
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:55 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Nepobaby. Dochter van Linda de Mol. Maar ze doet het best aardig.
En de zoon van Linda de Mol heeft Sugardaddy van Roxy Dekker geproduceerd :) Ze hebben een stevige kruiwagen, maar toegegeven, ze doen er wel wat mee.
  Trouwste user 2022 maandag 20 mei 2024 @ 16:03:52 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_213628511
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En de zoon van Linda de Mol heeft Sugardaddy van Roxy Dekker geproduceerd :) Ze hebben een stevige kruiwagen, maar toegegeven, ze doen er wel wat mee.
Noa Vahle is gruwelijk. Maar daar gaat het niet eens om. Het nepotisme is stuitend. Een 20-jarige scholiere naar het WK in Quatar sturen. Daar moet je normaal je sporen voor hebben verdiend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 20 mei 2024 @ 16:08:05 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213628535
Ze is vooral heel erg beige. Niet lelijk en ze brengt haar stukjes best redelijk, maar toch. Beige. Er zit kraak noch smaak aan.
pi_213628596
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]
Noa Vahle is gruwelijk. Maar daar gaat het niet eens om. Het nepotisme is stuitend. Een 20-jarige scholiere naar het WK in Quatar sturen. Daar moet je normaal je sporen voor hebben verdiend.

Er zijn dagen dat ik niet naar Veronica Inside kijk :') dus ik kan het niet helemaal beoordelen, maar wat ik van haar heb gezien vind ik niet per se slechter dan wat je bij Studio Sport voorbij ziet komen. Dus tja...

Maar dit heeft verder niks met Joost Klein te maken.
  maandag 20 mei 2024 @ 16:16:53 #132
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213628603
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2024 14:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Na refresh van wat?
Waar keek je?
https://eurovisionworld.com/eurovision/2025/event
... en huiver mee
  Trouwste user 2022 maandag 20 mei 2024 @ 16:38:55 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_213628857
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er zijn dagen dat ik niet naar Veronica Inside kijk :') dus ik kan het niet helemaal beoordelen, maar wat ik van haar heb gezien vind ik niet per se slechter dan wat je bij Studio Sport voorbij ziet komen. Dus tja...

Nogmaals, het doet er niet toe hoe ze het doet.

pi_213628911
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Of je bent het nichtje van de grote baas. Helpt ook, hè!
pi_213628923
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:46 schreef HiZ het volgende:

[..]
Oh echt wel hoor. Want de EBU heeft een contractuele verplichting niet nagekomen, en het is alleszins de vraag of het incident ernstig genoeg was om dat te doen. Een boete (als het al tot vervolging komt) betekent nog steeds dat het geen ernstige kwestie is geweest. Dus wellicht ook dan nog onvoldoende rechtvaardiging van de opgelegde sancties. Het contract met de artiesten lijkt ook nogal wat worgartikelen te bevatten die bij rechterlijke toetsing niet te handhaven zijn.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de AVROTROS hier ondertussen ook al mee bezig is. :Y
  Trouwste user 2022 maandag 20 mei 2024 @ 16:46:31 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_213628933
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Of je bent het nichtje van de grote baas. Helpt ook, hè!
Precies.

pi_213629067
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 15:27 schreef quirina het volgende:
Maar we kunnen ze wel weer even reminden als ze een nieuw songfestival volgend jaar organiseren.. Reddit wordt erg goed gelezen hoor :P
En zwaar gecensureerd. Het lijkt wel alsof de moderatie in China zit.
pi_213629177
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:06 schreef Aadrianus het volgende:
Het wordt voor de EBU toch lastig om voor volgend jaar het festival te verkopen onder het motto van United by Music na wat er dit jaar allemaal gespeeld heeft. Er zal een aanzienlijk aantal landen sceptisch afwachten of Israël wel of niet wordt toegelaten. En pas dan besluiten of ze wel of niet mee willen doen.

Wat mij betreft zegt AvroTros: we stoppen er voorlopig mee, met meedoen en met uitzenden. We zijn een van de founders van het festival, zijn altijd solidair geweest, hebben altijd keurig in de pas gelopen en hebben altijd volgehouden ook in de jaren dat we niet door de kwalificaties kwamen en we zijn nu gewoon als een outcast behandeld. De delegatie, met nota bene Twan die drie jaar een belangrijke sleutelrol heeft gehad, heeft geen voet aan de grond gekregen, naar geen enkele argumentatie is geluisterd.

De glans van het festival is er voor mij wel van af. Wat heeft het nog voor zin om mee te doen, als bullying beloond wordt en de real spirit voor het het muziekfeest (Joost) wordt weggezet als een halve crimineel en geen enkele moeite wordt gedaan om alle vage insinuaties uit de wereld te nemen. Zo ga je niet met mensen om. Zo ga je niet met delegaties om. Zo ga je niet met artiesten om. Zo ga je niet met kijkers om. United by Music my ass.

Zo, dat moest er even uit.

Joost Klein krijg je niet klein. Kwetsbaar als hij is, hij is een vechter pur sang. Hij was groots gisteren.
_O_
pi_213629199
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de AVROTROS hier ondertussen ook al mee bezig is. :Y
Ze zouden dom zijn als ze het niet zouden doen. Die zaak zou een enorme leverage geven bij onderhandelingen over veranderingen bij de EBU. De EBU heeft er gewoon een ongekend zootje van gemaakt. En voor Avrotros ligt er daardoor een schade in de vorm van een paar miljoen minder kijkers en god mag weten hoeveel minder stemmen dan gebruikelijk.

Voor Joost is er minder te winnen afgezien van de voldoening van gelijk krijgen. Materieel is die diskwalificatie gewoon een enorme boost in monetaire zin.
pi_213629260
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze zouden dom zijn als ze het niet zouden doen. Die zaak zou een enorme leverage geven bij onderhandelingen over veranderingen bij de EBU. De EBU heeft er gewoon een ongekend zootje van gemaakt. En voor Avrotros ligt er daardoor een schade in de vorm van een paar miljoen minder kijkers en god mag weten hoeveel minder stemmen dan gebruikelijk.

Voor Joost is er minder te winnen afgezien van de voldoening van gelijk krijgen. Materieel is die diskwalificatie gewoon een enorme boost in monetaire zin.
Ik vind dat ook zoiets vreemds ja, je steekt er tonnen in en ze flikkeren je er zo uit. Dat kan toch niet, daar moet je toch echt gegronde redenen voor hebben. Niet iemand die wel of niet een telefoon uit iemands hand slaat.
pi_213629290
quote:
Joost
pi_213629330
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Joost
Ik zou, als ik hem was, lekker verder gaan met m’n leven. Positive vibes only. :)
Schadevergoeding eisen, als blijkt dat alles echt rond is en zwaar overdreven is geweest.

Maar een tweede keer haalt de magie en glans er wel af.
Zelfs voor ons kijkers. Al kijk ik dan met plezier, maar het is niet meer DiE eNe DrOoM die hij realiseert. Dat moment was al in de halve finale. :)
pi_213629456
Als hij volgende keer zou mee doen zou hij voor België heen moeten gaan, kunnen we als Nederland massaal op hem stemmen :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 18:10:07 #144
163650 Greys
pi_213629707
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 18:16:20 #145
163650 Greys
pi_213629746
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:46 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze zijn een contractuele verplichting niet nagekomen, maar in hun reglement staat kennelijk dat je iemand volgens hun regels gewoon kunt diskwalificeren en dat dat niet terug te draaien is. Dus dat met die contractuele verplichting hebben ze vast het excuus voor dat 'ze hem nou eenmaal mochten diskwalificeren omdat hij zich niet aan het zero tolerance gebeuren hield'.

'Ja maar zij hielden zich ook niet aan de gemaakte afspraken door hem toch te filmen'.
Klopt helemaal. Alleen weten we niet of die afspraak/toezegging op papier is gezet. En ga dat dan maar eens bewijzen.

Ik geloof AvroTros absoluut dat er onder andere twee keer een klacht is ingediend over de onveiligheid enzo, alleen was die eerste klacht van voor het incident mondeling als ik het goed begreep. En de tweede schriftelijk. Na het incident.

Kortom, zelfs als Joost z'n gebeuren geseponeerd wordt heeft EBU vast wel een goor trucje om onder schadevergoeding en excuses uit te komen. ( :r )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213629910
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze zijn een contractuele verplichting niet nagekomen, maar in hun reglement staat kennelijk dat je iemand volgens hun regels gewoon kunt diskwalificeren en dat dat niet terug te draaien is. Dus dat met die contractuele verplichting hebben ze vast het excuus voor dat 'ze hem nou eenmaal mochten diskwalificeren omdat hij zich niet aan het zero tolerance gebeuren hield'.

'Ja maar zij hielden zich ook niet aan de gemaakte afspraken door hem toch te filmen'.
Klopt helemaal. Alleen weten we niet of die afspraak/toezegging op papier is gezet. En ga dat dan maar eens bewijzen.

Ik geloof AvroTros absoluut dat er onder andere twee keer een klacht is ingediend over de onveiligheid enzo, alleen was die eerste klacht van voor het incident mondeling als ik het goed begreep. En de tweede schriftelijk. Na het incident.

Kortom, zelfs als Joost z'n gebeuren geseponeerd wordt heeft EBU vast wel een goor trucje om onder schadevergoeding en excuses uit te komen. ( :r )
Je moet je ook realiseren dat de overeenkomst met Joost niet per se dezelfde is als die met Avrotros. En ook die rare bepaling dat je je niet mag verweren tegen hun beslissing verhoudt zich slecht met het Europese rechtsstelsel. Ze hebben alleen in hun eigen hoofden een sterke zaak.
pi_213629931
Eurovision Vietnam (blijkbaar bestaat dat 😁) kanaal kwam net in mijn FB feed.

Met uiteraard Europapa met de ondertiteling van het hele nummer.
Zou dat gebruikelijk zijn en ook in andere landen? Dat zou een verklaring zijn dat een niet-Engelstalig nummer zo wijd wordt opgepakt..

[edit: ik kom er niet uit hoe hier een direct link te plaatsen, sorry]

[ Bericht 12% gewijzigd door Sandrie op 20-05-2024 18:36:30 (.) ]
pi_213629941
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Goede reden voor AvroTros om te zeggen: Als dit de houding van EBU is, kiezen we ervoor om voorlopig niet meer mee te doen. Wij als organisatie willen dat onze artiesten zich veilig kunnen voelen, en niet vanwege een scheet die bij iemand binnen de EBU dwarszit, hetzelfde trauma hoeven mee te maken als onze talentvolle en respectvolle artiest Joost Klein is overkomen.
  roze maandag 20 mei 2024 @ 18:37:13 #149
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213629952
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:35 schreef Sandrie het volgende:
Eurovision Vietnam (blijkbaar bestaat dat 😁) kanaal kwam net in mijn FB feed.

Met uiteraard Europapa met de ondertiteling van het hele nummer.
Zou dat gebruikelijk zijn en ook in andere landen? Dat zou een verklaring zijn dat een niet-Engelstalig nummer zo wijd wordt opgepakt..

[edit: ik kom er niet uit hoe hier een direct link te plaatsen, sorry]
Ik las toevallig laatst dat 1 van die landen in Europa die het uitzendt ook alles ondertiteld.
  roze maandag 20 mei 2024 @ 18:37:34 #150
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213629957
Dat zou hier ook wel een uitkomst zijn want dan weet ik tenminste bij 20 liedjes wel wat ze zeggen.
pi_213630023
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:37 schreef Ama het volgende:
Dat zou hier ook wel een uitkomst zijn want dan weet ik tenminste bij 20 liedjes wel wat ze zeggen.
holding the drinks with both hands like
cha, cha, cha, cha, cha, cha, cha, no
pi_213630100
tiktok

Door dit soort filmpjes en ook die van Oostenrijk en Letland krijg ik ook het idee dat het vast niet heel erg geweest kan zijn wat er gebeurd is, anders gaan ze dit niet delen.
pi_213630132
quote:
De vraag is alleen welke artiest zich wil lenen hiervoor?
Nielson
C’est Davie :o)
pi_213630187
twitter

Hij was wel écht behoorlijk geïrriteerd tijdens de persconferentie, he :@ Met in hindsight dat de AvroTros al geklaagd had voor dit moment natuurlijk.
pi_213630247
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zou, als ik hem was, lekker verder gaan met m’n leven. Positive vibes only. :)
Schadevergoeding eisen, als blijkt dat alles echt rond is en zwaar overdreven is geweest.

Zelfs voor ons kijkers. Al kijk ik dan met plezier, maar het is niet meer DiE eNe DrOoM die hij realiseert. Dat moment was al in de halve finale. :)
Ik denk ook niet dat we Joost nog gaan zien in Eurovisie, maar de droom is natuurlijk nog niet gerealiseerd. Dat was in de finale staan op zaterdagavond, als iedereen kijkt.
pi_213630281
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:57 schreef d_elise het volgende:
[ x ]

Hij was wel écht behoorlijk geïrriteerd tijdens de persconferentie, he :@ Met in hindsight dat de AvroTros al geklaagd had voor dit moment natuurlijk.
Joost heeft nogal een lage tolerantie voor bullshit. En terecht.
pi_213630323
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:51 schreef Dave het volgende:

[..]
Nielson
Hij is al begonnen met solliciteren in de media inderdaad

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandrie op 20-05-2024 19:09:28 (.) ]
pi_213630340
twitter

Ik had dit helemaal gemist, zullen ze ook wel niet zo blij mee zijn geweest. :+
pi_213630411
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:09 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Hij is al begonnen met solliciteren in de media inderdaad
Nielson liep op de avond van de diskwalificatie al helemaal leeg op X. Hij leek oprecht pissig.
pi_213630421
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:11 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
O wauw, ook niet gezien idd. Dat ie dat ook gewoon doet met z'n geprinte papiertje _O- Maar de EBU zal het wel niet zo grappig gevonden hebben, nee
pi_213630585
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:21 schreef d_elise het volgende:

[..]
O wauw, ook niet gezien idd. Dat ie dat ook gewoon doet met z'n geprinte papiertje _O- Maar de EBU zal het wel niet zo grappig gevonden hebben, nee
Misschien komen we er ooit nog eens achter dat het eigenlijk een opeenstapeling van incidenten was. :')
pi_213631025
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nielson liep op de avond van de diskwalificatie al helemaal leeg op X. Hij leek oprecht pissig.
Ben het nu aan het lezen, ga stuk hier 😅😅

[ Bericht 15% gewijzigd door Sandrie op 20-05-2024 20:22:50 (.) ]
pi_213631078
twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 20:54:21 #164
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213631544
quote:
17s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:10 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Als je me een paar maanden geleden had gezegd dat deze twee groepen zouden samenkomen, dan had ik je vierkant uitgelachen _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213631686
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:16 schreef blackswangreen het volgende:
[ x ]
Dat filmpje heeft inmiddels een andere lading gekregen.
pi_213631724
quote:
[ x ]
Als Kaarija had gewonnen, had hij dan nu afgezien van de interval act, zoals nu het afzien van de puntentelling? _O-
pi_213631726
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 20:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als je me een paar maanden geleden had gezegd dat deze twee groepen zouden samenkomen, dan had ik je vierkant uitgelachen _O-
Twentenaren en Joost Klein?
pi_213631732
Overigens wel gegniffeld om Boulevard die opende met telefoontjes in de hand a la het optreden bij Joost gister. :D
  maandag 20 mei 2024 @ 21:18:05 #169
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213631820
Mijn peuter zong helemaal uit zichzelf Europapa. Had ze opgepikt bij het buurmeisje O+ O+ O+ .
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213632046
Ik zag deze net pas voor het eerst. :D

Deze reactie. _O-

quote:
missed opportunity for the part with "ik wil weg uit netherlands" not picturing the nether
En klaarblijkelijk dachten meerdere mensen: hm, hoe zou het klinken als Cartman het nummer zingt?

pi_213632241
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nielson is een van ons. Vind ik mooi om te zien :)
pi_213632253
quote:
[ x ]
Wat staat daar onder? :o
pi_213632311
Het nu volgende is geen kritiek, maar een mening die niet bekritiserend bedoeld is (ik zeg het er maar bij voor de zekerheid)

Ik denk dat veel mensen het eens zijn dat de diskwalificatie voor Joost juist positief heeft uitgepakt. Zijn verhaal ging de hele wereld over, icm zijn aanstekelijke liedje, innemende persoonlijkheid en slick act, maakten mensen over de hele wereld zich kwaad.

Niemand had Joost meer gezien sinds de 11e, vertrokken in zijn eentje, geen reactie, niets.
Iedereen wilde weten hoe het met hem was, zijn verhaal, of het OK met hem ging, bekeek nog eens wat andere nummers van hem, en vanwege het mysterie opeens wat volgde na de narigheid raakten steeds meer mensen in zwang van Joost, totaal geobsedeerd zelfs van wat ik op X heb gezien, sommigen gingen zelfs "Joost food" eten, brood met springles bij gebrek aan hagelslag, dat soort dingen.

Het optreden waar hij niet bij mocht zijn, waarbij slechts een video werd getoond maakte het publiek uitzinnig.
Het gaat ver wanneer je dat bereikt hebt als artiest, een staande ovatie zonder zelf aanwezig te zijn, maar dat was behalve de lekkere beat en mooie act een combinatie van meerdere factoren natuurlijk.

Een week lang rolde de sneeuwbal uit zichzelf en werd groter en groter. Bereikte steeds meer landen, het dagelijkse onderwerp van gesprek her en der, en talloze mensen zullen dagelijks gecheckt hebben of er nieuws was over Joost, intussen zijn muziek streamen, en zich er persoonlijk bij betrokken voelen.

Al voor het ESF was zijn succes ongekend, maar wat er in die week bijkwam was zo mogelijk buitenproportioneel.

In alle eerlijkheid zou ik in zijn geval die sneeuwbal nog even hebben laten door rollen, als een hedendaagse manlijke Assepoester, doe er een lading merchandise bij, en het loopt als een gek.
(Waar oa Aliexpress nu volledig mee aan de haal gaat).
Zich even terugtrekken zou hem ook vergeven zijn door zijn fans, ze kennen zijn trauma en zouden hem zijn tijd gunnen.

Maar zo is Joost niet, hij houdt zich wel aan zijn afspraken, doorbreekt de free publicity die nog in volle gang is en waar iedere artiest een moord voor zou doen, laat zijn fans niet in de steek en volgt zijn gevoel want optreden is zijn leven.
Ik heb daar wel bewondering voor eerlijk gezegd.

Op zich is het al groots, en wil iedereen hem hebben, is er in de meest onverwachte landen vraag naar deze in het Nederlands zingende artiest.

Maar die ene week, dat gevoel van ontreddering bij mensen die het hier zo ontzettend niet mee eens waren, het gevoel van onrechtvaardigheid icm het feit dat hij zo bijzonder is, was kort. Joost heeft zich laten zien, mensen zijn gerustgesteld, het gaat goed met Joost en hij vervolgd zijn pad. Volgende week Canada, daarna overal.
Toch vraag ik me af tot welke omvang de reeds bestaande hype zich nog verder zou hebben uitgebreid wanneer Joost een maandje voor zichzelf had genomen.

De discussie loopt terug, men spreekt nog wat na in cirkels over het gebeuren en gaat al bijna weer over tot de orde van de dag.

Een prachtig voorbeeld van hoe pure lelijkheid schoonheid kan bewerkstelligen, en de reguliere media daar totaal geen invloed meer op hebben. Zonde voor degenen die dit aan zich hebben laten passeren.
pi_213632502
twitter
pi_213632619
32 Miljoen Views voor de clip.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 20 mei 2024 @ 23:04:44 #176
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213632754
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Twentenaren en Joost Klein?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213632764
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:43 schreef hole1988 het volgende:
32 Miljoen Views voor de clip.
Welke clip?
pi_213632850
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213632857
freshtival heeft meteen een promo voor zichzelf gemaakt.
pi_213632930
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:21 schreef d_elise het volgende:

[..]
Nou de manier waarop Kaarija gedurende de week de volle aandacht heeft gekregen en Tattoo en Loreen het met een paar regels moesten doen gaf mij het gevoel dat de Zweden zelf ook liever in Helsinki hadden gezeten _O-
pi_213632959
Oh en dat de sociale kanalen van Eurovision al een paar dagen angstvallig stil zijn uit angst voor de Joost reacties _O- goud
pi_213632970
In zowat alle hitlijsten staat Europapa boven Kroatië en vaak ook boven Zwitserland. Gewoon weer woest dat we nooit de televote score zullen weten. :( :')
pi_213632985
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou de manier waarop Kaarija gedurende de week de volle aandacht heeft gekregen en Tattoo en Loreen het met een paar regels moesten doen gaf mij het gevoel dat de Zweden zelf ook liever in Helsinki hadden gezeten _O-
Zeker achteraf gezien, ja. En Finland is misschien wel blij dat ze het dit jaar niet hebben hoeven organiseren 😬
  dinsdag 21 mei 2024 @ 06:56:24 #184
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213633656
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Oh en dat de sociale kanalen van Eurovision al een paar dagen angstvallig stil zijn uit angst voor de Joost reacties _O- goud
:J

Geweldig dit.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213633721
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Al zou Joost ooit nog overwegen mee te doen, dan laat hij daar vast tig jaren tussen. Je moet niet je kaarten overspelen en denken dat je het weer even doet met een nieuw liedje.
En wie weet is hij gelijk genezen van die droom.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 08:47:17 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_213634233
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tampere (want de arena in Helsinki is in handen van de Russen). :P
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 08:50:25 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_213634257
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het zo mooi dat ze al een paar jaar met hun nieuwe ‘content team’ krampachtig proberen ‘leuk’ te doen op de socials met fanboy-achtige tweets en posts, gejatte ideeën en allerlei filmpjes waarmee ze de artiesten als circusaapjes laten optreden. Om vervolgens door degene die ze er uit hebben geflikkerd eigenhandig in no time worden afgetroefd qua aantallen volgers en views. _O_
pi_213634370
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 08:50 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik vind het zo mooi dat ze al een paar jaar met hun nieuwe ‘content team’ krampachtig proberen ‘leuk’ te doen op de socials met fanboy-achtige tweets en posts, gejatte ideeën en allerlei filmpjes waarmee ze de artiesten als circusaapjes laten optreden. Om vervolgens door degene die ze er uit hebben geflikkerd eigenhandig in no time worden afgetroefd qua aantallen volgers en views. _O_
Nog vijf miljoen views voor het live optreden van de semi-finale en Joost Klein gaat over de finale performance van Nemo heen. Het is een beetje een stretch, maar het moet kunnen....
pi_213634386
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:55 schreef Em31 het volgende:
In zowat alle hitlijsten staat Europapa boven Kroatië en vaak ook boven Zwitserland. Gewoon weer woest dat we nooit de televote score zullen weten. :( :')
Je zou inderdaad zeggen dat alles aanwezig was dat ie boven de 300 punten in de televote was gegaan...
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:17:21 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_213634413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nog vijf miljoen views voor het live optreden van de semi-finale en Joost Klein gaat over de finale performance van Nemo heen. Het is een beetje een stretch, maar het moet kunnen....
Zeker aangezien mensen uit Nemo’s optreden nog kunnen kiezen tussen semi en finale (dus de views spreiden zich) en van Joost maar 1 ESC versie is. ;(
pi_213634425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je zou inderdaad zeggen dat alles aanwezig was dat ie boven de 300 punten in de televote was gegaan...
Ja, en dan iets van 100 punten erbij van de jury en dan was hij, toch een stuk anoniemer dan nu, 5e geworden. Wat dat betreft is dit commercieel wel een betere uitkomst.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:19:43 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_213634429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben normaal gesproken niet van de conspiracy theories maar vraag me af of de EBU die zaterdag extra lang hadden gewacht met de officiële DQ totdat ze zeker wisten dat ‘we’ met de jury geen hoge score hadden gehaald en er dus met onze DQ geen potentiële winnaar zou worden geëlimineerd maar wel iemand die televotes zou weg kunnen houden van Kroatië, met als gevolg een televote winst voor Israël.

*duikt weer in conspiracy tunnel*
pi_213634432
Ik wacht ook nog op de enthousiaste berichtgeving vanuit Eurovision hoe geweldig de inzendingen het in de Europese hitlijsten doen.
pi_213634437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Op Tiktok, waar het allemaal om te doen was voor die cameravrouw, zit Joost er al heel ruim boven. Het optreden in de semi is de best bekeken video op het Eurovisie-kanaal ooit... en hij heeft inmiddels ook meer volgers op Tiktok dan Eurovisie.

Dat is de ironie van het hele verhaal, Eurovisie zou moeten afkijken hoe Joost social media benadert ipv dat ze hem in een keurslijf proberen te dwingen. Hij stoorde zich eraan omdat ze er dramatisch slecht in zijn.
pi_213634446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:19 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik ben normaal gesproken niet van de conspiracy theories maar vraag me af of de EBU die zaterdag extra lang hadden gewacht met de officiële DQ totdat ze zeker wisten dat ‘we’ met de jury geen hoge score hadden gehaald en er dus met onze DQ geen potentiële winnaar zou worden geëlimineerd maar wel iemand die televotes zou weg kunnen houden van Kroatië, met als gevolg een televote winst voor Israël.

Ik ben ook niet zo'n aluhoedje maar ik heb dit ook wel gedacht.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:23:06 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_213634459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik wacht ook nog op de enthousiaste berichtgeving vanuit Eurovision hoe geweldig de inzendingen het in de Europese hitlijsten doen.
Huilend aan het toetsenbord aan het bedenken hoe ze Europapa wel kunnen vermelden maar ergens in de kantlijn. _O-
pi_213634467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:20 schreef Fred_B het volgende:
Heerlijk dat ze de meest populaire opzichtig hebben gecanceld en er nu ook helemaal niets mee kunnen, want bij elke post over Nemo en Baby Lasagna komt er weer een Joost-tsunami over ze heen _O_
pi_213634505
quote:

[..]

Dit denk ik stiekem ook. En dat de EBU zo vaag blijft helpt allemaal niet mee in hun geloofwaardigheid, en spreekt dit soort theorieën dus niet tegen.
pi_213634515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Op Tiktok, waar het allemaal om te doen was voor die cameravrouw, zit Joost er al heel ruim boven. Het optreden in de semi is de best bekeken video op het Eurovisie-kanaal ooit... en hij heeft inmiddels ook meer volgers op Tiktok dan Eurovisie.

Dat is de ironie van het hele verhaal, Eurovisie zou moeten afkijken hoe Joost social media benadert ipv dat ze hem in een keurslijf proberen te dwingen. Hij stoorde zich eraan omdat ze er dramatisch slecht in zijn.
En dat allemaal terwijl hij aan de meeste dingen wél gewoon meedeed en het leuker maakte, zoals die Crazy Frog onder de douche. Zoveel leuker en minder ongemakkelijk dan de meeste anderen. De EBU heeft zichzelf zo in de voet geschoten hiermee.
pi_213634537
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:55 schreef Em31 het volgende:
Het was volgens mij ergens becijferd dat hij 4e of 5e zou zijn geworden.

Dat hij nu bovenaan staat is wat vertekend door het “schandaal”.
pi_213634599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het was volgens mij ergens becijferd dat hij 4e of 5e zou zijn geworden.

Dat hij nu bovenaan staat is wat vertekend door het “schandaal”.
Het zal altijd wat vertekend zijn, maar de reacties op het nummer zelf zijn toch ook wel anders dan Kroatië. Ook qua streams zakt die laatste wel snel weer weg, mijn gevoel zegt dat Nederland behoorlijk dicht in de buurt was gekomen, zelfs met die waardeloze running order.
pi_213634600
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Huilend aan het toetsenbord aan het bedenken hoe ze Europapa wel kunnen vermelden maar ergens in de kantlijn. _O-
Ik ben zo benieuwd of ze hem ook skippen in dat Youtube overzicht. :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 09:50:03 #203
163650 Greys
pi_213634639
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:44 schreef Em31 het volgende:

[..]
En dan wel z'n clip met 32 miljoen views laten staan. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:57:20 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_213634676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:44 schreef Em31 het volgende:

[..]
Echt de spagaat waarin die mensen zitten, ze kunnen hem niet eens meer in thumbnails en zo gebruiken voor de clicks (overigens wel klote dat ie op het officiële kanaal wel de views genereert maar soit, liever dat ze nog enigszins in acht nemen dat hij heeft meegedaan dan dat ze zijn aanwezigheid helemaal negeren. En als de clip ergens anders wordt geüpload staan ‘we’ weer op nul dus laat de teller maar bij ESC doorlopen. Extra pijnlijk voor ze).
  dinsdag 21 mei 2024 @ 10:04:12 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213634716
Ik verwacht dat Joost deze week met stip binnenkomt in de Amerikaanse hitlijst, viral ging ie daar erg goed en dat moet toch een keer zijn uitwerking hebben op de lijst.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213634745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het zal altijd wat vertekend zijn, maar de reacties op het nummer zelf zijn toch ook wel anders dan Kroatië. Ook qua streams zakt die laatste wel snel weer weg, mijn gevoel zegt dat Nederland behoorlijk dicht in de buurt was gekomen, zelfs met die waardeloze running order.
Ik denk dat het met een 4e plaats nog steeds de grootste hit zou zijn online met dezelfde controverse, dus die uitslag is maar bijzaak voor het succes nu.

Wat ik wel jammer vind is dat zijn 'typetje' "europapa" en de hele act waarschijnlijk meer vleugels had gekregen in de wereld als hij gewoon mee had kunnen doen. Hij lijkt het nu wat in de prullenbak te gooien vanwege ESF.

Joost 'kaal' buiten dit typetje is ook wel ok, maar deze hele 'circus act' met de vogel erbij is wat hem groots en geliefd maakt bij jong en oud. Daar moet ie meer mee doen. Dat kan gewoon een heel concept worden. Het is nu een beetje Johnny Depp die al snel besluit geen Jack Sparrow meer te doen.

Een album, soortgelijke nummers met thema, remixes van Paul Elstak. Nog wat meer pit.Ze laten daar imho veel kansen liggen. Net als Bowie gewoon doorgaan in karakter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 21-05-2024 10:16:14 ]
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 10:17:00 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_213634805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Joost 'kaal' buiten dit typetje is ook wel ok, maar deze hele 'circus act' met de vogel erbij is wat hem groots en geliefd maakt bij jong en oud. Daar moet ie meer mee doen. Dat kan gewoon een heel concept worden. Het is nu een beetje Johnny Depp die al snel besluit geen Jack Sparrow meer te doen.

Een album, soortgelijke nummers met thema, remixes van Paul Elstak. Nog wat meer pit.Ze laten daar imho veel kansen liggen. Net als Bowie gewoon doorgaan in karakter.
Het kan ook een last zijn omdat hij dan voor een lange tijd publiek zal trekken dat komt voor dit ‘typetje’, met nog vrij kindvriendelijke teksten (wat zijn muziek buiten Europapa niet altijd is) en dat hij overal in dat blauwe pak nog moet op komen draven. Zal hem financieel geen windeieren leggen maar creatief kan dat in de weg zitten.
pi_213634830
quote:

[..]

Mijn theorie is eigenlijk altijd geweest dat Österdahl Joost eruit heeft gegooid op vrijdag, waar hij volgens de reglementen toe bevoegd was. Vervolgens hebben ze op zaterdag in allerijl die Reference Group erbij gehaald om zijn besluit te legitimeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
En dat allemaal terwijl hij aan de meeste dingen wél gewoon meedeed en het leuker maakte, zoals die Crazy Frog onder de douche. Zoveel leuker en minder ongemakkelijk dan de meeste anderen. De EBU heeft zichzelf zo in de voet geschoten hiermee.
Ze hadden hem nog járen iedere editie erbij kunnen halen. Hij was een Eurovision Icon geweest. Is hij nu eigenlijk ook, maar niet op de manier dat ze er iets aan hebben.
pi_213634929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Zat ie daar niet nog achter Loreen?

Of is dat weer op een andere platform?
Ik merk dat ik echt een leek ben in de wereld van streams en dingen door elkaar haal constant.

Is er ergens een plek waar streams van al die platforms naast elkaar worden bijgehouden?
En telt dan op Spotify iedere versie van het nummer op zichzelf of worden ze samengevoegd voor het aantal streams? Intussen krijg ik namelijk wel 6/7 versies van Europapa op Spotify te zien.
pi_213634937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik denk dat het met een 4e plaats nog steeds de grootste hit zou zijn online met dezelfde controverse, dus die uitslag is maar bijzaak voor het succes nu.

Wat ik wel jammer vind is dat zijn 'typetje' "europapa" en de hele act waarschijnlijk meer vleugels had gekregen in de wereld als hij gewoon mee had kunnen doen. Hij lijkt het nu wat in de prullenbak te gooien vanwege ESF.

De helft van wat Joost doet is satire, de jongeren snappen dat en gaan daar in mee. Hij heeft dat typetje helemaal niet nodig. Ik denk dat ze de "gewone" Joost zelfs leuker vinden dan de Europapa-Joost, als ik afga op de edits op Tiktok.

Overigens lijkt hij wel al een album klaar te hebben liggen met allemaal happy hardcore-nummers. Hij heeft er al een aantal van live laten horen.
pi_213634954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:04 schreef Vis1980 het volgende:
Ik verwacht dat Joost deze week met stip binnenkomt in de Amerikaanse hitlijst, viral ging ie daar erg goed en dat moet toch een keer zijn uitwerking hebben op de lijst.
Nee, dat gaat niet gebeuren. Niet op de Billboard Hot 100 in elk geval. Daar is wel wat meer voor nodig.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 10:36:56 #212
13309 nostra
ask why
pi_213634962
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:02 schreef Za het volgende:
Zijn verhaal ging de hele wereld over, icm zijn aanstekelijke liedje, innemende persoonlijkheid en slick act,

vanwege het mysterie opeens wat volgde na de narigheid raakten steeds meer mensen in zwang van Joost, totaal geobsedeerd zelfs van wat ik op X heb gezien, sommigen gingen zelfs "Joost food" eten, brood met springles bij gebrek aan hagelslag, dat soort dingen.

maakte het publiek uitzinnig.
Het gaat ver wanneer je dat bereikt hebt als artiest, een staande ovatie zonder zelf aanwezig te zijn

talloze mensen zullen dagelijks gecheckt hebben of er nieuws was over Joost, intussen zijn muziek streamen, en zich er persoonlijk bij betrokken voelen.

buitenproportioneel.

een hedendaagse manlijke Assepoester, doe er een lading merchandise bij, en het loopt als een gek.

Maar zo is Joost niet, hij houdt zich wel aan zijn afspraken, doorbreekt de free publicity die nog in volle gang is en waar iedere artiest een moord voor zou doen, laat zijn fans niet in de steek en volgt zijn gevoel want optreden is zijn leven.

Op zich is het al groots, en wil iedereen hem hebben

gevoel van ontreddering

gevoel van onrechtvaardigheid

het feit dat hij zo bijzonder is

hoe pure lelijkheid schoonheid kan bewerkstelligen
Het is een songfestivalliedje dat die man heeft gemaakt hè, niet de tweestatenoplossing.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213635011
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is een songfestivalliedje dat die man heeft gemaakt hè, niet de tweestatenoplossing.
Hij heeft volgens mij al wel het record van meest succesvolle Nederlandstalige nummer wereldwijd bereikt.
pi_213635013
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

[..]
Ze hadden hem nog járen iedere editie erbij kunnen halen. Hij was een Eurovision Icon geweest. Is hij nu eigenlijk ook, maar niet op de manier dat ze er iets aan hebben.
Het nummer is gewoonweg het marketing nummer voor de Eurovisie zelf, heel slim opgezet door Joost en co.
Komt in vrijwel alle reacties online terug.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sandrie op 21-05-2024 11:15:34 (.) ]
pi_213635021
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:17 schreef Cee het volgende:

[..]
Het kan ook een last zijn omdat hij dan voor een lange tijd publiek zal trekken dat komt voor dit ‘typetje’, met nog vrij kindvriendelijke teksten (wat zijn muziek buiten Europapa niet altijd is) en dat hij overal in dat blauwe pak nog moet op komen draven. Zal hem financieel geen windeieren leggen maar creatief kan dat in de weg zitten.
Joost is wel een type dat zich erg leent voor alter-ego's. Beetje een David Bowie light.
pi_213635055
Hij verenigt in elk geval wel Russen en Oekraïners in hun liefde voor poëtische teksten (suck my dick, bitch!)

Ome Robert

Shazam:
#36 Belarus
#81 Ukraine
#108 Russia
#188 Finland
pi_213635057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren. Niet op de Billboard Hot 100 in elk geval. Daar is wel wat meer voor nodig.
Nee, dat zit er nooit in want hij wordt daar niet op de radio gedraaid natuurlijk. Maar de US Top 50 op Spotify moet mogelijk zijn als hij maar viraal genoeg gaat op TikTok.
pi_213635101
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 10:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Mijn theorie is eigenlijk altijd geweest dat Österdahl Joost eruit heeft gegooid op vrijdag, waar hij volgens de reglementen toe bevoegd was. Vervolgens hebben ze op zaterdag in allerijl die Reference Group erbij gehaald om zijn besluit te legitimeren.
[..]
Dat is toch ook balen, het was gewoon het ultieme Songfestivalnummer/nummer voor Europa en niet op een té afgezaagde manier zeg maar. ;(
pi_213635149
Verklaar mij maar voor gek, maar het zou mij niet verbazen als Martin Österdahl stiekem gewoon jaloers is op Joost.
Wat Österdahl met het ESF niet lukte, lukt Joost met Europapa wel.

En dat ineens inderdaad die Reference Group erbij werd gehaald komt op mij over alsof hij het niet alleen af kon en er een hele groep bij moest halen om aan te tonen dat hij toch echt wel gelijk had. Sneu. Sta je daar met je Head of EBU-profiel. Wat ook geen snars voorstelt.
Eigenlijk ben ik het dus met @Lt.Bookman eens.

Tot zover mijn zienswijze.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 11:34:59 #220
163650 Greys
pi_213635399
Ben nogal bang dat de boosheid op de EBU enorm inkakt de komende tijd en ze ermee wegkomen door alles te negeren tot de storm is gaan liggen.

Kan als 1 persoon niets anders dan dingen als de Aussies op Twitter vragen of ze de uitslag van hun survey willen delen met de EBU en zelf blijven tweeten. Misschien dat ik er ook nog wel een e-mail aan waag aan de EBU (ha ha Mir dat interesseert ze echt niks ja dat weet ik maar niets doen is geen optie).

Zal ook wat dm's versturen aan grote fanmedia of er gezamenlijk iets mogelijk is richting de EBU.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213635404
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:01 schreef silverevlis het volgende:
Verklaar mij maar voor gek, maar het zou mij niet verbazen als Martin Österdahl stiekem gewoon jaloers is op Joost.
Wat Österdahl met het ESF niet lukte, lukt Joost met Europapa wel.

En dat ineens inderdaad die Reference Group erbij werd gehaald komt op mij over alsof hij het niet alleen af kon en er een hele groep bij moest halen om aan te tonen dat hij toch echt wel gelijk had. Sneu. Sta je daar met je Head of EBU-profiel. Wat ook geen snars voorstelt.
Eigenlijk ben ik het dus met @:Lt.Bookman eens.

Tot zover mijn zienswijze.
Ik denk eerder al een zwaar geïrriteerd mediateam waarbij dit de druppel was.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 11:36:47 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213635411
Verwachten jullie nu ook dat volgend jaar een grote groep op een soort Europa sentiment gaat spelen, of vol op de eurohouse, je merkt toch dat men achter elkaar aan loopt, dus Europapa kloons komen er vast..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213635470
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Verwachten jullie nu ook dat volgend jaar een grote groep op een soort Europa sentiment gaat spelen, of vol op de eurohouse, je merkt toch dat men achter elkaar aan loopt, dus Europapa kloons komen er vast..
Ik denk meer nummers die juryvriendelijk zijn, als je naar Zweden 2023 en Zwitserland dit jaar kijkt is dat de manier om te winnen.
pi_213635510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:42 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk meer nummers die juryvriendelijk zijn, als je naar Zweden 2023 en Zwitserland dit jaar kijkt is dat de manier om te winnen.
Ja als je kijkt naar Cha Cha Cha, Europapa en Rim Tim Tagi Dim is de conclusie wel dat je het nooit alleen maar redt met de massale televotes. En dan kwamen Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim gewoon nog als 3e/4e bij de jury's uit de bus ook.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 11:49:54 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213635544
quote:
die juryvriendelijk
Ah je moet dus gewoon een goed nummer maken *D :J
pi_213635591
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:34 schreef Greys het volgende:
Ben nogal bang dat de boosheid op de EBU enorm inkakt de komende tijd en ze ermee wegkomen door alles te negeren tot de storm is gaan liggen.

Kan als 1 persoon niets anders dan dingen als de Aussies op Twitter vragen of ze de uitslag van hun survey willen delen met de EBU en zelf blijven tweeten. Misschien dat ik er ook nog wel een e-mail aan waag aan de EBU (ha ha Mir dat interesseert ze echt niks ja dat weet ik maar niets doen is geen optie).

Zal ook wat dm's versturen aan grote fanmedia of er gezamenlijk iets mogelijk is richting de EBU.

[ x ]
Voor de EBU lijkt dit inderdaad een gevalletje “wie geschoren wordt, moet stilzitten.” Die hopen vermoedelijk dat het op een bepaald punt buiten Nederland en de fanatiekste fans niemand meer boeit, zodat ze (in hun geval hopelijk na een veroordeling van Joost) op een gegeven moment verder kunnen waar ze gebleven waren.
pi_213635601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja als je kijkt naar Cha Cha Cha, Europapa en Rim Tim Tagi Dim is de conclusie wel dat je het nooit alleen maar redt met de massale televotes. En dan kwamen Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim gewoon nog als 3e/4e bij de jury's uit de bus ook.
Hoe in godsnaam heeft ooit die kalkoen/kip uit Israël gewonnen.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 11:57:41 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213635612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dat was gewoon een leuk liedje van netta
pi_213635614
quote:

[..]
Als je kijkt hoe Kroatië, Nederland, Finland en Estland zich dit jaar zonder moeite kwalificeerden, verwacht ik wel dat landen die niet zo vanzelfsprekend de finale bereiken deze route ook gaan proberen.
pi_213635620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Mensen vinden Seven Nation Army nu eenmaal een leuk nummer.
pi_213635665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mensen vinden Seven Nation Army nu eenmaal een leuk nummer.
pi_213635702
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat was gewoon een leuk liedje van netta
Ook wel erg goed gezongen trouwens.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 12:12:17 #233
163650 Greys
pi_213635747
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Voor de EBU lijkt dit inderdaad een gevalletje “wie geschoren wordt, moet stilzitten.” Die hopen vermoedelijk dat het op een bepaald punt buiten Nederland en de fanatiekste fans niemand meer boeit, zodat ze (in hun geval hopelijk na een veroordeling van Joost) op een gegeven moment verder kunnen waar ze gebleven waren.
Voor bv Gabe is het iig ook nog niet afgelopen gezien de thumbnail van z'n volgende video. Heb hem benaderd of hij eens mee wil nadenken over wat we nog kunnen doen. Hopelijk iets van een gezamenlijk statement oid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213635817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als je kijkt hoe Kroatië, Nederland, Finland en Estland zich dit jaar zonder moeite kwalificeerden, verwacht ik wel dat landen die niet zo vanzelfsprekend de finale bereiken deze route ook gaan proberen.
We schrijven Matt Blxck voor Malta 2025 alvast op.
pi_213635825
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Voor bv Gabe is het iig ook nog niet afgelopen gezien de thumbnail van z'n volgende video. Heb hem benaderd of hij eens mee wil nadenken over wat we nog kunnen doen. Hopelijk iets van een gezamenlijk statement oid.
Hij is matties met onze GJ. Dus die wil vast wel meewerken :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 12:28:06 #236
163650 Greys
pi_213635864
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:21 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hij is matties met onze GJ. Dus die wil vast wel meewerken :)
Volgens mij weet Gabe helemaal niet dat GJ hier weleens op het forum komt hoor. En we kunnen dat ook prima zelf regelen. Hij heeft al gereageerd. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213635893
twitter

De covers worden met de dag matiger
pi_213636022
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij lijkt de enige die niet in de kont van de EBU kruipt om zijn accreditatie niet in gevaar te brengen. De meesten verstoppen zich laf achter 'we weten het nog niet'. Maar of we het wel of niet weten is totaal onafhankelijk van wat er met Joost is gebeurd.

De woede is over het verschil in de manier van omgaan met grensoverschrijdend gedrag. Daar bestaat niet de minste twijfel over.

Sommige van de deelnemers zijn op dat punt erg door de mand gevallen ook.
pi_213636092
We moeten ook meedoen in 2025. Want Eurovisie gaat gewoon door zonder ons, alsof er nooit wat is gebeurd. De EBU is al lang blij als we zelf besluiten weg te blijven, dat is een kopzorg minder voor ze. Daarom moeten we gaan naar Zwitserland en wel met een knaller van een plaat die ook nog eens op een niet mis te verstane wijze een protest bevat over de gang van zaken dit jaar.
  roze dinsdag 21 mei 2024 @ 12:57:17 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213636112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Daarom wist ik ook wel dat Joost niet ging winnen want jury favoriet was hij niet en dat dacht ik van te voren ook al. Joost zingt net als Kaarija niet altijd even zuiver en dan ga je al snel af bij de jury (helaas).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 13:00:04 #241
163650 Greys
pi_213636141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
We moeten ook meedoen in 2025. Want Eurovisie gaat gewoon door zonder ons, alsof er nooit wat is gebeurd. De EBU is al lang blij als we zelf besluiten weg te blijven, dat is een kopzorg minder voor ze. Daarom moeten we gaan naar Zwitserland en wel met een knaller van een plaat die ook nog eens op een niet mis te verstane wijze een protest bevat over de gang van zaken dit jaar.
Dat laatste keuren ze dan gewoon af. Die macht hebben ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213636154
https://x.com/lilixesc/status/1792838876714721430?s=46

Sorry weet niet hoe de tweet verschijnt in mn bericht :p
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 13:04:51 #243
163650 Greys
pi_213636186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:57 schreef Ama het volgende:

[..]
Daarom wist ik ook wel dat Joost niet ging winnen want jury favoriet was hij niet en dat dacht ik van te voren ook al. Joost zingt net als Kaarija niet altijd even zuiver en dan ga je al snel af bij de jury (helaas).
Kroatië kreeg op slechts 8 puntjes na dezelfde jurypunten als Frankrijk en veel meer jurypunten dan bv het heel goed zingende Oekraïne. Dus íetsss mindere zang maakt toch verdomd weinig uit voor sommigen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 21 mei 2024 @ 13:05:43 #244
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213636192
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:01 schreef Eurochacha het volgende:
[x]https://twitter.com/lilixesc/status/1792838876714721430[/x]

je linkt selecteren en klikken op het vogeltje boven het invoerveld
of [x] [/x] er om heen doen zoals ik hier in je quote heb gedaan
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 mei 2024 @ 13:06:09 #245
163650 Greys
pi_213636195
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:01 schreef Eurochacha het volgende:
https://x.com/lilixesc/status/1792838876714721430?s=46

Boven je invoerscherm waar je je post typt zie je een aantal knopjes staan. De eerste is de twittervogel. Als je daarop klikt en daar de link van je tweet in plakt zou het goed moeten gaan! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213636205
twitter

Dank jullie wel!!!
pi_213636215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Eigenlijk neig ik ook steeds meer naar volgend jaar meedoen. Als we volgend jaar niet meedoen, dan zal een deel van het publiek denken dat we gestraft zijn vanwege de diskwalificatie van het jaar ervoor.

Volgend jaar graag Joost sturen met een liedje over ijsco's. We noemen het liedje dan Joost Ice.
pi_213636234
Die 58 jurypunten zijn ook wel vertekend. Op vrijdag was het incident rondom Joost al groot nieuws en dat zal heus wel jury's beïnvloed hebben in hun stemgedrag. Ook dat hij niet live optrad heeft mee kunnen wegen. Niet dat ik denk dat Joost anders voldoende jurypunten gekregen had om te winnen, maar de echte score en ranking gaan we nooit weten, helaas
pi_213636242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat laatste keuren ze dan gewoon af. Die macht hebben ze.
Als ze een lied accepteren waarin Joost Klein aan Papaoutai en Stromae refereert dan mag een ander wel aan Joost Klein en Europapa refereren lijkt mij.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 21 mei 2024 @ 13:11:14 #250
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213636259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:09 schreef d_elise het volgende:
Ook dat hij niet live optrad heeft mee kunnen wegen.
het was gewoon voor de jury net als een ander optreden,
het was het live optreden van de donderdag en de jury zit ook niet in de zaal dus ziet het ook op beeldschermen
  roze dinsdag 21 mei 2024 @ 13:12:58 #251
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213636284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:09 schreef d_elise het volgende:
Die 58 jurypunten zijn ook wel vertekend. Op vrijdag was het incident rondom Joost al groot nieuws en dat zal heus wel jury's beïnvloed hebben in hun stemgedrag. Ook dat hij niet live optrad heeft mee kunnen wegen. Niet dat ik denk dat Joost anders voldoende jurypunten gekregen had om te winnen, maar de echte score en ranking gaan we nooit weten, helaas
Ik denk om eerlijk te zijn dat hij anders ook niet heel veel meer had gekregen hoor.
pi_213636298
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:11 schreef Nizno het volgende:

[..]
het was het live optreden van de donderdag en de jury zit ook niet in de zaal dus ziet het ook op beeldschermen
Klopt, maar hij had die vrijdag misschien net iets anders kunnen doen of anders kunnen klinken dan donderdag. Het gaat me er meer om dat waarschijnlijk alle jury's wel wisten wat de situatie was, waardoor ze er misschien anders in stonden dan wanneer het allemaal normaal was gegaan.
pi_213636302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Eigenlijk neig ik ook steeds meer naar volgend jaar meedoen. Als we volgend jaar niet meedoen, dan zal een deel van het publiek denken dat we gestraft zijn vanwege de diskwalificatie van het jaar ervoor.

Volgend jaar graag Joost sturen met een liedje over ijsco's. We noemen het liedje dan Joost Ice.
Als Joost niet wil dan sturen we een gelegenheidsact genaamd de Disco Queers. Hebben we ook meteen de LHBTI-stem binnen.
pi_213636334
quote:

[..]

Als Nederland besluit om niet mee te doen (wat ik van harte hoop als EBU besluit te doen alsof er niks gebeurd is) dan natuurlijk wel met grootst mogelijke bombarie die je je kunt voorstellen (want geen EBU regeltjes meer waar je aan moet houden). Een We Are The World-achtige song releasen met Joost op de voorgrond en alle oud deelnemers erbij, waarin alles wat er fout gaat op een Joost manier aan de kaak wordt gesteld. Ik zie het voor me.
pi_213636353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:14 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als Joost niet wil dan sturen we een gelegenheidsact genaamd de Disco Queers. Hebben we ook meteen de LHBTI-stem binnen.
Best. Als ze het liedje maar Joost Ice blijven noemen, want dat lijkt op justice :P
pi_213636397
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:07 schreef Eurochacha het volgende:
[ x ]

Dank jullie wel!!!

Ik word weer zo boos dat Joost om waarschijnlijk een klein dingetje wordt gediskwalificeerd maar dat de EBU bij de Israëlische delegatie de hand boven het hoofd houdt :(
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 13:24:50 #257
87554 Cee
Welluk?
pi_213636398
Ik wil dat er geen cent van “MiJn GeLd!!” naar dat zooitje gaat volgend jaar als ze verdommen zich te veranderen.
pi_213636421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:17 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Als Nederland besluit om niet mee te doen (wat ik van harte hoop als EBU besluit te doen alsof er niks gebeurd is) dan natuurlijk wel met grootst mogelijke bombarie die je je kunt voorstellen (want geen EBU regeltjes meer waar je aan moet houden). Een We Are The World-achtige song releasen met Joost op de voorgrond en alle oud deelnemers erbij, waarin alles wat er fout gaat op een Joost manier aan de kaak wordt gesteld. Ik zie het voor me.
En alle bushokjes in Genève, Zürich of waar ze het ook organiseren volhangen met posters van Joost in de week van Eurovisie. Zou doneren aan een crowdfunding om dat mogelijk te maken.
pi_213636427
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:24 schreef Cee het volgende:
Ik wil dat er geen cent van “MiJn GeLd!!” naar dat zooitje gaat volgend jaar als ze verdommen zich te veranderen.
Waarschijnlijk moeten we volgend jaar gaan van de regering-Wilders, anders is dat namelijk een belediging voor Israël.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 13:34:51 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213636484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waarschijnlijk moeten we volgend jaar gaan van de regering-Wilders, anders is dat namelijk een belediging voor Israël.
Of we mogen van alle andere landen als extreem rechts land niet meer mee doen.
pi_213636508
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:11 schreef Nizno het volgende:

[..]
De jury opereert niet in een vacuüm, die weten wel dat er iets speelt.

Al was het optreden natuurlijk ook niet geweldig, wel qua energie maar niet qua staging en zang. Er was ook weinig voor de juryleden om punten aan te geven.
pi_213636546
quote:

[ x ]
Bij veel zaken denk ik wel: nuance. Het is aan de EBU om een zo strak mogelijke televisieproductie neer te zetten en dan moet je bepaalde afwegingen maken.

Dit jaar was er sowieso de nodige spanning vanwege de deelname van Israël, maar Israël verbannen had ook tot commotie geleid.

Achter de schermen misdroeg deze delegatie zich duidelijk, maar een deel is te verklaren als pestgedrag over en weer. Laten we wel wezen: een aantal deelnemers die zich negatief heeft uitgelaten hierover was bepaald ook niet vriendelijk of professioneel tegen de Israëlische zangeres.

Daarnaast is het een politiekvrije wedstrijd en we hebben allemaal gezien dat sommigen erg hun best hebben gedaan om de regels daarover alsnog te negeren.

Ik snap dat je als organisatie een positieve show neer wil zetten en de kijker thuis niet wil bestoken met boe-geroep vanuit de zaal. Nu had het filteren daarvan ook geen impact, want Israël kreeg alsnog veel stemmen (de reactie van de zaal is dan ook niet representatief voor de kijkers thuis).

Het verbannen van de EU vlag had natuurlijk te maken met de diskwalificatie van Nederland.

De diskwalificatie van Joost hadden ze natuurlijk strakker en beter kunnen doen, maar ik blijf erbij: met alles wat we daar nu over weten blijf ik dat vanuit de EBU gezien een begrijpelijke beslissing vinden.

Ik vind eerlijk gezegd dat de EBU het al met al nog niet zo heel slecht heeft gedaan in een jaar waarin er enorm veel spanningen en problemen waren.
pi_213636551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De jury opereert niet in een vacuüm, die weten wel dat er iets speelt.

Al was het optreden natuurlijk ook niet geweldig, wel qua energie maar niet qua staging en zang. Er was ook weinig voor de juryleden om punten aan te geven.
Ik heb wel het idee dat vooral 'wij' moeite hebben met de staging. Buiten mijn bubbel heb ik er eigenlijk niet zoveel negatiefs over gehoord of gelezen en werd vooral dat ronddraaiende shot met het publiek tijdens "hey!" als een money shot gezien. Maar goed, misschien zegt dat iets over mijn bubbel en waren die reacties er wel. 🫣
pi_213636627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
pi_213636672
quote:

[..]

Het kan best dat er een compromis uitkomt dat we volgend jaar meedoen. Maar dan moeten we er wel mentaal op voorbereid zijn dat dat 1) geen “We Don’t Wanna Putin”-achtige protestsong wordt, want dat mag niet en 2) dat we geen wraak gaan nemen door “ze allemaal een poepie te laten ruiken en gewoon de hele zaak te winnen” , want in de praktijk bots je dan toch op een juryvriendelijk liedje van Oekraïne, of Estland dat een onverwachte uitschieter heeft en wint.
pi_213636676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik heb wel het idee dat vooral 'wij' moeite hebben met de staging. Buiten mijn bubbel heb ik er eigenlijk niet zoveel negatiefs over gehoord of gelezen en werd vooral dat ronddraaiende shot met het publiek tijdens "hey!" als een money shot gezien. Maar goed, misschien zegt dat iets over mijn bubbel en waren die reacties er wel. 🫣
Het geeft niets extra’s. Bepaalde dingen op de LED zie je niet eens of maar half en op bepaalde momenten word je ook nog verblind door het licht. Plus heel veel wideshots op vreemde momenten ook. Het doet gewoon niets. Wat het optreden maakt en wat wél echt wat doet is het publiek dat je heel hard mee hoort zingen.
pi_213636680
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-
pi_213636688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Wij kijken er anders naar, omdat we weten dat verkleedpartijen jurypunten kosten.
pi_213636712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef europapa het volgende:

[..]
Bij veel zaken denk ik wel: nuance. Het is aan de EBU om een zo strak mogelijke televisieproductie neer te zetten en dan moet je bepaalde afwegingen maken.

Dit jaar was er sowieso de nodige spanning vanwege de deelname van Israël, maar Israël verbannen had ook tot commotie geleid.

Achter de schermen misdroeg deze delegatie zich duidelijk, maar een deel is te verklaren als pestgedrag over en weer. Laten we wel wezen: een aantal deelnemers die zich negatief heeft uitgelaten hierover was bepaald ook niet vriendelijk of professioneel tegen de Israëlische zangeres.

Daarnaast is het een politiekvrije wedstrijd en we hebben allemaal gezien dat sommigen erg hun best hebben gedaan om de regels daarover alsnog te negeren.

Ik snap dat je als organisatie een positieve show neer wil zetten en de kijker thuis niet wil bestoken met boe-geroep vanuit de zaal. Nu had het filteren daarvan ook geen impact, want Israël kreeg alsnog veel stemmen (de reactie van de zaal is dan ook niet representatief voor de kijkers thuis).

Het verbannen van de EU vlag had natuurlijk te maken met de diskwalificatie van Nederland.

De diskwalificatie van Joost hadden ze natuurlijk strakker en beter kunnen doen, maar ik blijf erbij: met alles wat we daar nu over weten blijf ik dat vanuit de EBU gezien een begrijpelijke beslissing vinden.

Ik vind eerlijk gezegd dat de EBU het al met al nog niet zo heel slecht heeft gedaan in een jaar waarin er enorm veel spanningen en problemen waren.
Wat een hoop onzin in deze post. Om te beginnen hebben die stemmen op Israël natuurlijk niks met kijkers thuis te maken, de meesten die daarop stemden keken niet eens. Dat blijkt wel uit het feit dat haar nummer is geflopt terwijl ze tweede werd in de televote :') De zogenaamde "fans" vonden het blijkbaar dus toch niet zo goed dat ze er ook echt naar wilden luisteren...

Waar jij voor pleit is censuur. Je maakt een wedstrijd juist politiek als je alle vormen van meningen censureert... behalve het propagandalied van Israël, en die delegatie verder ook geen strobreed in de weg legt met hun treiterpartijen en intimidatie. Dan maak je een duidelijke keuze. Als je dan iemand diskwalificeert omdat hij in het ergste geval een telefoon uit iemands hand sloeg is dat zeer betwistbaar, zeker omdat er nog helemaal niet duidelijk is of hij ook daadwerkelijk iets fout heeft gedaan. Als hij nou dat meisje een klap op haar muil had gegeven, ja dat is diskwalificatie. Duidelijk. Maar dit? Zeer dubieus.
pi_213636713
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zeg alsjeblieft dat dit fake news is :X
pi_213636750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het geeft niets extra’s. Bepaalde dingen op de LED zie je niet eens of maar half en op bepaalde momenten word je ook nog verblind door het licht. Plus heel veel wideshots op vreemde momenten ook. Het doet gewoon niets. Wat het optreden maakt en wat wél echt wat doet is het publiek dat je heel hard mee hoort zingen.
Eens, hoor. Joost zijn energie en de reactie van het publiek maakte het optreden. Ik denk alleen dat wij te kritisch naar de staging kijken omdat het onze inzending is en we er maanden mee bezig waren, terwijl het andere mensen weinig interesseert. Behalve de jury's natuurlijk, maar aan de andere kant zijn we wel ongeveer op dezelfde plek geëindigd bij de jury's waar de eurojury Joost ook al ongeveer zette, zonder staging.
pi_213636760
twitter
pi_213636847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Eens, hoor. Joost zijn energie en de reactie van het publiek maakte het optreden. Ik denk alleen dat wij te kritisch naar de staging kijken omdat het onze inzending is en we er maanden mee bezig waren, terwijl het andere mensen weinig interesseert. Behalve de jury's natuurlijk, maar aan de andere kant zijn we wel ongeveer op dezelfde plek geëindigd bij de jury's waar de eurojury Joost ook al ongeveer zette, zonder staging.
Maar je zou dan ook kunnen zeggen dat ze verzaakt hebben om het allemaal wat extra’s te geven, dat is uiteindelijk ook onderdeel van het Songfestival. Het interesseert mensen misschien niet direct, maar was het wel beter in beeld gebracht met een wat interessantere staging dan interesseert het mensen automatisch wel en komen ze daar ook voor terug. Nu komen ze sowieso wel terug voor de reactie van het publiek.

Voor die één na laatste hey waar de camera op het podium is en je het publiek ziet gebeurt er niet veel bijzonders waarvoor je echt terugkomt, vind ik dan. Maar eerlijk gezegd komt dat af en toe ook alleen maar omdat de leukere visuals niet goed in beeld worden gebracht.
pi_213636893
Wat ik me nog afvraag hè. Joost kreeg 10 punten van de Italiaanse jury. Zouden die nog enigszins beïnvloed zijn door dat Italiaanse televote lek, de dag ervoor? _O-
leven zoals het leven is
pi_213636927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Maar je zou dan ook kunnen zeggen dat ze verzaakt hebben om het allemaal wat extra’s te geven, dat is uiteindelijk ook onderdeel van het Songfestival. Het interesseert mensen misschien niet direct, maar was het wel beter in beeld gebracht met een wat interessantere staging dan interesseert het mensen automatisch wel en komen ze daar ook voor terug. Nu komen ze sowieso wel terug voor de reactie van het publiek.

Voor die één na laatste hey waar de camera op het podium is en je het publiek ziet gebeurt er niet veel bijzonders waarvoor je echt terugkomt, vind ik dan. Maar eerlijk gezegd komt dat af en toe ook alleen maar omdat de leukere visuals niet goed in beeld worden gebracht.
Klopt! Zeker als je filmpjes vanuit de zaal bekijkt zie je bijvoorbeeld ook leuke vloervisuals, die in de tv-registratie helemaal niet zichtbaar zijn. Misschien ben ik nu wel zo mild over de staging door de hele situatie nu en doordat ik me op het ergste had voorbereid na het zien van de vogel. De reactie van het publiek maakte heel veel goed.
pi_213636945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:17 schreef d_elise het volgende:

[..]
Klopt! Zeker als je filmpjes vanuit de zaal bekijkt zie je bijvoorbeeld ook leuke vloervisuals, die in de tv-registratie helemaal niet zichtbaar zijn. Misschien ben ik nu wel zo mild over de staging door de hele situatie nu en doordat ik me op het ergste had voorbereid na het zien van de vogel. De reactie van het publiek maakte heel veel goed.
Ja ik denk ondertussen ook wel, wat maakt het nog uit. _O- en inderdaad de reactie van het publiek was echt geweldig. O+
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 14:21:35 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213636961
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:54 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zeg alsjeblieft dat dit fake news is :X
Jens Stoltenberg is in charge of NATO
pi_213637032
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Wat ik me nog afvraag hè. Joost kreeg 10 punten van de Italiaanse jury. Zouden die nog enigszins beïnvloed zijn door dat Italiaanse televote lek, de dag ervoor? _O-
De Italiaanse jury stemt altijd strategisch op landen die geen concurrent zijn. Daarom kreeg S10 ook de 12 punten in 2022. Dat is bitterzoet.
pi_213637131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het is ook zo, als je gewoon een liedje ziet op tv ga je ook niet heel nauwgezet kijken naar hoe het in beeld wordt gebracht. Dan geniet je gewoon van het nummer. Maar op het songfestival moet je je onderscheiden, en dan maakt het wel uit. Zeker van een artiest als Joost, die zo let op elk detail (wat in de videoclip ook geweldig is gedaan) viel dit gewoon erg tegen. En dan met name de regie. Wat voegt zo'n Marnix Kaart nou toe, vraag ik me dan af. Als je ziet hoe bij Ierland echt minutieus elk shot raak is, en bij ons er maar wat wordt gedaan, vind ik dat ergens wel pijnlijk.
pi_213637134
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:00 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Global dan wel he, dit is niet de Amerikaanse hitlijst. Niettemin knap natuurlijk.
pi_213637151
quote:

[..]

Dat dacht ik donderdag avond ook, al was ik helemaal omvergeblazen door de reactie uit de zaal en dat oneindige applaus daarna.

Zelfs Bambi, met in mijn ogen de beste staging ooit vertoond op de Eurovisie, had lang niet zo’n reactie uit de zaal.
En ook lang niet zoveel views op youtube van mensen die terugkomen om te kijken. Zelfs Nemo niet, de winnaar met de beste song en perfect uitgevoerde staging.

Als ik al die duizenden reacties onder de semi-final filmpje lees is juist dat rauwe en die pure energie datgene wat mensen trok om terug te gaan kijken.
Van over de hele wereld.

Dat zal achteraf gezien de verrassing zijn geweest waar ze het over hadden. Dat effect.
pi_213637179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is ook zo, als je gewoon een liedje ziet op tv ga je ook niet heel nauwgezet kijken naar hoe het in beeld wordt gebracht. Dan geniet je gewoon van het nummer. Maar op het songfestival moet je je onderscheiden, en dan maakt het wel uit. Zeker van een artiest als Joost, die zo let op elk detail (wat in de videoclip ook geweldig is gedaan) viel dit gewoon erg tegen. En dan met name de regie. Wat voegt zo'n Marnix Kaart nou toe, vraag ik me dan af. Als je ziet hoe bij Ierland echt minutieus elk shot raak is, en bij ons er maar wat wordt gedaan, vind ik dat ergens wel pijnlijk.
Eerst had ik nog het idee dat Joost misschien iets in gedachten had wat daar in Malmö niet lekker uit de verf kwam of niet lukte en dat hij daarom zo chagrijnig was over het delen van repetitiebeelden. Maar dan heb je inderdaad Ierland waarbij alles tot op de seconde perfect geregisseerd was, dus dan heb ik het idee dat er echt veel mogelijk was, ook voor Joost. Het is wel voor het eerst dat hij de controle deels uit handen heeft gegeven aan een creatief team, ben benieuwd of dat hem bevallen is. Ik gok van niet 😬
pi_213637249
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat wat ze in eerste instantie wilden uiteindelijk niet mogelijk was (die laatste troef, nog nooit eerder vertoond, in Malmö waren ze van onder de indruk etc). Dit voelde een beetje als een soort backup plan. Plan B zeg maar. Toch ben ik echt trots met wat we voor mekaar hebben gekregen.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 15:09:03 #284
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213637259
quote:

[ x ]
‘Niets doen is geen optie’ _O_
George Michael
pi_213637266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 14:49 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Dat dacht ik donderdag avond ook, al was ik helemaal omvergeblazen door de reactie uit de zaal en dat oneindige applaus daarna.

Zelfs Bambi, met in mijn ogen de beste staging ooit vertoond op de Eurovisie, had lang niet zo’n reactie uit de zaal.
En ook lang niet zoveel views op youtube van mensen die terugkomen om te kijken. Zelfs Nemo niet, de winnaar met de beste song en perfect uitgevoerde staging.

Als ik al die duizenden reacties onder de semi-final filmpje lees is juist dat rauwe en die pure energie datgene wat mensen trok om terug te gaan kijken.
Van over de hele wereld.

Dat zal achteraf gezien de verrassing zijn geweest waar ze het over hadden. Dat effect.
Dit is m.i. zeker zo. Er waren betere zangers en betere stagings, waaronder Nemo en Bambie Thug inderdaad, maar qua energie stak Joost iedereen naar de kroon. Het lijkt wel magnetisch. Wat die jongen geeft en uitstraalt is ongekend.
pi_213637390
quote:

[..]

Ik denk dat de mensuh ook wel terugkomen voor

- het gabber deel. De overgang van dat hele donkere met rode belichting en papapapapa's naar het fel witte vond ik wel heel sterk gedaan;
- en Joost zelf, daar blijf je gewoon naar kijken;
- en het einde denk ik ook wel.

maar wel mee eens verder dat de staging beter had kunnen zijn.

Moet er nog steeds om lachen als ik terug denk aan het moment waarop we die vogel zagen en hier een totale meltdown plaatsvond :D
pi_213637414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:41 schreef europapa het volgende:

[..]

Als iemand jou op je werk jou dwingend een kop koffie voorhoudt, terwijl iedereen weet dat jij ziek wordt van koffie, en jij geeft twee keer aan, nee dank je en als er dan nog niet gereageerd wordt, jij je genoodzaakt ziet om die koffiekop weg te duwen, zonder dat er verder iets gebeurt.... En jouw baas ontslaat je.... is dat dan ook terecht?

Want dat is basically wat er in principe aan de hand is.
pi_213637631
Ik vond de staging juist wel goed. Joost als verschijning in dat blauwe pak met dat blije hoofd was op zich al iconisch en erg onderscheidend.
Dan is dat openingsshot een binnenkomer van je welste.
Vervolgens al heel snel een geweldig beeld van Joost popelen om te beginnen. En dan gaat het los.

Wat ik geweldig vind aan wat we zien is dat het energieke tempo van het lied in alles terug is te zien.

Het langste shot in de hele staging is 12 seconden; het outro. Dat voelt als enorme verstilling en rustpunt.
En dat voelt zo omdat de lengte van de schots na de opening bijna niet anders is dan 1, 2, 3 en een hele enkele keer 4 seconden. En dat is niet eventjes..... dat gaat zo het hele nummer door.

De lichtwisselingen gaan in een nog sneller tempo.
De ledwall is ook voortdurend in beweging.
Net als Joost zelf en de vier anderen die op het podium staan.

De wide shots zijn juist bewust gekozen om dat energieke effect te benadrukken. Joost heeft geen close shots nodig om indruk te maken. Die hele staging is erop gemaakt om mensen het gevoel te geven: ik wil mee dansen. Met als laatste klap op de vuurpijl het gabber gedeelte.

De visuals waren volgens mij niet eens zo voor het publiek thuis bedoeld, maar voor de mensen in de zaal, die al die snelle beeldwisselingen niet kunnen zien en dus op een andere manier vermaakt moeten worden, om in de feeststemming te komen. Want dat was het geheime wapen van die staging: het publiek in de zaal 100% meekrijgen zodat de kijkers thuis denken: wow.... ik wou dat ik daarbij was.

Bij Kroatië was er soms ook snel camerawerk, maar daar vond ik het juist niet werken. Ik raakte daarbij de leadzanger kwijt en daarmee de draad kwijt. Terwijl Joost, in dat blauwe pak in bijna elk shot meteen te lokaliseren is.

Waar Calm After The Storm een fantastische staging had die uitblonk in schijnbaar minimalisme, maar ondertussen enorm gerafineerd in elkaar zat en een beeldwisseling had die het rustige tempo van het lied voorbeeldig volgde, doet Europapa dat juist in een beeldvoering die de kijkers meeneemt op een dancetrip van jewelste.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 16:11:45 #289
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213637713
Staging is wat anders dan camerawerk. GIF'jes van bitmaps in 16:9-formaat op zo'n groot scherm, nauwelijks gebruik van de LED-vloer, de LED-kubussen ook nauwelijks gebruikt, dat snap ik echt niet. Als act en als statement dat we lekker raar zijn, ofzo, maar goed, misschien past er niks anders bij Joost ofzo. Het was wel precies waar ik bang voor was bij Gover Meit.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213637832
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:11 schreef Andromache het volgende:
Staging is wat anders dan camerawerk. GIF'jes van bitmaps in 16:9-formaat op zo'n groot scherm, nauwelijks gebruik van de LED-vloer, de LED-kubussen ook nauwelijks gebruikt, dat snap ik echt niet. Als act en als statement dat we lekker raar zijn, ofzo, maar goed, misschien past er niks anders bij Joost ofzo. Het was wel precies waar ik bang voor was bij Gover Meit.
We hebben nu wel van alles en nog wat uitgeprobeerd en het blijft maar matig. Misschien toch maar eens iemand bellen uit het buitenland, want hier vinden ze in ieder geval nooit de juiste persoon. Terwijl ik eerlijk gezegd denk dat er genoeg talent is in Nederland, maar misschien moet je dan weer andere risico's nemen zoals Ierland dit jaar deed.

Italië heeft trouwens elk jaar hetzelfde probleem, die weten ook bijna nooit een optreden extra speciaal te maken. La Noia was wel het toppunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 21-05-2024 16:33:27 ]
pi_213637876
Hier is te zien dat op de LED kubussen wel iets gebeurt, maar erg weinig idd. Je ziet ook een id-kaart geloof ik op een gegeven moment draaien. Dit was alleen voor het publiek in de zaal zichtbaar

pi_213637884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 15:28 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik denk dat de mensuh ook wel terugkomen voor

- het gabber deel. De overgang van dat hele donkere met rode belichting en papapapapa's naar het fel witte vond ik wel heel sterk gedaan;
- en Joost zelf, daar blijf je gewoon naar kijken;
- en het einde denk ik ook wel.

maar wel mee eens verder dat de staging beter had kunnen zijn.

Moet er nog steeds om lachen als ik terug denk aan het moment waarop we die vogel zagen en hier een totale meltdown plaatsvond :D
Dat papapapa was inderdaad wel leuk en de manier hoe de camera daar naartoe vloog ook, maar dat dit dan bijvoorbeeld het beeld is tijdens je laatste HEY:

:D al zou het kunnen dat dit er in de finale anders uit had gezien, want het optreden op woensdagavond was qua beelden nog iets matiger dan donderdag, waren toen wel kleine aanpassingen gedaan.

Maaaaaar goed, waren dit nog maar onze grootste zorgen. :P
pi_213637906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:25 schreef Em31 het volgende:

[..]
We hebben nu wel van alles en nog wat uitgeprobeerd en het blijft maar matig. Misschien toch maar eens iemand bellen uit het buitenland, want hier vinden ze in ieder geval nooit de juiste persoon. Terwijl ik eerlijk gezegd denk dat er genoeg talent is in Nederland, maar misschien moet je dan weer andere risico's nemen zoals Ierland dit jaar deed.

Italië heeft trouwens elk jaar hetzelfde probleem, die weten ook nog een optreden extra speciaal te maken. La Noia was wel het toppunt.
Behalve die gelukstreffer in 2014 is 't niet veel idd. Volgens mij kwam dat idee toen ook meer uit de koker van Ilse dan van de regisseur, maar Ilse kwam vervolgens vijf jaar later weer aan met die ikea lichtbol bij Duncan, dus zij heeft ook niet de wijsheid in pacht. Misschien inderdaad maar eens verder kijken dan alleen de AT bekenden.
pi_213637943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
Behalve die gelukstreffer in 2014 is 't niet veel idd. Volgens mij kwam dat idee toen ook meer uit de koker van Ilse dan van de regisseur, maar Ilse kwam vervolgens vijf jaar later weer aan met die ikea lichtbol bij Duncan, dus zij heeft ook niet de wijsheid in pacht. Misschien inderdaad maar eens verder kijken dan alleen de AT bekenden.
Als iemand niet bedacht had dat Duncan z'n hoofd naar achter moest gooien terwijl er aan de andere kant een licht op 'm scheen dan hadden we niet eens gewonnen denk ik. :D
  dinsdag 21 mei 2024 @ 16:48:31 #295
436222 Japepk
Padvinder
pi_213638042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als iemand niet bedacht had dat Duncan z'n hoofd naar achter moest gooien terwijl er aan de andere kant een licht op 'm scheen dan hadden we niet eens gewonnen denk ik. :D
Dat was een spontane ingeving van hemzelf toch? Maar goed, hem bellen werkt ook niet hebben we vorig jaar gezien.
't Echte en 't ware!
pi_213638074

:J
pi_213638274
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:25 schreef Em31 het volgende:

[..]

Italië heeft trouwens elk jaar hetzelfde probleem, die weten ook bijna nooit een optreden extra speciaal te maken. La Noia was wel het toppunt.
Volgens mij staart Avrotros zich erg blind op ervaring. De videoclips zijn standaard beter dan de staging omdat die worden gemaakt door jonge, talentvolle makers. En dan laten we de regie en de staging doen door ouwe lullen, want die hebben ervaring. Waarom deed Veras Fawaz ook niet de staging en regie, dat vroeg ik me vooraf ook al af. Ik had op zich wel vertrouwen in Gover Meit, hij werkte ook mee aan dat toffe Lowlands-optreden. Maar deze staging was gewoon niet goed genoeg. Stiekem denk ik dat Joost dat zelf ook wel wist en dat dit een van de redenen was voor z'n chagrijn.
pi_213638402
quote:
Je kunt de staging toch niet los zien van het camerawerk als het om een tv-optreden gaat? Het één bestaat niet zonder het andere. De staging van Cats was fenominaal door het camera werk. En ook dit geval was het camerawerk en het licht het belangrijkste onderdeel van de staging. De Ledvloer is twee keer heel prominent en duidelijk gebruikt en was verder niet leidend maar dienend. En daar is niks mis mee. Oké, de led-kubussen zijn niet gebruikt, maar dat geldt voor het meerendeel van de optredens. En wat er aan licht aan het plafond hing is echt heel duidelijk en met een plan ingezet.
Je opmerking mbt 'statement dat we lekker raar zijn' snap ik niet goed. Uit een ei komen in je blote kont, dat is een raar statement. Of val je nog steeds over die blauwe vogel, waar heel Europa(papa) zich al helemaal mee verzoend heeft?

Zoals alles wat Joost doet een totaal concept is, was deze staging dat ook. Hij heeft iets gedaan wat de energie van zijn lied reflecteert in beeld en licht en wat de omslag in energie naar het outro duidelijk markeert Helemaal in lijn met zijn lied. Hij heeft het publiek in de zaal niet naar een klein hokje in de verte laten kijken (UK), maar naar een stage die voortdurend in beweging bleef en een aantal grote momenten duidelijk onderstreepte. Hij heeft er alles aan gedaan om de kijkers thuis EN het publiek daar te vermaken. Dat gejuich daar kwam niet alleen maar omdat het nummer zo leuk is. Dat kwam ook doordat het publiek zich uitgenodigd voelde om mee te doen.

Joost doet altijd iets anders dan mensen verwachten. Je kunt daar heet etiket 'flauw' op plakken. Of het etiket 'geniaal', afhankelijk van hoe je erin staat.
pi_213638464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 17:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Volgens mij staart Avrotros zich erg blind op ervaring. De videoclips zijn standaard beter dan de staging omdat die worden gemaakt door jonge, talentvolle makers. En dan laten we de regie en de staging doen door ouwe lullen, want die hebben ervaring. Waarom deed Veras Fawaz ook niet de staging en regie, dat vroeg ik me vooraf ook al af. Ik had op zich wel vertrouwen in Gover Meit, hij werkte ook mee aan dat toffe Lowlands-optreden. Maar deze staging was gewoon niet goed genoeg. Stiekem denk ik dat Joost dat zelf ook wel wist en dat dit een van de redenen was voor z'n chagrijn.
Ja dat is wel een ding inderdaad, met die mooie videoclips. Daardoor krijg je ook steeds weer hoge verwachtingen.
pi_213638495
Ik had het idee dat het hier vooral schortte aan de juiste camerashots qua regie. De visuals waren an sich wel prima, maar er zaten echt wat rommelige camerashots die beter hadden gekund.

Maar niets haalde het natuurlijk bij die fantastische staging en regievoering van Bambie Thug _O_
pi_213638518
quote:
Die beetje gare visuals zijn natuurlijk wel heel erg Joost. Het moet er niet té strak uitzien. Maar het probleem is dat je ze amper kon zien, zoals die grap over de visual die hij was verloren... wie heeft dat nou echt meegekregen? Ik denk dat zelfs het merendeel van de Nederlanders niet heeft begrepen dat hij zegt "ik ben alles kwijt, behalve de tijd" en dat de grap dan is dat hij ook de visual kwijt was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')