Sainz zou wel gek zijn als hij een contract voor een jaar gaat tekenen, Mercedes' moet zijn arrogantie toch maar eens gaan beteugelen want als 4/5e team in de F1 zoveel noten op je zang hebben gaat niet goed aflopen.quote:Op maandag 22 april 2024 16:10 schreef Starflyer het volgende:
Audi wil zowel de Hulk als Sainz
Red Bull is ook in gesprek met Sainz, volgens Marko, maar willen de lucratieve aanbieding van Audi niet matchen.
En Mercedes wil, volgens de geruchten, Sainz hooguit voor 1 jaar (met een optie voor nog een jaar?) zodat ze eventueel in 2026 Verstappen (of Antonelli of beide) kunnen aantrekken. Antonelli zou ook al in 2025 bij Mercedes aan de slag kunnen, als hij zich goed ontwikkelt in de F2 en de testen met F1 materiaal.
Ik vind Antonelli tot nu toe tegenvallen als beweerd wordt dat hij de volgende max Verstappen isquote:Op maandag 22 april 2024 16:10 schreef Starflyer het volgende:
Audi wil zowel de Hulk als Sainz
Red Bull is ook in gesprek met Sainz, volgens Marko, maar willen de lucratieve aanbieding van Audi niet matchen.
En Mercedes wil, volgens de geruchten, Sainz hooguit voor 1 jaar (met een optie voor nog een jaar?) zodat ze eventueel in 2026 Verstappen (of Antonelli of beide) kunnen aantrekken. Antonelli zou ook al in 2025 bij Mercedes aan de slag kunnen, als hij zich goed ontwikkelt in de F2 en de testen met F1 materiaal.
In vergelijking met zijn hoog gewaardeerde ervaren teamgenoot doet hij het beterquote:Op donderdag 25 april 2024 12:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind Antonelli tot nu toe tegenvallen als beweerd wordt dat hij de volgende max Verstappen is
Wil je dit in de OP hebben?quote:Op maandag 29 april 2024 20:32 schreef Starflyer het volgende:
Een paar dagen later dan gepland, maar hier is het silly season overzicht. Voor 2025 zijn er sinds de bevestiging van Nico Hulkenberg bij Sauber 10 van de 20 stoelen bezet. Aston Martin, Ferrari en McLaren hebben beide coureurs al bevestigd. Gebaseerd op geruchten van diverse bronnen in de afgelopen tijd kom ik tot het volgende overzicht.
Alpine:
Alpine valt behoorlijk tegen dit jaar en beide coureurs kunnen niet wachten om ergens anders aan de slag te gaan. Esteban Ocon heeft zichzelf al aangeboden bij Mercedes onder het mom nog steeds een Mercedes junior te zijn en Pierre Gasly zou praten met Williams. Ook worden beide coureurs genoemd bij Sauber mocht dat team het niet lukken om Carlos Sainz te contracteren. Mochten ze vertrekken staan de junior coureurs Jack Doohan en Victor Martins te popelen om hun plek in te nemen. En ook Valtteri Bottas en (voormalig Alpine junior) Guanyu Zhou zijn een optie. Daarnaast rijdt Mick Schumacher voor Alpine in de WEC, dus dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Aston Martin
Aston Martin heeft met het verlengen van het contract met Fernando Alonso hun coureurs voor de komende jaren vastliggen, want Lance Stroll rijdt daar waarschijnlijk zolang hij wil en zijn vader de eigenaar is.
Ferrari
Ook bij Ferrari zijn de coureurs voor de komende jaren bekend. Charles Leclerc ligt vast tot en met 2029 en begin dit jaar tekende Lewis Hamilton onverwachts een meerjarencontract, waardoor Sainz op zoek moet naar een nieuw team.
Haas
Nu Hulkenberg vertrokken is naar Sauber, moet het team op zoek naar een nieuwe coureur. Oliver Bearman is de naam die het vaakst genoemd wordt dankzij zijn testen voor Haas, waar hij indruk maakte, en zijn invalbeurt bij Ferrari. Kevin Magnussen's contract loopt ook af maar lijkt wel te mogen blijven, zeker nu Hulkenberg vertrokken is, getuige de uitspraken van teambaas Komatsu. Maar ook hier geldt dat (met name) Bottas en Zhou ook een optie zijn.
McLaren
Bij McLaren liggen zowel Lando Norris als Oscar Piastri vast. Piastri tot en met volgend jaar en Norris nog een jaar langer.
Mercedes
Na de bekendmaking van het vertrek van Hamilton naar Ferrari is George Russell de enige coureur die voor volgend seizoen vastligt bij Mercedes. Voor de vervanging van Hamilton zijn er verschillende gegadigden. Zo wil Toto Wolff graag Max Verstappen inlijven nu het niet zeker meer is dat Verstappen bij Red Bull Racing wil blijven. En hebben ze met Andrea Kimi Antonelli een junior in de Formule 2 van wie veel verwacht wordt. Al is het de vraag of de overstap volgend jaar naar Mercedes niet te vroeg komt. Verder wordt Sainz genoemd. Mercedes wil hem volgens de geruchten een contract voor een jaar met een optie voor nog een jaar geven, maar Sainz zou een contract voor meerdere jaren willen hebben. Ook heeft Ocon zich aangeboden, wordt de naam van Alex Albon genoemd en hebben ze Schumacher, waarvan Wolff vindt dat hij een plek op de grid verdient, nog als reservecoureur.
Red Bull Racing
Bij Red Bull Racing ligt Max Verstappen nog vast tot en met 2028, maar na al het gedoe rond Christian Horner en de machtsstrijd binnen Red Bull is het niet meer zo zeker dat hij ook daadwerkelijk zo lang bij Red Bull blijft. Maar voorlopig gaan we er daar maar vanuit. Voor het tweede stoeltje lijkt Sergio Perez voorlopig genoeg te doen, al zou Helmut Marko met Sainz gesproken te hebben over een deal. Daarnaast rijdt Daniel Ricciardo bij VCARB met het doel om weer bij het hoofdteam terecht te komen, maar dan moet hij wel wat beter presteren. Yuki Tsunoda wordt ook genoemd, net als Alex Albon, al ligt die nog vast bij Williams voor volgend jaar.
Sauber
Afgelopen week is Hulkenberg vastgelegd voor de komende jaren. Voor het tweede stoeltje, in het overgangsjaar voordat het team overgaat naar Audi, worden verschillende namen genoemd. Audi lijkt Carlos Sainz te willen hebben en schijnen hem, bij monde van Helmut Marko, een lucratief aanbod gedaan te hebben. Mocht dat niet doorgaan zou men Esteban Ocon of Pierre Gasly willen hebben. Mocht dat allemaal niet doorgaan zou net zo goed kunnen dat ze een van beide huidige coureurs, Bottas of Zhou, behouden, al lijkt die kans klein. En ze hebben ook nog een paar junioren, Theo Pourchaire en Zane Maloney, die eventueel zouden kunnen promoveren.
VCARB
Bij het tweede Red Bull team VCARB rijden op dit moment Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda. Ze zouden graag promoveren naar het hoofdteam Red Bull Racing, maar voorlopig lijkt dat niet te gaan gebeuren. Dus de kans bestaat dat een van beide of beiden volgend jaar ook nog voor dit team rijden. En reservecoureur Liam Lawson zou een toezegging gedaan zijn voor een racestoeltje in 2025. Mocht hij geen zitje krijgen is hij vrij om te gaan en er zou interesse voor hem zijn van andere teams. En tenslotte hebben we nog de RB junioren Ayumu Iwasa en Isack Hadjar in de junior klassen, die kunnen doorstromen.
Williams
Williams heeft een optie op Albon voor volgend jaar en Williams zou graag voor langere tijd met hem doorgaan. Mocht Alex dat niet willen zou hij mogelijk na dit jaar al weg kunnen. De verwachting is sowieso dat Logan Sargeant na dit jaar vertrokken is. Als vervanger wordt nadrukkelijk de naam van Andrea Kimi Antonelli genoemd, om hem op te leiden voor het Mercedes team. Al heeft James Vowles eerder al aangegeven dat ze de voorkeur aan hun eigen junioren Zak O'Sullivan en Franco Colapinto geven, mits die voldoende presteren in de Formule 2. En ook de namen van Pierre Gasly, Esteban Ocon en Carlos Sainz worden genoemd. En ook hier bestaat er een mogelijkheid voor Bottas als de eerder genoemde opties niet doorgaan. Williams lijkt in ieder geval niet genteresseerd in Zhou te zijn.
Het overzicht in het kort (tussen haakjes de huidige coureurs en de geruchten) :
Alpine (Renault): TBA, TBA (Pierre Gasly, Esteban Ocon, Jack Doohan, Victor Martins, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Mick Schumacher)
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso (2026+), Lance Stroll (oneindig)
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc (2029), Lewis Hamilton (2026+)
Haas (Ferrari): TBA, TBA (Kevin Magnussen, Ollie Bearman, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou)
McLaren (Mercedes): Lando Norris (2026+), Oscar Piastri (2025)
Mercedes (Mercedes): George Russell (2025), TBA (Andrea Kimi Antonelli, Carlos Sainz, Max Verstappen, Esteban Ocon, Alexander Albon, Mick Schumacher)
Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen (2028), TBA (Sergio Perez, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Alex Albon)
Sauber (Ferrari): Nico Hlkenberg, TBA (Carlos Sainz, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Theo Pourchaire, Valtteri Bottas, Gyanyu Zhou, Zane Maloney
VCARB (Honda-RBPT): TBA, TBA (Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Liam Lawson, Ayumu Iwasa, Isack Hadjar)
Williams (Mercedes): Alexander Albon (2025), TBA (Logan Sargeant, Andrea Kimi Antonelli, Zak O'Sullivan, Franco Colapinto, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Valtteri Bottas)
Waarom Red Bull? Is het al zeker dat Perez niet verlengd wordt?quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan blijft red bull of Mercedes voor Sainz nog over
Marko zou al met Sainz gesproken hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom Red Bull? Is het al zeker dat Perez niet verlengd wordt?
Maar als Antonelli direct na de zomerstop wil instappen, is er ook dispensatie nodig, want hij wordt pas op 25 augustus 18, de dag van de Nederlandse Grand Prix. Zonder dispensatie kan hij niet eerder dan tijdens de Grote Prijs van Itali deelnemen.quote:But the FIA says it has received a request for an exemption for Antonelli to get a superlicence early.
“We are looking into it but there's a process to be followed and multiple people/commissions required to vote and agree to it as it requires a rule change,” a spokesperson for the governing body said.
Oh... In plaats van Sargeant...?!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:40 schreef Starflyer het volgende:
Volgens de FIA is er wel degelijk om dispensatie voor Antonelli gevraagd.
[..]
Maar als Antonelli direct na de zomerstop wil instappen, is er ook dispensatie nodig, want hij wordt pas op 25 augustus 18, de dag van de Nederlandse Grand Prix. Zonder dispensatie kan hij niet eerder dan tijdens de Grote Prijs van Itali deelnemen.
Aankomende week test Antonelli weer in de W13 uit 2022, dit keer samen met Mick Schumacher als vergelijkingsmateriaal.
Lawson ligt nog vast bij Red Bull en is voor 2025 een racezitje toegezegd. En Williams wil iemand die voor langere tijd beschikbaar is. Alleen als Lawson in 2025 niet bij VCARB aan de slag kan zou hij een optie kunnen zijn, imho.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh... In plaats van Sargeant...?!![]()
Dat zou dan wel interessant zijn.
Maar waarom niet gewoon Lawson, als er om Antonelli zo moeilijk gedaan moet worden?
ah zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lawson ligt nog vast bij Red Bull en is voor 2025 een racezitje toegezegd. En Williams wil iemand die voor langere tijd beschikbaar is. Alleen als Lawson in 2025 niet bij VCARB aan de slag kan zou hij een optie kunnen zijn, imho.
Maar als die hem niet wilden of enkel een 1-jarig contract aanboden dan is dit toch juist de slimste keuze. Je hebt altijd de kans op een 'dubbele diffuser' in 2026.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:32 schreef DjVero het volgende:
Domme keuze. Williams gaat nooit meer wat worden. Wanneer is het voor het laatst geweest dat ze meededen om de knikkers? Begin deze eeuw met Montoya en R. Schumacher? '97 laatste titel geweest.
Ik had hem graag bij Mercedes gezien. Of nog liever Red Bull.
Volgens Motorsport.com niet:quote:Op maandag 27 mei 2024 20:17 schreef Donderkonijn het volgende:
Denk dat na dit weekend dat de kans dat Sainz in de running is voor het 2e red bull is zitje aanzienlijk gestegen is.
Meerdere bronnen hebben het er inderdaad over dat Perez in/voor Canada een nieuw contract tekent.quote:Op maandag 27 mei 2024 20:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens Motorsport.com niet:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10616462/
SERGIO PREZ OP WEG NAAR CONTRACTVERLENGING, CARLOS SAINZ NIET NAAR RED BULL
Signalen in de Formule 1-paddock wijzen op een contractverlenging van Sergio Prez bij Red Bull Racing. Helmut Marko liet eerder aan deze website weten dat het voor Barcelona duidelijk moet zijn, al kan het eerder gebeuren.
Ronald Vording
Oleg Karpov
27 mei 2024, 12:00
Upd: 27 mei 2024, 12:37
[...]
Geen Red Bull-zitje voor Sainz, wat zijn de opties voor hem?
Carlos Sainz is in eerste instantie ook aan een Red Bull-zitje gelinkt. Marko erkende in Japan dat Red Bull met hem sprak, maar voegde toe dat er een aanbod van Audi op tafel lag 'waar Red Bull niet overheen kon'. De aanstaande contractverlenging van Prez betekent dat Sainz elders moet kijken. De Madrileen heeft daarbij twee realistische opties: het Audi-project en Williams met een lijntje naar Mercedes. Waar de eerstgenoemde optie meteen voor de langere termijn zou zijn, kan het team uit Grove juist een overbrugging vormen voor een kortere periode.
Dat Sainz die mogelijkheid achter de hand heeft, betekent ook dat hij niet meteen hoef te zwichten voor de druk die Audi op de rijdersmarkt zet. Het Duitse merk wil graag dat hij zo snel mogelijk tekent, maar Sainz heeft meermaals laten weten liever in een competitievere auto te zitten. Bij Williams zou dat laatste ook niet meteen het geval zijn, maar daar kan hij bij een klantenteam van Mercedes wel wachten om te zien wat er bij het fabrieksteam van Toto Wolff gaat gebeuren. Als Kimi Antonelli aan het eind van de rit nog niet rijp genoeg wordt geacht voor het grote werk bij Mercedes, zou er in theorie alsnog een wissel kunnen plaatsvinden. De keuze van Sainz is naar verluidt nog niet gemaakt.
[...]
Wel hilarisch dat na zo'n weekeinde dit soort berichten verschijnen. Als je Perez nu een nieuw contract geeft, prima, maar dan weten we in elk geval wel definitief zeker dat ze gewoon een coureur willen die op geen enkele wijze ook maar een heel klein beetje voor concurrentie met Verstappen kan zorgen in plaats van een coureur die consistent mee kan strijden om plek tweequote:Op maandag 27 mei 2024 20:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgens Motorsport.com niet:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10616462/
SERGIO PREZ OP WEG NAAR CONTRACTVERLENGING, CARLOS SAINZ NIET NAAR RED BULL
Signalen in de Formule 1-paddock wijzen op een contractverlenging van Sergio Prez bij Red Bull Racing. Helmut Marko liet eerder aan deze website weten dat het voor Barcelona duidelijk moet zijn, al kan het eerder gebeuren.
Ronald Vording
Oleg Karpov
27 mei 2024, 12:00
Upd: 27 mei 2024, 12:37
[...]
Geen Red Bull-zitje voor Sainz, wat zijn de opties voor hem?
Carlos Sainz is in eerste instantie ook aan een Red Bull-zitje gelinkt. Marko erkende in Japan dat Red Bull met hem sprak, maar voegde toe dat er een aanbod van Audi op tafel lag 'waar Red Bull niet overheen kon'. De aanstaande contractverlenging van Prez betekent dat Sainz elders moet kijken. De Madrileen heeft daarbij twee realistische opties: het Audi-project en Williams met een lijntje naar Mercedes. Waar de eerstgenoemde optie meteen voor de langere termijn zou zijn, kan het team uit Grove juist een overbrugging vormen voor een kortere periode.
Dat Sainz die mogelijkheid achter de hand heeft, betekent ook dat hij niet meteen hoef te zwichten voor de druk die Audi op de rijdersmarkt zet. Het Duitse merk wil graag dat hij zo snel mogelijk tekent, maar Sainz heeft meermaals laten weten liever in een competitievere auto te zitten. Bij Williams zou dat laatste ook niet meteen het geval zijn, maar daar kan hij bij een klantenteam van Mercedes wel wachten om te zien wat er bij het fabrieksteam van Toto Wolff gaat gebeuren. Als Kimi Antonelli aan het eind van de rit nog niet rijp genoeg wordt geacht voor het grote werk bij Mercedes, zou er in theorie alsnog een wissel kunnen plaatsvinden. De keuze van Sainz is naar verluidt nog niet gemaakt.
[...]
Sponsor en merch geld, kennelijk is meer dan 65% vd merch die rb verkoopt gebrand met checoquote:Op maandag 27 mei 2024 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben benieuwd wat er klopt van het gerucht dat Perez een eenjarig contract kan tekenen terwijl hij twee jaar wil.
Wat RBR in hem ziet begrijp ik niet. Wellicht schikt hij zich in zijn rol en is dat alles wat RBR wil. Alleen een echte wingman kan die ook niet spelen omdat er tussen hem en Verstappen al snel twee concurrenten tussen zitten. En voor het constructeurskampioenschap moet het vooral van Verstappen komen, maar misschien geeft RBR daar niet zoveel om
Qua schades zal hij ook wel een stuk goedkoper zijn dan Mickquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:53 schreef Starflyer het volgende:
Antonelli zou tijdens een test op Silverstone sneller dan Schumacher en Russell geweest zijn, waardoor Mercedes waarschijnlijk voor hem zal kiezen.
https://www.formulapassio(...)stone-w13-passo-gara
Snel naar de Formule-E met die vent.quote:
Kan hij beter naar de Indycars, daar hoef je niet opzij als achterblijverquote:Op maandag 3 juni 2024 21:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Snel naar de Formule-E met die vent.
Voor mij blijft hij voor altijd en eeuwig de klojo die, terwijl hij zelf een ronde achterstand had, Max Verstappen van de baan ramde.
Alpine, lijkt mij superquote:Op woensdag 5 juni 2024 12:46 schreef Starflyer het volgende:
Sainz heeft de keuze tussen Sauber/Audi, Williams en misschien Alpine.
Ik zie hem geen tussenjaar doen en dan terugkomen. De topteams hebben imho in 2026 ook geen plek voor hem.
Of heeft Disney flink met geld geschoven om perez daar te houden voor hun serie:quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:40 schreef Sally het volgende:
Let op, FEATURE-artikel, dus voor abonnees helemaal te lezen.
ANALYSIS: Why Red Bull decided to stick with Perez – and what it means for the driver market
By:
F1 Correspondent & Presenter
Lawrence Barretto
https://www.formula1.com/(...)NNJaH49PEo4nQS7.html
Hopelijk zitten ze daar in Mexico op te wachten, denk niet dat er veel animo is in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:05 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Of heeft Disney fink we geld geschoven om perez daar te houden voor hun serie:
https://www.reddit.com/r/(...)es_revolving_around/
Ik denk dat je de rest van Latijns Amerika een beetje onderschat. Perez schijnt goed te zijn voor 65 % van de merch die Red Bull verkoopt, hij zal dus niet alleen populair zijn in Mexico. Bij een groot deel van de wereld is spaans ook de eerste taal he, dat helpt ook mee.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:20 schreef APK het volgende:
[..]
Hopelijk zitten ze daar in Mexico op te wachten, denk niet dat er veel animo is in de rest van de wereld.
Het is ook niet een cultfiguur ofzo, weinig uitstraling en pulling power voor zo'n serie.
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je de rest van Latijns Amerika een beetje onderschat. Perez schijnt goed te zijn voor 65 % van de merch die Red Bull verkoopt, hij zal dus niet alleen populair zijn in Mexico. Bij een groot deel van de wereld is spaans ook de eerste taal he, dat helpt ook mee.
Redbull zou voor de eerste plaats in het constructeurs kampioenschap 2023 140 miljoen ontvangen hebben. Dat is maar 9 miljoen meer dan de nummer twee. Als het klopt dat Perez echt voor een enorme boost in sales (300% stijging) in Mexico zorgt en dit ook nog effect in de VS en de rest van de Americas heeft. Dan geloof ik direct dat voor RBR financieel gezien niemand zoveel waard is als Perez. En Perez nam al veel sponsors meequote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
RB Merch wereldwijd? Dat gaat meer dan een paar miljoentjes zijn me dunkt. En dat perez natuurlijk heel wat sponsorgeld mee neemt helpt ook. Hij betaalt in feite zijn eigen salaris.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
Ik zie het artikel in het Engels.quote:
Ja nie zie ik het ook. Ik was er vanuit gegaan omdatde cookie banner in het italiaans of spaans is, niet verder gekeken :pquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het artikel in het Engels.
Dat is niet echt een betrouwbare bron, de Daily Mail.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:16 schreef Starflyer het volgende:
Ollie Bearman zou voor Haas getekend hebben
https://www.dailymail.co.(...)-Lewis-Hamilton.html
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:31 schreef Starflyer het volgende:
Vooralsnog heb ik alleen maar gelezen dat hij DENKT dat Ocon naar Mercedes gaat.
Het lijkt me erg vreemd dat ze Sainz afwijzen ten faveure van Antonelli om vervolgens met Ocon in zee te gaan.
Bearman had in zijn eerste 8 races van zijn eerste F2-seizoen al 2 overwinningen te pakken. Antonelli heeft nog niet eens op het podium gestaan in dezelfde tijdspanne.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:38 schreef Starflyer het volgende:
Ligt dat aan Antonelli of aan Prema?
Want vooralsnog doet hij het als rookie beter dan zijn hoog aangeschreven teamgenoot Ollie Bearman. Zelfs als je de races waaraan Bearman niet meedeed omdat hij voor Sainz moest invallen niet meetelt.
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.
Ja, dat word wel de family size verpakking.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat word wel de family size verpakking.
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappenquote:Op maandag 10 juni 2024 21:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappen
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.
Zie daar het probleemquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:51 schreef Perox het volgende:
[..]
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!
quote:Op maandag 10 juni 2024 11:08 schreef Doevelaer het volgende:
Gerucht in de paddock dat Ocon naar Merc gaat volgens Kym Illman
Op zich wel leuk als er veel nieuwe namen bij zouden komen. Al hoop ik stiekem wel een een rentree van Vettelquote:Op maandag 24 juni 2024 14:49 schreef beantherio het volgende:
Het is me voor veel teams echt een raadsel wie er volgend jaar aan de start gaat verschijnen. De geruchten gaan momenteel echt alle kanten op.![]()
De zitjes die momenteel (reel gezien) nog open staan:
• Alpine: 1x
• Audi/Sauber: 1x
• Haas: 2x
• Mercedes: 1x
• VCARB: 1x
• Williams: 1x
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmakerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond 4 minuten zegt hij er iets over
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..quote:Op maandag 24 juni 2024 15:37 schreef Starflyer het volgende:
Sainz wordt nu ook in verband gebracht met Alpine.
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..
Alpine wil stoppen met de ontwikkeling van een eigen motor, Frankrijk heeft ook geen eigen GP meer en het team doet het ook niet echt heel erg goed.
En daar komen de problemen van begin van het seizoen ook nog bij, dat er een hoop engineers zijn opgestapt.
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.
Dat zou dan per 2026 zijn als er meer fabrikanten zijn en bijvoorbeeld Mercedes sowieso een klant kwijt raakt. Mercedes werd als optie genoemd, trouwens.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.
Sowieso als niemand wil leveren moet Honda aan Alpine leveren, omdat ze van de bestaande leveranciers dan de minste motoren leveren.
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mijquote:Op maandag 24 juni 2024 21:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.
Die mag hopen op een zitje in een Will ofzo, veel hogerop hoeft hij niet te kijken lijkt me.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmaker
Honda levert nu aan RBR en RB. Ze hebben het IP nooit afgestaan, vandaar dat de motoren nu gebadged zijn als RBPT Honda. Die worden niet gezien als nieuwe leverancier.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mij
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijkquote:
Als Helmut Marko kan overhalen naar Mercedes te komen, wordt de liefde ietsje groterquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijk
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:19 schreef THEFXR het volgende:
kan iemand mij uitleggen, hoe dat zit met de motoren van Audi?
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.
Meer dan dat weet volgens mij niemand.
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.
Jaguar/Toyota vibes. Verder geen idee of dat klopt met de huidige situatie. Het enige dat ik me herinner is dat er met veel bombarie werd ingestapt en wat meer geruisloos een paar jaar later met staart tussen de benen weer weg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |