Redbull zou voor de eerste plaats in het constructeurs kampioenschap 2023 140 miljoen ontvangen hebben. Dat is maar 9 miljoen meer dan de nummer twee. Als het klopt dat Perez echt voor een enorme boost in sales (300% stijging) in Mexico zorgt en dit ook nog effect in de VS en de rest van de Americas heeft. Dan geloof ik direct dat voor RBR financieel gezien niemand zoveel waard is als Perez. En Perez nam al veel sponsors meequote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
RB Merch wereldwijd? Dat gaat meer dan een paar miljoentjes zijn me dunkt. En dat perez natuurlijk heel wat sponsorgeld mee neemt helpt ook. Hij betaalt in feite zijn eigen salaris.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt.
Ik zie het artikel in het Engels.quote:
Ja nie zie ik het ook. Ik was er vanuit gegaan omdatde cookie banner in het italiaans of spaans is, niet verder gekeken :pquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het artikel in het Engels.
Dat is niet echt een betrouwbare bron, de Daily Mail.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:16 schreef Starflyer het volgende:
Ollie Bearman zou voor Haas getekend hebben
https://www.dailymail.co.(...)-Lewis-Hamilton.html
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:31 schreef Starflyer het volgende:
Vooralsnog heb ik alleen maar gelezen dat hij DENKT dat Ocon naar Mercedes gaat.
Het lijkt me erg vreemd dat ze Sainz afwijzen ten faveure van Antonelli om vervolgens met Ocon in zee te gaan.
Bearman had in zijn eerste 8 races van zijn eerste F2-seizoen al 2 overwinningen te pakken. Antonelli heeft nog niet eens op het podium gestaan in dezelfde tijdspanne.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:38 schreef Starflyer het volgende:
Ligt dat aan Antonelli of aan Prema?
Want vooralsnog doet hij het als rookie beter dan zijn hoog aangeschreven teamgenoot Ollie Bearman. Zelfs als je de races waaraan Bearman niet meedeed omdat hij voor Sainz moest invallen niet meetelt.
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had.
Ja, dat word wel de family size verpakking.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast.
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat word wel de family size verpakking.
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappenquote:Op maandag 10 juni 2024 21:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo.
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappen
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0!
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat.
Zie daar het probleemquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:51 schreef Perox het volgende:
[..]
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim!
quote:Op maandag 10 juni 2024 11:08 schreef Doevelaer het volgende:
Gerucht in de paddock dat Ocon naar Merc gaat volgens Kym Illman
Op zich wel leuk als er veel nieuwe namen bij zouden komen. Al hoop ik stiekem wel een een rentree van Vettelquote:Op maandag 24 juni 2024 14:49 schreef beantherio het volgende:
Het is me voor veel teams echt een raadsel wie er volgend jaar aan de start gaat verschijnen. De geruchten gaan momenteel echt alle kanten op.![]()
De zitjes die momenteel (reλel gezien) nog open staan:
• Alpine: 1x
• Audi/Sauber: 1x
• Haas: 2x
• Mercedes: 1x
• VCARB: 1x
• Williams: 1x
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmakerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond 4 minuten zegt hij er iets over
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..quote:Op maandag 24 juni 2024 15:37 schreef Starflyer het volgende:
Sainz wordt nu ook in verband gebracht met Alpine.
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti..
Alpine wil stoppen met de ontwikkeling van een eigen motor, Frankrijk heeft ook geen eigen GP meer en het team doet het ook niet echt heel erg goed.
En daar komen de problemen van begin van het seizoen ook nog bij, dat er een hoop engineers zijn opgestapt.
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn.
Dat zou dan per 2026 zijn als er meer fabrikanten zijn en bijvoorbeeld Mercedes sowieso een klant kwijt raakt. Mercedes werd als optie genoemd, trouwens.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen?
Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA.
Sowieso als niemand wil leveren moet Honda aan Alpine leveren, omdat ze van de bestaande leveranciers dan de minste motoren leveren.
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda.
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mijquote:Op maandag 24 juni 2024 21:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren.
Die mag hopen op een zitje in een Will ofzo, veel hogerop hoeft hij niet te kijken lijkt me.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmaker
Honda levert nu aan RBR en RB. Ze hebben het IP nooit afgestaan, vandaar dat de motoren nu gebadged zijn als RBPT Honda. Die worden niet gezien als nieuwe leverancier.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mij
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijkquote:
Als Helmut Marko kan overhalen naar Mercedes te komen, wordt de liefde ietsje groterquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijk
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:19 schreef THEFXR het volgende:
kan iemand mij uitleggen, hoe dat zit met de motoren van Audi?
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team.
Meer dan dat weet volgens mij niemand.
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren?
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd.
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |