Bekijk deze YouTube-videoInterssant verhaal over wat er nou eigenlijk gaat veranderen aan de nieuwe auto's.
oa 50-50 ICE-electrisch
wagen wordt 20cm minder lang en 10cm minder breed.
Downforce wordt minder en aurodynamica gaat op andere plekken werken
Er komen ook dynamishce voorvleugels (DRS) en de DRS mag niet alleen door de achtervolger gebruikt worden maar ook door de verdediger.
En met dat laatste vraag ik me wel af of DRS dan überhaupt nog wel zin heeft, als beide wagens het gebruiken is er geen verschil in snelheid en moet men maar hopen dat de wagens nu éindelijk eens wel kunnen inhalen zonder last te hebben van drag (daar zouden de nieuwe voorvleugels wel bij moeten helpen)
Maar de plannen zijn opzich goed, volgend jaar de praktijk afwachten.
Het klinkt in elk geval alsof de rijder een stuk belangrijkere rol gaat krijgen en meer het verschil uit kan gaan maken.
Gouden tijden voor Max denk ik dan.
[ Bericht 7% gewijzigd door SiGNe op 07-11-2025 01:52:02 ]