abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 mei 2024 @ 21:18:05 #169
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213631820
Mijn peuter zong helemaal uit zichzelf Europapa. Had ze opgepikt bij het buurmeisje O+ O+ O+ .
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213632046
Ik zag deze net pas voor het eerst. :D

Deze reactie. _O-

quote:
missed opportunity for the part with "ik wil weg uit netherlands" not picturing the nether
En klaarblijkelijk dachten meerdere mensen: hm, hoe zou het klinken als Cartman het nummer zingt?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213632241
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nielson liep op de avond van de diskwalificatie al helemaal leeg op X. Hij leek oprecht pissig.
Nielson is een van ons. Vind ik mooi om te zien :)
pi_213632253
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:11 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ik had dit helemaal gemist, zullen ze ook wel niet zo blij mee zijn geweest. :+
Wat staat daar onder? :o
pi_213632311
Het nu volgende is geen kritiek, maar een mening die niet bekritiserend bedoeld is (ik zeg het er maar bij voor de zekerheid)

Ik denk dat veel mensen het eens zijn dat de diskwalificatie voor Joost juist positief heeft uitgepakt. Zijn verhaal ging de hele wereld over, icm zijn aanstekelijke liedje, innemende persoonlijkheid en slick act, maakten mensen over de hele wereld zich kwaad.

Niemand had Joost meer gezien sinds de 11e, vertrokken in zijn eentje, geen reactie, niets.
Iedereen wilde weten hoe het met hem was, zijn verhaal, of het OK met hem ging, bekeek nog eens wat andere nummers van hem, en vanwege het mysterie opeens wat volgde na de narigheid raakten steeds meer mensen in zwang van Joost, totaal geobsedeerd zelfs van wat ik op X heb gezien, sommigen gingen zelfs "Joost food" eten, brood met springles bij gebrek aan hagelslag, dat soort dingen.

Het optreden waar hij niet bij mocht zijn, waarbij slechts een video werd getoond maakte het publiek uitzinnig.
Het gaat ver wanneer je dat bereikt hebt als artiest, een staande ovatie zonder zelf aanwezig te zijn, maar dat was behalve de lekkere beat en mooie act een combinatie van meerdere factoren natuurlijk.

Een week lang rolde de sneeuwbal uit zichzelf en werd groter en groter. Bereikte steeds meer landen, het dagelijkse onderwerp van gesprek her en der, en talloze mensen zullen dagelijks gecheckt hebben of er nieuws was over Joost, intussen zijn muziek streamen, en zich er persoonlijk bij betrokken voelen.

Al voor het ESF was zijn succes ongekend, maar wat er in die week bijkwam was zo mogelijk buitenproportioneel.

In alle eerlijkheid zou ik in zijn geval die sneeuwbal nog even hebben laten door rollen, als een hedendaagse manlijke Assepoester, doe er een lading merchandise bij, en het loopt als een gek.
(Waar oa Aliexpress nu volledig mee aan de haal gaat).
Zich even terugtrekken zou hem ook vergeven zijn door zijn fans, ze kennen zijn trauma en zouden hem zijn tijd gunnen.

Maar zo is Joost niet, hij houdt zich wel aan zijn afspraken, doorbreekt de free publicity die nog in volle gang is en waar iedere artiest een moord voor zou doen, laat zijn fans niet in de steek en volgt zijn gevoel want optreden is zijn leven.
Ik heb daar wel bewondering voor eerlijk gezegd.

Op zich is het al groots, en wil iedereen hem hebben, is er in de meest onverwachte landen vraag naar deze in het Nederlands zingende artiest.

Maar die ene week, dat gevoel van ontreddering bij mensen die het hier zo ontzettend niet mee eens waren, het gevoel van onrechtvaardigheid icm het feit dat hij zo bijzonder is, was kort. Joost heeft zich laten zien, mensen zijn gerustgesteld, het gaat goed met Joost en hij vervolgd zijn pad. Volgende week Canada, daarna overal.
Toch vraag ik me af tot welke omvang de reeds bestaande hype zich nog verder zou hebben uitgebreid wanneer Joost een maandje voor zichzelf had genomen.

De discussie loopt terug, men spreekt nog wat na in cirkels over het gebeuren en gaat al bijna weer over tot de orde van de dag.

Een prachtig voorbeeld van hoe pure lelijkheid schoonheid kan bewerkstelligen, en de reguliere media daar totaal geen invloed meer op hebben. Zonde voor degenen die dit aan zich hebben laten passeren.
pi_213632502
twitter
pi_213632619
32 Miljoen Views voor de clip.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213632754
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 21:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Twentenaren en Joost Klein?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213632764
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2024 22:43 schreef hole1988 het volgende:
32 Miljoen Views voor de clip.
Welke clip?
pi_213632850
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213632857
freshtival heeft meteen een promo voor zichzelf gemaakt.
pi_213632930
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 19:21 schreef d_elise het volgende:

[..]
O wauw, ook niet gezien idd. Dat ie dat ook gewoon doet met z'n geprinte papiertje _O- Maar de EBU zal het wel niet zo grappig gevonden hebben, nee
Nou de manier waarop Kaarija gedurende de week de volle aandacht heeft gekregen en Tattoo en Loreen het met een paar regels moesten doen gaf mij het gevoel dat de Zweden zelf ook liever in Helsinki hadden gezeten _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213632959
Oh en dat de sociale kanalen van Eurovision al een paar dagen angstvallig stil zijn uit angst voor de Joost reacties _O- goud
pi_213632970
In zowat alle hitlijsten staat Europapa boven Kroati en vaak ook boven Zwitserland. Gewoon weer woest dat we nooit de televote score zullen weten. :( :')
pi_213632985
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou de manier waarop Kaarija gedurende de week de volle aandacht heeft gekregen en Tattoo en Loreen het met een paar regels moesten doen gaf mij het gevoel dat de Zweden zelf ook liever in Helsinki hadden gezeten _O-
Zeker achteraf gezien, ja. En Finland is misschien wel blij dat ze het dit jaar niet hebben hoeven organiseren 😬
  dinsdag 21 mei 2024 @ 06:56:24 #184
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_213633656
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Oh en dat de sociale kanalen van Eurovision al een paar dagen angstvallig stil zijn uit angst voor de Joost reacties _O- goud
:J

Geweldig dit.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213633721
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 17:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zou, als ik hem was, lekker verder gaan met m’n leven. Positive vibes only. :)
Schadevergoeding eisen, als blijkt dat alles echt rond is en zwaar overdreven is geweest.

Maar een tweede keer haalt de magie en glans er wel af.
Zelfs voor ons kijkers. Al kijk ik dan met plezier, maar het is niet meer DiE eNe DrOoM die hij realiseert. Dat moment was al in de halve finale. :)
Nou inderdaad. Al zou Joost ooit nog overwegen mee te doen, dan laat hij daar vast tig jaren tussen. Je moet niet je kaarten overspelen en denken dat je het weer even doet met een nieuw liedje.
En wie weet is hij gelijk genezen van die droom.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 08:47:17 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_213634233
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tampere (want de arena in Helsinki is in handen van de Russen). :P
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 08:50:25 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_213634257
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het zo mooi dat ze al een paar jaar met hun nieuwe ‘content team’ krampachtig proberen ‘leuk’ te doen op de socials met fanboy-achtige tweets en posts, gejatte ideen en allerlei filmpjes waarmee ze de artiesten als circusaapjes laten optreden. Om vervolgens door degene die ze er uit hebben geflikkerd eigenhandig in no time worden afgetroefd qua aantallen volgers en views. _O_
pi_213634370
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 08:50 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik vind het zo mooi dat ze al een paar jaar met hun nieuwe ‘content team’ krampachtig proberen ‘leuk’ te doen op de socials met fanboy-achtige tweets en posts, gejatte ideen en allerlei filmpjes waarmee ze de artiesten als circusaapjes laten optreden. Om vervolgens door degene die ze er uit hebben geflikkerd eigenhandig in no time worden afgetroefd qua aantallen volgers en views. _O_
Nog vijf miljoen views voor het live optreden van de semi-finale en Joost Klein gaat over de finale performance van Nemo heen. Het is een beetje een stretch, maar het moet kunnen....
pi_213634386
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 23:55 schreef Em31 het volgende:
In zowat alle hitlijsten staat Europapa boven Kroati en vaak ook boven Zwitserland. Gewoon weer woest dat we nooit de televote score zullen weten. :( :')
Je zou inderdaad zeggen dat alles aanwezig was dat ie boven de 300 punten in de televote was gegaan...
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:17:21 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_213634413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nog vijf miljoen views voor het live optreden van de semi-finale en Joost Klein gaat over de finale performance van Nemo heen. Het is een beetje een stretch, maar het moet kunnen....
Zeker aangezien mensen uit Nemo’s optreden nog kunnen kiezen tussen semi en finale (dus de views spreiden zich) en van Joost maar 1 ESC versie is. ;(
pi_213634425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je zou inderdaad zeggen dat alles aanwezig was dat ie boven de 300 punten in de televote was gegaan...
Ja, en dan iets van 100 punten erbij van de jury en dan was hij, toch een stuk anoniemer dan nu, 5e geworden. Wat dat betreft is dit commercieel wel een betere uitkomst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:19:43 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_213634429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben normaal gesproken niet van de conspiracy theories maar vraag me af of de EBU die zaterdag extra lang hadden gewacht met de officile DQ totdat ze zeker wisten dat ‘we’ met de jury geen hoge score hadden gehaald en er dus met onze DQ geen potentile winnaar zou worden gelimineerd maar wel iemand die televotes zou weg kunnen houden van Kroati, met als gevolg een televote winst voor Isral.

*duikt weer in conspiracy tunnel*
pi_213634432
Ik wacht ook nog op de enthousiaste berichtgeving vanuit Eurovision hoe geweldig de inzendingen het in de Europese hitlijsten doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213634437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Op Tiktok, waar het allemaal om te doen was voor die cameravrouw, zit Joost er al heel ruim boven. Het optreden in de semi is de best bekeken video op het Eurovisie-kanaal ooit... en hij heeft inmiddels ook meer volgers op Tiktok dan Eurovisie.

Dat is de ironie van het hele verhaal, Eurovisie zou moeten afkijken hoe Joost social media benadert ipv dat ze hem in een keurslijf proberen te dwingen. Hij stoorde zich eraan omdat ze er dramatisch slecht in zijn.
pi_213634446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:19 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik ben normaal gesproken niet van de conspiracy theories maar vraag me af of de EBU die zaterdag extra lang hadden gewacht met de officile DQ totdat ze zeker wisten dat ‘we’ met de jury geen hoge score hadden gehaald en er dus met onze DQ geen potentile winnaar zou worden gelimineerd maar wel iemand die televotes zou weg kunnen houden van Kroati, met als gevolg een televote winst voor Isral.

*duikt weer in conspiracy tunnel*
Ik ben ook niet zo'n aluhoedje maar ik heb dit ook wel gedacht.
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2024 @ 09:23:06 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_213634459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik wacht ook nog op de enthousiaste berichtgeving vanuit Eurovision hoe geweldig de inzendingen het in de Europese hitlijsten doen.
Huilend aan het toetsenbord aan het bedenken hoe ze Europapa wel kunnen vermelden maar ergens in de kantlijn. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')