abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212658867
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:11 schreef Danny het volgende:

[..]
Youtube staat vol met mensen met een kleurtje die opkomen voor blanken omdat er sprake is van enorme ongelijkheid. Racisme aanpakken doe je niet door dan maar andersom racisme te gaan bedrijven.
Zelfde met vrouwen die opkomen voor mannenrechten, want ook daar is een nogal eenzijdige (omgekeerd) seksistische verandering gaande.

Als je dat echter bespreekbaar wilt maken ben je meteen een -foob, -ist of erger.
Is beetje als economie, een onzichtbare hand duwt mensen in een bepaalde richting. Ik probeer me ver te houden van dit soort discussies. Uiteindelijk leg je het toch af tegen wat de hoofdmoot lijkt te zijn.

Ik vind dat FOK! het vrij netjes doet afhandelen. Nazi-teksten zijn niet welkom en dat vind ik goed. Ik kan me echter ook voorstellen dat er een hoop extreme meningen voorkomen en dat het moeilijk is daarin een balans te vinden die iedereen tevreden zal stellen. Het alternatief is, een groep tevreden houden en de andere groep censureren, maar dan word je dus zo'n echo-chamber.

Op zich is het wel mooi dat er nog een plek is, waar men in discussie kan en mag gaan, maar er wel nog degelijk regels zijn. Ik zie vaak gezeur op moderatie en ik krijg soms ook een note waarvan ik denk of dat wel nodig is, maar uiteindelijk moeten we wel allemaal begrijpen dat we als user ook een soort verantwoordelijkheid hebben. Ik denk dat nog niet zo daagt bij iedereen. Soms zie ik mensen die denken dat ze alles kunnen posten, maar ja meestal wordt er wel correct gehandeld. Ach ja, je kan niet iedereen tevreden houden.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 14:59:07 #252
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_212660014
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Sinds wanneer is dat een probleem dan?

Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
Hoe wil je het dan bereiken? Met rooksignalen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_212660042
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Hoe wil je het dan bereiken? Met rooksignalen?
Apps updaten met rooksignalen? Jij bent al vroeg dronken.
pi_212660195
quote:
10s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

Verder geloof ik niet dat FOK! te redden is door het hipper te maken of een app. Of door betere moderatie. Fora zijn gewoon uit. Jongeren weten niet eens wat het zijn en ze gaan echt geen comeback maken. Het internet is een heel andere richting uit ontwikkeld. FOK! is een overblijfsel van het internet uit de jaren 00. Omdat het zo groot was duurt het wel even voor het uitsterft, maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren.
Mwha, ik denk niet dat fora zullen uitsterven. Sociale media zijn natuurlijk de hoofdoorzaak van de neergang, maar er zijn verscheidende fora die nog steeds heel succesvol zijn: Tweakers, Something Awful, Resetera, Neogaf, Spacebattles etc. Fora hebben gewoon iets unieks, je kunt een soort 'band' opbouwen met users, daardoor kun je makkelijker teruggrijpen op eerdere discussies en een soort subcultuur opzetten die je op SM echt niet aantreft. FOK! doet gewoon iets niet helemaal goed imo. En ik heb daar zo wel mijn ideeėn over, maar zeker weten doe je dat pas wanneer je de vraag gaat stellen aan de users die zijn weggelopen.
Incelfrikandel
pi_212706539
SEX / Wandelaars/hookers ervaringen topic

Binnen een paar minuten na openen verneukt. Door types die al eeuwen op Fok zitten.
Ms daar eens over nadenken?
  Admin dinsdag 5 maart 2024 @ 19:45:18 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212706620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:40 schreef Modus het volgende:

Binnen een paar minuten na openen verneukt. Door types die al eeuwen op Fok zitten.
Tnx voor het doorgeven. Er is ingegrepen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_212706713
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:45 schreef Danny het volgende:

[..]
Tnx voor het doorgeven. Er is ingegrepen
Posts verwijderd. Ms een noteje. Denk je nou oprecht dat dat ook maar iets gaat helpen?

Sowieso was 1 van die accounts een nogal vaag iets - al aan yvonne gemeld maar die heeft niet meer/nog niet gereageerd n.a.v. dit topic.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 19:53:17 #258
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212706768
quote:

Anders een schopje naar ONZ als 't te heftig is. Lijkt me niets mis met anekdote's over dit onderwerp te lezen/uit te wisselen :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212707039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Modus het volgende:

Sowieso was 1 van die accounts een nogal vaag iets - al aan yvonne gemeld maar die heeft niet meer/nog niet gereageerd n.a.v. dit topic.
Iemand met betreffende naam gaat vrij recent op #ANONIEM. Week later ofzo registreert gewoon weer iemand met diezelfde naam, zelfde avatar enzo ook. Is dat de bedoeling ja?
  Admin dinsdag 5 maart 2024 @ 20:25:15 #260
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212707456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Modus het volgende:

[..]
Posts verwijderd. Ms een noteje. Denk je nou oprecht dat dat ook maar iets gaat helpen?

Met aannames kom je er niet
FB / Ban na aanleiding van mention.

Verder hou ik niet zo van vragen om rode kaarten.
pi_212707616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:25 schreef Danny het volgende:

[..]
Met aannames kom je er niet
FB / Ban na aanleiding van mention.
Ik zag het inmiddels. Maar dan nog. Die gaan daarna weer vrolijk verder. Ze worden behandeld als mensen die 3 dagen op Fok zitten en nog niet alles weten. De werkelijkheid is dat het types zijn die hier al eeuwen rondhangen op weetikhoeveel accounts en altijd maar de grensjes opzoeken. Heel subtiel. Blijkbaar hebben al die sancties niet zoveel nut, tenminste ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.
quote:
Verder hou ik niet zo van vragen om rode kaarten.
Eh tja. Ik weet niet wat ik hier nu weer op moet zeggen.

Ik weet wel dat ook ik steeds minder de behoefte krijg om bv. nog TR's te zetten en daarmee hopelijk bij te dragen aan de sfeer op Fok, en een nog lang bestaan van Fok.
  Admin dinsdag 5 maart 2024 @ 20:45:31 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212707901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:32 schreef Modus het volgende:

[..]
Ik zag het inmiddels. Maar dan nog. Die gaan daarna weer vrolijk verder. Ze worden behandeld als mensen die 3 dagen op Fok zitten en nog niet alles weten. De werkelijkheid is dat het types zijn die hier al eeuwen rondhangen op weetikhoeveel accounts en altijd maar de grensjes opzoeken. Heel subtiel. Blijkbaar hebben al die sancties niet zoveel nut, tenminste ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.
[..]
Eh tja. Ik weet niet wat ik hier nu weer op moet zeggen.

Ik weet wel dat ook ik steeds minder de behoefte krijg om bv. nog TR's te zetten en daarmee hopelijk bij te dragen aan de sfeer op Fok, en een nog lang bestaan van Fok.
Als je doel met tr's is om mensen lange bans te bezorgen ga je teleurgesteld zijn. Is je doel om mods op dingen te wijzen zodat het sneller kan worden verwijderd zodat zo min mogelijk mensen ermee geconfronteerd worden en dus helpen FOK! leuker te houden/maken dan kan ik zeggen dat tr's daarin zeker helpen.
pi_212708023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:45 schreef Danny het volgende:

[..]
Als je doel met tr's is om mensen lange bans te bezorgen ga je teleurgesteld zijn.
Niet direct uiteraard. Maar kan je je ook maar iets voorstellen bij dat gebruikers het idee krijgen dat ze 751x voor hetzelfde fenomeen een TR zetten voordat er eens een ban valt?
quote:
Is je doel om mods op dingen te wijzen zodat het sneller kan worden verwijderd zodat zo min mogelijk mensen ermee geconfronteerd worden en dus helpen FOK! leuker te houden/maken dan kan ik zeggen dat tr's daarin zeker helpen.
In principe wel. Maar zie hierboven. Als je het idee hebt dat je telkenmale hetzelfde gedrag zit te TRen dan stop je daar op een gegeven moment mee. En ik denk weet zeker dat ik niet de enige ben die het onderhand zo ziet.

Denk even aan die ene post (waar een ban op volgde) die 2 dagen is blijven staan zonder dat ook maar iemand (crew of users) de moeite nam te achterhalen wat het was (zoals eerder besproken in dit topic, uiteindelijk door sp3c opgepikt). Boeit zoiets je nou echt helemaal niks?
  Admin dinsdag 5 maart 2024 @ 21:01:35 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212708176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:51 schreef Modus het volgende:

[..]
Niet direct uiteraard. Maar kan je je ook maar iets voorstellen bij dat gebruikers het idee krijgen dat ze 751x voor hetzelfde fenomeen een TR zetten voordat er eens een ban valt?
[..]
In principe wel. Maar zie hierboven. Als je het idee hebt dat je telkenmale hetzelfde gedrag zit te TRen dan stop je daar op een gegeven moment mee. En ik denk weet zeker dat ik niet de enige ben die het onderhand zo ziet.

Denk even aan die ene post (waar een ban op volgde) die 2 dagen is blijven staan zonder dat ook maar iemand (crew of users) de moeite nam te achterhalen wat het was (zoals eerder besproken in dit topic, uiteindelijk door sp3c opgepikt). Boeit zoiets je nou echt helemaal niks?
We roeien met de riemen die we hebben. Vrijwilligers die nog een heel leven, werk etc buiten FOK! hebben. Daar heb ik begrip voor.
En lange bans lossen weinig op. Terugkomen met een kloon is kinderlijk eenvoudig. Vanaf de zijlijn roepen hoe het moet is makkelijk. De praktijk is simpelweg anders. Of we dat nou leuk vinden of niet.
(Kun je trouwens ook zonder de suggestieve ondertoon posten? Die is imo niet heel constructief)
pi_212708214
Welke suggestieve ondertoon precies?
  Admin dinsdag 5 maart 2024 @ 21:32:31 #266
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212708810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 21:03 schreef Modus het volgende:
Welke suggestieve ondertoon precies?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:51 schreef Modus het volgende:

Boeit zoiets je nou echt helemaal niks?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:32 schreef Modus het volgende:

[..]
ik neem aan dat Fok's intentie daarmee is dat zulk gedrag op een gegeven moment stopt. Maar ook dat is een aanname.
quote:

Dat soort dingen waarmee je suggereert dat het ons niet boeit, we dom en ongeļnteresseerd zijn etc. Is imo totaal onnodig (en past imo een beetje bij het soort gedrag waar je zelf over valt)
pi_212708972
Kan je je wel iets voorstellen bij dat gebruikers soms soort van dat idee krijgen?
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 21:41:48 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212709018
als de notoire veelplegers dicht genoeg bij de grens blijven om een langere ban te voorkomen dan werkt het beleid toch juist wel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 6 maart 2024 @ 09:08:45 #269
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212712223
Dit is op deze manier een topic geworden waarin users het gedrag van mods/admins bekritiseren en mod/admins zich verantwoorden voor keuzes. Maar is daar niet gewoon het feedback deel voor?

Zou liever zien dat het hier gaat over hoe we Fok! toegankelijk en leuk kunnen blijven maken voor de vaste kern die er nog zit. Bijvoorbeeld door een app of andere suggesties.
  Redactie Frontpage woensdag 6 maart 2024 @ 09:57:40 #270
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_212712898
Zelf ben ik al bijna 25 jaar FOK!ker, maar sinds mijn werkgever FOK! heeft geblokkeerd, kom ik helaas nauwelijks nog op FOK!. Via mobiel post niet erg gebruiksvriendelijk, en 's avonds zit ik niet meer op de pc, omdat ik overdag al de hele dag online. Snel een berichtje posten via social media werkt een stuk sneller helaas. Dus ja, social media zijn (deels) de doodsteek voor FOK!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_212712941
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:57 schreef Djeez het volgende:
Zelf ben ik al bijna 25 jaar FOK!ker, maar sinds mijn werkgever FOK! heeft geblokkeerd, kom ik helaas nauwelijks nog op FOK!.
Niet vertrekken bij zo’n belachelijke werkgever :') :{w
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:29:02 #272
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212713208
Dan heb je een collega mede Fok!-er die zich heeft misdragen? :D
  Redactie Frontpage woensdag 6 maart 2024 @ 12:11:11 #273
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_212714434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Niet vertrekken bij zo’n belachelijke werkgever :') :{w
Ik zat zeker vier uur per dag op FOK!, in de baas zijn tijd
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 maart 2024 @ 17:06:05 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_212718227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:11 schreef Djeez het volgende:

[..]
Ik zat zeker vier uur per dag op FOK!, in de baas zijn tijd
Na 17:00 uur wordt het hier dan ook altijd rustiger. :D ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')