quote:Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival
Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.
Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.
Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.
Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
quote:
Geruchten
Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd. De Songfestivalorganisatie geeft verder geen commentaar na de eerdere verklaring. Ook het Nederlandse kamp is niet bereikbaar.
Opvallend is dat Klein op Instagram sinds vrijdagmiddag is gestopt met het volgen van Eurovision. Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
Oh, vertelquote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die denken dat het ESF geen doorgestoken kaart is..
Het is al lang en breed duidelijk dat Israel zou winnen.
Di-Rectquote:
Als jodenhaat het criterium is Appa.quote:
Wat een droevige en gęnante vertoning begint dit te worden zeg. Binnen minder dan een dag van de blije, 'verbindende' positivo naar dit.quote:
Li'l Kleine en Glennis Grace.quote:
Dit, samen met die Nasrdin Dchar, Halina Rijn en Carice van Houten op een podiumquote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als jodenhaat het criterium is Appa.
De Jostiband was al genoemd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het nog op te richten Fok! mannenkoor.
Braddie op de piano!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het nog op te richten Fok! mannenkoor.
Jammer dat Vader Abraham niet meer leeft.quote:
Nou doe dan maar Sieneke.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jammer dat Vader Abraham niet meer leeft.
Dat is een Israelische journalist.quote:
Wat was dat een godenseriequote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:52 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
We sturen Rik van Sesamstraat
Iemand van de Israël delegatie die de NL delegatie pest dat ze niet bij de repetitie mochten zijn vandaag.quote:
https://www.rtl.nl/entert(...)eedse%20omroep%20SVT.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef Nielsch het volgende:
Wellicht is het niet eens Joost die op de vuist is gegaan, maar iemand van Team NL.
Jacqeuline Govaertquote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef Nielsch het volgende:
Wellicht is het niet eens Joost die op de vuist is gegaan, maar iemand van Team NL.
Jos Verstappen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef Nielsch het volgende:
Lange Frans?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef Nielsch het volgende:
De geoliede vechtmachine Cornald Maas wellicht.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef Nielsch het volgende:
Och wat een ellende toch allemaalquote:
Hopelijk hebben ze daar in Malmö geen losliggende bakstenen rondom dat gebouw.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezellig, morgen klein Palestina in die hal.
Zeer triest inderdaad en ze kunnen zich blijven verschuiven achter het excuus dat het onderzoek nog loopt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:22 schreef luxerobots het volgende:
Erg slecht dat er nog steeds niet gecommuniceerd is door EBU wat er gebeurd is en hoe het nu verder gaat.
Werkelijk belachelijk. Hoeveel journalisten zijn daar nu wel niet? Die zouden toch wel iets naar boven moeten kunnen halen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:23 schreef core2duo het volgende:
[..]
Zeer triest inderdaad en ze kunnen zich blijven verschuiven achter het excuus dat het onderzoek nog loopt.
Door dit soort lelijkheid begrijp ik ineens een stuk beter dat het absolute kwaad vaak gewoon bij je om de hoek woont.quote:
Maar toen kon je nog alcohol drinken in diensttijd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:30 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De Cock werd gehinderd door een ongeleid projectiel als assistent en die had 60 minuten met daarin 2 reclameonderbrekingen nodig om een moord op te lossen.
Waarom geef je Israël hiervan de schuldquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:29 schreef tesssssssss het volgende:
Ik denk dat ze nu in ieder geval geen land meer uitnodigen dat in oorlog is.
Of welquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:18 schreef ererer het volgende:
https://twitter.com/eeleh(...)gFKbVAyQRGCxzKQ&s=19
Hij zat tijdens de persconferentie van Israël al volop te provoceren. Met een vlag op zn hoofd elke keer als zij sprak en zich dus ook actief bemoeien met de domme vraag die hier in het filmpje gesteld wordt.
Op zn zachtst gezegd kan je wel zien dat deze drol niet al te professioneel is en het zal misschien meer en/of escalatie van dit soort ongein zijn geweest
Ongeveer 80% van mensen zijn Pro-Israel, alleen die hoor je niet, alleen die kleine groep Extreem linksen en moslims staan overal te protesteren en te schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:36 schreef Windhapper het volgende:
Waarom stemmen al die Italianen eigenlijk op Israël? Zijn ze daar niet boos over Palestina? In Italië wonen minder Joden dan in Oud-Zuid.
Moslimhaat misschienquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:36 schreef Windhapper het volgende:
Waarom stemmen al die Italianen eigenlijk op Israël? Zijn ze daar niet boos over Palestina? In Italië wonen minder Joden dan in Oud-Zuid.
Zal niet tijdens de evenement bekend worden, vanavond niet meer denk ik, morgen waarschijnlijk als ze de knoop moeten doorhakken of Joost door mag of niet.quote:
Nee, ik geef Israel niet de schuld maar deze ellende wil je toch niet elke keer bij het songfestival?quote:
En tijdens het ESF grijpen die allemaal hun kans en stemmen ze op die matige act?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ongeveer 80% van mensen zijn Pro-Israel, alleen die hoor je niet, alleen die kleine groep Extreem linksen en moslims staan overal te protesteren en te schreeuwen.
Nou vanuit de zaal werd Israel harstikke uitgejoeld hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:45 schreef Windhapper het volgende:
[..]
En tijdens het ESF grijpen die allemaal hun kans en stemmen ze op die matige act?
Wel lief dat ze actie voeren voor een land dat hen het liefst dood ziet.quote:
Ik denk dat die stille meerderheid al die protesten en rellen zat zijn en Israel gewoon even laten weten dat men ze steunen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:45 schreef Windhapper het volgende:
[..]
En tijdens het ESF grijpen die allemaal hun kans en stemmen ze op die matige act?
en dan als de NAVO weer eens ergens op avontuur gaat alleen Israel en Moldavie ofzo mee laten doenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik geef Israel niet de schuld maar deze ellende wil je toch niet elke keer bij het songfestival?
Heel Malmo is een grote losliggende baksteen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze daar in Malmö geen losliggende bakstenen rondom dat gebouw.
Vooral onbegrijpelijk, zijn die lui nou echt zo dom?quote:
Italianen stemmen nauwelijks, zelfs niet met verkiezingen, dit is dan ook zeer waarschijnlijk gewoon fake news.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:36 schreef Windhapper het volgende:
Ik vind het ook een vaag verhaal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Italianen stemmen nauwelijks, zelfs niet met verkiezingen, dit is dan ook zeer waarschijnlijk gewoon fake news.
Zijn mensen hier massaal boos dan? Hier in de provinciestad zie ik nog steeds meer Israëlische vlaggen dan Palestijnse.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:36 schreef Windhapper het volgende:
Wel als je van nationaliteit wisseltquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:59 schreef Windhapper het volgende:
https://www.esc.vote/
Dat nummer van Joost staat hier overigens niet tussen.
Jawel, maar niet als je Nederlandse stemmer bent.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:59 schreef Windhapper het volgende:
https://www.esc.vote/
Dat nummer van Joost staat hier overigens niet tussen.
Zou leuk zijn als 't kind wint. Gun ik haar wel na deze genante vertoning.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vooral onbegrijpelijk, zijn die lui nou echt zo dom?
Als hij in het begin direct bij Lowietje was gaan zuipen ipv op het einde had het allemaal in een kwartiertje gekund.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:30 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De Cock werd gehinderd door een ongeleid projectiel als assistent en die had 60 minuten met daarin 2 reclameonderbrekingen nodig om een moord op te lossen.
Je zou ze geen van beiden moeten zien, we zitten hier in fucking Nederland. Wat hebben wij met die middenoosterse strontbak te maken?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zijn mensen hier massaal boos dan? Hier in de provinciestad zie ik nog steeds meer Israëlische vlaggen dan Palestijnse.
Het is 1980, de 17-jarige Geert Wilders uit Venlo vertrekt naar Israël en gaat er werken in een mosjav, een soort collectieve boerderij. De latere oprichter van de PVV verblijft op de Westelijke Jordaanoever, sinds 1967 door Israël bezet gebied. "Al noem ik het zelf liever 'bevrijd gebied'."quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zou ze geen van beiden moeten zien, we zitten hier in fucking Nederland. Wat hebben wij met die middenoosterse strontbak te maken?
Hehquote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is 1980, de 17-jarige Geert Wilders uit Venlo vertrekt naar Israël en gaat er werken in een mosjav, een soort collectieve boerderij. De latere oprichter van de PVV verblijft op de Westelijke Jordaanoever, sinds 1967 door Israël bezet gebied. "Al noem ik het zelf liever 'bevrijd gebied'."
47 Points.
Ik denk wel dat Israël gaat winnen maar daar heb je geen complot voor nodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:30 schreef Zoddie het volgende:
Eurovision subreddit zitten er aardig wat bij die dit een plot van Israel noemen om Joost uit te schakelen zodat hun gaan winnen.
...maar Kroatië staat ruim bovenaan bij de bookies, niet Nederlandquote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:30 schreef Zoddie het volgende:
Eurovision subreddit zitten er aardig wat bij die dit een plot van Israel noemen om Joost uit te schakelen zodat hun gaan winnen.
Een halfdronken-van-geluk ongevraagde pakkerd op de wang van de cameravrouw? En daar ga je in Zweden de cel voor in?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Politie is erbij betrokken. Dan is het wel iets ernstiger dan veel mensen hier doen voorkomen
Je hebt zo een aanranding aan je broek door al die pleuriswijven van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Politie is erbij betrokken. Dan is het wel iets ernstiger dan veel mensen hier doen voorkomen
Hij is flink naast z'n schoenen gaan lopen, dat in combinatie met het cokegebruik kan best iets ernstigs tot gevolg hebben gehad :xquote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt zo een aanranding aan je broek door al die pleuriswijven van tegenwoordig.
heb je een bron hiervoor?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:50 schreef Andromache het volgende:
Een halfdronken-van-geluk ongevraagde pakkerd op de wang van de cameravrouw
Tegen de fotografe "jij bent een plaatje"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt zo een aanranding aan je broek door al die pleuriswijven van tegenwoordig.
Zie WK zege Spanje bij de vrouwen.
Nee, ik ben bezig met oefenen voor het schrijven van een Bouquetreeksboekje.quote:
De pali's staan vooraan om het volk wat nu voor ze te schreeuwen, van hoge gebouwen af te flikkerenquote:
Het is een fokking liedjesfestival, en niet eens goeie liedjes. Laat ze lekker de pleuris krijgen joh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 00:40 schreef RAVW het volgende:
Eigenlijk te zot voor woorden. Er loopt een onderzoek dus mag hij niet mee doen. Dacht toch echt dat we pas iemand schuldig is na veroordeling/onderzoek. Hem wordt nu de kans ontnomen om mee te doen tijdens het deel dat de jury haar ding doet en punten uit deelt. Hij had gewoon moeten meedoen en pas bij schuldig bevonden worden, dan pas had er gekeken moeten worden welke straf.
Vind het toch al raar dan iemand die na zeggen van grensoverschrijdend gedrag gedaan heb, tegenwoordig al veroordeelt is voor dat er bewijzen zijn geleverd.
En alleen maar omdat een dame wat zegt?
Want vrouwen kunnen niet grensoverschrijdend zijn.
Tenminste niet door mijn werkgever.
Bij mijn ballen pakken of in mijn tepels knijpen vind mijn werkgever geen grensoverschrijdend gedrag als een mede collega ( dame ) , dat moet ik maar als grapje zien.
Moet ik het eens bij haar doen , en zeggen grapje.....
wellicht dat de politie die taak wilt waarnemenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 00:59 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn de VN-waarnemers voor het stemproces al gesignaleerd?
Ja flinke vent die op zo'n moment even een rustig interview gaat houden. Er kan van alles spelen, van schaamte en woede tot aan depressiviteit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
Dat interview gezien. Vond het al een domme idioot die overmoedig is, maar dat wordt nog eens bevestigd in dat interview.
Genoeg meningen over Moslims en Moslimlanden op Fok!, maar waarom in een topic over het ESF?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 00:00 schreef Red_85 het volgende:
Als mensen nu eens net zo boos zouden zijn op moslimlanden als ze zijn op israel, zou het nog te snappen zijn.
Nouja dat zou mij in Zweden niet verbazen. Als je daar seks met iemand wil heb je bijna schriftelijke toestemming in drievoud nodig,quote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:50 schreef Andromache het volgende:
[..]
Een halfdronken-van-geluk ongevraagde pakkerd op de wang van de cameravrouw? En daar ga je in Zweden de cel voor in?
Notaris erbijquote:Op zaterdag 11 mei 2024 01:46 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nouja dat zou mij in Zweden niet verbazen. Als je daar seks met iemand wil heb je bijna schriftelijke toestemming in drievoud nodig,
Weet niet van VN, maar Amnesty International zit bij Amsterdam protesten, heel belangrijke taak daar om te kijken of de ME niet te hard in grijpt, beter in Amsterdam dan in Darfur laten we maar zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 00:59 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn de VN-waarnemers voor het stemproces al gesignaleerd?
Wees dan blij dat je het ESF (sub)forum nog niet ontdekt hebtquote:Op vrijdag 10 mei 2024 23:30 schreef Zoddie het volgende:
Hoeveel relletjes nog om te winnen?quote:
Ach dat hele Amnesty International is een organisatie van niets ...quote:
Amnesty is natuurlijk een vreselijke organisatie maar dat ze niet op jouw krankzinnige hersencrack reageren snap ik dan wel weer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 06:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach dat hele Amnesty International is een organisatie van niets ...
Wij hebben ze ook ene keer op de zaak gehad voor ene tentoonstelling
Maar heb aardig wat gesprekken gehad met die lui, over het feit dat er in Nederland nog heel veel mensen onder de zogenaamde "handicap" op Sociale werkplekken werken , of zo als het nu heet , participatie bedrijven.
Waar ze vaak maar 1/3 van het normale loon krijgen onder mom van gebakken lucht ( lees begeleiding)
Ach dat mocht volgens hun , ik zeg je mag toch niet discrimineren op handicap?
Waarop ik gelijk zei: vervang handicap eens door zwarte huidskleur en de wereld is te klein.
Ze hebben daarop nooit meer geantwoord.
Net zoals bureau gelijke behandelingen.
Dat vind jij , maar de bewijzen spreken toch anders, maar blijf maar lekker in je bubbel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 06:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Amnesty is natuurlijk een vreselijke organisatie maar dat ze niet op jouw krankzinnige hersencrack reageren snap ik dan wel weer.
Als je geen Wajong plek wilt, dan solliciteer je toch op een ,normale' functie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 06:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach dat hele Amnesty International is een organisatie van niets ...
Wij hebben ze ook ene keer op de zaak gehad voor ene tentoonstelling
Maar heb aardig wat gesprekken gehad met die lui, over het feit dat er in Nederland nog heel veel mensen onder de zogenaamde "handicap" op Sociale werkplekken werken , of zo als het nu heet , participatie bedrijven.
Waar ze vaak maar 1/3 van het normale loon krijgen onder mom van gebakken lucht ( lees begeleiding)
Ach dat mocht volgens hun , ik zeg je mag toch niet discrimineren op handicap?
Waarop ik gelijk zei: vervang handicap eens door zwarte huidskleur en de wereld is te klein.
Ze hebben daarop nooit meer geantwoord.
Net zoals bureau gelijke behandelingen.
Dat word dus TEGEN gewerkt onder mom van "testen die gedaan zijn" dat je nooit zonder hulp kan werken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je geen Wajong plek wilt, dan solliciteer je toch op een ,normale' functie?
Waarom verbaast mij dat niks? Wat een landquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Weet niet van VN, maar Amnesty International zit bij Amsterdam protesten, heel belangrijke taak daar om te kijken of de ME niet te hard in grijpt, beter in Amsterdam dan in Darfur laten we maar zeggen.
Lees dit eens even doorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 06:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Amnesty is natuurlijk een vreselijke organisatie maar dat ze niet op jouw krankzinnige hersencrack reageren snap ik dan wel weer.
Tja joden en moslims doen niets anders als de mensheid verdelen.quote:
FTFY.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tja joden en moslims doen niets anders als de mensheid verdelen.
Krijg je als je een slecht geloof aanhangt.
Joden zijn een volk, moslims niet.quote:
Van de Frontpage:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Maar goed, is er al meer bekend? Zit Joost al op water en brood? Heeft de UvA al een lijst met alle Zweedse medewerkers geleverd en alle banden vebroken? Staan er al Ikea filialen in de fik?
Nog nooit met zoveel interesse het ESF gevolgd.
Incident met Joost bij het Eurovisie Songfestival, politie doet onderzoekquote:Het AD meldt dat dat de Zweedse politie vrijdagavond ter plaatse onderzoek uitvoert naar het incident rond Joost Klein. Er is nergens aangifte van gedaan, maar de politie ondervraagt ‘de betrokken personen’ rond het incident om te beoordelen of er mogelijk sprake is van een misdaad.
Blijft door joden zelf bedachte onzin “wij zijn een volk”.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Joden zijn een volk, moslims niet.
Atheďstische Joden bestaan, Atheďstische moslims niet. Daarbuiten ben ik het verder met je eens hoor, elke religie is gewoon een andere versie van dezelfde leugen.
Levensgevaarlijke infantiele hekserij.
Met hoofdletter geschreven bedoel je het Joodse volk. Met kleine letter gaat het om mensen die het joodse geloof aanhangen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Joden zijn een volk, moslims niet.
Atheďstische Joden bestaan, Atheďstische moslims niet. Daarbuiten ben ik het verder met je eens hoor, elke religie is gewoon een andere versie van dezelfde leugen.
Levensgevaarlijke infantiele hekserij.
Dat het ESF politiek is geworden is inderdaad wel flink duidelijk. Met daarbij de regel dat politieke boodschappen niet mogen, zodat ze selectief kunnen zijn in de politieke uitingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Blijft door joden zelf bedachte onzin “wij zijn een volk”.
Nul komma nul bewijs voor, het is een groep gelovigen.
Het zijn Israëli’s of Hebreeuwen wat mij betreft, dat laatst is geen echte benaming voor een volk, maar als we toch dingen mogen verzinnen dan mag ik dat ook.
Islam is ook niets meer dan een slap aftreksel geschreven door een boze Arabier.
Christendom een door paar Romeinen een commercieel gemaakte versie van de torah en de Talmud.. met name die laatste is pure evil.
Nee niet alle geloven zijn slecht, er zijn prima geloven geweest die de mensheid juist enorme progressie brachten op elk denkbaar gebied.. nou ja behalve de relatie tussen mannen en vrouwen maar dat kan een “dieren” ding zijn, als in mensen blijven dieren en vrouwen zijn nou eenmaal het zwakkere (fysiek dan) van de twee.. en ja er zijn maar twee geslachten.
Anyway, lang lul verhaal.
Joost had gewoon zijn mond moeten houden, hij reageerde inderdaad direct op iemand die dat zij (terecht) de vraag niet hoefde te beantwoorden, daar zit ze niet voor noch representeert zij de overheid.
Net zoals die debiel de Nederlandse vlag had moeten weghouden.
Aan de andere kant, als iemand mag brullen dat ze geen antwoord hoeft te geven, dan mag een ander daar ook willekeurig op reageren.
Lang verhaal kort, ze hadden de journalist onmiddellijk eruit moeten gooien na zo’n vraag, maar het ESF is zo politiek geworden als de pest en extreem links zoals alle vormen van media tegenwoordig.
Je kunt gewoon zelf solliciteren op een 'normale' baan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat word dus TEGEN gewerkt onder mom van "testen die gedaan zijn" dat je nooit zonder hulp kan werken.
Enz , en je hoef geen Wajong te hebben om daar terecht te komen, uitkering is al genoeg.
dus mensen die ontslagen zijn door omstandig heden worden op zo'n bedrijf neer gezet , met de worden werken voor een uitkering.
Maar omdat ze dan weer een Client hebben en hier weer veel geld ontvangen
kunnen ze dara misbruik van maken en zullen ze je saboteren om je te behouden.
Wel makkelijk iemand die normaal 4500 euro per maand kost dan voor 5400 euro die jaar daar voor krijgt laten werken.
Ach dat loontje van 2000 euro bruto of een uitkering halen ze er wel er af.
Maar meer ook niet.
Ze steken dus 3400 euro per client in hun zat , gemiddeld bij zo'n bedrijf werken er 1500 mensen
Dus reken maar uit je winst per maand wat de gemeente krijgt om deze mensen te "begeleiden"
Een blik op de cv en de werkgever neemt je dan niet aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt gewoon zelf solliciteren op een 'normale' baan.
Ik ken verschillende Wajongers die een normale baan elders aangeboden kregen..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een blik op de cv en de werkgever neemt je dan niet aan.
Die zijn ook niet achterlijk he.
Daarbij word je hoogstens voor 6 maanden aangenomen, daarna is het subsidie potje op.
Maw je moet echt een hele aardige werkgever tegenkomen die je een vast contract wil geven na die 6 maanden.
Dat is net zo zeldzaam als een niet criminele allochtoon.
Inb4 verwijderd door een mod zonder humor.
Als dat écht zo overduidelijk was hadden ze hem allang naar huis gestuurd of gearresteerd. Dat het zolang duurt zegt mij vooral dat er iemand heeft geklaagd maar dat ze geen enkel bewijs hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:36 schreef Abrikozentaart het volgende:
Joost Klein heeft dus gewoon klappen uitgedeeld
En dit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
Wat heeft de Wajong in godsvredesnaam met het ESF te maken?
Hoofdzakelijk deugkneuzen bij Amnesty International. Trieste en vooringenomen organisatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:14 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Waarom verbaast mij dat niks? Wat een land
Ah, dat is ook een Wajonger?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit?
VEM2012 in NWS / Diskwalificatie Nederland op ESF? III
Geklaagd maar geen aangifte gedaan. Ook een manier om het ESF te kapen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als dat écht zo overduidelijk was hadden ze hem allang naar huis gestuurd of gearresteerd. Dat het zolang duurt zegt mij vooral dat er iemand heeft geklaagd maar dat ze geen enkel bewijs hebben.
Inderdaad, is er "breaking news.?"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Maar goed, is er al meer bekend? Zit Joost al op water en brood? Heeft de UvA al een lijst met alle Zweedse medewerkers geleverd en alle banden vebroken? Staan er al Ikea filialen in de fik?
Nog nooit met zoveel interesse het ESF gevolgd.
Dit dus. Als er geen aangifte gedaan wordt, waarom dan toch nog zo'n uitgebreid onderzoek uitvoeren?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:46 schreef core2duo het volgende:
[..]
Geklaagd maar geen aangifte gedaan. Ook een manier om het ESF te kapen.
De Zweedse politie onderzoekt blijkbaar of er een misdaad is gepleegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dit dus. Als er geen aangifte gedaan wordt, waarom dan toch nog zo'n uitgebreid onderzoek uitvoeren?
Een misdaad nog wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:17 schreef ToT het volgende:
[..]
De Zweedse politie onderzoekt blijkbaar of er een misdaad is gepleegd.
Het slachtoffer heeft blijkbaar geen aangifte gedaan, maar de politie kan zelf ook nog beslissen om zelf in actie te komen.
De politie onderzoekt of er een misdaad is begaan, maar jij durft al te spreken over een slachtoffer?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:17 schreef ToT het volgende:
[..]
De Zweedse politie onderzoekt blijkbaar of er een misdaad is gepleegd.
Het slachtoffer heeft blijkbaar geen aangifte gedaan, maar de politie kan zelf ook nog beslissen om zelf in actie te komen.
quote:
Incident met Joost bij het Eurovisie Songfestival, politie doet onderzoekquote:Het AD meldt dat dat de Zweedse politie vrijdagavond ter plaatse onderzoek uitvoert naar het incident rond Joost Klein. Er is nergens aangifte van gedaan, maar de politie ondervraagt ‘de betrokken personen’ rond het incident om te beoordelen of er mogelijk sprake is van een misdaad.
Ja bij misdaden heb je die meestal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De politie onderzoekt of er een misdaad is begaan, maar jij durft al te spreken over een slachtoffer?
Je geeft zelf aan dat er nog onderzocht wordt OF er een misdaad begaan is.quote:
En in dat geval zou er een slachtoffer zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat er nog onderzocht wordt OF er een misdaad begaan is.
Eens dat politiek geen rol zou mogen spelen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Het gaat verdomd vaak over de deelname van Israel. De Wajong, daar gaat het echt nooit over..:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit?
VEM2012 in NWS / Diskwalificatie Nederland op ESF? III
Dat debiele Europapa classificeert hem al als misdadiger wat mij betreft, hemellief, zelfs Gabber Piet is muzikaler.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mishandelen is een misdrijf. Dus op zichzelf klopt het wel.
ah, dan is het afhankelijk van de nationaliteit van de dame aanranding of verzetquote:
quote:Joost Klein na klacht verhoord door politie, deelname aan finale nog onduidelijk
De Nederlandse songfestivalinzending Joost Klein is na een klacht verhoord door de Zweedse politie. Dat meldt de politie aan de NOS. Waar die aanklacht over gaat, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel zegt de politie dat het gaat om een incident dat donderdagavond heeft plaatsgevonden met een vrouwelijke tv-medewerker. De klacht is gisteren ingediend.
De politie zegt dat Joost Klein gisteravond laat is verhoord. Degene die de klacht heeft ingediend, is ook verhoord. De zaak is nu doorgegeven aan de openbaar aanklager. Die gaat bepalen wat ermee zal gebeuren. De afwikkeling van de zaak kan nog weken duren.
Wat dit betekent voor zijn deelname aan de finale van het Eurovisie Songfestival van vanavond, is onduidelijk. NPO-baas Frederike Leeflang heeft vanochtend overleg met omroep AVROTROS en de EBU over de deelname van Klein. Zij kwam vanochtend aan bij het hotel van Klein in Malmö. Dat bezoek was al gepland, maar heeft nu een andere lading gekregen.
Gistermiddag mocht de Nederlandse inzending op het laat moment niet meedoen aan een repetitie. Daarna bleek dat er een onderzoek liep naar een "incident" rond de artiest. De organisatie wilde daar verder niets over loslaten. In de avond mocht Klein ook niet meedoen aan de juryshow, waarbij de vakjury's punten geven aan de artiesten.
Ondertussen heeft de EBU de start van het stemmen op de finalekandidaten uitgesteld, tot er definitief uitsluitsel is over de Nederlandse inzending. De zanger zelf hult zich vooralsnog in stilzwijgen. Bij zijn hotel wachtte een journalist hem gisteravond op, maar hij wilde geen antwoord geven op vragen.
Het gaat nu over Israël omdat de antisemitisme kliek meteen naar Israël is gaan wijzen. Geen enkele serieuze bron zegt iets over Israël, dat wordt geroepen op de socials en tienduizenden Jodenhaters papegaaien het na.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eens dat politiek geen rol zou mogen spelen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Het gaat verdomd vaak over de deelname van Israel. De Wajong, daar gaat het echt nooit over..:
Wordt precies geďmpliceerd dat ie z'n handjes niet thuis heeft kunnen houdenquote:
Lijkt het wel op, begint wel symptomatisch te worden bij de NPO. Gelukkig komt Frederike Leeflang to the rescuequote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wordt precies geďmpliceerd dat ie z'n handjes niet thuis heeft kunnen houden
Misdaad tegen de goede smaak. Ja, dat is legit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat debiele Europapa classificeert hem al als misdadiger wat mij betreft, hemellief, zelfs Gabber Piet is muzikaler.
't is net de paralympics voor muziekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misdaad tegen de goede smaak. Ja, dat is legit.
Al geldt dat een beetje voor dit hele circus. Dus van mij mag hij winnen hoor.
Hahahahaha… O wacht, bedoelde je het serieus?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben benieuwd of al het volk dat direct naar de "Joden" wees nu excuses gaat aanbieden
Incident met een meisje van de televisie, gok dus een Zweeds meisje en de kans dat Israël erbij betrokken is wordt steeds kleiner.quote:Joost Klein na klacht verhoord door politie, deelname aan finale nog onduidelijk
De Nederlandse
songfestivalinzending Joost Klein is na een klacht verhoord door de Zweedse politie. Dat meldt de politie aan de NOS. Waar die aanklacht over gaat, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel zegt de politie dat het gaat om een incident dat donderdagavond heeft plaatsgevonden met een vrouwelijke tv-medewerker. De klacht is gisteren ingediend.
Nee volgens mij zijn we eruit dat het aan de wajong ligt ofzo... ik moet het nog een keertje aandachtig doornemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:55 schreef herverwijderd het volgende:
Ja jemig nog geen uitsluitsel? Hoe is dat gisteren dan gegaan met de jury stemming? Of was het vorige topic ook alleen maar pro-israel tegen pro-palestina
Ze lieten het optreden van donderdagavond zien en dat moet de jury dan beoordelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:55 schreef herverwijderd het volgende:
Ja jemig nog geen uitsluitsel? Hoe is dat gisteren dan gegaan met de rotw stemming? Of was het vorige topic ook alleen maar pro-israel tegen pro-palestina
Ik hoor vooral dat ze niet willen dat Nederland wint, tegen mijn eigen verwachtingen in, scoort het nogal goed bij het publiek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als dat écht zo overduidelijk was hadden ze hem allang naar huis gestuurd of gearresteerd. Dat het zolang duurt zegt mij vooral dat er iemand heeft geklaagd maar dat ze geen enkel bewijs hebben.
Waarom zou Joost random een Zweeds meisje hebben geslagen, dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Incident met een meisje van de televisie, gok dus een Zweeds meisje en de kans dat Israël erbij betrokken is wordt steeds kleiner.
Ik hoop dat de "Israël" schreeuwers beseffen dat ze in anti Israël propaganda zijn getrapt.
Wie heeft het over fysiek geweld? Ik denk toch aan andere dingen als ik lees incident met Zweeds meisje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zou Joost random een Zweeds meisje hebben geslagen, dan?
Vraag ik me dan weer af.
ja, hoe meer we weten hoe meer vragen er ontstaan, dat zie je vaker...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vraag ik me dan weer af.
Nou ja, zo een beetje alle media, maar ik zal een linkje zoekenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wie heeft het over fysiek geweld? Ik denk toch aan andere dingen als ik lees incident met Zweeds meisje.
Ja, ik zei het verkeerd, ik bedoelde de stemming voor de rest van de wereld die eigenlijk gisteren open zou gaan. Voor zover ik snap is die nog altijd niet open.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze lieten het optreden van donderdagavond zien en dat moet de jury dan beoordelen.
Wat doet dat er toe. Er is niets dat het slaan van een vrouw goedpraatquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vraag ik me dan weer af.
He ja.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
Walgelijk dat esf forum, ze mogen er sinds gisteren constant anti Israël propaganda delen en elke keer dat ik ze attendeer dat het propaganda is verwijderd een mod mijn reactie.
Kijken om misschien maar eens een fb topic aan te maken over het groeiend antisemitisme op FOK.
Geen idee, maar krijg wel het idee dat hij daar niet normaal rondliep. Misschien geknakt, moest iets doen waar hij geen zin in had, geen zin om de regels op te volgen en is toen doorgedraaid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vraag ik me dan weer af.
De jodenhaat leeft opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
Walgelijk dat esf forum, ze mogen er sinds gisteren constant anti Israël propaganda delen en elke keer dat ik ze attendeer dat het propaganda is verwijderd een mod mijn reactie.
Kijken om misschien maar eens een fb topic aan te maken over het groeiend antisemitisme op FOK.
Nee nee nee dat zie je verkeerd, de hele dag antisemitische drek spuwen zonder enige bron is geen antisemitisme maar kritiek op de staat Israel en de mods worden heel boos als je het wel antisemitisme noemt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
Mods doen gewoon meequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
Als dat waar mocht zijn dan is het wel diskwalificatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe. Er is niets dat het slaan van een vrouw goedpraat
Mee eens. Ik vind het wel moeilijk voor te stellen, juist omdat hij de hele esc-periode zeg maar zich zo positief heeft opgesteld. Maargoed... We wachten maar weer af.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Was ze van het Swedish bikini team?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wie heeft het over fysiek geweld? Ik denk toch aan andere dingen als ik lees incident met Zweeds meisje.
Waarom zou ie dat niet doen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vraag ik me dan weer af.
Ik zie ze daar al het nepnieuws verwijderen, behalve twitter meuk die naar Israël wijst. Ik zie letterlijk users typen "kut joden" of "joden zijn er altijd bij betrokken", een refresh en de reactie is weg maar de users posten gewoon door zonder ban en passen hun woordjes een beetje aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee nee nee dat zie je verkeerd, de hele dag antisemitische drek spuwen zonder enige bron is geen antisemitisme maar kritiek op de staat Israel en de mods worden heel boos als je het wel antisemitisme noemt.
Nou als ik heel eerlijk ben, komt hij op mij niet over als iemand die zoiets zou doen.quote:
Nou, mijn vrouw wil wel eens zo staan dat een welgerichte pets op haar bips onvermijdelijk is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee, dat sentiment erger ik mij ook kapot aan. Dat focking Antifa tegenwoordig een van de meest antisemitische clubjes ter wereld is zou Adolf vrolijk moeten stemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het gaat nu over Israël omdat de antisemitisme kliek meteen naar Israël is gaan wijzen. Geen enkele serieuze bron zegt iets over Israël, dat wordt geroepen op de socials en tienduizenden Jodenhaters papegaaien het na.
Eerst was het ruzie met de Israëlische delegatie.
Toen was het ruzie met een Israëlische journalist.
Toen was het ruzie met een Zweeds productie meisje maar Israël was schuld want zij waren aan het provoceren.
Toen zou Spanje gisteren toch echt opstappen vanwege intimidatie vanuit Israël.
Er staan er 10 tot 15k voor die deur klaar om een 20 jarig Israëlisch meisje te lynchen, denk je dat die kliek in staat is massaal nepnieuws te delen?
Vooralsnog is niet bekend of Israël ermee te maken heeft.
Fok is gewoon ook enorm meegegaan met het woke mind virus. Waar vroeger fok (ten onrechte) nog wel eens stormfront light werd genoemd is dat nu compleet gedraaid. Een term als domrechts wordt nooit verwijderd, ook niet na een melding. Ik heb voor de grap eens domlinks geschreven: verwijdering en waarschuwing.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zie ze daar al het nepnieuws verwijderen, behalve twitter meuk die naar Israël wijst. Ik zie letterlijk users typen "kut joden" of "joden zijn er altijd bij betrokken", een refresh en de reactie is weg maar de users posten gewoon door zonder ban en passen hun woordjes een beetje aan.
Sta echt versteld dat dit kan op FOK! terwijl het antisemitisme overal aan het stijgen is, walgelijk.
Dus het is niet fysiek maar verbaal.quote:
Ga de users niet quoten maar zo'n onzin mag dus:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Fok is gewoon ook enorm meegegaan met het woke mind virus. Waar vroeger fok (ten onrechte) nog wel eens stormfront light werd genoemd is dat nu compleet gedraaid. Een term als domrechts wordt nooit verwijderd, ook niet na een melding. Ik heb voor de grap eens domlinks geschreven: verwijdering en waarschuwing.
Maar goed, dat is niet alleen hier.
Nee, het ging over Israël omdat de Israëlkliek het meteen had over aNtiSeMiTiSmE naar aanleiding van zijn vraag op de persconferentie. Wel eerlijk blijven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het gaat nu over Israël omdat de antisemitisme kliek meteen naar Israël is gaan wijzen. Geen enkele serieuze bron zegt iets over Israël, dat wordt geroepen op de socials en tienduizenden Jodenhaters papegaaien het na.
Eerst was het ruzie met de Israëlische delegatie.
Toen was het ruzie met een Israëlische journalist.
Toen was het ruzie met een Zweeds productie meisje maar Israël was schuld want zij waren aan het provoceren.
Toen zou Spanje gisteren toch echt opstappen vanwege intimidatie vanuit Israël.
Er staan er 10 tot 15k voor die deur klaar om een 20 jarig Israëlisch meisje te lynchen, denk je dat die kliek in staat is massaal nepnieuws te delen?
Vooralsnog is niet bekend of Israël ermee te maken heeft.
Bronquote:Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerker van het Eurovisie Songfestival. Het incident gebeurde al donderdag, maar is vrijdag bij de politie gemeld, bevestigt de Zweedse politie aan deze site.
Wat Klein precies heeft gezegd, wil de politie niet zeggen. Hij is vrijdag verhoord. Ook het slachtoffer heeft een verklaring afgelegd en de politie heeft gesproken met getuigen. Volgens woordvoerster Evelina Olsson is het onderzoek afgerond en is het dossier nu ingestuurd naar de openbaar aanklager. Die moet een beslissing nemen over Joost Klein wordt vervolgd, maar dat kan nog weken duren, aldus de woordvoerster.
Hoe ver moet je dan "verbaal" gaan om de politie ingeschakeld te krijgen? Tijd dat ze met een statement komen, want dit schiet niet op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus het is niet fysiek maar verbaal.
"Wat Klein precies heeft gezegd, wil de politie niet zeggen. Hij is vrijdag verhoord. "
Ik neem aan dat de druk op Nederland vanuit de organisatie maximaal wordt opgevoerd om hem maar gewoon terug te trekken.quote:
Daar zijn echt grenzen aan verbonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hoe ver moet je dan "verbaal" gaan om de politie ingeschakeld te krijgen? Tijd dat ze met een statement komen, want dit schiet niet op.
Bedreiging kunnen ze toch intern oplossen denk je, aan tafel, excuses aanbieden, druk stress je weet toch, en weer door.
Denk dat dit juist hetgeen is waarom ze zo geheimzinnig doen. Je hebt 15 duizend rellende antisemieten voor de deur staan die eisen dat Israël wordt buitengesloten en dan ga je nu een andere artiest buitensluiten voor geweld of bedreiging, je weet dat dit een mega shitstorm zal ontketenen en meer olie op het vuur gooit bij die relschoppers voor de deur.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de druk op Nederland vanuit de organisatie maximaal wordt opgevoerd om hem maar gewoon terug te trekken.
Zo'n extremistische engnek kan rare dingen doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:20 schreef kibo het volgende:
Fysieke bedreiging door breedgeschouderde types als Joost Klein is een serieus misdrijf, laten we welwezen.....
Dat was het toch altijd al, een politiek gebeuren qua stemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:32 schreef Montagui het volgende:
Het hele stem gebeuren is nu toch al helemaal totaal verneukt, met pro of anti stemmen voor die of die of die.
Last het maar gewoon af.
Kan je nagaan wat er gebeurt als Israel ook nog wint.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk dat dit juist hetgeen is waarom ze zo geheimzinnig doen. Je hebt 15 duizend rellende antisemieten voor de deur staan die eisen dat Israël wordt buitengesloten en dan ga je nu een andere artiest buitensluiten voor geweld of bedreiging, je weet dat dit een mega shitstorm zal ontketenen en meer olie op het vuur gooit bij die relschoppers voor de deur.
ik bemoei me gewoonweg niet met israel/palestina. ze zoeken het allemaal zelf maar uit. Ik vind het wel achterlijk om die zangeres te schofferen of lastig te vallen met onzinnige suggestieve vragen over dat zij ervoor zou zorgen dat iedereen daar onveilig zou zijn. Ze komt gewoon een liedje doen. Get over it.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ga de users niet quoten maar zo'n onzin mag dus:
Bedreiging? Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties. Ik kan niet meer
Als ik er nu op reageer dat dit anti Israël propaganda is wordt het verwijderd. Loopt echt de spuitgaten uit, al 5x een reactie van mij verwijderd waarin alleen geattendeerd wordt dat er een constante stroom is van anti Israël propaganda, maar de anti Israël propaganda in dat topic tiert gewillig.
@:Danny
Esf topic reeks is sinds gisteren echt een verzameling anti Israël propaganda, en niemand grijpt in. Gezien het groeiend antisemitisme in de samenleving en anti Israël propaganda kan het misschien geen kwaad om hier eens met een kritische blik naar te kijken, want er blijven er maar keer op keer wijzen naar Israël.
Men is al die idioten die constant uitjoelen en met vlaggen staan te zwaaien buiten gewoon zat, niet zo gek dat dat het gevolg gaat zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat er gebeurt als Israel ook nog wint.
100% rellen. Gegarandeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Yep. Dramabom.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zijn in Malmö.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zijn echt grenzen aan verbonden.
"Zoals gezegd is er een harde grens waarbij bedreiging en intimidatie strafbaar worden. Het dreigen met een eenvoudige mishandeling is niet strafbaar. Pas zodra er wordt gedreigd met zware mishandeling of geweldpleging in vereniging wordt de strafrechtelijke grens overschreden."
Laat het maar gebeuren. Geen VOG of Zweeds equivalent meer voor héél veel mensen, even een tijdje brommen en verwijderd worden uit de samenleving. Misschien zelfs inreisverbod in de Schengenzone ofzo als het om buitenstaanders gaat. Opgeruimd staat netjes.quote:
Heb 155 VPN connecties, 5 laptops, 35 burner phones en een belchinees team via AliExpress team klaar zitten. Allemaal op Israël stemmenquote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb 155 VPN connecties, 5 laptops, 35 burner phones en een belchinees team via AliExpress team klaar zitten. Allemaal op Israël stemmen
Die komen dan gewoon naar Nederland hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Laat het maar gebeuren. Geen VOG of Zweeds equivalent meer voor héél veel mensen, even een tijdje brommen en verwijderd worden uit de samenleving. Misschien zelfs inreisverbod in de Schengenzone ofzo als het om buitenstaanders gaat. Opgeruimd staat netjes.
Je kan gewoon net zo vaak stemmen als je wil zonder die shit hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb 155 VPN connecties, 5 laptops, 35 burner phones en een belchinees team via AliExpress team klaar zitten. Allemaal op Israël stemmen
Nederland valt ook onder de Schengenzone. Maar een inreisverbod krijg je niet zomaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die komen dan gewoon naar Nederland hoor.
Antisemitisme moet hard aangepakt worden. @Starhopper en ik zijn het daar volledig mee eensquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ga de users niet quoten maar zo'n onzin mag dus:
Bedreiging? Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties. Ik kan niet meer
Als ik er nu op reageer dat dit anti Israël propaganda is wordt het verwijderd. Loopt echt de spuitgaten uit, al 5x een reactie van mij verwijderd waarin alleen geattendeerd wordt dat er een constante stroom is van anti Israël propaganda, maar de anti Israël propaganda in dat topic tiert gewillig.
@:Danny
Esf topic reeks is sinds gisteren echt een verzameling anti Israël propaganda, en niemand grijpt in. Gezien het groeiend antisemitisme in de samenleving en anti Israël propaganda kan het misschien geen kwaad om hier eens met een kritische blik naar te kijken, want er blijven er maar keer op keer wijzen naar Israël.
FOK! draait altijd een beetje met de meute mee. Toen Baudet de grootste was zag iedereen hem als een god, toen hij geframed werd vond iedereen hem een wappiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Fok is gewoon ook enorm meegegaan met het woke mind virus. Waar vroeger fok (ten onrechte) nog wel eens stormfront light werd genoemd is dat nu compleet gedraaid. Een term als domrechts wordt nooit verwijderd, ook niet na een melding. Ik heb voor de grap eens domlinks geschreven: verwijdering en waarschuwing.
Maar goed, dat is niet alleen hier.
Dat kan dus echt niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:06 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zie ze daar al het nepnieuws verwijderen, behalve twitter meuk die naar Israël wijst. Ik zie letterlijk users typen "kut joden" of "joden zijn er altijd bij betrokken", een refresh en de reactie is weg maar de users posten gewoon door zonder ban en passen hun woordjes een beetje aan.
Sta echt versteld dat dit kan op FOK! terwijl het antisemitisme overal aan het stijgen is, walgelijk.
Misschien heeft Joost wel gelijk, of is een storm in een glas water totaal ontploft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Tekaschi het volgende:
Hoe dan ook, Joost stelt Nederland wel even flink teleur. Moet zeggen hou normaal niet van het Esf, was verrast toen we enkele jaren geleden wonnen met een goed liedje en dacht dit jaar wel een goeie kans te maken gezien het lied en de act wel bij het esf past. Toch wel jammer als hij zijn eigen ruiten heeft ingegooid want top 3 had er wel ingezeten gok ik.
Euh watquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
FOK! draait altijd een beetje met de meute mee. Toen Baudet de grootste was zag iedereen hem als een god, toen hij geframed werd vond iedereen hem een wappie
Maar dat kunnen ze nu ook niet afwachten, want zo een onderzoek duurt veel langer als dat het songfestivalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien heeft Joost wel gelijk, of is een storm in een glas water totaal ontploft.
Ik blijf dat apart vinden als iemand een oordeel velt zonder de inns en outs te weten.
Het EBU had dit toch anders aan moeten pakken vind ik. Het gespeculeer is compleet uit de hand gelopen, iedereen is inmiddels een antisemiet of juist een prosemiet volgens iedereen, overal op internet en ongetwijfeld in Malmô ook wordt gescholden op elkaar, de meest onzinnige shit wordt erbij gehaald, vaak nog door mensen die het songfestival niet eens kijken. Het is een grote klerezooi. Ze hadden beter meteen duidelijker kunnen zijn over wat er speelt. Maarja....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze nu ook niet afwachten, want zo een onderzoek duurt veel langer als dat het songfestival duurt.
wut?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef Cherni het volgende:
Dan lees je dat de EU commissie een spoedberaad omtrent deze kwestie moet houden. Vandaar ook dat ik plots dit meekrijg. Anders zou ik het ESF niet eens volgen.
De vraag over veiligheid was inderdaad wel vals. Maar voor de rest komt ze wel uit voor een land dat een apartheidstaat is voor zowel eigen burgers als Palestijnen, op de Westbank mag je bijvoorbeeld niet op sommige wegen lopen als Palestijn of ken je klappen krijgen van kolonisten, zie ook de sancties daarop. Een land dat verdacht wordt van genocide, dat media verbiedt en ziekenhuizen binnenvalt. En waar de trouwste bondgenoot de VS afstandelijk begint te worden en waar de hele wereld zegt val Rafah niet binnen, zelfs Netanyahu wilt het niet door alle druk maar door wappies in zijn kabinet gegijzeld wordt. Simpelweg feiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:38 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bemoei me gewoonweg niet met israel/palestina. ze zoeken het allemaal zelf maar uit. Ik vind het wel achterlijk om die zangeres te schofferen of lastig te vallen met onzinnige suggestieve vragen over dat zij ervoor zou zorgen dat iedereen daar onveilig zou zijn. Ze komt gewoon een liedje doen. Get over it.
Alleen al omdat ik het sneu vindt voor die zangeres, die verder prima zingt en een leuk liedje heeft, overweeg ik al op haar te stemmen.
Voor zover we weten speelt dat totaal geen rol. Er werd al heel snel gezegd dat het te maken zou hebben met een opmerking die Joost maakte tijdens een persco in verband met een vraag die de Israëlische deelneemster kreeg, en vanaf dat moment was het dode vrouwen en babies en bombardementen en etnische zuiveringen wat de klok sloeg in de topics.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Maar, Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerk(st)er van het songfestival.
Wat is de rol van Israël nu precies in dit geheel?
@Starhopper was bijv een tijd lang Baudet fan. En werd na verloop van tijd heel kritisch want hij zou een fascist zijn. Alsof FvD vanaf dag 1 niet kritisch waren op "immigratie"quote:
Lijkt me ook niet dat deelname nu nog normaal mogelijk is nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Realistisch kan je hem natuurlijk al niet meer mee laten doen nu. Denk dat ze vooral bezig zijn nu met de specifieke afhandeling; van trekt die zich terug of diskwalificeren we hem en wat zeggen we wel en niet tegen de pers over het incident.
Er zitten al teveel spanningen aan dit songfestival, om deze kwestie ook nog eens naar een kookpunt te laten komen, ja. Wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Het EBU had dit toch anders aan moeten pakken vind ik. Het gespeculeer is compleet uit de hand gelopen, iedereen is inmiddels een antisemiet of juist een prosemiet volgens iedereen, overal op internet en ongetwijfeld in Malmô ook wordt gescholden op elkaar, de meest onzinnige shit wordt erbij gehaald, vaak nog door mensen die het songfestival niet eens kijken. Het is een grote klerezooi. Ze hadden beter meteen duidelijker kunnen zijn over wat er speelt. Maarja....
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
@:Starhopper was bijv een tijd lang Baudet fan. En werd na verloop van tijd heel kritisch want hij zou een fascist zijn. Alsof FvD vanaf dag 1 niet kritisch waren op "immigratie"
Was ook een Poetin fan. Elke demonstratie binnen de EU zoals in Parijs vond hij of zij het optreden van politie geweldig wat zo ging ook Poetin te werk in Rusland. Al die vervelende demonstranten moesten kapot geslagen worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.
Maakt niet uit, Israël is de bron van alle ellendequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Maar, Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerk(st)er van het songfestival.
Dat deed-ie bij die persconferentie ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:24 schreef Zoddie het volgende:
Hij zou alleen iemand hebben bedreigd?
En daarom worden persconferenties afgelast, niemand die iets mag zeggen...
Er moet wel wat meer spelen anders is het de meest stomme aanpak ooit.
Joost was al opgegooid als de Gaza strijder die Israël zou aanpakken.
Ja, wat ik al zei... Dat is zo'n beetje zijn werkwijze. Heel erg dwepen met een controversieel persoon, en dan ineens 180 graden draaien. Dat vindt hij leuk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Was ook een Poetin fan. Elke demonstratie binnen de EU zoals in Parijs vond hij of zij het optreden van politie geweldig wat zo ging ook Poetin te werk in Rusland. Al die vervelende demonstranten moesten kapot geslagen worden.
Plots vind hij de demonstraties in Rusland etc geweldig en moet vooral naar de demonstranten geluisterd worden ook al gebruiken demonstranten geweld tegen politie.
Schiet mij maar lek. Maar of het nu om demonstraties gaat binnen de EU of Rusland is mij egaal. Demonstreren is een recht dat wereldwijd geaccepteerd dient te worden. Uiteraard wel binnen de wet. De demonstranten met betrekking tot die Palestijnse kwestie gaat te ver. Dan moet men wel ingrijpen.
Ik heb ook vaker gedemonstreerd. Tegen Tipp, aow verhoging, gele hesjes omdat ik tegen globalisatie ben. Tegen globalisatie wil niet zeggen tegen vluchtelingen maar voornamelijk het geschuif met goedkope arbeid en te veel invloed van China etc. Dat noem ik tegen globalisatie.
quote:NOS Journaal om 12.00 uur
Om 12.00 uur is er een extra NOS Journaal op NPO 1. We praten je daarin bij over de laatste ontwikkelingen in Malmö.
Minder Palestina, meer Starhopper!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:28 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Kunnen we eindelijk kappen met dat Israel/Palestina gezeik in dit topic.
Zoals historisch: de zondebok.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat iedereen geniet van deze tijd/maatschappij en al zijn achterlijkheden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een extra journaal voor dit gedoe.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er kan een hoop bezuinigd worden bij de PO dat blijkt wel weer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Was gisteren ook een extra uitzending.
Dat is gewoon niet waar in dit geval. Er werd meteen gewezen naar het gedoe bij persco, dat dat de reden was en dat Joost dus gediskwalificeerd zou worden vanwege antisemitisme.quote:
Er was een brede discussie in het topic over dat FOK! links was geworden waarmee ik de stelling opperde dat FOK! altijd wel draait met de waan van de dagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.
In een Klein International blauw pak met punt schoudersquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zou Rutte nog een toespraak houden?
Ik denk dat daar die extra nieuwsuitzending voor is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zou Rutte nog een toespraak houden?
Nee, dit is nep. Op X zit er een Context bij waaruit je kan opmaken dat het waarschijnlijk niet echt is. Al is de bron verder erg mager.quote:
Geen idee. Heb je zelf al onderzoek gedaan of dit nep is of niet en zo ja, wat waren je bevindingen?quote:
Met Irma Sluis?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat daar die extra nieuwsuitzending voor is.![]()
Als er een schaapie, de VRT, over de dam is dan volgen er meer. Dus we wachten de reacties vanavond maar af.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je zelf al onderzoek gedaan of dit nep is of niet en zo ja, wat waren je bevindingen?
En zo nee, waarom verspreid je nepnieuws terwijl je weet dat het nep is?
Oh wacht, je bent Nober, de meest gullible fokker hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |