abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 20 mei 2024 @ 11:26:51 #76
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213626160
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 00:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Het gaat mij meer om het signaal dat we ermee afgeven. Maar ik ben denk ik niet volledig genoeg geweest in mn vorige antwoord. Voor mij is duidelijk dat die hele diskwalificatie niet in verhouding staat met wat Joost heeft gedaan, tenzij zou blijken dat hij de dame in kwestie fysiek zou hebben aangevallen. Onacceptabel. Maar daar lijkt het gewoon niet op (en puur op gevoel lijkt Joost me niet de persoon die dat zou doen :@ ). Dus ga ik er nu even vanuit dat de EBU straks over de brug moet komen, door iets van publiekelijke excuses, compensatie in kosten en/of finaleplek volgend jaar. Als dat uitblijft dan zie ik niet in waarom we volgend jaar moeten deelnemen aan een gezellig Europees feestje. Maar goed, dit is nog allemaal vrij hypothetisch te noemen. Maar mijn eerste reactie is wel dat ik even klaar ben met de EBU en helemaal geen zin heb dat mijn land onderdeel is van het ESF.
Ik denk dat je een beter statement maakt met een liedje genaamd 'Disco-qualified' met een aantal lagen, kan je ook nog afsluiten met de winner takes it all in the mix :J
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_213626182
Wat mij na 1,5 week nog het meest stoort is de hele houding van EBU. Dat arrogante, misplaatste en hautaine gedrag, alsof het een geweldig feestje was. Nergens iets wat lijkt op een excuus moet lijken.

Zomaar een jaartje overslaan geloof ik niet in. Nederland moet een keihard statement naar buiten maken en eisen:
- dat het publiek en de fans openheid van zaken wordt gegeven
- significante verbeteringen voor de artiesten en de pers
- opstappen van Martin en zijn vriendjes

En zolang dat allemaal niet gebeurd, niet meer meedoen. Alles wat we nu weten over hoe het er achter de schermen aan toe gaat, welke contractuele verplichtingen de delegaties aangaan, het is Russisch beleid wat er gevoerd wordt. Stoppen met het entertainment over de rug van artiesten.

Ook de hoofdsponsor mag wat mij betreft aftreden. Ik kan er niet meer in zien dan een propaganda machine.
pi_213626288
De EBU wacht gewoon op die boete voor Joost en dan kunnen ze verder met waar ze gebleven waren.
pi_213626358
quote:
9s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:39 schreef Em31 het volgende:
De EBU wacht gewoon op die boete voor Joost en dan kunnen ze verder met waar ze gebleven waren.
Ben er ook bang voor. En volgend jaar kijkt iedereen toch wel weer.
  roze maandag 20 mei 2024 @ 12:07:14 #80
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213626479
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:47 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ben er ook bang voor. En volgend jaar kijkt iedereen toch wel weer.
Heb dit jaar de finale ook alsnog gewoon gekeken hoor. :D :@
Your beauty never ever scared me.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 mei 2024 @ 12:09:14 #81
163650 Greys
pi_213626502
quote:
Toch denk ik dat niet. Denk dat er achter de schermen nog wel een en ander bezig is qua omroepen met vragen en klachten. En wacht maar tot ze aankondigen dat Israël volgend jaar gewoon weer meedoet. Dit gaat niet meer 'gewoon' door de komende jaren. Dit worden enorm moeizame edities met nog veel meer boe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213626522
De EBU, en sorry dat ik het nu zo ga verwoorden, gedraagt zich als een ouderwetse valse naïeve nicht.

Slaan alles in de wind, valt niet mee te praten en doen toch wel wat zelf willen en zijn blind voor de situatie om zich heen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_213626601
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Toch denk ik dat niet. Denk dat er achter de schermen nog wel een en ander bezig is qua omroepen met vragen en klachten. En wacht maar tot ze aankondigen dat Israël volgend jaar gewoon weer meedoet. Dit gaat niet meer 'gewoon' door de komende jaren. Dit worden enorm moeizame edities met nog veel meer boe.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor met dit soort organisaties. Als Moroccanoil er bijvoorbeeld alles aan gaat doen om weer sponsor te worden, gaan ze dat dan weigeren?

Ik krijg er op dit moment vooral een FIFA/UEFA gevoel bij. :') Het gemak waarmee Nederland eruit gegooid is en Israël de hele week daar lekker heeft mogen stoken, maar dat ze dan niet snappen dat je dan natuurlijk zo'n reactie krijgt?

Enige voordeel wat je dan nog wel hebt is dat er een kans bestaat dat je te weinig landen gaat hebben voor halve finales en dat zou ze wel pijn gaan doen.
pi_213626622
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor met dit soort organisaties. Als Moroccanoil er bijvoorbeeld alles aan gaat doen om weer sponsor te worden, gaan ze dat dan weigeren?

Enige wat nog mist is dat ze het in 2028 in Saudi-Arabie willen organiseren en dat Qatar Airways de volgende sponsor wordt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 20 mei 2024 @ 12:21:38 #85
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213626625
mmm... zag net nog 12 landen die toegezegd hebben in 2025 mee te doen
na refresh bleven er nog 10 over - was te laat met screenshot

welke landen zijn er weer afgevallen?
... en huiver mee
pi_213626656
De videoclip heeft nu meer dan 500.000 likes :) w/
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 12:39:14 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213626767
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, waarom zouden ze?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213626771
quote:
Kunnen ze proberen. Maar zelfs als hij een boete krijgt betekent dat nog niet dat ze zorgvuldig zijn geweest en niet aansprakelijk voor financiële schade voor Avrotros.
pi_213626777
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Met fatale gevolgen voor mijn ESF gevoel.
pi_213626859
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor het grote publiek dit jaar nog wel meeviel, die hebben er niet al te veel van gemerkt, maar zo'n fake gebeuren kun je niet in stand blijven houden natuurlijk. Op een gegeven moment klapt het dan helemaal, daar was het dit jaar al dichtbij.
Het grote publiek heeft echt wel het boe-geroep bij Martin Osterdahl en Nederland opgemerkt. Dat kon de ebu helaas niet verbergen
pi_213626933
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:07 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Al had het wel een naar bijsmaakje. Just wasn’t the same.
Maar helemaal overslaan wilde ik het ook.
pi_213626986
Het wordt voor de EBU toch lastig om voor volgend jaar het festival te verkopen onder het motto van United by Music na wat er dit jaar allemaal gespeeld heeft. Er zal een aanzienlijk aantal landen sceptisch afwachten of Israël wel of niet wordt toegelaten. En pas dan besluiten of ze wel of niet mee willen doen.

Wat mij betreft zegt AvroTros: we stoppen er voorlopig mee, met meedoen en met uitzenden. We zijn een van de founders van het festival, zijn altijd solidair geweest, hebben altijd keurig in de pas gelopen en hebben altijd volgehouden ook in de jaren dat we niet door de kwalificaties kwamen en we zijn nu gewoon als een outcast behandeld. De delegatie, met nota bene Twan die drie jaar een belangrijke sleutelrol heeft gehad, heeft geen voet aan de grond gekregen, naar geen enkele argumentatie is geluisterd.

De glans van het festival is er voor mij wel van af. Wat heeft het nog voor zin om mee te doen, als bullying beloond wordt en de real spirit voor het het muziekfeest (Joost) wordt weggezet als een halve crimineel en geen enkele moeite wordt gedaan om alle vage insinuaties uit de wereld te nemen. Zo ga je niet met mensen om. Zo ga je niet met delegaties om. Zo ga je niet met artiesten om. Zo ga je niet met kijkers om. United by Music my ass.

Zo, dat moest er even uit.

Joost Klein krijg je niet klein. Kwetsbaar als hij is, hij is een vechter pur sang. Hij was groots gisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 20-05-2024 15:48:19 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 13:12:44 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213627033
Heeft de EBU uberhaupt al aangegeven dat ze zich zo veel klachten aantrekken of iets anders dat aangeeft dat ze met alle commotie aan de slag gaan?
Spoilers!
pi_213627066
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het grote publiek heeft echt wel het boe-geroep bij Martin Osterdahl en Nederland opgemerkt. Dat kon de ebu helaas gelukkig niet verbergen
;)

Maar goed, ik vermoed dat het ook weinig gevolgen zal hebben voor de EBU; achter Osterdahl zitten ook weer grotere machten, binnen en buiten de EBU. Voor mij is het ESF gevoel wel anders geworden daardoor; blijkbaar is dat toch een soort van propaganda machine voor een land als Israël. Ik ben bang dat ik nooit meer anders naar het ESF kan kijken.

Maar ja; wat dat betreft is Joost Klein dan wel weer het goede voorbeeld; gewoon lekker je ding blijven doen :)
  ESF Reporter maandag 20 mei 2024 @ 13:19:39 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_213627095
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor het grote publiek dit jaar nog wel meeviel, die hebben er niet al te veel van gemerkt, maar zo'n fake gebeuren kun je niet in stand blijven houden natuurlijk. Op een gegeven moment klapt het dan helemaal, daar was het dit jaar al dichtbij.

Het heeft gewoon fascistoïde trekjes hoe de EBU probeert elke vorm van mening en tegenspraak de kop in te drukken. Als je dan ziet hoe ze nu weer ontkennen anti-booing software te hebben gebruikt, ja sorry hoor, dat is echt George Orwell. "The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears".
Ja ik lees buiten alle boze reacties toch ook nog genoeg reacties van mensen die zeggen dat ze er tijdens het kijken van de show niks van (alle ophef) merkten, het leek op een normale show, ze hebben genoten, dus de mensen die nu moord en brand roepen moeten vooral hun muil houden want het gaat uiteindelijk om hoe het op tv overkomt.

Dat is dus precies wat de EBU wil bereiken. Lekker Disneyland blijven spelen met Cinderella’s Castle in de schijnwerpers terwijl achter de coulissen Minnie Mouse door Pluto tegen haar wil van achter wordt genomen.

Bij wijze van.
pi_213627141
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:19 schreef Cee het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat de EBU wil bereiken. Lekker Disneyland blijven spelen met Cinderella’s Castle in de schijnwerpers terwijl achter de coulissen Minnie Mouse door Pluto tegen haar wil van achter wordt genomen.

Bij wijze van.
Niets ten nadele van je terechte (!) vergelijking echter Minni en Pluto kennende zou het eerder anders om zijn, Minni can be sooo bossy dus die heeft vast wel speeltjes in haar laatje. _O-

Ik denk dan ook dat die eedere tweet van EBUHqt die niet echt ergens op slaat een 'test' is om te kijken of de storm al een beetje is gaan liggen qua comments en reacties...
pi_213627254
Ik dacht: waar doet dat nieuwe nummer Luchtballon van Joost me nou aan denken? Maar nu weet ik het: whatever it takes, or how my heart breaks, I will be right here waiting for you :)
pi_213627259
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, waarom zouden ze?
Omdat er al landen vragen hebben gesteld over of de hoofdsponsor invloed heeft op hoe een land behandeld wordt.
pi_213627271
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Kunnen ze proberen. Maar zelfs als hij een boete krijgt betekent dat nog niet dat ze zorgvuldig zijn geweest en niet aansprakelijk voor financiële schade voor Avrotros.
Dat hoop ik ook, maar ik heb geen idee of dat dan nog kans van slagen heeft.
pi_213627277
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:19 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja ik lees buiten alle boze reacties toch ook nog genoeg reacties van mensen die zeggen dat ze er tijdens het kijken van de show niks van (alle ophef) merkten, het leek op een normale show, ze hebben genoten, dus de mensen die nu moord en brand roepen moeten vooral hun muil houden want het gaat uiteindelijk om hoe het op tv overkomt.

Bij wijze van.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')