abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2024 @ 15:09:02 #1
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212597019
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.

Klacht: Heel jammer want FOK! is een mooie plek met unieke mensen.
Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?
pi_212597058
voor mij was dat toen een aantal zware bazen werden ontmaskerd hier

het deed me zoveel pijn
pi_212597061
Zal wel rond 2009 zijn geweest en dan vooral omdat er een shitload aan alternatieven zijn en door de opkomst van smartphone/whatsapp etc.
blablablabla
pi_212597159
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:
Jaren terug vooral enthousiast lurker en genoot van goedlopende topics. Vooral van die paint topics. Maar het forum was ook mega groot en actief en lastig om vaak in te haken omdat het zo druk en actief was.
Laatste jaren zelf wat meer zelf posten, maar de inactiviteit wordt met het jaar groter.

Vraag: Wanneer is het echt zo ontstaan dat de klad erin kwam. Net als wel meer fora natuurlijk?

status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2024 15:30:07 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 15:24:48 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212597160
Moeilijk te zeggen, maar door de opkomst van andere social media is de emmer gewoon elk jaar een stukje meer leeggelopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:27:01 #6
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212597182
Ja idd social media en whatsapp wel killing. Aan de andere kant heeft bijv een reddit wel weer een opmars kunnen maken. Dus denk dat er sowieso nog wel behoefte is aan fora voor een bepaalde groep internet gebruikers.

Zou leuk zijn als fok weer wat actiever is.
pi_212597276
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:27 schreef StevenHyde het volgende:
Ja idd social media en whatsapp wel killing. Aan de andere kant heeft bijv een reddit wel weer een opmars kunnen maken. Dus denk dat er sowieso nog wel behoefte is aan fora voor een bepaalde groep internet gebruikers.

Zou leuk zijn als fok weer wat actiever is.
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.

Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.

Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:39:02 #8
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212597313
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ik denk vooral dat de lay-out van Reddit icm de anonimiteit ervoor zorgt dat die opmars plaats heeft kunnen vinden. De meeste forums zoals ze nu nog bestaan zijn blijven hangen in de tijd van de browsers.

Vergeet ook niet de facebookgroepen waar men allerlei vragen kan stellen en foto's kan plaatsen zonder eerst ergens een foto te moeten uploaden enz.

Dit forum is, hoe leuk ook, gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Daarnaast is FOK en zijn frontpage al lang en breed ingehaald door anderen die het veel beter doen.
Goede post.

Ja, het forum goed/beter responsive maken voor op mobile devices zou wel al een hoop schelen.
pi_212597314
Met mijn onterechte door een zekere mod aangesmeerde ban natuurlijk. Toen begon alles leeg te lopen.

Op jullie knieën en vraag om vergiffenis stelletje heidenen!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_212597347
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Goede post.

Ja, het forum goed/beter responsive maken voor op mobile devices zou wel al een hoop schelen.
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:03:54 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212597574
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat de enige redding eigenlijk nog een dedicated app is waarbij de functionaliteiten in tact blijven.
Als FOK nou eens samen zou werken met tweakers, dan denk ik dat er best nog wat toekomst in zit en zelfs wat aan populariteit kan winnen.
Ja had allang app moeten zijn...
Want het wetboek ken ik ook
  maandag 26 februari 2024 @ 16:05:05 #12
27929 piere
doe mij maar bier
pi_212597595
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Ja had allang app moeten zijn...
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.
fok you ja!
  maandag 26 februari 2024 @ 16:07:36 #13
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_212597624
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:05 schreef piere het volgende:

[..]
En is het nu veel te laat voor denk ik. Deze investering had veel eerder gedaan moeten worden.
En jij denkt dat FOK! geld heeft voor deze "investering"? :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_212597630
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:07 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:08:33 #15
27929 piere
doe mij maar bier
pi_212597633
quote:

[..]
In de vette jaren mss wel gehad ja, of ze het nu hebben geen idee, is mijn zaak niet
fok you ja!
  maandag 26 februari 2024 @ 16:09:23 #16
27929 piere
doe mij maar bier
pi_212597640
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Met een goede businessplan verdiend deze investering zich vanzelf terug. had deze investering zich terug kunnen verdienen
fok you ja!
pi_212597676
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:09 schreef piere het volgende:

[..]

Ik denk dat de mogelijkheden nog steeds in de markt liggen. Ik noem even als voorbeeld een Nu.nl. Die heeft een tijdje geprobeerd om het reactie gedeelte weg te laten. Daar zijn ze later op terug gekomen omdat users dat toch een meerwaarde van NU.nl vonden. Die behoefte is echt niet minder geworden maar ik snap best dat mensen niet de moeite nemen om in de mobiele browser af te stemmen op een forum met al zijn beperkingen.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:19:07 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212597749
Eerste dip kwam toen ik stopte als crewlid, met mijn terugkomst een enorme piek, twee keer dat ik stopte is FOK! niet meer te boven gekomen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 26 februari 2024 @ 16:23:34 #19
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212597849
quote:

[..]
Hoeveel kost een een standaard kutapp nou :')
Want het wetboek ken ik ook
  Admin maandag 26 februari 2024 @ 16:25:24 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212597890
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:09 schreef StevenHyde het volgende:

dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagram
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_212597986
quote:

[..]
Danny neemt elke dag een bad in zijn geld :{w
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:32:58 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212598004
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:

[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagram
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.

Op whatsapp ben je niet anoniem, tenminste... ik niet. De mensen met wie ik app kennen mij irl en weten hoe ik er uit zie, dat is volgens mij voor de meeste whatsapp gebruikers zo en hier op FOK is -zo goed als- iedereen anoniem. Dus die vergelijking zie ik persoonlijk niet zo.

Zelfde geldt een beetje voor social media als Fecesbook (wat ook hopeloos achterhaald is en vooral nu voor boomers is). Daar ben je meestal ook niet anoniem en is het doel meer om "vrienden" te hebben die je kan volgen en/of stomme memes te kijken.

FOK is voor mij ook gewoon puur vermaak en de anonimiteit (ondanks dat een paar users mij wel bij naam kennen) maakt ook dat je net iets makkelijker je ongezouten mening kan geven. Dus ik vind het gewoon een fijne uitlaatklep waar je serieus kan ingaan op sommige discussies en op andere momenten ook gewoon flauwe bullshit opmerkingen post. :+
Reddit heeft mij persoonlijk nooit zo gepakt, heb er wel eens wat gepost maar kweenie, vond het onoverzichtelijk en het pakte me gewoon niet.

FOK zou absoluut wel beter kunnen qua lay-out en usability, dat ben ik 100% eens.
pi_212598010
  Admin maandag 26 februari 2024 @ 16:44:05 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212598151
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Interessant. Ik vind persoonlijk niet dat social media en whatsapp 'concurrenten' zijn van FOK qua gebruik zeg maar.
Dat zou je denken idd

quote:
Op whatsapp ben je niet anoniem, tenminste... ik niet. De mensen met wie ik app kennen mij irl en weten hoe ik er uit zie, dat is volgens mij voor de meeste whatsapp gebruikers zo en hier op FOK is -zo goed als- iedereen anoniem. Dus die vergelijking zie ik persoonlijk niet zo.
De mensen die anoniem willen blijven lopen hier dan ook nog rond :)

quote:
Zelfde geldt een beetje voor social media als Fecesbook (wat ook hopeloos achterhaald is en vooral nu voor boomers is). Daar ben je meestal ook niet anoniem en is het doel meer om "vrienden" te hebben die je kan volgen en/of stomme memes te kijken.
Neuh, de users die graag een topic openen en dan reacties afwachten doen dat nu in facebookgroepen e.d. Forums zijn wat dat betreft een beetje passé, tenzij echte niche of gerichte forums.

quote:
FOK is voor mij ook gewoon puur vermaak en de anonimiteit (ondanks dat een paar users mij wel bij naam kennen) maakt ook dat je net iets makkelijker je ongezouten mening kan geven. Dus ik vind het gewoon een fijne uitlaatklep waar je serieus kan ingaan op sommige discussies en op andere momenten ook gewoon flauwe bullshit opmerkingen post. :+
Reddit heeft mij persoonlijk nooit zo gepakt, heb er wel eens wat gepost maar kweenie, vond het onoverzichtelijk en het pakte me gewoon niet.
Reddit vind ik echt totaal onoverzichtelijk. Valt niet te lezen en volgen wmb, maar ik ben dan ook bijna oud genoeg om een boomer te zijn.

quote:
FOK zou absoluut wel beter kunnen qua lay-out en usability, dat ben ik 100% eens.
daar wordt hard aan gewerkt!
  Admin maandag 26 februari 2024 @ 16:44:55 #25
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212598165
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:52:36 #26
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212598256
Het probleem is dat de grote "sociale" mediaplatforms van Big Tech worden gemaakt met honderden zoniet duizenden psychologen en gedragsdeskundigen die die platformen zo aanpassen dat ze je manipuleren er zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk gebruik van de maken :r.

Doe mij dat ouderwetse Fok maar.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_212598258
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Tweakers is van DPG. Daar valt weinig mee samen te werken als ze er niet dik aan kunnen verdienen.
Dat Tweakers van DPG is wist ik niet. Maar is de uitsluiting op samenwerking een aanname of is dat in het verleden al eens geprobeerd?
pi_212598453
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Rostrup het volgende:
Het probleem is dat de grote "sociale" mediaplatforms van Big Tech worden gemaakt met honderden zoniet duizenden psychologen en gedragsdeskundigen die die platformen zo aanpassen dat ze je manipuleren er zo lang mogelijk en zo vaak mogelijk gebruik van de maken :r.

Nou, zo gecharmeerd ben ik van die advertenties op facebook niet.
  Admin maandag 26 februari 2024 @ 17:17:44 #29
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212598639
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat Tweakers van DPG is wist ik niet. Maar is de uitsluiting op samenwerking een aanname of is dat in het verleden al eens geprobeerd?
Ze hebben destijds partij gekozen voor Arjen en Jorma. Dat is bij mij niet zo goed gevallen. Op een simpele vraag over hun smilies kreeg ik niet eens antwoord. Ik ga er niet vanuit dat ze heel welwillend zijn. Ook vanwege de manier waarop ze zelf over FOK! spreken.
pi_212598845
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat wist ik niet :D

Bedoel je DPG media :

https://www.dpgmediagroup(...)%2Fwww.google.com%2F

Of een andere soort DPG :@
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212598856
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bedoel je DPG media :

Ja die idd
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  maandag 26 februari 2024 @ 17:35:44 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_212598869
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:14 schreef Jahr00n het volgende:
voor mij was dat toen een aantal zware bazen werden ontmaskerd hier

het deed me zoveel pijn
Welke zware bazen waren dat? Ik zou er wel meer over willen lezen :)
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met mijn onterechte door een zekere mod aangesmeerde ban natuurlijk. Toen begon alles leeg te lopen.

Op jullie knieën en vraag om vergiffenis stelletje heidenen!
Namen en rugnummers bitte! Aan de schandpaal ermee!

[ Bericht 32% gewijzigd door classpc op 26-02-2024 17:42:06 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Admin maandag 26 februari 2024 @ 17:55:23 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212599180
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:33 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bedoel je DPG media :

Die bedoel ik idd
https://tweakers.net/info/faq/tweakers-dpg/
pi_212599842
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Rostrup het volgende:

Het is FOK!
Verder zijn algoritmes juist enorm interessant om een positieve en effectieve gebruikerservaring te genereren. Reddit is daar een voorloper in en dat legt ze bepaald geen windeieren.

Vaak zat mis je voor jou goede of relevante topics als je een paar dagen of weken niet inlogt en je komt er nooit achter tenzij je als een wezenloos door de index gaat bladeren.

Daarbij zijn topics tegenwoordig amper via Google te vinden. Vroeger als je (ik zeg maar wat) op zoek was op welk tijdstip je je het beste de planten water kon geven was de kans groot dat je al snel een topic van FOK! tegen kwam tussen de zoekresultaten. Inmiddels kan je hele topics via Google niet eens terugvinden zelfs wanneer je specifiek gaat zoeken daarnaar.
blablablabla
pi_212599874
Forums zijn inderdaad minder populair hier. Maar ik wijt ook een deel aan de neergang aan een aantal versnipperde users (ik noem geen namen, maar we kennen ze allemaal) die ons bombarderen met nutteloze topics. Ze overheersen de boel. Daar jaag je mensen mee weg.
pi_212599888
Jammer dat het forum nu te inactief is om een Fok! Film top 250 te maken, dat waren mooie lijsten met goede tips. Beter dan de IMDb top 250.
pi_212599903
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:45 schreef Vincent_student het volgende:
Forums zijn inderdaad minder populair hier. Maar ik wijt ook een deel aan de neergang aan een aantal versnipperde users (ik noem geen namen, maar we kennen ze allemaal) die ons bombarderen met nutteloze topics. Ze overheersen de boel. Daar jaag je mensen mee weg.
Die had je vroeger ook en in hele grote getalen. Dergelijke users geven een forum ook wel weer kleur vind ik.
blablablabla
pi_212599994
woensdag 19 januari 2005 @ 16:07
  maandag 26 februari 2024 @ 19:41:04 #39
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212600592
Toch vind ik het voordeel aan FOK! dat je hier subfora hebt. Op Facebook waan iki me af en toe in een GGZ-instelling voor hele zware gevallen. Onder elk artikel op FB staan wel weer reacties dat je denkt: hoe krijgen ze het verzonnen.

Dat soort figuren zit hier ook wel , maar dan lekker in hun eigen subforum.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_212600733
Fok is wat dat betreft wel een echte tijdmachine, met het aantal topics zijn we nu 20 jaar terug in de tijd *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')