quote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.
Klacht: Heel jammer want FOK! is een mooie plek met unieke mensen.
Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:27 schreef StevenHyde het volgende:
Ja idd social media en whatsapp wel killing. Aan de andere kant heeft bijv een reddit wel weer een opmars kunnen maken. Dus denk dat er sowieso nog wel behoefte is aan fora voor een bepaalde groep internet gebruikers.
Zou leuk zijn als fok weer wat actiever is.
Goede post.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.
Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.
Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Goede post.
Ja, het forum goed/beter responsive maken voor op mobile devices zou wel al een hoop schelen.
Ja had allang app moeten zijn...quote:Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ja had allang app moeten zijn...
En jij denkt dat FOK! geld heeft voor deze "investering"?quote:Op maandag 26 februari 2024 16:05 schreef piere het volgende:
[..]
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
En jij denkt dat FOK! geld heeft voor deze "investering"?
In de vette jaren mss wel gehad ja, of ze het nu hebben geen idee, is mijn zaak nietquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug. had deze investering zich terug kunnen verdienen
Ik denk dat de mogelijkheden nog steeds in de markt liggen. Ik noem even als voorbeeld een Nu.nl. Die heeft een tijdje geprobeerd om het reactie gedeelte weg te laten. Daar zijn ze later op terug gekomen omdat users dat toch een meerwaarde van NU.nl vonden. Die behoefte is echt niet minder geworden maar ik snap best dat mensen niet de moeite nemen om in de mobiele browser af te stemmen op een forum met al zijn beperkingen.quote:
Hoeveel kost een een standaard kutapp nouquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagramquote:Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.
Klacht: Heel jammer want FOK! is een mooie plek met unieke mensen.
Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?
Danny neemt elke dag een bad in zijn geldquote:Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:
[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagram
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Dat zou je denken iddquote:Op maandag 26 februari 2024 16:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.
De mensen die anoniem willen blijven lopen hier dan ook nog rondquote:Op whatsapp ben je niet anoniem, tenminste... ik niet. De mensen met wie ik app kennen mij irl en weten hoe ik er uit zie, dat is volgens mij voor de meeste whatsapp gebruikers zo en hier op FOK is -zo goed als- iedereen anoniem. Dus die vergelijking zie ik persoonlijk niet zo.
Neuh, de users die graag een topic openen en dan reacties afwachten doen dat nu in facebookgroepen e.d. Forums zijn wat dat betreft een beetje passé, tenzij echte niche of gerichte forums.quote:Zelfde geldt een beetje voor social media als Fecesbook (wat ook hopeloos achterhaald is en vooral nu voor boomers is). Daar ben je meestal ook niet anoniem en is het doel meer om "vrienden" te hebben die je kan volgen en/of stomme memes te kijken.
Reddit vind ik echt totaal onoverzichtelijk. Valt niet te lezen en volgen wmb, maar ik ben dan ook bijna oud genoeg om een boomer te zijn.quote:FOK is voor mij ook gewoon puur vermaak en de anonimiteit (ondanks dat een paar users mij wel bij naam kennen) maakt ook dat je net iets makkelijker je ongezouten mening kan geven. Dus ik vind het gewoon een fijne uitlaatklep waar je serieus kan ingaan op sommige discussies en op andere momenten ook gewoon flauwe bullshit opmerkingen post.![]()
Reddit heeft mij persoonlijk nooit zo gepakt, heb er wel eens wat gepost maar kweenie, vond het onoverzichtelijk en het pakte me gewoon niet.
daar wordt hard aan gewerkt!quote:FOK zou absoluut wel beter kunnen qua lay-out en usability, dat ben ik 100% eens.
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |