Lol. Deelnemers aan een songfestival worden toch niet via een gerechtelijke uitspraak geselecteerd?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan ga je op de stoel van de rechter zitten
Dat is populisme en zorgt er op den duur voor dat rechters niet meer serieus worden genomen
quote:AVROTROS: 'Joost Klein is inderdaad meerdere keren lastiggevallen'
Zanger Joost Klein (26) is tijdens het Eurovisie Songfestival 'inderdaad meerdere keren lastiggevallen'. Dat stellen omroep AVROTROS en zijn management maandagavond in een reactie op de publicatie van delen van verslagen van de politieverhoren in de zaak van Joost. De Zweedse krant 'Aftonbladet' publiceerde maandagavond delen van de verhoren op haar website.
Uit de verhoren, die de politie afnam op de avond en nacht voor de finale van het Eurovisie Songfestival, blijkt dat de cameravrouw naar wie Joost een dreigende beweging maakte eerder in de week ook al een aanvaring met Joost had gehad. De zanger zou de vrouw toen hebben gevraagd te stoppen met filmen. Na dit incident zou het Nederlandse team volgens de vrouw excuses hebben gemaakt en hebben beloofd dat Joost gedurende het festival 'niet meer op deze manier zou reageren'.
AVROTROS en het management van Joost willen niet ingaan op de vraag of het Nederlandse team na het eerste incident inderdaad excuses aan de vrouw heeft gemaakt. Ook willen zij niet zeggen of er toen, zoals Aftonbladet claimt, een toezegging is gedaan over het gedrag van Joost richting de vrouw.
https://www.rtl.nl/boulev(...)keren-lastiggevallen
Nee, hij werd gediskwalificeerd, en er is aangifte tegen hem gedaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:07 schreef sp3c het volgende:
zou ook een kansloze zaak zijn
hij werd gediskwalificeerd omdat er een politieonderzoek liep naar zijn gedrag achter de schermen op het festival ... dat is niet ineens niet meer waar ofzo
Wat ik dan weer niet snap is dat een man een dreigende beweging maakt naar een vrouw toe, en het gehele met name vaak linkse fanbase van het songfestival die vrouw weg zet en de man steunt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:55 schreef deedeetee het volgende:
Ze voelde zich bang en kwetsbaar
Kwetsbaar kan wat mij betreft op het zelfde lijstje als racisme. Het is nu echt te vaak gebruikt als t over onzin gaat om nog indruk te maken.
Wat een zeurmiep is dat mens. In haar vak kun je echt wel tegen een stootje het komt dan ook nogal ongeloofwaardig over op mij.
Dan lezen we dit anders denkquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, hij werd gediskwalificeerd, en er is aangifte tegen hem gedaan.
Ik denk omdat iedereen dat woke gedoe zat is, en door de manier waarop de organisatie hierover gecommuniceerd heeft.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat ik dan weer niet snap is dat een man een dreigende beweging maakt naar een vrouw toe, en het gehele met name vaak linkse fanbase van het songfestival die vrouw weg zet en de man steunt.
Hoe komt dit?
Komt dit puur omdat Joost Klein een grappig mannetje is? En het dus wel aan de vrouw zal liggen?
Komt dit omdat men eerst dacht dat het de israelische delegateie was, toen dacht men dat het een israelische camera vrouw was, en pas later bleek het een zweedse te zijn dat toen het oordeel al klaar lag?
Is het een combinatie van beiden?
Waarom is het met name linkse publiek zo op de hand van Joost terwijl in elk ander geval men meteen voor de vrouw zou opkomen?
Dit vraag ik me serieus af. Ik weet werkelijk niet waarom het hele #meToo gezelschap meteen de dader steunt ipv het slachtoffer.
Wat is er hier anders aan dan de 99/100 andere gevallen waar men meteen voor het slachtoffer zouden opkomen?
Kan een vrouw geen nare eigenschappen hebben? Er konden/zijn geen bewijzen worden getoond na de beschuldigingen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wat ik dan weer niet snap is dat een man een dreigende beweging maakt naar een vrouw toe, en het gehele met name vaak linkse fanbase van het songfestival die vrouw weg zet en de man steunt.
Hoe komt dit?
Komt dit puur omdat Joost Klein een grappig mannetje is? En het dus wel aan de vrouw zal liggen?
Komt dit omdat men eerst dacht dat het de israelische delegateie was, toen dacht men dat het een israelische camera vrouw was, en pas later bleek het een zweedse te zijn dat toen het oordeel al klaar lag?
Waarom is het met name linkse publiek zo op de hand van Joost terwijl in elk ander geval men meteen voor de vrouw zou opkomen?
Dit vraag ik me serieus af. Ik weet werkelijk niet waarom het hele #meToo gezelschap meteen de dader steunt ipv het slachtoffer.
Wat is er hier anders aan dan de 99/100 andere gevallen waar men meteen voor het slachtoffer zouden opkomen?
linkse fanbase?quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hoe komt dit?
Oh jawel hoor, op Joop.nl is het een demi-god, sinds deze grote filosoof 'wij not' durfde te zeggen tegen de Israëlische afvaardiging.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
linkse fanbase?
Misschien moet je gewoon stoppen met beredeneren als dit je beginpunt is.
Is er iemand die de Joop leest?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, op Joop.nl is het een demi-god, sinds deze grote filosoof 'wij not' durfde te zeggen tegen de Israëlische afvaardiging.
Voornamelijk de volgers van woke.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is er iemand die de Joop leest?
Zeker maar het gedrag van Joost tijdens de persconferentie was ook niet helemaal normaal toch?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kan een vrouw geen nare eigenschappen hebben? Er konden/zijn geen bewijzen worden getoond na de beschuldigingen.
We kregen alleen wat beelden te zien op social media hoe iemand van het Israëlische team de ploeg van Klein liep uit te dagen. Dus ik snap de publieke opinie wel.
En wat is woke precies? Is dat de linkse fanbase?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voornamelijk de volgers van woke.
Ja dat bedoel ik ook te zeggen, die vrouw kan ook erg naar zijn en het uit lokken maar voordat dat men ook maar iets wist nam men het al op voor Joost.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kan een vrouw geen nare eigenschappen hebben? Er konden/zijn geen bewijzen worden getoond na de beschuldigingen.
We kregen alleen wat beelden te zien op social media hoe iemand van het Israëlische team de ploeg van Klein liep uit te dagen. Dus ik snap de publieke opinie wel.
Wel voor Joost, zie wel meer beelden van hem na optredens met een vlag over zijn hoofd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zeker maar het gedrag van Joost tijdens de persconferentie was ook niet helemaal normaal toch?
Dat komt omdat men ook idd niets wistquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook te zeggen, die vrouw kan ook erg naar zijn en het uit lokken maar voordat dat men ook maar iets wist nam men het al op voor Joost.
En ik denk inderdaad dat het ermee te maken had dat men eerst dacht dat het door de israelische delegatie kwam, toen is de toon al gezet en maakte het uiteindelijk niet meer uit dat het een Zweedse was.
Na de "Wai nut?!" commentaar tijdens de persconferentie werd Joost al gezien als de strijder tegen Israel voor veel mensen.
Ik vraag me dan ook af of de reacties op de diskwalificatie heel anders zouden zijn geweest als vanaf het allereerste moment al bekend zou zijn dat het om een zweedse cameravrouw ging.
Waar het mij met name om gaat is dat men vanaf het begin op kwamen voor Joost nadat bleek dat hij een vrouw geintimideerd had.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat komt omdat men ook idd niets wist
Lijkt me logisch dat je met geen informatie niet van mening gaat veranderen
Maar dat bleek dus nergens uitquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:10 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waar het mij met name om gaat is dat men vanaf het begin op kwamen voor Joost nadat bleek dat hij een vrouw geintimideerd had.
Wat meestal andersom is, meestal komt men op voor het slachtoffer.
De context van de vlag was heel anders dit keer. Dit was gewoon klieren als een klein kind en je zag ook plaatsvervangende schaamte bij de vertegenwoordigster van de omroep die er naast zat.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wel voor Joost, zie wel meer beelden van hem na optredens met een vlag over zijn hoofd.
Als er een protocol gold tijdens de persconferentie van netjes rechtop zitten etc, heeft hij zich daar niet aangehouden.
Er is blijkbaar wel wat gebeurd, anders zouden ze Joost niet hebben gediskwaificeerd.quote:
Dat zegt al genoeg dat de organisatie het een duidelijke overtreding vond.quote:Joost’s behaviour was in clear breach of Contest rules which are designed to ensure there is a safe working environment for all staff and to protect the production.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |