Of gewoon teleurgesteld zijn in beide organisaties.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat het strafrechtelijk niet genoeg bewijs is om te vervolgen wil niet zeggen dat EBU een verkeerde beslissing heeft gemaakt.
Misschien moet AVRO-TROSS niet iemand sturen die geestelijk niet helemaal 100 is en niet tegen een beetje druk kan.
Je hebt een stabiel persoon nodig die je daar heen stuurt.
We mogen ons eerder kapot schamen dan boos worden op de EBU.
Er zijn maar weinig goede artiesten die stabiel zijn....quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:52 schreef Zoddie het volgende:
Misschien moet AVRO-TROSS niet iemand sturen die geestelijk niet helemaal 100 is en niet tegen een beetje druk kan.
Je hebt een stabiel persoon nodig die je daar heen stuurt.
Als jij vervolgens 10x zegt dat hij moet nokken met die kut fles en je drukt de 11e keer dan maar die fles uit zijn klauwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:04 schreef maan_man het volgende:
Als jij een feestje geeft en een van de gasten blijft de hele avond cola bij de chips schudden, dan is dat misschien niet strafbaar, maar wel hoogst irritant, waardoor je die persoon niet meer op jouw feest wil hebben.
Dit idd.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:42 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als jij vervolgens 10x zegt dat hij moet nokken met die kut fles en je drukt de 11e keer dan maar die fles uit zijn klauwen.
Tsja.
quote:Cameravrouw overweegt vervolgstappen na stopzetten onderzoek Joost Klein
De cameravrouw naar wie zanger Joost Klein (26) een dreigende beweging zou hebben gemaakt, overweegt het besluit van het Zweedse Openbaar Ministerie om het onderzoek naar de zaak te staken aan te vechten. Dat heeft haar advocaat Kristoffer Ståhl maandag aan het 'ANP' laten weten.
"Mijn cliënt is zeer bedroefd over het besluit en overweegt of zij het besluit wil aanvechten", zegt hij. "Zij kwam naar Malmö om haar werk te doen op een bijzondere plek waar muziek, inclusie en diversiteit centraal staan. Wat haar overkwam had zij niet verwacht en was zeer traumatiserend. Zij moet nu, helaas, de gevolgen van dat incident dragen." Joost werd na het incident rond het Eurovisiesongfestival gediskwalificeerd.
https://www.rtl.nl/boulev(...)klein-aan-te-vechten
Nul kans als er wisselende verklaringen zijn. Gevalletje het woord van de een tegen dat van de ander. Heel raar dat er geen beelden zijn op zo'n media event. Punt is ook dat het Zweedse OM het moet doen met verklaringen die in Nederland zijn afgelegd, maanden later. maakt het er ook niet allemaal beter op. Bovendien kan iedereen zich beroepen op het zwijgrecht enz. Plus een artikel 12 starten (of hoe het daar dan ook heet) moet je grondig motiveren. Als er al redenen zijn had ze die destijds ook al aan kunnen geven.quote:
Dat komt door de wijze waarop de organisatie hiermee om is gegaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Bizar dat NL zo achter Joost blijft staan. Want er is wel degelijk een fysiek contact geweest dus met de cameravrouw. Dat er strafrechtelijk onvoldoende bewijs is, wil ook niet zeggen dat hij “onschuldig” is. Dan vind ik het te prijzen dat songfestival achter de vrouw blijft stan. Kamp Joost komt ook niet duidelijk naar buiten wat er wel gebeurt is, komt alleen met een slappe statement dat ze blij zijn dat het afgerond is.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Bizar dat NL zo achter Joost blijft staan. Want er is wel degelijk een fysiek contact geweest dus met de cameravrouw. Dat er strafrechtelijk onvoldoende bewijs is, wil ook niet zeggen dat hij “onschuldig” is. Dan vind ik het te prijzen dat songfestival achter de vrouw blijft stan. Kamp Joost komt ook niet duidelijk naar buiten wat er wel gebeurt is, komt alleen met een slappe statement dat ze blij zijn dat het afgerond is.
Joost is de gene die aangeklaagd is he, niet de Zweedse cameravrouw die gewoon haar werk doet. Ik snap de organisatie volkomen in deze als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt door de wijze waarop de organisatie hiermee om is gegaan.
Dat draagt niet bij aan de veiligheid van de deelnemers bij toekomstige Songfestivals. Het schept eerder een precedent voor de potentiële belagers
“Advocaat Ståhl voegt aan zijn verklaring toe dat er geen afspraak was dat 'de Nederlandse artiest' niet gefilmd zou worden na het optreden. Joost Klein en AVROTROS zeiden dat er achter de schermen na het optreden geen opnames zouden worden gemaakt. "Mijn cliënt wil heel duidelijk melden dat zij niet meer of minder aandacht besteedde aan de Nederlandse artiest dan aan andere kandidaten van het festival", stelt hij.”quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:51 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
die cameravrouw dient ook gewoon de wensen van artiesten te respecteren, gebeurde ook niet zoals het verhaal nu is, dus dat EBU nog achter die vrouw staat is bizar
Van iemand die zo professioneel is dat hij een vlag over zijn hoofd doet met een persco (behalve als het om Israël gaat, dan kan meneer wel "meedoen"/de boel verstieren), hoef je ook niet te verwachten dat hij andere dingen professioneel oppakt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:55 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
“Advocaat Ståhl voegt aan zijn verklaring toe dat er geen afspraak was dat 'de Nederlandse artiest' niet gefilmd zou worden na het optreden. Joost Klein en AVROTROS zeiden dat er achter de schermen na het optreden geen opnames zouden worden gemaakt. "Mijn cliënt wil heel duidelijk melden dat zij niet meer of minder aandacht besteedde aan de Nederlandse artiest dan aan andere kandidaten van het festival", stelt hij.”
Als je niet gefilmd wild worden dan moet je maar niet meedoen aan deze circus. En dan nog moet je dit op een andere manier oplossen dan wat er nu is gebeurt.
Hoezo is Joost aangeklaagd?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:52 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Joost is de gene die aangeklaagd is he, niet de Zweedse cameravrouw die gewoon haar werk doet. Ik snap de organisatie volkomen in deze als ik eerlijk ben.
Stukje chauvinisme.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Van iemand die zo professioneel is dat hij een vlag over zijn hoofd doet met een persco (behalve als het om Israël gaat, dan kan meneer wel "meedoen"/de boel verstieren), hoef je ook niet te verwachten dat hij andere dingen professioneel oppakt.
Heel raar dat iedereen zo achter een kwibus staat, waarvan niet eens bekend is wat hij nou precies heeft gedaan.
Rob de Wijk?quote:
Ook hoe hij verveeld zijn haar ging zitten kammen bij die persco en onderuit gehangen zat met of zonder vlag.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:02 schreef Filosoofert het volgende:
Van iemand die zo professioneel is dat hij een vlag over zijn hoofd doet met een persco (behalve als het om Israël gaat, dan kan meneer wel "meedoen"/de boel verstieren), hoef je ook niet te verwachten dat hij andere dingen professioneel oppakt.
Heel raar dat iedereen zo achter een kwibus staat, waarvan niet eens bekend is wat hij nou precies heeft gedaan.
Verbale spookrijders ervaren dat wel vaker.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:11 schreef sp3c het volgende:
volgens mij ben jij de enige die die massa's tegenkomt
Wat is er niet professioneel aan na werktijd je gedragen hoe jij wilt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Na je werktijd ja?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat is er niet professioneel aan na werktijd je gedragen hoe jij wilt?
Neem bijvoorbeeld voetballers. Mogen ze die na het bereiken van de finale niet als een totale staatsmongool het gaan vieren? Inclusief als een gek rondrennen, vlag, met de fans en bierdouche (al doen ze dat vaak na het pakken van een prijs)
En dan zijn artistieke mensen meestal loners zonder team eromheen.
En als je nog steeds niet weet wat er gebeurt is heb je of aardig wat nieuws gemist of ontken je wat er gebeurt is. De NOS heeft meerdere artikelen aan reconstructies
Het enige waar je artiesten of spelers in wezen voor betaalt is hun prestatie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Na je werktijd ja?
Een persco en backstage is geen werk wil je zeggen?
Wat een dom voorbeeld ook
euh ... jaquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het enige waar je artiesten of spelers in wezen voor betaalt is hun prestatie.
Jij mag het dom vinden maar dat is hoe het is. Of gaan we de sporters van de Olympische spelen ook beoordelen op hoe ze zich gedragen na het beoefenen van hun sport
Dat doen we toch massaal?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij mag het dom vinden maar dat is hoe het is. Of gaan we de sporters van de Olympische spelen ook beoordelen op hoe ze zich gedragen na het beoefenen van hun sport
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan ga je op de stoel van de rechter zittenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:43 schreef sp3c het volgende:
tjap had nooit geselecteerd moeten worden
Alleen al op Fok zijn er 131 Joost Klein threads.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:11 schreef sp3c het volgende:
volgens mij ben jij de enige die die massa's tegenkomt
Wat is er gebeurd? Je vond hem toch sympathiek? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
Ook hoe hij verveeld zijn haar ging zitten kammen bij die persco en onderuit gehangen zat met of zonder vlag.![]()
Ik ben deze man en zijn zelf geilerij (hijzelf:JOOST KLEIN! JOOST KLEIN!) zo beu, en begrijp totaal niet dat hele massa's hem verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt.
ze heeft het licht gezienquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd? Je vond hem toch sympathiek? Of herinner ik me dat verkeerd?
Het is me op gegeven moment zo gaan tegenstaan dat geleur met deze man.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is er gebeurd? Je vond hem toch sympathiek? Of herinner ik me dat verkeerd?
En een eigen emojiquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen al op Fok zijn er 131 Joost Klein threads.![]()
Daar snap ik niks van, maar hé, het is een vrij land (soort van).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:42 schreef Za het volgende:
[..]
Het is me op gegeven moment zo gaan tegenstaan dat geleur met deze man.
Za in NWS / Diskwalificatie Joost Klein Eurovisie finale #9quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Daar snap ik niks van, maar hé, het is een vrij land (soort van).
Ik zet nog even Albino op.
enige wat dat zegt is dat fok! nog steeds niet dood isquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen al op Fok zijn er 131 Joost Klein threads.![]()
AVROTROS beflikkerd onsquote:AVROTROS niet van plan om aangifte te doen om diskwalificatie Joost Klein
AVROTROS gaat niet alsnog een zaak maken van de vermeend onterechte diskwalificatie van Joost Klein (26) tijdens het afgelopen Eurovisie Songfestival. Dat laat een woordvoerder van de omroep desgevraagd weten naar aanleiding van een open brief van advocaat Gerard Spong in de Volkskrant.
https://www.rtl.nl/boulev(...)iskwalificatie-joost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |