abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212646687
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:06 schreef Modus het volgende:

[..]
[..]
tegen een andere user. Reuze grappig idd.
Ah, ja dat is er dan weer net over ja
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:20:21 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212646855
Waar staat het dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:28:27 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212646974
Gastgemod, was wat sneller gegaan met een iets duidelijkere melding en/of TR
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:30:44 #204
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212647001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:

[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gewoon een kleine greep van zowel linkse als rechtse figuren.
Nee, FOK! is niet extreemrechts. FOK! is echter ook niet extreem-links, en als je redelijk in het midden zit hebben extreem-links EN extreem-rechts er nogal extreme meningen over. Want gematigd of neutraal? Dat bestaat natuurlijk niet. Je moet en zal in een extreem hokje gepropt worden
Holy moly, heb je de mailserver van een TBS-kliniek gehackt?? Wat een dwazen. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_212647093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:
Gastgemod, was wat sneller gegaan met een iets duidelijkere melding en/of TR
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.

Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:38:45 #206
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212647098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
Een klein kankertje hier en daar moet kunnen toch 14.gif
Nee. Gewoon nee. }:|
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:41:01 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647140
Nu dan?
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:42:53 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.

Ging wel om die, snap niet waarom het er nog staat :')

quote:
Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeuren
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:43:18 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647175
Nu istie weg!
pi_212647212
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeuren
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 13:52:21 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647291
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Modus het volgende:

[..]
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.
het punt is me niet helemaal duidelijk tbh

mensen geven niet genoeg om FOK! om een tr te zetten?

ja das jammer idd
pi_212647387
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom is dat achterhaald?
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:05:44 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647412
nu weet ik niet hoe het in KLB werkt maar in NWS lees ik niet letterlijk elke post, zelfs niet elk topic want daar heb ik geen tijd voor

op sommige plekken verwacht ik gewoon geen problemen en als ik het dan niet iets is wat ik interessant vind dan staat het onderaan de lijst, dan heb ik een TR of een duidelijk geformuleerde klacht nodig want anders kom ik het gewoon niet tegen
ik kan me voorstellen dat dat hier ook aan de hand is want 'ik heb een Iphone gekocht van mijn uitkering' is niet direct iets waar je hele scheldpartijen verwacht

niet 'iemand' zegt iets met kanker in een bepaald topic ergens op het forum en het staat er nog steeds!

ik krijg in feedback vaak klachten in de trend 'mogen we tegenwoordig naar elkaar roepen dat we elkaars moeder gaan verkrachten' nee mag niet, waarom staat het er dan nog, weet niet waar het staat en dan ben je 3 of 4 reacties verder en in de tussentijd moet je eten, slapen, werken, weet ik veel terwijl het eigenlijk in 5 minuten en zonder frustraties aan beide kanten geregeld had kunnen zijn

@C.L.Werner scheld iemand uit voor kankerhond in dit topic

punt, meer is echt niet nodig

kan me voorstellen dat hier ook zoiets aan de hand was
pi_212647416
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
het punt is me niet helemaal duidelijk tbh

mensen geven niet genoeg om FOK! om een tr te zetten?

ja das jammer idd
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:06:17 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:05 schreef Modus het volgende:

[..]
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vinden
pi_212647419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Ronzz het volgende:

[..]
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..
Sinds wanneer is dat een probleem dan?

Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
pi_212647441
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Sinds wanneer is dat een probleem dan?

Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.
pi_212647450
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:05 schreef sp3c het volgende:

punt, meer is echt niet nodig

Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.

Nou post verwijderd, noteje gezet, dat zal hem leren!

yvonne ging mijn eerste post hier nog uitgebreider beantwoorden, zei ze.
pi_212647480
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vinden
Waar een wil is is een weg. Stuur mij een DM. Zoek met Mycroft, 3 klikken en je hebt het.

Wederom, dat was to-taal het punt niet. Alleen maar weer een TR zetten maakt het onderliggende probleem niet zichtbaar.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:12:58 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:

[..]
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.

ik ken heel die user niet tbh
pi_212647541
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ken heel die user niet tbh
Don't take it too personal maar dat is wellicht ook een symptoom van Fok anno nu.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:18:05 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:15 schreef Modus het volgende:

[..]
Don't take it too personal maar dat is wellicht ook een symptoom van Fok anno nu.
doe ik toch ook niet :?

maar dat mensen alles persoonlijk opvatten is sowieso een probleem tegenwoordig denk ik, daarom zijn normale gesprekjes haast niet meer mogelijk

niet alleen op FOK!
pi_212647601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:35 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Goede vergelijking, extreem rechts (haat, moord en afgunst) vergelijken met extreem links (jouw woorden) 'tegen het grootkapitaal' :')

Er worden hier nogal onterecht dingen vergeleken. Als we fokkers moeten geloven zijn demos van KOZP, anti oorlog Rusland etc extreem links en zijn zelfs partijen zoals VVD links of zelfs extreem links :') Buitenlanders of alles met een kleurtje is ook standaart links :|W

Extreem links was oa RAF maar zulke groepen hebben we niet meer in Nederland.
Misschien moet je iets zorgvuldiger lezen. Je leest ergens over heen. Ik schreef namelijk dat extreem links Dood aan het groot kapitaal is, niet gewoon tegen.

Maar erg aangenaam kom je in ieder geval niet over ondanks dat we het in grote lijnen dus eens zijn.
pi_212647612
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat mensen alles persoonlijk opvatten is sowieso een probleem tegenwoordig denk ik, daarom zijn normale gesprekjes haast niet meer mogelijk

niet alleen op FOK!
So true.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 14:22:17 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212647634
maar practice what you preach denk ik dan

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:
pi_212647649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:08 schreef Ronzz het volgende:

[..]
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.
pi_212647667
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:22 schreef sp3c het volgende:
maar practice what you preach denk ik dan
[..]

Omdat het er eerst op leek ook helemaal niet op het bredere punt in te willen gaan, maar 'zeiken' op de manier waarop het punt gemaakt wordt. Ms was er een reden voor mij om het op die manier te doen.

Dus dat schatte ik verkeerd in.
pi_212647791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:37 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ja tralala hoor, nu kun je het krijgen ook, jíj verstiertde topics in het F1 forum en als je daar gebanned bent kom je gezellig op de FP verder klieren. Omdat mods niet kunnen bannen, moeten FA'S en A's kijken of iets banbaar is of niet. Bij jou is Het altijd wel raak. We zijn vaak met je in discussie geggan, maar nooit ligt de fout bijjou, altijd en immer ligt ie bij ons. En op een gegeven moment is het klaar, is alles gezegd, ben je 1000x op de policy gewezen en krijg je idd na de zoveelste ban geen antwoord meer op jezoveelste mail met steeds dezelfdeeis om een unban. Ik denk erover om je gewoon op voorhand bij raceweekends een ban tegeven.

Maar omdat FOK! FOK! is doen we dat niet, maar m'n vingers jeuken.
Wat een onzin.

Policy? Welke policy? Dat je niet over de race mag praten? Dat je alleen Max de kont mag kussen?
Ik heb nog nooit van jullie een verklaring gekregen van een ban. Zogenaamd zou het trollen zijn, maar een reactie geven over wat er tijdens een race gedaan wordt is geen trollen. Ook niet als niet alles positief over Max is.

En niets daarvan is klieren/pesten/trollen. Ik ben gewoon een F1 fan, zonder enige voorkeur (positief of negatief) voor een Max. Maar dat mag niet op Fok, hier moet je zijn kont kussen en als je iets anders zegt dan mag je oprotten.

Vaak in discussie gegaan is ook onzin. Want het enige wat jullie aangeven is dat het getrol is. Zonder aan te geven wat getrol is en wat. Ook stoppen jullie met reageren en geven jullie totaal niets aan.

En mij dan ook nog eens laten uitschelden voor iets heel serieus? Lasteren. Waar geen enkel post geschiedenis ooit op gewezen is. En dan niet eens een excuus voor zo'n zeer heftige beschuldiging en laster?
En dan om het uur een nieuwe ban reden toevoegen omdat jullie weten dat iets niet klopt en op die manier maar proberen een ''geldige'' ban reden toe te voegen? Echt hoor.....

Dus nee Yvonne......
pi_212647813
Dat geklaag over rechts en links was er 20 jaar geleden met R@B en Akkersloot en weet ik al wie niet meer en zelfs daarvoor ook al. Ik denk niet dat dat het is. Het is met name het feit dat je niet meer standaard op FOK! terecht komt met je google-opdracht en het feit dat gigantische fora als reddit nu in dezelfde behoefte voorzien. (Het antwoord vinden op een vraag). Ik gebruik FOK! meer als een soort gewoonte en omdat mycroft goed werkt, dan is het een soort tijdcapsule. Het is een relatief groot archief aan internetgeschiedenis natuurlijk. Je kunt zelfs de topics van gebeurtenissen als 9/11 en de reacties nog teruglezen.
pi_212647914
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.

Voor nu dan maar beide, want denk dat we deze discussie nog wel een tijd door kunnen zetten :P
  Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 14:42:56 #231
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_212647923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:

[..]

Jep, ben nu in België, oppassen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_212647964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:42 schreef Ronzz het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.

Voor nu dan maar beide, want denk dat we deze discussie nog wel een tijd door kunnen zetten :P
Wij gaan elkaar niet overtuigen ;) en Danny blijkbaar ook niet want anders was die app er al lang geweest.

Het maakt ook verder weinig uit, ik blijf toch wel terug komen.
  Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 14:53:49 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_212648109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wij gaan elkaar niet overtuigen ;) en Danny blijkbaar ook niet want anders was die app er al lang geweest.

Het maakt ook verder weinig uit, ik blijf toch wel terug komen.
Da's ook weer lief :*
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 14:55:29 #234
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_212648126
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dat geklaag over rechts en links was er 20 jaar geleden met R@B en Akkersloot en weet ik al wie niet meer en zelfs daarvoor ook al. Ik denk niet dat dat het is. Het is met name het feit dat je niet meer standaard op FOK! terecht komt met je google-opdracht en het feit dat gigantische fora als reddit nu in dezelfde behoefte voorzien. (Het antwoord vinden op een vraag). Ik gebruik FOK! meer als een soort gewoonte en omdat mycroft goed werkt, dan is het een soort tijdcapsule. Het is een relatief groot archief aan internetgeschiedenis natuurlijk. Je kunt zelfs de topics van gebeurtenissen als 9/11 en de reacties nog teruglezen.
Ik heb nog een post van MirrorMan uit 1999, toen werd er al geklaagd. Het is nooit goed wat je doet _O-

pi_212648259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:53 schreef yvonne het volgende:

[..]
Da's ook weer lief :*
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 15:45:43 #236
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212648652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
Dat is tof. Ik wil daar wel als sidenote aan toevoegen dat het ook weer een nadeel of valkuil kan zijn hier op FOK! heb ik gemerkt.

Ik loop hier ook al een behoorlijke tijd rond maar ik ben ook bij tijd en wijle nauwelijks actief geweest (en nu nog ben ik zeker niet een hoogvlieger qua hoeveelheid posts).
Ik merk dan bijvoorbeeld als je in sommige SC topics opeens wat gaat meeposten - waar je je gezicht normaal niet of nauwelijks hebt laten zien - je al snel tegen een vast kliekje van users aanloopt dat daar al weet ik hoe lang dagelijks post, en je daar vervolgens eigenlijk nauwelijks echt tussen komt.

Er wordt dan niet tot minimaal op je gereageerd en je merkt al gauw dat het "ons kent ons" daar is qua inside opmerkingen/grapjes etc die je niet echt kan volgen.
Dat nodigt dan dus ook niet uit om daar dan heel actief te gaan meedoen (vind ik).
Kijk, ik begrijp het wel, daar niet van, het is een logisch gevolg verder als een groepje mensen al weet ik veel hoe lang dagelijks daar samenkomen. Maar, het zorgt er mogelijk ook voor dat échte nieuwkomers al helemaal de motivatie kunnen verliezen om zich te mengen in het forum...
  Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 16:11:56 #237
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_212648936
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dankjewel ^O^

pi_212649448
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022
De weg omhoog is weer ingezet *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212649845
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:31 schreef sp3c het volgende:
Het is van de NOS
Die hebben ook een sectie voor regionaal nieuws dat prima in STA past.
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 17:16:57 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212649976
Kan ook prima in STA idd maar dat is voor mij nog geen reden om het te verplaatsen

User in kwestie wil het in NWS, doet er verder niets mee wat tegen de regels is dus staat het in NWS

Maar als TS het wil verplaatsen dan doe ik dat met alle liefde, moet je hem ff aanspreken en vragen of het daar niet beter op zijn plek is
pi_212650240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:16 schreef sp3c het volgende:
Kan ook prima in STA idd maar dat is voor mij nog geen reden om het te verplaatsen

User in kwestie wil het in NWS, doet er verder niets mee wat tegen de regels is dus staat het in NWS

Maar als TS het wil verplaatsen dan doe ik dat met alle liefde, moet je hem ff aanspreken en vragen of het daar niet beter op zijn plek is
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 17:58:12 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212650587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?
Ik zie het probleem niet
pi_212652245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik zie het probleem niet
Het is hier weinig relevant?
  Moderator vrijdag 1 maart 2024 @ 20:14:44 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212652300
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 20:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is hier weinig relevant?
stelling was dat de manier waarom we FOK! runnen een probleem is

ik leg uit waarom we (of iig ik) doen wat we doen ... lijkt mij rullevant
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:42:15 #245
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212657000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Van de andere kant is alles dat niet voor de volle 100% juichend meegaat in klimaat protesten, weigeren alle blanken te beschuldigen racisme, dat zegt dat zwarte piet en negerzoenen geen probleem zijn en die ook maar enige kritiek hebben op wie dan ook met een kleurtje extreemrechtse nazi's
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door? :')
  Admin zaterdag 2 maart 2024 @ 10:46:43 #246
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212657075
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door? :')
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen. Asocialen heb je in alle lagen en alle posities op het politieke, sociale en morele stelsel.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 2 maart 2024 @ 11:04:10 #247
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212657345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen.
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
pi_212657562
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.

quote:
In het nummer vertelt Cashmo over het opgroeien als Duitser in een buurt die voornamelijk wordt bewoond door mensen met een migratieachtergrond. Hij vindt dat ook Duitsers in bepaalde situaties discriminatie ervaren en dat dit ook besproken moet worden. Hij heeft zijn perspectief hierop ook gedetailleerd toegelicht in een interview met TV Strassensound.

Cashmo benadrukt in het nummer zelf dat hij absoluut geen racist is en distantieert zich in het nummer van extreemrechtse denkbeelden.

"Kom niet aan met bruin, rechts, nazi en racist
Want iedereen weet dat Cashmo geen van hen is."

Na de release schreef Hiphop.de een artikel met de titel "Cashmo trekt met 'Alman' een publiek aan dat we niet willen in de hiphop" en bekritiseerde daarin dat Cashmo met het nummer een extreemrechts publiek aantrok dat het nummer gebruikte om zich tegen buitenlanders uit te spreken.

Cashmo reageerde op het artikel en deelde zijn mening daarover in een statement van 19 minuten:

Hij bevestigt dat hij alleen zijn verhaal vertelt in het nummer en dat het nooit zijn bedoeling was om extreemrechtse personen aan te trekken of te bevestigen met het nummer. Verder zegt hij dat hij niet als racist gezien wil worden en extreemrechtse denkbeelden veroordeelt.
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.

Ik deel het hier, omdat ik het wel een interessant thema vond. Een Duitser in Duitsland maakt een lied over dat hij ook met discriminatie te maken heeft gekregen vanuit mensen met een migratie-achtergrond. En hij dan vrij gauw in de rechtse hoek werd gezet, terwijl hij daar zelf niks mee op heeft, maar hij gewoon zijn ervaringen wilde delen en wilde zeggen van discriminatie kan ook de andere kant op werken.

Ik wil er verder geen conclusies aan verbinden, maar ik vond het wel een heel interessante gebeurtenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2024 11:16:43 ]
  Admin zaterdag 2 maart 2024 @ 13:09:04 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212658725
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op.
In dat geval zou ik je die bewering graag willen zien onderbouwen met statistieken.

quote:
Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Ik beweer dat ik net zoveel linkse als rechtse meningen tegen kom. Jij beweert dat dat niet zo is. En dat is dan dat :)
  Admin zaterdag 2 maart 2024 @ 13:11:43 #250
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212658751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:16 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.
[..]
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.

Ik deel het hier, omdat ik het wel een interessant thema vond. Een Duitser in Duitsland maakt een lied over dat hij ook met discriminatie te maken heeft gekregen vanuit mensen met een migratie-achtergrond. En hij dan vrij gauw in de rechtse hoek werd gezet, terwijl hij daar zelf niks mee op heeft, maar hij gewoon zijn ervaringen wilde delen en wilde zeggen van discriminatie kan ook de andere kant op werken.

Ik wil er verder geen conclusies aan verbinden, maar ik vond het wel een heel interessante gebeurtenis.
Youtube staat vol met mensen met een kleurtje die opkomen voor blanken omdat er sprake is van enorme ongelijkheid. Racisme aanpakken doe je niet door dan maar andersom racisme te gaan bedrijven.
Zelfde met vrouwen die opkomen voor mannenrechten, want ook daar is een nogal eenzijdige (omgekeerd) seksistische verandering gaande.

Als je dat echter bespreekbaar wilt maken ben je meteen een -foob, -ist of erger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')