quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Hier wordt opgeroepen voor geweld tegen Israëlieten/Joden. Op een enkele debiel na heeft niemand opgeroepen voor geweld tegen Russen specifiek.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het gaat hier puur om het uitsluiten van mensen vanwege het land waar ze vandaan komen, ongeacht de reden.
Maar als je naar de reden kijkt, ja dan is wat Israël doet ook gewoon een invasie waarbij burgerdoden vallen en een buitensporige reactie.
Ja, wel netjes gedaan moet ik zeggen. Ik zie een baan voor hun tegemoet als ze van de uni worden afgetrapt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef R-woud93 het volgende:
Hadden ze daar nou de hele straat er uit gehaald?
Gisteren al... en dan afvragen waarom de ME komt..quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef R-woud93 het volgende:
Die zijn de weg kwijtquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef R-woud93 het volgende:
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:28 schreef Caland het volgende:
Volgens mij is driekwart van de ME Rotterdam
Wilde Halsema geen eigen mensen?
Normaal gebruik van je vrijheid van meningsuiting levert niet zo bizar veel schade op...quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De rest van 'het volk' zit te knarsetanden op Fok! forums over mensen die gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting.
Allemaal stratenmakers. Alleen niet helemaal goed opgelet tijdens hun opleiding.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat studeren deze jongens en meisjes eigenlijk? Ik kan me niet voorstellen dat het nuttige studies zijn,.
Lekker opperenquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:32 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja, wel netjes gedaan moet ik zeggen. Ik zie een baan voor hun tegemoet als ze van de uni worden afgetrapt.
Ik weet het iig zeker, familie die bij de Politie werkt melde al dat een peloton uit Rotterdam met spoed onderweg was naar A-dam.quote:
Dit zijn lui die door DEI bij bedrijven als google uitkomen en dan 'per ongeluk' fouten in het algoritme maken zoals we laatst zagen bij Gemini AI.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat studeren deze jongens en meisjes eigenlijk? Ik kan me niet voorstellen dat het nuttige studies zijn,.
Is kapoet...quote:
Insiderkennis dit ouwe hooligan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Groen wit groene vlag op helm is Rotterdam
Ik ben tevens niet aan het tandenknarsen. Ik zit ernstig te genieten. Gratis freakshow. En morgen nog een vrije dag ook. Het leven is goedquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Normaal gebruik van je vrijheid van meningsuiting levert niet zo bizar veel schade op...
Dat ga je denk ik niet meer zien... iets met een staartje...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik quote een post die ging over het uitsluiten van iedereen met een bepaalde achtergrond en dat dit not done was, want we moeten per individu kijken. Nergens zeg ik dat ik oproepen van geweld goedkeur. Ik zeg alleen dat er met twee maten word gemeten als het om Russen en Rusland gaat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hier wordt opgeroepen voor geweld tegen Israëlieten/Joden. Op een enkele debiel na heeft niemand opgeroepen voor geweld tegen Russen specifiek.
Als grote bedrijven nu gaan doen wat ze in Amerika doen. Deep search doen op personen zodat deze raddraaiers nooit aan hun gedroomde baan komen na hun dure opleidingenquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:32 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja, wel netjes gedaan moet ik zeggen. Ik zie een baan voor hun tegemoet als ze van de uni worden afgetrapt.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat ga je denk ik niet meer zien... iets met een staartje...
Het heeft haast iets religieus. Als ze die predikant het water in tiefen springt de rest er misschien klakkeloos achteraan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:34 schreef OllieA het volgende:
De voorganger roept iets en dan herhaalt de kritische kudde dat braaf, begeleid door ritmisch handgeklap.
Sigaretten raken ook een keertje op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:35 schreef Stupidisco het volgende:
Wat is de tactiek nu met die laatste groep. Die hebben ze daar nu al zo'n 1,5 uur staande.
Uithongeren?
Vernielingen aanrichten is geen vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De rest van 'het volk' zit te knarsetanden op Fok! forums over mensen die gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting.
Ze schijnen onderweg te zijn naar het Rokin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:36 schreef Sodeknetters het volgende:
Op AT5 niet heel veel actie nu. Wel veel vals brullen.
Zullen er binnen die groepjes nu ook mensen zitten met een hypotheek, vaste baan, die echt wat aan het opbouwen zijn in het leven?quote:
Volk wat hier studeert heeft geld genoeg en rijke ouders. Sowieso volledig alle schade op hun verhalen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
Wie van deze demonstranten is eigenlijk Nederlands? En kunnen die buitenlanders niet 't land uit geflikkerd worden voor de bijdrage aan de vernieling van dat pand?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zullen er binnen die groepjes nu ook mensen zitten met een hypotheek, vaste baan, die echt wat aan het opbouwen zijn in het leven?
De vraag stellen is 'm beantwoorden 😉quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zullen er binnen die groepjes nu ook mensen zitten met een hypotheek, vaste baan, die echt wat aan het opbouwen zijn in het leven?
Bizar veel schade valt denk ik nog best mee, en het is ook weer niet zo dat iedereen die demonstreert ervoor verantwoordelijk is. Schade is bij bijna elk grootschalig protest niet te voorkomen, ook historisch gezien. Bij de boerenprotesten had je ook veel schade, bij de protesten in de jaren 60 nog veel meer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Normaal gebruik van je vrijheid van meningsuiting levert niet zo bizar veel schade op...
Dit goedpratenquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Bizar veel schade valt denk ik nog best mee, en het is ook weer niet zo dat iedereen die demonstreert ervoor verantwoordelijk is. Schade is bij bijna elk grootschalig protest niet te voorkomen, ook historisch gezien. Bij de boerenprotesten had je ook veel schade, bij de protesten in de jaren 60 nog veel meer.
Dit is geen grootschalig protest. Dit zijn wat junks die een gebied proberen te kraken en mokerhard falen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Bizar veel schade valt denk ik nog best mee, en het is ook weer niet zo dat iedereen die demonstreert ervoor verantwoordelijk is. Schade is bij bijna elk grootschalig protest niet te voorkomen, ook historisch gezien. Bij de boerenprotesten had je ook veel schade, bij de protesten in de jaren 60 nog veel meer.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
En die gaan op internet zeggen dat jij dom bentquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit de livestream van AT5 maar kan het bijna niet aan vanwege de plaatsvervangende schaamte...
Daar zit je dan met zijn allen...hersenloos leuzen na te schreeuwen...van de omgeving 1 grote zwijnenstal maken en dan denken dat je intelligent bezig bent
Ja dit dusquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zit de livestream van AT5 maar kan het bijna niet aan vanwege de plaatsvervangende schaamte...
Daar zit je dan met zijn allen...hersenloos leuzen na te schreeuwen...van de omgeving 1 grote zwijnenstal maken en dan denken dat je intelligent bezig bent
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
EditieNL heeft Fakkelman Max van den Berg als demonstrant aan het woord gelaten..... Lekker gewerkt hoor.
Jup... wtf...quote:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:34 schreef OllieA het volgende:
De voorganger roept iets en dan herhaalt de kritische kudde dat braaf, begeleid door ritmisch handgeklap.
Gelijk heeft hij, is ook gewoon antisemitisme.quote:
En dit zou dan het intelligente volk van Nederland moeten vertegenwoordigen. Beschamend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die mensen hebben helemaal geen geld johquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:43 schreef Shreyas het volgende:
Jammer dat het zo lang heeft geduurd voor de ME ingreep. Ik hoop dat veel mensen worden opgepakt, ze flink hoge boetes krijgen en dat geld dat op die manier wordt gevangen wordt geïnvesteerd om de banden tussen de Nederlandse en Israëlische universiteiten te verbeteren.
Beetje werken aan zijn natuurkunde-kennis. Die komt er wel.quote:
Is dat dezelfde die gister de camera probeerde af te dekken met een plastic tasje? Net zo succesvol in ieder gevalquote:
Omdat de politie ingrijpt denk ik.quote:
Sta je nu er alweer een bezetting ontruimd is toch nog steeds achter je woorden?quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets,
En dan van een partij met veel joodse prominenten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
De Sabine Scharwachter roept op twitter ook gewoon "from the river to the sea, Palastine will be free". En zoiets zit bij een politieke partij. Echt bizar.
Politie pikte het al veel langer niet, die mocht echter niet ingrijpen van hoger af.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:47 schreef Nattekat het volgende:
Goed om te zien dat de politie die onzin niet pikt dit keer.
Ik bedoel, het is al triest genoeg.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt dus wat minder spannend allemaal.
Jammer alleen dat er geweld wordt gebruikt, laten we daar vooral de focus op leggen ipv het allemaal nog smeuïger te maken, met geblaat over lijstjes met Joodse namen.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lagen er maar voorwerpen om die emmer mee te verzwaren he.
Dat zijn ze ook, al een paar jointjes gespot.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:49 schreef ReplaR het volgende:
Waarom krijg ik het idee dat die lui zo high als de knetter zijn?
En de geldschietende salafisten uit Qatar zagen dat het goed was.quote:
Toen zwaaiden ze nog met de Nederlandse vlag in plaats van met Queers for *proest* Palestinequote:Op woensdag 8 mei 2024 19:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
44 Jaar geleden, ook op het Rokin:
[ afbeelding ]
Omdat ze dat ook zijn? Ging toch ergens een foto rond dat ze paddo's aan het verdelen waren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:49 schreef ReplaR het volgende:
Dat verklaart een hoop.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat ze dat ook zijn? Ging toch ergens een foto rond dat ze paddo's aan het verdelen waren?
Ach kritiek op buitenlandse inmenging, gecanceld worden en dat soort dingen tellen alleen bij rechtse partijen. En dat weet zij ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
De Sabine Scharwachter roept op twitter ook gewoon "from the river to the sea, Palastine will be free". En zoiets zit bij een politieke partij. Echt bizar.
Dat lijkt me nou niet echt het middel om te gebruiken tijdens zoietsquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat ze dat ook zijn? Ging toch ergens een foto rond dat ze paddo's aan het verdelen waren?
Ik roep al sinds gisteren dat de RC vendors net zo'n goede zaken doen tijdens dit protest als op een drukke stapavond. Die staan stijf.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:49 schreef ReplaR het volgende:
Dat vroeg ik mij ook al af jaquote:
Technische Eenheid geloof ikquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat betekent TE achterop de helm?
DTV
Tactische eenheid?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
DTV
ze waren bezig om cement aan te maken, om van al die klinkers een muurtje te metselen?quote:
Volgens mij aanduiding van verschillende ME-groepen, die 2 letters.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
DTV
Die moeten naar dat plein, bandje wisselenquote:
Heeft meer met de eenheid/peloton te maken waarvoor ze werken volgens mij, niet echt veelzeggend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
DTV
Zal wel kunnen verklaren waarom ze qua realiteit in het derde dal universum beland zijn..quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:51 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou niet echt het middel om te gebruiken tijdens zoiets
Dacht dat ze gelijk de straat opnieuw gingen leggen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Die moeten naar dat plein, bandje wisselen
Safe space creëren om te rusten van alle prikkels en rustig antidepressiva te kunnen innemenquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ze waren bezig om cement aan te maken, om van al die klinkers een muurtje te metselen?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Zal wel kunnen verklaren waarom ze qua realiteit in het derde dal universum beland zijn..
Ze gaat ook met gestrekt been tegen haar partijgenoot in. Deze activist lijkt een querulantquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
Er loopt helemaal niets uit de hand. Wat geschreeuw.quote:
Onderdeel van de Amsterdam ervaringquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Je zal maar als toerist dit zien.
Om je kapot te schamen.
Waaro?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze gaat ook met gestrekt been tegen haar partijgenoot in. Deze activist lijkt een querulant
Wat gek, die staan nooit bij andere protest acties.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Figuren met 'waarnemer' Amnesty International..... die kijken natuurlijk of het slopen van de Universiteit wel volgens de regels verloopt.
Hier zie je iig het voorland van waar die demonstranten straks allemaal eindigen. Bij zo'n bullshitbaantje.quote:
en dan morgen weerquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niet te geloven zeg. Halve Uni gesloopt, 'free to go'. Dankuwel voor uw komst!
Corona heerst nogal in de extreem-linkse scene zo te zienquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
Al diezelfde blauwe mondkapjes vallen ook wel op zeg.
Diversity officer bij een gemeentequote:Op woensdag 8 mei 2024 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier zie je iig het voorland van waar die demonstranten straks allemaal eindigen. Bij zo'n bullshitbaantje.
Nog maar eentje gezien die ik serieus zou nemen, moet ze zich eerst wel even wassen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:58 schreef RipCity het volgende:
Amnesty vrouwtje wordt ook niet serieus genomen
Gewoon laten lopen, niemand die het ruikt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Waar zou je eigenlijk kunnen plassen bij zoiets?
In de plasemmer, en hoppa de gracht in, net zoals vroeger.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
#firstworldproblems
Gracht?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
#firstworldproblems
Lolquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Gewoon laten lopen, niemand die het ruikt.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
#firstworldproblems
Lekker tochquote:
Sabine en Halsema zijn beide van GroenLinks. Dat lijkt Sabine nu, gisteren en in het verleden niet te weerhouden haar woorden zorgvuldiger af te wegenquote:
LOLquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dit is al voorbij voordat het donker wordt. Ik had op zn minst een avondvullend programma verwacht. Die zoomers kunnen ook niks.quote:
Wat erg zeg. Iets op een gevel schrijven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bekladden van het interieur gaat inderdaad per ongeluk. Man, man..
Ja, zo. Ik mag hopen dat ze uit die partij gemikt wordt. Allemaal verontwaardigt toen Wilders meer of minder riep, dan zou dit ook niet kunnen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sabine en Halsema zijn beide van GroenLinks. Dat lijkt Sabine nu, gisteren en in het verleden niet te weerhouden haar woorden zorgvuldiger af te wegen
Zeker!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef Perrin het volgende:
Spreekt er in Amsterdam nog wel iemand Nederlands?
In een brievenbus, in de gracht, achter een auto, in een steegje, overal waar ze op koningsdag ook plassen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
#firstworldproblems
Gaat wel iets verder hoor. Heb je de foto's niet gezien?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat erg zeg. Iets op een gevel schrijven.
Je hebt je ogen in je zak zitten? Schade bij een demonstratie is tot bepaalde limieten best te accepteren, maar als je kijkt wat voor tyfuszooi ze binnen gemaakt hebben...quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als je zelf de schade niet hoeft te betalen niet nee... Maar goed, dat hoeven deze types niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
De Arafatsjaaltjesfabriek overuren heeft gemaakt.
Ik hoop dat ze niet uit de partij wordt gemikt en dat GL-PvdA helemaal klapt door dit soort patiënten binnen de gelederen. Hier is zelfs Dion Graus niks bij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zo. Ik mag hopen dat ze uit die partij gemikt wordt. Allemaal verontwaardigt toen Wilders meer of minder riep, dan zou dit ook niet kunnen.
Ik wist niet dat TV's tegenwoordig ook onderdeel zijn van een gevel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of poepen, je zou maar nodig moeten, ook als agent zijnde.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef mascara-klodder het volgende:
#firstworldproblems
Welke groepen voelen zich altijd het meest aangevallen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom gaat het over vegans en lesbiennes?
Ik vraag me echt serieus af hoe mensen dit schokkend kunnen vinden. Ik zie dat er wat stenen weg zijn en er is wat getekend op de muur.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hebt je ogen in je zak zitten? Schade bij een demonstratie is tot bepaalde limieten best te accepteren, maar als je kijkt wat voor tyfuszooi ze binnen gemaakt hebben...
#vegansforgaza #lesbiansforgazaquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom gaat het over vegans en lesbiennes?
Dode vrouwen en kinderen in Gaza vind ik nog net iets erger, al is het beide natuurlijk om van te schrikken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
LOL
Bekladden van het interieur gaat inderdaad per ongeluk. Man, man..
Je schrikt je kapot wat de kosten zijn voor verf van een gevel te verwijderen is/was niet voor niets een bureau halt klusje..quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je zelf de schade niet hoeft te betalen niet nee... Maar goed, dat hoeven deze types niet.
Toch tijd voor een brilletje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt serieus af hoe mensen dit schokkend kunnen vinden. Ik zie dat er wat stenen weg zijn en er is wat getekend op de muur.
Je hebt de beelden van binnen niet gezien dus?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt serieus af hoe mensen dit schokkend kunnen vinden. Ik zie dat er wat stenen weg zijn en er is wat getekend op de muur.
Is voor Agenten gewoon geregeld, dan laat je je even aflossen en ga je je ding doen. Op de A10 liet de Politie gewoon een Toiletwagen en en Snackkraam komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of poepen, je zou maar nodig moeten, ook als agent zijnde.
Heb vandaag ergens de NL vlag gemist.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
44 Jaar geleden, ook op het Rokin:
[ afbeelding ]
Door dingen te vernielen stop je niet dat die mensen doodgaan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dode vrouwen en kinderen in Gaza vind ik nog net iets erger, al is het beide natuurlijk om van te schrikken.
Ja, net als de mensen die op 7 oktober vermoord zijn. Dan valt een kapotte tv idd mee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dode vrouwen en kinderen in Gaza vind ik nog net iets erger, al is het beide natuurlijk om van te schrikken.
Nee, ik denk dat jij iets meer naar buiten moet. Die demonstratie stelt geen ruk voor.quote:
Wedden dat er ook ergens op de grond gescheten is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij die kopjekoffiewappierellen op het museumplein ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:06 schreef spoilert het volgende:
[..]
Is voor Agenten gewoon geregeld, dan laat je je even aflossen en ga je je ding doen. Op de A10 liet de Politie gewoon een Toiletwagen en en Snackkraam komen.
Ben je weer op reacties uit?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uurtje factuurtjequote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef loveli het volgende:
De ME krijgt niet per handeling betaald, gok ik.
Laat lekker gaan joh, het enige antwoord wat die lui kunnen geven is ''De dode vrouwen en kinderen in Gaza''quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, net als de mensen die op 7 oktober vermoord zijn. Dan valt een kapotte tv idd mee.
Eigenlijk geeft dat ze een vrijbrief om de binnenstad te slopen toch?
Je kunt wel een statement maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Door dingen te vernielen stop je niet dat die mensen doodgaan.
Dat maakt helemaal niets uit als het jezelf geen cent kost.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je schrikt je kapot wat de kosten zijn voor verf van een gevel te verwijderen is/was niet voor niets een bureau halt klusje..
We hebben het over de aangerichte schade toch? Wat heeft de manier van demonsteren daar wat mee te maken?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat jij iets meer naar buiten moet. Die demonstratie stelt geen ruk voor.
Demonstreren is iets anders dan dingen vernielen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt wel een statement maken.
Of gebruik maken van je recht om te demonstreren.
Je bent echt een walgelijk stuk vreten als je dit probeert goed te praten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stille tochten waren statements.. Dit niet, dit is haat kweken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo ziet menig studentenhuis er ook uit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Queers for Pal is vrij schokkend.
[ afbeelding ]
En het statement is? Als buitenlandse student heb ik de uni in het land waar ik te gast ben vernield, nu zullen ze wel luisteren? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Betaal jij het?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wat hebben vrouwen en kinderen in Gaza er precies aan dat jij een statement maakt als dat verder tot niets leidt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wow sow dan, stoere boyquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo ziet menig studentenhuis er ook uit.
Ik ageerde vooral tegen het woordje schokkend. Als je dit schokkend vindt ben je echt geen fuck gewend.
Als dit jouw normaal is is het pas schokkend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo ziet menig studentenhuis er ook uit.
Ik ageerde vooral tegen het woordje schokkend. Als je dit schokkend vindt ben je echt geen fuck gewend.
De (Amerika) college tour.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Je zal maar als toerist dit zien.
Om je kapot te schamen.
Dat ze zich nog hebben ingehouden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We hebben het over de aangerichte schade toch? Wat heeft de manier van demonsteren daar wat mee te maken?
Mensen wilden na honderdzevenenveertig waarschuwingen nog niet uit zichzelf verplaatsen dus krijgen ze wat hulpquote:
We are peacefull, what are you?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ze zich nog hebben ingehouden.
Ze hadden ook de boel in de fik kunnen zetten,of buiten de UvA zich uit te gaan leven op bijvoorbeeld auto's, huizen en voorzieningen.
Niks natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat hebben vrouwen en kinderen in Gaza er precies aan dat jij een statement maakt als dat verder tot niets leidt?
Nog niet al te lang geleden zat die aan het andere kant van het spectrum. Beetje Arnoud van Doorn/ Joram van Klaveren scenario. Niet stabiel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je bent echt een walgelijk stuk vreten als je dit probeert goed te praten.
''WEET JE WEL WAT DIT ALLEMAAL KOST?!?!?''quote:
Misschien moeten we de Randstad gewoon uit Nederland gooien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
Mijn kinderen gaan later lekker naar een universiteit in de provincie.
Ik zeg nergens dat het normaal is. Maar het is verre van schokkend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als dit jouw normaal is is het pas schokkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |