abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212603857
Reddit heeft ook nog nooit winst gemaakt…
Jesus saves but death prevails.
pi_212604083
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:32 schreef Rozevla het volgende:

[..]
:')
Wat nou? :?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 07:16:46 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212604247
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022
Het valt op dat de piekjaren sowieso samenvallen met de, inhoudelijk gezien, piekjaren van het internet.

Die periode tussen de primitieve 'wild west'-beginjaren en de jaren waarin social media ging domineren.
2025-jaarlijst
  dinsdag 27 februari 2024 @ 07:37:37 #54
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212604344
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Weet niet wat er vaag is aan de regels. Op de man spelen is ongewenst. Daarin zijn wel gradaties natuurlijk, maar als mensen het te bond maken kan een (subforum)van wel zeker.

Wat betreft meer mensen die topics openen: dat zou heel welkom zijn maar er wordt bij nieuwe mensen nogal snel offtopic gegaan en 'kloon!' geroepen. Dat helpt totaal niet. Dat tij lijkt me inmiddels lastig te keren.
Mijn naam is bond, james bond.
Want het wetboek ken ik ook
pi_212606582
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met mijn onterechte door een zekere mod aangesmeerde ban natuurlijk. Toen begon alles leeg te lopen.

Op jullie knieën en vraag om vergiffenis stelletje heidenen!
Ga huilen vieze niffo
  dinsdag 27 februari 2024 @ 12:23:51 #56
78498 classpc
I don't like change
pi_212606734
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Weet niet wat er vaag is aan de regels. Op de man spelen is ongewenst. Daarin zijn wel gradaties natuurlijk, maar als mensen het te bond maken kan een (subforum)van wel zeker.

Wat betreft meer mensen die topics openen: dat zou heel welkom zijn maar er wordt bij nieuwe mensen nogal snel offtopic gegaan en 'kloon!' geroepen. Dat helpt totaal niet. Dat tij lijkt me inmiddels lastig te keren.
Mee eens. Ook iets waardoor ik destijds vertrokken ben. Al het offtopic gedoe in topics die ik maakte of in topics waar ik reageerde. Niet dat ik mijn eigen gedrag goedpraat hoor, ik was zelf ook nog heel erg aan het puberen toen. Alleen zie ik dat nu net zo hard weer gebeuren, een jaar of 7 later. Ik denk dat het wel zou helpen als er meer ingegrepen wordt op offtopic gedrag door o.a. waarschuwingen uit te delen. Het offtopic gedrag en met name het op de persoon spelen voegt namelijk niets toe en zorgt er juist voor dat je bezoekers kwijtraakt en dat is wel ernstig. Het is letterlijk een aantasting van de kwaliteit van het forum zelf. Je hebt zelf genoeg ruimte geboden voor humor en onzin in verschillende (sub)fora die je daarvoor ingericht hebt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 12:38:01 #57
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_212606845
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.

Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.

Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
Maar Reddit is absolute trash
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 12:40:56 #58
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_212606869
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Ze hebben destijds partij gekozen voor Arjen en Jorma. Dat is bij mij niet zo goed gevallen. Op een simpele vraag over hun smilies kreeg ik niet eens antwoord. Ik ga er niet vanuit dat ze heel welwillend zijn. Ook vanwege de manier waarop ze zelf over FOK! spreken.
Tja, misschien moderatie wat beter opschroeven.

Het constante gejank over buitenlanders en het links vs rechts verhaal maakt bijna elk frontpage nieuws irritant om te lezen qua comments.

Nou hoeft niet alles een ban te krijgen maar er was zeker een tijd dat het hier op een halve stormfront leek.

Dat was wel echt triest
pi_212606920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:40 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Tja, misschien moderatie wat beter opschroeven.

Het constante gejank over buitenlanders en het links vs rechts verhaal maakt bijna elk frontpage nieuws irritant om te lezen qua comments.

Nou hoeft niet alles een ban te krijgen maar er was zeker een tijd dat het hier op een halve stormfront leek.

Dat was wel echt triest
Eem moderator moet objectief zijn, wat mij betreft. Dus geen enkele kant kiezen, als de discussie voor de rest netjes blijft.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 12:48:53 #60
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_212606935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Eem moderator moet objectief zijn, wat mij betreft.
Absoluut, maar sommige shit moet je ook niet willen hebben op je frontpage.

Zoals gezegd waren sommige comments tot aan het stormfront gehalte aan toe
pi_212606950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat weet ik, dat is op X ook.

Dan kan je ervoor kiezen om ze weg te halen, of om gewoon te accepteren dat dat is wat er in de samenleving speelt.

Afgezien van wat je er persoonlijk van vindt. Ikzelf wil het altijd weten zoals het is.
  Admin dinsdag 27 februari 2024 @ 13:09:41 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212607109
O ja. De meeste mensen die weggaan willen meteen #ANONIEM. Niet omdat ze FOK! nou zat zijn ofzo, maar omdat ze zich niet kunnen gedragen en tegen een ban oplopen. Vroeger accepteerde men zo'n sanctie als een kerel. Tegenwoordig stampvoeten veel mensen meteen als een klein kind weg met een 'gooi mij maar op #anoniem' mailtje.
Dat is niet echt iets waar we iets aan kunnen doen. Dat soort figuren hun gang laten gaan omdat ze anders boos vertrekken is natuurlijk geen optie.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 27 februari 2024 @ 13:11:49 #63
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212607130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

dat is echt een geval van persoonlijke perceptie. We hebben racistische posts nooit toegestaan. Kritiek en racisme zijn echter wel degelijk verschillende dingen. Dat is een nuance die sommigen maar lastig kunnen accepteren.
Als er overigens blanken worden aangevallen dan is dat volgens diezelfde personen vrijwel nooit een probleem. Kortom; het is lastiger dan het lijkt om hierin iedereen tevreden te houden en tegelijk vrijheid van mening te waarborgen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:26:14 #64
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_212607227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:11 schreef Danny het volgende:

[..]
dat is echt een geval van persoonlijke perceptie. We hebben racistische posts nooit toegestaan. Kritiek en racisme zijn echter wel degelijk verschillende dingen. Dat is een nuance die sommigen maar lastig kunnen accepteren.
Als er overigens blanken worden aangevallen dan is dat volgens diezelfde personen vrijwel nooit een probleem. Kortom; het is lastiger dan het lijkt om hierin iedereen tevreden te houden en tegelijk vrijheid van mening te waarborgen.
Uiteraard is dit persoonlijke perceptie, maar ik zie veel vormen van racisme in de vorm van sarcasme of grapjes terug.

Onder het mom van

'oh dat zullen wel weer een bepaald soort volk zijn' etc

Dat soort comments zie je regelmatig.

Dat is misschien niet direct racisme maar het is duidelijk waar ze naar verwijzen.

Ik ben ook niet 100% met alle immigratie maar het was op een gegeven moment echt irritant hoe overdreven het was.

Net zoals dat Nu.nl een enorm linkse moderatie heeft, had ik het gevoel dat het hier juist andersom was.
pi_212607462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 12:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar Reddit is absolute trash
ALs je een kopie van Reddit wil maken dan kun je beter stoppen natuurlijk.
pi_212608786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:11 schreef Danny het volgende:
Kortom; het is lastiger dan het lijkt om hierin iedereen tevreden te houden en tegelijk vrijheid van mening te waarborgen.
Wat mij betreft is dat onmogelijk :)
  dinsdag 27 februari 2024 @ 15:54:28 #67
27929 piere
doe mij maar bier
pi_212608852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:09 schreef Danny het volgende:
O ja. De meeste mensen die weggaan willen meteen #ANONIEM. Niet omdat ze FOK! nou zat zijn ofzo, maar omdat ze zich niet kunnen gedragen en tegen een ban oplopen.
Dat lijkt me heel sterk. Ik vermoed dat de meeste mensen die weggaan dit zonder ban doen.
fok you ja!
pi_212609295
De klad zit er al in sinds 2000, dit hoor ik al 24 jaar. _O-
pi_212610926
De opkomst van social media is zeker een oorzaak (waarschijnlijk de grootste) maar het is veel te makkelijk om het alleen daarop te schuiven.

Wat al jaren geroepen wordt en wat volgens velen nog steeds zo is, en wat voor menigeen naar eigen zeggen een reden voor vertrek was/is, is dat de kwaadwillenden nog steeds veel te veel ruimte krijgen. En er zijn er echt maar een paar nodig (toen, en nog steeds) om het voor een grotere groep te verknallen.

Alle mogelijke (èn opgelegde) sancties ten spijt, er zijn nog steeds veel types die het leuk vinden serieuze topics in serieuze subforums te verneuken. Dit zijn niet zelden types die al eeuwen op fok zitten (al dan niet via meerdere accounts) en die dus exact weten hoe het werkt allemaal, maar blijkbaar hebben sancties een vrij minimale of gewoon helemaal geen afschrikkende werking.

Dan wordt hun post 4 uur later verwijderd, nou joepie. Dan hebben ze hun lolletje allang gehad, daar raak je ze op geen enkele manier mee. Een 24 uurs ban, oei oei oei wat erg. Tot morgen, denken ze, dan kunnen we gewoon weer verder. Een subforumban van een paar dagen. Etc. Als dit in al die jaren niet veranderd is, kan je je ook afvragen of Fok het echt wel zoveel boeit allemaal. En als je dan ook nog via-via hoort dat er gehamerd wordt op 'losser modereren'.... tja.

Ik weet wel dat als dit mijn vaste inkomen zou zijn, ik me toch wel een beetje zorgen zou maken inmiddels.

Dan de mods...
Laat duidelijk zijn dat er nog steeds een flinke hoop goede tussen zitten. Die wat met met hun eigen forum hebben, maar ook Fok als groter geheel in beeld houden. Ook hier echter zitten types bij die totaal conflictvermijdend zijn, en/of geen moeite willen doen. Om nog maar te zwijgen over mods die wanneer ze gewoon als user posten ook gaan lopen kutten. Niet in hun eigen forum uiteraard. De nutteloze mentions in NWS bv, of andere subforums. En een aantal mods die op zijn minst de indruk wekken het allemaal juist wel grappig te vinden om een beetje te kutten op zijn tijd.

Laatst in een SC reeks was er weer eens iemand (met een lange geschiedenis) heel erg aan het zuigen. Op dat moment komt een mod van dat subforum (die ik verder uberhaupt nog nooit een topic heb zien sluiten o.i.d.) toevallig meeposten en werd er op gewezen. Nee, wat dingen teruglezen was uiteraard HELEMAAL niet de bedoeling, er moest maar een TR komen op 1 post dan zou ie er naar kijken. Tja als je op die manier mod wil zijn.... doe dan maar gewoon beter van niet.

Verder, voor een KLB topic zijn er nog best wat zinnige antwoorden gekomen. Wellicht het overwegen waard om het naar een serieuzer subforum te verplaatsen zodat het mogelijk bij meer mensen onder de aandacht komt. Want menigeen (lijkt me ook al geen goed teken) mijdt KLB tegenwoordig omdat het gewoon een shithole is.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:25:46 #70
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212612486
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:09 schreef Danny het volgende:
O ja. De meeste mensen die weggaan willen meteen #ANONIEM. Niet omdat ze FOK! nou zat zijn ofzo, maar omdat ze zich niet kunnen gedragen en tegen een ban oplopen. Vroeger accepteerde men zo'n sanctie als een kerel. Tegenwoordig stampvoeten veel mensen meteen als een klein kind weg met een 'gooi mij maar op #anoniem' mailtje.
Dat is niet echt iets waar we iets aan kunnen doen. Dat soort figuren hun gang laten gaan omdat ze anders boos vertrekken is natuurlijk geen optie.
Even voor mijn beeldvorming: dat #ANONIEM, betekent dat dat ze hun account door de shredder hebben laten halen?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:29:10 #71
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212612561
Ik denk ook dat vroeger meer kon dan nu. Tegenwoordig is men heel snel op zijn/haar teentjes getrapt en humor en sarcasme is voor veel mensen tegenwoordig ook heel moeilijk, aanstootgevend en kwetsend.

Als ik kijk wat hier vroeger allemaal voorbij kwam qua painttopics en photoshoptopics, dat zou nu niet meer kunnen, wat veel mensen betreft.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_212612800
Dat 25 jaar geleden internet populair werd was de mogelijkheid om met wildvreemden dagelijks discussies op te zetten geheel nieuw natuurlijk. Ik denk dat na 25 jaar de nieuwigheid er een beetje af is.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:42:47 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612810
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:14 schreef Elan het volgende:
Zal wel rond 2009 zijn geweest en dan vooral omdat er een shitload aan alternatieven zijn en door de opkomst van smartphone/whatsapp etc.
Rond 2012 was het hier nog erg druk, in mijn ervaring de laatste periode van voorspoed.

De leuke mensen zijn ook weggejaaid door het volk dat nu overheerst, of dat zijn gewoon de laatste volhouders, kan ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:45:00 #74
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212612844
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 19:00 schreef Modus het volgende:
De opkomst van social media is zeker een oorzaak (waarschijnlijk de grootste) maar het is veel te makkelijk om het alleen daarop te schuiven.

Wat al jaren geroepen wordt en wat volgens velen nog steeds zo is, en wat voor menigeen naar eigen zeggen een reden voor vertrek was/is, is dat de kwaadwillenden nog steeds veel te veel ruimte krijgen. En er zijn er echt maar een paar nodig (toen, en nog steeds) om het voor een grotere groep te verknallen.

Alle mogelijke (èn opgelegde) sancties ten spijt, er zijn nog steeds veel types die het leuk vinden serieuze topics in serieuze subforums te verneuken. Dit zijn niet zelden types die al eeuwen op fok zitten (al dan niet via meerdere accounts) en die dus exact weten hoe het werkt allemaal, maar blijkbaar hebben sancties een vrij minimale of gewoon helemaal geen afschrikkende werking.

Dan wordt hun post 4 uur later verwijderd, nou joepie. Dan hebben ze hun lolletje allang gehad, daar raak je ze op geen enkele manier mee. Een 24 uurs ban, oei oei oei wat erg. Tot morgen, denken ze, dan kunnen we gewoon weer verder. Een subforumban van een paar dagen. Etc. Als dit in al die jaren niet veranderd is, kan je je ook afvragen of Fok het echt wel zoveel boeit allemaal. En als je dan ook nog via-via hoort dat er gehamerd wordt op 'losser modereren'.... tja.

Ik weet wel dat als dit mijn vaste inkomen zou zijn, ik me toch wel een beetje zorgen zou maken inmiddels.

Dan de mods...
Laat duidelijk zijn dat er nog steeds een flinke hoop goede tussen zitten. Die wat met met hun eigen forum hebben, maar ook Fok als groter geheel in beeld houden. Ook hier echter zitten types bij die totaal conflictvermijdend zijn, en/of geen moeite willen doen. Om nog maar te zwijgen over mods die wanneer ze gewoon als user posten ook gaan lopen kutten. Niet in hun eigen forum uiteraard. De nutteloze mentions in NWS bv, of andere subforums. En een aantal mods die op zijn minst de indruk wekken het allemaal juist wel grappig te vinden om een beetje te kutten op zijn tijd.

Laatst in een SC reeks was er weer eens iemand (met een lange geschiedenis) heel erg aan het zuigen. Op dat moment komt een mod van dat subforum (die ik verder uberhaupt nog nooit een topic heb zien sluiten o.i.d.) toevallig meeposten en werd er op gewezen. Nee, wat dingen teruglezen was uiteraard HELEMAAL niet de bedoeling, er moest maar een TR komen op 1 post dan zou ie er naar kijken. Tja als je op die manier mod wil zijn.... doe dan maar gewoon beter van niet.

Verder, voor een KLB topic zijn er nog best wat zinnige antwoorden gekomen. Wellicht het overwegen waard om het naar een serieuzer subforum te verplaatsen zodat het mogelijk bij meer mensen onder de aandacht komt. Want menigeen (lijkt me ook al geen goed teken) mijdt KLB tegenwoordig omdat het gewoon een shithole is.
Mooi samengevat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_212613791
Wat mij betreft door de moderatie van FOK!
Geen idee of dat uiteindelijk vanuit helemaal bovenin komt of niet, maar de moderatie is echt heel ver gezakt.

De eigen forum regels worden niet of willekeurig gehandhaafd.
Politieke en raciale voorkeuren van mods/FA worden naar voren gebracht.
Je mag maar 1 kant belichten, doe je dat niet dan worden je opmerkingen weggehaald of nog erger krijg je een ban zonder enige uitleg.

Gesprekken en discussies zijn totaal onmogelijk geworden.

Dit is overigens niet in elk subforum zo, moge dat duidelijk zijn hoor.
Maar in sommige subforums wordt er een zeer zware stempel gedrukt door de mods en FA's wat het forum volledig kapot maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')