Het EBU had dit toch anders aan moeten pakken vind ik. Het gespeculeer is compleet uit de hand gelopen, iedereen is inmiddels een antisemiet of juist een prosemiet volgens iedereen, overal op internet en ongetwijfeld in Malmô ook wordt gescholden op elkaar, de meest onzinnige shit wordt erbij gehaald, vaak nog door mensen die het songfestival niet eens kijken. Het is een grote klerezooi. Ze hadden beter meteen duidelijker kunnen zijn over wat er speelt. Maarja....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze nu ook niet afwachten, want zo een onderzoek duurt veel langer als dat het songfestival duurt.
wut?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef Cherni het volgende:
Dan lees je dat de EU commissie een spoedberaad omtrent deze kwestie moet houden. Vandaar ook dat ik plots dit meekrijg. Anders zou ik het ESF niet eens volgen.
De vraag over veiligheid was inderdaad wel vals. Maar voor de rest komt ze wel uit voor een land dat een apartheidstaat is voor zowel eigen burgers als Palestijnen, op de Westbank mag je bijvoorbeeld niet op sommige wegen lopen als Palestijn of ken je klappen krijgen van kolonisten, zie ook de sancties daarop. Een land dat verdacht wordt van genocide, dat media verbiedt en ziekenhuizen binnenvalt. En waar de trouwste bondgenoot de VS afstandelijk begint te worden en waar de hele wereld zegt val Rafah niet binnen, zelfs Netanyahu wilt het niet door alle druk maar door wappies in zijn kabinet gegijzeld wordt. Simpelweg feiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:38 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bemoei me gewoonweg niet met israel/palestina. ze zoeken het allemaal zelf maar uit. Ik vind het wel achterlijk om die zangeres te schofferen of lastig te vallen met onzinnige suggestieve vragen over dat zij ervoor zou zorgen dat iedereen daar onveilig zou zijn. Ze komt gewoon een liedje doen. Get over it.
Alleen al omdat ik het sneu vindt voor die zangeres, die verder prima zingt en een leuk liedje heeft, overweeg ik al op haar te stemmen.
Voor zover we weten speelt dat totaal geen rol. Er werd al heel snel gezegd dat het te maken zou hebben met een opmerking die Joost maakte tijdens een persco in verband met een vraag die de Israëlische deelneemster kreeg, en vanaf dat moment was het dode vrouwen en babies en bombardementen en etnische zuiveringen wat de klok sloeg in de topics.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Maar, Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerk(st)er van het songfestival.
Wat is de rol van Israël nu precies in dit geheel?
@Starhopper was bijv een tijd lang Baudet fan. En werd na verloop van tijd heel kritisch want hij zou een fascist zijn. Alsof FvD vanaf dag 1 niet kritisch waren op "immigratie"quote:
Lijkt me ook niet dat deelname nu nog normaal mogelijk is nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Realistisch kan je hem natuurlijk al niet meer mee laten doen nu. Denk dat ze vooral bezig zijn nu met de specifieke afhandeling; van trekt die zich terug of diskwalificeren we hem en wat zeggen we wel en niet tegen de pers over het incident.
Er zitten al teveel spanningen aan dit songfestival, om deze kwestie ook nog eens naar een kookpunt te laten komen, ja. Wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Het EBU had dit toch anders aan moeten pakken vind ik. Het gespeculeer is compleet uit de hand gelopen, iedereen is inmiddels een antisemiet of juist een prosemiet volgens iedereen, overal op internet en ongetwijfeld in Malmô ook wordt gescholden op elkaar, de meest onzinnige shit wordt erbij gehaald, vaak nog door mensen die het songfestival niet eens kijken. Het is een grote klerezooi. Ze hadden beter meteen duidelijker kunnen zijn over wat er speelt. Maarja....
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
@:Starhopper was bijv een tijd lang Baudet fan. En werd na verloop van tijd heel kritisch want hij zou een fascist zijn. Alsof FvD vanaf dag 1 niet kritisch waren op "immigratie"
Was ook een Poetin fan. Elke demonstratie binnen de EU zoals in Parijs vond hij of zij het optreden van politie geweldig wat zo ging ook Poetin te werk in Rusland. Al die vervelende demonstranten moesten kapot geslagen worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.
Maakt niet uit, Israël is de bron van alle ellendequote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Maar, Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerk(st)er van het songfestival.
Dat deed-ie bij die persconferentie ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:24 schreef Zoddie het volgende:
Hij zou alleen iemand hebben bedreigd?
En daarom worden persconferenties afgelast, niemand die iets mag zeggen...
Er moet wel wat meer spelen anders is het de meest stomme aanpak ooit.
Joost was al opgegooid als de Gaza strijder die Israël zou aanpakken.
Ja, wat ik al zei... Dat is zo'n beetje zijn werkwijze. Heel erg dwepen met een controversieel persoon, en dan ineens 180 graden draaien. Dat vindt hij leuk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Was ook een Poetin fan. Elke demonstratie binnen de EU zoals in Parijs vond hij of zij het optreden van politie geweldig wat zo ging ook Poetin te werk in Rusland. Al die vervelende demonstranten moesten kapot geslagen worden.
Plots vind hij de demonstraties in Rusland etc geweldig en moet vooral naar de demonstranten geluisterd worden ook al gebruiken demonstranten geweld tegen politie.
Schiet mij maar lek. Maar of het nu om demonstraties gaat binnen de EU of Rusland is mij egaal. Demonstreren is een recht dat wereldwijd geaccepteerd dient te worden. Uiteraard wel binnen de wet. De demonstranten met betrekking tot die Palestijnse kwestie gaat te ver. Dan moet men wel ingrijpen.
Ik heb ook vaker gedemonstreerd. Tegen Tipp, aow verhoging, gele hesjes omdat ik tegen globalisatie ben. Tegen globalisatie wil niet zeggen tegen vluchtelingen maar voornamelijk het geschuif met goedkope arbeid en te veel invloed van China etc. Dat noem ik tegen globalisatie.
quote:NOS Journaal om 12.00 uur
Om 12.00 uur is er een extra NOS Journaal op NPO 1. We praten je daarin bij over de laatste ontwikkelingen in Malmö.
Minder Palestina, meer Starhopper!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:28 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Kunnen we eindelijk kappen met dat Israel/Palestina gezeik in dit topic.
Zoals historisch: de zondebok.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:01 schreef Toefjes het volgende:
Ik hoop dat iedereen geniet van deze tijd/maatschappij en al zijn achterlijkheden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een extra journaal voor dit gedoe.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er kan een hoop bezuinigd worden bij de PO dat blijkt wel weer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Was gisteren ook een extra uitzending.
Dat is gewoon niet waar in dit geval. Er werd meteen gewezen naar het gedoe bij persco, dat dat de reden was en dat Joost dus gediskwalificeerd zou worden vanwege antisemitisme.quote:
Er was een brede discussie in het topic over dat FOK! links was geworden waarmee ik de stelling opperde dat FOK! altijd wel draait met de waan van de dagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:07 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ja, dat is Starhopper zijn modus operandi zo'n beetje. Maar dat heeft gelukkig niks met het esc en deze situatie te maken.
In een Klein International blauw pak met punt schoudersquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zou Rutte nog een toespraak houden?
Ik denk dat daar die extra nieuwsuitzending voor is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zou Rutte nog een toespraak houden?
Nee, dit is nep. Op X zit er een Context bij waaruit je kan opmaken dat het waarschijnlijk niet echt is. Al is de bron verder erg mager.quote:
Geen idee. Heb je zelf al onderzoek gedaan of dit nep is of niet en zo ja, wat waren je bevindingen?quote:
Met Irma Sluis?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat daar die extra nieuwsuitzending voor is.![]()
Als er een schaapie, de VRT, over de dam is dan volgen er meer. Dus we wachten de reacties vanavond maar af.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je zelf al onderzoek gedaan of dit nep is of niet en zo ja, wat waren je bevindingen?
En zo nee, waarom verspreid je nepnieuws terwijl je weet dat het nep is?
Oh wacht, je bent Nober, de meest gullible fokker hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |