quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Isral. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Isralische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Isralische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Isralische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Isralietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Isralische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten n docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Isral hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Alleen in Amsterdam hoor dit. Zullen we gewoon stoppen met de stad? Eenzijdig onafhankelijk verklaren en strikte grensbewaking op de A10.quote:
Het hele idee dat er wat te onderhandelen zou vallen slaat al nergens op, maar dit is helemaal van god los.quote:
Zijn er berhaupt normale mensen daar dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
Je moet je toch kapot schamen als je een normaal mens bent die iets met de UvA te maken heeft. Wat een wanvertoning zeg
Echt hequote:Op donderdag 9 mei 2024 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hele idee dat er wat te onderhandelen zou vallen slaat al nergens op, maar dit is helemaal van god los.
Onquote:
Zo tolerant zijn dat het tenenkrommend is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen in Amsterdam hoor dit. Zullen we gewoon stoppen met de stad? Eenzijdig onafhankelijk verklaren en strikte grensbewaking op de A10.
Nee flauw. Maar dit kan toch niet. Hoe bedenk je dat dit een goed idee is?
Idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:28 schreef Gia het volgende:
Isral naar de finale! Yes. Heb gestemd, omdat het een goed nummer is en fraai gezongen en uit sympathie, omdat oorlog en de politiek niks met dit festijn te maken heeft.
Zo ontzettend veel verontwaardiging gezien deze dagen, zo ontzettend veel pikachu faces.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Spreekt geen woord Nederlands en komt hier een beetje onrust stoken en zich onaangepast gedragen.
Precies. Hun snode intenties dus.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat hebben deze vreedzame bezorgde jongeren te verbergen eigenlijk? Als je een open dialoog met het bestuur zoekt is anonimiteit onnodig.
Ik wou niet stemmen, ik wou niet eens kijken, boeit me niet echt.quote:
Idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:28 schreef Gia het volgende:
Isral naar de finale! Yes. Heb gestemd, omdat het een goed nummer is en fraai gezongen en uit sympathie, omdat oorlog en de politiek niks met dit festijn te maken hebben.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Idem
Vanuit Belgi gestemd op zowel Isral als Nederland
Zeker toen ik die bullshit actie van de VRT zag, dat ze hun activisme in hun gat steken verdorie, publieke omroep moet neutraal zijn en zeker niet Hamas bullshit gaan na-apen
Bijna 40% voor Isral. Allemaal protest.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:34 schreef Filosoofert het volgende:
Vanmiddag waren hier nog lieden die beweerden dat de actiebereidheid aan de Isral kant (al zou ik mezelf niet pro Isral noemen) niet aanwezig was.
Gaf net dat laatste zetje om toch ff te stemmen
Wat een absolute afgang is dit, wat een enorme zwakzinnige slappe vaatdoek van een vent ben je dan? En dat is daar de baas van de Uni???? Geen wonder dat het daar zo gierend uit de klauwen loopt.quote:
Echt?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bijna 40% voor Isral. Allemaal protest.
Ik gok dat booslims weer eens gaan rellen en boos doen als Israel wint. Met wat verdwaalde UvA jongetjes en meisjes.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Kun je de meltdown voorstellen als ze winnen
Helaas, Joost (joest) wint!quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Het zou me op dit moment niet eens verbazen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Mooi, waterkanon en hondenbrigade erop. Daarna even aftoppen met de lange lat en weer doorrrrrrr.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik gok dat booslims weer eens gaan rellen en boos doen als Israel wint. Met wat verdwaalde UvA jongetjes en meisjes.
Dit zou zo vet zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doenquote:
idemquote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
Niet per se pro Isral, maar gewoon anti-anti- Isral.
Wat was de actie van de VRT?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Idem
Vanuit Belgi gestemd op zowel Isral als Nederland
Zeker toen ik die bullshit actie van de VRT zag, dat ze hun activisme in hun gat steken verdorie, publieke omroep moet neutraal zijn en zeker niet Hamas bullshit gaan na-apen
quote:
Dat is het punt niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gelukkig is er onder hamas wel persvrijheid.
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit zou zo vet zijn.
[..]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doen
Want ?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
En in de praktijk dus ook anti-Nederland?
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Isral te stemmen? Slaat echt nergens op.
Het sloeg ook nergens op dat Oekrane een paar jaar geleden won, maar dat was 'anders'.quote:
Je mag niet op je eigen land stemmen als je niet weet hoe een vpn werkt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je gaat als Nederlander mensen toch niet aansporen om op Isral te stemmen? Slaat echt nergens op.
Het geweld en de vernielingen zorgen juist voor het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop vurig dat deze studentenprotesten een wereldwijde (peer-to-peer) revolutie ontketenen. Eentje waarbij het welse israel niet meer omheen kan. Het is genoeg geweest!
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het geweld en de vernielingen zorgen juist voor het tegenovergestelde.
Eigen schuldquote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.
Ja, van een (klein) deel van de demonstranten. De ware boodschap sneeuwt hierdoor onder. Zo zonde.quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat element werkt absoluut niet in hun voordeel. Tegenstanders zullen dit met alle plezier aangrijpen om de echte issues te verhullen.
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Oh de ware boodschap is prima duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, van een (klein) deel van de demonstranten. De ware boodschap sneeuwt hierdoor onder. Zo zonde.
Dat weet ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Je mag niet op je eigen land stemmen als je niet weet hoe een vpn werkt.
Hou toch opquote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik kijk haast nooit Eurovision, stemmen doe ik al helemaal niet.
En was dit ook niet van plan, maar de protesten de laatste dagen en de VRT actie heeft mij de show laten kijken en daarbij mijn stem uitgebracht op Israel.
Ik wou Eurovisie niet politiek maken, dat heeft de VRT gedaan.
Op het ESF forum halen ze gewoon kritische berichten weg.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:34 schreef Zoddie het volgende:
Men is totaal ontdaan van de 40% stemmen voor Israel, ze snappen totaal niet waar dat vandaan komt!
Misschien eens UIT je bubbel stappen? Misschien eens kijken wat de medemens vindt van jouw acties?
dit dus, dat nuanceren van sadistische kinderverkrachters wekt erg weinig sympathie, kan je als een malloot op straat gaan staan schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu is het slechts het ESF. Binnenkort word het de Europese verkiezing.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:45 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar dat betekent niet dat je dan op een ander land moet stemmen of anderen moet gaan overtuigen om op Isral te stemmen met puur als reden anti-anti Isral.
[..]
Hou toch opJe doet op deze wijze zelf hartstikke mee met de polarisatie-polonaise en houdt deze, net als je tegenstanders, in stand.
Schieten helemaal niets op met dat wij/zij gedoe. Of het nu komt van de VRT, van de demonstranten of van stemmers die nooit kijken maar nu wel pers een politiek statement willen maken.
Staan daar artiesten op een podium die maanden hard hebben gewerkt om iets 'goeds' neer te zetten en dat is helemaal voor niets, want de wedstrijd wordt niet bepaald op het podium en op basis van beste totaal act, maar wordt bepaald op social media en op basis van onvrede.
Omdat Isral een westers land is waar we meer mee gemeen hebben dan een cultuur waarin bijvoorbeeld vrouwen en de lhbtiq+ gemeenschap minder rechten hebben. Omdat de gruwelijkheden van 7 oktober veel mensen gechoqueerd hebben. Omdat op dit moment in Nederland joodse mensen worden aangesproken op keuzes van het Isralische regime en niet meer veilig over straat kunnen. Omdat in Amsterdam monumentale panden en kunst worden vernield uit naam van Isralkritiek, terwijl openlijk sympathie aan Hamas wordt beleden. Omdat de Isralische kandidaat uitgejouwd en gentimideerd wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:54 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Hoezo?Israel heeft op dit moment de meest extreem rechtse overheid in in de westerse samenleving. De enige reden waarom er zoveel doden vallen in Gaza is omdat Bibi bang is om zijn baan te verliezen en de bak in gaat voor corruptie. Hamas is een terroristische organisatie, dat weten we allemaal. Maar zelfs de VS heeft na 9/11 (waar meer doden vielen dan bij 7 okt) niet meer dan 30 000 burger levens op hun geweten in Afghanistan. De regering van Israel is FOUT. En dat benoemen maakt je nog niet anti-Israel of antisemiet. Wie dat niet inziet steekt wat mij betreft gewoon zijn kop in het zand.
Hopelijk lacht ie zo uit ongemak omdat ie zelf beseft wat ie aan het zeggen is en dat dat echt niet kan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:02 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Zit die ook gewoon lachend te vertellen
Ik vind het al ernstig dat haar een vraag wordt gesteld waarmee gesuggereerd wordt dat zij het zichzelf kwalijk mag nemen dat anderen en veiligheidsrisico vormen voor de artiesten en haar in het bijzonder. Omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 05:12 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[ x ]
Ach, onze hypocriete praatjesmaker
Met zijn 'Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen'Ja, behalve als je Eden heet.
Word maar lekker laatste!
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 00:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
Exact, en die stem vr Isral was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:15 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het vernielen van de openbare ruimte, monumentale gebouwen en geweld richting politie anti-Nederland.
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.quote:
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.
"Kost niet zoveel" zegt ze.quote:
Ze hebben er zelf weinig problemen mee lijkt hetquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:46 schreef prunus het volgende:
[..]
Want? Hun mening komt niet overeen met jouw mening?
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Exact, en die stem vr Isral was een prima methode om dat tuig te laten zien dat hun acties precies het omgekeerde doel hebben bereikt.
Dit was mijn gedachte eigenlijk ook gisteren, maar vergeten te stemmen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:48 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit zou zo vet zijn.
[..]
Ik ga deze week meer mensen aansporen hetzelfde te doen
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…quote:
Ik kan hem niet meer vinden, maar hier was een reactie op van:quote:
Je hebt zeker een heel goed punt daarmee. Kan dat ook niet ontkennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?
Nu wordt het een gedoe waarbij er doorgeslagen demonstranten eisen dat ze niet meedoet want Isral, en iedereen die het oneens is met het lastigvallen van Isralische artiesten, sporters, restauranthouders wegens die politieke reden gaan dan om precies zo'n reden op Isral stemmen.
Ja goh, dat is het Eurovisie Songfestival in een notendop en het is waarom ik het (naast de wansmaak) een verschrikkelijk evenement vind. Het is zo vaak het geval dat niet het beste liedje wint maar een of ander statement belangrijker wordt gevonden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroati heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan h, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Isral stemt om andere redenen?
Op die manier won Oekrane 2 jaar geleden ook het ESF.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu wordt het een gedoe waarbij er doorgeslagen demonstranten eisen dat ze niet meedoet want Isral, en iedereen die het oneens is met het lastigvallen van Isralische artiesten, sporters, restauranthouders wegens die politieke reden gaan dan om precies zo'n reden op Isral stemmen.
https://nos.nl/artikel/25(...)-vijfde-aan-de-beurtquote:Joost zet Isral voor blok op persconferentie
Op de persconferentie van de winnaars na afloop was er nog een opvallend moment, toen er een kritische vraag van een journalist kwam aan de Isralische Golan. Een Poolse verslaggever vroeg haar of ze er ooit bij stil had gestaan dat ze door haar aanwezigheid een gevaar vormt voor de andere artiesten en het publiek.
Golan leek er even geen raad mee te weten, waarna de man die de leiding had over de persconferentie ingreep door te zeggen dat ze daar niet op hoefde te antwoorden.
"Waarom niet?", sprong Klein, die naast haar zat, daar op in. Golan antwoordde vervolgens alsnog: "Ik denk dat de EBU alle veiligheidsmaatregelen neemt zodat dit een veilige en verenigde plek voor ons allemaal is. Dus ik denk dat het voor iedereen veilig is."
Oh, dan interpreteer ik de uitspraken anders. Los van die ene vrouw die zegt ‘het is maar verf’, spreken veel genterviewden wel uit dat ze de vernielingen onbegrijpelijk en/of jammer vinden. Lijkt mij logisch ook wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:47 schreef
[b]Op vrijdag 10 mei 2024 07:47 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ze hebben er zelf weinig problemen mee lijkt het
Nou inderdaad, wat een idiote omkering.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-vijfde-aan-de-beurt
Wat een vraag. Denkt u dat ik het publiek ga vermoorden? Nee? Dan ben ik niet het gevaar.
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands sprekenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na het zien van dit filmpje vind ik het dan weer minder sneu voor de buurtbewoners.
Klopt, ik zeg ook niet geen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:56 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij geven vrijwel alle genterviewden aan het zonde te vinden dat het , maar ik zal het wel verkeerd in
[..]
Oh, dan interpreteer ik de uitspraken anders. Los van die ene vrouw die zegt ‘het is maar verf’, spreken veel genterviewden wel uit dat ze de vernielingen onbegrijpelijk en/of jammer vinden. Lijkt mij logisch ook wel.
Meer dan bij de demonstratie zelf waarschijnlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands spreken
Volgens mij heerst er: Ze begrijpen de demonstratie(s) wel, maar de vernielingen weer niet. Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Klopt, ik zeg ook niet geen.
Maar ze begrijpen het wel.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze konden welgeteld 2 mensen vinden die Nederlands spreken
Bizar dit. Ik zou die gasten alleen te woord staan, wanneer ze hun welgemeende excuses kwamen aanbieden. Met ze gaan onderhandelen, nooit. En al helemaal niet, wanneer ze hun gezicht bedekken.quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:59 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij heerst er: Ze begrijpen de demonstratie(s) wel, maar de vernielingen weer niet. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Even geteld:
- Nummer 1: Engelstalig, vindt het begrijpelijk
- Nummer 2: Nederlandstalig, steunt de demonstranten maar vindt de vernielingen jammer
- Nummer 3 en 4: Engelstalig, vinden het begrijpelijk
- Nummer 5: Nederlandstalig, steunt de demonstranten maar vindt de vernielingen jammer
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
[..]
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En Belgi vond ik trouwens ook geen groot offer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Opzettelijk? Ik vind het een heel mooi Nederlands neologismequote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.
Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.
Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven.
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.
Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.
Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven.
Het is zo kwalijk dat nergens meer over gesproken kan wordenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dat was altijd goede politiek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 01:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.
Het was geen kritiek hoor, ik heb dezelfde neigingen altijd. Isralische winkel bekladden met JHK? Prima, bestel ik Isralische wijn daar. Toen Cheb Hasni werd vermoord (ra-zanger, door islamisten vermoord) heb ik met een stel malle Algerijnen weken die muziek gedraaid en verkocht.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En Belgi vond ik trouwens ook geen groot offer.
quote:
Ik wou net zeggen, dit zijn geen bewoners. Dit zijn toevallige passanten waarvan de meeste niet of nauwelijks binding hebben met Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 07:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…
Voor de demonstraties, zeker. De meeste buurtbewoners zijn echt niet blij met alle vernielingen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
[..]
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.
Wat is er vreemd aan? Hun voorgangers waren enthousiast voor Stalin, Pol Pot en Khomeini. Er is niks nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)
Progressieven zouden beter kijken wat er gebeurt als je verbondjes sluit met extreem-rechtste geloofsfanatici, Iran is denk ik het beste voorbeeld
Hoop gedoe over verschillende landen in de link. Hoofdstuk over Isral is het grootste.quote:1979...Turkey was pressured into withdrawing from the contest by Arab states who objected to a predominantly Muslim country taking part in Israel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |