abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213461341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.
Duidelijk lijkt me.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 mei 2024 @ 00:47:55 #92
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213461386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.

Lente (naseizoen).

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213461411
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.

Lente (naseizoen).

Zeker. Je moet je afvragen waarom we niet moeilijk doen over bezette gebieden.
pi_213461420
quote:

[..]

Lente (naseizoen).

Heel mooie poging, maar ik had het over de burgers.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 mei 2024 @ 01:02:58 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_213461437
quote:

[..]

Lente (naseizoen).

Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213461454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel, die rechtstreeks worden ingezet om onschuldige burgers plat te bombarderen.
pi_213461488
twitter
pi_213461506
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:41 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven. :')
pi_213461541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel
Eh, nee.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213461582
Heb ik nog iets gemist :@
pi_213461628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven. :')
Dat staat er niet.
pi_213461635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 06:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
Noorse kabeltruien kunnen niet lezen.
pi_213461673
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.

Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
Wat, jij denkt dat ze met 5 A4’tje opeens de boel hebben opgelost? Juridische basis boeit ze geen hol man, dan wordt het nog steeds schoonvegen.
pi_213461694
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..

Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?

Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...

:')
pi_213461783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 06:48 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..

Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?

Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...

Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
pi_213461830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
Nou, laat ze hun wetenschappelijke "bevindingen" daarover eens in Gaza ter gehore brengen...

Kijken of ze nog zo medelevend zijn met die palestijnen....

pi_213461922
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva :') "als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor :')
pi_213461929
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva :') "als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor :')
Nou ja zegt natuurlijk alles over wat voor soort figuren er demonstreren.
  woensdag 8 mei 2024 @ 07:45:29 #109
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213461954
quote:

Precies, klein beetje schade.
pi_213462003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213462012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.

Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
Covid gemist?
En die busblokkering op de snelweg van Friezen tegen KOZP?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213462114
Ik constateer verschillende zaken.

1. De gigantische "linkse" bias van verschillende kranten. Het stuk in de OP is ook bagatelisatie.
Maar tevens NRC, Trouw, Volkskrant die zaken naar buiten gooien wat defacto een hatelijke spin is op de realiteit, vermomd in een jasje alsof het nuance zou zijn.

2. Zoveel betogingen worden gehouden die op bepaalde fronten de wet overtreden. Nou kun je dat, vanuit bepaalde perspectieven, prima een keer toelaten omdat de schade gering is en het niet zo vaak voorkomt.
Maar we spreken over structurele snelweg blokkades ondertussen.
Hier wordt defacto gedrag genormaliseerd wat buiten de wet valt. En maar niet optreden...
Is de rechtsstaat afgeschaft ofzo?
En daarbij moet ook gezegd worden dat er echt alle schijn bestaat dat politieke ideologie een rol speelt. Als het doel van de demonstranten in lijn valt met die van de machthebbers wordt er maar halfslachtig opgetreden.
Dat halfslachtige resulteert in steeds extremere overtredingen, waaronder dit.
pi_213462123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Dat gaat niet met Hamas.
pi_213462143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
Amen.

Overigens is die indruk gewoon terecht.
pi_213462145

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213462147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.

Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Mits juiste ideologie.
pi_213462168
quote:
En daarna is de stap alweer kleiner naar echt geweld.

Vorig jaar februari wilden linkse mafklappers het er daar op een debatavond in de Balie in Amsterdam nog over hebben. Gelukkig afgelast.

https://nos.nl/artikel/24(...)fgelast-in-amsterdam
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213462309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.

Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Tja, bij die voetbalwedstrijden is het alweer jaren goed gebruik om de meest walgelijke antisemitische spreekkoren te zingen. Voor veel voetbalsupporters is dat een dagje voetbal: je gaat naar het stadion, drinkt een paar biertjes en roept met duizenden anderen dat alle Joden vergast moeten worden.

Zou dat ook zo makkelijk geaccepteerd worden als men dat nu bij de Palestina demonstraties zou roepen? Natuurlijk niet, het gezag zou er binnen de kortste keren korte metten mee maken (en terecht). Is dat dan ook klassenjustitie, of geldt dat alleen één kant op?

We hebben in Nederland nu eenmaal een bestuurlijke traditie waarin het geweldsmonopolie terughoudend wordt ingezet, zeker als het gaat om bijeenkomsten. Daar zitten nadelen aan (zie je nu) maar ook grote voordelen. Het politieoptreden bij de corona-demonstratie was een grote uitzondering op die terughoudende grondhouding en daar hebben we het nu nog steeds over.
pi_213462343
quote:
89s.gif Op woensdag 8 mei 2024 05:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Heb ik nog iets gemist :@
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.

Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213462415
Utrecht....

...lekker vroeg je nest uit - dan heb je nog wat aan je dag - en je cliënten worden je werkplek ingeknuppeld. Dit alles klinkt zeer aanlokkelijk: ik gooi het stuur om! :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')