abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212617940
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
Dit is natuurlijk het punt. Het is generaties lang haat op haat, geweld op geweld. En dat is alleen maar geïntensiveerd na 7 oktober.
  woensdag 28 februari 2024 @ 11:44:01 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212617981
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
"Recht doen aan het onrecht" klinkt heel redelijk. Het is ook wat vaag. Wat was jouw mening ook alweer over het voortbestaan van de staat Israël?
pi_212618463
Lijkt me niet goed voor de gezondheid :?
quote:
Gazans burn tires in Rafah as they protest rising costs
https://www.timesofisrael(...)rotest-rising-costs/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212618589
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
hakenkruizen op hun mercedessen kliederen waarschijnlijk
Als dat alles is....

Ik dacht meer aan massa-verkrachtingen.
pi_212618715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk het punt. Het is generaties lang haat op haat, geweld op geweld. En dat is alleen maar geïntensiveerd na 7 oktober.
Israël redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vóór 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Israël kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.

Het is één van de redenen dat de "handschoenen uit zijn gedaan", en ook dat ikzelf weinig medelijden meer heb met welke Palestijn dan ook. Dit zijn de consequenties van hun eigen haat; hun eigen wens om joden te doden. Ze worden nu zelf gedood. En hoor ze eens janken. (En Slayage en de andere moslims).

Je zou toch bijna denken dat ze hiervan iets zouden moeten leren?
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:09:41 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212618827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Israël redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vóór 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen
Ohja konden ze er helemaal niks aan doen dat er haat is? Net alsof er in Israël niet al generaties lang haat tegenover de Palestijnen speelt. Dit conflict gaat al jaren beide kanten op.
quote:
, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Israël kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.
Denk je dat die haat zo maar weg gaat dan als er een aantal jaar minder conflicten zijn?
quote:
Het is één van de redenen dat de "handschoenen uit zijn gedaan", en ook dat ikzelf weinig medelijden meer heb met welke Palestijn dan ook. Dit zijn de consequenties van hun eigen haat; hun eigen wens om joden te doden. Ze worden nu zelf gedood. En hoor ze eens janken. (En Slayage en de andere moslims).

Je zou toch bijna denken dat ze hiervan iets zouden moeten leren?
Jeetje je zou zeggen dat je ondertussen ook zo vol met haat zit voor de Palestijnen dat je geen enkele empathie kan opbrengen voor onschuldige slachtoffers.

Net als mensen die geen enkele empathie konden opbrengen voor de slachtoffers van 7 oktober. Dit is precies waarom dit conflict bestaat. Gevaarlijke zwart-wit visie.
pi_212618851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, er zijn extremen maar ik zie toch echt een hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het vreselijk vinden voor de Palestijnse burgerbevolking ondanks dat ze het recht op militair ingrijpen van Israël onderschrijven.
Wellicht ligt het aan mij alleen ik zie geen 'hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden'. Ik zie vooral de 'maar Hamas', 'maar Hamas schuilt tussen burgers' en 'maar Israël recht op zelfverdediging' bij elk bericht. Alsof burgers er iets aan kunnen doen dat Hamas geen rekening met hun leven houdt en alsof dat automatisch betekent dat IDF dus ook wat minder rekening met burgerlevens of infrastructuur mag houden want Hamas doet dat ook niet.

Jij bent een van de weinige die niet meegaat in dat mantra.

Ondertussen is naast UNRWA onderhand elke NGO al verdacht gemaakt. In andere conflicten zouden dat soort berichten niet zo klakkeloos geaccepteerd worden of dat de boodschapper verdacht wordt gemaakt. Hier eentje van OCHA, OCHA zal ook geen lang leven beschoren blijven
quote:
Door VN geleide evacuatie Al Amal ziekenhuis geblokkeerd door Israëlische leger
Het Israëlische leger heeft de evacuatie van 24 patiënten uit het Al Amal ziekenhuis in Khan Younis tegengehouden. Dat meldt OCHA, de humanitaire tak van de VN. Soldaten dwongen medewerkers en patiënten om uit de ambulances te stappen en ontdeden het medisch personeel van de Palestijnse Rode Halve Maan (PRCS) van hun kleding. Vervolgens zijn drie van hen gearresteerd en meegenomen, twee daarvan zitten nog vast.

Na hen zeven uur lang te hebben geblokkeerd, liet het leger het evacuatieteam en de patiënten hun weg vervolgen. De evacuatie is door de militaire tussenkomst niet volledig gelukt, de VN en PRCS hebben 31 patiënten in het ziekenhuis moeten achterlaten.

De VN Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaf leiding aan de verplaatsing van de patiënten, die afgelopen 25 februari is uitgevoerd. Volgens de VN vond de evacuatie plaats in overleg met de Israëlische autoriteiten en was er een akkoord over welke personen en voertuigen aan de operatie zouden deelnemen. De VN eist de directe vrijlating van de twee gezondheidswerkers van de PRCS.

De blokkade laat volgens de VN opnieuw zien dat de veiligheidssituatie voor hulpverleners 'onacceptabel' is. OCHA benadrukt dat het niet om een incident gaat, maar dat de Israëlische strijdmacht systematisch hulp blokkeert. De VN-organisatie noemt als voorbeelden onder andere het beschieten van voedselconvooien, het intimideren en vastzetten van humanitaire hulpverleners en het vernielen van vitale infrastructuur. Vlak voor de evacuatie zijn twee familieleden van personeelsleden van Artsen Zonder Grenzen nog gedood in een onaangekondigde aanval van Israëlische troepen op het als oorlogsvrij gemarkeerde complex waar ze sliepen.

Het Al Amal ziekenhuis is in de periode van 22 januari tot 22 februari meerdere keren aangevallen door het Israëlische leger, waarbij het minstens 25 mensen heeft gedood. (Trouw) (van de liveblog die niet-abonnee's kunnen lezen)
pi_212618868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:59 schreef Cuendillar het volgende:
Israël redeneert (terecht, denk ik) dat de haat niet erger kon dan ie al was, ook vóór 7 oktober. En ze kunnen er zelf niets aan doen, want de Palestijnen (en de islam) doen het zichzelf aan. Kijk ook maar rond in dit topic bij de usual suspects; die zijn ook niet tot rede te brengen en blijven hun mantra's maar herhalen. Israël kan hoog springen, laag springen, zich terughoudend opstellen of extreem agressief optreden: het verandert niets aan de haat.
Ik geef je deels gelijk. De haat tegen de joden zit verankerd in de islamitische cultuur.

Maar de haat wordt natuurlijk ook aangewakkerd door hoe de Israëli zich gedragen, door bijvoorbeeld Gaza verder af te sluiten en te bombarderen.

Wat dat betreft is er echt een politiek van de-escalatie nodig. Een politiek waarbij Palestijnen ook geholpen worden om een eigen vrije samenleving en eigen economie op te bouwen. Dan zal die haat, gebouwd op cultuur en gebeurtenissen, heel langzaam weer kunnen slijten.
pi_212618981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja konden ze er helemaal niks aan doen dat er haat is? Net alsof er in Israël niet al generaties lang haat tegenover de Palestijnen speelt. Dit conflict gaat al jaren beide kanten op.
[..]
Denk je dat die haat zo maar weg gaat dan als er een aantal jaar minder conflicten zijn?
[..]
Jeetje je zou zeggen dat je ondertussen ook zo vol met haat zit voor de Palestijnen dat je geen enkele empathie kan opbrengen voor onschuldige slachtoffers.

Net als mensen die geen enkele empathie konden opbrengen voor de slachtoffers van 7 oktober. Dit is precies waarom dit conflict bestaat. Gevaarlijke zwart-wit visie.
Waarom zou je uberhaupt compassie voelen voor een van de partijen? wat precies wat je zegt: het gaat beide kanten op. Beide kanten frustreren constant de kans op een vredesproces.

Ze willen dit. Beide kanten.
pi_212619007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik geef je deels gelijk. De haat tegen de joden zit verankerd in de islamitische cultuur.

Maar de haat wordt natuurlijk ook aangewakkerd door hoe de Israëli zich gedragen, door bijvoorbeeld Gaza verder af te sluiten en te bombarderen.

Wat dat betreft is er echt een politiek van de-escalatie nodig. Een politiek waarbij Palestijnen ook geholpen worden om een eigen vrije samenleving en eigen economie op te bouwen. Dan zal die haat, gebouwd op cultuur en gebeurtenissen, heel langzaam weer kunnen slijten.
Onmogelijk zonder internationale dwang.

En dan rest de vraag: waarom zouden 'wij' onze vingers daaraan branden? Oekraine is voor ons belangrijk, omdat het quasi onze achtertuin is. Welk argument valt te maken voor de Palestijnen of Levi in Israel? uiteindelijk boeit dat conflict weinig toch.

Althans, niet om meer te investeren dan diplomatieke maatregelen.
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:30:33 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212619046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zou je uberhaupt compassie voelen voor een van de partijen? wat precies wat je zegt: het gaat beide kanten op. Beide kanten frustreren constant de kans op een vredesproces.

Ze willen dit. Beide kanten.
Omdat er ook genoeg onschuldige burgers bij zitten, al kijk je alleen maar al naar de kinderen.
pi_212619047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onmogelijk zonder internationale dwang.
Beide partijen, Israël en de Palestijnen/Hamas hebben er inderdaad geen zin in. Dan lukt het alleen met internationale dwang. Wat inderdaad ook niet gaat gebeuren.

Maar eigenlijk zou Israël het voortouw moeten nemen, zij zijn een regionale grootmacht.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 13:32:26 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212619061
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als dat alles is....

Ik dacht meer aan massa-verkrachtingen.
Ik denk eigenlijk nooit aan massa-verkrachtingen

Daar moet je wat aan doen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 februari 2024 @ 13:33:02 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212619069
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wellicht ligt het aan mij alleen ik zie geen 'hoop mensen keer op keer zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden'. Ik zie vooral de 'maar Hamas', 'maar Hamas schuilt tussen burgers' en 'maar Israël recht op zelfverdediging' bij elk bericht. Alsof burgers er iets aan kunnen doen dat Hamas geen rekening met hun leven houdt en alsof dat automatisch betekent dat IDF dus ook wat minder rekening met burgerlevens of infrastructuur mag houden want Hamas doet dat ook niet.

Jij bent een van de weinige die niet meegaat in dat mantra.

Ondertussen is naast UNRWA onderhand elke NGO al verdacht gemaakt. In andere conflicten zouden dat soort berichten niet zo klakkeloos geaccepteerd worden of dat de boodschapper verdacht wordt gemaakt. Hier eentje van OCHA, OCHA zal ook geen lang leven beschoren blijven
[..]

Klopt. Ik denk dat dit de andere kant van de medaille is bij het fenomeen dat in dit conflict sowieso andere maatstaven en proporties gelden.

Het zal mij persoonlijk aan mijn sluitspier oxyderen wie en hoe die hulpgoederen bij de burgers krijgt, al was het Hamas (deden ze het maar), als het maar bij ze terecht komt.

Het lijkt mij eigenlijk ook een zaak van na de afronding van de huidige militaire fase. Nadat het gebied onder controle is kun je gaan kijken wie er eigenlijk behalve UNRWA-medewerker ook betrokken was bij terrorisme.

Complicerende factor hierbij is dat die terroristen nu natuurlijk nog actief zijn. Ze stoppen wapentuig in die ambulances voor vervoer, ze zitten zelf tussen die voedselconvooien, in die oorlogsvrije zônes, schieten van tussen de kippenhokken nog mortieren af. Zij gaan niet braaf zitten wachten tot ze geïdentificeerd en opgehaald worden.

Dus dan staat IDF voor het dilemma om wel of niet op te treden en ik denk dat dat na 7 oktober geen dilemma meer is verklaard. Eerst de eigen belangen en als de rook op is getrokken zien we wel of we weer redelijk kunnen gaan doen.

Dus die burgers hoeven momenteel niks van beide zijden te verwachten. Vandaar ook dat ik eigenlijk hoop dat Israël toch doorstoot naar Rafah en die eerste fase afrondt zodat er ruimte komt in meer gecontroleerde omstandigheden dan er zouden zijn als ze nu stoppen en de wond nog tot april laten door etteren want ik denk dat er dan meer doden gaan vallen (en geëxploiteerd gaan worden door Hamas).
pi_212619092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat er ook genoeg onschuldige burgers bij zitten, al kijk je alleen maar al naar de kinderen.
Zeker. Maar dat is zo ongeveer de evidentie van oorlog. De onschuldige zijn de slachtoffers. Hamas en Netanyahu de schuldige.

Het zijn lagere elementen van de menselijke maatschappij. We moeten daar niet te veel mee willen bemoeien. Knuffel je eigen kinderen, dierbare nog even extra. En besef dat je superieur bent.
pi_212619112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Beide partijen, Israël en de Palestijnen/Hamas hebben er inderdaad geen zin in. Dan lukt het alleen met internationale dwang. Wat inderdaad ook niet gaat gebeuren.

Maar eigenlijk zou Israël het voortouw moeten nemen, zij zijn een regionale grootmacht.
Ik zou eerder het tegenovergestelde zeggen. Waarom zou je je macht opgeven?

Zeker in het gebied waar zij in zitten (waar ze overigens met hun stomme koppen helemaal zelf voor hebben gekozen).
pi_212619116
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk nooit aan massa-verkrachtingen

Daar moet je wat aan doen hoor
Rapeshaming.
pi_212619207
Enige oplossing is als 1 van de 2 partijen vernietigd wordt. en dan heb ik liever dat israel overblijft, want ondanks hun terkrtkomingen, zorgen zij wel voor hun burgers. Na vernietiging Hamas hetzelfde doen als we met de nazi's gedaan hebben: de schuldigen verwijderen uit de samenleving, excessen hard aanpakken, de samenleving zelf opnieuw inrichten met gecontroleerde hulp en opbouw, en op scholen de jongere generatie bijbrengen wat de gruwelijkheden van hamas waren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212619696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat probeer ik nou juist uit te leggen: niets wat zij doen, goed óf kwaad, is van invloed op die haat.

Die kan al niet erger bij de Palestijnen.

En het heeft zijn voedingsbodem niet in de acties van Israël, maar het bestaan ervan.
quote:
Het moet andersom; anders is het bij voorbaat kansloos.

Eerst moeten de Palestijnen hun haat laten varen. Pas dan kun je verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een land opbouwen.
pi_212619810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 13:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie mijn vorige reactie.

Tenzij de Israëliërs zichzelf allemaal voor de kop schieten, kunnen zij niets veranderen aan de Palestijnse, en islamitische, haat.

quote:
[..]
Niet zomaar...

Daar moet Israël wel wat voor doen. :P ;(

Namelijk, de haat letterlijk uit de Palestijnen slaan. Dat dat kan werken heeft de Tweede Wereldoorlog, op zowel het Duitse als het Japanse front, laten zien.
quote:

Dat is de tolerantie-paradox.

Je moet het zo zien. De Palestijnen, als volk, zijn bewezen geïndoctrineerd met ziedende Jodenhaat. In overgrote meerderheid. Laten we dat als feit nemen; je kunt er genoeg onderbouwing voor vinden. De meerderheid is zelf zo groot dat je kan spreken van "allemaal".

Kortom, het is een kwaadaardig volk.

Hoe meer zij zichzelf in de extremistische hoek drijven, hoe minder tolerantie ik ervoor op kan brengen. Net als bij ISIS, nazi's enzovoorts.

Ik denk zelfs dat dit de manier zou moeten zijn waarop de rest van de wereld ook naar de Palestijnen kijkt. Dat gebeurde immers ook bij die andere gevallen (en, kort, op en na 7 oktober).
  woensdag 28 februari 2024 @ 14:47:07 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212619817
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:30 schreef Cuendillar het volgende:
...
Het moet andersom; anders is het bij voorbaat kansloos.

Eerst moeten de Palestijnen hun haat laten varen. Pas dan kun je verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een land opbouwen.
Maar zo werkt het toch niet? Mensen zeggen niet ineens "oh eh streep eronder" als ze nog in de shit zitten. Er moet op zijn minst perspectief zijn op iets beters.

Daarnaast moeten de factoren die het plaatje het liefst hetzelfde houden om aan de macht te blijven, even heel simplistisch gezegd Hamas en Netanyahu, van het toneel verdwijnen.

Er wordt nu steeds geroepen, wat mij betreft ook onterecht, dat ze voorzichtig moeten zijn omdat de Palestijnen anders nog meer haat gaan ontwikkelen, maar vergeet ook niet dat de extreem-nationalistische elementen aan Israëlische krant hier legitimiteit bij winnen.

De escalerende elementen moeten aangepakt worden, het perspectief voor de Palestijnen moet veranderen en dan ben je wel twee generaties verder.

Met Iran en nog een heel zootje jihadistische factoren op het vinkentouw aan de ene kant en de puinzooi in de Israëlische politiek met de groeiende steenpuist aan naar, rechts volk aan de andere zie ik het somber in.

Daar verandert niks in als de gemiddelde Palestijnse burger ineens besluit te stoppen met haten. De realiteit maakt daar zo weer korte metten mee.
  woensdag 28 februari 2024 @ 15:18:48 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212620033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 14:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Namelijk, de haat letterlijk uit de Palestijnen slaan. Dat dat kan werken heeft de Tweede Wereldoorlog, op zowel het Duitse als het Japanse front, laten zien.
[..]

Want haat bestrijden doe je met nog meer haat en geweld ? Leg eens uit hoe dit heeft gewerkt in de Tweede Wereldoorlog.

quote:
Laten we dat als feit nemen; je kunt er genoeg onderbouwing voor vinden. De meerderheid is zelf zo groot dat je kan spreken van "allemaal".

Kortom, het is een kwaadaardig volk.
Jeetje een kwaadaardig volk, hoe zwart wit wil je het hebben? Dat ontmenselijken van de tegenstander, iedereen in 1 doos stoppen.
quote:
Ik denk zelfs dat dit de manier zou moeten zijn waarop de rest van de wereld ook naar de Palestijnen kijkt. Dat gebeurde immers ook bij die andere gevallen (en, kort, op en na 7 oktober).
Je vraag je af waarom niet iedereen dezelfde mening heeft in de rest van de wereld? Na 7 oktober was vrijwel iedereen geschokt door de bruutheid van de Hamas aanval. Nu zijn mensen vooral geschokt door de vele burgerdoden in Gaza. Israël maakt hier geen vrienden mee in de wereld. Je ziet onder de jeugd ook een duidelijk andere mening ontstaan over het hele conflict.
pi_212620259
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 07:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach en ondertussen is er in deze reeks ook zeer weinig compassie voor 'die Palestijnse bevolking' waar jij het over hebt.
Hele posts over hoe de palestijnen lijden onder Hamas en Israël. Verzin maar iets anders.
  woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:31 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212620327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 15:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Want haat bestrijden doe je met nog meer haat en geweld ? Leg eens uit hoe dit heeft gewerkt in de Tweede Wereldoorlog.
[..]
Jeetje een kwaadaardig volk, hoe zwart wit wil je het hebben? Dat ontmenselijken van de tegenstander, iedereen in 1 doos stoppen.
[..]
Je vraag je af waarom niet iedereen dezelfde mening heeft in de rest van de wereld? Na 7 oktober was vrijwel iedereen geschokt door de bruutheid van de Hamas aanval. Nu zijn mensen vooral geschokt door de vele burgerdoden in Gaza. Israël maakt hier geen vrienden mee in de wereld. Je ziet onder de jeugd ook een duidelijk andere mening ontstaan over het hele conflict.
Nou, die mening was er eigenlijk al... Ik zal nooit vergeten hoe een zesjarig Turks vriendje van mijn zoon verbaasd uitriep tegen zijn moeder toen die zei dat hij mee mocht met ons naar McDonald's: "Maar mama, dan gaat al dat geld naar Iesjra-iel, toch?!" en dat die moeder toen iets stotterde van "Nee joh, dat zeggen ze alleen maar op tv."

Ayaan Hirsi Ali heeft als ervaringsdeskundige ook beschreven hoe de Golfstaten een versie van de islam uitdragen en verspreiden waarbij de lokale moskeeën met de traditionele en relaxter islam verdrongen worden door gesponsorde moskeeën waarin ineens over de Joden gepreekt wordt.

Steeds als het fout gaat in die regio staan er meteen mensen op straat die van jongs af aan via de inmiddels spreekwoordelijke schotelantenne te horen hebben gekregen hoe ze hierover moeten denken. Die vinden al jaren maar nu helemaal in toenemende mate een bondgenoot in de "progressieve" bubbel.

De mening hadden ze al, de aanleiding om hem uit te dragen komt nu naar voren.
  Moderator woensdag 28 februari 2024 @ 15:49:52 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212620330
hij heeft geen ongelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')