Ah, ja dat is er dan weer net over jaquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:06 schreef Modus het volgende:
[..]
[..]
tegen een andere user. Reuze grappig idd.
Holy moly, heb je de mailserver van een TBS-kliniek gehackt?? Wat een dwazen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gewoon een kleine greep van zowel linkse als rechtse figuren.
Nee, FOK! is niet extreemrechts. FOK! is echter ook niet extreem-links, en als je redelijk in het midden zit hebben extreem-links EN extreem-rechts er nogal extreme meningen over. Want gematigd of neutraal? Dat bestaat natuurlijk niet. Je moet en zal in een extreem hokje gepropt worden
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:28 schreef sp3c het volgende:
Gastgemod, was wat sneller gegaan met een iets duidelijkere melding en/of TR
Nee. Gewoon nee.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
Een klein kankertje hier en daar moet kunnen toch
Ging wel om die, snap niet waarom het er nog staatquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je gemod hebt maar de post die ik bedoel staat er nog steeds.
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeurenquote:Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Deze snap ik niet maar excuses dat ik als niet KLB mod een handje probeer te helpen hoor, zal niet meer gebeuren
het punt is me niet helemaal duidelijk tbhquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is mooi maar niemand gaat in op het onderliggende punt.
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..quote:
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
het punt is me niet helemaal duidelijk tbh
mensen geven niet genoeg om FOK! om een tr te zetten?
ja das jammer idd
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vindenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:05 schreef Modus het volgende:
[..]
Menig crewlid heeft hier meegelezen en die vonden het blijkbaar ook allemaal niet boeiend.
Sinds wanneer is dat een probleem dan?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat een probleem dan?
Weet je wat pas achterhaald is?
Een forum welke alleen via de browser te bereiken is.
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.quote:
Waar een wil is is een weg. Stuur mij een DM. Zoek met Mycroft, 3 klikken en je hebt het.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
of ze konden het met de cryptische omschrijving ook niet vinden
ik ken heel die user niet tbhquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:
[..]
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.
Nou post verwijderd, noteje gezet, dat zal hem leren!
yvonne ging mijn eerste post hier nog uitgebreider beantwoorden, zei ze.
doe ik toch ook nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Don't take it too personal maar dat is wellicht ook een symptoom van Fok anno nu.
Misschien moet je iets zorgvuldiger lezen. Je leest ergens over heen. Ik schreef namelijk dat extreem links Dood aan het groot kapitaal is, niet gewoon tegen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:35 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Goede vergelijking, extreem rechts (haat, moord en afgunst) vergelijken met extreem links (jouw woorden) 'tegen het grootkapitaal'
Er worden hier nogal onterecht dingen vergeleken. Als we fokkers moeten geloven zijn demos van KOZP, anti oorlog Rusland etc extreem links en zijn zelfs partijen zoals VVD links of zelfs extreem linksBuitenlanders of alles met een kleurtje is ook standaart links
![]()
Extreem links was oa RAF maar zulke groepen hebben we niet meer in Nederland.
So true.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat mensen alles persoonlijk opvatten is sowieso een probleem tegenwoordig denk ik, daarom zijn normale gesprekjes haast niet meer mogelijk
niet alleen op FOK!
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:37 schreef Modus het volgende:
Verder excuses dat ik getracht heb een punt te maken met het oog op een beter Fok, zal niet meer gebeuren.
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:08 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Is geen probleem, maar wat ik bedoel is dat het makkelijker/beter/etc is om een goed werkende site te hebben dan een app. Je plaatst m op het beginscherm van je foon en klaar. Inclusief notificaties.
Omdat het er eerst op leek ook helemaal niet op het bredere punt in te willen gaan, maar 'zeiken' op de manier waarop het punt gemaakt wordt. Ms was er een reden voor mij om het op die manier te doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:22 schreef sp3c het volgende:
maar practice what you preach denk ik dan
[..]
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja tralala hoor, nu kun je het krijgen ook, jíj verstiertde topics in het F1 forum en als je daar gebanned bent kom je gezellig op de FP verder klieren. Omdat mods niet kunnen bannen, moeten FA'S en A's kijken of iets banbaar is of niet. Bij jou is Het altijd wel raak. We zijn vaak met je in discussie geggan, maar nooit ligt de fout bijjou, altijd en immer ligt ie bij ons. En op een gegeven moment is het klaar, is alles gezegd, ben je 1000x op de policy gewezen en krijg je idd na de zoveelste ban geen antwoord meer op jezoveelste mail met steeds dezelfdeeis om een unban. Ik denk erover om je gewoon op voorhand bij raceweekends een ban tegeven.
Maar omdat FOK! FOK! is doen we dat niet, maar m'n vingers jeuken.
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon allebei? Gewoon een website én een app die integraal met elkaar communiceren? De browserversie hoeft niet te verwijden maar ipv FOK!-mobiel had er ondertussen echt al lang een app moeten zijn.
Jep, ben nu in België, oppassen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:09 schreef Modus het volgende:
[..]
Een user met nogal een dubieuze (recente) geschiedenis. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf.
Nou post verwijderd, noteje gezet, dat zal hem leren!
yvonne ging mijn eerste post hier nog uitgebreider beantwoorden, zei ze.
Wij gaan elkaar niet overtuigenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:42 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar kost geld en denk dat het geld beter in verbeteringen gestoken kan worden.
Voor nu dan maar beide, want denk dat we deze discussie nog wel een tijd door kunnen zetten
Da's ook weer liefquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wij gaan elkaar niet overtuigenen Danny blijkbaar ook niet want anders was die app er al lang geweest.
Het maakt ook verder weinig uit, ik blijf toch wel terug komen.
Ik heb nog een post van MirrorMan uit 1999, toen werd er al geklaagd. Het is nooit goed wat je doetquote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dat geklaag over rechts en links was er 20 jaar geleden met R@B en Akkersloot en weet ik al wie niet meer en zelfs daarvoor ook al. Ik denk niet dat dat het is. Het is met name het feit dat je niet meer standaard op FOK! terecht komt met je google-opdracht en het feit dat gigantische fora als reddit nu in dezelfde behoefte voorzien. (Het antwoord vinden op een vraag). Ik gebruik FOK! meer als een soort gewoonte en omdat mycroft goed werkt, dan is het een soort tijdcapsule. Het is een relatief groot archief aan internetgeschiedenis natuurlijk. Je kunt zelfs de topics van gebeurtenissen als 9/11 en de reacties nog teruglezen.
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.quote:
Dat is tof. Ik wil daar wel als sidenote aan toevoegen dat het ook weer een nadeel of valkuil kan zijn hier op FOK! heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
Dankjewelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is voor mij gewoon de manier om nieuws tot me te nemen over allerlei uiteenlopende onderwerpen en daar ook nog eens over te discussiëren. Ik vind apps als nu.nl of reddit toch minder geschikt. Het is daar allemaal veel onpersoonlijker. Zolang FOK! blijft bestaan blijf ik terug komen.
De weg omhoog is weer ingezetquote:Op maandag 26 februari 2024 15:24 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
status quo voor afgelopen jaar overigens, toen waren er grofweg net zoveel posts als in 2022
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:16 schreef sp3c het volgende:
Kan ook prima in STA idd maar dat is voor mij nog geen reden om het te verplaatsen
User in kwestie wil het in NWS, doet er verder niets mee wat tegen de regels is dus staat het in NWS
Maar als TS het wil verplaatsen dan doe ik dat met alle liefde, moet je hem ff aanspreken en vragen of het daar niet beter op zijn plek is
Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit is het feedback-topic toch niet of zit ik fout?
stelling was dat de manier waarom we FOK! runnen een probleem isquote:
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Van de andere kant is alles dat niet voor de volle 100% juichend meegaat in klimaat protesten, weigeren alle blanken te beschuldigen racisme, dat zegt dat zwarte piet en negerzoenen geen probleem zijn en die ook maar enige kritiek hebben op wie dan ook met een kleurtje extreemrechtse nazi's
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen. Asocialen heb je in alle lagen en alle posities op het politieke, sociale en morele stelsel.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Mijn God wat een bizar frame. Wie zegt dat dan? En komt dat ook regelmatig hier terug op FOK! of zijn het vooral jankmuilen die claimen dat dit ze overkomt tussen alle "kankermarokkanen" en clownworld posts door?
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans de 'jankmuilen' - zoals jij het noemt, want waarom gewoon normale taal gebruiken? - die al rap klaar staan om alles dat maar een beetje NIET uiterst links is weg te zetten als racist, fascist of nazi. En ja, dat komt regelmatig voor. En ja, ook dát verwijderen we. Persoonlijke aanvallen en overdreven wegzetten als *insert grove beschuldiging/-ist/-foob etc* verwijderen we ook gewoon. Als je denkt dat maar één groep zich hieraan schuldig maakt ben je OF heel naïef OF heel selectief OF heel hard aan het liegen.
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op. Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.quote:In het nummer vertelt Cashmo over het opgroeien als Duitser in een buurt die voornamelijk wordt bewoond door mensen met een migratieachtergrond. Hij vindt dat ook Duitsers in bepaalde situaties discriminatie ervaren en dat dit ook besproken moet worden. Hij heeft zijn perspectief hierop ook gedetailleerd toegelicht in een interview met TV Strassensound.
Cashmo benadrukt in het nummer zelf dat hij absoluut geen racist is en distantieert zich in het nummer van extreemrechtse denkbeelden.
"Kom niet aan met bruin, rechts, nazi en racist
Want iedereen weet dat Cashmo geen van hen is."
Na de release schreef Hiphop.de een artikel met de titel "Cashmo trekt met 'Alman' een publiek aan dat we niet willen in de hiphop" en bekritiseerde daarin dat Cashmo met het nummer een extreemrechts publiek aantrok dat het nummer gebruikte om zich tegen buitenlanders uit te spreken.
Cashmo reageerde op het artikel en deelde zijn mening daarover in een statement van 19 minuten:
Hij bevestigt dat hij alleen zijn verhaal vertelt in het nummer en dat het nooit zijn bedoeling was om extreemrechtse personen aan te trekken of te bevestigen met het nummer. Verder zegt hij dat hij niet als racist gezien wil worden en extreemrechtse denkbeelden veroordeelt.
In dat geval zou ik je die bewering graag willen zien onderbouwen met statistieken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
De claim is niet dat hier nooit iemand een keer op FOK! iets extreemlinks heeft gezegd. De claim is dat hier meer extreemrechts en sympathie in die richting voorkomt dan de andere kant op.
Ik beweer dat ik net zoveel linkse als rechtse meningen tegen kom. Jij beweert dat dat niet zo is. En dat is dan datquote:Dit zijn stropoppen 'als je denkt dat maar één groep zich er schuldig aan maakt' en 'als je weigert alle blanken te beschuldigen van racisme wordt je een extreemrechtse nazi genoemd' zijn geen (pogingen tot) weergaves van de werkelijkheid, maar overdrijvingen om maar niet in te hoeven gaan op de variërende verhoudingen. Prima, dat wil je blijkbaar niet. Dan geloof je maar lekker dat het allemaal radicaallinksen zijn die niet kunnen hebben dat hier ook vvd-stemmers rondlopen als je daar blij van wordt.
Youtube staat vol met mensen met een kleurtje die opkomen voor blanken omdat er sprake is van enorme ongelijkheid. Racisme aanpakken doe je niet door dan maar andersom racisme te gaan bedrijven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:16 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Denk dat er gewoon twee groepen zijn die tegen elkaar duwen, zie je niet alleen op FOK! of in Nederland maar ook in Duitsland bijvoorbeeld. Zo heeft een Duitse rapper een lied gemaakt genaamd: Alman.
[..]
Ik vond het heel interessant om te volgen, en het heeft toen in de Duitsland vooral bij jongeren die rap luisterde een discussie op weg geholpen. Er waren ook rappers met een buitenlandse achtergrond die support uitspraken voor Cashmo.
Ik deel het hier, omdat ik het wel een interessant thema vond. Een Duitser in Duitsland maakt een lied over dat hij ook met discriminatie te maken heeft gekregen vanuit mensen met een migratie-achtergrond. En hij dan vrij gauw in de rechtse hoek werd gezet, terwijl hij daar zelf niks mee op heeft, maar hij gewoon zijn ervaringen wilde delen en wilde zeggen van discriminatie kan ook de andere kant op werken.
Ik wil er verder geen conclusies aan verbinden, maar ik vond het wel een heel interessante gebeurtenis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |