quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Isral. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Isralische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Isralische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Isralische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Isralietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Isralische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten n docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Isral hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Alleen in Amsterdam hoor dit. Zullen we gewoon stoppen met de stad? Eenzijdig onafhankelijk verklaren en strikte grensbewaking op de A10.quote:
Het hele idee dat er wat te onderhandelen zou vallen slaat al nergens op, maar dit is helemaal van god los.quote:
Zijn er berhaupt normale mensen daar dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
Je moet je toch kapot schamen als je een normaal mens bent die iets met de UvA te maken heeft. Wat een wanvertoning zeg
Echt hequote:Op donderdag 9 mei 2024 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hele idee dat er wat te onderhandelen zou vallen slaat al nergens op, maar dit is helemaal van god los.
Onquote:
Zo tolerant zijn dat het tenenkrommend is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen in Amsterdam hoor dit. Zullen we gewoon stoppen met de stad? Eenzijdig onafhankelijk verklaren en strikte grensbewaking op de A10.
Nee flauw. Maar dit kan toch niet. Hoe bedenk je dat dit een goed idee is?
Idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:28 schreef Gia het volgende:
Isral naar de finale! Yes. Heb gestemd, omdat het een goed nummer is en fraai gezongen en uit sympathie, omdat oorlog en de politiek niks met dit festijn te maken heeft.
Zo ontzettend veel verontwaardiging gezien deze dagen, zo ontzettend veel pikachu faces.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spreekt geen woord Nederlands en komt hier een beetje onrust stoken en zich onaangepast gedragen.
Precies. Hun snode intenties dus.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat hebben deze vreedzame bezorgde jongeren te verbergen eigenlijk? Als je een open dialoog met het bestuur zoekt is anonimiteit onnodig.
Ik wou niet stemmen, ik wou niet eens kijken, boeit me niet echt.quote:
Idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:28 schreef Gia het volgende:
Isral naar de finale! Yes. Heb gestemd, omdat het een goed nummer is en fraai gezongen en uit sympathie, omdat oorlog en de politiek niks met dit festijn te maken hebben.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Idem
Vanuit Belgi gestemd op zowel Isral als Nederland
Zeker toen ik die bullshit actie van de VRT zag, dat ze hun activisme in hun gat steken verdorie, publieke omroep moet neutraal zijn en zeker niet Hamas bullshit gaan na-apen
Bijna 40% voor Isral. Allemaal protest.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:34 schreef Filosoofert het volgende:
Vanmiddag waren hier nog lieden die beweerden dat de actiebereidheid aan de Isral kant (al zou ik mezelf niet pro Isral noemen) niet aanwezig was.
Gaf net dat laatste zetje om toch ff te stemmen
Wat een absolute afgang is dit, wat een enorme zwakzinnige slappe vaatdoek van een vent ben je dan? En dat is daar de baas van de Uni???? Geen wonder dat het daar zo gierend uit de klauwen loopt.quote:
Echt?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bijna 40% voor Isral. Allemaal protest.
Ik gok dat booslims weer eens gaan rellen en boos doen als Israel wint. Met wat verdwaalde UvA jongetjes en meisjes.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Kun je de meltdown voorstellen als ze winnen
Helaas, Joost (joest) wint!quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Het zou me op dit moment niet eens verbazen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Mooi, waterkanon en hondenbrigade erop. Daarna even aftoppen met de lange lat en weer doorrrrrrr.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik gok dat booslims weer eens gaan rellen en boos doen als Israel wint. Met wat verdwaalde UvA jongetjes en meisjes.
Dit zou zo vet zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doenquote:
idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
Niet per se pro Isral, maar gewoon anti-anti- Isral.
Wat was de actie van de VRT?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Idem
Vanuit Belgi gestemd op zowel Isral als Nederland
Zeker toen ik die bullshit actie van de VRT zag, dat ze hun activisme in hun gat steken verdorie, publieke omroep moet neutraal zijn en zeker niet Hamas bullshit gaan na-apen
quote:
Dat is het punt niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gelukkig is er onder hamas wel persvrijheid.
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit zou zo vet zijn.
[..]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doen
Want ?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Isral te stemmen? Slaat echt nergens op.
Het sloeg ook nergens op dat Oekrane een paar jaar geleden won, maar dat was 'anders'.quote:
Je mag niet op je eigen land stemmen als je niet weet hoe een vpn werkt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Isral te stemmen? Slaat echt nergens op.
Het geweld en de vernielingen zorgen juist voor het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop vurig dat deze studentenprotesten een wereldwijde (peer-to-peer) revolutie ontketenen. Eentje waarbij het welse israel niet meer omheen kan. Het is genoeg geweest!
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het geweld en de vernielingen zorgen juist voor het tegenovergestelde.
Eigen schuldquote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.
Ja, van een (klein) deel van de demonstranten. De ware boodschap sneeuwt hierdoor onder. Zo zonde.quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oh de ware boodschap is prima duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, van een (klein) deel van de demonstranten. De ware boodschap sneeuwt hierdoor onder. Zo zonde.
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag niet op je eigen land stemmen als je niet weet hoe een vpn werkt.
Hou toch opquote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Op het ESF forum halen ze gewoon kritische berichten weg.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:34 schreef Zoddie het volgende:
Men is totaal ontdaan van de 40% stemmen voor Israel, ze snappen totaal niet waar dat vandaan komt!
Misschien eens UIT je bubbel stappen? Misschien eens kijken wat de medemens vindt van jouw acties?
dit dus, dat nuanceren van sadistische kinderverkrachters wekt erg weinig sympathie, kan je als een malloot op straat gaan staan schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu is het slechts het ESF. Binnenkort word het de Europese verkiezing.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar dat betekent niet dat je dan op een ander land moet stemmen of anderen moet gaan overtuigen om op Isral te stemmen met puur als reden anti-anti Isral.
[..]
Hou toch opJe doet op deze wijze zelf hartstikke mee met de polarisatie-polonaise en houdt deze, net als je tegenstanders, in stand.
Schieten helemaal niets op met dat wij/zij gedoe. Of het nu komt van de VRT, van de demonstranten of van stemmers die nooit kijken maar nu wel pers een politiek statement willen maken.
Staan daar artiesten op een podium die maanden hard hebben gewerkt om iets 'goeds' neer te zetten en dat is helemaal voor niets, want de wedstrijd wordt niet bepaald op het podium en op basis van beste totaal act, maar wordt bepaald op social media en op basis van onvrede.
Omdat Isral een westers land is waar we meer mee gemeen hebben dan een cultuur waarin bijvoorbeeld vrouwen en de lhbtiq+ gemeenschap minder rechten hebben. Omdat de gruwelijkheden van 7 oktober veel mensen gechoqueerd hebben. Omdat op dit moment in Nederland joodse mensen worden aangesproken op keuzes van het Isralische regime en niet meer veilig over straat kunnen. Omdat in Amsterdam monumentale panden en kunst worden vernield uit naam van Isralkritiek, terwijl openlijk sympathie aan Hamas wordt beleden. Omdat de Isralische kandidaat uitgejouwd en gentimideerd wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:54 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Hoezo?Israel heeft op dit moment de meest extreem rechtse overheid in in de westerse samenleving. De enige reden waarom er zoveel doden vallen in Gaza is omdat Bibi bang is om zijn baan te verliezen en de bak in gaat voor corruptie. Hamas is een terroristische organisatie, dat weten we allemaal. Maar zelfs de VS heeft na 9/11 (waar meer doden vielen dan bij 7 okt) niet meer dan 30 000 burger levens op hun geweten in Afghanistan. De regering van Israel is FOUT. En dat benoemen maakt je nog niet anti-Israel of antisemiet. Wie dat niet inziet steekt wat mij betreft gewoon zijn kop in het zand.
Hopelijk lacht ie zo uit ongemak omdat ie zelf beseft wat ie aan het zeggen is en dat dat echt niet kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:02 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Zit die ook gewoon lachend te vertellen
Ik vind het al ernstig dat haar een vraag wordt gesteld waarmee gesuggereerd wordt dat zij het zichzelf kwalijk mag nemen dat anderen en veiligheidsrisico vormen voor de artiesten en haar in het bijzonder. Omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 05:12 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[ x ]
Ach, onze hypocriete praatjesmaker
Met zijn 'Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'Ja, behalve als je Eden heet.
Word maar lekker laatste!
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Exact, en die stem vr Isral was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:15 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.quote:
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.
"Kost niet zoveel" zegt ze.quote:
Ze hebben er zelf weinig problemen mee lijkt hetquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:46 schreef prunus het volgende:
[..]
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Exact, en die stem vr Isral was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.
Dit was mijn gedachte eigenlijk ook gisteren, maar vergeten te stemmen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit zou zo vet zijn.
[..]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doen
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…quote:
Ik kan hem niet meer vinden, maar hier was een reactie op van:quote:
Je hebt zeker een heel goed punt daarmee. Kan dat ook niet ontkennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?
Nu wordt het een gedoe waarbij er doorgeslagen demonstranten eisen dat ze niet meedoet want Isral, en iedereen die het oneens is met het lastigvallen van Isralische artiesten, sporters, restauranthouders wegens die politieke reden gaan dan om precies zo'n reden op Isral stemmen.
Ja goh, dat is het Eurovisie Songfestival in een notendop en het is waarom ik het (naast de wansmaak) een verschrikkelijk evenement vind. Het is zo vaak het geval dat niet het beste liedje wint maar een of ander statement belangrijker wordt gevonden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?
Op die manier won Oekrane 2 jaar geleden ook het ESF.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu wordt het een gedoe waarbij er doorgeslagen demonstranten eisen dat ze niet meedoet want Isral, en iedereen die het oneens is met het lastigvallen van Isralische artiesten, sporters, restauranthouders wegens die politieke reden gaan dan om precies zo'n reden op Isral stemmen.
https://nos.nl/artikel/25(...)-vijfde-aan-de-beurtquote:Joost zet Isral voor blok op persconferentie
Op de persconferentie van de winnaars na afloop was er nog een opvallend moment, toen er een kritische vraag van een journalist kwam aan de Isralische Golan. Een Poolse verslaggever vroeg haar of ze er ooit bij stil had gestaan dat ze door haar aanwezigheid een gevaar vormt voor de andere artiesten en het publiek.
Golan leek er even geen raad mee te weten, waarna de man die de leiding had over de persconferentie ingreep door te zeggen dat ze daar niet op hoefde te antwoorden.
"Waarom niet?", sprong Klein, die naast haar zat, daar op in. Golan antwoordde vervolgens alsnog: "Ik denk dat de EBU alle veiligheidsmaatregelen neemt zodat dit een veilige en verenigde plek voor ons allemaal is. Dus ik denk dat het voor iedereen veilig is."
Oh, dan interpreteer ik de uitspraken anders. Los van die ene vrouw die zegt ‘het is maar verf’, spreken veel genterviewden wel uit dat ze de vernielingen onbegrijpelijk en/of jammer vinden. Lijkt mij logisch ook wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:47 schreef
[b]Op vrijdag 10 mei 2024 07:47 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ze hebben er zelf weinig problemen mee lijkt het
Nou inderdaad, wat een idiote omkering.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-vijfde-aan-de-beurt
Wat een vraag. Denkt u dat ik het publiek ga vermoorden? Nee? Dan ben ik niet het gevaar.
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands sprekenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.
Klopt, ik zeg ook niet geen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij geven vrijwel alle genterviewden aan het zonde te vinden dat het , maar ik zal het wel verkeerd in
[..]
Oh, dan interpreteer ik de uitspraken anders. Los van die ene vrouw die zegt ‘het is maar verf’, spreken veel genterviewden wel uit dat ze de vernielingen onbegrijpelijk en/of jammer vinden. Lijkt mij logisch ook wel.
Meer dan bij de demonstratie zelf waarschijnlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands spreken
Volgens mij heerst er: Ze begrijpen de demonstratie(s) wel, maar de vernielingen weer niet. Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Klopt, ik zeg ook niet geen.
Maar ze begrijpen het wel.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands spreken
Bizar dit. Ik zou die gasten alleen te woord staan, wanneer ze hun welgemeende excuses kwamen aanbieden. Met ze gaan onderhandelen, nooit. En al helemaal niet, wanneer ze hun gezicht bedekken.quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij heerst er: Ze begrijpen de demonstratie(s) wel, maar de vernielingen weer niet. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Even geteld:
- Nummer 1: Engelstalig, vindt het begrijpelijk
- Nummer 2: Nederlandstalig, steunt de demonstranten maar vindt de vernielingen jammer
- Nummer 3 en 4: Engelstalig, vinden het begrijpelijk
- Nummer 5: Nederlandstalig, steunt de demonstranten maar vindt de vernielingen jammer
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
[..]
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En Belgi vond ik trouwens ook geen groot offer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opzettelijk? Ik vind het een heel mooi Nederlands neologismequote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.
Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.
Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven.
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.
Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.
Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven.
Het is zo kwalijk dat nergens meer over gesproken kan wordenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat was altijd goede politiek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.
Het was geen kritiek hoor, ik heb dezelfde neigingen altijd. Isralische winkel bekladden met JHK? Prima, bestel ik Isralische wijn daar. Toen Cheb Hasni werd vermoord (ra-zanger, door islamisten vermoord) heb ik met een stel malle Algerijnen weken die muziek gedraaid en verkocht.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En Belgi vond ik trouwens ook geen groot offer.
quote:
Ik wou net zeggen, dit zijn geen bewoners. Dit zijn toevallige passanten waarvan de meeste niet of nauwelijks binding hebben met Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…
Voor de demonstraties, zeker. De meeste buurtbewoners zijn echt niet blij met alle vernielingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
[..]
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.
Wat is er vreemd aan? Hun voorgangers waren enthousiast voor Stalin, Pol Pot en Khomeini. Er is niks nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)
Progressieven zouden beter kijken wat er gebeurt als je verbondjes sluit met extreem-rechtste geloofsfanatici, Iran is denk ik het beste voorbeeld
Hoop gedoe over verschillende landen in de link. Hoofdstuk over Isral is het grootste.quote:1979...Turkey was pressured into withdrawing from the contest by Arab states who objected to a predominantly Muslim country taking part in Israel.
Nee, per ongeluk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opzettelijk? Ik vind het een heel mooi Nederlands neologisme
Dat open gesprek wordt ook best moeilijk als mensen vooral hun eigen gelijk willen doordrukken en daardoor niet echt openstaan voor de ander. Of meteen een bepaald oordeel hebben, waardoor er vooral ruimte is voor veroordelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, de geschiedenis herhaalt zichquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Hun voorgangers waren enthousiast voor Stalin, Pol Pot en Khomeini. Er is niks nieuws onder de zon.
Je ziet hetzelfde in andere discussies. En het valt me op dat extreem links nog minder interesse heeft voor feiten dan extreem rechts.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:26 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat open gesprek wordt ook best moeilijk als mensen vooral hun eigen gelijk willen doordrukken en daardoor niet echt openstaan voor de ander. Of meteen een bepaald oordeel hebben, waardoor er vooral ruimte is voor veroordelen.
Het lijkt me een combinatie van altijd voor de 'underdog' zijn (ook voor de recente escalatie van het conflict waren veel progressieven op hand van de Palestijnen) en het haten van het eigene, de westerse wereld. Dat laatste uit zich in antikapitalisme en het verheerlijken van het marxisme. Het straatbeeld in grote steden werd dan ook lange tijd gedomineerd door T-shirts met Che Guevara erop.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, de geschiedenis herhaalt zich
Ik begrijp het gewoon echt niet. Waarom jezelf verbinden met dat soort mensen? Ik dacht dat dat queer for palestine gedoe een meme was maar het is gewoon echt. Dat kan toch niet? Zijn die mensen achterlijk?
Zelf ben ik eerder rechts en heb het niet zo hoog op met dat hele genderdiscours, maar ik ben van mening dat leven en laten leven veel belangrijker is dan mensen beletten zich te uiten op hun eigen wijze, ook als ik eens met m'n ogen moet rollen. Vrijheid, blijheid enzo. Maar voor dit soort figuren maakt je dat een vijand want je bent conservatiever dan hen. Maar dan gaan zij wel paraderen met Palestijnse vlaggen en samen demonstreren met streng-islamitische betogers.
Ik kan alleen maar zeggen, does not compute
Misschien is het vergelijkbaar met hoe sommige kinderen een zandkasteel waar ze de hele dag aan hebben gebouwd in elkaar stampen. Sommigen komen niet over die destructieve impuls heen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, de geschiedenis herhaalt zich
Ik begrijp het gewoon echt niet. Waarom jezelf verbinden met dat soort mensen? Ik dacht dat dat queer for palestine gedoe een meme was maar het is gewoon echt. Dat kan toch niet? Zijn die mensen achterlijk?
Zelf ben ik eerder rechts en heb het niet zo hoog op met dat hele genderdiscours, maar ik ben van mening dat leven en laten leven veel belangrijker is dan mensen beletten zich te uiten op hun eigen wijze, ook als ik eens met m'n ogen moet rollen. Vrijheid, blijheid enzo. Maar voor dit soort figuren maakt je dat een vijand want je bent conservatiever dan hen. Maar dan gaan zij wel paraderen met Palestijnse vlaggen en samen demonstreren met streng-islamitische betogers.
Ik kan alleen maar zeggen, does not compute
Herkenbaar. Ik studeerde als Zwollenaar in Leiden (taalkunde) en daar was toen al een raar soort "doublethink" aan de hand, ook op het gebied van taalkunde. Dan zat ik bijvoorbeeld met een stel Syrirs te lunchen, en dan niet van die leuke, gezellige Syrirs die er ook in groten getale waren, maar foute islamisten die allervriendelijkst waren totdat het gesprek kwam op de Arabische taal, want het was allemaal heel leuk die wetenschap en geschiedkunde en zo, maar alle talen stamden volgens hen af van het Arabisch, dat moest wel, taal van God.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, per ongeluk.
Ik vind het oprecht belangrijk dat mensen met elkaar van mening kunnen verschillen over het langslepende conflict. Mijn collega met het speldje respecteer ik. Ze komt uit de regio en ik ben genteresseerd in haar perspectief, ook al ben ik het er niet mee eens. Tegelijk ben ik me ervan bewust dat die relatie eenzijdig is. Ik kan niet zeggen wat ik vind, want daar wordt aanstoot aan genomen en dat kan een groot conflict worden.
Dat is ook altijd mijn ervaring geweest op de UvA. Ik kwam er als buitenstaander binnen, een meisje van het platteland dat eerstegeneratiestudent was en uit een VVD-nest kwam. In mijn naviteit koos ik filosofen uit om essays over te schrijven die persona non grata waren, alleen had ik dat niet door. Ik kwam er om wetenschapper te worden, om me te laven aan nieuwe ideen en er op een open en beredeneerde manier over in gesprek te treden. Al gauw kwam ik erachter dat anderen daar helemaal niet mee bezig waren.
Daarom stemmen het gedram, de vernielingen en de intimidaties me verdrietig. Daar hoort geen plek voor te zijn aan een universiteit.
Ja, dit doet erg denken aan 1968. Die generatie dacht ook dat ze de wereld gingen verbeteren. In werkelijkheid was het een scheet in een brood zak en die mensen noemen we boomers.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me een combinatie van altijd voor de 'underdog' zijn (ook voor de recente escalatie van het conflict waren veel progressieven op hand van de Palestijnen) en het haten van het eigene, de westerse wereld. Dat laatste uit zich in antikapitalisme en het verheerlijken van het marxisme. Het straatbeeld in grote steden werd dan ook lange tijd gedomineerd door T-shirts met Che Guevara erop.
Van mijn docenten aan de UvA heb ik begrepen dat de jaren '60 aan de universiteit zwaar waren. Activisme had verregaande invloed op de manier van wetenschap bedrijven en het onderwijs. Studenten vonden bijvoorbeeld het geven van cijfers tiranniek, of zo. Kortom, het is oude wijn in nieuwe zakken.
Dat zijn van die mensen die leiding nodig hebben, die je moet vertellen wat ze moeten doen want ze hebben geen moreel kompas en geen besluitvaardigheid, maar die types bezetten allerlei leidinggevende posities. Hen dingen laten overkomen en dan het gesprek aangaan is het enige wat ze kunnen, en zelfs hoe dat gesprek dan plaatsvindt kunnen ze niet eens zelf bepalen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje normaal geworden inmiddels. Vorige maand stond John van 't Schip een stel doorgesnoven hoolies met de bivakmutsen nog op te woord.
In plaats dat iemand nog durft te zeggen van hee op deze manier gaan we niet in gesprek, hou je eerst maar eens aan een basale regel.
Echt onbegrijpelijk trouwens hoe slap hierop ingegrepen wordt.
Nickie (Tutorials). Ik denk dat die de politiek thuis laat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet iemand trouwens wie de Nederlandse score mag voorlezen? Lijkt mij grappig als dat iemand is die heel verzuurd gaat kijken bij 12 punten voor Isral.
Overigens: https://songfestival.be/m(...)reeg-39-van-stemmen/
Ah, ik heb ook taalkunde gestudeerd! Ik ben filosofie ernaast gaan doen en met name tijdens vakken als politieke en sociale filosofie had ik het zwaar wat activisme betreft. Tijdens de vakken die op logica waren gericht was activisme volledig afwezig; misschien heeft dat mede benvloed dat ik die kant op ben gegaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik studeerde als Zwollenaar in Leiden (taalkunde) en daar was toen al een raar soort "doublethink" aan de hand, ook op het gebied van taalkunde. Dan zat ik bijvoorbeeld met een stel Syrirs te lunchen, en dan niet van die leuke, gezellige Syrirs die er ook in groten getale waren, maar foute islamisten die allervriendelijkst waren totdat het gesprek kwam op de Arabische taal, want het was allemaal heel leuk die wetenschap en geschiedkunde en zo, maar alle talen stamden volgens hen af van het Arabisch, dat moest wel, taal van God.
Zat ik daar als jong hertje met appelwangetjes vol vuur met kopietjes van lesmateriaal met stambomen van talen te wapperen, overtuigd van de redelijkheid van de menschheid, ving ik bijna klappen want hoe durfde ik in te gaan tegen hun goddelijke gelijk!?
De joodse zeloten waren heel anders irritant bij dat soort discussies want die bleven maar glimlachen en dingen zeggen als "Ja, het klopt 100% wat je zegt, is allemaal bewezen, maar het zit toch anders want dat staat in..." etc.
Alleen zeiden de docenten toen nog openlijk dat ze niet meegingen in dat soort gedram en gaven het precies de aandacht die het verdiende: nul.
Geschiedenis. En ik kan me nog levendig herinneren dat het feit dat op TV een paar VVD jochies in polonaise gingen na een goede verkiezingsuitslag ik werd aangekeken door een medestudent met een zelfgebreide trui die me vroeg: 'en met dat soort mensen associeer jij jezelf?'.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ik heb ook taalkunde gestudeerd! Ik ben filosofie ernaast gaan doen en met name tijdens vakken als politieke en sociale filosofie had ik het zwaar wat activisme betreft. Tijdens de vakken die op logica waren gericht was activisme volledig afwezig; misschien heeft dat mede benvloed dat ik die kant op ben gegaan.
Zo blind van haat zijn richting je tegenstander dat je liever hebt dat niet Nederland maar een ander land wint zodat je 'lekker puh' kan zeggen tegen de ander.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
De hysterie op internet zo ook op FOK! dat er zoveel mensen Isral stemmen
Middelvinger naar alle links en moslim fascisten, ik hoop dat hun bloed kookt.
Ik heb daar minder vertrouwen in. Als influencer zit je toch een beetje in een spagaat. Je moet deugen voor de achterban en tegelijkertijd is het schadelijk voor je merk als er ophef is. Of je nu met een lach of een frons 12 punten Isral roept: er zullen mensen fophef op Twitter maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nickie (Tutorials). Ik denk dat die de politiek thuis laat.
Je kan niet op je eigen land stemmen, dus waarom dan niet een beetje genieten?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zo blind van haat zijn richting je tegenstander dat je liever hebt dat niet Nederland maar een ander land wint zodat je 'lekker puh' kan zeggen tegen de ander.
Het enige wat zaterdag op deze manier overwint is de haat en polarisatie.
Het is een tegengeluid. Zonder tegengeluid wint de onredelijkheid, dan wint de partij die eigenlijk in de minderheid is maar zich de meerderheid waant door een grote bek, vernielingen, anoniem in gesprek gaan met een rector en meer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Zo blind van haat zijn richting je tegenstander dat je liever hebt dat niet Nederland maar een ander land wint zodat je 'lekker puh' kan zeggen tegen de ander.
Onzin. Op het podium zaterdag staan geen demonstranten van de uva, maar artiesten die er niks mee te maken hebben alsook geen invloed kunnen uitoefenen op de acties van de demonstranten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Het is een tegengeluid. Zonder tegengeluid wint de onredelijkheid, dan wint de partij die eigenlijk in de minderheid is maar zich de meerderheid waant door een grote bek, vernielingen, anoniem in gesprek gaan met een rector en meer.
Op Isral stemmen is dan een onschuldig tegengeluid. Niks doen is geen optie, dan wint altijd de onredelijkheid.
Het is een middelvinger naar de haat uit de islamitische en links fascistische hoek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Facebook en Instagram pakken nepnieuws aan, Palestijnen zien hierdoor complete feed wegvallen dekt de lading beter.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:08 schreef Aether het volgende:
Toezichtraad Meta: Instagram en Facebook censureren Palestijnen
https://nos.nl/l/2519918
Dat eerste, klopt. Maar wat doen die demonstranten daar dan? Dankzij hen is al die beveiliging nodig. En wat doet VTR, die het beeld pauzeert voor een gekleurde boodschap?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Onzin. Op het podium zaterdag staan geen demonstranten van de uva, maar artiesten die er niks mee te maken hebben alsook geen invloed kunnen uitoefenen op de acties van de demonstranten.
En op Isral stemmen is geen onschuldig tegengeluid, het is hetzelfde polariserende geluid als de tegenstanders geven. Het is een aanhoudende wij/zij discussie die niet meer om de inhoud gaat maar enkel om de afkeer tegen de ander te ventileren.
Het is hetzelfde haatdragende vingertje. En jij voelt je even verheven door je eigen acties als de tegenstander dat voelt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het is een middelvinger naar de haat uit de islamitische en links fascistische hoek.
Ze zijn een minderheid en krijsen samen met de media alsof ze een meerderheid zijn. Europa staat achter Israel en het lot van Hamas moslim terroristen interesseert ons niets.
Welke inhoud? Ik heb de afgelopen dagen vernielingen, grof geweld richting politie en intimidatie van journalisten gezien. Vragen stellen werd beloond met een duw of een verwijzing naar de persvoorlichting die ook de bek hielden. Nu is de UvA aan het onderhandelen met gemaskerde lui waarvan ze niet eens weten of ze berhaupt studeren of enig mandaat hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Onzin. Op het podium zaterdag staan geen demonstranten van de uva, maar artiesten die er niks mee te maken hebben alsook geen invloed kunnen uitoefenen op de acties van de demonstranten.
En op Isral stemmen is geen onschuldig tegengeluid, het is hetzelfde polariserende geluid als de tegenstanders geven. Het is een aanhoudende wij/zij discussie die niet meer om de inhoud gaat maar enkel om de afkeer tegen de ander te ventileren.
Wij stemmen op Isral terwijl het andere kamp straten en gebouwen vernield terwijl ze antisemitische leuzen krijsen en Joden niet meer veilig zijn in Europa.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het is hetzelfde haatdragende vingertje. En jij voelt je even verheven door je eigen acties als de tegenstander dat voelt.
Jullie zijn alleen te blind voor elkaar en voor zelfkritiek omdat te erkennen.
Alleen via een ESF kun je een tegengeluid bieden?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:18 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat eerste, klopt. Maar wat doen die demonstranten daar dan? Dankzij hen is al die beveiliging nodig. En wat doet VTR, die het beeld pauzeert voor een gekleurde boodschap?
Hoe stel je dan voor dat een onschuldig tegengeluid eruit zou moeten zien? Ik ben erg benieuwd.
En, hetzelfde polariserende geluid? Hoe krijg je dat uit je toetsenbord.
Nou, ik vind er nog wel een verschil in zitten tussen schuimbekkend ME-busjes aanvallen en als reactie juist doen wat de schuimbekjes niet willen zonder geweld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 06:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat Isral een westers land is waar we meer mee gemeen hebben dan een cultuur waarin bijvoorbeeld vrouwen en de lhbtiq+ gemeenschap minder rechten hebben. Omdat de gruwelijkheden van 7 oktober veel mensen gechoqueerd hebben. Omdat op dit moment in Nederland joodse mensen worden aangesproken op keuzes van het Isralische regime en niet meer veilig over straat kunnen. Omdat in Amsterdam monumentale panden en kunst worden vernield uit naam van Isralkritiek, terwijl openlijk sympathie aan Hamas wordt beleden. Omdat de Isralische kandidaat uitgejouwd en gentimideerd wordt.
Per ongeluk in het verkeerde topic gezet, maar hier is de reactie waarschijnlijk gepaster dan in een topic over Joost Klein.
Serieus, kom je met deze typische kortzichtige extreem rechtste non-argumenten aanzetten?! Misschien moet je je een keertje eens echt verdiepen in de situatie en je in eens laten inlichten i.p.v. naar populistische geneuzel te luisteren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 06:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat Isral een westers land is waar we meer mee gemeen hebben dan een cultuur waarin bijvoorbeeld vrouwen en de lhbtiq+ gemeenschap minder rechten hebben. Omdat de gruwelijkheden van 7 oktober veel mensen gechoqueerd hebben. Omdat op dit moment in Nederland joodse mensen worden aangesproken op keuzes van het Isralische regime en niet meer veilig over straat kunnen. Omdat in Amsterdam monumentale panden en kunst worden vernield uit naam van Isralkritiek, terwijl openlijk sympathie aan Hamas wordt beleden. Omdat de Isralische kandidaat uitgejouwd en gentimideerd wordt.
Per ongeluk in het verkeerde topic gezet, maar hier is de reactie waarschijnlijk gepaster dan in een topic over Joost Klein.
Waarom zou je verbinding met tuig willen hebben?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Alleen via een ESF kun je een tegengeluid bieden?
Ga een Joodse stichting steunen, bezoek een museum, leg een bloem neer op n van de erevelden, ga het inhoudelijke gesprek aan met mensen, ga naar bijeenkomsten, peaatgroepen, schrijf een artikel of blog etc.
Zoveel manieren om een passend geluid te geven en wat niet tegen is maar wat juist kracht geeft aan het geluid wat de aandacht verdiend.
En ja, hetzelfde polariserende geluid want het doel is puur gebaseerd op de haat jegens een ander en puur gericht op het versterken van de tegenstellingen tussen partijen. Het heeft geen enkel constructief of verbindend doel.
Rot op met je verbinding. Het is een smerige etterende stinkende wond in onze samenleving en de zachte heelmeesters die dat veroorzaakt hebben willen die nu verbinden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ga een Joodse stichting steunen, bezoek een museum, leg een bloem neer op n van de erevelden, ga het inhoudelijke gesprek aan met mensen, ga naar bijeenkomsten, peaatgroepen, schrijf een artikel of blog etc.
Zoveel manieren om een passend geluid te geven en wat niet tegen is maar wat juist kracht geeft aan het geluid wat de aandacht verdiend.
En ja, hetzelfde polariserende geluid want het doel is puur gebaseerd op de haat jegens een ander en puur gericht op het versterken van de tegenstellingen tussen partijen. Het heeft geen enkel constructief of verbindend doel.
Taken 4, the low-budget edition.quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Taken 4, the low-budget edition.
I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But I also don't have any skills. This makes me a nightmare for people like you. If you let my friend go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will spit on you.
[ afbeelding ]
Alleen via rellen kun je een punt maken?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Kijk, dit bedoel ik nu precies.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Hou nou toch op man, alsof het uitbrengen van een stem op een liedjes festival in verhouding staat tot het walgelijke gif dat nu door onze straten spoelt, roepend om de vernietiging van Isral. Zogenaamd progressief uitschot die het fatsoen mist om in Nederland wonende Joden dezelfde veiligheid te bieden die ze zelf opeisen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een volidioot, en weet je, 6 juni is het weer tijd, nee, wij gaan niet de straat op om te intimideren, te vernielen en met een stuk hout op mensen in te meppen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik begrijp dat je daar moeite mee hebt, fascisten en democratie die gaan nu eenmaal per definitie niet zo heel erg goed samen.
6 juni steken wij weer een middelvinger op naar het progressief uitschot en de islamofascisten die door heel hard te schreeuwen een meerderheid denken te hebben, die hebben jullie (nog) niet, en geloof me, ik zal er alles aan doen om dat te voorkomen, en met mij velen.
Nou dan laat haar de rekening maar betalen, het is tenslotte alleen maar een beetje vloer en een beetje verf.quote:
Lees de reacties hier.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Hoop dommig gewauwel, maar deze is wel grappig en geeft precies je eigen mindset aan:
[..]
Er is geen andere partij, de stem komt dan ook niet voort uit haat maar uit steun voor Isral en als protest tegen de overduidelijke haat tegen Joden, neem alleen al de protesten in Malm omdat een meisje van 20 een liedje komt zingen.
Heel typerend dat je die stem omschrijft als haat en niet als steun of als protest.
Het is het geluid van de stille meerderheid. Wat boeit die clownshow van het ESF nog?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:08 schreef FYazz het volgende:
[..]
Lees de reacties hier.
Men wil vooral dat 'linksen, uva-demonstranten en moslim-tuig' op hun bek gaan. Het is een tegengeluid tegen hen, ipv een geluid voor Isral.
Zijn niet mijn woorden, maar de woorden van je mede polarisatie-bendeleden.
En aan mijn persoonlijke verhaal is niks gewauwel. Dat jij dit direct afdoet als onwaar zegt precies in welke modus je zit (met je 'in de spiegel kijken').
Door alle haat en polarisatie kun je niet indenken dat er ook gewoon mensen zijn die wel de Joodse gemeenschap steunen in het dagelijks leven, maar die het nutteloos vinden om het ESF als politiek podium te misbruiken (van beide kanten).
Wat ik vooral zie is dat mensen een afkeer hebben voor relschoppers, hooligans en jodenhatende demonstranten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:08 schreef FYazz het volgende:
[..]
Lees de reacties hier.
Men wil vooral dat 'linksen, uva-demonstranten en moslim-tuig' op hun bek gaan. Het is een tegengeluid tegen hen, ipv een geluid voor Isral.
Zijn niet mijn woorden, maar de woorden van je mede polarisatie-bendeleden.
En aan mijn persoonlijke verhaal is niks gewauwel. Dat jij dit direct afdoet als onwaar zegt precies in welke modus je zit (met je 'in de spiegel kijken').
Door alle haat en polarisatie kun je niet indenken dat er ook gewoon mensen zijn die wel de Joodse gemeenschap steunen in het dagelijks leven, maar die het nutteloos vinden om het ESF als politiek podium te misbruiken (van beide kanten).
Ik protesteer ook, maar liever concreter dan met een ESF-stem.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie is dat mensen een afkeer hebben voor relschoppers, hooligans en jodenhatende demonstranten.
Mensen die vol verbijstering hebben gezien hoe een klein maar zeer luid deel van Nederland en West Europa de gebeurtenissen van 7 oktober vierden.
Mensen die probeerden de sadistische kinderverkrachtingen en de in de fik gestoken moeders te "nuanceren".
Mensen die het dragen van een keppeltje uitlokking noemen en het geweld dat het uitlokt proberen te vergoelijken, of zelfs te negeren.
Mensen die zien dat een UvA een lijst met Joodse instellingen en namen overhandigd aan gemaskerde relschoppers.
Ja wij protesteren ook, met een stem.
Het zal ook wel meespelen dat ze daar weten hoe de politie optreedt als er wel problemen komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
En zo kan het ook. Normaal protest, geen politie nodig.
Rellen met de Guardia Civil laat je ook wel uit je hoofd.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
En zo kan het ook. Normaal protest, geen politie nodig.
Het is ontzettend heftig. Het geeft me een beetje troost dat er nog maar weinig direct betrokkenen leven. Het is nu allemaal second hand spul.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef Cruzinats het volgende:
Moeten de Joodse Nederlanders opnieuw gaan schuilen bij de boeren op het platteland?
kans acht ik heel klein. dat ze hem zo netjes zouden begraven dan he...quote:
Ik heb liever dat Nederland wint, uiteraard!! Maar daar kan ik niet op stemmen! Helaas.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het is het freaking songfestival h, niet de verkiezing tot NAVO-baas.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef FYazz het volgende:
Soms is een wond zo ernstig dat amputeren de beste oplossing is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rot op met je verbinding. Het is een smerige etterende stinkende wond in onze samenleving en de zachte heelmeesters die dat veroorzaakt hebben willen die nu verbinden.
Als iemand met een bebloede kop voor de camera had gezegd, ja ik heb tikken gekregen, maar dat is niks vergeleken met wat de Palestijnen iedere dag moeten ondergaan had het misschien nog wat indruk gemaakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:44 schreef hunterrnl het volgende:
Ik moet zeggen vind de beelden van de demonstranten wel vermakelijk. De haat in hun ogen, de reacties die nergens op slaan af en toe alsof de mensen niet eens weten waar het om gaat, in het slachtofferrol kruipen als je tikken krijgt.
Ik zag weer zon geweldig interview bij Hart van Nederland. De persoon in kwestie zei: "Waar is de menselijkheid ? Wij zijn die mensen. Wij hebben de menselijkheid. De regerinse voelen niks se meer. Zij denken alleen maar geld, olie, gas. Kom op, wakker worden."
Welke olie en gas in de Gaza Strook ?
Zag ook beelden van een bebloed meisje staan. Alsof ze een steen tegen haar hoofd had gekregen.
een jaar of 25 terug een keer meegedaan aan een oefening tegen de ME, op aanraden van een collega, die dat leuk vond.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:44 schreef hunterrnl het volgende:
...of zijn die gummi knuppels echt zo hard ?
De lijsten waren binnen mum van tijd opgesteld om overhandigd te worden aan gemaskerde mannen. Bijzonder hoe bon ton antisemitisme is geworden door de massale influx van haatbaarden die niets ophebben met de Westerse vrijheden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef Cruzinats het volgende:
Bizar dat het fascisme zich langzaam weer aan het ontplooien is in Amsterdam en ook Utrecht, het lijkt bijna wel een herhaling op vorige eeuw.
Moeten de Joodse Nederlanders opnieuw gaan schuilen bij de boeren op het platteland?
Sterker een stem ter ondersteuning van een liedje op een compleet irrelevant festival wordt al als hate crime uitgelegd, terwijl de fascisten eisen stellen en lijsten met Joden ophalen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De lijsten waren binnen mum van tijd opgesteld om overhandigd te worden aan gemaskerde mannen. Bijzonder hoe bon ton antisemitisme is geworden door de massale influx van haatbaarden die niets ophebben met de Westerse vrijheden.
Ik vraag mij af of de oefeningen de zwaarste mep partijen zijn die ze meemaken bij de ME. Soldaten doen er ook aan mee als tegenkamp en natuurlijk lui die het wel leuk vinden om te knokken. Toch heel wat anders dan dat stel larpende kneuzen in Amsterdam of de corona wappies die vooral uit zijn op ik ben een slachtoffer roepen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
een jaar of 25 terug een keer meegedaan aan een oefening tegen de ME, op aanraden van een collega, die dat leuk vond.
Dat is het niet
en als antwoord op je vraag, ja dat zijn ze...
Prima! Maar ik sta er anders in. Sommige dingen moet je niet willen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
een jaar of 25 terug een keer meegedaan aan een oefening tegen de ME, op aanraden van een collega, die dat leuk vond.
nja, dat weet ik natuurlijk niet, ik weet alleen dat ik verrot veel pijn had en dat het echt een kut dag wasquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of de oefeningen de zwaarste mep partijen zijn die ze meemaken bij de ME. Soldaten doen er ook aan mee als tegenkamp en natuurlijk lui die het wel leuk vinden om te knokken. Toch heel wat anders dan dat stel larpende kneuzen in Amsterdam of de corona wappies die vooral uit zijn op ik ben een slachtoffer roepen.
Hoe kan je het stemmen op Isral zien als haat tegen de palestijnen? Die doen niet mee met het ESF! Het is dan nog eerder haat tegen de demonstranten die wilden tegenhouden dat ze meededen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:56 schreef FYazz het volgende:
Ik ga niet op Isral stemmen puur omdat ik de andere partij haat.
En als dit ineens effect zou hebben op bijvoorbeeld F1 en Champions League dan zou het natuurlijk ineens boeiend zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:14 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Het is het geluid van de stille meerderheid. Wat boeit die clownshow van het ESF nog?
Je zou er met een landkaart naartoe moeten en aan die studentes moeten vragen of ze Gaza aan kunnen wijzen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als iemand met een bebloede kop voor de camera had gezegd, ja ik heb tikken gekregen, maar dat is niks vergeleken met wat de Palestijnen iedere dag moeten ondergaan had het misschien nog wat indruk gemaakt.
In plaats daarvan zien we een stel gemaskerde losers met een spreekverbod. Een spreekverbod op een demonstratie. Hoe verzin je het? Ze zouden het niet eens op camera kunnen zeggen want idiote medestanders belagen de pers.
Wat ze wel hebben is een stel achterlijke Engelse yels die ze allemaal als zombies herhalen. We are human wat are you? Ik zie de ME'ers allemaal crying to house runnen after such a meaningfull moment.
Sta ik er ook op ?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
Dit topic zorgt er een beetje voor dat mijn "ignore" lijst gestaag groeit.
Bijna net zo slecht als de uva rector die niet weet met wie hij praat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef Filosoofert het volgende:
Het feit dat nieuwsuur iemand interviewt als "student" terwijl dat gewoon iemand blijkt te zijn die lid is van een antisemitische organisatie (samidoun)kom op jongens, ben je dan journalist ja?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het niveau van de journalistiek in Nederland anno 2024 is echt lachwekkend treurig...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef Filosoofert het volgende:
Het feit dat nieuwsuur iemand interviewt als "student" terwijl dat gewoon iemand blijkt te zijn die lid is van een antisemitische organisatie (samidoun)kom op jongens, ben je dan journalist ja?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope, alleen lui die bagger posten hier.. Niets mis met een andere mening ofzo, maar je bagger maar blijven herhalen is irritant..quote:
De maskers vallen nu echt af. Het is 1 groot broeinest van anti-semitisme, en hoe meer bewijs naar buiten lekt, hoe fanatieker de pro-Hamas lieden worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef Filosoofert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan erachter komen dat de zogenaamde studenten aan een universiteit niet eens basis topografie beheersenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou er met een landkaart naartoe moeten en aan die studentes moeten vragen of ze Gaza aan kunnen wijzen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nope, alleen lui die bagger posten hier.. Niets mis met een andere mening ofzo, maar je bagger maar blijven herhalen is irritant..
Complete idioot die vent. Studenten of terroristen, maakt dat wat uit.. ik ga toch wel met mijn kontje open staan.quote:
Je kan er niet meer omheen zo hquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De maskers vallen nu echt af. Het is 1 groot broeinest van anti-semitisme, en hoe meer bewijs naar buiten lekt, hoe fanatieker de pro-Hamas lieden worden.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete idioot die vent. Studenten of terroristen, maakt dat wat uit.. ik ga toch wel met mijn kontje open staan.
Opdoeken die tent en een uva 2.0 opbouwen.
Ik de huidige wereld is er geen plaats meer voor gedegen onderzoek door journalisten. Alles om maar zo snel mogelijk het nieuws te kunnen brengen, kijkcijfers en clicks te scoren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef Filosoofert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren was het nog "een enkeling", nu zien we gecoordineerde, georganiseerde en gecontroleerde relprotesten door anti-semitische organisaties die honderden naieve docenten en studenten blijkbaar kunnen mobiliseren in hun haat. Ik kon me nooit voorstellen hoe Duitsers meeliepen met de nazi's, maar de afgelopen dagen is het wel duidelijk geworden hoe snel gebrainwashte kinderbreintjes kunnen worden ingezet om een jodenjacht te organiseren die vervolgens ook nog eens gefaciliteerd worden door een UvA en hun collaborerende rector magnificus.quote:
Bijzonder hoe verdekt dat antisemitisme altijd opduikt.. Het zou mij niks verbazen als de Russen hier op n of andere manier ook bij betrokken zijn. Het Westen ontregelen...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De maskers vallen nu echt af. Het is 1 groot broeinest van anti-semitisme, en hoe meer bewijs naar buiten lekt, hoe fanatieker de pro-Hamas lieden worden.
Alle studenten die mee protesteren studie beindigen en de docenten die meedoen ontslaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete idioot die vent. Studenten of terroristen, maakt dat wat uit.. ik ga toch wel met mijn kontje open staan.
Opdoeken die tent en een uva 2.0 opbouwen.
Sterker nog, die lijsten waren er al en zijn openbaar in te zien. Dus wat is er nu dan anders? Als het een andere lijst is dan eerst, dan was mijn overtrokken post van gisteren of eergisteren ("lijsten met namen van Joden") misschien niet zo heel ver bezijden de waarheidquote:Op vrijdag 10 mei 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De lijsten waren binnen mum van tijd opgesteld om overhandigd te worden aan gemaskerde mannen. Bijzonder hoe bon ton antisemitisme is geworden door de massale influx van haatbaarden die niets ophebben met de Westerse vrijheden.
Waarschijnlijk wel, zouden wij ook bij hullie doen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bijzonder hoe verdekt dat antisemitisme altijd opduikt.. Het zou mij niks verbazen als de Russen hier op n of andere manier ook bij betrokken zijn. Het Westen ontregelen...
Dat die haatbaarden antisemiet zijn wist iedereen wel, maar het blijft altijd verrassend dat ze weer zoveel van die useful idiots erbij weten te vinden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gisteren was het nog "een enkeling", nu zien we gecoordineerde, georganiseerde en gecontroleerde relprotesten door anti-semitische organisaties die honderden naieve docenten en studenten blijkbaar kunnen mobiliseren in hun haat. Ik kon me nooit voorstellen hoe Duitsers meeliepen met de nazi's, maar de afgelopen dagen is het wel duidelijk geworden hoe snel gebrainwashte kinderbreintjes kunnen worden ingezet om een jodenjacht te organiseren die vervolgens ook nog eens gefaciliteerd worden door een UvA en hun collaborerende rector magnificus.
Zo kwam de NSB dus aan de macht en kreeg het volledige controle, dat is wel heel duidelijk geworden zo.
De enige juiste reactie zou zijn geweest "Pleur op met je eisen, de lijst staat daar, en wij hebben een proces om na te gaan of een samenwerkingsverband voldoet aan alle eisen, nu terug naar je klaslokaal".quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, die lijsten waren er al en zijn openbaar in te zien. Dus wat is er nu dan anders? Als het een andere lijst is dan eerst, dan was mijn overtrokken post van gisteren of eergisteren ("lijsten met namen van Joden") misschien niet zo heel ver bezijden de waarheid
Die useful idiots gebruiken straks de "ich habe es nicht gewusst" kaart denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat die haatbaarden antisemiet zijn wist iedereen wel, maar het blijft altijd verrassend dat ze weer zoveel van die useful idiots erbij weten te vinden.
Kijk eens beeldmateriaal van de Rijkspartijdagen in Neurenberg. De massaliteit, de overtuiging, kippenvel. En realiseer je dan dat de meeste Nederlanders dit al hebben bij Marco Borsato in een stadionnetje.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gisteren was het nog "een enkeling", nu zien we gecoordineerde, georganiseerde en gecontroleerde relprotesten door anti-semitische organisaties die honderden naieve docenten en studenten blijkbaar kunnen mobiliseren in hun haat. Ik kon me nooit voorstellen hoe Duitsers meeliepen met de nazi's, maar de afgelopen dagen is het wel duidelijk geworden hoe snel gebrainwashte kinderbreintjes kunnen worden ingezet om een jodenjacht te organiseren die vervolgens ook nog eens gefaciliteerd worden door een UvA en hun collaborerende rector magnificus.
Zo kwam de NSB dus aan de macht en kreeg het volledige controle, dat is wel heel duidelijk geworden zo.
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als er iemand met een keppeltje bij zo'n demonstratie in de buurt komtquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk eens beeldmateriaal van de Rijkspartijdagen in Neurenberg. De massaliteit, de overtuiging, kippenvel. En realiseer je dan dat de meeste Nederlanders dit al hebben bij Marco Borsato in een stadionnetje.
En dan ook niet rectificeren natuurlijk, om vervolgens met samengeknepen billetjes de hervormingen bij de NPO op je af te zien denderen. "Waar komen die toch vandaan? Wij zijn toch neutraal?"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:05 schreef Filosoofert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is echt bijzonder hoe links zich in allerlei bochten wringt om deze protesten goed te praten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:23 schreef Aether het volgende:
Parool: 'Jamaar het gaat om de mensenrechten'
https://www.geenstijl.nl/(...)-om-de-mensenrechten
Direct excommuniceren inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Alle studenten die mee protesteren studie beindigen en de docenten die meedoen ontslaan.
En dan zou ik meteen als kamerverhuurder, de huur opzeggen. Als je geen student bent, gaat de kamer naar een ander.
Ik heb ze een email gestuurd met vragen of het waar is dat die Bodden een extremist is. Laat t wel weten als er een antwoord komt, zal wel nietquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dan ook niet rectificeren natuurlijk, om vervolgens met samengeknepen billetjes de hervormingen bij de NPO op je af te zien denderen. "Waar komen die toch vandaan? Wij zijn toch neutraal?"
Links is dood. Zo blijkt hier.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder hoe links zich in allerlei bochten wringt om deze protesten goed te praten.
De hypocrisie in dit stuk is stuitend.
Heb deze chaos gemist voor Oekrane destijds.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We kunnen het tot in het oneindige herhalen, de genocide in Soedan, de Rohingya, de Azeri´s, de christenen onder IS, en ga zo maar door.quote:
Feit dat men het nog steeds demonstraties blijft noemen zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder hoe links zich in allerlei bochten wringt om deze protesten goed te praten.
De hypocrisie in dit stuk is stuitend.
Jawel hoor, de meerderheid begint het nu ook in te zien. Dat zie je wel aan het stemgedrag bij het ESF. Ik heb er niets over gelezen en niemand over gehoord, maar toch lijkt de stille meerderheid elkaar te vinden. Daarnaast is die stille meerderheid meer en meer bereid om hun stem te laten horen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:32 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Feit dat men het nog steeds demonstraties blijft noemen zegt al genoeg.
Helaas denk ik alleen dat er weinig gaat veranderen als er allerlei figuren, zoals die gast bij nieuwsuur, binnen al die organisaties zitten. Zal jaren overheen gaan om dit een beetje recht te trekken.
6 juni kunnen we onze stem laten 'horen'.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:36 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Jawel hoor, de meerderheid begint het nu ook in te zien. Dat zie je wel aan het stemgedrag bij het ESF. Ik heb er niets over gelezen en niemand over gehoord, maar toch lijkt de stille meerderheid elkaar te vinden. Daarnaast is die stille meerderheid meer en meer bereid om hun stem te laten horen.
Maar wij doen dat zonder geweld, vernielingen en intimidatie. Knap h, dat dat ook kan. Dat zal de antisemieten kwaad maken en dus verder uit de tent lokken.
Dat is nodig ben ik bang om het kaf van het koren te scheiden.
"Aan het einde van de dag, zijn we allemaal mensen"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:
Valt me een beetje tegen van Joost, zich bemoeien met die vraag aan dat Isralische meisje.
Op welke gronden?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Alle studenten die mee protesteren studie beindigen en de docenten die meedoen ontslaan.
Ik denk niet dat er veel UvA-studenten bij jou een kamertje in Zeeland komen huren.quote:En dan zou ik meteen als kamerverhuurder, de huur opzeggen. Als je geen student bent, gaat de kamer naar een ander.
Nou ja ik lees hier toch ook regelmatig dat moslims zich tegen hun radicale geloofsgenoten moeten uitspreken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:44 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
"Aan het einde van de dag, zijn we allemaal mensen"
Behalve als je Isralir bent, dan ben je vooral Isralir en verantwoordelijk voor je regering.
Vandalisme tegen de universiteit. Andere studenten belemmeren colleges te volgen. Lijkt me dat er best wel regels te vinden zijn die verwijdering rechtvaardigen.quote:
Wat heb jij met Zeeland? Is al de zoveelste keer dat je iets dergelijks tegen mij zegt. Ik heb niks met Zeeland en er al helemaal geen woning of zo.quote:Ik denk niet dat er veel UvA-studenten bij jou een kamertje in Zeeland komen huren.
Van mij niet hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou ja ik lees hier toch ook regelmatig dat moslims zich tegen hun radicale geloofsgenoten moeten uitspreken.
Want iedereen die deelnam aan de demonstratie heeft zich schuldig gemaakt aan vernielingen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Vandalisme tegen de universiteit. Andere studenten belemmeren colleges te volgen. Lijkt me dat er best wel regels te vinden zijn die verwijdering rechtvaardigen.
Dat dacht ik.quote:[..]
Wat heb jij met Zeeland? Is al de zoveelste keer dat je iets dergelijks tegen mij zegt. Ik heb niks met Zeeland en er al helemaal geen woning of zo.
Behoorlijk ja, hij is wel door de mand gevallen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:42 schreef Zoddie het volgende:
Valt me een beetje tegen van Joost, zich bemoeien met die vraag aan dat Isralische meisje.
Medeplichtig heet zoiets.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want iedereen die deelnam aan de demonstratie heeft zich schuldig gemaakt aan vernielingen?
[..]
Dat dacht ik.
Als je met 10 man iemand doodschopt en het is niet duidelijk wie de doodsschop gaf, dan ben je allemaal schuldig. Vind ik hier ook het geval. In elk geval voor de kern van de demonstranten. Niet degene die van een afstandje steun betuigen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
Want iedereen die deelnam aan de demonstratie heeft zich schuldig gemaakt aan vernielingen?
Dezelfde persoon die je quote? Of is dit weer iets dat alleen in je fantasie gebeurt?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou ja ik lees hier toch ook regelmatig dat moslims zich tegen hun radicale geloofsgenoten moeten uitspreken.
Veel van die nobuddies met lege levens die even wat spanning zoeken. Zag je ook met de BLM-protesten een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die useful idiots gebruiken straks de "ich habe es nicht gewusst" kaart denk ik zo.
Wanneer het gaat om studenten van hun opleiding verwijderen, of medewerkers ontslaan, dan is wat jij vindt niet zo heel relevant. Dus nogmaals: welke gronden, die juridisch steekhoudend zijn, zou de universiteit daarvoor volgens jou moeten opvoeren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je met 10 man iemand doodschopt en het is niet duidelijk wie de doodsschop gaf, dan ben je allemaal schuldig. Vind ik hier ook het geval. In elk geval voor de kern van de demonstranten. Niet degene die van een afstandje steun betuigen.
Laat me raden, IDF heeft dit geregeld?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In het ESF forum zijn ze helemaal doorgeslagen met complottheorien.
Ik geloof zelf niet dat Isral zal winnen, maar wel interessant wie er allemaal gelijk de paniekknop indrukt (ESF is dood wanneer Isral wint vond ik zelf de leukste).
Nee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dezelfde persoon die je quote? Of is dit weer iets dat alleen in je fantasie gebeurt?
Waarom speel je direct op de man?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op welke gronden?
[..]
Ik denk niet dat er veel UvA-studenten bij jou een kamertje in Zeeland komen huren.
Ja?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we in dit land huurdersbescherming en kun je gewoon blijven wonen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan zou ik meteen als kamerverhuurder, de huur opzeggen. Als je geen student bent, gaat de kamer naar een ander.
Het is geen fictief argument. Sterker nog: het is helemaal geen argument maar een constatering.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe je dat dan vaker, fictieve argumenten opvoeren en daar dan heel hard op gaan?
Al waren ze beeldschoon, een groot deel van hun denkbeelden is lelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:11 schreef epicbeardman het volgende:
Die gezichtsbedekking zegt genoeg, is altijd zo bij links en antifa. (omdat ze anders bang zijn dat hen uitkering gekort word)
Bij coronaprotesten door de alpha mannen zag je niemand met gezichtsbedekking. Die stonden achter hen standpunten, deze mietjes moeten allemaal hen gezichtjes bedekken.
Wordt tijd dat een stel Ajax/Feyenoord en Utrecht hooligans die lui eens gaan de-masken, maar dan schrik je van hoe lelijk die types zijn.
Wat je wil gebruiken als argument in een discussie waar het irrelevant is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is geen fictief argument. Sterker nog: het is helemaal geen argument maar een constatering.
Ik wilde het gezegd hebben en het er verder bij laten, maar gezien jij er zo 'hard op gaat' wil ik je best het pleziertje doen om het er nog even over te hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat je wil gebruiken als argument in een discussie waar het irrelevant is.
Wil je dit topic weer laten ontsporen ? Is dat je doel?
Gezichtsbedekking kan meerdere bedoelingen hebben, zowel goede als kwade. De kwade bedoelingen noem je zelf al maar als je ziet hoe bijv. de studenten die onlangs protesteerden in de VS geshamed werden door de politie door ze publiekelijk voor de camera te ontmaskeren en vervolgens online werden gedoxxed door (extreem)rechtse idiioten dan begrijp je wel dat gezichtsbedekking ook hartstikke nodig kan zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:11 schreef epicbeardman het volgende:
Die gezichtsbedekking zegt genoeg, is altijd zo bij links en antifa. (omdat ze anders bang zijn dat hen uitkering gekort word)
Bij coronaprotesten door de alpha mannen zag je niemand met gezichtsbedekking. Die stonden achter hen standpunten, deze mietjes moeten allemaal hen gezichtjes bedekken.
Wordt tijd dat een stel Ajax/Feyenoord en Utrecht hooligans die lui eens gaan de-masken, maar dan schrik je van hoe lelijk die types zijn.
in NL? Denk je dat serieus?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking kan meerdere bedoelingen hebben, zowel goede als kwade. De kwade bedoelingen noem je zelf al maar als je ziet hoe bijv. de studenten die onlangs protesteerden in de VS geshamed werden door de politie door ze publiekelijk voor de camera te ontmaskeren en vervolgens online werden gedoxxed door (extreem)rechtse idiioten dan begrijp je wel dat gezichtsbedekking ook hartstikke nodig kan zijn.
“Ik stel alleen maar vragen” is je verklaring ja? Zegt genoeg over hoe je in dit topic zit, zeker gezien je eerste opmerking richting Gia gelijk een sneer was.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik wilde het gezegd hebben en het er verder bij laten, maar gezien jij er zo 'hard op gaat' wil ik je best het pleziertje doen om het er nog even over te hebben.
Terecht ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking kan meerdere bedoelingen hebben, zowel goede als kwade. De kwade bedoelingen noem je zelf al maar als je ziet hoe bijv. de studenten die onlangs protesteerden in de VS geshamed werden door de politie door ze publiekelijk voor de camera te ontmaskeren en vervolgens online werden gedoxxed door (extreem)rechtse idiioten dan begrijp je wel dat gezichtsbedekking ook hartstikke nodig kan zijn.
Als ik bij een demonstratie ben die uit de hand loopt (wat n.m.i. gebeurt als er vernielingen plaatsvinden) dan ga ik weg en distantieert ik mij ervan. Juist OMDAT ik er niet bij wil horen. Lijkt mij normaal geciviliseerd gedrag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Dat dacht ik.
Rechters hechten geen waarde aan jouw mening. Ook niet aan die van mij. Het gaat om gronden die objectief vast te stellen zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je met 10 man iemand doodschopt en het is niet duidelijk wie de doodsschop gaf, dan ben je allemaal schuldig. Vind ik hier ook het geval. In elk geval voor de kern van de demonstranten. Niet degene die van een afstandje steun betuigen.
Dat lijkt me niet correct, doxing is als je iemand online ontmaskert (bijvoorbeeld als ik de echte naam achter het account Ronald-Koeman publiceer). Dit zijn gewoon mensen die in de publieke ruimte op eigen titel meedoen aan protesten. Dat is toch echt wat anders, dan is van enige verwachting van anonimiteit geen sprake.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Och, laat hem. Ik krijg er, schijnbaar, nog een huisje in Zeeland bij. Mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Ik stel alleen maar vragen” is je verklaring ja? Zegt genoeg over hoe je in dit topic zit, zeker gezien je eerste opmerking richting Gia gelijk een sneer was.
Laat me raden, je bent een pro Palestijntje?
Dat volgzame kuddegedrag zag je ook bij de Duitse bevolking. Daarom duurde het ook langer dan nodig was. Zeer gevaarlijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Als ik bij een demonstratie ben die uit de hand loopt (wat n.m.i. gebeurt als er vernielingen plaatsvinden) dan ga ik weg en distantieert ik mij ervan. Juist OMDAT ik er niet bij wil horen. Lijkt mij normaal geciviliseerd gedrag.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:35 schreef Aether het volgende:
Debat live te volgen van 13.00 uur
AT5 zendt het hele debat live uit op de website, YouTube en tv. Via dit liveblog houden we u ook op de hoogte van alle ontwikkelingen. Buiten de Stopera is er een protestdemonstratie aangekondigd, ook dat houden we live in de gaten.
https://www.at5.nl/artike(...)rijpen-uva-protesten
Neehoor, is gewoon verboden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Het gezichtsbedekking argument is echt een hele slechte. What's next:"Waarom zien we hun bips niet?" gaat toch om wat ze zeggen man.
Zoals het hoort inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Als ik bij een demonstratie ben die uit de hand loopt (wat n.m.i. gebeurt als er vernielingen plaatsvinden) dan ga ik weg en distantieert ik mij ervan. Juist OMDAT ik er niet bij wil horen. Lijkt mij normaal geciviliseerd gedrag.
Een gezicht is iets anders dan een bips, meestal dan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Het gezichtsbedekking argument is echt een hele slechte. What's next:"Waarom zien we hun bips niet?" gaat toch om wat ze zeggen man.
Ja, dat lijkt mij ook. Maar dat betekent niet dat iedereen die dat niet doet vervolgens gewoon ontslagen moet/kan worden zonder dat vast is komen te staan dat ze zich ergens schuldig aan hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:28 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
“Het benoemen van een strafbaar feit is echt een hele slechte, het gaat om andere dingen”.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee hoor, ik denk niet zo binair.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Ik stel alleen maar vragen” is je verklaring ja? Zegt genoeg over hoe je in dit topic zit, zeker gezien je eerste opmerking richting Gia gelijk een sneer was.
Laat me raden, je bent een pro Palestijntje?
Agenten en bekende Nederlanders hebben ook last van doxingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet correct, doxing is als je iemand online ontmaskert (bijvoorbeeld als ik de echte naam achter het account Ronald-Koeman publiceer). Dit zijn gewoon mensen die in de publieke ruimte op eigen titel meedoen aan protesten. Dat is toch echt wat anders, dan is van enige verwachting van anonimiteit geen sprake.
Ah nou dat lijkt mij idd anders, dubbel wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Maar dat betekent niet dat iedereen die dat niet doet vervolgens gewoon ontslagen moet/kan worden zonder dat vast is komen te staan dat ze zich ergens schuldig aan hebben gemaakt.
Daarnaast had Gia het over iedereen die bij de demonstratie aanwezig was, en daar reageerde ik op.
Prima hoor dat je intellectueel wilt doen. Maar ik heb het over de mogelijke gronden er achter. De intenties. Dit kunnen er legio zijn. Dus om maar aan te nemen "Ja, ze willen rotzooi trappen, daarom dragen ze die..." is dusdanig niet te bewijzen dat iedereen zijn vochtige mondje beter kan houden hierover.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Het benoemen van een strafbaar feit is echt een hele slechte, het gaat om andere dingen”.
Doxxing is toch adres of contactgegevens bekend maken?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet correct, doxing is als je iemand online ontmaskert (bijvoorbeeld als ik de echte naam achter het account Ronald-Koeman publiceer). Dit zijn gewoon mensen die in de publieke ruimte op eigen titel meedoen aan protesten. Dat is toch echt wat anders, dan is van enige verwachting van anonimiteit geen sprake.
Tenzij die bekende Nederlanders anonieme accounts hebben die ontmaskert worden is dit niet waar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Agenten en bekende Nederlanders hebben ook last van doxing
Online ja. Het is niet iemand benoemen die zelf in het openbaar treedt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:42 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Doxxing is toch adres of contactgegevens bekend maken?
Bij de wat grotere demonstraties heeft de ene kant niet door wat aan de andere kant gebeurt. Het is in Nederlands recht niet mogelijk om een hele groep te vervolgen, ook niet voor schade. Dat is geprobeerd bij de corona rellen en maar weinig relschoppers hebben de portemonnee moeten trekkenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:41 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ah nou dat lijkt mij idd anders, dubbel wel.
Voor de schade mag je n.m.i. wel opdraaien, want je hoort "erbij". Voor straffen dient wel meer bewijs te komen.
Maar dit is ook zo geregeld in het strafrecht itt het civiel recht
Dat is waar. Er zijn er ook die vooral bezig zijn met het opzetten van een Kalifaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima hoor dat je intellectueel wilt doen. Maar ik heb het over de mogelijke gronden er achter. De intenties. Dit kunnen er legio zijn. Dus om maar aan te nemen "Ja, ze willen rotzooi trappen, daarom dragen ze die..." is dusdanig niet te bewijzen dat iedereen zijn vochtige mondje beter kan houden hierover.
Kom, je snapt zelf ook wel dat je geen argumenten hebt en recht aan het lullen bent wat krom is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima hoor dat je intellectueel wilt doen. Maar ik heb het over de mogelijke gronden er achter. De intenties. Dit kunnen er legio zijn. Dus om maar aan te nemen "Ja, ze willen rotzooi trappen, daarom dragen ze die..." is dusdanig niet te bewijzen dat iedereen zijn vochtige mondje beter kan houden hierover.
Doxing is het publiceren van persoonsgegevens van een individu of organisatie, doorgaans op het internet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tenzij die bekende Nederlanders anonieme accounts hebben die ontmaskert worden is dit niet waar.
“Het gaat om de intentie achter het beroven van het tasje”quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doxing is het publiceren van persoonsgegevens van een individu of organisatie, doorgaans op het internet.
Doxing heeft een negatieve lading omdat het veelal een wraakoefening is door middel van schending van de privacy. Daarnaast kan het gaan om intimidatie, chantage en online shaming, maar ook om activisme zoals klokkenluiden en het helpen met de opsporing van verdachten. In het ernstigste geval probeert men een heksenjacht te provoceren. Informatie over een persoon wordt gewonnen uit onder meer publiek beschikbare databanken, sociale media, hacking en social engineering.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doxing
Doxing is het verzamelen en publiceren van persoonlijke gegevens van een persoon. Doxing betekent een document (doc/doxing) maken met persoonlijke gegevens met als doel deze te publiceren. Vaak wordt het gebruikt om te intimideren, te chanteren of om wraak te nemen
Tot vorig jaar moest er naast doxing ook sprake zijn van stalking, bedreiging of opruiing voordat je aangifte kan doen. Daar hebben de afgelopen jaren meerdere politici maar ook agenten en bekende Nederlanders last van gehad. Hun persoonlijke gegevens werden gedeeld via bijvoorbeeld social media. Maar iedereen kan gedoxt worden, er worden bijvoorbeeld naaktfoto’s met contactgegevens in een Telegramgroep geplaatst of fake accounts gemaakt met alle privgegevens van iemand. Doxing is altijd ingrijpend en soms ook gevaarlijk als kwaadwillenden bij iemand thuis voor de deur staan.![]()
https://veiliginternetten.nl/nieuws/nieuwe-wet-tegen-doxing/
Hier is het wat makkelijker, helemaal gezien de schade die makkelijk constateerbaar is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij de wat grotere demonstraties heeft de ene kant niet door wat aan de andere kant gebeurt. Het is in Nederlands recht niet mogelijk om een hele groep te vervolgen, ook niet voor schade. Dat is geprobeerd bij de corona rellen en maar weinig relschoppers hebben de portemonnee moeten trekken
Vandalisme.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer het gaat om studenten van hun opleiding verwijderen, of medewerkers ontslaan, dan is wat jij vindt niet zo heel relevant. Dus nogmaals: welke gronden, die juridisch steekhoudend zijn, zou de universiteit daarvoor volgens jou moeten opvoeren.
Mag ik begin september in jouw huisje? Ik heb er een denkbeeldige cheque voor over. Deal?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, laat hem. Ik krijg er, schijnbaar, nog een huisje in Zeeland bij. Mooi meegenomen.
Sws als je bij de arrestanten hoort.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hier is het wat makkelijker, helemaal gezien de schade die makkelijk constateerbaar is.
Wat mij betreft sturen ze iedereen die na het bouwen van die blokkades nog aanwezig was een rekening.
En zie daar meteen de reden voor grootschalige gezichtsbedekkingquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Vandalisme.
Al wordt bewijslast lastig, met al die gezichtsbedekking.
Nogmaals, ik gun iedereen zijn moment van slim doen. Maar hier sla je de plank cht mis. Het kan heel goed zijn dat er een aantal zijn die de gezichtsbedekking dragen om te rellen en te slopen, maar dat zal vast en zeker niet gelden voor iedereen. Maar ik blijf er bij, je kan dit alleen maar aannemen en niet bewijzen. Dus ik wil iedereen verzoeken om het stoute mondje te houden hierover.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kom, je snapt zelf ook wel dat je geen argumenten hebt en recht aan het lullen bent wat krom is.
Dat lijkt mij wel standaard ja, echter gezien hoe zoiets in het verleden is gedaan zal dat wel niet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Sws als je bij de arrestanten hoort.
En nee, het argument "ik was toevallige voorbijganger" gaat niet op als je vooraan staat bij een demonstratie zoals deze.
Dan moet je vertrekken als dat gevorderd is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals, ik gun iedereen zijn moment van slim doen. Maar hier sla je de plank cht mis. Het kan heel goed zijn dat er een aantal zijn die de gezichtsbedekking dragen om te rellen en te slopen, maar dat zal vast en zeker niet gelden voor iedereen. Maar ik blijf er bij, je kan dit alleen maar aannemen en niet bewijzen. Dus ik wil iedereen verzoeken om het stoute mondje te houden hierover.
Jason.
Maar dat is de hele reden dat gezichtsbedekking niet wenselijk is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals, ik gun iedereen zijn moment van slim doen. Maar hier sla je de plank cht mis. Het kan heel goed zijn dat er een aantal zijn die de gezichtsbedekking dragen om te rellen en te slopen, maar dat zal vast en zeker niet gelden voor iedereen. Maar ik blijf er bij, je kan dit alleen maar aannemen en niet bewijzen. Dus ik wil iedereen verzoeken om het stoute mondje te houden hierover.
Jason.
Wenselijkheid maakt van een aanname niet automatisch een feit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:04 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maar dat is de hele reden dat gezichtsbedekking niet wenselijk is.
Naja genoeg Hooligans, Boeren en Wappies die hun baan kwijt zijn door soortgelijk gedrag.. Deze lui niet aanpakken is voer voor nog meer gehuil vanuit de Wappies etc..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Maar dat betekent niet dat iedereen die dat niet doet vervolgens gewoon ontslagen moet/kan worden zonder dat vast is komen te staan dat ze zich ergens schuldig aan hebben gemaakt.
Daarnaast had Gia het over iedereen die bij de demonstratie aanwezig was, en daar reageerde ik op.
Zeker weten, en 1 steen doorgeven maakt je al medeplichtig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel standaard ja, echter gezien hoe zoiets in het verleden is gedaan zal dat wel niet gebeuren.
Je kan ze ook vrij makkelijk opsporen aangezien er zat beelden zijn.
Dan laat je je nobele standpunten kapen door rotzooischoppers. Neen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:03 schreef S95Sedan het volgende:
Dan moet je vertrekken als dat gevorderd is.
Zo lastig is het niet hoor.
je mist het punt (goh).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wenselijkheid maakt van een aanname niet automatisch een feit.
Niet automatisch. Je kan denken dat er elders stenen nodig zijn voor wederopbouw.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:07 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Zeker weten, en 1 steen doorgeven maakt je al medeplichtig.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wenselijkheid maakt van een aanname niet automatisch een feit.
Bij deze ben ik klaar met discussiren met jou.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet automatisch. Je kan denken dat er elders stenen nodig zijn voor wederopbouw.
Ik probeer slechts aan te geven dat je open moet staan voor andere opties. Aannames zijn de moeder van alle f**k ups.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:10 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Bij deze ben ik klaar met discussiren met jou.
abbo nemen en op ignore zettenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:10 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Bij deze ben ik klaar met discussiren met jou.
Maar aanwezigheid bij een demonstratie die uit de hand loopt is niet hetzelfde als vandalisme.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Vandalisme.
Ik ken ze niet. Dus ik kan en wil niet te uitgesproken over ze zijn. Een demonstratie al dan niet met gezichtsbedekking vertelt mij niets over hun arbeidsverleden en/of arbeidsethos.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:12 schreef Filosoofert het volgende:
Die mensen hebben nog geen dag in hun leven gewerkt, maar meneer meent dat ze hun handen uit de mouwen zouden steken
Niks nobel standpunt, als je de boel afbreekt ben je gewoon af.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan laat je je nobele standpunten kapen door rotzooischoppers. Neen.
Er zijn veel aanhoudingen verricht, de namen zijn bekend bij de politie (mag ik toch aannemen).quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Vandalisme.
Ja, dan ga ik demonstreren en iemand anders breekt af. Dan ben ik toch geen knip voor de neus waard als ik er mee stop?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:14 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niks nobel standpunt, als je de boel afbreekt ben je gewoon af.
Gan ga je weg? Zo lastig is het niet hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dan ga ik demonstreren en iemand anders breekt af. Dan ben ik toch geen knip voor de neus waard als ik er mee stop?
Alsof je naar het toilet gaat en midden in het wegzetten van een bolus opstaat en weggaat.
Moet ik alleen nog zien te achterhalen waar het zogenaamd precies staat!! Maar als jij het kan vinden, deal!!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mag ik begin september in jouw huisje? Ik heb er een denkbeeldige cheque voor over. Deal?
Graag gedaan alleen waar staat de vereiste van een online anoniem account en is bij bijvoorbeeld bekende doxing voorbeelden Kaag, Dijksma of Rick van der Belt toch geen sprake van doxing?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Tering, wat zitten die gasten in een collectieve slachtofferrol.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:24 schreef Scrummie het volgende:
Wat een irritant gebeuren bij dat 'debat'.
Maar winst voor Isral is een klap in het gezicht van de LGBT communityquote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het is een middelvinger naar de haat uit de islamitische en links fascistische hoek.
Ze zijn een minderheid en krijsen samen met de media alsof ze een meerderheid zijn. Europa staat achter Israel en het lot van Hamas moslim terroristen interesseert ons niets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat willen we denk ik (nagenoeg) allemaal. Helaas werkt het niet zo en dat is aan de andere kant maar goed ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hier is het wat makkelijker, helemaal gezien de schade die makkelijk constateerbaar is.
Wat mij betreft sturen ze iedereen die na het bouwen van die blokkades nog aanwezig was een rekening.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar winst voor Isral is een klap in het gezicht van de LGBT community![]()
[ afbeelding ]die is helemaal van het padjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
[..]
[ afbeelding ]Het wordt een wedstrijdje wie heeft de meeste pijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
[..]
[ afbeelding ]En winst voor hamas dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |