Nee, dat gaat niet gebeuren. Niet op de Billboard Hot 100 in elk geval. Daar is wel wat meer voor nodig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:04 schreef Vis1980 het volgende:
Ik verwacht dat Joost deze week met stip binnenkomt in de Amerikaanse hitlijst, viral ging ie daar erg goed en dat moet toch een keer zijn uitwerking hebben op de lijst.
Het is een songfestivalliedje dat die man heeft gemaakt h, niet de tweestatenoplossing.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:02 schreef Za het volgende:
Zijn verhaal ging de hele wereld over, icm zijn aanstekelijke liedje, innemende persoonlijkheid en slick act,
vanwege het mysterie opeens wat volgde na de narigheid raakten steeds meer mensen in zwang van Joost, totaal geobsedeerd zelfs van wat ik op X heb gezien, sommigen gingen zelfs "Joost food" eten, brood met springles bij gebrek aan hagelslag, dat soort dingen.
maakte het publiek uitzinnig.
Het gaat ver wanneer je dat bereikt hebt als artiest, een staande ovatie zonder zelf aanwezig te zijn
talloze mensen zullen dagelijks gecheckt hebben of er nieuws was over Joost, intussen zijn muziek streamen, en zich er persoonlijk bij betrokken voelen.
buitenproportioneel.
een hedendaagse manlijke Assepoester, doe er een lading merchandise bij, en het loopt als een gek.
Maar zo is Joost niet, hij houdt zich wel aan zijn afspraken, doorbreekt de free publicity die nog in volle gang is en waar iedere artiest een moord voor zou doen, laat zijn fans niet in de steek en volgt zijn gevoel want optreden is zijn leven.
Op zich is het al groots, en wil iedereen hem hebben
gevoel van ontreddering
gevoel van onrechtvaardigheid
het feit dat hij zo bijzonder is
hoe pure lelijkheid schoonheid kan bewerkstelligen
Hij heeft volgens mij al wel het record van meest succesvolle Nederlandstalige nummer wereldwijd bereikt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is een songfestivalliedje dat die man heeft gemaakt h, niet de tweestatenoplossing.
Het nummer is gewoonweg het marketing nummer voor de Eurovisie zelf, heel slim opgezet door Joost en co.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden hem nog jren iedere editie erbij kunnen halen. Hij was een Eurovision Icon geweest. Is hij nu eigenlijk ook, maar niet op de manier dat ze er iets aan hebben.
Joost is wel een type dat zich erg leent voor alter-ego's. Beetje een David Bowie light.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Het kan ook een last zijn omdat hij dan voor een lange tijd publiek zal trekken dat komt voor dit ‘typetje’, met nog vrij kindvriendelijke teksten (wat zijn muziek buiten Europapa niet altijd is) en dat hij overal in dat blauwe pak nog moet op komen draven. Zal hem financieel geen windeieren leggen maar creatief kan dat in de weg zitten.
Nee, dat zit er nooit in want hij wordt daar niet op de radio gedraaid natuurlijk. Maar de US Top 50 op Spotify moet mogelijk zijn als hij maar viraal genoeg gaat op TikTok.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren. Niet op de Billboard Hot 100 in elk geval. Daar is wel wat meer voor nodig.
Dat is toch ook balen, het was gewoon het ultieme Songfestivalnummer/nummer voor Europa en niet op een t afgezaagde manier zeg maar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Mijn theorie is eigenlijk altijd geweest dat sterdahl Joost eruit heeft gegooid op vrijdag, waar hij volgens de reglementen toe bevoegd was. Vervolgens hebben ze op zaterdag in allerijl die Reference Group erbij gehaald om zijn besluit te legitimeren.
[..]
Ze hadden hem nog jren iedere editie erbij kunnen halen. Hij was een Eurovision Icon geweest. Is hij nu eigenlijk ook, maar niet op de manier dat ze er iets aan hebben.
Ik denk eerder al een zwaar gerriteerd mediateam waarbij dit de druppel was.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:01 schreef silverevlis het volgende:
Verklaar mij maar voor gek, maar het zou mij niet verbazen als Martin sterdahl stiekem gewoon jaloers is op Joost.
Wat sterdahl met het ESF niet lukte, lukt Joost met Europapa wel.
En dat ineens inderdaad die Reference Group erbij werd gehaald komt op mij over alsof hij het niet alleen af kon en er een hele groep bij moest halen om aan te tonen dat hij toch echt wel gelijk had. Sneu. Sta je daar met je Head of EBU-profiel. Wat ook geen snars voorstelt.
Eigenlijk ben ik het dus met @:Lt.Bookman eens.
Tot zover mijn zienswijze.
Ik denk meer nummers die juryvriendelijk zijn, als je naar Zweden 2023 en Zwitserland dit jaar kijkt is dat de manier om te winnen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Verwachten jullie nu ook dat volgend jaar een grote groep op een soort Europa sentiment gaat spelen, of vol op de eurohouse, je merkt toch dat men achter elkaar aan loopt, dus Europapa kloons komen er vast..
Ja als je kijkt naar Cha Cha Cha, Europapa en Rim Tim Tagi Dim is de conclusie wel dat je het nooit alleen maar redt met de massale televotes. En dan kwamen Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim gewoon nog als 3e/4e bij de jury's uit de bus ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk meer nummers die juryvriendelijk zijn, als je naar Zweden 2023 en Zwitserland dit jaar kijkt is dat de manier om te winnen.
Ah je moet dus gewoon een goed nummer makenquote:
Voor de EBU lijkt dit inderdaad een gevalletje “wie geschoren wordt, moet stilzitten.” Die hopen vermoedelijk dat het op een bepaald punt buiten Nederland en de fanatiekste fans niemand meer boeit, zodat ze (in hun geval hopelijk na een veroordeling van Joost) op een gegeven moment verder kunnen waar ze gebleven waren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:34 schreef Greys het volgende:
Ben nogal bang dat de boosheid op de EBU enorm inkakt de komende tijd en ze ermee wegkomen door alles te negeren tot de storm is gaan liggen.
Kan als 1 persoon niets anders dan dingen als de Aussies op Twitter vragen of ze de uitslag van hun survey willen delen met de EBU en zelf blijven tweeten. Misschien dat ik er ook nog wel een e-mail aan waag aan de EBU (ha ha Mir dat interesseert ze echt niks ja dat weet ik maar niets doen is geen optie).
Zal ook wat dm's versturen aan grote fanmedia of er gezamenlijk iets mogelijk is richting de EBU.
[ x ]
Hoe in godsnaam heeft ooit die kalkoen/kip uit Isral gewonnen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja als je kijkt naar Cha Cha Cha, Europapa en Rim Tim Tagi Dim is de conclusie wel dat je het nooit alleen maar redt met de massale televotes. En dan kwamen Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim gewoon nog als 3e/4e bij de jury's uit de bus ook.
Dat was gewoon een leuk liedje van nettaquote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam heeft ooit die kalkoen/kip uit Isral gewonnen.
Als je kijkt hoe Kroati, Nederland, Finland en Estland zich dit jaar zonder moeite kwalificeerden, verwacht ik wel dat landen die niet zo vanzelfsprekend de finale bereiken deze route ook gaan proberen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk meer nummers die juryvriendelijk zijn, als je naar Zweden 2023 en Zwitserland dit jaar kijkt is dat de manier om te winnen.
Mensen vinden Seven Nation Army nu eenmaal een leuk nummer.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam heeft ooit die kalkoen/kip uit Isral gewonnen.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen vinden Seven Nation Army nu eenmaal een leuk nummer.
Ook wel erg goed gezongen trouwens.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat was gewoon een leuk liedje van netta
Voor bv Gabe is het iig ook nog niet afgelopen gezien de thumbnail van z'n volgende video. Heb hem benaderd of hij eens mee wil nadenken over wat we nog kunnen doen. Hopelijk iets van een gezamenlijk statement oid.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor de EBU lijkt dit inderdaad een gevalletje “wie geschoren wordt, moet stilzitten.” Die hopen vermoedelijk dat het op een bepaald punt buiten Nederland en de fanatiekste fans niemand meer boeit, zodat ze (in hun geval hopelijk na een veroordeling van Joost) op een gegeven moment verder kunnen waar ze gebleven waren.
We schrijven Matt Blxck voor Malta 2025 alvast op.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe Kroati, Nederland, Finland en Estland zich dit jaar zonder moeite kwalificeerden, verwacht ik wel dat landen die niet zo vanzelfsprekend de finale bereiken deze route ook gaan proberen.
Hij is matties met onze GJ. Dus die wil vast wel meewerkenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor bv Gabe is het iig ook nog niet afgelopen gezien de thumbnail van z'n volgende video. Heb hem benaderd of hij eens mee wil nadenken over wat we nog kunnen doen. Hopelijk iets van een gezamenlijk statement oid.
Volgens mij weet Gabe helemaal niet dat GJ hier weleens op het forum komt hoor. En we kunnen dat ook prima zelf regelen. Hij heeft al gereageerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij is matties met onze GJ. Dus die wil vast wel meewerken
Hij lijkt de enige die niet in de kont van de EBU kruipt om zijn accreditatie niet in gevaar te brengen. De meesten verstoppen zich laf achter 'we weten het nog niet'. Maar of we het wel of niet weten is totaal onafhankelijk van wat er met Joost is gebeurd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor bv Gabe is het iig ook nog niet afgelopen gezien de thumbnail van z'n volgende video. Heb hem benaderd of hij eens mee wil nadenken over wat we nog kunnen doen. Hopelijk iets van een gezamenlijk statement oid.
Daarom wist ik ook wel dat Joost niet ging winnen want jury favoriet was hij niet en dat dacht ik van te voren ook al. Joost zingt net als Kaarija niet altijd even zuiver en dan ga je al snel af bij de jury (helaas).quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja als je kijkt naar Cha Cha Cha, Europapa en Rim Tim Tagi Dim is de conclusie wel dat je het nooit alleen maar redt met de massale televotes. En dan kwamen Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim gewoon nog als 3e/4e bij de jury's uit de bus ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |