abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 29 februari 2024 @ 19:49:24 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212637833
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:43 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Deze quotes bewijzen toch niet dat FOK! niet extreemrechts is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwoa, de hoeveelheid anti-trump, pro xr etc is ook aanzienlijk. Vaak zien mensen alleen datgeen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Linksen zien overal extreemrechts en rechtsen zien overal extreemlinks. Op FOK! is plek voor links EN rechts (anders zou er ook niets te bediscussiëren zijn), maar ZEKER niet voor de extreme vormen van beiden.
En dat vinden veel mensen een probleem tegenwoordig. Alleen meningen willen zien en horen die gelijk zijn aan die van henzelf. En dat is simpelweg onmogelijk en onrealistisch.

De quotes bewijzen dat we wel degelijk ingrijpen op extreme rommel. Van beide kanten.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 29 februari 2024 @ 19:50:38 #152
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212637851
Ik zeg hier hetzelfde als wat ik vanmiddag tegen Gordon vertelt heb, je moet uitspraken op internet niet zo serieus nemen.
Fok is een plek waar je lekker alles mag zeggen (binnen de perken) en je je domme uitingen in bijv ONZ kan doen als je een uitlaatklep nodig hebt.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212638284
Dat gejank om een app en de kritiek op de mobiele versie snap ik niet echt. Ik zit 99% van de tijd via m’n telefoon op FOK!, werkt prima. Maar misschien dat dat voor oudere users anders is.
  donderdag 29 februari 2024 @ 20:15:46 #154
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212638327
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:49 schreef Danny het volgende:

[..]
Mwoa, de hoeveelheid anti-trump, pro xr etc is ook aanzienlijk. Vaak zien mensen alleen datgeen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Linksen zien overal extreemrechts en rechtsen zien overal extreemlinks. Op FOK! is plek voor links EN rechts (anders zou er ook niets te bediscussiëren zijn), maar ZEKER niet voor de extreme vormen van beiden.
En dat vinden veel mensen een probleem tegenwoordig. Alleen meningen willen zien en horen die gelijk zijn aan die van henzelf. En dat is simpelweg onmogelijk en onrealistisch.

De quotes bewijzen dat we wel degelijk ingrijpen op extreme rommel. Van beide kanten.
Ik denk dat dat gemakzuchtig gedacht is.

Ja mensen zien graag hun eigen mening veel liever dan die van anderen. Maar dan maar redeneren dat het wel in het midden zal zitten is makkelijk, maar daarmee niet waar.

Het forum trekt door de tijd heen gewoon variërende groepen mensen aan. Er was een tijd dat als je hier een poll hield over stemgedrag D66 steevast als winnaar uit de bus kwam. Dat was destijds ook geen afspiegeling van de samenleving. Dat zijn vertekeningen die bestaan. Zo lijkt de vertekening mij nu eerder neigen naar aanhangers van omvolkingstheorieën en woke complotten dan naar die van XR aanhangers en als je dan nietsvermoedend een beetje hier rondscrollt is het niet absurd om te denken 'zo, er zit hier wel veel extreemrechts'.

Je quotes bewijzen inderdaad dat er wordt ingegrepen op extreme rommel en mensen dat niet altijd leuk vinden. Maar dat zegt verder niet zoveel over welke extremiteiten hier meer voorkomen.
pi_212638336
Denk dat je vooral mensen kunt lokken door op X/Tiktok/Instagram een soort gelikte FOK!-nieuwspagina te maken met daarbij steeds links naar het forum om verder te kunnen discussiëren over het onderwerp.

Een soort ‘cestmocro’ maar dan wél goed. (Die hebben meer volgens dan o.a, NOS Nieuws, RTL Nieuws en NU.nl :') )
pi_212638494
En op Insta zitten, en sowieso paar x p/d een post plaatsen die kort inhaakt op een actueel nieuwsfeit met een verwijzing naar het forum (sowieso handig als daar dan net een topic over gestart is).
pi_212638765
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Danny het volgende:

[..]
dat begon ongeveer met de komst van facebook en later instagram
social media dus, waar mensen veel makkelijker even iets neerplempen en er nooit meer naar om kijken dan op een forum waar je daadwerkelijk banden met mensen op kunt bouwen...
Dus circa 2008/2009, uit mijn hoofd.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 29 februari 2024 @ 21:13:01 #158
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212639386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:13 schreef Raw85 het volgende:
Dat gejank om een app en de kritiek op de mobiele versie snap ik niet echt. Ik zit 99% van de tijd via m’n telefoon op FOK!, werkt prima. Maar misschien dat dat voor oudere users anders is.
Het is geen gejank. Het is een suggestie.
pi_212639598
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:08 schreef Danny het volgende:

[..]
Greep uit de mail:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gewoon een kleine greep van zowel linkse als rechtse figuren.
Nee, FOK! is niet extreemrechts. FOK! is echter ook niet extreem-links, en als je redelijk in het midden zit hebben extreem-links EN extreem-rechts er nogal extreme meningen over. Want gematigd of neutraal? Dat bestaat natuurlijk niet. Je moet en zal in een extreem hokje gepropt worden
Leuk Danny dat je hele heftige figuren aanhaalt, maar of je hebt niet door wat je mods/FA's doen of je negeert het totaal.

Want laten we nou niet doen of er in bepaalde subforums geen censuur is.
Er zijn meerdere mensen die de ijzeren hand van mods en de bijkomende censuur aanhalen.
  donderdag 29 februari 2024 @ 21:26:25 #160
503746 Hogwarts
School of swag
pi_212639616
Fok niet extreem rechts hahah heb je de fp gelezen grapjas 😂
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  Admin donderdag 29 februari 2024 @ 21:39:40 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212639863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuk Danny dat je hele heftige figuren aanhaalt, maar of je hebt niet door wat je mods/FA's doen of je negeert het totaal.

Want laten we nou niet doen of er in bepaalde subforums geen censuur is.
Er zijn meerdere mensen die de ijzeren hand van mods en de bijkomende censuur aanhalen.
De policy, wetgevingen en onze regels worden gehandhaafd. Dat klopt helemaal ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:26 schreef Hogwarts het volgende:
Fok niet extreem rechts hahah heb je de fp gelezen grapjas 😂
Ik denk dat ik die beter lees dan jij. En ik zie daar extreemrechtse posts (die verwijderd worden) en extreemlinkse posts (die ook verwijderd worden). Tientallen per dag. De user in de post boven de jouwe noemt dat verwijderen 'censuur' overigens
  donderdag 29 februari 2024 @ 21:41:03 #162
503746 Hogwarts
School of swag
pi_212639888
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]
De policy, wetgevingen en onze regels worden gehandhaafd. Dat klopt helemaal ^O^
[..]
Ik denk dat ik die beter lees dan jij. En ik zie daar extreemrechtse posts (die verwijderd worden) en extreemlinkse posts (die ook verwijderd worden). Tientallen per dag. De user in de post boven de jouwe noemt dat verwijderen 'censuur' overigens
Okay broertje, de volgende extreme posts kan ik direct aan je dmen oid?
  Admin donderdag 29 februari 2024 @ 21:46:52 #163
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212640022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:41 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Okay broertje, de volgende extreme posts kan ik direct aan je dmen oid?
Gewoon de rapporteer knop gebruiken. Of het echt om een extreme uiting gaat zullen we op dat moment bekijken. Voor de een is die definitie anders dan voor de ander. Sommigen raken al in een stuip over de minste kritiek, dus we laten dat altijd afhangen van context, intentie en ernst. Maar de rapporteerknop dus. Op basis daarvan verwijderen we al tientallen posts per dag op de fp. Op het forum nog meer. Ik ben overigens niet je broer.
  donderdag 29 februari 2024 @ 21:50:01 #164
503746 Hogwarts
School of swag
pi_212640084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Gewoon de rapporteer knop gebruiken. Of het echt om een extreme uiting gaat zullen we op dat moment bekijken. Voor de een is die definitie anders dan voor de ander. Sommigen raken al in een stuip over de minste kritiek, dus we laten dat altijd afhangen van context, intentie en ernst. Maar de rapporteerknop dus. Op basis daarvan verwijderen we al tientallen posts per dag op de fp. Op het forum nog meer. Ik ben overigens niet je broer.
Zovaak gedaan (met de bijhorende users), de extreme post blijven bestaan. Ook gek dat mijn ban op de fp nog niet opgeheven is omdat ik racisten heb aangesproken op zijn / haar gedrag haha :')
  Admin donderdag 29 februari 2024 @ 21:52:02 #165
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212640114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:50 schreef Hogwarts het volgende:

[..]
Zovaak gedaan (met de bijhorende users), de extreme post blijven bestaan. Ook gek dat mijn ban op de fp nog niet opgeheven is omdat ik racisten heb aangesproken op zijn / haar gedrag haha :')
Dan rapporteer je dingen die niet onder 'extreem' vallen maar onder het voeren van een normale discussie. Gebaseerd op de drie ofzo posts die ik tot nu toe van je gezien heb vraag ik me af of je bekend bent met het concept 'normale discussie' overigens.
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:03:02 #166
503746 Hogwarts
School of swag
pi_212640279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:52 schreef Danny het volgende:

[..]
Dan rapporteer je dingen die niet onder 'extreem' vallen maar onder het voeren van een normale discussie. Gebaseerd op de drie ofzo posts die ik tot nu toe van je gezien heb vraag ik me af of je bekend bent met het concept 'normale discussie' overigens.
Dat is toch prima boi, de website gaat ten onder (volgens de statistieken) men probeert je te helpen maar je comment slaat kant noch wal. Vooral als je dat baseert op comments op de FP waar ik extreem rechtse leuzen heb gementioned dat ze niet okay waren.
pi_212640356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat is onzin.
En ik noemde het ook geen censuur om extreme dingen te verwijderen overigens.

Hier op FOK! mag je in bepaalde subforums niets zeggen wat in gaat tegen de gedachten van bepaalde mods. Dat heeft niets en dan ook niets met policy te maken.
Als je de kont van Max Verstappen in het F1 forum niet kust? Dan word je post zonder pardon gedelete, om maar een vb te noemen. Policy? Nee.
Dictatuur en mods die zelf regels bepalen.

Owh en users bannen zonder enige reden? Regelmaat van de dag.
Users zeer grof beledigen en zelfs lasteren door mods?
Ook dat komt. En ja Danny dat heb ik je gemaild en dan kruip je je holletje in en hoor je niets.

"Want een mod of FA hoort geen sorry te zeggen".

Owh en rapporteren heeft geen nut hier. De mods bepalen alles toch wel wat ze zelf willen.
pi_212640376
Een app lanceren is al flink achterhaald imo. Een goed forum met notificaties zou al helpen. Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..

Wellicht een optie maken dat je je kan aanmelden via FB/X/Apple. Ik merk bij mezelf dat de drempel om me ergens te registreren daardoor wat lager ligt.

Verder… interessant topic. :)

Edit: oops ik heb de laatste 6 pagina’s gemist :D
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:25:42 #169
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_212640514
Waar is die baas met die afgetrapte BMW en bitches en ho’s

Ik mis ook @wollah
  Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 06:54:07 #170
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212642946
Probleem met google gevonden. Er bleek een 'noindex' metatag in de header te zitten. Heb @Breuls gevraagd uit te vogelen wanneer dat is gebeurd. Ik ben misschien stom, maar niet stom genoeg om heel FOK! uit te sluiten van googleindexering (tenzij per abuis omdat ik probeerde iets anders te doen in de metatag maar vanwege warrigheid op autopilot zoiets doms heb gedaan).

Het indexeren is inmiddels weer begonnen.
pi_212643117
De doelgroep van FOK! op het hoogtepunt was wel vele malen breder dan die boomers die nu dingen posten in Facebookgroepen ipv op FOK! hoor.
pi_212643165
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:14 schreef Ronzz het volgende:
Een app lanceren is al flink achterhaald imo. Een goed forum met notificaties zou al helpen. Updates kunnen dan zonder gedoe worden toegepast zonder dat de app geüpdatet moet worden etc..

Wellicht een optie maken dat je je kan aanmelden via FB/X/Apple. Ik merk bij mezelf dat de drempel om me ergens te registreren daardoor wat lager ligt.

Verder… interessant topic. :)

Edit: oops ik heb de laatste 6 pagina’s gemist :D
Waarom is dat achterhaald?
  Admin vrijdag 1 maart 2024 @ 08:00:50 #173
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212643186
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:47 schreef Stepperoller het volgende:
De doelgroep van FOK! op het hoogtepunt was wel vele malen breder dan die boomers die nu dingen posten in Facebookgroepen ipv op FOK! hoor.
je vergeet even instagram/tiktok
zoveel jonge mensen die op forums rondhangen zijn er imo niet meer
pi_212643258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:00 schreef Danny het volgende:

[..]
je vergeet even instagram/tiktok
zoveel jonge mensen die op forums rondhangen zijn er imo niet meer
Als je je daar bij neerlegt zullen ze ook niet naar FOK! komen
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:18:43 #175
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212643312
NWS / Veiligere fietstunnels in Amsterdam door sinaasappelgeur

Kijk dit is bijvoorbeeld een voorbeeldje van waarom ik sterk vermoed dat extreemrechts zich hier meer op zijn plek voelt dan extreemlinks. Willekeurig ideetje in Amsterdam (een stad waar de meesten hier niet wonen) en op de eerste pagina mensen die beginnen over Marokkanen en bacongeur (omdat dat moslims zou afschrikken).

Nou dat is allemaal niet direct tegen de policy en ook niet direct heel extreemrechts. Maar als je wel extreemrechts bent en extreemrechtse theorieën wil promoten, dan is dit wel een indicatie dat hier dankbare oren te vinden zijn. Als je echter extreemlinks bent en die theorieën wil promoten? Voel je dat dan in dezelfde mate of kijk je een deurtje verder?

Dus ja, je ziet het of je ziet het niet. Maar ik denk dat 'dat komt omdat linkse mensen overal extreemrechts zien en rechtse mensen overal extreemlinks' de realiteit geen recht doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')