quote:
Tja, het zal de eerste paar jaar geen hoge ogen gaan gooien maar ik kan mij niet voorstellen dat Audi dat niet snapt, ze hebben wel degelijk ervaring met racen op een heel hoog nivo, ik zou endurance racen toch wel een trapje onder F1 zetten maar niet zo laag als Indy Car als fabrikant.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Perox het volgende:
[..]
Jaguar/Toyota vibes. Verder geen idee of dat klopt met de huidige situatie. Het enige dat ik me herinner is dat er met veel bombarie werd ingestapt en wat meer geruisloos een paar jaar later met staart tussen de benen weer weg.
Toyota heeft ook ervaring op endurance niveau en andere raceklassen, maar toch lukte het niet in de F1.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, het zal de eerste paar jaar geen hoge ogen gaan gooien maar ik kan mij niet voorstellen dat Audi dat niet snapt, ze hebben wel degelijk ervaring met racen op een heel hoog nivo, ik zou endurance racen toch wel een trapje onder F1 zetten maar niet zo laag als Indy Car als fabrikant.
Ricciardo naar RBR zou buitengewoon onterecht zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
Volgens The Race is Sainz nu wel weer een optie bij Mercedes.
En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde.
Lawson zou dan Ricciardo bij VCARB vervangen. Mogelijk al na de zomerstop.
https://www.the-race.com/(...)oubt-sainz-mercedes/
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde.
Clausules.. voor volgend jaar moet Perez in elk geval de helft van het aantal punten van Max halen voor de zomerstop, als hij dat niet haalt dan mag hij weg.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:58 schreef Starflyer het volgende:
Nu maar hopen dat de FIA toestemming geeft voor die Mercedes motoren.
[ x ]
Honda is ook nieuwquote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.
Ze hebben even een andere naam gehad maar opzich is het nog steeds Honda.quote:
Anders had Horner Honda gehouden en geen eigen motoren afdeleling gestart, Nu heeft Honda opnieuw gestart met AM.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze hebben even een andere naam gehad maar opzich is het nog steeds Honda.
Of ziet de FOM dat niet zo? Ik weet het zelf in elk geval niet.
Zou dan een grijs geboed kunnen zijn voor een fabrikant die maar aan 1 team wil leveren, gewoon steeds de naam veranderen.
En technisch gezien zijn ze allemaal nieuw, er komen dan immers nieuwe motoren.
Ze worden niet gezien als nieuw.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 08:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Anders had Horner Honda gehouden en geen eigen motoren afdeleling gestart, Nu heeft Honda opnieuw gestart met AM.
Er zitten performance clausules in.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 00:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen?
Ferrari zit niet aan de max, want vanaf 2026 leveren ze alleen aan Ferrari en Haas. Dus Ferrari motoren zijn ook nog een optie voor Alpine.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren.
Alles is een hype tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:59 schreef Rnie het volgende:
Ik snap die Liam Lawson hypetrain niet echt.Zo bijster boeiend was het vorig jaar nou ook weer niet. Lawson is, van wat ik heb gezien, imo geen betere coureur dat RIC of TSU. Als hij er namelijk echt uit had gesprongen, zoals een Verstappen toentertijd, zat hij allang in het stoeltje. De verschillen zijn gewoon dermate klein.
Wel benieuwd hoe hij het in de Silverstone test gaat doen.
oh noesquote:Op zaterdag 6 juli 2024 14:29 schreef Starflyer het volgende:
Ocon zou voor Haas getekend hebben.
https://racingnews365.com(...)ontract-with-f1-team
Onderbouw jij maar waarom het wél een hype zou zijn. Het is jouw stelling.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zou je dat willen onderbouwen? Het liefst zonder fangirl-gehalte.
Al gedaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onderbouw jij maar waarom het wél een hype zou zijn. Het is jouw stelling.
Nope. Want ik zie helemaal geen hype. Weet je wel wat "hype" betekent?quote:
Wat moet ik nou? De betekenis van hype uitleggen of onderbouwen waarom die hype er is? Omdat jij geen hype omtrent Lawson binnen tal van online community's opmerkt, betekend het niet dat het er niet is. Ik zou eens verder kijken dan alleen FOK!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Want ik zie helemaal geen hype. Weet je wel wat "hype" betekent?
Wat ik ermee bedoel is dat ieder gerucht opgeblazen word tot een enorme zeepbel en dat is bijna dagelijks. Ik vind het allemaal erg vermoeiend en ik besteed er steeds minder aandacht aan.quote:
Heb je een bron?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:24 schreef THEFXR het volgende:
toch veel geruchten dat het intern bij RB al beslist is dat Perez eruit gaat na de laatste race voor de vakantie.
Las dat volgens de BBC Ocon snel bekend gemaakt wordt.quote:
Ik zou als Toto twijfelen om Sainz vast te leggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:41 schreef Starflyer het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Antonelli naar Mercedes dan dus?
Red Bull moet ook iets met Lawson doen, als hij komend jaar geen stoeltje krijgt dan mag hij bij andere teams gaan kijken.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.
Red Bull heeft zichzelf in een lastig parket geplaatst door veel te lang aan oudgedienden zoals Perez en Ricciardo te blijven hangen.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull moet ook iets met Lawson doen, als hij komend jaar geen stoeltje krijgt dan mag hij bij andere teams gaan kijken.
En Tsunoda ook maar dat moest ook deels van Honda.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft zichzelf in een lastig parket geplaatst door veel te lang aan oudgedienden zoals Perez en Ricciardo te blijven hangen.
Gaat niet gebeuren, die willen de politiek die de entourage van Sainz meeneemt niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen.
Als Red Bull of Mercedes hem had willen hebben, dan hadden ze hem toch al lang binnengehaald?quote:Op maandag 29 juli 2024 19:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, die willen de politiek die de entourage van Sainz meeneemt niet.
Dat, er gingen geruchten dat Sainz ook teveel geld zou willen, dat hij voor meedere jaren wilde tekenen ook.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Red Bull of Mercedes hem had willen hebben, dan hadden ze hem toch al lang binnengehaald?
Perez heeft de rest van zijn seizoen veiliggesteld, dus die zal in Zandvoort wel weer een bandenstapel vinden.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:03 schreef Donderkonijn het volgende:
Volgens Erik van Haren mag Perez tot eind seizoen blijven. WTF hebben ze gesnoven bij RBR, ze gooien het constructeurs weg zo.
Hij zal wel meer sponsorgeld meenemen dan wij allemaal dachten als het zoveel is dat het de constructeurstitel mislopen goedmaakt.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez heeft de rest van zijn seizoen veiliggesteld, dus die zal in Zandvoort wel weer een bandenstapel vinden.
Red Bull heeft 2 teams.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:03 schreef Donderkonijn het volgende:
Volgens Erik van Haren mag Perez tot eind seizoen blijven. WTF hebben ze gesnoven bij RBR, ze gooien het constructeurs weg zo.
Nee. Als ik hetgeen moet geloven wat ik her en der lees dan blijven PER en RIC waar ze afgelopen weekend waren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft 2 teams.
Kan goed zijn dat Perez in de Vcarb moet rijden en dar Ricciardo een kans krijgt in de Red Bull.
Zie ook deze beelden:
Nee, er staat duidelijk dat Perez bij het hoofd team blijft en Erik van Haren is doorgaans goed geinformeerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Bull heeft 2 teams.
Kan goed zijn dat Perez in de Vcarb moet rijden en dar Ricciardo een kans krijgt in de Red Bull.
Zie ook deze beelden:
wel vreemd dat Horner en Marko zelf in de pers riepen dat het zo niet langer kon en dat er dus ook een vergadering plaatsvond. Zou het gerucht over Liberty media waar zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 01:00 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee, er staat duidelijk dat Perez bij het hoofd team blijft en Erik van Haren is doorgaans goed geinformeerd.
Moest het even opzoeken, had er nooit van gehoord maar heb een gode thread gevonden: https://www.reddit.com/r/(...)older_liberty_media/quote:Op zondag 4 augustus 2024 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel vreemd dat Horner en Marko zelf in de pers riepen dat het zo niet langer kon en dat er dus ook een vergadering plaatsvond. Zou het gerucht over Liberty media waar zijn?
Dat klopt idd, als Per na de zomerstop eens weer crashed, gaat de media weer los over zijn stoeltje. Op een gegeven moment wordt je positie onhoudbaar omdat de stroom van kritiek aanhoudt.quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moest het even opzoeken, had er nooit van gehoord maar heb een gode thread gevonden: https://www.reddit.com/r/(...)older_liberty_media/
Daar zegt men dat die rights holder Disney is en dat die 5 dagen een docu over Perez hebben uitgebracht.
Ik snap dat die belangen hebben in Perez maar dan moeten ze ook wel meer bieden dan alleen een vraag op tafel leggen.
Red Bull loopt de kans om in elk geval de constucteurstitel te gaan missen, dat gaat om miljoenen (kleingeld voor Disnep) en misschien gaan ze ook de rijderstitel missen (waarschijnlijk niet maar zonder backup van een 2e rijder wordt 't toch lastig).
Als Max geen WK wordt dan zal die dat sowieso niet leuk gaan vinden, grotere kans dat ie naar een ander team stapt en dan verliest Red Bull nog veel meer dan wat geld.
En Disnep is verder ook geen sponsor van Red Bull zelf, dus inhoeverre kunnen ze eisen gaan stellen?
Ze kunnen de boel afkopen... maar dan gaat Red Bull wel hun reputatie verliezen.
En voor wat? Perez??![]()
Dat is het totaal niet waard.
En bij Vcarb net zo, blijven ze maar hgoop houden met Ricciardo, Tsunoda vinden ze sowieso al duidelijk niet goed genoeg.quote:Op zondag 4 augustus 2024 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat klopt idd, als Per na de zomerstop eens weer crashed, gaat de media weer los over zijn stoeltje. Op een gegeven moment wordt je positie onhoudbaar omdat de stroom van kritiek aanhoudt.
Helmut had het alleen over een stoeltje, neit over of dat naast Max of Yuki is of dat het een stoeltje als testrijder is.quote:
Het ging over een racezitje, maar Marko wilde niet zeggen of het voor een RB team of een ander team is (Audi was ook wel gecharmeerd van hem, dus misschien uitlenen?)quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helmut had het alleen over een stoeltje, neit over of dat naast Max of Yuki is of dat het een stoeltje als testrijder is.
Uitlenen is er niet bij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het ging over een racezitje, maar Marko wilde niet zeggen of het voor een RB team of een ander team is (Audi was ook wel gecharmeerd van hem, dus misschien uitlenen?)
Een stoeltje bij Audi is ook een F1 stoeltjequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Uitlenen is er niet bij.
Red Bull moet Lawson een stoeltje geven of anders mag Lawson bij de andere teams gaan kijken, is ie weg bij Red Bull.
Dus daarom snap ik niet helemaal waarom ze zo vast blijven houden aan Ricciardo en Yuki.
Perez eigenlijk ook maar een rookie naast Verstappen zetten is niet goed voor het zelfvertrouwen.
Dat is pas in 2026.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een stoeltje bij Audi is ook een F1 stoeltje
Sauber dan. Maar is in feite hetzelfde team. En uitlenen kan ook met voorwaarden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat is pas in 2026.
En dan is RB een rijder kwijt waar ze veel tijd en geld in hebben gestopt.
Plus dan zijn ze ook de mogelijkheid kwijt om een van de rijders te vervangen.
Maar als Red Bull hem geen stoeltje geeft dan heeft Lawson geen contract meer bij Red Bull, dan kunnen ze 'm, niet uitlenen aan een ander team.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Sauber dan. Maar is in feite hetzelfde team. En uitlenen kan ook met voorwaarden.
Dan kán Lawson weg. Hij HOEFT NIET verplicht weg ofzo. En die deadline is trouwens al lang verstreken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als Red Bull hem geen stoeltje geeft dan heeft Lawson geen contract meer bij Red Bull, dan kunnen ze 'm, niet uitlenen aan een ander team.
Dan zijn ze 'm kwijt.
En Audi is in 2026 een nieuw team, die moeten vooral een hoop data en feedback verzamelen het eerste jaar.
Handiger om daar een ervaren rijder voor te nemen.
Moet ie wel een nieuw contract krijgen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kán Lawson weg. Hij HOEFT NIET verplicht weg ofzo. En die deadline is trouwens al lang verstreken.
Maak je je nou zorgen dat Red Bull Lawson kwijtraakt of andersom?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Moet ie wel een nieuw contract krijgen.
De clausule in z'n vorige contract was in elk geval dat als hij in 2025 geen stoeltje zou krijgen dat hij weg mag bij RB.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maak je je nou zorgen dat Red Bull Lawson kwijtraakt of andersom?![]()
Je bent wat inconsistent
Nee, die deadline (NIET zijn contract) is eind juli al afgelopen..quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De clausule in z'n vorige contract was in elk geval dat als hij in 2025 geen stoeltje zou krijgen dat hij weg mag bij RB.
En dat contract is afgelopen dagen afgelopen.
Dus als hij geen nieuw contract heeft gekregen is hij sowieso weg bij RB.
En als hij geen F1 stoeltje krijgt mag hij ook weg
Als je het nou nog niet snapt dan ligt het toch echt aan jou..quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die deadline (NIET zijn contract) is eind juli al afgelopen..
En dat vroeg ik niet
Ik denk dat jij het niet snaptquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je het nou nog niet snapt dan ligt het toch echt aan jou..
Daarom hebben ze een uitzondering gekregen op de expenditure cap zodat ze daarin kunnen investeren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 09:51 schreef THEFXR het volgende:
Merc had gewoon Albon moeten nemen voor 2025-
Albon zit zijn prime years bij Williams te verkwisten, het wordt nooit meer wat met die oude fabriek en windtunnel.
dat is iig goed nieuws.quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom hebben ze een uitzondering gekregen op de expenditure cap zodat ze daarin kunnen investeren.
Jup... Of eigenlijk meer: "Eindelijk!"quote:
Of ze laten het niet afhangen van één fout tijdens één training, wat ook wel logisch is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 09:37 schreef beantherio het volgende:
Wel een rare beloning voor het in de prak rijden van de auto van je toekomstige teamgenoot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |