Sainz zou wel gek zijn als hij een contract voor een jaar gaat tekenen, Mercedes' moet zijn arrogantie toch maar eens gaan beteugelen want als 4/5e team in de F1 zoveel noten op je zang hebben gaat niet goed aflopen.quote:Op maandag 22 april 2024 16:10 schreef Starflyer het volgende:
Audi wil zowel de Hulk als Sainz
Red Bull is ook in gesprek met Sainz, volgens Marko, maar willen de lucratieve aanbieding van Audi niet matchen.
En Mercedes wil, volgens de geruchten, Sainz hooguit voor 1 jaar (met een optie voor nog een jaar?) zodat ze eventueel in 2026 Verstappen (of Antonelli of beide) kunnen aantrekken. Antonelli zou ook al in 2025 bij Mercedes aan de slag kunnen, als hij zich goed ontwikkelt in de F2 en de testen met F1 materiaal.
Ik vind Antonelli tot nu toe tegenvallen als beweerd wordt dat hij de volgende max Verstappen isquote:Op maandag 22 april 2024 16:10 schreef Starflyer het volgende:
Audi wil zowel de Hulk als Sainz
Red Bull is ook in gesprek met Sainz, volgens Marko, maar willen de lucratieve aanbieding van Audi niet matchen.
En Mercedes wil, volgens de geruchten, Sainz hooguit voor 1 jaar (met een optie voor nog een jaar?) zodat ze eventueel in 2026 Verstappen (of Antonelli of beide) kunnen aantrekken. Antonelli zou ook al in 2025 bij Mercedes aan de slag kunnen, als hij zich goed ontwikkelt in de F2 en de testen met F1 materiaal.
In vergelijking met zijn hoog gewaardeerde ervaren teamgenoot doet hij het beterquote:Op donderdag 25 april 2024 12:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind Antonelli tot nu toe tegenvallen als beweerd wordt dat hij de volgende max Verstappen is
Wil je dit in de OP hebben?quote:Op maandag 29 april 2024 20:32 schreef Starflyer het volgende:
Een paar dagen later dan gepland, maar hier is het silly season overzicht. Voor 2025 zijn er sinds de bevestiging van Nico Hulkenberg bij Sauber 10 van de 20 stoelen bezet. Aston Martin, Ferrari en McLaren hebben beide coureurs al bevestigd. Gebaseerd op geruchten van diverse bronnen in de afgelopen tijd kom ik tot het volgende overzicht.
Alpine:
Alpine valt behoorlijk tegen dit jaar en beide coureurs kunnen niet wachten om ergens anders aan de slag te gaan. Esteban Ocon heeft zichzelf al aangeboden bij Mercedes onder het mom nog steeds een Mercedes junior te zijn en Pierre Gasly zou praten met Williams. Ook worden beide coureurs genoemd bij Sauber mocht dat team het niet lukken om Carlos Sainz te contracteren. Mochten ze vertrekken staan de junior coureurs Jack Doohan en Victor Martins te popelen om hun plek in te nemen. En ook Valtteri Bottas en (voormalig Alpine junior) Guanyu Zhou zijn een optie. Daarnaast rijdt Mick Schumacher voor Alpine in de WEC, dus dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Aston Martin
Aston Martin heeft met het verlengen van het contract met Fernando Alonso hun coureurs voor de komende jaren vastliggen, want Lance Stroll rijdt daar waarschijnlijk zolang hij wil en zijn vader de eigenaar is.
Ferrari
Ook bij Ferrari zijn de coureurs voor de komende jaren bekend. Charles Leclerc ligt vast tot en met 2029 en begin dit jaar tekende Lewis Hamilton onverwachts een meerjarencontract, waardoor Sainz op zoek moet naar een nieuw team.
Haas
Nu Hulkenberg vertrokken is naar Sauber, moet het team op zoek naar een nieuwe coureur. Oliver Bearman is de naam die het vaakst genoemd wordt dankzij zijn testen voor Haas, waar hij indruk maakte, en zijn invalbeurt bij Ferrari. Kevin Magnussen's contract loopt ook af maar lijkt wel te mogen blijven, zeker nu Hulkenberg vertrokken is, getuige de uitspraken van teambaas Komatsu. Maar ook hier geldt dat (met name) Bottas en Zhou ook een optie zijn.
McLaren
Bij McLaren liggen zowel Lando Norris als Oscar Piastri vast. Piastri tot en met volgend jaar en Norris nog een jaar langer.
Mercedes
Na de bekendmaking van het vertrek van Hamilton naar Ferrari is George Russell de enige coureur die voor volgend seizoen vastligt bij Mercedes. Voor de vervanging van Hamilton zijn er verschillende gegadigden. Zo wil Toto Wolff graag Max Verstappen inlijven nu het niet zeker meer is dat Verstappen bij Red Bull Racing wil blijven. En hebben ze met Andrea Kimi Antonelli een junior in de Formule 2 van wie veel verwacht wordt. Al is het de vraag of de overstap volgend jaar naar Mercedes niet te vroeg komt. Verder wordt Sainz genoemd. Mercedes wil hem volgens de geruchten een contract voor een jaar met een optie voor nog een jaar geven, maar Sainz zou een contract voor meerdere jaren willen hebben. Ook heeft Ocon zich aangeboden, wordt de naam van Alex Albon genoemd en hebben ze Schumacher, waarvan Wolff vindt dat hij een plek op de grid verdient, nog als reservecoureur.
Red Bull Racing
Bij Red Bull Racing ligt Max Verstappen nog vast tot en met 2028, maar na al het gedoe rond Christian Horner en de machtsstrijd binnen Red Bull is het niet meer zo zeker dat hij ook daadwerkelijk zo lang bij Red Bull blijft. Maar voorlopig gaan we er daar maar vanuit. Voor het tweede stoeltje lijkt Sergio Perez voorlopig genoeg te doen, al zou Helmut Marko met Sainz gesproken te hebben over een deal. Daarnaast rijdt Daniel Ricciardo bij VCARB met het doel om weer bij het hoofdteam terecht te komen, maar dan moet hij wel wat beter presteren. Yuki Tsunoda wordt ook genoemd, net als Alex Albon, al ligt die nog vast bij Williams voor volgend jaar.
Sauber
Afgelopen week is Hulkenberg vastgelegd voor de komende jaren. Voor het tweede stoeltje, in het overgangsjaar voordat het team overgaat naar Audi, worden verschillende namen genoemd. Audi lijkt Carlos Sainz te willen hebben en schijnen hem, bij monde van Helmut Marko, een lucratief aanbod gedaan te hebben. Mocht dat niet doorgaan zou men Esteban Ocon of Pierre Gasly willen hebben. Mocht dat allemaal niet doorgaan zou net zo goed kunnen dat ze een van beide huidige coureurs, Bottas of Zhou, behouden, al lijkt die kans klein. En ze hebben ook nog een paar junioren, Theo Pourchaire en Zane Maloney, die eventueel zouden kunnen promoveren.
VCARB
Bij het tweede Red Bull team VCARB rijden op dit moment Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda. Ze zouden graag promoveren naar het hoofdteam Red Bull Racing, maar voorlopig lijkt dat niet te gaan gebeuren. Dus de kans bestaat dat een van beide of beiden volgend jaar ook nog voor dit team rijden. En reservecoureur Liam Lawson zou een toezegging gedaan zijn voor een racestoeltje in 2025. Mocht hij geen zitje krijgen is hij vrij om te gaan en er zou interesse voor hem zijn van andere teams. En tenslotte hebben we nog de RB junioren Ayumu Iwasa en Isack Hadjar in de junior klassen, die kunnen doorstromen.
Williams
Williams heeft een optie op Albon voor volgend jaar en Williams zou graag voor langere tijd met hem doorgaan. Mocht Alex dat niet willen zou hij mogelijk na dit jaar al weg kunnen. De verwachting is sowieso dat Logan Sargeant na dit jaar vertrokken is. Als vervanger wordt nadrukkelijk de naam van Andrea Kimi Antonelli genoemd, om hem op te leiden voor het Mercedes team. Al heeft James Vowles eerder al aangegeven dat ze de voorkeur aan hun eigen junioren Zak O'Sullivan en Franco Colapinto geven, mits die voldoende presteren in de Formule 2. En ook de namen van Pierre Gasly, Esteban Ocon en Carlos Sainz worden genoemd. En ook hier bestaat er een mogelijkheid voor Bottas als de eerder genoemde opties niet doorgaan. Williams lijkt in ieder geval niet genteresseerd in Zhou te zijn.
Het overzicht in het kort (tussen haakjes de huidige coureurs en de geruchten) :
Alpine (Renault): TBA, TBA (Pierre Gasly, Esteban Ocon, Jack Doohan, Victor Martins, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Mick Schumacher)
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso (2026+), Lance Stroll (oneindig)
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc (2029), Lewis Hamilton (2026+)
Haas (Ferrari): TBA, TBA (Kevin Magnussen, Ollie Bearman, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou)
McLaren (Mercedes): Lando Norris (2026+), Oscar Piastri (2025)
Mercedes (Mercedes): George Russell (2025), TBA (Andrea Kimi Antonelli, Carlos Sainz, Max Verstappen, Esteban Ocon, Alexander Albon, Mick Schumacher)
Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen (2028), TBA (Sergio Perez, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Alex Albon)
Sauber (Ferrari): Nico Hlkenberg, TBA (Carlos Sainz, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Theo Pourchaire, Valtteri Bottas, Gyanyu Zhou, Zane Maloney
VCARB (Honda-RBPT): TBA, TBA (Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Liam Lawson, Ayumu Iwasa, Isack Hadjar)
Williams (Mercedes): Alexander Albon (2025), TBA (Logan Sargeant, Andrea Kimi Antonelli, Zak O'Sullivan, Franco Colapinto, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Valtteri Bottas)
Waarom Red Bull? Is het al zeker dat Perez niet verlengd wordt?quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan blijft red bull of Mercedes voor Sainz nog over
Marko zou al met Sainz gesproken hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom Red Bull? Is het al zeker dat Perez niet verlengd wordt?
Maar als Antonelli direct na de zomerstop wil instappen, is er ook dispensatie nodig, want hij wordt pas op 25 augustus 18, de dag van de Nederlandse Grand Prix. Zonder dispensatie kan hij niet eerder dan tijdens de Grote Prijs van Itali deelnemen.quote:But the FIA says it has received a request for an exemption for Antonelli to get a superlicence early.
“We are looking into it but there's a process to be followed and multiple people/commissions required to vote and agree to it as it requires a rule change,” a spokesperson for the governing body said.
Oh... In plaats van Sargeant...?!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:40 schreef Starflyer het volgende:
Volgens de FIA is er wel degelijk om dispensatie voor Antonelli gevraagd.
[..]
Maar als Antonelli direct na de zomerstop wil instappen, is er ook dispensatie nodig, want hij wordt pas op 25 augustus 18, de dag van de Nederlandse Grand Prix. Zonder dispensatie kan hij niet eerder dan tijdens de Grote Prijs van Itali deelnemen.
Aankomende week test Antonelli weer in de W13 uit 2022, dit keer samen met Mick Schumacher als vergelijkingsmateriaal.
Lawson ligt nog vast bij Red Bull en is voor 2025 een racezitje toegezegd. En Williams wil iemand die voor langere tijd beschikbaar is. Alleen als Lawson in 2025 niet bij VCARB aan de slag kan zou hij een optie kunnen zijn, imho.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh... In plaats van Sargeant...?!![]()
Dat zou dan wel interessant zijn.
Maar waarom niet gewoon Lawson, als er om Antonelli zo moeilijk gedaan moet worden?
ah zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lawson ligt nog vast bij Red Bull en is voor 2025 een racezitje toegezegd. En Williams wil iemand die voor langere tijd beschikbaar is. Alleen als Lawson in 2025 niet bij VCARB aan de slag kan zou hij een optie kunnen zijn, imho.
Maar als die hem niet wilden of enkel een 1-jarig contract aanboden dan is dit toch juist de slimste keuze. Je hebt altijd de kans op een 'dubbele diffuser' in 2026.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:32 schreef DjVero het volgende:
Domme keuze. Williams gaat nooit meer wat worden. Wanneer is het voor het laatst geweest dat ze meededen om de knikkers? Begin deze eeuw met Montoya en R. Schumacher? '97 laatste titel geweest.
Ik had hem graag bij Mercedes gezien. Of nog liever Red Bull.
Volgens Motorsport.com niet:quote:Op maandag 27 mei 2024 20:17 schreef Donderkonijn het volgende:
Denk dat na dit weekend dat de kans dat Sainz in de running is voor het 2e red bull is zitje aanzienlijk gestegen is.
Meerdere bronnen hebben het er inderdaad over dat Perez in/voor Canada een nieuw contract tekent.quote:Op maandag 27 mei 2024 20:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens Motorsport.com niet:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10616462/
SERGIO PREZ OP WEG NAAR CONTRACTVERLENGING, CARLOS SAINZ NIET NAAR RED BULL
Signalen in de Formule 1-paddock wijzen op een contractverlenging van Sergio Prez bij Red Bull Racing. Helmut Marko liet eerder aan deze website weten dat het voor Barcelona duidelijk moet zijn, al kan het eerder gebeuren.
Ronald Vording
Oleg Karpov
27 mei 2024, 12:00
Upd: 27 mei 2024, 12:37
[...]
Geen Red Bull-zitje voor Sainz, wat zijn de opties voor hem?
Carlos Sainz is in eerste instantie ook aan een Red Bull-zitje gelinkt. Marko erkende in Japan dat Red Bull met hem sprak, maar voegde toe dat er een aanbod van Audi op tafel lag 'waar Red Bull niet overheen kon'. De aanstaande contractverlenging van Prez betekent dat Sainz elders moet kijken. De Madrileen heeft daarbij twee realistische opties: het Audi-project en Williams met een lijntje naar Mercedes. Waar de eerstgenoemde optie meteen voor de langere termijn zou zijn, kan het team uit Grove juist een overbrugging vormen voor een kortere periode.
Dat Sainz die mogelijkheid achter de hand heeft, betekent ook dat hij niet meteen hoef te zwichten voor de druk die Audi op de rijdersmarkt zet. Het Duitse merk wil graag dat hij zo snel mogelijk tekent, maar Sainz heeft meermaals laten weten liever in een competitievere auto te zitten. Bij Williams zou dat laatste ook niet meteen het geval zijn, maar daar kan hij bij een klantenteam van Mercedes wel wachten om te zien wat er bij het fabrieksteam van Toto Wolff gaat gebeuren. Als Kimi Antonelli aan het eind van de rit nog niet rijp genoeg wordt geacht voor het grote werk bij Mercedes, zou er in theorie alsnog een wissel kunnen plaatsvinden. De keuze van Sainz is naar verluidt nog niet gemaakt.
[...]
Wel hilarisch dat na zo'n weekeinde dit soort berichten verschijnen. Als je Perez nu een nieuw contract geeft, prima, maar dan weten we in elk geval wel definitief zeker dat ze gewoon een coureur willen die op geen enkele wijze ook maar een heel klein beetje voor concurrentie met Verstappen kan zorgen in plaats van een coureur die consistent mee kan strijden om plek tweequote:Op maandag 27 mei 2024 20:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens Motorsport.com niet:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10616462/
SERGIO PREZ OP WEG NAAR CONTRACTVERLENGING, CARLOS SAINZ NIET NAAR RED BULL
Signalen in de Formule 1-paddock wijzen op een contractverlenging van Sergio Prez bij Red Bull Racing. Helmut Marko liet eerder aan deze website weten dat het voor Barcelona duidelijk moet zijn, al kan het eerder gebeuren.
Ronald Vording
Oleg Karpov
27 mei 2024, 12:00
Upd: 27 mei 2024, 12:37
[...]
Geen Red Bull-zitje voor Sainz, wat zijn de opties voor hem?
Carlos Sainz is in eerste instantie ook aan een Red Bull-zitje gelinkt. Marko erkende in Japan dat Red Bull met hem sprak, maar voegde toe dat er een aanbod van Audi op tafel lag 'waar Red Bull niet overheen kon'. De aanstaande contractverlenging van Prez betekent dat Sainz elders moet kijken. De Madrileen heeft daarbij twee realistische opties: het Audi-project en Williams met een lijntje naar Mercedes. Waar de eerstgenoemde optie meteen voor de langere termijn zou zijn, kan het team uit Grove juist een overbrugging vormen voor een kortere periode.
Dat Sainz die mogelijkheid achter de hand heeft, betekent ook dat hij niet meteen hoef te zwichten voor de druk die Audi op de rijdersmarkt zet. Het Duitse merk wil graag dat hij zo snel mogelijk tekent, maar Sainz heeft meermaals laten weten liever in een competitievere auto te zitten. Bij Williams zou dat laatste ook niet meteen het geval zijn, maar daar kan hij bij een klantenteam van Mercedes wel wachten om te zien wat er bij het fabrieksteam van Toto Wolff gaat gebeuren. Als Kimi Antonelli aan het eind van de rit nog niet rijp genoeg wordt geacht voor het grote werk bij Mercedes, zou er in theorie alsnog een wissel kunnen plaatsvinden. De keuze van Sainz is naar verluidt nog niet gemaakt.
[...]
Sponsor en merch geld, kennelijk is meer dan 65% vd merch die rb verkoopt gebrand met checoquote:Op maandag 27 mei 2024 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben benieuwd wat er klopt van het gerucht dat Perez een eenjarig contract kan tekenen terwijl hij twee jaar wil.
Wat RBR in hem ziet begrijp ik niet. Wellicht schikt hij zich in zijn rol en is dat alles wat RBR wil. Alleen een echte wingman kan die ook niet spelen omdat er tussen hem en Verstappen al snel twee concurrenten tussen zitten. En voor het constructeurskampioenschap moet het vooral van Verstappen komen, maar misschien geeft RBR daar niet zoveel om
Qua schades zal hij ook wel een stuk goedkoper zijn dan Mickquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:53 schreef Starflyer het volgende:
Antonelli zou tijdens een test op Silverstone sneller dan Schumacher en Russell geweest zijn, waardoor Mercedes waarschijnlijk voor hem zal kiezen.
https://www.formulapassio(...)stone-w13-passo-gara
Snel naar de Formule-E met die vent.quote:
Kan hij beter naar de Indycars, daar hoef je niet opzij als achterblijverquote:Op maandag 3 juni 2024 21:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Snel naar de Formule-E met die vent.
Voor mij blijft hij voor altijd en eeuwig de klojo die, terwijl hij zelf een ronde achterstand had, Max Verstappen van de baan ramde.
Alpine, lijkt mij superquote:Op woensdag 5 juni 2024 12:46 schreef Starflyer het volgende:
Sainz heeft de keuze tussen Sauber/Audi, Williams en misschien Alpine.
Ik zie hem geen tussenjaar doen en dan terugkomen. De topteams hebben imho in 2026 ook geen plek voor hem.
Of heeft Disney flink met geld geschoven om perez daar te houden voor hun serie:quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:40 schreef Sally het volgende:
Let op, FEATURE-artikel, dus voor abonnees helemaal te lezen.
ANALYSIS: Why Red Bull decided to stick with Perez – and what it means for the driver market
By:
F1 Correspondent & Presenter
Lawrence Barretto
https://www.formula1.com/(...)NNJaH49PEo4nQS7.html
Hopelijk zitten ze daar in Mexico op te wachten, denk niet dat er veel animo is in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:05 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Of heeft Disney fink we geld geschoven om perez daar te houden voor hun serie:
https://www.reddit.com/r/(...)es_revolving_around/
Ik denk dat je de rest van Latijns Amerika een beetje onderschat. Perez schijnt goed te zijn voor 65 % van de merch die Red Bull verkoopt, hij zal dus niet alleen populair zijn in Mexico. Bij een groot deel van de wereld is spaans ook de eerste taal he, dat helpt ook mee.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:20 schreef APK het volgende:
[..]
Hopelijk zitten ze daar in Mexico op te wachten, denk niet dat er veel animo is in de rest van de wereld.
Het is ook niet een cultfiguur ofzo, weinig uitstraling en pulling power voor zo'n serie.
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je de rest van Latijns Amerika een beetje onderschat. Perez schijnt goed te zijn voor 65 % van de merch die Red Bull verkoopt, hij zal dus niet alleen populair zijn in Mexico. Bij een groot deel van de wereld is spaans ook de eerste taal he, dat helpt ook mee.
Redbull zou voor de eerste plaats in het constructeurs kampioenschap 2023 140 miljoen ontvangen hebben. Dat is maar 9 miljoen meer dan de nummer twee. Als het klopt dat Perez echt voor een enorme boost in sales (300% stijging) in Mexico zorgt en dit ook nog effect in de VS en de rest van de Americas heeft. Dan geloof ik direct dat voor RBR financieel gezien niemand zoveel waard is als Perez. En Perez nam al veel sponsors meequote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
RB Merch wereldwijd? Dat gaat meer dan een paar miljoentjes zijn me dunkt. En dat perez natuurlijk heel wat sponsorgeld mee neemt helpt ook. Hij betaalt in feite zijn eigen salaris.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
Ik zie het artikel in het Engels.quote:
Ja nie zie ik het ook. Ik was er vanuit gegaan omdatde cookie banner in het italiaans of spaans is, niet verder gekeken :pquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het artikel in het Engels.
Dat is niet echt een betrouwbare bron, de Daily Mail.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:16 schreef Starflyer het volgende:
Ollie Bearman zou voor Haas getekend hebben
https://www.dailymail.co.(...)-Lewis-Hamilton.html
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:31 schreef Starflyer het volgende:
Vooralsnog heb ik alleen maar gelezen dat hij DENKT dat Ocon naar Mercedes gaat.
Het lijkt me erg vreemd dat ze Sainz afwijzen ten faveure van Antonelli om vervolgens met Ocon in zee te gaan.
Bearman had in zijn eerste 8 races van zijn eerste F2-seizoen al 2 overwinningen te pakken. Antonelli heeft nog niet eens op het podium gestaan in dezelfde tijdspanne.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:38 schreef Starflyer het volgende:
Ligt dat aan Antonelli of aan Prema?
Want vooralsnog doet hij het als rookie beter dan zijn hoog aangeschreven teamgenoot Ollie Bearman. Zelfs als je de races waaraan Bearman niet meedeed omdat hij voor Sainz moest invallen niet meetelt.
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.
Ja, dat word wel de family size verpakking.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat word wel de family size verpakking.
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappenquote:Op maandag 10 juni 2024 21:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappen
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.
Zie daar het probleemquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:51 schreef Perox het volgende:
[..]
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!
quote:Op maandag 10 juni 2024 11:08 schreef Doevelaer het volgende:
Gerucht in de paddock dat Ocon naar Merc gaat volgens Kym Illman
Op zich wel leuk als er veel nieuwe namen bij zouden komen. Al hoop ik stiekem wel een een rentree van Vettelquote:Op maandag 24 juni 2024 14:49 schreef beantherio het volgende:
Het is me voor veel teams echt een raadsel wie er volgend jaar aan de start gaat verschijnen. De geruchten gaan momenteel echt alle kanten op.![]()
De zitjes die momenteel (reel gezien) nog open staan:
• Alpine: 1x
• Audi/Sauber: 1x
• Haas: 2x
• Mercedes: 1x
• VCARB: 1x
• Williams: 1x
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmakerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond 4 minuten zegt hij er iets over
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..quote:Op maandag 24 juni 2024 15:37 schreef Starflyer het volgende:
Sainz wordt nu ook in verband gebracht met Alpine.
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..
Alpine wil stoppen met de ontwikkeling van een eigen motor, Frankrijk heeft ook geen eigen GP meer en het team doet het ook niet echt heel erg goed.
En daar komen de problemen van begin van het seizoen ook nog bij, dat er een hoop engineers zijn opgestapt.
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.
Dat zou dan per 2026 zijn als er meer fabrikanten zijn en bijvoorbeeld Mercedes sowieso een klant kwijt raakt. Mercedes werd als optie genoemd, trouwens.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.
Sowieso als niemand wil leveren moet Honda aan Alpine leveren, omdat ze van de bestaande leveranciers dan de minste motoren leveren.
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mijquote:Op maandag 24 juni 2024 21:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.
Die mag hopen op een zitje in een Will ofzo, veel hogerop hoeft hij niet te kijken lijkt me.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmaker
Honda levert nu aan RBR en RB. Ze hebben het IP nooit afgestaan, vandaar dat de motoren nu gebadged zijn als RBPT Honda. Die worden niet gezien als nieuwe leverancier.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mij
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijkquote:
Als Helmut Marko kan overhalen naar Mercedes te komen, wordt de liefde ietsje groterquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijk
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:19 schreef THEFXR het volgende:
kan iemand mij uitleggen, hoe dat zit met de motoren van Audi?
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.
Meer dan dat weet volgens mij niemand.
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.
Jaguar/Toyota vibes. Verder geen idee of dat klopt met de huidige situatie. Het enige dat ik me herinner is dat er met veel bombarie werd ingestapt en wat meer geruisloos een paar jaar later met staart tussen de benen weer weg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben.
quote:
Tja, het zal de eerste paar jaar geen hoge ogen gaan gooien maar ik kan mij niet voorstellen dat Audi dat niet snapt, ze hebben wel degelijk ervaring met racen op een heel hoog nivo, ik zou endurance racen toch wel een trapje onder F1 zetten maar niet zo laag als Indy Car als fabrikant.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Perox het volgende:
[..]
Jaguar/Toyota vibes. Verder geen idee of dat klopt met de huidige situatie. Het enige dat ik me herinner is dat er met veel bombarie werd ingestapt en wat meer geruisloos een paar jaar later met staart tussen de benen weer weg.
Toyota heeft ook ervaring op endurance niveau en andere raceklassen, maar toch lukte het niet in de F1.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, het zal de eerste paar jaar geen hoge ogen gaan gooien maar ik kan mij niet voorstellen dat Audi dat niet snapt, ze hebben wel degelijk ervaring met racen op een heel hoog nivo, ik zou endurance racen toch wel een trapje onder F1 zetten maar niet zo laag als Indy Car als fabrikant.
Ricciardo naar RBR zou buitengewoon onterecht zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
Volgens The Race is Sainz nu wel weer een optie bij Mercedes.
En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde.
Lawson zou dan Ricciardo bij VCARB vervangen. Mogelijk al na de zomerstop.
https://www.the-race.com/(...)oubt-sainz-mercedes/
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
Volgens The Race is Sainz nu wel weer een optie bij Mercedes.
En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde.
Lawson zou dan Ricciardo bij VCARB vervangen. Mogelijk al na de zomerstop.
https://www.the-race.com/(...)oubt-sainz-mercedes/
Clausules.. voor volgend jaar moet Perez in elk geval de helft van het aantal punten van Max halen voor de zomerstop, als hij dat niet haalt dan mag hij weg.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:58 schreef Starflyer het volgende:
Nu maar hopen dat de FIA toestemming geeft voor die Mercedes motoren.
[ x ]
Honda is ook nieuwquote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.
Ze hebben even een andere naam gehad maar opzich is het nog steeds Honda.quote:
Anders had Horner Honda gehouden en geen eigen motoren afdeleling gestart, Nu heeft Honda opnieuw gestart met AM.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze hebben even een andere naam gehad maar opzich is het nog steeds Honda.
Of ziet de FOM dat niet zo? Ik weet het zelf in elk geval niet.
Zou dan een grijs geboed kunnen zijn voor een fabrikant die maar aan 1 team wil leveren, gewoon steeds de naam veranderen.
En technisch gezien zijn ze allemaal nieuw, er komen dan immers nieuwe motoren.
Ze worden niet gezien als nieuw.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Anders had Horner Honda gehouden en geen eigen motoren afdeleling gestart, Nu heeft Honda opnieuw gestart met AM.
Er zitten performance clausules in.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?
Ferrari zit niet aan de max, want vanaf 2026 leveren ze alleen aan Ferrari en Haas. Dus Ferrari motoren zijn ook nog een optie voor Alpine.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.
Alles is een hype tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:59 schreef Rnie het volgende:
Ik snap die Liam Lawson hypetrain niet echt.Zo bijster boeiend was het vorig jaar nou ook weer niet. Lawson is, van wat ik heb gezien, imo geen betere coureur dat RIC of TSU. Als hij er namelijk echt uit had gesprongen, zoals een Verstappen toentertijd, zat hij allang in het stoeltje. De verschillen zijn gewoon dermate klein.
Wel benieuwd hoe hij het in de Silverstone test gaat doen.
oh noesquote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:29 schreef Starflyer het volgende:
Ocon zou voor Haas getekend hebben.
https://racingnews365.com(...)ontract-with-f1-team
Onderbouw jij maar waarom het wl een hype zou zijn. Het is jouw stelling.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou je dat willen onderbouwen? Het liefst zonder fangirl-gehalte.
Al gedaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onderbouw jij maar waarom het wl een hype zou zijn. Het is jouw stelling.
Nope. Want ik zie helemaal geen hype. Weet je wel wat "hype" betekent?quote:
Wat moet ik nou? De betekenis van hype uitleggen of onderbouwen waarom die hype er is? Omdat jij geen hype omtrent Lawson binnen tal van online community's opmerkt, betekend het niet dat het er niet is. Ik zou eens verder kijken dan alleen FOK!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Want ik zie helemaal geen hype. Weet je wel wat "hype" betekent?
Wat ik ermee bedoel is dat ieder gerucht opgeblazen word tot een enorme zeepbel en dat is bijna dagelijks. Ik vind het allemaal erg vermoeiend en ik besteed er steeds minder aandacht aan.quote:
Heb je een bron?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:24 schreef THEFXR het volgende:
toch veel geruchten dat het intern bij RB al beslist is dat Perez eruit gaat na de laatste race voor de vakantie.
Las dat volgens de BBC Ocon snel bekend gemaakt wordt.quote:
Ik zou als Toto twijfelen om Sainz vast te leggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
Volgens The Race is Sainz nu wel weer een optie bij Mercedes.
En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde.
Lawson zou dan Ricciardo bij VCARB vervangen. Mogelijk al na de zomerstop.
https://www.the-race.com/(...)oubt-sainz-mercedes/
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Antonelli naar Mercedes dan dus?
Red Bull moet ook iets met Lawson doen, als hij komend jaar geen stoeltje krijgt dan mag hij bij andere teams gaan kijken.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.
Red Bull heeft zichzelf in een lastig parket geplaatst door veel te lang aan oudgedienden zoals Perez en Ricciardo te blijven hangen.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull moet ook iets met Lawson doen, als hij komend jaar geen stoeltje krijgt dan mag hij bij andere teams gaan kijken.
En Tsunoda ook maar dat moest ook deels van Honda.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft zichzelf in een lastig parket geplaatst door veel te lang aan oudgedienden zoals Perez en Ricciardo te blijven hangen.
Gaat niet gebeuren, die willen de politiek die de entourage van Sainz meeneemt niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.
Als Red Bull of Mercedes hem had willen hebben, dan hadden ze hem toch al lang binnengehaald?quote:Op maandag 29 juli 2024 19:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, die willen de politiek die de entourage van Sainz meeneemt niet.
Dat, er gingen geruchten dat Sainz ook teveel geld zou willen, dat hij voor meedere jaren wilde tekenen ook.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Red Bull of Mercedes hem had willen hebben, dan hadden ze hem toch al lang binnengehaald?
Perez heeft de rest van zijn seizoen veiliggesteld, dus die zal in Zandvoort wel weer een bandenstapel vinden.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:03 schreef Donderkonijn het volgende:
Volgens Erik van Haren mag Perez tot eind seizoen blijven. WTF hebben ze gesnoven bij RBR, ze gooien het constructeurs weg zo.
Hij zal wel meer sponsorgeld meenemen dan wij allemaal dachten als het zoveel is dat het de constructeurstitel mislopen goedmaakt.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez heeft de rest van zijn seizoen veiliggesteld, dus die zal in Zandvoort wel weer een bandenstapel vinden.
Red Bull heeft 2 teams.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:03 schreef Donderkonijn het volgende:
Volgens Erik van Haren mag Perez tot eind seizoen blijven. WTF hebben ze gesnoven bij RBR, ze gooien het constructeurs weg zo.
Nee. Als ik hetgeen moet geloven wat ik her en der lees dan blijven PER en RIC waar ze afgelopen weekend waren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft 2 teams.
Kan goed zijn dat Perez in de Vcarb moet rijden en dar Ricciardo een kans krijgt in de Red Bull.
Zie ook deze beelden:
Nee, er staat duidelijk dat Perez bij het hoofd team blijft en Erik van Haren is doorgaans goed geinformeerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft 2 teams.
Kan goed zijn dat Perez in de Vcarb moet rijden en dar Ricciardo een kans krijgt in de Red Bull.
Zie ook deze beelden:
wel vreemd dat Horner en Marko zelf in de pers riepen dat het zo niet langer kon en dat er dus ook een vergadering plaatsvond. Zou het gerucht over Liberty media waar zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 01:00 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee, er staat duidelijk dat Perez bij het hoofd team blijft en Erik van Haren is doorgaans goed geinformeerd.
Moest het even opzoeken, had er nooit van gehoord maar heb een gode thread gevonden: https://www.reddit.com/r/(...)older_liberty_media/quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel vreemd dat Horner en Marko zelf in de pers riepen dat het zo niet langer kon en dat er dus ook een vergadering plaatsvond. Zou het gerucht over Liberty media waar zijn?
Dat klopt idd, als Per na de zomerstop eens weer crashed, gaat de media weer los over zijn stoeltje. Op een gegeven moment wordt je positie onhoudbaar omdat de stroom van kritiek aanhoudt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moest het even opzoeken, had er nooit van gehoord maar heb een gode thread gevonden: https://www.reddit.com/r/(...)older_liberty_media/
Daar zegt men dat die rights holder Disney is en dat die 5 dagen een docu over Perez hebben uitgebracht.
Ik snap dat die belangen hebben in Perez maar dan moeten ze ook wel meer bieden dan alleen een vraag op tafel leggen.
Red Bull loopt de kans om in elk geval de constucteurstitel te gaan missen, dat gaat om miljoenen (kleingeld voor Disnep) en misschien gaan ze ook de rijderstitel missen (waarschijnlijk niet maar zonder backup van een 2e rijder wordt 't toch lastig).
Als Max geen WK wordt dan zal die dat sowieso niet leuk gaan vinden, grotere kans dat ie naar een ander team stapt en dan verliest Red Bull nog veel meer dan wat geld.
En Disnep is verder ook geen sponsor van Red Bull zelf, dus inhoeverre kunnen ze eisen gaan stellen?
Ze kunnen de boel afkopen... maar dan gaat Red Bull wel hun reputatie verliezen.
En voor wat? Perez??![]()
Dat is het totaal niet waard.
En bij Vcarb net zo, blijven ze maar hgoop houden met Ricciardo, Tsunoda vinden ze sowieso al duidelijk niet goed genoeg.quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat klopt idd, als Per na de zomerstop eens weer crashed, gaat de media weer los over zijn stoeltje. Op een gegeven moment wordt je positie onhoudbaar omdat de stroom van kritiek aanhoudt.
Helmut had het alleen over een stoeltje, neit over of dat naast Max of Yuki is of dat het een stoeltje als testrijder is.quote:
Het ging over een racezitje, maar Marko wilde niet zeggen of het voor een RB team of een ander team is (Audi was ook wel gecharmeerd van hem, dus misschien uitlenen?)quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helmut had het alleen over een stoeltje, neit over of dat naast Max of Yuki is of dat het een stoeltje als testrijder is.
Uitlenen is er niet bij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het ging over een racezitje, maar Marko wilde niet zeggen of het voor een RB team of een ander team is (Audi was ook wel gecharmeerd van hem, dus misschien uitlenen?)
Een stoeltje bij Audi is ook een F1 stoeltjequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uitlenen is er niet bij.
Red Bull moet Lawson een stoeltje geven of anders mag Lawson bij de andere teams gaan kijken, is ie weg bij Red Bull.
Dus daarom snap ik niet helemaal waarom ze zo vast blijven houden aan Ricciardo en Yuki.
Perez eigenlijk ook maar een rookie naast Verstappen zetten is niet goed voor het zelfvertrouwen.
Dat is pas in 2026.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een stoeltje bij Audi is ook een F1 stoeltje
Sauber dan. Maar is in feite hetzelfde team. En uitlenen kan ook met voorwaarden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat is pas in 2026.
En dan is RB een rijder kwijt waar ze veel tijd en geld in hebben gestopt.
Plus dan zijn ze ook de mogelijkheid kwijt om een van de rijders te vervangen.
Maar als Red Bull hem geen stoeltje geeft dan heeft Lawson geen contract meer bij Red Bull, dan kunnen ze 'm, niet uitlenen aan een ander team.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Sauber dan. Maar is in feite hetzelfde team. En uitlenen kan ook met voorwaarden.
Dan kn Lawson weg. Hij HOEFT NIET verplicht weg ofzo. En die deadline is trouwens al lang verstreken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als Red Bull hem geen stoeltje geeft dan heeft Lawson geen contract meer bij Red Bull, dan kunnen ze 'm, niet uitlenen aan een ander team.
Dan zijn ze 'm kwijt.
En Audi is in 2026 een nieuw team, die moeten vooral een hoop data en feedback verzamelen het eerste jaar.
Handiger om daar een ervaren rijder voor te nemen.
Moet ie wel een nieuw contract krijgen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kn Lawson weg. Hij HOEFT NIET verplicht weg ofzo. En die deadline is trouwens al lang verstreken.
Maak je je nou zorgen dat Red Bull Lawson kwijtraakt of andersom?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moet ie wel een nieuw contract krijgen.
De clausule in z'n vorige contract was in elk geval dat als hij in 2025 geen stoeltje zou krijgen dat hij weg mag bij RB.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maak je je nou zorgen dat Red Bull Lawson kwijtraakt of andersom?![]()
Je bent wat inconsistent
Nee, die deadline (NIET zijn contract) is eind juli al afgelopen..quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De clausule in z'n vorige contract was in elk geval dat als hij in 2025 geen stoeltje zou krijgen dat hij weg mag bij RB.
En dat contract is afgelopen dagen afgelopen.
Dus als hij geen nieuw contract heeft gekregen is hij sowieso weg bij RB.
En als hij geen F1 stoeltje krijgt mag hij ook weg
Als je het nou nog niet snapt dan ligt het toch echt aan jou..quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die deadline (NIET zijn contract) is eind juli al afgelopen..
En dat vroeg ik niet
Ik denk dat jij het niet snaptquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je het nou nog niet snapt dan ligt het toch echt aan jou..
Daarom hebben ze een uitzondering gekregen op de expenditure cap zodat ze daarin kunnen investeren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 09:51 schreef THEFXR het volgende:
Merc had gewoon Albon moeten nemen voor 2025-
Albon zit zijn prime years bij Williams te verkwisten, het wordt nooit meer wat met die oude fabriek en windtunnel.
dat is iig goed nieuws.quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom hebben ze een uitzondering gekregen op de expenditure cap zodat ze daarin kunnen investeren.
Jup... Of eigenlijk meer: "Eindelijk!"quote:
Of ze laten het niet afhangen van n fout tijdens n training, wat ook wel logisch is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 09:37 schreef beantherio het volgende:
Wel een rare beloning voor het in de prak rijden van de auto van je toekomstige teamgenoot.
Toto heeft na de aankondiging dat Russell en Antonelli de toekomst van Mercedes zijn gezegd dat de deur altijd voor Max open zal staan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:29 schreef Nia het volgende:
Als ik Verstappen was zou ik nu de beslissing nemen om te vertrekken naar Mercedes, als daar Hamilton's stoel nog beschikbaar is. Met Red Bull wordt het niets meer en zit Verstappen in een neerwaartse spiraal.
Als Max naar Mercedes gaat is het waarschijnlijk Russell die moet vertrekken en Antonelli die blijft. Antonelli is al jaren door Mercedes klaargestoomd om in de F1 te rijden. Die laten ze na een jaar niet vallen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toto heeft na de aankondiging dat Russell en Antonelli de toekomst van Mercedes zijn gezegd dat de deur altijd voor Max open zal staan.
Ik neem aan dat Antonelli dan een functie elders krijgt, al kan ik me ook voorstellen dat Russell geen "Bottasje" zal willen doen en misschien zelf vertrekt.
Maar Russell hebben ze ook klaargestoomd. hebben ze zelfs nog extra lang bij Williams laten rijden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Max naar Mercedes gaat is het waarschijnlijk Russell die moet vertrekken en Antonelli die blijft. Antonelli is al jaren door Mercedes klaargestoomd om in de F1 te rijden. Die laten ze na een jaar niet vallen.
Antonelli is de nwe messias voor Mercedes. Dat is Russell nooit geweest. En dat was ook duidelijk te merken vr hij bij Mercedes zelf reed en nu is het nog steeds overduidelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar Russell hebben ze ook klaargestoomd. hebben ze zelfs nog extra lang bij Williams laten rijden.
Willen ze de gok nemen dat Antonelli beter is of blijven ze bij de vertrouwde Russell die ook prima resultaten laat zien.
Max is geloof ik nog steeds de nieuwe Messias voor Mercedesquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Antonelli is de nwe messias voor Mercedes. Dat is Russell nooit geweest
Prema is niet neer wat het geweest is de afgelopen jaren. Had moeite met het begrijpen van de nieuwe F2 wagen. Al gaat het wel beter de laatste races. Bearman won de sprintrace vanmiddag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max is geloof ik nog steeds de nieuwe Messias voor Mercedes![]()
Maar Antonelli is inderdaad wel flink gehyped, doet het op het moment alleen niet echt super in de F2 (Bearman ook niet trouwens, Hadjar wel maar die krijgt dan weer geen stoeltje, net als Liam Lawson.
Lawson is nog wel in de race om Ricciardo te gaan vervangen, al had Horner er andere ideen over.
Horner zei dat Lawson evt ook uitgeleend kon worden aan Williams maar die hebben nu met Colapinto een nieuwe rijder.
Helmut had al wel gezegd dat Lawson komend jaar in de F1 rijdt.
Dan moet ie dus wel Ricciardo gaan vervangen.
Als Lawson komend jaar geen stoeltje krijgt bij Red Bull (incl Vcarb) dan is hij vrij om elders een stoeltje te vinden en is alle investering voor niets geweest (voor RB dan)
Tsunoda kan ook alvast opzoek gaan naar een nieuw stoeltje, in 2026 loopt het contract met Honda af en onderdeel van die dieal was dat er een Japanner in de wagen zou rijden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Prema is niet neer wat het geweest is de afgelopen jaren. Had moeite met het begrijpen van de nieuwe F2 wagen. Al gaat het wel beter de laatste races. Bearman won de sprintrace vanmiddag.
En Liam uitlenen aan Williams was alleen dit jaar. Alleen wilde Williams dat niet omdat Red Bull hem op elk moment terug wou kunnen vragen. Dus misschien zijn ze nog wat van plan met Lawson. Volgend jaar kan hij misschien uitgeleend worden aan Sauber, als hij niet dan al in de RB plaatsneemt, en kunnen ze hem dan het jaar erop in de RB zetten. Samen met Hadjar, die dan volgend seizoen de reserve mag zijn. Ik verwacht Tsunoda en Ricciardo in 2026 in ieder geval niet meer in de RB.
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tsunoda kan ook alvast opzoek gaan naar een nieuw stoeltje, in 2026 loopt het contract met Honda af en onderdeel van die dieal was dat er een Japanner in de wagen zou rijden.
Het is al officieel geen Honda motor meer maar officieus nog wel.
https://www.blick.ch/spor(...)rkus-id20158525.htmlquote:Unter den heiss diskutierten Themen der beiden vergangenen Tage im Fahrerlager waren auch die zwei exklusiven Blick-Geschichten: Ricciardo bei Racing Bulls nach Singapur raus, Lawson rein. Und: Der WM-Letzte Bottas bekommt in Hinwil einen neuen Vertrag. Dementis gab es in beiden heiklen Fllen keine! Man bastelt jetzt in Faenza und Hinwil nur noch an den offiziellen Pressemitteilungen herum.
Eerder geruchten dat Lawson Perez gaat vervangen volgend seizoen en dat Hadjar het lege stoeltje bij Vcarb overneemt.quote:Op zondag 22 september 2024 08:17 schreef THEFXR het volgende:
gelukkig geen geruchten dat Ric, Per gaat vervangen na Mex en Lawson vervangt hem bij vcarb
Er gaan ook geruchten dat Lawson volgend jaar bij VCARB blijft en Hadjar dan ook reservecoureur blijft (de rol die Lawson dit jaar had).quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerder geruchten dat Lawson Perez gaat vervangen volgend seizoen en dat Hadjar het lege stoeltje bij Vcarb overneemt.
Al lijkt het mij dat Red Bull Perez ook nog niet kwijt wil, in 2026 kunnen ze 'm nog weleens nodig hebben als Max naar een ander team zou gaan.
En ook over Yuki gaan er geruchten dat die naar Aston Martin zou gaan (omdat die dan met Honda motoren gaan rijden)
Maar dat zijn allemaal nog geruchten, als Aston Martin Max zou kunnen krijgen dan hebben ze Yuki ook niet meer nodig.
En Yuki is ook niet beter dan Alonso... wel beter dan Stroll maar gaat daddy z'n zoon uit het team gooien?
Een team met Max en Yuki lijkt me ook niet echt geweldig trouwens.
Piastri zit voorlopig goed bij McLaren, die kan mogelijk volgend jaar WK worden daar.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er gaan ook geruchten dat Lawson volgend jaar bij VCARB blijft en Hadjar dan ook reservecoureur blijft (de rol die Lawson dit jaar had).
En dat er dan een ander in plaats van Perez bij RBR gaat rijden. Las al namen als Piastri en Colapinto.
Max kan ook gewoon stoppen en wat anders gaan doen of verder simmen, geld genoeg.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerder geruchten dat Lawson Perez gaat vervangen volgend seizoen en dat Hadjar het lege stoeltje bij Vcarb overneemt.
Al lijkt het mij dat Red Bull Perez ook nog niet kwijt wil, in 2026 kunnen ze 'm nog weleens nodig hebben als Max naar een ander team zou gaan.
En ook over Yuki gaan er geruchten dat die naar Aston Martin zou gaan (omdat die dan met Honda motoren gaan rijden)
Maar dat zijn allemaal nog geruchten, als Aston Martin Max zou kunnen krijgen dan hebben ze Yuki ook niet meer nodig.
En Yuki is ook niet beter dan Alonso... wel beter dan Stroll maar gaat daddy z'n zoon uit het team gooien?
Een team met Max en Yuki lijkt me ook niet echt geweldig trouwens.
Max, Alonso en Hulkenberg hebben al afspraken gemaakt om na hun F1 carriere in de LMS series in te stappen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max kan ook gewoon stoppen en wat anders gaan doen of verder simmen, geld genoeg.
Marko zou het liefst Lawson of Tsunoda in de RBR zien, maar volgens de geruchten is hij overruled door Horner die Colapinto in die auto wil.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef beantherio het volgende:
Colapinto doet het netjes maar de stap om hem maar gelijk in de Red Bull te zetten vind ik weer een ander uiterste. Net als Lawson oogt het nog wat vroeg om hem te promoveren naar het hoofdteam. Ik vrees dat ie gaat verzuipen bij RBR.
Dan zou ik eerder Tsunoda promoveren. Maar misschien dat dat contractueel lastig is omdat ie nog steeds aan Honda verbonden is. Tja, het is ook eigenlijk een onmogelijke taak om een geschikte coureur te vinden om naast Verstappen te zetten. Alonso of Piastri lijken me de enige geschikte kandidaten, maar beiden zijn (natuurlijk) niet beschikbaar. Misschien dat ze Ocon kunnen inhuren?
Zolang de Argentijnse fans zich maar gedragen. Het moet geen tweede Canapino worden, maar ik ben er bang voor. Heb al verhalen over haatberichten richting Albon en Sargeant langs zien komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef flipsen het volgende:
Tsunoda is niet goed genoeg en net als Perez de ene race goed, de andere race een drama. Persoonlijk denk ik dat Lawson de beste keuze is, die deed het al eerder erg goed als invaller en nu ook. Colapinto zou ik uiteraard leuk vinden voor de Argentijnen en omdat ie nog niet is verpest door mediatrainingen
Op zich logisch.quote:
Vind ik wel het meest logische klinken, Lawson heeft meer talent dan Tsunoda.quote:Op maandag 2 december 2024 14:33 schreef Starflyer het volgende:
Perez waarschijnlijk weg bij Red Bull na Abu Dhabi. Lawson wordt hier genoemd als vervanger met Hadjar dan in de VCARB naast Tsunoda.
https://www.espn.com/f1/s(...)l-end-season-sources
Red Bull heeft vast clausules ingebouwd.quote:Op maandag 2 december 2024 16:43 schreef flipsen het volgende:
20 miljoen dollar was de afkoopsom toch van Perez?
En daarom denkt een vooraanstaand Argentijns sportjournalist dat Colapinto in 2025 in de Red Bull zal zitten, met medewerking van Slim... Zelf zie ik dat nog niet gebeuren trouwens, zeker niet na zijn laatste racesquote:Op maandag 2 december 2024 17:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft vast clausules ingebouwd.
Groter probleem is Carlos Slim, de sponsor van Perez en Red Bull.
Slim betaalde ook al het salaris van Perez, zou ook voor de gemistte inkomsten in het WCC opdraaien.
ALs die als sponsor wegvalt dan kost het 't team wel meer dan 20 miljoen.
Lijkt ook door Horner en Marko ontkent te worden.quote:Op maandag 2 december 2024 18:41 schreef flipsen het volgende:
[..]
En daarom denkt een vooraanstaand Argentijns sportjournalist dat Colapinto in 2025 in de Red Bull zal zitten, met medewerking van Slim... Zelf zie ik dat nog niet gebeuren trouwens, zeker niet na zijn laatste races
Lawson lijkt me nog wat te vroeg en Yuki is te matig.quote:Op maandag 2 december 2024 16:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vind ik wel het meest logische klinken, Lawson heeft meer talent dan Tsunoda.
Nav een YT filmpje dat @Peterselieman gisteren plaatste elders, van een interview met Christian Horner na afloop van de race in Qatar...quote:Op maandag 2 december 2024 14:33 schreef Starflyer het volgende:
Perez waarschijnlijk weg bij Red Bull na Abu Dhabi. Lawson wordt hier genoemd als vervanger met Hadjar dan in de VCARB naast Tsunoda.
https://www.espn.com/f1/s(...)l-end-season-sources
quote:Op maandag 2 december 2024 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 4.50 minuten
Yuki heeft het dit jaar prima gedaan. Het is geen ideale kandidaat, maar ik snap het als ze het voor een jaar proberen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 01:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lawson lijkt me nog wat te vroeg en Yuki is te matig.
Perez wil ontslagen worden. Dat levert hem meer opquote:Op woensdag 4 december 2024 19:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Eerst zien, dan geloven met dat Perez nu wl opstapt.
Jaartje met Sainz is de beste optie.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Volgens de doorgaans goed ingevoerde T. wordt het Lawson.
Hangt er vooral van af hoe hoog hij (of zijn entourage) de lat legt.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:02 schreef Evenstar het volgende:
Ik gun het Lawson wel, maar ik hoop dat het niet "te vroeg" is voor hem.
Ik heb verder geen idee hoe sterk hij mentaal gezien is, maar dit kan ook echt kut uitpakken en daarna nog een kans krijgen is best lastig zoals je bij Gasly en Albon kan zien.
Dat leek mij ook een goede (en stiekem wel de beste) optie, maar ik gok dat het niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Jaartje met Sainz is de beste optie.
Alleen wilde Sainz niet slechts voor 1 jaartje tekenen, was ook teleurgesteld in Red Bull en heeft dus maar bij Wiliams getekend.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Jaartje met Sainz is de beste optie.
Ik ook. Als Lawson nu naar RBR gaat dan vrees ik voor een soort "Nyck de Vries-scenario" voor hem daar.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hopelijk niet Lawson. Ik zie hem graag eerst zijn opleiding afmaken bij Vcarb (of hoe het nu weer heet).
Hopelijk wordt hij goed gecoached in hoe zich te presenteren.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hopelijk niet Lawson. Ik zie hem graag eerst zijn opleiding afmaken bij Vcarb (of hoe het nu weer heet).
Die komt nog wel in de Red Bull terecht.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:05 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Bottas 4.0 wordt bij Mercedes reserve rijder
Denk het niet. Misschien 2026 bij Cadillacquote:Op donderdag 19 december 2024 14:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die komt nog wel in de Red Bull terecht.
Denk eerder dat die uitiendelijk Mercedes ambassadeur zal worden.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die komt nog wel in de Red Bull terecht.
Van Arvid Lindblad verwachten ze veelquote:Op donderdag 19 december 2024 16:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk eerder dat die uitiendelijk Mercedes ambassadeur zal worden.
Ik denk ook dat Red Bull nu meer naar z'n eigen trainingsprogramma en jonge rijders zal gaan kijken.
Met Lawson in de RB zit dus ook Hadjar straks naast Tsunoda en ondertussen kijken ze natuurlijk ook naar hun coureurs uit de jeugdopleiding.
Colapinto nu ook voor meerdere jaren getekendquote:Op donderdag 9 januari 2025 11:56 schreef Starflyer het volgende:
Toyota WEC coureur Ryo Hirakawa wordt reserve bij Alpine. En blijkbaar zijn ze ook jog steeds genteresseerd in Franco Colapinto.
[ x ]
Ik hoor dat steeds, maar heb je er een bron bij?quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:46 schreef SiGNe het volgende:
Sainz is nog steeds in beeld bij Red Bull schijnt, voor als Lawson tegen blijkt te vallen.
Sainz heeft ook in z'n vontract bij Williams staan dat hij weg mag als een top team hem een stoeltje aanbiedt.
(En de bron:quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:23 schreef franklop het volgende:
[..]
Colapinto nu ook voor meerdere jaren getekend
Holy fuck, die Briatore herken ik niet meer terugquote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:52 schreef Sally het volgende:
[..]
(En de bron:
https://www.formula1.com/(...)YegROlfYD0TPfBj.html)
Via Facebook This is formula1 maar daar kan ik het nergens meer vinden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik hoor dat steeds, maar heb je er een bron bij?
Zou op zich best leuk voor hem zijn als hij toch elders kan rijden voor de punten.
"The Spaniard instead penned a multi-term deal with Williams, though rumours circulated he could move to Red Bull once it became clear Sergio Perez was on thin ice."quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:42 schreef Starflyer het volgende:
Dat gaat over dat Sainz nog steeds een optie voor Red Bull is in de toekomst. Niet dat hij een optie heeft om Williams te kunnen verlaten voor Red Bull.
https://www.motorsportwee(...)en-for-carlos-sainz/
Verstappen naar Austin Martin (voor 1 miljard ofzo meen ik gelezen te hebben), Sainz naar Red Bull. U las het hier voor het eerst...quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:55 schreef Sally het volgende:
[..]
"The Spaniard instead penned a multi-term deal with Williams, though rumours circulated he could move to Red Bull once it became clear Sergio Perez was on thin ice."
Nog steeds 'geruchten' dus, inderdaad.
En het interview met Horner zou in RacingNews365 hebben gestaan @:signe
Je loopt iets achter...?quote:Op maandag 20 januari 2025 02:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Verstappen naar Austin Aston Martin (voor 1 miljard ofzo meen ik gelezen te hebben), Sainz naar Red Bull. U las het hier voor het eerst...
Deze geruchten gaan hier in Argentinie de ronde
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ry%C5%8D_Hirakawaquote:Op maandag 7 april 2025 09:15 schreef Starflyer het volgende:
Hirokawa van reserve bij Alpine naar reserve bij Haas. Mag meteen in Bahrein al in de auto stappen.
[ x ]
Toyota is een technische partner van Haas.quote:Op maandag 7 april 2025 13:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ry%C5%8D_Hirakawa
Ah, Toyota als sponsor, ik had al een vermoeden dat die flink wat geld mee zou brengen als hij meteen in Bahrein VT1 mag doen.
quote:Alpine announce resignation of Team Principal Oliver Oakes
06 May 2025
Begonnen met de dood van Mateschitz..quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:31 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat de problemen bij RB wel heel wat dieper zitten dan Horner.
Lindblad, Marti en Goethe in de F2, waarvan Lindblad misschien wel het grootste talent is dat er nu rond rijdt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Begonnen met de dood van Mateschitz..
Sindsdien is er een strijd tussen de Maleisische tak en de Oostenrijkse tak.
Wat dat betreft hebben ze geluk dat Max zo'n enorm goede rijder is, als die weg gaat is het team misschien ten dode opgeschreven.
Ze hebben ook geen talenten meer in opleiding, hoogstens Hadjar.
En met de nieuwe motor regels volgend jaar stappen ze ook van Honda af, gaan ze best een onzekere tijd tegemoet
Dus er wordt ruimte gemaakt bij mercedes?quote:Op donderdag 5 juni 2025 03:30 schreef THEFXR het volgende:
Geruchten gaande dat Rus naar Aston martin gaat.
Ik denk het, ik vind vreemd dat Rus geen contract heeft bij merc gezien DTS dit jaar. Toto met zijn lovende uitspraken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dus er wordt ruimte gemaakt bij mercedes?
"Fokoes Max". We zullen het veel horen dan.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik denk het, ik vind vreemd dat Rus geen contract heeft bij merc gezien DTS dit jaar. Toto met zijn lovende uitspraken.
Bottas 8.0 ?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:16 schreef Starflyer het volgende:
Bottas is in beeld bij Alpine als mogelijke vervanger van Colapinto.
https://www.the-race.com/(...)25-franco-colapinto/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |