quote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.
Klacht: Heel jammer want FOK! is een mooie plek met unieke mensen.
Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:27 schreef StevenHyde het volgende:
Ja idd social media en whatsapp wel killing. Aan de andere kant heeft bijv een reddit wel weer een opmars kunnen maken. Dus denk dat er sowieso nog wel behoefte is aan fora voor een bepaalde groep internet gebruikers.
Zou leuk zijn als fok weer wat actiever is.
Goede post.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.
Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.
Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Goede post.
Ja, het forum goed/beter responsive maken voor op mobile devices zou wel al een hoop schelen.
Ja had allang app moeten zijn...quote:Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ja had allang app moeten zijn...
En jij denkt dat FOK! geld heeft voor deze "investering"?quote:Op maandag 26 februari 2024 16:05 schreef piere het volgende:
[..]
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
En jij denkt dat FOK! geld heeft voor deze "investering"?
In de vette jaren mss wel gehad ja, of ze het nu hebben geen idee, is mijn zaak nietquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug. had deze investering zich terug kunnen verdienen
Ik denk dat de mogelijkheden nog steeds in de markt liggen. Ik noem even als voorbeeld een Nu.nl. Die heeft een tijdje geprobeerd om het reactie gedeelte weg te laten. Daar zijn ze later op terug gekomen omdat users dat toch een meerwaarde van NU.nl vonden. Die behoefte is echt niet minder geworden maar ik snap best dat mensen niet de moeite nemen om in de mobiele browser af te stemmen op een forum met al zijn beperkingen.quote:
Hoeveel kost een een standaard kutapp nouquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagramquote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.
Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?
Danny neemt elke dag een bad in zijn geldquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:
[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagram
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Dat zou je denken iddquote:Op maandag 26 februari 2024 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.
De mensen die anoniem willen blijven lopen hier dan ook nog rondquote:Op whatsapp ben je niet anoniem, tenminste... ik niet. De mensen met wie ik app kennen mij irl en weten hoe ik er uit zie, dat is volgens mij voor de meeste whatsapp gebruikers zo en hier op FOK is -zo goed als- iedereen anoniem. Dus die vergelijking zie ik persoonlijk niet zo.
Neuh, de users die graag een topic openen en dan reacties afwachten doen dat nu in facebookgroepen e.d. Forums zijn wat dat betreft een beetje passé, tenzij echte niche of gerichte forums.quote:Zelfde geldt een beetje voor social media als Fecesbook (wat ook hopeloos achterhaald is en vooral nu voor boomers is). Daar ben je meestal ook niet anoniem en is het doel meer om "vrienden" te hebben die je kan volgen en/of stomme memes te kijken.
Reddit vind ik echt totaal onoverzichtelijk. Valt niet te lezen en volgen wmb, maar ik ben dan ook bijna oud genoeg om een boomer te zijn.quote:FOK is voor mij ook gewoon puur vermaak en de anonimiteit (ondanks dat een paar users mij wel bij naam kennen) maakt ook dat je net iets makkelijker je ongezouten mening kan geven. Dus ik vind het gewoon een fijne uitlaatklep waar je serieus kan ingaan op sommige discussies en op andere momenten ook gewoon flauwe bullshit opmerkingen post.![]()
Reddit heeft mij persoonlijk nooit zo gepakt, heb er wel eens wat gepost maar kweenie, vond het onoverzichtelijk en het pakte me gewoon niet.
daar wordt hard aan gewerkt!quote:FOK zou absoluut wel beter kunnen qua lay-out en usability, dat ben ik 100% eens.
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
Dat Tweakers van DPG is wist ik niet. Maar is de uitsluiting op samenwerking een aanname of is dat in het verleden al eens geprobeerd?quote:Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.
Nou, zo gecharmeerd ben ik van die advertenties op facebook niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Rostrup het volgende:
Het probleem is dat de grote "sociale" mediaplatforms van Big Tech worden gemaakt met honderden zoniet duizenden psychologen en gedragsdeskundigen die die platformen zo aanpassen dat ze je manipuleren er zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk gebruik van de maken.
Doe mij dat ouderwetse Fok maar.
Ze hebben destijds partij gekozen voor Arjen en Jorma. Dat is bij mij niet zo goed gevallen. Op een simpele vraag over hun smilies kreeg ik niet eens antwoord. Ik ga er niet vanuit dat ze heel welwillend zijn. Ook vanwege de manier waarop ze zelf over FOK! spreken.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat Tweakers van DPG is wist ik niet. Maar is de uitsluiting op samenwerking een aanname of is dat in het verleden al eens geprobeerd?
Dat wist ik nietquote:Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.
Ja die iddquote:Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
Bedoel je DPG media :
https://www.dpgmediagroup(...)%2Fwww.google.com%2F
Of een andere soort DPG
Welke zware bazen waren dat? Ik zou er wel meer over willen lezenquote:Op maandag 26 februari 2024 15:14 schreef Jahr00n het volgende:
voor mij was dat toen een aantal zware bazen werden ontmaskerd hier
het deed me zoveel pijn
Namen en rugnummers bitte! Aan de schandpaal ermee!quote:Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met mijn onterechte door een zekere mod aangesmeerde ban natuurlijk. Toen begon alles leeg te lopen.
Op jullie knieën en vraag om vergiffenis stelletje heidenen!
Die bedoel ik iddquote:Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
Bedoel je DPG media :
https://www.dpgmediagroup(...)%2Fwww.google.com%2F
Of een andere soort DPG
Het is FOK!quote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Rostrup het volgende:
Het probleem is dat de grote "sociale" mediaplatforms van Big Tech worden gemaakt met honderden zoniet duizenden psychologen en gedragsdeskundigen die die platformen zo aanpassen dat ze je manipuleren er zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk gebruik van de maken.
Die had je vroeger ook en in hele grote getalen. Dergelijke users geven een forum ook wel weer kleur vind ik.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:45 schreef Vincent_student het volgende:
Forums zijn inderdaad minder populair hier. Maar ik wijt ook een deel aan de neergang aan een aantal versnipperde users (ik noem geen namen, maar we kennen ze allemaal) die ons bombarderen met nutteloze topics. Ze overheersen de boel. Daar jaag je mensen mee weg.
Nou, als ik ergens een teringhekel aan heb is het wel Reddit.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Elan het volgende:
Verder zijn algoritmes juist enorm interessant om een positieve en effectieve gebruikerservaring te genereren. Reddit is daar een voorloper in en dat legt ze bepaald geen windeieren.
Weet niet wat er vaag is aan de regels. Op de man spelen is ongewenst. Daarin zijn wel gradaties natuurlijk, maar als mensen het te bond maken kan een (subforum)van wel zeker.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:50 schreef Chandler het volgende:
Ik ben al jaren en jaren trouw lid hier en post geregeld wat...
Maar merk wel dat er steeds meer gebruikers bij komen die nogal op de man spelen, dat is vervelend en zeker als er vanuit mods (gebrek aan mogelijkheden/vage richtlijnen) weinig aan gedaan kan worden anders dan berichten steeds maar moeten verwijderen. (bv verbannen van gebruikers uit bepaalde fora na bv x aantal keren de regels te overtreden)
Vroeger waren fora zoals R&P, DIG etc veel gezelliger, persoonlijker en interessant om in te reageren. Nu als je reageert zijn er users die je blijven achtervolgen met dingen die je hebt geschreven en je daar te pas en onpas mee lastig vallen in topics die daar totaal niets mee van doen hebben.
Ik heb wel eens gesprekken met modjes en merk dat ze heel veel werk hebben van dit soort gebruikers en dat jaagt ook gebruikers weg.
Het zou FOK! sieren om eens een mailing de deur uit te doen en vragen aan leden waarom ze niet meer op FOK komen, dat zou een veel beter inzicht geven.
Verder denk ik niet dat socialmedia zoals Instagram, faceboek, twitter en dergelijke alternatieven veel gebruikers weg trekken bij FOK maar vooral de sfeer die bepaald of gebruikers blijven... en serieus, als ik de AT bekijk zie ik vooral veel SC topics die gevuld worden door een klein handje gebruikers.. dat kan en mag natuurlijk maar het zou leuk zijn als het forum weer goed bevolkt zou zijn met mensen die wat leuks te melden hebben of een leuke discussie willen (en natuurlijk kunnen) voeren zonder aanvallen..
Maar goed, dat is wat ik er van vind!
Dat gezegd hebbende, ik blijf nog wel even, ik ben niet zo bang voor al het geouwhoer en heb geleerd om vooral de gebruikers die mijn humeur zouden kunnen beïnvloeden links te laten liggen en vooral door ze geen aandacht te geven!
Ik schrijf wat ik hoor en lees, als ik begrijp dat mensen na heel veel onzinnige reacties in serieuze fora nog steeds kunnen blijven posten omdat mods ze niet mogen, kunnen of durven te verwijderen zegt dat toch wel wat..quote:Op maandag 26 februari 2024 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Weet niet wat er vaag is aan de regels. Op de man spelen is ongewenst. Daarin zijn wel gradaties natuurlijk, maar als mensen het te bond maken kan een (subforum)van wel zeker.
Wat betreft meer mensen die topics openen: dat zou heel welkom zijn maar er wordt bij nieuwe mensen nogal snel offtopic gegaan en 'kloon!' geroepen. Dat helpt totaal niet. Dat tij lijkt me inmiddels lastig te keren.
quote:Op maandag 26 februari 2024 21:11 schreef ToT het volgende:
Tof om te lezen dat je een painttopic-fan was!
Mijn psychiater heeft mij helemaal binnenste buiten gehaaldquote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Rostrup het volgende:
Maar de app is wel fijn en FOK! heeft überhaupt geen app ..quote:Op maandag 26 februari 2024 20:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou, als ik ergens een teringhekel aan heb is het wel Reddit.
Als je google gebruikt en op een Reddit topic uitkomt staat er vaak nutttige info, dus de inhoud is het probleem niet, maar de layout is niet om doorheen te komen.
Het valt op dat de piekjaren sowieso samenvallen met de, inhoudelijk gezien, piekjaren van het internet.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022
Mijn naam is bond, james bond.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Weet niet wat er vaag is aan de regels. Op de man spelen is ongewenst. Daarin zijn wel gradaties natuurlijk, maar als mensen het te bond maken kan een (subforum)van wel zeker.
Wat betreft meer mensen die topics openen: dat zou heel welkom zijn maar er wordt bij nieuwe mensen nogal snel offtopic gegaan en 'kloon!' geroepen. Dat helpt totaal niet. Dat tij lijkt me inmiddels lastig te keren.
Ga huilen vieze niffoquote:Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met mijn onterechte door een zekere mod aangesmeerde ban natuurlijk. Toen begon alles leeg te lopen.
Op jullie knieën en vraag om vergiffenis stelletje heidenen!
Mee eens. Ook iets waardoor ik destijds vertrokken ben. Al het offtopic gedoe in topics die ik maakte of in topics waar ik reageerde. Niet dat ik mijn eigen gedrag goedpraat hoor, ik was zelf ook nog heel erg aan het puberen toen. Alleen zie ik dat nu net zo hard weer gebeuren, een jaar of 7 later. Ik denk dat het wel zou helpen als er meer ingegrepen wordt op offtopic gedrag door o.a. waarschuwingen uit te delen. Het offtopic gedrag en met name het op de persoon spelen voegt namelijk niets toe en zorgt er juist voor dat je bezoekers kwijtraakt en dat is wel ernstig. Het is letterlijk een aantasting van de kwaliteit van het forum zelf. Je hebt zelf genoeg ruimte geboden voor humor en onzin in verschillende (sub)fora die je daarvoor ingericht hebt.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar Reddit is absolute trashquote:Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.
Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.
Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
Tja, misschien moderatie wat beter opschroeven.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Ze hebben destijds partij gekozen voor Arjen en Jorma. Dat is bij mij niet zo goed gevallen. Op een simpele vraag over hun smilies kreeg ik niet eens antwoord. Ik ga er niet vanuit dat ze heel welwillend zijn. Ook vanwege de manier waarop ze zelf over FOK! spreken.
Eem moderator moet objectief zijn, wat mij betreft. Dus geen enkele kant kiezen, als de discussie voor de rest netjes blijft.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tja, misschien moderatie wat beter opschroeven.
Het constante gejank over buitenlanders en het links vs rechts verhaal maakt bijna elk frontpage nieuws irritant om te lezen qua comments.
Nou hoeft niet alles een ban te krijgen maar er was zeker een tijd dat het hier op een halve stormfront leek.
Dat was wel echt triest
Absoluut, maar sommige shit moet je ook niet willen hebben op je frontpage.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Eem moderator moet objectief zijn, wat mij betreft.
Dat weet ik, dat is op X ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Absoluut, maar sommige shit moet je ook niet willen hebben op je frontpage.
Zoals gezegd waren sommige comments tot aan het stormfront gehalte aan toe
dat is echt een geval van persoonlijke perceptie. We hebben racistische posts nooit toegestaan. Kritiek en racisme zijn echter wel degelijk verschillende dingen. Dat is een nuance die sommigen maar lastig kunnen accepteren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Absoluut, maar sommige shit moet je ook niet willen hebben op je frontpage.
Zoals gezegd waren sommige comments tot aan het stormfront gehalte aan toe
Uiteraard is dit persoonlijke perceptie, maar ik zie veel vormen van racisme in de vorm van sarcasme of grapjes terug.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:11 schreef Danny het volgende:
[..]
dat is echt een geval van persoonlijke perceptie. We hebben racistische posts nooit toegestaan. Kritiek en racisme zijn echter wel degelijk verschillende dingen. Dat is een nuance die sommigen maar lastig kunnen accepteren.
Als er overigens blanken worden aangevallen dan is dat volgens diezelfde personen vrijwel nooit een probleem. Kortom; het is lastiger dan het lijkt om hierin iedereen tevreden te houden en tegelijk vrijheid van mening te waarborgen.
Wat mij betreft is dat onmogelijkquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:11 schreef Danny het volgende:
Kortom; het is lastiger dan het lijkt om hierin iedereen tevreden te houden en tegelijk vrijheid van mening te waarborgen.
Dat lijkt me heel sterk. Ik vermoed dat de meeste mensen die weggaan dit zonder ban doen.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:09 schreef Danny het volgende:
O ja. De meeste mensen die weggaan willen meteen #ANONIEM. Niet omdat ze FOK! nou zat zijn ofzo, maar omdat ze zich niet kunnen gedragen en tegen een ban oplopen.
Even voor mijn beeldvorming: dat #ANONIEM, betekent dat dat ze hun account door de shredder hebben laten halen?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:09 schreef Danny het volgende:
O ja. De meeste mensen die weggaan willen meteen #ANONIEM. Niet omdat ze FOK! nou zat zijn ofzo, maar omdat ze zich niet kunnen gedragen en tegen een ban oplopen. Vroeger accepteerde men zo'n sanctie als een kerel. Tegenwoordig stampvoeten veel mensen meteen als een klein kind weg met een 'gooi mij maar op #anoniem' mailtje.
Dat is niet echt iets waar we iets aan kunnen doen. Dat soort figuren hun gang laten gaan omdat ze anders boos vertrekken is natuurlijk geen optie.
Rond 2012 was het hier nog erg druk, in mijn ervaring de laatste periode van voorspoed.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:14 schreef Elan het volgende:
Zal wel rond 2009 zijn geweest en dan vooral omdat er een shitload aan alternatieven zijn en door de opkomst van smartphone/whatsapp etc.
Mooi samengevat.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Modus het volgende:
De opkomst van social media is zeker een oorzaak (waarschijnlijk de grootste) maar het is veel te makkelijk om het alleen daarop te schuiven.
Wat al jaren geroepen wordt en wat volgens velen nog steeds zo is, en wat voor menigeen naar eigen zeggen een reden voor vertrek was/is, is dat de kwaadwillenden nog steeds veel te veel ruimte krijgen. En er zijn er echt maar een paar nodig (toen, en nog steeds) om het voor een grotere groep te verknallen.
Alle mogelijke (èn opgelegde) sancties ten spijt, er zijn nog steeds veel types die het leuk vinden serieuze topics in serieuze subforums te verneuken. Dit zijn niet zelden types die al eeuwen op fok zitten (al dan niet via meerdere accounts) en die dus exact weten hoe het werkt allemaal, maar blijkbaar hebben sancties een vrij minimale of gewoon helemaal geen afschrikkende werking.
Dan wordt hun post 4 uur later verwijderd, nou joepie. Dan hebben ze hun lolletje allang gehad, daar raak je ze op geen enkele manier mee. Een 24 uurs ban, oei oei oei wat erg. Tot morgen, denken ze, dan kunnen we gewoon weer verder. Een subforumban van een paar dagen. Etc. Als dit in al die jaren niet veranderd is, kan je je ook afvragen of Fok het echt wel zoveel boeit allemaal. En als je dan ook nog via-via hoort dat er gehamerd wordt op 'losser modereren'.... tja.
Ik weet wel dat als dit mijn vaste inkomen zou zijn, ik me toch wel een beetje zorgen zou maken inmiddels.
Dan de mods...
Laat duidelijk zijn dat er nog steeds een flinke hoop goede tussen zitten. Die wat met met hun eigen forum hebben, maar ook Fok als groter geheel in beeld houden. Ook hier echter zitten types bij die totaal conflictvermijdend zijn, en/of geen moeite willen doen. Om nog maar te zwijgen over mods die wanneer ze gewoon als user posten ook gaan lopen kutten. Niet in hun eigen forum uiteraard. De nutteloze mentions in NWS bv, of andere subforums. En een aantal mods die op zijn minst de indruk wekken het allemaal juist wel grappig te vinden om een beetje te kutten op zijn tijd.
Laatst in een SC reeks was er weer eens iemand (met een lange geschiedenis) heel erg aan het zuigen. Op dat moment komt een mod van dat subforum (die ik verder uberhaupt nog nooit een topic heb zien sluiten o.i.d.) toevallig meeposten en werd er op gewezen. Nee, wat dingen teruglezen was uiteraard HELEMAAL niet de bedoeling, er moest maar een TR komen op 1 post dan zou ie er naar kijken. Tja als je op die manier mod wil zijn.... doe dan maar gewoon beter van niet.
Verder, voor een KLB topic zijn er nog best wat zinnige antwoorden gekomen. Wellicht het overwegen waard om het naar een serieuzer subforum te verplaatsen zodat het mogelijk bij meer mensen onder de aandacht komt. Want menigeen (lijkt me ook al geen goed teken) mijdt KLB tegenwoordig omdat het gewoon een shithole is.
Dát is het, én nog bedankt voor je kaartquote:Op maandag 26 februari 2024 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eerste dip kwam toen ik stopte als crewlid, met mijn terugkomst een enorme piek, twee keer dat ik stopte is FOK! niet meer te boven gekomen.
En ik denk dat jouw terugkomst het omslagpunt ten goede komtquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:
ik denk dat het minder goed gaat met FOK! omdat er te weinig glitterplaatjes worden gedeeld
Nee, is echt zo. Ban, janken en op #anoniem. Gedoe.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:54 schreef piere het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk. Ik vermoed dat de meeste mensen die weggaan dit zonder ban doen.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:57 schreef yvonne het volgende:
Wel jammer dat de goede post van @:modus beetje ondersneeuwt nu. Ik ga die morgen nog eens goed herlezen.
Wie?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:11 schreef Document1 het volgende:
@:modus heeft gewoon gelijk. Kliekjes hebben heel veel users weggejaagd. Het is ook jaren heel normaal geweest om in iedere zin het woord kanker te gebruiken. Daar is ook veel te laat op gereageerd.
Een van de grootste zuigers is zelfs admin geworden.
Mensen kunnen niet zoveel meer hebben, beste voorbeeld was oversight, was op een gegeven moment een soort fok!legende want weet je nog die gast met die clown op zn id kaart, dat was pas echt een bossquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik denk ook dat vroeger meer kon dan nu. Tegenwoordig is men heel snel op zijn/haar teentjes getrapt en humor en sarcasme is voor veel mensen tegenwoordig ook heel moeilijk, aanstootgevend en kwetsend.
Als ik kijk wat hier vroeger allemaal voorbij kwam qua painttopics en photoshoptopics, dat zou nu niet meer kunnen, wat veel mensen betreft.
Ik hoorde ergens dat jij misschien wel de grootste zuiger bent ????quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wie?
Danny
Knorretje
Breuls
Iteejer
Ik?
bullshit.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ja had allang app moeten zijn...
Op het moment dat iemand meerdere accounts kan hebben is het ook heel moeilijk ( onmogelijk) om te modereren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Modus het volgende:
De opkomst van social media is zeker een oorzaak (waarschijnlijk de grootste) maar het is veel te makkelijk om het alleen daarop te schuiven.
Wat al jaren geroepen wordt en wat volgens velen nog steeds zo is, en wat voor menigeen naar eigen zeggen een reden voor vertrek was/is, is dat de kwaadwillenden nog steeds veel te veel ruimte krijgen. En er zijn er echt maar een paar nodig (toen, en nog steeds) om het voor een grotere groep te verknallen.
Alle mogelijke (èn opgelegde) sancties ten spijt, er zijn nog steeds veel types die het leuk vinden serieuze topics in serieuze subforums te verneuken. Dit zijn niet zelden types die al eeuwen op fok zitten (al dan niet via meerdere accounts) en die dus exact weten hoe het werkt allemaal, maar blijkbaar hebben sancties een vrij minimale of gewoon helemaal geen afschrikkende werking.
Dan wordt hun post 4 uur later verwijderd, nou joepie. Dan hebben ze hun lolletje allang gehad, daar raak je ze op geen enkele manier mee. Een 24 uurs ban, oei oei oei wat erg. Tot morgen, denken ze, dan kunnen we gewoon weer verder. Een subforumban van een paar dagen. Etc. Als dit in al die jaren niet veranderd is, kan je je ook afvragen of Fok het echt wel zoveel boeit allemaal. En als je dan ook nog via-via hoort dat er gehamerd wordt op 'losser modereren'.... tja.
Ik weet wel dat als dit mijn vaste inkomen zou zijn, ik me toch wel een beetje zorgen zou maken inmiddels.
Dan de mods...
Laat duidelijk zijn dat er nog steeds een flinke hoop goede tussen zitten. Die wat met met hun eigen forum hebben, maar ook Fok als groter geheel in beeld houden. Ook hier echter zitten types bij die totaal conflictvermijdend zijn, en/of geen moeite willen doen. Om nog maar te zwijgen over mods die wanneer ze gewoon als user posten ook gaan lopen kutten. Niet in hun eigen forum uiteraard. De nutteloze mentions in NWS bv, of andere subforums. En een aantal mods die op zijn minst de indruk wekken het allemaal juist wel grappig te vinden om een beetje te kutten op zijn tijd.
Laatst in een SC reeks was er weer eens iemand (met een lange geschiedenis) heel erg aan het zuigen. Op dat moment komt een mod van dat subforum (die ik verder uberhaupt nog nooit een topic heb zien sluiten o.i.d.) toevallig meeposten en werd er op gewezen. Nee, wat dingen teruglezen was uiteraard HELEMAAL niet de bedoeling, er moest maar een TR komen op 1 post dan zou ie er naar kijken. Tja als je op die manier mod wil zijn.... doe dan maar gewoon beter van niet.
Verder, voor een KLB topic zijn er nog best wat zinnige antwoorden gekomen. Wellicht het overwegen waard om het naar een serieuzer subforum te verplaatsen zodat het mogelijk bij meer mensen onder de aandacht komt. Want menigeen (lijkt me ook al geen goed teken) mijdt KLB tegenwoordig omdat het gewoon een shithole is.
Beetje raar dat je bepaalde mods niet op zo'n lijstje kan gooien.quote:Op woensdag 28 februari 2024 08:20 schreef roos94 het volgende:
Als een user kut doet, gooi ik m gewoon op mijn foe lijst en klaar.
Maaaar. Je hebt ook een handjevol echt afschuwelijke mods hier. Stuk of 3. En die kun je niet op de foe lijst zetten
Ik ben benieuwd hoeveel potentiele forummers enkel nog maar hun mobiel gebruiken.quote:Op woensdag 28 februari 2024 08:13 schreef mschol het volgende:
[..]
bullshit.
apps die alleen een venster voor een website zijn, zijn de grootste teringzooi die je kan hebben.
Geef dan gewoon ff een naam, dan kan ik er iets aan doen. Het leven kan soms zo simpel zijn. Ik kan toch geen 7654432 Forum posts gaan nalezen?quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:56 schreef Modus het volgende:
Om maar even een voorbeeld te noemen.
User die ook al eeuwen meeloopt, vaak loopt te kutten, vrij recent nog enorm lange ban gehad (en vrij zeker tijdens die ban met ander account verder gaan posten en in tig fobo's lopen kutten).
Binnen een paar uur vandaag alweer 2 'kankers' gepost, waarvan 1 zo overduidelijk offtopic.
"Foei niet meer doen!" dan maar weer?
Iedereen?quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel potentiele forummers enkel nog maar hun mobiel gebruiken.
Zo klopt hetquote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het valt op dat de piekjaren sowieso samenvallen met de, inhoudelijk gezien, piekjaren van het internet.
Die periode tussen de primitieve 'wild west'-beginjaren en de jaren waarin social media ging domineren. toen ik mod was
Kunnen de laptop en je mobiel je gewicht wel aan?quote:Op woensdag 28 februari 2024 14:43 schreef StevenHyde het volgende:
Ik zit 90% vd tijd op mijn laptop. 10% op mijn mobiel. Savonds in bed voor als ik ga slapen even.
Ik kloot helemaal niet in fobo's!quote:[ afbeelding ] Op woensdag 28 februari 2024 10:56 schreef Modus het volgende:
User die ook al eeuwen meeloopt, vaak loopt te kutten, vrij recent nog enorm lange ban gehad (en vrij zeker tijdens die ban met ander account verder gaan posten en in tig fobo's lopen kutten).
Binnen een paar uur vandaag alweer 2 'kankers' gepost, waarvan 1 zo overduidelijk offtopic.
[/quote Geef dan gewoon ff een naam, dan kan ik er iets aan doen. Het leven kan soms zo simpel zijn. Ik kan toch geen 7654432 Forum posts gaan nalezen?
En over klonen tijdens bans of kutklonen, baggeraccounts, het goed weten te traceren is ook een punt, je weet hoe het werkt.
En mensen zijn ook gewoon volledig stapelgestoord. Hoe idioot moet je zijn om dagelijks, maar zeker wekelijks 655433 topics te openen over je dikke tollie. Dan spoort er echt iets niet in je bovenkamer.
Of mensen die bv in '22 tig accounts aanmaken om daar in'24 mee te gaan kutten. Dan spoor je niet, echt niet.
Zeg gewoon hé Von die loopt te kutten daar, ga er heen, chop chop.
Dat zag je dus wel bij een andere job mod gebeurenquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
Regarding de post van @:Modus
Naja ik ben destijds (eigenlijk voor mijn gevoel vrij spontaan uit het niets) gevraagd of ik mod wilde worden.
Vond ik verder prima want ik help graag mee, en mijn eigen subforum daar kijk ik praktisch dagelijks wel even hoe het ervoor staat en (gelukkig) zijn de users daar meestal vrij normaal aan het ouwehoeren en als iemand echt te ver gaat of gaat lopen trollen dan onderneem ik actie, en anders niet.
Betreft het zelf als mod ook gewoon meeposten en beetje kutten nu en dan, ja ik sta daar zelf dus wel achter.
Waarom? Nou ik scheld in de echte wereld ook niet met kanker of ga mensen echt totaal op de man zomaar aanvallen. Dus doe ik dat hier ook niet.
Ben ik in de echte wereld soms een sarcastisch figuur en maak ik bepaalde situaties belachelijk? Sure.![]()
Dus waarom zou ik dat hier dan niet mogen doen? Moet ik hier omdat er "mod" staat opeens een soort persona van mezelf gaan neerzetten die ik irl niet ben? Vind ik persoonlijk bullshit, en doe ik dus niet.
Noem je me nou dik?quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kunnen de laptop en je mobiel je gewicht wel aan?
@Modus dus.quote:[ afbeelding ] Op woensdag 28 februari 2024 10:56 schreef Modus het volgende:
[/quote Geef dan gewoon ff een naam, dan kan ik er iets aan doen. Het leven kan soms zo simpel zijn. Ik kan toch geen 7654432 Forum posts gaan nalezen?
En over klonen tijdens bans of kutklonen, baggeraccounts, het goed weten te traceren is ook een punt, je weet hoe het werkt.
En mensen zijn ook gewoon volledig stapelgestoord. Hoe idioot moet je zijn om dagelijks, maar zeker wekelijks 655433 topics te openen over je dikke tollie. Dan spoort er echt iets niet in je bovenkamer.
Of mensen die bv in '22 tig accounts aanmaken om daar in'24 mee te gaan kutten. Dan spoor je niet, echt niet.
Zeg gewoon hé Von die loopt te kutten daar, ga er heen, chop chop.
Dat kan niet, dan zie je ook niet wanneer ze ingrijpen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Als ik inderdaad 1 ding zou veranderen, mods op ignore kunnen zetten. Zou er zelf geen 1 op plaataen nu, maar het is een van de terugkerende redenen die ik hoor voor mensen die vertrekken naar andere delen van het forum of eraf.
Modbreak zou de uitzondering kunnen zijn. En altijd DM nog.quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:40 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat kan niet, dan zie je ook niet wanneer ze ingrijpen.
Dan ben je echt moderator voor Jan met de korte achternaam.
Ik denk gewoon dat de vergrijzing toeslaat TS. Users worden een dagje ouder en potentiële jongere users zitten op Insta, TikTok, of een ander willekeurig platform waar je persoonsgegevens aan de hoogste bieder worden doorverkocht.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op woensdag 28 februari 2024 14:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geef dan gewoon ff een naam, dan kan ik er iets aan doen. Het leven kan soms zo simpel zijn. Ik kan toch geen 7654432 Forum posts gaan nalezen?
Ja, daar is een kort antwoord op, "gewoon dat, FOK! enzo" maar je zit hier ook al heel wat jaartjes en deze vraag komt vaker terug, ik ga daar, proberen, een yvonniaans lang antwoord op te geven. Niet nuquote:Op woensdag 28 februari 2024 19:02 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je kwaad werd![]()
Dit topic leek me niet bedoeld voor name & shame, dus ga ik nu ook niet doen. Ik stuur je wel PM.
Maar het ging ook meer om het grotere plaatje. Hoe kan iemand met zo'n voorgeschiedenis dat toch maar WEER blijven doen?
Ok, had ik serieus niet verwacht. Ik was hier vroegah ook veel vaker maar zag het aantal posts aflopen. Jammer maar dat is de tijd nou eenmaal denk ikquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, is echt zo. Ban, janken en op #anoniem. Gedoe.
Alleen de naam en UI wijzigen in "Anoniem", ook in quotes en mentions. Alle tekst e.d. blijft gewoon staan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:30 schreef StevenHyde het volgende:
Wat gebeurd er dan met anoniem modus? Gaan dan alle posts van die user weg?
Dat is wel lame idd.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen de naam en UI wijzigen in "Anoniem", ook in quotes en mentions. Alle tekst e.d. blijft gewoon staan.
Vind mobiel Fok!ken echt niets, dik doe het het liefst gewoon via de laptopquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel potentiele forummers enkel nog maar hun mobiel gebruiken.
En 24u later staat 1 van die 2 er nog steeds.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:56 schreef Modus het volgende:
Ik doe het ook liever op de laptop maar zit vaak genoeg ook mobiel en dat werkt niet altijd optimaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind mobiel Fok!ken echt niets, dik doe het het liefst gewoon via de laptop
Fucking hell ja, TikTokquote:Op woensdag 28 februari 2024 18:00 schreef NgInE het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat de vergrijzing toeslaat TS. Users worden een dagje ouder en potentiële jongere users zitten op Insta, TikTok, of een ander willekeurig platform waar je persoonsgegevens aan de hoogste bieder worden doorverkocht.
Als ik TikTok opstart dan zie ik alleen maar stomme dansjes maar schijnbaar is dat helemaal fantastisch als je een Zoomer bent.
In de avond pak ik een ipad dan gaat hier ook de laptop uit. Maar ik ben slecht in mod werk op mobiel zo een gepierquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik doe het ook liever op de laptop maar zit vaak genoeg ook mobiel en dat werkt niet altijd optimaal.
Maar ik ken in mijn kennissenkring genoeg mensen die hun laptop, naast hun werk niet eens meer aanraken. tegenwoordig kun je (bijna) ales met een mobiel af. In dat kader is het gewoon een gemis dat FOK nog steeds een via de browser moet.
Dan gaan we met z’n alle naar z’n huis, steken we z’n computer en huis in de fik en tiefen de user met 2 betonblokken aan z’n voeten in het kanaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:30 schreef StevenHyde het volgende:
Wat gebeurd er dan met anoniem modus? Gaan dan alle posts van die user weg?
Sjezus man, je loopt ook al tegen de 40,reageer eens een keer gewoonquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:47 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Dan gaan we met z’n alle naar z’n huis, steken we z’n computer en huis in de fik en tiefen de user met 2 betonblokken aan z’n voeten in het kanaal.
En dan nog, als ik dus kijk naar wat voor shit jongeren tegenwoordig 'tof' vinden: https://www.tiktok.com/@i(...)/7255797520440364331quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Verder geloof ik niet dat FOK! te redden is door het hipper te maken of een app. Of door betere moderatie. Fora zijn gewoon uit. Jongeren weten niet eens wat het zijn en ze gaan echt geen comeback maken. Het internet is een heel andere richting uit ontwikkeld. FOK! is een overblijfsel van het internet uit de jaren 00. Omdat het zo groot was duurt het wel even voor het uitsterft, maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren.
Dat was geniaal toch, als ik zo vrij mag zijn om tong te quoten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nou het punt waarop @:vogeltjesdans opeens een schare aan fans had verzameld was wel een beetje een dieptepunt. @:Plompzakker was daar nog 1 van voordat ie het licht zag. Toen was de activiteit ook laag en wat er wel was echt van een abominabel niveau. Vooral in KLB en ONZ, maar het lekte ook naar andere forumdelen.
Verder geloof ik niet dat FOK! te redden is door het hipper te maken of een app. Of door betere moderatie. Fora zijn gewoon uit. Jongeren weten niet eens wat het zijn en ze gaan echt geen comeback maken. Het internet is een heel andere richting uit ontwikkeld. FOK! is een overblijfsel van het internet uit de jaren 00. Omdat het zo groot was duurt het wel even voor het uitsterft, maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren.
Dit zou wel eens een groot deel van het probleem kunnen zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Elan het volgende:
Daarbij zijn topics tegenwoordig amper via Google te vinden. Vroeger als je (ik zeg maar wat) op zoek was op welk tijdstip je je het beste de planten water kon geven was de kans groot dat je al snel een topic van FOK! tegen kwam tussen de zoekresultaten. Inmiddels kan je hele topics via Google niet eens terugvinden zelfs wanneer je specifiek gaat zoeken daarnaar.
Voor de levensvatbaarheid van het forum wel. Of ze een interessante toevoeging zijn zal persoonsafhankelijk zijn.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dan nog, als ik dus kijk naar wat voor shit jongeren tegenwoordig 'tof' vinden: https://www.tiktok.com/@:(...)/7255797520440364331
...vraag ik me af, moet je die generatie uberhaupt erbij willen hebben
Ja op zich zie ik daar de humor ook wel van in. Maar toen zag je dat 'vogeltjesdanstopic' echt een genre was en het waren in mijn optiek niet heel leuke topics die interessante discussies uitlokten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:07 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat was geniaal toch, als ik zo vrij mag zijn om tong te quoten.
Een treinreizende Limburgse forumdebiel laten geloven dat hij het helemaal gemaakt heeft op internet, zo ver dat hij zelfs een paar jaar op rij de beste user award heeft gewonnen.
Hij ging ook helemaal in zichzelf geloven. En nu zie je hem nog steeds worstelen met het besef dat het allemaal niet echt was.
Grote lappen tekst in een taal = geld waard als je het goed indexeert want levert op allerlei combinaties google hits op. Bedrijven klonen wikipedia of laten AI tekst genereren als verdienmodel of laten mensen elkaars vragen beantwoorden puur om er advertenties bij te kunnen plaatsen. Hoe vaak als je googled kom je wel niet uit bij reddit of quora? Fok heeft een gigantische hoeveelheid authentieke tekst over allerlei onderwerpen in het Nederlands. Nu alleen nog zorgen dat het vindbaar (=geindexeerd) is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:10 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Dit zou wel eens een groot deel van het probleem kunnen zijn.
als ik google op site:forum.fok.nl dan vind ik maar 2000 topics van de miljoenen die er zijn! (bij reddit is dit 220.000.000, bij bokt 512.000)
https://www.google.com/se(...)%3Aforum.fok.nl#ip=1
Als fok beter geindexeer zou zijn zouden er veel meer nieuwe bezoekers komen (vooral voor lifestyle/huishoud/kook vragen en zo) waarvan er allicht een paar blijven hangen. Ook goed voor de advertentieinkomsten.
Juist, hoe kom je aan nieuwe gebruikers als je praktisch onvindbaar bent via zoekmachines. Lijkt me vrij cruciaal of niet @Dannyquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:10 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Dit zou wel eens een groot deel van het probleem kunnen zijn.
als ik google op site:forum.fok.nl - wat alle geindexeerde topics zou moeten vinden - dan vind ik maar 2000 topics van de miljoenen die er zijn! (bij reddit is dit 220.000.000, bij bokt 512.000)
https://www.google.com/se(...)%3Aforum.fok.nl#ip=1
Als fok beter geindexeerd zou zijn zouden er veel meer nieuwe bezoekers komen (vooral voor lifestyle/huishoud/kook vragen en zo) waarvan er allicht een paar blijven hangen. Ook goed voor de advertentieinkomsten.
Dit is hoe ik oorspronkelijk ook op Fok terecht kwam. Elke keer als ik iets googelde kwam er een fok topic als antwoord tevoorschijn in de zoekresultaten. Uiteindelijk dus maar eens een account gemaakt.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Elan het volgende:
Daarbij zijn topics tegenwoordig amper via Google te vinden. Vroeger als je (ik zeg maar wat) op zoek was op welk tijdstip je je het beste de planten water kon geven was de kans groot dat je al snel een topic van FOK! tegen kwam tussen de zoekresultaten. Inmiddels kan je hele topics via Google niet eens terugvinden zelfs wanneer je specifiek gaat zoeken daarnaar.
Dat dus, je komt er een keer in een topic en je leest het hele topic en gaat dan eens verder kijken. Tien jaar terug voor mij, in het topic over crowdfunden wat ik dus al lang al niet meer doe.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:58 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dit is hoe ik oorspronkelijk ook op Fok terecht kwam. Elke keer als ik iets googelde kwam er een fok topic als antwoord tevoorschijn in de zoekresultaten. Uiteindelijk dus maar eens een account gemaakt.
Tien jaar terug vond ik dat wel meevallen in de zin dat het er wel iets was maar er duidelijk meer andere geluiden te horen waren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Näsenbar het volgende:
Is FOK! altijd al extreemrechts geweest?
Denken dat ik al bijna 40 benquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sjezus man, je loopt ook al tegen de 40,reageer eens een keer gewoon
Fok! is gewoon een afspiegeling van de maatsschappij, vermoed ik.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Näsenbar het volgende:
Nee hahaahquote:Op donderdag 29 februari 2024 17:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Fok! is gewoon een afspiegeling van de maatsschappij, vermoed ik.
Denk eerder de onderbuik van de maatschappij.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Fok! is gewoon een afspiegeling van de maatsschappij, vermoed ik.
Greep uit de mail:quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Näsenbar het volgende:
quote:Kan al een aantal maanden niet meer reageren. Beetje buiten proporties dit. Als je mensen het vrije woord wilt ontnemen vertrek je maar naar een moslimland.
quote:Meteen mijn account verwijderen van je communistisch platform dan. Ik ga wel verder op ninefornews waar ze het recht van meningsuiting wel respecteren.
Kanker moslims !
Kanker links tuig !
Kanker communistische flikkers !
Kanker palestina kontenkussers !
Ik ben voor Rusland !!!!!
quote:Vpn en een nieuw email adres en ik zit deze week weer terug op fok. Maar al zou je geld toeleggen zou ik geen onderdeel meer willen uitmaken van van je fascistische website. Je moderators bannen mensen al voor de kleinste mishandeling. Kijk wat voor gebruikers ervaringen de meeste mensen hebben met fok (google maar). Jullie website is een dictatuur. Met die instelling kan je beter een website in china faciliteren.... vanaf nu krijg ninefornews alleen nog maar mijn clicks.
Vieze tering linkse fascistische bende dat jullie zijn !
quote:Het is ongelooflijk hoe ver de lange arm van Fok! reikt en hoe gigantisch de censuur is. Daarom spreek ik je via deze mail rechtstreeks aan.
Jij bent persoonlijk verantwoordelijk voor het vernietigen van heel veel levens via je Fok! forum.
Je hebt nooit enkele vorm van empathie getoond richting users als ze klachten hadden. Omdat je een narcistische gek bent die zich niet in een ander kan verplaatsen. Daarom zal het vast extra hard binnen zijn gekomen dat je zoon zelfmoord heeft gepleegd, gezien de tekst op de rouwkaart: "Dit was jouw keuze, voor ons onbegrijpelijk..." Juist ja, jij dacht weer alleen aan jezelf, hoe "onbegrijpelijk" het was. Kijk nou eens in de spiegel.
quote:Karma blijkt een verschrikkelijke bitch te zijn.
Als je zelf zwakbegaafd bent en je vrouw is dat ook, dan is het onvermijdelijk dat daar zwakbegaafde kinderen uit voortkomen. Dat zie je ook duidelijk aan de foto's van je zoon zoals ze in het condoleanceregister op Google te vinden zijn. Het lichaam leeft, maar verder had je er weinig aan.
Ik ben voorstander van zwakzinnige mensen afschieten. Er leven te veel mislukte mensen op deze wereld.
Een paar jaar geleden schreef je op het FOK!forum dat je kritiek op FOK! en negatieve reviews wel grappig vond. 'Het zal'. Ik denk dat er nu weinig meer valt te lachen voor je.
Ik heb pasgeleden via Google zo veel leugenachtige en ronduit schokkende onthullingen gevonden over jou als persoon. In principe ben je gewoon een crimineel, een oplichter.
Ik hoop dat je forum zo snel mogelijk dood en begraven is. Net zoals je zoon. En ik hoop dat jij, je vrouw en de rest van je kinderen zijn voorbeeld zullen volgen. De bloedlijn moet doorbroken worden.
Reageren op deze mail heeft geen zin
Gewoon een kleine greep van zowel linkse als rechtse figuren.quote:Nog steeds geld aan het binnenharken voor Jayden?
Wat een verschrikkelijke debiel moet je zijn om je zoon en dochter "Jayden" en "Alicia" te noemen. Ben je een kampbewoner of wat? Hitler zou wel raad met jou hebben geweten.
Ik probeer sympathie op te wekken voor je overleden zoon, maar dat je op de rouwkaart schrijft dat Jayden graag stenen verzamelde (lekker interessant, doen joden ook altijd) en van games hield en films en dan notabene "Endgame" op zijn rouwkaart heeft staan, is toch het meest treurige einde dat je je zoon kan geven?
Man, man, man. De gemene deler is wel dat het gigantische droeftoeters zijn.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gewoon een kleine greep van zowel linkse als rechtse figuren.
Nee, FOK! is niet extreemrechts. FOK! is echter ook niet extreem-links, en als je redelijk in het midden zit hebben extreem-links EN extreem-rechts er nogal extreme meningen over. Want gematigd of neutraal? Dat bestaat natuurlijk niet. Je moet en zal in een extreem hokje gepropt worden
GRWVquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:07 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat was geniaal toch, als ik zo vrij mag zijn om tong te quoten.
Een treinreizende Limburgse forumdebiel laten geloven dat hij het helemaal gemaakt heeft op internet, zo ver dat hij zelfs een paar jaar op rij de beste user award heeft gewonnen.
Hij ging ook helemaal in zichzelf geloven. En nu zie je hem nog steeds worstelen met het besef dat het allemaal niet echt was.
Deze quotes bewijzen toch niet dat FOK! niet extreemrechts is?quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee, FOK! is niet extreemrechts. FOK! is echter ook niet extreem-links, en als je redelijk in het midden zit hebben extreem-links EN extreem-rechts er nogal extreme meningen over. Want gematigd of neutraal? Dat bestaat natuurlijk niet. Je moet en zal in een extreem hokje gepropt worden
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwoa, de hoeveelheid anti-trump, pro xr etc is ook aanzienlijk. Vaak zien mensen alleen datgeen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Linksen zien overal extreemrechts en rechtsen zien overal extreemlinks. Op FOK! is plek voor links EN rechts (anders zou er ook niets te bediscussiëren zijn), maar ZEKER niet voor de extreme vormen van beiden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Deze quotes bewijzen toch niet dat FOK! niet extreemrechts is?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat dat gemakzuchtig gedacht is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, de hoeveelheid anti-trump, pro xr etc is ook aanzienlijk. Vaak zien mensen alleen datgeen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Linksen zien overal extreemrechts en rechtsen zien overal extreemlinks. Op FOK! is plek voor links EN rechts (anders zou er ook niets te bediscussiëren zijn), maar ZEKER niet voor de extreme vormen van beiden.
En dat vinden veel mensen een probleem tegenwoordig. Alleen meningen willen zien en horen die gelijk zijn aan die van henzelf. En dat is simpelweg onmogelijk en onrealistisch.
De quotes bewijzen dat we wel degelijk ingrijpen op extreme rommel. Van beide kanten.
Dus circa 2008/2009, uit mijn hoofd.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:
[..]
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Het is geen gejank. Het is een suggestie.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:13 schreef Raw85 het volgende:
Dat gejank om een app en de kritiek op de mobiele versie snap ik niet echt. Ik zit 99% van de tijd via m’n telefoon op FOK!, werkt prima. Maar misschien dat dat voor oudere users anders is.
Leuk Danny dat je hele heftige figuren aanhaalt, maar of je hebt niet door wat je mods/FA's doen of je negeert het totaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De policy, wetgevingen en onze regels worden gehandhaafd. Dat klopt helemaalquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuk Danny dat je hele heftige figuren aanhaalt, maar of je hebt niet door wat je mods/FA's doen of je negeert het totaal.
Want laten we nou niet doen of er in bepaalde subforums geen censuur is.
Er zijn meerdere mensen die de ijzeren hand van mods en de bijkomende censuur aanhalen.
Ik denk dat ik die beter lees dan jij. En ik zie daar extreemrechtse posts (die verwijderd worden) en extreemlinkse posts (die ook verwijderd worden). Tientallen per dag. De user in de post boven de jouwe noemt dat verwijderen 'censuur' overigensquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:26 schreef Hogwarts het volgende:
Fok niet extreem rechts hahah heb je de fp gelezen grapjas 😂
Okay broertje, de volgende extreme posts kan ik direct aan je dmen oid?quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
De policy, wetgevingen en onze regels worden gehandhaafd. Dat klopt helemaal
[..]
Ik denk dat ik die beter lees dan jij. En ik zie daar extreemrechtse posts (die verwijderd worden) en extreemlinkse posts (die ook verwijderd worden). Tientallen per dag. De user in de post boven de jouwe noemt dat verwijderen 'censuur' overigens
Gewoon de rapporteer knop gebruiken. Of het echt om een extreme uiting gaat zullen we op dat moment bekijken. Voor de een is die definitie anders dan voor de ander. Sommigen raken al in een stuip over de minste kritiek, dus we laten dat altijd afhangen van context, intentie en ernst. Maar de rapporteerknop dus. Op basis daarvan verwijderen we al tientallen posts per dag op de fp. Op het forum nog meer. Ik ben overigens niet je broer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:41 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Okay broertje, de volgende extreme posts kan ik direct aan je dmen oid?
Zovaak gedaan (met de bijhorende users), de extreme post blijven bestaan. Ook gek dat mijn ban op de fp nog niet opgeheven is omdat ik racisten heb aangesproken op zijn / haar gedrag hahaquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Gewoon de rapporteer knop gebruiken. Of het echt om een extreme uiting gaat zullen we op dat moment bekijken. Voor de een is die definitie anders dan voor de ander. Sommigen raken al in een stuip over de minste kritiek, dus we laten dat altijd afhangen van context, intentie en ernst. Maar de rapporteerknop dus. Op basis daarvan verwijderen we al tientallen posts per dag op de fp. Op het forum nog meer. Ik ben overigens niet je broer.
Dan rapporteer je dingen die niet onder 'extreem' vallen maar onder het voeren van een normale discussie. Gebaseerd op de drie ofzo posts die ik tot nu toe van je gezien heb vraag ik me af of je bekend bent met het concept 'normale discussie' overigens.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:50 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Zovaak gedaan (met de bijhorende users), de extreme post blijven bestaan. Ook gek dat mijn ban op de fp nog niet opgeheven is omdat ik racisten heb aangesproken op zijn / haar gedrag haha
Dat is toch prima boi, de website gaat ten onder (volgens de statistieken) men probeert je te helpen maar je comment slaat kant noch wal. Vooral als je dat baseert op comments op de FP waar ik extreem rechtse leuzen heb gementioned dat ze niet okay waren.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan rapporteer je dingen die niet onder 'extreem' vallen maar onder het voeren van een normale discussie. Gebaseerd op de drie ofzo posts die ik tot nu toe van je gezien heb vraag ik me af of je bekend bent met het concept 'normale discussie' overigens.
Dat is onzin.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
De policy, wetgevingen en onze regels worden gehandhaafd. Dat klopt helemaal
Waarom is dat achterhaald?quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:14 schreef Ronzz het volgende:
Een app lanceren is al flink achterhaald imo. Een goed forum met notificaties zou al helpen. Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..
Wellicht een optie maken dat je je kan aanmelden via FB/X/Apple. Ik merk bij mezelf dat de drempel om me ergens te registreren daardoor wat lager ligt.
Verder… interessant topic.
Edit: oops ik heb de laatste 6 pagina’s gemist![]()
je vergeet even instagram/tiktokquote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:47 schreef Stepperoller het volgende:
De doelgroep van FOK! op het hoogtepunt was wel vele malen breder dan die boomers die nu dingen posten in Facebookgroepen ipv op FOK! hoor.
Als je je daar bij neerlegt zullen ze ook niet naar FOK! komenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:00 schreef Danny het volgende:
[..]
je vergeet even instagram/tiktok
zoveel jonge mensen die op forums rondhangen zijn er imo niet meer
Ik vergeet dat niet. Jij noemt in #24 zelf enkel die Facebookgroepen alsof er geen andere factoren in het spel zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:00 schreef Danny het volgende:
[..]
je vergeet even instagram/tiktok
zoveel jonge mensen die op forums rondhangen zijn er imo niet meer
dan lees je niet goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vergeet dat niet. Jij noemt in #24 zelf enkel die Facebookgroepen alsof er geen andere factoren in het spel zijn
En dan in post 24:quote:Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Je snapt wat 'e.d.' betekent?quote:Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef Danny het volgende:
Neuh, de users die graag een topic openen en dan reacties afwachten doen dat nu in facebookgroepen e.d.
Geen flauw idee wat je bedoelt, maar je klinkt lichtelijk geïrriteerd/verbitterd. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:20 schreef Stepperoller het volgende:
Ik weet trouwens dat je in 2014 al hulp aangeboden hebt gekregen om FOK! beter vindbaar te maken. Maar dat was allemaal niet nodig, want je kon het toch allemaal zo goed zelf.
Ik zie daar een paar posts over bacongeur en één die over Marokkanen begint. Dit had je beter gewoon kunnen reporten, dan waren er een aantal ws allang verwijderd. Heb ik nu alsnog gedaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
NWS / Veiligere fietstunnels in Amsterdam door sinaasappelgeur
Kijk dit is bijvoorbeeld een voorbeeldje van waarom ik sterk vermoed dat extreemrechts zich hier meer op zijn plek voelt dan extreemlinks. Willekeurig ideetje in Amsterdam (een stad waar de meesten hier niet wonen) en op de eerste pagina mensen die beginnen over Marokkanen en bacongeur (omdat dat moslims zou afschrikken).
moest wel lachen tbhquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie daar een paar posts over bacongeur en één die over Marokkanen begint. Dit had je beter gewoon kunnen reporten, dan waren er een aantal ws allang verwijderd. Heb ik nu alsnog gedaan.
Als je niet rapporteert kunnen we vaak ook niet ingrijpen. We zien natuurlijk niet alles. Zeker niet binnen korte termijn.
Het lijken mij in ieder geval figuren die je de eerste vijf jaar niet meer toe moet laten op de site.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Defineer extreem links?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het lijken mij in ieder geval figuren die je de eerste vijf jaar niet meer toe moet laten op de site.
Extreme uitlatingen allemaal. In ieder geval als wappies te kwalificeren. Vrijwel allemaal extreem rechtste opvattingen. Niet dat extreem links beter is trouwens.
Voor mij blijft de tendens op FOK! toch wel dat er erg veel users extreem rechts uitlaten of er erg dicht tegen aan kruipen. Extreem links - in de zin van dood aan het grootkapitaal- bestaat dan zo goed als ook niet meer in NL en omstreken en al helemaal niet op Fok.
Je kan ook gewoon een vraag stellen in plaats van te gebieden. Dan kom je net iets meer als mens over.quote:
Ik rapporteer niet snel, want ik geloof ook sterk in vrije discussie (heb ook slechte ervaringen met de paar keren dat ik het wel deed, maar ja meningen verschillen over wat oké is, prima). Het gaat mij er ook helemaal niet om dat dit niet gezegd zou mogen worden. Het kan in theorie best een interessant perspectief zijn dat de gemeente denkt dat sinaasappelgeur een oplossing biedt, terwijl de onveiligheid veroorzaakt wordt door een bepaalde bevolkingsgroep. Maar dit zie je aan de lopende band en in mijn optiek veel sterker dan bijvoorbeeld steun voor XR. En dat is waarom mensen hier soms voelen dat het hier extreemrechts is. Dat wilde ik slechts duidelijk maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie daar een paar posts over bacongeur en één die over Marokkanen begint. Dit had je beter gewoon kunnen reporten, dan waren er een aantal ws allang verwijderd. Heb ik nu alsnog gedaan.
Als je niet rapporteert kunnen we vaak ook niet ingrijpen. We zien natuurlijk niet alles. Zeker niet binnen korte termijn.
Ja Instagram en Facebook zijn beide redelijke boomerplatformen, dus potato potato en dergelijke. Dergelijke kan in die context niet ineens op TikTok oid slaan, want dat is echt een ander soort platform.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:24 schreef Danny het volgende:
[..]
dan lees je niet goed.
post 20:
[..]
En dan in post 24:
[..]
Je snapt wat 'e.d.' betekent?
Kleine toelichting. Danny's SEO is echt slecht. Vroeger was Google daar gewoon makkelijker in omdat de mainfactor kliks/views was. Tegenwoordig zit dat anders in elkaar en Danny heeft die ontwikkeling totaal niet gevolgd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:20 schreef Stepperoller het volgende:
Ik weet trouwens dat je in 2014 al hulp aangeboden hebt gekregen om FOK! beter vindbaar te maken. Maar dat was allemaal niet nodig, want je kon het toch allemaal zo goed zelf.
Een fbi leger die mij foltert op een stoel zou dit niet uit mij krijgen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 06:54 schreef Danny het volgende:
Probleem met google gevonden. Er bleek een 'noindex' metatag in de header te zitten. Heb @:breuls gevraagd uit te vogelen wanneer dat is gebeurd. Ik ben misschien stom, maar niet stom genoeg om heel FOK! uit te sluiten van googleindexering (tenzij per abuis omdat ik probeerde iets anders te doen in de metatag maar vanwege warrigheid op autopilot zoiets doms heb gedaan).
Het indexeren is inmiddels weer begonnen.
Sowieso is die obsessie met Amsterdam al een soort extreemrechts hondenfluitje, want het gaat de meerderheid alleen maar om Halsema en de vermeende havermelkelite bashen. Terwijl dat soort lokaal nieuws gewoon lekker in STA hoort in plaats van NWS.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
NWS / Veiligere fietstunnels in Amsterdam door sinaasappelgeur
Kijk dit is bijvoorbeeld een voorbeeldje van waarom ik sterk vermoed dat extreemrechts zich hier meer op zijn plek voelt dan extreemlinks. Willekeurig ideetje in Amsterdam (een stad waar de meesten hier niet wonen) en op de eerste pagina mensen die beginnen over Marokkanen en bacongeur (omdat dat moslims zou afschrikken).
Nou dat is allemaal niet direct tegen de policy en ook niet direct heel extreemrechts. Maar als je wel extreemrechts bent en extreemrechtse theorieën wil promoten, dan is dit wel een indicatie dat hier dankbare oren te vinden zijn. Als je echter extreemlinks bent en die theorieën wil promoten? Voel je dat dan in dezelfde mate of kijk je een deurtje verder?
Dus ja, je ziet het of je ziet het niet. Maar ik denk dat 'dat komt omdat linkse mensen overal extreemrechts zien en rechtse mensen overal extreemlinks' de realiteit geen recht doet.
heel veel van die posts zijn helemaal niet extreemrechts, maar grappen. Die kun je misplaatst vinden, maar het is veelal bedoeld als een vorm van humor. De echt extreme reacties, scheldpartijen en regelrechte haat verwijderen we zo snel mogelijk en de user kan op bans rekenen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het lijken mij in ieder geval figuren die je de eerste vijf jaar niet meer toe moet laten op de site.
Extreme uitlatingen allemaal. In ieder geval als wappies te kwalificeren. Vrijwel allemaal extreem rechtste opvattingen. Niet dat extreem links beter is trouwens.
Voor mij blijft de tendens op FOK! toch wel dat er erg veel users extreem rechts uitlaten of er erg dicht tegen aan kruipen. Extreem links - in de zin van dood aan het grootkapitaal- bestaat dan zo goed als ook niet meer in NL en omstreken en al helemaal niet op Fok.
Instagram staat bomvol mensen van 16-30 jaar. Letterlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja Instagram en Facebook zijn beide redelijke boomerplatformen
Lees even terug:quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Kleine toelichting. Danny's SEO is echt slecht. Vroeger was Google daar gewoon makkelijker in omdat de mainfactor kliks/views was. Tegenwoordig zit dat anders in elkaar en Danny heeft die ontwikkeling totaal niet gevolgd.
Danny laat enorm veel dedain zien richting elke vorm van moeite in je levenswerk steken. Alles moet vanzelf gaan want het is oh zo goed en als het niet goed gaat is dat de schuld van andere partijen.
Die hulp van 10 jaar geleden betrof het verbeteren van de SEO en dat was toen overbodig. Maar Danny komt er nu pas achter dat FOK! amper nog in Google naar voren komt.
Als je op de toon die je hier gebruikt hebt je hulp destijds hebt aangeboden kan ik me overigens wel indenken waarom ik daarop niet ben ingegaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 06:54 schreef Danny het volgende:
Probleem met google gevonden. Er bleek een 'noindex' metatag in de header te zitten.
Het is van de NOSquote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Sowieso is die obsessie met Amsterdam al een soort extreemrechts hondenfluitje, want het gaat de meerderheid alleen maar om Halsema en de vermeende havermelkelite bashen. Terwijl dat soort lokaal nieuws gewoon lekker in STA hoort in plaats van NWS.
Wtfquote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Goede vergelijking, extreem rechts (haat, moord en afgunst) vergelijken met extreem links (jouw woorden) 'tegen het grootkapitaal'quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een vraag stellen in plaats van te gebieden. Dan kom je net iets meer als mens over.
Verder staat het antwoord op je gebod gewoon al in de post die je zelf quote.
Ja tralala hoor, nu kun je het krijgen ook, jíj verstiertde topics in het F1 forum en als je daar gebanned bent kom je gezellig op de FP verder klieren. Omdat mods niet kunnen bannen, moeten FA'S en A's kijken of iets banbaar is of niet. Bij jou is Het altijd wel raak. We zijn vaak met je in discussie geggan, maar nooit ligt de fout bijjou, altijd en immer ligt ie bij ons. En op een gegeven moment is het klaar, is alles gezegd, ben je 1000x op de policy gewezen en krijg je idd na de zoveelste ban geen antwoord meer op jezoveelste mail met steeds dezelfdeeis om een unban. Ik denk erover om je gewoon op voorhand bij raceweekends een ban tegeven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuk Danny dat je hele heftige figuren aanhaalt, maar of je hebt niet door wat je mods/FA's doen of je negeert het totaal.
Want laten we nou niet doen of er in bepaalde subforums geen censuur is.
Er zijn meerdere mensen die de ijzeren hand van mods en de bijkomende censuur aanhalen.
Van de andere kant is alles dat niet voor de volle 100% juichend meegaat in klimaat protesten, weigeren alle blanken te beschuldigen racisme, dat zegt dat zwarte piet en negerzoenen geen probleem zijn en die ook maar enige kritiek hebben op wie dan ook met een kleurtje extreemrechtse nazi'squote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:35 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Goede vergelijking, extreem rechts (haat, moord en afgunst) vergelijken met extreem links (jouw woorden) 'tegen het grootkapitaal'
Er worden hier nogal onterecht dingen vergeleken. Als we fokkers moeten geloven zijn demos van KOZP, anti oorlog Rusland etc extreem links en zijn zelfs partijen zoals VVD links of zelfs extreem linksBuitenlanders of alles met een kleurtje is ook standaart links
![]()
Extreem links was oa RAF maar zulke groepen hebben we niet meer in Nederland.
quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:56 schreef Modus het volgende:
Het 2x duidelijk benoemen hier (lijkt me toch ook een soort van TR), er lezen diverse mods en hoger mee, we zijn nu meer dan 48u later en die ene post staat er nog steeds.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:41 schreef Modus het volgende:
[..]
En 24u later staat 1 van die 2 er nog steeds.
Inb4 'zet een TR dan'.
Ja dat is het hele punt dus.
Er zijn al tig mensen die het gelezen hebben en niemand vindt het blijkbaar nog boeiend genoeg om een TR op te zetten.
Dat zegt iets over Fok anno 2024.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
Een klein kankertje hier en daar moet kunnen toch
tegen een andere user. Reuze grappig idd.quote:Kankertyfus hond
Ah, ja dat is er dan weer net over jaquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:06 schreef Modus het volgende:
[..]
[..]
tegen een andere user. Reuze grappig idd.
Holy moly, heb je de mailserver van een TBS-kliniek gehackt?? Wat een dwazen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:
Gastgemod, was wat sneller gegaan met een iets duidelijkere melding en/of TR
Nee. Gewoon nee.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
Een klein kankertje hier en daar moet kunnen toch
Ging wel om die, snap niet waarom het er nog staatquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeurenquote:Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeuren
het punt is me niet helemaal duidelijk tbhquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..quote:
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
het punt is me niet helemaal duidelijk tbh
mensen geven niet genoeg om FOK! om een tr te zetten?
ja das jammer idd
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vindenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.
Sinds wanneer is dat een probleem dan?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat een probleem dan?
Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.quote:
Waar een wil is is een weg. Stuur mij een DM. Zoek met Mycroft, 3 klikken en je hebt het.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vinden
ik ken heel die user niet tbhquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:
[..]
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.
Nou post verwijderd, noteje gezet, dat zal hem leren!
yvonne ging mijn eerste post hier nog uitgebreider beantwoorden, zei ze.
doe ik toch ook nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Don't take it too personal maar dat is wellicht ook een symptoom van Fok anno nu.
Misschien moet je iets zorgvuldiger lezen. Je leest ergens over heen. Ik schreef namelijk dat extreem links Dood aan het groot kapitaal is, niet gewoon tegen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:35 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Goede vergelijking, extreem rechts (haat, moord en afgunst) vergelijken met extreem links (jouw woorden) 'tegen het grootkapitaal'
Er worden hier nogal onterecht dingen vergeleken. Als we fokkers moeten geloven zijn demos van KOZP, anti oorlog Rusland etc extreem links en zijn zelfs partijen zoals VVD links of zelfs extreem linksBuitenlanders of alles met een kleurtje is ook standaart links
![]()
Extreem links was oa RAF maar zulke groepen hebben we niet meer in Nederland.
So true.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat mensen alles persoonlijk opvatten is sowieso een probleem tegenwoordig denk ik, daarom zijn normale gesprekjes haast niet meer mogelijk
niet alleen op FOK!
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:
Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:08 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.
Omdat het er eerst op leek ook helemaal niet op het bredere punt in te willen gaan, maar 'zeiken' op de manier waarop het punt gemaakt wordt. Ms was er een reden voor mij om het op die manier te doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:22 schreef sp3c het volgende:
maar practice what you preach denk ik dan
[..]
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja tralala hoor, nu kun je het krijgen ook, jíj verstiertde topics in het F1 forum en als je daar gebanned bent kom je gezellig op de FP verder klieren. Omdat mods niet kunnen bannen, moeten FA'S en A's kijken of iets banbaar is of niet. Bij jou is Het altijd wel raak. We zijn vaak met je in discussie geggan, maar nooit ligt de fout bijjou, altijd en immer ligt ie bij ons. En op een gegeven moment is het klaar, is alles gezegd, ben je 1000x op de policy gewezen en krijg je idd na de zoveelste ban geen antwoord meer op jezoveelste mail met steeds dezelfdeeis om een unban. Ik denk erover om je gewoon op voorhand bij raceweekends een ban tegeven.
Maar omdat FOK! FOK! is doen we dat niet, maar m'n vingers jeuken.
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.
Jep, ben nu in België, oppassen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:
[..]
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.
Nou post verwijderd, noteje gezet, dat zal hem leren!
yvonne ging mijn eerste post hier nog uitgebreider beantwoorden, zei ze.
Wij gaan elkaar niet overtuigenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:42 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.
Voor nu dan maar beide, want denk dat we deze discussie nog wel een tijd door kunnen zetten
Da's ook weer liefquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wij gaan elkaar niet overtuigenen Danny blijkbaar ook niet want anders was die app er al lang geweest.
Het maakt ook verder weinig uit, ik blijf toch wel terug komen.
Ik heb nog een post van MirrorMan uit 1999, toen werd er al geklaagd. Het is nooit goed wat je doetquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dat geklaag over rechts en links was er 20 jaar geleden met R@B en Akkersloot en weet ik al wie niet meer en zelfs daarvoor ook al. Ik denk niet dat dat het is. Het is met name het feit dat je niet meer standaard op FOK! terecht komt met je google-opdracht en het feit dat gigantische fora als reddit nu in dezelfde behoefte voorzien. (Het antwoord vinden op een vraag). Ik gebruik FOK! meer als een soort gewoonte en omdat mycroft goed werkt, dan is het een soort tijdcapsule. Het is een relatief groot archief aan internetgeschiedenis natuurlijk. Je kunt zelfs de topics van gebeurtenissen als 9/11 en de reacties nog teruglezen.
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.quote:
Dat is tof. Ik wil daar wel als sidenote aan toevoegen dat het ook weer een nadeel of valkuil kan zijn hier op FOK! heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
Dankjewelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
De weg omhoog is weer ingezetquote:Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:16 schreef sp3c het volgende:
Kan ook prima in STA idd maar dat is voor mij nog geen reden om het te verplaatsen
User in kwestie wil het in NWS, doet er verder niets mee wat tegen de regels is dus staat het in NWS
Maar als TS het wil verplaatsen dan doe ik dat met alle liefde, moet je hem ff aanspreken en vragen of het daar niet beter op zijn plek is
Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?
stelling was dat de manier waarom we FOK! runnen een probleem isquote:
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Van de andere kant is alles dat niet voor de volle 100% juichend meegaat in klimaat protesten, weigeren alle blanken te beschuldigen racisme, dat zegt dat zwarte piet en negerzoenen geen probleem zijn en die ook maar enige kritiek hebben op wie dan ook met een kleurtje extreemrechtse nazi's
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen. Asocialen heb je in alle lagen en alle posities op het politieke, sociale en morele stelsel.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door?
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen.
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.quote:In het nummer vertelt Cashmo over het opgroeien als Duitser in een buurt die voornamelijk wordt bewoond door mensen met een migratieachtergrond. Hij vindt dat ook Duitsers in bepaalde situaties discriminatie ervaren en dat dit ook besproken moet worden. Hij heeft zijn perspectief hierop ook gedetailleerd toegelicht in een interview met TV Strassensound.
Cashmo benadrukt in het nummer zelf dat hij absoluut geen racist is en distantieert zich in het nummer van extreemrechtse denkbeelden.
"Kom niet aan met bruin, rechts, nazi en racist
Want iedereen weet dat Cashmo geen van hen is."
Na de release schreef Hiphop.de een artikel met de titel "Cashmo trekt met 'Alman' een publiek aan dat we niet willen in de hiphop" en bekritiseerde daarin dat Cashmo met het nummer een extreemrechts publiek aantrok dat het nummer gebruikte om zich tegen buitenlanders uit te spreken.
Cashmo reageerde op het artikel en deelde zijn mening daarover in een statement van 19 minuten:
Hij bevestigt dat hij alleen zijn verhaal vertelt in het nummer en dat het nooit zijn bedoeling was om extreemrechtse personen aan te trekken of te bevestigen met het nummer. Verder zegt hij dat hij niet als racist gezien wil worden en extreemrechtse denkbeelden veroordeelt.
In dat geval zou ik je die bewering graag willen zien onderbouwen met statistieken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op.
Ik beweer dat ik net zoveel linkse als rechtse meningen tegen kom. Jij beweert dat dat niet zo is. En dat is dan datquote:Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Youtube staat vol met mensen met een kleurtje die opkomen voor blanken omdat er sprake is van enorme ongelijkheid. Racisme aanpakken doe je niet door dan maar andersom racisme te gaan bedrijven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:16 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.[..]om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.CASHMO ?ALMAN? (Official Video) (video)
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.
Ik deel het hier, omdat ik het wel een interessant thema vond. Een Duitser in Duitsland maakt een lied over dat hij ook met discriminatie te maken heeft gekregen vanuit mensen met een migratie-achtergrond. En hij dan vrij gauw in de rechtse hoek werd gezet, terwijl hij daar zelf niks mee op heeft, maar hij gewoon zijn ervaringen wilde delen en wilde zeggen van discriminatie kan ook de andere kant op werken.
Ik wil er verder geen conclusies aan verbinden, maar ik vond het wel een heel interessante gebeurtenis.
Is beetje als economie, een onzichtbare hand duwt mensen in een bepaalde richting. Ik probeer me ver te houden van dit soort discussies. Uiteindelijk leg je het toch af tegen wat de hoofdmoot lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Youtube staat vol met mensen met een kleurtje die opkomen voor blanken omdat er sprake is van enorme ongelijkheid. Racisme aanpakken doe je niet door dan maar andersom racisme te gaan bedrijven.
Zelfde met vrouwen die opkomen voor mannenrechten, want ook daar is een nogal eenzijdige (omgekeerd) seksistische verandering gaande.
Als je dat echter bespreekbaar wilt maken ben je meteen een -foob, -ist of erger.
Hoe wil je het dan bereiken? Met rooksignalen?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat een probleem dan?
Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
Apps updaten met rooksignalen? Jij bent al vroeg dronken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan bereiken? Met rooksignalen?
Mwha, ik denk niet dat fora zullen uitsterven. Sociale media zijn natuurlijk de hoofdoorzaak van de neergang, maar er zijn verscheidende fora die nog steeds heel succesvol zijn: Tweakers, Something Awful, Resetera, Neogaf, Spacebattles etc. Fora hebben gewoon iets unieks, je kunt een soort 'band' opbouwen met users, daardoor kun je makkelijker teruggrijpen op eerdere discussies en een soort subcultuur opzetten die je op SM echt niet aantreft. FOK! doet gewoon iets niet helemaal goed imo. En ik heb daar zo wel mijn ideeën over, maar zeker weten doe je dat pas wanneer je de vraag gaat stellen aan de users die zijn weggelopen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tnx voor het doorgeven. Er is ingegrepenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:40 schreef Modus het volgende:
SEX / Wandelaars/hookers ervaringen topic
Binnen een paar minuten na openen verneukt. Door types die al eeuwen op Fok zitten.
Ms daar eens over nadenken?
Posts verwijderd. Ms een noteje. Denk je nou oprecht dat dat ook maar iets gaat helpen?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Tnx voor het doorgeven. Er is ingegrepen
Anders een schopje naar ONZ als 't te heftig is. Lijkt me niets mis met anekdote's over dit onderwerp te lezen/uit te wisselenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:40 schreef Modus het volgende:
Binnen een paar minuten na openen verneukt. Door types die al eeuwen op Fok zitten.
Iemand met betreffende naam gaat vrij recent op #ANONIEM. Week later ofzo registreert gewoon weer iemand met diezelfde naam, zelfde avatar enzo ook. Is dat de bedoeling ja?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Modus het volgende:
Sowieso was 1 van die accounts een nogal vaag iets - al aan yvonne gemeld maar die heeft niet meer/nog niet gereageerd n.a.v. dit topic.
Met aannames kom je er nietquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Modus het volgende:
[..]
Posts verwijderd. Ms een noteje. Denk je nou oprecht dat dat ook maar iets gaat helpen?
Sowieso was 1 van die accounts een nogal vaag iets - al aan yvonne gemeld maar die heeft niet meer/nog niet gereageerd n.a.v. dit topic.
Ik zag het inmiddels. Maar dan nog. Die gaan daarna weer vrolijk verder. Ze worden behandeld als mensen die 3 dagen op Fok zitten en nog niet alles weten. De werkelijkheid is dat het types zijn die hier al eeuwen rondhangen op weetikhoeveel accounts en altijd maar de grensjes opzoeken. Heel subtiel. Blijkbaar hebben al die sancties niet zoveel nut, tenminste ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Met aannames kom je er niet
FB / Ban na aanleiding van mention.
Eh tja. Ik weet niet wat ik hier nu weer op moet zeggen.quote:Verder hou ik niet zo van vragen om rode kaarten.
Als je doel met tr's is om mensen lange bans te bezorgen ga je teleurgesteld zijn. Is je doel om mods op dingen te wijzen zodat het sneller kan worden verwijderd zodat zo min mogelijk mensen ermee geconfronteerd worden en dus helpen FOK! leuker te houden/maken dan kan ik zeggen dat tr's daarin zeker helpen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:32 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik zag het inmiddels. Maar dan nog. Die gaan daarna weer vrolijk verder. Ze worden behandeld als mensen die 3 dagen op Fok zitten en nog niet alles weten. De werkelijkheid is dat het types zijn die hier al eeuwen rondhangen op weetikhoeveel accounts en altijd maar de grensjes opzoeken. Heel subtiel. Blijkbaar hebben al die sancties niet zoveel nut, tenminste ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.
[..]
Eh tja. Ik weet niet wat ik hier nu weer op moet zeggen.
Ik weet wel dat ook ik steeds minder de behoefte krijg om bv. nog TR's te zetten en daarmee hopelijk bij te dragen aan de sfeer op Fok, en een nog lang bestaan van Fok.
Niet direct uiteraard. Maar kan je je ook maar iets voorstellen bij dat gebruikers het idee krijgen dat ze 751x voor hetzelfde fenomeen een TR zetten voordat er eens een ban valt?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je doel met tr's is om mensen lange bans te bezorgen ga je teleurgesteld zijn.
In principe wel. Maar zie hierboven. Als je het idee hebt dat je telkenmale hetzelfde gedrag zit te TRen dan stop je daar op een gegeven moment mee. En ik denk weet zeker dat ik niet de enige ben die het onderhand zo ziet.quote:Is je doel om mods op dingen te wijzen zodat het sneller kan worden verwijderd zodat zo min mogelijk mensen ermee geconfronteerd worden en dus helpen FOK! leuker te houden/maken dan kan ik zeggen dat tr's daarin zeker helpen.
We roeien met de riemen die we hebben. Vrijwilligers die nog een heel leven, werk etc buiten FOK! hebben. Daar heb ik begrip voor.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:51 schreef Modus het volgende:
[..]
Niet direct uiteraard. Maar kan je je ook maar iets voorstellen bij dat gebruikers het idee krijgen dat ze 751x voor hetzelfde fenomeen een TR zetten voordat er eens een ban valt?
[..]
In principe wel. Maar zie hierboven. Als je het idee hebt dat je telkenmale hetzelfde gedrag zit te TRen dan stop je daar op een gegeven moment mee. En ik denk weet zeker dat ik niet de enige ben die het onderhand zo ziet.
Denk even aan die ene post (waar een ban op volgde) die 2 dagen is blijven staan zonder dat ook maar iemand (crew of users) de moeite nam te achterhalen wat het was (zoals eerder besproken in dit topic, uiteindelijk door sp3c opgepikt). Boeit zoiets je nou echt helemaal niks?
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:32 schreef Modus het volgende:
[..]
ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.
Dat soort dingen waarmee je suggereert dat het ons niet boeit, we dom en ongeïnteresseerd zijn etc. Is imo totaal onnodig (en past imo een beetje bij het soort gedrag waar je zelf over valt)quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:40 schreef Modus het volgende:
Niet vertrekken bij zo’n belachelijke werkgeverquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:57 schreef Djeez het volgende:
Zelf ben ik al bijna 25 jaar FOK!ker, maar sinds mijn werkgever FOK! heeft geblokkeerd, kom ik helaas nauwelijks nog op FOK!.
Ik zat zeker vier uur per dag op FOK!, in de baas zijn tijdquote:Op woensdag 6 maart 2024 10:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Niet vertrekken bij zo’n belachelijke werkgever![]()
Na 17:00 uur wordt het hier dan ook altijd rustiger.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zat zeker vier uur per dag op FOK!, in de baas zijn tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop