quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.²
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Israël te stemmen? Slaat echt nergens op.
Oh de ware boodschap is prima duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, van een (klein) deel van de demonstranten. De ware boodschap sneeuwt hierdoor onder. Zo zonde.²
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag niet op je eigen land stemmen als je niet weet hoe een vpn werkt.
Hou toch opquote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Op het ESF forum halen ze gewoon kritische berichten weg.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:34 schreef Zoddie het volgende:
Men is totaal ontdaan van de 40% stemmen voor Israel, ze snappen totaal niet waar dat vandaan komt!
Misschien eens UIT je bubbel stappen? Misschien eens kijken wat de medemens vindt van jouw acties?
dit dus, dat nuanceren van sadistische kinderverkrachters wekt erg weinig sympathie, kan je als een malloot op straat gaan staan schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu is het slechts het ESF. Binnenkort word het de Europese verkiezing.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar dat betekent niet dat je dan op een ander land moet stemmen of anderen moet gaan overtuigen om op Israël te stemmen met puur als reden anti-anti Israël.
[..]
Hou toch opJe doet op deze wijze zelf hartstikke mee met de polarisatie-polonaise en houdt deze, net als je tegenstanders, in stand.
Schieten helemaal niets op met dat wij/zij gedoe. Of het nu komt van de VRT, van de demonstranten of van stemmers die nooit kijken maar nu wel persé een politiek statement willen maken.
Staan daar artiesten op een podium die maanden hard hebben gewerkt om iets 'goeds' neer te zetten en dat is helemaal voor niets, want de wedstrijd wordt niet bepaald op het podium en op basis van beste totaal act, maar wordt bepaald op social media en op basis van onvrede.
Omdat Israël een westers land is waar we meer mee gemeen hebben dan een cultuur waarin bijvoorbeeld vrouwen en de lhbtiq+ gemeenschap minder rechten hebben. Omdat de gruwelijkheden van 7 oktober veel mensen gechoqueerd hebben. Omdat op dit moment in Nederland joodse mensen worden aangesproken op keuzes van het Israëlische regime en niet meer veilig over straat kunnen. Omdat in Amsterdam monumentale panden en kunst worden vernield uit naam van Israëlkritiek, terwijl openlijk sympathie aan Hamas wordt beleden. Omdat de Israëlische kandidaat uitgejouwd en geïntimideerd wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:54 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Hoezo?Israel heeft op dit moment de meest extreem rechtse overheid in in de westerse samenleving. De enige reden waarom er zoveel doden vallen in Gaza is omdat Bibi bang is om zijn baan te verliezen en de bak in gaat voor corruptie. Hamas is een terroristische organisatie, dat weten we allemaal. Maar zelfs de VS heeft na 9/11 (waar meer doden vielen dan bij 7 okt) niet meer dan 30 000 burger levens op hun geweten in Afghanistan. De regering van Israel is FOUT. En dat benoemen maakt je nog niet anti-Israel of antisemiet. Wie dat niet inziet steekt wat mij betreft gewoon zijn kop in het zand.
Hopelijk lacht ie zo uit ongemak omdat ie zelf beseft wat ie aan het zeggen is en dat dat echt niet kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:02 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Zit die ook gewoon lachend te vertellen
Ik vind het al ernstig dat haar een vraag wordt gesteld waarmee gesuggereerd wordt dat zij het zichzelf kwalijk mag nemen dat anderen en veiligheidsrisico vormen voor de artiesten en haar in het bijzonder. Omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 05:12 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[ x ]
Ach, onze hypocriete praatjesmaker
Met zijn 'Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'Ja, behalve als je Eden heet.
Word maar lekker laatste!
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Israël te stemmen? Slaat echt nergens op.
Exact, en die stem vóór Israël was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:15 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.quote:
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.
"Kost niet zoveel" zegt ze.quote:
Ze hebben er zelf weinig problemen mee lijkt hetquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:46 schreef prunus het volgende:
[..]
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroatië heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan hè, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Israël stemt om andere redenen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Exact, en die stem vóór Israël was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.
Dit was mijn gedachte eigenlijk ook gisteren, maar vergeten te stemmen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit zou zo vet zijn.
Niet per se pro Israël, maar gewoon anti-anti- Israël.
[..]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doen
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |