abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 04:21:01 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213577035
quote:
Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival

Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.

Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.

Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.

Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
AVROTROS antwoord

quote:
Omroep AVROTROS heeft een verklaring uitgegeven over het incident van donderdagavond rondom Joost Klein. Daarin staat dat Klein is gefilmd, net nadat hij van het podium was gestapt. Hij had aangegeven niet gefilmd te willen worden, daarom heeft hij een "dreigende beweging" naar de cameravrouw gemaakt.
NOS: officiele AVROTROS uitleg.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213578166
quote:
OMSTANDERS INCIDENT JOOST KLEIN ONTHULLEN WAT ER WERKELIJK IS GEBEURD
NIEUWS.
joost klein gediskwalificeerd
Alhoewel de AVROTROS het in eerste instantie deed lijken alsof Joost Klein enkel gediskwalificeerd werd van het Eurovisie Songfestival jegens een 'dreigende beweging' richting een cameravrouw, hoorden we van de Zweedse media heel wat anders. De zanger zou zelfs de hele camera gesloopt hebben. Omstanders van het incident vertellen nu hun kant van het verhaal.
CAMERAVROUW

Het verhaal gaat dat Joost niet gefilmd mag worden na zijn optredens, omdat de afsluiting van zijn nummer erg emotioneel is. Hier hield een van de cameravrouwen geen rekening mee, waarna de zanger erg overstuur werd. Volgens AVROTROS: "Na het optreden van afgelopen donderdag heeft zich een incident voorgedaan. Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom. moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden.[/b] Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera. Hierbij heeft Joost de cameravrouw niet aangeraakt."[/b]
SPIJT
De Zweedse krant Aftonbladet zegt dat Joost de waarheid heeft opgebiecht bij de politie tijdens de verhoring. Omdat hij overstuur werd door alle fotografen die om hem heen cirkelden, hief hij zijn vuist op naar de camera. Daarbij zou hij de cameravrouw per ongeluk hebben geraakt en haar camera hebben beschadigd. Direct hierna zou Joost enorm veel berouw hebben getoond achter de schermen: “Het spijt me, het spijt me…” Hij was zelf ook geschrokken van zijn reactie, zo meldt de krant. “Dat had niet mogen gebeuren'' citeren ze zijn woorden. Maar welke versie van het verhaal de waarheid is, is nog niet helemaal duidelijk.
VERVOLGING
Ondanks de vervolging van Joost nog in de lucht hangt, mocht hij gelukkig wel terug naar Nederland vliegen vanuit Zweden. AVROTROS reageert niet inhoudelijk op het nieuws rondom Joost: "We wachten nu eerst de uitkomst van het onderzoek van de Zweedse justitie af. Pas daarna kunnen we weer een update geven", aldus een woordvoerder.
Camera gesloopt is gewoon fysiek toch ? Eerder was het verhaal/speculatie dat de dame de camera uit schrik liet vallen toch ?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 08:59:42 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213578185
niemand weet het
pi_213578246
Joost heeft bijna niks gedaan maar heeft er wel enorm veel spijt van, duidelijk.
pi_213578280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:58 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Camera gesloopt is gewoon fysiek toch ? Eerder was het verhaal/speculatie dat de dame de camera uit schrik liet vallen toch ?
Wat is de bron?
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:10:42 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213578291
quote:

[..]
Ja van mensen die aan het speculeren waren op een wijze waarop dit het beste uitkwam voor Joost.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213578761
quote:

[..]
Vermeld de bron dan ook, dan kan iedereen dit stukje op waarde schatten.

https://rumag.nl/nieuws/o(...)werkelijk-is-gebeurd

Rumag ("Rude Magazine") schrijft een verhaaltje voor de traffic, want dat is hun doel altijd, op basis van een gerecycled artikeltje van Zweeds pulproddelblad Aftonbladet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213578977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:46 schreef recursief het volgende:

[..]
Vermeld de bron dan ook, dan kan iedereen dit stukje op waarde schatten.

https://rumag.nl/nieuws/o(...)werkelijk-is-gebeurd

Rumag ("Rude Magazine") schrijft een verhaaltje voor de traffic, want dat is hun doel altijd, op basis van een gerecycled artikeltje van Zweeds pulproddelblad Aftonbladet.
Vergeten inderdaad, excuus. Maar goed dat doen de meeste online 'kranten' toch.

Als dit het is in ergste geval ,vind ik het als nog overtrokken. EBU gaf al aan dat de camera vrouw een andere verhaal heeft van wat er zich afspeelde. het zal wel ergens in het midden liggen
pi_213579687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:03 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Vergeten inderdaad, excuus. Maar goed dat doen de meeste online 'kranten' toch.

Als dit het is in ergste geval ,vind ik het als nog overtrokken. EBU gaf al aan dat de camera vrouw een andere verhaal heeft van wat er zich afspeelde. het zal wel ergens in het midden liggen
Bij een journalistiek medium is er een redactiestatuut dat de journalistieke redactie de vrijheid geeft onafhankelijk van de commerciele afdeling te opereren. Ik durf er wel een fles wijn op te zetten dat Rumag niet zo een redactiestatuut heeft en dat de "berichtgeving" volledig wordt gestuurd door commerciele belangen.
pi_213580461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Bij een journalistiek medium is er een redactiestatuut dat de journalistieke redactie de vrijheid geeft onafhankelijk van de commerciele afdeling te opereren. Ik durf er wel een fles wijn op te zetten dat Rumag niet zo een redactiestatuut heeft en dat de "berichtgeving" volledig wordt gestuurd door commerciele belangen.
Klopt, maar welke medium doet dat wel _O- ? alles word via een Zweedse blad doorgespeelt
pi_213580555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Klopt, maar welke medium doet dat wel _O- ? alles word via een Zweedse blad doorgespeelt
Ieder journalistiek medium heeft een redactiestatuut. Aftonbladet is een roddelblad.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:29:30 #12
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213580604
Volgens mij is het hele incident gewoon een misverstand en heeft de cameravrouw Joost simpelweg verkeerd begrepen toen hij riep dat hij haar lens zou slaan.
pi_213580624
Op de Israëlische tv:

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/I6XPLGPnoO

The premise of the sketch is that the IDF kidnaps the artists, brings them in blindfolded and they have to apologise to Eden for whatever they supposedly did to her.

That is some weird power fantasy. And they end it with "karma will get them?" For yawning at a press conference?

Still “zero tolerance” from EBU?

Also here’s an Israeli article about it, showing that they literally have zero remorse for these actions: [https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185](https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185)

One quote here that stands out is “Karma doesn’t forgive them” which could be seen as a literal threat to Joost. Also they’re calling him an “euro-brat” as well…….
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 16 mei 2024 @ 14:47:52 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213582024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef Akathisia het volgende:
Op de Israëlische tv:

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/I6XPLGPnoO

The premise of the sketch is that the IDF kidnaps the artists, brings them in blindfolded and they have to apologise to Eden for whatever they supposedly did to her.

That is some weird power fantasy. And they end it with "karma will get them?" For yawning at a press conference?

Still “zero tolerance” from EBU?

Also here’s an Israeli article about it, showing that they literally have zero remorse for these actions: [https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185](https://m.jpost.com/israel-news/culture/article-801185)

One quote here that stands out is “Karma doesn’t forgive them” which could be seen as a literal threat to Joost. Also they’re calling him an “euro-brat” as well…….
Ja, en? Het is een satirisch tv-programma dat de draak steekt met de hele gang van zaken.
pi_213582668
De uitgewerkte complottheorie;

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/YLAiRtsQPy
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213584327
Aran Bade nu bij Boulevard met nieuwe informatie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213584413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:29 schreef Leshy het volgende:
Volgens mij is het hele incident gewoon een misverstand en heeft de cameravrouw Joost simpelweg verkeerd begrepen toen hij riep dat hij haar lens zou slaan.
Dat vindt van Nieuwkerk nou ook. En Ali B. idem.
pi_213589233
"het incident" op 3/4 ?

twitter

("vond plaats net na het afstappen van het podium" etc)
pi_213589270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:57 schreef Akathisia het volgende:
De uitgewerkte complottheorie;

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/YLAiRtsQPy
Wappie flath-earth antivaccies present. Dat topic is echt een goed voorbeeld van de psychotische samenleving van tegenwoordig, alles wordt aan elkaar gehangen.
pi_213589443
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 05:18 schreef Za het volgende:
"het incident" op 3/4 ?

[ x ]

Dan zouden er toch heel veel getuigen zijn geweest?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213589599
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 05:18 schreef Za het volgende:
"het incident" op 3/4 ?

[ x ]

Er staan daar 1 miljoen miljard mensen omheen, dit lijkt me niet per se 'achter de schermen'.
-nee-
pi_213592916
quote:
Advocaat: Joost Klein ontkent elk strafbaar feit
Joost Klein ontkent dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten tijdens het Eurovisie Songfestival. Dat zegt zijn advocaat Jan-Åke Fält tegen Zweedse media, waaronder de SVT.
De Nederlandse inzending van het Eurovisie Songfestival raakte tijdens het evenement betrokken bij een incident, waarbij hij iemand zou hebben bedreigd. De advocaat zegt daarover dat Klein de camera van een fotograaf had weggeduwd, maar dat de artiest ontkent deze persoon te hebben bedreigd.

Klein werd na het incident gediskwalificeerd en de Zweedse politie begon een onderzoek. Volgens Zweedse media is dat onderzoek nog niet klaar. Wel moet Klein zich begin juni melden bij de rechtbank in Malmö voor het voorval, zegt zijn advocaat. De advocaat zegt ook dat ze verzoeken om een aantal Nederlanders te horen. „Ik zie de kans op vrijspraak als goed.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213593383
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:59 schreef sp3c het volgende:
niemand weet het
Joost mag zal het weten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:13:06 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213593398
Deze jongen is overmoedig geworden met een ietwat oppertunistisch karakter, op een goed moment dacht hij dat ie zich kon gaan bemoeien met het conflict in Gaza, dat hij op zijn verzoek er niet gefilmd wordt. Tjah, beetje dom, en ik denk dat hij dat ook is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213593402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alles hierover mag ook wel even breed in de Europese persberichten.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:13:59 #26
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213593405
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
Deze jongen is overmoedig geworden met een ietwat oppertunistisch karakter, op een goed moment dacht hij dat ie zich kon gaan bemoeien met het conflict in Gaza, dat hij op zijn verzoek er niet gefilmd wordt. Tjah, beetje dom, en ik denk dat hij dat ook is.
#freepalestine
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 14:38:04 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213593746
quote:
het heeft geen klote te maken met gaza

dat is letterlijk het enige wat wij wel weten
pi_213593916
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:36 schreef superniger het volgende:
Aran Bade nu bij Boulevard met nieuwe informatie.
twitter
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:54:56 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213593945
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ x ]
Aran is een dramaqueen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213593976
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:54 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Aran is een dramaqueen
Daarom is hij ook onze reporter van het ESF.
pi_213593990
quote:
Je lult hier al net zo dom als in het politieke hoekje
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:00:33 #32
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213594006
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daarom is hij ook onze reporter van het ESF.
Niet van mij iig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 17 mei 2024 @ 17:01:04 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213595275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je lult hier al net zo dom als in het politieke hoekje
Voor dom praten hebben wij jou hier al ;) Hebben ze mij niet voor nodig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:27:05 #34
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213596415
quote:
Sowieso snap ik echt niet dat die artiesten daar hun carriere op het spel zetten om te deugen voor hun achterban :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:38:30 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213596532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Sowieso snap ik echt niet dat die artiesten daar hun carriere op het spel zetten om te deugen voor hun achterban :')
Gewoon dom zijn.
Zijn hele inborst is nogal oppervlakkig en opportunistisch. Het liedje is even een hit geworden omdat het een goede sound heeft, eigenlijk gewoon een happy hardcore nummer die het altijd wel goed doet.
Vladimir Putin
pi_213596732
Joost -> Joosd -> Joods

twitter

twitter

sorry maar, zelfs ik ging dansen(nou dansen, beetje heen en weer met mijn hoofd) bij Europapa.
zelfs ik
dan is dit gewoon een goed nummer
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:05:29 #37
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_213596766
dat betekent enkel dat je geen smaak hebt
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_213596808
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:05 schreef dikkedaniel het volgende:
dat betekent enkel dat je geen smaak hebt
Wansmaak is ook smaak
pi_213702046
twitter
pi_213702562
Joost verzoekt Zweeds OM om meer (Nederlandse) getuigen te verhoren, zaak en zitting daardoor maanden vertraagd.

https://www.nu.nl/songfes(...)-gaat-niet-door.html

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 16:08:10 ]
pi_213702632
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:02 schreef Nielsch het volgende:
Joost verzoekt Zweeds OM om meer (Nederlandse) getuigen te verhoren, zaak en zitting daardoor maanden vertraagd.

https://www.nu.nl/songfes(...)-gaat-niet-door.html
Hopelijk selecteren we hangende de rechtszaak geen nieuwe kandidaat en boycotten we die EBU nadat Joost over een paar maanden is vrijgesproken.
pi_213702668
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hopelijk selecteren we hangende de rechtszaak geen nieuwe kandidaat en boycotten we die EBU nadat Joost over een paar maanden is vrijgesproken.
Of stuur eens niet een GGZ patiënt. Dat kan ook.
  Trouwste user 2022 maandag 27 mei 2024 @ 16:45:21 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_213702830
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Of probeer eens niet schijtlollig te zijn over dingen waar je geen reet verstand van hebt.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 27 mei 2024 @ 18:10:44 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213703566
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kunt toch alsnog de interne regels van het ESF hebben overtreden, ondanks dat je juridisch niks strafbaars hebt gedaan?
  maandag 27 mei 2024 @ 20:51:12 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213706013
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 18:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je kunt toch alsnog de interne regels van het ESF hebben overtreden, ondanks dat je juridisch niks strafbaars hebt gedaan?
Niet als ze claimen jou te diskwalificeren OMDAT je juridisch iets strafbaars zou hebben gedaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 27 mei 2024 @ 20:53:12 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213706039
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niet als ze claimen jou te diskwalificeren OMDAT je juridisch iets strafbaars zou hebben gedaan.
Gelukkig is dat hier niet het geval.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 27 mei 2024 @ 20:59:49 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_213706144
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat doen ze dus niet.
pi_213706349
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Wie is een GGZ-patient en hoe weet jij dat?
pi_213706417
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Wie is een GGZ-patient en hoe weet jij dat?
Weet iemand dat nog met alle bezuinigingen op de GGZ?
pi_213707432
quote:
Met Carice van Houten , Nasr Dchar, Sophie Hilbrand in je DM, moet je ook wel handelen. Anders deug je niet meer
Hallo
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 mei 2024 @ 03:37:03 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_213708106
quote:
Tjah, beetje dom, en ik denk dat hij dat ook is.
Sterker nog, hoe dom kun je zijn om het Gymnasium niet af te maken om je gevoel te volgen en je idealen na te jagen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213714415
Vanaf het moment dat het uit kwam dat Joost Klein Nederland ging vertegenwoordigen is iedereen helemaal gek geworden. Een grote internetbubbel.

Dat optreden op lowlands net bekeken :')

Gemiddeld ckv project is beter.
pi_213714456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:29 schreef havanagila het volgende:
Vanaf het moment dat het uit kwam dat Joost Klein Nederland ging vertegenwoordigen is iedereen helemaal gek geworden. Een grote internetbubbel.

Dat optreden op lowlands net bekeken :')

Je hebt het vast over het optreden van vorig maar, maar hij stond jaren terug (pre Covid) al op Lowlands. Dat was niet omdat toen al bekend was dat ie naar het ESF zou gaan. En muzikaal is het niet allemaal top misschien, maar hij weet wel een feestje te bouwen.
pi_213714486
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewoon dom zijn.
Zijn hele inborst is nogal oppervlakkig en opportunistisch. Het liedje is even een hit geworden omdat het een goede sound heeft, eigenlijk gewoon een happy hardcore nummer die het altijd wel goed doet.
Nope. Als je NL gaat vertegenwoordigen gaat ELKE website/talkshow je pluggen en over je schrijven, om clicks te scoren. Lezen mensen op internet uitsluitend lovende berichten (optreden lowlands is ongeëvenaard, hij is een "kunstenaar" etc)

Dan lijkt het net of je een superster bent en wil iedereen laten zien dat zij Joost ook enorm tof vinden. Gaat iedereen er een schepje bovenop doen.... en voor je het weet is het het grootste talent van de wereld.

Youtube ziet dat natuurlijk ook, dus die pleuren alles van Joost bovenaan. Lijkt het weer of ie NOG beroemder is.

Voordat het liedje uberhaupt uit was schreeuwde half NL al dat we gingen winnen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:50:57 #55
174940 W00fer
Maar echt
pi_213717221
Ik denk dat het nogal een gedoe was want anders zou de Zweedse justitie niemand oproepen tot verhoor in Nederland.

https://www.ad.nl/show/ad(...)-nederland~a2c01604/
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_213740947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:38 schreef havanagila het volgende:

[..]
Nope. Als je NL gaat vertegenwoordigen gaat ELKE website/talkshow je pluggen en over je schrijven, om clicks te scoren. Lezen mensen op internet uitsluitend lovende berichten (optreden lowlands is ongeëvenaard, hij is een "kunstenaar" etc)

Dan lijkt het net of je een superster bent en wil iedereen laten zien dat zij Joost ook enorm tof vinden. Gaat iedereen er een schepje bovenop doen.... en voor je het weet is het het grootste talent van de wereld.

Youtube ziet dat natuurlijk ook, dus die pleuren alles van Joost bovenaan. Lijkt het weer of ie NOG beroemder is.

Voordat het liedje uberhaupt uit was schreeuwde half NL al dat we gingen winnen.
Fake it 'til you make it!

Het was 'm gelukt ook, als hij tenminste geen ruzie had gekregen met Pippi Langkous...
  maandag 3 juni 2024 @ 15:39:21 #57
459912 FlippingCoin
pi_213776963
https://www.nu.nl/achterk(...)tegen-assistent.html

quote:
Joost Klein is tijdens de opnames van de Europapa-videoclip meermaals uitgevallen tegen een medewerker. Dat zegt Véras Fawaz, de regisseur van de clip, in de podcast The Bigger Picture. "Hij vindt het soms lastig om met mensen om te gaan."

...

"Het maken van de clip van Europapa heeft me ongeveer anderhalve maand van mijn leven gekost en ik heb er niets aan verdiend", zegt Fawaz. "Het kost alleen maar geld. Dan moet je ook de waarde inzien van de mensen die het voor je doen. Tegen een assistent-regisseur, die voor nul euro op de set staat, kun je gewoon niet schreeuwen. Dat heb ik ook tegen Joost gezegd."
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213777127
quote:
Die Joost is volgens mij echt een enorme onsympathieke lul, al is dat natuurlijk nog geen reden voor juridische vervolging.
pi_213777201
Kun je zien hoe hypocriet mensen zijn.

Een kerel valt een meisje aan? Cancellen!
Tenzij hij er grappig eruit ziet :D :D O+ O+

"Believe her?....lol nee ze is van Israëlische komaf dus zal ze wel verdiend hebben! GO JOOST KLEIN WE LUV U!!!"
  maandag 3 juni 2024 @ 16:11:21 #60
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213777212
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:10 schreef Zoddie het volgende:
Kun je zien hoe hypocriet mensen zijn.

Een kerel valt een meisje aan? Cancellen!
Tenzij hij er grappig eruit ziet :D :D O+ O+

"Believe her?....lol nee ze is van Israëlische komaf dus zal ze wel verdiend hebben! GO JOOST KLEIN WE LUV U!!!"
Fuck Israël
Dus klopt.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:17:02 #61
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213777261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:50 schreef W00fer het volgende:
Ik denk dat het nogal een gedoe was want anders zou de Zweedse justitie niemand oproepen tot verhoor in Nederland.

moet van de advocaat en terecht want anders roept het OM alleen getuigen op die ze bij hun verhaal vinden ze passen
pi_213777269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:11 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Fuck Israëlhaters
Dus klopt zegt niets.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 3 juni 2024 @ 16:18:03 #63
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213777272
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Weet iemand dat nog met alle bezuinigingen op de GGZ?
Misschien de FOK! admins?
  maandag 3 juni 2024 @ 16:18:19 #64
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213777275
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

@HowardRoark is het hiermee eens
  maandag 3 juni 2024 @ 16:27:00 #65
459912 FlippingCoin
pi_213777325
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die Joost is volgens mij echt een enorme onsympathieke lul, al is dat natuurlijk nog geen reden voor juridische vervolging.
Met meerdere beschuldigingen ontstaat er iig een heel ander beeld dan dat er geschetst is.
pi_213777541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 21:50 schreef W00fer het volgende:

De advocaat van Joost Klein is niet de Zweedse justitie.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:59:49 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213777572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:29 schreef havanagila het volgende:
Ik moest lachen
  dinsdag 4 juni 2024 @ 05:22:05 #68
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213782445
Beter sturen ze Joost naar Gaza, pisventje.
pi_213788621
quote:
Onafhankelijk onderzoek ingesteld naar organisator Eurovisie Songfestival
Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de EBU. Dat bevestigen bronnen aan deze site na berichtgeving van RTL Boulevard. Het onderzoek vindt plaats in opdracht van de organisator van het Eurovisie Songfestival.
https://www.ad.nl/show/on(...)ngfestival~ae93bdd2/
pi_213788675
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 05:22 schreef damsco het volgende:
Beter sturen ze Joost naar Gaza, pisventje.
En nog een aantal prohamas deelnemers zoals dat Ierse wicht.
pi_213788913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een onafhankelijk onderzoek.
-nee-
pi_213789127
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een onafhankelijk onderzoek naar de EBU, in opdracht van de EBU.
pi_213789203
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Een onafhankelijk onderzoek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:51 schreef recursief het volgende:

[..]
Een onafhankelijk onderzoek naar de EBU, in opdracht van de EBU.
Ja, ik ben benieuwd naar de uitkomst.
pi_213791185
Ik zeg gerechtigheid(justice) voor Joost!

wanneer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are they helemaal belazerd!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_213811042
twitter
pi_213811227
Eurovisie, NL en Joost wat een kansloze bende.

Joost is sowieso mentaal niet helemaal in orde. Dat merk je in zijn manier van praten en in zijn gedrag.
En dat is helemaal ok.
Het erge is alleen dat mensen zijn agressie gewoon gaan goedpraten want ''Nederlander''.
Gewoon te gek voor woorden.
pi_213811288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Mag eerder hopen dat het EBU zich af vraagt of Nederland wel welkom is de volgende keer, wij hebben iemand gestuurd die niet om kan gaan met andere mensen, die snel agressief is, die niet eens eventjes normaal kan doen op een persconferentie.

Wij zouden ons kapot moeten schamen.
pi_213811320
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Goeie zaak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213811419
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Hij klinkt inderdaad als een gevalletje 'ik heb issues, en iedereen dient het dus gewoon te accepteren wanneer ik me onredelijk (of erger) gedraag'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213811469
Het zou de Tros sieren als ze eens hun excuses zouden aanbieden voor het gedrag van Joost. Typisch, zodra het uit eigen kringen komt is zo'n gedrag geen probleem.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213811545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:02 schreef Tekaschi het volgende:
Het zou de Tros sieren als ze eens hun excuses zouden aanbieden voor het gedrag van Joost. Typisch, zodra het uit eigen kringen komt is zo'n gedrag geen probleem.
Ik neem het Joost nog niet eens zo kwalijk.
AVROTROS echter wel, die hebben gedacht, ja die Joost die niet met mensen kan om gaan, niet met druk kan om gaan, snel agressief en uit zijn slof schiet, DIE sturen we naar de Eurovision om ons land te vertegenwoordigen!

En dan gaat het fout, en wat doen ze?! "Onze Joost heeft niets gedaan heeuurr, de EBU, dat zijn de gemene mensjes!"
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:26:46 #82
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_213813352
Joost is dus gewoon de standaard tiktokker die als een wijf gaat janken als die tegenstand krijgt en denkt dat die alles kan maken .

Gras is groen.
RED ONS HENNIEGOD
pi_213813435
Hoe durf je, de meest getalenteerde kunstenaar die ooit heeft bestaan, met zijn optreden op lowlands wat geen gelijke kent. (moet je voor de lol eens kijken).

Oh, trouwens. Hij heeft bij het filmen van Europapa al lopen schelden en tieren.
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:32:48 #84
330914 Sherlock_Holmes
pi_213813445
Ik kan trouwens het ESF forum wel aanraden wanneer je een wat mindere dag hebt.

Oude tijden herleven (welke laat ik in het midden).
pi_213820935
Hoe komen jullie er ineens bij dat Joost super agressief zou zijn geweest en de Tros fout zat? Er is toch helemaal niks nieuws naar buiten gekomen
pi_213820969
Typisch Nederlands kuddegedrag weer om eerst achter iemand te staan en vervolgens te laten vallen omdat het saai wordt en er niet genoeg sensatie meer is _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 11:36:55 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213821550
Wat een kansloos gedoe. Neem je verlies en volgend jaar weer gewoon meedoen.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 11:49:03 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:02 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom zouden ze, ze zijn het er helemaal niet mee eens dat er iets mis is gegaan

Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze achter die vogel blijven staan tot er iets van duidelijkheid is
pi_213821772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom zouden ze, ze zijn het er helemaal niet mee eens dat er iets mis is gegaan

Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze achter die vogel blijven staan tot er iets van duidelijkheid is
Je had een statement kunnen maken dat je het onderzoek afwacht en op basis daarvan een beslissing neemt over de situatie. Daarbij vermelden dat het nooit de bedoeling is om over de schreef te gaan, dat ze Joost kennen en hopen/denken dat het berust op een misverstand. Dat zou ze sieren, maar nu trekken ze de trukendoos open en zetten ze de aanval in op het ESF. Dadelijk blijkt dat Joost wel degelijk over de schreef is gegaan, want gezien zijn karakter, zijn verleden, en het feit dat er wel degelijk een zaak ligt bij de rechtbank creëert toch wel een idee dat hier niet alleen maar "domme trut" is geroepen en dan mogen ze door het stof.
pi_213821814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Wat een kansloos gedoe. Neem je verlies en volgend jaar weer gewoon meedoen.
De kans dat we volgend jaar meedoen is bijzonder Klein. Er heerst veel onvrede.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 12:07:50 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213821829
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De kans dat we volgend jaar meedoen is bijzonder Klein. Er heerst veel onvrede.
Een beetje of we uit het WK zijn gespeeld omdat een speler een onterechte rode kaart kreeg. En dan stampvoeten niet meer meedoen met het WK.

Dat zou echt mega kansloos zijn.
pi_213821885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een beetje of we uit het WK zijn gespeeld omdat een speler een onterechte rode kaart kreeg. En dan stampvoeten niet meer meedoen met het WK.

Hou er toch maar rekening mee dat dat gaat gebeuren. De VPRO was duidelijk in hun persbericht: tenzij de EBU alsnog het boetekleed aantrekt en grote veranderingen in regels en leiding invoert, doen wij volgend jaar niet meer mee met het Eurovisie Songfestival.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 12:15:04 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213821905
quote:

[..]

Dit gaat om meer dan het Joost incident
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:17:57 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821928
quote:

[..]

Lekkere vergelijking _O-

Als Nederland tijdens het wk om onduidelijke redenen tussen de wedstrijden door naar huis een diskwalificatie aan de broek krijgt dan staat heel Nederland op zijn kop hoor

Das ff wat anders dan de wedstrijd verliezen door een onterechte kaart of strafschop, dat doet ff pijn maar is wat het is, had je maar meer moeten scoren
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:19:33 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213821946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Je had een statement kunnen maken dat je het onderzoek afwacht en op basis daarvan een beslissing neemt over de situatie. Daarbij vermelden dat het nooit de bedoeling is om over de schreef te gaan, dat ze Joost kennen en hopen/denken dat het berust op een misverstand. Dat zou ze sieren, maar nu trekken ze de trukendoos open en zetten ze de aanval in op het ESF. Dadelijk blijkt dat Joost wel degelijk over de schreef is gegaan, want gezien zijn karakter, zijn verleden, en het feit dat er wel degelijk een zaak ligt bij de rechtbank creëert toch wel een idee dat hier niet alleen maar "domme trut" is geroepen en dan mogen ze door het stof.
Zien we tegen die tijd wel weer, de boel afkeuren kan altijd nog, je kunt niet achteraf nog achter de man gaan staan
pi_213822200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zien we tegen die tijd wel weer, de boel afkeuren kan altijd nog, je kunt niet achteraf nog achter de man gaan staan
Eens, maar een iets neutrale opstelling had ook wel gemogen. Nu staan ze 100% achter Joost, niet wetende dat hij misschien wel degelijk over de schreef is gegaan, iets wat wij niet tolereren of opeens mogen tolereren omdat het Joost is.
pi_213822258
mss eens iemand sturen die echt kan zingen
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 12:51:51 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213822274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, maar een iets neutrale opstelling had ook wel gemogen. Nu staan ze 100% achter Joost, niet wetende dat hij misschien wel degelijk over de schreef is gegaan, iets wat wij niet tolereren of opeens mogen tolereren omdat het Joost is.
Als ze er van overtuigd zijn dat het allemaal onzin is?

Ik vind het prima

EBU mag excuses maken
  vrijdag 7 juni 2024 @ 12:52:05 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213822280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik denk dat ze hun standpunt best wel ergens op baseren en dat ze niet zo stellig zouden zijn als de kans bestaat dat ze afgaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 7 juni 2024 @ 13:08:46 #100
330914 Sherlock_Holmes
pi_213822493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hou er toch maar rekening mee dat dat gaat gebeuren. De VPRO was duidelijk in hun persbericht: tenzij de EBU alsnog het boetekleed aantrekt en grote veranderingen in regels en leiding invoert, doen wij volgend jaar niet meer mee met het Eurovisie Songfestival.
Het gros van het ESF forum gaat alleen nog kijken wanneer aan (ongeveer) de volgende eisen is voldaan:

- Het volledige vrijpleiten van Joost (en excuses productiemedewerkster)
- Ontslag EBU leiding
- Herkansing Joost in 2025
- Israël uit ESF gooien

Het is vermakelijk als understatement. Wilde nog een foute opmerking maken, maar die laat ik wel achterwege.
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 14:21:36 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213823189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 13:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het gros van het ESF forum gaat alleen nog kijken wanneer aan (ongeveer) de volgende eisen is voldaan:

- Het volledige vrijpleiten van Joost (en excuses productiemedewerkster)
- Ontslag EBU leiding
- Herkansing Joost in 2025
- Israël uit ESF gooien

Het is vermakelijk als understatement. Wilde nog een foute opmerking maken, maar die laat ik wel achterwege.
Lijkt me ook redelijk logisch
pi_213823453

0.55 maakt Joost een beweging, zou ik mij als toeschouwer hierdoor bedreigd kunnen voelen?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_213823944
Nieuw liedje al gehoord?

Schaamteloze kopie adaptatie
  vrijdag 7 juni 2024 @ 17:53:25 #104
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213825361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:33 schreef havanagila het volgende:
Nieuw liedje al gehoord?

Schaamteloze kopie adaptatie
Lekker belangrijk :O
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213827240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 17:53 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Lekker belangrijk :O
Als elke muziek/entertainment website en tv programma het er meteen over heeft en doet alsof een creatief stukje kunst van het hoogste kaliber is, ja.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:20:28 #106
330914 Sherlock_Holmes
pi_213828059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lijkt me ook redelijk logisch
pi_213831077
Als Joost onschuldig mocht blijken mogen we dan als nl volgend jaar Joost en nog een andere act op het podium zetten?
  zaterdag 8 juni 2024 @ 08:56:13 #108
330914 Sherlock_Holmes
pi_213831434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:13 schreef Basp1 het volgende:
Als Joost onschuldig mocht blijken mogen we dan als nl volgend jaar Joost en nog een andere act op het podium zetten?
Onschuldig aan wat?
pi_213831447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Onschuldig aan wat?
Het bedreigen van een camera vrouw want dat was toch de aanklacht waarom hij van deelname uitgesloten was.
pi_213854936
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  maandag 10 juni 2024 @ 18:32:32 #111
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213860660
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_214010330
Joost wil volgend jaar optreden op het ESF :o

twitter
  zaterdag 22 juni 2024 @ 15:42:23 #113
335133 MichaelScott
pi_214011110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Hij kan zo veel willen, uiteindelijk beslist de EBU of ze hem daar toelaten.
pi_214011143
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 15:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hij kan zo veel willen, uiteindelijk beslist de EBU of ze hem daar toelaten.
Als ze hem wederom weigeren dan ontstaat er in Nederland een volkswoede.
pi_214011634
quote:

[ x ]
Volgens mij staat er toch duidelijk "Pinkpop 2025" in beeld in het filmpje.
Zal daar dan wel over gaan, he? ;)
pi_214011687
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 16:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat ene beeld zie ik nu pas na jouw post -O-
pi_214011811
quote:

[..]
De Vlaamse media trapt er nu ook in _O-
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~aca46680/
pi_214012443
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 14:19 schreef Za het volgende:
*Joost moe*
Ontvolg dan
pi_214014982
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Vlaamse media trapt er nu ook in _O-
https://www.hln.be/muziek(...)ngfestival~aca46680/
Zo zie je maar hoever jouw invloed reikt! :P

Missie van Joost volbracht. Geeft de nodige publiciteit. ;)
pi_214018490
Dit is geen fan thread, dus ik geef gewoon mijn mening.

*Joost moe*

Het was leuk zolang het leuk was, en dat was het echt even, nu treedt de verveling op, elke keer precies hetzelfde trucje die kinderachtige K3 deuntjes, het signatuur dansje, hetzelfde gedoe met het etaleren van de innige onderlinge vriendschappen, wat geblèr, gevolgd door het massale gedweep door het publiek cq forum users. Groundhog Day.
  zondag 23 juni 2024 @ 08:53:25 #121
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214018582
debieltje joost
pi_214018598
vertrouw nooit iemand met nektattoos
  zondag 23 juni 2024 @ 12:16:49 #123
330914 Sherlock_Holmes
pi_214020334
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 08:40 schreef Za het volgende:
Dit is geen fan thread, dus ik geef gewoon mijn mening.

*Joost moe*

Het was leuk zolang het leuk was, en dat was het echt even, nu treedt de verveling op, elke keer precies hetzelfde trucje die kinderachtige K3 deuntjes, het signatuur dansje, hetzelfde gedoe met het etaleren van de innige onderlinge vriendschappen, wat geblèr, gevolgd door het massale gedweep door het publiek cq forum users. Groundhog Day.
Dit is hoogverraad of een act :{
  zondag 23 juni 2024 @ 13:37:20 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214021033
Clownworld dat er zoveel aandacht aan dit figuur wordt gespendeerd.
pi_214023610
Tering zeg. Betaal je je al scheel aan een kaartje voor Pinkpop, komt deze schreeuwerd ook nog optreden..

:')

Dat hij zichzelf zanger durft te noemen. Dat is toch een belediging voor échte zangers...
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 17:21:33 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214023875
maar welke aandacht dan?

ik hoor er al weken niks meer over
  zondag 23 juni 2024 @ 17:38:40 #127
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214024067
quote:
Man man man. "Ik wil graag vrijwillig meedoen aan een van de grootste mediacircussen ter wereld met 163 miljoen kijkers, maar daarbij wil ik wel met rust worden gelaten! ;( "
pi_214024130
quote:

[ x ]
Ja want dat ging zo goed de vorige keer...
Hij heeft ons land al een keer beschaamd door als een idioot uit de ESF getrapt te worden dat hoeven we niet nog een keer want straks staat er iemand iets in de weg en dan flipt die weer.
pi_214024403
Trijnte of Do weer terug. Ilse natuurlijk niet te vergeten.
pi_214025510
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 16:54 schreef Toine51 het volgende:
Tering zeg. Betaal je je al scheel aan een kaartje voor Pinkpop, komt deze schreeuwerd ook nog optreden..

Dat hij zichzelf zanger durft te noemen. Dat is toch een belediging voor échte zangers...
"Ik kan helemaal niet zingen, ik ben kunstenaar.", aldus Joost Klein.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_214026080
Check zijn "weergaloze" optreden op lowlands maar eens .....
pi_214026093
Joost is gewoon een junk met fans.
  Moderator zondag 23 juni 2024 @ 20:48:08 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214026152
Lijkt me niet super relevant allemaal
pi_214029901
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:48 schreef sp3c het volgende:

Lijkt me niet super relevant allemaal
Joost is van een ongekend talent, een messias, ik doe een quote:

Joost Klein, in zijn nu al iconische blauwe pak, opent zijn optreden op het hoofdpodium met Europapa. Was er ooit een Eurovisie-inzending die zoveel bijval kreeg op een popfestival in Nederland? Was er überhaupt ooit een Eurovisie-inzending die zoveel impact heeft gehad op het collectieve bewustzijn van de natie? Zelfs winnaar Duncan Laurence lukte dat niet.

Joost Klein is veel meer dan een popartiest. Hij is een kunstenaar die allerlei vormen combineert om zijn creatieve brein de vrije loop te laten. Of, vaker nog, zijn gevoelens en gedachten. Wat Joost Klein vandaag laat zien, heeft niks te maken met een popconcert. Laten we het dan ook niet als zodanig beoordelen.

Wat Joost Klein brengt op Pinkpopzaterdag, is een dankceremonie, duiveluitdrijving en vendetta ineen. Hadden we na zijn uitsluiting van het songfestival nog niet veel openbare uitspraken van hem gehoord over die affaire; vandaag maakt hij voor een dikke 25.000 toeschouwers even duidelijk hoe hij erover denkt. ‘They took the dream away’, luidt het Engelstalige statement enkele seconden voordat Klein met Europapa het podium op knalt.

De chaos die Joost met zich meebrengt, kennen we inmiddels wel. Hij maakt liedjes niet af, laat gerust enkele tekstregels lopen en krijgt de setlist ternauwernood rond gemaakt. Vandaag staat de muziek helemaal op het tweede plan. Vrienden – producer Tantu Beats, Eurovogel Appie Mussa en piano man Stuntkabouter – worden uitgebreid bedankt en geknuffeld. Creatief adviseur Gover Meit (ooit Stefano Keizers) krijgt zijn moment om te schijnen. ‘Je bent als een vader voor me’, huilt Joost.

‘Ik wil gewoon een show geven. Maar ik voel iets’, verzucht het Friese fenomeen, als hij weer eens op de rand van het podium gaat zitten om even uit te hijgen. Hij oogt moe, uitgeblust, leeggestreden. ‘Ik heb alles achtergelaten voor jullie daar in Malmö’, bekent hij.
Hij liegt. De laatste druppels zweet laat hij voor Landgraaf.

https://oor.nl/concerten/(...)oor-pinkpop-bewaard/

Dit druiperige gedweep is gewoon niet te harden.

De man hoeft alleen maar te verschijnen, "WHAT THE FUCK!!!" te roepen, en het is van een ongekende schoonheid. Een minnelied, een duivels uitdrijving en bedevaartstocht in één, kunst zoals we deze nooit eerder zagen.
  maandag 24 juni 2024 @ 05:30:42 #135
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214029904
Beetje veel verering idd.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 05:38:30 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214029909
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 05:20 schreef Za het volgende:

[..]
Joost is van een ongekend talent, een messias, ik doe een quote:

Joost Klein, in zijn nu al iconische blauwe pak, opent zijn optreden op het hoofdpodium met Europapa. Was er ooit een Eurovisie-inzending die zoveel bijval kreeg op een popfestival in Nederland? Was er überhaupt ooit een Eurovisie-inzending die zoveel impact heeft gehad op het collectieve bewustzijn van de natie? Zelfs winnaar Duncan Laurence lukte dat niet.

Joost Klein is veel meer dan een popartiest. Hij is een kunstenaar die allerlei vormen combineert om zijn creatieve brein de vrije loop te laten. Of, vaker nog, zijn gevoelens en gedachten. Wat Joost Klein vandaag laat zien, heeft niks te maken met een popconcert. Laten we het dan ook niet als zodanig beoordelen.

Wat Joost Klein brengt op Pinkpopzaterdag, is een dankceremonie, duiveluitdrijving en vendetta ineen. Hadden we na zijn uitsluiting van het songfestival nog niet veel openbare uitspraken van hem gehoord over die affaire; vandaag maakt hij voor een dikke 25.000 toeschouwers even duidelijk hoe hij erover denkt. ‘They took the dream away’, luidt het Engelstalige statement enkele seconden voordat Klein met Europapa het podium op knalt.

De chaos die Joost met zich meebrengt, kennen we inmiddels wel. Hij maakt liedjes niet af, laat gerust enkele tekstregels lopen en krijgt de setlist ternauwernood rond gemaakt. Vandaag staat de muziek helemaal op het tweede plan. Vrienden – producer Tantu Beats, Eurovogel Appie Mussa en piano man Stuntkabouter – worden uitgebreid bedankt en geknuffeld. Creatief adviseur Gover Meit (ooit Stefano Keizers) krijgt zijn moment om te schijnen. ‘Je bent als een vader voor me’, huilt Joost.

‘Ik wil gewoon een show geven. Maar ik voel iets’, verzucht het Friese fenomeen, als hij weer eens op de rand van het podium gaat zitten om even uit te hijgen. Hij oogt moe, uitgeblust, leeggestreden. ‘Ik heb alles achtergelaten voor jullie daar in Malmö’, bekent hij.
Hij liegt. De laatste druppels zweet laat hij voor Landgraaf.

https://oor.nl/concerten/(...)oor-pinkpop-bewaard/

Dit druiperige gedweep is gewoon niet te harden.

De man hoeft alleen maar te verschijnen, "WHAT THE FUCK!!!" te roepen, en het is van een ongekende schoonheid. Een minnelied, een duivels uitdrijving en bedevaartstocht in één, kunst zoals we deze nooit eerder zagen.
i dont care, ik luister er niet naar en als ik he al tegenkom wat al weken niet meer gebeurt is klik ik het weg

Mijn ding is het niet maar dat hij succesvol is valt moeilijk te ontkennnen

Enige wat in NWS van belang is is schuldig of onschuldig, als jij het niet vol kunt houden tot die tijd dan staat het je vrij om dit topic niet meer te volgen en even goede vrienden verder
pi_214029982
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 05:38 schreef sp3c het volgende:

i dont care, ik luister er niet naar en als ik he al tegenkom wat al weken niet meer gebeurt is klik ik het weg
Fair.

quote:
Mijn ding is het niet maar dat hij succesvol is valt moeilijk te ontkennnen
Het neemt ongekende vormen aan zelfs.

quote:
Enige wat in NWS van belang is is schuldig of onschuldig, als jij het niet vol kunt houden tot die tijd dan staat het je vrij om dit topic niet meer te volgen en even goede vrienden verder
Die uitspraak duurt misschien nog maanden.

Zolang in NWS artikeltjes worden gepost over zijn optredens, nieuwe liedjes etc staat het me vrij daar op te reageren denk ik.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 06:46:43 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214029994
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 06:39 schreef Za het volgende:

[..]
Fair.
[..]
Het neemt ongekende vormen aan zelfs.
[..]
Die uitspraak duurt misschien nog maanden.

Zolang in NWS artikeltjes worden gepost over zijn optredens, nieuwe liedjes etc staat het me vrij daar op te reageren denk ik.
Ja mij ook en ik vind het niet super relevant allemaal
pi_214030055
je kan Joost nog best vergelijken met een meme coin
veel hype, geen echte waarde
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 07:19:46 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214030065
ik vergelijk hem met onze grote vriend hier op FOK! @Scjvb

doet gewoon zijn dingetje, je weet waar hij het doet, je weet wanneer hij het doet en je komt hem niet supervaak tegen ... toch komen er iedere keer als hij een topic opent hele hordes (meestal dezelfde mensen) dringen om maar de eerste te zijn om te roepen hoe kut het wel niet allemaal is
  maandag 24 juni 2024 @ 08:43:26 #141
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_214030425
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 05:20 schreef Za het volgende:

[..]
De chaos die Joost met zich meebrengt, kennen we inmiddels wel. Hij maakt liedjes niet af, laat gerust enkele tekstregels lopen en krijgt de setlist ternauwernood rond gemaakt. Vandaag staat de muziek helemaal op het tweede plan.
Dus wat ze eigenlijk zeggen is dat het gewoon een kut optreden was?
pi_214030891
Zo zie je maar weer hoe hypocriet cancel cultuur is.
Vele anderen zouden allang gecancelled zijn na wat hij deed op ESF en wat later naar voren kwam over de muziekvideo.

Maar omdat de vrouw die hij aanviel van oorsprong Israelisch was en omdat hij er grappig uit ziet neemt iedereen het voor deze idioot op.
Hij werd al aanbeden en gezien als de messiah voor de Pro-Palestijnen omdat hij "whai nut?!!!" zei op de persconferentie.
Sindsdien kan hij helemaal niets meer fout doen.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 13:33:41 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214032491
maar wat heeft hij gedaan dan?
  maandag 24 juni 2024 @ 13:48:30 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214032589
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:42 schreef Zoddie het volgende:
Zo zie je maar weer hoe hypocriet cancel cultuur is.
Vele anderen zouden allang gecancelled zijn na wat hij deed op ESF en wat later naar voren kwam over de muziekvideo.

Maar omdat de vrouw die hij aanviel van oorsprong Israelisch was en omdat hij er grappig uit ziet neemt iedereen het voor deze idioot op.
Hij werd al aanbeden en gezien als de messiah voor de Pro-Palestijnen omdat hij "whai nut?!!!" zei op de persconferentie.
Sindsdien kan hij helemaal niets meer fout doen.
Maar het was een Zweedse cameravrouw
pi_214033311
quote:

[..]
Op zijn instagram staat nu Eurovision 2025 :P
https://www.instagram.com/joostklein/

quote:
Joost Klein hintte er zaterdag op Pinkpop al op, zondag liet hij in zijn bio op Instagram weten dat het hem menens is. De zanger van Europapa, dit voorjaar in Malmö gediskwalificeerd voor de finale, wil terug naar Eurovisie.

Joost Klein heeft dit weekend de eerste steen in de vijver gegooid. Vanaf nu is het ‘een dingetje’, iets dat in het geval van de 26-jarige artiest kan uitgroeien tot iets van grote omvang. Duidelijk is in elk geval dat de pijnlijke diskwalificatie in Malmö Joost Klein niet heeft vervreemd van het songfestivalpodium. De artiest aast op revanche, valt op te maken uit zijn acties op Pinkpop en Instagram, waar in zijn zogeheten bio sinds zondag de tekst ‘Eurovision 2025’ staat.
https://www.ad.nl/show/jo(...)-dat-nemen~a75859c9/
pi_214035313
Sinds Eurovision 2024 is hij gewoon de meest gestreamde(meest geluisterde dus) ESF song iedere dag.
Nederlanders die tegen Joost zijn? Misschien heeft het iets te maken met Joost zijn Friese roots.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 19:55:31 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214035472
Zou een mooie FU richting de organisatie zijn maar zolang die rechtzaak nog loopt moet je dit natuurlijk niet doen :')

Had je bij een evt vrijspraak aan kunnen kondigen en anders niet meer over hebben
  maandag 24 juni 2024 @ 19:59:06 #148
330914 Sherlock_Holmes
pi_214035501
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Sinds Eurovision 2024 is hij gewoon de meest gestreamde(meest geluisterde dus) ESF song iedere dag.
Nederlanders die tegen Joost zijn? Misschien heeft het iets te maken met Joost zijn Friese roots.
ProtestliedGENOT _O_

Zolang hij geen lied uitbrengt dat witblauw heet zal hij het goed blijven doen voor seine fans :7
  maandag 24 juni 2024 @ 20:06:10 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214035544
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
ProtestliedGENOT _O_

Zolang hij geen lied uitbrengt dat witblauw heet zal hij het goed blijven doen voor seine fans :7
Seine fans :{w
Maas fans _O_
Thames fans _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214035667
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 19:55 schreef sp3c het volgende:
Zou een mooie FU richting de organisatie zijn maar zolang die rechtzaak nog loopt moet je dit natuurlijk niet doen :')

Had je bij een evt vrijspraak aan kunnen kondigen en anders niet meer over hebben
Vooralsnog was het voornamelijk een FU richting Joost van de organisatie.

Het is bizar te denken dat hij daar volgend jaar weer zal staan.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 20:38:38 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214035876
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:20 schreef Za het volgende:

[..]
Vooralsnog was het voornamelijk een FU richting Joost van de organisatie.

Het is bizar te denken dat hij daar volgend jaar weer zal staan.
Dat niet
pi_214036029
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Op zijn instagram staat nu Eurovision 2025 :P
https://www.instagram.com/joostklein/
[..]

Is die man niet goed ofzo? :')
Waarom zouden we dat doen? Ten eerste sturen we nooit dezelfde 2 keer en ten tweede lijkt het me heel dom om als land dezelfde man te sturen die de titel 'als eerste en enige ooit gediskwalificeerde kandidaat' op zijn naam heeft staan.
Maar goed, wie weet, als hij zijn rechtszaak wint. We doen wel meer achterlijke dingen. -O-
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 21:23:22 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214036707
Om een en ander recht te zetten natuurlijk

Volgens mij is het zonder mee te doen een van de succesvolste inzendingen ooit en als hij met een of ander matig liedje komt over onterecht uitgesloten worden om wie je bent en tegenslagen overkomen en dat soort onderwerpen die het daar sowieso al goed doen dan kun je Ahoy voor 2026 alvast gaan boeken

Moet hij wel volledig vrijgesproken worden
  maandag 24 juni 2024 @ 21:31:12 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214036867
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:16 schreef Loverboii het volgende:
je kan Joost nog best vergelijken met een meme coin
veel hype, geen echte waarde
Als hij niet gediskwalificeerd was had hij gewonnen. Dus wat nou geen echte waarde :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 21:38:12 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214036983
Ik zeg vanaf nu alleen nog maar Joost klein sturen, ieder jaar, tot hij er geen zin meer in heeft of Eurovisie sorry zegt
pi_214038358
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:23 schreef sp3c het volgende:
Om een en ander recht te zetten natuurlijk

Volgens mij is het zonder mee te doen een van de succesvolste inzendingen ooit en als hij met een of ander matig liedje komt over onterecht uitgesloten worden om wie je bent en tegenslagen overkomen en dat soort onderwerpen die het daar sowieso al goed doen dan kun je Ahoy voor 2026 alvast gaan boeken

Moet hij wel volledig vrijgesproken worden
Denk je oprecht dat dat nog wat uitmaakt?

Die vrouw gaat dan gewoon weggezet worden als overdrijvend en zich aanstellend zeikwijf. Want al dat metoo gedoe boeit echt geen ene fuck meer als het hun held betreft.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 23:10:27 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214038862
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 22:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Denk je oprecht dat dat nog wat uitmaakt?

Die vrouw gaat dan gewoon weggezet worden als overdrijvend en zich aanstellend zeikwijf. Want al dat metoo gedoe boeit echt geen ene fuck meer als het hun held betreft.
Ja ik denk niet ze hem sturen als hij een fopstrafje opgelegd krijgt

Wat het metoo te maken heeft is me niet helemaal duidelijk
  maandag 24 juni 2024 @ 23:16:27 #158
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_214038938
quote:
84s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als hij niet gediskwalificeerd was had hij gewonnen. Dus wat nou geen echte waarde :')
Niet toch? Ik heb het totaal niet gevolgd maar las wel dat hij van de jury sowieso te weinig punten had gekregen om samen met eventuele maximale publiekspunten nog 1e te worden, dacht plek 3 ofzo.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_214038943
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja ik denk niet ze hem sturen als hij een fopstrafje opgelegd krijgt
Dat zal inderdaad wel ja. Ik ben wel bang dat het voor de publieke opinie geen fuck uit maakt of hij wel of niet schuldig is.

quote:
Wat het metoo te maken heeft is me niet helemaal duidelijk
Het serieus nemen van ongewenst gedrag.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 23:18:12 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214038958
Is ook omdat hij niet live voor de jury had opgetreden ofzo maar hij zou niet gewonnen hebben waarschijnlijk idd, wel top 5 ofzo
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 23:21:15 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214038999
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 23:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad wel ja. Ik ben wel bang dat het voor de publieke opinie geen fuck uit maakt of hij wel of niet schuldig is.
Terecht denk, lijkt weinig gebeurt te zijn

quote:
Het serieus nemen van ongewenst gedrag.
Metoo gaat over sexueel grensoverschrijdend gedrag

Hij heeft niet in de tietjes geknepen ofzo

Voor zover we weten
pi_214039600
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:53 schreef Mammietje het volgende:

Waarom zouden we dat doen? Ten eerste sturen we nooit dezelfde 2 keer en ten tweede lijkt het me heel dom om als land dezelfde man te sturen die de titel 'als eerste en enige ooit gediskwalificeerde kandidaat' op zijn naam heeft staan.
Alles voor de aandacht.
Behalve kunstenaar is hij ook een PR machine.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:00:13 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_214039867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 00:54 schreef Za het volgende:

[..]
Alles voor de aandacht.
Behalve kunstenaar is hij ook een PR machine.
Wat is daar mis mee :? Was Dali ook. Of Rob Scholte. Andy Warhol heeft het patent vastgelegd. Hoewel Jan Cremer het claimde.

pi_214039880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:00 schreef tong80 het volgende:

Wat is daar mis mee :? Was Dali ook. Of Rob Scholte. Andy Warhol heeft het patent vastgelegd. Hoewel Jan Cremer het claimde.

Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar de reden waarom hij eea heeft geplaatst.

Dat hij er naive fans mee om de tuin leidt vind ik niet sympathiek.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:10:54 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_214039919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:05 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar de reden waarom hij eea heeft geplaatst.
Ik ben een groot fan. Ik hoop dat-ie volgend jaar of later weer meedoet. Of heb je liever de zoveelste galmende Whitney Houston kloon ? Hij hoort in het rijtje Elvis, Dylan, Lennon, Bowie, Johnny Rotten, Eddy Wally en Kurt Cobain. w/

pi_214039954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:10 schreef tong80 het volgende:

Ik ben een groot fan. Ik hoop dat-ie volgend jaar of later weer meedoet. Of heb je liever de zoveelste galmende Whitney Houston kloon ? Hij hoort in het rijtje Elvis, Dylan, Lennon, Bowie, Johnny Rotten, Eddy Wally en Kurt Cobain. w/

Ik heb er initieel van genoten, tot ik het trucje doorzag.

Misschien denk je er op een dag ook anders over, zo niet is het alleen maar leuk iets bijzonder te vinden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juni 2024 @ 07:17:21 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_214039975
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:15 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb er initieel van genoten, tot ik het trucje doorzag.

Misschien denk je er op een dag ook anders over, zo niet is het alleen maar leuk iets bijzonder te vinden.
Ik vind heel veel dingen bijzonder. Vooral mezelf. En daar zijn wij het totaal over eens. :)

pi_214039988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:17 schreef tong80 het volgende:

Ik vind heel veel dingen bijzonder. Vooral mezelf. En daar zijn wij het totaal over eens. :)

Dat klopt :)
  dinsdag 25 juni 2024 @ 07:37:23 #169
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214040078
quote:

[..]

Of iets ertussenin.

Een goed zingend en bewegend persoon, met een catchy maar ook muzikaal interessant liedje. En met charisma, uiteraard.

Het hoeft geen bekende te zijn. Als er op een of andere popopleiding een veelbelovend type zit met voldoende karakter om zichzelf in dat circus staande te kunnen houden, vind ik dat ook best. Graag ruim onder de 40 iig.
pi_214040168
quote:

Hij hoort in het rijtje Elvis, Dylan, Lennon, Bowie, Johnny Rotten, Eddy Wally en Kurt Cobain. w/

Ik kom hier nog even op terug, een grootheid als Eddy Wally 🙏 hoort niet in een rijtje.
Ik maak bezwaar.

Noot, nooit zal er een tweede Eddy zijn.
pi_214132466
twitter
  dinsdag 2 juli 2024 @ 21:40:11 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214136292
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 07:59 schreef Za het volgende:

[..]
Ik kom hier nog even op terug, een grootheid als Eddy Wally 🙏 hoort niet in een rijtje.
Ik maak bezwaar.

Noot, nooit zal er een tweede Eddy zijn.
Eddy Wally :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214303921
quote:
Verhoren in zaak Joost Klein afgerond
Joost Klein hoort binnenkort meer over het proces dat in Zweden tegen hem loopt. Het landelijk parket van het Nederlandse Openbaar Ministerie verstuurt deze week de verslagen van een aantal extra verhoren naar de Zweedse aanklager. De 26-jarige zanger wordt verdacht van bedreiging van een cameravrouw tijdens het Eurovisie Songfestival in Malmö.
https://www.ad.nl/show/ve(...)-de-hoogte~aa27bb1d/
  maandag 15 juli 2024 @ 22:29:21 #175
3542 Gia
User under construction
pi_214303943
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 20:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Maar goed, wie weet, als hij zijn rechtszaak wint. We doen wel meer achterlijke dingen. -O-
Jeangu is ook 2x geselecteerd, toch.

quote:
Macrooy zou tijdens het Eurovisiesongfestival 2020 in Rotterdam Nederland vertegenwoordigen met het nummer Grow.[14] Vanwege de coronapandemie werd het festival echter geannuleerd. Hij werd evenwel meteen geselecteerd voor deelname aan het Eurovisiesongfestival 2021.
pi_214303984
Zou hij met hetzelfde liedje mee kunnen doen of moet hij persé een andere inzending sturen?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 15 juli 2024 @ 22:50:30 #177
39237 crew  H_T
2733
pi_214304183
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Jeangu is ook 2x geselecteerd, toch.
[..]

2020 ging niet door natuurlijk, dus die is maar 1x gegaan. Edsilia Rombley (1 finale, 1 semi), Waylon (1x als duo, 1x solo), Sandra Reemer, Corrie Brokken zijn voorbeelden die wel twee keer de reis hebben gemaakt.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou hij met hetzelfde liedje mee kunnen doen of moet hij persé een andere inzending sturen?
Nee, moet sowieso met een nieuw liedje. Een ESF-deelname mag niet uitgebracht zijn voor 1 september van het jaar ervoor. Dus als je op ESF 2025 wil staan mag je nummer niet voor 1 september 2024 zijn uitgebracht.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 11:29:00 #178
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214307132
quote:

[..]

ho ho ho, Eddy Wally had, als 'The voice of Europe', decennia lang een succesvolle carriëre, dat wil ik Joost eerst nog wel eens even zien doen.
pi_214307162
quote:

[..]

Aangezien Joost nu lekker door europa aan het optreden is, en hij een al een beetje met België aan het flirten was, zou het wel stunt zijn als hij voor meerdere landen mee gaat doen.

Eerst België na Nederland.
Dan Duitsland en daarna Finland waar hij ook al wel fans heeft.

Bedoel, hij is wel Europapa natuurlijk :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2024 @ 12:15:31 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_214307409
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:29 schreef kl1172 het volgende:

[..]
ho ho ho, Eddy Wally had, als 'The voice of Europe', decennia lang een succesvolle carriëre, dat wil ik Joost eerst nog wel eens even zien doen.
Zo kun je "alles" wel down playen. :{

Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2024 @ 12:18:44 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_214307431
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 11:34 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Aangezien Joost nu lekker door europa aan het optreden is, en hij een al een beetje met België aan het flirten was, zou het wel stunt zijn als hij voor meerdere landen mee gaat doen.

Eerst België na Nederland.
Dan Duitsland en daarna Finland waar hij ook al wel fans heeft.

Bedoel, hij is wel Europapa natuurlijk :P
In Duitsland heeft-ie al twee hits gehad. Eén keer nog voor België meedoen, Finland zou leuker zijn, en dan de wereld veroveren zonder ESF.

pi_214690686
quote:
Onderzoek naar wangedrag Joost Klein gestopt wegens gebrek aan bewijs
https://nos.nl/artikel/25(...)ns-gebrek-aan-bewijs

Het onderzoek naar het vermeende wangedrag van Joost Klein tijdens het Eurovisie Songfestival is stopgezet wegens gebrek aan bewijs. Dat schrijft de openbaar aanklager in Zweden in een persverklaring.

Volgens het onderzoek heeft Klein een "beweging gemaakt die de camera van de vrouw heeft geraakt". Het incident gebeurde in een flits en werd verschillend geïnterpreteerd door de ooggetuigen.

Het onderzoek is nu gesloten omdat de aanklager "niet kan bewijzen dat de beweging ernstige angst kon veroorzaken of dat Klein een dergelijke intentie had".

Joost Klein werd op de dag van de finale van het Eurovisie Songfestival gediskwalificeerd. Aanleiding was een klacht van een medewerker over de Nederlander. Omroep AVROTROS zei dat Klein "een dreigende beweging" had gemaakt naar de vrouw, nadat hij tegen de afspraak in was gefilmd.

De omroep vond de diskwalificatie disproportioneel, maar organisator EBU hield voet bij stuk.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214690707
Kan niet wachten op de nederige excuses van het EBU en het bericht dat de verantwoordelijken voor de diskwalificatie van Joost naar een andere baan kunnen zoeken.
pi_214690774
Hier moeten toch echt koppen voor gaan rollen hoor. Want een fiasco voor die EBU :')
pi_214690776
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kan niet wachten op de nederige excuses van het EBU en het bericht dat de verantwoordelijken voor de diskwalificatie van Joost naar een andere baan kunnen zoeken.
Dat gaat nooit gebeuren
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_214690784
Lekker dan. :N
pi_214690851
Zal hij nu ook meer mogen zeggen in de media na deze uitspraak?
Als hij dat überhaupt zou willen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_214690890
Vervolgen voor antisemitisme.

maandag 12 augustus 2024 @ 14:01:12 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214690910
quote:
9s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Simpel; volgend jaar weer sturen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:05:56 #190
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214690970
Ik hoop dat we volgend jaar een nummer insturen met een verhaallijn over hoe kut het songfestival is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_214690997
Volgend jaar nummer met veel schokkende bewegingen :J
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:13:55 #192
3542 Gia
User under construction
pi_214691082
Niet meer meedoen, kan ook!
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:19:18 #193
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214691140
Kortom het was gewoon flauwe kul...... zoeken om te zieken ofzo ? Al met al een hele vreemde zaak.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214691201
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Aether het volgende:
Tijdens het nummer een camera opzoeken en een speelse slaande beweging maken.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:24:41 #195
335133 MichaelScott
pi_214691222
quote:
9s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:44 schreef Aether het volgende:

[..]

quote:
Volgens het onderzoek heeft Klein een "beweging gemaakt die de camera van de vrouw heeft geraakt".
Terecht weggestuurd dus, mooi dat het vast is komen te staan.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:26:50 #196
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214691243
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:07 schreef Aether het volgende:
Toepasselijke smiley! ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:33:11 #197
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214691299
Mocht hij volgend jaar weer meedoen hoop ik dat ze wel een voorwaarden stellen: dat joost professionele hulp gaat zoeken.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:37:18 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214691334
Wat een aanfluiting.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214691441
Ik wil de EBU op de knieën zien. }:|
pi_214691461
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat het strafrechtelijk niet genoeg bewijs is om te vervolgen wil niet zeggen dat EBU een verkeerde beslissing heeft gemaakt.

Misschien moet AVRO-TROS niet iemand sturen die geestelijk niet helemaal 100 is en niet tegen een beetje druk kan.
Je hebt een stabiel persoon nodig die je daar heen stuurt.

We mogen ons eerder kapot schamen dan boos worden op de EBU.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 12-08-2024 16:26:32 ]
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2024 @ 14:54:47 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214691497
Maar bewoog die camera nou naar hem toe? Want dan kun je het zien als een wapen, dus als zelfverdediging.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214691546
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:52 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat het strafrechtelijk niet genoeg bewijs is om te vervolgen wil niet zeggen dat EBU een verkeerde beslissing heeft gemaakt.

Misschien moet AVRO-TROSS niet iemand sturen die geestelijk niet helemaal 100 is en niet tegen een beetje druk kan.

We mogen ons eerder kapot schamen dan boos worden op de EBU.
Of gewoon teleurgesteld zijn in beide organisaties.
pi_214691689
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:52 schreef Zoddie het volgende:
Misschien moet AVRO-TROSS niet iemand sturen die geestelijk niet helemaal 100 is en niet tegen een beetje druk kan.
Er zijn maar weinig goede artiesten die stabiel zijn....
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_214692165
Tja, eigenlijk weten wij nog niks volgens mij, behalve dat er geen strafrechtelijke gevolgen worden gegeven aan het gedrag van Joost.

Als jij een feestje geeft en een van de gasten blijft de hele avond cola bij de chips schudden, dan is dat misschien niet strafbaar, maar wel hoogst irritant, waardoor je die persoon niet meer op jouw feest wil hebben.
pi_214693090
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 16:04 schreef maan_man het volgende:
Als jij een feestje geeft en een van de gasten blijft de hele avond cola bij de chips schudden, dan is dat misschien niet strafbaar, maar wel hoogst irritant, waardoor je die persoon niet meer op jouw feest wil hebben.
Als jij vervolgens 10x zegt dat hij moet nokken met die kut fles en je drukt de 11e keer dan maar die fles uit zijn klauwen.

Tsja.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  maandag 12 augustus 2024 @ 17:56:22 #206
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214693212
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:42 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Als jij vervolgens 10x zegt dat hij moet nokken met die kut fles en je drukt de 11e keer dan maar die fles uit zijn klauwen.

Tsja.
Dit idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214693412
Herstelbetalingen NU.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214694073
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:16 schreef superniger het volgende:
Herstelbetalingen NU.
twitter
  maandag 12 augustus 2024 @ 22:16:34 #209
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_214696322
Ik ben witheet. Haal ze helemaal door de mangel, Avrotros, laat je ballen zien en toon dat ze met jullie, met Joost en met Nederland niet moeten sollen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 12 augustus 2024 @ 23:04:53 #210
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214696757
We weten nog steeds niet wat er is gebeurd?
  maandag 12 augustus 2024 @ 23:45:34 #211
330914 Sherlock_Holmes
pi_214697059
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:16 schreef superniger het volgende:
Herstelbetalingen NU.
pi_214697177
quote:
Cameravrouw overweegt vervolgstappen na stopzetten onderzoek Joost Klein
De cameravrouw naar wie zanger Joost Klein (26) een dreigende beweging zou hebben gemaakt, overweegt het besluit van het Zweedse Openbaar Ministerie om het onderzoek naar de zaak te staken aan te vechten. Dat heeft haar advocaat Kristoffer Ståhl maandag aan het 'ANP' laten weten.

"Mijn cliënt is zeer bedroefd over het besluit en overweegt of zij het besluit wil aanvechten", zegt hij. "Zij kwam naar Malmö om haar werk te doen op een bijzondere plek waar muziek, inclusie en diversiteit centraal staan. Wat haar overkwam had zij niet verwacht en was zeer traumatiserend. Zij moet nu, helaas, de gevolgen van dat incident dragen." Joost werd na het incident rond het Eurovisiesongfestival gediskwalificeerd.
https://www.rtl.nl/boulev(...)klein-aan-te-vechten
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:08:01 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214697270
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 23:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214697492
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 23:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nul kans als er wisselende verklaringen zijn. Gevalletje het woord van de een tegen dat van de ander. Heel raar dat er geen beelden zijn op zo'n media event. Punt is ook dat het Zweedse OM het moet doen met verklaringen die in Nederland zijn afgelegd, maanden later. maakt het er ook niet allemaal beter op. Bovendien kan iedereen zich beroepen op het zwijgrecht enz. Plus een artikel 12 starten (of hoe het daar dan ook heet) moet je grondig motiveren. Als er al redenen zijn had ze die destijds ook al aan kunnen geven.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_214698103
twitter
pi_214698228
Bizar dat NL zo achter Joost blijft staan. Want er is wel degelijk een fysiek contact geweest dus met de cameravrouw. Dat er strafrechtelijk onvoldoende bewijs is, wil ook niet zeggen dat hij “onschuldig” is. Dan vind ik het te prijzen dat songfestival achter de vrouw blijft stan. Kamp Joost komt ook niet duidelijk naar buiten wat er wel gebeurt is, komt alleen met een slappe statement dat ze blij zijn dat het afgerond is.
pi_214698245
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Bizar dat NL zo achter Joost blijft staan. Want er is wel degelijk een fysiek contact geweest dus met de cameravrouw. Dat er strafrechtelijk onvoldoende bewijs is, wil ook niet zeggen dat hij “onschuldig” is. Dan vind ik het te prijzen dat songfestival achter de vrouw blijft stan. Kamp Joost komt ook niet duidelijk naar buiten wat er wel gebeurt is, komt alleen met een slappe statement dat ze blij zijn dat het afgerond is.
Dat komt door de wijze waarop de organisatie hiermee om is gegaan.

Dat draagt niet bij aan de veiligheid van de deelnemers bij toekomstige Songfestivals. Het schept eerder een precedent voor de potentiële belagers
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214698257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:44 schreef indiaantje89 het volgende:
_O-

die cameravrouw dient ook gewoon de wensen van artiesten te respecteren, gebeurde ook niet zoals het verhaal nu is, dus dat EBU nog achter die vrouw staat is bizar
pi_214698259
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat komt door de wijze waarop de organisatie hiermee om is gegaan.

Dat draagt niet bij aan de veiligheid van de deelnemers bij toekomstige Songfestivals. Het schept eerder een precedent voor de potentiële belagers
Joost is de gene die aangeklaagd is he, niet de Zweedse cameravrouw die gewoon haar werk doet. Ik snap de organisatie volkomen in deze als ik eerlijk ben.
pi_214698260
het zou mooi zijn als de avro gewoon uit dat mongolencircus stapt
pi_214698279
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:51 schreef mschol het volgende:

[..]
_O-

die cameravrouw dient ook gewoon de wensen van artiesten te respecteren, gebeurde ook niet zoals het verhaal nu is, dus dat EBU nog achter die vrouw staat is bizar
“Advocaat Ståhl voegt aan zijn verklaring toe dat er geen afspraak was dat 'de Nederlandse artiest' niet gefilmd zou worden na het optreden. Joost Klein en AVROTROS zeiden dat er achter de schermen na het optreden geen opnames zouden worden gemaakt. "Mijn cliënt wil heel duidelijk melden dat zij niet meer of minder aandacht besteedde aan de Nederlandse artiest dan aan andere kandidaten van het festival", stelt hij.”

Als je niet gefilmd wild worden dan moet je maar niet meedoen aan deze circus. En dan nog moet je dit op een andere manier oplossen dan wat er nu is gebeurt.
pi_214698335
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
“Advocaat Ståhl voegt aan zijn verklaring toe dat er geen afspraak was dat 'de Nederlandse artiest' niet gefilmd zou worden na het optreden. Joost Klein en AVROTROS zeiden dat er achter de schermen na het optreden geen opnames zouden worden gemaakt. "Mijn cliënt wil heel duidelijk melden dat zij niet meer of minder aandacht besteedde aan de Nederlandse artiest dan aan andere kandidaten van het festival", stelt hij.”

Als je niet gefilmd wild worden dan moet je maar niet meedoen aan deze circus. En dan nog moet je dit op een andere manier oplossen dan wat er nu is gebeurt.
Van iemand die zo professioneel is dat hij een vlag over zijn hoofd doet met een persco (behalve als het om Israël gaat, dan kan meneer wel "meedoen"/de boel verstieren), hoef je ook niet te verwachten dat hij andere dingen professioneel oppakt.

Heel raar dat iedereen zo achter een kwibus staat, waarvan niet eens bekend is wat hij nou precies heeft gedaan.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_214698360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:52 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
Joost is de gene die aangeklaagd is he, niet de Zweedse cameravrouw die gewoon haar werk doet. Ik snap de organisatie volkomen in deze als ik eerlijk ben.
Hoezo is Joost aangeklaagd?
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:41:30 #224
335133 MichaelScott
pi_214698565
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 08:02 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Van iemand die zo professioneel is dat hij een vlag over zijn hoofd doet met een persco (behalve als het om Israël gaat, dan kan meneer wel "meedoen"/de boel verstieren), hoef je ook niet te verwachten dat hij andere dingen professioneel oppakt.

Heel raar dat iedereen zo achter een kwibus staat, waarvan niet eens bekend is wat hij nou precies heeft gedaan.
Stukje chauvinisme.
pi_214699024
quote:
87s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:15 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Rob de Wijk? _O- Gaat-ie een atoombommetje gooien?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214702065
je zou toch verwachten dat deze vrouw camerabeelden van het voorval heeft. waarom hebben we die nog nooit gezien? geeft toch te denken...
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:29:06 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214702318
Niet vervolgd wegens gebrek aan bewijs ondanks de beschuldiging dat hij een draaiende camera wegduwde...
Bijzonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214702329
quote:

Ook hoe hij verveeld zijn haar ging zitten kammen bij die persco en onderuit gehangen zat met of zonder vlag. :')

Ik ben deze man en zijn zelf geilerij (hijzelf:JOOST KLEIN! JOOST KLEIN!) zo beu, en begrijp totaal niet dat hele massa's hem verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt.
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:11:42 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214703387
volgens mij ben jij de enige die die massa's tegenkomt
pi_214703395
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:11 schreef sp3c het volgende:
Verbale spookrijders ervaren dat wel vaker.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:03:58 #231
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214704646
quote:

[..]

Wat is er niet professioneel aan na werktijd je gedragen hoe jij wilt?

Neem bijvoorbeeld voetballers. Mogen ze die na het bereiken van de finale niet als een totale staatsmongool het gaan vieren? Inclusief als een gek rondrennen, vlag, met de fans en bierdouche (al doen ze dat vaak na het pakken van een prijs)

En dan zijn artistieke mensen meestal loners zonder team eromheen.

En als je nog steeds niet weet wat er gebeurt is heb je of aardig wat nieuws gemist of ontken je wat er gebeurt is. De NOS heeft meerdere artikelen aan reconstructies
pi_214704945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat is er niet professioneel aan na werktijd je gedragen hoe jij wilt?

Neem bijvoorbeeld voetballers. Mogen ze die na het bereiken van de finale niet als een totale staatsmongool het gaan vieren? Inclusief als een gek rondrennen, vlag, met de fans en bierdouche (al doen ze dat vaak na het pakken van een prijs)

En dan zijn artistieke mensen meestal loners zonder team eromheen.

En als je nog steeds niet weet wat er gebeurt is heb je of aardig wat nieuws gemist of ontken je wat er gebeurt is. De NOS heeft meerdere artikelen aan reconstructies
Na je werktijd ja?
Een persco en backstage is geen werk wil je zeggen?

Wat een dom voorbeeld ook
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:56:04 #233
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214705304
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:29 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Na je werktijd ja?
Een persco en backstage is geen werk wil je zeggen?

Wat een dom voorbeeld ook
Het enige waar je artiesten of spelers in wezen voor betaalt is hun prestatie.

Jij mag het dom vinden maar dat is hoe het is. Of gaan we de sporters van de Olympische spelen ook beoordelen op hoe ze zich gedragen na het beoefenen van hun sport
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:05:11 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214705407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Jij mag het dom vinden maar dat is hoe het is. Of gaan we de sporters van de Olympische spelen ook beoordelen op hoe ze zich gedragen na het beoefenen van hun sport
euh ... ja
pi_214705565
quote:

[..]

Dat doen we toch massaal?
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:17:34 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214705592
quote:

[..]

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:26:50 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214705734
Overigens vind ik de bejegeningen jegens die beachvolleyballer een beetje simpel. Hij heeft zijn straf uitgezeten. Dat weerheild anderen er niet van al hun energie te steken in boe roepen tijdens een beachvolleybalwedstrijd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:43:27 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214705979
tjap had nooit geselecteerd moeten worden
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:43:41 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214705983
maar das echt een hele andere discussie
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:03:50 #240
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214706289
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 20:43 schreef sp3c het volgende:
tjap had nooit geselecteerd moeten worden
Dan ga je op de stoel van de rechter zitten

Dat is populisme en zorgt er op den duur voor dat rechters niet meer serieus worden genomen
pi_214706642
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:11 schreef sp3c het volgende:
Alleen al op Fok zijn er 131 Joost Klein threads. ;(
pi_214707595
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 15:30 schreef Za het volgende:

[..]
Ook hoe hij verveeld zijn haar ging zitten kammen bij die persco en onderuit gehangen zat met of zonder vlag. :')

Ik ben deze man en zijn zelf geilerij (hijzelf:JOOST KLEIN! JOOST KLEIN!) zo beu, en begrijp totaal niet dat hele massa's hem verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt.
Wat is er gebeurd? Je vond hem toch sympathiek? Of herinner ik me dat verkeerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214707772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
ze heeft het licht gezien
pi_214707778
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 22:27 schreef Claudia_x het volgende:

Het is me op gegeven moment zo gaan tegenstaan dat geleur met deze man.
pi_214707835
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef Za het volgende:

[..]
En een eigen emoji :J
pi_214708084
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 22:42 schreef Za het volgende:

[..]
Het is me op gegeven moment zo gaan tegenstaan dat geleur met deze man.
Daar snap ik niks van, maar hé, het is een vrij land (soort van).

Ik zet nog even Albino op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214708329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 23:07 schreef Claudia_x het volgende:

Daar snap ik niks van, maar hé, het is een vrij land (soort van).

Ik zet nog even Albino op.
Za in NWS / Diskwalificatie Joost Klein Eurovisie finale #9
  Moderator woensdag 14 augustus 2024 @ 03:41:32 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214709044
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef Za het volgende:

[..]
enige wat dat zegt is dat fok! nog steeds niet dood is
pi_214761510
quote:
AVROTROS niet van plan om aangifte te doen om diskwalificatie Joost Klein
AVROTROS gaat niet alsnog een zaak maken van de vermeend onterechte diskwalificatie van Joost Klein (26) tijdens het afgelopen Eurovisie Songfestival. Dat laat een woordvoerder van de omroep desgevraagd weten naar aanleiding van een open brief van advocaat Gerard Spong in de Volkskrant.
https://www.rtl.nl/boulev(...)iskwalificatie-joost
AVROTROS beflikkerd ons :(
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:07:48 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214761546
zou ook een kansloze zaak zijn

hij werd gediskwalificeerd omdat er een politieonderzoek liep naar zijn gedrag achter de schermen op het festival ... dat is niet ineens niet meer waar ofzo
pi_214761550
Voelt toch alsof AVROTROS Joost laat vallen. }:|
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:26:29 #252
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_214761690
Terecht, avrotros kan beter een plekje op de ggz wachtlijst voor hem reserveren
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:29:45 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214761721
Dat lijkt me ook wat overdreven :')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:52:12 #254
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214762280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 21:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dan ga je op de stoel van de rechter zitten

Dat is populisme en zorgt er op den duur voor dat rechters niet meer serieus worden genomen
Lol. Deelnemers aan een songfestival worden toch niet via een gerechtelijke uitspraak geselecteerd?
pi_214878200
quote:
AVROTROS: 'Joost Klein is inderdaad meerdere keren lastiggevallen'
Zanger Joost Klein (26) is tijdens het Eurovisie Songfestival 'inderdaad meerdere keren lastiggevallen'. Dat stellen omroep AVROTROS en zijn management maandagavond in een reactie op de publicatie van delen van verslagen van de politieverhoren in de zaak van Joost. De Zweedse krant 'Aftonbladet' publiceerde maandagavond delen van de verhoren op haar website.

Uit de verhoren, die de politie afnam op de avond en nacht voor de finale van het Eurovisie Songfestival, blijkt dat de cameravrouw naar wie Joost een dreigende beweging maakte eerder in de week ook al een aanvaring met Joost had gehad. De zanger zou de vrouw toen hebben gevraagd te stoppen met filmen. Na dit incident zou het Nederlandse team volgens de vrouw excuses hebben gemaakt en hebben beloofd dat Joost gedurende het festival 'niet meer op deze manier zou reageren'.

AVROTROS en het management van Joost willen niet ingaan op de vraag of het Nederlandse team na het eerste incident inderdaad excuses aan de vrouw heeft gemaakt. Ook willen zij niet zeggen of er toen, zoals Aftonbladet claimt, een toezegging is gedaan over het gedrag van Joost richting de vrouw.
https://www.rtl.nl/boulev(...)keren-lastiggevallen
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:55:23 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214878350
Ze voelde zich bang en kwetsbaar

Kwetsbaar kan wat mij betreft op het zelfde lijstje als racisme. Het is nu echt te vaak gebruikt als t over onzin gaat om nog indruk te maken.
Wat een zeurmiep is dat mens. In haar vak kun je echt wel tegen een stootje het komt dan ook nogal ongeloofwaardig over op mij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214878358
quote:
88s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:07 schreef sp3c het volgende:
zou ook een kansloze zaak zijn

hij werd gediskwalificeerd omdat er een politieonderzoek liep naar zijn gedrag achter de schermen op het festival ... dat is niet ineens niet meer waar ofzo
Nee, hij werd gediskwalificeerd, en er is aangifte tegen hem gedaan.
pi_214878849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:55 schreef deedeetee het volgende:
Ze voelde zich bang en kwetsbaar

Kwetsbaar kan wat mij betreft op het zelfde lijstje als racisme. Het is nu echt te vaak gebruikt als t over onzin gaat om nog indruk te maken.
Wat een zeurmiep is dat mens. In haar vak kun je echt wel tegen een stootje het komt dan ook nogal ongeloofwaardig over op mij.
Wat ik dan weer niet snap is dat een man een dreigende beweging maakt naar een vrouw toe, en het gehele met name vaak linkse fanbase van het songfestival die vrouw weg zet en de man steunt.

Hoe komt dit?
Komt dit puur omdat Joost Klein een grappig mannetje is? En het dus wel aan de vrouw zal liggen?
Komt dit omdat men eerst dacht dat het de israelische delegateie was, toen dacht men dat het een israelische camera vrouw was, en pas later bleek het een zweedse te zijn dat toen het oordeel al klaar lag?
Is het een combinatie van beiden?

Waarom is het met name linkse publiek zo op de hand van Joost terwijl in elk ander geval men meteen voor de vrouw zou opkomen?
Dit vraag ik me serieus af. Ik weet werkelijk niet waarom het hele #meToo gezelschap meteen de dader steunt ipv het slachtoffer.
Wat is er hier anders aan dan de 99/100 andere gevallen waar men meteen voor het slachtoffer zouden opkomen?
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 11:55:00 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214878934
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, hij werd gediskwalificeerd, en er is aangifte tegen hem gedaan.
Dan lezen we dit anders denk

https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
pi_214878962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Wat ik dan weer niet snap is dat een man een dreigende beweging maakt naar een vrouw toe, en het gehele met name vaak linkse fanbase van het songfestival die vrouw weg zet en de man steunt.

Hoe komt dit?
Komt dit puur omdat Joost Klein een grappig mannetje is? En het dus wel aan de vrouw zal liggen?
Komt dit omdat men eerst dacht dat het de israelische delegateie was, toen dacht men dat het een israelische camera vrouw was, en pas later bleek het een zweedse te zijn dat toen het oordeel al klaar lag?

Waarom is het met name linkse publiek zo op de hand van Joost terwijl in elk ander geval men meteen voor de vrouw zou opkomen?
Dit vraag ik me serieus af. Ik weet werkelijk niet waarom het hele #meToo gezelschap meteen de dader steunt ipv het slachtoffer.
Wat is er hier anders aan dan de 99/100 andere gevallen waar men meteen voor het slachtoffer zouden opkomen?
Ik denk omdat iedereen dat woke gedoe zat is, en door de manier waarop de organisatie hierover gecommuniceerd heeft.
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 12:10:59 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214879112
Denk niet dat het songfestival publiek woke heel erg zat is al

Communicatie was gewoon heel slecht en in de basis blijft het een landen wedstrijd, dan is het niet gek dat het leeuwendeel gewoon lekker in het eigen kamp blijft zitten tot hij duidelijk aantoonbaar iets fout heeft gedaan
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 3 september 2024 @ 12:50:20 #262
485843 crew  Jippie
pi_214879602
quote:

[..]

Hoe komt dit?

Kan een vrouw geen nare eigenschappen hebben? Er konden/zijn geen bewijzen worden getoond na de beschuldigingen.
We kregen alleen wat beelden te zien op social media hoe iemand van het Israëlische team de ploeg van Klein liep uit te dagen. Dus ik snap de publieke opinie wel.
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:52:33 #263
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214879627
quote:

[..]

Hoe komt dit?

linkse fanbase?

Misschien moet je gewoon stoppen met beredeneren als dit je beginpunt is.
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:57:27 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214879672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:52 schreef Origami94 het volgende:

[..]
linkse fanbase?

Misschien moet je gewoon stoppen met beredeneren als dit je beginpunt is.
Oh jawel hoor, op Joop.nl is het een demi-god, sinds deze grote filosoof 'wij not' durfde te zeggen tegen de Israëlische afvaardiging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:58:13 #265
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214879682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, op Joop.nl is het een demi-god, sinds deze grote filosoof 'wij not' durfde te zeggen tegen de Israëlische afvaardiging.
Is er iemand die de Joop leest?
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:58:38 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214879688
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Is er iemand die de Joop leest?
Voornamelijk de volgers van woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214879692
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:50 schreef Jippie het volgende:

[..]
Kan een vrouw geen nare eigenschappen hebben? Er konden/zijn geen bewijzen worden getoond na de beschuldigingen.
We kregen alleen wat beelden te zien op social media hoe iemand van het Israëlische team de ploeg van Klein liep uit te dagen. Dus ik snap de publieke opinie wel.
Zeker maar het gedrag van Joost tijdens de persconferentie was ook niet helemaal normaal toch?
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:59:35 #268
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214879703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voornamelijk de volgers van woke.
En wat is woke precies? Is dat de linkse fanbase?
pi_214879735
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:50 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik ook te zeggen, die vrouw kan ook erg naar zijn en het uit lokken maar voordat dat men ook maar iets wist nam men het al op voor Joost.
En ik denk inderdaad dat het ermee te maken had dat men eerst dacht dat het door de israelische delegatie kwam, toen is de toon al gezet en maakte het uiteindelijk niet meer uit dat het een Zweedse was.
Na de "Wai nut?!" commentaar tijdens de persconferentie werd Joost al gezien als de strijder tegen Israel voor veel mensen.

Ik vraag me dan ook af of de reacties op de diskwalificatie heel anders zouden zijn geweest als vanaf het allereerste moment al bekend zou zijn dat het om een zweedse cameravrouw ging.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 3 september 2024 @ 13:03:35 #270
485843 crew  Jippie
pi_214879752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zeker maar het gedrag van Joost tijdens de persconferentie was ook niet helemaal normaal toch?
Wel voor Joost, zie wel meer beelden van hem na optredens met een vlag over zijn hoofd.

Als er een protocol gold tijdens de persconferentie van netjes rechtop zitten etc, heeft hij zich daar niet aangehouden.
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 13:04:32 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214879767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:02 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik ook te zeggen, die vrouw kan ook erg naar zijn en het uit lokken maar voordat dat men ook maar iets wist nam men het al op voor Joost.
En ik denk inderdaad dat het ermee te maken had dat men eerst dacht dat het door de israelische delegatie kwam, toen is de toon al gezet en maakte het uiteindelijk niet meer uit dat het een Zweedse was.
Na de "Wai nut?!" commentaar tijdens de persconferentie werd Joost al gezien als de strijder tegen Israel voor veel mensen.

Ik vraag me dan ook af of de reacties op de diskwalificatie heel anders zouden zijn geweest als vanaf het allereerste moment al bekend zou zijn dat het om een zweedse cameravrouw ging.
Dat komt omdat men ook idd niets wist

Lijkt me logisch dat je met geen informatie niet van mening gaat veranderen
pi_214879859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat komt omdat men ook idd niets wist

Lijkt me logisch dat je met geen informatie niet van mening gaat veranderen
Waar het mij met name om gaat is dat men vanaf het begin op kwamen voor Joost nadat bleek dat hij een vrouw geintimideerd had.
Wat meestal andersom is, meestal komt men op voor het slachtoffer.
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 13:11:27 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214879872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:10 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Waar het mij met name om gaat is dat men vanaf het begin op kwamen voor Joost nadat bleek dat hij een vrouw geintimideerd had.
Wat meestal andersom is, meestal komt men op voor het slachtoffer.
Maar dat bleek dus nergens uit
pi_214879965
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wel voor Joost, zie wel meer beelden van hem na optredens met een vlag over zijn hoofd.

Als er een protocol gold tijdens de persconferentie van netjes rechtop zitten etc, heeft hij zich daar niet aangehouden.
De context van de vlag was heel anders dit keer. Dit was gewoon klieren als een klein kind en je zag ook plaatsvervangende schaamte bij de vertegenwoordigster van de omroep die er naast zat.
pi_214879979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar dat bleek dus nergens uit
Er is blijkbaar wel wat gebeurd, anders zouden ze Joost niet hebben gediskwaificeerd.
Het is uiteindelijk niet genoeg geweest voor gerechtelijke veroordeling maar genoeg voor Songfestival's eigen regelement.

En in jouw eigen link staat het ook:
quote:
Joost’s behaviour was in clear breach of Contest rules which are designed to ensure there is a safe working environment for all staff and to protect the production.
Dat zegt al genoeg dat de organisatie het een duidelijke overtreding vond.
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 13:26:11 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214880007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:23 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Er is blijkbaar wel wat gebeurd, anders zouden ze Joost niet hebben gediskwaificeerd.
Het is uiteindelijk niet genoeg geweest voor gerechtelijke veroordeling maar genoeg voor Songfestival's eigen regelement.

En in jouw eigen link staat het ook:
[..]
Dat zegt al genoeg dat de organisatie het een duidelijke overtreding vond.
Ja dat is evident want hij is gediskwalificeerd, worden dat doe je meestal niet bij mensen die zich in jouw ogen netjes volgens de regels gedragen

Vraag is wat
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 13:26:57 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214880017
En het was niet genoeg voor vervolging, veroordeling was totaal nog niet aan de orde
pi_214880065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En wat is woke precies? Is dat de linkse fanbase?
Beste definitie die ik heb kunnen vinden in het Engels is: "Wokism is the ethics and processes of socialism, expanded beyond class struggle, to include race struggle, gender struggle, sexual struggle, and any other near-infinite number of maginalized groups as defined by intersectionality."

Kort door de bocht: socialisme+ dus.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_214880395
Waar gaat t nu eigenlijk over?

Met de kale feiten en info die we nu hebben, lijkt het op: Een dreigende beweging naar de vrouw (geen aanraking) vs een gediskwalificeerde Joost.

Dit, in een sfeer die al slecht was, gegeven de verklaringen van andere kandidaten over de onveilige sfeer Backstage (bijv Duncan Lawrence heeft zich hier recent over geuit).

Wie heeft de meeste schade geleden? Volgens mij Joost, wat je ook van hem vindt.

Al het andere, over wie/wat Joost is, of de vrouw, is het in diskrediet brengen / diffameren van de persoon.

Het komt op me over als een tactisch 'typisch gevalletje': Hard janken en gekwetst doen terwijl je de ander een figuurlijke dolksteek in de rug geeft.

Klinkt bekend! :Y

[ Bericht 25% gewijzigd door Buikbrein op 03-09-2024 14:17:04 ]
pi_214880506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat is evident want hij is gediskwalificeerd, worden dat doe je meestal niet bij mensen die zich in jouw ogen netjes volgens de regels gedragen

Vraag is wat
Ja het kan klein zijn geweest.
Maar dat is het gevaar van Zero-Tolerance contracten.
Klinkt goed voor de pers als je dat introduceerd maar dan moet je je er ook aan gaan houden als het om een kleinigheidje gaat.
pi_214880974
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:09 schreef Buikbrein het volgende:
Wie heeft de meeste schade geleden? Volgens mij Joost, wat je ook van hem vindt.
Schade? Vermoed eerder dat dit hele debacle Joost juist alleen maar meer aandacht, views en likes heeft opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door nelaeryn op 03-09-2024 15:44:18 (autocorrect fix) ]
pi_214881075
Hopelijk toont Nederland eens ballen en laten we het Songfestival op zijn minst 1 jaar links liggen. Mij part mag het wel wat meer jaar tot dat de organisatie iets gaat doen met de bakken kritiek.
  dinsdag 3 september 2024 @ 21:50:44 #283
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214884557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 15:40 schreef Luckyseven het volgende:
Hopelijk toont Nederland eens ballen en laten we het Songfestival op zijn minst 1 jaar links liggen. Mij part mag het wel wat meer jaar tot dat de organisatie iets gaat doen met de bakken kritiek.
Niet mee eens. Ik vind dat Joost Klein niet belangrijker moet worden gemaakt dan Nederland. We doen al decennia zonder problemen mee. De vertegenwoordigende artiest is ieder jaar een passant, de deelnemer is uiteindelijk simpelweg Nederland.
pi_214884630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik vind dat Joost Klein niet belangrijker moet worden gemaakt dan Nederland. We doen al decennia zonder problemen mee. De vertegenwoordigende artiest is ieder jaar een passant, de deelnemer is uiteindelijk simpelweg Nederland.
AVROTROS heeft al aangegeven dat de kans erg groot is dat ze komend jaar niet meedoen.
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:20:36 #285
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214884858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
AVROTROS heeft al aangegeven dat de kans erg groot is dat ze komend jaar niet meedoen.
Nou ja, ook prima. Hun keuze. Ik denk dat daar vrij weinig mensen van wakker liggen, zowel bij het ESF als in de rest van Europa. :)

De geest van het hele evenement, 'verbinding', wordt hiermee mijns inziens wel schade toegedaan als je dit soort diplomatieke relletjes gaat schoppen.
pi_214886092
quote:

[..]
Nou ja, zonder problemen; er is steeds meer kritiek op de onveilige sfeer tijdens het songfestival.

Er moet toch wel wat verbeteren op dat gebied.
pi_214886127
Vooralsnog zie ik geen aanleiding om #teamJoost af te vallen, en ben het daarmee dan ook eens dat AVROTROS voor volgend jaar een statement mag maken, en uiteraard ook dat er geëist wordt dat er onderzoek wordt gedaan naar het wel en wee van de EBU.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214887027
quote:

[..]
Kijkend naar de verhalen van Duncan Laurence en de deelnemers van andere landen is het helemaal niet zo probleemloos geweest de afgelopen jaren. Dat de vlam nu pas echt in de pan is geslagen zegt niets over eerdere misstanden en onveilige sfeer.
pi_214887285
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:09 schreef Buikbrein het volgende:
Waar gaat t nu eigenlijk over?

Het komt op me over als een tactisch 'typisch gevalletje': Hard janken en gekwetst doen terwijl je de ander een figuurlijke dolksteek in de rug geeft.

Klinkt bekend! :Y
Maar wie stak wie?
pi_214887366
Die mevrouw verdient een Oscar.

quote:
Cameravrouw niet in beroep in Zweedse zaak Joost Klein

De cameravrouw naar wie zanger Joost Klein een dreigende beweging maakte, gaat niet in beroep tegen het besluit van het Openbaar Ministerie in Zweden om het onderzoek naar het incident met Joost Klein te sluiten. Dat heeft haar advocaat Kristoffer Ståhl woensdag aan het ANP laten weten.

De openbaar aanklager vond geen bewijs dat Klein opzettelijk de beweging maakte om de vrouw angst aan te jagen. "Mijn cliënt wil door met haar leven", aldus haar advocaat. Joost Klein maakte na een optreden in de week van het Eurovisie Songfestival een dreigende beweging naar de vrouw omdat hij niet gefilmd wilde worden. Het incident deed organisator EBU besluiten om Klein te diskwalificeren.

"Mijn cliënt heeft geen persoonlijke wrok tegen meneer Klein", laat Ståhl in een verklaring weten. "Zij denkt alleen dat geweld nooit acceptabel is, ook niet als dat komt door adrenaline of door gevoelens van onvrede."

De advocaat meldt dat zijn cliënt de afgelopen tijd veel haatberichten en bedreigingen heeft ontvangen door de zaak. "Mede daarom wil mijn cliënt zich nu richten op haar mentale gezondheid", meldt hij. "Zij wil door met haar leven en met haar professionele carrière als fotograaf." De vrouw zal verder ook geen verklaringen afleggen aan de media, voegt hij daaraan toe.
pi_214887442
Het zal wel aan mij liggen, maar inmiddels heb ik het beeld dat de vrouw in kwestie zo’n snowflake is die meent overal recht op te hebben en andermans grenzen niet respecteert, maar zodra iemand daar niet in meegaat zich ‘onveilig’ voelt en begint te janken over ‘microagressie’.

En achteraf bezien was de diskwalificatie dus onterecht. Dat sowieso. Maar dat krijg je met ‘believe all women’ idioten.
  woensdag 4 september 2024 @ 10:27:34 #292
335133 MichaelScott
pi_214887473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar inmiddels heb ik het beeld dat de vrouw in kwestie zo’n snowflake is die meent overal recht op te hebben en andermans grenzen niet respecteert, maar zodra iemand daar niet in meegaat zich ‘onveilig’ voelt en begint te janken over ‘microagressie’.

En achteraf bezien was de diskwalificatie dus onterecht. Dat sowieso. Maar dat krijg je met ‘believe all women’ idioten.
Onzin, was gewoon volgens de gedragscode waar Joostje en Avrotros vooraf mee akkoord zijn gegaan.
pi_214887490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou ja, ook prima. Hun keuze. Ik denk dat daar vrij weinig mensen van wakker liggen, zowel bij het ESF als in de rest van Europa. :)

De geest van het hele evenement, 'verbinding', wordt hiermee mijns inziens wel schade toegedaan als je dit soort diplomatieke relletjes gaat schoppen.
Bij de laatste editie heb ik weinig 'verbinding' gezien. Hypocriet zooitje dat ESF
  woensdag 4 september 2024 @ 11:25:16 #294
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214888069
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Onzin, was gewoon volgens de gedragscode waar Joostje en Avrotros vooraf mee akkoord zijn gegaan.
Dezelfde gedragscode die met de voeten getreden werd door te filmen en deelnemers lastig te vallen op locaties waar afgesproken was niet te filmen en deelnemers wat rust te gunnen? Die gedragscode bedoel je?
pi_214888135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:10 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie stak wie?
De vrouw stak figuurlijk Joost. Haar "ooh ik ben zo gekwetst" reactie spreekt boekdelen.

Het geeft te kennen hoe weinig invoeling de vrouw heeft gehad tijdens het incident, en achteraf. Het geeft blijk van weinig empathie voor de stress van o.a. Joost.
pi_214888147
joost zat gewoon hoog in zijn emotie

[ Bericht 5% gewijzigd door GoldenAge op 04-09-2024 11:40:00 ]
pi_214910688
quote:
Meerderheid vindt dat we niet mee moeten doen aan het songfestival in Bazel
Over iets meer dan een week moet de AVRO TROS bekendmaken of we volgend jaar meedoen aan het songfestival in Bazel. Maar als het aan de kijker ligt dan is het duidelijk: dan gaan we niet. Uit onderzoek van het RTL Nieuwspanel blijkt dat meer dan de helft (58 procent) van de ondervraagden vindt dat we geen inzending moeten sturen.

Na de pijnlike diskwalificatie van Nederland vorig jaar in Zweden blijkt de beslissing een zware dobber. "Op dit moment lopen de gesprekken nog", zegt Eric Dekker van de AVRO TROS tegen Editie NL.

"We nemen alles in overweging en we doen nog geen uitspraken tot er een beslissing is genomen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)al-bazel-joost-klein
#teamthuisblijven
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:06:37 #298
330914 Sherlock_Holmes
pi_214910722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Bij de laatste editie heb ik weinig 'verbinding' gezien. Hypocriet zooitje dat ESF
Nou ja, ze waren aardig verbonden met Israël :D
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:31:20 #299
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214911647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:25 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dezelfde gedragscode die met de voeten getreden werd door te filmen en deelnemers lastig te vallen op locaties waar afgesproken was niet te filmen en deelnemers wat rust te gunnen? Die gedragscode bedoel je?
Denk je niet dat juist die vrouw eruit was gebonjourd als ze die gedragscode had overschreden?
pi_214912094
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
#teamthuisblijven
Forum ook sluiten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')