abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:24:22 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212563678
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:24:52 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212563685
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Herdenking is inmiddels al afgeblazen :{
Ik zie het ja. Walgelijk :r

https://www.telegraaf.nl/(...)itter%20Emre%20Unver.
pi_212563686
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212563704
Wat een idioot ook die Dibi.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:29:39 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212563728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:27 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat een idioot ook die Dibi.
Het is zelfs van Samidoun afkomstig begrijp ik, die oproep. Dat is die organisatie die in Berlijn gebak uitdeelde om het bloedbad van 7 oktober te vieren.
pi_212563758
quote:
Intrigant Sabine en co hebben het voor elkaar. Je doet een ordinaire provocatie, de organisators staken de boel uit angst, en je hebt allerlei mensen, organisaties die zich ermee bemoeien, waarvan je niet wil dat ze zich ermee gaan bemoeien (zoals bijv het CIDI).

Stennis en polarisatie is de enige opzet.
pi_212563769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vrees dat die dat gewoon al weten en er met liefde misbruik van maken.
Goed, natuurlijk heb je hier een punt. Alleen jouw eerste initile reactie was (even resume) op dat in Tel Aviv misschien veel athesten wonen, maar dat religie de katalysator is en niet het probleem (red. in deze oorlogen) en dat er dus misbruik wordt gemaakt van religie is dan de uitkomst van dit feit in jouw relaas.

Echter: het is niet de katalysator of het misbruik van Islam - het is de hoofdmoot. Een korte uitleg waarom ik dit denk is dan ook dat met de oprichting van de Staat Isral, zoals opgekocht - op koloniale rechten gebaseerde standpunten - met de wens voor een joodse staat, zoals aangedragen in de Balfourverklaring; kwam er islamitisch verzet.

Beiden zijn religieus gefundeerd, alleen zit er naar mijn mening een groot verschil in (eigenlijk zelfs twee) en dat is (kort gezegd) -

* Een land dat onder koloniale wetten wordt opgebouwd heeft het koloniale recht om zichzelf zo te vestigen. Dat we hierover een discussie kunnen houden of dit wenselijk is, is vanzelfsprekend zo en misschien ook wel wenselijk - maar het maakt de legitimatie voor een staat Isral niet minder.

* Daarnaast zijn er oorlogen gevoerd en gewonnen door verschillende groepen. Feitelijk gezien (en erg banaal wellicht) is het aan de overwinnaars te bepalen wat er daarna gebeurd. Ook hierover kunnen we dan discussiren en heb je vele voor en tegen argumenten.

Dan nog een laatste noot ter bevestiging van dat religie niet een katalysator is in mijn ogen maar een aanleiding: het zijn de Arabische Palestijnse mensen die aangaven niet te kunnen en willen leven in een (zo bedachte Joodse) Staat Isral, die er nu dus ook niet wonen. Natuurlijk met verschillende en ook wel begrijpelijke achtergronden (huis weg, oorlog, familie weg, ga zo door) maar het is voor vele van hen een religieuze afweging geweest.

Het zal heden dag misschien niet direct zo doorklinken, aangezien religie vaak ook cultuur met zich meebrengt en dat maakt dat iets slechts cultureel lijkt maar religieuze gronden heeft (zoals de Nederlandse wetgeving op Joods-Christelijke normen en waarden) maar uiteindelijk geeft dit dus de essentie aan van het aanwezig zijn van de religie als "het probleem" (laten we het hoofdmoot noemen) en niet slechts een katalysator.

Vanuit die wens komt Hamas en Fatah (Martelaarbrigades) en dergelijke voort - maar evengoed een Nethanyahu met zijn beleidsplannen en consorten.
pi_212563782
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is zelfs van Samidoun afkomstig begrijp ik, die oproep. Dat is die organisatie die in Berlijn gebak uitdeelde om het bloedbad van 7 oktober te vieren.
Nu, om even intellectueel-eerlijk te blijven. Het is natuurlijk niet omdat de Duitse afdeling dat doet, dat daarmee ook de Nederlandse tak verdacht is.
pi_212563817
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nu, om even intellectueel-eerlijk te blijven. Het is natuurlijk niet omdat de Duitse afdeling dat doet, dat daarmee ook de Nederlandse tak verdacht is.
Verdacht misschien wel, maar niet schuldig natuurlijk. 'Intellectueel-eerlijk' gezien is het uitdelen van gebak na een moordaanslag dan zelfs ook misschien wel zeer smakeloos (in mijn ogen zelfs belachelijk achterlijk) maar niet strafbaar (lijkt mij).
pi_212563831
Britse rapper Wiley verliest lintje om anti-semitische tweets
https://nos.nl/l/2510176
pi_212563844
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:40 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Verdacht misschien wel, maar niet schuldig natuurlijk. 'Intellectueel-eerlijk' gezien is het uitdelen van gebak na een moordaanslag dan zelfs ook misschien wel zeer smakeloos (in mijn ogen zelfs belachelijk achterlijk) maar neit strafbaar (lijkt mij).
Strafbaar sowieso niet. Maar je kan in elk geval beoordelen dat als je gebak gaat uitdelen na een moordpartij op Joden in een Kibuts (geen kolonisten, maar linkse-Joden die juist veel samenwerkte met bewoners in Gaza en zich hard maakte voor bijv waterrechten in Gaza) dat je dan een ordinaire antisemiet bent.

De Duitse afdeling van die organisatie is dus antisemitisch. Dan rest de vraag: heeft de Nederlandse tak er afstand van genomen? ik heb geen idee.
pi_212563868
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:41 schreef Aether het volgende:
Britse rapper Wiley verliest lintje om anti-semitische tweets
https://nos.nl/l/2510176
Interessante post. Wiley was altijd een buitengewoon interessant analist omtrent dit conflict. Hij heeft onwijs interessante boeken erover geschreven.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:52:20 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212563971
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Strafbaar sowieso niet. Maar je kan in elk geval beoordelen dat als je gebak gaat uitdelen na een moordpartij op Joden in een Kibuts (geen kolonisten, maar linkse-Joden die juist veel samenwerkte met bewoners in Gaza en zich hard maakte voor bijv waterrechten in Gaza) dat je dan een ordinaire antisemiet bent.

De Duitse afdeling van die organisatie is dus antisemitisch. Dan rest de vraag: heeft de Nederlandse tak er afstand van genomen? ik heb geen idee.
Nou ik wel

https://www.facebook.com/profile.php/?id=100068220454753
pi_212564020
twitter
pi_212564089
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:56 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Jeetje, wat vind ik dit achterlijk - zelfs na reactie op het geschreven gaat Dibi door met een (in mijn ogen) onmetelijk domme uiting van onvrede.. :{
  zaterdag 24 februari 2024 @ 13:03:01 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212564103
quote:
[ x ]
"Vanwege het negeren van Gaza"...bij een herdenking voor iets dat niks te maken heeft met dat hele Gaza.

Misschien moeten ze ook gaan blazen en koeren "dat Gaza genegeerd wordt" bij Monkey Town, voor de deur van de Multivlaai en in Thialf.
pi_212564349
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Vanwege het negeren van Gaza"...bij een herdenking voor iets dat niks te maken heeft met dat hele Gaza.
Daar stoor ik me het meest aan; de ophef niet snappen en het (al vijf maanden) kapen van allerlei bijeenkomsten en herdenkingen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 13:28:16 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212564386
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:24 schreef Aether het volgende:

[..]
Daar stoor ik me het meest aan; de ophef niet snappen en het (al vijf maanden) kapen van allerlei bijeenkomsten en herdenkingen.
En colleges en treinstations en de Mac en culturele evenementen etc etc.
pi_212564605
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:34 schreef oblo het volgende:

[..]
Voor iedereen die meeleest: dit is een leugen. Deze user verkondigt leugens en doet aan geschiedsvervalsing in deze post en de posts die volgen.

- Asjkenazische Joden hadden en hebben genetische en culturele banden met het land.
- Tegenwoordig zijn het overgrote deel van de Joden in Israel, daar geboren.
- Mizrahi en Sefardische Joden zijn een grotere groep dan Asjkenazische Joden in Israel
- Bijna de helft van de Joden in Israel zijn seculier.
Absoluut geen leugen. Seculiere inwoners van Isreal zijn ver in de minderheid.

Banden met het land? Net of je nu gaat zeggen dat Libi ook banden met dat land heeft. Als we zo terug gaan redeneren kunnen we terug naar de oermens.
Dat is wat je hier probeert te verkopen. De meeste Joden daar zijn import. Ook Azkenazy (32%) Joden zijn import en hebben historisch geen enkele fysieke band met dat land gehad. Net zoals hun voorouders ook niet hebben gehad. Mizrahi daarintegen grotendeels wel uit de regio maar niet specifiek voor het land wat ze nu bezetten. Isreal veegt Sefardische Joden onder dezelfde noemer als Mizrahi. Je kan afvragen waarom een jood uit Marokko wordt gerekend tot de dezelfde groep als een jood uit Jeruzalem.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 13:54:08 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212564719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Schattingen lopen uiteen van 40% tot 47,9% en dat is momenteel; het was eerder hoger verhoudingsgewijs. Dat noem ik niet ver in de minderheid.

https://www.pewresearch.o(...)sly-divided-society/

https://academic.oup.com/(...)irectedFrom=fulltext

https://apnews.com/articl(...)33e806065f01ea72e299

https://www.timesofisrael(...)rnment-survey-shows/

https://www3.trincoll.edu(...)raeli%20identity.htm

Ik zie jouw bronnen voor jouw beweringen graag tegemoet :)
pi_212564904
quote:
Opvallend is dat burgemeester Femke Halsema vooralsnog weigert op te treden tegen het openlijke antisemitisme van gemeenteambtenaar – en haar partijgenoot – Tofik Dibi. Zo ontstaat de krankzinnige situatie dat Halsema zal spreken bij de herdenking op het Jonas Danil Meijerplein, terwijl haar werknemers en partijgenoten een andere herdenking van de Februaristaking in haar stad onmogelijk maken.

https://niw.nl/groenlinks(...)ing-februaristaking/
pi_212565049
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:09 schreef Aether het volgende:

[..]

En dit krijg je dan dus. Polarisatie op polarisatie. Zo'n Halsema heeft gewoon dingen te doen he...
pi_212565101
quote:
Azkenazy
Azkenazy Joden hebben genetisch wel degelijk een band met dat gebied. Nu, ik ben het geheel met je eens dat zulk blut und boden retoriek hoogst onwenselijk is. Alleen de meeste Azkenazy in Israel, zijn daar anno nu gewoon geboren.
pi_212565322
twitter

WTF?
pi_212566112
quote:

[..]

Banden met het land? Net of je nu gaat zeggen dat Libi ook banden met dat land heeft. Als we zo terug gaan redeneren kunnen we terug naar de oermens.
Dat is wat je hier probeert te verkopen. De meeste Joden daar zijn import. Ook Azkenazy (32%) Joden zijn import en hebben historisch geen enkele fysieke band met dat land gehad. Net zoals hun voorouders ook niet hebben gehad. Mizrahi daarintegen grotendeels wel uit de regio maar niet specifiek voor het land wat ze nu bezetten. Isreal veegt Sefardische Joden onder dezelfde noemer als Mizrahi. Je kan afvragen waarom een jood uit Marokko wordt gerekend tot de dezelfde groep als een jood uit Jeruzalem.
Er is je dus meermaals uitgelegd dat dit gewoon niet waar is. En wat zijn trouwens Sefardische Joden? Dat zijn Joden die na de Spaanse Inquisitie van het Iberisch schiereiland zijn verdreven richting gebieden of landen zoals Noord-Afrika, Itali, de Balkan, Griekenland, Turkije en Syri. En waar kwamen zij oorspronkelijk vandaan? Het Koninkrijk Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212566787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:48 schreef Mylene het volgende:
[ x ]

WTF?

Walgelijk! :r :( Al vraag ik mij wel af - is dit dan ook wat er gezegd wordt? Is er eigenlijk iemand hier die goed Arabisch kan?

[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 24-02-2024 16:33:20 ]
pi_212567448
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:21 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Walgelijk! :r :( Al vraag ik mij wel af - is dit dan ook wat er gezegd wordt? Is er eigenlijk iemand hier die goed Arabisch kan?
Ja, goeie. Kinderen zijn in ieder geval de stuipen op het lijf gejaagd tot huilen toe.
pi_212567835
Smeerlapperij. Stelletje gore fascisten.
pi_212567995
Er is een staakt het vuren op komst?
pi_212568299
quote:
Channel 12 reports that war cabinet ministers are to vote by telephone tonight on whether to endorse the Paris hostages-for-truce outline.

It says the deal apparently provides, in a first phase, for the release of some 40 hostages in return for the release of Palestinian security prisoners and a truce in the fighting of some 6 weeks. These would be female, elderly and ill hostages. The number of Palestinian prisoners has not been finalized, it says, but is not believed to be in the thousands [ :') ]

https://www.timesofisrael(...)l-outline-tv-report/
pi_212568533
@TT dat komt omdat de Israelis geen fuck geven om de gijzelaars
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212568538
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212568567
Blijft lastig voor sommige media om fatsoenlijk hun werk te doen en gewoon dingen feitelijk te benoemen. Hier vindt AP het kennelijk lastig om het woord bezetting te gebruiken :')

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 24 februari 2024 @ 18:58:30 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212568791
quote:
[ x ]
Hoe komen ze er toch bij om wat de joden door is overkomen te willen vergelijken met de Palestijnen ?
quote:
Van de naar schatting 140.000 Joden die Nederland in mei 1940 telde, zijn er ongeveer 101.800 vermoord of door ziekte en uitputting om het leven gekomen, wat neerkomt op en schrikbarend hoog percentage van 73%.
Welk percentage van de Palestijnse bevolking is inmiddels omgekomen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212569410
Als er iemand Gaza bezet houd dan is het Hamas wel.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 19:52:25 #37
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212569470
+t
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212569694
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoe komen ze er toch bij om wat de joden door is overkomen te willen vergelijken met de Palestijnen ?
[..]
Welk percentage van de Palestijnse bevolking is inmiddels omgekomen ?
Gezien de geboortecijfers en rekeninghoudend met het zeer leugenachtige Hamas over het aantal slachtoffers is sinds de start van de "genocide" in Gaza de bevolking toegenomen met 2%.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212572709
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 18:10 schreef Aether het volgende:

[..]

quote:
Laatste nieuws uit de onderhandelingen in Parijs is dat Hamas 40 gijzelaars vrijlaat in ruil voor honderden terroristen en 6 weken de tijd voor Hamas om hun leiders op een veilige plek te krijgen, waarschijnlijk via de humanitaire corridor Egypte in, te hergroeperen, gezag te herstellen over Gaza en te herbewapenen. Gijzelaars voor moordenaars ruilen of doorvechten tot Hamas helemaal uit elkaar dondert. Wat een duivels dillema. Maar ik zou vrees ik toch kiezen voor vechten om daarna te kiezen voor zoveel mogelijk allianties met de arabische buurlanden om een ander gaza en WB op te bouwen. Maar dat zijn wellicht allemaal armchair observaties.

P.s. noch Hitler, Stalin, Mao of Pol Pot hadden een genocide gestopt om 40 man vrij te krijgen.
twitter
pi_212572954
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 21:52 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
[ x ]
Honderden terroristen :')
De ratio is wel gekelderd, jaren terug was het nog 1:1000.
pi_212574445
Het gaat niet gebeuren joh.

Isral dicteert wat er gebeurt, niet de internationale gemeenschap.
Intolerant voor intolerantie
pi_212575473
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 16:21 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Niet goed. Maar redelijk.

Tekst klopt. Alleen is dit geen hezbollah terrorist.
pi_212575498
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 23:12 schreef Cuendillar het volgende:
Het gaat niet gebeuren joh.

Isral dicteert wat er gebeurt, niet de internationale gemeenschap.
Wat een vreemde antisemitische redenering.
pi_212576893
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:02 schreef Aether het volgende:

[..]
Honderden terroristen :')
De ratio is wel gekelderd, jaren terug was het nog 1:1000.
Elke palestijn die opgepakt is die wordt hoe dan ook gepresenteerd als terrorist. Of hij wel of niks gedaan heeft, oppakken is per definitie leidend.

Ook al wordt die palestijn verdacht van het gooien van een steen en was ondertussen een Isralir ook stenen aan het gooien, de palestijn is een per definitie ee. terrorist en die moet sowieso voor jaren de gevangenis in. Andersom is dat natuurlijk niet.
pi_212577437
twitter

quote:
GENEVA (23 February 2024) – Any transfer of weapons or ammunition to Israel that would be used in Gaza is likely to violate international humanitarian law and must cease immediately, UN experts* warned today.

“All States must ‘ensure respect’ for international humanitarian law by parties to an armed conflict, as required by 1949 Geneva Conventions and customary international law,” the experts said. “States must accordingly refrain from transferring any weapon or ammunition – or parts for them – if it is expected, given the facts or past patterns of behaviour, that they would be used to violate international law.”

“Such transfers are prohibited even if the exporting State does not intend the arms to be used in violation of the law – or does not know with certainty that they would be used in such a way – as long as there is a clear risk,” they said.

The experts welcomed the decision of a Dutch appeals court on 12 February 2024 ordering the Netherlands to halt the export of F-35 fighter jet parts to Israel. The court found that there was a “clear risk” that the parts would be used to commit or facilitate serious violations of international humanitarian law, as “there are many indications that Israel has violated the humanitarian law of war in a not insignificant number of cases”.

The Dutch court pointed to the extensive civilian casualties, including thousands of children; the destruction of 60% of civilian homes and extensive damage to hospitals, water and food supplies, schools and religious buildings; widespread severe hunger; and the displacement of 85% of Palestinians in Gaza. It also highlighted evidence of the prolific use of imprecise “dumb bombs”; deliberate, disproportionate and indiscriminate attacks; failures to warn civilians of attacks; and incriminating statements by Israeli commanders and soldiers.

Over 29,313 Palestinians have been killed and 69,333 injured in Gaza since 7 October 2023, the majority being women and children. “Israel has repeatedly failed to comply with international law,” the experts said.

The experts noted that States Parties to the Arms Trade Treaty have additional treaty obligations to deny arms exports if they “know” that the arms “would” be used to commit international crimes; or if there is an “overriding risk” that the arms transferred “could” be used to commit serious violations of international humanitarian law. European Union member states are further bound by EU arms export control law.

“The need for an arms embargo on Israel is heightened by the International Court of Justice’s ruling on 26 January 2024 that there is a plausible risk of genocide in Gaza and the continuing serious harm to civilians since then”, the experts said. The Genocide Convention of 1948 requires States parties to employ all means reasonably available to them to prevent genocide in another state as far as possible. “This necessitates halting arms exports in the present circumstances”, the experts said.

The experts welcomed the suspension of arms transfers to Israel by Belgium, Italy, Spain, the Netherlands and the Japanese company Itochu Corporation. The European Union also recently discouraged arms exports to Israel.

The experts urged other States to immediately halt arms transfers to Israel, including export licenses and military aid. The United States and Germany are by far the largest arms exporters and shipments have increased since 7 October 2023. Other military exporters include France, the United Kingdom, Canada and Australia.

The experts noted that arms transfers to Hamas and other armed groups are also prohibited by international law, given their grave violations of international humanitarian law on 7 October 2023, including hostage-taking and subsequent indiscriminate rocket fire.

The duty to “ensure respect” for humanitarian law applies “in all circumstances”, including when Israel claims it is countering terrorism. Military intelligence must also not be shared where there is a clear risk that it would be used to violate international humanitarian law.

“State officials involved in arms exports may be individually criminally liable for aiding and abetting any war crimes, crimes against humanity or acts of genocide,” the experts said. “All States under the principle of universal jurisdiction, and the International Criminal Court, may be able to investigate and prosecute such crimes.”

The experts stressed that the duty to “ensure respect” additionally requires all States to do everything reasonably in their power to prevent and stop violations of international humanitarian law by Israel, particularly where a State has influence through its political, military, economic or other relations. Measures could include:

- Diplomatic dialogue and protests;

- Technical assistance to promote compliance and accountability;

- Sanctions on trade, finance, travel, technology or cooperation;

- Referral to the Security Council and the General Assembly;

- Proceedings at the International Court of Justice;

- Support for investigations by the International Criminal Court or other international legal mechanisms;

- National criminal investigations using universal jurisdiction and civil suits; and

- Requesting a meeting of the parties to the Geneva Conventions.

Most of these measures are also relevant to fulfilling the duty to prevent genocide.

Arms companies contributing to the production and transfer of arms to Israel and businesses investing in those companies bear their own responsibility to respect human rights, international humanitarian law and international criminal law. “They have not publicly demonstrated the heightened human rights due diligence required of them and accordingly risk complicity in violations”, the experts said.

“International law does not enforce itself,” the experts said. “All States must not be complicit in international crimes through arms transfers. They must do their part to urgently end the unrelenting humanitarian catastrophe in Gaza.”

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 25-02-2024 07:55:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212577526
quote:
6s.gif Op zondag 25 februari 2024 07:28 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[..]

Tijd om die verdragsverplichtingen te veranderen. In een internationale wereld die zo aan het veranderen is, waar totalitaire leiders opstaan. Is het van belang dat je betrouwbare bondgenoten hebt, Achter die bondgenoten dien je te staan, ook als ze het humanitaire recht schenden.
pi_212577867
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 07:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Tijd om die verdragsverplichtingen te veranderen. In een internationale wereld die zo aan het veranderen is, waar totalitaire leiders opstaan. Is het van belang dat je betrouwbare bondgenoten hebt, Achter die bondgenoten dien je te staan, ook als ze het humanitaire recht schenden.
Dit meen je niet echt, hoop ik?
pi_212578010
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit meen je niet echt, hoop ik?
En of ik dat meen.
pi_212578073
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En of ik dat meen.
Dan zijn we het grondig oneens. Onze eigen menselijkheid en fatsoen gaat voor onze bondgenootschappen.
pi_212578098
Verkeerde topic. :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212578229
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan zijn we het grondig oneens. Onze eigen menselijkheid en fatsoen gaat voor onze bondgenootschappen.
Is altijd al onzin geweest. Humanitair recht is een middel, geen uitgangspunt. Als het echt 'moest' hadden wij er altijd al evenveel schijt aan als andere werelddelen van de wereld. Humanitair-recht is een papierenwerkelijkheid.

Fantastisch als je het in praktijk kan brengen, maar oorlog blijft oorlog.
pi_212578911
twitter

twitter

twitter

https://www.washingtonpos(...)-video-oct-7-israel/

In addition to Ayelet Samerano, speakers will include former UNRWA and UN officials, experts on international aid, America’s former Middle East peace envoy, and lawmakers from UNRWA donor countries, including:

SPOILER
En UNRWA maar ontkennen dat er geen medewerkers betrokken waren bij het bloedbad.

Overigens zal de Iraanse minister van buitenlandse zaken Amir-Abdollahian als voorzitter een toespraak houden over respect voor mensenrechten bij de opening van de 55e zitting van de VN mensenrechtenraad in Genve op maandag 26 februari om 11:00 uur.
pi_212579590
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 00:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat een vreemde antisemitische redenering.
_O-

Owh shit :%
pi_212579734
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 15:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is je dus meermaals uitgelegd dat dit gewoon niet waar is. En wat zijn trouwens Sefardische Joden? Dat zijn Joden die na de Spaanse Inquisitie van het Iberisch schiereiland zijn verdreven richting gebieden of landen zoals Noord-Afrika, Itali, de Balkan, Griekenland, Turkije en Syri. En waar kwamen zij oorspronkelijk vandaan? Het Koninkrijk Isral.
Dat is niet zo. Genetisch zitten er grote verschillen in deze 3 groepen.
Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.

https://www.nd.nl/cultuur(...)ese-joden-onderzocht
pi_212580084
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Schattingen lopen uiteen van 40% tot 47,9% en dat is momenteel; het was eerder hoger verhoudingsgewijs. Dat noem ik niet ver in de minderheid.

https://www.pewresearch.o(...)sly-divided-society/

https://academic.oup.com/(...)irectedFrom=fulltext

https://apnews.com/articl(...)33e806065f01ea72e299

https://www.timesofisrael(...)rnment-survey-shows/

https://www3.trincoll.edu(...)raeli%20identity.htm

Ik zie jouw bronnen voor jouw beweringen graag tegemoet :)
Uit 1 van je bronnen.

A large number of Israelis maintain their attachment to Jewish religion in beliefs and practices, and the Jewish majority agrees that Israel is and must remain a “Jewish state.”

Dit zegt genoeg over hoe secularisme daar vorm wordt gegeven. Dit heet verstoppertje spelen. Zelfs de Hilonim die als seculier beschouwd worden eten nog altijd grotendeels kosher bijvoorbeeld. Seculier mwah...

Seculier is het wanneer godsdienst niet meer de koers bepaalt. En dat doet het zeker nog steeds.
pi_212580840
People have no idea, really no idea, how much of an impenetrable bubble Israel is, and how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world, or humanity, really. The people you see getting water-cannoned tonight in Tel Aviv will put on uniforms tomorrow and kill a million Palestinians if that's what they're told. No questions asked. And they will feel victims while doing it, and they will come back home and make videos of why you are antisemites. Oh and they are Israel's left wing. The most liberal Zionists, and actual socioeconomic nobility. They are the alternative to the radical right. But hey, seeing the States and the UK, maybe the entire West is undergoing Spontaneous Synchronized Insanity

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212580902
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Uit 1 van je bronnen.

A large number of Israelis maintain their attachment to Jewish religion in beliefs and practices, and the Jewish majority agrees that Israel is and must remain a “Jewish state.”

Dit zegt genoeg over hoe secularisme daar vorm wordt gegeven. Dit heet verstoppertje spelen. Zelfs de Hilonim die als seculier beschouwd worden eten nog altijd grotendeels kosher bijvoorbeeld. Seculier mwah...

Seculier is het wanneer godsdienst niet meer de koers bepaalt. En dat doet het zeker nog steeds.
De meeste zionisten in Isral geloven niet eens in God. Ze hebben hun eigen invulling over wat het betekent om joods te zijn. En het heeft weinig met de traditionele joodse geloof te maken.
-Rabia Al-Basri
pi_212580907
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:36 schreef egayalS het volgende:
People have no idea, really no idea, how much of an impenetrable bubble Israel is, and how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world, or humanity, really. The people you see getting water-cannoned tonight in Tel Aviv will put on uniforms tomorrow and kill a million Palestinians if that's what they're told. No questions asked. And they will feel victims while doing it, and they will come back home and make videos of why you are antisemites. Oh and they are Israel's left wing. The most liberal Zionists, and actual socioeconomic nobility. They are the alternative to the radical right. But hey, seeing the States and the UK, maybe the entire West is undergoing Spontaneous Synchronized Insanity

Een vrije democratie op deze manier beschrijven en geen fuck zeggen over de Hamas dictatuur in Gaza.
pi_212580929
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:22 schreef Mylene het volgende:
[ x ]

[ x ]

[ x ]

https://www.washingtonpos(...)-video-oct-7-israel/

In addition to Ayelet Samerano, speakers will include former UNRWA and UN officials, experts on international aid, America’s former Middle East peace envoy, and lawmakers from UNRWA donor countries, including:

SPOILER
En UNRWA maar ontkennen dat er geen medewerkers betrokken waren bij het bloedbad.

Overigens zal de Iraanse minister van buitenlandse zaken Amir-Abdollahian als voorzitter een toespraak houden over respect voor mensenrechten bij de opening van de 55e zitting van de VN mensenrechtenraad in Genve op maandag 26 februari om 11:00 uur.
Ondertussen zeggen de Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Isralische beschuldigingen aan het adres van UNRWA niet overtuigend zijn, maar laten vooral israelische propaganda serieus blijven nemen
-Rabia Al-Basri
pi_212580944
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:42 schreef havanagila het volgende:

[..]
Een vrije democratie op deze manier beschrijven en geen fuck zeggen over de Hamas dictatuur in Gaza.
Eerlijk is eerlijk: "maar hunnie doen het ook" is geen excuus.

Het stuk van Slayage komt gewoon uit zijn informatiebubbel. Het bevat mijns inziens niks interessants; gewoon wat moslims en andere jodenhaters zichzelf blijven wijsmaken over Isral.
pi_212581123
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk: "maar hunnie doen het ook" is geen excuus.

Het stuk van Slayage komt gewoon uit zijn informatiebubbel. Het bevat mijns inziens niks interessants; gewoon wat moslims en andere jodenhaters zichzelf blijven wijsmaken over Isral.
Dat stuk is van een Isralische guy but hey maak vooral jezelf elke onzin wijs wat jouw narratief dient :')

Daarnaast sluit het precies aan hoe andere prominente Isralis als Gideon Levy en ilan pappe de Isralische maatschappij beschrijven. Ook zij beschrijven de krachtig van de Isralische bubbel waarin ze leven, waar ze dwepen over hun eigen slachtofferschap terwijl ze tegelijkertijd oorlogsmisdaden plegen.

Om golda Meir te citeren,

"Wij zullen de Arabieren nooit vergeven dat ze ons dwingen om hun kinderen te doden"

Srsly hoe verknipt kan je zijn dat je dit soort shit uitkraamt?

Maar dat is dus die zionistische ideologie je pleegt altijd misdaden en je bent altijd het slachtoffer.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 februari 2024 @ 13:07:40 #62
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212581230
Hoe zat het nu met die aanval op het deel van Gaza waar nog geen aanvallen zijn geweest? Netanyanu gaf Hamas toch tot de ramadam om de gijzelaars terug te geven en zich over te geven?
Dus tot ongeveer 10 maart?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212581344
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:42 schreef havanagila het volgende:

[..]
"Een vrije democratie " _O-

Haaretz journalist Gideon Levy beschrijft Isral als volgt:

"In Isral hebben we drie systemen. 1 systeem voor de Joden. En dit systeem is een heel goed systeem. Het leven is goed in dit systeem. Ik kan doen en laten wat ik wil zonder in problemen te komen. Het tweede systeem is die voor de Isralische Arabieren binnen de grenzen van Isral die middels een scala van systemen en wetten tweede rangs burgers zijn. En het derde systeem is de brute bezetting in de west bank en Gaza".

Dus wanneer mensen zoals jij en andere Isral adepten het hebben over Isral, dan hebben ze het over dat systeem dat alleen geldt voor de joden in Isral, wat dus een goed systeem is. Dan wordt er niet gesproken over het systeem van de tweede rangs burgerschap waar de Palestijnse bevolking binne de Isralische grenzen mee te maken hebben en zeer zeker niet over de de brute bezetting in de west bank en Gaza. Laat staan over de genocide wat deze "vrije democratie " in Gaza momenteel uitvoert.

Het apartheid regime in Zuid Afrika was ook goed voor de dominante blanke man, maar het was hel voor de gekleurde man.

Ook toen waren er mensen die zeiden dat apartheid Zuid Afrika een "vrije democratie" was.

Ook was America ten tijde van de Jim Crow wetten een "vrije democratie". Ook was America voor het afschaffen van de slavernij een "vrije democratie".

Ik ben het met je eens dat Isral een vrije democratie is voor Joden, maar dat maakt het juist een apartheidstaat.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 februari 2024 @ 13:16:22 #64
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212581383
Ik zou het wonen in Israel verkiezen boven het wonen in welk islamitsche land dan ook.
pi_212581477
Israli genocidal forces be like

Binnenkort moeten de Isralis een verslag doen bij het ICJ over wat ze hebben gedaan om een genocide in Gaza te voorkomen. Dan kunnen ze deze video laten zien.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212581516
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:16 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zou het wonen in Israel verkiezen boven het wonen in welk islamitsche land dan ook.
Ze vertikken het om de bezetter hun zin te geven en te verkassen. De kruisvaarders staten hebben hebben het ook tegen een eeuw lang volgehouden. Het is een kwestie van tijd ;)
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 februari 2024 @ 13:28:12 #67
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212581633
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ze vertikken het om de bezetter hun zin te geven en te verkassen. De kruisvaarders staten hebben hebben het ook tegen een eeuw lang volgehouden. Het is een kwestie van tijd ;)
Jouw "overwinnaars" zullen van het land vast een baken van rust en vrijheid maken.

pi_212581832
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:59 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dat stuk is van een Isralische guy but hey maak vooral jezelf elke onzin wijs wat jouw narratief dient :')
Dat doet daar niets aan af. :)

Jij plaatst uitsluitend reacties die uit jouw informatiebubbel komen. Dat daar Isralirs in voorkomen, zou jou aan het denken moeten zetten; niet mij. :D

Nogmaals, ik lees alles (ok, veel) wat jij plaatst, maar jij plakt onmiddellijk het etiketje "propaganda" op alles wat je niet bevalt. Ik vind dat zwak.
pi_212581844
quote:

[..]
Denk je dat serieus nog steeds?
pi_212581889
Stuk uit het boek, kinderen van amalek van Erik ader, waar een onderzoek van de universiteit van Tel Aviv geciteerd wordt, dat 1 op 1 aansluit over hoe de Israelis opgesloten zijn in hun eigen ideologie , zoals ik eerder op de dag heb gepost.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212581958
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:50 schreef egayalS het volgende:
Stuk uit het boek, kinderen van amalek van Erik ader, waar een onderzoek van de universiteit van Tel Aviv geciteerd wordt, dat 1 op 1 aansluit over hoe de Israelis opgesloten zijn in hun eigen ideologie , zoals ik eerder op de dag heb gepost.

[ x ]
Good verhaal, lekker kort. Ga er niks mee doen.

Heb je nog meer projectie vanuit je eigen cultuur?
  zondag 25 februari 2024 @ 14:04:11 #72
438527 MissButterflyy
pi_212582027
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:16 schreef RamboDirk het volgende:
Dubai of Turkije/istanbul lijkt me ook helemaal prima. De rest niet echt denk ik.
pi_212582765
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:20 schreef egayalS het volgende:
Israli genocidal forces be like

Binnenkort moeten de Isralis een verslag doen bij het ICJ over wat ze hebben gedaan om een genocide in Gaza te voorkomen. Dan kunnen ze deze video laten zien.

[ x ]
Oei! Ik heb niet geweten dat Coca Cola ook in het noodrantsoen pakket zat! In andere landen als Groot-Britanni verbannen we winkels die dat soort kolonisatietroep verkopen al - hele groepen gemaskerde mannen gaan een winkel binnen en zorgen ervoor dat het niet meer verkocht wordt, niets meer in die winkel. ^O^

Maar ook al de noodrantsoenen in Gaza?! Wat een gedoe zeg! Ik heb vast wat mis gelopen dan... Verklaart wellicht dan ook meer een hoop buikklachten en anderzinds, nu je het zegt.. :Y

Oh, wat fijn dat je ons dit laat weten Slayage! _O_
pi_212582878
quote:

[..]
Nog zo'n dodelijk stukje geschiedenis als reactie op eeuwen van islamitische terreur.
pi_212582905
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:44 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ondertussen zeggen de Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Isralische beschuldigingen aan het adres van UNRWA niet overtuigend zijn, maar laten vooral israelische propaganda serieus blijven nemen
Ik denk niet dat, na alles wat er zeker afgelopen twee decennia heeft afgespeeld met de Amerikaanse "informatie diensten" het niet echt een kredietwaardig punt is wat je hier nu aanhaalt.

Het getuigd niet van geopolitiek besef, noch van religieus - dat zijn we allebei hopelijk toch wel eens, dat jij mede goed weet waar deze (voor een groep) 'heilige' oorlog om draait.

Gelukkig weten we, mede door je onderschrift, dat jij niet vreest of dus gewenst stilstaat bij impact van wat je schrijft en navolgt; het gaat om dienen van 'Hem'. En we weten wie al Basri daarmee bedoelde..

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 25-02-2024 15:19:57 ]
pi_212583284
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is niet zo. Genetisch zitten er grote verschillen in deze 3 groepen.
Daar is meermaals onderzoek naar gedaan.

https://www.nd.nl/cultuur(...)ese-joden-onderzocht
Eerste zin van dit inmiddels al ruim tien jaar oude artikel:
quote:
Volgens geneticus Eran Elhaik zijn de Joden afkomstig uit het Oosten, en heeft het Turkse Chazarenvolk, dat zich tussen de zevende en de negende eeuw bekeerde tot het jodendom, zich vermengd met Joden met een Grieks-Romeinse achtergrond en uit Mesopotami.
:') _O-

Haha, daar is ie dan, de Charzaren theorie. Dit was weer ontzettend voorspelbaar.

Het blijft bijzonder dat die ene theorie, die ongeveer door alle andere wetenschappers wordt tegengesproken, het zo goed doet in Islamtische kringen. Raar ook dat Jiddisj (waarvan deze onderzoeker beweert dat het ontstaan is in Turkije) niets met Turks gemeen heeft en Asjkenazim letterlijk nul genetische overlap hebben met de huidige Turken. Om nog maar te zwijgen over de aanwezigheid van Joden in allerlei Europese landen vr de periode die door deze onderzoeker wordt genoemd.
quote:

[..]
Hmm.

Geldt dit ook voor de Turkse aanwezigheid in Koerdistan, Noord-Syri en op Cyprus? Of gelden er dan ineens andere wetten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212583348
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:44 schreef egayalS het volgende:

[..]
Je lijkt wel een corona wappie: MSM/VS liegen altijd, maar als het mij uitkomt is het wel de waarheid.
  zondag 25 februari 2024 @ 15:57:01 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212583495
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Uit 1 van je bronnen.

Ja doei, n alinea uit al mijn bronnen quoten alsof je daarmee gelijk krijgt en zelf niks leveren. Joodse identiteit en gebruiken =/= niet seculier zijn.

Niet dat ik de illusie heb dat jij uit je overtuigingen te halen bent met feiten want je blijft nu al tientallen topics dezelfde beweringen herhalen en niet reageren op bronnen die het tegendeel aantonen.
pi_212585691
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:14 schreef egayalS het volgende:

[..]

Het apartheid regime in Zuid Afrika was ook goed voor de dominante blanke man, maar het was hel voor de gekleurde man.

Ook toen waren er mensen die zeiden dat apartheid Zuid Afrika een "vrije democratie" was.

Ook was America ten tijde van de Jim Crow wetten een "vrije democratie". Ook was America voor het afschaffen van de slavernij een "vrije democratie".

Ik ben het met je eens dat Isral een vrije democratie is voor Joden, maar dat maakt het juist een apartheidstaat.
Segregatie in de VS en apartheid in Afrika vonden plaats uit pure haat, racisme en geld. De Palestijnen zijn de lul omdat ze onder een Hamas dictatuur leven.

Een dictatuur die keer op keer op keer Isral aanvalt om tegenaanvallen uit te lokken zodat ze steun en geld blijven krijgen en als koningen in miljoenenvilla's in het buitenland kunnen leven. Een dictatuur die zich doodleuk tussen de Palestijnse burgers verstopt, alleen "journalisten" van eigen kant toelaat, en nog liever iedere Palestijn laat doodschieten/uithongeren dan ze zichzelf aangeven. Zelfde als de Apartheidsregering of slavernijperiode in de VS. Anderen laten lijden voor je eigen gewin.

Kun je hoog en laag doen alsof Hamas niet bestaat, 7 oktober een "verzetsdaad van burgers" was, en de Israli's uit pure haat Gaza invallen, maar daar help je Gaza niks mee.

Blijf vooral lekker in je propagandabubbeltje waar alles de schuld is van joden.
  zondag 25 februari 2024 @ 18:42:42 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212586071
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:50 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Maar dat doen natuurlijk alle fanatieke volgelingen van geloven. In veel Islamistische landen is ook geen ruimte voor joodse, christelijke of andere minderheid. Binnen een Urk/Staphorst of streng gelovige gemeenschappen in de VS is er ook geen/weinig ruimte voor andere gedachten en nuance.
pi_212586926
Als blinken eerlijk zou antwoorden zou hij zeggen, dat het verschil zit in feit dat Isral een bondgenoot en China een strategische vijand is van Amerika

Uiteraard kan blinken geen eerlijke antwoord geven en komt hij niet verder dan bla-bla-bla

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212587016
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef egayalS het volgende:
Als blinken eerlijk zou antwoorden zou hij zeggen, dat het verschil zit in feit dat Isral een bondgenoot en China een strategische vijand is van Amerika

Uiteraard kan blinken geen eerlijke antwoord geven en komt hij niet verder dan bla-bla-bla

Of zou het er aan liggen dat China simpelweg moslims in kampen gooit, waar Isral te maken heeft met een terroristische groep die raketten blijft lanceren, wandaden als 7 oktober uithaalt, en zich verschuilt achter Palestijnse burgers, en Isral in een positie dwingt waar ze geen andere keuze meer hebben?

Als Hamas vertrekt/zich aangeeft is het leed in 1 dag voorbij.
  zondag 25 februari 2024 @ 19:54:17 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212587020
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik had graag gewild dat je cht om dit kind had gegeven...

Misselijk dat je kinderen misbruikt voor je propaganda. Misselijk.
Aan de andere kant vind ik de onverschilligheid over het leed van anderen (specifiek onschuldige kinderen) ook wel weer een ander uiterste.
pi_212587027
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij is anders een van de weinige die hier even aandacht aan besteedt hier, maak er niet zo’n drama van zeg.
Uiterst selectief wel. Je zal hem niks zien posten over gegijzelde/vermoorde kindjes uit Isral.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:27:06 #85
438527 MissButterflyy
pi_212587701
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef havanagila het volgende:

[..]
Uiterst selectief wel. Je zal hem niks zien posten over gegijzelde/vermoorde kindjes uit Isral.
Heel veel users ook niet over kinderen uit Gaza. Het is niet bepaald zo dat een kant maar selectief is.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:30:54 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212587766
quote:

[ x ]
Welke parallellen zie jij dan in de behandeling van de Oeigoeren en die van de Palestijnen?
pi_212587919
Vraag me af wat het verhaal hierachter is. Het heeft kennelijk te maken met het feit dat hij op zijn platform de namen van de Europeanen probeert te achterhalen die deelnemen aan de genocide in Gaza, om ze in de toekomst voor het gerecht te brengen.

SPOILER
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212588030
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Aan de andere kant vind ik de onverschilligheid over het leed van anderen (specifiek onschuldige kinderen) ook wel weer een ander uiterste.
Ik heb het niet over dat andere uiterste, ik heb het over dit ene uiterste.

De hypocrisie van deze reageerders stuit me niet vaak tegen de borst, maar dit vind ik gewoon ziek. Alles voor die beestachtige haat.

Het lot van de Palestijnen kan ze verder net zoveel schelen als het lot van de Papoea's.
pi_212588118
Kan iemand mij uitleggen wat precies de boodschap is bij dit soort acties van de most moral army in the world?

Misschien kunnen de Isral adepten dit verklaren, aangezien hun hersenen toch anders functioneren.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212588166
Abou jahjah is toch dat hezbollah lid dat belgie een shithole noemde en terug naar libanon verhuisde, om toen na een paar jaar weer terug naar belgie te verhuizen omdat het in lebanon te eng was?
pi_212588171
quote:

[..]
Hij is anders een van de weinige die hier even aandacht aan besteedt hier, maak er niet zo’n drama van zeg.
Ach, lief kind O+

Hij gebruikt dat kind voor zijn zieke haat...

Snap je dat?
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 20:51:41 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212588273
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef egayalS het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat precies de boodschap is bij dit soort acties van de most moral army in the world?

Misschien kunnen de Isral adepten dit verklaren, aangezien hun hersenen toch anders functioneren.

[ x ]
[ x ]
'als je ons 7 oktobert dan pakken we al je shit'

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-02-2024 21:02:36 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212588288
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:44 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
[ x ]
Onze hersenen functioneren precies hetzelfde. *;

Maar goeie ontmenselijking verder.

Antwoord op je vraag: soldatenhumor.
  zondag 25 februari 2024 @ 21:11:16 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_212588668
Het hele trieste verhaal van Hind maakt dat ik geen enkele grein aan sympathie kan hebben voor Isral. Als je als land zullen zieke trieste teringlijers in je strijdmacht hebt die haar misbruiken en dood laten gaan van de honger mag je van mij branden in de diepste regionen van de hel. Dit laat gewoon zien dat de Palestijnen op een vergelijkbaar niveau ontmenselijkt zijn als de Joden in de jaren 30/40. Haal zo'n kind gewoon zelf uit de auto en stop haar in een cel voor mijn part. Zulk langdurig en onmenselijk lijden valt niet goed te praten, de IDF wist er van en heeft het gebruikt voor een tactisch/terroristisch voordeel.

De rest valt nog onder oorlog of een passieve apathie te gooien en dat begrijp ik wel, an sich. De situatie met Hind was actieve terreur en marteling van een jong kind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_212588721
Ik moet misschien mijn excuses aanbieden aan de Isral adepten hiero, omdat ik al geruime tijd zeg dat ze de wandaden van de Israelis niet willen zien. Misschien is het zo dat ze de realiteit simpelweg niet kunnen zie omdat hun hersenen hun zicht op de realiteit saboteren.

Kwam een post recentelijk tegen waarin uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen geconfronteerd worden met consonante informatie, dus in het geval van de Isral adepten, wanneer ze geconfronteerd worden met Hasbara propaganda dat hun vooroordelen bevestigen gaan hun emotionele circuit gloeien en zeggen ze bv "zie je nou wel unwra zijn terroristen".

Echter wanneer ze geconfronteerd worden met dissonante informatie bv dat de Israelis massa moorden plegen, de Palestijnen dehumaniseren, doelbewust de Palestijnen verhongeren, random burgers snipen, random burgers voor de cameras belachelijk maken, door de lingerie van Palestijnse vrouwen gaan, plunderingen uitvoeren, voedsel onder de rupsbanden van tanks vernietigen om de verhongerende Palestijnen te treiteren.
Met andere woorden zich niet gedragen als de most moral army in the world zoals ze zelf graag geloven, dan stoppen de delen van de hersendelen waar het rationele denken zit met functioneren en raken ze nog meer overtuigd dat de israelis de most moral army in the world hebben :D

quote:
How Your Emotions Can Stop You From Thinking Properly

Mistakes Were Made, but Not by Me: Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts)"
by Carol Tavris and Elliot Aronson.

https://www.goodreads.com(...)e_Made_but_Not_by_Me

"Drew Westen and his colleagues found that the reasoning areas of the brain virtually shut down when participants were confronted with dissonant information, and the emotion circuits of the brain were activated when consonance was restored.

These mechanisms provide neurological basis for the observation that once our minds are made up, it can be a major effort to change them."

"Neuroscientists have shown that these biases in thinking were built into the way brains process information - all brains, regardless of their owners' political affiliation.

In one study, people were monitored by magnetic resonance imaging (MRI) as they tried to process either dissonant or consonant information about George Bush or John Kerry.

Indeed, even reading information that goes against your point of view can make you all the more convinced you are right."
-Rabia Al-Basri
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 21:19:59 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212588887
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:
Ik moet misschien mijn excuses aanbieden aan de Isral adepten hiero, omdat ik al geruime tijd zeg dat ze de wandaden van de Israelis niet willen zien. Misschien is het zo dat ze de realiteit simpelweg niet kunnen zie omdat hun hersenen hun zicht op de realiteit saboteren.

Kwam een post recentelijk tegen waarin uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen geconfronteerd worden met consonante informatie, dus in het geval van de Isral adepten, wanneer ze geconfronteerd worden met Hasbara propaganda dat hun vooroordelen bevestigen gaan hun emotionele circuit gloeien en zeggen ze bv "zie je nou wel unwra zijn terroristen".

Echter wanneer ze geconfronteerd worden met dissonante informatie bv dat de Israelis massa moorden plegen, de Palestijnen dehumaniseren, doelbewust de Palestijnen verhongeren, random burgers snipen, random burgers voor de cameras belachelijk maken, door de lingerie van Palestijnse vrouwen gaan, plunderingen uitvoeren, voedsel onder de rupsbanden van tanks vernietigen om de verhongerende Palestijnen te treiteren.
Met andere woorden zich niet gedragen als de most moral army in the world zoals ze zelf graag geloven, dan stoppen de delen van de hersendelen waar het rationele denken zit met functioneren en raken ze nog meer overtuigd dat de israelis de most moral army in the world hebben :D
[..]

Probleem als je het er zo ultra dik bovenop legt niemand meer leest wat je te melden hebt

'ooow die gast weer ... en door'

Ook omdat ik aids krijg van dat be like de hele tijd en ik wil geen aids dus dan scroll ik gewoon verder
pi_212589302
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:

[..]

Daar heb je geen onderzoek voor nodig. Ze nemen nooit verantwoordelijkheid voor eigen daden. Het is altijd de schuld van een ander. Ze worden zelfs gedwongen om kinderen af te slachten.
pi_212589535
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar heb je geen onderzoek voor nodig. Ze nemen nooit verantwoordelijkheid voor eigen daden. Het is altijd de schuld van een ander. Ze worden zelfs gedwongen om kinderen af te slachten.
Wie doen dat?
Hunnie? :P
Want jullie niet, h. B-)
pi_212590202
quote:

[ x ]
Hier ben ik het voor de verandering met je eens. Alleen: Blinken kan dat prima, maar kiest ervoor dat niet te doen.

Maar inderdaad: ik ben ook voor internationale politiek waar wij gewoon eerlijk zijn. Want : Israel is onze bondgenoot, China is een anti-westers land.
pi_212590337
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:36 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
'how much of a success it is in terms of isolating its citizens from the outside world'

Ach gossie. Hij denkt dat het uit naiviteit bestaat. De meeste Israeli's weten heel goed hoe het zit. De enige analyse die je erop los moet laten is: zij zijn de winnaars, waarom zouden ze dat opgeven?

Israel bestaat voor een relatief groot gedeelte uit mensen met een Europese komaf. Koloniseerde de boel, en hebben gewonnen. Zoals wij westerlingen altijd winnen. 8-)
pi_212590356
Maar prijs je gelukkig egayalS. Als ik het goed heb ben jij een Turk. Dan heb je toch ook een prachtige historie van onderdrukking en verschillende moordpartijen?

Heeurrrlijk man.
pi_212590386
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wie is 'ze' in deze?
  zondag 25 februari 2024 @ 23:31:50 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212590844
https://www.telegraaf.nl/(...)-grondoperatie-rafah
quote:
Isral zegt hoe dan ook door te gaan met grondoperatie Rafah
Een mogelijk staakt-het-vuren in de oorlog tussen Isral en Hamas zal hoogstens uitstel betekenen voor een grondinvasie van de zuidelijke stad Rafah in Gaza.

Dat zei de Isralische premier Benjamin Netanyahu zondag. In Rafah verblijven inmiddels naar schatting 1,5 miljoen Palestijnen, in overgrote meerderheid ontheemden.

Vertegenwoordigers van de Egyptische, Qatarese en Amerikaanse regering voeren in de Qatarese hoofdstad Doha gesprekken die ook werden bijgewoond door Isralische en Hamas-vertegenwoordigers,.

Doel van de gesprekken is een wapenstilstand te bewerkstelligen voordat de islamitische heilige maand Ramadan op 10 maart begint.

De Verenigde Staten, Israls voornaamste bondgenoot, zeiden zondag dat de gesprekken "een akkoord" hebben opgeleverd in de richting van een staakt-het-vuren en de vrijlating van gijzelaars en gevangenen. Een Hamas-vertegenwoordiger zei echter dat de groep pas akkoord gaat als de Isralische strijdkrachten zich terugtrekken uit Gaza.

Netanyahu zei dat de al weken terug aangekondigde militaire operatie in Rafah, aan de zuidelijke grens van Gaza met Egypte, Isral dicht bij een "totale overwinning" op Hamas zal brengen. "Als we een deal hebben, zal die aanval wat worden uitgesteld, maar het zal gebeuren", zei hij over de dreigende grondinvasie. En: "Als we geen deal hebben, doen we het toch."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212590866
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:41 schreef theunderdog het volgende:
Maar prijs je gelukkig egayalS. Als ik het goed heb ben jij een Turk. Dan heb je toch ook een prachtige historie van onderdrukking en verschillende moordpartijen?

Heeurrrlijk man.
Daarom post hij ook zo druk altijd voor een eigen staat voor de Koerden.
  maandag 26 februari 2024 @ 00:14:07 #105
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_212591044
quote:

Heeurrrlijk man.
Turk be like...
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_212591199
quote:

[..]
'Aandacht'

Zodra het jodenkinderen zijn, zijn ze niks waard. Allemaal bullshit wat daar mee is gebeurd.

Is die baby alweer vrijgelaten trouwens door hamas? Samen met alle andere gijzelaars? Jeweetwel. Wat hamas zo snel mogelijk moest doen?
Een paar weken verder inmiddels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212591201
quote:

Heeurrrlijk man.
De overgebleven Armenirs kunnen er veel over vertellen. Als ze willen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212591281
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:37 schreef egayalS het volgende:
Vraag me af wat het verhaal hierachter is. Het heeft kennelijk te maken met het feit dat hij op zijn platform de namen van de Europeanen probeert te achterhalen die deelnemen aan de genocide in Gaza, om ze in de toekomst voor het gerecht te brengen.

SPOILER
[ x ]
Haha wat een fantast! "ja er stonden 3 interpol mensen voor de deur omdat ik via twitter soldaten ga aanklagen, echt waar hoor, de overheid is bang voor me" bwahahah

Dit soort quatsch geloven en dan een ellenlange post over hoe de israel adepten alles geloven wat in hun straatje past. Raap me op zeg.
pi_212591286
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212591287
Zo kan het ook natuurlijk, samen een film maken ipv 7 oktober en kolonist spelen.
  maandag 26 februari 2024 @ 04:32:04 #111
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_212591313
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Chadi en Slayage zijn van islamitische persuasie en discussiren niet. Hun gelijk komt immers van Allah, dus wij ongelovigen kunnen hoog en laag springen, maar zij "weten" dat ze gelijk hebben. :)

Er is een reden dat de islamitische wereld zo onderontwikkeld is en zo weinig succes kent. ;)

Ik denk niet dat je daar veel aan kan doen. Ikzelf probeer altijd lering te trekken uit hun redenatie en dat is best fascinerend; ik had echt niet verwacht dat mensen door niets meer dan cultuur en religie z anders in het leven kunnen staan.
De onderontwikkeling kent dan wel weer een groot succes. Snelst groeiende religie.
Niet op basis van rede, een welvarende toekomst of fijne gevoelens voor de medemens maar voor allen die ontwikkeling en beschaafdheid te moeilijk vinden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212591651
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Ken je de Isralische Wet op de Natiestaat? Waarin te lezen is dat alleen Joden recht hebben op nationale zelfbeschikking. Sinds de Knesset in 2018 instemde met die controversile wet, staat zwart op wit dat niet alle burgers van Isral gelijke rechten genieten.

genot
pi_212592609
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wie is 'ze' in deze?
Mensen van het beloofde land. Alles is toegestaan voor ze. Het ligt altijd aan de ander bij interne error wordt de antisemitisme kaart getrokken.
pi_212592658
quote:
6s.gif Op maandag 26 februari 2024 08:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ken je de Isralische Wet op de Natiestaat? Waarin te lezen is dat alleen Joden recht hebben op nationale zelfbeschikking. Sinds de Knesset in 2018 instemde met die controversile wet, staat zwart op wit dat niet alle burgers van Isral gelijke rechten genieten.

genot
Waarom geven de Palestijnen zich niet over? Dit is alleen maar nodeloos bloedvergieten en vechten tot de laatste palestijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212592728
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:47 schreef oblo het volgende:
Abou jahjah is toch dat hezbollah lid dat belgie een shithole noemde en terug naar libanon verhuisde, om toen na een paar jaar weer terug naar belgie te verhuizen omdat het in lebanon te eng was?
Ja die halfbakken terrorist inderdaad.
Die moet je geloven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212592741
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:47 schreef oblo het volgende:
Ja die halfbakken terrorist inderdaad.
Die moet je geloven.
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Welke parallellen zie jij dan in de behandeling van de Oeigoeren en die van de Palestijnen?
Zijn allebei islamitisch en van beiden verdwijnen er moskeeen.
Voor de rest zijn ze er inderdaad niet.
pi_212593265
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Mensen van het beloofde land. Alles is toegestaan voor ze. Het ligt altijd aan de ander bij interne error wordt de antisemitisme kaart getrokken.
Ja, hier ben ik het grotendeels mee eens. Israel is een land waar paranoia geen ziektebeeld, maar cultuur is.
pi_212593701
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:37 schreef theunderdog het volgende:
Ja, hier ben ik het grotendeels mee eens. Israel is een land waar paranoia geen ziektebeeld, maar cultuur is.
Zolang het antisemitisme in de wereld springlevend is zullen joden natuurlijk zeer waakzaam blijven. De pogrom van 7 Oktober wordt ook in het Westen vrij breed gebagatelliseerd bijv.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212593741
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 01:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Aandacht'

Zodra het jodenkinderen zijn, zijn ze niks waard. Allemaal bullshit wat daar mee is gebeurd.

Is die baby alweer vrijgelaten trouwens door hamas? Samen met alle andere gijzelaars? Jeweetwel. Wat hamas zo snel mogelijk moest doen?
Een paar weken verder inmiddels.
Sshhhttttt....dode joodse kindjes zijn niet populair om je druk over te maken. Tegenwoordig.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212593762
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Zolang het antisemitisme in de wereld springlevend is zullen joden natuurlijk zeer waakzaam blijven. De pogrom van 7 Oktober wordt ook in het Westen vrij breed gebagatelliseerd bijv.
Het eeuwenlange antisemitisme en succes ervan, laat vooral zien dat Joden veel zijn maar niet waakzaam he snuggere henkie.
pi_212593773
De waakzaamheid van Joden is wel echt het meest groteske mythe die er bestaat.

Uit circa 109 landen verdreven, pogrom op pogrom. Maar hurr durrr zo waakzaam. Ze hebben enkel sinds de oprichting van Israel een keertje gewonnen.

Gun ze dat.
pi_212593828
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Het eeuwenlange antisemitisme en succes ervan, laat vooral zien dat Joden veel zijn maar niet waakzaam he snuggere henkie.
Joden zijn vandaag de dag (sinds de oprichting van Israel) zeer waakzaam. Uiteraard bevalt het bestaan van de staat Israel antisemieten totaal niet. Daarom dienen wij Israel onvoorwaardelijk te steunen om een nieuwe holocaust te voorkomen. En 7 Oktober was een "mini-holocaust".
pi_212593844
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Joden zijn vandaag de dag (sinds de oprichting van Israel) zeer waakzaam. Uiteraard bevalt het bestaan van de staat Israel antisemieten totaal niet. Daarom dienen wij Israel onvoorwaardelijk te steunen om een nieuwe holocaust te voorkomen. En 7 Oktober was een "mini-holocaust".
Antisemitisme steekt weer flink de kop op =/= waakzaam. Bij waakzaamheid voorkom je zaken.

Je IQ komt echt overeen met je semitische achtergrond he, lieve fluitketel van me.
pi_212593967
Palestijnse premier dient ontslag in
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75711618
pi_212593971
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Als 7 oktober een progrom is wat noem je hun eigen handelen dan?

Als wat hun overkomt heeft een naam behalve dat wat zij een ander aandoen. Dat wordt onder een andere noemer geschoven.
pi_212594014
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:33 schreef theunderdog het volgende:
Antisemitisme steekt weer flink de kop op =/= waakzaam. Bij waakzaamheid voorkom je zaken.
quote:
Van Dale

waakzaam (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: waakzamer, overtreffende trap: waakzaamst)
1
ijverig wakend
2
oplettend
Waakzaam; oplettend; als in....na de holocaust hebben wij nu een joodse staat waar de veiligheid van joden gegarandeerd is. Elke jood wereldwijd kan er zo een paspoort krijgen en naartoe migreren en daarmee veilig zijn en geen minderheid meer met alle gevolgen van dien gezien de geschiedenis.

Hamas voert een poging tot een pogrom uit? Dan gaan ze er zwaar voor betalen. Dat is waakzaam zijn, oplettend, niet onvoorbereid zijn mbt etnische zuiveringen van joden. Dat men duizenden joden bij bosjes afslacht is door de oprichting van de staat Israel iets van het verleden. En antisemietjes zijn daar niet blij mee ja.

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat bij "waakzaamheid je zaken voorkomt". Antisemitisme kan sowieso niet voorkomen worden omdat het o.a. irrationeel is, het zit diep in de mens verweven blijkt keer op keer en geschiedenis zit vol met voorbeelden ervan. Maar jij zal dat vast wel anders zien....
pi_212594041
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
[..]
Waakzaam; oplettend; als in....na de holocaust hebben wij nu een joodse staat waar de veiligheid van joden gegarandeerd is. Elke jood wereldwijd kan er zo een paspoort krijgen en naartoe migreren en daarmee veilig zijn en geen minderheid meer met alle gevolgen van dien gezien de geschiedenis.

Hamas voert een poging tot een pogrom uit? Dan gaan ze er zwaar voor betalen. Dat is waakzaam zijn, oplettend, niet onvoorbereid zijn mbt etnische zuiveringen van joden. Dat men duizenden joden bij bosjes afslacht is door de oprichting van de staat Israel iets van het verleden. En antisemietjes zijn daar niet blij mee ja.

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat bij "waakzaamheid je zaken voorkomt". Antisemitisme kan sowieso niet voorkomen worden omdat het o.a. irrationeel is, het zit diep in de mens verweven blijkt keer op keer en geschiedenis zit vol met voorbeelden ervan. Maar jij zal dat vast wel anders zien....
Iemand zwaar laten betalen voor iets wat hij/zij al heeft gedaan =/= oplettend.

Je bent echt de zwakste schakel.
pi_212594046
twitter
pi_212594054
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:47 schreef Chadi het volgende:
Als 7 oktober een progrom is wat noem je hun eigen handelen dan?

Als wat hun overkomt heeft een naam behalve dat wat zij een ander aandoen. Dat wordt onder een andere noemer geschoven.
Zelfverdediging? Als 7 Oktober niet was gebeurd had Gaza nog een "Dubai een de Middellandse Zee" kunnen zijn. Na 7 Oktober is dat niet meer het geval totdat geheel Hamas is weggewerkt. Erna kan men beginnen te spreken over de wederopbouw en natuurlijk een groot generatielang deradicaliseringsproject voor de Palestijnen in Gaza. Generatielang omdat na decennialange Hamas propaganda dat flink wat tijd gaat kosten.
pi_212594079
Heerlijke beelden. Altijd fijn om te zien dat de Europese straten onveilig worden gemaakt, vanwege twee volkeren die al sinds 46 geen vrede met elkaar willen.

Onze opoffering zal zowel bij koran als de Torah-denkers in een positief daglicht komen. Wat zijn wij goede kuffars/goys.
pi_212594093
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:51 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Zelfverdediging? Als 7 Oktober niet was gebeurd had Gaza nog een "Dubai een de Middellandse Zee" kunnen zijn. Na 7 Oktober is dat niet meer het geval totdat geheel Hamas is weggewerkt. Erna kan men beginnen te spreken over de wederopbouw en natuurlijk een groot generatielang deradicaliseringsproject voor de Palestijnen in Gaza. Generatielang omdat na decennialange Hamas propaganda dat flink wat tijd gaat kosten.
Mythe van hasbara-propagandisten.

Palestijnen hebben daarvoor een veel te laag IQ.
pi_212594097
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:50 schreef theunderdog het volgende:
Iemand zwaar laten betalen voor iets wat hij/zij al heeft gedaan =/= oplettend.
Leg uit. Ontgaat mij waar jij hier op doelt.

Wie waar "zwaar voor laten betalen"? Is wat hij/zij al heeft gedaan? = oplettendheid???
pi_212594100
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Leg uit. Ontgaat mij waar jij hier op doelt.

Wie waar "zwaar voor laten betalen"? Is wat hij/zij al heeft gedaan? = oplettendheid???
Ja, er ontgaat je van alles. Dat is duidelijk.
pi_212594186
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:54 schreef theunderdog het volgende:
Mythe van hasbara-propagandisten.
Israel ziet niets lievers dan dat Gaza zonder Hamas een regionaal voorbeeld wordt van economische vooruitgang en welvarendheid. Een gemiste kans voor de Gazastrook helaas.

quote:
Palestijnen hebben daarvoor een veel te laag IQ.
Als men het in de Emiraten kan kan men dat ook in Palestina. Enige wat ervoor nodig is minder haat en focus op Israel en instroom van kapitaal dat bereid is erin te investeren. Ik sluit zelfs niet uit dat als Hamas definitief verwijderd is en men in Gaza een niet radicale weg is ingeslagen dat ook Israel bereid is in Gaza te investeren om te helpen het de Parel van de Mediterranee te maken. Maar dan ben je wel 20 jaar verder sowieso en moet men echt gederadicaliseerd zijn. A-la nazi Duitsland waar men in Duitsland nu ook Amerika omarmt bijv.
pi_212594212
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:54 schreef theunderdog het volgende:
Ja, er ontgaat je van alles. Dat is duidelijk.
Je hebt blijkbaar geen zin om normaal je zinnen uiteen te zetten/te formuleren.
  maandag 26 februari 2024 @ 12:16:08 #136
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_212594383
Darwin award genomineerde.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  maandag 26 februari 2024 @ 12:32:15 #137
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212594605
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:16 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212594697
pi_212595193
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:16 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Er is ook een video van de immolatie door hem gestreamed (geblurred maar alsnog NSFL).

Active duty USAF soldier self immolates in front of Israeli embassy in Washington DC in protest of Israel’s killing of civilians in Gaza (Partially blurred, still NSFL)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 26-02-2024 13:15:40 ]
pi_212595726
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:38 schreef Aether het volgende:
Activisme boven academie
https://niw.nl/activisme-boven-academie/
We kweken een nieuwe generatie witte haatbaarden.
pi_212595860
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:03 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je hebt blijkbaar geen zin om normaal je zinnen uiteen te zetten/te formuleren.
Je bent vooral gewogen en te licht bevonden.
pi_212597013
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:38 schreef Aether het volgende:
Activisme boven academie
https://niw.nl/activisme-boven-academie/
Heel erg radicaal om aan te geven dat je Isreal gelijk moet behandelen als de rest van de wereld.
pi_212597033
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:51 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Het is niet op 7 oktober begonnen. Het is alsof je een misdadiger het recht op zelfverdediging geeft terwijl het slachtoffer op de grond ligt en van zich af wil slaan.

De Palestijnen doen aan zelfverdediging, niet de bezetters.
pi_212597115
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Israel ziet niets lievers dan dat Gaza zonder Hamas een regionaal voorbeeld wordt van economische vooruitgang en welvarendheid. Een gemiste kans voor de Gazastrook helaas.
[..]
Als men het in de Emiraten kan kan men dat ook in Palestina. Enige wat ervoor nodig is minder haat en focus op Israel en instroom van kapitaal dat bereid is erin te investeren. Ik sluit zelfs niet uit dat als Hamas definitief verwijderd is en men in Gaza een niet radicale weg is ingeslagen dat ook Israel bereid is in Gaza te investeren om te helpen het de Parel van de Mediterranee te maken. Maar dan ben je wel 20 jaar verder sowieso en moet men echt gederadicaliseerd zijn. A-la nazi Duitsland waar men in Duitsland nu ook Amerika omarmt bijv.
Onwaar. Emiraten zijn de intelligenste Arabieren. Helaas is door nature redenen hun intellect puur op materie en geld gebaseerd. Creatieve en/of maatschappelijke verbeteringen hoef je er niet van te verwachten.

Dan moet je toch naar (west) Europa. Of Aziatische landen, al hebben ze daar weer een laag EQ.
pi_212597214
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is niet op 7 oktober begonnen. Het is alsof je een misdadiger het recht op zelfverdediging geeft terwijl het slachtoffer op de grond ligt en van zich af wil slaan.

Ah, vandaar de beestachtige moorden op 7 oktober op festivalgangers. Het was zelfverdediging!

Clown.
pi_212597231
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onwaar. Emiraten zijn de intelligenste Arabieren. Helaas is door nature redenen hun intellect puur op materie en geld gebaseerd. Creatieve en/of maatschappelijke verbeteringen hoef je er niet van te verwachten.

Dan moet je toch naar (west) Europa. Of Aziatische landen, al hebben ze daar weer een laag EQ.
Zou wel verklaren waarom bij veel culturen een verhoogde kans op disharmonische profielen bestaat. Aan de andere kant zit er natuurlijk veel verschil in nurture en nature, danwel beide begrippen in iemands leven. Het verklaart veel van het geestelijk vermogen tot begrip, als je nagaat wat iemand zijn achtergrond / opvoeding is geweest.
pi_212597265
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:33 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Zou wel verklaren waarom bij veel culturen een verhoogde kans op disharmonische profielen bestaat. Aan de andere kant zit er natuurlijk veel verschil in nurture en nature, danwel beide begrippen in iemands leven. Het verklaart veel van het geestelijk vermogen tot begrip, als je nagaat wat iemand zijn achtergrond / opvoeding is geweest.
Er is altijd plek voor nuance, en individuele uitzonderingen. Maar als iets moet creren waar een bepaalde mate van intellect voor nodig is en de wil om de wereld een stukje mooier achter te laten, is het zinnig om niet samen te werken met MiddenOosterse volkeren.

Israel doet het 'relatief' goed. Maar dat is ook te danken aan de Europese invloeden.
pi_212597356
quote:
17s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ah, vandaar de beestachtige moorden op 7 oktober op festivalgangers. Het was zelfverdediging!

Clown.
Het beestachtig behandelen van Palestijnen is natuurlijk zelfverdediging. Het afslachten van 30.000 onschuldige burgers waarvan 12.000 kinderen is natuurlijk zelfverdediging. Het ethnisch zuiveren is natuurlijk zelfverdediging. Het uithongeren van 2.1 miljoen mensen is zelfverdediging.
pi_212597400
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het beestachtig behandelen van Palestijnen is natuurlijk zelfverdediging. Het afslachten van 30.000 onschuldige burgers waarvan 12.000 kinderen is natuurlijk zelfverdediging. Het ethnisch zuiveren is natuurlijk zelfverdediging.
Van die 30.000 is ongeveer 10.000 Hamas. Cijfers lopen uiteen van 6.000 tot 15.000 (6.000 Hamas bronnen, 15.000 IDF bronnen).

Maar stel je gaat uit van 6.000. Dan is dat 1 op 5. Beste prestatie op zo'n dichtbevolkt gebied.
pi_212597527
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van die 30.000 is ongeveer 10.000 Hamas. Cijfers lopen uiteen van 6.000 tot 15.000 (6.000 Hamas bronnen, 15.000 IDF bronnen).

Maar stel je gaat uit van 6.000. Dan is dat 1 op 5. Beste prestatie op zo'n dichtbevolkt gebied.
Ongeveer 10.000 gedode kinderen (jonger dan 15 jaar) als iets kleins of zelfs neerzetten als een knappe prestatie is ook een knap. Dat heb je mooi gedaan.

We gaan eindelijk over de befaamde 1 op 27 grens heen. Dat heeft nog lang geduurd
pi_212597532
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Palestijnen doen aan zelfverdediging? Hoepel een heel groot eind op joh. HAMAS LANCEERT AANVALLEN!

De Palestijnen zitten in het kruisvuur. Lutser.

Voor de mensen die het nog niet snappen: Hamas is een dictatuur die vanuit Gaza aanvallen op Isral uitvoert om tegenaanvallen en lijden op de Palestijnen uit te lokken. Daar houden ze de macht en internationale steun mee.

En dan kunnen gekkies duizenden km's verderop net doen alsof het allemaal de schuld van Isral of de Pallies is :')
pi_212597572
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer 10.000 gedode kinderen (jonger dan 15 jaar) als iets kleins of zelfs een ware prestatie zo neerzetten is ook een knappe prestatie. Dat he je mooi gedaan.
Circa 40% was/is minderjarig. Dus dan heb je een omgeving dat voornamelijk bestaat uit Hamas strijders en minderjarige. Dan is het relatief grote aantal dode kinderen niet zo bijzonder he. Zeer tragisch, zeker. Maar niet bijzonder.

Of heb jij bewijs dat IDF doelbewust opzoek is gegaan naar kinderen om te doden? en hoe kom je nu weer op 1 op 27?
  maandag 26 februari 2024 @ 16:04:04 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212597576
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer 10.000 gedode kinderen (jonger dan 15 jaar) als iets kleins of zelfs een ware prestatie zo neerzetten is ook een knappe prestatie. Dat he je mooi gedaan.
Aangezien het grootste deel van de bevolking daar bestaat uit kinderen is dat echt niet zo vreemd. Wat ik wel vreemd vind is dat de mensen daar in hun zogenaamde benarde omstandigheden maar steeds mr kinderen de wereld in blijven schoppen. Grote gezinnen zijn daar standaard volgens mij. Probeer dan maar eens om Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt te raken zonder dat er onder de kinderen slachtoffers vallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212597615
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Aangezien het grootste deel van de bevolking daar bestaat uit kinderen is dat echt niet zo vreemd. Wat ik wel vreemd vind is dat de mensen daar in hun zogenaamde benarde omstandigheden maar steeds mr kinderen de wereld in blijven schoppen. Grote gezinnen zijn daar standaard volgens mij. Probeer dan maar eens om Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt te raken zonder dat er onder de kinderen slachtoffers vallen.
Wtf?

Mensen hebben mij altijd lopen verkondigen dat kinderen maken heel anders gaat. Maar je moet gewoon schoppen?
pi_212597644
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Palestijnen doen aan zelfverdediging? Hoepel een heel groot eind op joh. HAMAS LANCEERT AANVALLEN!

De Palestijnen zitten in het kruisvuur. Lutser.

Voor de mensen die het nog niet snappen: Hamas is een dictatuur die vanuit Gaza aanvallen op Isral uitvoert om tegenaanvallen en lijden op de Palestijnen uit te lokken. Daar houden ze de macht en internationale steun mee.

En dan kunnen gekkies duizenden km's verderop net doen alsof het allemaal de schuld van Isral of de Pallies is :')
Wies schuld is het anders?

Als Lars en Rik al jaren met elkaar knokken, dan is dat hun schuld.
pi_212597661
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Circa 40% was/is minderjarig. Dus dan heb je een omgeving dat voornamelijk bestaat uit Hamas strijders en minderjarige. Dan is het relatief grote aantal dode kinderen niet zo bijzonder he. Zeer tragisch, zeker. Maar niet bijzonder.

Of heb jij bewijs dat IDF doelbewust opzoek is gegaan naar kinderen om te doden? en hoe kom je nu weer op 1 op 27?
Je kent de 1 op 27 of de 27 op 1 niet? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

Volgens mij zijn toch helemaal niet in staat om te oordelen 10.000 gedode kinderen 'niet bijzonder' is. Net zoals we niet in staat zijn om een achterlijke woord als genocide hiervoor te gebruiken. Het zijn echt veel mensen en dat terwijl IDF volgens IDF er alles maar dan ook alles aan doet om burgers volledig te ontzien.
pi_212597672
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je kent de 1 op 27 of de 27 op 1 niet? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

Volgens mij zijn toch helemaal niet in staat om te oordelen 10.000 gedode kinderen 'niet bijzonder' is. Net zoals we niet in staat zijn om een achterlijke woord als genocide hiervoor te gebruiken. Het zijn echt veel mensen en dat terwijl IDF volgens IDF er alles maar dan ook alles aan doet om burgers volledig te ontzien.
1: Nee, excuus. Ik volg je niet.

2: Uiteraard is dat arbitrair. Maar we kunnen wel vergelijken met andere conflicten, het gebied Gaza meenemen (de dichtbevolktheid, het feit dat 40% minderjarig was/is).

Ik vind dan 1 op 5 (en dat is dus in het slechtste geval) best een prestatie.
pi_212597677
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wies schuld is het anders?

Als Lars en Rik al jaren met elkaar knokken, dan is dat hun schuld.
Als Lars en Rik knokken wel ja. Als Wim zich achter Lars verschuilt om Rik te slaan, en Rik Lars keihard terugslaat om Wim terug te pakken, is het een ander verhaal.
pi_212597726
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:13 schreef havanagila het volgende:

[..]
Als Lars en Rik knokken wel ja. Als Wim zich achter Lars verschuilt om Rik te slaan, en Rik Lars keihard terugslaat om Wim terug te pakken, is het een ander verhaal.
Nee. Lars en Rik kunnen gewoon beslissen te stoppen. Staat Wim mooi in zijn hemd.
pi_212597897
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan blijven er 12.000 kinderen... hoe rijmt dat met zelfverdediging
pi_212597972
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan blijven er 12.000 kinderen... hoe rijmt dat met zelfverdediging
Weet ik veel. Ik gebruik dat woord niet. Is een hasbara-tool voor mensen die de afgrijzing van oorlog niet aankunnen.

De reactie van Israel op 7 oktober is geen zelfverdediging, maar een daad om Hamas uit te roeien, zodat zoiets als 7 oktober niet nog eens gebeurd.
pi_212598033
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Lars en Rik kunnen gewoon beslissen te stoppen. Staat Wim mooi in zijn hemd.
De Palestijnen hebben niks te beslissen, Hamas maakt daar de dienst uit. Anders had je al dit gezeik niet.

En Hamas verstopt zich tussen de Palestijnen zodat Isral enorme aantallen burgerslachtoffers moet maken.
pi_212598074
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef havanagila het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben niks te beslissen, Hamas maakt daar de dienst uit. Anders had je al dit gezeik niet.

En Hamas verstopt zich tussen de Palestijnen zodat Isral enorme aantallen burgerslachtoffers moet maken.
Ohja! volkeren in het Midden-Oosten zijn nooit zelf verantwoordelijk. Is waar ook.

Hamas democratisch verkozen - toch andere hun schuld. Netanyahu, Ben Gvir - democratisch verkozen, toch andere hun schuld.
pi_212598094
Verantwoordelijkheid = Palestijnenhaat en antisemitisme.
pi_212598222
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ohja! volkeren in het Midden-Oosten zijn nooit zelf verantwoordelijk. Is waar ook.

Hamas democratisch verkozen - toch andere hun schuld. Netanyahu, Ben Gvir - democratisch verkozen, toch andere hun schuld.
Volkeren in dictaturen hebben, zeg maar, niet veel te zeggen. Die worden onderdrukt. Saddam en Assad vergeten? Hamas?

Alsof Palestijnse burgers 1000 Israli's hebben afgeslacht en Isralische burgers nu in Gaza huishouden.
pi_212598275
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:20 schreef theunderdog het volgende:
Onwaar. Emiraten zijn de intelligenste Arabieren.
Precies. Dat is juist het punt dat ik maak.
pi_212598367
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:03 schreef theunderdog het volgende:
Hoezo?
pi_212598802
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Nee, excuus. Ik volg je niet.

2: Uiteraard is dat arbitrair. Maar we kunnen wel vergelijken met andere conflicten, het gebied Gaza meenemen (de dichtbevolktheid, het feit dat 40% minderjarig was/is).

Ik vind dan 1 op 5 (en dat is dus in het slechtste geval) best een prestatie.
Het is een soort van vuistregel. Bij een oorlog of conflict tussen de Palestijnen en Isral vallen er aan Palestijnse zijde gemiddeld 27 keer meer slachtoffers. Het is nu 27 (exclusief 10.000 vermisten)
pi_212599298
twitter

quote:
"The Israeli government is starving Gaza's 2.3 million Palestinians, putting them in even more peril than before the World Court's binding order," said Omar Shakir, Israel and Palestine director at Human Rights Watch. "The Israeli government has simply ignored the court's ruling, and in some ways even intensified its repression, including further blocking lifesaving aid."
quote:
"Israel's blatant disregard for the World Court's order poses a direct challenge to the rules-based international order," Shakir said. "Failure to ensure Israel's compliance puts the lives of millions of Palestinians at risk and threatens to undermine the institutions charged with ensuring respect for international law and the system that ensures civilian protection worldwide."
pi_212599415
Gezelligheid hier weer.
pi_212599645
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Weet ik veel. Ik gebruik dat woord niet. Is een hasbara-tool voor mensen die de afgrijzing van oorlog niet aankunnen.

De reactie van Israel op 7 oktober is geen zelfverdediging, maar een daad om Hamas uit te roeien, zodat zoiets als 7 oktober niet nog eens gebeurd.
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
pi_212599731
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan de continue onrecht haat. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
Dat zou niet nodig moeten zijn, maar toch vergeten mensen dit heel snel.
pi_212599783
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat zou niet nodig moeten zijn, maar toch vergeten mensen dit heel snel.
Je niet palestijnen erg haten wil je ze aandoen wat je ze nu aandoet inderdaad. Daar mag ook paal en perk aan gesteld worden.
pi_212600031
twitter

:)

gaaf land
pi_212600076
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je niet palestijnen Joden erg haten wil je ze aandoen wat je ze nu aandoet inderdaad. Daar mag ook paal en perk aan gesteld worden.
En dat is precies wat er nu gebeurt. :)

Had jij ook niet getolereerd.
pi_212600201
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:49 schreef havanagila het volgende:

[..]
Volkeren in dictaturen hebben, zeg maar, niet veel te zeggen. Die worden onderdrukt. Saddam en Assad vergeten? Hamas?

Alsof Palestijnse burgers 1000 Israli's hebben afgeslacht en Isralische burgers nu in Gaza huishouden.
Stroman
pi_212600216
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Precies. Dat is juist het punt dat ik maak.
Helaas pindakaas voor de rest.
pi_212600228
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hoezo?
Germaan. Jij Tunesier.

Ik word niet gelukkig van dode kinderen. Beschaving. Is zowel nature als nurture.
pi_212600236
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Stroman
Hoezo dan?
pi_212600300
En dan niet reageren.....
pi_212600306
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is een soort van vuistregel. Bij een oorlog of conflict tussen de Palestijnen en Isral vallen er aan Palestijnse zijde gemiddeld 27 keer meer slachtoffers. Het is nu 27 (exclusief 10.000 vermisten)
Oohhhh zo.

Ja, en wat is het punt daar dan mee? degene die de meeste slachtoffers maakt = de boeman? of zal het qua conflicten wat ingewikkelder liggen?
pi_212600328
quote:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
Hoezo niet. Zo intelligent is de bevolking van Israel niet, hoor.

Ze leven al heel hun leven in een land in conflict, en pikken het allemaal al jaren. Dus die tweede, derde, vierde , vijfde, zesde versie van Hamas doen ze ook gewoon vrolijk.
pi_212600363
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo niet. Zo intelligent is de bevolking van Israel niet, hoor.

Ze leven al heel hun leven in een land in conflict, en pikken het allemaal al jaren. Dus die tweede, derde, vierde , vijfde, zesde versie van Hamas doen ze ook gewoon vrolijk.
De fuck?
pi_212600377
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:58 schreef aTypisch het volgende:
[ x ]

gaaf land
Dyab was een Hezbollah-fantast. Daar heeft hij afstand van genomen, en dan verdien je een tweede kans. Absoluut. Maar als je dan vervolgens weer terugkeert naar je anti-Israel retoriek..
pi_212600428
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:17 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hoezo dan?
Omdat je een karikatuur maakt van wat ik zeg.
pi_212600435
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:27 schreef havanagila het volgende:

[..]
De fuck?
Israel is niet een land in conflict? 7 oktober was kei gezellig?

Aaahh, heb ik toch andere beelden gezien dan jij.
pi_212600473
Laat ook maar. Het gaat je goed.
pi_212600573
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:33 schreef havanagila het volgende:
Laat ook maar. Het gaat je goed.
Insgelijks, mijn vriend.
pi_212600750
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oohhhh zo.

Ja, en wat is het punt daar dan mee? degene die de meeste slachtoffers maakt = de boeman? of zal het qua conflicten wat ingewikkelder liggen?
Ik weet wel zeker dat het 'ingewikkelder' ligt en het context nodig heeft. Het is ook meteen een heel cynisch getal, 27 keer. Voor de een is het veel te veel en onbestaanbaar en de ander vindt het heel normaal. Andersom zou de wereld op zijn kop staan
pi_212600780
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat het 'ingewikkelder' ligt en het context nodig heeft. Het is ook meteen een heel cynisch getal, 27 keer. Voor de een is het veel te veel en onbestaanbaar en de ander vindt het heel normaal. Andersom zou de wereld op zijn kop staan
Welke andersom? en wat heb ik met 'de wereld' te maken.

Houd het zoveel mogelijk bij de feiten. 1 op 5, in zo'n dichtbevolkt gebied als Gaza is een prestatie.
pi_212600972
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welke andersom? en wat heb ik met 'de wereld' te maken.

Houd het zoveel mogelijk bij de feiten. 1 op 5, in zo'n dichtbevolkt gebied als Gaza is een prestatie.
Dat het een knappe prestatie is, is ook geen feit. Al die ellende waar elke palestijn zwaar is geraakt en het massaal slopen van de gehele infrastructuur voor het uitschakelen van 6 van de 35.000 Hamas strijders dat belooft nog wat voor de komende jaren. Dat zou betekenen dat we rekening moeten gaan houden met meer dan 100.000 gedode burgers. En ook dat getal zal vast dan ook weer als een knappe prestatie worden ontvangen
pi_212601045
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat het een knappe prestatie is, is ook geen feit. Al die ellende waar elke palestijn zwaar is geraakt en het massaal slopen van de gehele infrastructuur voor het uitschakelen van 6 van de 35.000 Hamas strijders dat belooft nog wat voor de komende jaren. Dat zou betekenen dat we rekening moeten gaan houden met meer dan 100.000 gedode burgers. En ook dat getal zal vast dan ook weer als een knappe prestatie worden ontvangen
Wat wil je nou? je durft 0 concrete analyses en/of observaties te maken. Wil je duidelijk maken dat je elke dode burger een teveel vindt?

Nou, ik ook. En iedereen met een fatsoenlijk ontwikkelde limbische systeem. Maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat oorlog niet bestaat uit knuffels en bloemetjes.
pi_212601206
Mijn eerste post op 7 October in dit topic benoemde ik dat Netanyahu verantwoordelijk was voor alles wat er op die dag was gebeurd. Werd me niet in dank afgenomen. Na 7 October werd duidelijk dat de Israelis al meer dan een jaar wisten van de plannen van Hamas. Ook werd duidelijk dat de IDF dames die de grens met Gaza bemanden keer op keer op keer melding maakten van de opvallende oefeningen van Hamas militanten, maar dat ze niet serieus werden genomen door het leiderschap. En dan heb ik het niet gehad over dat Netanyahu al jaar en dag expliciet benoemde hoe Hamas een asset was dat Isralsche belangen dienden.

Ook hebben we gezien wat de Israelis onder het mom van Hamas vernietigen, Gaza hebben aangedaan, maar dus ook hunzelf. Alles wat ze hebben gedaan heeft hun veiligheid niet bevorderd, sterker nog ze zijn nog nooit zo zwak geweest als nu.

Moest ook denken aan die meme, "congratulations, you played yourself"

Israel is going down a dangerous road in Gaza. Their stated goal is to eliminate Hamas but in reality there is no way they can achieve this goal. Hamas does not pose a long term threat to Israel, it never has and it never will. October 7th was the result of a failure in Israeli defense, not an advancement of Hamas military capability. The reality is Israel wants to take over the entire Gaza region and these horrific actions against the people in Gaza are the biggest threat to the long term security of Israel.

-Rabia Al-Basri
pi_212601452
quote:
Het Westen maakt met zijn laksheid tegenover Isral een lachertje van het internationale recht
https://www.nrc.nl/nieuws(...)onale-recht-a4191299

Artikel wat hier een beetje op inhaakt maar ook meer de globale stromingen laat zien. De norm die nu gezet wordt is op lange termijn niet in ons belang.
pi_212601548
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat wil je nou? je durft 0 concrete analyses en/of observaties te maken. Wil je duidelijk maken dat je elke dode burger een teveel vindt?

Nou, ik ook. En iedereen met een fatsoenlijk ontwikkelde limbische systeem. Maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat oorlog niet bestaat uit knuffels en bloemetjes.
Wij zijn niet in staat om te oordelen of het knappe prestatie is en het is zelfs misplaatst als er een patroon bekend is. De tegenovergestelde claim, genocide, wordt geheel terecht totaal niet serieus genomen
pi_212601603
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:09 schreef egayalS het volgende:
Mijn eerste post op 7 October in dit topic benoemde ik dat Netanyahu verantwoordelijk was voor alles wat er op die dag was gebeurd. Werd me niet in dank afgenomen.
_O- 8)7
pi_212601657
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wij zijn niet in staat om te oordelen of het knappe prestatie is en het is zelfs misplaatst als er een patroon bekend is. De tegenovergestelde claim, genocide, wordt geheel terecht totaal niet serieus genomen
Hoezo zijn wij daar niet toe instaat?

Gaza is heel dichtbevolkt, Hamas schuilt tussen de burgers, de Tsjetsjeense oorlog was 1 op 8.
pi_212601729
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)onale-recht-a4191299

Artikel wat hier een beetje op inhaakt maar ook meer de globale stromingen laat zien. De norm die nu gezet wordt is op lange termijn niet in ons belang.
Dit soort analyses gaan echt alleen maar op als andere werelddelen wel consequent zouden zijn in hun respect voor mensenrechten. Maar dat is precies wat kolder is. Iedereen is selectief. Iedereen gaat voor eigenbelang.

China stelt dat Palestijnen het recht hebben om zichzelf met geweld te verzetten, ondertussen zien veel Oeigoeren het daglicht niet meer, en richten ze zich op Taiwan. Iran frustreert sowieso de boel met proxy's enz enz.
pi_212602079
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo zijn wij daar niet toe instaat?

Gaza is heel dichtbevolkt, Hamas schuilt tussen de burgers, de Tsjetsjeense oorlog was 1 op 8.
Omdat wij met de voeten omhoog op de bank zitten en voornamelijk berichten over de situatie in Gaza zien en lezen die het IDF goedgekeurd heeft. Er zijn geen objectieve journalisten aanwezig want die zijn niet welkom.

Die oorlog die je aanhaalt, was een oorlog met veel geweld maar die was toch niet ok?
pi_212602278
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat wij met de voeten omhoog op de bank zitten en voornamelijk berichten over de situatie in Gaza zien en lezen die het IDF goedgekeurd heeft. Er zijn geen objectieve journalisten aanwezig want die zijn niet welkom.

Die oorlog die je aanhaalt, was een oorlog met veel geweld maar die was toch niet ok?
1: Dan is elke analyse erover waardeloos. Inclusief die van nagenoeg alle 'experts'.

Tja..... nog lekker gepoept, vandaag?

2: Oorlog is ellende ja.
pi_212602840
De tiktok van verschillende IDF soldaten laten wel duidelijk zien waarom Nederland nooit aan dienstplicht moet doen. IDF soldaten gaan snuffelen aan BH's van Palestijnse vrouwen die hun huis uit zijn gevlucht, ik wil neit weten wat Nederlandse varkens zouden doen.....
pi_212602958
Blijft fascineren die Duitsers.

twitter

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212603070
Fascinerend hoe de burgemeester van Berlijn een speech van een Isralische jood anti Semitisch labelt terwijl een Haaretz de speech citeert en het nergens heeft over vermeende antisemitisme

twitter

Israeli journalist and political activist, Yuval Abraham, added: "In two days, Basel and I will return to a land where we are not equal. I live under civilian law and Basel, under military law. We live 30 minutes away from each other, but I have voting rights and Basel does not. I am free to move where I want in this land, but Basel, like millions of Palestinians, is locked in the West Bank."

"One of the questions we ask in the film is how we can make a change to end the occupation," Abraham went on to say. "I think one answer is for people to really stand up. There are a lot of powerful people in this room, there are a lot of ministers and people whose voices are heard. We need to call for a cease-fire. We need to call for a political solution to end the occupation."

https://www.haaretz.com/w(...)72-a5bf-ebcf52ff0000
-Rabia Al-Basri
pi_212603243
Weer iets nieuws mbt het "falen" van de Israelis op 7 oktober :')

Israeli intelligence agencies identified that phones with Israeli SIM cards were activated by Hamas operatives in the Gaza Strip in the early morning of October 7. This was a sign of unusual activity, which triggered a meeting of the defense establishment during those early hours.

The deliberations didn't put much weight on the event, and the prevailing assessment during the discussions was that it was an exercise by Hamas, or, in an extreme scenario, preparation for a limited-scale hostage-taking attempt.
In the Shin Bet, the indications from Gaza were deemed "weak signals" from which no sufficient insights could be drawn about any upcoming activity. Nevertheless, there was concern at the agency over a possible isolated kidnapping attack, and a small operational team was sent to the south of Israel.

No other steps were taken – and that Shin Bet team was involved in combat later in the day in one of the border communities, and several of its members were wounded. Officials agreed to wait until morning for any further decisions – when it was already too late.

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 26 februari 2024 @ 22:58:21 #205
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_212603310
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:58 schreef aTypisch het volgende:
[ x ]

gaaf land
Oh ja, die clown hebben we ook nog _O-

Als je hier achter marcheert mag je van mij wel opgesloten worden en de sleutel weggooien. IQ van een doperwt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_212603380
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Dus? Had Isral maar beter z'n best moeten doen oid?
pi_212603439
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik word niet gelukkig van dode kinderen. Beschaving. Is zowel nature als nurture.
Ach dat valt wel mee met dat laatste. Zodra die kinderen morgen jouw kinderen afmaken is de keuze snel gemaakt hoor. Zal je er blij van worden? Nee. Maar het is wel overleven.
pi_212603941
#ApplausApartheid
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212604114
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef egayalS het volgende:

Israeli intelligence agencies identified that phones with Israeli SIM cards were activated by Hamas operatives in the Gaza Strip in the early morning of October 7. This was a sign of unusual activity, which triggered a meeting of the defense establishment during those early hours.

The deliberations didn't put much weight on the event, and the prevailing assessment during the discussions was that it was an exercise by Hamas, or, in an extreme scenario, preparation for a limited-scale hostage-taking attempt.
In the Shin Bet, the indications from Gaza were deemed "weak signals" from which no sufficient insights could be drawn about any upcoming activity. Nevertheless, there was concern at the agency over a possible isolated kidnapping attack, and a small operational team was sent to the south of Israel.

No other steps were taken – and that Shin Bet team was involved in combat later in the day in one of the border communities, and several of its members were wounded. Officials agreed to wait until morning for any further decisions – when it was already too late.

[ x ]
Je gelooft dus eigenlijk niet dat Isral gefaald heeft?
pi_212604391
quote:
'Hamas krijgt voorstel met staakt-het-vuren voor 40 dagen'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-75730509

Er is voor het eerst meer informatie naar buiten gekomen over de deal die in de maak is voor een staakt-het-vuren in Gaza. Hamas heeft een concept gekregen als gevolg van de vredesbesprekingen in Parijs. Daar praten Isral, de VS, Egypte en Qatar over hoe het akkoord er uit moet zien.

In het voorstel is een volledige gevechtspauze van 40 dagen opgenomen. Ook moet er een ruil plaatsvinden van Palestijnse gevangenen met Isralische gijzelaars met een verhouding van 10 tot 1. Dat zegt een bron dicht bij de onderhandelingen tegen persbureau Reuters.

Volgens de conceptovereenkomst van het staakt-het-vuren zouden ziekenhuizen en bakkerijen herbouwd moeten worden. Ook zouden er elke dag 500 vrachtwagens met hulpgoederen toegelaten worden, meldt de bron. Dat staat gelijk aan het aantal hulpkonvooien dat voor 7 oktober het gebied per dag binnenkwam. Volgens de VN-hulporganisatie OCHA zijn er in de maand januari gemiddeld zo'n 140 vrachtwagens per dag de Gazastrook binnengekomen.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 07:54:57 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212604397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 07:53 schreef Aether het volgende:

[..]

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reactie van Hamas hierop?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212605112
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 23:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ach dat valt wel mee met dat laatste. Zodra die kinderen morgen jouw kinderen afmaken is de keuze snel gemaakt hoor. Zal je er blij van worden? Nee. Maar het is wel overleven.
0 verband.
pi_212607212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 07:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zijn jullie ook zo benieuwd naar de reactie van Hamas hierop?
Nou....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Forum Admin dinsdag 27 februari 2024 @ 14:17:35 #214
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212607799
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:15 schreef theunderdog het volgende:
De tiktok van verschillende IDF soldaten laten wel duidelijk zien waarom Nederland nooit aan dienstplicht moet doen. IDF soldaten gaan snuffelen aan BH's van Palestijnse vrouwen die hun huis uit zijn gevlucht, ik wil neit weten wat Nederlandse varkens zouden doen.....
Ga je lekker?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212607984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 09:35 schreef theunderdog het volgende:
0 verband.
Leg uit. Ik ben je even kwijt.
pi_212609822
Het is een grote uitdaging voor de Hasbara, dat wanneer jonge mensen voor het eerst in hun leven geconfronteerd taken met dit conflict en dit soort docus, dat ze dan vervolgens de conclusie trekken dat de Israelis de good guys zijn. De oudere generaties in het westen zijn nauwelijks meer te redden na decennialange indoctrinatie, maar er is hoop in de jeugd.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 17:12:50 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212609861
quote:
hakenkruizen op hun mercedessen kliederen waarschijnlijk
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 17:13:07 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212609864
zelf nooit gedaan natuurlijk
pi_212610431
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212610468
Propaganda gaat er in als zoete koek.
pi_212610651
Niks aan de hand, het zijn het geen moslims
pi_212610859
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:10 schreef egayalS het volgende:
Het is een grote uitdaging voor de Hasbara, dat wanneer jonge mensen voor het eerst in hun leven geconfronteerd taken met dit conflict en dit soort docus, dat ze dan vervolgens de conclusie trekken dat de Israelis de good guys zijn. De oudere generaties in het westen zijn nauwelijks meer te redden na decennialange indoctrinatie, maar er is hoop in de jeugd.

[ x ]
Verzin zelf nou eens wat. :{

Dit is gewoon trollen. :N
pi_212611216
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:54 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Verzin zelf nou eens wat. :{

Dit is gewoon trollen. :N
Of een psychose.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:35:04 #224
486919 Swango
Just saying
pi_212612674
[quote]2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:10 schreef egayalS het volgende:

Jouw ' diepe ' gedachtes zijn geen universele waarheid.
pi_212612739
quote:

[ x ]
zegt de gast die constant de palestijnse extremistische haat hasnbara't....
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:43:26 #226
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_212612819
quote:
Insjallah!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 27 februari 2024 @ 21:27:18 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212613471
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
Niks aan de hand, het zijn het geen moslims
Als n organisatie ook wat negatieve pr verdient, dan is het dit Im Tirtzu-volk wel, ja.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 21:30:27 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212613517
quote:

[ x ]
Ja, die krijgt aıklama met de groetjes van Diyanet
pi_212614591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 20:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
zegt de gast die constant de palestijnse extremistische haat hasnbara't....
Ajb speciaal voor jou Palestijnse extremistische haat.

De Isralische guy die in de berlinale de prijs won voor beste documentaire en vervolgens door de Duitsers afgeschilderd werd als anti semiet wordt tegenwoordig bedreigd door the people of light in de enige democratie in de regio.

quote:
A right-wing Israeli mob came to my family’s home yesterday to search for me, threatening close family members who fled to another town in the middle of the night. I am still getting death threats and had to cancel my flight home.

This happened after Israeli media and German politicians absurdly labeled my Berlinale award speech - where I called for equality between Israelis and Palestinians, a ceasefire and an end to apartheid - as ‘antisemitic’.

The appalling misuse of this word by Germans, not only to silence Palestinian critics of Israel, but also to silence Israelis like me who support a ceasefire that will end the killing in Gaza and allow the release of the Israeli hostages - empties the word antisemitism of meaning and thus endangers Jews all over the world.

As my grandmother was born in a concentration camp in Libya and most of my grandfather’s family was murdered by Germans in the holocaust, I find it particularly outraging that German politicians in 2024 have the audacity to weaponize this term against me in a way that endangered my family.

But above all else, this behavior puts Palestinian co-director Basel Adra’s life in danger, who lives under a military occupation surrounded by violent settlements in Masafer Yatta. He is in far greater danger than I am. I’m happy our award winning film, No Other Land, is sparking an important international debate on this issue - and I hope that millions of people watch it when it comes out this year. Sparking a conversation is why we made it. You can have harsh criticism of what me and Basel said on stage without demonizing us.

If this is what you’re doing with your guilt for the holocaust - I don’t want your guilt.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212614687
Nog meer Palestijnse haat van deze Isralische guy

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212615246
We zullen de Arabieren nooit vergeven dat ze ons dwongen hun kinderen te vermoorden
-Golda Meir

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212615357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:36 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ajb speciaal voor jou Palestijnse extremistische haat.

De Isralische guy die in de berlinale de prijs won voor beste documentaire en vervolgens door de Duitsers afgeschilderd werd als anti semiet wordt tegenwoordig bedreigd door the people of light in de enige democratie in de regio.
[..]
[ x ]
en stel je nou even voor wat er zou gebeuren als dit zich aan de andere kant zou afspelen. een gazan of palestijn, die een docu maakt die de hamas bekritiseerd. hij zou aan een lantarenpaal worden opgehangen, zoals gebruikelijk is voor verraders.
hoe kan je de hypocrisie hebben om dit aan de kaak te stellen, terwijl je compleet pro-hamas bent in al je posts...
hamas, de fascistische doorgedraaid religieuze onderdrukkingsstaat die de joden erger afschilderd dan nazi duitsland deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 28-02-2024 02:12:26 ]
pi_212615413
Hamas gebruikt de hele Palestijnse bevolking als menselijk schild. "deel" daar maar een tweetje over.
pi_212615490
twitter

quote:
- It also stresses that a country that uses U.S. weapons in conflict areas needs to provide "credible and reliable written assurances" that it will "facilitate and not arbitrarily deny, restrict, or otherwise impede, directly or indirectly, the transport or delivery of United States humanitarian assistance and United States Government-supported international efforts to provide humanitarian assistance."

- Countries engaged in conflicts, like Israel, have 45 days from the day the memo was issued to provide the written assurances and have them certified by Secretary of State Tony Blinken. Other countries have 180 days.

- The memo requires the administration to provide an annual report to Congress on whether countries are adhering to international law.
pi_212615495
twitter
pi_212615617
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 18:15 schreef havanagila het volgende:
Propaganda gaat er in als zoete koek.
Dit is geen propaganda. Helaas is dit maar al te waar.

Het zegt weinig over de Isralische burger in het algemeen. Het zegt vooral best veel over Isralische kolonisten.

Die gaan al vele jaren ontzettend veel. De lijst van misdragingen is echt lang. Het is 1 van de grotere redenen waarom dit conflict zo ernstig uit de hand blijft lopen.

Je hebt Hamas als de zeer duidelijke bad guys aan de ene kant. De Isralische kolonisten en de regeringssteun die ze krijgen zijn de andere kant.

Burgers in Isral, maar ook in de West Bank en Gaza lijden gaan al jaren gebukt hieronder. Deze twee hardliner groepen houden elkaar in stand. Gaan hard tegen hard

Beide zijn een extreme voedingsbodem voor haar.
pi_212615866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 01:31 schreef havanagila het volgende:
Hamas gebruikt de hele Palestijnse bevolking als menselijk schild. "deel" daar maar een tweetje over.
Ach en ondertussen is er in deze reeks ook zeer weinig compassie voor 'die Palestijnse bevolking' waar jij het over hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 28-02-2024 08:19:53 ]
pi_212616064
De krokodillentranen vloeien weer rijkelijk vannacht. :)

Maar is er ook iets gebeurd verder?
  woensdag 28 februari 2024 @ 08:50:32 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212616307
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 08:54:56 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212616338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 06:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dit is geen propaganda. Helaas is dit maar al te waar.

Het zegt weinig over de Isralische burger in het algemeen. Het zegt vooral best veel over Isralische kolonisten.

Die gaan al vele jaren ontzettend veel. De lijst van misdragingen is echt lang. Het is 1 van de grotere redenen waarom dit conflict zo ernstig uit de hand blijft lopen.

Je hebt Hamas als de zeer duidelijke bad guys aan de ene kant. De Isralische kolonisten en de regeringssteun die ze krijgen zijn de andere kant.

Burgers in Isral, maar ook in de West Bank en Gaza lijden gaan al jaren gebukt hieronder. Deze twee hardliner groepen houden elkaar in stand. Gaan hard tegen hard

Beide zijn een extreme voedingsbodem voor haar.
Vandaar al die baarden!!!
pi_212616343
Lol
  woensdag 28 februari 2024 @ 09:01:53 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212616400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 08:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vandaar al die baarden!!!
Harigheid zorgt voor narigheid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212616493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vluchtelingen? Uit Europa waren het vluchtelingen.
Zo, is er iemand die inhoudelijk wil reageren op zoveel geschiedsvervalsing? Ik denk dat iemand net door de mand is gevallen.
pi_212616826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zo, is er iemand die inhoudelijk wil reageren op zoveel geschiedsvervalsing? Ik denk dat iemand net door de mand is gevallen.
Dit is in 247 delen al meerdere keren uitgelegd.
pi_212617283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Voor hem is het waar. Je gaat daar niets aan doen, want feiten en cijfers betekenen niets voor hem als het zijn standpunten niet ondersteunt.
  woensdag 28 februari 2024 @ 10:32:34 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212617290
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 07:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach en ondertussen is er in deze reeks ook zeer weinig compassie voor 'die Palestijnse bevolking' waar jij het over hebt.
Nou, er zijn extremen maar ik zie toch echt een hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het vreselijk vinden voor de Palestijnse burgerbevolking ondanks dat ze het recht op militair ingrijpen van Isral onderschrijven.
pi_212617293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 08:50 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Of Rusland Hamas steunt weet ik niet, maar het komt ze wel verdomd goed uit.
pi_212617577
quote:
3s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Voor hem is het waar. Je gaat daar niets aan doen, want feiten en cijfers betekenen niets voor hem als het zijn standpunten niet ondersteunt.
Is dit misschien het effect van het sprookje dat het leven zo fijn was voor Joden in Marokko?
pi_212617805
quote:
Waarom zijn Nederlanders opeens varkens in dezen?
  woensdag 28 februari 2024 @ 11:23:10 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212617809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vluchtelingen? Uit Europa waren het vluchtelingen.
Als de Joodse burgerbevolking die uit het Midden-Oosten incl. de Maghreb verdreven werden geen vluchtelingen waren, dan waren de Palestijnse burgers die Isral verlieten ook geen vluchtelingen. Kiezen of delen. Of geen Nakba, of kleur bekennen.
pi_212617940
quote:

[..]
Dit is natuurlijk het punt. Het is generaties lang haat op haat, geweld op geweld. En dat is alleen maar gentensiveerd na 7 oktober.
  woensdag 28 februari 2024 @ 11:44:01 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212617981
quote:

[..]
"Recht doen aan het onrecht" klinkt heel redelijk. Het is ook wat vaag. Wat was jouw mening ook alweer over het voortbestaan van de staat Isral?
pi_212618463
Lijkt me niet goed voor de gezondheid :?
quote:
Gazans burn tires in Rafah as they protest rising costs
https://www.timesofisrael(...)rotest-rising-costs/

pi_212618589
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
hakenkruizen op hun mercedessen kliederen waarschijnlijk
Als dat alles is....

Ik dacht meer aan massa-verkrachtingen.
pi_212618715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk het punt. Het is generaties lang haat op haat, geweld op geweld. En dat is alleen maar gentensiveerd na 7 oktober.
Isral redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vr 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Isral kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.

Het is n van de redenen dat de "handschoenen uit zijn gedaan", en ook dat ikzelf weinig medelijden meer heb met welke Palestijn dan ook. Dit zijn de consequenties van hun eigen haat; hun eigen wens om joden te doden. Ze worden nu zelf gedood. En hoor ze eens janken. (En Slayage en de andere moslims).

Je zou toch bijna denken dat ze hiervan iets zouden moeten leren?
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:09:41 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212618827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Isral redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vr 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen
Ohja konden ze er helemaal niks aan doen dat er haat is? Net alsof er in Isral niet al generaties lang haat tegenover de Palestijnen speelt. Dit conflict gaat al jaren beide kanten op.
quote:
, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Isral kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.
Denk je dat die haat zo maar weg gaat dan als er een aantal jaar minder conflicten zijn?
quote:
Het is n van de redenen dat de "handschoenen uit zijn gedaan", en ook dat ikzelf weinig medelijden meer heb met welke Palestijn dan ook. Dit zijn de consequenties van hun eigen haat; hun eigen wens om joden te doden. Ze worden nu zelf gedood. En hoor ze eens janken. (En Slayage en de andere moslims).

Je zou toch bijna denken dat ze hiervan iets zouden moeten leren?
Jeetje je zou zeggen dat je ondertussen ook zo vol met haat zit voor de Palestijnen dat je geen enkele empathie kan opbrengen voor onschuldige slachtoffers.

Net als mensen die geen enkele empathie konden opbrengen voor de slachtoffers van 7 oktober. Dit is precies waarom dit conflict bestaat. Gevaarlijke zwart-wit visie.
pi_212618851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, er zijn extremen maar ik zie toch echt een hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het vreselijk vinden voor de Palestijnse burgerbevolking ondanks dat ze het recht op militair ingrijpen van Isral onderschrijven.
Wellicht ligt het aan mij alleen ik zie geen 'hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden'. Ik zie vooral de 'maar Hamas', 'maar Hamas schuilt tussen burgers' en 'maar Isral recht op zelfverdediging' bij elk bericht. Alsof burgers er iets aan kunnen doen dat Hamas geen rekening met hun leven houdt en alsof dat automatisch betekent dat IDF dus ook wat minder rekening met burgerlevens of infrastructuur mag houden want Hamas doet dat ook niet.

Jij bent een van de weinige die niet meegaat in dat mantra.

Ondertussen is naast UNRWA onderhand elke NGO al verdacht gemaakt. In andere conflicten zouden dat soort berichten niet zo klakkeloos geaccepteerd worden of dat de boodschapper verdacht wordt gemaakt. Hier eentje van OCHA, OCHA zal ook geen lang leven beschoren blijven
quote:
Door VN geleide evacuatie Al Amal ziekenhuis geblokkeerd door Isralische leger
Het Isralische leger heeft de evacuatie van 24 patinten uit het Al Amal ziekenhuis in Khan Younis tegengehouden. Dat meldt OCHA, de humanitaire tak van de VN. Soldaten dwongen medewerkers en patinten om uit de ambulances te stappen en ontdeden het medisch personeel van de Palestijnse Rode Halve Maan (PRCS) van hun kleding. Vervolgens zijn drie van hen gearresteerd en meegenomen, twee daarvan zitten nog vast.

Na hen zeven uur lang te hebben geblokkeerd, liet het leger het evacuatieteam en de patinten hun weg vervolgen. De evacuatie is door de militaire tussenkomst niet volledig gelukt, de VN en PRCS hebben 31 patinten in het ziekenhuis moeten achterlaten.

De VN Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaf leiding aan de verplaatsing van de patinten, die afgelopen 25 februari is uitgevoerd. Volgens de VN vond de evacuatie plaats in overleg met de Isralische autoriteiten en was er een akkoord over welke personen en voertuigen aan de operatie zouden deelnemen. De VN eist de directe vrijlating van de twee gezondheidswerkers van de PRCS.

De blokkade laat volgens de VN opnieuw zien dat de veiligheidssituatie voor hulpverleners 'onacceptabel' is. OCHA benadrukt dat het niet om een incident gaat, maar dat de Isralische strijdmacht systematisch hulp blokkeert. De VN-organisatie noemt als voorbeelden onder andere het beschieten van voedselconvooien, het intimideren en vastzetten van humanitaire hulpverleners en het vernielen van vitale infrastructuur. Vlak voor de evacuatie zijn twee familieleden van personeelsleden van Artsen Zonder Grenzen nog gedood in een onaangekondigde aanval van Isralische troepen op het als oorlogsvrij gemarkeerde complex waar ze sliepen.

Het Al Amal ziekenhuis is in de periode van 22 januari tot 22 februari meerdere keren aangevallen door het Isralische leger, waarbij het minstens 25 mensen heeft gedood. (Trouw) (van de liveblog die niet-abonnee's kunnen lezen)
pi_212618868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:59 schreef Cuendillar het volgende:
Isral redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vr 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Isral kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.
Ik geef je deels gelijk. De haat tegen de joden zit verankerd in de islamitische cultuur.

Maar de haat wordt natuurlijk ook aangewakkerd door hoe de Israli zich gedragen, door bijvoorbeeld Gaza verder af te sluiten en te bombarderen.

Wat dat betreft is er echt een politiek van de-escalatie nodig. Een politiek waarbij Palestijnen ook geholpen worden om een eigen vrije samenleving en eigen economie op te bouwen. Dan zal die haat, gebouwd op cultuur en gebeurtenissen, heel langzaam weer kunnen slijten.
pi_212618981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja konden ze er helemaal niks aan doen dat er haat is? Net alsof er in Isral niet al generaties lang haat tegenover de Palestijnen speelt. Dit conflict gaat al jaren beide kanten op.
[..]
Denk je dat die haat zo maar weg gaat dan als er een aantal jaar minder conflicten zijn?
[..]
Jeetje je zou zeggen dat je ondertussen ook zo vol met haat zit voor de Palestijnen dat je geen enkele empathie kan opbrengen voor onschuldige slachtoffers.

Net als mensen die geen enkele empathie konden opbrengen voor de slachtoffers van 7 oktober. Dit is precies waarom dit conflict bestaat. Gevaarlijke zwart-wit visie.
Waarom zou je uberhaupt compassie voelen voor een van de partijen? wat precies wat je zegt: het gaat beide kanten op. Beide kanten frustreren constant de kans op een vredesproces.

Ze willen dit. Beide kanten.
pi_212619007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik geef je deels gelijk. De haat tegen de joden zit verankerd in de islamitische cultuur.

Maar de haat wordt natuurlijk ook aangewakkerd door hoe de Israli zich gedragen, door bijvoorbeeld Gaza verder af te sluiten en te bombarderen.

Wat dat betreft is er echt een politiek van de-escalatie nodig. Een politiek waarbij Palestijnen ook geholpen worden om een eigen vrije samenleving en eigen economie op te bouwen. Dan zal die haat, gebouwd op cultuur en gebeurtenissen, heel langzaam weer kunnen slijten.
Onmogelijk zonder internationale dwang.

En dan rest de vraag: waarom zouden 'wij' onze vingers daaraan branden? Oekraine is voor ons belangrijk, omdat het quasi onze achtertuin is. Welk argument valt te maken voor de Palestijnen of Levi in Israel? uiteindelijk boeit dat conflict weinig toch.

Althans, niet om meer te investeren dan diplomatieke maatregelen.
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:30:33 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212619046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zou je uberhaupt compassie voelen voor een van de partijen? wat precies wat je zegt: het gaat beide kanten op. Beide kanten frustreren constant de kans op een vredesproces.

Ze willen dit. Beide kanten.
Omdat er ook genoeg onschuldige burgers bij zitten, al kijk je alleen maar al naar de kinderen.
pi_212619047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onmogelijk zonder internationale dwang.
Beide partijen, Isral en de Palestijnen/Hamas hebben er inderdaad geen zin in. Dan lukt het alleen met internationale dwang. Wat inderdaad ook niet gaat gebeuren.

Maar eigenlijk zou Isral het voortouw moeten nemen, zij zijn een regionale grootmacht.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 13:32:26 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212619061
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als dat alles is....

Ik dacht meer aan massa-verkrachtingen.
Ik denk eigenlijk nooit aan massa-verkrachtingen

Daar moet je wat aan doen hoor
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:33:02 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212619069
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wellicht ligt het aan mij alleen ik zie geen 'hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden'. Ik zie vooral de 'maar Hamas', 'maar Hamas schuilt tussen burgers' en 'maar Isral recht op zelfverdediging' bij elk bericht. Alsof burgers er iets aan kunnen doen dat Hamas geen rekening met hun leven houdt en alsof dat automatisch betekent dat IDF dus ook wat minder rekening met burgerlevens of infrastructuur mag houden want Hamas doet dat ook niet.

Jij bent een van de weinige die niet meegaat in dat mantra.

Ondertussen is naast UNRWA onderhand elke NGO al verdacht gemaakt. In andere conflicten zouden dat soort berichten niet zo klakkeloos geaccepteerd worden of dat de boodschapper verdacht wordt gemaakt. Hier eentje van OCHA, OCHA zal ook geen lang leven beschoren blijven
[..]

Klopt. Ik denk dat dit de andere kant van de medaille is bij het fenomeen dat in dit conflict sowieso andere maatstaven en proporties gelden.

Het zal mij persoonlijk aan mijn sluitspier oxyderen wie en hoe die hulpgoederen bij de burgers krijgt, al was het Hamas (deden ze het maar), als het maar bij ze terecht komt.

Het lijkt mij eigenlijk ook een zaak van na de afronding van de huidige militaire fase. Nadat het gebied onder controle is kun je gaan kijken wie er eigenlijk behalve UNRWA-medewerker ook betrokken was bij terrorisme.

Complicerende factor hierbij is dat die terroristen nu natuurlijk nog actief zijn. Ze stoppen wapentuig in die ambulances voor vervoer, ze zitten zelf tussen die voedselconvooien, in die oorlogsvrije znes, schieten van tussen de kippenhokken nog mortieren af. Zij gaan niet braaf zitten wachten tot ze gedentificeerd en opgehaald worden.

Dus dan staat IDF voor het dilemma om wel of niet op te treden en ik denk dat dat na 7 oktober geen dilemma meer is verklaard. Eerst de eigen belangen en als de rook op is getrokken zien we wel of we weer redelijk kunnen gaan doen.

Dus die burgers hoeven momenteel niks van beide zijden te verwachten. Vandaar ook dat ik eigenlijk hoop dat Isral toch doorstoot naar Rafah en die eerste fase afrondt zodat er ruimte komt in meer gecontroleerde omstandigheden dan er zouden zijn als ze nu stoppen en de wond nog tot april laten door etteren want ik denk dat er dan meer doden gaan vallen (en gexploiteerd gaan worden door Hamas).
pi_212619092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat er ook genoeg onschuldige burgers bij zitten, al kijk je alleen maar al naar de kinderen.
Zeker. Maar dat is zo ongeveer de evidentie van oorlog. De onschuldige zijn de slachtoffers. Hamas en Netanyahu de schuldige.

Het zijn lagere elementen van de menselijke maatschappij. We moeten daar niet te veel mee willen bemoeien. Knuffel je eigen kinderen, dierbare nog even extra. En besef dat je superieur bent.
pi_212619112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Beide partijen, Isral en de Palestijnen/Hamas hebben er inderdaad geen zin in. Dan lukt het alleen met internationale dwang. Wat inderdaad ook niet gaat gebeuren.

Maar eigenlijk zou Isral het voortouw moeten nemen, zij zijn een regionale grootmacht.
Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. Waarom zou je je macht opgeven?

Zeker in het gebied waar zij in zitten (waar ze overigens met hun stomme koppen helemaal zelf voor hebben gekozen).
pi_212619116
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk nooit aan massa-verkrachtingen

Daar moet je wat aan doen hoor
Rapeshaming.
pi_212619207
Enige oplossing is als 1 van de 2 partijen vernietigd wordt. en dan heb ik liever dat israel overblijft, want ondanks hun terkrtkomingen, zorgen zij wel voor hun burgers. Na vernietiging Hamas hetzelfde doen als we met de nazi's gedaan hebben: de schuldigen verwijderen uit de samenleving, excessen hard aanpakken, de samenleving zelf opnieuw inrichten met gecontroleerde hulp en opbouw, en op scholen de jongere generatie bijbrengen wat de gruwelijkheden van hamas waren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212619696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat probeer ik nou juist uit te leggen: niets wat zij doen, goed f kwaad, is van invloed op die haat.

Die kan al niet erger bij de Palestijnen.

En het heeft zijn voedingsbodem niet in de acties van Isral, maar het bestaan ervan.
quote:
Het moet andersom; anders is het bij voorbaat kansloos.

Eerst moeten de Palestijnen hun haat laten varen. Pas dan kun je verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een land opbouwen.
pi_212619810
quote:

[..]
Zie mijn vorige reactie.

Tenzij de Isralirs zichzelf allemaal voor de kop schieten, kunnen zij niets veranderen aan de Palestijnse, en islamitische, haat.

quote:
[..]
Niet zomaar...

Daar moet Isral wel wat voor doen. :P ;(

Namelijk, de haat letterlijk uit de Palestijnen slaan. Dat dat kan werken heeft de Tweede Wereldoorlog, op zowel het Duitse als het Japanse front, laten zien.
quote:

Dat is de tolerantie-paradox.

Je moet het zo zien. De Palestijnen, als volk, zijn bewezen gendoctrineerd met ziedende Jodenhaat. In overgrote meerderheid. Laten we dat als feit nemen; je kunt er genoeg onderbouwing voor vinden. De meerderheid is zelf zo groot dat je kan spreken van "allemaal".

Kortom, het is een kwaadaardig volk.

Hoe meer zij zichzelf in de extremistische hoek drijven, hoe minder tolerantie ik ervoor op kan brengen. Net als bij ISIS, nazi's enzovoorts.

Ik denk zelfs dat dit de manier zou moeten zijn waarop de rest van de wereld ook naar de Palestijnen kijkt. Dat gebeurde immers ook bij die andere gevallen (en, kort, op en na 7 oktober).
  woensdag 28 februari 2024 @ 14:47:07 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212619817
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:30 schreef Cuendillar het volgende:
...
Het moet andersom; anders is het bij voorbaat kansloos.

Eerst moeten de Palestijnen hun haat laten varen. Pas dan kun je verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een land opbouwen.
Maar zo werkt het toch niet? Mensen zeggen niet ineens "oh eh streep eronder" als ze nog in de shit zitten. Er moet op zijn minst perspectief zijn op iets beters.

Daarnaast moeten de factoren die het plaatje het liefst hetzelfde houden om aan de macht te blijven, even heel simplistisch gezegd Hamas en Netanyahu, van het toneel verdwijnen.

Er wordt nu steeds geroepen, wat mij betreft ook onterecht, dat ze voorzichtig moeten zijn omdat de Palestijnen anders nog meer haat gaan ontwikkelen, maar vergeet ook niet dat de extreem-nationalistische elementen aan Isralische krant hier legitimiteit bij winnen.

De escalerende elementen moeten aangepakt worden, het perspectief voor de Palestijnen moet veranderen en dan ben je wel twee generaties verder.

Met Iran en nog een heel zootje jihadistische factoren op het vinkentouw aan de ene kant en de puinzooi in de Isralische politiek met de groeiende steenpuist aan naar, rechts volk aan de andere zie ik het somber in.

Daar verandert niks in als de gemiddelde Palestijnse burger ineens besluit te stoppen met haten. De realiteit maakt daar zo weer korte metten mee.
  woensdag 28 februari 2024 @ 15:18:48 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212620033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Namelijk, de haat letterlijk uit de Palestijnen slaan. Dat dat kan werken heeft de Tweede Wereldoorlog, op zowel het Duitse als het Japanse front, laten zien.
[..]

Want haat bestrijden doe je met nog meer haat en geweld ? Leg eens uit hoe dit heeft gewerkt in de Tweede Wereldoorlog.

quote:
Laten we dat als feit nemen; je kunt er genoeg onderbouwing voor vinden. De meerderheid is zelf zo groot dat je kan spreken van "allemaal".

Kortom, het is een kwaadaardig volk.
Jeetje een kwaadaardig volk, hoe zwart wit wil je het hebben? Dat ontmenselijken van de tegenstander, iedereen in 1 doos stoppen.
quote:
Ik denk zelfs dat dit de manier zou moeten zijn waarop de rest van de wereld ook naar de Palestijnen kijkt. Dat gebeurde immers ook bij die andere gevallen (en, kort, op en na 7 oktober).
Je vraag je af waarom niet iedereen dezelfde mening heeft in de rest van de wereld? Na 7 oktober was vrijwel iedereen geschokt door de bruutheid van de Hamas aanval. Nu zijn mensen vooral geschokt door de vele burgerdoden in Gaza. Isral maakt hier geen vrienden mee in de wereld. Je ziet onder de jeugd ook een duidelijk andere mening ontstaan over het hele conflict.
pi_212620259
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 07:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hele posts over hoe de palestijnen lijden onder Hamas en Isral. Verzin maar iets anders.
  woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:31 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212620327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Want haat bestrijden doe je met nog meer haat en geweld ? Leg eens uit hoe dit heeft gewerkt in de Tweede Wereldoorlog.
[..]
Jeetje een kwaadaardig volk, hoe zwart wit wil je het hebben? Dat ontmenselijken van de tegenstander, iedereen in 1 doos stoppen.
[..]
Je vraag je af waarom niet iedereen dezelfde mening heeft in de rest van de wereld? Na 7 oktober was vrijwel iedereen geschokt door de bruutheid van de Hamas aanval. Nu zijn mensen vooral geschokt door de vele burgerdoden in Gaza. Isral maakt hier geen vrienden mee in de wereld. Je ziet onder de jeugd ook een duidelijk andere mening ontstaan over het hele conflict.
Nou, die mening was er eigenlijk al... Ik zal nooit vergeten hoe een zesjarig Turks vriendje van mijn zoon verbaasd uitriep tegen zijn moeder toen die zei dat hij mee mocht met ons naar McDonald's: "Maar mama, dan gaat al dat geld naar Iesjra-iel, toch?!" en dat die moeder toen iets stotterde van "Nee joh, dat zeggen ze alleen maar op tv."

Ayaan Hirsi Ali heeft als ervaringsdeskundige ook beschreven hoe de Golfstaten een versie van de islam uitdragen en verspreiden waarbij de lokale moskeen met de traditionele en relaxter islam verdrongen worden door gesponsorde moskeen waarin ineens over de Joden gepreekt wordt.

Steeds als het fout gaat in die regio staan er meteen mensen op straat die van jongs af aan via de inmiddels spreekwoordelijke schotelantenne te horen hebben gekregen hoe ze hierover moeten denken. Die vinden al jaren maar nu helemaal in toenemende mate een bondgenoot in de "progressieve" bubbel.

De mening hadden ze al, de aanleiding om hem uit te dragen komt nu naar voren.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:52 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620330
hij heeft geen ongelijk
pi_212620480
quote:

[..]
[..]
[..]

Dat klopt natuurlijk niet. De haat is afkomstig van n kant en dat is de Palestijnse kant. Uiteraard zijn er ook genoeg Isralirs die door de jaren heen (bijvoorbeeld omdat zijzelf of hun familie/vrienden zijn getroffen door het Palestijnse terreur) helemaal klaar zijn met dit volk. Maar dat is een reactie op het gedrag van de Palestijnen en nooit het initile uitgangspunt geweest.

Het was immers al vanaf het begin van de vorige eeuw duidelijk wat de Arabieren wilden: niet te veel Joden in de regio en ook geen Joodse staat. Immers zo vond men, dit was Islamtisch grondgebied. Tja, meer Joden kwamen er dus wel en een Joodse staat ook in de vorm van Isral. De Palestijnen zijn vervolgens sinds de oprichting van Isral bezig geweest (met hulp en steun van andere Arabische volkeren) het land te vernietigen inclusief de bevolking.

Het lijkt er dan ook vooral op dat jouw eigen standpunt problematisch is te noemen. Je kijkt weg van de realiteit van mbt dit conflict en probeert een valse vergelijking te scheppen tussen de sentimenten in de Palestijnse en Isralische samenleving.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 16:07:12 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620540
de haat is afkomstig van 1 kant, uiteraard is er ook haat van de andere kant maar dat is andere haat

ijzersterk verhaal weer
pi_212620568
quote:
88s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:07 schreef sp3c het volgende:
de haat is afkomstig van 1 kant, uiteraard is er ook haat van de andere kant maar dat is andere haat

ijzersterk verhaal weer
Dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 16:10:30 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620578
dat zijn letterlijk jouw woorden
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 16:10:38 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620580
naja bijna
pi_212620586
Nee hoor, lees mijn post nog maar eens goed terug.
  woensdag 28 februari 2024 @ 16:12:44 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212620598
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk niet. De haat is afkomstig van n kant en dat is de Palestijnse kant. Uiteraard zijn er ook genoeg Isralirs die door de jaren heen (bijvoorbeeld omdat zijzelf of hun familie/vrienden zijn getroffen door het Palestijnse terreur) helemaal klaar zijn met dit volk. Maar dat is een reactie op het gedrag van de Palestijnen en nooit het initile uitgangspunt geweest.

Het was immers al vanaf het begin van de vorige eeuw duidelijk wat de Arabieren wilden: niet te veel Joden in de regio en ook geen Joodse staat. Immers zo vond men, dit was Islamtisch grondgebied. Tja, meer Joden kwamen er dus wel en een Joodse staat ook in de vorm van Isral. De Palestijnen zijn vervolgens sinds de oprichting van Isral bezig geweest (met hulp en steun van andere Arabische volkeren) het land te vernietigen inclusief de bevolking.

Het lijkt er dan ook vooral op dat jouw eigen standpunt problematisch is te noemen. Je kijkt weg van de realiteit van mbt dit conflict en probeert een valse vergelijking te scheppen tussen de sentimenten in de Palestijnse en Isralische samenleving.
Ja joh de islamieten vonden het Islamistisch grondgebied en de Joden vonden het Joods grondgebied. Maar wat is het, zeg het maar, beide hebben een historische claim al dan niet uit geloof overtuiging.

Maar het is vast allemaal de schuld van 1 partij en die partij zijn allemaal onmensen. Dus al de burgerdoden moeten we niet zo moeilijk over doen.
pi_212620629
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk niet. De haat is afkomstig van n kant en dat is de Israelische kant. Uiteraard zijn er ook genoeg Palestijnen die door de jaren heen (bijvoorbeeld omdat zijzelf of hun familie/vrienden zijn getroffen door het Isralische terreur) helemaal klaar zijn met dit volk. Maar dat is een reactie op het gedrag van de Isralirs en nooit het initile uitgangspunt geweest.

Het was immers al vanaf het begin van de vorige eeuw duidelijk wat Isral wilde: niet te veel Palestijnen in de regio en ook geen Palestijnse staat. Immers zo vond men, dit was Isralisch grondgebied. Tja, meer Palestijnen kwamen er dus wel, maar geen echte Palestijnse staat. De Isralirs zijn vervolgens sinds de oprichting van Isral bezig geweest (met hulp en steun van het Westen) het land te vernietigen inclusief de bevolking.

Misschien klopt het zo?

Of misschien waren beide partijen in het verleden niet zo heel constructief bezig om vrede in de regio te brengen, en bevinden zich in beide partijen enkele boefjes die het niet zo ophebben met vergiffenis en tolerantie
pi_212620693
Is het nou echt zo moeilijk om in te zien dat de Palestijnse bevolking onder Hamas en Isral lijdt omdat Hamas als terreurorganisatie/dictatuur telkens aanvallen uitvoert waar Isral zich wel tegen moet verdedigen?
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 16:26:35 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:21 schreef havanagila het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om in te zien dat de Palestijnse bevolking onder Hamas en Isral lijdt omdat Hamas als terreurorganisatie/dictatuur telkens aanvallen uitvoert waar Isral zich wel tegen moet verdedigen?
moet niet

verder wel mee eens
  woensdag 28 februari 2024 @ 16:29:34 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212620776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:21 schreef havanagila het volgende:
De Palestijnse bevolking en Isralische bevolking lijden onder Hamas. Palestijnse bevolking is ook aan het lijden onder de Isralische overheid.
pi_212620814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:29 schreef Momo het volgende:

[..]
De Palestijnse bevolking en Isralische bevolking lijden onder Hamas. Palestijnse bevolking is ook aan het lijden onder de Isralische overheid.
Ja okay.

Maar t blijft gewoon een verdienmodel. Die "leiders" zijn stuk voor stuk miljonair, lekker jongetjes indoctrineren en van die "DOOD AAN HET WESTEN" mongooltjes voor het karretje spannen, Isral uit de tent lokken, winst.
pi_212620826
Ik lijd onder de corrupte en extreem conservatieve regering in israel
pi_212620879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:33 schreef oblo het volgende:
Ik lijd onder de corrupte en extreem conservatieve regering in israel
Mwah. Weet niet of homo's mogen trouwen in Isral. Maar er staan meer gaybars in Tel Aviv dan de hele Arabische wereld bij elkaar.

Om over corruptie in het M.O. maar te zwijgen.
pi_212620994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
Mwah. Weet niet of homo's mogen trouwen in Isral. Maar er staan meer gaybars in Tel Aviv dan de hele Arabische wereld bij elkaar.

Als je de regering van Israel extreem conservatief noemt, hoe bizar extreem mega ultra conservatief zijn de regeringen van Egypte en andere Arabische landen wel niet eens? Daarover opeens geen enkel woord.

Opmerkelijk dat je alleen de term extreem-rechts hoort als het gaat over Israel, maar nooit over Arabische landen.

Verder woonden Joden al vele eeuwen eerder dan moslims in die regio van Israel/Palestina, maar daar hoor je die Palestina fans ook niet over.

En bovendien, is religieuze diversiteit niet een aanwinst? Zouden Arabische landen ook niet veel diverser moeten zijn qua religies, nationaliteiten en huidskleuren? Als het gaat om Nederland, kan het niet divers genoeg zijn.

Hoe divers is Palestina zelf eigenlijk? Ooit een Palestina wappie daarover gehoord?
  woensdag 28 februari 2024 @ 16:47:00 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212621000

Kost je een uurtje, heb je iets om op te kauwen. Populaire en unieke Arabisch-Isralische presentatrice en haar ervaringen en perspectieven. Voornaamste punt: het is niet zwart-wit.
pi_212621137
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:47 schreef Qarrad het volgende:

Kost je een uurtje, heb je iets om op te kauwen. Populaire en unieke Arabisch-Isralische presentatrice en haar ervaringen en perspectieven. Voornaamste punt: het is niet zwart-wit.
Het is nooit zwart-wit, behalve voor degenen die zwart-wit zijn.
  woensdag 28 februari 2024 @ 16:59:58 #293
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212621176
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het is nooit zwart-wit, behalve voor degenen die zwart-wit zijn.
AesSedai60x60.jpg

hihi
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212621195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:47 schreef Qarrad het volgende:

"what happened on 7th october has nothing to do with occupation". Reken maar dat de pro-palestina hoek hier naar gaat kijken.
pi_212621329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:18 schreef Momo het volgende:

[..]
:? Dat is niet wat er is gebeurd. Haat bestrijden, of to the point, een volk gendoctrineerd met haat bestrijden, doe je door ze 100% te verslaan. De geallieerden eisten een onvoorwaardelijke overgave van Nazi-Duitsland en Japan en hebben dat gekregen.

Dit is niet veel anders.
quote:
Dat is dus die intolerantie-paradox.

Ik heb geen tolerantie voor zij die intolerant zijn. Ik ontmenselijk het volk dat ontmenselijkt.

Net zoals wij dat allemaal deden bij de Nazis. En ISIS.
quote:
[..]
Dat heeft een aantal oorzaken die buiten het eigenlijke conflict kunnen worden gezocht.

Antisemitisme (binnen islamitische kringen) en communistische propaganda (binnen universitaire kringen) zijn hier mede debet aan.

Ik zeg echt geen hele rare dingen, hoor.
pi_212621351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:39 schreef havanagila het volgende:

[..]

Helemaal niet mwah. Dit is de meest conservatieve regering die Israel sinds lange tijd heeft gehad en ben gvir en smotrish zorgen er persoonlijk voor dat de west bank explosiever is dan ooit. Meer huizen, macht en wapens naar kolonisten dan ooit tevoren. Ze pleiten voor kolonisatie van Gaza. In Israel gaat er meer geld en macht naar de extreem religieuzen.

En likud is door en door corrupt, zie bijv:
https://www.timesofisrael(...)ya-city-council/amp/

https://m.maariv.co.il/news/politics/Article-1029748

https://www.haaretz.co.il(...)15-a5ca-6ffebebd0000

https://www.ynet.co.il/news/article/b1wkn1khp

En dit zijn alleen maar recente voorbeelden, ik kan ze niet allemaal opnoemen anders ben ik morgen nog niet klaar. Een belangrijk voorbeeld is dat de huidige regering allemaal extra ministersposten heeft gecreerd die alleen maar diende om bepaalde mensen naar de macht te helpen. Tijdens de oorlog werd pijnlijk duidelijk dat sommige van die ministeries helemaal niet functioneerden: https://www.ynetnews.com/article/hjymxgxg6

Homos mogen niet trouwen maar dat heeft te maken met hoe trouwen is geregeld in Israel, is alleen erkend als je trouwt binnen je religieuze groep.
pi_212621374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:46 schreef Homey het volgende:

[..]
Als je de regering van Israel extreem conservatief noemt, hoe bizar extreem mega ultra conservatief zijn de regeringen van Egypte en andere Arabische landen wel niet eens? Daarover opeens geen enkel woord.

Opmerkelijk dat je alleen de term extreem-rechts hoort als het gaat over Israel, maar nooit over Arabische landen.

Verder woonden Joden al vele eeuwen eerder dan moslims in die regio van Israel/Palestina, maar daar hoor je die Palestina fans ook niet over.

En bovendien, is religieuze diversiteit niet een aanwinst? Zouden Arabische landen ook niet veel diverser moeten zijn qua religies, nationaliteiten en huidskleuren? Als het gaat om Nederland, kan het niet divers genoeg zijn.

Hoe divers is Palestina zelf eigenlijk? Ooit een Palestina wappie daarover gehoord?
dat de regering van israel extreem conservatief is dat kan je gewoon benoemen hoor. Een vergelijking met de palestijnen en andere arabische landen is in deze niet zo relevant
pi_212621391
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Helemaal niet mwah. Dit is de meest conservatieve regering die Israel sinds lange tijd heeft gehad en ben gvir en smotrish zorgen er persoonlijk voor dat de west bank explosiever is dan ooit. Meer huizen, macht en wapens naar kolonisten dan ooit tevoren. Ze pleiten voor kolonisatie van Gaza. In Israel gaat er meer geld en macht naar de extreem religieuzen.

En likud is door en door corrupt, zie bijv:
https://www.timesofisrael(...)ya-city-council/amp/

https://m.maariv.co.il/news/politics/Article-1029748

https://www.haaretz.co.il(...)15-a5ca-6ffebebd0000

https://www.ynet.co.il/news/article/b1wkn1khp

En dit zijn alleen maar recente voorbeelden, ik kan ze niet allemaal opnoemen anders ben ik morgen nog niet klaar. Een belangrijk voorbeeld is dat de huidige regering allemaal extra ministersposten heeft gecreerd die alleen maar diende om bepaalde mensen naar de macht te helpen. Tijdens de oorlog werd pijnlijk duidelijk dat sommige van die ministeries helemaal niet functioneerden: https://www.ynetnews.com/article/hjymxgxg6

Homos mogen niet trouwen maar dat heeft te maken met hoe trouwen is geregeld in Israel, is alleen erkend als je trouwt binnen je religieuze groep.
Doelde meer op het "ik lijd" Woon je in Isral?
pi_212621402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:12 schreef havanagila het volgende:

[..]
Doelde meer op het "ik lijd" Woon je in Isral?
Ja
pi_212621484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 17:11 schreef oblo het volgende:

[..]
dat de regering van israel extreem conservatief is dat kan je gewoon benoemen hoor. Een vergelijking met de palestijnen en andere arabische landen is in deze niet zo relevant
Dat is wel relevant. Waarom alleen een blinde focus op Isral? Omdat daar wel joden wonen? dat is antisemitisme.

Hoe noem jij dan de regeringen van Egypte en Iran? Eerlijk zeggen.
pi_212621526
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

hihi
:') :D :P 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')