abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212600306
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 17:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is een soort van vuistregel. Bij een oorlog of conflict tussen de Palestijnen en Israël vallen er aan Palestijnse zijde gemiddeld 27 keer meer slachtoffers. Het is nu 27 (exclusief 10.000 vermisten)
Oohhhh zo.

Ja, en wat is het punt daar dan mee? degene die de meeste slachtoffers maakt = de boeman? of zal het qua conflicten wat ingewikkelder liggen?
pi_212600328
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook dat aanpakken van Hamas is niet te verkopen. Dan komt er een Hamas versie twee of drie. De enige oplossing is echt doen aan het continue onrecht. De vraag is hoe je dat gaat verkopen.
Hoezo niet. Zo intelligent is de bevolking van Israel niet, hoor.

Ze leven al heel hun leven in een land in conflict, en pikken het allemaal al jaren. Dus die tweede, derde, vierde , vijfde, zesde versie van Hamas doen ze ook gewoon vrolijk.
pi_212600363
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo niet. Zo intelligent is de bevolking van Israel niet, hoor.

Ze leven al heel hun leven in een land in conflict, en pikken het allemaal al jaren. Dus die tweede, derde, vierde , vijfde, zesde versie van Hamas doen ze ook gewoon vrolijk.
De fuck?
pi_212600377
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:58 schreef aTypisch het volgende:
[ x ]

:)

gaaf land
Dyab was een Hezbollah-fantast. Daar heeft hij afstand van genomen, en dan verdien je een tweede kans. Absoluut. Maar als je dan vervolgens weer terugkeert naar je anti-Israel retoriek..
pi_212600428
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:17 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hoezo dan?
Omdat je een karikatuur maakt van wat ik zeg.
pi_212600435
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:27 schreef havanagila het volgende:

[..]
De fuck?
Israel is niet een land in conflict? 7 oktober was kei gezellig?

Aaahh, heb ik toch andere beelden gezien dan jij.
pi_212600473
Laat ook maar. Het gaat je goed.
pi_212600573
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:33 schreef havanagila het volgende:
Laat ook maar. Het gaat je goed.
Insgelijks, mijn vriend.
pi_212600750
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oohhhh zo.

Ja, en wat is het punt daar dan mee? degene die de meeste slachtoffers maakt = de boeman? of zal het qua conflicten wat ingewikkelder liggen?
Ik weet wel zeker dat het 'ingewikkelder' ligt en het context nodig heeft. Het is ook meteen een heel cynisch getal, 27 keer. Voor de een is het veel te veel en onbestaanbaar en de ander vindt het heel normaal. Andersom zou de wereld op zijn kop staan
pi_212600780
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat het 'ingewikkelder' ligt en het context nodig heeft. Het is ook meteen een heel cynisch getal, 27 keer. Voor de een is het veel te veel en onbestaanbaar en de ander vindt het heel normaal. Andersom zou de wereld op zijn kop staan
Welke andersom? en wat heb ik met 'de wereld' te maken.

Houd het zoveel mogelijk bij de feiten. 1 op 5, in zo'n dichtbevolkt gebied als Gaza is een prestatie.
pi_212600972
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Welke andersom? en wat heb ik met 'de wereld' te maken.

Houd het zoveel mogelijk bij de feiten. 1 op 5, in zo'n dichtbevolkt gebied als Gaza is een prestatie.
Dat het een knappe prestatie is, is ook geen feit. Al die ellende waar elke palestijn zwaar is geraakt en het massaal slopen van de gehele infrastructuur voor het uitschakelen van 6 van de 35.000 Hamas strijders dat belooft nog wat voor de komende jaren. Dat zou betekenen dat we rekening moeten gaan houden met meer dan 100.000 gedode burgers. En ook dat getal zal vast dan ook weer als een knappe prestatie worden ontvangen
pi_212601045
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat het een knappe prestatie is, is ook geen feit. Al die ellende waar elke palestijn zwaar is geraakt en het massaal slopen van de gehele infrastructuur voor het uitschakelen van 6 van de 35.000 Hamas strijders dat belooft nog wat voor de komende jaren. Dat zou betekenen dat we rekening moeten gaan houden met meer dan 100.000 gedode burgers. En ook dat getal zal vast dan ook weer als een knappe prestatie worden ontvangen
Wat wil je nou? je durft 0 concrete analyses en/of observaties te maken. Wil je duidelijk maken dat je elke dode burger een teveel vindt?

Nou, ik ook. En iedereen met een fatsoenlijk ontwikkelde limbische systeem. Maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat oorlog niet bestaat uit knuffels en bloemetjes.
pi_212601206
Mijn eerste post op 7 October in dit topic benoemde ik dat Netanyahu verantwoordelijk was voor alles wat er op die dag was gebeurd. Werd me niet in dank afgenomen. Na 7 October werd duidelijk dat de Israelis al meer dan een jaar wisten van de plannen van Hamas. Ook werd duidelijk dat de IDF dames die de grens met Gaza bemanden keer op keer op keer melding maakten van de opvallende oefeningen van Hamas militanten, maar dat ze niet serieus werden genomen door het leiderschap. En dan heb ik het niet gehad over dat Netanyahu al jaar en dag expliciet benoemde hoe Hamas een asset was dat Israëlsche belangen dienden.

Ook hebben we gezien wat de Israelis onder het mom van Hamas vernietigen, Gaza hebben aangedaan, maar dus ook hunzelf. Alles wat ze hebben gedaan heeft hun veiligheid niet bevorderd, sterker nog ze zijn nog nooit zo zwak geweest als nu.

Moest ook denken aan die meme, "congratulations, you played yourself"

Israel is going down a dangerous road in Gaza. Their stated goal is to eliminate Hamas but in reality there is no way they can achieve this goal. Hamas does not pose a long term threat to Israel, it never has and it never will. October 7th was the result of a failure in Israeli defense, not an advancement of Hamas military capability. The reality is Israel wants to take over the entire Gaza region and these horrific actions against the people in Gaza are the biggest threat to the long term security of Israel.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212601452
quote:
Het Westen maakt met zijn laksheid tegenover Israël een lachertje van het internationale recht
https://www.nrc.nl/nieuws(...)onale-recht-a4191299

Artikel wat hier een beetje op inhaakt maar ook meer de globale stromingen laat zien. De norm die nu gezet wordt is op lange termijn niet in ons belang.
pi_212601548
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat wil je nou? je durft 0 concrete analyses en/of observaties te maken. Wil je duidelijk maken dat je elke dode burger een teveel vindt?

Nou, ik ook. En iedereen met een fatsoenlijk ontwikkelde limbische systeem. Maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat oorlog niet bestaat uit knuffels en bloemetjes.
Wij zijn niet in staat om te oordelen of het knappe prestatie is en het is zelfs misplaatst als er een patroon bekend is. De tegenovergestelde claim, genocide, wordt geheel terecht totaal niet serieus genomen
pi_212601603
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:09 schreef egayalS het volgende:
Mijn eerste post op 7 October in dit topic benoemde ik dat Netanyahu verantwoordelijk was voor alles wat er op die dag was gebeurd. Werd me niet in dank afgenomen.
_O- 8)7
Intolerant voor intolerantie
pi_212601657
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wij zijn niet in staat om te oordelen of het knappe prestatie is en het is zelfs misplaatst als er een patroon bekend is. De tegenovergestelde claim, genocide, wordt geheel terecht totaal niet serieus genomen
Hoezo zijn wij daar niet toe instaat?

Gaza is heel dichtbevolkt, Hamas schuilt tussen de burgers, de Tsjetsjeense oorlog was 1 op 8.
pi_212601729
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)onale-recht-a4191299

Artikel wat hier een beetje op inhaakt maar ook meer de globale stromingen laat zien. De norm die nu gezet wordt is op lange termijn niet in ons belang.
Dit soort analyses gaan echt alleen maar op als andere werelddelen wel consequent zouden zijn in hun respect voor mensenrechten. Maar dat is precies wat kolder is. Iedereen is selectief. Iedereen gaat voor eigenbelang.

China stelt dat Palestijnen het recht hebben om zichzelf met geweld te verzetten, ondertussen zien veel Oeigoeren het daglicht niet meer, en richten ze zich op Taiwan. Iran frustreert sowieso de boel met proxy's enz enz.
pi_212602079
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 20:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoezo zijn wij daar niet toe instaat?

Gaza is heel dichtbevolkt, Hamas schuilt tussen de burgers, de Tsjetsjeense oorlog was 1 op 8.
Omdat wij met de voeten omhoog op de bank zitten en voornamelijk berichten over de situatie in Gaza zien en lezen die het IDF goedgekeurd heeft. Er zijn geen objectieve journalisten aanwezig want die zijn niet welkom.

Die oorlog die je aanhaalt, was een oorlog met veel geweld maar die was toch niet oké?
pi_212602278
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat wij met de voeten omhoog op de bank zitten en voornamelijk berichten over de situatie in Gaza zien en lezen die het IDF goedgekeurd heeft. Er zijn geen objectieve journalisten aanwezig want die zijn niet welkom.

Die oorlog die je aanhaalt, was een oorlog met veel geweld maar die was toch niet oké?
1: Dan is elke analyse erover waardeloos. Inclusief die van nagenoeg alle 'experts'.

Tja..... nog lekker gepoept, vandaag?

2: Oorlog is ellende ja.
pi_212602840
De tiktok van verschillende IDF soldaten laten wel duidelijk zien waarom Nederland nooit aan dienstplicht moet doen. IDF soldaten gaan snuffelen aan BH's van Palestijnse vrouwen die hun huis uit zijn gevlucht, ik wil neit weten wat Nederlandse varkens zouden doen.....
pi_212602958
Blijft fascineren die Duitsers.

twitter

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212603070
Fascinerend hoe de burgemeester van Berlijn een speech van een Israëlische jood anti Semitisch labelt terwijl een Haaretz de speech citeert en het nergens heeft over vermeende antisemitisme

twitter

Israeli journalist and political activist, Yuval Abraham, added: "In two days, Basel and I will return to a land where we are not equal. I live under civilian law and Basel, under military law. We live 30 minutes away from each other, but I have voting rights and Basel does not. I am free to move where I want in this land, but Basel, like millions of Palestinians, is locked in the West Bank."

"One of the questions we ask in the film is how we can make a change to end the occupation," Abraham went on to say. "I think one answer is for people to really stand up. There are a lot of powerful people in this room, there are a lot of ministers and people whose voices are heard. We need to call for a cease-fire. We need to call for a political solution to end the occupation."

https://www.haaretz.com/w(...)72-a5bf-ebcf52ff0000
-Rabia Al-Basri
pi_212603243
Weer iets nieuws mbt het "falen" van de Israelis op 7 oktober :')

Israeli intelligence agencies identified that phones with Israeli SIM cards were activated by Hamas operatives in the Gaza Strip in the early morning of October 7. This was a sign of unusual activity, which triggered a meeting of the defense establishment during those early hours.

The deliberations didn't put much weight on the event, and the prevailing assessment during the discussions was that it was an exercise by Hamas, or, in an extreme scenario, preparation for a limited-scale hostage-taking attempt.
In the Shin Bet, the indications from Gaza were deemed "weak signals" from which no sufficient insights could be drawn about any upcoming activity. Nevertheless, there was concern at the agency over a possible isolated kidnapping attack, and a small operational team was sent to the south of Israel.

No other steps were taken – and that Shin Bet team was involved in combat later in the day in one of the border communities, and several of its members were wounded. Officials agreed to wait until morning for any further decisions – when it was already too late.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212603310
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 18:58 schreef aTypisch het volgende:
[ x ]

:)

gaaf land
Oh ja, die clown hebben we ook nog _O-

Als je hier achter marcheert mag je van mij wel opgesloten worden en de sleutel weggooien. IQ van een doperwt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_212603380
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Dus? Had Israël maar beter z'n best moeten doen oid?
pi_212603439
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Ik word niet gelukkig van dode kinderen. Beschaving. Is zowel nature als nurture.
Ach dat valt wel mee met dat laatste. Zodra die kinderen morgen jouw kinderen afmaken is de keuze snel gemaakt hoor. Zal je er blij van worden? Nee. Maar het is wel overleven.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212603941
#ApplausApartheid
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212604114
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 22:53 schreef egayalS het volgende:

Israeli intelligence agencies identified that phones with Israeli SIM cards were activated by Hamas operatives in the Gaza Strip in the early morning of October 7. This was a sign of unusual activity, which triggered a meeting of the defense establishment during those early hours.

The deliberations didn't put much weight on the event, and the prevailing assessment during the discussions was that it was an exercise by Hamas, or, in an extreme scenario, preparation for a limited-scale hostage-taking attempt.
In the Shin Bet, the indications from Gaza were deemed "weak signals" from which no sufficient insights could be drawn about any upcoming activity. Nevertheless, there was concern at the agency over a possible isolated kidnapping attack, and a small operational team was sent to the south of Israel.

No other steps were taken – and that Shin Bet team was involved in combat later in the day in one of the border communities, and several of its members were wounded. Officials agreed to wait until morning for any further decisions – when it was already too late.

[ x ]
Je gelooft dus eigenlijk niet dat Israël gefaald heeft?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212604391
quote:
'Hamas krijgt voorstel met staakt-het-vuren voor 40 dagen'
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-75730509

Er is voor het eerst meer informatie naar buiten gekomen over de deal die in de maak is voor een staakt-het-vuren in Gaza. Hamas heeft een concept gekregen als gevolg van de vredesbesprekingen in Parijs. Daar praten Israël, de VS, Egypte en Qatar over hoe het akkoord er uit moet zien.

In het voorstel is een volledige gevechtspauze van 40 dagen opgenomen. Ook moet er een ruil plaatsvinden van Palestijnse gevangenen met Israëlische gijzelaars met een verhouding van 10 tot 1. Dat zegt een bron dicht bij de onderhandelingen tegen persbureau Reuters.

Volgens de conceptovereenkomst van het staakt-het-vuren zouden ziekenhuizen en bakkerijen herbouwd moeten worden. Ook zouden er elke dag 500 vrachtwagens met hulpgoederen toegelaten worden, meldt de bron. Dat staat gelijk aan het aantal hulpkonvooien dat voor 7 oktober het gebied per dag binnenkwam. Volgens de VN-hulporganisatie OCHA zijn er in de maand januari gemiddeld zo'n 140 vrachtwagens per dag de Gazastrook binnengekomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')