abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213493820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat ik dan weer vind schuren met het principe dat haar deelname niet politiek geladen zou moeten zijn eigenlijk. Kroatië heeft eigenlijk het beste liedje (volgens de aantallen dan hè, niet mijn mening), hoe lullig is het dan als je niet wint omdat iedereen Israël stemt om andere redenen?

Nu wordt het een gedoe waarbij er doorgeslagen demonstranten eisen dat ze niet meedoet want Israël, en iedereen die het oneens is met het lastigvallen van Israëlische artiesten, sporters, restauranthouders wegens die politieke reden gaan dan om precies zo'n reden op Israël stemmen.
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En België vond ik trouwens ook geen groot offer.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:15:50 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213493828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.

Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.

Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven. O+
Opzettelijk? Ik vind het een heel mooi Nederlands neologisme :)
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:16:10 #93
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_213493832
quote:

[..]
Dat is ook logisch, want Amsterdam is een progressief bolwerk. De inwoners krijgen de demonstraties en de politieke inmenging (of het gebrek eraan) die ze verdienen.

Ik kom nog steeds regelmatig in Amsterdam omdat ik er werk, op een van de campussen van de UvA. Dan zie ik de Palestijnse vlag buiten wapperen aan een lantaarnpaal en zit een collega tegenover me met een speldje met de Palestijnse vlag. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen en tegelijk is er geen ruimte voor een open gesprek over verschillen van inzichten. Ik ben blij dat ik er niet meer woon en vraag me met terugwerkende kracht af hoe ik het heb uitgehouden aan de UvA.

Nu woon in net buiten de stad op een plek waar palliewappies en BBB'ers vreemdzaam met elkaar samenleven. O+
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)

Progressieven zouden beter kijken wat er gebeurt als je verbondjes sluit met extreem-rechtste geloofsfanatici, Iran is denk ik het beste voorbeeld
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_213493835
quote:

[..]

Het is zo kwalijk dat nergens meer over gesproken kan worden
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Vis een optie? vrijdag 10 mei 2024 @ 08:16:34 #95
70532 loveli
N
pi_213493836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 01:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Eurovisie is altijd door en door politiek geweest.
Maar dat was altijd goede politiek.
crap in = crap out
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:18:34 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213493860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het schuurt een beetje, en ik heb er ook over getwijfeld. Maar ik was de vanzelfsprekendheid waarmee me een mening werd opgedrongen ook wel een beetje zat. En België vond ik trouwens ook geen groot offer.
Het was geen kritiek hoor, ik heb dezelfde neigingen altijd. Israëlische winkel bekladden met JHK? Prima, bestel ik Israëlische wijn daar. Toen Cheb Hasni werd vermoord (raï-zanger, door islamisten vermoord) heb ik met een stel malle Algerijnen weken die muziek gedraaid en verkocht.
pi_213493864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:16 schreef loveli het volgende:

[..]
_O_ _O_
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:19:48 #98
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213493873
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 07:51 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ach ja, wat kan jou het als import allemaal ook schelen…
Ik wou net zeggen, dit zijn geen bewoners. Dit zijn toevallige passanten waarvan de meeste niet of nauwelijks binding hebben met Nederland.
pi_213493914
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
[..]
Ff meegekeken, nee, er heerst begrip.
Voor de demonstraties, zeker. De meeste buurtbewoners zijn echt niet blij met alle vernielingen.
pi_213493934
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]
Blijf het vreemd vinden hoe progressief zijn samen kan hangen met het openlijk steunen van een regressieve samenleving zoals die van de Palestijnen (en dan spreken we nog niet eens over het terrorisme van Hamas)

Progressieven zouden beter kijken wat er gebeurt als je verbondjes sluit met extreem-rechtste geloofsfanatici, Iran is denk ik het beste voorbeeld
Wat is er vreemd aan? Hun voorgangers waren enthousiast voor Stalin, Pol Pot en Khomeini. Er is niks nieuws onder de zon.

Correctie: ik had niet goed gelezen. Je noemde zelf Iran al.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:25:26 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213493937

quote:
1979...Turkey was pressured into withdrawing from the contest by Arab states who objected to a predominantly Muslim country taking part in Israel.
Hoop gedoe over verschillende landen in de link. Hoofdstuk over Israël is het grootste.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:25:59 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213493938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat valt dus best tegen: https://en.wikipedia.org/(...)ovision_Song_Contest
pi_213493941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Opzettelijk? Ik vind het een heel mooi Nederlands neologisme :)
Nee, per ongeluk. :D

Ik vind het oprecht belangrijk dat mensen met elkaar van mening kunnen verschillen over het langslepende conflict. Mijn collega met het speldje respecteer ik. Ze komt uit de regio en ik ben geïnteresseerd in haar perspectief, ook al ben ik het er niet mee eens. Tegelijk ben ik me ervan bewust dat die relatie eenzijdig is. Ik kan niet zeggen wat ik vind, want daar wordt aanstoot aan genomen en dat kan een groot conflict worden.

Dat is ook altijd mijn ervaring geweest op de UvA. Ik kwam er als buitenstaander binnen, een meisje van het platteland dat eerstegeneratiestudent was en uit een VVD-nest kwam. In mijn naïviteit koos ik filosofen uit om essays over te schrijven die persona non grata waren, alleen had ik dat niet door. Ik kwam er om wetenschapper te worden, om me te laven aan nieuwe ideeën en er op een open en beredeneerde manier over in gesprek te treden. Al gauw kwam ik erachter dat anderen daar helemaal niet mee bezig waren.

Daarom stemmen het gedram, de vernielingen en de intimidaties me verdrietig. Daar hoort geen plek voor te zijn aan een universiteit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213493944
quote:

[..]

Dat open gesprek wordt ook best moeilijk als mensen vooral hun eigen gelijk willen doordrukken en daardoor niet echt openstaan voor de ander. Of meteen een bepaald oordeel hebben, waardoor er vooral ruimte is voor veroordelen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:30:57 #105
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_213493982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat is er vreemd aan? Hun voorgangers waren enthousiast voor Stalin, Pol Pot en Khomeini. Er is niks nieuws onder de zon.
Ja dat weet ik, de geschiedenis herhaalt zich

Ik begrijp het gewoon echt niet. Waarom jezelf verbinden met dat soort mensen? Ik dacht dat dat queer for palestine gedoe een meme was maar het is gewoon echt. Dat kan toch niet? Zijn die mensen achterlijk?

Zelf ben ik eerder rechts en heb het niet zo hoog op met dat hele genderdiscours, maar ik ben van mening dat leven en laten leven veel belangrijker is dan mensen beletten zich te uiten op hun eigen wijze, ook als ik eens met m'n ogen moet rollen. Vrijheid, blijheid enzo. Maar voor dit soort figuren maakt je dat een vijand want je bent conservatiever dan hen. Maar dan gaan zij wel paraderen met Palestijnse vlaggen en samen demonstreren met streng-islamitische betogers.

Ik kan alleen maar zeggen, does not compute
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:33:26 #106
37887 Dauthi
Progressive
pi_213493999
Israel Douze Points _O-
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_213494020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:26 schreef prunus het volgende:

[..]
Dat open gesprek wordt ook best moeilijk als mensen vooral hun eigen gelijk willen doordrukken en daardoor niet echt openstaan voor de ander. Of meteen een bepaald oordeel hebben, waardoor er vooral ruimte is voor veroordelen.
Je ziet hetzelfde in andere discussies. En het valt me op dat extreem links nog minder interesse heeft voor feiten dan extreem rechts.

Ik kan ze uitleggen dat ik bakken geld over ga houden door die debiele huurwet van de Jonge, maar dat de mensen aan wie ik verhuur zo niet meer aan de bak komen in Amsterdam als ik me eruit ga terugtrekken. En dan krijg ik de reactie dat ze geen medelijden met een uitbuiter als ik hebben.

😵
pi_213494046
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:30 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik begrijp het gewoon echt niet. Waarom jezelf verbinden met dat soort mensen? Ik dacht dat dat queer for palestine gedoe een meme was maar het is gewoon echt. Dat kan toch niet? Zijn die mensen achterlijk?

Zelf ben ik eerder rechts en heb het niet zo hoog op met dat hele genderdiscours, maar ik ben van mening dat leven en laten leven veel belangrijker is dan mensen beletten zich te uiten op hun eigen wijze, ook als ik eens met m'n ogen moet rollen. Vrijheid, blijheid enzo. Maar voor dit soort figuren maakt je dat een vijand want je bent conservatiever dan hen. Maar dan gaan zij wel paraderen met Palestijnse vlaggen en samen demonstreren met streng-islamitische betogers.

Het lijkt me een combinatie van altijd voor de 'underdog' zijn (ook voor de recente escalatie van het conflict waren veel progressieven op hand van de Palestijnen) en het haten van het eigene, de westerse wereld. Dat laatste uit zich in antikapitalisme en het verheerlijken van het marxisme. Het straatbeeld in grote steden werd dan ook lange tijd gedomineerd door T-shirts met Che Guevara erop.

Van mijn docenten aan de UvA heb ik begrepen dat de jaren '60 aan de universiteit zwaar waren. Activisme had verregaande invloed op de manier van wetenschap bedrijven en het onderwijs. Studenten vonden bijvoorbeeld het geven van cijfers tiranniek, of zo. Kortom, het is oude wijn in nieuwe zakken.
pi_213494050
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Tekaschi op 10-05-2024 08:39:45 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213494063
De hysterie op internet zo ook op FOK! dat er zoveel mensen Israël stemmen :D

Middelvinger naar alle links en moslim fascisten, ik hoop dat hun bloed kookt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213494127
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:30 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Misschien is het vergelijkbaar met hoe sommige kinderen een zandkasteel waar ze de hele dag aan hebben gebouwd in elkaar stampen. Sommigen komen niet over die destructieve impuls heen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 08:50:19 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213494142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, per ongeluk. :D

Ik vind het oprecht belangrijk dat mensen met elkaar van mening kunnen verschillen over het langslepende conflict. Mijn collega met het speldje respecteer ik. Ze komt uit de regio en ik ben geïnteresseerd in haar perspectief, ook al ben ik het er niet mee eens. Tegelijk ben ik me ervan bewust dat die relatie eenzijdig is. Ik kan niet zeggen wat ik vind, want daar wordt aanstoot aan genomen en dat kan een groot conflict worden.

Dat is ook altijd mijn ervaring geweest op de UvA. Ik kwam er als buitenstaander binnen, een meisje van het platteland dat eerstegeneratiestudent was en uit een VVD-nest kwam. In mijn naïviteit koos ik filosofen uit om essays over te schrijven die persona non grata waren, alleen had ik dat niet door. Ik kwam er om wetenschapper te worden, om me te laven aan nieuwe ideeën en er op een open en beredeneerde manier over in gesprek te treden. Al gauw kwam ik erachter dat anderen daar helemaal niet mee bezig waren.

Daarom stemmen het gedram, de vernielingen en de intimidaties me verdrietig. Daar hoort geen plek voor te zijn aan een universiteit.
Herkenbaar. Ik studeerde als Zwollenaar in Leiden (taalkunde) en daar was toen al een raar soort "doublethink" aan de hand, ook op het gebied van taalkunde. Dan zat ik bijvoorbeeld met een stel Syriërs te lunchen, en dan niet van die leuke, gezellige Syriërs die er ook in groten getale waren, maar foute islamisten die allervriendelijkst waren totdat het gesprek kwam op de Arabische taal, want het was allemaal heel leuk die wetenschap en geschiedkunde en zo, maar alle talen stamden volgens hen af van het Arabisch, dat moest wel, taal van God.

Zat ik daar als jong hertje met appelwangetjes vol vuur met kopietjes van lesmateriaal met stambomen van talen te wapperen, overtuigd van de redelijkheid van de menschheid, ving ik bijna klappen want hoe durfde ik in te gaan tegen hun goddelijke gelijk!?

De joodse zeloten waren heel anders irritant bij dat soort discussies want die bleven maar glimlachen en dingen zeggen als "Ja, het klopt 100% wat je zegt, is allemaal bewezen, maar het zit toch anders want dat staat in..." etc.

Alleen zeiden de docenten toen nog openlijk dat ze niet meegingen in dat soort gedram en gaven het precies de aandacht die het verdiende: nul.
pi_213494145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het lijkt me een combinatie van altijd voor de 'underdog' zijn (ook voor de recente escalatie van het conflict waren veel progressieven op hand van de Palestijnen) en het haten van het eigene, de westerse wereld. Dat laatste uit zich in antikapitalisme en het verheerlijken van het marxisme. Het straatbeeld in grote steden werd dan ook lange tijd gedomineerd door T-shirts met Che Guevara erop.

Van mijn docenten aan de UvA heb ik begrepen dat de jaren '60 aan de universiteit zwaar waren. Activisme had verregaande invloed op de manier van wetenschap bedrijven en het onderwijs. Studenten vonden bijvoorbeeld het geven van cijfers tiranniek, of zo. Kortom, het is oude wijn in nieuwe zakken.
Ja, dit doet erg denken aan 1968. Die generatie dacht ook dat ze de wereld gingen verbeteren. In werkelijkheid was het een scheet in een brood zak en die mensen noemen we boomers.
pi_213494162
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is ook wel een beetje normaal geworden inmiddels. Vorige maand stond John van 't Schip een stel doorgesnoven hoolies met de bivakmutsen nog op te woord.

In plaats dat iemand nog durft te zeggen van hee op deze manier gaan we niet in gesprek, hou je eerst maar eens aan een basale regel.

Echt onbegrijpelijk trouwens hoe slap hierop ingegrepen wordt.
Dat zijn van die mensen die leiding nodig hebben, die je moet vertellen wat ze moeten doen want ze hebben geen moreel kompas en geen besluitvaardigheid, maar die types bezetten allerlei leidinggevende posities. Hen dingen laten overkomen en dan het gesprek aangaan is het enige wat ze kunnen, en zelfs hoe dat gesprek dan plaatsvindt kunnen ze niet eens zelf bepalen.

Dat soort staat ook vooraan om 'onbestaanbaar' en 'onacceptabel' te roepen terwijl het bestaat omdat zij het accepteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213494165
Weet iemand trouwens wie de Nederlandse score mag voorlezen? Lijkt mij grappig als dat iemand is die heel verzuurd gaat kijken bij 12 punten voor Israël.

Overigens: https://songfestival.be/m(...)reeg-39-van-stemmen/
pi_213494178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Weet iemand trouwens wie de Nederlandse score mag voorlezen? Lijkt mij grappig als dat iemand is die heel verzuurd gaat kijken bij 12 punten voor Israël.

Overigens: https://songfestival.be/m(...)reeg-39-van-stemmen/
Nickie (Tutorials). Ik denk dat die de politiek thuis laat.
pi_213494180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik studeerde als Zwollenaar in Leiden (taalkunde) en daar was toen al een raar soort "doublethink" aan de hand, ook op het gebied van taalkunde. Dan zat ik bijvoorbeeld met een stel Syriërs te lunchen, en dan niet van die leuke, gezellige Syriërs die er ook in groten getale waren, maar foute islamisten die allervriendelijkst waren totdat het gesprek kwam op de Arabische taal, want het was allemaal heel leuk die wetenschap en geschiedkunde en zo, maar alle talen stamden volgens hen af van het Arabisch, dat moest wel, taal van God.

Zat ik daar als jong hertje met appelwangetjes vol vuur met kopietjes van lesmateriaal met stambomen van talen te wapperen, overtuigd van de redelijkheid van de menschheid, ving ik bijna klappen want hoe durfde ik in te gaan tegen hun goddelijke gelijk!?

De joodse zeloten waren heel anders irritant bij dat soort discussies want die bleven maar glimlachen en dingen zeggen als "Ja, het klopt 100% wat je zegt, is allemaal bewezen, maar het zit toch anders want dat staat in..." etc.

Alleen zeiden de docenten toen nog openlijk dat ze niet meegingen in dat soort gedram en gaven het precies de aandacht die het verdiende: nul.
Ah, ik heb ook taalkunde gestudeerd! Ik ben filosofie ernaast gaan doen en met name tijdens vakken als politieke en sociale filosofie had ik het zwaar wat activisme betreft. Tijdens de vakken die op logica waren gericht was activisme volledig afwezig; misschien heeft dat mede beïnvloed dat ik die kant op ben gegaan.
pi_213494223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ah, ik heb ook taalkunde gestudeerd! Ik ben filosofie ernaast gaan doen en met name tijdens vakken als politieke en sociale filosofie had ik het zwaar wat activisme betreft. Tijdens de vakken die op logica waren gericht was activisme volledig afwezig; misschien heeft dat mede beïnvloed dat ik die kant op ben gegaan.
Geschiedenis. En ik kan me nog levendig herinneren dat het feit dat op TV een paar VVD jochies in polonaise gingen na een goede verkiezingsuitslag ik werd aangekeken door een medestudent met een zelfgebreide trui die me vroeg: 'en met dat soort mensen associeer jij jezelf?'.

Ik was ondersteboven van de inhoudelijke argumenten.
pi_213494229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:39 schreef Tekaschi het volgende:
De hysterie op internet zo ook op FOK! dat er zoveel mensen Israël stemmen :D

Middelvinger naar alle links en moslim fascisten, ik hoop dat hun bloed kookt.
Zo blind van haat zijn richting je tegenstander dat je liever hebt dat niet Nederland maar een ander land wint zodat je 'lekker puh' kan zeggen tegen de ander.

Het enige wat zaterdag op deze manier overwint is de haat en polarisatie.
pi_213494245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:56 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nickie (Tutorials). Ik denk dat die de politiek thuis laat.
Ik heb daar minder vertrouwen in. Als influencer zit je toch een beetje in een spagaat. Je moet deugen voor de achterban en tegelijkertijd is het schadelijk voor je merk als er ophef is. Of je nu met een lach of een frons 12 punten Israël roept: er zullen mensen fophef op Twitter maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')